[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 560 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-06 13:22
Roel Versteeg schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:31:
Ja hoor ik heb ook de mail gehad van Megekko. Eerst lekker 9 maanden wachten en dan zeker meer mogen gaan betalen voor een vervangende versie.
Ik heb ze gemaild of ze wat voor me kunnen doen maar ik heb er weinig vertrouwen in. :( :( :(
In mei was het al bekend dat alle oude versies eol waren.
Dus hier komen zeuren dat je zelf ervoor gekozen hebt om de order 5 maanden langer open te houden is voor niemand goed.
Meer betalen is een keuze, je had ook al die tijd via een drop een FE kunnen scoren.

Wordt er een beetje depri van… al die mensen die klagen dat hun order van maanden geleden is geannuleerd…

Wat dacht je dan? Dat de rev 1 ineens uit de lucht komt vallen? Dat omdat je besteld hebt je recht hebt om die ene kaart te krijgen? Dat je nu korting krijgt terwijl de shops ook gewoon meer betalen voor de kaart?

Laat het aub ophouden. Of net zoals sommige er volwassen mee omgaan en gewoon een kaart binnen je budget kopen of het laten.
Doe zelf niet aan pre-orders, maar je moet het misschien een beetje relativeren zoals een vakantie die niet door gaat door Corona of oorlog (Egypte destijds?), niemand kan er wat aan doen en het is voor iedereen even erg, je krijgt je geld terug en het is zwaar kut, maar that's it.

Edit: als het mij overkwam zou ik wel flippen, maar dat doe ik om alles, daarom vermijd ik deze situaties. Ik betaal in principe ook altijd pas als ik het heb, maar dan wel meteen na ontvangst.

[ Voor 25% gewijzigd door JDx op 15-09-2021 18:51 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• thisischris
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-09-2024
Heeft iemand een advies welke telegram kanalen te volgen voor de drops bij NBB?

• wexzor
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02-2024
thisischris schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:50:
Zoek even op telegram in dit forum. Staat al een aantal keer uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobermo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:22
thisischris schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:50:
Supported stores: NVIDIA FE for All EU countries & UK

Join us on Discord: https://partalert.net/join-discord

Telegram: FE Partalert
MeGekko heeft na de 3060 Ti ook weer wat 3060's goedkoper gemaakt, nu een Eagle voor 599,- euro
https://www.megekko.nl/Co...js09_pp-50_p-1_d-list_cf-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 10:51
Ik ga hier afhaken :)
Al heb ik niet lang moeten meevolgen vooraleer ik eentje vast had. Bedankt allemaal voor het advies IVM het telegram channel .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BekxnqL8LG0bFR3C6uJGnh86_Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7h7ZBAF0iW0l219R9yXkL9fc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
jm188 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:19:
Ik ga hier afhaken :)
Al heb ik niet lang moeten meevolgen vooraleer ik eentje vast had. Bedankt allemaal voor het advies IVM het telegram channel .
[Afbeelding]
Geniet ervan 🥳

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-07 21:41

ParaWM

Pro Prutser

DLSS schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:32:
[...]

[...]

Klinkt inderdaad erg goed. Via marktplaats of hoe heb je dat gefixed?

Maakt die memory temperatuur wat uit dan? Ik las dat ze in principe jaren op 95c moeten kunnen opereren
Zie hier het avontuur: https://gathering.tweaker...message/68319296#68319296

Ondanks dat de spec zegt dat het mem 100-105C zou moeten aankunnen, werd die van mij wel echt 95-98C continu. Koeler lijkt me altijd wenselijk, het is wel heel dicht tegen de max aan. Los van of het schadelijk is, werd de kaart echt super heet; bijna niet aan te raken. Is nu een tikje beter. Plus, leuk klusje :)

Sinterklaas wil bier !

• D.Ramakers
ParaWM schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:42:
[...]

Zie hier het avontuur: https://gathering.tweaker...message/68319296#68319296

Ondanks dat de spec zegt dat het mem 100-105C zou moeten aankunnen, werd die van mij wel echt 95-98C continu. Koeler lijkt me altijd wenselijk, het is wel heel dicht tegen de max aan. Los van of het schadelijk is, werd de kaart echt super heet; bijna niet aan te raken. Is nu een tikje beter. Plus, leuk klusje :)
Vanaf 95 degradeert de thermalpad veel sneller en zal je dus binnen een jaar problemen kunnen krijgen als deze continue zo heet loopt.

Vanaf 110 gaat de gpu zelfs afknijpen en thermalthrotlen.
CoolBlue heeft nog 1x een 3070 voor 854,- euro, zou hem zelf bijna nemen, maar heb wat minder haast en nog enige hoop op de komende weken/maanden.

[ Voor 58% gewijzigd door JDx op 16-09-2021 07:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maikie61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-07 16:04
3060 Ti voor onder €600 bij LDLC
https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00454426.html

3080 onder €1000 bij LDLC
https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00448867.html

(Gaat duurder zijn bij verzending naar NL)

Edit: Beide out of stock al

[ Voor 30% gewijzigd door maikie61 op 16-09-2021 10:32 ]

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

• Nephalem
Voor de snelle beslisser evga 3080 xc3 voor 980 euro

Nvm Maikie was er sneller bij haha

[ Voor 15% gewijzigd door Nephalem op 16-09-2021 10:23 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• Buzz9
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 11:42
Na bijna een jaar gewacht te hebben op de 3080 een bericht gekregen dat hij niet meer wordt gemaakt. We kunnen tegen bijbetaling voor een andere optie kiezen. Echter schieten de prijzen weer de lucht in.

Dit is gewoon onacceptabel...

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:11
Buzz9 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:25:
Na bijna een jaar gewacht te hebben op de 3080 een bericht gekregen dat hij niet meer wordt gemaakt. We kunnen tegen bijbetaling voor een andere optie kiezen. Echter schieten de prijzen weer de lucht in.

Dit is gewoon onacceptabel...
Al sinds januari/ februari 2021 (dit jaar) gingen er kaarten op EOL dit kon je echt van verre zien aankomen.

• MetalSonic
maikie61 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:18:
3060 Ti voor onder €600 bij LDLC
https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00454426.html

3080 onder €1000 bij LDLC

(Gaat duurder zijn bij verzending naar NL)

Edit: Beide out of stock al
Beide produceren meer geluid dan de FE in LOAD dus ik pas. Heb er even naar gekeken laat maar. Wellicht waag ik het erop als een MSI 3080 in frankrijk te koop is alhoewel ik het idee van import nog steeds wel spannend vind.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:35
MetalSonic schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:34:
[...]

is alhoewel ik het idee van import nog steeds wel spannend vind.
Wat is daar zo spannend aan? Komt hier iedere x weken vanalles uit uit EU en China en USA.
Deze week 2x een kogellager, China, in 4 dagen hier, 30 euro. Verder niks spannends gemerkt.

Scheelde 1600 euro tov een nieuwe automaat bak van Audi te moeten kopen. Mafkezen.

Of is Frankrijk iets speciaals :+

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• MetalSonic
PCJR schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:59:
[...]

Wat is daar zo spannend aan? Komt hier iedere x weken vanalles uit uit EU en China en USA.
Deze week 2x een kogellager, China, in 4 dagen hier, 30 euro. Verder niks spannends gemerkt.

Scheelde 1600 euro tov een nieuwe automaat bak van Audi te moeten kopen. Mafkezen.

Of is Frankrijk iets speciaals :+
Ik bestel best veel online. Vooral via Coolblue maar ook bol.com etc. Ik denk dat ik bij 20% van de bestellingen wellicht 30% niet tevreden ben met het product. Ik heb wat perfectionistische trekjes. Bij zo'n GPU kan er ook van alles niet kloppen. Van zichtbare schade op de kaart tot een performance die niet klopt.

Bestel ik zoiets dan in het buitenland dan kan ik met een buitenlandse leverancier het gesprek voeren over een product waar ik niet tevreden mee ben. Dat idee maakt mij wat nerveus.
MetalSonic schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:11:
[...]

Ik bestel best veel online. Vooral via Coolblue maar ook bol.com etc. Ik denk dat ik bij 20% van de bestellingen wellicht 30% niet tevreden ben met het product. Ik heb wat perfectionistische trekjes. Bij zo'n GPU kan er ook van alles niet kloppen. Van zichtbare schade op de kaart tot een performance die niet klopt.

Bestel ik zoiets dan in het buitenland dan kan ik met een buitenlandse leverancier het gesprek voeren over een product waar ik niet tevreden mee ben. Dat idee maakt mij wat nerveus.
En als het even kan achteraf betalen, iig via iDeal anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
JDx schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:15:
[...]

En als het even kan achteraf betalen, iig via iDeal anders.
Ideal doe ik juist nooit bij waardevolle aankopen. Onze banken geven nul support bij problemen. Creditcard of PayPal heb je iig altijd een partij waar je met klachten terecht kan bij problemen met de levering of aftersales indien je er met de verkoper niet uit komt . Plus via cc ook nog een 180 dagen (sommige 365) verzekerd tegen schade etc

[ Voor 4% gewijzigd door Nephalem op 16-09-2021 12:34 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Nephalem schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:26:
[...]

Ideal doe ik juist nooit bij waardevolle aankopen. Onze banken geven nul support bij problemen. Creditcard of PayPal heb je iig altijd een partij waar je met klachten terecht kan bij problemen met de levering of aftersales indien je er met de verkoper niet uit komt . Plus via cc ook nog een 180 dagen (sommige 365) verzekerd tegen schade etc
Heb beide niet. Ben bezig met een script/proggie maken die prijzen kan rippen, benieuwd of het lukt.

[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 16-09-2021 12:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assiemodis
  • Laatst online: 10-02 19:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91t-6lAbBjrNsogo7ZT1ZeUTbi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvaJTIjVrkjhlLBb2FWwkCc8.jpg?f=fotoalbum_large
Voor mij zit het wachten er ook eindelijk op.
Niet de kaart die ik eigenlijk wilde maar toch happy. :)

Succes aan iedereen die nog bezig zijn een kaart te krijgen.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 01:53

djunicron

*click-swoosh-thud*

MetalSonic schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:11:
[...]

Hangt een beetje af van wat je koopt, maar juist bij GPU's weet je van te voren best goed wat je gaat krijgen, maar silicone lottery is zeker een factor, niet iedere kaart gaat hetzelfde presteren.
Maar het moment dat je een bepaald model koopt, heb je wel een idee... Een non-OC model gaat doorgaans een slechtere bin zijn, dus gaat een slechtere temperatuur hebben, of een matigere voltage-response.

Maar "Ik haal maar 2055mhz, en ik wil de 2100 minimaal halen!" is nooit echt een goede reden om een kaart retour te sturen. En in het geval van een (cosmetisch) probleem door bijvoorbeeld ruwe verzending maakt het binnen de EU weer niet zo heel veel uit.

Deel je mening verder wel hoor, ik zou ook liever bij een binnenlands bedrijf bestellen met de support van dien, hoewel dat natuurlijk ook geen gegeven is. Hetzelfde met 2e hands (ookal gesealed). Maar in de huidige situatie betekend kieskeurig zijn gewoon meer betalen voor hetzelfde...
Niet bepaald de koperservaring die je wilt voor een premium product he?

Ik denk er inmiddels ook sterk over na om de 3000 serie maar gewoon over te slaan. Zeker omdat m'n watergekoelde 2080Ti nog goed mee komt. Heb echt al 30+ keer achter het net gevist deze generatie...

• MetalSonic
assiemodis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:57:
[Afbeelding]
Voor mij zit het wachten er ook eindelijk op.
Niet de kaart die ik eigenlijk wilde maar toch happy. :)

Succes aan iedereen die nog bezig zijn een kaart te krijgen.
waar besteld voor hoeveel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
djunicron schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:15:
[...]

Hangt een beetje af van wat je koopt, maar juist bij GPU's weet je van te voren best goed wat je gaat krijgen, maar silicone lottery is zeker een factor, niet iedere kaart gaat hetzelfde presteren.
Maar het moment dat je een bepaald model koopt, heb je wel een idee... Een non-OC model gaat doorgaans een slechtere bin zijn, dus gaat een slechtere temperatuur hebben, of een matigere voltage-response.

Maar "Ik haal maar 2055mhz, en ik wil de 2100 minimaal halen!" is nooit echt een goede reden om een kaart retour te sturen. En in het geval van een (cosmetisch) probleem door bijvoorbeeld ruwe verzending maakt het binnen de EU weer niet zo heel veel uit.

Deel je mening verder wel hoor, ik zou ook liever bij een binnenlands bedrijf bestellen met de support van dien, hoewel dat natuurlijk ook geen gegeven is. Hetzelfde met 2e hands (ookal gesealed). Maar in de huidige situatie betekend kieskeurig zijn gewoon meer betalen voor hetzelfde...
Niet bepaald de koperservaring die je wilt voor een premium product he?

Ik denk er inmiddels ook sterk over na om de 3000 serie maar gewoon over te slaan. Zeker omdat m'n watergekoelde 2080Ti nog goed mee komt. Heb echt al 30+ keer achter het net gevist deze generatie...
Achja grootste obstakel is denk ik dat het voor mij iets nieuws is om meer dan 1.000 euro uit te geven voor een product uit het buitenland. Aan de andere kant bestel ik uit west europa en niet uit rusland ofzo dus ik moet het ook niet groter maken dan het is.

Ik zie hier al veel reacties van users die uit duitsland of frankrijk hebben besteld en omdat er daarna niks over gepost is in dit topic of bij ervaringen ga ik er vanuit dat het goed gelopen is.

Mbt videokaarten, ik had toen ik ging voor de 980 serie eerst een ASUS 980 gekocht die maakte toen een pokke herrie. Veel meer dan zou moeten. Toen nog hier op Tweakers gepost. Was blij dat ik 'm kon omruilen met kleine bijbetaling toen een MSI 980 gekocht. En ja die zit nog steeds in mijn systeem. Still going strong.. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 03:38
emielvanrijn schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:45:
In de pricewatch staan nu veel 3060 ti’s voor rond de 700-750 euro, ook de afgelopen dagen redelijk wat gedaald :).

Zo ook bijv. De Gigabyte Gaming OC rev2.0 (non-LHR)
Das veel geld voor een budget kaartje.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-07 00:16
mmxmmx schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:26:
[...]

Das veel geld voor een budget kaartje.
Helemaal knettergek gewoon, als je maar lang genoeg naar die prijzen kijkt ga je het zelf normaal vinden.
Maar vroeger waren de high high high end kaarten misschien 5-600 euro...

Nee ik wacht nog wel ff een tijdje voor er een nieuwe GPU komt.

• D.Ramakers
Mitchelll010 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:35:
[...]

Helemaal knettergek gewoon, als je maar lang genoeg naar die prijzen kijkt ga je het zelf normaal vinden.

Veel lager dan wat ze nu zijn gaan ze niet worden (en dan heb ik het over de FE kaarten).
Zolang de gek het er voor betaald zal de gek het krijgen. ;-)

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:55
In de pricewatch staan nu veel 3060 ti’s voor rond de 700-750 euro, ook de afgelopen dagen redelijk wat gedaald :).

Ik zie alleen maar LHR aangeboden worden. Welke precies ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• D.Ramakers
kdeboois schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:47:
[...]

Ik zie alleen maar LHR aangeboden worden. Welke precies ?
pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G (rev. 2.0)

Was te snel. is ook LHR

[ Voor 4% gewijzigd door D.Ramakers op 16-09-2021 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assiemodis
Ldlc
1232 met vervoerskosten 1270

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikie61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-07 16:04

Die is LHR, zie topic start.

Gaming OC PRO is de 2.0 non-LHR.

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

• saffi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04-2024
Kreeg vandaag mijn koop link van EVGA voor de 3060 gaming edition. € 443,- tax paid op de deurmat. Heb hem in mijn vriendenkring aangeboden tegen kostprijs. Ik heb er al 2 uit de VS (die waren goedkoper). Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er schot lijkt te zitten in het aanbod. Nu de 3090 nog ;)
Mitchelll010 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:35:
[...]

Vroeger kocht ik een Calippo voor een gulden, dat winkeltje was toen nog geen supermarkt, maar een soort aparte kamer van een boerderij, eens in de zoveel tijd kreeg ik een gulden van mijn moeder :+

Had gehoopt dat MeGekko misschien een soort pricewar zou starten zoals met de 3060 Ti, maar lijkt erop dat Alternate (en Azerty en co) er niet onder gaan zitten.

Het viel ook weer niet mee bij de AMD drop lees ik, veel gedoe met omwegen.

Was al een tijdje bezig in Excel, heb er nu een pagina van gemaakt, dit is gewoon een testversie, data is van vanmiddag, de bedoeling is dat meer en meer data automatisch uit verschillende bronnen wordt gehaald.

Hoe weet ik nog niet precies, het is ook maar een hobby ding, in ieder geval nu van elk model de goedkoopste op NL webshops, maar dat kan dus best over een uur anders zijn. Vragen/tips ofzo via PM lijkt me, niet hier.

Ben ermee begonnen omdat GPUtracker niet echt meer goed werkt steeds.

Lowball kolom zijn miner prijzen, waar ze nu dus echt niet onder gaan komen, want dan maken ze er meer dan genoeg winst op. Gaming is een kolom waar ik nog niet helemaal over uit ben, moet een soort van redelijke prijs worden (is nu nog gewoon lowball x 1.1).

• tfvanh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-04 08:25
Ik zie dat er opeens weer veel videokaarten te koop zijn overal, en de prijs lijkt ook wat lager te zijn. Is het verstandig om wel snel nu een kaart te kopen, voordat alles weer out of stock is? Of zal dit niet zo zijn, omdat het voornamelijk LHR versies zijn.
tfvanh schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:51:
Ik zie dat er opeens weer veel videokaarten te koop zijn overal, en de prijs lijkt ook wat lager te zijn. Is het verstandig om wel snel nu een kaart te kopen, voordat alles weer out of stock is? Of zal dit niet zo zijn, omdat het voornamelijk LHR versies zijn.
Zat anderhalve maand geleden met hetzelfde, toen een 3060 gekocht om even mee door te kunnen om later verder te kijken, tot op dit moment is die kaart nog niet weer zo goedkoop geweest.

Kwam wel van een 980, als je nog een 1080 of beter hebt dan zou ik niet te gehaast beslissen. Zit zelf voorlopig ook wel even goed, verwacht geen extreme prijzen meer, of crypto moet ontploffen.

• tfvanh
JDx schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:55:
[...]

Zat anderhalve maand geleden met hetzelfde, toen een 3060 gekocht om even mee door te kunnen om later verder te kijken, tot op dit moment is die kaart nog niet weer zo goedkoop geweest.

Kwam wel van een 980, als je nog een 1080 of beter hebt dan zou ik niet te gehaast beslissen. Zit zelf voorlopig ook wel even goed, verwacht geen extreme prijzen meer, of crypto moet ontploffen.
Gebruik momenteel een 2060, hij doet het prima en kan zeker nog een maand wachten. Alleen niet zeker in hoeverre ik wil wachten, aangezien een 2e hands 2060 nu ook nog goed verkoopt :D
tfvanh schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:58:
[...]

Gebruik momenteel een 2060, hij doet het prima en kan zeker nog een maand wachten. Alleen niet zeker in hoeverre ik wil wachten, aangezien een 2e hands 2060 nu ook nog goed verkoopt :D
Ja, maar dan kan je wachten tot je ons weegt, want dat staat vrijwel gelijk aan elkaar.

Kon de 980 nu ook nog goed verkopen omdat de 3060 ook duur is. Lagere nieuwprijzen is lagere V&A prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfvanh
JDx schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:00:
[...]

Ja, maar dan kan je wachten tot je ons weegt, want dat staat vrijwel gelijk aan elkaar.

Kon de 980 nu ook nog goed verkopen omdat de 3060 ook duur is. Lagere nieuwprijzen is lagere V&A prijzen.
Ja daar zit ook wel wat in. Denk er nog even over na :D

• Nephalem
Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar er zijn recent publicaties geweest dat productie van nvidia gpus de komende tijd lager zal zijn dan de afgelopen maanden. En als we de geruchten moeten geloven dat begin 2022 de 30xx Super kaarten gelanceerd worden zal ook hiervoor voorraad geproduceerd en gereserveerd moeten worden wat ten koste gaat van de huidige line up.

Dus als ik moet gokken zie ik prijzen de komende tijd eerder stijgen dan zakken.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Nephalem schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:55:
Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar er zijn recent publicaties geweest dat productie van nvidia gpus de komende tijd lager zal zijn dan de afgelopen maanden. En als we de geruchten moeten geloven dat begin 2022 de 30xx Super kaarten gelanceerd worden zal ook hiervoor voorraad geproduceerd en gereserveerd moeten worden wat ten koste gaat van de huidige line up.

Dus als ik moet gokken zie ik prijzen de komende tijd eerder stijgen dan zakken.
Ik blijf die hele mining invloed interessant vinden, want als bijvoorbeeld ook dat hele Ethereum mining er in het eerste kwartaal van 2022 uit gaat (datum is niet echt te vinden, maar lees veel Q1 2022) en het duurt 6 maanden voordat je de prijs van een kaart terug hebt, dan zou je dat nu toch moeten gaan merken in het aanbod van nieuwe(!) kaarten die goed zijn voor ETH mining en uiteindelijk in de prijs.

Natuurlijk kan je ook andere coins minen, maar die zijn iets minder aantrekkelijk, hebben een langere terugverdientijd en daardoor zijn kaarten ook minder "waard".

En over 6 maanden (Q1 2022) als het echt zo ver is ook in 2e hands kaarten.

• D.Ramakers
JDx schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:23:
[...]

Ik blijf die hele mining invloed interessant vinden, want als bijvoorbeeld ook dat hele Ethereum mining er in het eerste kwartaal van 2022 uit gaat (datum is niet echt te vinden, maar lees veel Q1 2022) en het duurt 6 maanden voordat je de prijs van een kaart terug hebt, dan zou je dat nu toch moeten gaan merken in het aanbod van nieuwe(!) kaarten die goed zijn voor ETH mining en uiteindelijk in de prijs.

Natuurlijk kan je ook andere coins minen, maar die zijn iets minder aantrekkelijk, hebben een langere terugverdientijd en daardoor zijn kaarten ook minder "waard".

De difficulty bomb zoals het heet is ondertussen al meerdere keren uitgesteld. Dus 100% gegarandeerd is eth 2.0 niet in Q1 2022.

Verder zijn er zat andere coins die profitable zijn op dit moment.

Zolang er winst te halen is, zal gpu mining een “ding” zijn.
Er zijn mensen die zelfs met 0,35€ de kw minen.

[ Voor 5% gewijzigd door D.Ramakers op 16-09-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
JDx schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:23:
[...]

Er zal altijd een coin zijn die populairder wordt indien Eth definitief zou wegvallen. Het is niet alsof gpu mining dan verdwijnt.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 09:51
Hang al een tijdje rond in dit topic, en ook op verschillende discord kanalen.
Ik wil eigenlijk al een tijdje een nieuwe PC gaan bouwen, maar de extreme prijzen van de videokaarten houden me een beetje tegen.

wat zeggen jullie, misschien gaan voor een wat goedkopere kaart nu (Wil graag minimaal een 3070TI) en dan later een andere kaart?

of misschien gewoon een nieuw systeem bouwen met geen / oude (970) kaart er in.

weet niet wat wijsheid is

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14
ntzv schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 05:44:
Hang al een tijdje rond in dit topic, en ook op verschillende discord kanalen.
Ik wil eigenlijk al een tijdje een nieuwe PC gaan bouwen, maar de extreme prijzen van de videokaarten houden me een beetje tegen.

wat zeggen jullie, misschien gaan voor een wat goedkopere kaart nu (Wil graag minimaal een 3070TI) en dan later een andere kaart?

weet niet wat wijsheid is
Met de huidige prijzen is niets kopen de wijsheid. Maar soms wil je geen wijsheid, soms wil je gamen met max settings.

Een goede 3080 kopen voor iets boven msrp is de sweet spot. Maar dat kan nu niet tenzij je een FE model scoort. De prijzen zijn 170% tot 180% van wat ze zouden moeten zijn. Dan lijkt zelfs een 3080ti nog niet eens zo'n gekke koop, want 'maar' 100-200 euro duurder dan een 3080 en met 10% meer performance en 20% meer vram. Maar dat is waandenken, want de 3080ti is een verschrikkelijk product qua geld - performance ratio.

Maar zoals ik al zei, soms wil je gewoon snoeihard gamen en dan spendeer je net even wat meer dan je in normale tijden zou doen...

- EDIT: als je het vol kunt houden, wacht tot Q1 2022 om te zien wat Intel gaat brengen met Arc. De geruchten nu zijn 3070 performance voor 350 euro (i know right) wat extra ai features and genoeg supply. We gaan het natuurlijk moeten zien, maar het is het waard om nog even te wachten als je kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Zuvio op 17-09-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nephalem schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 01:36:
[...]

Er zal altijd een coin zijn die populairder wordt indien Eth definitief zou wegvallen. Het is niet alsof gpu mining dan verdwijnt.
Nee, maar er zijn wel enorm veel mensen met een kaart die juist goed is voor ETH, maar verder veel minder opbrengt. Die zijn minder rendabel en zullen ook nieuw niet meer verkocht worden.

Er zijn nog maar weinig coins te minen die zo erg op het geheugen werken op een laag wattage zoals ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zuvio schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 06:30:
[...]
- EDIT: als je het vol kunt houden, wacht tot Q1 2022 om te zien wat Intel gaat brengen met Arc. De geruchten nu zijn 3070 performance voor 350 euro (i know right) wat extra ai features and genoeg supply. We gaan het natuurlijk moeten zien, maar het is het waard om nog even te wachten als je kan.
En benieuwd naar Arc inderdaad, dat mensen daardoor nu wachten, meer aanbod, lagere prijzen, nu al, juist doordat mensen afwachten.

Maar zo gauw als een kaart winstgevend is zal ie altijd weer verkocht worden.

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 17-09-2021 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchcheesehead
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-04-2022
Dit is ook wel interessant: hier heeft iemand zijn plaats in de rij verkocht voor 260 euro, en vraagt zich nu af nu de kaart gecancelled is of hij dit geld mag houden of niet: https://www.reddit.com/r/...ueue_for_an_rtx_3080_the/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Zuvio schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 06:30:
[...]

Met de huidige prijzen is niets kopen de wijsheid. Maar soms wil je geen wijsheid, soms wil je gamen met max settings.

Een goede 3080 kopen voor iets boven msrp is de sweet spot. Maar dat kan nu niet tenzij je een FE model scoort. De prijzen zijn 170% tot 180% van wat ze zouden moeten zijn. Dan lijkt zelfs een 3080ti nog niet eens zo'n gekke koop, want 'maar' 100-200 euro duurder dan een 3080 en met 10% meer performance en 20% meer vram. Maar dat is waandenken, want de 3080ti is een verschrikkelijk product qua geld - performance ratio.

Maar zoals ik al zei, soms wil je gewoon snoeihard gamen en dan spendeer je net even wat meer dan je in normale tijden zou doen...

De 3080 is gewoon dé kaart. De 3070TI is nauwelijks sneller dan de 3070 dus als je nu een future proof gaming kaart wil voor de komende jaren is het simpel. De 3080.. (mijn mening uiteraard maar wel gebaseerd op gecheckte benchmark)......

Aangezien de prijzen al zo lang zo hoog staan ben ik al bijna zo ver dat ik 1500 accepteer voor een MSI 3080 GAMING LHR . Enige wat nu begint te kriebelen is dat het wel voor een kaart is die alweer een tijdje uit is. Achja luxe problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
ntzv schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 05:44:

Gezien GPU's voor gaming de meeste winst heeft gezorgd de laatste jaren (Ik bedoel, ik merk het verschil in de games die ik speel niet tussen mijn oude i5 2500k en de 9700K die ik nu heb) denk ik dat het goed is te kijken naar wanneer je een videokaart kan scoren. Je zou eventueel wat componenten die je mee kan nemen alvast upgraden. Denk aan NVME schijven, PSU. Maar ik zou niet gaan investeren in een nieuwe CPU, memory en mainboard tenzij je nog op iets heel ouds draait. Vermoed niet dat je het gaat merken, tenzij je workloads hebt die CPU intensief zijn.

Zelf zit ik op een 1080 en wil VR gaan doen, als ik geen VR als doel had gehad dan had ik nog een generatie willen overslaan. Veel games spelen op high settings prima op een 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-07 03:45
init6 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:13:
[...]

Gezien GPU's voor gaming de meeste winst heeft gezorgd de laatste jaren (Ik bedoel, ik merk het verschil in de games die ik speel niet tussen mijn oude i5 2500k en de 9700K die ik nu heb) denk ik dat het goed is te kijken naar wanneer je een videokaart kan scoren. Je zou eventueel wat componenten die je mee kan nemen alvast upgraden. Denk aan NVME schijven, PSU. Maar ik zou niet gaan investeren in een nieuwe CPU, memory en mainboard tenzij je nog op iets heel ouds draait. Vermoed niet dat je het gaat merken, tenzij je workloads hebt die CPU intensief zijn.

Zelf zit ik op een 1080 en wil VR gaan doen, als ik geen VR als doel had gehad dan had ik nog een generatie willen overslaan. Veel games spelen op high settings prima op een 1080.
Ikzelf speel alles in VR met mijn 1080 nog altijd perfect op de originele rift CV1.
Ik wou ook gaan voor een upgrade naar een 3080 maar heb toch besloten om nog minstens een jaar te wachten nu.
VR is nog altijd goed met de 1080.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:55
Opuske schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:13:
[...]

Ikzelf speel alles in VR met mijn 1080 nog altijd perfect op de originele rift CV1.
Ik wou ook gaan voor een upgrade naar een 3080 maar heb toch besloten om nog minstens een jaar te wachten nu.
VR is nog altijd goed met de 1080.
Tot je FS2020 installeert. 3080 FTW

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:45
IK heb nu bijna een jaar de Oculus Quest 2 en zo nu en dan een spelletje via de PC gestreamd, maar daar heeft mijn GTX970 toch iets te veel moeite mee. Ik hoop binnenkort dan ook een 3080 binnen te halen aangezien ik eindelijk geld beschikbaar heb voor een nieuwe desktop, maar ben niet van plan er 1500 voor neer te leggen dus ik kijk nog even rustig aan en hoop op een goed getimede drop. _/-\o_

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC trouble
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Na een jaar wachten op een 3080 TUF non OC is mijn bestelling gecanceld. Alternate bied mij nu een MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G LHR aan voor 1189,- uit coulance... Ook ander kaarten, maar allemaal ver buiten mijn budget. Ik vond 730 euro al te veel |:(

Ik denk niet dat ik binnenkort een non LHR bij Alternate kan kopen/betalen. Het enige wat ik nog kan doen (denk ik) is de aanbieding van Alternate door verkopen en een tweedehands terug kopen.

Wat een gezeur :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
MC trouble schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:45:
Na een jaar wachten op een 3080 TUF non OC is mijn bestelling gecanceld. Alternate bied mij nu een MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G LHR aan voor 1189,- uit coulance... Ook ander kaarten, maar allemaal ver buiten mijn budget. Ik vond 730 euro al te veel |:(

Ik denk niet dat ik binnenkort een non LHR bij Alternate kan kopen/betalen. Het enige wat ik nog kan doen (denk ik) is de aanbieding van Alternate door verkopen en een tweedehands terug kopen.

Dat vind ik wel een hele nette actie hoor van Alternate. Wellicht wisten zij dat je dit zou delen op Tweakers als positieve reclame voor hen. Rekening houdende met de huidige marktprijs van de 3080 suprim krijg je dan dus een paar honderd euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC trouble
Dat zou goed kunnen ja. Helaas kan ik het naast me studie niet betalen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergelmir
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-07 19:40

Ik had de ROG 3080 OC gepreordered en was ook gecanceld, maar ik heb niets van hun gehoord over een coulance aanbieding ?!? Heb jij ze hierover bericht gestuurd of bood ze dat zelf aan met de annulering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC trouble
Bergelmir schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:54:
[...]

Ik had de ROG 3080 OC gepreordered en was ook gecanceld, maar ik heb niets van hun gehoord over een coulance aanbieding ?!? Heb jij ze hierover bericht gestuurd of bood ze dat zelf aan met de annulering ?
Dat gaan ze niet uit zichzelf aanbieden. Ik heb ze er aan moeten herinneren dat ze niet zomaar een koopcontract kunnen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Oei, en nu is de aap uit de mouw.

Iets zegt mij dat Alternate binnenkort veel coulance verzoekjes krijgt en dan zal er naar dit topic worden verwezen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:43
MetalSonic schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:21:
Oei, en nu is de aap uit de mouw.

Iets zegt mij dat Alternate binnenkort veel coulance verzoekjes krijgt en dan zal er naar dit topic worden verwezen :X
Naar dit topic verwijzen geeft je nul recht op iets. Iemand die zomaar iets zegt, is geen bewijs. Zo kan iedereen wel wat roepen en iets opeisen ;)

Ik zeg niet dat het niet waar is, maar je kan er totaal geen rechten aan ontlenen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC trouble
Koldur schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:23:
[...]

Naar dit topic verwijzen geeft je nul recht op iets. Iemand die zomaar iets zegt, is geen bewijs. Zo kan iedereen wel wat roepen en iets opeisen ;)

Ik zeg niet dat het niet waar is, maar je kan er totaal geen rechten aan ontlenen.
Precies!

Het enige waar alternate aan houd is de verkoopovereenkomst die afgesloten is toen ik het geld over gemaakt heb. Hier is veel over te vinden op het net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 12:21

Kan hem altijd nog doorverkopen, denk dat je daar wel 1300 euro voor kan krijgen. Zie je ook niet zo heel veel voorbij komen. Maar goed is wel extra moeite voor niet zo heel veel winst. :+ Of kan je iemand anders voor die prijs blij maken met die kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door jantje 2 op 17-09-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Koldur schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:23:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waarom je dit nu zo naar mij stuurt als antwoord. Ik niet gewacht op een kaart waar ik al voor heb betaald. Ik doe slechts een voorspelling wat een aantal mensen zullen doen na het lezen van dit topic. Die gaan dit proberen. Die denken "hey die ander kreeg paar honderd euro terug nu ga ik het ook proberen"

Nogmaals dit is niet wat ik zelf ga doen. Ik ben zelf namelijk nog aan het kijken voor ik ergens een 3080 Gaming zie voor 1300 euro ofzo O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:43
MetalSonic schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:32:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waarom je dit nu zo naar mij stuurt als antwoord. Ik niet gewacht op een kaart waar ik al voor heb betaald. Ik doe slechts een voorspelling wat een aantal mensen zullen doen na het lezen van dit topic. Die gaan dit proberen. Die denken "hey die ander kreeg paar honderd euro terug nu ga ik het ook proberen"

Nogmaals dit is niet wat ik zelf ga doen. Ik ben zelf namelijk nog aan het kijken voor ik ergens een 3080 Gaming zie voor 1300 euro ofzo O-)
Je begrijpt niet waarom ik op een antwoord reageer dat jij hier neerzet? Daar is een forum voor, iedereen die hier komt leest wat jij schrijft, ik weerleg wat jij zegt zodat anderen niet op het verkeerde been gezet worden.

Het volgende is niet aan jou gericht:
Ik vind dat iedereen nogal entitled reageert op het feit van de geannuleerde orders. Is het verrot, ja, kunnen de winkels er wat aan doen, nee, is het wettelijk een probleem, nee.

Wat niet netjes is, maar wel wettelijk toegestaan, is dat de winkels niet meer de normale marges rekenen, maar dit soms gewoon vertienvoudigen op de producten die niet te preorderen waren. Dan nog, heb je juridisch geen poot om op te staan.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:30
Dutchcheesehead schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:34:
Dit is ook wel interessant: hier heeft iemand zijn plaats in de rij verkocht voor 260 euro, en vraagt zich nu af nu de kaart gecancelled is of hij dit geld mag houden of niet: https://www.reddit.com/r/...ueue_for_an_rtx_3080_the/.
Interessant vraagstuk dit. Denk dat de steller van de vraag alleen allang een besluit genomen heeft en nu zoekt naar bevestiging van zijn besluit. Want de hele vraagstelling impliceert wel dat hij goed wist dat de wachtrij kansloos was toen hij de positie verkocht.
Uitgaande van 1100 voor een 3080 moet het een zeer goede deal geweest zijn om positie 79 te verkopen, dus praten we over ergens in maart/april toen ze soms wel 1800 voor een 3080 gaven. In februari was het al bekend dat dit kwartalen zo niet jaren ging aanhouden. Erg verwerpelijk dan om een positie in een wachtrij voor 261 euro te verhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Koldur schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:52:
[...]

Je begrijpt niet waarom ik op een antwoord reageer dat jij hier neerzet? Daar is een forum voor, iedereen die hier komt leest wat jij schrijft, ik weerleg wat jij zegt zodat anderen niet op het verkeerde been gezet worden.

Het volgende is niet aan jou gericht:
Ik vind dat iedereen nogal entitled reageert op het feit van de geannuleerde orders. Is het verrot, ja, kunnen de winkels er wat aan doen, nee, is het wettelijk een probleem, nee.

Wat niet netjes is, maar wel wettelijk toegestaan, is dat de winkels niet meer de normale marges rekenen, maar dit soms gewoon vertienvoudigen op de producten die niet te preorderen waren. Dan nog, heb je juridisch geen poot om op te staan.
Ok prima, je eerdere reactie kwam over alsof je dacht dat ik dacht dat iedereen hier recht heeft op die korting omdat die user dat kreeg.Ik denk ook dat dat niet zo is. Dat EOL is al sinds januari 2021 en winkels kunnen hier niks aan doen en zijn klanten niks verplicht.

Ik denk zelf trouwens dat hij dit beter tussen hem en Alternate kon houden. Dat was dan ook mijn onderliggende boodschap. En op basis daarvan komt dan weer mijn voorspelling dat meerdere het nu wellicht proberen.

Is al goed, we zitten op dezelfde pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Postman schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:56:
[...]

Interessant vraagstuk dit. Denk dat de steller van de vraag alleen allang een besluit genomen heeft en nu zoekt naar bevestiging van zijn besluit. Want de hele vraagstelling impliceert wel dat hij goed wist dat de wachtrij kansloos was toen hij de positie verkocht.
Uitgaande van 1100 voor een 3080 moet het een zeer goede deal geweest zijn om positie 79 te verkopen, dus praten we over ergens in maart/april toen ze soms wel 1800 voor een 3080 gaven. In februari was het al bekend dat dit kwartalen zo niet jaren ging aanhouden. Erg verwerpelijk dan om een positie in een wachtrij voor 261 euro te verhandelen.
Ik denk dat koper geen poot heeft om op te staan. Die zal niet nog eens een wachtplekje kopen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appz-
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-05-2024
Iemand enig idee hoe lang het bezorgen duurt door LDLC, mijn kaart is eindelijk verstuurd vandaag en kan niet wachten. Vrees wel dat het nog even duurt aangezien het vandaag vrijdag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
https://www.megekko.nl/pr...10G-LHR-Videokaart?s_o=10

Gaat lekker, niet op voorraad en prijs niet bekend.......

Iemand postte vorige week ofzo dat er een vrachtschip vol videokaarten zou binnen komen. Hopelijk zitten daar wat bij en gaat d eprijs naar beneden. zo niet dan gaat de 3080 wellicht weer richting de 1600??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appz-
MetalSonic schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:44:
https://www.megekko.nl/pr...10G-LHR-Videokaart?s_o=10

Gaat lekker, niet op voorraad en prijs niet bekend.......

Iemand postte vorige week ofzo dat er een vrachtschip vol videokaarten zou binnen komen. Hopelijk zitten daar wat bij en gaat d eprijs naar beneden. zo niet dan gaat de 3080 wellicht weer richting de 1600??
Ik denk dat je voor een 3080 Gaming Z Trio minimaal 1300 moet gaan aftikken bij een NLse retailer. Lager als dat zie ik ze die kaarten er niet opzetten, want zelfs voor die prijs zullen ze nog verkocht worden. Hoop dat ik het mis heb natuurlijk. Heb zelf 1100 afgetikt voor de mijne en dat is wel het uiterste dat ik wou betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Appz- schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:59:
[...]

Ik denk dat je voor een 3080 Gaming Z Trio minimaal 1300 moet gaan aftikken bij een NLse retailer. Lager als dat zie ik ze die kaarten er niet opzetten, want zelfs voor die prijs zullen ze nog verkocht worden. Hoop dat ik het mis heb natuurlijk. Heb zelf 1100 afgetikt voor de mijne en dat is wel het uiterste dat ik wou betalen.
Ja ga ik ook vanuit hoor, 1300 en dan mag ik in het huidige prijs beleid al in mijn handjes wrijven. Blij zijn...

Om op je vraag te reageren , ik denk dat je 2-3 werkdagen moet aanhouden. Ik verwacht dat je je kaart dinsdag op de deurmat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd eigenlijk dat er nog steeds af en toe 20 series binnenkomen, die productielijn draait blijkbaar nog gewoon door, vandaar dat ze ook met die 2060 12GB gaan komen, ik verwacht een soort Super Ti. Met dezelfde prestaties als een 3060, maar wellicht iets lawaaiiger en hogere temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appz-
MetalSonic schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:08:
[...]

Ja ga ik ook vanuit hoor, 1300 en dan mag ik in het huidige prijs beleid al in mijn handjes wrijven. Blij zijn...

Om op je vraag te reageren , ik denk dat je 2-3 werkdagen moet aanhouden. Ik verwacht dat je je kaart dinsdag op de deurmat hebt.
Jammer genoeg zijn dat de prijzen die je tegenwoordig moet neerleggen. Moest er zelf ook aan geloven dus dan was de 1100 die ik voor mijn EVGA 3080 FTW3 ULTRA nog redelijk in deze tijd. En bedankt voor het beantwoorden van m'n vraag, ik word met de dag ongeduldiger om eindelijk eens aan de slag te gaan met mn build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-07 22:51
Moet je dit zien:

Megekko die de prijs van de Gigabyte GeForce RTX 3060 EAGLE OC 12G 2.0 zo aangeeft:
€1020,00 €599
Precies of ze een serieuze korting aanbieden. Het product is aan die prijs nog altijd ver boven MSRP. Daarnaast zou het volgens de Prijsontwikkeling op Tweakers nooit aan €1020 gestaan hebben

Ik heb er geen interesse in, maar zag het gewoon toevallig in de prijsdalingen staan.

[ Voor 7% gewijzigd door MattiVM op 17-09-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appz- schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:31:
[...]

Jammer genoeg zijn dat de prijzen die je tegenwoordig moet neerleggen. Moest er zelf ook aan geloven dus dan was de 1100 die ik voor mijn EVGA 3080 FTW3 ULTRA nog redelijk in deze tijd. En bedankt voor het beantwoorden van m'n vraag, ik word met de dag ongeduldiger om eindelijk eens aan de slag te gaan met mn build.
Deze van 1339 was ook snel weg gister, dus inderdaad, voor die prijs niet lang twijfelen (helaas, want duur)
https://azerty.nl/product...r-videokaart-10-gb-gddr6x

Nu is de goedkoopste weer 1399 in NL.

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 17-09-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Appz- schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:31:
[...]

Ja snap dat je emotioneel verbonden bent. Moet ook wel want anders zou je niet zoveel geld eraan uit geven. Gaat vast goed komen. Mijn inschatting is dat hij maandag op een depot in de buurt ligt en ze hem dinsdag netjes bezorgen. Hopelijk kan je dan dinsdag avond al lekker gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assiemodis
Appz- schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:19:
Iemand enig idee hoe lang het bezorgen duurt door LDLC, mijn kaart is eindelijk verstuurd vandaag en kan niet wachten. Vrees wel dat het nog even duurt aangezien het vandaag vrijdag is.
Mijn kaart was s'avonds verstuurt en volgende dag binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
JDx schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:34:
[...]

Deze van 1339 was ook snel weg gister, dus inderdaad, voor die prijs niet lang twijfelen (helaas, want duur)

De ventus versie is mij qua geluid iets te druk. Ben daar gevoelig voor. Maar het zegt wel wat dat ook de Ventus variant alweer gestegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:40:
[...]

De ventus versie is mij qua geluid iets te druk. Ben daar gevoelig voor. Maar het zegt wel wat dat ook de Ventus variant alweer gestegen is.
Volgens MeGekko gebruikt die Suprim X even veel watts als de Gaming Z, voordeel van de Suprim zag ik ergens dat die een metalen backplate heeft, wat beter is (schijnt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appz-
JDx schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:34:
[...]

Is de goedkoopste 3080 in NL 1399eu? Dat is wel erg bizar. Die van 1339 is al prijzig en al helemaal voor een MSI Ventus. Hoop voor de rest hier die nog op zoek is dat dit niet betekent dat de prijzen nog verder gaan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appz-
MetalSonic schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:39:
[...]

Ja snap dat je emotioneel verbonden bent. Moet ook wel want anders zou je niet zoveel geld eraan uit geven. Gaat vast goed komen. Mijn inschatting is dat hij maandag op een depot in de buurt ligt en ze hem dinsdag netjes bezorgen. Hopelijk kan je dan dinsdag avond al lekker gamen.
Haha ja ik hoop op het beste, zolang ik 'm maar echt binnen krijg mag ik niet klagen. Zelf ook al eentje gekocht of nog op zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appz-
assiemodis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:40:
[...]

Mijn kaart was s'avonds verstuurt en volgende dag binnen.
Dat is wel erg snel, was die ook op een vrijdag verzonden? Want ik neem aan dat er in het weekend niets gedaan wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
Appz- schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:00:
[...]

Haha ja ik hoop op het beste, zolang ik 'm maar echt binnen krijg mag ik niet klagen. Zelf ook al eentje gekocht of nog op zoek?
Je zou kunnen zeggen " op zoek"...

Ik heb al meerdere malen en videokaart gekocht. Eerste was een Geforce 3 Ti 200 maar nog nooit heb ik de GPU stres gehad zoals ik die nu beleef. Ik heb het gevoel dat ik elk half jaar het bedrag dat ik accepteer voor de 3080 moet verhogen. Ondertussen komt de 4080 er alweer "bijna" aan.. Ik had de 1000 en 2000 generatie al overgeslagen ik voel mij soms bijna gedwongen om de 3000 generatie ook over te slaan.

Wat een ellende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appz-
MetalSonic schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:05:
[...]

Je zou kunnen zeggen " op zoek"...

Ik heb al meerdere malen en videokaart gekocht. Eerste was een Geforce 3 Ti 200 maar nog nooit heb ik de GPU stres gehad zoals ik die nu beleef. Ik heb het gevoel dat ik elk half jaar het bedrag dat ik accepteer voor de 3080 moet verhogen. Ondertussen komt de 4080 er alweer "bijna" aan.. Ik had de 1000 en 2000 generatie al overgeslagen ik voel mij soms bijna gedwongen om de 3000 generatie ook over te slaan.

Wat een ellende
Ja deze hele situatie moet dan flink vervelend voor je zijn, het is maar wat de gek ervoor geeft en vond 1100 voor de mijne zelf ook al veel maar goedkoper als dat zag ik gewoon niet snel gebeuren voorlopig. Ik begrijp dat je dan overweegt om op de 4000 serie te wachten, echter moet je er wel rekening mee houden dat het waarschijnlijk gewoon net zo zal zijn als de 3000 serie. Al helemaal als crypto een nog grotere rol gaat spelen in de nabije toekomst.

Het is maar dat dit mn eerste pc build is en ik al lange tijd één wilde bouwen en wel lang genoeg heb gewacht nu. Ik weet nog wel dat ik mensen die de 2080 Ti op re release voor 1000eu kochten voor gek verklaarde en nu leg ik zelf 1100 neer voor een GPU haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Appz- schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:13:
[...]

Ja deze hele situatie moet dan flink vervelend voor je zijn, het is maar wat de gek ervoor geeft en vond 1100 voor de mijne zelf ook al veel maar goedkoper als dat zag ik gewoon niet snel gebeuren voorlopig. Ik begrijp dat je dan overweegt om op de 4000 serie te wachten, echter moet je er wel rekening mee houden dat het waarschijnlijk gewoon net zo zal zijn als de 3000 serie. Al helemaal als crypto een nog grotere rol gaat spelen in de nabije toekomst.

Het is maar dat dit mn eerste pc build is en ik al lange tijd één wilde bouwen en wel lang genoeg heb gewacht nu. Ik weet nog wel dat ik mensen die de 2080 Ti op re release voor 1000eu kochten voor gek verklaarde en nu leg ik zelf 1100 neer voor een GPU haha
Ja klopt hoor dus ik denk dat ik niet wacht tot de 4000 serie. Duurt nog jaren voor de fabrieken die nog worden gebouwd kunnen draaien. En een high end 3080 zal ook goed zijn mannetje staan wanneer de 4000 serie uit is.

Ik moet maar accepteren dat videokaarten gewoon naarmate ze op kleinere wafers komen steeds complexer en duurder worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appz-
MetalSonic schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:16:
[...]

Ja klopt hoor dus ik denk dat ik niet wacht tot de 4000 serie. Duurt nog jaren voor de fabrieken die nog worden gebouwd kunnen draaien. En een high end 3080 zal ook goed zijn mannetje staan wanneer de 4000 serie uit is.

Ik moet maar accepteren dat videokaarten gewoon naarmate ze op kleinere wafers komen steeds complexer en duurder worden.
Jammer genoeg wel ja, denk zelf ook dat het alleen maar duurder wordt vanaf hier. Zou wel gewoon voor jezelf een maximum prijs hanteren waarover je niet heen wilt gaan en dus niet hoeft te twijfelen bij een drop. Dit deed ik namelijk voor mezelf en ook gewoon een aantal modellen waar mijn voorkeur naar uit ging, dus als er eenmaal eentje dropt probeerde ik zo snel mogelijk af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assiemodis
Appz- schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:01:
[...]

Dat is wel erg snel, was die ook op een vrijdag verzonden? Want ik neem aan dat er in het weekend niets gedaan wordt.
Nee mijne is afgelopen dinsdag verstuurt en ik had hem binnen op woensdag.
Eerst zeiden ze dat hij binnen zou zijn op donderdag voor 18.00.
Op woensdag om 12 uur kreeg ik sms dat hij die dag voor 18.00 zou komen en dat werd zo rond half 2.
Was trouwens fedex dat hem bezorgde bij mij, mocht je jezelf dat afvragen. :)

edit:
En veel plezier wanneer je je kaart en straks ook je andere onderdelen krijgt

[ Voor 7% gewijzigd door assiemodis op 17-09-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
assiemodis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:50:
[...]

Nee mijne is afgelopen dinsdags verstuurt en ik had hem binnen op woensdag.
Op woensdag om 12 uur kreeg ik sms dat hij die dag voor 18.00 zou komen en dat werd zo rond half 2.
Mijne was donderdag verzonden maar heeft het weekend bij FedEx mogen logeren en kwam vervolgens op dinsdag. Zal dus voor Appz ook zoiets zijn

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assiemodis
Nephalem schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:56:
[...]

Mijne was donderdag verzonden maar heeft het weekend bij FedEx mogen logeren en kwam vervolgens op dinsdag. Zal dus voor Appz ook zoiets zijn
Ok dus ik had gewoon mazzel dat hij doordeweeks verstuurd is. :)
Raar dat fedex niets in het weekend doet trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
assiemodis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:58:
[...]

Ok dus ik had gewoon mazzel dat hij doordeweeks verstuurd is. :)
Raar dat fedex niets in het weekend doet trouwens.
Fransozen he. Die doen vanaf vrijdagmiddag niks meer 🤣

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assiemodis
Nephalem schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:06:
[...]

Fransozen he. Die doen vanaf vrijdagmiddag niks meer 🤣
Dat klopt wel een beetje ja.
Heb op vrijdag besteld en via bankoverschrijvng betaald en volgens de bank zou het om 4 uur smiddags op hun rekening staan en hebben het pas maandag afgehandeld. 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appz-
assiemodis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:50:
[...]

Nee mijne is afgelopen dinsdag verstuurt en ik had hem binnen op woensdag.

edit:
En veel plezier wanneer je je kaart en straks ook je andere onderdelen krijgt
Haha bedankt voor de reactie, ik wacht nu alleen op de GPU en fans dan heb ik alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appz-
Nephalem schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:56:
[...]

Zat te hopen dat dat niet het geval zou zijn maar het was te verwachten, toch bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:16:
[...]

Ga je voor de Suprim of wacht je op een Gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Appz- schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:21:
[...]

Zat te hopen dat dat niet het geval zou zijn maar het was te verwachten, toch bedankt voor de reactie!
Je kunt alvast alles in elkaar zetten toch. Gpu bouw je toch als laatste in.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appz-
Nephalem schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:04:
[...]

Je kunt alvast alles in elkaar zetten toch. Gpu bouw je toch als laatste in.
Ja klopt, alleen heeft Amazon de levering van m'n fans vertraagt en krijg ik ze morgen pas binnen. Wanneer deze binnen zijn begin ik meteen met builden. Ben je zelf tevreden met de kaart?

• MetalSonic
JDx schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:42:
[...]

Ga je voor de Suprim of wacht je op een Gaming?
Gaming

• Nephalem
Appz- schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:30:
[...]

Ja klopt, alleen heeft Amazon de levering van m'n fans vertraagt en krijg ik ze morgen pas binnen. Wanneer deze binnen zijn begin ik meteen met builden. Ben je zelf tevreden met de kaart?
Moet 'm nog inbouwen. Aangezien ik ook de voeding ga vervangen wat meer gedoe en nog geen tijd voor gehad haha. Alleen ff snel erin geprikt om te kijken of hij werkt

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Aan de drukte in dit topic en het AMD topic te zien heeft iedereen die echt een nieuwe kaart moet z'n kaartje wel binnen, scalpers schamen zich er ook al niet meer voor om te vertellen hoeveel kaarten ze al gescoord hebben, dus met wat moeite moet het lukken tegenwoordig volgens mij.

Zou ook kunnen betekenen dat mensen voorlopig geen lagere prijzen verwachten natuurlijk.

Qua prijzen gebeurt er natuurlijk ook niet veel in het weekend.

Pagina: 1 ... 560 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord