xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Balen, maar ook interessant. Bij mij (nog) niet.... Kwestie van tijd denk ik. Zie wel in de comments bij het product dat ie toch echt bij sommigen al geshipped is. Een raadsel, want de klantenservice houdt vol dat ze nog geen voorraad hebbenbelblade schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:52:
dit staat nu (15 min geleden nog niet) bij mijn amazon.de zotac order
[Afbeelding]
Waar haal je dit vandaan? Misschien pre order ik die dan wel als er amper een rij op zit..Royeboi schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:07:
[...]
Als ik die wachtrij hier zag net (10 van de 10) dan hebben inderdaad niet heel veel mensen die versie besteld...
Dat is uiteraard altijd zo. SHops mogen altijd zelf hun prijs bepalen. Daar mag niemand over beslissen. Maar Nvidia zal geen contract ontbinden om prijs. Dat doet nagenoeg geen enkele fabrikant. Wave en Megekko zijn bedrijven die geld in het laatje brengen en niet zo weinig ook. Laat Nvidia daar nou net helemaal gek op zijnPhusebox schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:13:
[...]
Als shops zelf hun prijs mogen bepalen mag Nvidia ook zelf bepalen aan wie ze leveren, tegen welke prijs en met welke prioriteit.
[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 18-09-2020 16:17 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Hiervandaan:StefanKelevra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:14:
[...]
Waar haal je dit vandaan? Misschien pre order ik die dan wel als er amper een rij op zit..
sesmar schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:21:
Artikelnr: 1119242
Artikel: VGA Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-10G-GAMING
Jouw positie: 10 van de 10
Hopen dat ik op 21-9 een verzendnotificatie krijg
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Artikel:Fordox schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:15:
[...]
Ik ben wel blij dat ik 1 van de minder populaire kaarten heb gekozen, de ASUS TUF (zelf 35 uit 56)
Waarom zijn die gigabyte en msi modellen zo populair?
VGA Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-10G-GAMING
Jouw positie:
15 van de 56
Ik heb mijn kaart voornamelijk laten bepalen door de lengte, in mijn kast past maximaal een kaart van 31 cm omdat ik de drive-bay nodig heb. Hierdoor velen heel veel kaarten af, ook omdat er niet van alle modellen bekend was hoe lang ze waren. (Dat gold dus voor die Gigabyte-kaarten).
15 van 56 klinkt mij goed in de oren. Misschien zit ik wel bij de eerste lichting klanten die dit model besteld en geleverd krijgen.
Zie mijn vorige commentStefanKelevra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:14:
[...]
Waar haal je dit vandaan? Misschien pre order ik die dan wel als er amper een rij op zit..
Waarschijnlijk splitsen ze de vragen op? 9 van de 10 mails over 3080 zullen toch wel rants zijn over 'wanneer komt ie nou???!!111!!' . De rest van de vragen gaat over 'normale' orders, die wil je natuurlijk ook gewoon behandelen.Xtr3me4me schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:12:
[...]
nee nee, negeren doen ze niet
![]()
Anyways, zal wel. Kan niets anders doen dan mailen.
Je betaald ook alleen maar voor onzin bij de duurdere.418O2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:27:
Het valt wel op dat de goedkope modellen aanzienlijk meer zijn besteld dan de wat duurdere (en betere, vaak). Dat er verschil is, is logisch, maar 280 vs 10 is meer dan ik had verwacht
Veel hadden budget voor 719 of iets meer in die richting denk ik en dan vallen de 850+ modellen eerder af.418O2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:27:
Het valt wel op dat de goedkope modellen aanzienlijk meer zijn besteld dan de wat duurdere (en betere, vaak). Dat er verschil is, is logisch, maar 280 vs 10 is meer dan ik had verwacht
Dat is dan toch net iets teveel van het goede.
Maar dat wordt met het overzicht wel heel mooi duidelijk
Wat mag nvidia niet? Ik heb geen bron. Weet ik vanuit mijn werk, maar werk niet precies in hetzelfde veld.OMD schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:10:
[...]
Nee, dat mag Nvidia niet. Graag een bron waar je deze informatie vandaan hebt.
Het is niet zo dat een shop 100 kaarten koopt, die betaald en verkoopt. Het is een complete structuur van contracten en staffels. Zo kunnen ze ook grote prijsschommelingen opvangen zoals met 2080TI die ging (als voorbeeld) van 1200 naar 700 euro, dat kost een shop niks. Het is niet dat ze die kaart ingekocht hebben voor 1100 en dus 400 euro verlies per kaart maken. Men krijgt ook een kickback van nvidia.
Dit is heel bekend bij Apple. Verkopers maken zo ongeveer 0% winst op verkoop. Maar als ze zich aan netjes aan alle regels gehouden hebben krijgen ze inkomsten via kickback van Apple. Daarom zie je (bijna)nooit producten van Apple met korting (of uitverkoop)
Momenteel veel lol op Marktplaats met absurde bedragen bieden op lui die een slaatje proberen te slaan.
[ Voor 56% gewijzigd door JeroenNietDoen op 18-09-2020 16:31 ]
Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x
MooiJeroenNietDoen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:30:
Momenteel veel lol op Marktplaats met absurde bedragen bieden op lui die een slaatje proberen te slaan.
Ik zou willen dat ik dat bij Alternate ook kon zien. Hoe weet je dat bij Megekko dan?Sander64 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:30:
Op dit moment in de wachtrij van MeGekko, MSI Trio X. 64/329. Er wordt best wel wat geannuleerd zo te zien.
Neem aan dat je doelt op Producten van Apple niet in de uitverkoop?kr4t0s schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:30:
[...]
Wat mag nvidia niet? Ik heb geen bron. Weet ik vanuit mijn werk, maar werk niet precies in hetzelfde veld.
Het is niet zo dat een shop 100 kaarten koopt, die betaald en verkoopt. Het is een complete structuur van contracten en staffels. Zo kunnen ze ook grote prijsschommelingen opvangen zoals met 2080TI die ging (als voorbeeld) van 1200 naar 700 euro, dat kost een shop niks. Het is niet dat ze die kaart ingekocht hebben voor 1100 en dus 400 euro verlies per kaart maken. Men krijgt ook een kickback van nvidia.
Dit is heel bekend bij Apple. Verkopers maken zo ongeveer 0% winst op verkoop. Maar als ze zich aan netjes aan alle regels gehouden hebben krijgen ze inkomsten via kickback van Apple. Daarom zie je (bijna)nooit producten van Apple in de verkoop.
Overigens ben ik het wel met je eens. Daar hangt een heel circus achter.
Afgezien of het wel of niet zou mogen wat betreft afspraken met de fabrikant: het is richting klanten toe ook niet netjes, want wij als klant kunnen er niets aan doen (en de winkel misschien ook niet)
[ Voor 12% gewijzigd door Henkje.doc op 18-09-2020 16:33 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vdS3ragKAH2CWVutu1yWXTcB.jpg?f=user_large)

Spannend of hij er maandag/dinsdag bij zit...15:11 besteld
hendrikjanvandijk
Sta 49e, hopen op nog meer annuleringSander64 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:30:
Op dit moment in de wachtrij van MeGekko, MSI Trio X. 64/329. Er wordt best wel wat geannuleerd zo te zien.
Was zoals iedereen te laat, en heb mijn order geannuleerd. Ik wacht nu wel even, aangezien ik eigelijk ook de koeler voor mijn videokaart weer in mijn closed loop hebben. En dan moet ik een specifieke kaart hebben.
Voorlopig draai ik nog wel mijn watergekoelde 5700xt, tot ik weet welke ik kan kopen en de waterkoelers beschikbaar zijn.
Waar kunnen jullie dit nou precies zien? kan bij alternate voor zover ik weet namelijk niet.hjvdijk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:32:
[Afbeelding]
![]()
Spannend of hij er maandag/dinsdag bij zit...15:11 besteld
https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+
Dit is voor als je op Megekko hebt besteldJulian-Intel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:34:
[...]
Waar kunnen jullie dit nou precies zien? kan bij alternate voor zover ik weet namelijk niet.
Megekko heeft vandaag een tooltje online gezet om je plaats in de wachtrij te zien. Bij Alternate is dit helaas nog niet mogelijk.Julian-Intel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:34:
[...]
Waar kunnen jullie dit nou precies zien? kan bij alternate voor zover ik weet namelijk niet.
Vgm verschilt het wel, de Gaming Trio bijvoorbeeld is veel meer besteld dan de Ventus. Beide MSI kaarten maar de Gaming Trio is de duurdere variant. Op basis van de wachtrij bij Megekko tenminste418O2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:27:

Dit kan waarschijnlijk ook zo zijn omdat deze kaart nog lang op gelijk leverbaar heeft gestaan, ook al was hij dat nietWilliebrord schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:35:
[...]
Vgm verschilt het wel, de Gaming Trio bijvoorbeeld is veel meer besteld dan de Ventus. Beide MSI kaarten maar de Gaming Trio is de duurdere variant. Op basis van de wachtrij bij Megekko tenminste
De Trio is daarentegen wel weer veruit de goedkoopste 'high-end' kaart (en de enige die bij launch beschikbaar was IIRC), dus waarschijnlijk ook daardoor.Williebrord schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:35:
[...]
Vgm verschilt het wel, de Gaming Trio bijvoorbeeld is veel meer besteld dan de Ventus. Beide MSI kaarten maar de Gaming Trio is de duurdere variant. Op basis van de wachtrij bij Megekko tenminste
Zou dit ook invloed hebben op ons kikkerlandje of niet?
Link NL nvidia website: https://bit.ly/3mBcVrB
[ Voor 8% gewijzigd door Emryte op 18-09-2020 16:41 . Reden: Update link ]
Ja thanks, aangepast.Henkje.doc schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:32:
[...]
Neem aan dat je doelt op Producten van Apple niet in de uitverkoop?
Overigens ben ik het wel met je eens. Daar hangt een heel circus achter.
Afgezien of het wel of niet zou mogen wat betreft afspraken met de fabrikant: het is richting klanten toe ook niet netjes, want wij als klant kunnen er niets aan doen (en de winkel misschien ook niet)
Kans is dat men de webshops 'straft' door minder kickback of voorraad of weet ik wat te doen. Maar goed hebben wij als consument niks aan.
Ja, Nvidia controleert handmatig de bestellingen om proberen bots eruit te vissen.Emryte schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:38:
Volgens deze API request nemen de aantallen in de VS al toe door annuleringen vanuit Nvidia zelf. Zijn de aankopen door bots. Kwam dit tegen via de Nvidia subreddit. Link: https://bit.ly/2RATEbC
in NL is er maar 1 tussenuit gehaald.Emryte schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:38:
Volgens deze API request nemen de aantallen in de VS al toe door annuleringen vanuit Nvidia zelf. Zijn de aankopen door bots. Kwam dit tegen via de Nvidia subreddit. Link: https://bit.ly/2RATEbC
Hier hou ik van! Zo kom ik steeds verder in de wachtrijbadnews.nl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:34:
Ik had gisteren de 719 euro 3080 bij cdromland.
Was zoals iedereen te laat, en heb mijn order geannuleerd. Ik wacht nu wel even, aangezien ik eigelijk ook de koeler voor mijn videokaart weer in mijn closed loop hebben. En dan moet ik een specifieke kaart hebben.
Voorlopig draai ik nog wel mijn watergekoelde 5700xt, tot ik weet welke ik kan kopen en de waterkoelers beschikbaar zijn.
Lol heb je straks de situatie dat de site weer open gaat voor 1 order..
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
In Italië al 124. Moet eerlijk zeggen dit verbaasd me wel, omdat het in Groot-Brittanië maar 3 is
Je parkeert letterlijk je geld daar en dan moet je maar zien.
Ze kunnen niets zeggen. Niets over voorraad en niets over hoeveel wachtenden / orders er zijn.
Zo wil je als klant daar toch niks bestellen. Je wilt op z'n minst toch IETS van een indicatie....
Het is vrijdagmiddag; gun jezelf en die arme helpdeskmedewerkers wat rust en geniet van je weekendLycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:43:
Ik heb Alternate letterlijk nu al 4x in 1 chat gevraagd waarom ze niets kunnen vertellen.
Ze kunnen niets zeggen. Niets over voorraad en niets over hoeveel wachtenden / orders er zijn.
Zo wil je als klant daar toch niks bestellen. Je wilt op z'n minst toch IETS van een indicatie....
WEBN & chill (@IBKR)
Je ziet het past al je naar het menu 'contact -> vraag over bestelling' gaat. Ik heb 3 medewerkers gesproken, zowel NL telefoon als Engelse chat. Sommige zeggen dat er geleverd wordt vandaag, andere zeggen dat iedereen wel krijgt, maar dat je moet wachten op een email met meer informatie over wanneer precies voor jouw order. (Email binnen 24-48u)savale schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:13:
[...]
Balen, maar ook interessant. Bij mij (nog) niet.... Kwestie van tijd denk ik. Zie wel in de comments bij het product dat ie toch echt bij sommigen al geshipped is. Een raadsel, want de klantenservice houdt vol dat ze nog geen voorraad hebben
Even afwachten dus, maar met 'de lage prijs' en het feit dat er niks wordt afgeschreven van je CC zolang het nog niet is verstuurd kan het geen kwaad. (Ik heb nog stiekeme hoop dat er toch verzonden wordt vandaag/snel...)
Nog altijd minder inflatie dan op de huizenmarkt in ieder geval.Arrigi schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:43:
Misschien is iemand hier iets mee: https://www.ebay.com/itm/...AOSwTeNfY5oV&LH_Auction=1
hopelijk ben je nu eerder aan de beurt..Sven02 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:41:
[...]
Hier hou ik van! Zo kom ik steeds verder in de wachtrij
ze zijn wel snel met geld terugbetalen. Vandaag alweer terug op de rekening.
Tot op heden nog geen verzend bevestiging vraag me af of ze aan iedereen gaan leveren die kon bestellen.Emryte schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:38:
Link NL nvidia website: https://bit.ly/3mBcVrB
Iets langer lezenRalphvG schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:46:
[...]
Nog altijd minder inflatie dan op de huizenmarkt in ieder geval.
Hahaha ben netjes en beleefd. Ik val ze niet aan. Maar het is niet leuk zo... Onduidelijkheden.DeadKennedy schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:45:
[...]
Het is vrijdagmiddag; gun jezelf en die arme helpdeskmedewerkers wat rust en geniet van je weekend
Ik denk dat ik die maar ga bestellen. Normale prijs. En dan maar afwachten. Schijnt een betere kaart te zijn dan de FE edition. Dus Fok Nvidia zelf maar lekker dan.

Order blijft er mooi staan en er gebeurd niets sinds gisterenmiddag
[ Voor 28% gewijzigd door jody2k op 18-09-2020 16:49 ]
Misschien is dat ook wel gewoon de waarheid... Zij zijn ook afhankelijk van toeleverancier en wellicht heeft die ook geen info of mogen het simpel gezegd niet geven. Moet je voorstellen dat ze zeggen dat het nog 4/5 weken gaat duren. Wat doe je dan ? 3/4 van de orders worden geannuleerd...Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:43:
Ik heb Alternate letterlijk nu al 4x in 1 chat gevraagd waarom ze niets kunnen vertellen.
Zit met hetzelfde hoor, maar denk dat na het weekend berichten wel zullen gaan komen.
[ Voor 7% gewijzigd door nLr op 18-09-2020 16:49 ]
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x
Je kunt m blijkbaar binnen 3 dagen hebben als je maar een PC bij besteld
Valt me op dat het in alle gevallen een Intel combinatie is.Echnon schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:49:
https://www.cdromland.nl/...D-ROM-LAND-Gameline-RTX3K
Als het een AMD combi was geweest voor 2k had i misschien nog overwogen (serieus). Nu is het rustig afwachten
Logisch elke winkel heeft genoeg achter de hand gehouden om nog wat andere dingen te verkopen, dat noemen we slim geld verdienen haha. Dezelfde reden dat er genoeg 3090 zullen zijn.Echnon schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:49:
https://www.cdromland.nl/...D-ROM-LAND-Gameline-RTX3K
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
\Ik las eerder vandaag ook nog het gerucht dat Nvidia weer live kon gaan met de FE maar daar geloof ik niet meer zo in.
Als ik met Bank betaal dan ben ik bang dat als er iets bij de bezorger verkeerd gaat genaaid ga worden door de webwinkel en hun voorwaarden.
Hoe lezen jullie dit? :::
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Tot het moment van bezorging - moet dat niet zijn tot en MET? Of ben ik gewoon super dom bezig nu.
[ Voor 9% gewijzigd door Lycan-Strife op 18-09-2020 16:53 ]
Die gaan niet kunnen leveren op 21-22 september. Zie je order status als je op ''Contact'' klikt en de videokaart kiest om een vraag over te stellen. De informatiebalk geeft aan dat de levertijd niet klopt.jody2k schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:48:
Iemand al nieuws van amazon.de? zo te zien gaan ze hun 21/22 september niet nakomen
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Is dit niet altijd zo ? Transporteur is verantwoordelijk voor transport ? Als er daar iets mis gaat moet je daar melden.Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:52:
Zeg guys ff een vraagje dan.
Als ik met Bank betaal dan ben ik bang dat als er iets bij de bezorger verkeerd gaat genaaid ga worden door de webwinkel en hun voorwaarden.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x
Als de bezorger het pakje verliest, is de webwinkel gewoon verantwoordelijk.Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:52:
Ik weet nu 1 ding zeker. Fuck de hele 30 series. Ik blijf lekker bij mijn 2070S die mij nog nooit in de steek heeft gelaten in tegenstelling tot nvidia shop en andere retailers.
Peace!
Dat is hetzelfde als normaal. Verkoper is verantwoordelijk.Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:52:
Tot het moment van bezorging - moet dat niet zijn tot en MET? Of ben ik gewoon super dom bezig nu.
Nee in Nederland is het zo (tenzij anders aangegeven) dat de winkel verantwoordelijk is - die kiezen immers met welke koerier het mee gaat.nLr schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:53:
[...]
Is dit niet altijd zo ? Transporteur is verantwoordelijk voor transport ? Als er daar iets mis gaat moet je daar melden.
Verwijderd
Goed verhaal. Ik heb er nog één over voor je, kopen?Joao schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:53:
Heren en dames hier, ik heb net mijn 4e glas op na een maandelijkse borrel op werk.
Ik weet nu 1 ding zeker. Fuck de hele 30 series. Ik blijf lekker bij mijn 2070S die mij nog nooit in de steek heeft gelaten in tegenstelling tot nvidia shop en andere retailers.
Peace!
Interesting... (Burns emote) maar nee, nog een glaasje witte wijn is beterVerwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:54:
[...]
Goed verhaal. Ik heb er nog één over voor je, kopen?
Ben het helemaal met je eens hoor, ook al is het geen levenbehoefte... je maakt wel een klap geld naar een bedrijf over waar je vervolgens weinig feedback van krijgt. Ik snap dat het misschien wat chaotisch kan zijn, maar als megekko en andere store's wel enigszins een feedback kunnen geven, waarom alternate dan niet?Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:48:
[...]
Hahaha ben netjes en beleefd. Ik val ze niet aan. Maar het is niet leuk zo... Onduidelijkheden.
Ik denk dat ik die maar ga bestellen. Normale prijs. En dan maar afwachten. Schijnt een betere kaart te zijn dan de FE edition. Dus Fok Nvidia zelf maar lekker dan.
jody2k schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:48:
Iemand al nieuws van amazon.de? zo te zien gaan ze hun 21/22 september niet nakomen
/f/image/6qS569f6S3tuAy4gHoLxmdv9.png?f=fotoalbum_large)
hoezo ? het balkje is veel langer geworden sinds gisteren hij is al bijna verzonden
Ik heb rond 15:29 besteld vraag me echt af hoeveel mensen het rond die tijd besteld hebben..
gunghir schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:56:
[...]
[Afbeelding]
hoezo ? het balkje is veel langer geworden sinds gisteren hij is al bijna verzonden

Omdat alternate beter aangeschreven staat maat. En ze normale prijzen hanteren.Kevin Moezelaar schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:55:
[...]
Ben het helemaal met je eens hoor, ook al is het geen levenbehoefte... je maakt wel een klap geld naar een bedrijf over waar je vervolgens weinig feedback van krijgt. Ik snap dat het misschien wat chaotisch kan zijn, maar als megekko en andere store's wel enigszins een feedback kunnen geven, waarom alternate dan niet?
Heb net de TUF OC besteld. We zien wel hoelang t duurt.
Ik ook, vind 'm wat mooier en lijkt opgetrokken uit duurdere materialen hahaLycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:08:
Ik verwacht dat we volgende week wel wat gaan zien qua FE editions.
Ik wil die kaart nog steeds het liefst. Waarom? Geen idee.
Alternate heeft 100% mijn respect gehad. Normale prijzen en goeie communicatie! Mijn toekomstige hardware komt zeker van alternate.Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:57:
[...]
Omdat alternate beter aangeschreven staat maat. En ze normale prijzen hanteren.
Heb net de TUF OC besteld. We zien wel hoelang t duurt.
Bedankt voor de gezelligheid en succes!
Het is altijd de winkel, wat de winkel aangeven maakt geen reet uit. Wettelijk is de winkel verantwoordelijk.Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:54:
[...]
Nee in Nederland is het zo (tenzij anders aangegeven) dat de winkel verantwoordelijk is - die kiezen immers met welke koerier het mee gaat.
:fill(white):strip_exif()/f/image/B4VUv8skGv7w1JR3IXie3Fa7.png?f=user_large)
300 in de wachtrij dus
Daarom ook geannuleerd vanmiddag. Ik ga niet mijn geld daar planten zonder ook maar enige indicatie hoeveel er op de wachtlijst staan.Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:43:
Ze reageren niet eens op mijn mail, smhSpicyRamen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:58:
Voor degene die het willen weten, ik heb alternate een bericht gestuurd en vroeg om de wachtrij van de 3080 ventus en kreeg deze response
[Afbeelding]
300 in de wachtrij dus

Ze heb waarschijnlijk ook honderden emails
bedankt , ik heb er eentje besteld dus iets meer duidelijkheid.SpicyRamen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:58:
Voor degene die het willen weten, ik heb alternate een bericht gestuurd en vroeg om de wachtrij van de 3080 ventus en kreeg deze response
[Afbeelding]
300 in de wachtrij dus
was op 14:54 dus hopelijk zit ik een beetje vooraan
dit was de reactie...
"Om heel eerlijk te zijn, nee niet echt.
Wij hebben geen aantallen ontvangen van onze leverancier, ze geven uit hoeveel ze op dat moment kunnen versturen, wij weten pas echt op het moment dat het binnen is hoeveel we nu echt hebben ontvangen.
Hopende je op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd."
...hopen dat 2x enige 30 is
naja we gaan het allemaal maar zien komende tijd
Moeten ze maar sneller werkenMichaelvD schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:01:
[...]
Hier hetzelfde bericht inderdaad. Afwachten maar....BinaryRun schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:45:
[...]
Je ziet het past al je naar het menu 'contact -> vraag over bestelling' gaat. Ik heb 3 medewerkers gesproken, zowel NL telefoon als Engelse chat. Sommige zeggen dat er geleverd wordt vandaag, andere zeggen dat iedereen wel krijgt, maar dat je moet wachten op een email met meer informatie over wanneer precies voor jouw order. (Email binnen 24-48u)
Even afwachten dus, maar met 'de lage prijs' en het feit dat er niks wordt afgeschreven van je CC zolang het nog niet is verstuurd kan het geen kwaad. (Ik heb nog stiekeme hoop dat er toch verzonden wordt vandaag/snel...)
Hier ook een Strix 3080 OC besteller, had om 15:07 een bevestiging van m'n bestelling. Ziet er inderdaad niet naar uit alsof veel mensen Strix kaarten besteld hebben.senZzZ schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:56:
Zijn er meer mensen die via alternate de asus strix 3080 oc van 859 besteld hebben?
Ik heb rond 15:29 besteld vraag me echt af hoeveel mensen het rond die tijd besteld hebben..
Hmm, ik heb vanochtend gemaild en nog niksSpicyRamen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:02:
[...]
[Afbeelding]
Bij mij redelijk snel zoals je ziet
Helaas is dat niet altijd waar vriend. Megekko heeft duidelijk op de website staan dat ze de klant - de retouren laten betalen - zo zijn die klootzakken niet aansprakelijk als je pakketje gejat wordt.kr4t0s schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:58:
[...]
Het is altijd de winkel, wat de winkel aangeven maakt geen reet uit. Wettelijk is de winkel verantwoordelijk.
Bij mij is dit nu al een maand aan de gang. Ik ben letterlijk 700 euro kwijt dankzij DHL die notabene bij hun op de pagina staat. (Wij zouden voor DHL gaan ivm retouren) VREEMD... niet?
Verwijderd
Zo werkt het niet. De verzender is verantwoordelijk. Ze zullen het misschien proberen af te schuiven. Dat doet niets af aan de verantwoordelijkheid die ze wettelijk hebben.Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:04:
[...]
Helaas is dat niet altijd waar vriend. Megekko heeft duidelijk op de website staan dat ze de klant - de retouren laten betalen - zo zijn die klootzakken niet aansprakelijk als je pakketje gejat wordt.
Bij mij is dit nu al een maand aan de gang. Ik ben letterlijk 700 euro kwijt dankzij DHL die notabene bij hun op de pagina staat. (Wij zouden voor DHL gaan ivm retouren) VREEMD... niet?
Edit; Oeps, het gaat om retouren. Dat is een ander verhaal. In dat geval ben jíj de verzender en draag jij de verantwoordelijkheid.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2020 17:06 ]
EDIT: Megekko heeft blijkbaar een tool op de website waarmee je dat kan checken. Ik sta blijkbaar op nr 154 van de 324. Oei, dat is iets lager dan verwacht. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren.
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080
[ Voor 24% gewijzigd door RedHeroDude op 18-09-2020 17:10 ]
Dat is ook voor retouren. Retour ben je zelf verantwoodelijk, dus dan kun je beter aangetekend versturen.Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:04:
[...]
Helaas is dat niet altijd waar vriend. Megekko heeft duidelijk op de website staan dat ze de klant - de retouren laten betalen - zo zijn die klootzakken niet aansprakelijk als je pakketje gejat wordt.
https://radar.avrotros.nl...taalt%20de%20retourkosten.
[ Voor 17% gewijzigd door ion op 18-09-2020 17:07 ]
De winkels kunnen er ook niks aan doen xD er zijn gewoon niet meer 3080s op het moment wat ook niet gek is. Je gaat als bedrijf een goed werkende 3090 niet een 3080 maken als je er maar de helft op krijgt. Nogmaals de 3080 bestaat voor die prijs alleen voor AMD big Navi. Als ik de baas van Nvidia was zou ik er ook voor zorgen dat er meer 3090 verkocht gaan worden dan 3080s, nu het nog kanMichaelvD schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:01:
[...]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Correct maar dan had ik nog naast de pot gepiest. Want ze vergoeden maar tot 500 euro. Maar dit verhaal gaat nog een staartje krijgen hoor.ion schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:05:
[...]
Dat is ook voor retouren. Retour ben je zelf verantwoodelijk, dus dan kun je beter aangetekend versturen.
Ik wacht nu gewoon lekker de bestelling van Alternate.nl af.
En mocht ik nog een FE weten te bemachtigen voor die tijd dan annuleer ik de Alternate bestelling OF ik verkoop 1 van de 2 kaarten hier. Weet dat ik mensen happy kan maken. Hoef er niet rijk van te worden. Paar euro of paar tientjes voor de moeite is A ok.
Eerst zien dan geloven natuurlijk.
serieus?Quartz123 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:09:
Kaart van die ene tweakers staat al op 1400 ! ROFL
Nee, dan maar annuleren en nog verder achteraan komen te staan.JeroenNietDoen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:59:
[...]
Daarom ook geannuleerd vanmiddag. Ik ga niet mijn geld daar planten zonder ook maar enige indicatie hoeveel er op de wachtlijst staan.
Ik zal je teleurstellen. Ik heb de Ventus 3X om 14:54 bij Alternate besteld, en het ziet er naar uit dat ik te laat was en in de pre-order ben gekomen.RobbindeJong schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:01:
[...]
bedankt , ik heb er eentje besteld dus iets meer duidelijkheid.
was op 14:54 dus hopelijk zit ik een beetje vooraan
Ik snap dat het lullig is, maar er staat ook dat 500,- de max is bij verzekerd versturen.. Ik zie niet hoe je hier gaat winnen als je een rechtzaak begint. Je gaat namelijk akkoord met de voorwaarden.Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:07:
[...]
Correct maar dan had ik nog naast de pot gepiest. Want ze vergoeden maar tot 500 euro. Maar dit verhaal gaat nog een staartje krijgen hoor.
Ik wacht nu gewoon lekker de bestelling van Alternate.nl af.
En mocht ik nog een FE weten te bemachtigen voor die tijd dan annuleer ik de Alternate bestelling OF ik verkoop 1 van de 2 kaarten hier. Weet dat ik mensen happy kan maken. Hoef er niet rijk van te worden. Paar euro of paar tientjes voor de moeite is A ok.
Eerst zien dan geloven natuurlijk.
PS
Volgende keer PostNL dan gebruiken bij hogere waardes van het pakje, en dan moet je ook niet vergeten bij een pakketpunt in het systeem te laten zetten wat er in zit. En hier ook even bewijs van maken dat het er echt inzit.
[ Voor 12% gewijzigd door ion op 18-09-2020 17:12 ]
Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:04:
[...]
Wat ion zegt. verzender is verantwoordelijk. Dus voor retour zending ben jij verantwoordelijk. Weg = pech. Aangetekend verzenden of zelf brengen. Kan het niet leuker maken.ion schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:05:
[...]
Dat is ook voor retouren. Retour ben je zelf verantwoodelijk, dus dan kun je beter aangetekend versturen.
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |