Die zullen de 3080 ti leuk vinden, bij de 3060 is het ook gelukt om de mining limiter te hacken. Volgens mij zou die bijna 120 mhs moeten halen, en dat is hetzelfde als een 3090. Dus ik denk dat dat wel een issue wordt.MetalSonic schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:10:
[...]
Dit denk ik ook ja... Ben vooral benieuwd hoe de miners reageren op de nieuwe kaarten
De winkelier vraagt terecht deze prijzen omdat er kopers zijn die het er voor betalen.bh808303 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:04:
Nou de laatste maanden ontpopt menig computer winkel als ordinaire scalper.
Videokaarten aanbieden ruim boven de adviesprijzen.
Maar ik zal het onthouden, voor mij geen aankopen meer bij shops die er deze praktijken op nahouden.
Het is een van de weinige dingen die ja als consument kunt doen.
Vraag en aanbod en niemand die je verplicht iets in de winkel te kopen.
2e hands van het zelfde en dan kan je de hele handel wel gedag zeggen , of je koopt alleen het hoognodige wanneer je nog niet voorzien bent.
De kaarten die Megekko op voorraad heeft, lijken allemaal kaarten te zijn waarvoor ze de wachtrij weggewerkt hebben.JWFpeters schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:45:
Wat ik niet helemaal snap,
De kaarten die op voorraad zijn bij Gekko bijvoorbeeld..... Van die 3080 van 2300,- ofzo die heeft niemand in pre order staan?! Daar zou ik pas echt kwaad om worden dat je zo'n ding in pre order hebt maar hun hem niet uitleveren maar te koop aan bieden voor dat bedrag.
En mag hopen dat niemand dat betaald?! Wat een gekkenwerk.
En ja ik zoek er ook nog steeds 1 haha
Kijk maar in de spreadsheet die onderaan deze thread gelinkt wordt.
Daarom heb ik eind vorig jaar besteld. Dan hoef ik eer in het ieder geval geen belasting over te betalen.stylezzz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Daarbij nog, als je heel veel geld op de rekening hebt kost het ook nog eens geld.
Lees vandaag in de kranten dat overal een chiptekort is. Dus verwacht maar niet dat je aankomende jaar een kaart tegen msrp gaat krijgen. Enige oplossing/verlichting zou zijn dat ETH 2.0 komt. Dan hebben al die miners er geen zin meer in en gooien zij hopelijk hun kaarten voor lage prijs op de markt. Maar dat gaat uiteraard nu niet gebeuren.
De release van de 3080ti zal door de gehele tech wereld onder een gigantisch vergrootglas liggen qua beschikbaarheid en prijzen. Tijdens de release van de 3000 serie vorig jaar zag niemand deze gehele perfect storm aankomen. Misschien heeft nvidia veel ga-102 chips achter kunnen houden zodat er straks begin juni een redelijke beschikbaarheid is maar dat is wat wishfull thinking van mijn kant ben ik bang. ;-)Pietje789 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:01:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een 3080 waterforce. Ik heb een aantal maanden geleden besloten op de 3080 ti te wachten. Ik denk dat er wel prima voorraad is, beter dan bij de 3080 launch, alleen ben ik bang dat de prijzen echt veel te hoog gaan zijn.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik hoop het ook. Maar als ze boven de 1600 gaan vragen ben ik weg, al is die kans helaas erg groot. Volgens mij was Azerty de enige shop die tot een tijdje terug nog kaarten voor een redelijke prijs aanbood, maar misschien heb ik dat verkeerd.AtlAntA schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:03:
[...]
De release van de 3080ti zal door de gehele tech wereld onder een gigantisch vergrootglas liggen qua beschikbaarheid en prijzen. Tijdens de release van de 3000 serie vorig jaar zag niemand deze gehele perfect storm aankomen. Misschien heeft nvidia veel ga-102 chips achter kunnen houden zodat er straks begin juni een redelijke beschikbaarheid is maar dat is wat wishfull thinking van mijn kant ben ik bang. ;-)
Wat ik zo links en recht heb gelezen is de 3060 nog steeds "lastig" is voor miners. Iets met dat hij in een pcie 3.0 slot moet met minimaal 8 lanes of meer en met een hdmi dongle. Niet ideaal voor grote rigs. Maar correct me if I'm wrong. Hopelijk doen ze de implementatie nog beter voor de Ti's.Pietje789 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:27:
[...]
Die zullen de 3080 ti leuk vinden, bij de 3060 is het ook gelukt om de mining limiter te hacken. Volgens mij zou die bijna 120 mhs moeten halen, en dat is hetzelfde als een 3090. Dus ik denk dat dat wel een issue wordt.
Sinterklaas wil bier !
120 mhs?! Ik denk dat het eerder 20mhs moet zijn. Zou totaal niet kunnen met die veel lagere geheugenbus en slomere chip. En hacken lijkt mij toch wat anders op de 3080 ti als het ook daadwerkelijk een hardware limiet wordt en niet een simpel drivertje.Pietje789 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:27:
[...]
Die zullen de 3080 ti leuk vinden, bij de 3060 is het ook gelukt om de mining limiter te hacken. Volgens mij zou die bijna 120 mhs moeten halen, en dat is hetzelfde als een 3090. Dus ik denk dat dat wel een issue wordt.
De geheugenbus is net als de 3090 384-bits breed en de standaard geheugenkloksnelheid is 19Gbps ipv 19.5Gbps dus qua geheugen is het verschil minimaal. Daarbij is er nog de kans dat het geheugen beter wil overklokken omdat er minder geheugen chips op zitten.derikkert schreef op zondag 16 mei 2021 @ 01:46:
[...]
120 mhs?! Ik denk dat het eerder 20mhs moet zijn. Zou totaal niet kunnen met die veel lagere geheugenbus en slomere chip. En hacken lijkt mij toch wat anders op de 3080 ti als het ook daadwerkelijk een hardware limiet wordt en niet een simpel drivertje.
Er zitten 10240 cuda cores op de 3080ti en 10496 op de 3090 dus de chip is echt niet veel slomer.
Maar goed de discussie hierover past niet in dit topic thuis.
Ik had een paar retailers een mail aangeschoten met de vraag of ze toevallig al toezeggingen hadden over de hoeveelheden van 3080ti kaarten die ze binnen zouden krijgen. Samengevat kwam het erop neer dat ze wel van alles willen gaan leveren maar dat ze niet weten hoeveel ze gaan krijgen of wanneer. No surprises there.
Voorheen hield ik mij alleen bezig om een AMD kaart te bemachtigen maar ik wil mijn kansen vergroten door het ook bij NVIDIA te proberen. Is Partalert de enige mogelijkheid voor NVIDIA? En is de groep nog steeds gesloten?
Je kan inderdaad het Twitter account partalert volgen. Dat heb ik ook een tijdje gedaan met notificaties aan. Ik heb er niks aan gehad. Elke keer als er iets binnen kwam, en ik direct de melding opende en naar de site ging, was er niks. Misschien zijn er anderen die er wel wat aan gehad hebben, maar dit is mijn ervaring.joepiesaus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:34:
Voorheen hield ik mij alleen bezig om een AMD kaart te bemachtigen maar ik wil mijn kansen vergroten door het ook bij NVIDIA te proberen. Is Partalert de enige mogelijkheid voor NVIDIA? En is de groep nog steeds gesloten?
https://www.amazon.nl/EVG...tx&qid=1621156769&sr=8-13
2070 voor 662 euro. Misschien een tussenoplossing. Geen leverdatum.
Dit is een 30xx topic, je zit hier verkeerdJSTPS schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:22:
https://www.amazon.nl/EVG...tx&qid=1621156769&sr=8-13
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Een tussenoplossing betekent voordat je hebt wat je wil. In het 20xx topic zou het een gewone oplossing zijn😉.Soepstengel schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:04:
[...]
Dit is een 30xx topic, je zit hier verkeerd
Maar als dat aanbod niet interessant is, dan is de nood iig niet hoog genoeg. Geen probleem👍🏻
zijn er niet iets van 3 3060 inno3d drops geweest in de laaste 2-3 weken bij azerty?untflanked schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Weet niet hoe je erbij komt dat de 3060 binnenkomt, ik sta al sinds bestelling bij release dag op dezelfde plek.
Dan zijn ze lekker scammy bezig. Er stond een hele korte tijd Inno3d's 3060 voor 330 op. Hier heb ik er eentje van gekocht. Maar deze is nog niets opgeschoten.pimmetie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:30:
[...]
zijn er niet iets van 3 3060 inno3d drops geweest in de laaste 2-3 weken bij azerty?
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
Kan je bij NBB bestellen naar duits adres en creditcard met andere naam dan geadresseerde?
Dat heb ik ook gedaan in het verleden en werkt gewoonjoepiesaus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:07:
Kan je bij NBB bestellen naar duits adres en creditcard met andere naam dan geadresseerde?
Het lijkt erop dat een paar van die RTX 3080 TUF OCs op Marktplaats gezet zijn, maar niet eens heel veel.Sparcit schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 01:10:
Ben vandaag met de ASUS TUF RTX 3080 OC op alternate.nl maar liefst 45 plekken gezakt!
Als jij die non-OC annuleert, dan schuif ik weer eentje op...Workaholic schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:34:
Morgen komt de 3080 TUF OC van Asus binnen via Alternate. Heb er nog wel een beetje een dubbelgevoel bij als het gaat om hoe lang ik er op moest wachten haha. Maar wel fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Dank voor al het support hier allen!
Twijfel alleen nog of ik de 3080 non OC in bestelling moeten laten staan op positie 300+. Denk dat dit weinig zin heeft... maar het geeft een beter rendement als de spaarrekening lol.

Ik sta nu op 484

Als je nu op een lage positie in de rij stond, en dus de kaart waarschijnlijk voor een hogere prijs kunt verkopen zodra je hem binnen krijgt, dan snap ik dat je blijft staan. Maar ik denk dat tegen de tijd dat die 300+ kaarten geleverd worden, als ASUS deze kaarten nog gaat leveren, dat dan de tekorten een heel eind over zouden moeten zijn, of de crypto coins zijn an gecrashed, of zo. Ik verwacht niet dat tegen die tijd een RTX3080 nog voor ±€2000 gaat.
Maar op het moment gaan de prijzen nog steeds omhoog (bij Megekko in het ieder geval).
[ Voor 32% gewijzigd door RogerWilco2 op 16-05-2021 23:36 ]
Voor wie het gemist heeft, de MSI 3080 gaming is te koop
https://www.megekko.nl/pr...ING-Z-TRIO-10G-Videokaart
Prijskaartje van 2,3k is er wel natuurlijk. Maar mocht je hem persé willen en het ervoor over hebben dan heb je hem al binnen een dag.
Megekko heeft sowieso heel veel kaarten te koop nu
https://www.megekko.nl/pr...ING-Z-TRIO-10G-Videokaart
Prijskaartje van 2,3k is er wel natuurlijk. Maar mocht je hem persé willen en het ervoor over hebben dan heb je hem al binnen een dag.
Megekko heeft sowieso heel veel kaarten te koop nu
Volgens hun eigen pagina is er sinds begin mei 1 lading 3060 van Inno3D binnen, het gaat dan specifiek om de X2-variant. Want daar moet je natuurlijk ook geluk mee hebben. Komen er 5 X3 ladingen binnen, dan ben je vet met je X2 bestelling...untflanked schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:32:
[...]
Dan zijn ze lekker scammy bezig. Er stond een hele korte tijd Inno3d's 3060 voor 330 op. Hier heb ik er eentje van gekocht. Maar deze is nog niets opgeschoten.
Waar kan ik dit op hun website vinden? Ik heb namelijk de X2 variant, maar gezien deze (perongeluk) goedkoop werd aangeboden, heb ik het vermoeden dat ze de orders nooit gaan vervullen.MatthiasDS schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Volgens hun eigen pagina is er sinds begin mei 1 lading 3060 van Inno3D binnen, het gaat dan specifiek om de X2-variant. Want daar moet je natuurlijk ook geluk mee hebben. Komen er 5 X3 ladingen binnen, dan ben je vet met je X2 bestelling...
Gewoon op de wachtrij pagina, stukje "Krijgen jullie wel producten binnen?" openklikken: https://azerty.nl/wachtrijuntflanked schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:58:
[...]
Waar kan ik dit op hun website vinden? Ik heb namelijk de X2 variant, maar gezien deze (perongeluk) goedkoop werd aangeboden, heb ik het vermoeden dat ze de orders nooit gaan vervullen.
Probleem is vooral dat de goedkopere varianten (vaak veel) minder worden geproduceerd door de fabrikant omdat de winstmarge erop kleiner is. Dat zie je bij ASUS bvb. ook bij de niet-OC versies.
Ik heb inderdaad de niet-OC versie besteld, die zal dan vast nooit meer komen. Jammer.MatthiasDS schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:16:
[...]
Gewoon op de wachtrij pagina, stukje "Krijgen jullie wel producten binnen?" openklikken: https://azerty.nl/wachtrij
Probleem is vooral dat de goedkopere varianten (vaak veel) minder worden geproduceerd door de fabrikant omdat de winstmarge erop kleiner is. Dat zie je bij ASUS bvb. ook bij de niet-OC versies.
https://azerty.nl/categor...ing=15&limit=30&view=grid
Hier nog een 3070 Gaming..
Helaas ook hier al gestegen tot 1500, dat was een paar weken terug bij veel websites nog rond de 1200
Helaas ook hier al gestegen tot 1500, dat was een paar weken terug bij veel websites nog rond de 1200
Pff, ben je op marktplaats tussen de 1200-1300 kwijt, de webwinkels zijn op het moment de scalpers geworden.MetalSonic schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:22:
https://azerty.nl/categor...ing=15&limit=30&view=grid
Dan betaal ik liever wat meer en dan via een webshop. Heb je tenminste garantie etc.. Bij marktplaats moet je altijd incalculeren dat je het product niet krijgt of dat het (verborgen) gebreken heeft.touzani schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:43:
[...]
Pff, ben je op marktplaats tussen de 1200-1300 kwijt, de webwinkels zijn op het moment de scalpers geworden.
Dat is ook niet helemaal waar. Je kan gewoon dr factuur meekrijgen toch. En een kaart kopen die geseald is. De seal kan je checken, dus dan heb je gewoon volle garantie en een nieuwe kaart voor een paar honderd euro minder.MetalSonic schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:21:
[...]
Dan betaal ik liever wat meer en dan via een webshop. Heb je tenminste garantie etc.. Bij marktplaats moet je altijd incalculeren dat je het product niet krijgt of dat het (verborgen) gebreken heeft.
Ik bedoel ook oplichters hé. Als jij het geld overmaakt naar een marktplaats user en je krijgt niks kan je daarna aangifte doen maar je kan fluiten naar je geld. Zat verhalen gelezen van dure producten via MP. Zelfde risico heb je ook hier bij de V&A.Pietje789 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:29:
[...]
Dat is ook niet helemaal waar. Je kan gewoon dr factuur meekrijgen toch. En een kaart kopen die geseald is. De seal kan je checken, dus dan heb je gewoon volle garantie en een nieuwe kaart voor een paar honderd euro minder.
Half jaar geleden wat luxe kussenhoezen besteld (80 euro in totaal) waren niet geleverd, bedrijf heeft het uiteindelijk opnieuw geleverd. Uiteraard kan je het lever risico nog wat afdekken door langs te komen en op te halen.
Hier laat ik het verder bij mbt levertijden en prijzen icm martkplaats anders wordt het wellicht te offtopic ;-). Alhoewel ik het goed vond om dit even te bespreken (marktplaats of webshop).
Ja dat kan inderdaad altijd gebeuren. Ik zou dan ook altijd de gebruiker checken op ervaringen en met gelijk oversteken betalen. Maar genoeg daarover.MetalSonic schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:47:
[...]
Ik bedoel ook oplichters hé. Als jij het geld overmaakt naar een marktplaats user en je krijgt niks kan je daarna aangifte doen maar je kan fluiten naar je geld. Zat verhalen gelezen van dure producten via MP. Zelfde risico heb je ook hier bij de V&A.
Half jaar geleden wat luxe kussenhoezen besteld (80 euro in totaal) waren niet geleverd, bedrijf heeft het uiteindelijk opnieuw geleverd. Uiteraard kan je het lever risico nog wat afdekken door langs te komen en op te halen.
Hier laat ik het verder bij mbt levertijden en prijzen icm martkplaats anders wordt het wellicht te offtopic ;-). Alhoewel ik het goed vond om dit even te bespreken (marktplaats of webshop).
Heb sinds november 2020 een pre order van de ASUS 3080 Strix OC bij Alternate staan. Na een paar maanden weer even gecheckt wat mijn positie is in de wachtrij. Begon bij 411 en sta nu op 266. Nu ik deze thread een beetje heb doorgelezen is mijn positie waarschijnlijk niet veel opgeschoten de laatste tijd. Daarnaast heb ik het wel een beetje te doen met iedereen die een pre-order had van msi x trio 3080. Dus ik dacht laat ik maar een mailtje sturen naar Asus, met de volgende vraag:
"Mijn zorgen over de leverbaarheid zijn toegenomen nadat een aantal modellen van de rtx 3080 niet meer leverbaar zijn. Geldt dit ook, specifiek, voor de RTX 3080 Strix OC?
Blijft de productie van deze videokaarten doorgaan?"
Hierop antwoordde ASUS:
Bedankt voor je bericht. Op het moment is de vraag naar de RTX30-serie videokaarten nog steeds veel groter dan het aanbod, al nemen de aantallen die we ontvangen wel toe.
We doen uiteraard ons best om al onze partners zo snel mogelijk te voorzien van de bestelde (pre-)orders.
We begrijpen dat dit frustrerend is en willen daarom een beroep doen op je geduld. Dankjewel.
Volgens Asus nemen de aantallen wel toe, maar of het nou de Strix oc 3080 is? Zijn er andere tweakers die eventueel wat info hebben over hun pre-orders van de Asus Strix OC 3080?
"Mijn zorgen over de leverbaarheid zijn toegenomen nadat een aantal modellen van de rtx 3080 niet meer leverbaar zijn. Geldt dit ook, specifiek, voor de RTX 3080 Strix OC?
Hierop antwoordde ASUS:
Bedankt voor je bericht. Op het moment is de vraag naar de RTX30-serie videokaarten nog steeds veel groter dan het aanbod, al nemen de aantallen die we ontvangen wel toe.
We doen uiteraard ons best om al onze partners zo snel mogelijk te voorzien van de bestelde (pre-)orders.
We begrijpen dat dit frustrerend is en willen daarom een beroep doen op je geduld. Dankjewel.
Volgens Asus nemen de aantallen wel toe, maar of het nou de Strix oc 3080 is? Zijn er andere tweakers die eventueel wat info hebben over hun pre-orders van de Asus Strix OC 3080?
Vrij standaard antwoord, heb dit ook van ASUS via meerdere kanalen te horen gekregen. Ik sta op 26 bij Alternate.nl. Zijn er dit jaar misschien een handjevol geleverd, maar ik heb goede hoop na de drop van 45 TUF 3080 OC kaarten 2 weken geleden.Kcinnl schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:58:
Heb sinds november 2020 een pre order van de ASUS 3080 Strix OC bij Alternate staan. Na een paar maanden weer even gecheckt wat mijn positie is in de wachtrij. Begon bij 411 en sta nu op 266. Nu ik deze thread een beetje heb doorgelezen is mijn positie waarschijnlijk niet veel opgeschoten de laatste tijd. Daarnaast heb ik het wel een beetje te doen met iedereen die een pre-order had van msi x trio 3080. Dus ik dacht laat ik maar een mailtje sturen naar Asus, met de volgende vraag:
Hierop antwoordde ASUS:
Ik hoop dat Asus nu wekelijks aantallen van 45 aan webshops gaat leveren. Strix tuf oc en non oc.
Plaatsje 64 Asus strix 3080 oc megekko and still hoping for this month.
Plaatsje 64 Asus strix 3080 oc megekko and still hoping for this month.

Nu zag ik die val in mijn wachtrijpositie inderdaad ook voorbij komen, maar vraag me af of ik ergens kan zien wat wat ze wanneer binnen hebben gekregen zoals bij andere webwinkels.JeroenExterkate schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:01:
[...]
Vrij standaard antwoord, heb dit ook van ASUS via meerdere kanalen te horen gekregen. Ik sta op 26 bij Alternate.nl. Zijn er dit jaar misschien een handjevol geleverd, maar ik heb goede hoop na de drop van 45 TUF 3080 OC kaarten 2 weken geleden.
del.
[ Voor 99% gewijzigd door lexkalin op 18-05-2021 09:16 ]
Iemand hier die ooit een kaart via Amazon besteld heeft zonder leverdatum in eerste instantie en later alsnog een leverdatum kreeg?
Ik was snel aan het klikken maar denk er begin Juni stond. Na afrekening geen bekende datum.krablander schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:43:
Iemand hier die ooit een kaart via Amazon besteld heeft zonder leverdatum in eerste instantie en later alsnog een leverdatum kreeg?
Lucky youlexkalin schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:42:
Niet te geloven maar ik heb blijkbaar net nu een 3070 gescoord op amazon, maar nog met onbekende datum. Zonder koopbots of zoiets. Ben benieuwd of deze echt zou aankomen of niet.
[Afbeelding]
En deze week komt ook 3060ti die ik als de tijdelijke optie heb onlangs aangeschaft.
Nog steeds gemis want ik will graag eigenlijk 3080 te kunnen pakken. Maar misschien met deze twee kan ik ook iets bedenken om een ruil te vinden. Desperate times call for desperate measures.
Zelfde antwoord als dat ik kreeg toen ik ze een kleine 2 maand geleden mailde. Vroeg waarom het bij Asus zo lang duurt en msi en gigabyte bleven pompen. Standaard antwoord dus.Kcinnl schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:58:
Hierop antwoordde ASUS:
3070 is een fijne kaartlexkalin schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:42:
Niet te geloven maar ik heb blijkbaar net nu een 3070 gescoord op amazon, maar nog met onbekende datum. Zonder koopbots of zoiets. Ben benieuwd of deze echt zou aankomen of niet.
[Afbeelding]
En deze week komt ook 3060ti die ik als de tijdelijke optie heb onlangs aangeschaft.
Nog steeds gemis want ik will graag eigenlijk 3080 te kunnen pakken. Maar misschien met deze twee kan ik ook iets bedenken om een ruil te vinden. Desperate times call for desperate measures.
Ik heb dit nog niet expliciet gevraagd, maar ik vroeg mij af of iemand ergens in de wachtrij staat voor een 3080 aorus waterforce wb. Die kaart is namelijk sinds een aantal maanden niet meer te bestellen, en ik heb het idee dat deze kaart nou niet echt beter bevoorraad wordt.
Ik zou de 3080 frostbite pakken. Vele betere pads en thermals dan de gigabyte. Gigabyte is een beetje de onderkant deze serie.
Oke, bedankt, maar dat was niet wat ik vroeg. Daarnaast is de build die ik ga doen voor een groot deel aesthetics, en past deze kaart dus beter bij mijn waterforce mobo. Ik vind het ook niet erg om thermal pads en paste te vervangen mocht dat nodig zijn.rwijnhov schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:05:
Ik zou de 3080 frostbite pakken. Vele betere pads en thermals dan de gigabyte. Gigabyte is een beetje de onderkant deze serie.
Altijd de goederen bij zulke hoge bedragen ophalen. Oversteek service vertrouw ik al helemaal niet. Verzender krijgt toch zijn geld na 7 dagen en jij als koper kan een baksteen ontvangen. Zoals iemand eerder ook al zei, de kaarten zijn vaak met factuur en al en in een gesealde doos. Nieuwer kan het niet zijn.Pietje789 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:56:
[...]
Ja dat kan inderdaad altijd gebeuren. Ik zou dan ook altijd de gebruiker checken op ervaringen en met gelijk oversteken betalen. Maar genoeg daarover.
Je kan hem alsnog ontvangen of hij kan als nog gecanceld worden vanwege niet kunnen leveren of lange levertijd. Kan 2 kanten op. De 3070 hadden een leverdatum van ergens begin juni.lexkalin schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:42:
[Afbeelding]
Ja dat ben ik met je eens. Ophalen is altijd het beste. Ik heb zelf alleen nog nooit last gehad van oplichting, en ik heb al best wel wat laten verzenden via marktplaats en tweakers.touzani schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:54:
[...]
Altijd de goederen bij zulke hoge bedragen ophalen. Oversteek service vertrouw ik al helemaal niet. Verzender krijgt toch zijn geld na 7 dagen en jij als koper kan een baksteen ontvangen. Zoals iemand eerder ook al zei, de kaarten zijn vaak met factuur en al en in een gesealde doos. Nieuwer kan het niet zijn.
Wel ervaring dat die 2 maand later nog steeds in backorder staat of dat na 1 maand Amazon besluit de bestelling te annulerenkrablander schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:43:

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Flinke FE drop weer bij LDLC
Helaas geen levering naar Nederland
Ging voorbij echt snel. Probeerde 3080 op adres van een kennis van mij te halen.krablander schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:10:
Flinke FE drop weer bij LDLC
Ging super snel, alle 3 de kaarten één voor één in mijn mandje gehad, kon alleen niet afrekenen.
3090 was nog het makkelijkste, alleen had ik mijn Mastercard niet bij de hand.
Afrekenen via paypal was niet meer mogelijk.
3090 was nog het makkelijkste, alleen had ik mijn Mastercard niet bij de hand.
Afrekenen via paypal was niet meer mogelijk.
Wat een drop was dat. Ik hoorde 50 a 60 biepjes van telegram en discord. Helaas geen Be adres.
Bpost en zelf ophalen in Belgiekarakedi schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:38:
Wat een drop was dat. Ik hoorde 50 a 60 biepjes van telegram en discord. Helaas geen Be adres.
Kan niet bij een FE drop. Alleen rechtstreeks bezorging.
Ja wel, je hebt wel de LDLC Be link nodig, dan heb je de optie voor een bpost. althans is mij uitgelegd door iemand die het wel op die manier gedaan heeft. NBB blijft uiteraard het makkelijkst.karakedi schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:19:
[...]
Kan niet bij een FE drop. Alleen rechtstreeks bezorging.
Was geen optie dan thuis of naar de winkel te leveren. Zag dit ook.touzani schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:28:
[...]
Ja wel, je hebt wel de LDLC Be link nodig, dan heb je de optie voor een bpost. althans is mij uitgelegd door iemand die het wel op die manier gedaan heeft. NBB blijft uiteraard het makkelijkst.
https://www.ldlc.com/fr-be/aide/9-bpost/lexkalin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:28:
[...]
Was geen optie dan thuis of naar de winkel te leveren. Zag dit ook.
Ik snap wat jij bedoelt, maar deze optie was er gisteren niet tijdens het afrekenen. Dus blijkbaar geldt niet voor de FE drops.
Wacht, er komen nog 3080 FE op de markt? Heb ik zo hard iets gemist?
Body mods don't determine skill
Ja, dezen komen gwn twee wekelijks - maandelijks beschikbaar sinds maanden ondertussenDracyn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:30:
Wacht, er komen nog 3080 FE op de markt? Heb ik zo hard iets gemist?
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Ik ben dus echt even heel dom geweest, via welke site's worden die gedropped?maikie61 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:33:
[...]
Ja, dezen komen gwn twee wekelijks - maandelijks beschikbaar sinds maanden ondertussen
Body mods don't determine skill
Niet op Nederlandse sites, maar Belgische en Duitse, zoals notebooksbilliger.de en ldlc.com.Dracyn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:34:
[...]
Ik ben dus echt even heel dom geweest, via welke site's worden die gedropped?
LDLC.com (alleen Frankrijk, Spanje en België), scan.co.uk (alleen Verenigd Koninkrijk) en notebooksbilliger.de (enige die “af en toe” naar NL levert)Dracyn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:34:
[...]
Ik ben dus echt even heel dom geweest, via welke site's worden die gedropped?
Gister een 3080 vision besteld op Cdiscount voor 1160 ... Hoe groot is de kans dat deze daadwerkelijk wordt geleverd voor die prijs? Staat wel dat het Cdiscount zelf is , en niet een 3e verkoper... Fingers crossed...
:strip_exif()/f/image/ozU6jzgOXIi63IntrLRZH7ir.jpg?f=fotoalbum_large)
en de google translate versie :
:strip_exif()/f/image/ozU6jzgOXIi63IntrLRZH7ir.jpg?f=fotoalbum_large)
en de google translate versie :
:strip_exif()/f/image/MYgj8QuWO503drPN3nSemqlF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 119% gewijzigd door aaroenz0r op 18-05-2021 11:13 ]
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1689863
€1999 3080 Suprim X
*= weg
€1999 3080 Suprim X
*= weg
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenExterkate op 18-05-2021 13:44 ]
En ook een 3070 suprim X voor 1350 zie ik.
https://www.alternate.nl/...vSWWzjomLwSBoCZeoQAvD_BwE
https://www.alternate.nl/...vSWWzjomLwSBoCZeoQAvD_BwE
99%. Bestelling is gevalideerd met duidelijke leveringsdatum. Komt dus gewoon je kant op schat ik zo. Hoogstens in backorder, maar gezien gevalideerd met leveringsdatum verwacht ik dat niet.aaroenz0r schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:00:
Gister een 3080 vision besteld op Cdiscount voor 1160 ... Hoe groot is de kans dat deze daadwerkelijk wordt geleverd voor die prijs?
Aan de prijs moet je niet twijfelen.
Leveren ze naar NL?aaroenz0r schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:00:
Gister een 3080 vision besteld op Cdiscount voor 1160 ... Hoe groot is de kans dat deze daadwerkelijk wordt geleverd voor die prijs? Staat wel dat het Cdiscount zelf is , en niet een 3e verkoper... Fingers crossed...
[Afbeelding]
en de google translate versie : [Afbeelding]
Oui, kon gewoon pays-bas (nederland) kiezen als leveradres
EDIT: Nu alweer weg.
Geen 30xx, maar wel een leuk geprijsd 'tussen-kaartje', een 2060 voor 430:
https://www.amazon.nl/EVG...0031&s=electronics&sr=1-8
Nog niet leverbaar, maar wel bestelbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door claudior op 18-05-2021 12:08 ]
Niet leverbaar? Wat heb je er dan aan? Wacht je wellicht alsnog weken of maanden. Tussenkaartje moet juist morgen al op de deurmat ploffen:)claudior schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:05:
De vorige die ik kocht met onbekende leverstatus, maar wel bestelbaar, was er binnen 2 weken. Als je met credit card koopt, schrijven ze pas af wanneer hij verzonden wordt.MetalSonic schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:09:
[...]
Niet leverbaar? Wat heb je er dan aan? Wacht je wellicht alsnog weken of maanden. Tussenkaartje moet juist morgen al op de deurmat ploffen:)
Wellicht voor een aantal mensen een goed alternatief.
Ik had een 3090 besteld een halfuur voordat de officiele release er was. De voorspellingen dat ie gecancelled zou worden door mensen hier kwam gelukkig niet uit! Ik kreeg na anderhalve maand wachten een lever datum te zien.krablander schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:43:
Al een update of ie daadwerkelijk aankomt?
Geen idee, staat zonder enige aanduiding behalve "nog niet verzonden". Mag nog weken lang daar blijven hangen. Ik heb eigenlijk weinig hoop en aangezien dat ik uiteindelijk 3080 wil te pakken krijgen trek ik me daar niet heel veel aan. Gelukkig verkocht direct door amazon, dus geen probleem om af te zeggen en geld terug te krijgen.
Net mijn Gigabyte GeForce RTX 3060 TI VISION geannuleerd bij Azerty. Ik ben er van overtuigd dat deze niet gaat komen en heb vorige week een prebuild met een 3070 erin. Qua prijs niet enorm voordeling, maar goed, wachten zonder knappe GPU is ook niets...
Dus @Victor Belli , je gaat weer een stapje omhoog binnenkort
Inmiddels binnen?invine schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:59:
[...]
Ik zie dat mijne gister binnen zou komen, maar zie dat dat gelukt niet is. Ik zal wel hoog staan
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
EDIT: Helaas alweer uitverkocht.
1800 euro voor een 3080 gaming oc, niet slecht volgens mij.
https://www.alternate.nl/...JJOIuIXak_-RoC0coQAvD_BwE
[ Voor 5% gewijzigd door Pietje789 op 18-05-2021 18:50 ]
Ik heb ondertussen maar een te dure 6700 XT van XFX aangeschaft en twijfel nog of ik de 3060 Ti Vision in bestelling laat staan of ga annulerenJellowx schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:18:
Net mijn Gigabyte GeForce RTX 3060 TI VISION geannuleerd bij Azerty. Ik ben er van overtuigd dat deze niet gaat komen en heb vorige week een prebuild met een 3070 erin. Qua prijs niet enorm voordeling, maar goed, wachten zonder knappe GPU is ook niets...
Das volgens mij de eerste keer sinds maanden dat ik een goede 3080 weer voor onder de twee duizend zie!Pietje789 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:35:
Yup, daarom, zag het voorbij komen, en ik dacht dat er vast wel iemand blij mee is, aangezien je op marktplaats niet eens een 3080 scoort voor die prijs.MetalSonic schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:34:
[...]
Das volgens mij de eerste keer sinds maanden dat ik een goede 3080 weer voor onder de twee duizend zie!
Hoi,
Ik zie een Gigabyte geforce 3060 beschikbaar staan bij informatique voor €799,-.
https://www.informatique....rtx-3060-12gb-gaming.html
Ik zie een Gigabyte geforce 3060 beschikbaar staan bij informatique voor €799,-.
[ Voor 4% gewijzigd door hisoke op 18-05-2021 20:30 ]
Als je even geduld heb haal je voor minder geld een 3080 FE bij NBBhisoke schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:26:
Hoi,
Hoe dan, wanneer is er een drop, en hoe kan ik mij daarop voorbereiden? Kan er dan in Nederland geleverd worden?krablander schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:44:
[...]
Als je even geduld heb haal je voor minder geld een 3080 FE bij NBB
Voor honderd euro minder heb je daar trouwens een 3060 gaming x.hisoke schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:26:
Hoi,
https://m.notebooksbillig...+x+12g+grafikkarte+703087
Discord in de gaten houden.Pietje789 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:49:
[...]
Hoe dan, wanneer is er een drop, en hoe kan ik mij daarop voorbereiden? Kan er dan in Nederland geleverd worden?
Hier een uitnodiging mocht je die niet hebben.
https://discord.gg/suG7s5pQ
Je kan op notebooksbilliger.de (NBB) afrekenen via Amazon Pay en naar NL laten bezorgen.
Amazon Pay algemeen niet te gebruiken bij FE drops. Creditcard of Klarna.krablander schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:57:
[...]
Discord in de gaten houden.
Hier een uitnodiging mocht je die niet hebben.
https://discord.gg/suG7s5pQ
Je kan op notebooksbilliger.de (NBB) afrekenen via Amazon Pay en naar NL laten bezorgen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik kon wel Amazon Pay selecteren maar geen Klarna.Hupske schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:58:
[...]
Amazon Pay algemeen niet te gebruiken bij FE drops. Creditcard of Klarna.
en als je waarschijnlijk bijna letterlijk bliksemsnel bent.krablander schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:44:
[...]
Als je even geduld heb haal je voor minder geld een 3080 FE bij NBB
Wie zit hem nog meer te knijpen dat alle uitstaande orders geannuleerd gaan worden door de nieuwe LHR kaarten?
zin in
Nog steeds #26 voor de Strix OC 3080 bij AlternateNL. En als backup een 3090 bij Tones. Beide schiet niet op.
Nog steeds #26 voor de Strix OC 3080 bij AlternateNL. En als backup een 3090 bij Tones. Beide schiet niet op.
Daar kan je donder op zeggen inderdaad, dit is het excuus voor retailers EN leveranciers om oude kaarten die voor "te weinig" zijn verkocht te annuleren met een "geldige" reden.JeroenExterkate schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:45:
Wie zit hem nog meer te knijpen dat alle uitstaande orders geannuleerd gaan worden door de nieuwe LHR kaarten?zin in
Niet dat ik nog echt veel hoop had, sinds begin December zijn er geen leveringen meer geweest van mijn non-OC kaart...
Niet slecht..Pietje789 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:35:
EDIT: Helaas alweer uitverkocht.

Nog steeds zo'n 1000 euro teveel..
Met het huidige tekort etc denk ik dat we straks al blij mogen zijn als we een 3080 kunnen kopen tussen de 1100 en 1300 euro als de nieuwe anti ether versies uitkomen.Inflatable schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 04:41:
[...]
Niet slecht..![]()
Nog steeds zo'n 1000 euro teveel..
En dan hebben we nog de TI versies waar het helaas nog te stil over blijft vanuit Nvidia
Lhr kaarten komen waarschijnlijk wel eind mei/begin juni, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ergens hoop ik, dat ze daar de afgelopen maanden voorraad van hebben opgebouwd, en dat er daarom zo weinig nieuwe 3000 kaarten binnenkwamen.JeroenExterkate schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:45:
Wie zit hem nog meer te knijpen dat alle uitstaande orders geannuleerd gaan worden door de nieuwe LHR kaarten?zin in
Of lhr kaarten komen alleen maar voor de sier op de markt. Zouden de fabrieken alleen nog maar de lhr chips uitpoepen of zijn lhr chips om te doen alsof ze om gamers geven en dat ze ondertussen de oude versies chips blijven uitpoepen en die kaarten rechtstreeks naar miningfarms leveren?Pietje789 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:57:
[...]
Lhr kaarten komen waarschijnlijk wel eind mei/begin juni, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ergens hoop ik, dat ze daar de afgelopen maanden voorraad van hebben opgebouwd, en dat er daarom zo weinig nieuwe 3000 kaarten binnenkwamen.
Of is dat te para?
Waarom zou je een LHR eigenlijk willen hebben? Heb zelf begin dit jaar (oke, met wat geluk) een RTX 3080 gehaald en die heeft zich inmiddels terug verdient met het minen van ETH als ik niet aan het gamen ben..
Zie daarom niet in waarom je hier geen gebruikt van wilt maken? Iemand uitleg?
Zie daarom niet in waarom je hier geen gebruikt van wilt maken? Iemand uitleg?
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |