[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 531 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22
Boefmans schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Ik hoop dat ze bakken met geld verliezen.
Al dat gehaat ... chill out mensen.
Een goede scalper weet gewoon dat hij binnen 30 dagen gewoon producten kan retourneren.
Dat is waarom scalpen zo populair is. 0 risico (want je kan het gewoon retourneren als je het niet verkocht krijgt) maar wel de profijten (winst van paar honderd euro's als het je wel lukt).

Ook de gehoop en wensberichten van mensen "koop alstublief niets meer want dan dalen de prijzen". Netalsof dat bericht gelezen wordt door mensen die gpu kopen. Met dat bericht bereik je nog niet eens 0,1% van de gpu kopers en die je bereikt, laat misschien 0,1% zich beinvloeden daardoor.

Bitcoin kruipt weer richting 30k en eth richting 1800. Mocht naar de juli update van eth positief uitpakken voor de miners, dan zie ik zelf dat na de zomer opnieuw met tekorten zitten. De grote dip na de ban van china blijft ook compleet achterwege.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47
FireBladeX schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:56:

Bitcoin kruipt weer richting 30k en eth richting 1800. Mocht naar de juli update van eth positief uitpakken voor de miners, dan zie ik zelf dat na de zomer opnieuw met tekorten zitten. De grote dip na de ban van china blijft ook compleet achterwege.
Etherium wordt (ooit lol) proof of stake dus weinig minen meer.
Met wat je daarvoor zei kompleet mee eens, scalpers soit.
Ik koop geen kaart met 25+% opleg, dan maar een jaar op een 1060 spelen boeit me echt niet.

Eerste wereld problematiek, wou dat mensen zich wat kwaaier gingen maken over die achterlijke middeleeuwse wet in Hongarije.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Bad Brains schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Etherium wordt (ooit lol) proof of stake dus weinig minen meer.
Met wat je daarvoor zei kompleet mee eens, scalpers soit.
Ik koop geen kaart met 25+% opleg, dan maar een jaar op een 1060 spelen boeit me echt niet.

Eerste wereld problematiek, wou dat mensen zich wat kwaaier gingen maken over die achterlijke middeleeuwse wet in Hongarije.
Die Hongaren zijn gewoon chagrijnig omdat ze geen GPU's kunnen krijgen. Zodra er weer RTX stock is mag de regenboog vlag vast weer uit. :P

Maar inderdaad; de emoties bij sommigen hier lopen zo hoog op. Dit zag je ook bij de PS5 tekorten. Er was in dat topic iemand die serieus het leven niet meer zag zitten omdat hij geen PS5 kon bemachtigen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 16:35
Even snel rondje gedaan, voorraden van de meest geliefde kaarten zijn of op (Meggekoo) of wel te kop maar weer voor de hogere prijzen (2k bij Alternate)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luupda
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-01-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:23
Nou, mailtje terug van Informatique:
Allereerst excuses voor de late reactie, ik ben bang dat uw mail per ongeluk verkeerd terecht is gekomen intern.
Wat de videokaart betreft, ik zie voor dit model voorlopig geen binnenkomende bestellingen staan dus ik moet u helaas teleurstellen. Bij deze is de bestelling geannuleerd en uw geld teruggestort. Dit kan u binnen 2 dagen op uw rekening terugverwachten.
Mocht ik nog iets voor u kunnen betekenen dan hoor ik het graag!
En dat was dan dat. 5 maanden gewacht.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F5544
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:45
MacDokie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:02:
Nou, mailtje terug van Informatique:

[...]

En dat was dan dat. 5 maanden gewacht.
Ach megekko en de andere shops gaan het ook binnenkort doen. Ze maken te weinig winst op je. Ieder winstgevend bedrijf vind je een last als ze ergens anders het dubbele kunnen krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Een goede scalper weet gewoon dat hij binnen 30 dagen gewoon producten kan retourneren.
Dat is waarom scalpen zo populair is. 0 risico (want je kan het gewoon retourneren als je het niet verkocht krijgt) maar wel de profijten (winst van paar honderd euro's als het je wel lukt).

Ook de gehoop en wensberichten van mensen "koop alstublief niets meer want dan dalen de prijzen". Netalsof dat bericht gelezen wordt door mensen die gpu kopen. Met dat bericht bereik je nog niet eens 0,1% van de gpu kopers en die je bereikt, laat misschien 0,1% zich beinvloeden daardoor.

Dat "koop alsjeblieft niets meer want dan dalen de prijzen" zal vanwege de reden die je in het begin noemt ook niet werken bij scalpers. Sommigen doen het op kleine schaal en retourneren gewoon binnen de wet koop op afstand nu, anderen frauderen misschien half door te doen alsof ze particulieren zijn terwijl ze tientallen kaarten per maand verschepen.

Waar het wél blijkt te werken is de webshops. Die vroegen doorgaans nog meer dan scalpers en daar zie je de prijzen nog steeds dalen 8) En met 'het' bedoel ik dan gewoon dat genoeg mensen iets niet kopen, niet dat we hier op een forum denken de markt te kunnen beïnvloeden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22
finsdefis schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Dat "koop alsjeblieft niets meer want dan dalen de prijzen" zal vanwege de reden die je in het begin noemt ook niet werken bij scalpers. Sommigen doen het op kleine schaal en retourneren gewoon binnen de wet koop op afstand nu, anderen frauderen misschien half door te doen alsof ze particulieren zijn terwijl ze tientallen kaarten per maand verschepen.

Waar het wél blijkt te werken is de webshops. Die vroegen doorgaans nog meer dan scalpers en daar zie je de prijzen nog steeds dalen 8) En met 'het' bedoel ik dan gewoon dat genoeg mensen iets niet kopen, niet dat we hier op een forum denken de markt te kunnen beïnvloeden :+
Het is alleen koffie dik kijken wat het aandeel is geweest. De gros die deze topic volgt en reageert zal nooit kaarten kopen dat 2 a 300 euro boven msrp ligt. Prijs daalt gewoon vanwege vraag en aanbod. De gamer die 2.000 euro voor een rtx 3080 heeft betaald, is op een hand te tellen. Maar miners kochten het massaal op. Voor hun boeide het echt niet of ze nu 1100 of 1900 euro voor uitgaven. Voor hun waren scalpers ook prima zakenlui. Een miner heeft niet altijd tijd, ruimte en kennis om op gpu's te jagen.

Maar je hebt ook met iets te maken dat inkoopprijs heet. Ik geloof dat net voor de gpu tekorten, winkeliers het voor een mooie bedrag hebben kunnen inkopen. Maar op een gegeven moment zijn de prijzen van de leveranciers ook omhoog gegaan. Ik weet niet hoeveel maar stel dat een winkelier voor een iChill 3080, 1048 euro heeft betaald. Dan kan je wachten net zo lang als je wilt, maar de winkelier gaat het niet met verlies verkopen.

En daarom mijn reactie: de invloed van een smeekbericht op een forum die na 2-3 pagina's toch nooit meer gelezen wordt is echt zeer minimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermida
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-08 20:23
MetalSonic schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:54:
Even snel rondje gedaan, voorraden van de meest geliefde kaarten zijn of op (Meggekoo) of wel te kop maar weer voor de hogere prijzen (2k bij Alternate)...
Ik volg een paar kaarten, en de laatste prijsdalingen zijn inmiddels alweer zo'n twee weken geleden. Niet elke winkel laat zien hoeveel ze op voorraad hebben (Azerty wel) dus of het ook echt wordt verkocht voor deze nieuwe stabiele prijzen of dat ze nu tegen hun eigen winstmarge aanzitten en niet verder kunnen dalen is niet goed te zeggen. Het feit dat de prijzen in België en Duitsland niet heel veel verschillen van deze nieuwe prijzen suggereert enigszins dat dit de prijzen zijn waarvoor winkels de afgelopen maand(en) hebben ingekocht.

De 3070 Ti zit nu met sommige modellen rond de €900, nog altijd hoog, maar het grootste verschil blijft zitten bij de 3080 kaarten. Die zijn vrijwel overal nog altijd ruim dubbel de non-Ti FE adviesprijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Hermida op 28-06-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Hermida schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Ik volg een paar kaarten, en de laatste prijsdalingen zijn inmiddels alweer zo'n twee weken geleden. Niet elke winkel laat zien hoeveel ze op voorraad hebben (Azerty wel) dus of het ook echt wordt verkocht voor deze nieuwe stabiele prijzen of dat ze nu tegen hun eigen winstmarge aanzitten en niet verder kunnen dalen is niet goed te zeggen. Het feit dat de prijzen in België en Duitsland niet heel veel verschillen van deze nieuwe prijzen suggereert enigszins dat dit de prijzen zijn waarvoor winkels de afgelopen maand(en) hebben ingekocht.

De 3070 Ti zit nu met sommige modellen rond de €900, nog altijd hoog, maar het grootste verschil blijft zitten bij de 3080 kaarten. Die zijn vrijwel overal nog altijd ruim dubbel de non-Ti FE adviesprijs.
Paar weken geleden was het hier feest inderdaad. Toen hadden wat wat mooie dalingen. Maar het lijkt wel alsof het nu is "gestabiliseerd??".... Voorlopig in elk geval.

Als ik een kaart koop wil ik er lekker lang mee vooruit. Ik wil niet elke 2 jaar een nieuwe kaart kopen dus voor mij is het echt de 3080..... Ik vind die kaart nog wat te duur dus voorlopig wacht ik even.

*klopt ook nog eens af dat zijn MSI 980 het nog steeds doet <3 *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Al wééééken geen enkele 3080 (asus rog strix) geleverd bij megekko. Sta al 8 maand in de queue, momenteel plaats 112.

Ik heb het gevoel dat de TI modellen het nu volledig kapot hebben gemaakt. Eerst ging het heel traag, maar sedert de TI modellen, gaat het NIET meer vooruit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
Yep, daarbij komt nog dat de 3080 zal worden vervangen door een 3080 LHR variant.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 16:13

_mARCO_

Hier staat niks

stylezzz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:32:
Yep, daarbij komt nog dat de 3080 zal worden vervangen door een 3080 LHR variant.....
Met waarschijnlijk een ander artikelnummer, zodat plaats in de wachtrij ook niet meer telt... :|

sigloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 11:11
Goed om te zien dat de markt voor de kaarten langzamerhand weer wat normaal wordt.

Wat ik wel verwonderlijk vind is dat ik niet één bericht van Alternate heb gehad in al die tijd (we gaan hard naar een jaar nu).
DLSS schreef op maandag 28 juni 2021 @ 03:32:
[...]
Zijn dit mensen die voorheen sneakers scalpten en zich nu op een nieuwe fad gestort hebben? Of zijn het gamers die bekend zijn met de historische GPU markt?
Bij sommige denk ik echt het eerste, zie deze tiktok bijvoorbeeld:

https://www.tiktok.com/@gpu_scalper

Of misschien is het maar beter van niet. Denk dat de beelden voor wat hoge bloeddruk kan zorgen bij sommige mede tweakers.

[ Voor 0% gewijzigd door Arboris op 28-06-2021 16:58 . Reden: Typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conbla
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-09 20:34
SideShow schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:10:
Al wééééken geen enkele 3080 (asus rog strix) geleverd bij megekko. Sta al 8 maand in de queue, momenteel plaats 112.

Ik heb het gevoel dat de TI modellen het nu volledig kapot hebben gemaakt. Eerst ging het heel traag, maar sedert de TI modellen, gaat het NIET meer vooruit.
Ik denk dat je inderdaad beter de conclusie kan trekken dat je die kaart niet gaat ontvangen bij Megekko..
Ik heb zelf vorige week 2 3070’s op de kop weten te tikken bij Amazon waarvan 1 geleverd die ik zelf gebruik nu.
Die tweede kaart is een Aorus 3070, gekocht voor €810. Ik ga deze week cancellen aangezien ik m niet meer nodig heb.
Als iemand die bestelling wilt overnemen, kun je mij een DM sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Nvm, topic vervuiling.

[ Voor 95% gewijzigd door AtlAntA op 28-06-2021 15:36 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
edit: alweer uitverkocht

3070 ti voor 819:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1760574

[ Voor 11% gewijzigd door claudior op 28-06-2021 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosetapo
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-07-2021
De inno3d 3080 Ti iChill versie is nu 1499 op NBB, echter word het op een rare manier 1524 bij het afrekenen (exclusief verzendkosten)
https://www.notebooksbill...08-4499-9985-b573900c873a

EDIT: De btw dus, dank ParaWM onder me.
En hiermee ben ik tevreden en verlaat ik de jacht op een kaart. de huidige 3080ti van alternate gaat retour (de basis versie van inno3d) en ik houd de iChill versie omdat deze mooie lichtjes hebben.

[ Voor 64% gewijzigd door goosetapo op 28-06-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 16:33

ParaWM

Pro Prutser

goosetapo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:49:
De inno3d 3080 Ti iChill versie is nu 1499 op NBB, echter word het op een rare manier 1524 bij het afrekenen (exclusief verzendkosten)
https://www.notebooksbill...08-4499-9985-b573900c873a
1499 / 1.19 * 1.21 :)

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goosetapo
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-07-2021
ah, de BTW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 16:20
[...]

Ik zie op dit moment nog geen echt groot herstel van bitcoin en eth... het is niet uitgesloten dat er in Europa en in de VS nog wat regelgeving en besprekingen komen.

Op de lange termijn is crypto een groot vraagteken. Voor hetzelfde geld stort het als een kaartenhuis in elkaar mochten ze het in de vs ooit nog verbieden bijvoorbeeld. (Niet iedereen zal zich daar iets van aantrekken maar tegelijkertijd verdampt de potentie voor het grote publiek)

Ik vind het idee van crypto best leuk btw, ben er niet perse blij mee als het flopt, maar die kans bestaat nog altijd op de lange termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAYbe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-04-2024
nexfox schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:19:
Ik heb een update van megekko gekregen betreft de 3070 Eagle (Non-OC) ik sta op plek 5:

De nieuwe leverdatum is 01-07-2021.

Hier onder staat de verwachte levertijd van de artikelen.

Overzicht bestelde producten:
1x 293969 VGA Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE 8G In ons magazijn verwacht: 30-06-2021
Ze krijgen er minder dan 36 iig :(

Mag ik vragen hoe laat jij hem besteld hebt trouwens? Ben wel benieuwd hoeveel tijd er tussen ons in zat :)
Ik kwam om 14:26 door het systeem heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vatoloco777
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:10
Ik wacht sinds januari op een ASUS 3080 TUF OC. Ik deed navraag bij Asus, omdat ik me afvroeg of de kaart nog wel geleverd zal worden. Ik kreeg de volgende reactie:

‘Bedankt voor je bericht. Op het moment is de vraag naar de RTX30-serie videokaarten waaronder de TUF Gaming RTX 3080 nog steeds veel groter dan het aanbod, al nemen de aantallen die we ontvangen wel toe.
We doen uiteraard ons best om al onze partners zo snel mogelijk te voorzien van de bestelde (pre-)orders. We weten echter op dit moment niet wanneer deze kaarten weer normaal voorradig zijn.
We begrijpen dat dit frustrerend is en willen daarom een beroep doen op je geduld. Dankjewel.

Met vriendelijke groet / Best Regards,
Team ASUS Benelux’

Blijkbaar zijn ze wel van plan om de pre-orders uit te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
vatoloco777 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:18:
Ik wacht sinds januari op een ASUS 3080 TUF OC. Ik deed navraag bij Asus, omdat ik me afvroeg of de kaart nog wel geleverd zal worden. Ik kreeg de volgende reactie:

‘Bedankt voor je bericht. Op het moment is de vraag naar de RTX30-serie videokaarten waaronder de TUF Gaming RTX 3080 nog steeds veel groter dan het aanbod, al nemen de aantallen die we ontvangen wel toe.
We doen uiteraard ons best om al onze partners zo snel mogelijk te voorzien van de bestelde (pre-)orders. We weten echter op dit moment niet wanneer deze kaarten weer normaal voorradig zijn.
We begrijpen dat dit frustrerend is en willen daarom een beroep doen op je geduld. Dankjewel.

Met vriendelijke groet / Best Regards,
Team ASUS Benelux’

Blijkbaar zijn ze wel van plan om de pre-orders uit te leveren.
Ik hoop het voor je, maar dit klinkt toch beetje als een copy-paste antwoord om van dit soort vragen af te komen. Dus of je er echt iets uit mag concluderen moet de toekomst uitwijzen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexfox
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-04 23:11
MAYbe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 00:35:
[...]

Ze krijgen er minder dan 36 iig :(

Mag ik vragen hoe laat jij hem besteld hebt trouwens? Ben wel benieuwd hoeveel tijd er tussen ons in zat :)
Ik kwam om 14:26 door het systeem heen.
14:21 had ik de bevestiging email van megekko, ik stond op plek 35 op de launch dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAYbe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-04-2024
nexfox schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:08:
[...]

14:21 had ik de bevestiging email van megekko, ik stond op plek 35 op de launch dag.
Oh wow, ik stond op plek 141. Maar in al die maanden ben je dus maar 30 plekjes opgeschoten?

Ik dacht dat er veel meer geleverd was maar dat zullen dan wel annuleringen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexfox
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-04 23:11
MAYbe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Oh wow, ik stond op plek 141. Maar in al die maanden ben je dus maar 30 plekjes opgeschoten?

Ik dacht dat er veel meer geleverd was maar dat zullen dan wel annuleringen zijn..
Yup, Ik denk dat er zo'n 15-20 kaarten max geleverd zijn tot nu toe, de rest zijn annuleringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Vanochtend een rondje gedaan voor 3080 kaarten, zag helaas niks aantrekkelijks. (Alternate, Azerty etc)

Edit: 3070 is wel op veel plekken te koop voor rond de 1.000 of nog iets lager, zag net dat de 3070 Gaming ook bij Coolblue te koop is (1049)

[ Voor 41% gewijzigd door MetalSonic op 29-06-2021 13:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben nu al die mensen die de kaart nog in pre order / backorder hebben staan al reeds betaald (ga uit van wel) maar dan hoop ik toch dat mensen wel wakker blijven als een leverancier omvalt want dit is natuurlijk een gigantisch lekkere financiële buffer voor veel it bedrijven dus als ze het al slecht hadden kan je nu zomaar je geld kwijt raken als je niet oplet. En als ik dan zie dat mensen (150+ op 1 kaart) al meer dan 6 maanden wachten dan zijn de meeste verzekerings polissen ook vervallen (paypal, creditcard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 12:57
MetalSonic schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:59:
Vanochtend een rondje gedaan voor 3080 kaarten, zag helaas niks aantrekkelijks. (Alternate, Azerty etc)

Edit: 3070 is wel op veel plekken te koop voor rond de 1.000 of nog iets lager, zag net dat de 3070 Gaming ook bij Coolblue te koop is (1049)
De 3070 TI is ook al op veel plekken voor rond de 1.000 te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 18:39
https://www.alternate.nl/...%20kaart&utm_term=1753018

Dat is toch helemaal geen gekke prijs voor een 3070ti? ik bedoel 900, zeker als ik dan lees dat mensen blij zijn dat de 3070 rond de 1000 is.

900 euro (misschien steeds (veel) te hoog) en direct leverbaar.

edit: wat ik dan niet snap he:
pricewatch: MSI GeForce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G 3070TI voor 999 direct leverbaar.

pricewatch: MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio de 3070 NON ti voor dezelfde prijs.

Waarom zou men dan voor de non ti gaan?

[ Voor 38% gewijzigd door beebie121 op 29-06-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 16:36
beebie121 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:48:
https://www.alternate.nl/...%20kaart&utm_term=1753018

Dat is toch helemaal geen gekke prijs voor een 3070ti? ik bedoel 900, zeker als ik dan lees dat mensen blij zijn dat de 3070 rond de 1000 is.

900 euro (misschien steeds (veel) te hoog) en direct leverbaar.

edit: wat ik dan niet snap he:
pricewatch: MSI GeForce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G 3070TI voor 999 direct leverbaar.

pricewatch: MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio de 3070 NON ti voor dezelfde prijs.

Waarom zou men dan voor de non ti gaan?
Waarschijnlijk LHR variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Met de non-ti heb je nu waarschijnlijk nog een non-LHR kaart te pakken. Mensen hopen dat dit een positief effect op de restwaarde heeft. (of dat men hun kaart kan scalpen als er weer een minin-hype ontstaat)

[ Voor 20% gewijzigd door stylezzz op 29-06-2021 13:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 19:34
beebie121 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:48:
grappige is dat toen de 2080TI voor 999 MSRP gelanceerd werd de wereld te klein was. Nu zijn we tig jaar verder hebben we een kaart met dezelfde performance voor hetzelfde geld maar minder geheugen en iedereen is blij en staat al klaar met zijn portemonnee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel78
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:02:
Hebben nu al die mensen die de kaart nog in pre order / backorder hebben staan al reeds betaald (ga uit van wel) maar dan hoop ik toch dat mensen wel wakker blijven als een leverancier omvalt want dit is natuurlijk een gigantisch lekkere financiële buffer voor veel it bedrijven dus als ze het al slecht hadden kan je nu zomaar je geld kwijt raken als je niet oplet. En als ik dan zie dat mensen (150+ op 1 kaart) al meer dan 6 maanden wachten dan zijn de meeste verzekerings polissen ook vervallen (paypal, creditcard).
Tja, of annuleren en het dubbele betalen? nee, dan maar het geld kwijt.... Maar ik verwacht niet dat de grote jongens omvallen. Ik wacht al vanaf nov. vorig jaar. Zelf het leveren van een zonnescherm duurt maanden omdat de chips op zijn.... Voor mijn kaartje 3080 sta ik nu op plek 41...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 14-08 11:24
Arboris schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:08:
Goed om te zien dat de markt voor de kaarten langzamerhand weer wat normaal wordt.

Wat ik wel verwonderlijk vind is dat ik niet één bericht van Alternate heb gehad in al die tijd (we gaan hard naar een jaar nu).

[...]

Bij sommige denk ik echt het eerste, zie deze tiktok bijvoorbeeld:

https://www.tiktok.com/@gpu_scalper

Of misschien is het maar beter van niet. Denk dat de beelden voor wat hoge bloeddruk kan zorgen bij sommige mede tweakers.
Mijn god zeg.. Dit zou echt verboden moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 13:23
Ik krijg net een mail van EVGA:
Hi ‘naam’,

This email is to notify you that there has been a change to your notification queue status. You previously signed up to be notified when 10G-P5-3897-KR became available, but due to ongoing product availability, you have been moved to the notification queue for 10G-P5-3897-KL, which features NVIDIA LHR. These cards offer the same gaming performance, but with reduced cryptomining performance (Ethereum). The products are identical in every other way. To learn more about NVIDIA LHR, click here.

EVGA has taken these steps to increase availability and speed up the queue for gamers looking to purchase a graphics card. Your notification queue position remains the same. However, if you wish to remain in the notification queue for 10G-P5-3897-KR you may "opt out " of this move; you will be once again placed back in the notification queue with your previous sign-up time. Please note that EVGA strongly recommends against opting out, because there is no ETA for availability and no guarantee that your order will be fulfilled for your original part number. Moreover, once you opt out, you may neither request to be placed back in the queue for 10G-P5-3897-KL, nor request an order notification for 10G-P5-3897-KL; you may only be in one queue at a time.

If you still wish to opt out of the move to 10G-P5-3897-KL, please click here. If you have any questions about this email, please contact EVGA Customer Service prior to taking any action.

Regards,
EVGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel78 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:17:
[...]

Tja, of annuleren en het dubbele betalen? nee, dan maar het geld kwijt.... Maar ik verwacht niet dat de grote jongens omvallen. Ik wacht al vanaf nov. vorig jaar. Zelf het leveren van een zonnescherm duurt maanden omdat de chips op zijn.... Voor mijn kaartje 3080 sta ik nu op plek 41...
Ik denk dat juist de grote jongens straks de klappen gaan krijgen... niks is zo lekker als een volle spaar rekening want 99% van de gevallen zullen zij nog niet betaald hebben aan de leverancier. Maar als je dan even geld nodig hebt is niks zo makkelijk als die rekening te gebruiken. Tot straks alles wel geleverd gaat worden vooral als dat in 1x gebeurt of het moment dat massaal iedereen gaat annuleren en alles terug betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlduinsWall
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-06-2021
Heeft iemand een realistische verwachting wanneer er 3060 Ti varianten weer in productie gaan? Ik sta al zoveel maanden te wachten op plekje 55 en zie het alleen opschieten door annuleringen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Bestel en betaal datum 18-09-2020 bij Megekko.
1x Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-10G-GAMING (Non OC)

18-09-2020 Jouw positie: 12 van de 12
30-09-2020 Jouw positie: 11 van de 43
13-10-2020 Jouw positie: 10 van de 64
04-11-2020 Jouw positie: 8 van de 65
04-12-2020 Jouw positie: 7 van de 89
12-02-2021 Jouw positie: 7 van de 74
02-03-2021 Jouw positie: 6 van de 73
15-03-2021 Jouw positie: 5 van de 70
15-03-2021 Jouw positie: 4 van de 69
30-03-2021 Jouw positie: 3 van de 68
29-06-2021 Jouw positie: 3 van de 58

Ben bang dat het niks meer gaat worden want er is al maanden geen enkel exemplaar van de 3080 Strix Non OC geleverd bij Megekko.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
Na ruim 6 maanden heb ik mijn bestelling voor een Inno3D GeForce RTX 3060 Ti Twin X2 OC bij Azerty geannuleerd. Ik stond op plek 8 van ik weet niet eens hoeveel meer, maar heb inmiddels een AMD kaart kunnen krijgen die prima werkt. Ik wilde het eigenlijk nog afwachten om het geld wat ik teveel heb betaald terug te verdienen door deze weer door te verkopen, maar ik ben het wachten echt zat aan het worden en slik het verlies wel.

Success voor de rest!

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van4658
  • Laatst online: 12-04 13:24
MAIL NAAR AZERTY:

Geachte
Reeds 4 maanden wacht ik geduldig op mijn RTX 3080 MSI Gaming Trio. Ik zie nu dat jullie de Z-versie wel beschikbaar hebben. Is dit de manier om van jullie orders te geraken? Wettelijk zijn jullie verplicht om een gelijkwaardig product aan te bieden.
Het is een echte schande. Ik ga met nog anderen mij informeren of het mogelijk is om rechterlijke maatregelen te nemen. Ook TestAankoop wordt op de hoogte gebracht.
Op alternate wordt gezocht naar waardige alternatieven, hopelijk kunnen jullie dit ook doen! Klant is koning is alvast niet jullie slogan heb ik de indruk.

REACTIE AZERTY:

Bedankt voor jouw mail.
Vervelend dat je jouw order nog niet ontvangen hebt.
Wij proberen uiteraard jouw order zo snel mogelijk uit te leveren.
Echter, blijft er een schaarste wereldwijd waardoor wij ook nog niet aan de bestelde videokaart kunnen komen.
Wanneer wij jouw kaart gaan ontvangen, is helaas nog altijd onbekend.
De andere versie van de videokaart is geen videokaart om jouw order te laten vervallen.
Dit is een nieuw uitgebrachte versie in dezelfde lijn van deze videokaart.
Daarnaast willen wij je graag voorzien van een alternatieve videokaart, echter zijn er geen videokaarten in dezelfde prijsklasse met dezelfde specificaties.
Mochten er nog vragen zijn, dan verneem ik dat graag!

ALS IK ZO KIJK NAAR HUN RTX 3080 IN AANBOD .HEB IK ZO MEER EN MEER HET GEVOEL DAT DIE GASTEN ONS AAN HET OPLICHTEN ZIJN WAAR WE BIJSTAAN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
van4658 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:41:
“zijn jullie verplicht om een gelijkwaardig product aan te bieden.”
In plaats daarvan heeft Azerty even veel recht om je geld terug te storten en de order te annuleren.

[ Voor 21% gewijzigd door krablander op 29-06-2021 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• van4658
krablander schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:50:
[...]

In plaats daarvan heeft Azerty even veel recht om je geld terug te storten en de order te annuleren.
Dat houden ze graag blijkbaar. Mooie leningen gekregen...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• stylezzz
lol... met dergelijk taalgebruik vind ik het niet gek dat je weinig bereikt :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGoatsy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-04 20:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
stylezzz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:54:
lol... met dergelijk taalgebruik vind ik het niet gek dat je weinig bereikt :D
Als je iemand aanspreekt op zijn taalgebruik is het wel handig om het zelf goed te doen. Je begint dus met een hoofdletter. Zoveel puntjes achterelkaar is niet nodig en in plaats van een smilie moet er een punt staan.

Ik vind zijn email vrij beleefd, er zit wat emotie in maar mag het? Hij is gefrustreerd over hoe dit verlopen is.

Wat er voor hem gaande is dat is al iets van een half jaar bezig. Kaarten worden "end of life" en je kan je geld terug krijgen of met bijbetaling een nieuwe vergelijkbare kopen. Het is pijnlijk maar waar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
MetalSonic schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:05:
[...]

Als je iemand aanspreekt op zijn taalgebruik is het wel handig om het zelf goed te doen. Je begint dus met een hoofdletter. Zoveel puntjes achterelkaar is niet nodig en in plaats van een smilie moet er een punt staan.

Ik vind zijn email vrij beleefd, er zit wat emotie in maar mag het? Hij is gefrustreerd over hoe dit verlopen is.

Wat er voor hem gaande is dat is al iets van een half jaar bezig. Kaarten worden "end of life" en je kan je geld terug krijgen of met bijbetaling een nieuwe vergelijkbare kopen. Het is pijnlijk maar waar.
Ik heb het niet over zijn grammaticale kunsten, maar meer over zijn toon.... laten we het taalnazi gedoe achterwege ok? ;)

Maar om meteen iemand te beschuldigen van vanalles en nog wat :
Is dit de manier om van jullie orders te geraken? Wettelijk zijn jullie verplicht om een gelijkwaardig product aan te bieden.
Het is een echte schande. Ik ga met nog anderen mij informeren of het mogelijk is om rechterlijke maatregelen te nemen. Ook TestAankoop wordt op de hoogte gebracht.
jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas. Met stroop vang je meer vliegen dan azijn..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van4658
Het ziet er idd een te overwegen alternatief uit. Bedankt hiervoor!

Aan de mensen die vinden dat dit er wat over is qua taalgebruik. Misschien wel, maar de manier waarop dit allemaal verloopt vind ik niet kunnen van hun kant ook. De hoofdletters op het laatst heb ik gewoon gebruikt om wat duidelijkheid te creëren in de post. Azerty kan gewoon een waardig alternatief aanbieden waar ik waarschijnlijk mee akkoord zou gaan om toch mijn 3080 ooit eens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
van4658 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:18:
[...]

Het ziet er idd een te overwegen alternatief uit. Bedankt hiervoor!

Aan de mensen die vinden dat dit er wat over is qua taalgebruik. Misschien wel, maar de manier waarop dit allemaal verloopt vind ik niet kunnen van hun kant ook. De hoofdletters op het laatst heb ik gewoon gebruikt om wat duidelijkheid te creëren in de post. Azerty kan gewoon een waardig alternatief aanbieden waar ik waarschijnlijk mee akkoord zou gaan om toch mijn 3080 ooit eens te krijgen.
Ik begrijp best dat je emotioneel bent onder de gang van zaken, het is immers inmiddels voor niemand meer leuk. Een en ander word natuurlijk ook nog opgezweept door de diverse fora op internet waar iedereen elkaar oproept om verdere stappen te ondernemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:04
Vraag me toch even af waarom ik her en der lees dat een LHR versie van een videokaart meer waardevast blijft. Een non-LHR versie heeft juist meer mogelijkheden/unlocks toch 8)7 ?
Verder zit er qua (game)performance toch geen verschil tussen non-LHR en LHR versies toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
stylezzz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:09:
[...]

Ik heb het niet over zijn grammaticale kunsten, maar meer over zijn toon.... laten we het taalnazi gedoe achterwege ok? ;)

Maar om meteen iemand te beschuldigen van vanalles en nog wat :

[...]

jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas. Met stroop vang je meer vliegen dan azijn..... ;)
Ik begrijp zijn toon wel. Hij heeft geld uitgegeven met bepaalde verwachtingen. Hij is nu gefrustreerd hierover. We hoeven niet overal poeslief te zijn, soms kan een stevige toon ook geen kwaad. Al is het maar naar jezelf (dat je het even uit je systeem hebt).

Edit: dit is tevens ook mijn laatste bericht hierover, mijn volgende reactie zal weer een gespotte prijs zijn. Dit is verder tussen hem en Azerty.

Vanavond weer eens kijken naar prijzen

EDIT: eens gekeken op bol.com waarom niet

MSI 3060! €750,-
https://www.bol.com/nl/nl...pEMA_0_28.35.ProductTitle

MSI 3080 betaal je nog de volle mep bij Bol, 2,5k _/-\o_ :+
https://www.bol.com/nl/nl...1I1g.4_32.49.ProductTitle

EDIT:

Als je de 3080 MSI variant wil (en snel in huis) dan is Megekko blijkbaar je "Go to place" voor 1.5k

https://www.megekko.nl/pr...Z-TRIO-10G-LHR-Videokaart

[ Voor 38% gewijzigd door MetalSonic op 29-06-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Lekiame schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:23:
Vraag me toch even af waarom ik her en der lees dat een LHR versie van een videokaart meer waardevast blijft. Een non-LHR versie heeft juist meer mogelijkheden/unlocks toch 8)7 ?
Verder zit er qua (game)performance toch geen verschil tussen non-LHR en LHR versies toch?
Voor gaming verwacht ik weinig verschil. Voor mining uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPJ-
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-03-2023
Bij een tweedehands LHR kaart is de kans dat er intensief gemined is een stuk kleiner, dus voor iemand die niet wil minen is de LHR kaart een stuk interessanter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
Mensen die al tig maanden wachten en relatief lage prijzen betaald hebben kunnen beter gewoon annuleren. Die kaarten gaan niet meer komen omdat ze die kaarten niet mer voor die prijs kunnen inkomen. En ze gaan je echt niet uit de goedheid van hun hart een paar honderd voor je bijleggen.

Persoonlijk als het mijn winkel was had ik je al lang je geld terug gegeven met deze uitleg. Die wachtrijen slaan nergens op en gaan nooit afgewerkt worden omdat de prijzen van de kaarten inkoop niet meer terug gaan komen op die prijzen of ook maar 100 meer. Die prijzen gaan gewoon nog lang veel hoger blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Ik krijg net een mail van EVGA dat als ik mijn upgrade nog wil dat ik dan een 3080LHR krijg ipv de originele.
Nu is dat voor 14,50 nog steeds geen slechte deal maar ik twijfel nu wel een beetje.

(als gamer mine ik af en toe wel even bij voor de natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
computerjunky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:47:
Mensen die al tig maanden wachten en relatief lage prijzen betaald hebben kunnen beter gewoon annuleren. Die kaarten gaan niet meer komen omdat ze die kaarten niet mer voor die prijs kunnen inkomen. En ze gaan je echt niet uit de goedheid van hun hart een paar honderd voor je bijleggen.

Persoonlijk als het mijn winkel was had ik je al lang je geld terug gegeven met deze uitleg. Die wachtrijen slaan nergens op en gaan nooit afgewerkt worden omdat de prijzen van de kaarten inkoop niet meer terug gaan komen op die prijzen of ook maar 100 meer. Die prijzen gaan gewoon nog lang veel hoger blijven.
Mag dit? ik bedoel een koop ontbinden is iets wat door de kopende partij gedaan moet worden, en hebben zij niet het risico genomen door "pre-orders" aan te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
kneusteun schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:49:
[...]

Mag dit? ik bedoel een koop ontbinden is iets wat door de kopende partij gedaan moet worden, en hebben zij niet het risico genomen door "pre-orders" aan te nemen?
Wat is het alternatief? Wachten tot in de eeuwigheid op een kaart die niet meer komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
kneusteun schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:49:
[...]

Als er niet meer geleverd kan worden dan zie ik niet waarom niet. ontbinden van de koop is niet een recht van alleen de consument.Je kan een winkel moeilijk verplichten iets te leveren dat er niet is of niet beschikbaar is voor die prijsklasse. Ook is er geen alternatief in de zelfde prijsklasse beschikbaar en als je vraagt of ze 400 bij willen betalen gaan ze over de zeik dus dat zou ik niet eens proberen.
Het is immers onmacht en daar kan je niets tegen doen.

Pas als ze voor het voor jou betaalde bedrag een kaart met gelijke prestaties gaan verkopen heb je recht om te klagen.

Het is heel lullig en ik snap dat mensen zo lang gewacht hebben omdat er immers voor dat geld niets anders te koop is maar dat gaat er niet komen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
computerjunky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:57:
[...]

Pas als ze voor het voor jou betaalde bedrag een kaart met gelijke prestaties gaan verkopen heb je recht om te klagen.
Dan annuleer je toch gewoon en bestel je die andere kaart? Zo gaat het al jaren in ieder geval.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
stylezzz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:59:
[...]

Dan annuleer je toch gewoon en bestel je die andere kaart? Zo gaat het al jaren in ieder geval.....
Dat is inderdaad een optie.
Ik wil alleen maar zeggen dat als de verkoper niet aan zou bieden je de andere kaart te nemen het niet netjes zou zijn en je daar over kan klagen. De verkoper hoeft dit niet te doen maar het zou wel netjes zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
computerjunky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:57:
[...]

Als er niet meer geleverd kan worden dan zie ik niet waarom niet. ontbinden van de koop is niet een recht van alleen de consument.Je kan een winkel moeilijk verplichten iets te leveren dat er niet is of niet beschikbaar is voor die prijsklasse. Ook is er geen alternatief in de zelfde prijsklasse beschikbaar en als je vraagt of ze 400 bij willen betalen gaan ze over de zeik dus dat zou ik niet eens proberen.
Het is immers onmacht en daar kan je niets tegen doen.

Het is heel lullig en ik snap dat mensen zo lang gewacht hebben omdat er immers voor dat geld niets anders te koop is maar dat gaat er niet komen ook.
Dat is dus de vraag. We moeten die bedrijven maar geloven dat ze niet meer voor dezelfde prijs kunnen leveren... Dat is een makkelijk excuus. En misschien ook wel onderdeel van ondernemersrisico? Dan hadden ze maar niet zoveel pre-orders aan moeten nemen. De prijzen zijn bovendien nog wat aan het dalen.

Ik geloof er dus niks van dat ze niks vergelijkbaars kunnen leveren (bijv. een LHR-variant of Ti-variant voor kleine meerprijs ipv 100% extra). EVGA heeft ook nog steeds queues voor hun eigen adviesprijs bijvoorbeeld.

Als het op mij van toepassing was had ik het wel even naar rechtsbijstand doorgestuurd om te polsen hoe het zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vatoloco777
  • Laatst online: 16-09 21:10
stylezzz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:59:
[...]

Daar gaat het nu juist om slimmerd. Die andere kaart is qua specs nagenoeg gelijk, maar 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
stylezzz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:56:
[...]

Wat is het alternatief? Wachten tot in de eeuwigheid op een kaart die niet meer komt?
Geen idee ik heb mijn kaart al, maar wettelijk moet de verkopende partij dan toch een alternatief aanbieden? Of samen met de koper in overeenstemming de koop ontbinden.

Je bent een overeenkomst aangegaan op het moment dat zij jouw geld hebben ontvangen. De belofte is gemaakt dat ze u een kaart gaan leveren.

Volgens mij is het wettelijk zo bepaald.

Anders ga ik nu een webshop beginnen en kaarten onder msrp verkopen op pre-order en een jaar lang speculeren met het geld om vervolgens te zeggen dat ik niet kan leveren en het bedrag terug storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
finsdefis schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:03:
[...]

Dat is dus de vraag. We moeten die bedrijven maar geloven dat ze niet meer voor dezelfde prijs kunnen leveren... Dat is een makkelijk excuus. En misschien ook wel onderdeel van ondernemersrisico? Dan hadden ze maar niet zoveel pre-orders aan moeten nemen. De prijzen zijn bovendien nog wat aan het dalen.

Ik geloof er dus niks van dat ze niks vergelijkbaars kunnen leveren (bijv. een LHR-variant of Ti-variant voor kleine meerprijs ipv 100% extra). EVGA heeft ook nog steeds queues voor hun eigen adviesprijs bijvoorbeeld.

Als het op mij van toepassing was had ik het wel even naar rechtsbijstand doorgestuurd om te polsen hoe het zit.
Ah, de ondernemersrisico kaart.... :) Ik ben eerder van mening dat het een overmacht situatie is, je kunt webshops niet verantwoordelijk houden voor schaarstes die ineens ontstaan omdat men in china besluit om alle videokaarten in bitcoin farms te stoppen.
vatoloco777 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:04:
[...]

Daar gaat het nu juist om slimmerd. Die andere kaart is qua specs nagenoeg gelijk, maar 2x zo duur.
Daar ging het nu niet om slimmerd, de stelling was dat als de alternatieve kaart net zo duur (of goedkoper zelfs) was geweest.... ;)
kneusteun schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:08:
[...]

Geen idee ik heb mijn kaart al, maar wettelijk moet de verkopende partij dan toch een alternatief aanbieden? Of samen met de koper in overeenstemming de koop ontbinden.

Je bent een overeenkomst aangegaan op het moment dat zij jouw geld hebben ontvangen. De belofte is gemaakt dat ze u een kaart gaan leveren.

Volgens mij is het wettelijk zo bepaald.

Anders ga ik nu een webshop beginnen en kaarten onder msrp verkopen op pre-order en een jaar lang speculeren met het geld om vervolgens te zeggen dat ik niet kan leveren en het bedrag terug storten.
Succes... ik denk dat je nog wel wat oude draadjes hier op het forum kan vinden van webshops die met de noorderzon en wat centen zijn vertrokken. Je weet dat ook dubai nu een uitleveringsverdrag heeft met NL? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
finsdefis schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:03:
[...]

Tja je kan geloven wat je wil dat is helaas je goed recht maar het is gewoon een feit dat shops niet voor die prijs kunnen leveren zonder zelf de rest bij te leggen. De prijzen wijn wereldwijd enorm hoop en 700-800 voor een 3080 is compleet onrealistisch gezien de inkoop al fors hoger is.

Je kan zeggen en roepen wat je wil maar tegen overmacht maak je geen schijn van kans.

Je mag bij zijn als die prijs nog gaat zakken naar 999 maar ik verwacht dat die 719 nooit meer gaat komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
computerjunky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:23:
[...]

Tja je kan geloven wat je wil dat is helaas je goed recht maar het is gewoon een feit dat shops niet voor die prijs kunnen leveren zonder zelf de rest bij te leggen. De prijzen wijn wereldwijd enorm hoop en 700-800 voor een 3080 is compleet onrealistisch gezien de inkoop al fors hoger is.

Je kan zeggen en roepen wat je wil maar tegen overmacht maak je geen schijn van kans.

Je mag bij zijn als die prijs nog gaat zakken naar 999 maar ik verwacht dat die 719 nooit meer gaat komen.
Ik weet wel dat er sprake kan zijn van overmacht (met name om levertijden!), maar twijfel dus aan hoeveel % van de prijs daardoor te verklaren is.

Stel een 3080 voor 719 euro is niet meer te doen, maar ze bieden aan om een 3080 te kopen met 700 euro bijbetaling... Hoeveel van dat extra bedrag komt door overmacht en hoeveel is gewoon winstbejag?

Het lijkt me bespottelijk als je ook even de winstmarge mag spekken door een inschattingsfout die wat mij betreft onder ondernemersrisico valt. En ja, dat vind ik meer dan redelijk. Het gebeurt wel vaker dat bedrijven of overheden zaken inkopen en later met verlies van de hand moeten doen. Maar ja, als je als bedrijf je verlies af kunt wentelen op klanten dan moet je het vooral proberen.

Wat interessant leesvoer hierover:
https://www.degeschillenc...ndernemer-schadeplichtig/
stylezzz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Ah, de ondernemersrisico kaart.... :) Ik ben eerder van mening dat het een overmacht situatie is, je kunt webshops niet verantwoordelijk houden voor schaarstes die ineens ontstaan omdat men in china besluit om alle videokaarten in bitcoin farms te stoppen.
Overmacht zal in dit geval betrekking hebben op levertijden. Het feit dat je duurder in moet kopen om aan je leveringsverplichting te voldoen is gewoon ondernemersrisico m.i. Dit zie je ook bij bouwbedrijven. (bovendien is het niet dat het verkopen van videokaarten hun enige inkomstenbron is, genoeg andere zaken waarop ze winst maken)

Volgens mij is de enige kaart die nu echt haast niet leverbaar is de 3060 Ti; overige kaarten komen hier en daar gewoon op voorraad.

[ Voor 4% gewijzigd door finsdefis op 29-06-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
computerjunky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:23:
[...]

Waarom leveren sommige fabrikanten zoals amd en evga nog wel steeds voor normale prijzen en een megekko en maxict voor belachelijke bedragen?

Ik wil wel eens de inkoopsprijzen zien, benieuwd of hun inkoop ook over de kop is gegaan.

En het tekort wijten aan crypto is al wel 100x ontkracht.
Er is gewoonweg wereldwijd een enorme toename geweest in de vraag naar chips.
Webcams/laptops is allemaal giga toegenomen door thuiswerken.

Op mijn werk zitten we veel in de kleine electronica en daar is het ook drama, of ga je mij vertellen dat ze nu op knoppen en IR sensoren aan het minen zijn? De lever tijden zijn gigantisch maar de prijzen normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modjosan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 00:15
AlduinsWall schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:37:
Heeft iemand een realistische verwachting wanneer er 3060 Ti varianten weer in productie gaan? Ik sta al zoveel maanden te wachten op plekje 55 en zie het alleen opschieten door annuleringen. :-(
Ik sta al sinds begin dit jaar op plaats 8 voor een 3060ti van Gigabyte.
Heb de hoop opgegeven dat deze er nog komt, nu aan het uitkijken voor een 3080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
kneusteun schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:40:
[...]

Waarom leveren sommige fabrikanten zoals amd en evga nog wel steeds voor normale prijzen en een megekko en maxict voor belachelijke bedragen?

Ik wil wel eens de inkoopsprijzen zien, benieuwd of hun inkoop ook over de kop is gegaan.

En het tekort wijten aan crypto is al wel 100x ontkracht.
Er is gewoonweg wereldwijd een enorme toename geweest in de vraag naar chips.
Webcams/laptops is allemaal giga toegenomen door thuiswerken.

Op mijn werk zitten we veel in de kleine electronica en daar is het ook drama, of ga je mij vertellen dat ze nu op knoppen en IR sensoren aan het minen zijn? De lever tijden zijn gigantisch maar de prijzen normaal.
Waar verkoopt EVGA voor normale prijzen. ze verkopen voor 190 tot 200 euro meer maar dat is EX BTW ! !

Die goedkoopste 3080 van 879 euro is dus gewoon 1060 euro. Ze versturen ook van joost mag weten waar dus met een beetje pech betaal je nog aan de douane ook. Pas erg op bij EVGA dus wat dit geniepige grapje kan erg duur worden.

Daarnaast zit hier geen shipping opslag bij naar distributiecentra (transport is niet gratis) en winst voor de distributeur want ook die werkt niet gratis en vervolgens verzending naar winkels (ook niet gratis) en dan dus de winst van de winkel doe ook zijn personeel en pand en verzekeringen moet bestalen.

Dat AMD/Nvidia het doen is logisch die betalen helemaal geen winst over de onderdelen omdat die van hun zelf afkomstig zijn. Daarnaast zijn het ook mindere koelers wat ook geld bespaard. Ook hebben ze niet echt winst nodig uit die producten omdat ze dat uit verkoop aan een asus evga enz halen. Ze kunnen letterlijk tegen kost verkopen. Dat kunnen andere bedrijven niet omdat ze dan kapot gaan.

Er zijn hier op tweakers vast wel mensen die inkoop prijzen van distributiecentra weten ik helaas niet meer omdat de minimale orders te groot werden voor wat reparaties en vervangende systemen. bepaalde distributeurs gingen ineens een omzet van een ton per jaar eisen tja dat ga ik niet halen dus geen toegang meer.

En die kleine elektronica zit standaard al enorme marges op afhankelijk van waar je het koopt. Een ir ledje hier ben je snel een halve tot een euro voor kwijt in azie net een cent maar dat moet je wel 4 weken wachten. Shipping heeft wereldwijd op zijn gat gelegen en dat gaat nog een lange tijd duren voor dat dat weer in orde is.

[ Voor 15% gewijzigd door computerjunky op 29-06-2021 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
finsdefis schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:39:
[...]

Overmacht zal in dit geval betrekking hebben op levertijden. Het feit dat je duurder in moet kopen om aan je leveringsverplichting te voldoen is gewoon ondernemersrisico m.i. Dit zie je ook bij bouwbedrijven. (bovendien is het niet dat het verkopen van videokaarten hun enige inkomstenbron is, genoeg andere zaken waarop ze winst maken)

Volgens mij is de enige kaart die nu echt haast niet leverbaar is de 3060 Ti; overige kaarten komen hier en daar gewoon op voorraad.
Dat zeg ik toch ook niet? Maandenlang waren er amper of geen videokaarten te krijgen, omdat ze in miningfarms verdwenen. Dat nu (circa 9 maanden later) er wel weer wat beschikbaarheid lijkt te komen is alleen maar goed. Maar om nu maar te eisen dat ze jouw oude backorder dan maar kostenloos moeten vervangen met een ander product gaat wat ver. Zoals wat paginas terug al iemand zei..... als de zwarte jassen op zijn, moet de winkel je dan een witte jas opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
computerjunky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:55:
[...]

Waar verkoopt EVGA voor normale prijzen. ze verkopen voor 190 tot 200 euro meer maar dat is EX BTW ! !

Die goedkoopste 3080 van 879 euro is dus gewoon 1060 euro. Ze versturen ook van joost mag weten waar dus met een beetje pech betaal je nog aan de douane ook. Pas erg op bij EVGA dus wat dit geniepige grapje kan erg duur worden.

Daarnaast zit hier geen shipping opslag bij naar distributiecentra (transport is niet gratis) en winst voor de distributeur want ook die werkt niet gratis en vervolgens verzending naar winkels (ook niet gratis) en dan dus de winst van de winkel doe ook zijn personeel en pand en verzekeringen moet bestalen.

Dat AMD/Nvidia het doen is logisch die betalen helemaal geen winst over de onderdelen omdat die van hun zelf afkomstig zijn. Daarnaast zijn het ook mindere koelers wat ook geld bespaard. Ook hebben ze niet echt winst nodig uit die producten omdat ze dat uit verkoop aan een asus evga enz halen. Ze kunnen letterlijk tegen kost verkopen. Dat kunnen andere bedrijven niet omdat ze dan kapot gaan.

Er zijn hier op tweakers vast wel mensen die inkoop prijzen van distributiecentra weten ik helaas niet meer omdat de minimale orders te groot werden voor wat reparaties en vervangende systemen. bepaalde distributeurs gingen ineens een omzet van een ton per jaar eisen tja dat ga ik niet halen dus geen toegang meer.

En die kleine elektronica zit standaard al enorme marges op afhankelijk van waar je het koopt. Een ir ledje hier ben je snel een halve tot een euro voor kwijt in azie net een cent maar dat moet je wel 4 weken wachten. Shipping heeft wereldwijd op zijn gat gelegen en dat gaat nog een lange tijd duren voor dat dat weer in orde is.
Dat van die inkoop bij evga is nog steeds geen 1800 euro zoals bij maxict bijvoorbeeld. Ik dacht dat EVGA eu gewoon ergens uit de EU of UK geleverd wordt. Maar dit zijn gewoon oprechte vragen waar ik niet weet hoe dit nu zit. Daar ga ik achter komen met de step up van mijn 3070 naar 3080 hopelijk binnenkort :X denk dat wel even gaat duren.

Wat betreft kleine electronica is het echt wel zo dat een Farnell of Digikey nu echt op simpele dingen een levertijd op unknown heeft staan.
Normaal had je veel van die dingen de volgende dag binnen nu staan er afstandssensoren op levertijd onbekend en IR sensoren op 6 tot 8 maand?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
Jovano schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:22:
Ook gehad. Nu is de vraag welke queue sneller zal gaan, omdat iedereen is omgezet.
computerjunky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:55:

De goedkoopste 3080 is €715 ex.
https://eu.evga.com/products/product.aspx?pn=10G-P5-3881-KR

Al komen alle kosten erbij, dan is dat alsnog en normale prijs. Dit zijn gewoon de MSRP prijzen van EVGA.

[ Voor 59% gewijzigd door TheBrut3 op 29-06-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje789
  • Laatst online: 21-09 13:11
3070 eagle voor 700

https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00432422.html

Edit: Uitverkocht

[ Voor 12% gewijzigd door Pietje789 op 29-06-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
kneusteun schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:11:
[...]

Dat van die inkoop bij evga is nog steeds geen 1800 euro zoals bij maxict bijvoorbeeld. Ik dacht dat EVGA eu gewoon ergens uit de EU of UK geleverd wordt. Maar dit zijn gewoon oprechte vragen waar ik niet weet hoe dit nu zit. Daar ga ik achter komen met de step up van mijn 3070 naar 3080 hopelijk binnenkort :X denk dat wel even gaat duren.

Wat betreft kleine electronica is het echt wel zo dat een Farnell of Digikey nu echt op simpele dingen een levertijd op unknown heeft staan.
Normaal had je veel van die dingen de volgende dag binnen nu staan er afstandssensoren op levertijd onbekend en IR sensoren op 6 tot 8 maand?!
Volgens mij verzend EVGA uit Taiwan (voor europa) en california voor noord en zuid amerika) laatste keer dat ik keek (feb. )
En ja 1800 voor een 3080 is nu te duur nu ze voor 1400 te koop staan maar misschien heeft Maxict er wel 1800 voor betaald en kunnen ze niet goedkoper zonder bij te leggen. Dan is het aan het einde afschrijven als niet verkocht product misschien voordeliger als verkopen voor 1400. Dat is wel echt bedrijfs risico prijzen kunnen zakken en dan kost voorraad geld.
Als Maxict geen voorraad heeft maar dropshipping doet dan zijn get gewoon boeven.

edit: gele text op de site :*Orders placed on EU.EVGA.com & DE.EVGA.com & FR.EVGA.com are shipped from our Taiwan warehouse

https://eu.evga.com/products/product.aspx?pn=08G-P5-3751-KR

[ Voor 6% gewijzigd door computerjunky op 29-06-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:02:
[...]
Zoals wat paginas terug al iemand zei..... als de zwarte jassen op zijn, moet de winkel je dan een witte jas opsturen?
Dat is wel in hun eigenbelang. Anders mogen ze wellicht het prijsverschil tussen hun prijs en het goedkoopste alternatief elders ophoesten (zie eerdere link over schadeplichtigheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
TheBrut3 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:12:
[...]

De goedkoopste 3080 is €715 ex.
https://eu.evga.com/products/product.aspx?pn=10G-P5-3881-KR

Al komen alle kosten erbij, dan is dat alsnog en normale prijs. Dit zijn gewoon de MSRP prijzen van EVGA.
Ah snap zat net op de US store voorheen waren de euro en dollar prijzen identiek (op die 19 euro na) dat lijkt te zijn veranderd.

https://www.evga.com/prod...s+Family&chipset=RTX+3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
computerjunky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:31:
Ah snap zat net op de US store voorheen waren de euro en dollar prijzen identiek (op die 19 euro na) dat lijkt te zijn veranderd.

Bij de US prijzen staat de belasting er alvast bij, daarom lijken ze duurder.
Maar volgens mij zijn er in de US wat wetten veranderd, weet niet precies hoe dat zat (klok, klepel). Kan zijn dat prijzen daarom anders zijn dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
computerjunky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Volgens mij verzend EVGA uit Taiwan (voor europa) en california voor noord en zuid amerika) laatste keer dat ik keek (feb. )
En ja 1800 voor een 3080 is nu te duur nu ze voor 1400 te koop staan maar misschien heeft Maxict er wel 1800 voor betaald en kunnen ze niet goedkoper zonder bij te leggen. Dan is het aan het einde afschrijven als niet verkocht product misschien voordeliger als verkopen voor 1400. Dat is wel echt bedrijfs risico prijzen kunnen zakken en dan kost voorraad geld.
Als Maxict geen voorraad heeft maar dropshipping doet dan zijn get gewoon boeven.

edit: gele text op de site :*Orders placed on EU.EVGA.com & DE.EVGA.com & FR.EVGA.com are shipped from our Taiwan warehouse

https://eu.evga.com/products/product.aspx?pn=08G-P5-3751-KR
Hmm zat net even te kijken, toch wel interessant die opties op de EVGA website.

De goedkoopste is 3080 is € 715,-. Doe je dat maal 1.21x plus zeg even 100 euro invoerrechten als je pech hebt, dan kom je op 950 euro. Dat is vrij schappelijk voor een 3080 op dit moment lijkt me.

Heeft iemand ervaring hiermee? Worden ze 'direct' verzonden als er niet staat dat ze niet op voorraad zijn? Anders ga ik wel bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:31

lordsnow

I know nothing

Jovano schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:22:

[...]
Gister kreeg ik de mail van EVGA

You previously signed up to be notified when 08G-P5-3663-KR became available, but due to ongoing product availability, you have been moved to the notification queue for 08G-P5-3663-KL, which features NVIDIA LHR.

08G-P5-3663-KR = RTX 3060 Ti XC GAMING
08G-P5-3663-KL = RTX 3060 Ti XC GAMING LHR

En vandaag

You previously signed up to be notified when 08G-P5-3755-KR became available, but due to ongoing product availability, you have been moved to the notification queue for 08G-P5-3755-KL, which features NVIDIA LHR.

08G-P5-3755-KR = RTX 3070 XC3 ULTRA GAMING
08G-P5-3755-KL = RTX 3070 XC3 ULTRA GAMING LHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperduck78
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03 15:13
In de afgelopen twee dagen ben ik bij Azerty voor de Asus Tuf 3080 (Non OC) van positie 25 naar 18 gezakt. Zullen ze een levering gekregen hebben? Deze kaart staat niet vermeld onder "Krijgen jullie wel kaarten binnen?" Zouden ze stiekem beetje bij beetje aan het annuleren zijn, of zullen ze toch wat kaarten binnengekregen hebben? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Jasperduck78 op 30-06-2021 09:23 ]

Strava Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stab schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:17:
[...]

Hmm zat net even te kijken, toch wel interessant die opties op de EVGA website.

De goedkoopste is 3080 is € 715,-. Doe je dat maal 1.21x plus zeg even 100 euro invoerrechten als je pech hebt, dan kom je op 950 euro. Dat is vrij schappelijk voor een 3080 op dit moment lijkt me.

Heeft iemand ervaring hiermee? Worden ze 'direct' verzonden als er niet staat dat ze niet op voorraad zijn? Anders ga ik wel bestellen denk ik.
Invoerrechten op computer onderdelen staan AFAIK op 0%. Btw moet je wel betalen, maar niet twee keer.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Laatst online: 20-09 16:20
Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC is weer in prijs gedaald vandaag bij Azerty (van 1429 euro naar 1399)

https://azerty.nl/product...b-videokaart-10-gb-gddr6x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Jasperduck78 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:58:
Gedurende het verloop van de dag ben ik bij Azerty voor de Asus Tuf 3080 (Non OC) zo'n 5-6 posities gezakt. Zullen ze een levering gekregen hebben? Deze kaart staat niet vermeld onder "Krijgen jullie wel kaarten binnen?" Zouden ze stiekem beetje bij beetje aan het annuleren zijn, of zullen het 5-6 personen zijn die een andere kaart hebben binnen hebben gekregen... :?
Ik denk eerder dat mensen eieren voor hun geld kiezen , de order annuleren en iets uit voorraad bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
sdk1985 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:45:
[...]

Invoerrechten op computer onderdelen staan AFAIK op 0%. Btw moet je wel betalen, maar niet twee keer.
Oh dat zou mooi zijn. De BTW krijg ik terug i.v.m. het zetten van de investering op de zaak.

Dan is dit eigenlijk een prima deal. Blijft nog de vraag staan of dit een 'instant order' is of dat deze toch weer allemaal backordered zullen zijn en ik een wachtrij terecht kom. Weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outin
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-01 16:17
Stab schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:52:
[...]
Blijft nog de vraag staan of dit een 'instant order' is of dat deze toch weer allemaal backordered zullen zijn en ik een wachtrij terecht kom. Weet iemand dat?
We are now using a queue based notification system. Notifications will be sent on a first come, first served basis. The EVGA 30 Series Notify System does not guarantee that your notify order will be fulfilled. While supplies last.

To sign up, use the notification button on the product you would like to be notified for. Once product is available (and it is your turn to purchase), you will receive a secure email that will allow you to purchase that product. Please note that you have 8 hours to place your order, otherwise the product will be released back into queue system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
3080 z trio inmiddels ook met price drop beschikbaar bij alternate:

https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1736474

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atoombom007
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-05 00:31
Lekiame schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:40:

Dat is weer ~€100 goedkoper dan eerst, toch? Nog geen FE MSRP van €719 (verschil €680), maar het komt dichter in de buurt. MSRP van 3090 FE ligt op €1549 btw... 8)7

Twijfel toch over 3070 of 3080, maar ik blijf kijken.

Aanvullend in de ad van Alternate op de site zelf:
De GPU heeft een boostsnelheid van 1830 MHz en het geheugen een snelheid van 19000 MHz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yow
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 18:22

Yow

Atoombom007 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:54:
[...]

Dat is weer ~€100 goedkoper dan eerst, toch? Nog geen FE MSRP van €719 (verschil €680), maar het komt dichter in de buurt. MSRP van 3090 FE ligt op €1549 btw... 8)7

Twijfel toch over 3070 of 3080, maar ik blijf kijken.

Aanvullend in de ad van Alternate op de site zelf:

[...]
Ja, de 3080 heeft toch meestal ook een geheugen-kloksnelheid van 19000Mhz?

Als je een kaart wilt voor de MSRP van een FE, zul je opzoek moeten gaan naar een FE. ;)
De AIB kaarten zullen eigenlijk altijd duurder zijn. Ik weet eigenlijk niet of ze de MSRP van de Gaming Z Trio ooit bekend hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Lekiame schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:40:

Blijkbaar is het kantelpunt van prijs wel bereikt. De kaart is alweer verdwenen (of het zijn slechts enkele exemplaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Henkje.doc schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:16:
[...]

Blijkbaar is het kantelpunt van prijs wel bereikt. De kaart is alweer verdwenen (of het zijn slechts enkele exemplaren).
1400 de nieuwe prijs voor de 3080 gaming? Nog steeds pittig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkje.doc
MetalSonic schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:30:
[...]

1400 de nieuwe prijs voor de 3080 gaming? Nog steeds pittig
Mee eens dat het pittig is. Feitelijk heb je dan weer de 2080TI prijzen terug van de vorige generatie.
Eigenlijk zou je hernieuwde reviews moeten hebben. Niet van de technische performance, maar van de prijs/ performance verhouding. Die laatste is namelijk wel enorm gaan schuiven tov de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Henkje.doc schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:43:
[...]

Mee eens dat het pittig is. Feitelijk heb je dan weer de 2080TI prijzen terug van de vorige generatie.
Eigenlijk zou je hernieuwde reviews moeten hebben. Niet van de technische performance, maar van de prijs/ performance verhouding. Die laatste is namelijk wel enorm gaan schuiven tov de launch.
Graag zelfs. Ik zat in begin te kijken maar een 3080, maar door de recente ontwikkelingen en prijzen twijfel ik toch of ik niet beter kan gaan voor een 3070(ti) dan de 3080. Lever dan misschien wel in op performance, maar de prijs ligt tenminste gunstiger dan die van de 3080.

Probleem is alleen, heb totaal geen idee of het het waard is om voor de 3070 te gaan ipv 3080 als we kijken naar prijs/performance.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Metian schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:54:
[...]

Graag zelfs. Ik zat in begin te kijken maar een 3080, maar door de recente ontwikkelingen en prijzen twijfel ik toch of ik niet beter kan gaan voor een 3070(ti) dan de 3080. Lever dan misschien wel in op performance, maar de prijs ligt tenminste gunstiger dan die van de 3080.

Probleem is alleen, heb totaal geen idee of het het waard is om voor de 3070 te gaan ipv 3080 als we kijken naar prijs/performance.
Het ligt eraan met welke resolutie je van plan bent om te gaan draaien.
1080p dan zou de 3070 voldoende zijn.
Wil je 1440p dan kom je al eerder uit naar de 3080.
Maar het ligt natuurlijk ook aan zaken zoals: welke game, hoeveel FPS e.d.

Even voor referentie. Zelf heb ik een 3070 eagle en voor 1080p loop ik niet tegen beperkingen aan.
Datgene wat ik kan spelen werkt. Dit icm met een Ryzen 3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Henkje.doc schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:15:
[...]

Het ligt eraan met welke resolutie je van plan bent om te gaan draaien.
1080p dan zou de 3070 voldoende zijn.
Wil je 1440p dan kom je al eerder uit naar de 3080.
Maar het ligt natuurlijk ook aan zaken zoals: welke game, hoeveel FPS e.d.

Even voor referentie. Zelf heb ik een 3070 eagle en voor 1080p loop ik niet tegen beperkingen aan.
Datgene wat ik kan spelen werkt. Dit icm met een Ryzen 3600.
Dat is ook waarom ik twijfel tussen de 3070(ti) en 3080, zit hier met een 1440p/144hz scherm (LG).
Juist dat zegt me te gaan voor een 3080, alleen de prijzen zeggen me dat weer niet.

Ik hou het gewoon komende tijd nog even beetje in te gaten om te zien of de 3080 nog wat daalt en anders toch maar concessies doen en met iets minder voor lief nemen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekiame
Metian schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:20:
[...]

Dat is ook waarom ik twijfel tussen de 3070(ti) en 3080, zit hier met een 1440p/144hz scherm (LG).
Juist dat zegt me te gaan voor een 3080, alleen de prijzen zeggen me dat weer niet.

Ik hou het gewoon komende tijd nog even beetje in te gaten om te zien of de 3080 nog wat daalt en anders toch maar concessies doen en met iets minder voor lief nemen.
Lekker voor een 3070(ti) gaan, het verschil tussen de 3070 en 3080 is m.i. alles behalve waard (zowel qua prijs als performance :X )
Zelf speel ik ook op 144hz/1440p i.c.m. een 3070 en loop ik ook niet tegen issues aan bij gewone moderne shooters zolang ik Gsync netjes gebruik (lees: gewoon meestal 95% 120-144fps).
Een oc-tje op de 3070 kan ook al snel +10 FPS geven op 1440p wat er dan weer voor zorgt dat je op 3080 performance zit. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Lekiame op 30-06-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephmeister
  • Registratie: Mei 2008
nexfox schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:19:
Ik heb een update van megekko gekregen betreft de 3070 Eagle (Non-OC) ik sta op plek 5:

De nieuwe leverdatum is 01-07-2021.

Hier onder staat de verwachte levertijd van de artikelen.

Overzicht bestelde producten:
1x 293969 VGA Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE 8G In ons magazijn verwacht: 30-06-2021
Yes, ik ga hem ook krijgen deze week!

@Rgamer145 Hopelijk heb jij ook goed nieuws gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdesign
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-07 11:42
Jasperduck78 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:58:
In de afgelopen twee dagen ben ik bij Azerty voor de Asus Tuf 3080 (Non OC) van positie 25 naar 18 gezakt. Zullen ze een levering gekregen hebben? Deze kaart staat niet vermeld onder "Krijgen jullie wel kaarten binnen?" Zouden ze stiekem beetje bij beetje aan het annuleren zijn, of zullen ze toch wat kaarten binnengekregen hebben? :?
Azerty update hun leveringslijst niet meteen maar vooral sporadisch, kan dus heel goed een levering zijn die nog niet in het overzicht staat.
Pagina: 1 ... 531 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord