Na rose e cient spin
en nu hopen dat chronopost ze niet "verloren" doet...appieh4ck schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:28:
YES! Eindelijk een 3060 Ti kunnen kopen!
Hopen inderdaad!Kuunlan01 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:30:
[...]
en nu hopen dat chronopost ze niet "verloren" doet...
3080 TI (LHR): https://www.ldlc.com/fiche/PB30808030.html
[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 10-12-2021 15:34 ]
Normale 3080 is nu gedropt
Na rose e cient spin
Was alweer een maandje geleden vor de Belgen, dus ik gun het zeScreamGT schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:43:
Het regent voorraad. Jammer dat het alleen voor BE is
De 3080 Ti had ik in mijn mandje gekregen en tot betalen overgegaan, maar daarna foutmelding. Wellicht iets te lang getreuzeld.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Zowel via de link hier als via de telegram van benelux stockchecker kreeg ik direct dat het een error was.
Nog nooit zo snel geweest. Wat een geluk dat ik net vandaag verlof heb. Mijn broer zal blij zijn, want de kaart is voor zijn nieuwe PC.
Aan de 3080 geraak ik voor mezelf gewoonweg niet. Website (LDLC) werkt al niet meer na 1 seconde...
[ Voor 78% gewijzigd door stin00 op 10-12-2021 15:47 ]
Dat doet NBB over het algemeen ook stukken vaker dan LDLC, zie stockchecker geschiedenisSaekerhett schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:47:
Als NBB nou even dit voorbeeld volgt en een shitload aan kaarten dropt...
[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 10-12-2021 15:48 ]
Man het zweet staat me op de rug.
heb hem toch echt al 2x in mandje gehad met de optie tot bestellen, ben alleen helaas voor mij een Nederlander.YBH schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:48:
Zo de 3080 no chance..
Na rose e cient spin
Website klapt er steeds uit..Nessuno schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:49:
[...]
heb hem toch echt al 2x in mandje gehad met de optie tot bestellen, ben alleen helaas voor mij een Nederlander.
Een 3060TI (voor mijn broer) en een 3080 (voor mezelf) op dezelfde dag zou te mooi geweest zijn...
ik zweet er nog van!
Nice, mijn zou het echt niet uit maken van een 3060ti tot een 3090Sergeant_BoB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:52:
Een 3080 kunnen bestellen net!
ik zweet er nog van!
wat ik kan pakken pak ik (hoezo desperate
Na rose e cient spin
Hier ook. Die tweede Telegramlink kwam net binnen op het moment dat ik met mijn duim in het gesprek stond.Sergeant_BoB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:52:
ik zweet er nog van!
Nog 4% cashback met Curve en crypto.com.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
NBB is alleen voor NL en DE. LDLC is voor BE/FR/IT/ES volgens mij.JackDaniel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:59:
Even een vraagje, zijn die land-specifieke drops ook echt alleen voor mensen met een adres in dat land? Of kun je als Nederlander ook gewoon een kaart bestellen vanuit een Franse drop oid?
Met Nederlands adres kan je bij NBB bestellen, met een Belgisch adres bij LDLC.JackDaniel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:59:
Even een vraagje, zijn die land-specifieke drops ook echt alleen voor mensen met een adres in dat land? Of kun je als Nederlander ook gewoon een kaart bestellen vanuit een Franse drop oid?
Lees de TS.JackDaniel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:59:
LDLC: Frankrijk en o.a. België
NBB: Duitsland en Nederland
Hier de laatste 2 drops hetzelfde.MattiVM schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:51:
Toch nog voor de 3080 kunnen gaan. Betaling succesvol afgerond, maar dan terug op de website van LDLC het bericht "Ce produit n’est malheureusement plus en vente sur notre site. Il sera donc supprimé de votre commande." ofwel "Dit product is helaas niet meer te koop op onze site. Het wordt daarom uit uw bestelling verwijderd." Ik vrees er dus voor.
Een 3060TI (voor mijn broer) en een 3080 (voor mezelf) op dezelfde dag zou te mooi geweest zijn...
Alles gaat goed tot en met de betaling.
Dan redirect die terug naar de website en is er geen bestelling meer te vinden..
[ Voor 3% gewijzigd door JackDaniel op 10-12-2021 16:04 ]
Hoe bedoel je cashback?Th1x4nG schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:55:
[...]
Hier ook. Die tweede Telegramlink kwam net binnen op het moment dat ik met mijn duim in het gesprek stond.![]()
Nog 4% cashback met Curve en crypto.com.
3080...
[ Voor 14% gewijzigd door lightningCAT op 10-12-2021 16:07 ]
Curve is een Mastercard waar je andere kaarten aan linkt die je 1% cashback geeft op al je aankopen. De cashback is ook effectief in cash.
Crypto.com heeft VISA-kaarten waar je, afhankelijk van je tier, ook cashback krijgt op je aankopen. Hier krijg je geen cash maar crypto (hun eigen token) op elke aankoop.
Nee die product code van de kaarten is niet veranderd in de api.Evertt schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:14:
Ben benieuwd of nbb met drops komt
automation fanboy
Bestelmail was binnen om 15:47 en even later ook de status gewijzigd naar "validée".
Waar kan je dat zien?Punkbuster schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:40:
[...]
Nee die product code van de kaarten is niet veranderd in de api.
Jammer dat NBB de drops doet heb het idee dat https://www.ldlc.com/ meer drops doet voor de belgen
Hier ook validée, kan ons order nu al niet meer geannuleerd worden of is daarvoor préparée nodig?ThisIsSiebe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:43:
2 weken geleden hier de Telegram bot gevonden en daarnet de 3080 kunnen bemachtigen op LDLC, het kan dus snel gaan.![]()
Bestelmail was binnen om 15:47 en even later ook de status gewijzigd naar "validée".
Doe je het via zo’n postbus want ze leveren niet direct naar Nederland..?Sergeant_BoB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:52:
ik zweet er nog van!
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Hier ook validee zie ik, dat belooft veel goeds!Th1x4nG schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:55:
[...]
Hier ook validée, kan ons order nu al niet meer geannuleerd worden of is daarvoor préparée nodig?
Nee, ik ben een belg!shaowoo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:04:
[...]
Doe je het via zo’n postbus want ze leveren niet direct naar Nederland..?
Ik ben belg en heb een drop voor Nederland kunnen bemachtigen omdat ik een adresje in Nederland heb waar ik naartoe kon sturen.
Goeie tip om je kansen te verhogen als je iemand betrouwbaar kent.
Het is bizar dat winkels voor de 1660 meer dan €500 vragen die een jaar geleden ongeveer €270 koste.
waar?veenm76 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:04:
Eerste keer, toevallig s middags vrij 3080 & 3080TI
Die ene die je zo goedkoop hebt kunnen krijgen laatst?Evertt schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:35:
Vandaag besloten om de Asus TUF 3060 retour te brengen naar de webshop. Omdat de prijzen erg hoog zijn dan dan FE kaarten. Kon gelukkig een andere kaart van iemand overnemen.
Het is bizar dat winkels voor de 1660 meer dan €500 vragen die een jaar geleden ongeveer €270 koste.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Ja inderdaad.JDx schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:59:
[...]
Die ene die je zo goedkoop hebt kunnen krijgen laatst?
Komt omdat ik een kaart kon overnemen. En daarom deze keuze.
En met dat geld kan ik een nieuwe beeldscherm kopen. En voor andere componenten.
[ Voor 4% gewijzigd door Evertt op 11-12-2021 14:27 ]
Als ik het geld had, had ik hem zonder twijfel overgenomen, Asus TUF 3060 voor 600 nogwat was het toch?Evertt schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:24:
[...]
Ja inderdaad.
Komt omdat ik een kaart kon overnemen. En daarom deze keuze.
En met dat geld kan ik een nieuwe beeldscherm kopen. En voor andere componenten.
In ieder geval zo laag dat we dachten dat het een foutje was misschien.
Dus momenteel zijn de founder editions de enige MSRP optie.
Ik woon in België, maar helft van mijn familie woont in NL dus kan ik het daar ook laten leveren.
Wil ik mijn kansen wagen, dan kan ik me dus best aanmelden op de 2 stockcheckers?
BeNeLux Stock Checker Telegram: https://t.me/bscfoundersedition
PartAlert Telegram: https://t.me/joinchat/AAAAAEii3xT81U1A6tLjrQ
Ja, daar komt 't wel op neer. Dan alsnog blijft het een loterij van hier tot Tokio helaas, maar waaschijnlijk wel je enige kans zo ongeveer.Espon123 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:47:
Ik heb me vorig jaar aangemeld voor de wachtrij bij EVGA, maar als ik op Reddit/EVGA forum lees, dan levert EVGA EU bijna niks uit. Aanmelding is voor 10G-P5-3897-KL geplaatst op 10(oktober)/8/2020.
Ik woon in België, maar helft van mijn familie woont in NL dus kan ik het daar ook laten leveren.
Wil ik mijn kansen wagen, dan kan ik me dus best aanmelden op de 2 stockcheckers?
Het verschil in EVGA queue is echt wel pijnlijk. Toen ik laatst keek zat de queue in EU aan oktober 2020 en US oktober 2021...Espon123 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:47:
Ik heb me vorig jaar aangemeld voor de wachtrij bij EVGA, maar als ik op Reddit/EVGA forum lees, dan levert EVGA EU bijna niks uit. Aanmelding is voor 10G-P5-3897-KL geplaatst op 10(oktober)/8/2020.
Ben dan ook maar de LDLC route opgegaan. Daar had ik echt wel veel geluk, 2 weken geleden bots toegevoegd en laatste vrijdag een 3080 kunnen kopen.
Veel succes ermee!
heb je al een bevestiging gekregen of is de status validé. Want dn kunnen ze helaas als nog annuleren hoor.veenm76 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:04:
Eerste keer, toevallig s middags vrij 3080 & 3080TI
ik spreek uit ondervinding

[ Voor 15% gewijzigd door d3x op 12-12-2021 13:10 ]
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Oei je maakt me bang, alleen nog maar validee. Gebeurt dat vaak of is het meer de uitzondering? (lijkt logischer maar ja..)d3x schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:08:
[...]
heb je al een bevestiging gekregen of is de status validé. Want dan kunnen ze helaas als nog annuleren hoor.
ik spreek uit ondervinding
hangt wat af van je geschiedenis en hoeveelheidveenm76 schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:26:
[...]
Oei je maakt me bang, alleen nog maar validee. Gebeurt dat vaak of is het meer de uitzondering? (lijkt logischer maar ja..)
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Volgens mij ad regels gehouden volgens OP. Nooit eerder besteld nu 2 x1 stuk.d3x schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:37:
[...]
hangt wat af van je geschiedenis en hoeveelheid
05:44formant schreef op maandag 13 december 2021 @ 03:18:
Is het al bekend wanneer de volgende drops zijn ?
en dit baseer je op ?
Na rose e cient spin
De rest van dit topic.
Het kan ook om 13:37 of 04:20 zijn
okay okay thanks! we wachten af!JDx schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:26:
[...]
De rest van dit topic.
Na rose e cient spin

High chance @ 04:20JDx schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:26:
[...]
De rest van dit topic.
On-topic:
Ik raad iedereen die vraagt wanneer er drops zijn ten zeerste af bij de discord groepen te gaan kijken - voor je het weet spendeer je de hele dag in afwachting van drops die helemaal niet komen. Meld je aan bij een stockchecker naar keuze (google, of dit topic even doorzoeken), zet notificaties aan en afwachten maar. Lukt het niet om dit te vinden... niet heel vervelend bedoeld, maar dan heeft het waarschijnlijk ook niet veel zin om op dit moment aan deze jacht te beginnen.
Ik snap niet waarom je dit zou zeggen. Is het voor jouw dan nog niet gelukt via bv. Discord? Ik ben namelijk gestart met Telegram kanalen te volgen, maar deze waren altijd net dat beetje te laat en ben dan uiteindelijk overgestapt naar Discord (Discord PartAlert). Hierbij had ik vrijdag direct beet. Als je Discord op staan hebt, meldingen correct hebt ingesteld, alles klaar hebt liggen en dan op het juiste moment op tijd op de link kan klikken, dan is er veel kans dat je beet hebt. (Of heb je het over Discord groepen die geen drop notificaties sturen?)Brutal1ty schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:49:
Ik raad iedereen die vraagt wanneer er drops zijn ten zeerste af bij de discord groepen te gaan kijken - voor je het weet spendeer je de hele dag in afwachting van drops die helemaal niet komen. Meld je aan bij een stockchecker naar keuze (google, of dit topic even doorzoeken), zet notificaties aan en afwachten maar.
Jouw naam komt anders wel goed uit...Brutal1ty schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:49:
Lukt het niet om dit te vinden... niet heel vervelend bedoeld, maar dan heeft het waarschijnlijk ook niet veel zin om op dit moment aan deze jacht te beginnen.
Nog niet te snel juichen. Zoals ik eerder vermelde in dit topic ben ik nog altijd aan het wachten op mijn bestelling van de vorige drop.ThisIsSiebe schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:35:
Mijn LDLC bestelling van afgelopen vrijdag staat na "Validée" inmiddels op status "En attente de préparation", dus komt wel goed denk ik dan.
Leveringsdipuut met chronopost...kaart werd zogezegd geleverd maar niks gezien ☹
Maar goed, diegene die ik nu bestelde zit nu ook in attente de preparation
Ben alleszins al zeker dat m'n kaart langs LDLC's kant niet geannulleerd wordt nu.Kuunlan01 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:02:
[...]
Nog niet te snel juichen. Zoals ik eerder vermelde in dit topic ben ik nog altijd aan het wachten op mijn bestelling van de vorige drop.
Leveringsdipuut met chronopost...kaart werd zogezegd geleverd maar niks gezien ☹
Maar goed, diegene die ik nu bestelde zit nu ook in attente de preparation
Verder heb ik via standaard verzending via bpost gekozen, vertrouw ik (ondanks al de bullshit) nog steeds meer dan Chronopost. Met die laatste heb ik al problemen gehad.
Net even gekeken en ook op 'En attente de préparation'ThisIsSiebe schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:35:
Mijn LDLC bestelling van afgelopen vrijdag staat na "Validée" inmiddels op status "En attente de préparation", dus komt wel goed denk ik dan.
Mijn bestelling staat momenteel ook op "En attente de préparation".ThisIsSiebe schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:07:
Verder heb ik via standaard verzending via bpost gekozen, vertrouw ik (ondanks al de bullshit) nog steeds meer dan Chronopost. Met die laatste heb ik al problemen gehad.
Ik heb ook voor "Standard" gekozen, maar hoe kan je dan nog specifiëren dat je het via Bpost wilt laten leveren? Die optie heb ik (nog) niet gezien.
(Chronopost was ook duurder.)
Staat in hun hulppagina's dat dit standaard is voor verzending naar België: https://www.ldlc.com/fr-b...vente/#modes-de-livraisonMattiVM schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:45:
[...]
Mijn bestelling staat momenteel ook op "En attente de préparation".
Ik heb ook voor "Standard" gekozen, maar hoe kan je dan nog specifiëren dat je het via Bpost wilt laten leveren? Die optie heb ik (nog) niet gezien.
[ Voor 4% gewijzigd door ThisIsSiebe op 13-12-2021 10:49 ]
Die pagina had ik ook al eens bekeken, maar ik kan hier nergens zien dat Bpost de "standaard" is voor België.ThisIsSiebe schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:49:
Staat in hun hulppagina's dat dit standaard is voor verzending naar België: https://www.ldlc.com/fr-b...vente/#modes-de-livraison
Nu,... Een andere optie lijkt mij niet echt mogelijk...
(De redenering klopt dus dat als je voor "Standaard" hebt gekozen en naar een Belgisch adres laat leveren, dat het Bpost is...)
[ Voor 19% gewijzigd door MattiVM op 13-12-2021 11:03 ]
Hahaha true! Maar m'n berichtje was slechts semi-serieus bedoeld in dit gevalMattiVM schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:57:
[...]
Ik snap niet waarom je dit zou zeggen. Is het voor jouw dan nog niet gelukt via bv. Discord? Ik ben namelijk gestart met Telegram kanalen te volgen, maar deze waren altijd net dat beetje te laat en ben dan uiteindelijk overgestapt naar Discord (Discord PartAlert). Hierbij had ik vrijdag direct beet. Als je Discord op staan hebt, meldingen correct hebt ingesteld, alles klaar hebt liggen en dan op het juiste moment op tijd op de link kan klikken, dan is er veel kans dat je beet hebt. (Of heb je het over Discord groepen die geen drop notificaties sturen?)
[...]
Jouw naam komt anders wel goed uit...(Grapje hé)
Als toelichting: er zijn heel veel discord groepen die zich hier mee bezig houden natuurlijk en er zijn ook behoorlijk wat groepen waar de mix van ehm 'ervaren shoppers' en nieuwkomers gemixt met een bizarre hoeveelheid trolls tot grote teleurstelling lijkt te leiden zo nu en dan
Ik zelf ben pas net serieus begonnen met deze reis en ken mensen die al een jaar overal naast grijpen als ook mensen die eigenlijk bedachten 'goh, ik wil wel eens een nieuwe GPU' en meteen scoorden
ik grijp er dus naast. ik vraag me ook af nu met die LHR kaarten welke ik nu naar op zoek moet. is dat de ASUS, gigabyte o EVGA? ik zoek een 3080 kaart of 3090.Brutal1ty schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:04:
[...]
Hahaha true! Maar m'n berichtje was slechts semi-serieus bedoeld in dit geval![]()
Als toelichting: er zijn heel veel discord groepen die zich hier mee bezig houden natuurlijk en er zijn ook behoorlijk wat groepen waar de mix van ehm 'ervaren shoppers' en nieuwkomers gemixt met een bizarre hoeveelheid trolls tot grote teleurstelling lijkt te leiden zo nu en danDe officiële meldingen via de PartAlert discord zijn prima en inderdaad soms net nog rapper dan Telegram. Wel even sommige trolls negeren - al een paar keer mensen gezien die om 0400 tóch nog even reageren met ''maar Henk dacht dat er nu een drop zou zijn!'' (maar dan Engels)
![]()
Ik zelf ben pas net serieus begonnen met deze reis en ken mensen die al een jaar overal naast grijpen als ook mensen die eigenlijk bedachten 'goh, ik wil wel eens een nieuwe GPU' en meteen scoorden
Kan iemand die forward uitzetten. Nu snap ik waarom mijn dm box vol zit.Brutal1ty schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:04:
[...]
Hahaha true! Maar m'n berichtje was slechts semi-serieus bedoeld in dit geval![]()
Als toelichting: er zijn heel veel discord groepen die zich hier mee bezig houden natuurlijk en er zijn ook behoorlijk wat groepen waar de mix van ehm 'ervaren shoppers' en nieuwkomers gemixt met een bizarre hoeveelheid trolls tot grote teleurstelling lijkt te leiden zo nu en danDe officiële meldingen via de PartAlert discord zijn prima en inderdaad soms net nog rapper dan Telegram. Wel even sommige trolls negeren - al een paar keer mensen gezien die om 0400 tóch nog even reageren met ''maar Henk dacht dat er nu een drop zou zijn!'' (maar dan Engels)
![]()
Deze Henk weet niets van drops af (en is ook al voorzien).
Zelf ben ik helemaal weg van de ASUS TUF Gaming, maar:tja schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:07:
[...]
ik grijp er dus naast. ik vraag me ook af nu met die LHR kaarten welke ik nu naar op zoek moet. is dat de ASUS, gigabyte o EVGA? ik zoek een 3080 kaart of 3090.
[Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie
Das wel jammer, ik wou daar vanavond me zelf lid van maken.MattiVM schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:07:
Juist ontdekt dat de Discord server PartAlert geen nieuwe leden meer toelaat. De invite link werkt namelijk ook niet meer: https://partalert.net/join-discord
Begin de laatste tijd weer een stuk meer te gamen en merk dat mn pc hopeloos verouderd is.
Maar ja wil eerst een nieuwe Vga kaart voor ik een nieuw systeem bouw.
Na rose e cient spin
[ Voor 24% gewijzigd door glaasjewater op 13-12-2021 16:05 ]
https://www.alternate.nl/...576.0&filter_2139=49152.0
Bij MeGekko zitten ze nog gewoon op 900+ euro, dus ik denk dat die nog wel volgen, zal toch wel wat geleverd worden voor kerst.
[ Voor 22% gewijzigd door JDx op 13-12-2021 17:13 ]
Ik vind het nog steeds behoorlijk prijzig voor een kaart met 1080ti performance.JDx schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:07:
Keer een daling, voor het eerst weer eens een 3060 voor 699 euro.
https://www.alternate.nl/...576.0&filter_2139=49152.0
Bij MeGekko zitten ze nog gewoon op 900+ euro, dus ik denk dat die nog wel volgen, zal toch wel wat geleverd worden voor kerst.
Het is in ieder geval een redelijk alternatief voor een oude, 2e hands 1080ti zonder garantie die voor zo'n 550 euro te koop zijn.
Y'24
Ik vind 300 al prijzig voor iets om spelletjes mee te spelen, maar het is wel een keer goed nieuws.RvV schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:16:
[...]
Ik vind het nog steeds behoorlijk prijzig voor een kaart met 1080ti performance.
Het is in ieder geval een redelijk alternatief voor een oude, 2e hands 1080ti zonder garantie die voor zo'n 550 euro te koop zijn.
Ah ok, ik ging uit van de spreadsheet op de eerste pagina, wellicht was er een nieuwe sheet met datums voor 2022.JDx schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:26:
[...]
De rest van dit topic.
Maar er zijn dus ook drops die niet op die sheet staan vermeld ?
Ik heb mail van bpost dat ze mijn pakketje gaan verzendenMattiVM schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:45:
[...]
Mijn bestelling staat momenteel ook op "En attente de préparation".

Ik kocht altijd rond de 250 euro. Dan is 600 erg prijzig.JDx schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:17:
[...]
Ik vind 300 al prijzig voor iets om spelletjes mee te spelen, maar het is wel een keer goed nieuws.
Had een Asus tuf 3060 voor ongeveer 650 terug gestuurd omdat ik dit het niet waard vindt zo duure kaart.
Een jaar geleden had je aan 800 euro genoeg voor een redelijke game pc.
Ik hoop dat de minners stoppen met onze kaarten te kapen.
Ja vroeger vroeger, mijn game PC was in 2016 al 2200 euro met een GTX980, dus weet niet wanneer dat was, maar die tijd komt niet meer terug. Je had een 3060 TI(!) voor 600 euro, op V&A had je hem voor 900 kwijt.Evertt schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:55:
[...]
Ik kocht altijd rond de 250 euro. Dan is 600 erg prijzig.
Had een Asus tuf 3060 voor ongeveer 650 terug gestuurd omdat ik dit het niet waard vindt zo duure kaart.
Zo gauw als het minen stopt kost een kaart alsnog 800 euro (3080 gelijk aan de 980 toen).
Maar eerlijk gezegd waren zowel de 980 (en toen zeker de 980ti) en de huidige 3080 voor beiden periodes ook behoorlijk stevige monstersJDx schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:01:
[...]
Ja vroeger vroeger, mijn game PC was in 2016 al 2200 euro met een GTX980, dus weet niet wanneer dat was, maar die tijd komt niet meer terug. Je had een 3060 TI(!) voor 600 euro, op V&A had je hem voor 900 kwijt.
Zo gauw als het minen stopt kost een kaart alsnog 800 euro (3080 gelijk aan de 980 toen).
't Mooie is gewoon dat in de huidige markt (minus de chipset-situatie en GPU tekort) je voor zoveel diverse 'doelen' een game PC kan bouwen.
Competitive games, hoge framerates op 1080p? Bespaar op de GPU, zorg dat je 'n stevige CPU hebt.
Intro PCtje voor 1080p 60-120hz? Kon vrij goedkoop.
Toch wat meer singleplayer/grafisch intensieve games op 1440p 144hz? Kan ook, maar wel wat bijleggen op die GPU dan.
4k Ultra omdat je toch écht zweert het verschil tussen very high en ultra te kunnen zien buiten vergrootglas-situaties om? Nóg wat meer bijleggen
[ Voor 28% gewijzigd door Brutal1ty op 13-12-2021 19:13 ]
Of je betaalt wat meer en laat m minen als je niet gamed en dan kost het minderEvertt schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:55:
[...]
Ik kocht altijd rond de 250 euro. Dan is 600 erg prijzig.
Zit al op 420 van de 770 die ik betaald heb voor de 3060ti (ex stroom dan).veenm76 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:16:
[...]
Of je betaalt wat meer en laat m minen als je niet gamed en dan kost het minder
Maar dat idd.
Je zou bijna een kaart op afbetaling kopen, lekker laten minen en weer verkopen.veenm76 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:16:
[...]
Of je betaalt wat meer en laat m minen als je niet gamed en dan kost het minder
Als je een zaak bent dan is het een investering, particulier noemen ze dat gevaarlijk
Je geeft het antwoord eronder al, kaartprijs zou zomaar naar normale niveaus kunnen gaan, je coins doen niks meer en poeffff kun je alleen nog maar gamen op 3 kaarten maar je kan de stroom niet meer betalen. (even overdreven geschetstJDx schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:38:
[...]
Je zou bijna een kaart op afbetaling kopen, lekker laten minen en weer verkopen.
Als je een zaak bent dan is het een investering, particulier noemen ze dat gevaarlijk
ps voor de daredevils onder ons zonder Belgisch adres, als je BPOST kiest kun je voordat ze leveren aangeven dat je pakketje op het postkantoor afgeleverd wordt (in de bevestigingsmail van bpost) Hoeft je adres niet eens echt te zijn ..maar bij een foutje ga je nat natuurlijk.
:fill(white):strip_exif()/f/image/DCRIBiduI5pyLgh9v7SIechI.png?f=user_large)
[ Voor 30% gewijzigd door veenm76 op 13-12-2021 19:50 ]
Je hoeft maar 1/4e ofzo te minen om ze op acceptabele verkoopprijs te krijgen. Anyway, we drijven af.veenm76 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:46:
[...]
Je geeft het antwoord eronder al, kaartprijs zou zomaar naar normale niveaus kunnen gaan, je coins doen niks meer en poeffff kun je alleen nog maar gamen op 3 kaarten maar je kan de stroom niet meer betalen. (even overdreven geschetst)
ps voor de daredevils onder ons zonder Belgisch adres, als je BPOST kiest kun je voordat ze leveren aangeven dat je pakketje op het postkantoor afgeleverd wordt (in de bevestigingsmail van bpost) Hoeft je adres niet eens echt te zijn ..maar bij een foutje ga je nat natuurlijk.
Weer eens een weekje GPUtracker bijhouden, erg interessante ontwikkelingen.
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |