omdat als je enkel wil gamen heb je tenminste (in theorie) een kans op een kaart als de miners die links laten liggen.BTFD schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:01:
Waarom zou je een LHR eigenlijk willen hebben? Heb zelf begin dit jaar (oke, met wat geluk) een RTX 3080 gehaald en die heeft zich inmiddels terug verdient met het minen van ETH als ik niet aan het gamen ben..
Zie daarom niet in waarom je hier geen gebruikt van wilt maken? Iemand uitleg?
            Ah zo, zit wat in natuurlijk..
was zelf ook niet bekend met minen tot een maat van mij erop wees dat ik er geld mee kon verdienen. Vandaar dat ik het dan raar zou vinden dat je voor een mindere kaart zou kiezen, maar dit is dus puur vanwege de verkrijgbaarheid!
Kleine mededeling:
Crypto ligt momenteel volledig op zijn gat, hoop voor jullie dat daardoor wat miners afhaken! 

was zelf ook niet bekend met minen tot een maat van mij erop wees dat ik er geld mee kon verdienen. Vandaar dat ik het dan raar zou vinden dat je voor een mindere kaart zou kiezen, maar dit is dus puur vanwege de verkrijgbaarheid!
Kleine mededeling:
Crypto ligt momenteel volledig op zijn gat, hoop voor jullie dat daardoor wat miners afhaken!
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Hoe harder de correctie, hoe groter de groei.BTFD schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:10:
Ah zo, zit wat in natuurlijk..
Kleine mededeling:
Crypto ligt momenteel volledig op zijn gat, hoop voor jullie dat daardoor wat minders afhaken!
Meeste miners zijn HODL'ers en die halen wat stroomkosten eruit en kijken lange termijn.
Het is ook niet echt een keuze. Doemscenario lijkt nu te zijn dat er duizenden orders van de 3060ti, 3070 en 3080 geannuleerd gaan worden omdat het om een andere chip gaat. Frisse start voor de retailers. Maar ik denk veel boze klanten. Ik hoop dat ze de optie bieden om wachtrij positie te behouden op de nieuwe kaarten, maar weliswaar voor een hoger bedrag.BTFD schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:10:
Vandaar dat ik het dan raar zou vinden dat je voor een mindere kaart zou kiezen, maar dit is dus puur vanwege de verkrijgbaarheid!
dat kan je dus al vergeten; dat doen ze namelijk niet.JeroenExterkate schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:17:
[...]
Ik hoop dat ze de optie bieden om wachtrij positie te behouden op de nieuwe kaarten, maar weliswaar voor een hoger bedrag.
Dat zou wel echt f*cked up zijn!JeroenExterkate schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:17:
[...]
Het is ook niet echt een keuze. Doemscenario lijkt nu te zijn dat er duizenden orders van de 3060ti, 3070 en 3080 geannuleerd gaan worden omdat het om een andere chip gaat. Frisse start voor de retailers. Maar ik denk veel boze klanten. Ik hoop dat ze de optie bieden om wachtrij positie te behouden op de nieuwe kaarten, maar weliswaar voor een hoger bedrag.
Zelf sinfs Januari niet meer actief in dit topic, maar toch even gaan zoeken en lees nu dat dit al eerder voorgekomen is door een "upgrade" door te voeren zodat het een "andere" kaart is..
Bedankt voor je loyaliteit de afgelopen maanden, maar bij deze sta je weer achteraan..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
            Zelf heb ik wel wat kennis van crypto, en geloof mij, miners gaan niet afhaken met deze dip. Zelfs al zou eth naar 1000 zakken, dan blijven dr meeste minen, omdat ze weten dat er een moment komt dat het weer flink gaat stijgen. En lhr kaarten gaan waarschijnlijk niet hardwarelocked zijn voor mining, maar met een driver net zoals de 3060. Er gaan genoeg miners zijn die dat proberen te kraken. 
1 lichtpuntje, eip 1559 komt eraan, waarbij naar verloop van tijd ethereum inkomsten gehalveerd worden. Maar totdat eth naar pos gaat, is het probleem voor gamers nog niet opgelost denk ik.
            1 lichtpuntje, eip 1559 komt eraan, waarbij naar verloop van tijd ethereum inkomsten gehalveerd worden. Maar totdat eth naar pos gaat, is het probleem voor gamers nog niet opgelost denk ik.
            Ik heb eerder vandaag gebeld over mijn 3060ti bestelling dat al ruim 4.5 maand geleden is en waar ik nu op 3.5 maand op #1 sta. 
Ze gaven aan dat de kaart nog steeds geproduceerd wordt dus er zou wat binnen kunnen komen. Maar of dat voor de lange termijn zo is? Joost mag het weten
            Ze gaven aan dat de kaart nog steeds geproduceerd wordt dus er zou wat binnen kunnen komen. Maar of dat voor de lange termijn zo is? Joost mag het weten
Wie heb je gebeld en over welke kaart? Mijn bestelling voor een MSI 3060ti Gaming X Trio staat ook al 4,5 maanden stof te vangen...ZelianGuy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:18:
Ik heb eerder vandaag gebeld over mijn 3060ti bestelling dat al ruim 4.5 maand geleden is en waar ik nu op 3.5 maand op #1 sta.
Alternate en over de 3060ti Ventus 2x OC V1jeroen71974 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:01:
[...]
Wie heb je gebeld en over welke kaart? Mijn bestelling voor een MSI 3060ti Gaming X Trio staat ook al 4,5 maanden stof te vangen...
            https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1673531
Heb deze net kunnen bestellen. Minst dure 3090 van het moment, €2800. Ben er wel een beetje klaar mee na 8 maanden wachten.
            Heb deze net kunnen bestellen. Minst dure 3090 van het moment, €2800. Ben er wel een beetje klaar mee na 8 maanden wachten.
Hou er rekening mee dat je die waarschijnlijk wel moet undervolten om te voorkomen dat je PCIE slot doorbrandt. Zoek online maar op, gebeurt blijkbaar bij EVGA FTW3s....JeroenExterkate schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:29:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1673531
In ieder geval succes met de kaart = )
[ Voor 3% gewijzigd door ProGamerIII op 19-05-2021 18:10 ]
Ai, thanks. Dacht dat dit een mega goede kaart was, bijna 1-op-1 met de Strix. Als ik ellende er mee heb kan die terug, ik ga niet rommelen met een kaart voor zo'n bedrag.ProGamerIII schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:10:
[...]
Hou er rekening mee dat je die waarschijnlijk wel moet undervolten om te voorkomen dat je PCIE slot doorbrandt. Zoek online maar op, gebeurt blijkbaar bij EVGA FTW3s....
In ieder geval succes met de kaart = )
Geen idee manZelianGuy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:18:
            3070 XC3 van amazon is bij net nu gecanceld. Dus ik blijf mijn strijd om 3080 volhouden.
Blijkbaar gaat voorkeur van amazon naar de bots 😆
            Blijkbaar gaat voorkeur van amazon naar de bots 😆
[ Voor 24% gewijzigd door lexkalin op 19-05-2021 18:43 ]
            Ik ben vandaag van plaats 11 naar 1 gegaan bij Alternate "EVGA 3080  xc3 black"
Maybe toch ooit een 3080 voor mij?!
            Maybe toch ooit een 3080 voor mij?!
[ Voor 5% gewijzigd door wimpeeh op 19-05-2021 19:41 ]
Heb het nog niet eerder gezien maar is an sich wel een goede zaak om bots en dergelijke tegen te gaan.krablander schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:00:
[Afbeelding]
Sinds wanneer integreert Amazon captcha’s bij het kopen van grafische kaarten?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Laten we het hopen.AtlAntA schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:48:
[...]
Heb het nog niet eerder gezien maar is an sich wel een goede zaak om bots en dergelijke tegen te gaan.
Tegenwoordig worden captcha’s ook al redelijk eenvoudig gekraakt door AI. Ben bang dat dit weinig bots tegen gaat houden.
            En... Asus left the stage for this week again.
Pff weer geen strix leveringen bij megekko.
Jesus Asus jullie maken er echt een zooitje van. Alle andere fabrikanten leveren volop. Wachtrijen van vorig jaar bijna al helemaal weggewerkt.
Asus kijkt stilletjes met grote ogen toe. 

Pff weer geen strix leveringen bij megekko.
Jesus Asus jullie maken er echt een zooitje van. Alle andere fabrikanten leveren volop. Wachtrijen van vorig jaar bijna al helemaal weggewerkt.
Asus kijkt stilletjes met grote ogen toe.

alternate 3080 asus tuf oc ik was 11e dus minimaal 11 3080 asus tuf oc verzonden

Vandaag? Dat zou de tweede semi-grote TUF 3080 OC levering zijn in korte tijd.BeaterGod schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:44:
alternate 3080 asus tuf oc ik was 11e dus minimaal 11 3080 asus tuf oc verzonden
Lijkt me van vorige week. Zelf sta ik op nummer 3 voor dit model bij Alternate en (helaas) niets gehoord vandaag…JeroenExterkate schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:28:
[...]
Vandaag? Dat zou de tweede semi-grote TUF 3080 OC levering zijn in korte tijd.
nee is echt van vandaag vorige week stond ik 58 ze kregen toen 45 vooraad ik was deze week 11e en vandaag rond 17:30 kreeg ik een email dat die verzonden isItWasntMe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:32:
[...]
Lijkt me van vorige week. Zelf sta ik op nummer 3 voor dit model bij Alternate en (helaas) niets gehoord vandaag…
als jij al vanaf vorig week op nummer 3 staat dan denk ik dat ze van achter werken dus dan krijg jij morgen mailtje dat die verzonden isItWasntMe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:32:
[...]
Lijkt me van vorige week. Zelf sta ik op nummer 3 voor dit model bij Alternate en (helaas) niets gehoord vandaag…
Dan ben je nu weer opgeschoven, want ik sta 4e in de rij krijg ik net meeinvine schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:57:
[...]
Nope sta 5e in de rij. Onduidelijk wanneer het binnen komt.
Als we achter elkaar staan en je staat dus nu op 3, verwacht ik half juni de kaart. Als jij nu op 2 staat, eind mei. Zoals het nu gaat, leveren ze 2 per twee weken oid.
[ Voor 25% gewijzigd door MacDokie op 20-05-2021 10:11 ]
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Het zou kunnen maar ik heb er een hard hoofd in. Nog geen mail ontvangen en tussen mijn bestellingen in Alternate staat hij nog gewoon op 'wordt verwerkt'. Ook de tool staat nog op nummer 3 dus ik denk nog even geduld hebben.BeaterGod schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:48:
[...]
als jij al vanaf vorig week op nummer 3 staat dan denk ik dat ze van achter werken dus dan krijg jij morgen mailtje dat die verzonden is

pfff,
wacht al sinds begin februari op een MSI 3070 suprim en ben in die tijd van plek 98 naar 90 gestegen bij Alternate..
Wilde MSI eigenlijk boycotten na wat ze kopers aangedaan hebben met die trio kaarten maar heb geen zin om nu te annuleren en een andere, duurdere, kaart te bestellen en nog eens extra 4 maanden te wachten.
            wacht al sinds begin februari op een MSI 3070 suprim en ben in die tijd van plek 98 naar 90 gestegen bij Alternate..
Wilde MSI eigenlijk boycotten na wat ze kopers aangedaan hebben met die trio kaarten maar heb geen zin om nu te annuleren en een andere, duurdere, kaart te bestellen en nog eens extra 4 maanden te wachten.
Hij heeft het over informatique en niet alternateItWasntMe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:12:
[...]
Het zou kunnen maar ik heb er een hard hoofd in. Nog geen mail ontvangen en tussen mijn bestellingen in Alternate staat hij nog gewoon op 'wordt verwerkt'. Ook de tool staat nog op nummer 3 dus ik denk nog even geduld hebben.
Weet je welke plek je eerst stond?MacDokie schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:08:
[...]
Dan ben je nu weer opgeschoven, want ik sta 4e in de rij krijg ik net mee
Als we achter elkaar staan en je staat dus nu op 3, verwacht ik half juni de kaart. Als jij nu op 2 staat, eind mei. Zoals het nu gaat, leveren ze 2 per twee weken oid.
Op 7 mei stond ik op plek 6.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Waarom denk je dat? In het eerste bericht dat hij post heeft hij het volgens mij over alternate.invine schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:27:
[...]
Hij heeft het over informatique en niet alternate
BeaterGod schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:44:
Huh whot? Die kaart was eergisteren gewoon op voorraad en kon besteld worden. Evenals de 3080 variant (die heb ik snel meegepaktredarrow7216 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:12:
pfff,
Klopt, staat er nog steeds op voor 2000 euro volgens mij. Dus dat is wel een beetje vaag.Neyluzz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:03:
[...]
Huh whot? Die kaart was eergisteren gewoon op voorraad en kon besteld worden. Evenals de 3080 variant (die heb ik snel meegepakt)
Wellicht heeft Alternate nu twee supply stromen lopen. 1 voor de wachtrij (tegen een veel betere prijs) en 1 voor de nieuwe prijs.Pietje789 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:05:
[...]
Klopt, staat er nog steeds op voor 2000 euro volgens mij. Dus dat is wel een beetje vaag.
            Of misschien was het de Suprim X die beschikbaar was en niet de Suprim. Zit ook nog verschil in   

https://nl.hardware.info/...-rtx-3000-ti-intel-en-amd
Ben benieuwd naar de impact op de levertijden en prijzen, de aankondiging van de TI komt steeds dichterbij.
            Ben benieuwd naar de impact op de levertijden en prijzen, de aankondiging van de TI komt steeds dichterbij.
            Zul je van beide niet vrolijk van worden gok ik zomaar......

zie de MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM 8G niet staan op alternate hoor.. :-)Neyluzz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:03:
[...]
Huh whot? Die kaart was eergisteren gewoon op voorraad en kon besteld worden. Evenals de 3080 variant (die heb ik snel meegepakt)
My bad, wist niet dat er een non-x variant bestaatredarrow7216 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:11:
[...]
zie de MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM 8G niet staan op alternate hoor.. :-)
            Asus RTX 3090 Strix OC voor € 2.999
https://www.informatique....090-24gb-rog-strix-o.html
Informatique heeft blijkbaar een levering van Asus gehad.
Oeps haalde twee gebruikers door elkaar, my bad!ItWasntMe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:55:
[...]
Waarom denk je dat? In het eerste bericht dat hij post heeft hij het volgens mij over alternate.
[...]
Misschien kunnen we dan synchroon op afstand een fles champagne opentrekken als ze binnenzijninvine schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:40:
[...]
Dan staan we hoogstwaarschijnlijk achter elkaar

5 plaatsen gedaald voor gigabyte 3080 gaming oc bij azerty
Van 11 naar 6 van de 19
Hopelijk volgende levering:-)
            Van 11 naar 6 van de 19
Hopelijk volgende levering:-)
            https://nl.hardware.info/...tdekte-nvidia-rtx-3090-ti
Straks leveringen van 3090TI?.. ik ga maar niet speculeren over de prijs daarvan.
Word vervolgd!
            Straks leveringen van 3090TI?.. ik ga maar niet speculeren over de prijs daarvan.
Word vervolgd!
3K voor een videokaart... New era rightmasoud20r schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:22:
Asus RTX 3090 Strix OC voor € 2.999
Sinterklaas wil bier !
Ja, niet gek als je er 400 euro per maand mee kan verdienen. Dan heb je zelfs een kaart van 3k in 8 maanden terugverdiend
Bij retailers waarschijnlijk. Msrp zal denk ik 2k-2,5k zijn.stylezzz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:35:
3090 ti? 3500 minimaal for sure
            Als nvidia slim is geven ze geen MSRP meer af. Scheelt een hoop boe geroep  

Ik denk dat het beter is als msrp blijft. Anders geef je retailers echt de volle vrijheid om de prijzen in tijden als deze extreem hoog te leggen, en dat is nou ook weer niet de bedoeling.stylezzz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:40:
Als nvidia slim is geven ze geen MSRP meer af. Scheelt een hoop boe geroep
Ik heb de verzendbevestiging ook binnen!BeaterGod schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:48:
[...]
als jij al vanaf vorig week op nummer 3 staat dan denk ik dat ze van achter werken dus dan krijg jij morgen mailtje dat die verzonden is

Enig idee waarom ze van achter naar voren zouden werken?
Heb jij het idee dat er nog 1 webshop is die iets met die MSRP doet? Het heeft alleen maar tot effect dat mensen nu nog steeds boe roepen en 3070's voor 700 euro willen en 3080 voor 900 euro..... Terwijl dat totaal niet meer realistisch is.Pietje789 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:43:
[...]
Ik denk dat het beter is als msrp blijft. Anders geef je retailers echt de volle vrijheid om de prijzen in tijden als deze extreem hoog te leggen, en dat is nou ook weer niet de bedoeling.
            Verschillende 3060's op dit moment beschikbaar bij Alternate.nl

[ Voor 4% gewijzigd door EldraziKlap op 20-05-2021 16:55 ]
            Megekko krijgt wat Asus binnen volgende week 
Op 25-5 2021 verwachten wij in bescheiden aantallen:
• Asus Geforce RTX 3090 TUF-RTX3090-24G-GAMING
• Asus GeForce RTX 3070 TUF-RTX3070-O8G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-10G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING
• Asus Geforce RTX 3060 TUF-RTX3060-O12G-GAMING
Nee, maar ik bedoel alleen te zeggen dat als er geen richtprijs meer is, retailers dus gewoon 3080’s voor 2000 kunnen aanbieden, ook als dat niet nodig is.stylezzz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:50:
[...]
Heb jij het idee dat er nog 1 webshop is die iets met die MSRP doet? Het heeft alleen maar tot effect dat mensen nu nog steeds boe roepen en 3070's voor 700 euro willen en 3080 voor 900 euro..... Terwijl dat totaal niet meer realistisch is.
            Schijnbaar is er een amd drop, maar de 6900 xt kan niet aan de winkelwagen worden toegevoegd. 
https://www.amd.com/en/direct-buy/5458374200/nl
            Voor de gigabyte 3080 gaming oc 5 plaatsen gezakt bij azerty.

Dit is het rtx 3000 forum. Volg amd rx 6000 forum even, staat precies hoe het werkt.Pietje789 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:50:
Schijnbaar is er een amd drop, maar de 6900 xt kan niet aan de winkelwagen worden toegevoegd.
Oh excuus, dacht dat dit een algemeen forum was voor rx 6000 en rtx 3000.Hypno schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:00:
[...]
Dit is het rtx 3000 forum. Volg amd rx 6000 forum even, staat precies hoe het werkt.
Eindelijk 3080 strixwtam00 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:14:
Megekko krijgt wat Asus binnen volgende week

nu hopen dat het meer als bescheiden is. 4 pallets ofzo. Minimaal 65 en liefst 100 of meer.
  nu hopen dat het meer als bescheiden is. 4 pallets ofzo. Minimaal 65 en liefst 100 of meer.Maar ik gok 1 of 2.
FYI, dat deed men met een paar weken geleden al. Inmiddels is de prijs al gestegen tot 2100-2500 euro.....Pietje789 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:14:
[...]
Nee, maar ik bedoel alleen te zeggen dat als er geen richtprijs meer is, retailers dus gewoon 3080’s voor 2000 kunnen aanbieden, ook als dat niet nodig is.
(blijkbaar was een videokaart deze maand een betere investering als crypto
[ Voor 9% gewijzigd door stylezzz op 20-05-2021 20:33 ]
Als de prijzen (kunstmatig?) hoog worden gehouden door distributeurs en retailers dan zijn het toch de AIB's en nvidia die de slechte reputatie eraan overhouden. Vooral als er geen 'verzachtende' omstandigheden zijn zoals nu met de algemene silicon shortage en de mining boom plus de absurd hoge vraag naar alle soorten chips omdat echt alles tegenwoordig een chip moet hebben.Pietje789 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:14:
[...]
Nee, maar ik bedoel alleen te zeggen dat als er geen richtprijs meer is, retailers dus gewoon 3080’s voor 2000 kunnen aanbieden, ook als dat niet nodig is.
            ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING
Besteld op 20 september 2020 bij Alternate NL
...
13-01-2021 plek 118
15-01-2021 plek 117
20-01-2021 plek 116
22-01-2021 plek 113
29-01-2021 plek 110
02-02-2021 plek 109
05-02-2021 plek 107
12-02-2021 plek 107
17-02-2021 plek 107
24-02-2021 plek 106
05-03-2021 plek 106
15-03-2021 plek 105
24-03-2021 plek 104
06-04-2021 plek 104
08-04-2021 plek 102
21-04-2021 plek 102
05-05-2021 plek 100
21-05-2021 plek 94
Ben vandaag zo maar ineens 6 plaatsen omhoog gegaan. Hoop dat dit ook daadwerkelijke leveringen waren en niet annuleringen...
...
13-01-2021 plek 118
15-01-2021 plek 117
20-01-2021 plek 116
22-01-2021 plek 113
29-01-2021 plek 110
02-02-2021 plek 109
05-02-2021 plek 107
12-02-2021 plek 107
17-02-2021 plek 107
24-02-2021 plek 106
05-03-2021 plek 106
15-03-2021 plek 105
24-03-2021 plek 104
06-04-2021 plek 104
08-04-2021 plek 102
21-04-2021 plek 102
05-05-2021 plek 100
21-05-2021 plek 94
Ben vandaag zo maar ineens 6 plaatsen omhoog gegaan. Hoop dat dit ook daadwerkelijke leveringen waren en niet annuleringen...
Met dat tempo ben je misschien dit kalender jaar nog wel aan de beurt. Anders wordt het 2022.Arboris schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:39:
...
13-01-2021 plek 118
15-01-2021 plek 117
20-01-2021 plek 116
22-01-2021 plek 113
29-01-2021 plek 110
02-02-2021 plek 109
05-02-2021 plek 107
12-02-2021 plek 107
17-02-2021 plek 107
24-02-2021 plek 106
05-03-2021 plek 106
15-03-2021 plek 105
24-03-2021 plek 104
06-04-2021 plek 104
08-04-2021 plek 102
21-04-2021 plek 102
05-05-2021 plek 100
21-05-2021 plek 94
Ik ben vééél later geweest met bestellen (dec), zit sterk te twijfelen om te annuleren en m'n donderdagmiddag de komende weken vrij te boeken.
Bij DustinHome was de laatste update "verwacht op voorraad 18/5" maar die datum is inmiddels verstreken zonder updates. Ik heb geen hoop dat er de komende maanden iets naar mij gestuurd gaat worden van het groene team.
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
            Heeft iemand überhaupt ergens een Inno3D RTX 3060 Twin X2 (non-OC) kunnen bemachtigen? Ik had er een bij Azerty besteld op release, maar heb ze sindsdien elders niet gevonden.

Ik heb 'm inderdaad ook bij Azerty besteld. Sta sinds release op plek 1 in de wachtrij. Tot nu toe niks anders dan de wekelijkse mail dat ze niet weten wanneer hij binnenkomt. Ondertussen had ik eigenlijk al wel wat verwacht.Co E. schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:39:
Heeft iemand überhaupt ergens een Inno3D RTX 3060 Twin X2 (non-OC) kunnen bemachtigen? Ik had er een bij Azerty besteld op release, maar heb ze sindsdien elders niet gevonden.
Om eerlijk te zijn betwijfel ik het of we hem überhaupt nog krijgen. Krijg ik hem dit jaar nog tegen de originele prijs dan is het mooi, zo niet, dan jammer. Ik zit er niet om te springen, maar het zou een mooie upgrade zijn.kid1988 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:57:
[...]
Met dat tempo ben je misschien dit kalender jaar nog wel aan de beurt. Anders wordt het 2022.
Ik ga in ieder geval hem niet nu nog opnieuw bestellen en er een klein maandloon voor neer leggen. De oude GPU doet het gelukkig nog prima.
Ik ben erg bang, dat wanneer AIB partners de mining limited chips introduceren, dat de kaarten allemaal een revisie krijgen en nieuwe SKU's worden.Arboris schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:32:
[...]
Om eerlijk te zijn betwijfel ik het of we hem überhaupt nog krijgen. Krijg ik hem dit jaar nog tegen de originele prijs dan is het mooi, zo niet, dan jammer. Ik zit er niet om te springen, maar het zou een mooie upgrade zijn.
Ik ga in ieder geval hem niet nu nog opnieuw bestellen en er een klein maandloon voor neer leggen. De oude GPU doet het gelukkig nog prima.
In dat geval kunnen alle retailers welke eind vorig jaar kaarten hebben verkocht in de buurt van MSRP welke ze nu niet in kunnen kopen voor de prijs waarvoor ze verkocht zijn, gewoon alle orders annuleren. Zo komen ze gemakkelijk van hun "leveringsverplichting" af onder het excuus: helaas niet meer leverbaar.
Dat zal a.s. zomer al wel plaats vinden. Ook mijn retailer geeft aan dat "de kaarten gewoon uitgeleverd worden zolang deze beschikbaar zijn bij onze leveranciers". Die leverbaarheid vervalt indien de limited kaarten een nieuwe SKU krijgen.
Dat is ook wat verwacht te zien eigenlijk van de 3080 EAGLE OC..kid1988 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:50:
[...]
Ik ben erg bang, dat wanneer AIB partners de mining limited chips introduceren, dat de kaarten allemaal een revisie krijgen en nieuwe SKU's worden.
In dat geval kunnen alle retailers welke eind vorig jaar kaarten hebben verkocht in de buurt van MSRP welke ze nu niet in kunnen kopen voor de prijs waarvoor ze verkocht zijn, gewoon alle orders annuleren. Zo komen ze gemakkelijk van hun "leveringsverplichting" af onder het excuus: helaas niet meer leverbaar.
Dat zal a.s. zomer al wel plaats vinden. Ook mijn retailer geeft aan dat "de kaarten gewoon uitgeleverd worden zolang deze beschikbaar zijn bij onze leveranciers". Die leverbaarheid vervalt indien de limited kaarten een nieuwe SKU krijgen.

Als ze zo lang niets geleverd krijgen en er nu een gereviseerde reeks de originele kaarten vervangt, zijn we er aan voor de moeite :-)
Nouja niet alleen dat we voor niks gewacht hebben, wat me angstig maakt of alle retailers genoeg liquide middelen hebben om alle geannuleerde orders te crediteren. Sommige retailers hebben wachtlijsten van wel 100 klanten per model, dat gaat letterlijk om tonnen aan euro's voor alle orders samen.Jef Patat schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:02:
[...]
Dat is ook wat verwacht te zien eigenlijk van de 3080 EAGLE OC..
Als ze zo lang niets geleverd krijgen en er nu een gereviseerde reeks de originele kaarten vervangt, zijn we er aan voor de moeite :-)
            En ook voor mij is het wachten na 177 dagen voorbij!   

Op 25-11-2020 besteld bij Alternate, begonnen op plek 159 en vanmorgen ontvangen.
:strip_exif()/f/image/TqrPHTnEqaUINpcvUYvrUxf0.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FusqJMdzZdKRNb71vGr5c3LI.jpg?f=user_large)
Het verschil met mijn oude 970 is enorm. Eindelijk op 1440p met goede graphics kunnen gamen. Wat een beest!
Het heeft even geduurd maar dit was het uiteindelijke verloop.
/f/image/3J4TqHojus8X6na5jf4lgQNs.png?f=fotoalbum_large)
Iedereen nog succes met het wachten op zijn/haar kaart! 

Op 25-11-2020 besteld bij Alternate, begonnen op plek 159 en vanmorgen ontvangen.
:strip_exif()/f/image/TqrPHTnEqaUINpcvUYvrUxf0.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FusqJMdzZdKRNb71vGr5c3LI.jpg?f=user_large)
Het verschil met mijn oude 970 is enorm. Eindelijk op 1440p met goede graphics kunnen gamen. Wat een beest!
Het heeft even geduurd maar dit was het uiteindelijke verloop.
/f/image/3J4TqHojus8X6na5jf4lgQNs.png?f=fotoalbum_large)
Iedereen nog succes met het wachten op zijn/haar kaart!
            Krijgen we nu langzaam een steady stream van leverbaarheid?

Het gaat eindelijk de goede kant op. Afgelopen paar blz's zie je toch dat best veel Tweakers nu hun kaart hebben gekregen. Als dit zo doorgaat dan zijn de wachtrijen straks weg.Psyonara schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:46:
Dat geeft hoop voor het vraag & aanbod plaatje straks. We gaan het uiteraard zien allemaal
Zou mooi zijn, maar zit nog 400 plus bij AlternateMetalSonic schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:11:
[...]
Het gaat eindelijk de goede kant op. Afgelopen paar blz's zie je toch dat best veel Tweakers nu hun kaart hebben gekregen. Als dit zo doorgaat dan zijn de wachtrijen straks weg.
Dat geeft hoop voor het vraag & aanbod plaatje straks. We gaan het uiteraard zien allemaal
Die kans zit er goed in.Psyonara schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:46:
Als cryptominen minder rendabel wordt zal er hoogstwaarschijnlijk een vloedgolf aan kaarten beschikbaar komen tweedehands.
            ik heb mijn nieuwe systeem met een oude gtx 1080, upgraden naar een 3080 or zelfs een 3080TI zodra die beschikbaar komen is financieel niet haalbaar. bizar hoe duur deze kaarten zijn geworden.

Voor al uw videokaart beschikbaarheden : https://beneluxstockchecker.eu/     

Voor de Xbox houden we momenteel een oogje op:qmarrr schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:55:
Voor al uw videokaart beschikbaarheden : https://beneluxstockchecker.eu/
Bol (Last seen: 19-5-2021 16:23:05 for €45999 - URL)
Edit: Goed initiatief zulks alleen zonde dat het in deze tijden nodig is.
[ Voor 11% gewijzigd door AtlAntA op 21-05-2021 19:42 ]
            Iemand enig idee wanneer megekko weer 3060 ti eagle's (non oc) ontvangen? sta op nr 4 maar dat sta ik al een aantal maanden   

M'n glazen bol zegt: ik zal hem annuleren..Grandicon schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:54:
Iemand enig idee wanneer megekko weer 3060 ti eagle's (non oc) ontvangen? sta op nr 4 maar dat sta ik al een aantal maanden
denk niet dat ik op andere plekken meer kans heb toch? heb hem nu voor relatief goedkoop namelijk..
Nee maar ik denk dat niemand weet wanneer er weer een levering komt.Grandicon schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:00:
[...]
denk niet dat ik op andere plekken meer kans heb toch? heb hem nu voor relatief goedkoop namelijk..
Ik sta bij Azerty op # 2. Laatste levering begin februari geloof ik.Grandicon schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:54:
Denk niet dat je ergens nog een pre-order kunt plaatsen, tenminste niet voor dat bedrag.Grandicon schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:00:
[...]
Kan dat wel, dan zeker niet doen want dat kan haast niet anders dan een scam zijn.
            Gister mijn EVGA 3080 FTW3 ULTRA gekregen van alternate.nl. Ik had de non-ultra besteld 4 maanden geleden. Hulde aan alternate dat ze mij de ultra leveren! Twijfel nog iets over wat te doen, eigenlijk te gek om hem niet te verkopen voor meer dan 1000 euro winst. Mijn vrouw weet al wel wat ik zou moeten doen.

Voor de geïnteresseerden. Er zijn toch enkele prijsdalingen. En ze lijken nog leverbaar ook.
Prijs selectie op daling en videokaarten in de pricewatch.
https://tweakers.net/pric...UBFhjpKBYnpqcGZVUApU4NaAA
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Nog steeds ongeveer 2.5x msrp maar inderdaad een daling. Dat is een goede trend. Scherp gevonden.Loft schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:20:
Voor de geïnteresseerden. Er zijn toch enkele prijsdalingen. En ze lijken nog leverbaar ook.

Ik sta voor deze kaart al zo'n 6 maanden op #34, met slechts enkele annulering waardoor ik uiteindelijk op #31 stond, maar ben nu spontaan 5 plaatsen gezakt. Het lijkt er dus op dat ze daadwerkelijk kaarten hebben kunnen leveren. Megekko.nl verwacht komende week er ook een aantal binnen te krijgen.Arboris schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:39:
...
13-01-2021 plek 118
15-01-2021 plek 117
20-01-2021 plek 116
22-01-2021 plek 113
29-01-2021 plek 110
02-02-2021 plek 109
05-02-2021 plek 107
12-02-2021 plek 107
17-02-2021 plek 107
24-02-2021 plek 106
05-03-2021 plek 106
15-03-2021 plek 105
24-03-2021 plek 104
06-04-2021 plek 104
08-04-2021 plek 102
21-04-2021 plek 102
05-05-2021 plek 100
21-05-2021 plek 94
Misschien is er dus toch nog een sprankje hoop voor degenen die een 3080 TUF non-OC hebben besteld..?
            plaatsje opgeschoven voor de witte strix bij azerty. Ik sta nu op 9/24....

Als de periode iets breder wordt begrensd dan valt het wel mee (of tegen), maar toch wel opvallend dat het een ASUS kaart is. En dat na de recente meldingen in het topic over de levering van diverse ASUS kaarten.AtlAntA schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:38:
[...]
Nog steeds ongeveer 2.5x msrp maar inderdaad een daling. Dat is een goede trend. Scherp gevonden.
Er is al wekenlang een brede selectie van Gigabyte kaarten leverbaar, maar blijkbaar zijn dat merk in combinatie met de huidige prijzen (ca. 1400 voor een 3070, 2200 voor een 3080) voor niemand echt interessant. Op zich ook wel opmerkelijk.
Dat dus, niet interessant, niet genoeg bang for the buck.Hermida schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:34:
[...]
Als de periode iets breder wordt begrensd dan valt het wel mee (of tegen), maar toch wel opvallend dat het een ASUS kaart is. En dat na de recente meldingen in het topic over de levering van diverse ASUS kaarten.
Er is al wekenlang een brede selectie van Gigabyte kaarten leverbaar, maar blijkbaar zijn dat merk in combinatie met de huidige prijzen (ca. 1400 voor een 3070, 2200 voor een 3080) voor niemand echt interessant. Op zich ook wel opmerkelijk.
Ik heb een 1080, ik wil een upgrade, maar ik "kan" wachten. Er is weinig in mijn gaming gebruik wat ik nu niet lekker kan spelen. CB2070 stel ik wel even uit en CK3 of Civ VI draaien prima op die 1080. Dus, hoe mooi de 3070 en 3080 ook zijn, tis het niet waard. Ik heb er gewoon geen 1.400 of 2.200 euro respectievelijk voor over. En ik vermoed als ik naar mijn vrienden kijk, dan zie ik daar hetzelfde, hebben een redelijke okay card en geen extra premium over voor de upgrade.
Ik wacht wel, tot de mining fallout en een 2nd hands of tot normale prijzen.
Code, justify, code - Pitr Dubovich
Tja er worden veel te weinig 3060 ti's gemaakt nu dat alle AIBs focussen op de 3070 vanwege de hogere winst. Zeker nu dat de GA104 chip erg goede yields heeft zitten er maar erg weinig tussen die ook echt naar de 3060 ti gaan. Misschien van de zomer nog grote levering? Laten we hopen.Grandicon schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:54:
Ik zou het niet verwachten. Aangezien ze eind mei overstappen op lhr, zullen ze al bezig zijn geweest om die kaarten te maken. De kans dat er nog veel leveringen van normale 3060 ti’s komen, zie ik als klein.derikkert schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:45:
[...]
Tja er worden veel te weinig 3060 ti's gemaakt nu dat alle AIBs focussen op de 3070 vanwege de hogere winst. Zeker nu dat de GA104 chip erg goede yields heeft zitten er maar erg weinig tussen die ook echt naar de 3060 ti gaan. Misschien van de zomer nog grote levering? Laten we hopen.
Ik denk dat dit Fake news is ..MetalSonic schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:37:
https://nl.hardware.info/...tdekte-nvidia-rtx-3090-ti
Word vervolgd!
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Het is een leak van zotac, dus tenzij iemand dit heeft verzonnen en veel tijd heeft gestopt in dit echt laten lijken, denk ik dat het wel echt is, alleen is het nog niet 100% zeker dat nvidia dit ook echt gaat doen. Zelf denk ik dat het compleet overbodig is, en zie ik niet waarom er nog een betere geforce kaart nodig is dan de 3090.
            RTX 3080 ASUS TUF Non OC
Besteld bij Alternate BE op 28/11/2020
Begonnen op plaats 54.
..
05/12/20... Pos 50
19/12/20... Pos 46
16/01/21... Pos 39
07/02/21... Pos 34
07/03/21... Pos 33
17/03/21... Pos 32
Vandaag 23/05/21... Pos 32
Sta al 2 maand op positie 32 vast.
Heb de kaart voor 880 euro gekocht.
Om een insight te krijgen van Alternate BE, want zie vaak enkel NL voorbijkomen
            Besteld bij Alternate BE op 28/11/2020
Begonnen op plaats 54.
..
05/12/20... Pos 50
19/12/20... Pos 46
16/01/21... Pos 39
07/02/21... Pos 34
07/03/21... Pos 33
17/03/21... Pos 32
Vandaag 23/05/21... Pos 32
Sta al 2 maand op positie 32 vast.
Heb de kaart voor 880 euro gekocht.
Om een insight te krijgen van Alternate BE, want zie vaak enkel NL voorbijkomen
                        Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| :fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large) | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord | 

:strip_exif()/i/2003857074.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003920940.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003838750.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003892694.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003840450.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003856984.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003833884.png?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/2004455614.jpeg?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003834038.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003857034.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2005202350.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003857312.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003857078.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003857320.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003960560.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2004456076.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003960588.png?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/2003882634.jpeg?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003838788.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003872038.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2004456074.png?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/2003884904.jpeg?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/2003884920.jpeg?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003835858.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003838676.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003892676.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003835982.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003835976.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003835988.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003835922.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003835494.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003835514.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2004456890.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003835504.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2004456880.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003878884.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003835814.png?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/2003837330.jpeg?f=thumbmini)
:strip_icc():strip_exif()/u/749633/crop621f4d0fa207c_cropped.jpg?f=community) 
            /u/560771/crop67484d8321595_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/524911/crop636232a719759_cropped.jpg?f=community) 
            /f/image/D3RhDuUnD6Z3xp1gRw7LpLEB.png?f=fotoalbum_large)
:strip_icc():strip_exif()/u/156809/crop602be3544f692_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/399334/crop5a6e1999e99b3_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/135491/crop6518027b7cbb9_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1509392/crop5fda223edee43_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/30364/crop61f6dd6905a9d_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/852541/crop5fcd2bb0365e4_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/vbrTcvcWODyMNfXaQH9RQCwE.jpg?f=fotoalbum_large)
/u/290623/crop61fcddb9b05ff_cropped.png?f=community) 
            /u/125288/crop588f32af4f776_cropped.png?f=community) 
            /u/3106/crop601874b34ff83_cropped.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/14699/initial.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/10757/Avatar70.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/485047/crop5ff07009b7d63_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/298977/ava.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1453702/crop5f5fce4e09040_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/17316/twlogo.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/52464/crop6124fffa3e7bb_cropped.jpg?f=community) 
            /f/image/4byxg8n5k9JuARqVL4vXXKc1.png?f=fotoalbum_large)