MetalSonic schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:07:
[...]
Oef ik schrik een beetje van hoe de ventus scoort. Dat zag ik als het iets goedkopere broertje van de Gaming variant maar hij staat helemaal onderaan. Nu begrijp ik ook beter waarom die kaart af en toe wel te koop is en de rest niet.
Om nog even op in te haken. Als ik reviews lees van de MSI Ventus is die helemaal zo slecht niet. Ja, het is de 'instapper' van hun reeks videokaarten, maar slecht is die absoluut niet.
Heb niet de hele video bekeken van die ene gast, maar die hamert er volgens mij vooral op door de 'gebrekkige' VRM's (slecht zijn ze niet volgens andere reviews, maar minder 'beefy' dan andere hoger gepositioneerde kaarten) en lage power limit / overclock opties.
Persoonlijk vind ik dat een voordeel, overclocken interesseert mij weinig, en vaak die hogere power limit / boost gaat het verbruik veel meer omhoog dan de framerates die je er voor terug krijgt.
Heb net ook een paar 3060Ti reviews nog weer door zitten spitten, maar ook daar zie je die kaarten met hoge power limits, die gaan voorbij aan 3070FE (en iets als de MSI 3070 Ventus) qua verbruik, maar liggen nog steeds iets achter op performance... dus wat schiet je er mee op?
Volgens mij blijft nog altijd het beste zelf dingen proberen uit te zoeken en kijken wat je belangrijk vind voor een kaart ipv een video op Youtube kijken (met zo'n typisch schreeuwerige titel...).
Zo kom ik er nu achter dat bepaalde 3060Ti's eigenlijk helemaal niet zo interessant lijken tov een 'instapper' 3070 als de Ventus (zat ik toch al een beetje naar te kijken, ik hoef al die RGB meuk niet en 40% extra powerdraw voor 4% performance vind ik ook niks).
---
Lijkt wel dat de voorraad wat groter is bij veel kaarten, prijzen dalen helaas minder snel dan gehoopt.
Toch nog vaak rond de 1000 voor de 3070's en 800 voor de 3060Ti's (kijk ik bij Azerty). De MSI 3070 Ventus X3 is wel 100 euro gedaald, maar is die nog duurder dan het luxere broertje (Gaming Trio) bij andere shops (rond de
970 930 euro zelfs al bij Megekko).
[
Voor 0% gewijzigd door
Nemesizz op 22-02-2022 15:40
. Reden: fix ]