Skybullet schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:14:
[...]
Wat een kwats allemaal. We zijn toch al offtopic , maar wilde hier even op reageren.
- Maar hoe belastend zijn alle gamers voor het milieu ? productie en stroomgebruik van alle consoles en game pc's aangesloten op monitoren etc op de wereld ?
- ik zou de definitie van pirmade spel eens opzoeken
- je betaald gewoon belasting over crypto in box 3
En dan ben ik nog niet eens iemand die met minen bezig is en ik graag alleen een spelletje wil spelen op mijn gpu.
- Games speel je niet 24/7. Een mining rig draait wel 24/7. Ik game zelf een uurtje of 8, soms meer, soms minder.
- Ik zeg 'een soort piramidespel' Ik zeg niet 'een piramide spel' Ik zie het als een soort, omdat mensen die vroeg inkochten er een stuk beter aan toe zijn, dan mensen die bijvoorbeeld laat inkopen.
- Qua box drie... Dat is te simpel gedacht.... Je betaalt namelijk alleen vermogensbelasting over je crypto. Het kopen of verkopen van bitcoins is btw-vrij. Als mijn brutoloon mijn nettoloon was, dan zouden de dure GPU prijzen niet eens een probleem meer zijn. Dan kocht ik nu nog een 3080 voor scalper prijzen. Ook al werk ik niet eens fulltime en doe ik er een studie naast.
Daar komt dan ook weer bij dat je oude argument, de productie van consoles etc niet goed zijn voor het milieu. Ben ik met je eens, maar toch vloeien daar weer belastingen terug de schatkist in die kunnen worden gebruikt voor verduurzaming. Bij cryptominen stopt het heffen van BTW na het aanschaffen van de miningrig, en ja dat beetje vermogensbelasting....
Laten we hopen dat de kaarten weer gauw betaalbaar worden en we gewoon weer aan de gang kunnen met gamen.
[
Voor 8% gewijzigd door
LootBoxSurvivor op 21-01-2022 12:50
]