[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

• Ryanwire00
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-11-2021
Xtr3me4me schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:34:
[...]

Ik zat te denken aan de ftw3 ultra. Maar ja 1089€ gelijk bij meGekko.
Jammer zijn hun de enige momenteel waar je je wachtrij op kan zien. Maar goed ga niet elke kaart af om te zien welke de kleinste wachtrij heeft, straks dik 10k daar in de kluis.
Dat is erg prijzig. heb mijne bij alternate besteld, prijzen zijn lager dan megekko.

• R1NS3
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-10 10:16
[...]

Jammer zijn hun de enige momenteel waar je je wachtrij op kan zien. Maar goed ga niet elke kaart af om te zien welke de kleinste wachtrij heeft, straks dik 10k daar in de kluis.
Ik heb eergisteren om 12:55 een bestelling bij Alternate geplaatst voor de FTW3 (non-Ultra) en om 12:56 een bevestigingsmail ontvagen, ze konden mij alleen vertellen dat ik toen nog de eerste was (de FTW3s waren pas later beschikbaar), maar Alternate laat voor de rest ook niks weten (chatbot weet ook niks).

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ryanwire00 schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:37:
[...]

Dat is erg prijzig. heb mijne bij alternate besteld, prijzen zijn lager dan megekko.
Ja alleen hun geven geen enkele info op basis van wachtrij

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Ryanwire00
  • Laatst online: 12-11-2021
Xtr3me4me schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:38:
[...]

Dat is waar, maar ik heb geduld, Ik heb niet zoals veel mensen mijn huidige kaart verkocht, ik zal het nog effe met mijn 1080ti moeten doen. :)

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 17:10
Xtr3me4me schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:38:
[...]

Zeer waarschijnlijk valt het aantal mee, ook omdat 879 nog steeds prijzig is. Je gaat toch echt geen 1059 bij Megekko betalen puur omdat je dan de wachtrij kan zien? Dan wacht je misschien 2 weken langer op je kaart, tja als jou dat 200 euro waard is :9

• Zinvol
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-10 15:17
[...]

Ik heb ook bij Alternate een EVGA 3080 XC3 gaming besteld, rond de 800eu op 'launch' day, paar minuten over drie. Ik denk zomaar dat ik ook een van de weinigen ben voor die kaart, of relatief vroeg iig omdat iedereen voor de modellen ging die wel beschikbaar waren.

• Brakesreleased
  • Laatst online: 19-04-2024
Pascal1988 schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:45:
Het is best irritant dat ik nu niet weet op welke plek ik in de wachtrij van alternate zit met mijn Gigabyte Gaming OC. Ik heb de bevestingsmail gekregen om 15:06 uur.

Alice geeft bij mij nu aan dat mijn Gigabyte kaart over 5 dagen leverbaar is. Ook al zal dat wellicht niet kloppen, misschien dat het gering aantal dagen toch aangeeft dat ik ergens vooraan in de wachtlijst staat?

Ik zit zelf te denken om toch voor de EVGA XC3 ULTRA te gaan, vanwege A) de eventueel kortere wachtrij en B) de goeie service. Kan iemand mij vertellen wat de momentele wachtrij is voor de EVGA XC3?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3aVJDtO1kzpkW20_XduQ8YKqlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00yUlOniPcivsvs4D4OswaTy.jpg?f=fotoalbum_large

Zal bij Alternate niet veel anders zijn, maar dat blijft een aanname. Overigens ook in de rij voor diezelfde Gigabyte, maar die is een stukje langer...

• Markovic89
  • Laatst online: 23-08-2024
CptMatineejr schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:41:
[...]

Minimaal 135.000 euro....dus rond 150k (geschat), nou boys kunnen we met z'n 200en een klein appartementje kopen in Amsterdam :P
Een bezemkast bedoel je?

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 18:32
Hoe kun je bij Alternate je positie in de wachtrij zien?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

EnigmaNL schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:05:
Niet. :'(

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05:22
EnigmaNL schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:05:
Zoals op bijna elke pagina vermeld:
Niet

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-10 13:29
Zit iemand toevallig in de rij bij Megekko voor een van de Asus Tuf modellen?

Ben benieuwd hoe lang die rij nu is.

• dhudhu
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
prodygee schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:18:
Zit iemand toevallig in de rij bij Megekko voor een van de Asus Tuf modellen?

Ben benieuwd hoe lang die rij nu is.
ook benieuwd naar.

heb bij alternate de tuf net besteld. voelde best kansloos gezien ik vast op plek 400 sta ofzo
ik ga mn msi cancelen bij megekko als ik weet welke wachtrij het kortst is.

de prijzen daar zijn wel ronduit belachelijk zeg dus wat dat betreft kudos naar alternate!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:47
Voor de zekerheid en hoop op snelle uitlevering zoals EVGA beloofd toch maar een EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra besteld bij Alternate.

Mijn 3 nieuwe schermen zijn nog niet aangeweest....

Wel een rollercoaster dit zeg.

Heb inmiddels een Gigabyte besteld bij Amazon, helaas is deze gecanceld.

Ook heb ik de Zotac in bestelling staan maar heb niet veel vertrouwen in de beloofde levertijd van 22 September.

Verder heb ik nog een MSI gaming trio uitstaan bij Megekko helaas plek 225.

En dan nu de EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra bij Alternate.

Ik twijfel zelfs om de 24ste mee te doen voor een 3090.

Ben benieuwd hoe dit komende weken gaat lopen. Zit helaas zonder videokaart nu waardoor ik toch wel graag een kaart wil hebben. Vind het ook niet erg om eventueel een marktplaats scalper kaart te kopen. Ze zijn nou eenmaal gewoon slimme en sneller geweest en spelen nu slim in op marktwerking.

• Pascal1988
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06 04:26
Brakesreleased schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:59:
[...]

[Afbeelding]

Zal bij Alternate niet veel anders zijn, maar dat blijft een aanname. Overigens ook in de rij voor diezelfde Gigabyte, maar die is een stukje langer...
Dank u. Ik heb inmiddels de EVGA FTW3 Ultra besteld bij alternate. Kijken welke van de 2 eerder binnenkomt.

• rs5racer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 20:07
Ik hoor soms mensen die contact hebben met de alternate chatbot. Kan deze alleen nergens vinden op de alternate site? Ben ik gewoon blind?

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11 13:56
Kevin Moezelaar schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:04:
[...]

Ja besteld op 14:52 of de bevestigingen mail op die tijd? Ik heb namelijk ook besteld op 14:53 maar bevestiging mail gekregen op 14:57 ^^
Bevestiging van de bestelling. Verwerking van bestelling 14:56. Maar Alternate gaf zelf ook al aan dat ik er vrij vroeg bij was maar net niet vroeg genoeg.Ook is er volgens Alternate nog geen uitzicht op een tweede batch van MSI.
.
Lullige is dat ik vrijwel direct het knopje zag veranderen naar pre order. Was al aan het F5en. Echter zat ik te twijfelen aan het woordje preorder 8)7 Anders had ik hem wel gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door biggydeen2 op 20-09-2020 18:37 ]

• ShadowStrider1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:02
rs5racer schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:35:
Ik hoor soms mensen die contact hebben met de alternate chatbot. Kan deze alleen nergens vinden op de alternate site? Ben ik gewoon blind?
Rechtsonder een blauw bolletje, ik zie dat alleen in chrome

• rs5racer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 20:07
ShadowStrider1 schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:41:
[...]

Rechtsonder een blauw bolletje, ik zie dat alleen in chrome
Mijn ad blocker was het probleem ;)

• Kevin24
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-04-2021
biggydeen2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:35:
[...]

Bevestiging van de bestelling. Verwerking van bestelling 14:56. Maar Alternate gaf zelf ook al aan dat ik er vrij vroeg bij was maar net niet vroeg genoeg.Ook is er volgens Alternate nog geen uitzicht op een tweede batch van MSI.
.
Lullige is dat ik vrijwel direct het knopje zag veranderen naar pre order. Was al aan het F5en. Echter zat ik te twijfelen aan het woordje preorder 8)7 Anders had ik hem wel gehad.
Ja precies, ik had ook contact met hun gehad.. en ze vertelden mij precies hetzelfde dat ik de eerste lichting net gemist had maar dat ik bij de tweede batch een grote kans maakte..

ik was druk aan het telefoneren om kwart voor 3 nog... ik had ook helemaal niet in de gaten dat ze vroeger als 3 uur online gingen, maar ach gaat ook allemaal wel weer goed komen i guess ^^

• ShadowStrider1
Heb vrijdag om 17:00 de ventus pre-ordered voor 719, zal waarschijnlijk wel een tijdje duren.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

mr.DJ95 schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:33:
Voor de zekerheid en hoop op snelle uitlevering zoals EVGA beloofd...
Ik vraag me echt af of dat ook voor de EU geld, volgens mij hebben we hier nog geen/weinig shipments gehad. Scan in de UK schijnt een aantal kaarten te hebben geleverd.

Deze week de updates van Megekko/Alternate maar even in de gaten houden.

[ Voor 20% gewijzigd door Jay-v op 20-09-2020 19:08 ]

• ion
  • Niet online

ion

Santee schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:14:
[...]

Ion heb je trouwens nog een nieuwe FTW3 ergens besteld? Alternate is nu het goedkoopste met 879 maar ik vind het te duur tov een strix van 839.
Nee ik heb alleen mijn order bij alternate nog staan voor MSI kaart! Die EVGA zal waarschijnlijk even goed zijn als MSI of strix kaart, dus zeker niet waard voor die prijs.

• Santee
ion schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:15:
[...]

Nee ik heb alleen mijn order bij alternate nog staan voor MSI kaart! Die EVGA zal waarschijnlijk even goed zijn als MSI of strix kaart, dus zeker niet waard voor die prijs.
Ik had de MSI gaming X in preorder staan maar was niet echt gecharmeerd van de reviews. T.o.v. de TUF is die €70-80 duurder en mist dubbele bios, koelt nét iets minder goed (met een stuk groter koelblok) heeft een plastick shroud en backplate (graphene zogenaamd, maar oogt en voelt plastic) én heeft een slechtere VRM dan de TUF. TUF valt voor mij af door de looks.
Zodoende kwam ik zelf op de Strix uit, ik ga ervanuit dat Asus slim genoeg is om hun Strix wel een betere PCB te geven en betere koelprestaties dan de TUF, anders halen ze hun eigen product onderuit.
EVGA FTW3 zit daar nog €40 boven en zit wsl ook wel snor qua koeling met wat extra temp. sensoren alleen dat vind ik de meerprijs niet waard. Ook is het RGB gedeelte imo echt persoonlijk, doet mij beetje denken aan zo'n Philips wake up light :X
Strix heeft de RGB delen wel iets netter weggewerkt.

• Williebrord
  • Laatst online: 04-05 23:08
Ik ben dus wel benieuwd naar de wachtrij voor de TUF nu, aangezien de reviews goed waren. Ik heb tot nu toe nog maar matige dingen gehoord over de Ventus dus dan misschien toch daar ook maar een pre-ordertje voor zetten mits de rij niet enorm is.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 11:19
Williebrord schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:23:
Ik ben dus wel benieuwd naar de wachtrij voor de TUF nu, aangezien de reviews goed waren. Ik heb tot nu toe nog maar matige dingen gehoord over de Ventus dus dan misschien toch daar ook maar een pre-ordertje voor zetten mits de rij niet enorm is.
Gewoon doen en niet wachten tot morgen :) ik zit zelf ook in de TUF rij bij Alternate! Join the row! :P

• JustVictorNL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:09
Heeft iemand trouwens een idee wanneer de meeste kaarten weer beschikbaar zouden kunnen worden?
Ik kan het niet vinden in dit topic of ergens anders online.
JustVictorNL schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:25:
Heeft iemand trouwens een idee wanneer de meeste kaarten weer beschikbaar zouden kunnen worden?
Beschikbaar gaat wel even duren met de huidige wachtlijsten. Dat weet echt helemaal niemand nu.

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
JustVictorNL schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:25:
Niemand die het echt weet, mondjesmaat komt er hier en daar voorraad binnen.

• Prime_nl_
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-06 22:55
Santee schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:21:
[...]

Ik had de MSI gaming X in preorder staan maar was niet echt gecharmeerd van de reviews. T.o.v. de TUF is die €70-80 duurder en mist dubbele bios, koelt nét iets minder goed (met een stuk groter koelblok) heeft een plastick shroud en backplate (graphene zogenaamd, maar oogt en voelt plastic) én heeft een slechtere VRM dan de TUF. TUF valt voor mij af door de looks.
Zodoende kwam ik zelf op de Strix uit, ik ga ervanuit dat Asus slim genoeg is om hun Strix wel een betere PCB te geven en betere koelprestaties dan de TUF, anders halen ze hun eigen product onderuit.
EVGA FTW3 zit daar nog €40 boven en zit wsl ook wel snor qua koeling met wat extra temp. sensoren alleen dat vind ik de meerprijs niet waard. Ook is het RGB gedeelte imo echt persoonlijk, doet mij beetje denken aan zo'n Philips wake up light :X
Jaa ik heb precies vandaag hetzelfde gedaan. Ook een asus strix geordered bij alternate. Alhoewel ik nog steeds een msi gaming x trio heb staan.

• ShadowStrider1
Wat is er mis met de ventus?

• Lord_Dain
Beschikbaar zal niet snel gebeuren, omdat veel mensen preorders hebben geplaatst. Als het model en merk je niet veel uitmaakt kan je het beste even hierboven lezen en dan krijg je een indruk welke kaarten nog relatief weinig zijn besteld en hopelijk kom je op die manier in een korte wachtrij :)

• ion
  • Niet online

ion

Santee schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:21:
[...]

De MSI presteert net zo goed als de Tuf. Je betaalt een beetje premium voor de MSI inderdaad, dus voor prijs/kwaliteit verhouding wint de TUF Zeker.

Scheelt als je kast hebt zonder window, dan maakt al die RGB niet uit :P

• JustVictorNL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:09
Ik weet niet of dit nog zo is met de 3080's maar met de 2080 (ti) waren ze best wel luid en heet

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-11 06:49

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:Ik sluit het topic tijdelijk om de rotzooi hier op te ruimen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-11 06:49

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:En weer open. Generieke waarschuwing voor iedereen, wie er een heksenjacht in gang zet door links naar advertenties te plaatsen kan op maatregelen rekenen. Ik heb nu meerdere malen het topic op moeten schonen omdat dit gebeurde, laat dit de laatste keer zijn.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 09:19
ion schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:29:
[...]

De MSI presteert net zo goed als de Tuf. Je betaalt een beetje premium voor de MSI inderdaad, dus voor prijs/kwaliteit verhouding wint de TUF Zeker.

Scheelt als je kast hebt zonder window, dan maakt al die RGB niet uit :P
Daarnaast heeft de TUF een hogere stroomvoorziening, Dual bios en een extra HDMI 2.1. Wel nice.

• Santee
smocho schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:47:
[...]

Daarnaast heeft de TUF een hogere stroomvoorziening, Dual bios en een extra HDMI 2.1. Wel nice.
Hou er wel rekening mee dat de TUF 2x8 pin is, dus je zit eigenlijk vast aan 375W en in de praktijk denk ik nog lager. Maakt het nog minder logisch voor de MSI kaart om 3x8 pin te hebben. Kan je er 400W+ doorheen jagen maar vindt je VRM dat wel leuk?

• Moortu
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-10 10:17
Ik heb ook maar een tuf bij alternate ge preordered.
Al hoop ik dat ik het geluk heb om een FE te bestellen deze week

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ben een beetje afgehaakt, check nu af en toe nog dit topic.

Heb 2 orders staan, zie het wel in de mail.

3440x1440 met 5700XT is geen straf, over een maandje hopelijk wat meer voorraad.

• Lord_Dain
zombie01 schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:54:
Ik heb ook maar een tuf bij alternate ge preordered.
Al hoop ik dat ik het geluk heb om een FE te bestellen deze week
Ik heb een TUF in bestelling en een Palit, maar wil eigenlijk de FE :) Too many choices! Heel erg benieuwd hoe en of morgen de eerste nieuwe leveringen verlopen. Zou flauw zijn als beide preorders tegelijk activeren en ik straks met een RTX3080 te veel zit :P

• MelleJ
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-10 12:51
Zouden er nu nog opnieuw FE edities vrijkomen dan?

• Lord_Dain
MelleJ schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:00:
Jazeker, als we de rep van Nvidia mogen geloven zelfs komende week al weer. Al is het wel te hopen dat er dan captcha's oid zijn ingevoerd op de website, anders valt er wellicht weer weinig te bestellen op het moment supreme :)

• msmits_
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-05-2023
MelleJ schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:00:
Ja zeker, de verwachting is deze aankomende week.

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:50
Ik ben benieuwd wanneer we andere modellen GPU’s gaan zien in de diverse webshops.

Momenteel springt iedereen op de paar kaarten die te pre-orderen zijn en zijn de Gaming X Trio en de TUF vooral in trek.

Als er nu eens wat extra modellen bijkomen heeft iedereen wellicht een grotere kans.

Zelf is er altijd nog geen enkele kaart die ik in m’n build wil zetten, ze zijn het allemaal echt nét niet.

Die TUF is technisch enorm sterk maar de kaart zelf past totaal niet bij de rest van mijn componenten.

Soms baal ik er best van dat ik er een plaatje van wil maken!

• MelleJ
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-10 12:51
Ah, mooi nieuws. Ik was eigenlijk aan het overwegen om voor een high-end aftermarket te gaan maar anders wil ik nog wel eens een FE bestellen. Mocht hij tegenvallen (vooral mbt tot geluid) weet ik nog wel een adres waar ik hem anders kwijt kan voor een prima prijs dus ben benieuwd of ik er een kan vinden!

• Karasca
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-04 14:59
Heb om 15:00 er toch voor gekozen om een Strix Gaming OC te pre-orderen bij Alternate. Hopelijk hoor ik er nog wat over vóór het einde van de maand.

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-10 22:05
Karasca schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:14:
Heb om 15:00 er toch voor gekozen om een Strix Gaming OC te pre-orderen bij Alternate. Hopelijk hoor ik er nog wat over vóór het einde van de maand.
Heb uiteindelijk ook deze kaart net gepreordered. Mag er hopelijk van uit gaan dat deze net zo'n goede/betere koeling heeft als de TUF.

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 10:38
Karasca schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:14:
Ik heb t gister ook nog gedaan, zelfde kaart bij Alternate. Ik verwacht er niet al te veel van qua levertijd, maar we zullen 't zien. Even tijdelijk op de 1660ti van de laptop gamen :P

Aanvankelijk had ik de 3090 strix in bestelling staan, maar die heb ik gisteren geannuleerd na de gelekte rumors over die performance increase. De rumor leek mij te plausibel, dus ik ben teruggekrabbeld.

Trouwens, ik begreep dat die Strix gaming OC morgen gereleased zou worden ipv op dezelfde dag als de Founders edition, zou dat dan betekenen dat sommige webshops dan toch ineens wat stock online gaan gooien? (Wishful thinking :D)

• Lord_Dain
Fuku-San schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:23:
[...]

Ik heb t gister ook nog gedaan, zelfde kaart bij Alternate. Ik verwacht er niet al te veel van qua levertijd, maar we zullen 't zien. Even tijdelijk op de 1660ti van de laptop gamen :P

Aanvankelijk had ik de 3090 strix in bestelling staan, maar die heb ik gisteren geannuleerd na de gelekte rumors over die performance increase. De rumor leek mij te plausibel, dus ik ben teruggekrabbeld.

Trouwens, ik begreep dat die Strix gaming OC morgen gereleased zou worden ipv op dezelfde dag als de Founders edition, zou dat dan betekenen dat sommige webshops dan toch ineens wat stock online gaan gooien? (Wishful thinking :D)
Waar zijn de reviews van de STRIX? Als er nog geen reviews zijn, zijn er toch ook geen kaarten?

• Erico360
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 19:26
Lord_Dain schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:24:
[...]

Waar zijn de reviews van de STRIX? Als er nog geen reviews zijn, zijn er toch ook geen kaarten?
Moet nog uitkomen. OC versie moet blijkbaar wel snel zijn:
https://videocardz.com/ne...gets-1935-mhz-boost-clock

• Simone96
Fuku-San schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:23:
[...]

De Strix moet idd nog uitkomen. Las net wel op Reddit dat de Strix OC blijkbaar eerder uitkomt dan de Strix non-OC. Dus ben benieuwd.

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 10:38
Lord_Dain schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:24:
[...]

Klopt, er zijn voor zover ik weet nog geen kaarten. Een medewerker van ASUS (als ik het internet mag geloven) had ook gemeld dat de kaarten pas na de 21e beschikbaar zouden zijn.

Ik vind het overigens prima om even te wachten, ik weet niet eens op welk nummer van de wachtrij ik sta bij alternate, en dat is misschien maar beter ook ;w

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
(jarig!)
Gaat hier zo snel, dus sorry als het al ergens gepost is. Kan ik de EVGA FTW3 bij Alternate (.be) met gerust hart bestellen? Halen ze geld dan meteen van cc, maw speel je even 'bank' voor Alternate tot levering? Of gaat ze die pas crediteren zodra verzonden? En zoniet, is Alternate beetje redelijk op gebied van terugstorten mocht het te lang duren of ik elders sneller een 3080 te pakken krijg?

• Moortu
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-10 10:17
lapino schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:45:
Gaat hier zo snel, dus sorry als het al ergens gepost is. Kan ik de EVGA FTW3 bij Alternate (.be) met gerust hart bestellen? Halen ze geld dan meteen van cc, maw speel je even 'bank' voor Alternate tot levering? Of gaat ze die pas crediteren zodra verzonden? En zoniet, is Alternate beetje redelijk op gebied van terugstorten mocht het te lang duren of ik elders sneller een 3080 te pakken krijg?
Word gelijk afgeschreven

• BergKnaap
  • Laatst online: 17-02-2021
Het viel me op dat de TUF O10G Gaming een wachtrij van slechts tien personen heeft bij Megekko, weet iemand hoe het kan dat de wachtrij hier zo kort is? Is er iets mis met deze kaart?

• Fordius
  • Laatst online: 02-11 08:29
Waarschijnlijk ging iedereen massaal voor de msi kaarten en de gigabyte eagle.

Msi schijt slecht te zijn en de zotac de slechtste van de reeks van wat ik gehoord heb. Die tuf schijnt juist aardig te zijn.

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-10 22:09
Fordius schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:51:

Msi schijt slecht te zijn en de zotac de slechtste van de reeks van wat ik gehoord heb. Die tuf schijnt juist aardig te zijn.
MSI Slecht ?
De Gaming X is een hele goed kaart.

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10 15:04

Interessante 'aanname', want het is een van de betere Aftermarket 3080's die je op dit moment kunt krijgen. Logisch dat er veel vraag naar is (hij ziet er ook nog eens tof uit), en dat ze slecht leverbaar waren en zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

• Fordius
De forums staan anders er anders voor.
En mensen zijn meer te spreken over de tuf dan de trio. Normaal ben ik zelf ook erg gek op de trio.

Maar als je de prijs ook in overweging neemt is de tuf gewoon een nette kaart. Maar goed misschien lees ik wel de verkeerde reviews.

• AKeut
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik heb 2 kaarten besteld:
Azerty om 15:30 Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 - Grafische kaart 780 euro
Alternate om 15:00 Inno10GB Inno10GB D6X RTX 3080 iChill X4 800 euro

Als ik die grafiek van de bestellingen zo zie bij de webshops dan komen mijn kaarten volgende week :O

• AdriaanVDH
  • Laatst online: 15-10 12:04
AKeut schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:58:
Ik heb 2 kaarten besteld:
Azerty om 15:30 Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 - Grafische kaart 780 euro
Alternate om 15:00 Inno10GB Inno10GB D6X RTX 3080 iChill X4 800 euro

Als ik die grafiek van de bestellingen zo zie bij de webshops dan komen mijn kaarten volgende week :O
Welke grafiek bedoel je?

• Simone96
Fordius schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:57:
De forums staan anders er anders voor.
En mensen zijn meer te spreken over de tuf dan de trio. Normaal ben ik zelf ook erg gek op de trio.

Maar als je de prijs ook in overweging neemt is de tuf gewoon een nette kaart. Maar goed misschien lees ik wel de verkeerde reviews.
Maar alle reviews gaan over de TUF OC, dus we weten eigenlijk nog niet of de TUF non-OC net zo goed is. En de TUF OC is net iets duurder/even duur als de MSI Gaming X Trio.

• lapino
(jarig!)
Wat ik niet meteen begrijp, is hoe tones de TUF kan verkopen voor 719 en die bij alternate 100 Euro duurder moet kosten... Krijgt Tones dan geen voorraad?

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
lapino schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:03:
Wat ik niet meteen begrijp, is hoe tones de TUF kan verkopen voor 719 en die bij alternate 100 Euro duurder moet kosten... Krijgt Tones dan geen voorraad?
Ik vermoed dat het meer met winstmarge te maken heeft dan iets anders. Uit mijn hoofd was de TUF bij AlternateNL oorspronkelijk ook 719.

• ascendance
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-06 09:00

ascendance

Ascended

Als ik dit allemaal zo lees ben ik wel blij dat ik (weer) voor de Strix OC ben gegaan. Qua design de tofste kaart (imo), schijnbaar goeie performance en minder populair = mogelijk snellere levering :*)

Ryzen 5800x3D | NZXT Kraken Z73 | ASUS TUF RTX 4080 OCOC | 32GB Corsair RGB Vengeance Pro 3600mhz | 42'' LG C2 OLED | Samsung S21 Ultra

• lapino
(jarig!)
Heb bij Tones ook eens gevraagd of ik nog kan wijzigen naar de strix. Stuk duurder, maar lijkt me qua cooler nog beter dan de TUF.

• Simone96
lapino schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:03:
Die 719 is voor de non-OC versie, die is bij Alternate 729. De OC versie is 799 bij Alternate.

• lapino
(jarig!)
Simone96 schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:14:
[...]

Die 719 is voor de non-OC versie, die is bij Alternate 729. De OC versie is 799 bij Alternate.
Ik zie toch andere prijs
https://www.alternate.be/...duct/1672634?event=search

(weliswaar .be store)

• Simone96
Ah ik had het over de NL store, de BE store heeft idd andere prijzen.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alternate zegt nog keurig dat mijn preorder (MSI ventus) over 4 dagen komt :) Ik weet dat ze hebben aangegeven dat het niet klopt, maar toch houd in zinloos hoop }:O

• ShadowStrider1
Okasha schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:18:
Alternate zegt nog keurig dat mijn preorder (MSI ventus) over 4 dagen komt :) Ik weet dat ze hebben aangegeven dat het niet klopt, maar toch houd in zinloos hoop }:O
Heb de MSI ventus vrijdag om 17:00 besteld en die zegt bij mij ook 4 dagen 8)7

• Arsance
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 08:30

Slecht? Omdat bijvoorbeeld de MSI Ventus wat warmer wordt betekent niet dat deze kaart per definitie slecht is. Uit benchmarks haalt hij 2-3 fps minder dan bijvoorbeeld de Gaming Trio. Niet bepaalt “slecht” voor €50 - €100 minder.

• Williebrord
  • Laatst online: 04-05 23:08
Simone96 schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:03:
[...]

Maar alle reviews gaan over de TUF OC, dus we weten eigenlijk nog niet of de TUF non-OC net zo goed is. En de TUF OC is net iets duurder/even duur als de MSI Gaming X Trio.
Ik weet niet veel van deze dingen maar ik kan me niet voorstellen dat die non-OC veel slechter zou zijn, is de bouw niet precies hetzelfde?

• Henkdepotvis
  • Laatst online: 28-10 20:02
Komt asus ook met een witte 3080? Perfect voor mijn all white build

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-10 16:05
Henkdepotvis schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:25:
Komt asus ook met een witte 3080? Perfect voor mijn all white build
Kfa wel zag ik ;)

• Santee
Arsance schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:21:
[...]

Slecht? Omdat bijvoorbeeld de MSI Ventus wat warmer wordt betekent niet dat deze kaart per definitie slecht is. Uit benchmarks haalt hij 2-3 fps minder dan bijvoorbeeld de Gaming Trio. Niet bepaalt “slecht” voor €50 - €100 minder.
Dus het aantal fps is je enige aspect? Wat als die 10dB meer herrie maakt, brakke VRM heeft die 110 graden worden waardoor je kaart een goede kans heeft nét buiten je garantie te sterven? Er zijn wel iets meer aspecten bij een kaart van €800 die het een goede kaart maken dan out of the box fps :)

• Lycan-Strife
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
Ik heb serieus weer wat vertrouwen gekregen van de mensheid hoe hypocriet het ook klinkt.

Mocht net letterlijk bij een mede-tweaker een videokaart lenen totdat ik mijn 3080 binnen heb.

HOE AARDIG IS DAT!!!

Morgen eens even kijken wat "who the F is ALICE" zegt over mijn order.
En dan kan ik weer lekker mee koekeloeren en babbelen hier op t forum.

Ik ben al sinds 2014 lid. Maar heb eigenlijk nooit veel hier gedaan. Beetje rond gekeken en that's it.
Maar mijn God wat is het hier toch altijd gezellig :D

Bedankt iedereen! Op naar onze 3080jes!!! (Donderdag ga ik trouwens de chips pakken als je begrijpt wat ik bedoel).

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-10 16:35
Santee schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:30:
[...]

Dus het aantal fps is je enige aspect? Wat als die 10dB meer herrie maakt, brakke VRM heeft die 110 graden worden waardoor je kaart een goede kans heeft nét buiten je garantie te sterven? Er zijn wel iets meer aspecten bij een kaart van €800 die het een goede kaart maken dan out of the box fps :)
3 fps meer of minder betekend in beide gevallen niet meteen dat de kaart slechter of beter geheugen of vrm's heeft.
Lycan-Strife schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:32:

Ik ben al sinds 2014 lid. Maar heb eigenlijk nooit veel hier gedaan. Beetje rond gekeken en that's it.

Bedankt iedereen! Op naar onze 3080jes!!! (Donderdag ga ik trouwens de chips pakken als je begrijpt wat ik bedoel).
Kan al de hele thread geen pijl op u trekken met die onduidelijke posts soms, maar ok, gelukkig dat je een kaart kan lenen.

[ Voor 38% gewijzigd door Xfade op 20-09-2020 21:42 ]

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 09:19
Okasha schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:18:
Waar zie je dat ook alweer? Ik zie die bot (Alice?) niet die dat meldt.

• Fordius
Arsance schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:21:
[...]

Nouja niet persee slecht, maar zo goed als ze waren ervoor is het wat minder. En het is iig een reactie op degene met tuf.

• ion
  • Niet online

ion

Ik heb serieus weer wat vertrouwen gekregen van de mensheid hoe hypocriet het ook klinkt.

Mocht net letterlijk bij een mede-tweaker een videokaart lenen totdat ik mijn 3080 binnen heb.

HOE AARDIG IS DAT!!!

Tweakers blijft geweldig. Ik weet nog dat ik mijn 1e build bijna had verpest. Kreeg maar geen beeld, en toen dacht ik dat het slim was om de videokaart er in te steken terwijl het systeem aan stond :+ :+ Toen had ik hulp gevraagd op het forum en was een mede-tweaker uit tilburg langskomen rijden om mij te helpen _/-\o_

• AKeut
  • Laatst online: 15-01-2022
Die grafiek hier in het topic

• Lycan-Strife
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
ion schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:42:
[...]

Tweakers blijft geweldig. Ik weet nog dat ik mijn 1e build bijna had verpest. Kreeg maar geen beeld, en toen dacht ik dat het slim was om de videokaart er in te steken terwijl het systeem aan stond :+ :+ Toen had ik hulp gevraagd op het forum en was een mede-tweaker uit tilburg langskomen rijden om mij te helpen _/-\o_
WOW! Dat is serieus wel een top verhaal zeg. Krijg er letterlijk kippenvel van. Dat had ik ook eens met mijn auto met TOERBO. Pech. Kwam meteen een dude uit Medemblik mijn kant op 1,5 a 2 uur rijden. Suuuuuper aardig.

Hoop wel dat ik hier meer vrienden kan maken want vind het echt tof. Ben zelf uiteraard super enthousiast.

• Arsance
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 08:30
Santee schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:30:
[...]

Ik benoem 1 aspect. Je ziet mij niet zeggen dat dit het enige aspect is. Het slecht noemen van een kaart vind ik niet realistisch. Minder goed is een betere woord keuze :)
Hopelijk hebben jullie nog een leuke wandeling gehad :+.

• DionDV
  • Laatst online: 05-12-2020
Ik moet nog even kijken hoe en wat, hoe snel er geleverd gaat worden.
Ik heb zelf 2 kaarten besteld, zodra er 1 binnen is annuleer ik die ander. Ik was er heel snel bij dus zal wel een van de eerste krijgen. Het zou een beetje ongelukkig zijn als ik ze beide op de zelfde dag binnen krijg... Maarja we zien het wel. Als dat gebeurt wil ik er best een mede tweakeraar blij mee maken. dan verkoop ik hem gewoon voor de prijs die ik ervoor heb gekregen mochten mensen daar geïnteresseerd in zijn, hit me up!

Het gaat om de GIGABYTE GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G grafische kaart.

• Sander64
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-10 23:55
Dus... Lycan heeft even een vervangende kaart. Mooi gebaar.

Heb ik verder nog iets gemist de afgelopen 2 dagen? Heb ff pauze genomen van de thread, anders draai ik door :)

Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x

• DionDV
DionDV schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:41:
Ik moet nog even kijken hoe en wat, hoe snel er geleverd gaat worden.
Ik heb zelf 2 kaarten besteld, zodra er 1 binnen is annuleer ik die ander. Ik was er heel snel bij dus zal wel een van de eerste krijgen. Het zou een beetje ongelukkig zijn als ik ze beide op de zelfde dag binnen krijg... Maarja we zien het wel. Als dat gebeurt wil ik er best een mede tweakeraar blij mee maken. dan verkoop ik hem gewoon voor de prijs die ik ervoor heb gekregen mochten mensen daar geïnteresseerd in zijn, hit me up!

Het gaat om de GIGABYTE GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G grafische kaart.
Ook als ik hem niet tegelijk binnenkrijg wil ik best wachten tot ik hem wel krijg voor een mede tweakeraar ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
DionDV schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:42:
[...]

Ook als ik hem niet tegelijk binnenkrijg wil ik best wachten tot ik hem wel krijg voor een mede tweakeraar ;)
Ik heb wel interesse, afhankelijk van de prijs. Niet als je er 1000 euro voor hebt betaald.

Mocht ik zelf er meer dan één kunnen scoren deze week dan gaat die ook gewoon voor kostprijs naar een medetweaker.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 20-09-2020 22:43 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Sander64
[...]

Idem dito. Ik heb er twee besteld. Als ik om de een of andere reden beide op hetzelfde moment binnenkrijg, dan gaat ie naar een mede tweaker voor de de aankoopprijs + verzendkosten.

Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x

• Henkdepotvis
[...]

Oeeh ik zou hem graag overnemen! Tenzij ik een founders edition scoor tussendoor :) (mijn voorkeur gaat uit naar fe of msi maar ik ben nu koos videokaart loos dus ik accepteer alles hahah).

[ Voor 14% gewijzigd door Henkdepotvis op 20-09-2020 22:44 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
Sander64 schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:43:
[...]

Idem dito. Ik heb er twee besteld. Als ik om de een of andere reden beide op hetzelfde moment binnenkrijg, dan gaat ie naar een mede tweaker voor de de aankoopprijs + verzendkosten.
Ook hier meld ik me voor aan. Wellicht kunnen we een Google sheet opzetten of iets, waarmee we elkaar kunnen helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 20-09-2020 22:45 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DionDV
Henkdepotvis schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:43:
[...]

Oeeh ik zou hem graag overnemen! Tenzij ik een founders edition scoor tussendoor :)
Als jij een founders edition voor mij kan scoren ruik ik een deal! Wil die ook heel graag maar heb een beetje de hoop verloren tijdens de launch. Ik kwam bij het betaal menu maar niet verder. Als dat zo was had ik 3 kaarten op 1 dag gekocht.. leuk voor de portemonnee hahaha

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:11
Worden FE's uberhaupt in Nederland (of de BeNeLux) verkocht?

• DionDV
DionDV schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:44:
[...]

Als jij een founders edition voor mij kan scoren ruik ik een deal! Wil die ook heel graag maar heb een beetje de hoop verloren tijdens de launch. Ik kwam bij het betaal menu maar niet verder. Als dat zo was had ik 3 kaarten op 1 dag gekocht.. leuk voor de portemonnee hahaha
Deal is er nogsteeds als je er geen 2 scoort hoor haahaha.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sander64 schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:43:
[...]

Toppie, daar kunnen andere Tweakers nog wat van leren.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:39
TrafalgarLaw schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:45:
Worden FE's uberhaupt in Nederland (of de BeNeLux) verkocht?
Yep. Als het goed is morgen stock!? Had gebeld met Nvidia afgelopen vrijdag en die vertelde deze week, dat is hem niet geworden. Dus neem aan a.s. maandag. Hoeveel is natuurlijk onduidelijk.

• Sander64
Jackson6 schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:46:
[...]

Toppie, daar kunnen andere Tweakers nog wat van leren.
Mwah, iedere tweaker staat vrij in de keuze hoe hiermee om te gaan. Ik weet alleen nu hoe het is om te wachten. Ik kan wel een paar honderd euro verdienen, maar op deze manier is dat niet mijn stijl.

• Henkdepotvis
DionDV schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:44:
[...]

Ja ik had een msi besteld en een ventus maar toen kon ik de fe niet afrekenen want studenten creditcard haha. Bijde kaarten zijn geannuleerd dus ik probeer volgende week nog een FE te kopen maar als dat niet lukt neem ik graag een videokaart van iemand over want ik heb geen pre order 8)7
Pagina: 1 ... 77 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord