[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 25 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Paprika schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:53:
[...]

Effiency werkt naar boven (dus bovenop het verbruik).
Emryte schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:59:
[...]

Heb zelf ook de RMx650 en de calculator zegt bij recommended 592 watt. Ik denk eraan om het eerst even aan te kijken zodra ik de 3080 heb. Alleen ik heb geen idee of dat verstandig is.
418O2 schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:06:
[...]

Dan zit je dus op max load alsnog maar op 90%. En die situatie is worst case, dat ga je nooit meemaken.
Ik neem aan dat reviewers Woensdag toch wel een conclusie kunnen gaan trekken over of die 750watt nodig is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 23:51
JeroenNietDoen schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:24:
[...]

[...]

[...]

Ik neem aan dat reviewers Woensdag toch wel een conclusie kunnen gaan trekken over of die 750watt nodig is of niet.
Daar wacht ik dan ook op voordat ik blindelinks een nieuwe voeding koop. Anders vind ik het zone van mijn geld terwijl mijn huidige voeding nog redelijk nieuw is

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
JeroenNietDoen schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:24:
[...]

[...]

[...]

Waarom heb je daar reviews voor nodig... componenten + gpu power draw van 320 watt 10% en je zit altijd goed zelfs met een voeding die niet in staat is die power continu te leveren.

Zelfs met mijn 9900k met all core overclock en 4 schrijven en 5 fans kom ik net niet aan de 500 watt als alles al tegelijkertijd vol belast zou worden. Zelfs als board partners er 30 watt bovenop gooien kom je daar niet aan.
Met een goede 550 watt zit je dus eigenlijk wel goed en met een slechte 650 watt ook wel 750 is gewoon overkill of een voeding van compaq uit 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
computerjunky schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:27:
[...]

Waarom heb je daar reviews voor nodig... componenten + gpu power draw van 320 watt 10% en je zit altijd goed zelfs met een voeding die niet in staat is die power continu te leveren.

Zelfs met mijn 9900k met all core overclock en 4 schrijven en 5 fans kom ik net niet aan de 500 watt als alles al tegelijkertijd vol belast zou worden. Zelfs als board partners er 30 watt bovenop gooien kom je daar niet aan.
Met een goede 550 watt zit je dus eigenlijk wel goed en met een slechte 650 watt ook wel 750 is gewoon overkill of een voeding van compaq uit 2002.
Ik heb echt geen idee hoe dat goed uit te rekenen. CPU en GPU lukt wel, wat mijn mobo etc verbruiken weet ik niet.

Ik heb zelf een Corsair RMx650 van 9 maandjes oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Emryte schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:59:
[...]

Heb zelf ook de RMx650 en de calculator zegt bij recommended 592 watt. Ik denk eraan om het eerst even aan te kijken zodra ik de 3080 heb. Alleen ik heb geen idee of dat verstandig is.
Ik ga een 3080 op een RM550x gebruiken. Ik verwacht geen problemen. Die 1 situatie bij een blauwe maan die ik dan misschien niet vol gas kan draaien (Furmark met P95), so be it. Als die kaart zo geweldig presteert volgens nVidia moet hij toch wel tegen de 1440p 144hz cap aanlopen en dus minder verbruiken, niet? :+

Nee, maar dat de genoemde performance bullshit is, had ik je al tijdens de presentatie op een bordje kunnen geven. Zelf ging ik uit van 30% bovenop de 2080Ti, maar zelfs dat lijkt te hoog gegrepen.

Edit: en anders is het ook heel simpel, power limit op 90-95% en gaan met die banaan. Dat ik niet de OC's ga kunnen draaien die ik nu op mijn GTX1080 doe (250W verbruik t.o.v. 180W TDP) begrijp ik en neem ik voor lief. Zou ook niet nodig moeten zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 14-09-2020 20:35 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:12
Ik ben vooral heel benieuwd of de RTX 3060 Ti daadwerkelijk uit gaat komen in oktober. Mijn uiteindelijke doel is een steady framerate in Flight Simulator, en met een Ryzen 5 3600 en de komende patch voor FS hoop ik het in 1080p te kunnen reden met ofwel een RTX 3060 Ti ofwel een 3070. Heb er nu een RX 580 in en nog kort een RX 5700 XT gehad, maar weer doorverkocht voordat ik de waarde zag verdampen nadat Nvidia met die prijzen kwam. Dus ik lees effe rustig mee in dit topic en beslis in oktober wat ik ga doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
JeroenNietDoen schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:30:
[...]

Ik heb echt geen idee hoe dat goed uit te rekenen. CPU en GPU lukt wel, wat mijn mobo etc verbruiken weet ik niet.

- De gemiddlede ssd is 3-4 watt
- De gemiddelde HDD is 5.5 watt (gemeten van alle schijven die ik tot nu toe gehad heb)
- Reken voor fans op 2 watt.
- Watercooling pomp is 20-35 watt
- Verlichting in je kast zal niet meer dan 5-7 watt zijn
- Ram 5-12 watt (afhankelijk van type en snelheid en dus voltage)
- En ik reken altijd 15 watt voor de voeding inefficiëntie en moederbord en dat klopt vrijwel altijd met qat er ongeveer op de meter staat.
-Gpu en cpu is wel op te zoeken (let op voor de cpu is het niet de TDP dat heeft alleen te maken met je koeler benodigdheden)

- AIO pomp heb ik geen idee van dus dat kan ook nog ergens tussen de 1 en 35 watt zijn.

Ik kan me geen scenario voorstellen waarin je met een 650 watt voeding niet genoeg heb voor een 3080 tenzij het een server is met 24 drives in raid.
Kuusj schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:33:
[...]
Nee, maar dat de genoemde performance bullshit is, had ik je al tijdens de presentatie op een bordje kunnen geven. Zelf ging ik uit van 30% bovenop de 2080Ti, maar zelfs dat lijkt te hoog gegrepen.

Edit: en anders is het ook heel simpel, power limit op 90-95% en gaan met die banaan. Dat ik niet de OC's ga kunnen draaien die ik nu op mijn GTX1080 doe (250W verbruik t.o.v. 180W TDP) begrijp ik en neem ik voor lief. Zou ook niet nodig moeten zijn.
Veel kaarten kunnen niet eens meer 70 watt erbij pakken. Dat is allemaal op het board of in de bios vast gelegd tenzij je een veel duurder oc model koopt. Mijn 1070 gebruikt 145 watt en met msi afterburner de max power limit gebruiken rekt dit met moeite naar 152. Ik heb geluk dat mijn kaart een standaard veel te hoge vcore heeft waardoor ik alsnog kan overclocken van 1825 naar 2075 mhz anders had ik gewoon genoegen moeten nemen met stock (waar ik toch op draai omdat ik er nu bijna geen fps meer uit haal nu de kaart oud is) en al met moeite 60 fps op 1080p haal en die 10% overclock dus niet de moeite is.

[ Voor 41% gewijzigd door computerjunky op 14-09-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Kuusj schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:33:
[...]

Ik ga een 3080 op een RM550x gebruiken. Ik verwacht geen problemen. Die 1 situatie bij een blauwe maan die ik dan misschien niet vol gas kan draaien (Furmark met P95), so be it. Als die kaart zo geweldig presteert volgens nVidia moet hij toch wel tegen de 1440p 144hz cap aanlopen en dus minder verbruiken, niet? :+

550 watt is echt niet voldoende. Niet alleen in extreme stress test gevallen, maar ook in Battle Royale spellen zoals BF V, COD Warzone e.d. Deze belasten de CPU en GPU behoorlijk en hebben vrij hoge piekbelasting momenten.

Ik spreek uit ervaring. Mijn oude be quiet! Straight Power 11 650W was niet genoeg om een zwaar overklokte 9700K 5.1 ghz + 2080ti met 400 power limit stabiel te draaien. Regelmatig reboots en crashes.

Aangezien deze Ampere generatie niet bepaalt zuiniger is snap ik wel dat Nvidia een 750 watt voeding aanbeveelt. Wellicht is een vrij recente high end 650 watt voeding ook voldoende, maar voor minder zou ik niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
JeroenNietDoen schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:30:
[...]

https://outervision.com/power-supply-calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

SpX schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:41:
[...]

550 watt is echt niet voldoende. Niet alleen in extreme gevallen, maar ook in Battle Royale spellen zoals BF V, COD Warzone e.d. Deze belasten de CPU en GPU best extreem, en hebben vrij hoge piekbelasting momenten.

Ik spreek uit ervaring. Mijn oude be quiet! Straight Power 11 650W was niet genoeg om een zwaar overklokte 9700K 5.1 ghz + 2080ti met 400 power limit stabiel te draaien. Regelmatig reboots en crashes.

Aangezien deze Ampere generatie niet bepaalt zuiniger is snap ik wel dat Nvidia een 750 watt voeding aanbeveelt. Wellicht is een vrij recente high end 650 watt voeding ook voldoende, maar voor minder zou ik niet gaan.
Kijk, ik heb geen zwaar overclockte Intel CPU (die stock trouwens al idioot veel zuipen met hun 5Ghz turbo), ik heb geen onnodige RGB onzin, ik heb 1 SSD, ik heb 4 normale fans en ik heb geen waterkoeling. We gaan dus rekenen: 90W voor mijn 3700X (TDP 65W maar ik heb PBO aan), 50W voor RAM, MoBo, SSD, fans, en dan nog 320W voor de GPU. Maakt 460W. Dan heb ik 90W marge in een sowieso al uitzonderlijk zeldzame situatie die je normaal gezien niet tegen gaat komen. Ik denk dat het wel goed komt :)
computerjunky schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:40:
[...]

- De gemiddlede ssd is 3-4 watt
- De gemiddelde HDD is 5.5 watt (gemeten van alle schijven die ik tot nu toe gehad heb)
- Reken voor fans op 2 watt.
- Watercooling pomp is 20-35 watt
- Verlichting in je kast zal niet meer dan 5-7 watt zijn
- Ram 5-12 watt (afhankelijk van type en snelheid en dus voltage)
- En ik reken altijd 15 watt voor de voeding inefficiëntie en moederbord en dat klopt vrijwel altijd met qat er ongeveer op de meter staat.
-Gpu en cpu is wel op te zoeken (let op voor de cpu is het niet de TDP dat heeft alleen te maken met je koeler benodigdheden)

- AIO pomp heb ik geen idee van dus dat kan ook nog ergens tussen de 1 en 35 watt zijn.

Ik kan me geen scenario voorstellen waarin je met een 650 watt voeding niet genoeg heb voor een 3080 tenzij het een server is met 24 drives in raid.

[...]

Veel kaarten kunnen niet eens meer 70 watt erbij pakken. Dat is allemaal op het board of in de bios vast gelegd tenzij je een veel duurder oc model koopt. Mijn 1070 gebruikt 145 watt en met msi afterburner de max power limit gebruiken rekt dit met moeite naar 152. Ik heb geluk dat mijn kaart een standaard veel te hoge vcore heeft waardoor ik alsnog kan overclocken van 1825 naar 2075 mhz anders had ik gewoon genoegen moeten nemen met stock (waar ik toch op draai omdat ik er nu bijna geen fps meer uit haal nu de kaart oud is) en al met moeite 60 fps op 1080p haal en die 10% overclock dus niet de moeite is.
Ja daarom, ik maak mij daar echt geen zorgen over. Waarschijnlijk koop ik geen standaard modelletje, maar goed nogmaals: dan loopt ie lekker op z'n standaard powerlimit en dan is het ook goed. Als ik over 2 jaar besluit dat ik toch nog 50W extra wil verbruiken voor 3 FPS dan koop ik wel een nieuwe voeding. Maar ik ga niet voor 3 FPS 125,- voor een nieuwe voeding uitgeven.

[ Voor 43% gewijzigd door Kuusj op 14-09-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Ik kom dan ook 550watt load met de setup uit mijn sig met een 3080. Dus 650watt moet prima willen. Had ik een 550 watt psu gehad dan had ik hem wel vervangen, maar met mijn rm650x durf ik het wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Kuusj schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:46:
[...]

Kijk, ik heb geen zwaar overclockte Intel CPU (die stock trouwens al idioot veel zuipen met hun 5Ghz turbo), ik heb geen onnodige RGB onzin, ik heb 1 SSD, ik heb 4 normale fans en ik heb geen waterkoeling. We gaan dus rekenen: 90W voor mijn 3700X (TDP 65W maar ik heb PBO aan), 50W voor RAM, MoBo, SSD, fans, en dan nog 320W voor de GPU. Maakt 460W. Dan heb ik 90W marge in een sowieso al uitzonderlijk zeldzame situatie die je normaal gezien niet tegen gaat komen. Ik denk dat het wel goed komt :)
Eigenlijk geld dat alleen voor de 10900k serie. Mijn 9900k met 'stock' 4.7 ghz all core gebruikt met een volle game load dus 100% op alle cores maar 95 watt. Met een fpu load die bijna nooit voorkomt in games is dat wel 145 watt.

Maar zelfs battlefield V gebruikt maar 55% van mijn cpu en iets van 60 Watt. Als ik die uitgelezen stats mag geloven. (al komt het ongeveer overeen met mijn watt meter.
Het word allemaal een stuk dramatischer gemaakt met intel cpu's dan het daadwerkelijk is. Al die synthethische benchmark meuk geven een onrealistisch resultaat weer voor gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:03
Ik weet dat 'iedereen' zich focussed op die 3080, maar wat verwachten we van de 3060?

Hoe zal een 3060(TI) zich verhouden tot de 5700XT?

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-02 00:42
computerjunky schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:52:
[...]

Mijn 9900k met 'stock' 4.7 ghz all core gebruikt met een volle game load dus 100% op alle cores maar 95 watt. Met een fpu load die bijna nooit voorkomt in games is dat wel 145 watt.
Hoe kom je aan deze cijfers want als ik een beetje ga kijken op het internet kom ik al gauw op de conclusie dat dit niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:41
X-Kiwi schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:55:
Ik weet dat 'iedereen' zich focussed op die 3080, maar wat verwachten we van de 3060?

Hoe zal een 3060(TI) zich verhouden tot de 5700XT?
Tot dusver is het uberhaupt nog een 'Gerucht' , dus daar valt nog heel weinig over te zeggen, aangezien niets daarvan uberhaupt nog officieel bekend is gemaakt.. Niet heel gek dat op dit moment iedereen zich vooral bezig houdt met de 3070, 3080 en 3090..

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
ChronoTtrigger schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:56:
[...]

Hoe kom je aan deze cijfers want als ik een beetje ga kijken op het internet kom ik al gauw op de conclusie dat dit niet klopt.
Dan weet ik niet waar je kijkt. Vergeet niet dat sommige total system power en anderen alleen cpu power weergeven.

Verder kan ik niet veel met je comment omdat je niet eens aan geeft wat jij dan wel denkt dat klopt. Moet het meer zijn? moet het minder zijn? wat zijn je bronnen?

https://www.tomshardware....-9th-gen-cpu,5847-11.html

Hier staat onderaan bijvoorbeeld de waarde 137 watt voor dinebench en 145 watt voor torture. de rest is overclocked en dus niet relevant.

https://ibb.co/zXCpPn9

Hier even snel cinebench screenshot van mezelf waarin je kan zien dat de software (uitglezen van MB) 145 watt aan geeft wat niet verrassend is dat het iets meer is gezien mijn geheugen overclock naar 4000 mhz.

https://ibb.co/nCzqnQm

En hier een aida wat meer overeen komt met een game load van 100% belasting dus worst case normaliter is het minder.

[ Voor 19% gewijzigd door computerjunky op 14-09-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

[...]

https://www.guru3d.com/ar...k-processor-review,5.html
Hier zie je dat (compleet systeemverbruik) een AMD 3700X 165W trekt (hele systeem!) en de Intel 10700K maar liefst 250W. Dit terwijl ze onder een sustained load en zonder al die power boost bullshit van Intel echt niet ver van elkaar af zitten qua prestaties. Dus ja als je een dergelijke Intel CPU hebt zou ik wel aan een grotere voeding denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
computerjunky schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:05:
[...]

Dan weet ik niet waar je kijkt. Vergeet niet dat sommige total system power en anderen alleen cpu power weergeven.

Verder kan ik niet veel met je comment omdat je niet eens aan geeft wat jij dan wel denkt dat klopt. Moet het meer zijn? moet het minder zijn? wat zijn je bronnen?

https://www.tomshardware....-9th-gen-cpu,5847-11.html

Hier staat onderaan bijvoorbeeld de waarde 137 watt voor dinebench en 145 watt voor torture. de rest is overclocked en dus niet relevant.
Jij zegt dat je 9900k onder full load maar 95 watt verbruikt wat totaal niet in lijn is met wat diverse reviewers hebben gemeten. Je mag er eerder op rekenen dat de 9900k op full load tegen de 200 watt+ gaat verbruiken en OC'd nog meer. Dus nogmaals geen idee hoe jij dit hebt gemeten maar wijkt behoorlijk af wat andere mensen hebben gerapporteerd dus was ik wel benieuwd hoe jij dit hebt gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
ChronoTtrigger schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:13:
[...]

Jij zegt dat je 9900k onder full load maar 95 watt verbruikt wat totaal niet in lijn is met wat diverse reviewers hebben gemeten. Je mag er eerder op rekenen dat de 9900k op full load tegen de 200 watt+ gaat verbruiken en OC'd nog meer. Dus nogmaals geen idee hoe jij dit hebt gemeten maar wijkt behoorlijk af wat andere mensen hebben gerapporteerd dus was ik wel benieuwd hoe jij dit hebt gemeten.
Dat is dus gewoon niet waar. Ik vraag niet snel om bronnen maar die heb ik hier toch echt nodig want het klopt simpelweg niet. Het zijn of total system draw nummers of een overclock en dat is niet relevant.

Net de post geupdate met 2 screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
computerjunky schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:15:
[...]

Dat is dus gewoon niet waar. Ik vraag niet snel om bronnen maar die heb ik hier toch echt nodig want het klopt simpelweg niet. Het zijn of total system draw nummers of een overclock en dat is niet relevant.

Net de post geupdate met 2 screenshots.
De bron die jezelf post geeft aan dat de 9900k op full load 200 watt gebruikt waarvoor zou ik dan nog een bron moeten posten? Waarom post jezelf niet een bron hoe jij het hebt gemeten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Interessant, eerlijk waar. Maar ook totaal offtopic guys.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

+-95W long term power usage klopt prima als die cpu daadwerkelijk stock draait, draai je "mobo fabrikant stock" (eigenlijk zwaar overclocked) waarbij de mobo fabrikant wat trucjes uithaalt (PL2 verhogen,ongelimiteerde TAU e.d.) dan zal het verbruik een stuk hoger zijn.

Zie bijvoorbeeld deze review: https://www.gamersnexus.n...00k-cpu-review-benchmarks

Tijdens de korte turbo windows (uit mijn hoofd 28 sec voor de 9900K, 56 sec voor de 10900K) zal het verbruik uiteraard hoger zijn afhankelijk van het aantal cores dat belast wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 14-09-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
Dennism schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:33:
[...]

+-95W klopt prima als die cpu daadwerkelijk stock draait, draai je "mobo fabrikant stock" (eigenlijk zwaar overclocked) waarbij de mobo fabrikant wat trucjes uithaalt (PL2 verhogen,ongelimiteerde TAU e.d.) dan zal het verbruik een stuk hoger zijn.

Zie bijvoorbeeld deze review: https://www.gamersnexus.n...00k-cpu-review-benchmarks
Dat klopt maar de stelling was onder full load dus belasting van alle cores en threads dat is ook de bron die ik gebruik dan zie je onder load dat de power consumption dus een stuk hoger uitvalt dan de gesuggereerde 95 watt. Maar goed zoals iemand hier boven mij al aan heeft gegeven ben ik offtopic bezig. :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChronoTtrigger schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:37:
[...]

Dat klopt maar de stelling was onder full load dus belasting van alle cores en threads dat is ook de bron die ik gebruik dan zie je onder load dat de power consumption dus een stuk hoger uitvalt dan de gesuggereerde 95 watt. Maar goed zoals iemand hier boven mij al aan heeft gegeven ben ik offtopic bezig. :$
Aangezien offtopic zal dit mijn laatste post zijn in dit draadje hierover. Maar die 95W behoort ook te kloppen bij een volledige all core load die langer dan, uit mijn hoofd, 28 seconden duurt voor een 9900K

Iedere review die anders laat zien draait niet volgens de Intel specificaties, en dat is iets dat je maar al te vaak terug ziet, moederbord fabrikanten houden zich namelijk vaak niet aan deze specificaties en komen 'out of the box' met o.a. veel te hoge PL2 en Tau waardes, pak daar nog een MCE setting bij die soms default aan staat (of aangaat zodra je XMP aanzet). En dat zorgt dat je heel verschillende resultaten krijgt, waarbij in de ene review de cpu netjes op 95W (omdat de reviewer zorgt dat de spec gevolgd wordt (o.a. Gamersnexus) en een andere reviewer een verbruik van 200W ziet omdat deze test met de settings van de moederbord fabrikant.

Voor beide methodes valt trouwens wel wat te zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

En laat de post van @Dennism de laatste zijn over dit onderwerp graag! :)

Er is namelijk ook een heel mooi subforum Processors, Moederborden & Geheugen voor dit soort dingen, als jullie daar verder over willen kletsen. :>

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-09 18:26
Ik zit zelf nu met een Gigabyte GTX 1080 ti Aorus Xtreme.

Ik ga sowieso de RTX 3080 aanschaffen, al vraag ik me af welke ik best neem ?
Was zelf richting de Asus Strix OC aan het denken.

https://www.twitch.tv/fragdanvers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
FragDAnvers schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:44:

Weet nog niemand. Strix is ook mijn eerste keus. Goede kaart (waarschijnlijk) en daar betaal je wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Turismo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:37:
De 1e hands on ervaring is er al, Digital Foundry had de RTX 3080 al een week voor aankondiging in bezit.

[YouTube: Nvidia GeForce RTX 3080 Early Look: Ampere Architecture Performance - Hands-On!]

Toch wel een 80% gen-on-gen verbetering, en bij volledig raytraced/pathtraced dicht tegen de 100% verbetering.
4k high settings yadda yadda yadda tuurlijk scoort een 3080 hier 80% of hoger gezien de memory bus vele malen breder is.

Ik wacht user case scenario's af zie liever 4k low settings met 120/144 fps gezien de nieuwe panels dit gaan ondersteunen en dat leunt dan weer veel meer op de core dan op de memory load.

*edit, oke ben nog niet wakker blijkbaar dacht dat ik op de laatste pagina zat zie deze maar als niet verzonden 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door TRAXION op 15-09-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
FragDAnvers schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:44:

Wat is je ervaring met de Aorus versie? Ik zit te denken aan de 3080 Aorus maar die gaat minstens 150 euro meer kosten dan de reference kaart. Ik vraag me af of dat het geld wel waard is. Evenals de absurde prijs van 870 euro voor de EVGA FTW3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 14:12
biggydeen2 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:15:
[...]

Wat is je ervaring met de Aorus versie? Ik zit te denken aan de 3080 Aorus maar die gaat minstens 150 euro meer kosten dan de reference kaart. Ik vraag me af of dat het geld wel waard is. Evenals de absurde prijs van 870 euro voor de EVGA FTW3.
Imo zal een prijs hoger van 800 voor geen enkele videokaart van de RTX3080 echt budgetgewijs goed te praten zijn zeker omdat er enkelen van ong 750 zijn buiten de FE. Tenzij natuurlijk die ene kaart die rond die 810€ zou zitten en uiteindelijk een veel beter koeling/geluid combinatie zou geven. Maar iedereen wil wel wat anders en niet iedereen vindt het erg om wat meer te geven.

Ik denk daarnaast dat de leveranciers (ik zou het alvast doen) nu echt wel de prijzen een beetje de hoogte in durven duwen door de hype...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
Ik ben ook een rechtse rakker die van vrije marktwerking houdt dus ik kan deze prijsopdrijving wel accepteren.

Maar ik zou dus net zo goed nu een duidelijke prijsverlaging willen zien op de "oude" voorraad.
En dat gebeurt dan weer niet.

Maar ja, uiteindelijk bepalen wij als kopers wat we wel of niet accepteren.
Als we besluiten dat de prijs te hoog is kopen we toch gewoon niet. :P

Dan gaan de prijzen vanzelf weer naar een "normaal" niveau.

En dat er mensen zijn die wel kopen als de prijs te hoog is (in je eigen perceptie voor de goede orde) dan hoef je daar niets van te vinden want iedereen in dit land is vrij om te bepalen wat hij/zij voor iets over heeft.

Wereld vergaat niet hoor als je even geen nieuwe videokaart kunt kopen. Lijkt alsof sommigen hier dat even niet lijken te beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 14:12
killerbee1958 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:50:
Ik ben ook een rechtse rakker die van vrije marktwerking houdt dus ik kan deze prijsopdrijving wel accepteren.

Maar ik zou dus net zo goed nu een duidelijke prijsverlaging willen zien op de "oude" voorraad.
En dat gebeurt dan weer niet.

Maar ja, uiteindelijk bepalen wij als kopers wat we wel of niet accepteren.
Als we besluiten dat de prijs te hoog is kopen we toch gewoon niet. :P

Dan gaan de prijzen vanzelf weer naar een "normaal" niveau.

En dat er mensen zijn die wel kopen als de prijs te hoog is (in je eigen perceptie voor de goede orde) dan hoef je daar niets van te vinden want iedereen in dit land is vrij om te bepalen wat hij/zij voor iets over heeft.

Wereld vergaat niet hoor als je even geen nieuwe videokaart kunt kopen. Lijkt alsof sommigen hier dat even niet lijken te beseffen.
Klopt, maar wel als je je oude eventjes verkocht hebt en de "need to have" weer even in je achterhoofd kruipt :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Paprika Het lijkt mij informatief om te melden in OP, dat de meegeleverde kabel van Nvidia een korte adapter is, en geen geheel modulaire kabel op normale lengte.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
Over kabels gesproken, seasonic geeft al zijn klanten een gratis kabel. Dat is nog eens service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

xamirz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:21:
Over kabels gesproken, seasonic geeft al zijn klanten een gratis kabel. Dat is nog eens service.
Het lijkt er op dat ze de kabel uitsluitend uitleveren voor voedingen die aan de specs van NV voldoen.

https://www.kitguru.net/c...e-12-pin-gpu-power-cable/

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
predator0235 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:11:
[...]

Klopt, maar wel als je je oude eventjes verkocht hebt en de "need to have" weer even in je achterhoofd kruipt :9~
Als je je oude al verkocht hebt dan heb je of
1. Daar een hele mooie prijs voor gekregen en dan boeit de prijs van de 3080 je niet zo
2. Heb je je kaart te vroeg verkocht en moet je
a) op de blaren zitten en de beurs opentrekken
b) consequenties aanvaarden en tijdelijk met een goedkoop kaartje gamen of helemaal niet gamen

Ook hier geldt. Wereld vergaat niet hoor als je even niet kan gamen

PS: als je dat wel zo ervaart dan wordt het tijd voor de Jelink kliniek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
3080 FE FLIR (temperatuurmeting)
https://streamable.com/o7l5ta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Eigenlijk was mijn vraag verkeerd geplaatst, dat is meer voor hier. Is de hype voor deze serie groter van voorgaande series of min of meer gelijk?

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 15:49

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Luxicon schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:37:
Eigenlijk was mijn vraag verkeerd geplaatst, dat is meer voor hier. Is de hype voor deze serie groter van voorgaande series of min of meer gelijk?
dankje ;)

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:07

flessuh

Set sail for fail!

Ik denk dat het bij elke grote release wel zo is de eerste dagen.
Dat zal ook de reden zijn dat het lijkt alsof de webshops bij elke X pagina-bezoeken de prijs weer omhoog gooien :+ die gaan ook lekker mee met de hype.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
flessuh schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:42:
[...]

Ik denk dat het bij elke grote release wel zo is de eerste dagen.
Dat zal ook de reden zijn dat het lijkt alsof de webshops bij elke X pagina-bezoeken de prijs weer omhoog gooien :+ die gaan ook lekker mee met de hype.
Juist, oke, ik moet ook zeggen, dat ik dit nu in de gaten houdt en bij de vorige releases niet zozeer. Met dank aan Flight Simulator 2020 :)

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:12
Ik begin nu te twijfelen of die tweede fan aan de achterkant reverse draait tov fan blade oriëntatie want warmte visueel puur op de koel blokken aan voorkant. Het kan zijn dat die op die temp geregeld wordt en warme lucht niet zichtbaar is op flir. Maar zou ook kunnen dat die tweede ook blaast door een lucht gescheiden koel blok met wel heat pipes verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is er een van de 3rd party kaarten voor de 3080 die je dust echt moet vermijden?

Just in case :)

www.tri-state.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

EnderQ schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:05:
[...]

Ik begin nu te twijfelen of die tweede fan aan de achterkant reverse draait tov fan blade oriëntatie want warmte visueel puur op de koel blokken aan voorkant. Het kan zijn dat die daarop geregeld wordt. En warme lucht niet zichtbaar. Maar zou ook kunnen dat die tweede ook blaast door een lucht geschiedde koel blok met wel heat pipes verbonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7SrbA4o_qeymG-C0ADFBmQSvpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xHaOORe4GtYZor59JOzlKqP.jpg?f=fotoalbum_large
reverse fan design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Ekwb komt ook met een fe block naast de reference (word wel erg klein denk ik :> )

https://www.tomshardware....s-half-length-single-slot

Zelf wil ik voor een evga ftw3 ultra gaan. Of zijn er naast evga nu meer fabrikanten die niet lastig doen met andere blokken? Van evga weet ik het zeker maar andere merken zie je soms wat tegenstrijdige dingen over.

Enige wat ik namelijk jammer vind van de evga kaarten is de 1 hdmi poort en sommige andere zie je 2 of zelfs 3. Met 1 red ik het ook wel dan maar switchen tussen dingen soms.

Het lijkt erop dat meer nieuwere monitoren ook hdmi 2.1 worden. Iemand die weet hoe het zit met dp 1.4a en dsc? Zitten daar nog enige nadelen aan qua beeldkwaliteit? Kan er niet echt wat over vinden want hdmi 2.1 lijkt meer bandbreede te hebben als dp1.4a.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

William/Ax3 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:09:
[...]

Ekwb komt ook met een fe block naast de reference (word wel erg klein denk ik :> )
ALPHA ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 08:19
heeft iemand links naar de INNO3D GeForce RTX 3080 iChill X4 grafische kaart
(3x DisplayPort, 1x HDMI)
INNO3D

Ik kom niet verder als alternate ? géén amazon aub. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

RTX 3080 v MSI 2080Ti GAMING X Trio

https://gpu.userbenchmark...ia-RTX-2080-Ti/4080vs4027
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYg1FCExBrveuDYmVrIzQWiWrSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NB9UMT8SKBaSc32UVp3J6ipd.jpg?f=user_large

Bron:

Disclaimer: Ja ja..het is userbenchmark.. ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

zal ergens deze week/volgende week bekend worden wanneer we ze kunnen kopen.
Als ik alpha zelf moet geloven that is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
daveytje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:25:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de:
MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio grafische kaart
en
MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC grafische kaart

Enkel het RGB en andere ventilatoren en de 50 euro in prijs?
Alle specificaties zijn verder hetzelfde namelijk.
weet iemand dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

3x 8 pin pci-e aansluiting ipv 2x 8 pin

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Julian-Intel schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:58:
[...]

3x 8 pin pci-e aansluiting ipv 2x 8 pin
dan is de meerprijs het wel waard.. 3x 8 pin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Aggressor schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:59:
[...]

Het is meer dan dat. De Gaming X Trio heeft een custom PCB, hogere powertarget, grotere koeler en vermoedelijk kwalitatief betere ventilators.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Aggressor schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:59:
[...]

ja waardeloos he, moet je nieuwe voeding erop gaan zetten msi is naar ik heb zitten zoeken de 3080 allemaal 3 x 8 pins . :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
eclipse1919 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:01:
[...]

ja waardeloos he, moet je nieuwe voeding erop gaan zetten msi is naar ik heb zitten zoeken de 3080 allemaal 3 x 8 pins . :(
zo goed als alle moderne 650+ watt komen met 3 en een 650watt of misschien kom je weg met een hoge kwaliteit 550 watt ,is sowieso wel vereist.
alle nvidia 3080's 3x? zelfs msi heeft 2 3080's met 2x.
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC 2x
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G 2x
De 3x moddelen zijn voor mensen die van plan zijn goed te gaan willen overclocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Fusi0nking schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:06:
[...]

zo goed als alle moderne 650+ watt komen met 3 en een 650watt of misschien kom je weg met een hoge kwaliteit 550 watt ,is sowieso wel vereist.
alle nvidia 3080's 3x? zelfs msi heeft 2 3080's met 2x.
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC 2x
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G 2x
De 3x moddelen zijn voor mensen die van plan zijn goed te gaan willen overclocken.
Let wel dat bij een piek je voeding kan uitvallen omdat hij in de beveiliging schiet.
Die kaarten lusten een hoop dus ik zou eerder richting de 700-750 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Intergalactic schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:10:
[...]

Let wel dat bij een piek je voeding kan uitvallen omdat hij in de beveiliging schiet.
Die kaarten lusten een hoop dus ik zou eerder richting de 700-750 gaan.
Precies, Als je wilt overclocken zeker. Dat hebben ze wel nodig.
Zou minimaal voor een hoge kwaliteit 650watt gaan als je niet gaat overclocken of lichte overclock wilt draaien.
maar goed, dat is niet waar het om ging :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fusi0nking op 15-09-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen met mijn RM650x voeding, een 3700x en straks een MSI 3080.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Nvidia geeft zelf aan 700-750, wat opzich niet vreemd is(we weten allemaal hoe dit gaat).
Zal me alleen niks verbazen als er dadelijk een hoop mensen een run maken op andere voedingen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zal mij niet verbazen dat een hoop mensen een ongeschikte voeding van 650/750W hebben of gaan kopen. Aangezien bijna niemand weet waar die op moet letten.

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 15-09-2020 16:20 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

-The_Mask- schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:18:
Zal mij niet verbazen dat een hoop mensen een ongeschikte voeding van 650/750W hebben of gaan kopen. Aangezien bijna niemand weet waar die op moet letten.
Ben vooral bang voor de mensen die verloopje naar verloopje grapjes gaan gebruiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intergalactic schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:21:
[...]

Ben vooral bang voor de mensen die verloopje naar verloopje grapjes gaan gebruiken :X
Gaan we binnenkort ook voor het eerst een goed stuk lezen over voedingen op Tweakers/HWI?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

-The_Mask- schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:24:
[...]

Gaan we binnenkort ook voor het eerst een goed stuk lezen over voedingen op Tweakers/HWI?
Volgens mij is Ch3cker hier duidelijk over geweest, alles op z'n tijd.
Eerst afmaken waar we nu bezig mee zijn :)

Ook lijkt dit me niet de plek om dit te bespreken

[ Voor 8% gewijzigd door Intergalactic op 15-09-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intergalactic schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:25:
[...]

Volgens mij is Ch3cker hier duidelijk over geweest, alles op z'n tijd.
Eerst afmaken waar we nu bezig mee zijn :)
Nee er is niet meer op gereageerd. Is twee maal gevraagd, sinds de veranderingen, één keer van mij, maar beide geen reactie op geweest. Dus nee duidelijk zou ik het zeker niet noemen. Maar dit is dus een nee merk ik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Misschien een domme vraag hoor, maar als ik het "beschikbaarheid en levertijden"topic lees lijkt het of iedereen voor een AIB model gaat en niemand voor de Founders Edition. Komt dat door de verwachtte geringe voorraad? Of verwachten jullie echt dat de AIB's beter zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Thodekroo schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:31:
Misschien een domme vraag hoor, maar als ik het "beschikbaarheid en levertijden"topic lees lijkt het of iedereen voor een AIB model gaat en niemand voor de Founders Edition. Komt dat door de verwachtte geringe voorraad? Of verwachten jullie echt dat de AIB's beter zijn?
rgb...

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 01:35
En een normale pcie 2x8pin (of 3x) aansluiting. Scheelt een hoop kabel gedoe als je al nette kabels hebt liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

-The_Mask- schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:30:
[...]

Nee er is niet meer op gereageerd. Is twee maal gevraagd, sinds de veranderingen, één keer van mij, maar beide geen reactie op geweest. Dus nee duidelijk zou ik het zeker niet noemen. Maar dit is dus een nee merk ik.
Laten we het ten eerste gezellighouden, ben niet de vijand :D
Je doet hiernaast een aanname op een vrij niks zeggende reactie, ik zeg niks over wat we in de toekomst wel of niet gaan doen.

Laten we nu eerst afmaken waar we mee bezig zijn en daarna naar andere dingen kijken, lijkt mij beter.

Even om aan tegeven dat Ch3cker hier zeker wel duidelijk over is geweest
Nogmaals : de voedingenreviews bij HWI zijn hier niet aan de orde. Het zou heel mooi zijn als we uiteindelijk op Tweakers weer voedingen kunnen gaan reviewen, en we hebben ook al aangegeven dat we, als we dat gaan doen, dan eerst grondig naar de testprocedures zullen gaan kijken. De sites die je aanhaalt geven inderdaad een machtig mooie weergave van hoe het zou kunnen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben er helemaal voor om alles aan te pakken en zo goed mogelijk te maken, maar one thing at a time. We zijn nu al met een behoorlijk aantal projecten bezig denk ik. Laten we ons eerst focussen op de zaken die besproken zijn in dit topic, dan kunnen we daarna eens gaan kijken hoe en wat we gaan doen met voedingen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62949070

Hiermee wil ik dit ook afsluiten in dit topic . Wat er al loopt in CPU, GPU en PSU reviews heeft niks te maken met de 30 series / dit topic.

Alles wat hierna off-topic zie gaan met betrekking tot deze reactie laat ik aan @Blaat of iemand anders over om niet biassed te zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voor mijn gevoel is de hype veel groter. Iedereen gaat Bezerk terwijl er nog niet eens een onafhankelijke review is geweest.
Denk dat mensen er nog wel van terugkomen als ze erachter komen hoeveel warmte een 320W kaart uitstoot in hun kamertje. En dan is het nog te hopen dat de koelers enigzins stil hun werk doen.

Anyway wat cijfers over alleen het huidige Levertijden & Prijzen topic:
Geopend: 31.08
Reacties tot vandaag 15.09 = 1395
Aantal views tot vandaag = 22.605

Vorige Levertijden & Prijzen topic:
Geopend: 20.08
Reacties tot 20.09 1e verkoop = <125
Aantal reacties totaal = 841
Aantal views totaal = 47.819

Dus in twee weken tijd al meer dan 10x zoveel reacties als destijds in 4 weken. En dan is het nog niet eens donderdag :)

ps: Onderstaande was de vorige keer ook niet nodig :D
Let op:
Dit is een Zero Tolerance topic. Dat houdt in dat dit topic strak gemodereerd zal worden en alle offtopic en onvriendelijke posts direct verwijderd of geedit zullen worden. Dat betekent dus:

• Geen aankoopadvies. Voor voeding advies, zie hier: Voeding advies en informatie topic - Deel 34.
• Geen slowchat
• Geen technische discussies over de kaarten of andere componenten. Over de kaarten kan je hier praten: [Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie.
• Geen morele discussies over pre-orderen of andere onderwerpen
• Geen anderzijds offtopic reacties
• Altijd constructief en vriendelijk reageren

Pas na de release van de kaarten gaan we kijken of deze restrictie er af kan.

[ Voor 34% gewijzigd door Help!!!! op 15-09-2020 17:19 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Thodekroo schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:31:
2x8 naar 12 verziekt voor mij de looks en ik gok dat geheugen en vrm erg warm gaan worden op de FE aangezien het pcb zo klein is en het verbruik zo hoog. Persoonlijk mijn rede om niet voor de FE te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:39
Help!!!! schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:41:
[...]

Voor mijn gevoel is de hype veel groter. Iedereen gaat Bezerk terwijl er nog niet eens een review is geweest.
Denk dat mensen er nog wel van terugkomen als ze erachter komen hoeveel warmte een 320W kaart uitstoot in hun kamertje.

Ik ben nog wel erg benieuwd naar de RTX 3060 (ti) wat dat betreft.
Minder verbruik (180 - 200 watt is het gerucht tot nu toe) dan mijn Vega 56 met UV (220 +/-) en hopelijk 2080 (super) prestaties.
Precies wat ik zoek, waarschijnlijk ook qua budget ;)

Voor w.b.t. de reviews ben ik vooral benieuwd naar het verschil tussen pci-e 3.0 en 4.0 prestaties en hoe futureproof "maar" 8gb vram is.

Maar ik wil ga toch ook nog even de kat uit de boom kijken w.b.t. de nieuwe AMD videokaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-09-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:07

flessuh

Set sail for fail!

Help!!!! schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:41:
[...]

Voor mijn gevoel is de hype veel groter. Iedereen gaat Bezerk terwijl er nog niet eens een onafhankelijke review is geweest.
Denk dat mensen er nog wel van terugkomen als ze erachter komen hoeveel warmte een 320W kaart uitstoot in hun kamertje.

Dus in twee weken tijd al meer dan 10x zoveel reacties als destijds in 4 weken. En dan is het nog niet eens donderdag :)
Gezien views/reacties is men nu vooral vocaler ;)

Interessant om dat soort statistieken te zien!

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Thx. Voor de gewone gebruiker is alleen het totaal aantal views te zien. Dat vorige topic heeft 2 jaar gelopen hè.... In twee weken zitten we al ongeveer op de helft van het aantal views als dat hele topic in 2 jaar.

Zou wel interessant zijn om te weten hoeveel views dat topic had tot de 1e verkoopdatum. :)

Nu lijkt me dat Turing wel een vertekend beeld geeft omdat die serie gewoon niet erg aansprak, zeker bij Pascal eigenaren. Zelfde cijfers met populaire Pascal zijn denk ik wel wat dichter bij elkaar. Maar heb nu even geen tijd meer om dat op te zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 15-09-2020 17:44 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:56
flessuh schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:47:
[...]

Gezien views/reacties is men nu vooral vocaler ;)

Interessant om dat soort statistieken te zien!
Morgen de reviews dus zet de verdubbelaar alvast maar aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:21
Bij Pascal kon je direct na de persconferentie de kaart al pre-orderen bij Nvidia en retailers dacht ik. Nu zit er tussen aankondiging en 2 1/2 week dus veel mensen zitten daar op te wachten natuurlijk :P Maar de prijsstelling toentertijd speelde ook zeker wel mee.

[ Voor 29% gewijzigd door bjorntju op 15-09-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
lampjes zoveel mogelijk mooie nieuwe frisse lampjes die allerlij kunstjes kunnen :P :9~ O+ t vervelende bij de grafische kaarten is dat de meeste rgb op z n kop komt te hangen en dus niet te zien is , of je moet met een brackett gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

eclipse1919 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:25:
[...]

lampjes zoveel mogelijk mooie nieuwe frisse lampjes die allerlij kunstjes kunnen :P :9~ O+ t vervelende bij de grafische kaarten is dat de meeste rgb op z n kop komt te hangen en dus niet te zien is , of je moet met een brackett gaan klooien.
RGB staat de juiste kant op, teminste bij de meeste kaarten.
Moet er nog 1 tegen komen waarbij het in iedergeval onderste boven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Intergalactic schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:28:
[...]

RGB staat de juiste kant op, teminste bij de meeste kaarten.
Moet er nog 1 tegen komen waarbij het in iedergeval onderste boven staat.
de meeste rgb zit bij en om de vennen, de zijkant geeft vaak de serie en logo zoals msi., gezien de kaarten op de achterkant worden geprikt hangen de fans onderste boven, dus de effects zijn niet zichtbaar, of je moet een brackett plaatsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
of spiegelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

eclipse1919 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:34:
[...]

de meeste rgb zit bij en om de vennen, de zijkant geeft vaak de serie en logo zoals msi., gezien de kaarten op de achterkant worden geprikt hangen de fans onderste boven, dus de effects zijn niet zichtbaar, of je moet een brackett plaatsen :X
Valt wel mee? Ik in de afgelopen paar jaar maar enkele gezien die het rondom de fans hadden, de rest op de zij kant of overal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 13:42
Wanneer mochten de reviews van de aib modellen online komen? Was dit nou ook 17 sept 15:00?

Ka-tjing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:22
Th@_M@ster schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:37:
Wanneer mochten de reviews van de aib modellen online komen? Was dit nou ook 17 sept 15:00?
Nee woensdag 16 september 15:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
daveytje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:39:
[...]

Nee woensdag 16 september 15:00.
Oke ik dacht alleen de founders edition :)

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Intergalactic schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:37:
[...]

Valt wel mee? Ik in de afgelopen paar jaar maar enkele gezien die het rondom de fans hadden, de rest op de zij kant of overal :p
Misschien dat er eens een kaart kom waarvan de backplate enkele rgb `s is te zien, een serie mooie lijnen, vloeien oid. , stoffen we de de kast vaker af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:22
Th@_M@ster schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:43:
[...]

Oke ik dacht alleen de founders edition :)
Hmm. Dacht alle kaarten maar dat kan ook enkel de founders edition zijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
eclipse1919 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:34:
[...]

Gewoon een spiegel onderin de kast plaatsen :)

Just kidding he.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Phusebox schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:45:
[...]

Just kidding he.
:X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:21
Phusebox schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:45:
[...]

Just kidding he.
Uuhmm... 8) https://nl.hardware.info/...or-videokaart-op-de-markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
haha wel gaaf, mja beetje druk zo op het oog , mooi gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
Th@_M@ster schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:37:
Ja je hebt gelijk, morgen alleen Founders edition. Zie ook nieuws: Nvidia RTX 3070 komt 15 oktober uit en RTX 3080-reviews uitgesteld na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
Dit staat onderaan

Het reviewembargo voor aangepaste RTX 3080-videokaarten van partners zou op diezelfde datum verlopen

Dat is dus 17 sept...Maar zal het dan ook 15:00 zijn?

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:17:
@Paprika Het lijkt mij informatief om te melden in OP, dat de meegeleverde kabel van Nvidia een korte adapter is, en geen geheel modulaire kabel op normale lengte.
Dat is niet heel gek gezien iedere fabrikant anders werkt, laat staan niet modulaire voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Th@_M@ster schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:11:
[...]

Dit staat onderaan

Het reviewembargo voor aangepaste RTX 3080-videokaarten van partners zou op diezelfde datum verlopen

Dat is dus 17 sept...Maar zal het dan ook 15:00 zijn?
Die nda is ongewijzigd. Dus gewoon de launch tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
hoe ken hier nu 10 gig geheugen verschil inzitten ??

NIEUW
Grafische kaart
GIGABYTE GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G grafische kaart 2x HDMI, 3x DisplayPort....Geheugensnelheid (effectief) 9,5 GHz <--------

wil ik heel graag hebben€ 729,-*

NIEUW
Grafische kaart
INNO3D GeForce GeForce RTX 3080 iChill X3 grafische kaart 3x DisplayPort, 1x HDMI [b] Geheugensnelheid (effectief) 19 GHz <--------------------------
wil ik heel graag hebben€ 789,-* :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenyh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-08 16:11
Vraagje, Ik zit net als velen te wachten op de release van de 3080 reviews en google hier en daar voor de grap eens wat. Nu zie ik bij Userbenchmarks dat er een enkele 3080 is getest... Zou dit een neppe zijn? Ik weet niet wat ik er van moet vinden dus vraag ik het jullie maar :)

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

maartenyh schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:14:
Vraagje, Ik zit net als velen te wachten op de release van de 3080 reviews en google hier en daar voor de grap eens wat. Nu zie ik bij Userbenchmarks dat er een enkele 3080 is getest... Zou dit een neppe zijn? Ik weet niet wat ik er van moet vinden dus vraag ik het jullie maar :)

Link
Het kan zijn dat iemand dit gelekt heeft met of zonder opzet, zou er iig niet te veel waarde aan hangen

Pagina: 1 ... 5 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is ervaringen over de nieuwe nVidia RTX 3xxx kaarten uit te wisselen en om de kaarten zelf te bediscussieren. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies zoals:

• Is mijn voeding krachtig genoeg voor de nieuwe kaarten?
• Is mijn processor snel genoeg voor de nieuwe kaarten?
en ook niet voor levertijden en prijzen!

Als je er niet uit komt, maak dan een topic aan in Componenten Aankoopadvies.