[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 543 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
finsdefis schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:06:
[...]

Ja, die had ik erboven al gedeeld ;)

Overigens is Inno3d wel een budgetmerk dus er is in elk geval wat keuze nu.

Qua gemak doet NBB niet onder voor een Nederlandse webshop.
Ja daarom is die 2060 Super waarschijnlijk ook zo luid, voor sommige mensen geen probleem, maar ik erger me dood aan die Inno3D, de MSI 3060 bevalt echt super duper.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinsemillia
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-09-2022
Hypothetische vraag. Als je al voor langere tijd op de 2e plek voor Asus 3080tuf staat bij megekko, zou je daar dan op wachten of het vertrouwen verliezen dat de kaart ooit nog geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
Sinsemillia schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:36:
Hypothetische vraag. Als je al voor langere tijd op de 2e plek voor Asus 3080tuf staat bij megekko, zou je daar dan op wachten of het vertrouwen verliezen dat de kaart ooit nog geleverd wordt?
90% het laatste, 10% het eerste.
Afhankelijk van de prijs die je betaald hebt is het nog de moeite waard om te blijven staan. Komt die dan is het leuk, maar ik zou er niet echt meer op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActuallyShip
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-12-2022
De meest recente levering van Asus had 3080 TUFs waren volgens mij wel non-LHRs. Als je zo dichtbij de top van de watchtrij staat dan wacht je al zo lang dat ik zou zeggen dat het wel waard is om af te wachten en te zien of Asus nog wat non-LHR 3080s levert. Persoonlijk laat ik die order staan totdat ik zie dat Asus alleen nog maar 3080-LHRs levert zonder enige non-LHRs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 13:13
schumi1986 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:36:
Heb onlangs wat tweakers blij gemaakt met MSI rtx 3070 ventus voor 375. Dit betreffen mining kaarten uit China en komen met doos. Binnenkort hoop ik ook nog wat 3060ti en 3080 voor mooie prijzen te krijgen :)

Tip dus kijk in China als je de mogelijkheden hebt.
Help ons op weg pls, waar moeten we zijn?
Ik wil wel een 3070.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ActuallyShip schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:31:
De meest recente levering van Asus had 3080 TUFs waren volgens mij wel non-LHRs. Als je zo dichtbij de top van de watchtrij staat dan wacht je al zo lang dat ik zou zeggen dat het wel waard is om af te wachten en te zien of Asus nog wat non-LHR 3080s levert. Persoonlijk laat ik die order staan totdat ik zie dat Asus alleen nog maar 3080-LHRs levert zonder enige non-LHRs
De vraag is; hoeveel LHR oude 3080's zaten er in dat grote containerschip dat maanden vast lag in Egypte en gisteren aan is gekomen in Rotterdam :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz9
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 11:42
Ik ben zo een beetje de prijzen in de gaten aan het houden, die werkelijk nog steeds alle kanten op gaan.
Echter heb ik zo het vermoeden dat de prijzen van de 3090 rond deze koers blijven steken.
Dit komt omdat er her en der gewoon voorraad te vinden is.

Kijk de 3080 zal nog niet op voorraad liggen, die prijs gaat nog alle kanten op.

In the other news, heb ik heel misschien binnenkort een 3060ti te koop. Één die lastig te vinden is momenteel.
Het gaat om de GIGABYTE 3060ti Eagle OC, wat zou ik daarvoor kunnen vragen in deze tijd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 22:39
Zo, het weekend kon slechter beginnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgXJt3s8PMhLiviY_uvPzGAuLMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmPAjxCjVwmxeIyjLFisN682.jpg?f=fotoalbum_large

Woensdag 15u besteld bij LDLC gewone zending, vandaag voor 9u in huis. Onze livreur had blijkbaar 3 keer gebeld tot de vriendin dan maar uit bed kwam, waarvoor een grand merci >:)

Had me 10 maanden geleden mooi genaaid met het voornemen een 3080 Strix of Gaming X te scoren zonder teveel FOMO te betalen. De deal was toen zo goed dat ik wel eens wou splurgen voor een kaart waar ik dan ook meteen mee kon gaan VR'en. Nu zal het wachten zijn op een lucky FE drop, een deal, of een volgende gen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sinsemillia schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:36:
Gewoon op de wachtlijst blijven staan, maar ondertussen wel een alternatief proberen te scoren. Die 3080 TUF kun je altijd weer kwijt zonder verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van4658
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-04 13:24
Zijn er ng mensen die een telefoontje gekregen hebben van azerty gisterenavond? Ik kan mijn gaming trio 3080 omwisselen voor een gigabyte 3080 gaming oc de 2e versie met gelimiteerde hashrate. indien ik 100euro opleg(1120 betaald). Die kaart is trouwens zogezegd end of life maar ik heb die al bij enkele webshops zien passeren terwijl azerty doodleuk de z versie aanbied van de gaming trio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:10
van4658 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:02:
Zijn er ng mensen die een telefoontje gekregen hebben van azerty gisterenavond? Ik kan mijn gaming trio 3080 omwisselen voor een gigabyte 3080 gaming oc de 2e versie met gelimiteerde hashrate. indien ik 100euro opleg(1120 betaald). Die kaart is trouwens zogezegd end of life maar ik heb die al bij enkele webshops zien passeren terwijl azerty doodleuk de z versie aanbied van de gaming trio.
De non LHR is end of life. Die zijn allemaal vervangen door nieuwe sku's. Same card different sku's

Dus ja, de kaart die jij hebt besteld is end of life en zal niet meer komen. Met uitzondering van bepaalde leveringen die achtergehouden zijn, later geleverd etc.
Maar nog meer gaan opleggen voor een slechter model in mijn ogen... never... maar denk dat je niet anders gaat kunnen... Maar dan zou ik vragen voor de non lhr van MSI indien je het niet erg vindt dat het LHR is natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door D.Ramakers op 30-07-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van4658
D.Ramakers schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:06:
[...]

De non LHR is end of life. Die zijn allemaal vervangen door nieuwe sku's. Same card different sku's

Dus ja, de kaart die jij hebt besteld is end of life en zal niet meer komen.
Maar nog meer gaan opleggen voor een slechter model in mijn ogen... never... maar denk dat je niet anders gaat kunnen... Maar dan zou ik vragen voor de non lhr van MSI indien je het niet erg vindt dat het LHR is natuurlijk.
Ik heb die kaart al hier en daar terug gezien.
Juist nog even gebeld ermee en de gigabyte is hun enige optie ze willen geven. Ja ik denk er net hetzelfde over. Als ik een gigabyte had gewild had ik al 3maand een. De 100 euro extra betalen voor een minderwaardig alternatief achter 6 maand wachten :'(

[ Voor 5% gewijzigd door van4658 op 30-07-2021 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.Ramakers
van4658 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Juist nog even gebeld ermee en de gigabyte is hun enige optie ze willen geven. Ja ik denk er net hetzelfde over. Als ik een gigabyte had gewild had ik al 3maand een. De 100 euro extra betalen voor een minderwaardig alternatief achter 6 maand wachten :'(
Het is gewoon simpel, sommige webshops krijgen natuurlijk ook kaarten retour die dubbel gekocht waren of waar mensen meerdere verschillende hebben aangekocht om er sneller eentje te hebben.

Daarom zie je ze terug verschijnen.

Azerty is geweldig als alles ok gaat, maar als ze je kunnen pakken dan doen ze het. Heb het laatst nog voorgehad. 2 weken gewacht op geld...

Mij zien ze daar niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EldraziKlap
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-07-2024
In hoeverre verschillen die LHR modellen nou echt? Sta nog steeds in de wachtrij voor m'n 3080 STRIX OC sinds september....

Ik wil eigenlijk niet afgescheept worden met een LHR model, maar ga ik dat nou daadwerkelijk merken? Ik edit met name video's (6K en 4K) en speel graag games op de hoogste settings.

Van bijv 5 fps verschil lig ik niet zo wakker, maar ik vind het lastig in te schatten hoeveel verschil er nou daadwerkelijk is tussen de originele modellen en de LHR modellen. Of is dat per bedrijf weer anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van4658
EldraziKlap schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:40:
In hoeverre verschillen die LHR modellen nou echt? Sta nog steeds in de wachtrij voor m'n 3080 STRIX OC sinds september....

Ik wil eigenlijk niet afgescheept worden met een LHR model, maar ga ik dat nou daadwerkelijk merken? Ik edit met name video's (6K en 4K) en speel graag games op de hoogste settings.

Van bijv 5 fps verschil lig ik niet zo wakker, maar ik vind het lastig in te schatten hoeveel verschil er nou daadwerkelijk is tussen de originele modellen en de LHR modellen. Of is dat per bedrijf weer anders?
Zijn exact dezelfde kaarten met aangepaste drivers. trouwens de enige coin je niet kan minen ermee is ethereum maar dat gaat naar proof of stake ipv proof of work.binnen enkele maanden zijn die kaarten exact hetzelfde.Voor wat jij ze nodig hebt maakt het geen enkel verschil denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:54
EldraziKlap schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:40:

LHR merk je alleen als je mined, voor de rest is er geen verschil.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 21:48
van4658 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Gaming Trio Z is te krijgen tussen de € 1.250 -1.299 wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen. € 1210 betalen voor de Gigabyte variant die voor € 1.199 - 1.299 gaat lijkt me dan niet een hele goede deal. Snap ook niet dat ze jou niet de Trio Z aanbieden als je al 100 jaar zit te wachten. Waarschijnlijk ligt hun inkoop anders dan op beide kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van4658
jantje 2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Gaming Trio Z is te krijgen tussen de € 1.250 -1.299 wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen. € 1210 betalen voor de Gigabyte variant die voor € 1.199 - 1.299 gaat lijkt me dan niet een hele goede deal. Snap ook niet dat ze jou niet de Trio Z aanbieden als je al 100 jaar zit te wachten. Waarschijnlijk ligt hun inkoop anders dan op beide kaarten.
Ja idd dat denk ik ook. Ik had graag te weten gekomen of er nog mensen gebeld waren gisteren ivm met hun openstaande order. Willen ze al hun openstaande orders afwerken omdat de kaarten beschikbaar aan het komen zijn of willen ze de wacthtrijen weg om terug die kaart te verkopen dat de mensen besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
van4658 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Ja idd dat denk ik ook. Ik had graag te weten gekomen of er nog mensen gebeld waren gisteren ivm met hun openstaande order. Willen ze al hun openstaande orders afwerken omdat de kaarten beschikbaar aan het komen zijn of willen ze de wacthtrijen weg om terug die kaart te verkopen dat de mensen besteld hebben.
Wat ik zo hier vaak hoor lijkt het vaak dat ze niet willen aanbieden voor die oude prijzen omdat ook hun inkoop gestegen is en dan liever gewoon nu verkopen. Deels begrijpelijk natuurlijk. Maar als je de huidige prijzen zie, zou je zeggen dat ze volgens mij nog gewoon dik verdienen aan die 3080's en zouden ze toch gewoon hun product moeten kunnen leveren. Ook al hebben ze dan op sommige kaarten wat verlies, op sommige blijft er denk ik wel gewoon winst op zitten. Maar goed ik ken hun inkopen ook niet natuurlijk.

Nu een EVGA FTw3 ultra gaming voor € 1080 in de verkoop bij LDLC, wel laagste prijs wat ik tot nu toe heb gezien. Helaas op dit moment geen mogelijkheid om te kopen, maar das wel een goede deal. Edit; En ook al weer verkocht :+

[ Voor 49% gewijzigd door jantje 2 op 30-07-2021 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TryPleX
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-07 05:24
Mensen lijken te vergeten dat geen enkele webwinkel verplicht is je überhaupt een aanbieding te doen om je oude order in te ruilen. Zoals iemand hierboven al zei, dit betreft een andere EAN en SKU. Die oude kaart is een ander product en ze hoeven dus ook geen ander product aan te bieden. Enkele webshops doen dit nu uit coulance, vaak ook onder de huidige winkelprijs.

Bij een oude order (NON LHR) heb je voor 99% zekerheid gewoon pech en word je order gecanceld sooner or later.

Het feit dat AZERTY mensen af gaat en vraagt of ze willen switchen is netter dan de meeste andere winkels. Ik heb alleen gehoord dat Informatique en Azerty dit gedaan hebben tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.Ramakers
TryPleX schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:36:
Mensen lijken te vergeten dat geen enkele webwinkel verplicht is je überhaupt een aanbieding te doen om je oude order in te ruilen. Zoals iemand hierboven al zei, dit betreft een andere EAN en SKU. Die oude kaart is een ander product en ze hoeven dus ook geen ander product aan te bieden. Enkele webshops doen dit nu uit coulance, vaak ook onder de huidige winkelprijs.

Bij een oude order (NON LHR) heb je voor 99% zekerheid gewoon pech en word je order gecanceld sooner or later.

Het feit dat AZERTY mensen af gaat en vraagt of ze willen switchen is netter dan de meeste andere winkels. Ik heb alleen gehoord dat Informatique en Azerty dit gedaan hebben tot nu toe.
Sorry, maar netter? Netjes zou zijn om een daadwerkelijk evenredig product aan te bieden van hetzelfde merk.
Dit model is gewoon als LHR te krijgen dus dan moeten ze dat voorstel doen, niet een goedkoper model voor meer …

Nee, netjes is dit niet, geld terug geven kost hen meer. Ze hebben dit namelijk netjes al binnen en bij massale terugbetalingen hebben ze misschien niet eens genoeg cash (dit zal bij azerty niet zijn verwacht ik).

Voor hun is het te proberen, en diegene die er in mee gaan zijn mooi meegenomen. De kaartprijzen dalen per dag. 4 weken geleden kon je moeilijk een 3080 scoren in een winkel, nu is er op veel plaatsen zelfs voorraad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 19:20
Vorig jaar bij launch niet besteld omdat ik wou wachten op Ryzen 5000. Achteraf gezien, had ik maar.... :X
Sinds die tijd eigenlijk aan het wachten geweest tot alles weer goedkoper zou worden, maar het lijkt de laatste tijd redelijk stabiel rond de huidige prijzen te blijven.

Nou toch maar een 3080 besteld ondanks dat de prijzen nog hoog liggen. Ik kan helaas niet wachten op een drop bij NBB omdat ik dan gewoon aan het werk ben zonder mogelijkheid om snel te reageren. Heb binnenkort vakantie en wou dan toch mijn nieuwe PC klaar hebben.

GPU was €1199, CPU was €369 beide bij Mindfactory. Komt ook nog een 960 EVO bij als OS schijf (zit in mijn huidige PC). Dus ik heb morgen weer wat te doen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHLMNaRYGZkcLxK6xf-g_Jqwzt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uu1kEGnzt9H38CjPESS31HWv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TryPleX
D.Ramakers schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:42:
[...]

Sorry, maar netter? Netjes zou zijn om een daadwerkelijk evenredig product aan te bieden van hetzelfde merk.
Dit model is gewoon als LHR te krijgen dus dan moeten ze dat voorstel doen, niet een goedkoper model voor meer …

Nee, netjes is dit niet, geld terug geven kost hen meer. Ze hebben dit namelijk netjes al binnen en bij massale terugbetalingen hebben ze misschien niet eens genoeg cash (dit zal bij azerty niet zijn verwacht ik).

Voor hun is het te proberen, en diegene die er in mee gaan zijn mooi meegenomen. De kaartprijzen dalen per dag. 4 weken geleden kon je moeilijk een 3080 scoren in een winkel, nu is er op veel plaatsen zelfs voorraad.
Ze moeten helemaal niks. Dat is het punt juist. Dat je dat als consument vind, mag. Maar ze moeten niks. Dat product is er niet dus jammer dan. Dat ze überhaupt een alternatief geven is netjes te noemen. Of je dat alternatief leuk vind, dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
TryPleX schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:46:
[...]

Ze moeten helemaal niks. Dat is het punt juist. Dat je dat als consument vind, mag. Maar ze moeten niks. Dat product is er niet dus jammer dan. Dat ze überhaupt een alternatief geven is netjes te noemen. Of je dat alternatief leuk vind, dat is wat anders.
Zoals ik aangaf in de post, als mensen massaal hun geld beginnen terughalen omdat die ze besteld hebben EOL is dan kan het bij vele zaken de verkeerde kant op gaan.

Ze moeten niks, maar netjes is het ook niet. Het is gewoon uit eigenbelang dat ze dit doen. Klant pakt alternatief met opleg. Mooi meegenomen! Klant pakt het niet, geen probleem zolang als dat hij zijn geld maar niet terugvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TryPleX
D.Ramakers schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:51:
[...]

Zoals ik aangaf in de post, als mensen massaal hun geld beginnen terughalen omdat die ze besteld hebben EOL is dan kan het bij vele zaken de verkeerde kant op gaan.

Ze moeten niks, maar netjes is het ook niet. Het is gewoon uit eigenbelang dat ze dit doen. Klant pakt alternatief met opleg. Mooi meegenomen! Klant pakt het niet, geen probleem zolang als dat hij zijn geld maar niet terugvraagt.
Dat geld hebben ze niks aan. Je kan niks doen met een order die je niet uitgeleverd hebt. En mensen laten zelf weet ik veel hoe lang hun geld bij een winkel staan voor een product waarvan iedereen weet dat ze het niet meer krijgen...

Maar goed, that's reality.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
D.Ramakers schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:51:
[...]

Negatieve rente betalen over geld dat je niet kunt gebruiken want het zijn pre orders, dus die kunnen nog te alle tijden geannuleerd worden. Dat is wat de webwinkels nu al sinds september vorig jaar aan het doen zijn.

Eigenbelang zouden ze de orders al in december geannuleerd hebben, maar dat kunnen ze dus niet want het is een bindend koopcontract en zolang de leverancier/fabrikant niet zegt dat het EOL is kunnen en mogen ze niet annuleren. Ze kunnen je dus hooguit vragen of je wilt wisselen naar een ander product, met bijbetaling van een x bedrag ja. Want uiteindelijk gaat geen enkel gezond bedrijf geld weggeven, dat zou pas een financieel instabiele situatie opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:00
Slechte week weer voor de aftermarket modellen...... En de 4k serie komt alweer steeds dichterbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
MetalSonic schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:04:
Slechte week weer voor de aftermarket modellen...... En de 4k serie komt alweer steeds dichterbij..
Best bizar dat een hoop mensen nog wachten op een kaart die al bijna een jaar oud is. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben al weer redelijk uitgespeeld/klaar met mijn 3080. Heb al wel weer trek in een 4080 :+

Zodra de 4080 uit komt loopt dit topic nogsteeds vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Skybullet schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Best bizar dat een hoop mensen nog wachten op een kaart die al bijna een jaar oud is. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben al weer redelijk uitgespeeld/klaar met mijn 3080. Heb al wel weer trek in een 4080 :+

Ga ik wel vanuit hoor. Helemaal als de geruchten kloppen dat de 4k kaarten nog meer stroom vreten. Dan zullen een aantal ook wel denken van "dan koop ik voor mijn huidige voeding nog wel een 3k kaart" Oh wat jammer nou nog steeds niet te koop voor een normale prijs |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:23
MetalSonic schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Ga ik wel vanuit hoor. Helemaal als de geruchten kloppen dat de 4k kaarten nog meer stroom vreten. Dan zullen een aantal ook wel denken van "dan koop ik voor mijn huidige voeding nog wel een 3k kaart" Oh wat jammer nou nog steeds niet te koop voor een normale prijs |:(
Ze zouden wel gek zijn om nu iets nieuws uit te brengen. Die dingen verkopen als een gek, lijkt me dat ze beter winst kunnen vergroten. En ik vraag me ook af what is next? 8k? 4K op 144 lijkt me zo’n beetje wel het maximale wat je wil toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Laatst online: 18-09 02:25
giantgiantus schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Ze zouden wel gek zijn om nu iets nieuws uit te brengen. Die dingen verkopen als een gek, lijkt me dat ze beter winst kunnen vergroten. En ik vraag me ook af what is next? 8k? 4K op 144 lijkt me zo’n beetje wel het maximale wat je wil toch?
Redelijk off topic maar de concurrentie ontwikkeld ook door dus stilstand is je ondergang op termijn. En wat is next ja.. 4k 144 of 240. 480 schermen worden al ontwikkeld en dan 8k wie weet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
[...]

Product aankondiging is dan ook niet hetzelfde als een product lancering. Een aankondiging van de RTX 4000 serie eind 2021 zal dan ook pas een lancering zijn in Q3 2022 op zijn vroegst. En dan moet wel alles goed gaan met het nieuwe 5nm proces. Denk dus eerder aan begin 2023.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Bedankt voor de tip! En inmiddels in huis. :)

Ik had net een 3060 binnen maar deze geeft ook wat meer lucht voor de toekomst.
Ondanks 2 fans is deze 3060 Ti erg stil en voelt degelijk aan. Blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NI6I1271zImoJL-U0QuThMCnnvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SW0yK0EamZSbKv8ZGYJdJ1fS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:25

lordsnow

I know nothing

CR2032 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Bedankt voor de tip! En inmiddels in huis. :)

Ik had net een 3060 binnen maar deze geeft ook wat meer lucht voor de toekomst.
Ik ben nog op zoek naar een 3060 >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Buzz9
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 11:42
Gigabyte 3060ti Eagle OC vs Asus ROG STRIX 3090 OC

Dit is toch niet normaal meer hahaha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4St6eAgAlE3ROBk3SWYJ0DTYjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qX8pIwBM2vVJRCAHKk0qCD8k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

[...]

Zelfs met een 3080 Ti haal je nog niet het maximale op Assetta Coursa in VR, dusss...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Skybullet schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:31:
[...]

nieuws: Nvidia brengt dit jaar geen nieuwe gpu-architectuur uit

Ik was in oktober al uitgekeken op mijn 3080. ;(
Postman schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:55:
[...]

Product aankondiging is dan ook niet hetzelfde als een product lancering. Een aankondiging van de RTX 4000 serie eind 2021 zal dan ook pas een lancering zijn in Q3 2022 op zijn vroegst. En dan moet wel alles goed gaan met het nieuwe 5nm proces. Denk dus eerder aan begin 2023.
Nvidia hun aankondigingen zitten (Fermi daargelaten) normaal redelijk dicht op de release. Tot die tijd doen ze alsof hun neus bloed, ongeacht geruchten in de markt. Overigens heb ik nog geen geruchten gezien dus dan weet je al dat het nog wel even gaat duren, zoals de roadmap ook heeft laten zien. Nvidia zelf gaf pas de eerste hints voor een nieuwe GPU in augustus (2020) en Ampere als architectuur (Tesla producten) in mei (eveneens 2020).

Tot Q2 2022 gaan we dus sowieso niets noemenswaardigs zien, ook niet op 't gebied van geruchten.

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 31-07-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

Ik ben en beetje een stille volger maar wilde deze even delen.

*knip*

Bijna te mooi om waar te zijn? Ik heb niet zoveel geld over voor deze kaart maar misschien iemand anders?

Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 01-08-2021 06:51 ]

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postman
Fed-Ex schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:03:

*knip*

Bijna te mooi om waar te zijn? Ik heb niet zoveel geld over voor deze kaart maar misschien iemand anders?

Je zegt het zelf al: als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.

Even wat feiten op een rijtje, dit is dus niet een opsomming om een bedrijf aan te prijzen of af te kraken:
  1. Adres is een hoekhuis, dus zal hooguit drop-shipper zijn (op zich niets mis mee, maar claims over op voorraad zijn dan al twijfelachtig)
  2. Zelfde adres lijkt een bedrijf in auto onderdelen en verf gevestigd te zijn (again, zie punt 1)
  3. Simpele website even in elkaar gezet met Wordpress.
  4. Reviews allemaal recent en lijken fake.
  5. Domein is geregistreerd op 23 juni 2021 bij Cronon in Duitsland. Zelfde tijd als de oudste review.
Ik laat het aan de mensen zelf om een conclusie te trekken hieruit.

Edit: het beste de URL niet opnieuw te vermelden.

[ Voor 5% gewijzigd door Postman op 31-07-2021 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 23:40
6. Geen betaalmogelijkheden met koperbescherming zoals Paypall of Creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• furball
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08 10:51
Fed-Ex schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:03:

*knip*

7. Probeer ook even hun algemene voorwaarden te lezen, die je wordt geacht aan te vinken bij een bestelling, die zijn onbegrijpelijk, ook met Google Translate...... |:(

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 01-08-2021 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Ok om eerlijk te zijn zag ik het alleen voorbij komen en heb ik niet eens verder gekeken *mi scuzi*. Heb de link ff doorgehaald maar wel laten staan voor mensen die nog ff wilden kijken waar ze niet moeten kopen. ;)
Modbreak:Nee, check het grote rode blok onder de reacties.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 01-08-2021 06:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

De volgende generatie videokaarten zullen vast wel met 30% hogere MSRP de market ingebracht worden, misschien nog zelfs hoger. Blijkbaar zijn genoeg mensen bereid om 1.5 tot 2x zo veel te betalen dan de adviesprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
ion schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:00:
De volgende generatie videokaarten zullen vast wel met 30% hogere MSRP de market ingebracht worden, misschien nog zelfs hoger. Blijkbaar zijn genoeg mensen bereid om 1.5 tot 2x zo veel te betalen dan de adviesprijs.
De prijsontwikkeling is bizar. Mijn eerste gpu, een geforce 3 ti 200 was misschien 200 euro. Mijn msi gtx 980 was al iets van 800 euro en de msi 3080 is soms te koop voor 1300. Zal de 4080 dan 1500-1700 zijn? Dat was vroeger een complete high end build..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
MetalSonic schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:23:
[...]

De prijsontwikkeling is bizar. Mijn eerste gpu, een geforce 3 ti 200 was misschien 200 euro. Mijn msi gtx 980 was al iets van 800 euro en de msi 3080 is soms te koop voor 1300. Zal de 4080 dan 1500-1700 zijn? Dat was vroeger een complete high end build..
Zolang de gek het er voor over heeft 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

[...]

Al die tiener en twintigers van vroegah hebben nu een mooie baan en geld en blijven maar gamen :)

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 20-09 23:31
[...]

Wat verdiende je toen je de G3 ti 200 kocht?
De GTX 3080 hoort goedkoper te zijn dan de 980 was, ik snap je punt niet.
Oh wacht, je vergeet de chip tekorten te benoemen. :(:)

Je HOEFT het NIET te kopen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Bad Brains schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:36:
[...]

Wat verdiende je toen je de G3 ti 200 kocht?
De GTX 3080 hoort goedkoper te zijn dan de 980 was, ik snap je punt niet.
Oh wacht, je vergeet de chip tekorten te benoemen. :(:)

Je HOEFT het NIET te kopen.
Wat een rare reactie? Alles goed?

Waarom vraag je mij wat ik toen aan salaris had? Denk je dat jou dat wat aan gaat? Rare aanname van je als je denkt dat ik mij niet bewust ben van de chiptekorten. Weet jij dat er van heel veel grondstoffen tekorten zijn en dat auto garages ook lang moeten wachten op iets zoals remschijven?

Je afsluiting is ook wat overdreven. “Take it easy, take a Sisi :)”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 20-09 23:31
MetalSonic schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

Wat een rare reactie? Alles goed?
Als je niet begrijpt wat ik bedoel dan kun je gewoon vragen of ik het simpeler wil uitleggen.
Hoef je niet zo akelig te doen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Bad Brains schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:48:
[...]

Als je niet begrijpt wat ik bedoel dan kun je gewoon vragen of ik het simpeler wil uitleggen.
Hoef je niet zo akelig te doen.
Kan zijn dat je even slecht in je vel zit en van je af bijt. Daarom vraag ik hoe het met je gaat. Slechts een poging van mij om de toon van je reactie te begrijpen.

Ondertussen zie ik dat de msi 3070 voor iets meer dan 900 te koop is

https://azerty.nl/product...lhr-videokaart-8-gb-gddr6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn niet echt leuke kaarten meer in de aanbieding geweest he, misschien moet ik toch maar in m'n handjes knijpen met die MSI 3060 voor 619,- euro, hoe duur sommige mensen het ook vinden (en is).

Heerlijk stil, fijne FPS, wil nu zelfs mijn 28" 4K scherm gaan ruilen voor een 144hz QHD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 16:20
MetalSonic schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Wat is de bron van die geruchten? Een klein beetje meer stroom is niet zo erg als het stroomverbruik in de desktop omgeving maar flink laag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan de mensen die willen kopen deze week aanraden om nog even te wachten tot ongeveer donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:07

RichZ

Keep burning!

JDx schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:10:
Kan de mensen die willen kopen deze week aanraden om nog even te wachten tot ongeveer donderdag.
En waarom als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
JDx schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:10:
Mysterieuze voorspellingen. Waarop baseer je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry zit op telefoon, zocht snel een link, maar kon die niet vinden, ik ga op desktop nu.

Ok even de vorige post afmaken.

Ongeveer donderdag komt het volgende (ongeveer want ligt aan bij welk block ze zijn):
https://www.nicehash.com/...-forking-2021-08-04-15-00

De Ethereum London Network Upgrade.

Door deze upgrade wordt waarschijnlijk (exact zeker is dit nog niet) het minen van ETH een stuk minder interessant, sites spreken over wel 30 procent.

De profitability van Ravencoin en Conflux liggen al erg dicht bij ETH en je ziet nu dus al dat LHR kaarten geen ETH minen, maar Ravencoin (via KawPow algoritme). Of soms Conflux (via Octopus algoritme).

Het is dus mogelijk dat ETH minen niet meer zo rendabel is en LHR dus een overbodige functie is.

Nou is het alleen aan jezelf of de LHR kaarten nou duurder worden of non-LHR kaarten goedkoper 8)

Hier nog een mooie tabel:
https://www.kryptex.org/en/best-gpus-for-mining

Naar de prijs moet je niet kijken, die zijn niet bijgewerkt, de hashrates en profitability zijn realtime.

Dan even sorteren op RVN van hoog naar laag en als je de 17 top kaarten neemt vanaf de RTX 3060 en hoger, dan zie je bij profitabilty dat al 9 van de 17 kaarten (ook de 2080 en 3070 Ti) nu al Raven minen, dit was een tijdje geleden alleen zo bij de 4 LHR kaarten.

[ Voor 105% gewijzigd door JDx op 02-08-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
JDx schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:32:
Sorry zit op telefoon, zocht snel een link, maar kon die niet vinden, ik ga op desktop nu.

Ok even de vorige post afmaken.

Ongeveer donderdag komt het volgende (ongeveer want ligt aan bij welk block ze zijn):
https://www.nicehash.com/...-forking-2021-08-04-15-00

De Ethereum London Network Upgrade.

Door deze upgrade wordt waarschijnlijk (exact zeker is dit nog niet) het minen van ETH een stuk minder interessant, sites spreken over wel 30 procent.

De profitability van Ravencoin en Conflux liggen al erg dicht bij ETH en je ziet nu dus al dat LHR kaarten geen ETH minen, maar Ravencoin (via KawPow algoritme). Of soms Conflux (via Octopus algoritme).

Het is dus mogelijk dat ETH minen niet meer zo rendabel is en LHR dus een overbodige functie is.

Nou is het alleen aan jezelf of de LHR kaarten nou duurder worden of non-LHR kaarten goedkoper 8)

Hier nog een mooie tabel:
https://www.kryptex.org/en/best-gpus-for-mining

Naar de prijs moet je niet kijken, die zijn niet bijgewerkt, de hashrates en profitability zijn realtime.

Dan even sorteren op RVN van hoog naar laag en als je de 17 top kaarten neemt vanaf de RTX 3060 en hoger, dan zie je bij profitabilty dat al 9 van de 17 kaarten (ook de 2080 en 3070 Ti) nu al Raven minen, dit was een tijdje geleden alleen zo bij de 4 LHR kaarten.
Als de miners massaal overstappen op bv RVN (wat trouwens al aan de gang is) en LHR kaarten gaan opkopen dan gaat de prijs weer flink stijgen. Dan zou je beter juist nu moeten kopen?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CHKYBSTRD schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

Als de miners massaal overstappen op bv RVN (wat trouwens al aan de gang is) en LHR kaarten gaan opkopen dan gaat de prijs weer flink stijgen. Dan zou je beter juist nu moeten kopen?
Ja daarom zeg ik zelf maar even kijken wat je denkt dat er gaat gebeuren, omlaag of omhoog.

AMD kaarten waren perfect voor ETH, maar minder voor Raven, dus wellicht dalen die juist wel opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
JDx schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:42:
[...]

Ja daarom zeg ik zelf maar even kijken wat je denkt dat er gaat gebeuren, omlaag of omhoog.

AMD kaarten waren perfect voor ETH, maar minder voor Raven, dus wellicht dalen die juist wel opeens.
Denk niet dat huidige miners opeens hun AMD kaarten gaan dumpen, ze hebben zo ook geen Nvidia kaarten te pakken namelijk.

En daarbij is de aankoop mogelijkheid op AMD.com sinds donderdag een stuk lastiger geworden, dus de markt voor wederverkoop is opeens een stuk kleiner geworden. En die miners zien dat ook wel natuurlijk.

Vind al die berichten over crypto niet echt een invloed hebben op het aanbod (en dus de prijzen) op handel websites. Wat ik liever gezien had dat iemand kon vertellen dat deze week er tien zeecontainers van de Ever Given vol met GPU ingeklaard worden, dat zou wel wat invloed kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
DLSS schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:47:
[...]

Wat is de bron van die geruchten? Een klein beetje meer stroom is niet zo erg als het stroomverbruik in de desktop omgeving maar flink laag is
https://nl.hardware.info/...uik-van-meer-dan-400-watt

Nogmaals dit is een gerucht ik denk meer (veilig speculeren) elke nieuwe generatie videokaarten heeft een sterkere voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:48:
[...]

Denk niet dat huidige miners opeens hun AMD kaarten gaan dumpen, ze hebben zo ook geen Nvidia kaarten te pakken namelijk.
Nee, maar de AMD kaarten worden wel minder aantrekkelijk om te kopen, dus goedkoper.

Zowel 2e hands als nieuw. We zien het deze week, als je geen haast hebt kan je zelf beslissen toch, crypto had volgens mij aardige invloed bij die China dump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.alternate.nl/...576.0&filter_2139=49152.0

Weer 2 relatief goedkopere 3060's.

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 02-08-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightningCAT
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06-2023
De 3080 INNO3D voor 1149 EUR @ Alternate. In de Pricewatch staat 1249.
Dus het loont soms om direct bij de webshops te kijken voor de actuele prijzen. :)

https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1753784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:17
lightningCAT schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:26:
Dus het loont soms om direct bij de webshops te kijken voor de actuele prijzen. :)

jammer dat deze zo luidruchtig is volgens de review van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Aggressor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

jammer dat deze zo luidruchtig is volgens de review van tweakers.
Ik had eerst ook op basis van een review een INNO3D 3060 Ti kaart al afgeschreven, tot ik verder ging kijken. Koeling en geluid is prima weet ik nu uit eigen ervaring. Check altijd meer reviews:
pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3080 iChill X4

Met de huidige prijzen en levertijden moet je vooral akelig snel zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 02-08-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:41
Wel bestellen.. Niet bestellen.. wel bestellen.. Niet bestellen die 3080 Inno!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
vinpower schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:49:
Wel bestellen.. Niet bestellen.. wel bestellen.. Niet bestellen die 3080 Inno!
Ik twijfelde ook..maar gezien de koeling/geluid toch maar niet gedaan.
En hij is ook wel rond d de 750/800 geweest... dus nog steeds te duur :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:28
lightningCAT schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:26:

Prijs is nu wel bijgewerkt op Tweakers pricewatch, alleen het grafiekje lijkt niet helemaal te kloppen.
Als ik me niet vergis stond deze kaart de afgelopen 2 á 3 weken op €1249

Altijd fijn om weer een daling te zien d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolecraft
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-06 16:46
Heb mijn ASUS GeForce RTX 3080 TUF met gemak al 8 maanden geleden besteld, nog steeds niks bekent over levertijd... Jeez, nou weet ik wel dat als ik de bestelling annuleer, en later weerkoop dat het vast en zeker duurder uitvalt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiranhi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-08 14:56
Megekko:

Asus:
Halverwege deze week (week 31) verwachten wij de volgende videokaarten:
• Asus Geforce RTX 3060 DUAL-RTX3060-O12G-V2
• Asus Geforce RTX 3060 ROG-STRIX-RTX3060-O12G-V2-GAMING
• Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF-RTX3060TI-O8G-V2-GAMING
• Asus GeForce RTX 3070 Ti TUF-RTX3070TI-O8G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-V2-GAMING
• Asus GeForce RTX 3080 Ti ROG-STRIX-RTX3080TI-O12G
• Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-V2-GAMING

Nu sta ik in de rij (plaats 7) voor een RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING, de oude versie dus.

Ben benieuwd hoe Megekko hiermee om gaat, krijg ik binnenkort de optie een V2 voor dezelfde prijs te krijgen of is dit ijdele hoop? Ik verwacht eigenlijk binnenkort een email dat de V1 niet meer gemaakt wordt en dat ik het geld terug krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Laatst online: 20-09 22:55
Xiranhi schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:37:
Megekko:

Asus:
Halverwege deze week (week 31) verwachten wij de volgende videokaarten:
• Asus Geforce RTX 3060 DUAL-RTX3060-O12G-V2
• Asus Geforce RTX 3060 ROG-STRIX-RTX3060-O12G-V2-GAMING
• Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF-RTX3060TI-O8G-V2-GAMING
• Asus GeForce RTX 3070 Ti TUF-RTX3070TI-O8G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-V2-GAMING
• Asus GeForce RTX 3080 Ti ROG-STRIX-RTX3080TI-O12G
• Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-V2-GAMING

Nu sta ik in de rij (plaats 7) voor een RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING, de oude versie dus.

Ben benieuwd hoe Megekko hiermee om gaat, krijg ik binnenkort de optie een V2 voor dezelfde prijs te krijgen of is dit ijdele hoop? Ik verwacht eigenlijk binnenkort een email dat de V1 niet meer gemaakt wordt en dat ik het geld terug krijg...
Megekko gaat je sowieso niet aanbieden een V2 te nemen voor dezelfde prijs. Op papier is dit een andere versie kaart. Beter dus je geld terugvragen dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
3060 Ti LHR bij Alternate voor 679.

https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1762628

"Binnenkort verwacht" = vaak snel geleverd in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Xiranhi schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:37:

Megekko heeft de v2 voor 1799,- op hun website staan dus ik vrees dat het ijdele hoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:25
finsdefis schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:01:
3060 Ti LHR bij Alternate voor 679.

https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1762628

"Binnenkort verwacht" = vaak snel geleverd in mijn ervaring.
Maar die Gigabyte Eagle versies zijn qua koeling/geluid niet zo goed of vergis ik me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:21
internaut schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Maar die Gigabyte Eagle versies zijn qua koeling/geluid niet zo goed of vergis ik me ?
Heb hier een 3070 eagle en heb geen last van koeling en geluid van de kaart.
Wel dat de CPU wat meer werd belast en daardoor de CPU warmer werd, maar dat lijkt me los te staan van de temps van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
internaut schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Als je de fancurve aanpast en 'm undervolt denk ik dat het erg meevalt. Bij de meeste RTX 30-series kaarten kan dat makkelijk in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Laatst online: 20-09 22:55
finsdefis schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:12:
[...]

Als je de fancurve aanpast en 'm undervolt denk ik dat het erg meevalt. Bij de meeste RTX 30-series kaarten kan dat makkelijk in mijn ervaring.
Ik vind het grote nadeel altijd dat je dus je fan-stop functionaliteit verliest als je een custom fancurve erin zet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiranhi
HikariMisako schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Megekko heeft de v2 voor 1799,- op hun website staan dus ik vrees dat het ijdele hoop is.
Uit de algemene voorwaarden van Megekko:

4. Als de levering van een apart besteld product onmogelijk blijkt te zijn, doen wij ons best om u een vervangend artikel te leveren. Uiterlijk bij de bezorging zal dit op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld. Gaat het om een koop op afstand (zie artikel 10), dan kunt u alsnog gebruik maken van uw herroepingsrecht. De kosten van retourzending zijn in dat geval voor onze rekening.

Nu is het natuurlijk de vraag wat "ons best doen" betekend, maar voor mij lijkt het dan niet raar dat ze een gelijkwaardige kaart moeten leveren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Nu online
Xiranhi schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:34:
[...]

Nu is het natuurlijk de vraag wat "ons best doen" betekend, maar voor mij lijkt het dan niet raar dat ze een gelijkwaardige kaart moeten leveren toch?
Ik denk dat met "ons best doen" ze bedoelen dat ze best wat water bij de wijn willen doen, maar ik verwacht niet dat ze zo'n groot verschil zullen dekken. Aan andere ervaringen in dit topic te lezen is dat niet te verwachten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiranhi
HikariMisako schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat met "ons best doen" ze bedoelen dat ze best wat water bij de wijn willen doen, maar ik verwacht niet dat ze zo'n groot verschil zullen dekken. Aan andere ervaringen in dit topic te lezen is dat niet te verwachten iig.
En hoe werkt dit dan mocht ik de kaart ontvangen maar hij blijkt defect? Moet je dan ook bijlappen om een vervangend product te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Nu online
Xiranhi schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

En hoe werkt dit dan mocht ik de kaart ontvangen maar hij blijkt defect? Moet je dan ook bijlappen om een vervangend product te krijgen?
Garantie is een compleet ander verhaal, maar ook daar kan het zijn dat de levertijden zo slecht zijn dat ze je je geld terug aanbieden ipv een nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luupda
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-01-2023
plots een aantal 3060 Ti kaarten "binnenkort verwacht"

https://www.alternate.nl/Grafische-kaarten/RTX-3060-TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
HikariMisako schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Garantie is een compleet ander verhaal, maar ook daar kan het zijn dat de levertijden zo slecht zijn dat ze je je geld terug aanbieden ipv een nieuwe kaart.
Laat het 'kan' maar weg, je krijgt namelijk gewoon je geld terug en daar kun je het mee doen. Dit lijkt vooralsnog de standaard te zijn bij de meeste webwinkels.

Zolang de voorraad niet beter is zal dit wel even zo blijven. En rechtstreeks naar fabrikant lijkt ook geen optie meer te zijn, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Drop voor belgië gaande:

3080: https://www.ldlc.com/fiche/PB84565477.html
3070: https://www.ldlc.com/fiche/PB94531254.html

Aaaand it's gone.

[ Voor 38% gewijzigd door stin00 op 02-08-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
Damn was er na een minuut (of twee?) bij maar alles is al weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
Geeft de burger wel moed dat het nu toch wel lijkt of er vaker drops zijn bij Nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Orky Rulez schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:13:
Damn was er na een minuut (of twee?) bij maar alles is al weg :'(
21 dagen sinds laatste 3080 drop bij LDLC dus opzich nog steeds redelijk lang en ik denk redelijk gemiddeld voor hun gezien de historie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
De 3070 nog sneller dan de 3080 volgens mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiranhi
[...]

Ik had hierover vragen gesteld mij Megekko, wat ze doen in ieder scenario etc. - maar volgens mij zitten ze er niet echt op te wachten dit per klant te beantwoorden, kreeg een bijna auto-reply terug dat ze niet weten wanneer en of er nog iets komt, maar dat je wel kan annuleren en je geld binnen 3 dagen terug kan krijgen. Tuurlijk.. dat willen ze maar al te graag natuurlijk.

Toch fijn dat je een klant die al duizenden euro's heeft uitgegeven zo'n persoonlijk antwoord geeft.

Korte samenvatting: ik weet niet of de kaarten nog gemaakt worden - maar laat mijn bestelling uit pure hardnekkigheid nog wel een jaartje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 09:49
[...]

"Voor de openstaande orders gaan wij geen alternatieven uitleveren. Mocht de bestelde kaart uiteindelijk niet binnenkomen en end-of-life gaan, dan zullen we overgaan tot annuleren en terugbetalen." - Megekko tegenover Tweakers. Pech dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moopa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-03 13:13
Voor zij die m nog snel in huis willen hebben! Snel Snel Snel, want ik zag dat ze bij Azerty t afgelopen weekend de deur zijn uitgevlogen....

MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G voor 1399,- momenteel goedkoper dan elders en NOG op vooraad!

https://www.paradigit.nl/...10g/80058231/product/3118

GOODLUCK en wees er SNEL bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Moopa dat is zeker de lhr versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Is niet te achterhalen, maar grote kans van wel. En voor gamen is LHR toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 08:54
INNO3D GeForce RTX 3070 TWIN X2 OC LHR for 699 bij Alternate! Dit gaat de goede kant op!

pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3070 TWIN X2 OC LHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Moopa schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:13:
Voor zij die m nog snel in huis willen hebben! Snel Snel Snel, want ik zag dat ze bij Azerty t afgelopen weekend de deur zijn uitgevlogen....

MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G voor 1399,- momenteel goedkoper dan elders en NOG op vooraad!

https://www.paradigit.nl/...10g/80058231/product/3118

GOODLUCK en wees er SNEL bij...
Op StockX goedkoper te vinden, net als vele andere kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MaZo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:10:
[...]
Op StockX goedkoper te vinden, net als vele andere kaarten.
Leek mij ook al niet zo'n bijzondere aanbieding toch?

Alles wat nu verschijnt is wel LHR uiteraard, maar druppelt steeds wat nieuws binnen:

Die X3 is wel een mooie, maar binnenkort leverbaar terwijl ik sorteer op direct leverbaar is wat lame.

[ Voor 45% gewijzigd door JDx op 02-08-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

JDx schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:19:
[...]

Leek mij ook al niet zo'n bijzondere aanbieding toch?

Alles wat nu verschijnt is wel LHR uiteraard, maar druppelt steeds wat nieuws binnen:

Die X3 is wel een mooie, maar binnenkort leverbaar terwijl ik sorteer op direct leverbaar is wat lame.
Ik denk dat je nu al te laat bent want ze kwamen om half 3 beschikbaar. Volgens mij stonden ze toen gewoon op leverbaar. Ook niet gek voor die prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fed-Ex schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:28:
[...]

Ik denk dat je nu al te laat bent want ze kwamen om half 3 beschikbaar. Volgens mij stonden ze toen gewoon op leverbaar. Ook niet gek voor die prijzen.
Oh niet voor mijzelf, gewoon voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan1973
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05-2024
Dank voor de tip. Mijn 480 gaf dit voorjaar de geest. Zo'n beetje het slechtste moment. 1030 erin gezet. Noodoplossing. Ik mis echter het gamen. Vind de prijs van rond de 600 Euro voor een GTX 3060 TI goed genoeg. Natuurlijk betaal ik nog steeds teveel als je kijkt naar de adviesprijs. We weten allemaal hoe vervelend de markt is. Wellicht zakt de prijs in de loop van de herfst nog meer. Maar, gezien de vraag, niet veel.
Pas herfst (?) 2022 nieuwe kaarten. Daar ga ik niet op wachten. Ik game in 1440P.
Pagina: 1 ... 543 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord