- De gemiddlede ssd is 3-4 watt
- De gemiddelde HDD is 5.5 watt (gemeten van alle schijven die ik tot nu toe gehad heb)
- Reken voor fans op 2 watt.
- Watercooling pomp is 20-35 watt
- Verlichting in je kast zal niet meer dan 5-7 watt zijn
- Ram 5-12 watt (afhankelijk van type en snelheid en dus voltage)
- En ik reken altijd 15 watt voor de voeding inefficiëntie en moederbord en dat klopt vrijwel altijd met qat er ongeveer op de meter staat.
-Gpu en cpu is wel op te zoeken (let op voor de cpu is het niet de TDP dat heeft alleen te maken met je koeler benodigdheden)
- AIO pomp heb ik geen idee van dus dat kan ook nog ergens tussen de 1 en 35 watt zijn.
Ik kan me geen scenario voorstellen waarin je met een 650 watt voeding niet genoeg heb voor een 3080 tenzij het een server is met 24 drives in raid.
Kuusj schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:33:
[...]
Nee, maar dat de genoemde performance bullshit is, had ik je al tijdens de presentatie op een bordje kunnen geven. Zelf ging ik uit van 30% bovenop de 2080Ti, maar zelfs dat lijkt te hoog gegrepen.
Edit: en anders is het ook heel simpel, power limit op 90-95% en gaan met die banaan. Dat ik niet de OC's ga kunnen draaien die ik nu op mijn GTX1080 doe (250W verbruik t.o.v. 180W TDP) begrijp ik en neem ik voor lief. Zou ook niet nodig moeten zijn.
Veel kaarten kunnen niet eens meer 70 watt erbij pakken. Dat is allemaal op het board of in de bios vast gelegd tenzij je een veel duurder oc model koopt. Mijn 1070 gebruikt 145 watt en met msi afterburner de max power limit gebruiken rekt dit met moeite naar 152. Ik heb geluk dat mijn kaart een standaard veel te hoge vcore heeft waardoor ik alsnog kan overclocken van 1825 naar 2075 mhz anders had ik gewoon genoegen moeten nemen met stock (waar ik toch op draai omdat ik er nu bijna geen fps meer uit haal nu de kaart oud is) en al met moeite 60 fps op 1080p haal en die 10% overclock dus niet de moeite is.
[
Voor 41% gewijzigd door
computerjunky op 14-09-2020 20:45
]