[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 475 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkookkaj
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 01:48
My story.
Begin November een Gigabyte 3070 Eagle besteld bij Sicomputers, ik was eerste in de rij.
Betaald met bitcoin, 0.04110885 om precies te zijn (dat was toen 590 euro)

Sinds dien 0 info gehad over de levering, verwachting, geen nieuws, geen info, niks.
Dit betekent dus dat ze al deze tijd 0 kaarten binnen hebben gehad van dit type.

Uiteindelijk gister besloten bestelling te annuleren.
Volgens de wet hoor je origineel betaalde bedrag in origineel betaalde valuta terug te krijgen, alleen wilde Sicomputers me niet in bitcoin terug betalen maar in euro's, en dan het bedrag van de waarde van het product wat ik nooit gehad heb, toen die goedkoper was dan nu. (de kaart staat nu voor 620 euro op de site)

0.04110885 bitcoins is nu 1662,98 euro.
Ze hebben gister 590 euro naar me teruggestort.

Omdat bitcoin geen officiele valuta is, ga ik hier verder geen werk van maken, maar ik zou iedereen adviseren om niet Sicomputers te kiezen voor een GPU, en al helemaal niet als je wilt betalen met bitcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 03:04
Jakkookkaj schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:09:
My story.
Begin November een Gigabyte 3070 Eagle besteld bij Sicomputers, ik was eerste in de rij.

Sinds dien 0 info gehad over de levering, verwachting, geen nieuws, geen info, niks.
Dit betekent dus dat ze al deze tijd 0 kaarten binnen hebben gehad van dit type.

Volgens de wet hoor je origineel betaalde bedrag in origineel betaalde valuta terug te krijgen, alleen wilde Sicomputers me niet in bitcoin terug betalen maar in euro's, en dan het bedrag van de waarde van het product wat ik nooit gehad heb, toen die goedkoper was dan nu. (de kaart staat nu voor 620 euro op de site)

Omdat bitcoin geen officiele valuta is, ga ik hier verder geen werk van maken, maar ik zou iedereen adviseren om niet Sicomputers te kiezen voor een GPU, en al helemaal niet als je wilt betalen met, want ze naaien je dus gewoon waar je bij staat.
Dan zou je moeten weten of ze het zelf aanhouden in Bitcoin of direct converteren naar euro's na ontvangst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
My story.

Omdat bitcoin geen officiele valuta is, ga ik hier verder geen werk van maken, maar ik zou iedereen adviseren om niet Sicomputers te kiezen voor een GPU, en al helemaal niet als je wilt betalen met, want ze naaien je dus gewoon waar je bij staat.
Je hebt toch nooit serieus gedacht dat ze nu precies hetzelfde aantal btc zouden terug betalen?
Dan zouden ze zichzelf enorm in de voet schieten. :D
En stel dat ze koers enorm gedaald zou zijn, zou jij dan wel een lager bedrag hebben geaccepteerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:09

Boost9898

Software developer

My story.

Omdat bitcoin geen officiele valuta is, ga ik hier verder geen werk van maken, maar ik zou iedereen adviseren om niet Sicomputers te kiezen voor een GPU, en al helemaal niet als je wilt betalen met bitcoin.
Ik had toch ff de rechtsbijstand erbij gehaald.
Dit zijn geen tientjes waar je over praat.

Aanpakken die handel, als de wet stelt dat ze je in Bitcoin terug moeten betalen moeten ze dat ook doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrnXdK
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 10:59
My story.

De kaart stond tekoop uitgedrukt in euro's toch? Niet bitcoin. Dan kan je volgens mij verwachten dat je bij annulering ook in euro's word betaald. Ongeacht dat ze de service aanboden om je andere valuta aan te nemen. Webshops zijn geen stockmarket. Denk niet dat je verhaal veel bijval zal krijgen hier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 11:28
Beste allemaal,

Ik ga het topic verlaten. Mijn 3080 is geleverd, zelfs eerder dan gepland (heeft 4 weken geduurd).
Heel veel succes en vooral geduld met wachten. Ik hoop dat iedereen zijn/haar kaart spoedig mag ontvangen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rprHIPZ1TxfR2Ef57JJz0mz7O0Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANxIS7TWahsZVZZyJ9aO0o5j.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cx08fUnhI0WSC1m_FAMS7jW5eWs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epr4trDe9HjOQ7NJkHIQzxJA.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn 1080 ti gaat in de verkoop mocht je het wachten zat zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stillen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-07 13:06
Theodoor v B schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:41:
[...]

Waar kan ik die chatbox vinden? Ik zie hem niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tkEYWxkBGRF6HmAjsy5FszCZyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aH6mbcFT9E58mos8CFmwD5LH.jpg?f=fotoalbum_large

Op de mobiele pagina van Alternate zal opeens rechts onder in een blauw tekstballon verschijnen. Praat met de bot en vraag naar de status van een desbetreffende kaart

Meesten zullen levertijd onbekend zeggen. Maar mijn kaart zegt nu binnekort meer dan 10 binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Boost9898 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:13:
[...]

Ik had toch ff de rechtsbijstand erbij gehaald.
Dit zijn geen tientjes waar je over praat.

Aanpakken die handel, als de wet stelt dat ze je in Bitcoin terug moeten betalen moeten ze dat ook doen.
Ik ben benieuwd naar welke wet je refereert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:09

Boost9898

Software developer

ShellGhost schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:16:
[...]

Ik ben benieuwd naar welke wet je refereert. :)
Naar wat de gedupeerde zelf schrijf, ik ga er vanuit dat hij het gefact checkt heeft.
Volgens de wet hoor je origineel betaalde bedrag in origineel betaalde valuta terug te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uSo-Dragon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 12:46
kleine update bij alternate BE voor volgende kaart : 'GIGABYTE GeForce RTX 3070 EAGLE 8G', stond op 20 nu plots op 15 gesprongen, geleverd of 5 geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkookkaj
ShellGhost schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:12:
[...]

Je hebt toch nooit serieus gedacht dat ze nu precies hetzelfde aantal btc zouden terug betalen?
Dan zouden ze zichzelf enorm in de voet schieten. :D
En stel dat ze koers enorm gedaald zou zijn, zou jij dan wel een lager bedrag hebben geaccepteerd?
Ik twijfel een beetje.

Aan de ene kant, als je iets in euro's betaald, krijg je gewoon je origineel betaalde euro's terug los van inflatie of koersveranderingen. Als de euro meer waard wordt krijg je niet minder euro's terug.

Er wordt eigenlijk een transactie teruggedraaid dus. In dit geval hebben ze dus 1100 euro verdiend door me niet te leveren wat ik bestelde en vooruitbetaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
My story.

Welke wet zegt dat wanneer jij in een niet officiële valuta betaald dat je dan hetzelfde bedrag terug moet krijgen?
Welke wet schrijft voor dat de winkel waar jij je bestelling hebt gedaan zichzelf in de voet moet schieten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkookkaj
MrnXdK schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:14:
[...]

De kaart stond tekoop uitgedrukt in euro's toch? Niet bitcoin. Dan kan je volgens mij verwachten dat je bij annulering ook in euro's word betaald. Ongeacht dat ze de service aanboden om je andere valuta aan te nemen. Webshops zijn geen stockmarket. Denk niet dat je verhaal veel bijval zal krijgen hier.
Ik ben hier niet voor bijval, dit is geen therapie forum. Ik postte dat om aan te geven wat er kan gebeuren je bij sicomputers een GPU besteld met bitcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Jakkookkaj schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:20:
[...]

Ik twijfel een beetje.

Aan de ene kant, als je iets in euro's betaald, krijg je gewoon je origineel betaalde euro's terug los van inflatie of koersveranderingen. Als de euro meer waard wordt krijg je niet minder euro's terug.

Er wordt eigenlijk een transactie teruggedraaid dus. In dit geval hebben ze dus 1100 euro verdiend door me niet te leveren wat ik bestelde en vooruitbetaalde.
En als de btc flink in waarde was gedaald was jij berooid achter gebleven. Welkom in de wereld van speculeren. :)
De kaart was 590 euro waard, dat bedrag hebben ze terug betaald. Er staat nergens dat dat weer in btc terug betaald dient te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Awesomegames
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 18:33
Zo praten we niet met elkaar

[ Voor 91% gewijzigd door Blaat op 17-02-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 23:15
3060Ti, voor mijn vader zijn build, besteld bij Alternate (5 jan) toen wachtrij #28 en inmiddels sinds gisteren gezakt van #13 naar #4.

3070 Vision, voor mijn eigen build, besteld bij Megekko die 3 dagen later al in mijn handen was _/-\o_
Nu nog wachten op de rest, aangezien GPU mij het lastigste leek te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatieks
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-09 14:08
jo0st schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:51:
[...]

Met die naam moet ze wel te vertrouwen zijn.
Coolblue heeft zojuist laten weten dat ik ook misgegrepen heb, maar wel bovenaan de “preorder” lijst sta.

Weet nog niet wat ik er mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkookkaj
JSTPS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:12:
[...]

Dan zou je moeten weten of ze het zelf aanhouden in Bitcoin of direct converteren naar euro's na ontvangst.
Dat is idd wel een interessante vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leander465
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 20:12
*knip* Interessant, maar wel offtopic. Zie TW.

[ Voor 95% gewijzigd door Blaat op 17-02-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrnXdK
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 10:59
Jakkookkaj schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:22:
[...]

Ik ben hier niet voor bijval, dit is geen therapie forum. Ik postte dat om aan te geven wat er kan gebeuren je bij sicomputers een GPU besteld met bitcoins.
Anywhere for that matter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theodoor v B
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 12:56
My story.

Doe geen moeite verder, uit de algemene voorwaarden:

2.7 Bij eventuele crediteringen van Bitcoin betalingen zullen wij altijd de hoofd valuta aanhouden, op moment van schrijven is dat Euro (€).

Maar:
Laatst gewijzigd: 11 februari 2021

Heb je de voorwaarden ten tijden van aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leander465
  • Laatst online: 13-09 20:12
Theodoor v B schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:55:
[...]

Doe geen moeite verder, uit de algemene voorwaarden:

2.7 Bij eventuele crediteringen van Bitcoin betalingen zullen wij altijd de hoofd valuta aanhouden, op moment van schrijven is dat Euro (€).

Maar:
Laatst gewijzigd: 11 februari 2021

Heb je de voorwaarden ten tijden van aanschaf?
Dat stukje tekst is een andere style. Dit moeten ze wel als laatst toegevoegd hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbZTvFy3ZcxjZq75kMcDLrYBOQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1eUKgzXkKL4P9akBAtl944f5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Leander465 op 16-02-2021 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jo0st
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 15:39
Fanatieks schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Coolblue heeft zojuist laten weten dat ik ook misgegrepen heb, maar wel bovenaan de “preorder” lijst sta.

Weet nog niet wat ik er mee doe.
Dat is spijtig, hebben de boel daar toch niet helemaal op orde. Ik neem terug wat ik over Brechje gezegd heb

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pj_vr
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07-2023
Leander465 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:03:
[...]

Dat stukje tekst is een andere style. Dit moeten ze wel als laatst toegevoegd hebben.
[Afbeelding]
neehoor, staat er al veel langer in: https://web.archive.org/w...s.nl/algemene-voorwaarden

Kan je uit opmaken dat de betaalde BC waarschijnlijk direct wordt ingewisseld voor euro, omdat ze valutarisico dus voor hun rekening nemen (die BC klettert ook wel weer een keer of wat naar beneden). Het is nu natuurlijk ff knullig, maar alle valuta wisselt in waarde, dus dit risico loop je altijd. Als BC in die tijd was gehalveerd in waarde had je Jakkookkaj waarschijnlijk niet horen klagen ;)

Had ie z'n BC's maar moeten HODL'en 8)7

M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starboard
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-04-2021
leandero_king schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje helaas sta op plek 3/6 en zag tot schrik gisterenavond dat de aorus master 3080 op niet leverbaar staat azerty gebeld en zeiden dat het een fout is en als bug ticket is ingeschoten.
OK dank je dan ben ik gerust. Ik sta op 5/6 hopelijk word hij snel geleverd. Ik zie dat er in Engeland een levering staat van de master en extreme voor het eind van februari. Hopelijk hier ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo Schippers
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09-2021
Ik ben vandaag van plek 17 naar plek 16 gegaan bij Alternate voor de MSI 8GB D6 RTX 3070 Suprim 8G. De eerste verplaatsing vanuit mijn perspectief vanaf 25-01-2021.

[ Voor 24% gewijzigd door Theo Schippers op 16-02-2021 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leandero_king
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 13:46
Starboard schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:12:
[...]

OK dank je dan ben ik gerust. Ik sta op 5/6 hopelijk word hij snel geleverd. Ik zie dat er in Engeland een levering staat van de master en extreme voor het eind van februari. Hopelijk hier ook.
Hij is bijgewerkt op de webshop staat weer op levertijd langer dan 10 dagen. Hoop heel erg dat je gelijk hebt de 3080 vervangt mijn 980 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raijin
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-01-2023
"Verwachtte" levertijd van MSI Ventus x3 3080 oc bij azerty is ook naar "onbekend" gegaan, net als bijna alle andere videokaarten van wat ik vorige week zag. Opzich misschien beter, want eerst plakte ze gewoon elke week een week aan wat alsnog valse hoop gaf. Dus nog even braaf geduld hebben, en dan zien we wel wanneer er weer een lading komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starboard
  • Laatst online: 19-04-2021
leandero_king schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:24:
[...]

Hij is bijgewerkt op de webshop staat weer op levertijd langer dan 10 dagen. Hoop heel erg dat je gelijk hebt de 3080 vervangt mijn 980 :)
Bij mij vervangt hij een amd R9 290, dus dat word een massive verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HergraV2.0
  • Laatst online: 09-02 17:09
Theo Schippers schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:20:
Ik ben vandaag van plek 17 naar plek 16 gegaan bij Alternate voor de MSI 8GB D6 RTX 3070 Suprim 8G. De eerste verplaatsing vanuit mijn perspectief vanaf 25-01-2021.
Mmh ik sta in precies dezelfde wachtrij en sta nu nog steeds op 3. Denk een annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecertificeerd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-02-2024
Nieuwe pc gebouwd maar mijn 3080 vision oc nog niet binnen. In de tussentijd maar een 1650 oc gekocht. Geeft toch nog rond de 60fps, 3440x1440 medium settings.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Toaru
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-07 12:17

Toaru

qq

Ik besloot voor de lol een aantal weken niet naar mijn positie in de wachtrij te kijken. Net na 7 weken weer even gekeken naar mijn positie en ben 0 plekken gezakt. Alternate is walgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandero_king
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 13:46
Starboard schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:37:
[...]

Bij mij vervangt hij een amd R9 290, dus dat word een massive verbetering.
Zo dat is nog een stuk gekker inderdaad! Wel opletten op de vram temps ze kunnen aardig warm worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
De 3080 EAGLE OC eindelijk eens geleverd bij Megekko zie ik. Vorige week een lading van ongeveer 25-30 en vandaag nog eens 8 of 9 stuks. Sta nu precies op plek 100. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 20:51
Heeft iemand al beweging gehad in de Asus strix 3080 ?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 20:51
Toaru schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:38:
Ik besloot voor de lol een aantal weken niet naar mijn positie in de wachtrij te kijken. Net na 7 weken weer even gekeken naar mijn positie en ben 0 plekken gezakt. Alternate is walgelijk.
wat heb heb je precies in backorder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AARSMAAD
  • Laatst online: 23-07-2022
Gecertificeerd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:31:
Nieuwe pc gebouwd maar mijn 3080 vision oc nog niet binnen. In de tussentijd maar een 1650 oc gekocht. Geeft toch nog rond de 60fps, 3440x1440 medium settings.
Welke plek sta jij en waar ik 9 bij alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecertificeerd
  • Laatst online: 06-02-2024
AARSMAAD schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:49:
[...]

Welke plek sta jij en waar ik 9 bij alternate
Alternate, 10 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Laatst online: 26-08 00:42
leandero_king schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:24:
[...]

Zo dat is nog een stuk gekker inderdaad! Wel opletten op de vram temps ze kunnen aardig warm worden 8)
Worden Vram temps bij een 3080 ook relatief hoog? Ik heb hier namelijk weinig over gelezen.

En in het kader van upgrades: Ik ga van een GTX 970 naar een 3080 Suprim X. Benieuwd wat me dat gaat opleveren! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilla013
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-08 20:25
Leander465 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:03:
[...]

[Afbeelding]
https://web.archive.org/w...s.nl/algemene-voorwaarden
Hier kan je de historie van deze pagina zien. Diverse snapshots op diverse momenten. De voorwaarden betreffende BTC waar je op doelt staat er i.i.g. geval al sinds april 2017.

(Was kennelijk al eens genoemd. Gelukkig meer oplettende mensen :9 )

[ Voor 4% gewijzigd door gilla013 op 16-02-2021 23:27 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Bij deze kan ik ook stilaan afzwaaien uit deze thread.

Voorbije dagen kreeg ik immers onderstaande binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUAbXr5Uz099EddXb_4l_MO_87w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/huAVcHhdo1rgl52iB8mYgqJw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had eerst de 3090 FE drop van donderdag op LDLC meegepikt, met het doel om deze te ruilen voor een 3080 (want dat was de eigenlijke kaart die ik wou).
Toen de 3080 FE voorbijkwam, diezelfde dag, kon ik die warempel ook te pakken krijgen. Uiteraard niet getwijfeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e61G24B3s_LY29iQDE2xtKDCe1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytXZHlA6IvTA2hgas0yJ9J2b.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie, cleane kaart!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3E3zK1nDJlwDCJMXhrfgCsF9eJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5ql1hjLAST37LmA8Dg7Nvxy.jpg?f=fotoalbum_large

Ingebouwd in een H510i case, ASUS TUF Gaming X-570 Plus Wifi moederbord met Ryzen 7 5800X en 32GB RAM.
Cable management heb ik tov deze foto wel nog verbeterd - 2 aparte stroomkabels laten aankomen vanuit de onderkant van de case ipv opzij.

And it's alive! :)

Ik heb nu nog een Inno3D 3080 X3 in bestelling staan bij Azerty. Die laat ik nog wel aankomen, ik kijk dan wel welke ik wil houden, en de andere zal ik net als de 3090 te koop zetten.
De 3090 is in nabije kring verkocht voor de prijs die ik betaald heb.

[ Voor 3% gewijzigd door MatthiasDS op 17-02-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:33

ParaWM

Pro Prutser

Aekaz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:06:
[...]

Worden Vram temps bij een 3080 ook relatief hoog? Ik heb hier namelijk weinig over gelezen.

En in het kader van upgrades: Ik ga van een GTX 970 naar een 3080 Suprim X. Benieuwd wat me dat gaat opleveren! :+
4.5x jump. Zelfde stap hier, het is geweldig :) Enjoy!

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matje173
  • Laatst online: 18-05-2022
J_aimy schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:29:
3060Ti, voor mijn vader zijn build, besteld bij Alternate (5 jan) toen wachtrij #28 en inmiddels sinds gisteren gezakt van #13 naar #4.

3070 Vision, voor mijn eigen build, besteld bij Megekko die 3 dagen later al in mijn handen was _/-\o_
Nu nog wachten op de rest, aangezien GPU mij het lastigste leek te verkrijgen.
Toch niet de Gaming Trio X van MSI? Sta al weken op plek 99. Dus zou vreemd zijn als jij gezakt bent op de lijst terwijl ik op dezelfde plek blijf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EltjeMentje
  • Laatst online: 02-05-2022
Matje173 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:28:
[...]

Toch niet de Gaming Trio X van MSI? Sta al weken op plek 99. Dus zou vreemd zijn als jij gezakt bent op de lijst terwijl ik op dezelfde plek blijf staan.
Ik denk dat diegene een andere bedoeld, aangezien ik de mijne van de Gaming X Trio een paar dagen eerder besteld heb dan hem/haar en ik sta ook al een zeer lange tijd op plek 38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F5544
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:45
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:24:
Heeft iemand al beweging gehad in de Asus strix 3080 ?

8)7
Geen enkele plek gezakt bij megekko. Al een 3 weken hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay2077
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik heb gister een gigabyte vision oc besteld bij azerty. Wit moet je kleur zijn, maar sta op de 6de plek. En gigabyte levert relatief veel uit. Afgelopen maand 4 leveringen bij azerty. De zwarte variant heeft 16 wachtende, dus die is wat populairder. Rest van de kaarten.hebben een langere wachtrijen, maar weet niet hoe lang.

Wees2066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@MatthiasDS nice, gefeliciteerd!
Mag ik vragen hoe je achter die drop kwam bij LCDC? Is er een telegram groep of iets anders dat je op de hoogte brengt van drops?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
miicker schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:50:
Mag ik vragen hoe je achter die drop kwam bij LCDC? Is er een telegram groep of iets anders dat je op de hoogte brengt van drops?
https://discord.gg/69fcCv8h

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Alternate: Asus10GB D6X RTX 3080 TUF GAMING (NON-OC)
17-09-2020 plek 171
09-12-2020 plek 082
23-12-2020 plek 080
13-01-2021 plek 075
27-01-2021 plek 070
03-02-2021 plek 066
10-02-2021 plek 066
17-02-2021 plek 066

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthiasDS
miicker schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:50:
Er is een Stockchecker Discord waar stock meldingen worden gepost (geautomatiseerd). Die is zo georganiseerd dat er per product (RTX3060/3070/3080/3090, AMD kaartjes, maar bvb. ook AMD Ryzen3 CPU's) een kanaal is, en dan kan je zelf per kanaal instellen of je die meldingen als push notifications wil doorkrijgen in windows en/of Android. Op die manier heb ik bovenstaande kunnen scoren.

Merk op dat het ook daar zeldzamer wordt om een redelijke deal te vinden. Als je wil heb je ongetwijfeld op een paar dagen tijd een kaartje, maar meestal aan heel hoge prijzen. Je vindt af en toe nog eens een "redelijke" deal maar dat begint zeldzamer te worden. Enkel de Founders Edition kaarten gaan nog aan adviesprijs, maar de concurrentie daarvoor is heel zwaar. Alleen al in die Discord zitten een paar honderd man die meesnipen.

En reken dan ook nog eens dat de drops voor die FE's maar heel sporadisch komen - we spreken over een paar kaartjes bij 1 Franse winkel (LDLC, leveren in FR en BE) en 1 Duitse winkel (NBB dacht ik, leveren in DE en NL) die pas om de 3-4 weken lijken te komen. Dan weet je dat het lastig wordt :)

Ik stuur je een invite link voor de Discord in PB.

Edit: hoeft niet, ShellGhost was me al voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimutje
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:06
MatthiasDS schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Er is een Stockchecker Discord waar stock meldingen worden gepost (geautomatiseerd). Die is zo georganiseerd dat er per product (RTX3060/3070/3080/3090, AMD kaartjes, maar bvb. ook AMD Ryzen3 CPU's) een kanaal is, en dan kan je zelf per kanaal instellen of je die meldingen als push notifications wil doorkrijgen in windows en/of Android. Op die manier heb ik bovenstaande kunnen scoren.

Merk op dat het ook daar zeldzamer wordt om een redelijke deal te vinden. Als je wil heb je ongetwijfeld op een paar dagen tijd een kaartje, maar meestal aan heel hoge prijzen. Je vindt af en toe nog eens een "redelijke" deal maar dat begint zeldzamer te worden. Enkel de Founders Edition kaarten gaan nog aan adviesprijs, maar de concurrentie daarvoor is heel zwaar. Alleen al in die Discord zitten een paar honderd man die meesnipen.

En reken dan ook nog eens dat de drops voor die FE's maar heel sporadisch komen - we spreken over een paar kaartjes bij 1 Franse winkel (LDLC, leveren in FR en BE) en 1 Duitse winkel (NBB dacht ik, leveren in DE en NL) die pas om de 3-4 weken lijken te komen. Dan weet je dat het lastig wordt :)

Ik stuur je een invite link voor de Discord in PB.

Edit: hoeft niet, ShellGhost was me al voor :)
Heb net even door de discord gekeken en merk dat het inderdaad lastig is om een goeie deal te vinden en dan ook nog eens de deal binnen te halen. Blijf dessalniettemin wel in de discord- wie weet lukt het eens! Veel plezier met je kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Pimutje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:50:
[...]

Heb net even door de discord gekeken en merk dat het inderdaad lastig is om een goeie deal te vinden en dan ook nog eens de deal binnen te halen. Blijf dessalniettemin wel in de discord- wie weet lukt het eens! Veel plezier met je kaart :)
Bedankt en succes met de hunt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatieks
Dazzler2120 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:35:
[...]

Direct besteld, meteen bevestigd én factuur al binnen!
Hier zojuist annulering binnen. Beetje jammer zonder enig fatsoenlijk bericht. Nu hopen dat de terugbetaling op CC een beetje vlot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
Fanatieks schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:03:
[...]

Hier zojuist annulering binnen. Beetje jammer zonder enig fatsoenlijk bericht. Nu hopen dat de terugbetaling op CC een beetje vlot is.
Ik heb dezelfde afgelopen vrijdag bij kijkshop besteld (zelfde winkel). Tot nu toe nog geen annulering binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 11:53
Fanatieks schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:03:
[...]

Heb ook zojuist een annulering ontvangen. Jammer inderdaad dat ze zo met klanten omgaan en bevestigt de eerdere wisselende reviews weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatieks
Raoul schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:12:
[...]

Heb ook zojuist een annulering ontvangen. Jammer inderdaad dat ze zo met klanten omgaan en bevestigt de eerdere wisselende reviews weer.
Zojuist per mail:

“Beste ,

Onlangs heb je bij ons een bestelling geplaatst. We willen je daarvoor enorm bedanken. Helaas kregen we zojuist te horen dat het product niet meer leverbaar is.

Om die reden hebben we je bestelling helaas moeten annuleren. We zullen de terugbetaling binnen 7 werkdagen verwerken via de betaalmethode die je hebt gebruikt bij je bestelling.

We bieden graag onze excuses aan voor het ongemak en wensen je een fijne dag toe.”

Je zou bijna zeggen dat ze hier mee lezen..
Klinkt eerder als, we kunnen 200-300€ meer krijgen en dat gaan we nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
Fanatieks schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:17:
[...]

Zojuist per mail:

“Beste ,

Onlangs heb je bij ons een bestelling geplaatst. We willen je daarvoor enorm bedanken. Helaas kregen we zojuist te horen dat het product niet meer leverbaar is.

Om die reden hebben we je bestelling helaas moeten annuleren. We zullen de terugbetaling binnen 7 werkdagen verwerken via de betaalmethode die je hebt gebruikt bij je bestelling.

We bieden graag onze excuses aan voor het ongemak en wensen je een fijne dag toe.”

Heb net ook hetzelfde mailtje ontvangen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie2223
  • Laatst online: 20-06-2021
Het lijkt met dat ze toch niet zomaar je order kunnen cancelen om vervolgens het product per direct in prijs te verhogen en daarna weer de verkoop te starten?

Als de webshop nou voorziet dit product zelf niet meer te kunnen leveren voor de aankomende X maanden, dan is het misschien begrijpelijk. Maar het simpel weg annuleren van orders om vervolgens de prijs aan te passen en dan het product weer opnieuw te gaan verkopen lijkt mij niet helemaal volgens de regels.

Misschien dat hier wat meer over te vinden is in de algemene voorwaarden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woltjoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-08 09:23
[...]

Zojuist per mail:

“Beste ,

Ook hier het zelfde verhaal. Wat ik wel heel erg vreemd vind is dat ik afgelopen maandag uitgebreid heb gebeld met de klantenservice van kijkshop (vriendelijke gast overigens). Hij gaf aan dat hij maar 3 uitstaande orders zag staan, en dat waren er 2 van mij en 1 van een maat van mij (edit: maat heeft besteld bij directsales, ik bij kijkshop). Ik gaf toen al aan het vreemd te vinden omdat ik wist via dit forum dat meerdere van jullie de kaart ook hadden besteld. Op dat moment dacht ik dat de meerderheid van jullie toen al heeft geannuleerd.

Daarnaast gaf hij aan dat Nvidia had aangegeven dat kijkshop 100+ kaarten zou gaan ontvangen, wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is. Echter is kijkshop/directsales daar direct vanuit gegaan en heeft het online gegooid. Uiteindelijk bleek dat zij 1 kaart hebben ontvangen en dat de geluksvogel deze ook heeft ontvangen.

Vervolgens heeft hij nog aangegeven zijn uiterste best te gaan doen en misschien via via nog wat te kunnen regelen. Helaas blijkt dat niet gelukt te zijn.

Laatste vreemde verhaal: hij gaf aan dat het 'illegaal' is om maximum aantal kaarten per klant te stellen, en dat de webshops die dit doen in overtreding zijn. Vond ik erg vreemd gezien ze het allemaal doen, maargoed dat zal.

Al met al erg jammer natuurlijk, zeker gezien hij aangaf de bestelling niet zomaar te annuleren. Dat is nu wel gebeurd, dus ik denk dat ik vanmiddag nog even een belletje die kant op doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieDie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:31
Jeroenvwesemael schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:41:
Ik heb gister een gigabyte vision oc besteld bij azerty. Wit moet je kleur zijn, maar sta op de 6de plek. En gigabyte levert relatief veel uit. Afgelopen maand 4 leveringen bij azerty. De zwarte variant heeft 16 wachtende, dus die is wat populairder. Rest van de kaarten.hebben een langere wachtrijen, maar weet niet hoe lang.
Ik ben erg benieuwd hoe snel je hem geleverd gaat krijgen. Sinds begin van de maand sta ik 5e voor dezelfde kaart/uitvoering bij Alternate (28-12 besteld), maar daar lijken helemaal geen GB shipments binnen te komen (i.t.t. Megekko/Azerty).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DavidZnay
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-07 10:19
My story.

Ik zou even met het juridisch loket bellen. Kost je in het ergste geval een paar cent, levert je wellicht 1000 euro op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendhidde
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-09 01:51
Zou ik van iemand die Discord invite kunnen krijgen? Ben echt de wanhoop nabij om zo'n ding te kopen, bijna bereid om gewoon een prebuilt te kopen en de rest van de onderdelen door te verkopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnuuh
  • Laatst online: 22-06-2021
Legendhidde schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:05:
Zou ik van iemand die Discord invite kunnen krijgen? Ben echt de wanhoop nabij om zo'n ding te kopen, bijna bereid om gewoon een prebuilt te kopen en de rest van de onderdelen door te verkopen
https://discord.gg/cwKhY4rXd5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStig
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 18:08
F5544 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:09:
[...]
Geen enkele plek gezakt bij megekko. Al een 3 weken hetzelfde.
Ik denk dat je bij een fake megekko besteld hebt, of aan het overdrijven bent vriend...

Vorige week is er inderdaad geen levering geweest, en zie hier de daadwerkelijke ontwikkeling over de laatste paar weken van alternate en megekko.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adaASGJXtbjmbqiUQ20SMB3uTWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ckCbiGOHUo9LyN0ZYY7gOYS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_aimy
Matje173 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:28:
[...]

Nee hoor de GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti Gaming OC 8G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_aimy
WieDie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe snel je hem geleverd gaat krijgen. Sinds begin van de maand sta ik 5e voor dezelfde kaart/uitvoering bij Alternate (28-12 besteld), maar daar lijken helemaal geen GB shipments binnen te komen (i.t.t. Megekko/Azerty).
Ik heb voor de GB Vision OC 3070 welgeteld 2 dagen moeten wachten vanaf bestellen tot levering, maar dat was vanwege de vorst.
Was bij Megekko, overigens na mijn bestelling waren ze niet meer leverbaar, dus ik had wss de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay2077
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-05-2024
WieDie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Bizar is dat. Azerty heeft op de site staan wat ze de laatste weken binnen hebben gekregen en daar zit erg veel gb bij. Zie antwoorden bij de vraag of ze nog producten binnen krijgen....

https://azerty.nl/wachtrij

Ik laat weten als ik wat hoor

Wees2066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieDie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:31
J_aimy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:20:
[...]

Ik heb voor de GB Vision OC 3070 welgeteld 2 dagen moeten wachten vanaf bestellen tot levering, maar dat was vanwege de vorst.
Was bij Megekko, overigens na mijn bestelling waren ze niet meer leverbaar, dus ik had wss de laatste.
Ik ging er gemakshalve even vanuit dat het om een 3080 Vision ging (gezien het aantal in het exceloverzicht), maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimutje
Tot nu toe heb ik het idee dat het best goed gaat via die discord. Ik houd het op dit moment een beetje in de gaten en vaak als ik op een link klik is er nog wel iets beschikbaar (alleen voor mij voor de verkeerde videokaart). Het meest tot noch toe zie ik de 3070 terugkomen.

Ik hoop nog altijd op de 3060ti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Prebuilt kopen is niet nodig, via de Discord krijg je er zonder problemen eentje te pakken. Alleen de prijs die je ervoor betaalt zal niet van de poes zijn. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 11:11
ph4ge schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:04:
Alternate: Asus10GB D6X RTX 3080 TUF GAMING (NON-OC)
17-09-2020 plek 171
09-12-2020 plek 082
23-12-2020 plek 080
13-01-2021 plek 075
27-01-2021 plek 070
03-02-2021 plek 066
10-02-2021 plek 066
17-02-2021 plek 066
De vaart zit er goed in inderdaad :+ .

ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING
Besteld op 20 september 2020 bij Alternate NL

...
13-01-2021 plek 118
15-01-2021 plek 117
20-01-2021 plek 116
22-01-2021 plek 113
29-01-2021 plek 110
02-02-2021 plek 109
05-02-2021 plek 107
12-02-2021 plek 107
17-02-2021 plek 107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themash360
  • Laatst online: 15-08 20:03
Arboris schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:14:
[...]

De vaart zit er goed in inderdaad :+ .

ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING
Besteld op 20 september 2020 bij Alternate NL

...
13-01-2021 plek 118
15-01-2021 plek 117
20-01-2021 plek 116
22-01-2021 plek 113
29-01-2021 plek 110
02-02-2021 plek 109
05-02-2021 plek 107
12-02-2021 plek 107
17-02-2021 plek 107
Hoe lager je komt des te langzamer je zakt wegens annuleringen. Werd wel melig toen ik een quadratic fit deed op mijn positie in queue over time in Oktober/November en hij stagneerde op 12de plek 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronhuls1983
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-09 13:39
Pimutje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:29:
[...]

Tot nu toe heb ik het idee dat het best goed gaat via die discord. Ik houd het op dit moment een beetje in de gaten en vaak als ik op een link klik is er nog wel iets beschikbaar (alleen voor mij voor de verkeerde videokaart). Het meest tot noch toe zie ik de 3070 terugkomen.

Ik hoop nog altijd op de 3060ti :)
valt tegen..
Heb al 3x moeten annuleren na bestelling waar toch geen voorraad meer bleek te zijn. Bij Coolblue houd ik m'n bestelling aan, sta op plek 7 in de wacht voor een MSI 3080 Suprim X voor €1099,-. Enigzins schappelijk geprijsd in de huidige markt.
In elk geval was ik er direct bij, zodra het op discord geplaatst werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindhondt
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-08 15:18
ronhuls1983 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:41:
[...]

valt tegen..
Heb al 3x moeten annuleren na bestelling waar toch geen voorraad meer bleek te zijn. Bij Coolblue houd ik m'n bestelling aan, sta op plek 7 in de wacht voor een MSI 3080 Suprim X voor €1099,-. Enigzins schappelijk geprijsd in de huidige markt.
Ik maak precies het zelfde mee, al 3 x naast de pot gepist helaas. |:(

Sta nu in een wachtrij bij Azerty voor de:

Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G - Videokaart - 10 GB GDDR6X - PCIe 4.0 x16 - 2x HDMI, 3x DisplayPort
Artikelnummer 4342277 | Jouw positie 4/14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatieks
ronhuls1983 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:41:
[...]

valt tegen..
Ik sta zelf op plek 1 als ik de klantenservice moet geloven:

“ Het antwoord van mijn collega Brechtje klopt inderdaad niet, door de vele geinteresseerden in de viodeokaart is jouw bestelling en betaling wel goed binnengekomen, maar is er geen voorraad om een videokaart naar jou te sturen. Dit gebeurt wel eens als er heel veel tegelijk één product proberen te bestellen.

Wat wel klopt is dat je bovenaan staat in de reserveringenlijst. Zodra hij weer op voorraad is krijg je een verzendbevestigigng op het pakket te volgen.

Mochten er verder nog vragen zijn hoor ik dat graag!

Groetjes Hanna van Coolblue. “

Laat hem wel staan we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmmiddag
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 12:52
In de wachtrij bij MEGEKKO voor een:

Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE 8G

nu op plaats 33/40.

Lijkt erop dat de 3060Ti bijna niet geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

gmmiddag schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:15:
In de wachtrij bij MEGEKKO voor een:

Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE 8G

nu op plaats 33/40.

Lijkt erop dat de 3060Ti bijna niet geleverd wordt.
Welkom in de club, bijna geen enkele kaart word geleverd, maar de 3060 staat er nog het beste voor. sowieso eerst even chinees nieuwjaar afwachten, maar ik verwacht eigenlijk geen verbetering. Bitcoin, blijft alleen maar stijgen en dat gaat zoals het er nu uitziet nog wel even blijven. (ook al kan je feitelijk geen bitcoin minen- rendabel met gpu's-, altcoins wel en een stijgende btc is stijgende altcoins.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiboxer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 21:46
[...]

Zojuist per mail:

“Beste ,

Wil je aub meedelen welke shop, welke kaart, wanneer besteld en de prijs?
Ik zou graag een idee krijgen welke shops dit ons lappen en in welke mate mijn eigen bestelling in gevaar is.
dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
D0gtag schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Welkom in de club, bijna geen enkele kaart word geleverd, maar de 3060 staat er nog het beste voor. sowieso eerst even chinees nieuwjaar afwachten, maar ik verwacht eigenlijk geen verbetering. Bitcoin, blijft alleen maar stijgen en dat gaat zoals het er nu uitziet nog wel even blijven. (ook al kan je feitelijk geen bitcoin minen- rendabel met gpu's-, altcoins wel en een stijgende btc is stijgende altcoins.
De 3060 staat er helemaal niet best voor. Als je de discord bekijkt is er sinds 12 feb niks meer op voorraad gekomen (in NL). De 3070 loopt echter wel lekker door (i.c.m. een "lekkere" prijs). Ook als je de lijstjes bij Megekko en Azerty bekijkt wat ze binnen krijgen dan zie je daar bijzonder weinig 3060's tussen staan.

edit: als je het over de duivel hebt, er komt er net 1 op voorraad https://www.megekko.nl/pr...PRO-8G-rev-2-0-Videokaart

[ Voor 10% gewijzigd door Soepstengel op 17-02-2021 15:53 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nynke4
  • Laatst online: 05-07-2024
https://www.megekko.nl/pr...PRO-8G-rev-2-0-Videokaart
aaaaand it's gone

Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G (rev. 2.0) Videokaart voor 649

[ Voor 6% gewijzigd door Nynke4 op 17-02-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
Nynke4 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:53:
aaaaand it's gone

Ben altijd benieuwd hoe deze plots beschikbaar komt terwijl er al 2 weken geen enkele 3060 ti van gigabyte is geleverd

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Multiboxer schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:36:
[...]

Wil je aub meedelen welke shop, welke kaart, wanneer besteld en de prijs?
Ik zou graag een idee krijgen welke shops dit ons lappen en in welke mate mijn eigen bestelling in gevaar is.
dank :)
Dit was van directsale.nl

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidney013
  • Laatst online: 30-08 08:27
aaaaand it's gone

Ik ben benieuwd, bestelling betaald en wel! Zit ik erbij is nu de vraag! Begin het al warm te krijgen.. Voorraad idd nu niet meer beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakertDB
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08-2023
aaaaand it's gone

Jaaaaa ik heb hem weten te snipen! Althans, mijn bestelling is geplaatst en bedrag afgeschreven!
Letterlijk dezelfde minuut besteld :9. Ben benieuwd of het dan echt zo mag zijn

edit: Helaas! Te laat. Was er echt heel snel bij maar mocht niet baten!

[ Voor 10% gewijzigd door TweakertDB op 17-02-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
  • Laatst online: 30-08 08:27
Überhaupt geen voorraad geweest?

Helaas moeten we je vermelden dat door jou besteld product niet langer leverbaar is. Door een fout in onze voorraad is deze toch op de website verschenen. Dit had niet mogen gebeuren. 

Doordat wij geen nieuwe backorders aannemen zijn wij helaas genoodzaakt de bestelling te annuleren. Het aankoopbedrag zal binnen drie werkdagen op de door jou gekozen betaalmethode worden gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Het zou een retour kunnen zijn geweest.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakertDB
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08-2023
sidney013 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:12:

Helaas moeten we je vermelden dat door jou besteld product niet langer leverbaar is. Door een fout in onze voorraad is deze toch op de website verschenen. Dit had niet mogen gebeuren. 

Doordat wij geen nieuwe backorders aannemen zijn wij helaas genoodzaakt de bestelling te annuleren. Het aankoopbedrag zal binnen drie werkdagen op de door jou gekozen betaalmethode worden gecrediteerd.
Ik kreeg dezelfde mail, ik denk dat we simpelweg te laat waren |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
psy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:13:
Het zou een retour kunnen zijn geweest.
Zal toch wel een wachtrij voor zijn?

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Nou, @TweakertDB heeft iig mazzel...

toch niet lees ik nu. Zal inderdaad een foutje zijn geweest.

[ Voor 54% gewijzigd door psy op 17-02-2021 16:17 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F5544
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:45
TheStig schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat je bij een fake megekko besteld hebt, of aan het overdrijven bent vriend...

Vorige week is er inderdaad geen levering geweest, en zie hier de daadwerkelijke ontwikkeling over de laatste paar weken van alternate en megekko.
[Afbeelding]
Volgens mij heb jij het over de Asus strix 3090. Maar de 3080 was voor het laatst eind januari.
Dus nee ik overdrijf niet.
Vorige week is alleen de 3090 en 3070 binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimutje
Soepstengel schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:50:
[...]

De 3060 staat er helemaal niet best voor. Als je de discord bekijkt is er sinds 12 feb niks meer op voorraad gekomen (in NL). De 3070 loopt echter wel lekker door (i.c.m. een "lekkere" prijs). Ook als je de lijstjes bij Megekko en Azerty bekijkt wat ze binnen krijgen dan zie je daar bijzonder weinig 3060's tussen staan.

edit: als je het over de duivel hebt, er komt er net 1 op voorraad https://www.megekko.nl/pr...PRO-8G-rev-2-0-Videokaart
Dat valt mij helaas ook op... Dat is wel precies de kaart die ik hebben wil- ook omdat het een kaart is die enigzins betaalbaar is nog in het huidige klimaat. Laten we hopen dat alles beter wordt, al heb ik er een hard hoofd in. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimutje
sidney013 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:12:

Ik vraag me af of de bedrijven die nu alles terug moeten betalen hier uberhaubt wel blij mee zijn, even voor 3 dagen wat meer geld op de rekening dat dan weer terug gestort moet worden. Ik heb echt totaal geen inzicht of het hen meer opleverd dan kost, maar kan mij zo voorstellen dat de hele tijd terugstorten van geld ook geen ideale situatie is voor hen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStig
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 18:08
F5544 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Volgens mij heb jij het over de Asus strix 3090. Maar de 3080 was voor het laatst eind januari.
Dus nee ik overdrijf niet.
Vorige week is alleen de 3090 en 3070 binnen gekomen.
Ik zou willen dat ik die voor 849 in bestelling had staan haha. Nee gaat echt over de 3080 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48
Woltjoe schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:08:
[...]

Ook hier het zelfde verhaal. Wat ik wel heel erg vreemd vind is dat ik afgelopen maandag uitgebreid heb gebeld met de klantenservice van kijkshop (vriendelijke gast overigens). Hij gaf aan dat hij maar 3 uitstaande orders zag staan, en dat waren er 2 van mij en 1 van een maat van mij (edit: maat heeft besteld bij directsales, ik bij kijkshop). Ik gaf toen al aan het vreemd te vinden omdat ik wist via dit forum dat meerdere van jullie de kaart ook hadden besteld. Op dat moment dacht ik dat de meerderheid van jullie toen al heeft geannuleerd.

Daarnaast gaf hij aan dat Nvidia had aangegeven dat kijkshop 100+ kaarten zou gaan ontvangen, wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is. Echter is kijkshop/directsales daar direct vanuit gegaan en heeft het online gegooid. Uiteindelijk bleek dat zij 1 kaart hebben ontvangen en dat de geluksvogel deze ook heeft ontvangen.

Vervolgens heeft hij nog aangegeven zijn uiterste best te gaan doen en misschien via via nog wat te kunnen regelen. Helaas blijkt dat niet gelukt te zijn.

Laatste vreemde verhaal: hij gaf aan dat het 'illegaal' is om maximum aantal kaarten per klant te stellen, en dat de webshops die dit doen in overtreding zijn. Vond ik erg vreemd gezien ze het allemaal doen, maargoed dat zal.

Al met al erg jammer natuurlijk, zeker gezien hij aangaf de bestelling niet zomaar te annuleren. Dat is nu wel gebeurd, dus ik denk dat ik vanmiddag nog even een belletje die kant op doe.
Was die ene kaart bij de Kijkshop of DirectSale?

Ik krijg juist te horen van DirectSale het volgende te horen:
Dit is wegens het feit dat dit product erg gewild is, we hebben hiervan een oplevering van 30 stuks gekregen en deze zijn te snel verkocht waardoor u helaas geen artikel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matje173
  • Laatst online: 18-05-2022
Hoe kunnen kaarten nog op voorraad komen? Ik ga er vanuit dat voor de meeste gangbare kaarten ondertussen wachtrijen zijn. Als een kaart binnenkomt, wordt deze toch eerst verstuurd naar een wachtende voordat hij als voorraad op de site beschikbaar is.

Op 13 januari een MSI 3060ti Gaming Trio X besteld bij Alternate. Toen op plek 108, nu op plek 99. 13 januari €499 betaald, staat nu voor €849. Sorry, maar je bent toch echt gek als je de huidige prijzen betaald. De kaarten gaan gewoon 1-2x over de kop qua prijs. Dat gaat echt nergens meer over. Ik blijf zitten waar ik zit en hopen dat Alternate mijn order niet annuleert.
Heb een eigen build met een AMD Ryzen 5 5600x en 32g. Nu een kaartje kunnen lenen....een Nvidia GTX770!!!! Lemmings uit begin jaren 90 lukt nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04-2024
Die EVGA 3080 bij LDLC had ik graag willen snipen, ook al was ie tweedehands. Helaas had ik net een vergadering pfffttttt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Inmiddels gaan de 3080's, die dan wel beschikbaar komen, al voor 1600eu... het gaat echt nergens meer over dit.

https://www.megekko.nl/pr...3080-iChill-X3-Videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimutje
Matje173 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:24:
Hoe kunnen kaarten nog op voorraad komen? Ik ga er vanuit dat voor de meeste gangbare kaarten ondertussen wachtrijen zijn. Als een kaart binnenkomt, wordt deze toch eerst verstuurd naar een wachtende voordat hij als voorraad op de site beschikbaar is.

Op 13 januari een MSI 3060ti Gaming Trio X besteld bij Alternate. Toen op plek 108, nu op plek 99. 13 januari €499 betaald, staat nu voor €849. Sorry, maar je bent toch echt gek als je de huidige prijzen betaald. De kaarten gaan gewoon 1-2x over de kop qua prijs. Dat gaat echt nergens meer over. Ik blijf zitten waar ik zit en hopen dat Alternate mijn order niet annuleert.
Heb een eigen build met een AMD Ryzen 5 5600x en 32g. Nu een kaartje kunnen lenen....een Nvidia GTX770!!!! Lemmings uit begin jaren 90 lukt nog wel ;)
Pfoe! Ik moet zeggen dat ik pas net op de markt ben voor een videokaart als deze- maar als ik dit zo hoor begin ik weer de neiging terug te kruipen naar mijn veilige holletje... Misschien dat de PC upgrade dan maar een tijdje moet wachten. Dit is natuurlijk ervanuitgaande dat het uberhaubt ooit nog eens stabiliseerd... Met de huidige bitcoin ontwikkelingen heb ik er toch echt een hard hoofd in :-(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronhuls1983
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-09 13:39
Fanatieks schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:53:
[...]

Ik sta zelf op plek 1 als ik de klantenservice moet geloven:

“ Het antwoord van mijn collega Brechtje klopt inderdaad niet, door de vele geinteresseerden in de viodeokaart is jouw bestelling en betaling wel goed binnengekomen, maar is er geen voorraad om een videokaart naar jou te sturen. Dit gebeurt wel eens als er heel veel tegelijk één product proberen te bestellen.

Wat wel klopt is dat je bovenaan staat in de reserveringenlijst. Zodra hij weer op voorraad is krijg je een verzendbevestigigng op het pakket te volgen.

Mochten er verder nog vragen zijn hoor ik dat graag!

Groetjes Hanna van Coolblue. “

Laat hem wel staan we gaan het zien.
nu maar hopen dat ze snel weer wat binnen krijgen, minimaal 7 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
alexbl69 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:51:
[...]

Vermoed dat die webwinkels zich nog wel eens achter de oren gaan krabben over hoe ze hier vanaf nu mee om moeten gaan.

Leuk al die pre-orders, maar als het zich zo ophoopt als nu het geval is wordt het toch wel linke soep.

Je zit op een hele berg geld waarvoor je nog moet leveren (maar waarvoor je al wel OB af mag dragen). Ondertussen loop je het risico dat een artikel waar je tientallen of honderden orders (en betalingen) voor hebt door de fabrikant gecancelled wordt.

Verder weet je dat veel klanten bij meerdere firma's een pre-order hebben lopen. Krijgt de concurrent een batch iets eerder binnen dan jij dan zullen bij jou dus flink wat orders gecancelled worden, waarbij je maar moet zien of jij je inkooporder nog kunt wijzigen.

Om nog maar niet te spreken van alle negatieve publiciteit en het feit dat de afhandeling van dit hele gebeuren je halve back-office plat kan leggen.

Zou als ik hun was volledig stoppen met accepteren van bestellingen.
Wat mij verbaast is dat ze dat niet eerder gedaan hebben. Ik heb begin december besteld, en toen kon dat nog bij alle webshops en voor redelijke prijzen, ook al hadden we op dat moment al maanden drama, en wachtrijen van 600+.
In december moeten de meeste webshops nog gedacht hebben vrij snel grote aantallen te kunnen leveren.

De verklaring lijkt toch vooral de crypto gekte te zijn, die sinds december echt de pan is uitgerezen. :( 8)7 |:(
Pagina: 1 ... 475 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord