[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 568 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordika
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 19:25
mydoom schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:51:
[...]

Thanks ik ben een stuk wijzer.had jij nog een link voor de FE partalert telegram. voor de queue zit ik al in :-)
Helaas heb ik moeite met het vinden van de "NbbVorkasseQueue".

Heeft iemand daar toevallig een link voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_el_p
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-04 14:03
Jordika schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

Helaas heb ik moeite met het vinden van de "NbbVorkasseQueue".

Heeft iemand daar toevallig een link voor?
zeker, zie:
D_el_p schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:53:
Voor de mensen die hier vorkasse checks vragen, ik heb een Telegram-channel draaien waar je een notificatie krijgt wanneer vorkasse uit/ingeschakeld wordt. https://t.me/joinchat/m8H77rmOm0A5ZTI0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divitiae
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:57
Gisteren eindelijk een 3070 Ti FE weten te bemachtigen tijdens de NBB drop, dacht ik...

Toen kwam ik er een paar uur later achter dat de bestelling "Storniert" (geannuleerd) is, zonder iets van een mail daarover te ontvangen. Het geld was ook vrij snel terug op mijn creditcard bijgeschreven.

Zijn er anderen die dit ook gehad hebben? Nogal een domper namelijk. Ik wacht nog op een reactie van de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:56
Divitiae schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:30:
Gisteren eindelijk een 3070 Ti FE weten te bemachtigen tijdens de NBB drop, dacht ik...

Toen kwam ik er een paar uur later achter dat de bestelling "Storniert" (geannuleerd) is, zonder iets van een mail daarover te ontvangen. Het geld was ook vrij snel terug op mijn creditcard bijgeschreven.

Zijn er anderen die dit ook gehad hebben? Nogal een domper namelijk. Ik wacht nog op een reactie van de klantenservice.
Hoogstwaarschijnlijk oversold. Meerdere mensen hebben storniert.
Als je contact opneemt, zou het mij niet verbazen, dat ze zeggen dat er problemen met de CC waren

[ Voor 8% gewijzigd door karakedi op 15-10-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 11:46

rzn

Divitiae schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:30:

Ik heb hetzelfde, en ze gooien het op een betaalproblemen bij de CC provider wat bullshit is omdat de bestelling er wel doorheen is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
rzn schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

Ik heb hetzelfde, en ze gooien het op een betaalproblemen bij de CC provider wat bullshit is omdat de bestelling er wel doorheen is gekomen.
GEwoon oversold. Heb ik een keer gehad met de 3080 die ik op 07.09 had besteld. Bedrag was afgeschreven op CC, maar werd geannuleerd wegens CC proble,en. Maar gisteren eindelijk wel een 3080 te pakken gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT3-RS
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-09 23:52
*knip*

Trollen doe je maar ergens anders.

[ Voor 82% gewijzigd door Blaat op 15-10-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
rzn schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker dat het onzin is? Ik heb het zelf ook ooit meegemaakt, bleek dat ING de betaling zelfstandig retour geboekt had. Zou dus niet zomaar zeggen dat het niet bij de betaalprovider ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 11:46

rzn

Postman schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:16:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker dat het onzin is? Ik heb het zelf ook ooit meegemaakt, bleek dat ING de betaling zelfstandig retour geboekt had. Zou dus niet zomaar zeggen dat het niet bij de betaalprovider ligt.
Mijn mail met de vraag waarom mijn bestelling was geannuleerd werd binnen 1 minuut gereageerd met het volgende:

vielen Dank für Ihre Bestellung in unserem Onlineshop.

Bedauerlicherweise konnte die Transaktion Ihrer Zahlung nicht vorgenommen werden.

Dies kann nicht zuletzt auch auf eine temporäre technische Fehlfunktion zurückzuführen sein. Die genauen Gründe hierfür sind uns jedoch aktuell unbekannt.

Daher wurde Ihre Bestellung bei uns systemseitig nicht angenommen.

Gern können Sie eine erneute Bestellung bei uns aufgeben.

Es stehen Ihnen weiterhin alle Zahlungsarten zur Verfügung.

Wann, wie viele und welche Grafikkarten der Founders Editionen zur Verfügung stehen entscheidet Nvidia.

Auch der Kauf ist nur über einen Link der Offiziellen Website von Nvidia möglich.

Wann Nvidia die Links zum Kauf freigibt, und wie lang liegt nicht an uns.

Spezifische fragen stellen Sie daher bitte direkt an den Hersteller über:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinostril
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-07 15:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordika
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 19:25
Vielen malen dank!

Helaas nog steeds geen 3080 weten te bemachtigen :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gilla013
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-08 20:25
MSI RTX3060 Ti Gaming X 8G LHR 688,90

goedkoper dan v&a

[ Voor 24% gewijzigd door gilla013 op 16-10-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
Hopelijk is het niet waar want ik wil mijn 970 GTX al een tijd upgraden: https://www.mooreslawisde...tion-to-keep-pricing-high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:38
spookz0r schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:14:
Hopelijk is het niet waar want ik wil mijn 970 GTX al een tijd upgraden: https://www.mooreslawisde...tion-to-keep-pricing-high
Tja je kan de 3060ti hierboven kopen.

Mijn kaart lijkt op die van jou, gtx 980. Hopelijk blijft hij nog even in leven :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
MetalSonic schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

Tja je kan de 3060ti hierboven kopen.

Mijn kaart lijkt op die van jou, gtx 980. Hopelijk blijft hij nog even in leven :)
Huidige prijzen zijn mij iets te hoog om wat te kopen dus de 970 mag nog even zijn werk blijven doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
spookz0r schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:56:
[...]

Huidige prijzen zijn mij iets te hoog om wat te kopen dus de 970 mag nog even zijn werk blijven doen :)
Zo denk ik er ook over. Dan maar op een lagere resolutie. En als mijn kaart kapot gaat kan ik nog even door op de igpu. En als dat gebeurt koop ik wel een 1660 kaartje ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
MetalSonic schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Zo denk ik er ook over. Dan maar op een lagere resolutie. En als mijn kaart kapot gaat kan ik nog even door op de igpu. En als dat gebeurt koop ik wel een 1660 kaartje ofzo
Ik snap de gedachte, maar je leeft maar 1 keer toch? Waarom jaren blijven spelen op een mindere kaart, ik denk met dit soort dingen, goedkoop is duurkoop, je mist gewoon een stukje 'quality of life' - heel relatief natuurlijk, want het blijft een luxe probleem, maar als je uren gamed koop je gewoon een stukje hardware wat op dit moment zijn waarde wel even blijft behouden, dus het is ook geen desinvestering ofzo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MetalSonic
Lord_Dain schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:46:
[...]

Ik snap de gedachte, maar je leeft maar 1 keer toch? Waarom jaren blijven spelen op een mindere kaart, ik denk met dit soort dingen, goedkoop is duurkoop, je mist gewoon een stukje 'quality of life' - heel relatief natuurlijk, want het blijft een luxe probleem, maar als je uren gamed koop je gewoon een stukje hardware wat op dit moment zijn waarde wel even blijft behouden, dus het is ook geen desinvestering ofzo.
Quality of life, genieten van het leven. Voor mij is dat controle. Voor mij is dat soms genoeg nemen met minder. Ga je voor die 65 inch tv of is 55 genoeg? Moet je 200 pk hebben of lukt het ook met 130pk? Ik weet welk bedrag ik over heb voor mijn gpu. Ik bepaal wat ik met mijn geld doe. Mijn controle en mijn quality of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
ScrooLoose schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:57:
GeForce RTX 3090: $1399
GeForce RTX 3080: $799
GeForce RTX 3070: $599
GeForce RTX 3060: $399

Dit lijken mij realistischere prijzen dan €1800 voor de 3090.
Dit schijnen de prijzen te zijn die Zotac gaat hanteren voor hun kaarten.
2800€ kost mijn 3090 nu al een tijdje heel realistisch :+

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saxx07
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:04
Mooie prijs voor 3080...€ 1180,-

https://www.megekko.nl/pr...n=GPUTracker.eu&utm_term=

Ken de kaart verder niet, maar ziet er gaaf uit

[ Voor 9% gewijzigd door saxx07 op 17-10-2021 18:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lord_Dain
saxx07 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:00:
Mooie prijs voor 3080...€ 1180,-

https://www.megekko.nl/pr...n=GPUTracker.eu&utm_term=

Ken de kaart verder niet, maar ziet er gaaf uit
Zeker, maar ik hoop dat mensen goed naar de GPU kijken en zien dat er 2 aansluitingen op zitten voor / naar een custom waterloop. Scheelt mogelijk wat geretourneerde kaarten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-04 20:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-08 23:14
Zijn er al mensen met verzendbevestiging van NBB van de laatste drop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aegean
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
TrapShot schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:01:
Zijn er al mensen met verzendbevestiging van NBB van de laatste drop?
De 3070 ti zou vandaag geleverd moeten worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8-4Zh82cSFiD6c47sGNgsngGKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/enWgWz7cqw6z7DCJXKT6NcbU.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrapShot
Aegean schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

[Afbeelding]
Mijn bestellingsstatus is nog 'in bearbeitung'. Heb wel vrijdag de factuur al mogen ontvangen. Ik weet niet of ik actie moest ondernemen om het proces verder te laten gaan? Eerste bestelling bij NBB voor mij.

Edit: er bleek een probleem te zijn met mijn postcode. Dat is bij deze aangepast. De kaart zou spoedig verzonden worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door TrapShot op 18-10-2021 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Aegean schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

[Afbeelding]
lekker op tijd. Die van mij wordt tussen 13.45 en 17.45 bezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mv91
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-01-2023
Deze week nog drops te verwachten waar iemand vanaf weet toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mv91 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:04:
Deze week nog drops te verwachten waar iemand vanaf weet toevallig?
Jazeker! Helaas geen idee waar. Ik vermoed dat NBB wellicht morgen nog wat FE's dropt, vorige week was het maar een trieste happening met een flashsale van 3080's en 3070ti's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
spookz0r schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:14:
Dit vind ik persoonlijk nog steeds het grootste probleem en baart mij de grootste zorgen voor de toekomst. Dit is iets wat ik al vaker heb geroepen en waardoor we echt meer concurrentie nodig hebben:

And honestly? MLID believes gamers have proven that they will be more than willing to swallow a $400-$500 RTX 4060 (or “3060 SUPER”), if the RTX 3060 stays at its current $500-$600 street price. As long as these types of actions by Nvidia are tolerated by consumers, Nvidia will keep doing them. It's just good business...

Ik vraag mij af hoe iedereen besteld bij NBB als er een drop is, doen jullie dit via de Nvidia site zelf of krijgt iedereen een melding als het zover is?

Kijkend op de vraag en aanbod pagina hier op Tweakers is er recentelijk weer een drop geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:20
Ik vraag mij af hoe iedereen besteld bij NBB als er een drop is, doen jullie dit via de Nvidia site zelf of krijgt iedereen een melding als het zover is. Kijkend op de vraag en aanbod pagina hier op Tweakers is er recentelijk weer een drop geweest...
Telegram op desktop geïnstalleerd, dan doorklikken naar NBB en creditkaart bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Andyk125 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:39: Kijkend op de vraag en aanbod pagina hier op Tweakers is er recentelijk weer een drop geweest...
Wat is dit nu weer voor een opmerking? NBB is gewoon vermeld in dit topic hoor, zoals het telkens gedaan wordt. Wellicht niet tijdig, maar die halve minuut die je hebt met alle bots gaat natuurlijk niemand hier een berichtje schrijven.
De drop wordt wel telkens aangekondigd hier, dan heb je vaak nog een paar minuten totdat het zover is.

Zelfde trouwens met LDLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Nu online
Postman schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Wat is dit nu weer voor een opmerking? NBB is gewoon vermeld in dit topic hoor, zoals het telkens gedaan wordt. Wellicht niet tijdig, maar die halve minuut die je hebt met alle bots gaat natuurlijk niemand hier een berichtje schrijven.
De drop wordt wel telkens aangekondigd hier, dan heb je vaak nog een paar minuten totdat het zover is.

Zelfde trouwens met LDLC.
Ik denk dat je mijn opmerking/vraag verkeerd begrijpt, gezien het aantal mensen die Founders edition kaarten aanbieden hier op de Tweakers vraag en aanbod is er recentelijk weer een drop geweest. Mensen die de kaarten dus niet zelf gebruiken of willen gebruiken, maar deze enkel en alleen kopen om ze door te verkopen voor een veel hoger bedrag a €900,- +

Mijn vraag over NBB is gewoon een echte vraag over hoe de mensen deze bestellen, via de Nvidia site of direct via NBB.

[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 19-10-2021 13:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Andyk125 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:33:
[...]

Ik denk dat je mijn opmerking/vraag verkeerd begrijpt, gezien het aantal mensen die Founders edition kaarten aanbieden hier op de Tweakers vraag en aanbod is er recentelijk weer een drop geweest. Mensen die de kaarten dus niet zelf gebruiken of willen gebruiken, maar deze enkel en alleen kopen om ze door te verkopen voor een veel hoger bedrag a €900,- +

Mijn vraag over NBB is gewoon een echte vraag over hoe de mensen deze bestellen, via de Nvidia site of direct via NBB.
Ik denk via NBB en de Telegram updates, zo probeer ik er ook een te krijgen in ieder geval. Maar door dit soort bloedzuigers uit de "Tweakers Community" (kunnen we misschien een schandpaal maken?) is er minder kans op om zo'n kaart voor een normale prijs te krijgen. Mijn advies: niet kopen via V&A maar er zelf een proberen te bemachtigen.

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 23:16
Impulzer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Ik denk via NBB en de Telegram updates, zo probeer ik er ook een te krijgen in ieder geval. Maar door dit soort bloedzuigers uit de "Tweakers Community" (kunnen we misschien een schandpaal maken?) is er minder kans op om zo'n kaart voor een normale prijs te krijgen. Mijn advies: niet kopen via V&A maar er zelf een proberen te bemachtigen.
De kans is voor iedereen gelijk hoor? Jij doet alleen wat minder goed je best. :+

Edit: Ik durf te wedden dat 9 van de 10 mensen op v&a je echt wel wat uitleg willen geven over hoe zij die kaart hebben verkregen. Terwijl wat jij nu doet hier echt 0 toevoeging heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Pedje-san op 19-10-2021 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
Andyk125 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:33:
[...]

Blijft het vreemd dat je V&A moet gebruiken om te weten of er een drop was.

Zoals je collega daaronder is het een beetje bashen op mensen die een kaart verkopen. Fijn toch voor ze dat ze dit kunnen doen, meen me te herinneren dat we in een vrij land leven en Tweakers hun beleid is dat verkopen toegestaan is, mits het binnen de perken blijft.

Juist door dit soort verziekte opmerkingen en sentimenten zijn er mensen weggegaan van dit forum en krijgen we steeds minder en/of later informatie over een drop. Als het zo doorgaat dan blijft alleen de frustratie hier nog over en maakt de echte 'gamer' die nu een nieuwe RTX kaart zoekt al helemaal geen kans meer op recente informatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Andyk125
  • Nu online
Postman schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Blijft het vreemd dat je V&A moet gebruiken om te weten of er een drop was.

Zoals je collega daaronder is het een beetje bashen op mensen die een kaart verkopen. Fijn toch voor ze dat ze dit kunnen doen, meen me te herinneren dat we in een vrij land leven en Tweakers hun beleid is dat verkopen toegestaan is, mits het binnen de perken blijft.

Juist door dit soort verziekte opmerkingen en sentimenten zijn er mensen weggegaan van dit forum en krijgen we steeds minder en/of later informatie over een drop. Als het zo doorgaat dan blijft alleen de frustratie hier nog over en maakt de echte 'gamer' die nu een nieuwe RTX kaart zoekt al helemaal geen kans meer op recente informatie.
Ik hoeft dat niet via de V&A te weten, wat zit je nou moeilijk te doen. Mijn vraag is erg duidelijk, ik vraag mij af of mensen het via de Nvidia site bestellen of via NBB.

Daarnaast viel het me op dat er op de V&A veel kaarten aangeboden worden de laatste 24 uur, dus ik ging er vanuit dat er een drop was geweest. Allemaal niet zo ingewikkeld lijkt me.

Wat is er fijn voor dat mensen kaarten opkopen die ze niet nodig hebben en deze voor €300,- meer verkopen op een marktplaats, welke dat ook is. 8)7 Dit is nu de oorzaak van het hele tekort probleem, mensen kopen spullen op die ze helemaal niet nodig hebben.
Ik heb liever dat men de spullen niet koopt en dat er iemand blij mee wordt gemaakt die het ook echt gebruikt voor een bedrag die normaal is. Juist door dit soort verziekte personen die denken dat ze geld moeten verdienen over de rug van anderen blijven we tekorten houden. Het is gewoon puur egoïsme.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pedje-san
Andyk125 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:34:
[...]

Ik hoeft dat niet via de V&A te weten, wat zit je nou moeilijk te doen. Mijn vraag is erg duidelijk, ik vraag mij af of mensen het via de Nvidia site bestellen of via NBB.

Daarnaast viel het me op dat er op de V&A veel kaarten aangeboden worden de laatste 24 uur, dus ik ging er vanuit dat er een drop was geweest. Allemaal niet zo ingewikkeld lijkt me.

Wat is er fijn voor dat mensen kaarten opkopen die ze niet nodig hebben en deze voor €300,- meer verkopen op een marktplaats, welke dat ook is. 8)7 Dit is nu de oorzaak van het hele tekort probleem, mensen kopen spullen op die ze helemaal niet nodig hebben.
Ik heb liever dat men de spullen niet koopt en dat er iemand blij mee wordt gemaakt die het ook echt gebruikt voor een bedrag die normaal is. Juist door dit soort verziekte personen die denken dat ze geld moeten verdienen over de rug van anderen blijven we tekorten houden. Het is gewoon puur egoïsme.
Je vraag is prima te vinden in dit topic.. en het antwoord is NBB. Nvidia verkoopt niets en dat is al een tijdje zo. Dit is meteen de reden waarom jij hier loop te zeuren dat mensen kaarten op V&A verkopen en zelf nog niets hebt. Je doet 0,0 research. :)
bloody schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:37:
Eens Impulzer en Andy. Ik probeer al een tijd een RTX kaart te krijgen voor een 'normale' prijs , maar dat is eigenlijk onmogelijk door mensen die ff snel de boel opkopen via handige scripts/bots/etc en weer tegen woekerprijzen in V&A (en andere plekken) plaatsen.
Echt jammer.
Voor de duidelijkheid. Voor NBB heb je echt geen scripts/bots/etc nodig om succesvol te zijn. Dat is gewoon even inlezen en wat inzet tonen of komen de boodschappen van de Jumbo ook altijd je huis binnen wandelen zonder iets te doen? :+

[ Voor 18% gewijzigd door Pedje-san op 19-10-2021 14:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09

bloody

0.000 KB!!

Eens Impulzer en Andy. Ik probeer al een tijd een RTX kaart te krijgen voor een 'normale' prijs , maar dat is eigenlijk onmogelijk door mensen die ff snel de boel opkopen via handige scripts/bots/etc en weer tegen woekerprijzen in V&A (en andere plekken) plaatsen.
Echt jammer.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impulzer
Pedje-san schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

De kans is voor iedereen gelijk hoor? Jij doet alleen wat minder goed je best. :+

Edit: Ik durf te wedden dat 9 van de 10 mensen op v&a je echt wel wat uitleg willen geven over hoe zij die kaart hebben verkregen. Terwijl wat jij nu doet hier echt 0 toevoeging heeft.
Uiteraard is de kans voor iedereen gelijk, maar het is jammer dat mensen (zoals jij) geld willen verdienen met dit soort zaken. Zeker in een "community" als deze.

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andyk125
  • Nu online
Pedje-san schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Je vraag is prima te vinden in dit topic.. en het antwoord is NBB. Nvidia verkoopt niets en dat is al een tijdje zo. Dit is meteen de reden waarom jij hier loop te zeuren dat mensen kaarten op V&A verkopen en zelf nog niets hebt. Je doet 0,0 research. :)
Ten eerste wordt je via de Nvidia site ook doorgestuurd naar NBB en via de NBB site heb ik zelf inderdaad nog nooit de Founders edition kaarten kunnen vinden. Misschien dat de melding sneller via de Nvidia site te vinden was geweest, daarom vroeg ik het.

Daarbij mag iedereen toch vragen wat die wil, als je geen antwoord wil geven dan doe je dat toch niet en lees je er lekker overheen.

Daarbij ga lekker een ander lastig vallen, want ik zat niet te zeuren dat mensen het via de V&A aan het verkopen waren, ik kwam met de melding dat er daarom waarschijnlijk een drop is geweest. Dat @Postman er een vreemde draai aangeeft. Ik weet in ieder geval wel waarom mensen vertrekken uit dit forum, omdat er zulke onvriendelijke reacties komen van bepaalde personen.

Edit: En zoals @Impulzer al aangeeft voel jij je misschien wel aangesproken op het feit wat ik vind van mensen die de kaarten opkopen en deze voor meer geld verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 19-10-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
Impulzer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:44:
[...]

Uiteraard is de kans voor iedereen gelijk, maar het is jammer dat mensen (zoals jij) geld willen verdienen met dit soort zaken. Zeker in een "community" als deze.
Dat maakt mij een mindere Tweaker omdat jij geen kaartje kan krijgen? Wat heb jij zoal gedaan dan? Hoeveel mensen heb jij al aan een kaart geholpen voor MSRP? Ik tientallen en @Postman volgens mij nog meer... jij? Wat voeg jij tot nu toe toe aan deze geweldige community? :)
Andyk125 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:44:
[...]

Ten eerste wordt je via de Nvidia site ook doorgestuurd naar NBB en via de NBB site heb ik zelf inderdaad nog nooit de Founders edition kaarten kunnen vinden. Misschien dat de melding sneller via de Nvidia site te vinden was geweest, daarom vroeg ik het.

Daarbij mag iedereen toch vragen wat die wil, als je geen antwoord wil geven dan doe je dat toch niet en lees je er lekker overheen.

Daarbij ga lekker een ander lastig vallen, want ik zat niet te zeuren dat mensen het via de V&A aan het verkopen waren, ik kwam met de melding dat er daarom waarschijnlijk een drop is geweest. Dat @Postman er een vreemde draai aangeeft. Ik weet in ieder geval wel waarom mensen vertrekken uit dit forum, omdat er zulke onvriendelijke reacties komen van bepaalde personen.

Edit: En zoals @Impulzer al aangeeft voel jij je misschien wel aangesproken op het feit wat ik vind van mensen die de kaarten opkopen en deze voor meer geld verkopen.
Je moet gewoon goed begrijpen dat de V&A prijzen dan niet alleen op jou gericht zijn, maar op een vrije markt voor iedereen. Over egoïsme gesproken. :+

[ Voor 55% gewijzigd door Pedje-san op 19-10-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:05
bloody schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:37:
Echt jammer.
Uh ? mensen die hun kaart verkopen op V&A zijn niet de reden van de chiptekorten laten we dat even voorop stellen. Nog zijn ze de reden dat jij niet in staat bent een kaart te kunnen kopen voor msrp. Iedereen kan een kaart bemachtigen, deels met eigen inzet en deels met geluk, maar de kansen zijn gelijk.

Scalpers of hoe je ze ook wil noemen, en wat je er ook van vind zijn een gevolg en nooit de oorzaak.

Niemand verplicht je een kaart tegen meerprijs te kopen bij een winkel, nog bij een adverteerder op V&A. Dus die kun je dan negeren en blijven wachten op een msrp drop. Dusja sterkte met wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Skybullet schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

Uh ? mensen die hun kaart verkopen op V&A zijn niet de reden van de chiptekorten laten we dat even voorop stellen. Nog zijn ze de reden dat jij niet in staat bent een kaart te kunnen kopen voor msrp. Iedereen kan een kaart bemachtigen, deels met eigen inzet en deels met geluk, maar de kansen zijn gelijk.

Scalpers of hoe je ze ook wil noemen, en wat je er ook van vind zijn een gevolg en nooit de oorzaak.

Niemand verplicht je een kaart tegen meerprijs te kopen bij een winkel, nog bij een adverteerder op V&A. Dus die kun je dan negeren en blijven wachten op een msrp drop. Dusja sterkte met wachten
Ha ja, ik doe echt mijn best om er eentje te vinden hoor :)
Probeer het anders wel even met mijn gtx970 uit te zingen.

nope

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Impulzer
Pedje-san schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:49:
[...]

En dat maakt mij een mindere Tweaker omdat jij geen kaartje kan krijgen? Wat heb jij zoal gedaan dan? Hoeveel mensen heb jij al aan een kaart geholpen voor MSRP? Ik tientallen en @Postman volgens mij nog meer... jij? Wat voeg jij tot nu toe toe aan deze geweldige community? :)
Beetje off-topic maar toch. Gezien je verdere advertenties en de beschrijvingen daarin ben je niet iemand die er zo nodig veel op wilt verdienen, maar een aantal van je collega "inkopers" wel en daar doel ik op. Zoals je in mijn V&A kunt zien verkoop ik m'n hardware voor normale prijzen, m'n laatste MSI Optix G241 die ik voor een Black Friday prijs had heb ik voor diezelfde aankoopprijs te koop aangeboden. Dus ja, dat draag ik bij aan deze geweldige community. :w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Och de eeuwige scalper discussie laait weer op, dagelijkse kost. Ik geloof dat een heleboel mensen niet doorhebben dat ze in het zeer kapitalistische westen wonen waar veel poen op de bankrekening hebben erg belangrijk is voor veel mensen. In een markt waar geld te verdienen valt en vraag véél hoger is dan het aanbod zullen scalpers opduiken. Net als dat bij een potje kolonisten van catan een steen ineens 3 schapen waard kan zijn omdat er schaarste heerst. Je scalpt een paar kaartjes en ineens is je zomervakantie naar Griekenland volledig gesponsord, mooi toch. Voor anderen is het weer moreel verwerpelijk en smerig - dat mag ook.

De GPU markt is verziekt door de tekorten en je kan het 1. accepteren & wachten of 2. inlezen en zelf een kaart proberen te scoren of 3. een scalperprijs betalen. Optie 1 en 3 valt voor veel mensen af, dus dan raad ik optie 2 aan.

Maar wanneer wordt de markt dan weer normaal? Geen flauw idee.. de chip tekorten blijven maar oplopen terwijl de vraag exponentieel groeit. Misschien is en blijft dit de markt nu gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 19-10-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedje-san
Impulzer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

Beetje off-topic maar toch. Gezien je verdere advertenties en de beschrijvingen daarin ben je niet iemand die er zo nodig veel op wilt verdienen, maar een aantal van je collega "inkopers" wel en daar doel ik op. Zoals je in mijn V&A kunt zien verkoop ik m'n hardware voor normale prijzen, m'n laatste MSI Optix G241 die ik voor een Black Friday prijs had heb ik voor diezelfde aankoopprijs te koop aangeboden. Dus ja, dat draag ik bij aan deze geweldige community. :w
Tsja, ik had het meer over binnen dit topic.

Het is gewoon een spelletje. Als je het spelletje eenmaal snapt is het makkelijk geld verdienen. Ik zou niet weten waarom iemand dat niet zou doen. Voor mij hoeft het niet zo, maar ik weet ook dat de kaarten die ik eerder verkocht heb voor MSRP soms ook weer op V&A komen. De verleiding is gewoon groot en voor sommige mensen is het een hoop geld en dat is verder prima.

Ontopic: Mocht je vragen hebben over het verkrijgen van kaarten mag je mij prima een DM sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pedje-san op 19-10-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Nu online
Pedje-san schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:49:
[...]

Je moet gewoon goed begrijpen dat de V&A prijzen dan niet alleen op jou gericht zijn, maar op een vrije markt voor iedereen. Over egoïsme gesproken. :+
Dat klopt inderdaad, ik zal ook nooit wat voor zulke bedragen kopen. Zo wanhopig ben ik nu ook weer niet 8)7

Ten eerste deze discussie was helemaal niet ten sprake gekomen als @Postman niet zo'n vreemde opmerking maakt over een wat mij een zeer simpele vraag en reactie lijkt.

Iedereen kan kopen wat die wil, net zoals ik hier op dit forum mijn mening mag geven. Jij veroordeelt echter mijn mening wat betreft de personen die scalpen en dan noem je dat ook nog egoïstisch.

Een vrije markt is heel iets anders dan particulieren die massaal alle voorraad opkopen om deze voor veel meer geld te verkopen. Dit wordt niet voor niets zo sterk tegen gegaan in bijv. kaartverkoop van festivals en concerten, etc. Blijkbaar zijn er bepaalde egoïstisch mensen die ten koste van anderen er alles aan doen om er paar centjes extra te verdienen. En het scalpen neemt nog een groter probleem met zich mee en dat is dat de oplichters zich er ook massaal op storten. Maar noem het vooral egoïstisch om te zeggen dat ik liever heb dat mensen de kaarten kopen die ze ook daadwerkelijk gebruiken en dan voor een "normale" prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
Andyk125 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:46:
[...]

Dat klopt inderdaad, ik zal ook nooit wat voor zulke bedragen kopen. Zo wanhopig ben ik nu ook weer niet 8)7

Ten eerste deze discussie was helemaal niet ten sprake gekomen als @Postman niet zo'n vreemde opmerking maakt over een wat mij een zeer simpele vraag en reactie lijkt.

Iedereen kan kopen wat die wil, net zoals ik hier op dit forum mijn mening mag geven. Jij veroordeelt echter mijn mening wat betreft de personen die scalpen en dan noem je dat ook nog egoïstisch.

Een vrije markt is heel iets anders dan particulieren die massaal alle voorraad opkopen om deze voor veel meer geld te verkopen. Dit wordt niet voor niets zo sterk tegen gegaan in bijv. kaartverkoop van festivals en concerten, etc. Blijkbaar zijn er bepaalde egoïstisch mensen die ten koste van anderen er alles aan doen om er paar centjes extra te verdienen. En het scalpen neemt nog een groter probleem met zich mee en dat is dat de oplichters zich er ook massaal op storten. Maar noem het vooral egoïstisch om te zeggen dat ik liever heb dat mensen de kaarten kopen die ze ook daadwerkelijk gebruiken en dan voor een "normale" prijs.
Ik veroordeel niet je mening, maar wel je verwachting dat Tweakers, de gebruikers of de markt zich gaat aanpassen aan jou. Verder moet je het helemaal zelf weten en mag je van mij je mening over scalpers hebben. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
Andyk125 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:46:

offtopic:
Kun je stoppen met mij taggen? Ik heb geen zin meer om nog uit te leggen wat er zo idioot krom aan jouw vergelijking is van een drop en aanbod op V&A, snappen ga je het toch nooit doen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Nu online
Postman schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:11:
[...]

offtopic:
Kun je stoppen met mij taggen? Ik heb geen zin meer om nog uit te leggen wat er zo idioot krom aan jouw vergelijking is van een drop en aanbod op V&A, snappen ga je het toch nooit doen namelijk.
offtopic:
Prima hoor, ik wist niet dat mijn opmerking zo ingewikkeld was. Ik snap alleen niet waarom je überhaupt reageert of nog steeds reageert. De denigrerende opmerking aan het eind zegt mij al genoeg, je had ook alleen kunnen vragen om te stoppen met taggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Andyk125 op 19-10-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mv91
Scalper of niet, je kiest er zelf voor om van iemand te kopen. Daarnaast zie ik vaak zat scalpers langskomen die goedkoper verkopen dan bijvoorbeeld een megekko. Een gpu is geen levensbehoefte dus let them be.

Just my 2 cents.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:Zullen we de scalperdiscussie even laten rusten?

Jullie gaan er niet uit komen. Zowel de voor als tegenstanders gaan argumenten vinden die hun eigen onderbuikgevoel onderbouwen. Confirmation bias heet dat, en mensen gaan niet open staan voor argumenten die het tegendeel betogen.

Doe geen moeite, laat gaan, scheelt een hoop energie.

Is de situatie klote? Yup. Zijn er mensen die het erger maken? Yup. Ga je daar iets tegen kunnen doen door je op te winden op een forum? Nope.

Dus klaar nu. Basta.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:37
Mv91 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:53:
Daarnaast zie ik vaak zat scalpersadvertenties langskomen die goedkoper verkopen dan bijvoorbeeld een megekko.
Je moet er alleen wel even rekening mee houden dat je mogelijk geen volledige garantie hebt als je een kaart van iemand overkoopt voor een hogere prijs dan de factuurwaarde :P

Bij een (goedgekeurde)RMA kan het soms zo zijn dat het product niet meer geleverd kan worden en je je geld terug krijgt. D.w.z. als jij een kaart uit de V&A of een ander platform hebt gekocht voor 900 euro met een factuur erbij voor 600 je die 300 euro verschil mogelijk kwijt bent.

Bij een Megekko of andere webshop krijg je dan i.i.g. minimaal nog de volledige aankoopwaarde welke jijzelf betaald hebt terug. Als het prijsverschil maar groot genoeg is kan het natuurlijk alsnog interessant zijn maar om een verschil van tientjes zou ik altijd voor de webshop gaan in zo'n geval.

@Blaat
Dit is absoluut geen poging om de vorige discussie (weer) opgang te brengen maar even een headsup :)

[ Voor 8% gewijzigd door !mark op 19-10-2021 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mv91
!mark schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:42:
[...]

Je moet er alleen wel even rekening mee houden dat je mogelijk geen volledige garantie hebt als je een kaart van iemand overkoopt voor een hogere prijs dan de factuurwaarde :P

Bij een (goedgekeurde)RMA kan het soms zo zijn dat het product niet meer geleverd kan worden en je je geld terug krijgt. D.w.z. als jij een kaart uit de V&A of een ander platform hebt gekocht voor 900 euro met een factuur erbij voor 600 je die 300 euro verschil mogelijk kwijt bent.

Bij een Megekko of andere webshop krijg je dan i.i.g. minimaal nog de volledige aankoopwaarde welke jijzelf betaald hebt terug. Als het prijsverschil maar groot genoeg is kan het natuurlijk alsnog interessant zijn maar om een verschil van tientjes zou ik altijd voor de webshop gaan in zo'n geval.

@Blaat
Dit is absoluut geen poging om de vorige discussie (weer) opgang te brengen maar even een headsup :)
Daar heb je een heel goed punt inderdaad, nog niet bij stil gestaan. Dat met de garantie is sowieso wel een dingetje, niet alle leveranciers geven garantie wanneer je een tweedehands kaart koopt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Ik heb besloten om niet perse voor de msrp te gaan, en heb vanochtend een 3060TI voor 629 euri op de kop getikt, relatief goede 'aanbieding' denk ik!

Edit: toen ik bestelde waren er nog 2, nu dus 0 want de pagina bestaat niet meer ;)

[ Voor 16% gewijzigd door bloody op 20-10-2021 08:38 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxx07
bloody schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:37:
Ik heb besloten om niet perse voor de msrp te gaan, en heb vanochtend een 3060TI voor 629 euri op de kop getikt, relatief goede 'aanbieding' denk ik!

Edit: toen ik bestelde waren er nog 2, nu dus 0 want de pagina bestaat niet meer ;)
Even uit nieuwsgierigheid, welke kaart is het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:33
hoover over de link:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHawtE_kiafIN_-hBuLY93bJkOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GMmrLymyNbt7LFNkYww6blIO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:32
Mv91 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:57:
[...]

Daar heb je een heel goed punt inderdaad, nog niet bij stil gestaan. Dat met de garantie is sowieso wel een dingetje, niet alle leveranciers geven garantie wanneer je een tweedehands kaart koopt..
En als ze dat al doen gaan ze natuurlijk niet de winstmarge van de scalper vergoeden. Kortom, jij krijgt ten hoogste het bedrag terug wat de scalper origineel heeft betaald....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

ah sorry ja: Gigabyte RTX3060 TI Gaming OC PRO 8G Rev3.0 LHR

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mv91
bloody schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

ah sorry ja: Gigabyte RTX3060 TI Gaming OC PRO 8G Rev3.0 LHR
Ik heb hem ook besteld! Gisteravond laat waren er nog 7 stuks, 629 is veel geld maar bij megekko vragen ze 889. Het belangrijkste: ik kan eindelijk gamen met een nieuwe build!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saxx07
Voor diegene die hem hebben gekocht, veel plezier ermee. Zeker een mooie prijs voor z'n kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Laatst online: 19:37
Inmiddels is de non Pro bij diezelfde shop weer beschikbaar voor €699, nog altijd 100 euro minder dan je in Nederland voor de goedkoopste triple fan variant betaald.

https://aios.be/nl/gigaby...m=cpc&utm_campaign=twcamp

Nog 8 stuks voor de liefhebber :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

!mark schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:28:
Inmiddels is de non Pro bij diezelfde shop weer beschikbaar voor €699, nog altijd 100 euro minder dan je in Nederland voor de goedkoopste triple fan variant betaald.

https://aios.be/nl/gigaby...m=cpc&utm_campaign=twcamp

Nog 8 stuks voor de liefhebber :P
aaaand it's gone..

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik ben lid van diverse telegram kanalen maar krijg daar nooit meldingen van drops in Nederlandse winkels. Weet iemand waarom dat zo is? Coolblue of amazon.nl moeten toch ook af en toe drops hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

lordsnow

I know nothing

michielvz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:06:
Ik ben lid van diverse telegram kanalen maar krijg daar nooit meldingen van drops in Nederlandse winkels. Weet iemand waarom dat zo is? Coolblue of amazon.nl moeten toch ook af en toe drops hebben?
Drops van Founders Edition kaarten gaat via de nVidia website. Of via een aangewezen tussenpartij. Voor Nederland is de officiele tussenpartij NBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
lordsnow schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:14:
[...]

Drops van Founders Edition kaarten gaat via de nVidia website. Of via een aangewezen tussenpartij. Voor Nederland is de officiele tussenpartij NBB.
Oke, is er een manier om dit realtime te volgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TripleFlashbang
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:05
michielvz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:25:
[...]

Oke, is er een manier om dit realtime te volgen?
Discord: https://discord.gg/axq8H5wf , kanaal NVIDIA #founders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 19:35
echt walgelijk om te zien al die dropshippers.
doet me denken aan de corona wc papier tijdperk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een beginnersvraag (staat niet op de eerste pagina en pinned posts). Kan je nu wel of niet met 'vorkasse' betalen bij NBB voor een FE kaart? Ik lees namelijk wat pagina's terug dat die optie dan verdwijnt? Is nogal onduidelijk. Kan je dan alleen met credit card betalen (Klarna al ook niet werken met hoge bedragen)?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2021 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:38:
Even een beginnersvraag (staat niet op de eerste pagina en pinned posts). Kan je nu wel of niet met 'vorkasse' betalen bij NBB voor een FE kaart? Ik lees namelijk wat pagina's terug dat die optie dan verdwijnt? Is nogal onduidelijk. Kan je dan alleen met credit card betalen (Klarna al ook niet werken met hoge bedragen)?
Niet. Want de optie 'Vorkasse' verdwijnt op NBB tijdens een drop.

Klama is wat onduidelijker. Sommige reakties geven aan dat ze betaald hebben via die weg, en andere reakties geven aan dat dat niet gelukt is. Ik heb nog geen bevestiging gezien dat het wel gelukt is via Klama. Ik heb iig de indruk dat het geen betrouwbare manier is van betalen.

De beste (enige?) optie is een Credit Card. Ik heb speciaal voor de drops een CC besteld bij mijn bank.

[ Voor 4% gewijzigd door lordsnow op 21-10-2021 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_el_p
Vorkasse verdwijnt inderdaad, dus daar kun je niet mee betalen. (Er zijn wel eens uitzonderingen geweest, maar volgens mij was dat een foutje/was de 3090 zo lang in stock dat vorkasse weer aan was inmiddels). Ook klarna zie ik meestal wel verdwijnen zodra er een drop aan zit te komen. CC blijft de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:38:
Wat @lordsnow en @D_el_p zeggen klopt: NBB heeft alleen nog CC betaling tijdens een FE drop. Wellicht dat je met een Duits adres en IP meer opties hebt, maar voor NL is er in ieder geval alleen CC. Dus ook geen Klarna.

Mocht je geen CC hebben, dan zou ik je Revolut aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_el_p
Postman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:24:
[...]

... Wellicht dat je met een Duits adres en IP meer opties hebt, maar voor NL is er in ieder geval alleen CC. Dus ook geen Klarna.
Yes, met een Duits adres heb je inderdaad meer acties, dan komt naast CC ook "Commerzfinanz" erbij, maar dat lijkt ook een soort creditcard betaling te zijn? Geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
D_el_p schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:50:
[...]

Yes, met een Duits adres heb je inderdaad meer acties, dan komt naast CC ook "Commerzfinanz" erbij, maar dat lijkt ook een soort creditcard betaling te zijn? Geen idee.
Is een bank die consumentenleningen verstrekt. Dus ja, soort van CC zonder dat het een echte CC is. Dit gebruiken ze trouwens best veel in DE, waar je met een normale pinpas uit NL vaak niet kunt betalen, gaat dat met die kaarten wel overal. Gelukkig worden de NL pinpassen steeds breder geaccepteerd, maar vervelend blijft het nog steeds.

Sowieso een raar land. Iedereen loopt nog met dikke pakken geld en volle zakken met munten. Daarnaast is benzine en vooral diesel spotgoedkoop en kun je als fietser beter niet in een stad de weg op gaan. Maar alle snelwegen zijn in een waardeloze toestand en het liefst moeten de buitenlanders de rekening daarvoor betalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_el_p
Postman schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:55:
[...]

Is een bank die consumentenleningen verstrekt. Dus ja, soort van CC zonder dat het een echte CC is. Dit gebruiken ze trouwens best veel in DE, waar je met een normale pinpas uit NL vaak niet kunt betalen, gaat dat met die kaarten wel overal. Gelukkig worden de NL pinpassen steeds breder geaccepteerd, maar vervelend blijft het nog steeds.
Interessant, thanks, weer wat geleerd. Ik wist dat ze bij de buren inderdaad goed gaan op contant, je wordt gewoon raar aangekeken als je uberhaubt wil pinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Laatst online: 14-09 09:22
Hoe zit het met de EVGA notify? Hebben mensen hier al een bericht gekregen? En zo niet, hoe lang sta je ingeschreven en voor welke kaart?

Ik sta sinds maart dit jaar ingeschreven voor een 3070 en heb nog niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik sta sinds de initiële release van de 3080 ingeschreven, daarna voor de 3070 en heb nog nooit een mailtje van ze ontvangen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Een 3080 TI , is deze redelijk te krijgen voor onder de 1500 euro? Of moet ik dan nog echt geduld hebben qua levering/prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:10
spone schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:49:
Ik sta sinds de initiële release van de 3080 ingeschreven, daarna voor de 3070 en heb nog nooit een mailtje van ze ontvangen.
Als je voor de initiële kaart in de rij stond heb je zeker een mailtje gehad. Namelijk om je om te schrijven naar de LHR variant.

Als je die mail genegeerd heb ga je nooit nog opgeroepen worden ☺️.

Ikzelf sta sedert januari in de rij, mail van LHR gehad in juli en sindsdien nog niets gehoord. (Denk een beetje dat ze me achteraan hebben geplaatst …).

Nu 3 weken geleden opnieuw een mail gehad dat ik nog maar voor 2 in de rij mocht staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SpicyRamen schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:24:
Hoe zit het met de EVGA notify? Hebben mensen hier al een bericht gekregen? En zo niet, hoe lang sta je ingeschreven en voor welke kaart?

Ik sta sinds maart dit jaar ingeschreven voor een 3070 en heb nog niks ontvangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fJf2WPS16S5rCorWAU5DHfn-Xs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CMEHFX4mxSIYMObrTWXfdWDx.png?f=user_large

Niet gekocht.
Dat beetje meer paar FPS voor €732,- meer dan een RTX 3080 FE, oftewel 2X RTX 3080 FE prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
D.Ramakers schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:44:
[...]

Als je voor de initiële kaart in de rij stond heb je zeker een mailtje gehad. Namelijk om je om te schrijven naar de LHR variant.

Als je die mail genegeerd heb ga je nooit nog opgeroepen worden ☺️.
Citaat uit de EVGA mail:

'' You previously signed up to be notified when 10G-P5-3897-KR became available, but due to ongoing product availability, you have been moved to the notification queue for 10G-P5-3897-KL, which features NVIDIA LHR. These cards offer the same gaming performance, but with reduced cryptomining performance (Ethereum). The products are identical in every other way. To learn more about NVIDIA LHR, click here.

Your notification queue position remains the same. However, if you wish to remain in the notification queue for 10G-P5-3897-KR you may "opt out " of this move; you will be once again placed back in the notification queue with your previous sign-up time. Please note that EVGA strongly recommends against opting out, because there is no ETA for availability and no guarantee that your order will be fulfilled for your original part number ''

Je werd automatisch geswitched naar de LHR versie (KL) als je je had ingeschreven voor de originele (non) LHR kaart.

Je kon wel zelf aangeven om voor de (KR) dus non LHR ingeschreven te bleven staan alleen EVGA raadde dat af.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutterjaw
  • Laatst online: 27-01 18:58
Ik heb toevallig donderdag een notificatie gekregen dat ik -eindelijk- een FTW3 3080 Ultra kon aanschaffen.

Heb mijn huidige ( nu vorige ) 3080 FE voor dezelfde prijs gelijk op Tweakers verkocht. Word al zat gescalped.

Ja vond de FE prachtig etc, maar vind de EVGA garantie toch altijd fijn.

Helaas achteraf doorgekregen dat de tweaker die ik er blij mee maakte een miner is.. Eigen schuld, maar had liever iemand er blij mee gemaakt die 'm nodig had.

* oh had me origineel inderdaad ingeschreven voor de KR ( was niks anders ofc ) , maar heb eigenlijk nooit erna mailtje ontvangen over KL/LHR varianten ofzo, ook niks zelf gewijzigd. Eerlijk gezegd nooit meer aan gedacht totdat ik opeens de mail kreeg.

[ Voor 21% gewijzigd door Gutterjaw op 23-10-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:43
Gutterjaw schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:15:
Ik heb toevallig donderdag een notificatie gekregen dat ik -eindelijk- een FTW3 3080 Ultra kon aanschaffen.

Heb mijn huidige ( nu vorige ) 3080 FE voor dezelfde prijs gelijk op Tweakers verkocht. Word al zat gescalped.

Ja vond de FE prachtig etc, maar vind de EVGA garantie toch altijd fijn.

Helaas achteraf doorgekregen dat de tweaker die ik er blij mee maakte een miner is.. Eigen schuld, maar had liever iemand er blij mee gemaakt die 'm nodig had.

* oh had me origineel inderdaad ingeschreven voor de KR ( was niks anders ofc ) , maar heb eigenlijk nooit erna mailtje ontvangen over KL/LHR varianten ofzo, ook niks zelf gewijzigd. Eerlijk gezegd nooit meer aan gedacht totdat ik opeens de mail kreeg.
Die ervaring heb ik ook. Als ik spullen verkocht (ook op tweakers) voor een lagere dan de gangbare prijs, wordt het gewoon weer doorverkocht voor een hogere prijs. Je geeft dus eigenlijk het verschil aan de ander.

De enige personen aan wie ik nog wat gun zijn de mensen die ik persoonlijk ken. Anders wordt er gewoon misbruik gemaakt van je aardigheid😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
Gutterjaw schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:15:
Vanaf welke dag (tijdstip) stond jij ingeschreven voor die 3080 FTW?

Wellicht dat die notify date een soort graadmeter is waar ze ongeveer met de wachtrij zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutterjaw
  • Laatst online: 27-01 18:58
Uhm, ik weet dat iemand de queue bijhoud op het EVGA forum. Waar kan ik precies mijn queue positie inzien ? Of voormalige positie that is.

Dan zal ik het even voor je opzoeken, zal ook zelf wel even zoeken.

UPDATE ; even gekeken, 9/17/2020 3:08:58 PM

[ Voor 10% gewijzigd door Gutterjaw op 23-10-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Laatst online: 26-12-2024
Tjona100 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Vanaf welke dag (tijdstip) stond jij ingeschreven voor die 3080 FTW?

Wellicht dat die notify date een soort graadmeter is waar ze ongeveer met de wachtrij zitten
Niet om je depressief te krijgen maar ze zitten qua datum nog steeds in de pre orders van september 2020 voor de 3080. Dus kans dat je een alert krijgt voordat de 4000 serie in zicht is lijkt niet enorm groot.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjona100
Nephalem schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:25:
[...]

Niet om je depressief te krijgen maar ze zitten qua datum nog steeds in de pre orders van september 2020 voor de 3080. Dus kans dat je een alert krijgt voordat de 4000 serie in zicht is lijkt niet enorm groot.
True, ik heb een notify lopen die dateert van 21 september 2020 en de uitnodiging voor bestellen (nog niet) gehad.

Evga has a long way to go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Ik sta nu 241 dagen (2/25/2021 9:10:50) ingeschreven bij EVGA voor de normale RTX3060.
Dat is dus sinds de dag van de release van de RTX3060. (En die inschrijving is dus door EVGA aangepast naar de LHR versie.) En nog steeds geen notificatie gehad van EVGA.
En heb veel later nog een inschrijving gedaan voor een RTX360Ti.

En snap ook niet wat ze aan het doen zijn daar bij EVGA.
Wat ik een beetje doorkreeg uit de berichten van hun forum is dat de lijst van Amerika wel notificaties krijgt.
Behoorlijk suf allemaal, en wat ik hier bij Alternate, Informatique, en andere webshops zie zijn gewoon bizarre prijzen. 8)7

Ik zou gewoon willen gamen en video's monteren. En niet 2x tot 2,5x de normale prijs betalen voor een videokaart. Zou echt nooit 1000+ euro voor enkel een video kaart kunnen neerleggen. Waar haal je zoveel geld vandaan... :P (Ieder zijn ding hoor, maar niet niet voor mij...)

M'n Ryzen7 PC heeft in de begin dagen een GeForce 8800GT 512MB gezien. :+
Daarna een tijdje de GeForce GTX 750Ti. En nu een GeForce GTX 1650 4GB.
Net genoeg om wel games te spelen, maar het kan absoluut beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
T-Junkie schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 01:58:
Ik sta nu 241 dagen (2/25/2021 9:10:50) ingeschreven bij EVGA voor de normale RTX3060.
Dat is dus sinds de dag van de release van de RTX3060. (En die inschrijving is dus door EVGA aangepast naar de LHR versie.) En nog steeds geen notificatie gehad van EVGA.
En heb veel later nog een inschrijving gedaan voor een RTX360Ti.

En snap ook niet wat ze aan het doen zijn daar bij EVGA.
Wat ik een beetje doorkreeg uit de berichten van hun forum is dat de lijst van Amerika wel notificaties krijgt.
Behoorlijk suf allemaal, en wat ik hier bij Alternate, Informatique, en andere webshops zie zijn gewoon bizarre prijzen. 8)7

Ik zou gewoon willen gamen en video's monteren. En niet 2x tot 2,5x de normale prijs betalen voor een videokaart. Zou echt nooit 1000+ euro voor enkel een video kaart kunnen neerleggen. Waar haal je zoveel geld vandaan... :P (Ieder zijn ding hoor, maar niet niet voor mij...)

M'n Ryzen7 PC heeft in de begin dagen een GeForce 8800GT 512MB gezien. :+
Daarna een tijdje de GeForce GTX 750Ti. En nu een GeForce GTX 1650 4GB.
Net genoeg om wel games te spelen, maar het kan absoluut beter. ;)
Dat komt op evga reddit inderdaad ook naar voren dat merendeel van queue alerts naar de VS markt lijkt te gaan. Maar ook daar zijn de wachttijden voor veel modellen meer dan een jaar.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-12-2022
Is er al nieuws over de Geforce 4xxx-serie de laatste tijd? Staat die nog steeds voor 2022-2023 in de planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
stimpak schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:26:
Is er al nieuws over de Geforce 4xxx-serie de laatste tijd? Staat die nog steeds voor 2022-2023 in de planning?
Koffiedik kijkers verwachten eind 2022. Nvidia heeft echter nog geen aankondigingen gedaan dus meer dan gokwerk is het niet tenzij ik ergens een bericht gemist heb.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT3-RS
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-09 23:52
Nephalem schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:01:
[...]

Koffiedik kijkers verwachten eind 2022. Nvidia heeft echter nog geen aankondigingen gedaan dus meer dan gokwerk is het niet tenzij ik ergens een bericht gemist heb.
Nounou, pure gokwerk is het ook weer niet. De afgelopen jaren hebben we gezien dat heel veel leeaks veelal blijken te kloppen. Kijkend naar de release patroon van NVIDIA van de afgelopen jaren (augustus/september) + het gegeven dat ze elke 2 jaar een kaart uitbrengen is het vrijwel zeker dat aankomend augustus de 4000 series uitgebracht worden.

Nou is het vermoeden dat NVIDIA de prijzen een heel stuk omhoog gaat gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:49
911GT3-RS schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:23:
[...]
Nou is het vermoeden dat NVIDIA de prijzen een heel stuk omhoog gaat gooien.
Die kans is erg groot, ze hebben gezien wat mensen bereid zijn ervoor te betalen, en nu lopen de distri's en retailers binnen i.p.v. Nvidia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mijosa2
  • Laatst online: 11-09 20:00
Drop 3070ti op NBB
NB. Vorkasse alert op telegram werkte niet

[ Voor 55% gewijzigd door mijosa2 op 26-10-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divitiae
3070 Ti en 3080 Ti gedropt.

Gelukt om een 3070Ti te bestellen, fingers crossed dat hij niet weer geannuleerd wordt zoals vorige keer..

Idd geen vorkasse alert. En een extra CAPTCHA ingebouwd dit keer?

[ Voor 20% gewijzigd door Divitiae op 26-10-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Divitiae schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:49:
3070 Ti en 3080 Ti gedropt.

Gelukt om een 3070Ti te bestellen, fingers crossed dat hij niet weer geannuleerd wordt zoals vorige keer..
Waarom was die geannuleerd?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:13
Goed.. ik was me vanochtend wat aan het inlezen op het verkrijgen van een kaart. Ik wist tot een uur geleden niet wat de afkorting NBB betekende. De posts hier doorgelezen. Telegram groepen ingegaan. En nu dit: geloof me, om 11:42 join ik het Telegram kanaal FE PartAlert, om 11:41 is daar een link naar een 3070Ti verschenen. Ik klik erop, doorloop het bestelproces en... het is gelukt?! Tja, hopen dat er niks geannuleerd wordt, maar holy s##t wat een mazzel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divitiae
TrapShot schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

Waarom was die geannuleerd?
Volgens NBB "technische mankementen door betaalmethode of aan hun eigen kant", hoogstwaarschijnlijk gewoon oversold. Geld was gewoon afgeschreven namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Divitiae op 26-10-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

3080TI nog steeds op voorraad.
https://www.notebooksbill...unders+edition+ewq+722488

@Stijnos: Nice :)

[ Voor 8% gewijzigd door miser op 26-10-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Hier ook een nVidia Geforce RTX 3070 Ti gekocht vanmorgen via NBB.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 26-10-2021 11:55 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 568 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord