Zijn er bij Nvidia drops op de website van Nvidia zelf? Zeg maar een systeem zoals bij AMD?
Heb de openingspost gecheckt maar die is redelijk beperkt qua inhoud.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Er komt een link op de website naar een reseller. Dus LDLC voor BE en NBB voor NL klanten. Je moet wel op de website van FR en DE kijken voor die link, NL heeft geen reseller.TrapShot schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:12:
Zijn er bij Nvidia drops op de website van Nvidia zelf? Zeg maar een systeem zoals bij AMD?
De kaarten worden dan ook aan MSRP verkocht?Postman schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:14:
[...]
Er komt een link op de website naar een reseller. Dus LDLC voor BE en NBB voor NL klanten. Je moet wel op de website van FR en DE kijken voor die link, NL heeft geen reseller.
Tevens is de link vaak te laat actief (beetje hetzelfde als met AMD en de knoppen), dus beter volg je een stock checker website/Discord/Telegram.
MSRP, want daarvoor worden alle FE verkocht.TrapShot schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:28:
[...]
De kaarten worden dan ook aan MSRP verkocht?
Heb je toevallig ook een goede telegram chat daarvoor?
Ik ben zelf van België. Dus ik kan dan gewoon kiezen tussen de Franse of Duitse versie van de website?
https://t.me/bscfounderseditionPostman schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:36:
[...]
MSRP, want daarvoor worden alle FE verkocht.
Voor Belgen moet je bij LDLC zijn, dus de Franse versie. Ik heb geen Telegram, maar denk dat iemand anders je vast kan helpen.
Sinterklaas wil bier !
Hier ook een 3080ti besteld, nog op mijn gemak een account aangemaakt en betaald. Ben benieuwd of hij ook binnenkomt.ParaWM schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:57:
Ook een 3080 Ti kunnen bestellen. Benieuwd of hij geleverd gaat worden. Status: In Bearbeitung
Er staat een Telegram voor FE kaarten 2 posts boven die van jou...jantje 2 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:53:
Hoe vaak droppen er 3080/TI FE edities? De laatste keer was ergens in juni als ik dat goed zie? Hoe krijg je een alert als dit gebeurd? Moet je dan aangesloten zitten bij een discord of is er een andere manier daarvoor?
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Ongeveer 1 keer per maand.jantje 2 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:53:
Hoe vaak droppen er 3080/TI FE edities? De laatste keer was ergens in juni als ik dat goed zie? Hoe krijg je een alert als dit gebeurd? Moet je dan aangesloten zitten bij een discord of is er een andere manier daarvoor?
@PaprikaPostman schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:21:
[...]
Ongeveer 1 keer per maand.
De rest van de informatie is wel terug te vinden in dit topic, even een paar pagina's teruglezen zie je wel links voor stock checkers voorbij komen.
Verder zou het een idee zijn als iemand de topicstart een keer bijwerkt van dit topic, maar goed ik ga niet overal de boel opruimen. Dat mag iemand anders doen
Ik neem aan dat jij je bij dezen aan wilt melden als mede-TS?
Hoe zit dat met de BTW als je over een paar maandjes als het weer kan (hopelijk) gewoon de grens over gaat en bij de lokale MM een kaartje koopt?verbaanr schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:32:
[...]
Het verschil zit in de 2% BTW die in NL 21% en in Duitsland 19% bedraagt.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Als je als particulier iets in een ander EU land koopt, betaal je daar de BTW, en that's it.JDx schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:14:
[...]
Hoe zit dat met de BTW als je over een paar maandjes als het weer kan (hopelijk) gewoon de grens over gaat en bij de lokale MM een kaartje koopt?
verbaanr schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:08:
Weet iemand wat de gebruikelijke procedure is bij NBB? Bij AMD is dat altijd wel een navolgbaar proces met verschillende mails (4/5 stuks) die elkaar opvolgen. Soms met uren vertraging, maar altijd wel hetzelfde. Ik kan in dit topic weinig vinden over Notebooksbilliger. Ik heb de indruk met alles wat ik tijdens de drop gezien heb, dat het allemaal wat minder gestroomlijnd is als bij AMD.
Ik heb alleen de "vielen Dank für Ihre Bestellung" email gekregen (met een mooie standaard disclaimer dat het nog niet definitief is). Hij staat ook in het besteloverzicht als "In Bearbeitung". So far so good!
Vraag is wat kan ik nog verwachten en hoe lang duurt dat doorgaans?
PS. 3090 besteld als vervanging van mijn 6900XT (ik had graag het rode team wat langer gesteund, maar het wordt toch weer groen voor mij)
Bestellungen von Grafikkarten werden manuell überprüft. Es kann daher leider etwas dauern, bis Sie eine Bestätigung erhalten. Diese sollte aber im Normalfall bis morgen erfolgen.
We moeten dus maar geduld hebben lijkt het. Dat andere mensen ondertussen een shipping en T&T code hebben is schijnbaar normale procedure daar.Die Bestellung sieht erstmal OK aus, aber die finale Freigabe durch die Kollegen fehlt leider noch.
Speedway4 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:01:
@verbaanr @Postman
Het is dus niet alleen bij de 3060 Ti waarvan werd gezegd dat er nogal veel orders van zijn geplaatst. Gewoon redelijk random dus. Begin er een beetje vertrouwen in te krijgen
Van de 3090 had ik:Postman schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:53:
Voor degene die nog wachten op een order bij NBB: ik heb contact gehad eerder deze avond over mijn bestelling en Eve van de klantenservice had dit erover te zeggen.
[...]
[...]
We moeten dus maar geduld hebben lijkt het. Dat andere mensen ondertussen een shipping en T&T code hebben is schijnbaar normale procedure daar.
Intussen? Doen ze dat niet al veel langer? Uitgezonderd de Founders Edition kaarten dan, die gaan geloof ik enkel naar DE, NL, AT.Colike schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:56:
Voor de Belgen onder ons, ik zie dat NBB intussen ook naar België en meerdere Europese landen verzend middels UPS.
[ Voor 3% gewijzigd door Speedway4 op 24-07-2021 13:07 ]
Enkele weken geleden had ik geprobeerd om te bestellen, tevergeefs. Mogelijk was het dan een tijdelijk "technisch" probleem dat intussen wel terug opgelost is. 😁Speedway4 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:05:
[...]
Intussen? Doen ze dat niet al veel langer? Uitgezonderd de Founders Edition kaarten dan, die gaan geloof ik enkel naar DE, NL, AT.
Sinterklaas wil bier !
Vanmorgen contact gehad met NBB over een 3080TI we schijnen geduld te moeten hebben. Ze konden wel verklappen of je order er goed uitziet maar niks bevestigen. Ik heb de eerste mail en de kaart in mijn bestellingen staan nu.ParaWM schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:25:
Is er ondertussen reden tot zorg als alleen de eerste mail pas binnen is van NBB? Was vrij laat met bestellen (3080 Ti)
Ik zou niet te veel stressen, ' in principe ' zit je goed als je betaling is afgeschreven en je de vielen dank mail hebt. Daarna is het geduld hebben. Dat is voor sommigen onder ons lastig. Echter heb ik in het verleden zoveel verschillende ervaringen dat ik niet eens meer er op ga zitten wachten. Er zijn drops dat je nog dezelfde dag T&T krijgt en drops dat het in de week erop komt. Patience is a virtue, gewoon lekker iets anders gaan doen en er niet te veel over nadenkenParaWM schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:25:
Is er ondertussen reden tot zorg als alleen de eerste mail pas binnen is van NBB? Was vrij laat met bestellen (3080 Ti)
[ Voor 6% gewijzigd door Speedway4 op 24-07-2021 14:50 ]
[ Voor 17% gewijzigd door John Dude op 24-07-2021 22:27 ]
670eur hier voor relatief zelfde performance.John Dude schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:23:
Fuck, zijn 3080 kaarten nog steeds zo duur? Ik zit te kijken pp Megekko en daar zijn de 3080 kaarten nog steeds rond de 1200-1400. Pffffff, ik heb nu een 3080 Aurus Xtreme op het oog voor 1400 maar twijfel of dat het wel waard is. Ben nu al 4 maanden aan het wachten en zoeken naar een goed aabod.
Edit: whoops verkeerde topic lol
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Of het het waard is kan je alleen voor jezelf beantwoorden.. Ik zou het er in ieder geval nooit voor betalen (al kan ik dat makkelijk).. Hangt natuurlijk ook af van in welke mate je een nieuwe videokaart nodig hebt.. Ik heb in december vorig jaar een RTX 3080 gekocht voor 849,- en vond dat toen eigenlijk al iets te duur (omdat de adviesprijs van die kaart 729,- was), maar achteraf blij dat ik het toch maar gedaan heb gezien wat er met de prijzen gebeurd is sindsdien.. De marktsituatie is ondanks dat de prijzen langzaam zakken nog steeds erg triest.. Je zou nu 10 maanden na launch een RTX 3080 moeten kunnen kopen voor onder de initiële adviesprijs, dus voor minder dan 700 euro.. Niet voor 2x de adviesprijs zoals nu nog het geval is..John Dude schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:27:
Fuck, zijn 3080 kaarten nog steeds zo duur? Ik zit te kijken pp Megekko en daar zijn de 3080 kaarten nog steeds rond de 1200-1400. Pffffff, ik heb nu een 3080 Aurus Xtreme op het oog voor 1400 maar twijfel of dat het wel waard is. Ben nu al 4 maanden aan het wachten en zoeken naar een goed aabod.
[ Voor 13% gewijzigd door Inflatable op 25-07-2021 03:26 ]
Hier hetzelfde verhaal. Was de afgrijselijke framerate in DCS VR helemaal zat. Daarbij heb ik een paar weken vrij, echt vrij. En dit houdt me de komende vijf jaar zeker in sim nirvana, dus vergeleken met een vliegtochtje naar Bali is het aanzienlijk duurzamerrachez schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:26:
yes dat is de realiteit, ik kijk al meer dan 10 maanden en nu dan maar een 3080ti bestelling gedaan. Het is niet anders, zou ik haast zeggen
Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.
Wat heb je nu dan? Om de paar dagen komt er wel iets net onder de 3080 in de aanbieding, laatste een 3070 Ti voor 800 euro en een 3060 Ti voor 700, maar die zijn ook binnen een paar uur weg.John Dude schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:27:
[ Voor 14% gewijzigd door JDx op 25-07-2021 09:36 ]
Ik heb nu een gtx980, maar mijn monitor is 3440x1440, daarnaast heb ik ook nog een 4k tv via hdmi aangesloten als tweede scherm. Ik heb al mijn andere onderdelen al aangeschaft (ik bouw een hele nieuwe pc) maar die liggen nu al 2 maanden stof te verzamelen. Het is wel handig als ik een wat sterkere kaart heb omdat ik onder andere als freelance editor werk. Maar de prijzen lijken niet meer te zakken. Het begint een beetje als de huizenmarkt aan te voelen.JDx schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:35:
[...]
Wat heb je nu dan? Om de paar dagen komt er wel iets net onder de 3080 in de aanbieding, laatste een 3070 Ti voor 800 euro en een 3060 Ti voor 700, maar die zijn ook binnen een paar uur weg.
Of zoals ik nog lager (2060 Super) en rustig afwachten, hoe goedkoper, hoe minder ze fluctueren in euro's. Die 3080 zie ik straks als het goed gaat wel "ineens" van 1400 naar onder de 1000 schieten.
Lol waarom zou je onderdelen kopen als je geen geld over hebt om voor huidige prijzen een gpu te kopen? Klinkt niet heel snugger….John Dude schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:27:
[...]
Ik heb nu een gtx980, maar mijn monitor is 3440x1440, daarnaast heb ik ook nog een 4k tv via hdmi aangesloten als tweede scherm. Ik heb al mijn andere onderdelen al aangeschaft (ik bouw een hele nieuwe pc) maar die liggen nu al 2 maanden stof te verzamelen. Het is wel handig als ik een wat sterkere kaart heb omdat ik onder andere als freelance editor werk. Maar de prijzen lijken niet meer te zakken. Het begint een beetje als de huizenmarkt aan te voelen.
Heb ook een 4K scherm ivm 3D Studio MAX (icm VRay) en Adobe Premiere, maar GPU rendering is nog niet de standaard, dus upgraden is alleen voor gamen en dat doe ik op 1080p op het 4K scherm.John Dude schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:27:
[...]
Ik heb nu een gtx980, maar mijn monitor is 3440x1440, daarnaast heb ik ook nog een 4k tv via hdmi aangesloten als tweede scherm. Ik heb al mijn andere onderdelen al aangeschaft (ik bouw een hele nieuwe pc) maar die liggen nu al 2 maanden stof te verzamelen. Het is wel handig als ik een wat sterkere kaart heb omdat ik onder andere als freelance editor werk. Maar de prijzen lijken niet meer te zakken. Het begint een beetje als de huizenmarkt aan te voelen.
Wordt toch nergens gesteld of die persoon er geld voor heeft? Misschien is het een kwestie van willen en voldoet de GTX 980 nog wel een tijdje?giantgiantus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:28:
[...]
Lol waarom zou je onderdelen kopen als je geen geld over hebt om voor huidige prijzen een gpu te kopen? Klinkt niet heel snugger….
Iemand kan het geld hebben maar gedacht hebben ik wacht wel even tot de prijzen zijn gedaald. Of bedoelde je dat ook? Op een gegeven moment kun je echter blijven wachten je zal toch een keer moeten beginnen anders is het zonde van de rest van de hardware. Die wordt namelijk wel minder waard.giantgiantus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:28:
[...]
Lol waarom zou je onderdelen kopen als je geen geld over hebt om voor huidige prijzen een gpu te kopen? Klinkt niet heel snugger….b
Apart, dan zou het in meerdere batches moeten lopen, want ik had vrij vlot de mails en 's avonds ook gelijk de track trace code die nu keurig aangeeft dat hij onderweg is en maandag wordt geleverd.zowie93 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:39:
[...]
Vanmorgen contact gehad met NBB over een 3080TI we schijnen geduld te moeten hebben. Ze konden wel verklappen of je order er goed uitziet maar niks bevestigen. Ik heb de eerste mail en de kaart in mijn bestellingen staan nu.
[ Voor 11% gewijzigd door superduper op 25-07-2021 11:46 ]
Er staat geld voor OVER heeft. Want kaarten zijn afgelopen tijd prima beschikbaar geweest. Ik doel op onderdelen kopen en die niet gebruiken.Speedway4 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:41:
[...]
Wordt toch nergens gesteld of die persoon er geld voor heeft? Misschien is het een kwestie van willen en voldoet de GTX 980 nog wel een tijdje?
Verder, denk dat de betere vraag is: Waarom bouw je niet al je nieuwe PC met je oude GPU? @John Dude Weet je in ieder geval dat je geen DOA's hebt
giantgiantus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:48:
[...]
Er staat geld voor OVER heeft. Want kaarten zijn afgelopen tijd prima beschikbaar geweest. Ik doel op onderdelen kopen en die niet gebruiken.
Je schrijft letterlijk "als je geen geld over hebt", dat is dus niet "als je er geen geld voor over hebt". Vandaar dat ik het ook zo opvatte. Onderdelen kopen en die niet gebruiken is inderdaad niet handig, dat ben ik met je eens. Kan je zomaar met een DOA zitten en ben je weer 2-4 weken verder als je gaat bouwen.giantgiantus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:28:
[...]
Lol waarom zou je onderdelen kopen als je geen geld over hebt om voor huidige prijzen een gpu te kopen? Klinkt niet heel snugger….
Ja ik denk dat een hoop mensen het geld er niet echt voor over hebben en het wel graag willen en dat voor twijfel zorgt. Of maanden twijfelen heel effectief is betwijfel ikSkybullet schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:51:
Ik vind het vooral bijzonder dat bijna een jaar na launch nogsteeds die discussie gevoerd wordt. " is product x bedrag x waard ? "
[...]
Jij en jij alleen weet wat je budget is/wat je er voor over hebt/waarvoor (particulier/bedrijfsmatig) en hoeveel je het gaat gebruiken en dus.. wat hij VOOR JOU waard is.
Je kan het geld hebben en het nog steeds te duur vinden.giantgiantus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:28:
[...]
Ja zijn er meerdere die in deze situatie zitten maar las ook dat er nu pas orders uitgeleverd worden die 14 juli besteld waren dus het kan nogsuperduper schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:46:
[...]
Apart, dan zou het in meerdere batches moeten lopen, want ik had vrij vlot de mails en 's avonds ook gelijk de track trace code die nu keurig aangeeft dat hij onderweg is en maandag wordt geleverd.
Misschien zit jij in de rij van kaarten waarvan de bestelling toch uiteindelijk niet gelukt is maar al wel in de shop 'in behandeling waren'.
De orders van 14 juli worden geannuleerd. Die waren volgens NBB op een niet natuurlijke manier gekocht. De drop van vrijdag was wel goed te doen, zonder scrips e.d. zolang je er snel bij was tijdens de drop.zowie93 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:33:
[...]
Ja zijn er meerdere die in deze situatie zitten maar las ook dat er nu pas orders uitgeleverd worden die 14 juli besteld waren dus het kan nog. Had jij ook de 3080ti?
Met wat geluk zijn er meer ps5'en bij de MediaMarkt na 27 juli. Sowieso komen ze per maand, houd de Tweakers topic in ieder geval in de gaten. 499 euro voor een ps5 disk is een koopje qua gaming performance.Dutchdesign schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:59:
Op 29 december 2020 een Asus tuf 3080 OC besteld bij Azerty voor €899,-. Ik begon toen op plek 54, ik sta nu op plek 5. Ik hoop dat ik deze nog ga ontvangen. Zo niet dan ga ik ook niet meer betalen en koop dan wel een console om mijn game behoefte te onderhouden.
Vraag mij ook af of de gemiddelde specs van PCs nu gaan achterlopen omdat het nu allemaal zo duur is.
Ja maar die zijn niet allemaal geannuleerd toch? Bij mij staat de 3080ti nog in bestelling dus hopen op alsnog een bevestiging of backorderJaïr.exe schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:39:
[...]
De orders van 14 juli worden geannuleerd. Die waren volgens NBB op een niet natuurlijke manier gekocht. De drop van vrijdag was wel goed te doen, zonder scrips e.d. zolang je er snel bij was tijdens de drop.
Hier een 3060 ti besteld (vrijdag, 1e drop), had gehoopt op een 3080 om eindelijk mijn 3080ti weg te doen (want overkill en vind de 3080ti overpriced). Die 3060 ti gaat een rx 6800 vervangen, omdat VR (Oculus Quest 2) niet lekker is met AMD kaarten.
The search continues.
Dat lijken eerder fouten geweest dan een backorder.zowie93 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:35:
[...]
Ja maar die zijn niet allemaal geannuleerd toch? Bij mij staat de 3080ti nog in bestelling dus hopen op alsnog een bevestiging of backorder
Is jouw 3060Ti wel verzonden dan?Jaïr.exe schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:39:
[...]
De orders van 14 juli worden geannuleerd. Die waren volgens NBB op een niet natuurlijke manier gekocht. De drop van vrijdag was wel goed te doen, zonder scrips e.d. zolang je er snel bij was tijdens de drop.
Hier een 3060 ti besteld (vrijdag, 1e drop), had gehoopt op een 3080 om eindelijk mijn 3080ti weg te doen (want overkill en vind de 3080ti overpriced). Die 3060 ti gaat een rx 6800 vervangen, omdat VR (Oculus Quest 2) niet lekker is met AMD kaarten.
The search continues.
Offtopic: waar baseer je dit op? Zag in het PS5 topic dat er wel wat voorraad was bij alle MM vestigingen in NL, maar dat lijken niet verkochte bundels van de 19 maart redrop te zijn. Echt structureel vrije en losse verkoop nog niet gezien.Jaïr.exe schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:41:
[...]
Met wat geluk zijn er meer ps5'en bij de MediaMarkt na 27 juli. Sowieso komen ze per maand, houd de Tweakers topic in ieder geval in de gaten. 499 euro voor een ps5 disk is een koopje qua gaming performance.
Mijn 3060 ti is nog niet verzonden, was een reactie op zijn bericht over de orders van 13 juli (hij schreef 14 juli maar denk dat hij 13 juli bedoelde). De 13 juli orders worden geannuleerd, daar heeft NBB zelfs over gemaild.Postman schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:58:
[...]
Is jouw 3060Ti wel verzonden dan?
[...]
Offtopic: waar baseer je dit op? Zag in het PS5 topic dat er wel wat voorraad was bij alle MM vestigingen in NL, maar dat lijken niet verkochte bundels van de 19 maart redrop te zijn. Echt structureel vrije en losse verkoop nog niet gezien.
De vraag naar de PlayStation 5 is veel groter dan de voorraad die wij geleverd krijgen vanuit Sony. De verwachting is dat de schaarste minimaal tot en met eind 2021 aanhoudt. Op dit moment hebben wij, van zowel de Disk versie als de Digital versie, nog niet alle pre-orders uit kunnen leveren. Nieuwe voorraden zullen dus eerst worden toegekend aan pre-orders die zijn genoteerd via MediaMarkt Online of één van onze winkels. Deze pre-order klanten zullen persoonlijk op de hoogte worden gebracht, wanneer er een PlayStation 5 voor hen klaar ligt in één van onze winkels. Aangezien wij geen duidelijk zicht hebben op nieuwe leveringen, is het plaatsen van pre-orders niet meer mogelijk. De verwachting is dat wij vanaf zomer 2021 maandelijks PlayStation 5 consoles beschikbaar zullen hebben voor de losse verkoop.
Indien 23 juli besteld, even duimen dat ze het handmatig controleren, bevestigen en verzenden. De orders van 13 juli gaan gewoon niet door, zsm zelf annuleren en dat geld gebruiken voor een komende drop.zowie93 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:35:
[...]
Ja maar die zijn niet allemaal geannuleerd toch? Bij mij staat de 3080ti nog in bestelling dus hopen op alsnog een bevestiging of backorder
Heb je ook een link?CR2032 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:21:
Knoop doorgehakt. Asus 3060 V2 TUF GAMING besteld bij Amazon.nl voor 578 euro.
Verkrijgbaar vanaf 7 augustus en nu te bestellen.
Nog steeds te duur maar ben het lange wachten meer dan zat.
[Afbeelding]
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1723539CR2032 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:21:
Knoop doorgehakt. Asus 3060 V2 TUF GAMING besteld bij Amazon.nl voor 578 euro.
Verkrijgbaar vanaf 7 augustus en nu te bestellen.
Nog steeds te duur maar ben het lange wachten meer dan zat.
[Afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door JDx op 26-07-2021 10:54 ]
AJB
Voor 50-60 euro meer heb je bij Amazon tegenwoordig ook LHR 3060 Ti's, die bijna wekelijks bij Amazon beschikbaar komen.CR2032 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:12:
[...]
AJB![]()
https://www.amazon.nl/gp/product/B09666N3HB
Levering is bevestigd en bedrag werd gelijk al afgeschreven van mijn CC.
@JDx
Het enige bijzonder is de prijs. Amazon.nl heeft wel vaker heel kort van deze aanbiedingen.
[Afbeelding]
Die V2 is zelfs ook LHR en hij moet nog 2 weken wachtenmaikie61 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:14:
[...]
Voor 50-60 euro meer heb je bij Amazon tegenwoordig ook LHR 3060 Ti's, die bijna wekelijks bij Amazon beschikbaar komen.
Maar dan moet je ook net zo'n drop kunnen pakken. Nu zijn de 3060 Ti's daar allemaal +800 euromaikie61 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:14:
[...]
Voor 50-60 euro meer heb je bij Amazon tegenwoordig ook LHR 3060 Ti's, die bijna wekelijks bij Amazon beschikbaar komen.
[ Voor 29% gewijzigd door CR2032 op 26-07-2021 11:37 ]
[ Voor 35% gewijzigd door stin00 op 26-07-2021 11:47 ]
stin00 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:35:
Mijn 3060 TI bij NBB is 'storniert', dus geannuleerd.. geen idee waarom . Heb geen mail ontvangen maar zie het in m'n NBB bestellingen overzicht...
Edit: ah de klantenservice geeft aan dat ik ooit al een andere kaart via ze gekocht heb en er niet 2 mag kopen, ondanks dat het een totaal andere kaart was.
[ Voor 10% gewijzigd door Point.Flare op 29-07-2021 00:30 ]
Balen. De klantenservice gaf hier ook al aan dat het in ieder geval neit zo dat er meer kaarten zijn verkocht dan er voorraad is en gaat het echt om een handmatige check.stin00 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:35:
Mijn 3060 TI bij NBB is 'storniert', dus geannuleerd.. geen idee waarom . Heb geen mail ontvangen maar zie het in m'n NBB bestellingen overzicht...
Edit: ah de klantenservice geeft aan dat ik ooit al een andere kaart via ze gekocht heb en er niet 2 mag kopen, ondanks dat het een totaal andere kaart was.
Ooit een 3080 gekocht en wilde nu een 3060 TI voor een collega. Klantenservice geeft aan 1 Nvidia FE GPU per huishoudenSpeedway4 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:52:
[...]
Balen. De klantenservice gaf hier ook al aan dat het in ieder geval neit zo dat er meer kaarten zijn verkocht dan er voorraad is en gaat het echt om een handmatige check.
Nu wilde ik zelf eigenlijk een 3070 maar heb ik de 3060 Ti gekocht omdat de 3070 niet is gedropt. Heb jij een kaart gekocht eerder of meerdere? En ging het ook om een 3060 Ti of niet?
Oneplus 10 Pro | O11 Dynamic, Seasonic PX850, ASUS Strix Z490-E, 10700K, AMD 6900 XT, 32 GB, WD Black NVMe SSD SN750 500GB, Intel P660 2TB, 2x Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 | Syonology DS918+ 3x 16 TB
Doe jezelf een plezier en zet sharpening op 80%. Thank me laterrockforce schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:25:
Voor de mensen die de Asus Strix 3080 OC hadden besteld en zicht een plekje zien zakken bij Alternate.
Is een annulering van mijn bestelling denk meld het hier om gissen te voorkomen voor de rest.
succes allen met het bemachtigen van een kaart ik ben overgestapt naar het rode kamp.
6900XT weten te bemachtigen.
Dan draai ik de vraag om, hoe is jouw ervaring met marktplaats?John Dude schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:22:
Iemand hier ervaring met Vraag en Aanbod? Ik zie altijd gesealde FE kaarten langs komen voor veel betere prijzen als gelijkwaardige (of zelfs mindere) kaarten dan op webshops langskomen (ik kan bijv een FTW3 Ultra 3080 voor 1350 op megekko krijgen maar bij V&A staat een 3080Ti FE voor 1399). Maar ik heb geen idee hoe V&A zich verhoudt vergeleken met bijv Marktplaats.
Ennnn... Niet alleen marktplaats of V&A, gewoon mensen in het algeheel. Je slaat de spijker wel op de kop want het gaat echt om de je eigen ervaring en beoordelingsvermogen bij 2e hands koop, daarbij heb je bar weinig aan die van een ander (reviews uitgesloten natuurlijk).Skybullet schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:24:
[...]
Dan draai ik de vraag om, hoe is jouw ervaring met marktplaats?
Precies.. je hebt wappies en je hebt hele nette mensen. Je hebt fraudeurs en oprechte mensen..
[ Voor 10% gewijzigd door Speedway4 op 26-07-2021 13:33 ]
Zelfs een 3070 zie ik nu af en toe voor net iets meer dan 700 voorbij komen.maikie61 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:14:
[...]
FE op V&A of marktplaats vind ik nu echt grote onzin. De meeste kaarten zijn echt goed aan te komen bij de drops, zonder rare fratsen of scripts etc. Zodra men dan deze kaarten in de verkoop gooit met een winst van €150-300 en je gaat ze daar halen ben je echt een dief van je eigen portemonee en je houd het scalpen nog in stand ook.John Dude schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:22:
Iemand hier ervaring met Vraag en Aanbod? Ik zie altijd gesealde FE kaarten langs komen voor veel betere prijzen als gelijkwaardige (of zelfs mindere) kaarten dan op webshops langskomen (ik kan bijv een FTW3 Ultra 3080 voor 1350 op megekko krijgen maar bij V&A staat een 3080Ti FE voor 1399). Maar ik heb geen idee hoe V&A zich verhoudt vergeleken met bijv Marktplaats.
Ik heb wel veel ervaring met Marktplaats (als koper en verkoper) en weet waar ik op moet letten. Alleen heb ik met V&A specifiek geen ervaring maar ik begrijp dat het op hetzelfde neerkomt (gezond verstand).Speedway4 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:32:
[...]
Ennnn... Niet alleen marktplaats of V&A, gewoon mensen in het algeheel. Je slaat de spijker wel op de kop want het gaat echt om de je eigen ervaring en beoordelingsvermogen bij 2e hands koop, daarbij heb je bar weinig aan die van een ander (reviews uitgesloten natuurlijk).
@John Dude Als je zelf geen inschatting kan maken hoe de boel werkt en wat je er van moet vinden... dan ben je een goed doelwit voor een mogelijke oplichter. Het is allemaal niet heel ingewikkeld om: goed te lezen, profiel en beoordelingen te checken en iets op te halen/verzekerd te laten verzenden. Wat ik bij grote bedragen doe is de naam van de bankrekening checken met die op de bon (als het de eerste koper is). Uiteindelijk draait het om je eigen beoordelingsvermogen (en dus op jezelf vertrouwen). Aan andere vragen wat zij er van vinden geeft mijn inziens enkel schijnveiligheid.
On topic:
Auftragsbestätigung![]()
Ik zit al 4 maanden te wachten op een "drop" en heb ze allemaal gemist. Ik heb simpelweg de tijd er niet voor om daarvoor "te gaan zitten." Bij de tijd dat ik in de gaten heb dat er een drop is ben ik al te laat. Plus heb ik heb geen CC wat als ik het begrijp een must is bij FE drops.superduper schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:39:
[...]
FE op V&A of marktplaats vind ik nu echt grote onzin. De meeste kaarten zijn echt goed aan te komen bij de drops, zonder rare fratsen of scripts etc. Zodra men dan deze kaarten in de verkoop gooit met een winst van €150-300 en je gaat ze daar halen ben je echt een dief van je eigen portemonee en je houd het scalpen nog in stand ook.
Mijn advies: lekker laten lopen en via officiele kanalen zo'n grote aanschaf doen. Tenzij je een acuut 'probleem' hebt en vanwege afkickverschijnsels meer dood dan levend bent
PreciesJohn Dude schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:40:
[...]
Ik heb wel veel ervaring met Marktplaats (als koper en verkoper) en weet waar ik op moet letten. Alleen heb ik met V&A specifiek geen ervaring maar ik begrijp dat het op hetzelfde neerkomt (gezond verstand).
"Duur" is een relatieve term, waar iedereen een eigen betekenis voor heeft.scytheCS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:19:
https://www.notebooksbill...4b-4c78-9859-39e8f2a87483
Wat denken jullie? Veel te duur nog toch?
[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 26-07-2021 15:34 ]
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
[ Voor 11% gewijzigd door dajema op 27-07-2021 11:33 ]
Als je niet voor een FE gaat en ook niet wilt wachten dan is de Hardwareluxx telegram ook wel een goede. Daar krijg je dagelijks berichten van drops van kaarten bij verschillende aanbieders. Soms zitten er goede aanbiedingen tussen, vaak ook is het nog veel te duur. Maar als je het een beetje in de gaten houdt krijg je een beetje gevoel op de juiste prijzen. Je kunt dan ook zeker wat scoren. Ik heb een keer een ASUS TUF 3090 in mijn winkelmand gehad voor 1499 (!! dus lager dan MSRP en sneller dan een FE) via de officiele Asus shop (alleen die verzonden de kaart niet naar NLJohn Dude schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:40:
[...]
Ik heb wel veel ervaring met Marktplaats (als koper en verkoper) en weet waar ik op moet letten. Alleen heb ik met V&A specifiek geen ervaring maar ik begrijp dat het op hetzelfde neerkomt (gezond verstand).
ASUS shop accepteert forwarders zoals MailboxDE.verbaanr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:28:
[...]
Als je niet voor een FE gaat en ook niet wilt wachten dan is de Hardwareluxx telegram ook wel een goede. Daar krijg je dagelijks berichten van drops van kaarten bij verschillende aanbieders. Soms zitten er goede aanbiedingen tussen, vaak ook is het nog veel te duur. Maar als je het een beetje in de gaten houdt krijg je een beetje gevoel op de juiste prijzen. Je kunt dan ook zeker wat scoren. Ik heb een keer een ASUS TUF 3090 in mijn winkelmand gehad voor 1499 (!! dus lager dan MSRP en sneller dan een FE) via de officiele Asus shop (alleen die verzonden de kaart niet naar NL).
Link naar de groep: https://t.me/HWL_GPU_Verfuegbarkeitshinweise
Had me iets beter voor moeten bereiden klopt. Die 3070 had ik ook gezien. Het leek wel of de prijs niet klopte, maar ik heb deze beide 'aanbiedingen' (normaal zijn ze veel duurder) al meerdere keren voorbij zien komen in een paar weken.maikie61 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:35:
[...]
ASUS shop accepteert forwarders zoals MailboxDE.
Verder hadden ze ook een RTX 3070 voor 499 recent.
ASUS DUAL-RTX3070- is beschikbaar gekomen bij ASUS Webshop DE om Friday, July 23, 2021 07:14:24 (GMT) voor €499,00
Status vanmiddag veranderd naar "Versandabwicklung" dus dat gaat wel goed komen vanaf nu thanks! Nu de T&T afwachtenPostman schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:55:
[...]
Dat lijken eerder fouten geweest dan een backorder.
De 3080Ti drop was trouwens afgelopen vrijdag (23 juli), dus mocht de status deze week (ik denk morgen al) niet veranderen van je order dan kun je waarschijnlijk wachten tot in de eeuwigheid
Dat is wel apart dan. Want ze doen eerst voorkomen dat alles geannuleerd is op 13 juli en vervolgens komen sommige mensen nog in een soort backorder terecht.zowie93 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:55:
[...]
Status vanmiddag veranderd naar "Versandabwicklung" dus dat gaat wel goed komen vanaf nu thanks! Nu de T&T afwachten
Dan zou ik zeggen deel je geheimen want met name een 3060Ti, 3070 (ti) of 3080 is letterlijk binnen een halve minuut totaal uitverkocht wanneer ze droppen bij NBB. Dus goed te doen zonder trucjes klopt gewoon niks van. Dan kom je überhaupt de wachtrij niet door voordat voorraad op is.superduper schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:39:
[...]
FE op V&A of marktplaats vind ik nu echt grote onzin. De meeste kaarten zijn echt goed aan te komen bij de drops, zonder rare fratsen of scripts etc. Zodra men dan deze kaarten in de verkoop gooit met een winst van €150-300 en je gaat ze daar halen ben je echt een dief van je eigen portemonee en je houd het scalpen nog in stand ook.
Mijn advies: lekker laten lopen en via officiele kanalen zo'n grote aanschaf doen. Tenzij je een acuut 'probleem' hebt en vanwege afkickverschijnsels meer dood dan levend bent
[ Voor 8% gewijzigd door Hupske op 26-07-2021 18:03 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Geen geheim, maar uiteraard misschien een N=1 ervaring. Vrijdag ongeveer een half uurtje na de link in tweakers hier bij NBB om mijn dooie gemak een 3080ti kunnen bestellen. Zitten prutsen met een account aanmaken (wat al bleek te bestaan, wachtwoord opzoeken) en daarna als een normale bestelling door kunnen klikken.Nephalem schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:45:
[...]
Dan zou ik zeggen deel je geheimen want met name een 3060Ti, 3070 (ti) of 3080 is letterlijk binnen een halve minuut totaal uitverkocht wanneer ze droppen bij NBB. Dus goed te doen zonder trucjes klopt gewoon niks van. Dan kom je überhaupt de wachtrij niet door voordat voorraad op is.
3090 wil nog wel eens wat langer openstaan maar dan ben je alsnog 1500 voor een videokaart op aan het hoesten.
Hier hetzelfde. Vrij laat besteld, 20min na de link post wel. Vanmorgen bevestiging en nu net verzend bevestiging. In de mail van vanmorgen stond nog verwachte levertijd 30 juli tot 2 augustus. Vandaag blijkbaar al ingepakt. 3080ti. Nu hopen dat de leverings freeze tot volgende week donderdag die ik heb ingesteld in de UPC app werkt. Want tot dan zit ik in Oostenrijksuperduper schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:09:
[...]
Geen geheim, maar uiteraard misschien een N=1 ervaring. Vrijdag ongeveer een half uurtje na de link in tweakers hier bij NBB om mijn dooie gemak een 3080ti kunnen bestellen. Zitten prutsen met een account aanmaken (wat al bleek te bestaan, wachtwoord opzoeken) en daarna als een normale bestelling door kunnen klikken.
Misschien had ik poepmazzel, en is het bij andere kaarten anders, maar je ziet nu meer mensen met een normale aankoop ervaring. Dus het kan.
Sinterklaas wil bier !
Was jouw 3080 ti besteld op 13 juli of 23 juli?zowie93 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:55:
[...]
Status vanmiddag veranderd naar "Versandabwicklung" dus dat gaat wel goed komen vanaf nu thanks! Nu de T&T afwachten
23 juli besteld en ik was vrij laat ongeveer 1 minuut na mijn bestelling was het uitverkocht.Jaïr.exe schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:47:
[...]
Was jouw 3080 ti besteld op 13 juli of 23 juli?
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq