[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xibi20
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-09-2020
Is het eigenlijk wel legaal wat megekko heeft gedaan? Mensen lokken met op voorraad en vervolgens cash innen van 100en mensen zonder te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Laatst online: 16-09 16:43
I Funk I schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:10:
Heb net een Asus strix besteld bij alternate belgië. order: XXXXX7779
Ik heb geen haast, moet nog een nieuwe pc bouwen ;)
Moet er wel zijn voor Cyberpunk!
Precies waarom ik er ook een besteld heb.

CD Project jaagt de verkoop van GPU's wel flink aan volgens mij haha

Heb destijds een GTX 980ti besteld voor de witcher 3 en later een GTX 1080ti om de blood and wine expansion in 4k te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvohoritch
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-08-2024
Xibi20 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:13:
Is het eigenlijk wel legaal wat megekko heeft gedaan? Mensen lokken met op voorraad en vervolgens cash innen van 100en mensen zonder te leveren?
Ik denk dat je daarbij zou moeten bewijzen dat Megekko dit bewust heeft gedaan om ergens te komen, en veel succes met dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 21:24
Morgen wil ik wel foto`s zien wie een kaart heeft. En vergeet niet overboost tegebruiken 10 a 15 fps is altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven02
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-05-2024
Zeker legaal, als ze maar kunnen aantonen dat ze leveranciers hebben waar ze de producten bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xibi20
Moopa schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:12:
AMD heeft na de launch van de RTX3 serie gezegd: Something BIG is coming....
Dat komt bij mij over als iets zeer dicht in de buurt van de 3080 en mogelijk de prijs van een RTX3070....
Ze zijn echt niet gek bij AMD om zich teveel door Nvidia te laten vernederen....
Mischien is AMD,s kaart wel stukken sneller met 1440p reslolutie....die brak is bij de RTX3080...
Brak? Ik trek dik 180 frames in Hunt Showdown waar ik met mijn 1080ti net 70-80 haalde op dezelfde settings. De performance op 1440p is van de kaart af. Eindelijk wordt mijn 144hz monitor ten volle benut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:08
Moopa schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:12:
AMD heeft na de launch van de RTX3 serie gezegd: Something BIG is coming....
Dat komt bij mij over als iets zeer dicht in de buurt van de 3080 en mogelijk de prijs van een RTX3070....
Ze zijn echt niet gek bij AMD om zich teveel door Nvidia te laten vernederen....
Mischien is AMD,s kaart wel stukken sneller met 1440p reslolutie....die brak is bij de RTX3080...
Heb jij ook maar iets anders gedaan in dit topic dat FUD verspreiden? Elke keer dat ik een post van je zie is het een of andere conspiracy theory ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moopa
  • Laatst online: 06-03 13:13
Met mijn ervaring, en blijkbaar ook die van vele anderen.Blijkbaar wel ja...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• flyas
  • Laatst online: 22-06 03:11
Even snel een accountje aangemaakt voor het volgende: Jongens let aub op!
Zorg ervoor dat eventuele Order nummers die jullie delen (in bijv. het gesuggereerde Google Docs bestand) NIET herleidbaar zijn naar jullie daadwerkelijke Order nummers. Kijk even per specifieke shop hoe dit het beste aan te pakken is.

In het geval van MeGekko bijv, met de laatste 4 cijfers kun je het gehele OrderID (van bestellingen die vandaag zijn geplaatst) herleiden.
Veiligste om laatste 2 digits te maskeren, maar minimaal de laatste. Bijv 093X of 09XX.

Edit: @Paprika
Edit2: Het order nummer is een waardevol stukje informatie voor de criminelen onder ons. Let op!

[ Voor 14% gewijzigd door flyas op 18-09-2020 00:30 . Reden: Duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xibi20
Dvohoritch schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:14:
[...]

Ik denk dat je daarbij zou moeten bewijzen dat Megekko dit bewust heeft gedaan om ergens te komen, en veel succes met dat
Smerige shit dan. Ik ben blij dat ik mij niet gefocust heb op hun site. Ik kreeg altijd al een nare smaak van hun site door hun "grappige" remarks op social media. Raar clubje. Dat blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moopa
Razortek schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:15:
[...]

Heb jij ook maar iets anders gedaan in dit topic dat FUD verspreiden? Elke keer dat ik een post van je zie is het een of andere conspiracy theory ofzo
Dat zijn feiten LOL!
Zoek het dan maar zelf op dan, heironder zijn uitspraak :-)
In ieder geval, doe je huiswerk voordat je reageert met te zeggen dat ik een conspiracy theory erop na hou....
Dat komt omdat jezelf niet goed op de hoogte bent.

Nvidia's Ampere isn't the only GPU fruit, you know, there is also the looming prospect of the AMD Big Navi graphics cards arriving soon too. Big Navi, also known as the Radeon RX 6000-series, also known as RDNA 2, also known as Navi 21, has more aliases than actual confirmed specs at this point, but AMD's Frank Azor (one-time Mr. Alienware) has teased that something might be coming out tomorrow.

AMD Frank Azor:
"The sun'll come out
Tomorrow
So ya gotta hang on
'Til tomorrow
Come what may
Tomorrow, tomorrow!
I love ya tomorrow!
You're always
A day
Away!"

[ Voor 62% gewijzigd door Moopa op 18-09-2020 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegetaSan
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-05 17:46
Paprika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:02:
We zouden een Google doc kunnen opzetten als mensen dat handig zouden vinden.
Lijkt mij beter dat Alternate, Megekko en de anderen hier transparant over gaan zijn. Wekelijks update van de bestelnummers per soort kaart in volgorde? Dan kun je zelf kijken waar je staat. Gaan ze waarschijnlijk niet doen omdat ze bang zijn dat mensen onderaan hun orders gaan annuleren of ze simpelweg niet die extra mile willen gaan voor hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvohoritch
Xibi20 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:16:
[...]

Smerige shit dan. Ik ben blij dat ik mij niet gefocust heb op hun site. Ik kreeg altijd al een nare smaak van hun site door hun "grappige" remarks op social media. Raar clubje. Dat blijkt maar weer.
Ik beweer overigens niet dat Megekko dit bewust heeft gedaan, ook al lijkt dat de conclusie te zijn die jij uit mijn opmerking hebt getrokken. Ik ben ook geen advocaat dus neem het met een berg zout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
VegetaSan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:19:
[...]

Lijkt mij beter dat Alternate, Megekko en de anderen hier transparant over gaan zijn. Wekelijks update van de bestelnummers per soort kaart in volgorde? Dan kun je zelf kijken waar je staat. Gaan ze waarschijnlijk niet doen omdat ze bang zijn dat mensen onderaan hun orders gaan annuleren of ze simpelweg niet die extra mile willen gaan voor hun klanten.
Een beetje hetzelfde idee als bij die stoplichten waar je kan zien hoe lang het licht nog op rood staat.

Je wacht uiteindelijk even lang maar het is minder frustrerend als je weet hoe lang je moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegetaSan
DLSS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:20:
[...]

Een beetje hetzelfde idee als bij die stoplichten waar je kan zien hoe lang het licht nog op rood staat.

Je wacht uiteindelijk even lang maar het is minder frustrerend als je weet hoe lang je moet wachten.
Goed gezegd.

Indien ze zoiets niet gaan doen is het idd een goed idee om een google doc/sheet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Er is gewoon een koopovereenkomst, die moet men beide naleven. Als jij hebt betaald dan heb je dat gedaan, dan moet megekko het product nog overhandigen. Maakt dan denk ik niet uit of dat dezelfde dag of een week later is.

[ Voor 7% gewijzigd door ion op 18-09-2020 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xibi20
ion schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:22:
[...]

Er is gewoon een koopovereenkomst, die moet men beide naleven. Als jij hebt betaald dan heb je dat gedaan, dan moet megekko het product nog overhandigen.
Het punt is dat ik las dat veel mensen zagen dat er morgen in huis stond. Vervolgens krijgen ze een natte scheet geserveerd met een laffe smoes. Verder weet ik er ook het fijne niet van, het leest gewoon allemaal zo shady.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moopa
Xibi20 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:23:
[...]

Het punt is dat ik las dat veel mensen zagen dat er morgen in huis stond. Vervolgens krijgen ze een natte scheet geserveerd met een laffe smoes. Verder weet ik er ook niet het fijne van, het leest gewoon allemaal zo shady.
Precies ook mijn ervaring!
Ze vinden het niet leuk als je cancelt en naar een andere winkel rent blijkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Moopa op 18-09-2020 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwingzz
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-08 15:21
Sorry voor de kopie van de layout. Maar hier is mijn bestelling

Azerty

15:02 De MSI Gaming X Trio page kwam online
15:03 Betaald
15:03 bevestiging ontvangen per email.
-Geen mail ontvangen dat het niet leverbaar is
-Kaart: MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio
-869,- betaald bij Azerty
-Ordernummer:
-Geen info over levertijd (Later vandaag is even bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegetaSan
ion schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:22:
[...]

Er is gewoon een koopovereenkomst, die moet men beide naleven. Als jij hebt betaald dan heb je dat gedaan, dan moet megekko het product nog overhandigen. Maakt dan denk ik niet uit of dat dezelfde dag of een week later is.
Klopt.

Ik denk dat het te maken heeft met het systeem van Megekko en de anderen. Die laten orders gewoon toe ook al is er geen voorraad. Vergeet niet dat dit een uitzonderlijke situatie is en dat het normaliter wel goed gaat. Je wilt ook dat mensen hun orders kunnen blijven plaatsen omdat je misschien net buiten de boot valt waardoor je alleen een week later je kaart krijgt i.p.v over een week nog steeds geen kaart.

Zou wel netjes zijn als er melding komt bij je checkout dat er op dit moment X aantal wachtende zijn voor dit product.

Denk niet dat we verandering gaan zien in hoe de webshops opereren door wat er voorgevallen is. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat je vaak ziet is dat dit soort webshops niet de schaal hebben om voor een launch als deze even hun hele infrastructuur te veranderen. Die website draait waarschijnlijk op een relatief simpele hosting omgeving en is dus ook niet heel schaalbaar van aard. Koppel daar een back-end (lees: simpele ecommerce omgeving) aan vast die ook niet heel erg veel meer is dan het minimale dat er nodig is om de webshop te draaien en je ziet dat je een setting hebt die 364 dagen per jaar goed werkt en net die ene dag dat het ertoe doet dan dit soort taferelen gaat tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flyas schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:16:
Even snel een accountje aangemaakt voor het volgende: Jongens let aub op!
Zorg ervoor dat eventuele Order nummers die jullie delen (in bijv. het gesuggereerde Google Docs bestand) NIET herleidbaar zijn naar jullie daadwerkelijke Order nummers. Kijk even per specifieke shop hoe dit het beste aan te pakken is.

In het geval van MeGekko bijv, met de laatste 4 cijfers kun je het gehele OrderID (van bestellingen die vandaag zijn geplaatst) herleiden.
Veiligste om laatste 2 digits te maskeren, maar minimaal de laatste. Bijv 093X of 09XX.

Edit: @Paprika
Edit2: Het order nummer is een waardevol stukje informatie voor de criminelen onder ons. Let op!
Dit hadden we al besproken. Als het echt zin heeft dan zal het een oplossing zijn waarbij je de orders van andere niet kunt zien en je alleen een schatting krijgt te zien hoeveel er nog voor je zijn. Even zien hoe het loopt of dat echt de moeite waard gaat zijn en het moet regenen anders heb ik er sowieso geen zin in. :+

Wel bedankt voor de reminder gezien er ook al iemand een post had gemaakt met zijn volledige order info. Genoeg informatie om even een bepaalde shop te bellen en te zeggen dat het adres fout stond in de order (verhuizing of iets) en zo een gratis kaart te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
Paprika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:30:
Wat je vaak ziet is dat dit soort webshops niet de schaal hebben om voor een launch als deze even hun hele infrastructuur te veranderen. Die website draait waarschijnlijk op een relatief simpele hosting omgeving en is dus ook niet heel schaalbaar van aard. Koppel daar een back-end (lees: simpele ecommerce omgeving) aan vast die ook niet heel erg veel meer is dan het minimale dat er nodig is om de webshop te draaien en je ziet dat je een setting hebt die 364 dagen per jaar goed werkt en net die ene dag dat het ertoe doet dan dit soort taferelen gaat tonen.
Klopt. Webshops willen dit ook niet. Nu moeten ze al die orders gaan cancelen en geld terug gaan betaling. Kost hun ook veel tijd en administratiekosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Het zou prettig zijn als alternate een update kan geven over hoeveel aantallen per kaart ze binnen krijgen per lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
ion schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:33:
Het zou prettig zijn als alternate een update kan geven over hoeveel aantallen per kaart ze binnen krijgen per lading.
Weten ze zelf ook niet. Gaat nog vele maanden duren voordat ze beetje goed beschikbaar zijn vermoed ik. Mijn GTX 1060 moet het nog even volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
Het was mij gelukt om de 3080 FE toe te voegen aan winkelmand nadat ik op mn mobiel te switchen naar desktopweergave. Vervolgens gebeurde er niks toen ik op de 'afrekenen' knop drukte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpYUof9LyXbMVyhl30z8hclZCMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVwxKdYXtxf1Ob1gfJVKQNsK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door P-Nut op 18-09-2020 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
P-Nut schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:35:
Het was mij gelukt om de 3080 FE toe te voegen aan winkelmand nadat ik op mn mobiel te switchen naar desktopweergave. Vervolgens gebeurde er niks toen ik op de 'afrekenen' knop drukte. Na half uur was mn winkelmand weer leeg
Ja het was een ramp vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

kr4t0s schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:35:
[...]

Weten ze zelf ook niet. Gaat nog vele maanden duren voordat ze beetje goed beschikbaar zijn vermoed ik. Mijn GTX 1060 moet het nog even volhouden.
Ze kopen het toch in bij een leverancier, of zegt de leverancier wat je krijgt is een verassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Paprika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:30:
Zie het zo, liever 1000 orders waarvan 950 ze niet krijgen en daarvan 50% netjes wacht. Je hebt dan toch 475 orders kunnen binnenhalen. Natuurlijk een aantal mensen die boos zijn, maar die zitten tussen de 50% die de order geannuleerd heeft.
Commercieel gezien, normale move. Consument en reviews gezien, niet.

We leven in tijden waar een webshop of wat dan ook met slechte reviews heel veel orders minder binnenkrijgt.
De risico die zij nemen is in mijn opinie te hoog aangezien er zat concurrenten zijn waar een consument ook kan bestellen.

Ik werk al 8 jaar in supply chain voor een groot commercieel bedrijf in Nederland. Het is een riskante zet, vooral als de 50% orders die niet geannuleerd zijn, niet binnen een korte tijd kunnen leveren en andere webshops wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Joao schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:37:
[...]

Zie het zo, liever 1000 orders waarvan 950 ze niet krijgen en daarvan 50% netjes wacht. Je hebt dan toch 475 orders kunnen binnenhalen. Natuurlijk een aantal mensen die boos zijn, maar die zitten tussen de 50% die de order geannuleerd heeft.
Commercieel gezien, normale move. Consument en reviews gezien, niet.

We leven in tijden waar een webshop of wat dan ook met slechte reviews heel veel orders minder binnenkrijgt.
De risico die zij nemen is in mijn opinie te hoog aangezien er zat concurrenten zijn waar een consument ook kan bestellen.

Ik werk al 8 jaar in supply chain voor een groot commercieel bedrijf in Nederland. Het is een riskante zet, vooral als ze 50% orders die niet geannuleerd zijn, niet binnen een korte tijd kunnen leveren en andere webshops wel.
Lijkt me inderdaad een hoog risico op reputatieschade. Als ik sommige berichten hier zo bekijk zie ik dat mensen vervelende ervaringen lang bij zich dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
ion schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:36:
[...]

Ze kopen het toch in bij een leverancier, of zegt de leverancier wat je krijgt is een verassing.
Leverancier weet het ook niet. Leverancier kan wel 10.000 kaarten bestellen als er maar 500 beschikbaar zijn krijgt hij er maar 500.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:Lieve mensen, het vergelijken van ordernummers is begrijpelijk maar wel onverstandig. Met wat creativiteit kan het resterende deel van het ordernummer achterhaald worden, waarmee makkelijk gefraudeerd kan worden.

Er zijn er inmiddels zo vreselijk veel gepost, dat ik deze onmogelijk allemaal weg ga kunnen modden (ik wil ook nog slapen en werken enzo) dus bij deze de vraag dit niet meer te posten/quoten. Als je dit eerder zelf hebt gepost/gequote van iemand anders neem dan zelf de verantwoordelijkheid dit weg te halen.

Dank voor jullie begrip voor mijn beperkte capaciteit -O-

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
DLSS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:36:
[...]

Ja het was een ramp vanmiddag.
Lukte ook rond uur of 5 om toe te voegen echt vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
DLSS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:38:
[...]

Lijkt me inderdaad een hoog risico op reputatieschade. Als ik sommige berichten hier zo bekijk zie ik dat mensen vervelende ervaringen lang bij zich dragen.
Hou er rekening mee dat de meeste mensen die negatief zijn hun order hebben geannuleerd of zullen annuleren.
Dan is er nog de andere 50% die hun order laat staan en afwacht.
Die 450 consumenten hebben 0 zekerheid, als hun order te lang gaat duren dan krijg je hetzelfde verhaal als bij de 50% die de order wel geannuleerd heeft.

Dus, er zit een risico aan mbt reputatie. Deze risico hoeft niet perse een risico te zijn als je maar kan leveren voordat de andere 50% hun order annuleert om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:25
DLSS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:38:
[...]

Reputatieschade voor een webshop of voor de maker? Ik denk dat de webshop (buiten technische infra) weinig anders had kunnen doen. Zij moeten afwachten wat ze krijgen van de leverancier. Als dit voor de maker geld, zij hebben de machtspositie dat ze het (beste) product hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0wZ
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04-2021
Waar kan ik die bot vinden op Alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
P-Nut schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:40:
[...]

Klopt ze waren -+2 uur te laat om 15:00 was geen verkoop. Ik had precies hetzelfde kon wel kaart in winkelmand doen maar ging niet verder als ik op afrekenen klikte. Meerdere browsers en tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvohoritch
Joao schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:41:
[...]

Hou er rekening mee dat de meeste mensen die negatief zijn hun order hebben geannuleerd of zullen annuleren.
Dan is er nog de andere 50% die hun order laat staan en afwacht.
Die 450 consumenten hebben 0 zekerheid, als hun order te lang gaat duren dan krijg je hetzelfde verhaal als bij de 50% die de order wel geannuleerd heeft.

Dus, er zit een risico aan mbt reputatie. Deze risico hoeft niet perse een risico te zijn als je maar kan leveren voordat de andere 50% hun order annuleert om wat voor reden dan ook.
Voor mij is t niet zo zeer dat t lang duurt dan dat ik niet weet hoe lang het gaat duren. Als Alternate komt met een schatting voor de volgende batch kaarten en of ik daar wel of niet inzit dan vind ik het prima om een paar weken te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0wZ
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04-2021
MSI RTX 3080 VENTUS is beschikbaar op amazon https://www.amazon.nl/308...ef47350520&language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
P-Nut schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:40:
[...]

Ja ik baal, ik was toen al weer aan het werk haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kr4t0s
Dvohoritch schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:44:
[...]

Voor mij is t niet zo zeer dat t lang duurt dan dat ik niet weet hoe lang het gaat duren. Als Alternate komt met een schatting voor de volgende batch kaarten en of ik daar wel of niet inzit dan vind ik het prima om een paar weken te wachten
Je zou je bestelling gewoon kunnen laten staan. En nog proberen ergens anders te bestellen als je iets op voorraad ziet. Kun je Alternate altijd annuleren. Sommige modellen zijn er misschien binnen 1-2 weken mondjesmaat weer. Andere modellen misschien 2-3 maanden. Dat weet geen enkele shop op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:02
P-Nut schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:35:
Het was mij gelukt om de 3080 FE toe te voegen aan winkelmand nadat ik op mn mobiel te switchen naar desktopweergave. Vervolgens gebeurde er niks toen ik op de 'afrekenen' knop drukte.

[Afbeelding]
Mij was het ook gelukt, tot ik moest betalen met CC, en ik had gerekend op Paypal :+
Waarom Paypal niet werkte is mij een raadsel, want als ik nu een RTX 2080 Super (759,-) in de Nvidia store wil betalen, heb ik wel de keuze om voor Paypal te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joao
SlqmLqck schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:43:
[...]

Reputatieschade voor een webshop of voor de maker? Ik denk dat de webshop (buiten technische infra) weinig anders had kunnen doen. Zij moeten afwachten wat ze krijgen van de leverancier. Als dit voor de maker geld, zij hebben de machtspositie dat ze het (beste) product hebben.
Niet mee eens. Fabrikant kan wel minder geleverd hebben maar het is aan de verkoper die ervoor moet zorgen dat zijn product verkocht wordt.
Als je 50 kaarten van MSI hebt en je weet wat je nieuwe voorraad gaat worden (laten we zeggen 50) dan kan je 100 orders laten doorlopen en de 50 backorders informeren dat de stock eraan komt.

Nu zie ik overal dat er 800 orders zijn. Kan mij niet voorstellen dat zij in korte tijd 750 nieuwe GPUs krijgen terwijl andere ook aan het wachten zijn.
Vooral niet na alle geruchten die de laatste paar dagen verspreid zijn.

Het is dus aan de verkoper om ervoor te zorgen dat zijn product niet oversold wordt. Je hoeft niet eens iets automatisch te hebben.
Gewoon product opengooien en meteen weer dichtgooien. Maar nee, knop bleef open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Alternate heeft ze blijkbaar op voorraad... als je een PC erbij koopt: https://www.alternate.be/...g-pc/html/product/1677045

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
Joao schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:48:
[...]

Niet mee eens. Nvidia kan wel minder geleverd hebben maar het is aan de verkoper die ervoor moet zorgen dat zijn product verkocht wordt.
Als je 50 kaarten van MSI hebt en je weet wat je nieuwe voorraad gaat worden (laten we zeggen 50) dan kan je 100 orders laten doorlopen en de 50 backorders informeren dat de stock eraan komt.
Hopelijk houden ze inderdaad 50 backorders die ze binnen afzienbare tijd kunnen vullen en annuleren ze de rest. Heeft geen nut mensen 3-4 maanden te laten wachten en hun geld te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Paprika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:45:
[...]

Bijna 900 euro voor een Ventus. :X
Wat dat betreft vind ik de prijs van Alternate (719 euro) best schappelijk voor de Ventus OC...

Zou dat trouwens een foutje zijn? Kan me niet voorstellen dat de niet-oc versie goedkoper zou moeten zijn dan 719 euro

De niet-oc versie ziet er ook exact hetzelfde uit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1O3AK5wPFI84ivgoNxUAu4k7lI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kQ5rFuRdhILUbMIsX9fCJpou.png?f=fotoalbum_large

--

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL7hK4CVoALD0HZI2PRXXEqjJt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9gGNl0shohkbX2SL3qn4UO5E.png?f=fotoalbum_large

Het enige verschil dat ik zie zijn die 2 letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanwire00
  • Laatst online: 12-11-2021
bij tones.be schijnt er voorraad te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
kr4t0s schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:51:
[...]

Hopelijk houden ze inderdaad 50 backorders die ze binnen afzienbare tijd kunnen vullen en annuleren ze de rest. Heeft geen nut mensen 3-4 maanden te laten wachten en hun geld te houden.
Als ze wilden annuleren hadden ze dat in een email al aangegeven of een uitleg hoe te annuleren.
Er is dus niks gedaan om de extra orders te stoppen of om deze door de consument zelf te laten annuleren.

Zoals ik eerder aangaf, ik heb vaker bij megekko besteld. Echter, na dit, koop ik mijn producten wel ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryanwire00 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:52:
Dat is een foutje van de Tracker denk ik (of beter gezegd hoe de website het aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DLSS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:51:
[...]

Wat dat betreft vind ik de prijs van Alternate (719 euro) best schappelijk voor de Ventus OC...

Zou dat trouwens een foutje zijn? Kan me niet voorstellen dat de niet-oc versie goedkoper zou moeten zijn dan 719 euro

[Afbeelding]

--

[Afbeelding]

Het enige echte verschil is een bios waardoor de standaard klok net ietsje hoger ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joao
Naast het ranten over megekko wil ik nog wel wat grappigs delen.

Zoals iemand al hier aangaf heeft de leverancier van de Nvidia store zijn API response open.
Als je kijkt naar de stock in de US.
https://in-and-ru-store-a...&expand=availablequantity

Zie je 343 kaarten beschikbaar en het nummer stijgt langzaam.
Dit is stock die nu vrijkomt welke door bots geplaatst was.

Helaas, in de Nederlandse store is er maar 1 teruggekomen en ik vermoed dat deze die van mij is.
Ik was bijna bij het ICS card verificatie code toen de site plat ging. In mijn bestelling stond een order die in afwachting was. De order is inmiddels niet meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Joao op 18-09-2020 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightyNite
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08-2024
DLSS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:51:
[...]

[Afbeelding]

--

[Afbeelding]

Het verschil lijkt 30 MHz te zijn. Ik dacht dat andere OC kaarten ook iets van 50 MHz verschil hadden met non-OC kaarten, dus op zich niet gek voor een "budget" - kaart, de ventus oc kaart is ook degene die ik kocht via cdrom land., maar ik was net te laat, iemand rond dezelfde tijd kreeg wel de kaart, ik helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Bij Megekko bestelling gestart om 15:05 en met pijn en moeite 15:18 afgerond (winkelwagen wilde herhaaldelijk niet meer laden).

Dit voelt echt als een bewuste actie van Megekko want als je weet maar zo weinig orders te kunnen voldoen zonder inzicht op je backlog levertijd en vervolgens toch iedereen laat bestellen met direct leverbaar indicatie dan ben je bewust je kopers aan het misleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Paprika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:55:
[...]

Het enige echte verschil is een bios waardoor de standaard klok net ietsje hoger ligt.
Ja ik begrijp het concept... Beetje hetzelfde idee als met mijn leaseauto. Mijn CLA 200 heeft exact hetzelfde kleine motortje als de CLA 180 maar heeft een andere 'bios' :P

Toch is de 200 wel een beetje duurder dan de 180..

Het kan toch niet dat de OC variant van deze kaar exact even duur is als de niet-OC? (maybe is het bullshit marketing en worden er helemaal geen niet-OC versies verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DLSS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:59:
[...]

Ja ik begrijp het concept... Beetje hetzelfde idee als met mijn leaseauto. Mijn CLA 200 heeft exact hetzelfde kleine motortje als de CLA 180 maar heeft een andere 'bios' :P

Het kan toch niet dat de OC variant van deze kaar exact even duur is als de niet-OC? (maybe is het bullshit marketing en worden er helemaal geen niet-OC versies verkocht)
De niet-OC heb ik nog niet gezien, maar idem voor de TUF versie van ASUS. Alleen de OC lijkt overal op voorraad te zijn en bij reviewers te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyas
  • Laatst online: 22-06 03:11
Paprika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:32:
[...]

Dit hadden we al besproken. Als het echt zin heeft dan zal het een oplossing zijn waarbij je de orders van andere niet kunt zien en je alleen een schatting krijgt te zien hoeveel er nog voor je zijn. Even zien hoe het loopt of dat echt de moeite waard gaat zijn en het moet regenen anders heb ik er sowieso geen zin in. :+

Wel bedankt voor de reminder gezien er ook al iemand een post had gemaakt met zijn volledige order info. Genoeg informatie om even een bepaalde shop te bellen en te zeggen dat het adres fout stond in de order (verhuizing of iets) en zo een gratis kaart te ontvangen.
Ah, excuses :*) . Niet de gehele thread meegelezen, ik lurk pas een aantal posts laatste uren mee ivm de 3080 release en het viel me op dat inderdaad een aantal mensen genoeg informatie deelde om inderdaad volledige order nummers te kunnen herleiden. Kort erna las ik een suggestie om deze nummers dan in een Google Docs bestand te verwerken hahaha. Ik denk: Dit gaat niet goed :| .

Enfin, inderdaad! Het is echt een fluitje van een cent, vooral icm een zeer drukke periode als vandaag. Ivm drukte zijn werknemers over het algemeen sowieso al minder scherp en maken eerder fouten. De daadwerkelijke eigenaar van de kaart zal in veel gevallen de wijziging pas opmerken als het (veel) te laat is en het product al verzonden is :/ .

Zou sneu zijn in de toekomst te vernemen dat sommige hier uiteindelijk een maand+ wachten en dan ontdekken dat de GPU is gestolen en verzonden naar het adres van 1 of andere katvanger ;w.
Dus vrienden: Let aub op!

EDIT: Als mensen "perongeluk" toch gegevens hebben gedeeld waarmee een volledig order nummer gefabriceerd kan worden : controleer VOOR verzending van de GPU of je adres gegevens ongewijzigd zijn gebleven. Je Order nummer hoeft niet direct misbruikt te worden, dit kan nl. ook weken later plaatsvinden. Bij lange wachttijden, beste tactiek voor een crimineel is het adres te wijzigen NIPT voor verzending. Let dus op!

EDIT 2: Dank aan @Blaat voor vele order nummers in deze gehele thread "weg te poetsen"! Gun deze man zijn zuur verdiende nachtrust en deel alleen gemaskeerde order nummers..

[ Voor 15% gewijzigd door flyas op 18-09-2020 01:30 . Reden: Duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
DLSS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:59:
[...]

Het verschil in prijs is nu onzin. Bij Tones is de OC 150 euro duurder, dit verschilt hoort 25 euro te zijn als prijzen normaal waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Paprika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:00:
[...]

De niet-OC heb ik nog niet gezien, maar idem voor de TUF versie van ASUS. Alleen de OC lijkt overal op voorraad te zijn en bij reviewers te liggen.
Hij bestaat we op de website van MSI: https://www.msi.com/Graph...Force-RTX%26trade%3B-3090

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nkMqBGTQ7wx697Vf3jhnq0gBYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2C9gb1AoeQyn8mNlc9dhkAFL.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ie alleen op papier bestaat want de niet OC versie zal toch goedkoper moeten zijn lijkt me.

(óf alternate heeft 'n foutje gemaakt, wat ik me ook kan voorstellen gezien ze er echt exact hetzelfde uit zien en 2 letters verschillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
DLSS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:04:
[...]

Hij bestaat we op de website van MSI: https://www.msi.com/Graph...Force-RTX%26trade%3B-3090

[Afbeelding]

Ik denk dat ie alleen op papier bestaat want de niet OC versie zal toch goedkoper moeten zijn lijkt me.

(óf alternate heeft 'n foutje gemaakt, wat ik me ook kan voorstellen gezien ze er echt exact hetzelfde uit zien en 2 letters verschillen)
Nou die MSI gaming non X miste ik nou juist. Kan mij echt niet schelen of de fabrikant de kaart alvast overclockt. Dat lukt mij zelf ook wel. Hopelijk komen die nog wel beschikbaar in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
Joao schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:57:

Zoals iemand al hier aangaf heeft de leverancier van de Nvidia store zijn API response open.

Helaas, in de Nederlandse store is er maar 1 teruggekomen en ik vermoed dat deze die van mij is.
Ik was bijna bij het ICS card verificatie code toen de site plat ging. In mijn bestelling stond een order die in afwachting was. De order is inmiddels niet meer.
Azerty, Alternate etc hebben ook gewoon pre-orders open staan. Die hebben straks ook honderden orders wat maanden gaan duren om te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Paprika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:00:
[...]

Asus niet-OC: https://www.megekko.nl/pr...080-10G-GAMING-Videokaart

Zelfde voor de Strix: https://www.megekko.nl/pr...080-10G-GAMING-Videokaart

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 18-09-2020 01:11 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DLSS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:04:
[...]

[Afbeelding]

MSI verkoopt de niet-OC varianten niet altijd in de Benelux.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Joao schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:57:

Heb je een link naar de Nederlandse quantity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Beakzz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:07:
[...]

Nou die MSI gaming non X miste ik nou juist. Kan mij echt niet schelen of de fabrikant de kaart alvast overclockt. Dat lukt mij zelf ook wel. Hopelijk komen die nog wel beschikbaar in de komende weken.
Ja kan mij idd ook niet schelen, het is meer dat de OC versie 719 euro was (volgens mij de laagst mogelijke prijs voor de 3080 in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Paprika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:15:
[...]

Maar die zijn niet op voorraad geweest en ook niet bij reviewers in de handen geweest, correct?
Dat laatste kan wel kloppen: reviewers krijgen zelden een niet-OC variant opgestuurd.

Voorraad weet ik niet, maar ze kunnen in elk geval besteld worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
Oc versies van videokaarten zijn al jaren complete onzin. Ik zou me daar niet blind op staren.
Kaarten overclocken zichzelf nog ver boven de aangegeven boost clock ongeacht of een msi nou 1750 or 1825 mhz aan geeft.
Koop ze op geluid of wattage of merk of look maar een msi gaming trio zal echt niet beter zijn als een non oc.
Die 100 die je vaak meer betaald kan je beter in snellere ram stoppen die prestatie winst is groter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moopa
Xibi20 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:15:
[...]

Brak? Ik trek dik 180 frames in Hunt Showdown waar ik met mijn 1080ti net 70-80 haalde op dezelfde settings. De performance op 1440p is van de kaart af. Eindelijk wordt mijn 144hz monitor ten volle benut.
zal zeker wel een dikke vooruitgang zijn, maar wat ik met brak bedoeld is dat Nvidia met de presentatie heeft geopperd dat de 3080 2x the prcocessing power heeft, dus twice as fast als de 2080.
Volgens de test die op youtube staan is is dat lariekoek, in 4K doet de kaart het beter en zeker met DLSS en Raytracing aan, maar in 1440p is er amper vooruitgang in fps in games op die resolutie ten opzichte van de 2080.

Check Linus tech tubes: Nvidia you promised.
Daar legt hij haarfijn alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moopa
DijkvanPieter schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:35:
[...]

Ik denk niet dat Nvidia dit doet omdat ze bang zijn dat "iedereen" een AMD kaart zou gaan kopen. Dit soort launches zijn niet nieuw, ook AMD is hier niet onschuldig in.
Oh? en waarom zouden ze het dan wel gedaan hebben!?
Eerst begin van de maand zware hype creeren en weten dat ze niet kunnen leveren op de releasedag.

Ik zie geen enkel ander logisch stap waarom ze dit anders zouden doen.

Tis echt niet van 1 dag voor de launch van OH HE morgen is de launch, we maar we moeten nog even snel de kaarten maken voor morgen.

Nee dat gaat er bij mij niet in.
Dit was echt al gepland.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Er wordt stevig oorlog gevoerd op de botters en doorverkoop tuig.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/29tPvk0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Haruhi schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:49:
[Afbeelding]
Leuk als je dat kan. Dat had mij vandaag wel kunnen vermaken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Haruhi schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:49:
[Afbeelding]
Wat een baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aribombari
  • Laatst online: 16-05 15:21
Ik hoorde van iemand dat het misschien wel tot een jaar kan duren voor dat alle bestelling van de RTX 3080 zijn uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanwire00
  • Laatst online: 12-11-2021
Er zijn nog een aantal op voorraad bij kleine computerwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:02
Ryanwire00 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 02:24:
Er zijn nog een aantal op voorraad bij kleine computerwinkels
Kun je iets specifieker zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Aribombari schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 02:16:
Ik hoorde van iemand dat het misschien wel tot een jaar kan duren voor dat alle bestelling van de RTX 3080 zijn uitgeleverd.
"Iemand". Dan kan je net zo goed niets zeggen 😉

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Het was dus toch geen nachtmerrie... :+

Wel slecht van geslapen. Goed om te zien dat nVidia een poging doet scalpers tegen te gaan maar goed daar is natuurlijk geen beginnen aan dus het is meer een geste dan dat ze daadwerkelijk iets bereiken. Hopelijk gaan ze wel een CAPTCHA of iets dergelijks inbouwen zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden.

Ik ga er maar vanuit dat ik de 3080 over moet slaan en wachten op een volgende reeks en hopelijk dan meer geluk.

Cyberpunk dan maar op de Xbox Series X spelen en mijn VR upgrade uitstellen. First world problems.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartz123
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-04 10:34
AlexMurphy schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 02:32:
[...]

Kun je iets specifieker zijn?
Hij lult. "grote' winkels hebben niet eens een echte voorraad gehad. Kleine winkels helemaal geen enkele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartz123
Phusebox schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 06:31:
Het was dus toch geen nachtmerrie... :+

Wel slecht van geslapen. Goed om te zien dat nVidia een poging doet scalpers tegen te gaan maar goed daar is natuurlijk geen beginnen aan dus het is meer een geste dan dat ze daadwerkelijk iets bereiken. Hopelijk gaan ze wel een CAPTCHA of iets dergelijks inbouwen zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden.

Ik ga er maar vanuit dat ik de 3080 over moet slaan en wachten op een volgende reeks en hopelijk dan meer geluk.

Cyberpunk dan maar op de Xbox Series X spelen en mijn VR upgrade uitstellen. First world problems.
Het is geen "geste" , het is gewoon een straight up lie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 08:48
Ryanwire00 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:52:
Ik heb 10 dagen geleden naar tones gestuurd en daar zeggen ze een kleine voorraad te hebben. Gisteren een Asus TUF voor 719 euro daar besteld. Bij elke kaart staat er wel: wordt verwacht. Vraag mij nu wel af wanneer ze die gaan opsturen. Op tones.be stond geen enkele kaart leverbaar op de site, ondanks een voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Nog geen verzend-mail van amazon.fr , staat nog steeds levering vandaag of morgen, dus als het doorgaat zou ik vandaag toch tracking info moeten krijgen. Spannend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Amazon kennende hoor je nu weken niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
kr4t0s schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:09:
[...]

Las in reviews dat 2 te weinig is voor overclocken. Maar als je dat niet boeit is 2 prima.
Lijkt me sterk, met 2 trek je alsnog 375 watt er uit vs de standaard 320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:00
lapino schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:07:
Nog geen verzend-mail van amazon.fr , staat nog steeds levering vandaag of morgen, dus als het doorgaat zou ik vandaag toch tracking info moeten krijgen. Spannend :)
Same, hopelijk komt het goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Laat Nvidia hun geweldige AI erop zetten om bots eruit te vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ben er bang voor. Het is zuur maar ik zie het niet gebeuren. Misschien een paar 'lucky few'.

Bij ZOTAC denk ik dat ze de hele EU voorraad op Amazon.de hebben aangeboden want die kaart was vrijwel nergens anders te koop? Maar dan nog kan die voorraad nooit genoeg zijn voor al die orders.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Bij mij staat nu "Delivery tomorrow before 8 p.m.".
Ik vraag me echt af of ze wel Strix binnen hebben. Ik heb nog geen enkel review van de kaart gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Moopa schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:44:
[...]

zal zeker wel een dikke vooruitgang zijn, maar wat ik met brak bedoeld is dat Nvidia met de presentatie heeft geopperd dat de 3080 2x the prcocessing power heeft, dus twice as fast als de 2080.
Volgens de test die op youtube staan is is dat lariekoek, in 4K doet de kaart het beter en zeker met DLSS en Raytracing aan, maar in 1440p is er amper vooruitgang in fps in games op die resolutie ten opzichte van de 2080.
Ik weet niet wat je allemaal zit te bekijken maar in de presentatie van Nvidia stond zeer duidelijk "UP TO 2x" niet " 2X Faster".

In 1440p amper vooruitgang? Minstens 50% sneller in de meeste games vs de 2080 noem jij geen vooruitgang...?

Overigens hoort dit in een ander topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:39

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Modbreak:Wij zullen vanaf nu weer strakker modden, lees de TW om te voorkomen dat je post wordt geknipt.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quartz123
please lol
Die kaart gaat echt niet vandaag of morgen komen. Staat al sinds gistermiddag op "bijna" verzonden :D
Ze hebben 'm gewoon niet. Sterker nog, amazon USA had geen enkele kaart.

Jij denkt dat de franse amazon morgen jouw asus strix gaat leveren waarvan asus zelf heeft gezegd dat ie is uitgesteld ?

Je kunt nog heel lang naar het "bijna verzonden" tekentje kijken maar hij komt niet. Sorry dude ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberzone
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-02-2024
Aangezien de API openbaar is heb ik even naar de voorraad gekeken voor Nederland.
Er ligt momenteel 1 kaart op voorraad:

Mocht je nog twijfelen of dit daadwerkelijk de Nederlandse 3080 is:

https://in-and-ru-store-a...ucts/nl_nl/EUR/5438796700

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Goh ja, dan zal het later zijn, lig er niet wakker van. Mijn rtx2080 draait ook nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
mag in het discussie topic

[ Voor 90% gewijzigd door Intergalactic op 18-09-2020 08:46 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quartz123
check TW

[ Voor 96% gewijzigd door Intergalactic op 18-09-2020 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Laatst online: 12-09 16:05
Phusebox schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:18:
[...]

Ben er bang voor. Het is zuur maar ik zie het niet gebeuren. Misschien een paar 'lucky few'.

Bij ZOTAC denk ik dat ze de hele EU voorraad op Amazon.de hebben aangeboden want die kaart was vrijwel nergens anders te koop? Maar dan nog kan die voorraad nooit genoeg zijn voor al die orders.
Ik ben huiverig over de ZOTAC. Ik heb hem ook besteld en contact gehad met Amazon.de. Zei zeiden natuurlijk dat deze gewoon op tijd geleverd wordt en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Echter, bijna niemand heeft voorraad, dus waarom Amazon.de wel? :p We gaan het zien!

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Pagina: 1 ... 47 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord