internaut schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:32:
[...]
Ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt spenderen.
Het is wel zo als je nu een kaart wilt dan koop je het best nu want als je gaat uitstellen dan koop je niets.
3080 is uiteraard duurder en beter en meer toekomstgericht.
Edit:
https://www.techradar.com...may-says-leading-retailer (Dit is ook nog interessant om te lezen)
TLDR: Wacht nog even prijzen gaan omlaag denk ik. (geen garantie)
Vind ik wel raar advies persoonlijk. 'Als je nu een kaart wilt dan koop je het best nu.' 'Als je gaat uitstellen dan koop je niets.'
Als je gaat uitstellen en niets koopt, dan wil je uiteindelijk ook geen kaart. Ik denk dat er zat mensen zijn die een kaart willen, maar niet deze belachelijke prijzen ervoor willen betalen. Een 3070 voor MSRP zou ik nu kopen, een 3080 ook (vanwege de markt nu). De prijzen van nu, kunnen mij echter de boom in. Dat brengt ons terug naar wat jij ook al opmerkt: 'Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt spenderen.'
Als je nu niet koopt, wil dat niet zeggen dat je gaat uitstellen en geen kaart wil. Het kan ook gewoonweg betekenen dat je wel een kaart wil, maar niet voor die belachelijke prijzen.
Ik vermoed persoonlijk dat de prijzen alleen maar beter kunnen worden. We zitten echt in een daling, wellicht dat de oorlog in Oekraïne en de corona-uitbraken in China een beetje op de rem hebben gedrukt, maar het lijkt dat ze in China het draconische corona-beleid moe zijn.
Intel komt ook nog met nieuwe GPU's op de markt. Ik zie het bemachtigen van een videokaart als het belegeren van een stad. Nu aanvallen zou roekeloos zijn. Het is beter om de mensen binnen in de stad nog wat uit te hongeren, we weten immers dat versterking (intel arc) onderweg is.
Ja er kan wat geks gebeuren waardoor prijzen omhoog gaan, nieuwe corona variant of zo, maar de belegering van een stad is nooit zonder risico. Maar goed dit is mijn mening, kan best dat mensen het niet met mij eens zijn. Gaat mij meer erom dat mensen die dit lezen die zich er wel in kunnen vinden nog even wachten en zich hopelijk wat centen besparen. Natuurlijk als het wachten misloopt en de prijzen weer belachelijk hoog gaan zitten het blijft een gok. Alleen denk ik dat je meer te verliezen hebt door nu te kopen dan door te wachten. Ik weet echter dat er ook zat gamers zijn met goed betaalde banen voor wie het niet uitmaakt. Ik spreek denk ik vooral voor budget gamers zoals mezelf. Mensen die sowieso geen 3080 kopen maar blij zijn met een 3060 ti of 3070 voor msrp.
[
Voor 25% gewijzigd door
Lanser op 27-03-2022 13:38
]