Vergeet het maar dat je een 3090 te pakken krijgt bij release die kans is nog vele malen kleiner dan bij 3080. Alle geruchten zeggen dat voorraad 3090 super super beperkt is.Bschnitz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:02:
Ben ik effe blij dat ik al 2 maanden terug alles verkocht had, ik wacht lekker tot zen3 uit is en eerder heb ik geen videokaart nodigbestel gewoon een 3090 volgende week en wacht rustig af haha. Die games lopen ook niet weg, zijn tegenwoordig toch vaak pas echt goed na 4/8 weken te spelen na 2/4 Patches, zal met cyberpunk niet anders zijn.
Dus mensen maak je niet te druk, ook een 3080 zal in de komende 2 maanden te leveren zijn. Samsung poept die kaarten uit in een rap tempo. Je moet ook niet vergeten dat ze zo veel mogelijk willen verkopen voordat AMD komt met big Navi. Deze kaart zal ook maar iets van 10/15% minder zijn dan de 3080 maar dan ook qua prijs. Dus de concurrentie zit echt om de hoek en ze kunnen zich niet veroorloven om 2 maanden bijna niks te leveren.
Dus dit probleem is echt binnen 8 weken opgelost anders heeft Nvidia giga probleem met inkomsten, de 20 series zijn al zo goed als op slot qua productie. De 30xx serie is een dikke cashcow dus het is hun eigen interesses om het te fixen.
Weet ik! Alleen bij alternate sta ik bijna als eerste dus als daar de volgende lading zou komen ben ik de eerste die de videokaart krijg
Gaat er niet om wat winkels kopen maar waar Nvidia winst op maakt, een blind kip kan zien dat je meer winst op een 3090 maakt dan op een 3080. Het is helemaal niet interessant om een 3080 qua voorraad in massa te spammen in de eerste 4 weken, laat mensen maar lekker een 3090 fixen waar wel flink geld op verdient wordt. Nvidia heeft een marge van 50/60% en die haal je op de 3080 niet. De 3080 is een omzet machine en de 3090 een winst machine.RalphvG schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:08:
[...]
Nou vriend, winkels kopen geen voorraad in op basis van productmarges maar op basis van verwachtte vraag. Anders stond iedere autodealership vol met ferraris. Daarnaast is de kans reeel dat er veel minder 3090s in de productielijn zitten dan 3080s dus dat ook de voorraad proportioneel veel lager is (aan de vraag) dan bij de 3080. Zou me dus niet verbazen als er een zeer vergelijkbare situatie is bij de 3090s.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Hoe ben je hier achter gekomen, bij mij willen ze hier niets over kwijt.Jorgenss schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:17:
[...]
Weet ik! Alleen bij alternate sta ik bijna als eerste dus als daar de volgende lading zou komen ben ik de eerste die de videokaart krijg
Beste Ruben,
Helaas is het voor ons onmogelijk in te zien welke plaats je in de wachtrij hebt.
Mocht je je order alsnog willen annuleren dan hoor ik dit graag.
[ Voor 0% gewijzigd door Rubenwest op 18-09-2020 12:18 . Reden: quote ]
Ik heb gisteren een telefoon gesprek gehad met alternate, Ik was best vervelend aan de telefoon. En toen werd er gezegd dat ik ver boven aan stond in de wachtrij om dat ik al voor 3 uur had besteld.Rubenwest schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:18:
[...]
Hoe ben je hier achter gekomen, bij mij willen ze hier niets over kwijt.
[/quote]
Beste Ruben,
Helaas is het voor ons onmogelijk in te zien welke plaats je in de wachtrij hebt.
Mocht je je order alsnog willen annuleren dan hoor ik dit graag.
[quote]
PreciesRubenwest schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:18:
[...]
Hoe ben je hier achter gekomen, bij mij willen ze hier niets over kwijt.
[...]
Hoe?Jorgenss schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:17:
[...]
----------------------------
We zijn overspoeld door bestellingen van de nieuwe videokaart. We begrijpen dat je graag wil weten wanneer je de kaart ontvangt. Op dit moment sta je op plek 7 in de wachtrij. Wanneer de volgende levering binnenkomt is echter niet te zeggen. Nvidia heeft aangegeven dat het niet waarschijnlijk is dat alle bestellingen binnen enkele maanden worden uitgeleverd. Het is dus onbekend wanneer er een nieuwe levering wordt verwacht. Hiervoor kunnen wij geen enkele indicatie geven.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Echt een mooie kaart hoor, deze wilde ik ook bestellen, en Megekko had hem op dat moment op voorraad, maar wel voor 1499,- Dus toen heb ik hem niet meer besteld. Later was de kaart opeens 849,- en toen ook meteen niet meer op voorraad. Enjoy!bjorntju schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:13:
Thanks allen![]()
Ben er wel erg blij mee, meteen één van de dikkere kaarten en dat het gelukt is na alle ellende gisteren ben ik nog steeds verbaasd over
Wat ik zo lees hier en daar zal de voorraad moeten blijven binnenkomen dus hopelijk hebben jullie hem ook snel!
[...]
Yes zit er bij, mag ook wel dat ding weegt anderhalve kilo ofzo...
[Afbeelding]
De Ventus had ook een bracket dacht ik gezien/gelezen te hebben.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
[ Voor 81% gewijzigd door Bolletje op 18-09-2020 12:22 ]
Mooie tactiek ook. Scenario: Weinig voorraad voor de 3080 leveren. Van te voren de suggestie wekken dat de 3090 beperkt leverbaar wordt. Men gaat uit blinde paniek en ongeduld allemaal een 3090 aanschaffen. Waaruit later blijkt dat de 3090 gewoon goed leverbaar was.Bschnitz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:17:
[...]
Gaat er niet om wat winkels kopen maar waar Nvidia winst op maakt, een blind kip kan zien dat je meer winst op een 3090 maakt dan op een 3080. Het is helemaal niet interessant om een 3080 qua voorraad in massa te spammen in de eerste 4 weken, laat mensen maar lekker een 3090 fixen waar wel flink geld op verdient wordt. Nvidia heeft een marge van 50/60% en die haal je op de 3080 niet. De 3080 is een omzet machine en de 3090 een winst machine.
Ik kreeg de dezelfde mail maar dan met plek 146Eindhoven657 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:19:
Mail van CD-rom-land
----------------------------
We zijn overspoeld door bestellingen van de nieuwe videokaart. We begrijpen dat je graag wil weten wanneer je de kaart ontvangt. Op dit moment sta je op plek 7 in de wachtrij. Wanneer de volgende levering binnenkomt is echter niet te zeggen. Nvidia heeft aangegeven dat het niet waarschijnlijk is dat alle bestellingen binnen enkele maanden worden uitgeleverd. Het is dus onbekend wanneer er een nieuwe levering wordt verwacht. Hiervoor kunnen wij geen enkele indicatie geven.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
[ Voor 85% gewijzigd door Bolletje op 18-09-2020 12:23 ]
Bij ordernummer staat er 550233XX/00, bestelling geplaatst rond 16.30.GekkeR schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:55:
[...]
Welk order nummer heb jij overigens (hoeft niet exact), die van mij heeft 3509 (ongeveer) als laatste cijfers.
Ik was vrij laat met bestellen, dus na 22:20~.
Ik ook maar ben plek 3 dus laat em maar staanJackson6 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:21:
[...]
Ik kreeg de dezelfde mail maar dan met plek 146ga maar annuleren denk ik.
Zo makkelijk kun je het ook weer niet stellen. De 3080 is een 'mislukte' 3090 chip. Als ze niet voldoende complete chips eruit krijgen bij Samsung dan kun je ook niet opeens oneindig veel 3090s verkopen.Bschnitz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:17:
[...]
Gaat er niet om wat winkels kopen maar waar Nvidia winst op maakt, een blind kip kan zien dat je meer winst op een 3090 maakt dan op een 3080. Het is helemaal niet interessant om een 3080 qua voorraad in massa te spammen in de eerste 4 weken, laat mensen maar lekker een 3090 fixen waar wel flink geld op verdient wordt. Nvidia heeft een marge van 50/60% en die haal je op de 3080 niet. De 3080 is een omzet machine en de 3090 een winst machine.
Twijfel nu of ik nu niet beter kan wachten op de AMD kaarten.
Whatsausername schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:20:
[...]
Mooie tactiek ook. Scenario: Weinig voorraad voor de 3080 leveren. Van te voren de suggestie wekken dat de 3090 beperkt leverbaar wordt. Men gaat uit blinde paniek en ongeduld allemaal een 3090 aanschaffen. Waaruit later blijkt dat de 3090 gewoon goed leverbaar was.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Om ergens anders op plek 300 terecht te komen.... Maar snap het wel. Met plek 7 weet ik al niet hoelang dat gaat duren, 146 tsja...Jackson6 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:21:
[...]
Ik kreeg de dezelfde mail maar dan met plek 146ga maar annuleren denk ik.
Da's volgens mij niet waar toch ? Kloksnelheden zijn zelfs iets lager dan van de 3080Paprika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:22:
[...]
Zo makkelijk kun je het ook weer niet stellen. De 3080 is een 'mislukte' 3090 chip. Als ze niet voldoende complete chips eruit krijgen bij Samsung dan kun je ook niet opeens oneindig veel 3090s verkopen.
Ging vooral om het aantal 'ropz' and de memorybus ?
En hoeveelheid geheugen natuurlijk
The GeForce RTX 3080 is an enthusiast-class graphics card by NVIDIA, launched in September 2020. Built on the 8 nm process, and based on the GA102 graphics processor, in its GA102-200-KD-A1 variant, the card supports DirectX 12 Ultimate. This ensures that all modern games will run on GeForce RTX 3080. Additionally, the DirectX 12 Ultimate capability guarantees support for hardware-raytracing, variable-rate shading and more, in upcoming video games. The GA102 graphics processor is a large chip with a die area of 628 mm² and 28,300 million transistors. Unlike the fully unlocked GeForce RTX 3090, which uses the same GPU but has all 10496 shaders enabled, NVIDIA has disabled some shading units on the GeForce RTX 3080 to reach the product's target shader count. It features 8704 shading units, 272 texture mapping units, and 96 ROPs.Quartz123 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:23:
[...]
Da's volgens mij niet waar toch ? Kloksnelheden zijn zelfs iets lager dan van de 3080
Ging vooral om het aantal 'ropz' and de memorybus ?
En hoeveelheid geheugen natuurlijk
ThanksZesBarkiePK schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:20:
[...]
Echt een mooie kaart hoor, deze wilde ik ook bestellen, en Megekko had hem op dat moment op voorraad, maar wel voor 1499,- Dus toen heb ik hem niet meer besteld. Later was de kaart opeens 849,- en toen ook meteen niet meer op voorraad. Enjoy!
Maargoed ik denk dat ik maar naar het ervaringen topic verhuis, ga jullie niet verder "pesten"
antwoorden voorkomt.
- Ze hebben veel contact met oa. ASUS over de mogelijke levering. Voorlopig hebben leveranciers deze nog niet binnen. Er zijn dus ook geen artikel codes en daarom hebben ze de artikelen bij 4launch nog niet op de website gezet.
- Er is nog geen datum/tijd bekend wanneer dit wel zo zou zijn
- Als de artikelen leverbaar zijn, komen ze op de site voor de normale marktprijzen
- Het is eigenlijk niet toegestaan dat de conculega's deze artikelen al te koop aan bieden, of de prijzen verhogen als ze nog niet bestelbaar zijn maar verantwoordelijkheid voor controleren ligt bij Nvidia
Toch wel interessante info
Volgens mij zijn er met jou nog duizende mensen die erover zitten na te denken om te wachten op een amd kaart. Vooral na deze verschrikkelijk mislukte launch. Volgende week gaat het niet anders zijn vrees ik.fast-server schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:22:
Zou me niets verbazen, veel 3090's verkopen en als die verkoop terugloopt> Tada! we hebben weer 3080's.
Twijfel nu of ik nu niet beter kan wachten op de AMD kaarten.
[...]
Wat natuurlijk wel is, is dat nvidia zo snel mogelijk de kaarten met de grootste marges wil produceren. Hierdoor kan het zijn dat de 3090s wel sneller extra geproduceerd worden als de voorraad niet toereikend blijkt te zijn. In dat geval zitten we nog langer te wachten op onze bestelde 3080s.
Geniet ervan kerel! Ik ga je ervaringen zeker volgen, ondanks dat ik heb misgegrepen. Noem het een vorm van marteling, maar toch wel interessant om te lezen.bjorntju schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:24:
[...]
ThanksKlopt idd, zag hem toen ook voor 1500 en ging toen een paar minuten later naar 849. De website werd toen alleen erg traag maar ik wist dat Megekko en CDRomland eigenlijk hetzelfde zijn (zelfde voorraad/magazijn) dus ben op de website van CDRomland gaan kijken. Die site was toen wel lekker vlot en daar stond de kaart op hetzelfde moment voor dezelfde prijs en voorraad. Was ik dus op Megekko gebleven dan had ik hem waarschijnlijk niet gehad
Maargoed ik denk dat ik maar naar het ervaringen topic verhuis, ga jullie niet verder "pesten"maar zal zeker af en toe nog eens kijken hier
Het gaat me er meer om dat ik 719 euro heb betaald en dat uit principe niet maanden kwijt wil zijn.Eindhoven657 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:23:
[...]
Om ergens anders op plek 300 terecht te komen.... Maar snap het wel. Met plek 7 weet ik al niet hoelang dat gaat duren, 146 tsja...
Ik vind dat jullie uitermate netjes modereren. Inderdaad, gisteravond ging het alle kanten op, maar er is uiteindelijk wel netjes op topic gebleven.DaMarcus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:26:
[modbreak]Voor wie vindt dat er te streng wordt gemodereerd, het volgende; wij zijn als crew hier niet om schoolmeester over jullie te spelen maar. Alleen met zo veel posts in de afgelopen 24 uur (ruim 2.000 in dit topic) moeten we een zero tolerance beleid hanteren, anders zitten wij alleen maar jullie topicreports weg te werken.
Wees lief voor elkaar en lees de topicwarning door als je hier post, dank jullie wel
[/]
Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x
helaas:Arsance schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:26:
Gisteren om 15:08 bestelbevestiging binnen gekregen van mijn MSI 3080 Ventus. Uiteraard niet leverbaar, maar de chatbot op de site gecheckt. De chatbot geeft aan dat ik de kaart binnen 6 dagen kan verwachten terwijl het gisteren 7 dagen was. Dus dit houden ze up to date voor zover dat kan natuurlijk.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZYFesWd6osddkq7k1XZRcO4j.png?f=user_large)
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Waar heb je het besteld dan?Arsance schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:26:
Gisteren om 15:08 bestelbevestiging binnen gekregen van mijn MSI 3080 Ventus. Uiteraard niet leverbaar, maar de chatbot op de site gecheckt. De chatbot geeft aan dat ik de kaart binnen 6 dagen kan verwachten terwijl het gisteren 7 dagen was. Dus dit houden ze up to date voor zover dat kan natuurlijk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eTIR0qr609kC89ZFJm9lsLun.jpg?f=user_large)
Zojuist coolblue gesproken via de chat. Hieruit blijkt het bovenstaande.
Eind september daar stock dus.
Ik heb gebeld. Bij mij gaven ze de week van de 29e september aan. Dus dat lijkt over een te komen.Tomtomkrab schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:27:
[Afbeelding]
Mooi
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Nouja het is in ieder geval niet "enkele maanden" zoals andere shops nu vermelden.Quartz123 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:29:
Nou dat van coolblue is wel *** nieuws
Nou dat hangt er heel erg vanaf hoeveel kaarten ze krijgen.Tomtomkrab schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:30:
[...]
Nouja het is in ieder geval niet "enkele maanden" zoals andere shops nu vermelden.
Of de stock die bij de rest al binnen was komt bij coolblue pas de 29e binnenJorgenss schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:30:
Als coolblue stock krijgt neem ik aan dat andere winkels ook stock krijgen aangezien het verdeeld word toch?
Geeft ie bij mij ook aan, 14.55 bevestiging.Arsance schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:26:
Ik wacht het nog een paar dagen af en anders annuleer ik.
Kon je wel pre orderen?Tomtomkrab schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:27:
[Afbeelding]
Dat zou idd ook kunnenspartacusNLD schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:31:
[...]
Of de stock die bij de rest al binnen was komt bij coolblue pas de 29e binnen

Net gebeld, aangezien ik vlakbij een winkel woon leek me dit het snelste. Door de kleine voorraad zullen de winkels niet voorzien worden. Tevens kon er niet worden gereserveerd.Jorgenss schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:30:
Als coolblue stock krijgt neem ik aan dat andere winkels ook stock krijgen aangezien het verdeeld word toch?
Ze verwachten de kaarten in de week van de 28ste, ja 28 September, ja 2020 dit jaar.
Daarop heb ik nog geen reactie ontvangen, laat ik nog weten.
Hoop hoop hoop hoop!Sander64 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:12:
[...]
Megekko kreeg vandaag een lading Inno3D kaarten binnen. Dus houd hoop
Dat zou echt het beste nieuws van de dag zijn.
Ik vond het al zo bizar dat ik met 14:50 bestelling niet bij de gelukkigen zat.
Wellicht dat ze echt geen stock hadden.
Jammer dat ze er 100 euro boven op gooien._Supreme schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:32:
Goed nieuws dat coolblue deze maand ook kaarten krijgt!
Kans is dus groot dat we onbedoeld de AMD GPU-aankondiging nog mee gaan maken met onze oude kaartenmr.DJ95 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:33:
[...]
Net gebeld, aangezien ik vlakbij een winkel woon leek me dit het snelste. Door de kleine voorraad zullen de winkels niet voorzien worden. Tevens kon er niet worden gereserveerd.
Ze verwachten de kaarten in de week van de 28ste, ja 28 September, ja 2020 dit jaar.
Raar dat 4launch nog niks heeft. Want ze staan wel als partner op de nvidia website.takkenjong schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:25:
Net gebeld met 4-launch, het viel mij op dat zij de enige shop zijn die niet in de google form (https://docs.google.com/f...K1174aqeaaDxqsWw/viewform )
antwoorden voorkomt.
- Ze hebben veel contact met oa. ASUS over de mogelijke levering. Voorlopig hebben leveranciers deze nog niet binnen. Er zijn dus ook geen artikel codes en daarom hebben ze de artikelen bij 4launch nog niet op de website gezet.
- Er is nog geen datum/tijd bekend wanneer dit wel zo zou zijn
- Als de artikelen leverbaar zijn, komen ze op de site voor de normale marktprijzen
- Het is eigenlijk niet toegestaan dat de conculega's deze artikelen al te koop aan bieden, of de prijzen verhogen als ze nog niet bestelbaar zijn maar verantwoordelijkheid voor controleren ligt bij Nvidia
Toch wel interessante info
En laatste puntje is wel erg interessant.
Oh dat is wel netjes geregeld!bjorntju schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:35:
Oh, misschien nog interessant, bij CDRomland kreeg ik de code voor Watch Dogs Legion/1 jaar GeForce Now op een A4tje geprint in de verzenddoos, weet alleen niet hoe ze dat bij andere shops doen.
Phanteks Enthoo Evolv X // ASUS ROG STRIX X570-E // Ryzen 9 5950x // EKWB AIO 360 // ZOTAC RTX 3080 AMP HOLO // Corsair Dominator Platinum 32GB 3466MHz // Corsair MP510 960 GB // Crucial MX500 2TB // Corsair RM750x
...
Precies het zelfde verhaal als je om 14:50 heb besteld krijg je waarschijnlijk bij de volgende lading je videokaart binnen. Ik heb inno3d zelf een mail gestuurd (wouter) en die zegt dat ze wel stock hebben gehad maar alternate zegt via de telefoon van niet dus raar gevalletje dit weer...Markovic89 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:34:
[...]
Hoop hoop hoop hoop!
Dat zou echt het beste nieuws van de dag zijn.
Ik vond het al zo bizar dat ik met 14:50 bestelling niet bij de gelukkigen zat.
Wellicht dat ze echt geen stock hadden.
Dat is die van mijLuxicon schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:36:
Er staat zelfs al een 3080 op marktplaats. (MSI Trio)
grapje
Als je er echt 1250 voor gaat geven ben je of stinkend rijk of knettergek.Luxicon schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:36:
Er staat zelfs al een 3080 op marktplaats. (MSI Trio)
Welke kaart? ik heb vol goede moed mijn RTX2080 verkocht 2 weken geleden via marktplaats.... zat gister avond zelfs te twijfelen om opzoek te gaan naar een RTX2080Ti zodat ik in iedergeval toch een beetje upgrade gevoel heb.Grotbewoner schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:34:
[...]
Kans is dus groot dat we onbedoeld de AMD GPU-aankondiging nog mee gaan maken met onze oude kaarten.
3x32 inch QHD, 165Hz schermen staan al opgesteld.
Oja, wellicht een beetje feelgood voor de Alternaters. Heb om 15:02 besteld maar gecanceld omdat hij niet leverbaar was. Dus ik doe iemand een vroeg plekje in de rij cadeau.
Misschien hebben ze de Inno3D stock wel in hun Desktops gegooid. Mooiste lichtjes dus leuk voor in de winkel. En pakken ze natuurlijk meer marge op. Zou er niet van opkijken. Maar waarom dan "direct leverbaar" anders had ik wel een andere kaart besteld.Jorgenss schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:36:
[...]
Precies het zelfde verhaal als je om 14:50 heb besteld krijg je waarschijnlijk bij de volgende lading je videokaart binnen. Ik heb inno3d zelf een mail gestuurd (wouter) en die zegt dat ze wel stock hebben gehad maar alternate zegt via de telefoon van niet dus raar gevalletje dit weer...
MSI Gaming Trio stond volgens mij ook op pre-order vanaf het begin dus erg raar dat juist die wel zijn uitgeleverd.
Hoe dan ook, een kut launch...
Zou dat eerlijker zijn, dan met deze bende? Disconnects, slechte bereikbaarheid, ordersystemen die kuren krijgen etc.
Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x
Bedankt, die kon ik niet vinden!Erico360 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:55:
[...]
Je kan proberen ze te bellen 020 808 45 67
Ze zeiden dat voorlopig order status niet in te zien is online om het systeem niet te overbelasten. Alles wordt in 1-2 werkdagen verzonden (vandaag of maandag), daar krijg je dan een verzendbevestiging van met track & trace.
Nee, first come first served zou altijd aangehouden moeten worden. Het is niet anders dan bij festival of concert kaartjes.Sander64 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:38:
Stel, tussen de mensen die het eerste uur hebben besteld, wordt er geloot wie de kaarten krijgt.
Zou dat eerlijker zijn, dan met deze bende? Disconnects, slechte bereikbaarheid, ordersystemen die kuren krijgen etc.
Ja, en die persoon heeft zo een goedkope 3080 (twee besteld)Jackson6 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:37:
[...]
Als je er echt 1250 voor gaat geven ben je of stinkend rijk of knettergek.
...
Ik heb hem ook online besteld, maar kreeg jij een email?AstaVista schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:43:
Op https://www.tones.be/nl/article/132476 staat de Asus TUF RTX 3080 voor €719. Mooie prijs gezien de reviews (stuk beter dan vorige TUF edities). Volgens tones binnen enkele weken te leveren. Ik heb deze alvast gisteren besteld
Ik kan enkel het order in mijn account zien, maar heb tot nu toe geen email ontvangen...
Dat “uurtje” van te voren hoorde we gister ook. Helemaal niks van waarmprkooij schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:41:
Medewerker van Nvidia aan de lijn gehad. Deze wist mij te vertellen dat er vandaag of morgen voorraad zou komen in de Nvidia Store. Hoeveel voorraad kon ze niet vertellen. We krijgen een uur van te voren een mailtje met de melding dat de 3080 weer op voorraad komt.
Er gaat altijd wel iemand zeuren. Iedereen die wel een order erdoorheen kreeg binnen 1 minuut gaat dan zeggen en ik dan? Dat kan alleen als je als Nvidia zijnde ruim van te voren iets aangeeft als:Sander64 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:38:
Stel, tussen de mensen die het eerste uur hebben besteld, wordt er geloot wie de kaarten krijgt.
Op 17 september gaan we de kaarten verzenden. Plaats een pre-order tussen 12 en 15 september om mee te doen in de raffle. Wanneer ik dan voor 1000 bestellingen plaats en er daardoor alsnog 50 krijg. Is het dan opgelost?
Had om 15:06 de MSI X besteld.
Beter kijken zou ik zeggenSven02 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:41:
[...]
Dat “uurtje” van te voren hoorde we gister ook. Helemaal niks van waar
Nee inderdaad, vind dit de mooiste AIB 3080, maar afgezien van een event op YouTube met Linus heb ik hem nog niet eens goed gezien. Er zijn geen echte foto's of wat dan ook.StefanKelevra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:41:
De gigabyte aorus is nog nergens te pre orderen of te koop geweest of wel?
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
[ Voor 92% gewijzigd door Bolletje op 18-09-2020 12:55 ]
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Wanneer was dit telefoontje?mprkooij schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:41:
Medewerker van Nvidia aan de lijn gehad. Deze wist mij te vertellen dat er vandaag of morgen voorraad zou komen in de Nvidia Store. Hoeveel voorraad kon ze niet vertellen. We krijgen een uur van te voren een mailtje met de melding dat de 3080 weer op voorraad komt.
Overigens, voor mensen die wellicht nog willen inschrijven:
https://www.nvidia.com/co...IA%20GeForce%20RTX%203080
(disclaimer: geen idee of dit bij de juiste plek terecht komt, heb slechts 3070 veranderd naar 3080)
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.
Nergens gezien. Ga maar uit van hoge prijs 900-1000 euro vermoed ikZesBarkiePK schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:43:
[...]
Nee inderdaad, vind dit de mooiste AIB 3080, maar afgezien van een event op YouTube met Linus heb ik hem nog niet eens goed gezien. Er zijn geen echte foto's of wat dan ook.
Helaas geen informatie over, heb ze 30 minuten geleden aan de telefoon gehad met de vraag of ze enige info konden geven.. Enige wat hij me wist te vertellen is dat ik er vroeg bij was, en dus waarschijnlijk bij de 2de voorraad zou zitten, maar wanneer die binnenkomt no clueXenosync schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:41:
Enige idee wanneer alternate hun 2e voorraad binnen krijgt? of is hier geen informatie over? Ik viel er gister net buiten maar heb hem wel op de preorder staan dus hoop eigenlijk deze maand nog mijn 3080 te kunnen ontvangen
Letterlijk 5 minuten geleden.nalufrank schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:43:
[...]
Wanneer was dit telefoontje?
(disclaimer: geen idee of dit bij de juiste plek terecht komt, heb slechts 3070 veranderd naar 3080)
Ja maar dat uurtje later (17.00) Kwam er bijna niemand doorheen.mprkooij schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:42:
[...]
Beter kijken zou ik zeggenIk kreeg om 16:01 de mail binnen dat hij beschikbaar was, een uurtje later was hij te bestellen bij Nvidia.
Overigens op beide ingeschreven mail adressen geen bericht gehad....
[ Voor 9% gewijzigd door New_Interfaces op 18-09-2020 12:48 ]
Phanteks Enthoo Evolv X // ASUS ROG STRIX X570-E // Ryzen 9 5950x // EKWB AIO 360 // ZOTAC RTX 3080 AMP HOLO // Corsair Dominator Platinum 32GB 3466MHz // Corsair MP510 960 GB // Crucial MX500 2TB // Corsair RM750x
Topper!!mieltjoes schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:39:
[...]
Bedankt, die kon ik niet vinden!
Ze zeiden dat voorlopig order status niet in te zien is online om het systeem niet te overbelasten. Alles wordt in 1-2 werkdagen verzonden (vandaag of maandag), daar krijg je dan een verzendbevestiging van met track & trace.
Dus jij heb nu ook 2 e-mails? 1 met bevestiging, order geplaatst en de ander met een creditcard succesvolle debit?
hoe schrijf ik me in op zo'n email?mprkooij schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:42:
[...]
Beter kijken zou ik zeggenIk kreeg om 16:01 de mail binnen dat hij beschikbaar was, een uurtje later was hij te bestellen bij Nvidia.
update: GEVONDEN SORRY
[ Voor 4% gewijzigd door predator0235 op 18-09-2020 12:45 ]
Hier kan je hem wel in het "echt" zien.kr4t0s schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:44:
[...]
Nergens gezien. Ga maar uit van hoge prijs 900-1000 euro vermoed ik
YouTube: AORUS RTX 30 MAX-Covered Cooling Launch Event Highlight
Prachtige kaart als je het mij vraagt.
Ding is zo groot als een pak melk van 2L.
[ Voor 5% gewijzigd door ZesBarkiePK op 18-09-2020 12:45 ]
Maar hoe dan ? Ik kan de "geef melding" knop niet eens meer vinden op de nvidia website ?mprkooij schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:41:
Nee volgens mij was Alternate de enige die veel eerder open was.DarQraven schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:45:
Was de Megekko order eerder open gegaan dan 15:00? Ik zie mensen met orderbevestigingen om 14:50 terwijl er bij mij toen nog niets op de site te bestellen was. Pas om 15:02 waren de absurde 1500+ euro prijzen gefixed en kon ik beginnen met het proberen af te rekenen...
Check ff mijn berichtpredator0235 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:44:
[...]
hoe schrijf ik me in op zo'n email?
nalufrank schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:43:
[...]
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.
@Quartz123 Denk dat dit je enige hoop is op een mailtje. voor nu.....nalufrank schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:43:
[...]
Vind het naar dat andere bedrijven wel met informatie kunnen komen maar alternate niet..Kevin Moezelaar schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:44:
[...]
Helaas geen informatie over, heb ze 30 minuten geleden aan de telefoon gehad met de vraag of ze enige info konden geven.. Enige wat hij me wist te vertellen is dat ik er vroeg bij was, en dus waarschijnlijk bij de 2de voorraad zou zitten, maar wanneer die binnenkomt no clue
Filmpje had ik gezien, bedoelde in geen shop te koop gezienZesBarkiePK schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:45:
[...]
Hier kan je hem wel in het "echt" zien.
YouTube: AORUS RTX 30 MAX-Covered Cooling Launch Event Highlight
Prachtige kaart als je het mij vraagt.
Ding is zo groot als een pak melk van 2L.
Mailtje sturen met het verzoek om je order te annuleren, staat vast wel ergens op de website hoe dat proces loopt.Whatsausername schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:48:
Iemand die weet hoe je je order kunt annuleren bij CDROMLAND?
VInd het ook maar raar. Denk dat ze gewoon safe willen spelen maar dat zorgt bij dit voor alleen maar meer problemen.Xenosync schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:46:
[...]
Vind het naar dat andere bedrijven wel met informatie kunnen komen maar alternate niet..
Stuur een reply naar de bevestiging en meld in je mail dat je wilt annuleren. (heb ik gedaan en was gelukt, volgende dag geld terug)Whatsausername schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:48:
info@cdromland.nl mailenWhatsausername schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:48:
Ik vroeg ze om het aantal dat besteld was van de door mij bestelde videokaart (Zo kon ik achterhalen of die populair was).
Ze gaven aan dat ik bij de eerste 10% van de bestellingen zat van de Asus videokaarten en dat ze eind deze week/begin volgende week nieuwe kaarten binnen gekregen. Toen heb ik gevraagd of ze daarvan de eerste 10% konden leveren en ze verwachten van wel.
Dus fingers crossed.
Extra informatie: Een maat van me heeft een kaart om 14:50 besteld en ik om 15:15. Tussen onze ordernummers zit zo'n 700-800 verschil. Dan weten jullie in ieder geval hoeveel bestellingen er gedaan zijn.
NOTE: Kan zijn dat jouw videokaart meer besteld is dan anderen.
[ Voor 15% gewijzigd door Toinetto op 18-09-2020 16:53 ]
Wat er bedoeld wordt is dat Nvidia klanten vertelde telefonisch gister was dat ze iedereen individueel gingen e-mailen een uur vantevoren wnaneer deze verkocht zouden worden omdat er iets fout was gegaan in hun systeem. Uiteindelijk in mijng eval was deze een minuut later toch te bestellen en kwam ik er als 1 van de weinigen door het bestel process heen.mprkooij schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:42:
[...]
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |