[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 519 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd709
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-12-2022
Is er uberhaupt een europees land die MSRP kan betalen/bestellen bij nvidia zoals de amerikanen kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:38
Flee_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:56:
[...]

Is enigzins nog wel te begrijpen. Als een webshop ziet dat scalpers probleemloos voor 2x MSRP de kaarten kunnen doorverkopen, waarom zou die dan nog de standaardprijs hanteren? De kaarten die zij zo laag zouden verkopen liggen de volgende ochtend gegarandeerd voor dubbel dat bedrag op marktplaats en ebay. Als je de enige shop bent die hier niet aan meedoet dan word je zo mogelijk nog meer geviseerd door bots, dus het is niet alsof ze veel echte consumenten hiermee zouden helpen.

Klote? Zeker. Maar wel te begrijpen. Als de markt besluit dat 2k een "redelijke" prijs is voor een 3080 (ti) dan ben je als bedrijf gewoon gek om dit aan je voorbij te laten gaan, zeker als je weet dat je anders toch enkel scalpers zit te helpen.

En voor de duidelijkheid, dit komt ook niet enkel van de webshops hoor. Er zijn hier al artikels gepasseerd over hoe de manufacturers (EVGA, MSI...) hun kaarten ook gewoon voor meer verkopen aan de shops. Het is niet alsof Azerty en Megekko nog leukjes een 3080 kunnen inkopen aan €700 en die dan voor €2000+ hopen te slijten. Ook voor hen ligt de inkoopprijs reeds lang boven MSRP.
Prijzen van prebuilds lijken tov eind vorig jaar ook enorm te zijn gestegen, dus dat als alteratief valt af. Lijkt de huizenmarkt wel :) Iedereen zit muurvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
Flee_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:56:
[...]

Is enigzins nog wel te begrijpen. Als een webshop ziet dat scalpers probleemloos voor 2x MSRP de kaarten kunnen doorverkopen, waarom zou die dan nog de standaardprijs hanteren? De kaarten die zij zo laag zouden verkopen liggen de volgende ochtend gegarandeerd voor dubbel dat bedrag op marktplaats en ebay. Als je de enige shop bent die hier niet aan meedoet dan word je zo mogelijk nog meer geviseerd door bots, dus het is niet alsof ze veel echte consumenten hiermee zouden helpen.

Klote? Zeker. Maar wel te begrijpen. Als de markt besluit dat 2k een "redelijke" prijs is voor een 3080 (ti) dan ben je als bedrijf gewoon gek om dit aan je voorbij te laten gaan, zeker als je weet dat je anders toch enkel scalpers zit te helpen.

En voor de duidelijkheid, dit komt ook niet enkel van de webshops hoor. Er zijn hier al artikels gepasseerd over hoe de manufacturers (EVGA, MSI...) hun kaarten ook gewoon voor meer verkopen aan de shops. Het is niet alsof Azerty en Megekko nog leukjes een 3080 kunnen inkopen aan €700 en die dan voor €2000+ hopen te slijten. Ook voor hen ligt de inkoopprijs reeds lang boven MSRP.
Het is gewoon een kwestie van zeer hoge vraag en heel laag aanbod. Dan gaan de prijzen omhoog, dat lijkt mij normaal. Wel komt er een moment dat de groep die bereid is deze prijzen te betalen er een heeft en uitgeput raakt. Dan nemen de voorraden toe en dalen de prijzen (langzaam) vanzelf weer. Denk niet dat er dit jaar nog ineens heel veel extra productie komt eigenlijk als je over de chip problemen leest.

Even flink balen, doe ik ook, nog even verder met de oude afgeschreven spullen helaas...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Wij constateren dat sommigen van jullie het blijkbaar enorm lollig vinden om ongepaste reacties te plaatsen bij V&A advertenties voor deze videokaarten, of om onzinbiedingen van miljoenen euro's te plaatsen. Vanaf nu geldt er een zero-tolerance policy voor dergelijke V&A advertenties. Reageer je off-topic, of plaats je een onzin bod, dan volgt er een 24-uur ban zonder waarschuwing.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jo0st
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 15:39
PneumoX schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:41:
Ik ben knettergek, maar met trillende handjes en vanaf het werk bellende met de budgethouder (vrouw) mogen klikken op de kopen knop 🤣 Morgen ontvang ik de rog strix 3080 ti. Kon echt niet langer wachten op de rog strix oc van 939,-. Eindelijk het half jaar oude rog beest morgen vol benutten. Iedereen boven de 39 in de wachtrij bij Azerty, mijn geduld was op, als die draait in het systeem help ik jullie om een plekkie te zakken.

Zere spaarrekening maar Happy gamer!
haha thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:25
Henkje.doc schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:33:
[...]

Prijzen van prebuilds lijken tov eind vorig jaar ook enorm te zijn gestegen, dus dat als alteratief valt af. Lijkt de huizenmarkt wel :) Iedereen zit muurvast.
Dat is zeker zo.

Afgelopen periode de prebuilds van Alternate beetje gevolgd. Staan systemen bij die enkele maanden geleden 3500 (toen al te duur) waren en nu 4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:36
Timx2 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:17:
Succes met de evga queue in Europa! Ik wacht nog steeds op een melding van de 3080 FTW3 en had op dag 1 geregistreerd 😂
Ik had op dag 1 voor de 3080 XC3 Ultra geregistreerd en kreeg eind november m'n bestellink. Alleen toen niks gekocht omdat ik die week net grote kost had voor andere zaken.
Ik dacht toen, komt wel goed na kerstmis maar niet dus. Ondertussen dik spijt van dat ik toen niet besteld heb, want de prijs was rond de 860euro geloof ik (incl. btw)

Nu wou ik 3080TI XC3 Ultra op m'n lijstje zetten, maar daar kan ik gewoonweg niet auto notify kiezen. Enkel de FTW3 heb ik kunnen kiezen, maar ik ben meer voorstander van de XC3.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Weten jullie toevallig ook of er 2 wachtrijen zijn, één voor US één voor EU? Ben benieuwd of er vandaag al orders verscheept gaan worden.

Hier al iets van info... https://forums.evga.com/E...12GP53967KR-m3341573.aspx

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 04-06-2021 10:05 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Ik ben knettergek, maar met trillende handjes en vanaf het werk bellende met de budgethouder (vrouw) mogen klikken op de kopen knop 🤣 Morgen ontvang ik de rog strix 3080 ti. Kon echt niet langer wachten op de rog strix oc van 939,-. Eindelijk het half jaar oude rog beest morgen vol benutten. Iedereen boven de 39 in de wachtrij bij Azerty, mijn geduld was op, als die draait in het systeem help ik jullie om een plekkie te zakken.

Oh no you didnt... gefeliciteerd. Wat heb je ervoor betaald?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-08 21:13
MrVegeta schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:04:
Weten jullie toevallig ook of er 2 wachtrijen zijn, één voor US één voor EU? Ben benieuwd of er vandaag al orders verscheept gaan worden.

Ja deze sheet in de link is voor de EU en druppelt al aardig vol. Ik ben overigens best verbaasd om te zien dat er nog zo veel mensen relatief vroeg in staat waren om op de site te komen. Dat heeft bij mij echt een tijd geduurd. Pas om 18:00 (9:00 AM PT) heb ik mijn request kunnen doen. Ben benieuwd of dat zoden aan de dijk zet.

Niet geschoten is altijd mis moet je maar denken...

[ Voor 3% gewijzigd door Aardappelzakje op 04-06-2021 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Epsilon

MrVegeta schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:04:

Ik heb enorm mazzel gehad denk ik dat ik er vroeg door kwam. Van de mensen die aangemeld zijn in die lijst sta ik bovenaan in de notifies op dit moment :).

Edit: Het gaat in dat geval om de 3967-KR (3080Ti FTW3). De Hydro copper ook aangemeld, maar pas veel later toen de site het weer een beetje deed. Kwam er niet echt meer doorheen later.

Hoe zat het trouwens met de XC3 in Europa? Er leken mensen te zijn die ze hebben kunnen bestellen, maar ik weet niet of dat in US of ook in Europa was.

[ Voor 23% gewijzigd door Epsilon op 04-06-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelzakje
Epsilon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Ik heb enorm mazzel gehad denk ik dat ik er vroeg door kwam. Van de mensen die aangemeld zijn in die lijst sta ik bovenaan in de notifies op dit moment :).
Ja ik zag je al staan, lekker hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LarsV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 13:43

Haha same here! Na overleg met het thuisfront heb ik een MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO gekocht bij Megekko. Absurd hoge prijs maar ik ben het wachten ook zat (ik zat ook in de wachtrij voor de MSI RTX 3080 GAMING X TRIO toen mijn order helaas geannuleerd werd). Volgens mij hadden ze er maar eentje op voorraad want ik zag dat die daarna meteen uitverkocht was. Hopelijk krijg ik nog wel een leuk bedrag voor mijn 1080ti om de pijn wat te verzachten haha, maar anyway nu kan ik eindelijk weer op ultra settings in 4k gamen (en eindelijk ray tracing :) )

ASUS ROG Strix B650E-F GAMING | 7800X3D | MSI RTX 5090 VENTUS 3X OC | 32GB DDR5 | 2,5 TB storage | Be quiet! Pure Base 500DX | Windows 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Epsilon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Edit: Het gaat in dat geval om de 3967-KR (3080Ti FTW3). De Hydro copper ook aangemeld, maar pas veel later toen de site het weer een beetje deed. Kwam er niet echt meer doorheen later.

Hoe zat het trouwens met de XC3 in Europa? Er leken mensen te zijn die ze hebben kunnen bestellen, maar ik weet niet of dat in US of ook in Europa was.
Zag het ja, ik sta zelf op #9, lijkt mij toch ook best aardig gezien de lijst nu 100+ lang is. Ben benieuwd wanneer de eerste berichten van EVGA EU zullen komen, ergens heb ik hoop dat het toch vrij snel zal zijn. Maar de berichten over de EU queue zijn niet hoopvol.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelzakje
MrVegeta schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:07:
[...]

Zag het ja, ik sta zelf op #9, lijkt mij toch ook best aardig gezien de lijst nu 100+ lang is. Ben benieuwd wanneer de eerste berichten van EVGA EU zullen komen, ergens heb ik hoop dat het toch vrij snel zal zijn. Maar de berichten over de EU queue zijn niet hoopvol.
Ik hoop dat er wel wat naar EU gaat. Sta zelf nu op #97, dus het zal voor mij wellicht nog even duren. :P

Voorlopig houd ik mij zoet met mijn trouwe 1080Ti: heb vanmorgen bericht ontvangen dat mijn Heatkiller waterblok hiervoor is verzonden (tezamen met een AMD CPU blok). Toch een leuk vooruitzicht ondanks de wens voor een nieuwe GPU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PneumoX
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-09-2021
CHKYBSTRD schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:17:
[...]

Oh no you didnt... gefeliciteerd. Wat heb je ervoor betaald?
Had er van in Australië kunnen zitten 🤣 het twee dubbele van wat de oc koste, voel mij knettergek en gestoord maar omdat vakantie er dit jaar nog niet in zit en mijn geduld op is mogen doen. Aan de andere kant komt het geld van de annulering ook weer retour na 7 maanden wat het ook weer verzacht. Neemt niet weg, rib uit mijn lijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
PneumoX schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Had er van in Australië kunnen zitten 🤣 het twee dubbele van wat de oc koste, voel mij knettergek en gestoord maar omdat vakantie er dit jaar nog niet in zit en mijn geduld op is mogen doen. Aan de andere kant komt het geld van de annulering ook weer retour na 7 maanden wat het ook weer verzacht. Neemt niet weg, rib uit mijn lijf.
Hahaha ach ja geld is maar geld.... destemeer reden nu om er extra van te genieten!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 21:17
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1750671

1300

toch 100 euro onder wat een aantal andere ervoor vragen

Ben benieuwd of de prijs nog wat zakt als de 3070 TI wordt verkocht

Ik zie trouwens nog geen 3080 TI van MSI bij Alternate, ik ga eens verder kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmyhoffa24
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-03-2023
Zijn onze gebeden verhoord? Er zijn op een aantal modellen prijsverlagingen geweest.

https://www.megekko.nl/Co...lair_pp-50_p-1_d-list_cf-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikie61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-08 15:47
Jimmyhoffa24 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:15:
Zijn onze gebeden verhoord? Er zijn op een aantal modellen prijsverlagingen geweest.

https://www.megekko.nl/Co...lair_pp-50_p-1_d-list_cf-
Ik hoop niet dat je gebeden hebt voor een 3080 onder 2000euro xD
Ik bid wel eventjes verder voor onder de 1000 euro

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:26
Gisteren tijdens de release van de 3080Ti. Gekkenhuis.

[ Voor 21% gewijzigd door Hanky74 op 04-06-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:28
Net was er bij NBB een FE drop van de 3060TI, 3080, 3090 en 3080TI. Iemand iets gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 19:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colaboy123
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
karakedi schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:45:
Net was er bij NBB een FE drop van de 3060TI, 3080, 3090 en 3080TI. Iemand iets gepakt?
Mijn kapster merkte op dat 'geduld' blijkbaar in het Duits hetzelfde was als in het Nederlands. Los van dat was de timing niet heel handig vanuit de kappersstoel.... (8=||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 14:01
25 minuten in de wachtrij gestaan, niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ooouid
  • Laatst online: 26-04 06:59
Mijn ervaring van vanmiddag, meldingen waren uiteraard in het Duits

- 3090, u bent een bot en krijgt geen toegang tot de webshop

switch naar Opera ipv Chrome

- 3060Ti, in het winkelmandje, betaling met CC, helaas dit item is niet meer voorradig
- 3080Ti, Helaas dit product is niet meer voorradig
- 3080, in het winkelmandje, betaling met CC, Uw bestelling is geplaatst! :*)

Net een 'orderbevestiging' op de mail gekregen met de (vertaalde) opmerking erbij:

Notitie over de bestelling:
Deze orderbevestiging is nog geen aanvaarding van het aanbod tot het sluiten van een koopovereenkomst. Het koopcontract komt pas tot stand wanneer wij u een afzonderlijke orderbevestiging sturen of de goederen aan u leveren. Indien wij uw aanbod niet binnen 5 dagen hebben aanvaard, wordt het geacht te zijn verworpen. Een koopcontract wordt alleen gesloten voor producten die in de orderbevestiging worden genoemd.

Dus ik heb stiekem de hoop dat het allemaal goed gaat. Maar ik heb het afgelopen jaar wel meer gehoopt en gedroomd in videokaarten land (sta nog steeds in twee wachtrijen voor een 3080 op verschillende sites sinds januari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Doet mij denken aan die vrouw in de lijn voor een iPhone... Anyway als er in NL zo een ding te koop zou zijn zou ik daar ook wel een dagje voor willen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
ooouid schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:11:
[...]

Mijn ervaring van vanmiddag, meldingen waren uiteraard in het Duits

- 3090, u bent een bot en krijgt geen toegang tot de webshop

switch naar Opera ipv Chrome

- 3060Ti, in het winkelmandje, betaling met CC, helaas dit item is niet meer voorradig
- 3080Ti, Helaas dit product is niet meer voorradig
- 3080, in het winkelmandje, betaling met CC, Uw bestelling is geplaatst! :*)

Net een 'orderbevestiging' op de mail gekregen met de (vertaalde) opmerking erbij:

Notitie over de bestelling:
Deze orderbevestiging is nog geen aanvaarding van het aanbod tot het sluiten van een koopovereenkomst. Het koopcontract komt pas tot stand wanneer wij u een afzonderlijke orderbevestiging sturen of de goederen aan u leveren. Indien wij uw aanbod niet binnen 5 dagen hebben aanvaard, wordt het geacht te zijn verworpen. Een koopcontract wordt alleen gesloten voor producten die in de orderbevestiging worden genoemd.

Dus ik heb stiekem de hoop dat het allemaal goed gaat. Maar ik heb het afgelopen jaar wel meer gehoopt en gedroomd in videokaarten land (sta nog steeds in twee wachtrijen voor een 3080 op verschillende sites sinds januari).
Had een 3080 in het mandje, betaald met cc toen melding dat ie uitverkocht was helaas... :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:50
Dit kwam van @maikie61 en stond op zijn Discord. Hiermee kun je de wachtrij skippen. Geen idee of ze dit nu beter gaan beveiligen. :)

Got NBB bot protection?
- Remove cookies

How to skip NBB waiting room:
- Go to random product
- F12
- Inspect element "In den warenkorb"
- Change the yellow IDs to the FE ID (Last numbers of URL)
- Click "In den warenkorb"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3xUm0UzCSPx7K1IkoaoOAlB84Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Flvo75k3BYwU8CxeUotqIFia.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MetalSonic
De reacties op Youtube vind ik triester dan het filmpje zelf. Dit zijn mensen die heel graag een kaart willen wellicht zoals een aantal van Tweakers al een half jaar wachten. Wellicht langer. Tja dan kunnen ze in hun enthousiasme en de angst voor het niet kunnen kopen van het product wat rennen. Het zijn net mensen :)

Maar dan gaan er mensen lekker neerbuigend over reageren van achter hun computer :|

Ik hoop dat de meeste van de mensen in het filmpje een mooie kaart konden kopen in de winkel. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karakedi
Pedje-san schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:36:
Dit kwam van @maikie61 en stond op zijn Discord. Hiermee kun je de wachtrij skippen. Geen idee of ze dit nu beter gaan beveiligen. :)

Got NBB bot protection?
- Remove cookies

How to skip NBB waiting room:
- Go to random product
- F12
- Inspect element "In den warenkorb"
- Change the yellow IDs to the FE ID (Last numbers of URL)
- Click "In den warenkorb"
Steun Maiki en wordt lid van zijn twitter https://twitter.com/BeneluxStock

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• suprimx
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-11-2021
ik heb de 3080 suprim x sins eerste shipment van alternate voor 899.
ben van een 1070 naar 3080 gegaan.
all i want to say is.
het is het echt niet waard en ik kan alleen maar advies geven als je nu NOG wacht om zotte prijzen te betalen dat niet te doen als je zelf een 10 series kaart hebt, of zelf nog een lager.
heb het echt te doen met mensen die fcking bijna 2500 tot 3k voor 1 onderdeel betalen.
je mist echt niks, neem dit maar in je en doe ermee wat je wilt.
srry voor dit bericht ik heb me kaart allang, maar wou het graag kwijt.
zijn genoeg ouders die de druk hebben er een te willen/moeten halen.
nogmaals een 3080 is geen 2500 waard en ook de prijs van 1999 van megekko momenteel, je ben kei gek als je er een koopt voor dat geld

en dan nog spel kopen voor 60 euro en dan voel je je stom want je kom er achter dat je je scheel hebt betaald voor wat je ziet, grafisch niet veel beter dan je 1070
voor 2400 euro kan ik mijn huur voor 8 maanden betalen (kamerwoning) echt te gek voor woorden

[ Voor 16% gewijzigd door suprimx op 04-06-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
En daarom zijn de prijzen zo idioot hoog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Inflatable schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:32:
[...]

En daarom zijn de prijzen zo idioot hoog..
Nee... Komt vanwege het tekort en bedrijven die daar een slaatje uitslaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Inflatable
MrVegeta schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:38:
[...]

Als niemand het zou kopen dan konden ze dat niet.. De mensen die videokaarten blijven kopen voor idiote prijzen zijn de “enablers” in goed Nederlands,,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Inflatable schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:48:
[...]

Als niemand het zou kopen dan konden ze dat niet.. De mensen die videokaarten blijven kopen voor idiote prijzen zijn de “enablers” in goed Nederlands,,
Dan begrijp je niet zo goed hoe kapitalisme werkt.

//edit. excuus, wel een erg negatieve houding, was niet (helemaal) zo bedoeld.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 04-06-2021 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
MrVegeta schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:49:
[...]

Dan begrijp je niet zo goed hoe kapitalisme werkt.
Oh jawel hoor, economie was vroeger een van mijn beste vakken op school.. De vraag is gewoon veel te hoog nu, veel hoger dan het aanbod, daarom zitten we in de situatie waarin we zitten.. Zodra de vraag weer zakt naar normaal niveau (mensen o.a. stoppen met videokaarten kopen voor mining en/of weigeren meer dan 1000 euro te betalen alleen om te gamen) dan zullen de prijzen ook weer zakken.. Nvidia heeft record omzetten gedraaid afgelopen kwartalen, dus aan de productie ligt het niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Inflatable schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:57:
[...]

Oh jawel hoor, economie was vroeger een van mijn beste vakken op school.. De vraag is gewoon veel te hoog nu, veel hoger dan het aanbod, daarom zitten we in de situatie waarin we zitten.. Zodra de vraag weer zakt naar normaal niveau (mensen o.a. stoppen met videokaarten kopen voor mining en/of weigeren meer dan 1000 euro te betalen alleen om te gamen) dan zullen de prijzen ook weer zakken.. Nvidia heeft record omzetten gedraaid afgelopen kwartalen, dus aan de productie ligt het niet..
High end GPU is het een luxe product. Al zouden ze voor 3000 euro verkocht worden gaan ze wel over de toonbank. Dat heeft te maken met het grote tekort, heeft niets te maken met de consument, althans die kan je daar niet de schuld van geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 23:00
Ik snap niks van die EVGA que, ik ben nu Elite member maar als ik kijk op de Elite membership pagina staat er dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ys_Y0SgnBfwWQzWZgaeNIruzwk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q7LrV8lE1Bm77R2PojsJS9Xn.jpg?f=user_large

Ik heb wel bij een paar kaarten "notify" gedaan en mijn naam en email adres achtergelaten maar verder heb ik geen idee wat er nu anders is omdat ik "elite member" ben. Ze vragen wel of ik nog mijn invoice kan insturen voor de product registratie van mijn 2060 maar die heb ik niet meer.

Hoe kom ik in de elite que? Of wat voor que dan ook? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door John Dude op 04-06-2021 20:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Numeo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-06 22:20
Me aorus rtx 3080 is geleverd :)

er zijn ineens veel geleverd zo te zien.

My watch has ended!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JSmpi8nDcp8pJLCu7Cq4pmy_n4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jc8U5TGJHZ3NnnzzogckAdui.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oNrkCaZzXWpwQHYZXMQZwm_YOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q88cUjZGoMUBgrDdAeyWpfsD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

John Dude schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:03:
Ik snap niks van die EVGA que, ik ben nu Elite member maar als ik kijk op de Elite membership pagina staat er dit:

[Afbeelding]

Ik heb wel bij een paar kaarten "notify" gedaan en mijn naam en email adres achtergelaten maar verder heb ik geen idee wat er nu anders is omdat ik "elite member" ben. Ze vragen wel of ik nog mijn invoice kan insturen voor de product registratie van mijn 2060 maar die heb ik niet meer.

Hoe kom ik in de elite que? Of wat voor que dan ook? 8)7
Als je op een notify lijst staat voor een product moet je die onder `My notifies` zoeken (https://eu.evga.com/community/myNotifies.asp)

Het voordeel voor Elite members is/was dat je een dag voorrang kreeg op het pre-orderen (notifyen) van een GPU.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 04-06-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
MrVegeta schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:31:
[...]

Als je op een notify lijst staat voor een product moet je die onder `My notifies` zoeken (https://eu.evga.com/community/myNotifies.asp)

Het voordeel voor Elite members is/was dat je een dag voorrang kreeg op het pre-orderen (notifyen) van een GPU.
Ok, mijn notifies staan op die pagina. Elite member zijn heeft dus helemaal geen zin meer eigenlijk als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

John Dude schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Ok, mijn notifies staan op die pagina. Elite member zijn heeft dus helemaal geen zin meer eigenlijk als ik het goed begrijp?
Op dit moment niet nee. Binnenkort gaat de queue voor de 3070ti open, dan mag je weer een dag voor het gepeupel inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
John Dude schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Eh jawel,. als je geen ELITE member bent kan je inet eens 'notify me' klikken want dan staat er 'Elite members only' oid. Dus het heeft wel degelijk een soort van nut. Als jij notification krijgt heb je 8 uur de tijd om de order te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainstay
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 10:32
suprimx schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:13:
ik heb de 3080 suprim x sins eerste shipment van alternate voor 899.
all i want to say is.
het is het echt niet waard en ik kan alleen maar advies geven als je nu NOG wacht om zotte prijzen te betalen dat niet te doen als je zelf een 10 series kaart hebt, of zelf nog een lager.
heb het echt te doen met mensen die fcking bijna 2500 tot 3k voor 1 onderdeel betalen.
je mist echt niks, neem dit maar in je en doe ermee wat je wilt.
srry voor dit bericht ik heb me kaart allang, maar wou het graag kwijt.
zijn genoeg ouders die de druk hebben er een te willen/moeten halen.
nogmaals een 3080 is geen 2500 waard en ook de prijs van 1999 van megekko momenteel, je ben kei gek als je er een koopt voor dat geld

en dan nog spel kopen voor 60 euro en dan voel je je stom want je kom er achter dat je je scheel hebt betaald voor wat je ziet, grafisch niet veel beter dan je 1070
voor 2400 euro kan ik mijn huur voor 8 maanden betalen (kamerwoning) echt te gek voor woorden
Precies! En zo is het ook. Ik zit momenteel met een I7 6800 en een GTX980Ti in mijn systeem. Was van plan dit jaar te gaan upgraden want andere zaken hadden financieel voorrang. Maar zoals dit nu gaat no way!

Heb een ps5 gekocht om daar op te gamen tot deze onzin voorbij is. Prima tussen oplossing en gewoon voor de retail prijs aangeschaft.

Laat je niet gek maken mensen. Zonde van je geld en je maakt de markt alleen maar erger en erger door er aan mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:09

lordsnow

I know nothing

suprimx schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:13:
ik heb de 3080 suprim x sinds eerste shipment van alternate voor 899.
all i want to say is, het is het echt niet waard
Precies.

Ik heb een 1080 en wil graag naar een nVidia kaart met 16GB. Een 3070 zou al voldoen voor mijn gaming needs. Mijn overige eisen zijn, max 200W en max 500 euro.

Oftewel, dat wordt waarschijnlijk een 4060 ergens in 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 20:00
MrVegeta schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:38:
[...]

Het grootste probleem zijn de scalpers. Die zitten met 20 bots elke dag heel europa af te speuren om goedkope kaarten weg te kapen en voor de hoofdprijs aan jou aan te bieden. Dat veel nederlandse shops inmiddels hun prijzen hebben verhoogd is alleen maar goed, daardoor verkopen ze in ieder geval niet aan de scalpers maar aan mensen die het geld voor een dergelijke kaart over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

stylezzz schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:02:
[...]

Het grootste probleem zijn de scalpers. Die zitten met 20 bots elke dag heel europa af te speuren om goedkope kaarten weg te kapen en voor de hoofdprijs aan jou aan te bieden. Dat veel nederlandse shops inmiddels hun prijzen hebben verhoogd is alleen maar goed, daardoor verkopen ze in ieder geval niet aan de scalpers maar aan mensen die het geld voor een dergelijke kaart over hebben.
Alles is een cirkel. We moeten terug naar de winkel waar je per persoon 1 product kan kopen ;) Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren omdat het geen enkel voordeel (alleen maar nadelen eigenlijk) heeft voor de winkel.

Het grootste probleem is de chip shortage die rond gaat. Daardoor kunnen scalpers hun gang gaan. Als die shortage er niet zou zijn zouden er genoeg producten zijn om te kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 04-06-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MrVegeta schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:04:
[...]

Alles is een cirkel. We moeten terug naar de winkel waar je per persoon 1 product kan kopen ;) Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren omdat het geen enkel voordeel (alleen maar nadelen eigenlijk) heeft voor de winkel.

Het grootste probleem is de chip shortage die rond gaat. Daardoor kunnen scalpers hun gang gaan. Als die shortage er niet zou zijn zouden er genoeg producten zijn om te kopen.
Volgens mij hebben de grote shops in nederland sowieso de limiet van 1 kaart per order. Chiptekort helpt helaas ook niet mee.... maar scalpers zijn een groot probleem. Waar ze voorheen concertkaartjes 3x over de kop lieten gaan hebben ze nu videokaarten gevonden om hun bankrekening mee te spekken. Zodra de tekorten weggewerkt worden zakt hun handel in en kunnen we weer kaarten voor of onder msrp verwachten.... de vraag is alleen wanneer dit is..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Lord_Dain schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:19:
[...]

Eh jawel,. als je geen ELITE member bent kan je inet eens 'notify me' klikken want dan staat er 'Elite members only' oid. Dus het heeft wel degelijk een soort van nut. Als jij notification krijgt heb je 8 uur de tijd om de order te plaatsen.
Ah, ik dacht je dat sowieso al kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:46
Nou ook hier weer slecht nieuws, mijn bestelling van januari is van april naar juni en nu naar augustus gezet voor een evga xc3 3080 bij Dustin.

Als ik op EU evga forum kijk voor mensen die genotified moeten worden waar ik sinds december wacht lees ik geen updates in notificaties sinds September of zo..

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
En ondertussen stroomt de V&A alweer vol met de Ti's ;( incl. de standaard blablabla verhalen..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Numeo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:10:
Me aorus rtx 3080 is geleverd :)

er zijn ineens veel geleverd zo te zien.

My watch has ended!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een prima kaart die enorm snel is, maar de temperaturen van die Gigabyte kaarten zijn erg slecht. Ik heb zelf ook de Aorus Master gehad (rev 2.0) en kreeg steeds een melding in hwmonitor dat mijn temp limit weer bereikt was. Dit is niet alleen VRAM, maar ook GPU temp. Uiteindelijk heb ik de kaart maar weer teruggestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17
BTFD schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:01:
En ondertussen stroomt de V&A alweer vol met de Ti's ;( incl. de standaard blablabla verhalen..
Je belachelijke maar helaas gaat dat zo momenteel. Had laatst een mooi verhaal van ene op MP. Ik vroeg waarom verkoop je de kaart? Ja ik had hem van een vriend gekregen maar ik hoef hem eigenlijk ook niet dus verkoop ik hem maar (€1400,-) Lekker vriend ben je dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
Tja dat is een gevolg van deze markt. Je ziet het ook met PS5. Je zou kunnen zeggen dat de retailers die nu veel hogere prijzen vragen een (tijdelijke) oplossing zijn tegen scalpers. Maar het enige dat echt werkt is als er niemand meer bereid is deze prijs te betalen, en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Wel positief dat het aanbod op voorraad toeneemt voor diverse kaarten nu en de prijzen wat zakken. Een klein hoopgevend lichtpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numeo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-06 22:20
turkeyhakan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:29:
[...]

Een prima kaart die enorm snel is, maar de temperaturen van die Gigabyte kaarten zijn erg slecht. Ik heb zelf ook de Aorus Master gehad (rev 2.0) en kreeg steeds een melding in hwmonitor dat mijn temp limit weer bereikt was. Dit is niet alleen VRAM, maar ook GPU temp. Uiteindelijk heb ik de kaart maar weer teruggestuurt.
Ik heb gehoord dat het niet goed zou zijn vergeleken met andere, maar tijdens mijn timespy benchmark is hij niet hoger gekomen dan 66 graden, maar ik heb niet hwmonitor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Wie houden ze voor de gek met die verhalen?

Waarom zetten ze niet eerlijk erbij.

"Beste koper, ik ben blij dat ik deze kaar heb kunnen bemachtigen. Ik heb zin om hem met winst te verkopen. Ik blij dat ik wat winst heb gemaakt , jij blij dat je de kaart hebt"

Gewoon transparant/ eerlijk, mocht ik in hoge nood zijn dan zou dit mij meer aanspreken dan een glad verhaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Numeo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Ik heb gehoord dat het niet goed zou zijn vergeleken met andere, maar tijdens mijn timespy benchmark is hij niet hoger gekomen dan 66 graden, maar ik heb niet hwmonitor gebruikt.
Wat ik heb meegekregen van meerdere mensen, is dat de geheugen te warm wordt bij elke GB 3080, omdat het slecht is gepad. Je kan eventueel zelf repadden, maar dan ben je je garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:35
karakedi schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Wat ik heb meegekregen van meerdere mensen, is dat de geheugen te warm wordt bij elke GB 3080, omdat het slecht is gepad. Je kan eventueel zelf repadden, maar dan ben je je garantie kwijt.
Hoezo ben je je garantie dan kwijt, zelf ben ik namelijk nog steeds naar een 3080 waterforce wb op zoek, maar dan moeten er geen problemen zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Pietje789 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Hoezo ben je je garantie dan kwijt, zelf ben ik namelijk nog steeds naar een 3080 waterforce wb op zoek, maar dan moeten er geen problemen zijn natuurlijk.
Meeste fabrikanten maken een probleem als de koeler los haald. Daarnaast pas je ook het product aan. De orginele pads verwijder je van de geheugen en je plaatst een eigen. Dit is wat ik heb meegekregen.

Ik weet niet of GB garantiestickers heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Als je je product aanpast kan je je garantie verliezen. Interessant topic maar meer iets voor
[Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Numeo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Ik speel zelf Call of Duty op qhd resolution en alles op max. Zelfde geldt voor FS2020 en daarin kreeg ik telkens veel te hoge temperaturen wat weer effect had op mijn cpu temp en overige componenten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

V&A zit vol met oneerlijke scalpers, niet alleen RTX'en, maar ook nog steeds PS5's. Beetje jammer, maar zo gaat dat. Ik ben ook voor het eerlijke verhaal, zeg gewoon dat je er wat op wil verdienen en klaar. Ik ben er zelf allang klaar mee, ik wacht wel. Zoals iemand hierboven al zei, voor dat geld ben je gestoord als je er een koopt.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 20:47
MetalSonic schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Wie houden ze voor de gek met die verhalen?

Waarom zetten ze niet eerlijk erbij.

"Beste koper, ik ben blij dat ik deze kaar heb kunnen bemachtigen. Ik heb zin om hem met winst te verkopen. Ik blij dat ik wat winst heb gemaakt , jij blij dat je de kaart hebt"

Gewoon transparant/ eerlijk, mocht ik in hoge nood zijn dan zou dit mij meer aanspreken dan een glad verhaaltje.
Omdat het hele business model van een scalpers er op gebouwd is dat ze zich voordoen als consument. Geen belasting betalen, geen garantie geven, geen zakelijk tarief betalen voor bijvoorbeeld advertenties, geen inkoop via de daarvoor bestemde kanalen, geen boekhouding, gebruik maken van consumentenbescherming zoals bedenktijd etc. Wel de lusten maar niet de lasten, want als de regels die op een normale ondernemer van toepassing zouden zijn (of beter gezegd gehandhaafd zouden worden) kan scalpen meestal ook helemaal niet uit.

Overigens vraag ik me af of er behalve op de 3080 Ti founders editie echt veel te halen is voor de scalper.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 05-06-2021 13:26 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Ze proberen het wel zo te zien.... we kunnen alleen maar hopen dat niemand ze voor 3k bij die mafkezen koopt.

Overigens vind ik het vreemd dat tweakers geen stelling neemt tegen deze praktijken. Najah, dat doen ze wel.... 'het is een vrije markt, zoek het uit'. Zet men hiermee niet de eigen community voor aap?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ph4ge schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:19:
[...]
Overigens vraag ik me af of er behalve op de 3080 Ti founders editie echt veel te halen is voor de scalper.
Exemplaren die zijn gekocht bij Nederlandse webshops niet nee. Zo stond de 3080 Ti Strix eerst voor 2850 of iets in die richting, terwijl niemand (op 1 Tweakers voor wederverkoop na) hem voor de winkelprijs van 2549 wilde hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
stylezzz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:34:
Ze proberen het wel zo te zien.... we kunnen alleen maar hopen dat niemand ze voor 3k bij die mafkezen koopt.

Overigens vind ik het vreemd dat tweakers geen stelling neemt tegen deze praktijken. Najah, dat doen ze wel.... 'het is een vrije markt, zoek het uit'. Zet men hiermee niet de eigen community voor aap?
Tweakers pakt alleen de mopperaars aan en promoot het in mijn ogen.

Al verwacht ik binnekort wel een ban van mijn account. Had namelijk een topic report gedaan op de modbreak ;) Uiteraard nog niets van vernomen.

We gaan het zien.

Overigens bij Informatique weinig tot niets voorbij zien komen de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Henkje.doc schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:55:
[...]

Tweakers pakt alleen de mopperaars aan en promoot het in mijn ogen.

Al verwacht ik binnekort wel een ban van mijn account. Had namelijk een topic report gedaan op de modbreak ;) Uiteraard nog niets van vernomen.

We gaan het zien.

Overigens bij Informatique weinig tot niets voorbij zien komen de laatste tijd.
Ik zag de modbreak van microkid donderdag ook. Lijkt me vrij averechts beleid.... maar goed, dit gaat nogal offtopic zo. Loopt er al ergens een topic hierover dat men weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 10:16
stylezzz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:59:
[...]

Ik zag de modbreak van microkid donderdag ook. Lijkt me vrij averechts beleid.... maar goed, dit gaat nogal offtopic zo. Loopt er al ergens een topic hierover dat men weet?
Ja hoor https://gathering.tweaker...ist_messages/2023822/last met een slot erop. Dus discussie hier is eigenlijk overbodig. Tweakers is niet persé voorstander maar er is geen actief beleid om het tegen te gaan. En uiteindelijk snap ik dat wel: het is wat de gek koper er voor geeft.

Dus back on topic: ik lees dat China ook het minen wil tegengaan https://markets.businessi...wn-2021-5-1030455767?op=1. En dat zal de schaarste niet accuut verhelpen (minen is niet het enige probleem), maar alle beetjes helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cahio
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05-2023
Dag mede tweakers.

Ik ben het wachten wel een beetje beu aan het worden omdat ik een paar maand geleden een nieuw scherm (1440p) heb gekocht omdat ik dacht dat ik de RTX 3080 (TUF NON OC) ondertussen wel al zou hebben gehad.... niet dus. Ik kan nog altijd ongeveer alles spelen met mijn recente GTX 1070 TI, maar het begint wel een beetje te kriebelen om bijvoorbeeld Cyberpunk of Red Dead Redemption 2 op yolo graphics te spelen, maar ach dit terzijde.

Ik had wel een klein beetje hoop op de RTX 3080 TI maar die hoop was direct weg als ik de prijzen zie.

Nu de vraag: Als de 3080 TI voor ong €2500 de toonbank over gaat, hoeveel denken jullie dat binnen 5 dagen de 3070 TI geprijsd zal staan? Mijn laatste hoop is namelijk die 3070 TI, anders zal het tot volgend jaar wachten zijn alvorens ik mijn 3080 TUF Non OC zal hebben... als die uberhaupt nog gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Wizo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Ja hoor https://gathering.tweaker...ist_messages/2023822/last met een slot erop. Dus discussie hier is eigenlijk overbodig. Tweakers is niet persé voorstander maar er is geen actief beleid om het tegen te gaan. En uiteindelijk snap ik dat wel: het is wat de gek koper er voor geeft.

Dus back on topic: ik lees dat China ook het minen wil tegengaan https://markets.businessi...wn-2021-5-1030455767?op=1. En dat zal de schaarste niet accuut verhelpen (minen is niet het enige probleem), maar alle beetjes helpen!
Mining is ook een factor uiteraard. Je wil denk ik niet weten hoeveel containers vanuit de aib fabrieken niet richting de haven gaan maar rechtstreeks naar de mining farms worden gereden. Laten we hopen dat china er grip op krijgt, het zal zeker meehelpen....
Cahio schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:27:
Dag mede tweakers.

Ik ben het wachten wel een beetje beu aan het worden omdat ik een paar maand geleden een nieuw scherm (1440p) heb gekocht omdat ik dacht dat ik de RTX 3080 (TUF NON OC) ondertussen wel al zou hebben gehad.... niet dus. Ik kan nog altijd ongeveer alles spelen met mijn recente GTX 1070 TI, maar het begint wel een beetje te kriebelen om bijvoorbeeld Cyberpunk of Red Dead Redemption 2 op yolo graphics te spelen, maar ach dit terzijde.

Ik had wel een klein beetje hoop op de RTX 3080 TI maar die hoop was direct weg als ik de prijzen zie.

Nu de vraag: Als de 3080 TI voor ong €2500 de toonbank over gaat, hoeveel denken jullie dat binnen 5 dagen de 3070 TI geprijsd zal staan? Mijn laatste hoop is namelijk die 3070 TI, anders zal het tot volgend jaar wachten zijn alvorens ik mijn 3080 TUF Non OC zal hebben... als die uberhaupt nog gaat komen.
Met een going price op de 3070 van 1200 tot 1400 euro denk ik dat de 3070ti voor rond de 1600-1700 zal verschijnen. De 3080 lijkt zich daar inmiddels weer net boven gepositioneerd te hebben met prijzen vanaf 1900 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lau_P
Dag mede tweakers.

Dat is niet heel ingewikkeld vermoed ik: tussen de 3070 en 3080 op dit moment, dus tussen de ca. 1200 en 2000 euro, ca. 1600 gok ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MC trouble
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Wacht sinds de launch op een 3080 Tof non-OC. Duurt echt te lang :'(

Sta nu op plaats 112 bij alternate.

[ Voor 22% gewijzigd door MC trouble op 05-06-2021 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
Dag mede tweakers.

MSI Gaming 3070TI waarschijnlijk 1599 of 1699 (koffiedik kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifhearth
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-02-2022
Ik neem aan dat de RTX 3080TI nergens verkrijgbaar is of zal zijn? Ander dan ergens jezelf in te schrijven in een wachtrij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maikie61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-08 15:47
Clifhearth schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:24:
Ik neem aan dat de RTX 3080TI nergens verkrijgbaar is of zal zijn? Ander dan ergens jezelf in te schrijven in een wachtrij?
Hangt ervan af wat je wilt betalen.
De RTX-kaarten zijn vrij goed verkrijgbaar at the moment voor een serieuze meerprijs bij zo goed als elke NL shop

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
https://www.amazon.es/gp/...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1
https://www.amazon.es/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Deze zijn op voorraad via een externe verkoper, maar lijkt me niet echt te vertrouwen.
Heb goede ervaringen met Amazon, maar nog geen ervaringen met externe verkopers.

[ Voor 38% gewijzigd door Racierox op 05-06-2021 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:05
Racierox schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:40:
https://www.amazon.es/gp/...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1
https://www.amazon.es/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Deze zijn op voorraad via een externe verkoper, maar lijkt me niet echt te vertrouwen.
Heb goede ervaringen met Amazon, maar nog geen ervaringen met externe verkopers.
Dit soort bedragen zijn gewoon scam (rtx 3090 van 1300 euro) .
Je kan altijd even klikken naar de externe verkoper. Als deze nog geen reviews heeft en de status is "just launched" dan ben je wel heel erg naïef om daar een bestelling te plaatsen. Vaak heeft amazon wel goede bescherming maar ze zullen poging doen om een betaling te doen buiten de Amazon omgeving.

Vergeet nooit een regel: te mooi om waar te zijn? Dan is dat vaak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
FireBladeX schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Dit soort bedragen zijn gewoon scam (rtx 3090 van 1300 euro) .
Je kan altijd even klikken naar de externe verkoper. Als deze nog geen reviews heeft en de status is "just launched" dan ben je wel heel erg naïef om daar een bestelling te plaatsen. Vaak heeft amazon wel goede bescherming maar ze zullen poging doen om een betaling te doen buiten de Amazon omgeving.

Vergeet nooit een regel: te mooi om waar te zijn? Dan is dat vaak ook.
Inderdaad veel te mooi om waar te zijn.
Kon me alleen nog niet echt voorstellen hoe een externe verkoper hier dan toch aan geld denkt te komen.
Wellicht inderdaad door het buitenom Amazon te proberen o.i.d.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Racierox schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:57:
[...]

Inderdaad veel te mooi om waar te zijn.
Kon me alleen nog niet echt voorstellen hoe een externe verkoper hier dan toch aan geld denkt te komen.
Wellicht inderdaad door het buitenom Amazon te proberen o.i.d.
Heb het vorig jaar gezien. Strategie is dat ze jouw bestelling via Amazon cancellen. Daarna krijg je een mailtje via Amazon van verkoper zogezegd dat je betaalmethode geweigerd is. Maar ze hebben hem zogenaamd voor je gereserveerd. Je moet alleen nog even via een bankoverschrijving buiten Amazon het bedrag overmaken. En dan sturen ze hem eerlijk waar heus naar je op ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dag mede tweakers.

Als ik je serieus advies mag geven zou ik me niet mee laten slepen met de hype.
Ik heb zelf de knoop doorgehakt vorig jaar september door de 3090 Ventus te kopen voor 1672 Euro afkomend van een Gaming X 1080Ti custom watergekoeld met een 3440x1440 display 120Hz.

Ik vond het waanzinnig veel geld en dat is het ook, maar om nu nog eens een duizendje extra er tegenaan te gooien alleen voor een kaart is gekkenwerk. Het is tulpen mania.

De centen zijn de kaarten niet waard, geloof me maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlduinsWall
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-06-2021
Iemand enig idee waarom de RTX 3060 Ti variant van de gaming x trio echt al sinds februari niet meer geleverd is bij azerty? Ik zie de 3070 en 3060 variant vaak voorbij komen bij de geleverde producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:59
AlduinsWall schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:11:
Iemand enig idee waarom de RTX 3060 Ti variant van de gaming x trio echt al sinds februari niet meer geleverd is bij azerty? Ik zie de 3070 en 3060 variant vaak voorbij komen bij de geleverde producten.
nieuws: Nvidia levert al maanden geen RTX 3060 Ti-gpu's meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
https://www.megekko.nl/pr...ING-Z-TRIO-10G-Videokaart

Direct leverbaar en onder de 2k voor volgens mij de populairste 3080.

Ik zag ook een 3070 voor 1250

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 09:25
Afgelopen vrijdag een 3080 FE kunnen scoren bij NBB, als gamer ben ik er blij mee maar waarom niet verkopen voor dikke winst.

Klinkt misschien gierig maar het is maar wat een gek er voor geeft toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zackito schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:23:
Afgelopen vrijdag een 3080 FE kunnen scoren bij NBB, als gamer ben ik er blij mee maar waarom niet verkopen voor dikke winst.

Omdat je een gamer bent. Die paar honderd euro zou ik niet perse wakker van liggen. Ik heb liever de 3080ti dan 800 euro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05

Afgelopen week geen 3080Ti FE en ook geen 3080 FE kunnen scoren. Als gamer baal ik hier best wel van, maar mijn Hollandse koopmans geest baalt helemaal als een stekker.
Klinkt misschien als een vrek, maar het is toch precies wat de kopers van de GPU willen betalen. Dus waarom zou ik daar ook geen slaatje uit slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Postman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:29:
[...]

Afgelopen week geen 3080Ti FE en ook geen 3080 FE kunnen scoren. Als gamer baal ik hier best wel van, maar mijn Hollandse koopmans geest baalt helemaal als een stekker.
Klinkt misschien als een vrek, maar het is toch precies wat de kopers van de GPU willen betalen. Dus waarom zou ik daar ook geen slaatje uit slaan?
Die winst die je kan maken met het doorverkopen is een maand werken. Terwijl je er 3 jaar op kan gamen, ga minen en misschien heb je die winst of meer ook na 3 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zie dat er opeens een hoop geleverd wordt, is er ergens nog een MSI Ventus 3x 3080 voorbij gekomen? Zag bij Megekko wel de Ventus 3X 3070 voorbij komen, dus dat geeft de burger (wat) moed. Blijkbaar maken ze nu meer dan alleen maar Suprims.. Zou het dan toch nog gebeuren na 9 maanden wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
MrVegeta schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:42:
[...]

Die winst die je kan maken met het doorverkopen is een maand werken. Terwijl je er 3 jaar op kan gamen, ga minen en misschien heb je die winst of meer ook na 3 jaar...
Winst een maandloon? Van een kaart niet maar het is wel lekker meegenomen 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MetalSonic

Beetje rare reactie. In een forum waarbij de meeste al heel lang gefocust zijn om een kaart te kopen om te gamen vraag jij toestemming om je als een scalper te gedragen? 8)7 8)7

Wat je koopt is jouw eigendom, doe wat je niet laten kan. Als jij dingen koopt met de intentie tot verkoop (soort handelaar) dan is dat je goedrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
MetalSonic schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:55:
[...]

Beetje rare reactie. In een forum waarbij de meeste al heel lang gefocust zijn om een kaart te kopen om te gamen vraag jij toestemming om je als een scalper te gedragen? 8)7 8)7

Wat je koopt is jouw eigendom, doe wat je niet laten kan. Als jij dingen koopt met de intentie tot verkoop (soort handelaar) dan is dat je goedrecht.
Het zijn maar gedachten rustig aan, waarschijnlijk hou ik hem gewoon maar ik was eigenlijk in de markt voor een 3060 ti of 3070.

Tevens zijn er echt veel drops de laatste week, zou mij niet verbazen als er meer en meer voorraad komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zackito schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:42:
[...]

Winst een maandloon? Van een kaart niet maar het is wel lekker meegenomen 😂
Bedoelde meer wat je netto overhoud na alle onkosten, maar goed. Ik bedoel ... die paar honderd euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
Okasha schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:53:
Ik zie dat er opeens een hoop geleverd wordt, is er ergens nog een MSI Ventus 3x 3080 voorbij gekomen? Zag bij Megekko wel de Ventus 3X 3070 voorbij komen, dus dat geeft de burger (wat) moed. Blijkbaar maken ze nu meer dan alleen maar Suprims.. Zou het dan toch nog gebeuren na 9 maanden wachten?
Ik niet, wel wat ventus 2x 3060's gezien.. Ze beginnen wel meer en meer te komen

Eventueel voor de zoekende mannen onder ons, deze volg ik ook relatief goed
https://twitter.com/dropnotifier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 13:18
Mining profitability is steeds lager aan het worden. Samen met nieuwe kaarten met mining limiet is er steeds meer hoop voor de normale gamer.

Sinds ik een PS5 heb game ik steeds minder op mijn pc dus weinig behoefte aan een upgrade maar een 3070ti zie ik wel zitten als upgrade van mijn 1080gtx. Maar principieel ga ik geen 1000+ euro uitgeven aan een videokaart. Laten we hopen dat de hele crypto markt snel maar weer instort…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Zackito schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:18:
[...]

Het zijn maar gedachten rustig aan, waarschijnlijk hou ik hem gewoon maar ik was eigenlijk in de markt voor een 3060 ti of 3070.

Tevens zijn er echt veel drops de laatste week, zou mij niet verbazen als er meer en meer voorraad komt.
Zet hem dan te ruil op MP voor een 3060TI of 3070 met wat opleg van de andere zijde. Ga je denk ik weinig last mee hebben om een goede deal te vinden.

Maar die 3080 FE is goud, zou ik gewoon houden. Ga je nog lang en veel plezier van hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 20:47
Alternate: Asus10GB D6X RTX 3080 TUF GAMING (NON-OC)
17-09-2020 plek 171
...
07-05-2021 plek 061
25-05-2021 plek 055
07-06-2021 plek 055

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
bierschuit schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:50:
[...]

Als ik je serieus advies mag geven zou ik me niet mee laten slepen met de hype.
Ik heb zelf de knoop doorgehakt vorig jaar september door de 3090 Ventus te kopen voor 1672 Euro afkomend van een Gaming X 1080Ti custom watergekoeld met een 3440x1440 display 120Hz.

Ik vond het waanzinnig veel geld en dat is het ook, maar om nu nog eens een duizendje extra er tegenaan te gooien alleen voor een kaart is gekkenwerk. Het is tulpen mania.

De centen zijn de kaarten niet waard, geloof me maar.
1600+ msrp voor een 3090 zou ik voor mezelf ook niet kunnen rechtvaardigen.
Vorig jaar oktober bij launch een 3070 kunnen kopen voor rond de 600.
Dat was eigenlijk al ietsjes meer dan ik wilde (ik kwam van een 1070 die ik voor 500 in 2016 had gekocht), maar uiteindelijk ben ik er blij mee.
(en er kwam later dat jaar ook een ps5 en seriesx), dus uiteindelijk was ik ook wel 1600 kwijt, maar dan niet voor 1 device :P))
Pagina: 1 ... 519 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord