Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Sta jij nog in de rij voor de ASUS 3080 TUF non-OC dan?Toaru schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:38:
Ik besloot voor de lol een aantal weken niet naar mijn positie in de wachtrij te kijken. Net na 7 weken weer even gekeken naar mijn positie en ben 0 plekken gezakt. Alternate is walgelijk.
Ik dacht dat je eerder aangegeven had dat je geannuleerd had.
het is in eerste instantie vooral de halfgeleider markt, productie lag lang op z'n gat. De productie forecast is ook heel laag, omdat met al een economische crisis had verwacht en de markt onzeker was. Productie capaciteit wordt ver van te voren ingekocht. Vervolgens schiet de vraag in veel sectoren waar half geleiders gebruikt worden juist omhoog. De hardcore gamer ziet dat vooral terug bij videokaarten, de casual gamer bij game consoles. De zakelijke markt bij zakelijke electronica en netwerk apparatuur. Autohandel loopt nog niet echt lekker, maar heeft ook tekorten, etc...RogerWilco2 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:08:
[...]
Wat mij verbaast is dat ze dat niet eerder gedaan hebben. Ik heb begin december besteld, en toen kon dat nog bij alle webshops en voor redelijke prijzen, ook al hadden we op dat moment al maanden drama, en wachtrijen van 600+.
In december moeten de meeste webshops nog gedacht hebben vrij snel grote aantallen te kunnen leveren.
De verklaring lijkt toch vooral de crypto gekte te zijn, die sinds december echt de pan is uitgerezen.![]()
![]()
Oei.. het feit dat de tweede versie er dus blijkbaar aankomt en ik mijn versie een nog niet heb ontvangen lijkt minder dan ideaal. Misschien toch maar actief gaan zoeken naar een alternatief, ook al sta ik 2/2 in de wachtrij.Nynke4 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:53:
https://www.megekko.nl/pr...PRO-8G-rev-2-0-Videokaart
aaaaand it's gone
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G (rev. 2.0) Videokaart voor 649
/f/image/E2xHP7W6cyGxIXbtTKZf8805.png?f=fotoalbum_large)
Daarnaast zijn er nog een flink aantal tweakers die in de rij staan of stonden voor deze kaart, maar slechts 1x een positie gerapporteerd hebben, of helemaal niet.
Postmaster81, heeft hem op 7 nov 2020 geleverd gekregen
kollwitz heeft geannuleerd.
Van Nebulasky2 en arboris heb ik wel meerdere data, maar geen positie op de dag dat ze besteld hebben.
Het eersste punt van MC trouble is waarschijnlijk een typo, kan 340 zijn.
Mijn voorlopige conclusie is dat er kleine aantallen geleverd zijn, tot eind januari, daarna helemaal niks, in totaal zeker minder dan 100, mogelijk minder dan 50 sinds 17 september.
En dat totdat in december de prijzen erg begonnen te stijgen, er veel geannuleerd werd, maar daarna steeds minder.
Toinetto, 5, daarna geleverd 6 nov 2020
Peterenas, 60 op 13 jan 2021
darksummenors, 229 op 26 jan 2021
aswerth, 48 op 8 feb 2021
Toaru, ?, geannuleerd
Yahya, faron, ?
Foxy66, ?
DeadKennedy, ?
Workahollic, 386 op 22 jan 2021
Ataking99, 200+ op 18 jan 2021
Crotsh sniffer, 380 op 25 sept 2020
dionysys, 199 op 25 sept 2020
Yufong, 367 op 22 oct 2020, geannuleerd
LuxFlux, 398 op 26 sept 2020
kees 1986, 42 op 28 sept 2020
unfor, 90 op 30 sept 2020
Miloxx, 551 op 7 oct 2020
ninjaaap, 580 op 18 oct 2020
Shaflic, 164 op 18 oct 2020
Exacunn, 605 op 19 oct 2020, geannuleerd
tommy4311, 110, 30 oct 2020, geannuleerd
[ Voor 12% gewijzigd door RogerWilco2 op 17-02-2021 19:55 ]
Wat een vraag.... Er zijn hier mensen al meer dan 4 maanden aan het wachten. Geluk hebben, je bent niet de enige die snel een kaart wil. Tis niet dat de rest hier zegt " oh doe maar lekker rustig aan want wachten is geweldig"Figo11 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:46:
Hi weet iemand welke Nederlandse site het beste is om een 3060 te kopen? Ik had gezien dat informatique best korte wachtrijen heeft, maar weet niet hoeveel videokaarten die binnenkrijgt. Ik zoek voor een kaart van gigabyte of aorus. Zoek echt naar een site waar je het snelste je videokaart krijgt.
Bij Azerty 10e voor de Vision OC en 55e voor de gewone.
Duimen dat Vision OC er eerder is. Heb volledig zwart wit build inclusief een speurtocht naar witte RAM (Crucial geworden).
Als de gewone eerder is zet ik die er eerst in en swap later naar Vision OC en verkoop dan.
Heb het Alternate zelf maar eens gevraagd: waarom leveren andere webshops (Megekko, Azerty) wel uit en alternate niet, en waarom is de informatievoorziening zo karig? Antwoord was kort, nietszeggend en daarmee veelzeggend:pj_vr schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:28:
Sta inmiddels alweer flink tijdje in de wachtrij voor een GB 3080 gaming bij alternate. Totaal geen beweging in de wachtrij, terwijl afgelopen week een (significant) aantal bij megekko geleverd zijn. Laatste tijd lijkt dit vaker voor te komen, ene shop krijgt veel geleverd, andere niet of nauwelijks. Hoe zit dat toch? Andere groothandel? Domme pech? Of misschien toch slecht inkoopbeleid bij alternate in dit geval? Benieuwd waar de scheve verdeling vandaan komt...
Jammer genoeg hebben we tot heden geen actuele informatie mogen ontvangen van onze leveranciers. Ik snap dat je graag een update wilt hebben betreft deze kaarten, echter is dit voor ons ook onbekend. Dit is dan ook de reden geweest dat we onze klanten niet kunnen informeren betreft deze kaarten. Het is uiteraard mogelijk dat Megekko en Azerty wel informatie hebben over mogelijke leverdatums, wellicht dat zij een andere leverancier hebben.
Ik vrees steeds meer op het verkeerde paard te hebben gewed, want zie twee mogelijkheden: 1) Alternate heeft echt geen idee, krijgt niets binnen en weet ook niet waarom of wanneer wel. In dat geval faalt inkoop behoorlijk, aangezien anderen dat wél voor elkaar krijgen, ook al is het soms in beperkte aantallen. Anders kan ik niet verklaren dat andere shops deze maand al meerdere partijen van de genoemde kaart heeft ontvangen en verzonden en Alternate letterlijk 0.
2) Alternate laat niet achterste van z'n tong zien. Geen idee waarom ze dat niet zouden doen en ga daar ook niet van uit, maar zou natuurlijk kwalijk zijn.
Beide gevallen spijt dat ik bij Alternate besteld heb, als ik het goed zag in de discord had o.a. Azerty de kaart onlangs al even in de vrije verkoop, dus alle backorders al weggewerkt. Maargoed, cancellen is ook geen optie, want ergens anders achteraan aansluiten voor 200 eu meer is ook zoiets...
M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero
Heb zelf een 3060ti bij Alternate besteld en er zit idd weinig schot in. Ook zijn ze karig wat betreft info. Of ze daadwerkelijk minder kaarten krijgen weet ik niet. Ze behoren ook tot de grote spelers dus lijkt me sterk dat zij altijd achteraan sluiten. Een vriend van me heeft al in november een 3070 van Asus (geen idee welk type) bij Azerty gekocht. Nog niet binnen en staat al sinds begin januari op plek 53. Dus daar schiet het ook niet op.pj_vr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:15:
[...]
Heb het Alternate zelf maar eens gevraagd: waarom leveren andere webshops (Megekko, Azerty) wel uit en alternate niet, en waarom is de informatievoorziening zo karig? Antwoord was kort, nietszeggend en daarmee veelzeggend:
Jammer genoeg hebben we tot heden geen actuele informatie mogen ontvangen van onze leveranciers. Ik snap dat je graag een update wilt hebben betreft deze kaarten, echter is dit voor ons ook onbekend. Dit is dan ook de reden geweest dat we onze klanten niet kunnen informeren betreft deze kaarten. Het is uiteraard mogelijk dat Megekko en Azerty wel informatie hebben over mogelijke leverdatums, wellicht dat zij een andere leverancier hebben.
Ik vrees steeds meer op het verkeerde paard te hebben gewed, want zie twee mogelijkheden: 1) Alternate heeft echt geen idee, krijgt niets binnen en weet ook niet waarom of wanneer wel. In dat geval faalt inkoop behoorlijk, aangezien anderen dat wél voor elkaar krijgen, ook al is het soms in beperkte aantallen. Anders kan ik niet verklaren dat andere shops deze maand al meerdere partijen van de genoemde kaart heeft ontvangen en verzonden en Alternate letterlijk 0.
2) Alternate laat niet achterste van z'n tong zien. Geen idee waarom ze dat niet zouden doen en ga daar ook niet van uit, maar zou natuurlijk kwalijk zijn.
Beide gevallen spijt dat ik bij Alternate besteld heb, als ik het goed zag in de discord had o.a. Azerty de kaart onlangs al even in de vrije verkoop, dus alle backorders al weggewerkt. Maargoed, cancellen is ook geen optie, want ergens anders achteraan aansluiten voor 200 eu meer is ook zoiets...
Als je zoals Megekko dagelijks op je website vermeld welke kaarten je binnen krijgt, kan dat ook voor meer vragen en frustraties vanuit klanten zorgen. Megekko schrijft ook dat zij de grootste zijn en daarom kaarten krijgen. Of ze daadwerkelijk de kaarten binnen krijgen wat ze vermelden kun je je ook afvragen. Kan ook een marketing stunt zijn waardoor mensen denken dat ze bij Megekko wel kans maken. Je leest ook van veel mensen dat ze kaarten bij Megekko bestellen die wel op voorraad zouden zijn en uiteindelijk niets krijgen....”foutje op de site”. De markt is gewoon wereldwijd verrot en er zit dus niet anders op dan te wachten.
[ Voor 12% gewijzigd door Matje173 op 18-02-2021 08:03 ]
Was bij Kijkshop, maar de voorraad en klantenservice Kijkshop/Directsales is het zelfde. Maar blijkbaar weten zij dus ook totaal niet wat er aan de gang is. Ene moment zijn er 6 kaarten, dan 1 kaart, dan opeens weer 30. Het klinkt allemaal beetje ongeloofwaardig momenteel vanuit Kijkshop/DirectsalesPaul Hewson schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:05:
[...]
Was die ene kaart bij de Kijkshop of DirectSale?
Ik krijg juist te horen van DirectSale het volgende te horen:
[...]
Mooi gespot, en verschillende modellenzubidingasir schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:12:
3070 volop beschikbaar bij coolblue
Thanks!zubidingasir schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:12:
3070 volop beschikbaar bij coolblue
Net op gigabyte vision en eagle oc gegokt. Hopelijk heeft hun site het gehouden en kloppen de bestellingen. Ben ondertussen wel volledig blut van al die bestellingen overal... Hopelijk betalen ze annuleringen snel terug
Ja maar dat is een iChill kaart. Die zijn dat best waard hoor.JoostBaksteen schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:30:
Inmiddels gaan de 3080's, die dan wel beschikbaar komen, al voor 1600eu... het gaat echt nergens meer over dit.
https://www.megekko.nl/pr...3080-iChill-X3-Videokaart
Op 28 januari stond ik op positie 62.
Ik hoop wel dat Megekko de normale volgorde aanhoudt qua orders, ik heb "slechts" 852,95 betaald toen ik deze kaart bestelde. Ik lees in dit topic dat webshops nog wel eens de volgorde willen veranderen om voor zichzelf de inkoopprijs te justificeren.
Gelukkig heb ik eind december bij Azerty, toen ik toevallig op die website wat rondkeek een 3060 ti (Asus, dual) weten te scoren voor 519 euro, zodat ik al lekker kan gamen met mijn nieuwe systeem. Zodra mijn 3080 binnen is gaat deze gewoon voor 500 naar een maat van me, ik ben niet van plan het systeem uit te buiten.
Wat een grapjassen he nu dus wel op voorraad voor 1400.Fanatieks schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:53:
[...]
Ik sta zelf op plek 1 als ik de klantenservice moet geloven:
“ Het antwoord van mijn collega Brechtje klopt inderdaad niet, door de vele geinteresseerden in de viodeokaart is jouw bestelling en betaling wel goed binnengekomen, maar is er geen voorraad om een videokaart naar jou te sturen. Dit gebeurt wel eens als er heel veel tegelijk één product proberen te bestellen.
Wat wel klopt is dat je bovenaan staat in de reserveringenlijst. Zodra hij weer op voorraad is krijg je een verzendbevestigigng op het pakket te volgen.
Mochten er verder nog vragen zijn hoor ik dat graag!
Groetjes Hanna van Coolblue. “
Laat hem wel staan we gaan het zien.
:strip_exif()/f/image/avVxAoSNh3dlyv2I1X8h5Utj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga nu de klantenservice bellen....schumi1986 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:32:
[...]
Wat een grapjassen he nu dus wel op voorraad voor 1400.
[Afbeelding]
Eens, maarja wat doen je er tegen. Vindt het persoonlijk wel een slechte review waardig.schumi1986 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:32:
[...]
[Afbeelding]
Ja dat zeker, gisteren onze orders gecancelled en nu voorraad maar we zagen het stiekem allemaal wel aankomen dat het zo zou gaan lopen...Fanatieks schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:34:
[...]
Eens, maarja wat doen je er tegen. Vindt het persoonlijk wel een slechte review waardig.
Op z'n minst een hele slechte review schrijven. Wat een vuil spel dit zeg.Fanatieks schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:34:
[...]
Eens, maarja wat doen je er tegen. Vindt het persoonlijk wel een slechte review waardig.
Nee. Volgens de wet is het niet toegestaan om een onjuiste voorraad op je website te hebben staan. Dit is onjuiste informatie en kan een consument ertoe verleiden een aankoop te doen die hij anders niet had gedaan. Dit is een misleidende handelspraktijk. Als je als verkoper niet kunt leveren en je de overeenkomst moet ontbinden, is er sprake van een eenzijdige wijziging. Dit is in principe niet toegestaan en hierdoor kan gevolgschade ontstaan die voor rekening van de verkoper kan komen." (https://www.thuiswinkel.o.../helaas-de-voorraad-is-op)
en
"Als een product niet leverbaar is, wordt het lastiger. Want hoe kun je een winkel dwingen iets te leveren dat niet meer te krijgen is? Maar daarbij moet je wel onderscheid maken tussen nooit meer leverbaar (uitverkocht, uit productie) en nu even niet leverbaar. Het laatste is geen reden tot annuleren. Pas als het product echt nooit meer zal komen, kan de overeenkomst worden geannuleerd. Je hebt dan recht op je geld terug (art. 7:46f lid 2 BW).
Wil je als consument blijven wachten, dan mag dat ook. De winkel kan niet eenzijdig besluiten dat jij wil annuleren omdat het product lange tijd niet leverbaar is - tenzij de periode zó lang is dat je redelijkerwijs niet langer nakoming kunt eisen. Maar dan hebben we het over meerdere maanden zo niet járen aan wachttijd." (https://www.ictrecht.nl/b...ijs-wordt-ineens-verhoogd)
Volgens mij is kijkshop de lul en hadden ze gewoon moeten leveren nu voor de prijs die wij toen hebben betaald.
Verwijderd
Ik zou hem bestellen, kijken of je die wel geleverd krijgt. Dan bellen en eventueel retourneren op hun kosten. Staat nog iets sterker in je schoenen.schumi1986 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:32:
[...]
[Afbeelding]
dat is wel een goeie idd..Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:43:
[...]
Ik zou hem bestellen, kijken of je die wel geleverd krijgt. Dan bellen en eventueel retourneren op hun kosten. Staat nog iets sterker in je schoenen.
Heb hier door de vele lopende bestellingen helaas geen geld meer voor momenteel...Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:43:
[...]
Ik zou hem bestellen, kijken of je die wel geleverd krijgt. Dan bellen en eventueel retourneren op hun kosten. Staat nog iets sterker in je schoenen.
Laat maar weten hoe dat loopt. Momenteel durven ze bij kijkshop niet op te nemen...schumi1986 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:48:
Ik heb hem zojuist opnieuw besteld
Idem hier! Ik wacht even met contact leggen totdat ik de kaart daadwerkelijk fysiek in handen heb. Even nog wellicht geen slapende honden wakker maken.schumi1986 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:48:
Ik heb hem zojuist opnieuw besteld
Ondertussen heb ik de factuur en de creditnota van de vorige bestelling gedownload, voor het geval die spontaan verdwijnen uit mijn account.
Factuur van de nieuwe bestelling heb ik inmiddels ook ontvangen.
Voor alle duidelijkheid, ik heb de bestelling geplaatst bij DirectSale.
[ Voor 13% gewijzigd door Paul Hewson op 18-02-2021 09:59 ]
De voorraad is nu alweer op. Geloof niet dat er 5 mensen zojuist voor deze prijs deze kaart hebben aangeschaft, tenzij het allemaal mede tweakers zijn met het zelfde idee zoals jullie.schumi1986 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:57:
Oke even een opsomming van het verhaal.
Vorige week vrijdag bij kijkshop een 3070 gaming oc besteld voor 660,-
Gisteren mailde de kijkshop mij het volgende
[Afbeelding]
En nu 1 dag later zie ik dit voorbij komen
[Afbeelding]
Heb nu dus de kaart voor 1400,- opnieuw besteld en wacht tot deze geleverd gaat worden.
Waarom ga je in hemelsnaam een 3070 voor €1400 bestellen? Wat denk je daarmee te gaan bereiken?schumi1986 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:57:
Oke even een opsomming van het verhaal.
Vorige week vrijdag bij kijkshop een 3070 gaming oc besteld voor 660,-
Gisteren mailde de kijkshop mij het volgende
[Afbeelding]
En nu 1 dag later zie ik dit voorbij komen
[Afbeelding]
Heb nu dus de kaart voor 1400,- opnieuw besteld en wacht tot deze geleverd gaat worden.
Juridisch sta je dan heel sterk in je schoenen. Kijkshop/Directsales geeft aan 'nooit meer voorraad te krijgen' en daarom de koop van €659,00 te ontbinden. Zij mogen dit namelijk eenzijdig doen op het moment dat er inderdaad nooit meer voorraad is, of de levertijden zo lang zijn dat het niet meer realistisch is. Hier spreek je dan over maanden zo niet jaren. Als je dan vijf dagen later wel de kaart in je handen hebt, hebben zij heel wat uit te leggen...superduper schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:03:
[...]
Waarom ga je in hemelsnaam een 3070 voor €1400 bestellen? Wat denk je daarmee te gaan bereiken?
[ Voor 17% gewijzigd door Woltjoe op 18-02-2021 10:06 ]
Prijs verandering aanvechten misschien? of op het laatste moment de kaart retour sturen, zitten zij er mee.superduper schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:03:
[...]
Waarom ga je in hemelsnaam een 3070 voor €1400 bestellen? Wat denk je daarmee te gaan bereiken?
Ik heb iig een negatieve recensie geplaats, heb er niets besteld maar dit soort bedrijven hoor wat mij betreft niet thuis op Tweakers.
Stay hungry, stay foolish!
Het is een standaard reactie. Als je eenmaal in bezwaar gaat zal het volgende verhaal komen:Woltjoe schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:06:
[...]
Juridisch sta je dan heel sterk in je schoenen. Kijkshop/Directsales geeft aan 'nooit meer voorraad te krijgen' en daarom de koop van €659,00 te ontbinden. Zij mogen dit namelijk eenzijdig doen op het moment dat er inderdaad nooit meer voorraad is, of de levertijden zo lang zijn dat het niet meer realistisch is. Hier spreek je dan over maanden zo niet jaren. Als je dan vijf dagen later wel de kaart in je handen hebt, hebben zij heel wat uit te leggen...
"Wij zijn afhankelijk van de leverancier. Zij hebben op laatste moment prijsaanpassing doorgevoerd waardoor wij het product niet meer voor het aangeboden bedrag kunnen aanbieden". Om die reden hebben wij de bestelling geannuleerd.
Het is maar waar je energie in wilt steken...
Een review plaatsen zonder zelf ervaring te hebben met de winkel lijkt me toch onwenselijk.RBN026 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:06:
[...]
Prijs verandering aanvechten misschien? of op het laatste moment de kaart retour sturen, zitten zij er mee.
Ik heb iig een negatieve recensie geplaats, heb er niets besteld maar dit soort bedrijven hoor wat mij betreft niet thuis op Tweakers.
Ik maak genoeg ervaring over deze winkel mee hier.huntedjohan schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:12:
[...]
Een review plaatsen zonder zelf ervaring te hebben met de winkel lijkt me toch onwenselijk.
Stay hungry, stay foolish!
Ook al is het absoluut niet fraai maar ik vermoed dat ze zich hier prima uitdraaien; "we hebben toch nog een ander inkoop kanaal kunnen vinden, speciaal voor jou, maar helaas is de prijs wel wat hoger..Woltjoe schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:06:
[...]
Juridisch sta je dan heel sterk in je schoenen. Kijkshop/Directsales geeft aan 'nooit meer voorraad te krijgen' en daarom de koop van €659,00 te ontbinden. Zij mogen dit namelijk eenzijdig doen op het moment dat er inderdaad nooit meer voorraad is, of de levertijden zo lang zijn dat het niet meer realistisch is. Hier spreek je dan over maanden zo niet jaren. Als je dan vijf dagen later wel de kaart in je handen hebt, hebben zij heel wat uit te leggen...
- dan moet jij je nieuwe aankoop weer zien te annuleren (denk je dat je ze daar mee een loer draait? neu)
- je krijg echt niet de kaart voor €669
Je hebt hier alleen jezelf mee..
Zolang jij er nooit iets besteld hebt, is de shop review illegaal.RBN026 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:13:
[...]
Ik maak genoeg ervaring over deze winkel mee hier.
Geven aan dat er 99,9% kans is op geen voorraad, en dat hier ook weer een 'menselijke' fout is gemaakt in het systeem.
Dus grote kans dat de bestellingen van 1400 euro ook nooit geleverd gaan worden. De voorraad ging ook iets te hard van 5 naar 0 voor deze prijs. Hij verwacht niet meer dat ze 'anytime soon' bij hun beschikbaar komen.
[ Voor 14% gewijzigd door Woltjoe op 18-02-2021 10:21 ]
Best een redelijke prijs als je het vergelijkt met de andere Nederlandse webwinkels, en op voorraad.
Edit: toch snel nog besteld zie ik door meelezende tweakers. Stond sinds 8 uur op voorraad
https://www.coolblue.nl/p...b-triple-fan-edition.html
Deze is ook nog op voorraad.
[ Voor 41% gewijzigd door JSTPS op 18-02-2021 11:23 ]
De leverancier van alternate zit volgens mij in Engeland wat ik heb meegekregen op mijn werk een logistiek bedrijf is het nu heel moeilijk en duur om dingen te vervoeren vanwege de lockdowns dus zodra see versoepelingen komen zou het als het goed weer moeten lopen ik kan dit echter niet bevestigen en dit blijft een speculatiepj_vr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:15:
[...]
Heb het Alternate zelf maar eens gevraagd: waarom leveren andere webshops (Megekko, Azerty) wel uit en alternate niet, en waarom is de informatievoorziening zo karig? Antwoord was kort, nietszeggend en daarmee veelzeggend:
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
:strip_exif()/f/image/JMzbO4waBv6zPmaFGMGPCyVb.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren dan eindelijk mijn build compleet kunnen maken met een Gigabyte 3070 vision OC, niet mijn eerste keus, maar de 3080 xc3 ultra van EVGA werd maar niet geleverd.(enige 3080 samen met de FE die met een radiator in een h210i past)
Als nog erg blij met deze kaart, temperaturen niet boven de 68 graden!
Een witte GPU 😍. Congrats.VanDykeBrown schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:33:
[Afbeelding]
Gisteren dan eindelijk mijn build compleet kunnen maken met een Gigabyte 3070 vision OC, niet mijn eerste keus, maar de 3080 xc3 ultra van EVGA werd maar niet geleverd.(enige 3080 samen met de FE die met een radiator in een h210i past)
Als nog erg blij met deze kaart, temperaturen niet boven de 68 graden!
Even een update voor de mensen die de leveringen bijhouden met trends etc sinds 13 januariWorkaholic schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:38:
[...]
Even een update voor iedereen (ook voor de sheet) t.o.v. 2 januari:
Alternate
ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING - plaats 395
ASUS TUF Gaming RTX 3080 OC 10G GAMING - plaats 44
Alternate
ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING - plaats 395 371
ASUS TUF Gaming RTX 3080 OC 10G GAMING - plaats 44 31
Denk voornamelijk annuleringen en geen leveringen van de non OC. OC zijn enkele uitgeleverd als ik dit topic mag geloven. Non OC zal ik uiteindelijk cancelen als de OC binnen is.
[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 18-02-2021 13:51 ]
Kwam vanmorgen online om 07.58 en om 08.00 uur orderbevestiging in de box.
Zelfde hier, ook al was ik wel een stuk later nog dan jij. Vision om 08:12 afgerond.sidney013 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:03:
Ze doen er wel lang over dat inpakken bij Coolblue haha, vrees het ergste!
Aan de andere kant komt er pas een verzendbevestiging op het moment dat het echt wordt verzonden.
Dit komt ook best vaak pas 's nachts op de dag van verzending zelf bij Coolblue. Dus ik blijf voor nu hoop houden!
Hangt beetje van de game af, iets jonger dan 3 jaar gaat die lastig vindencytral schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:19:
Ik kan onderstaande kaart van een collega tijdelijk lenen. Ik wacht zelf op mijn Gigabyte RTX 3080 10g gaming. Ik heb er verder totaal geen verstand van, maar kan ik wel al een beetje gamen met de kaart die ik kan gebruiken van mijn collega?[Afbeelding]
Hopelijk zit daar nog is ergens schot in, maar lijkt geen enkele informatie te zijn hoe lang die wachtlijst is...
Prijs lijkt daar wel normaal
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik had hetzelfde met een 3060ti die 2 februari online kwam. 6.17 online, 6.18 bestelling afgerond, uiteindelijk alsnog te laat. Bleef heel lang op inpakken staan. Sterker nog, daar staat hij nu nog steeds op. Heb navraag gedaan, bij de volgende levering zit ik er sowieso bij. Ik ga er dus vanuit dat ik bovenaan sta in hun wachtrij. Even een berichtje naar de klantenservice en je hebt zekerheid. Whatsapp of bellen maakt niet heel veel uit.sidney013 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:03:
Ze doen er wel lang over dat inpakken bij Coolblue haha, vrees het ergste!
Ook bij Alternate een MSI RTX3060ti Gaming X Trio in bestelling staan op plek 99. De eerste die binnen komt wordt ingebouwd, de andere wordt geannuleerd.
volgens mij als je een emailadres hebt gebruikt dat bekend is bij hen (aan een account gekoppeld) dan niet. Anders eerst account maken.saffi schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:04:
Worden bestaande "notify" registraties gehonoreerd of moet je je opnieuw opgeven bij EVGA?
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Oh gelukkig, ik heb een membership account en een notify op alle modellen, ben benieuwd.Lord_T schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:07:
[...]
volgens mij als je een emailadres hebt gebruikt dat bekend is bij hen (aan een account gekoppeld) dan niet. Anders eerst account maken.
Ze hebben een forum waar ze bij houden wie waar in de rij staat. Zat gister even te kijken, die rij is lang :(! https://forums.evga.com/S...000-entries-m3170768.aspxsaffi schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:04:
Worden bestaande "notify" registraties gehonoreerd of moet je je opnieuw opgeven bij EVGA?
Verwijderd
Ik denk dat dit het juiste topic is om dit te vragen, zo niet, sorry
Ik ben zeer geinteresseerd in de RTX 3060 die volgende week donderdag uitkomt; hebben jullie tips over bij welke webshops ik de grootste kans heb er een op de kop te tikken, of moet ik a.s. donderdag gewoon als een gek f5'en op Megekko/Alternate en vergelijkbare sites, of zijn er handigere plekken om te bekijken bij release?
Tevens: denken jullie dat de eerste batch van 3060s daadwerkelijk voor de adviesprijs verkocht worden?
Mijn gok is door het chinese nieuwjaar wat veel genoemd is afgelopen week. Gok dat we dat nu voelen?robindhondt schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:29:
Deze week komt er duidelijk minder binnen dan afgelopen paar weken
LOL, ik zag hem in Discord en zag "TUF 3080 € 1199,-"ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:19:
2K voor een Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080.![]()
https://www.paradigit.nl/...080/80057752/product/3118
Bij het afrekenen zag ik "Ex BTW € 16nogwat"
Na 3 keer kijken dacht ik, "He? 'n 3090?
Toen,"WTF

Ik zou bij Azerty/Alternate F5-en. Rest lekker laten schieten want vaak duurder.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:56:
Ik ben zeer geinteresseerd in de RTX 3060 die volgende week donderdag uitkomt; hebben jullie tips over bij welke webshops ik de grootste kans heb er een op de kop te tikken, of moet ik a.s. donderdag gewoon als een gek f5'en op Megekko/Alternate en vergelijkbare sites, of zijn er handigere plekken om te bekijken bij release?
De eerste x aantal willen nog wel eens voor adviesprijs verkocht worden dat is dan meestal een 'gesubsidieerde' batch echter zal deze binnen no time weg zijn en dan gooien webshops meestal direct een flinke premium eropTevens: denken jullie dat de eerste batch van 3060s daadwerkelijk voor de adviesprijs verkocht worden?

Hoi, goed idee. Ik doe met je mee,Matje173 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:52:
Zojuist bij Alternate een EVGA GeForce RTX 3070 XC3 ULTRA GAMING besteld. Staat daar voor €729, op andere plekken een dikke €900. Sta nu op plek 19.
Ook bij Alternate een MSI RTX3060ti Gaming X Trio in bestelling staan op plek 99. De eerste die binnen komt wordt ingebouwd, de andere wordt geannuleerd.
(voor dezelfde kaart sta ik op plek 20)
ik zag dat deze kaart wel geleverd is bij Megekko vandaag.
Een maand geleden zag ik ze inderdaad staan op de Alternate site voor rond de 600-700 euro, is nog acceptabel.
De wachtrij voor een 3060Ti (niet de OC editie) beweegt niet bij Megekko.
Al 2 weken geen enkele 3060 ti van gigabyte binnen bij megekko en volgende week ook geen enkele volgens planninggmmiddag schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:33:
[...]
Hoi, goed idee. Ik doe met je mee,
Een maand geleden zag ik ze inderdaad staan op de Alternate site voor rond de 600-700 euro, is nog acceptabel.
tja, de 3090 serie kost ook inmiddels zo'n 1000,- meer dan "normaal" zou zijnShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:19:
2K voor een Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080.![]()
https://www.paradigit.nl/...080/80057752/product/3118
[ Voor 0% gewijzigd door ppunter2020 op 18-02-2021 19:49 . Reden: type-o ]

zonder crisis gaan die dingen 650-700€. Een beetje extra wil ik wel neer leggen.
Was een hele tijd de situatie aan het uit zitten, maar verleden week gaf mijn gtx970 de geest.

Nu ben ik afhankelijk van het halfbakken GeForce now(betalend) die precies op 1 core en HDD draait of zo.
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien Megekko al tijden geen backorders meer in ontvangst neem. Alternate daarentegen....Matje173 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:55:
[...]
Megekko schrijft ook dat zij de grootste zijn en daarom kaarten krijgen. Of ze daadwerkelijk de kaarten binnen krijgen wat ze vermelden kun je je ook afvragen. Kan ook een marketing stunt zijn waardoor mensen denken dat ze bij Megekko wel kans maken.
M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero
Maar wie ben ik, heb zelf ook nog geen bemachtigd....
Die gaming trio gaat nog even duren denk ik. Ik sta 90e maar wel ram vast de que.Matje173 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:52:
Zojuist bij Alternate een EVGA GeForce RTX 3070 XC3 ULTRA GAMING besteld. Staat daar voor €729, op andere plekken een dikke €900. Sta nu op plek 19.
Hebben ze er daar dan 75 van ontvangen sinds 02/02 (de laatste keer dat de wachtlijst is bijgewerkt)?
Die is vandaag al vaker in vrije voorraad voorbij gekomen, 29 stuks om 11:28 om precies te zijn.Psy79 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:55:
Ik zie net bij azerty dat er een MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC op voorraad is gekomen (1x stuks).
Hebben ze er daar dan 75 van ontvangen sinds 02/02 (de laatste keer dat de wachtlijst is bijgewerkt)?
paar dagen laten was hij binnen. inmiddels staat dat ding daar voor €949.- te koop. ik schrik gewoon als ik nu de prijzen zie. aan de ene kant ben ik blij dat ik op tijd was. aan de andere kant vind ik het wel balen voor de mensen die nu een kaart moeten halen. hopelijk is er nog een beetje iets te vinden wat niet zo duur is. sterkte!
Volgens mij bij Alternate ook. Ik zag in deze discussiegroep iemand die gisteren de kaart had gekocht bij Alternate en binnen kwam op plek 44. Aangezien wij nu op 19 en 20 staan is er dus uitgeleverd. Het zal nu wel even duren voordat er weer een batch komt.gmmiddag schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:33:
[...]
Hoi, goed idee. Ik doe met je mee,
Klopt. Ik heb hem op 13 januari besteld en toen op plek 108, nu 99. Maar bij Alternate hebben ze wijzigen aan de queue doorgevoerd wat dit verklaard. Vanuit meerdere hoeken en ook vanuit Alternate wordt geschreven dat de 3060ti en 3090 de moeilijkst verkrijgbare kaarten zijn. Als er dan nog ongeveer 90 mensen voor je zijn wordt het een lange zit.Dustydus schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:11:
[...]
Die gaming trio gaat nog even duren denk ik. Ik sta 90e maar wel ram vast de que.
Ik sta voor dezelfde kaart te wachten bij Azerty. Vrijwel één van de weinige kaarten die echt bijna niet geleverd worden. Ik sta zelf sinds oktober in de wachtrij, sinds december vast op plek 2/104. Sinds december niet opgeschoven. Verwacht geen snelle levering als je hoog in de wachtrij staat.YaBoiiJesse schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:55:
Ik sta nu al 2-3 weken op de zelfde plek voor de 3080 Asus Tuf bij Alternate. Heeft iemand hier toevallig informatie over?
Er komt heel misschien een levering 25 Februari hier en daar, aangezien hij dan bij Paradigit verwacht wordt en ook iemand een paar weken geleden van Azerty een mailtje gehad met een verwachte levering dan. Maar neem het met een korreltje zout.
Thx voor t antwoord. Geldt dat ook voor de oc editie? (Degene die ik heb).JurreTweakers schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:09:
[...]
Ik sta voor dezelfde kaart te wachten bij Azerty. Vrijwel één van de weinige kaarten die echt bijna niet geleverd worden. Ik sta zelf sinds oktober in de wachtrij, sinds december vast op plek 2/104. Sinds december niet opgeschoven. Verwacht geen snelle levering als je hoog in de wachtrij staat.
Er komt heel misschien een levering 25 Februari hier en daar, aangezien hij dan bij Paradigit verwacht wordt en ook iemand een paar weken geleden van Azerty een mailtje gehad met een verwachte levering dan. Maar neem het met een korreltje zout.
OC versie is beter leverbaar en daar zijn al enkele ladingen van geleverdYaBoiiJesse schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:15:
[...]
Thx voor t antwoord. Geldt dat ook voor de oc editie? (Degene die ik heb).
CPU: Ryzen 9 3900x | RAM: 32GB 3800C16 | GPU: RX 6900XTXH | MB: Asus X570 Prime-Pro
Over het algemeen liggen de prijzen wel flink lager dan in Nederland. De 3080 zit een beetje tussen 650 - 900 euro bij de meeste winkels... maarja de kans dat je er een kunt kopen is vrijwel 0.
Wat maar weer eens aangeeft dat bij ons iemand in de officiële keten op een schandalige manier flink zit te profiteren van de schaarste.. Als ze in de VS voor redelijk normale prijzen verkocht kunnen worden dan moet dat hier ook gewoon kunnen (los van het feit of ze wel of niet leverbaar zijn).. De prijsverhogingen liggen dus niet bij de fabrikanten maar ergens in de keten van importeur/distributeurs en retailers..Stroopwafels schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 01:42:
Over het algemeen liggen de prijzen wel flink lager dan in Nederland. De 3080 zit een beetje tussen 650 - 900 euro bij de meeste winkels...

Wat mij vanuit jouw invalshoek vooral opvalt is dat kaarten stelselmatig hoger geprijsd op de websites van retailers worden gezet, het lijkt wel alsof ze blijven kijken hoe ver ze kunnen gaan (voorbeeld; een EVGA 3080 FTW3 afgelopen maandag of dinsdag, even gauw de prijs van 1399 naar 1499 bumpen in het tijdsbestek van 2-3 minuten en volgens mij zelfs hoger - onder het mom van hij wordt toch wel verkocht dus 100 extra kan wel). En die bovengrens is volgens mij nog niet bereikt. Het zou mij in ieder geval niet verbazen als ze, zoals vaker in dit topic gesuggereerd wordt, de mensen die meer grof geld neerleggen voor een kaart ook gewoon als eerste bedienen, met deze idiote prijzen en wachtrijen als gevolg. Je kan dan ook je vraagtekens zetten bij de werkwijze en transparantie van sommige winkels...Inflatable schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 02:14:
[...]
Wat maar weer eens aangeeft dat bij ons iemand in de officiële keten op een schandalige manier flink zit te profiteren van de schaarste.. Als ze in de VS voor redelijk normale prijzen verkocht kunnen worden dan moet dat hier ook gewoon kunnen (los van het feit of ze wel of niet leverbaar zijn).. De prijsverhogingen liggen dus niet bij de fabrikanten maar ergens in de keten van importeur/distributeurs en retailers..![]()
Ik heb zelf 850 euro betaald voor een 3080, en nu staat er regelmatig een 3070 voor 1399 te koop

Ik heb ook €849 betaald voor mijn RTX 3080 in december, wat eigenlijk al 100 euro teveel was.. Wat ik niet begrijp is waarom er nu nog steeds mensen zijn die voor de huidige idiote bedragen nog videokaarten kopen.. Je zou denken dat iedereen die er echt een wilde hebben en er wat moeite voor wil doen er inmiddels wel een heeft.. Wie zijn dan die mensen die nu nog b.v. een EVGA RTX 3080 FTW3 kopen voor €1499,--?!? Zelfde geldt voor RTX 3070 voor meer dan 1000 euro.. Wie koopt dat?!?Mevani schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 02:40:
[...]
Wat mij vanuit jouw invalshoek vooral opvalt is dat kaarten stelselmatig hoger geprijsd op de websites van retailers worden gezet, het lijkt wel alsof ze blijven kijken hoe ver ze kunnen gaan (voorbeeld; een EVGA 3080 FTW3 afgelopen maandag of dinsdag, even gauw de prijs van 1399 naar 1499 bumpen in het tijdsbestek van 2-3 minuten en volgens mij zelfs hoger - onder het mom van hij wordt toch wel verkocht dus 100 extra kan wel). En die bovengrens is volgens mij nog niet bereikt. Het zou mij in ieder geval niet verbazen als ze, zoals vaker in dit topic gesuggereerd wordt, de mensen die meer grof geld neerleggen voor een kaart ook gewoon als eerste bedienen, met deze idiote prijzen en wachtrijen als gevolg. Je kan dan ook je vraagtekens zetten bij de werkwijze en transparantie van sommige winkels...
Ik heb zelf 850 euro betaald voor een 3080, en nu staat er regelmatig een 3070 voor 1399 te koop. Dit is écht van de zotte. Heel vervelend voor iedereen die nog steeds zit te wachten op een kaartje.

Enige wat ik kan bedenken zijn mensen waar het geduld op is en die perse een bepaald model willen en bereid zijn daar zo'n beetje alles voor te betalen als ze hem ergens op voorraad zien.. Ik heb ook concessies moeten doen qua model.. Ik heb uiteindelijk een MSI RTX 3080 Ventus 3x OC kunnen bemachtigen door de bestellingenlijst hieronder op deze pagina in de gaten te houden en voor deze kaart te gaan bij Azerty toen ik zag dat de wachtlijst daarvoor slechts 17 stuks was en ze er al een paar binnen hadden gekregen eerder.. Ik had eigenlijk liever een Asus TUF Gaming (al dan niet OC) gehad en die had ik ook in bestelling staan sinds begin november bij zowel Megekko als Alternate, maar dat schoot allemaal niet op... Dan moet je soms wat water bij de wijn doen.. Ik heb mijn RTX 3080 nu dus al een tijdje, als ik perse die Asus wilde hebben dan zat ik waarschijnlijk nu nog te wachten.. De MSI Ventus is verder ook een prima stille kaart, alleen jammer van de lage powerlimit waardoor echt ver overklokken er niet inzit.. Maar die paar Mhz en fps meer zijn mij echt geen honderden euro's meer waard..
Nu staan mensen voor woekerprijzen in een maandenlange wachtrij voor een “kaartje”.
Zullen de prijzen zoals in 2017 ooit weer de norm gaan worden?
[ Voor 25% gewijzigd door krablander op 19-02-2021 07:24 ]
Ik heb mijn huis afgelopen jaar ook verkocht voor 120.000 euro meer dan wat we er eind 2015 voor hebben betaald. Tijden veranderen, de markt veranderd. Vraag en aanbod, tekorten in productie en ook in grondstoffen etc etc.krablander schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:21:
2017, de tijd dat je nog voor €600 een goede high-end 1080 kon kopen (wat ik toen al belachelijk veel geld vond voor slechts een PC component).
Nu staan mensen voor woekerprijzen in een maandenlange wachtrij voor een “kaartje”.
Zullen de prijzen zoals in 2017 ooit weer de norm gaan worden?
Gaat dat huis ooit weer terug naar de prijs van 2015 ? Geen idee
https://www.gputracker.eu...hics-chip/nvidia-rtx-3080timetje100 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:31:
heeft er iemand nog een link voor mij van de rtx videokaarten tracker? Liefst alleen voor de rtx 3080
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Zouden ze eindelijk wat binnengekregen hebben maar 4 weken niks, of toch een annulering van de 5 wachtende mensen voor me
Klanten service wist mij te vertellen dat er 126 orders openstonde voor deze kaart. Alhoewel ik net volgens mij lees dat iemand op plek 99 kwam
90 naar 89 woot woot. !stillen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:57:
W00t van plek 6 naar 5 voor de MSI 3060 Ti gaming trio.x op alternate NL
Zouden ze eindelijk wat binnengekregen hebben maar 4 weken niks, of toch een annulering van de 5 wachtende mensen voor me
Klanten service wist mij te vertellen dat er 126 orders openstonde voor deze kaart. Alhoewel ik net volgens mij lees dat iemand op plek 99 kwam
Heb toch sterk het vermoeden dat het een annulering was, de enige keer dat ik flink ben opgeschoten in de wachtrij ben ik in 1 klap meer dan 35 plekken verplaats.
Lijkt me sterk dat ze 1 kaart binnengekregen hebben.
Een annulering binnen de top 5 lijk me echt stom deze tijd. Afgelopen week die je de 3060 ti binnenstromen dus ik gok binnen een maand dat het echt moet gaan lopen.stillen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:16:
[...]
Heb toch sterk het vermoeden dat het een annulering was, de enige keer dat ik flink ben opgeschoten in de wachtrij ben ik in 1 klap meer dan 35 plekken verplaats.
Lijkt me sterk dat ze 1 kaart binnengekregen hebben.
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |