[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 460 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08 12:30
oneshot1tkil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:18:
Weet iemand of dustinhome een betrouwbare site is?

lees verschillende dingen namelijk
Daarvoor hebben we gelukkig shopreviews.

https://tweakers.net/shop...home-punt-nl/shopreviews/

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-01 13:02
Vergeten dat tweakers dit ook had, ziet er niet best uit.
Sla het maar over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:43
Koldur schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:18:
[...]

€620 is nog steeds geen normale prijs, 3070 zou meer rond de €520-€560 moeten liggen. Maar dan nog, als er echt minder vraag is dan aanbod, dan zal de prijs uiteindelijk wel normaliseren naar dat bereik. Alleen verwacht ik niet dat die tijd binnen nu en een jaar, misschien wel twee, aankomt.
Klopt helemaaal, alleen met die 620 euro zou je nu heel erg gelukkig worden bij een 3070.

In eerste instantie leek wachten in september en oktober te zijn, maar dat bleek dus een verkeerde gok te zijn voor iedereen die goedkoop wilde upgraden.

Ben benieuwd of de prijzen uberhaubt naar beneden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rewindbb
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 15:40
Net via Alternate een bestelling gedaan voor de EVGA XC3 Ultra Gaming RTX 3080.

Positie 29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:37
Nu wordt het interessant.
Bij Sicomputers staat de MSI 3070 gaming x trio op levertijd 2-3 dagen. (1110€)
Die kaart heb ik daar in bestelling staan (583€)
Dus nu zou je denken dat ik de kaart snel zou moeten ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EwaJurjen01
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
coob schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:51:
Ff mailen naar ze? En anders goed in de gaten houden. Zou je een update willen plaatsen hier of je wel of niet iets gaat ontvangen. Dan wordt het misschien wat duidelijker wat voor praktijken ze er op na houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EwaJurjen01
EwaJurjen01 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Ff mailen naar ze? En anders goed in de gaten houden. Zou je een update willen plaatsen hier of je wel of niet iets gaat ontvangen. Dan wordt het misschien wat duidelijker wat voor praktijken ze er op na houden.
Ohja en de boel ff screenshotten en dat als bewijs bij de mail voegen. Zodat je in ieder geval recht van spreken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
EwaJurjen01 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Ik heb ze gemaild maar ik weet niet of daar zaterdags iemand is.

Sowieso bedenkelijk dat ze de kaart als beschikbaar aanbieden.
Ik sta op plek 16 voor deze kaart namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door coob op 30-01-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EwaJurjen01
coob schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Ik heb ze gemaild maar ik weet niet of daar zaterdags iemand is.

Sowieso bedenkelijk dat ze de kaart als beschikbaar aanbieden.
Ik sta op plek 16 voor deze kaart namelijk.
Volgens mij zijn ze er niet op zaterdag, had echter wel iemand gezien vorige week die op zaterdag reply had gekregen. (Ergens op t forum hier).

Ik ben het Inderdaad met je eens dat het een bedenkelijke situatie is. Het kan of zo zijn dat ze genoeg kaarten hebben dat ze de rij afgewerkt krijgen plus nog 1 over.
Of het kan zo zijn dat ze 1 kaart hebben gehad en deze eerst voor meer geld proberen te slijten, voordat ze überhaupt naar de wachtrij kijken.
Mocht dit het geval zijn dan annuleer ik meteen bij ze. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearlify
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 13:44
EwaJurjen01 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Ohja en de boel ff screenshotten en dat als bewijs bij de mail voegen. Zodat je in ieder geval recht van spreken hebt.
Denk dat wij daar misschien ook goed aan doen. Misschien zelfs op de man af vragen of ze de aanschafprijs die wij ervoor neergelegd hebben gaan respecteren? Ben toch een beetje gaan twijfelen door dit nieuws en eerdere berichten in deze draad over Si.

Edit: heb even naar die 3070 gekeken, ze melden zelf dat er maar ééntje voorradig is bij de leverancier.

[ Voor 6% gewijzigd door Bearlify op 30-01-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 23:39
oneshot1tkil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:18:
Weet iemand of dustinhome een betrouwbare site is?

lees verschillende dingen namelijk
1 keer gebruikt en ging wel ok.

[ Voor 96% gewijzigd door NLatuny op 30-01-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mogen/kunnen ze onze orders cancelen terwijl ze de kaart blijkbaar wel kunnen leveren?
Weliswaar maar 1 maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Bearlify schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:20:
[...]

[...]

Edit: heb even naar die 3070 gekeken, ze melden zelf dat er maar ééntje voorradig is bij de leverancier.
Dan zouden ze toch eerst de wachtrij af moeten werken en de kaart helemaal niet als beschikbaar aan kunnen bieden?

[ Voor 9% gewijzigd door coob op 30-01-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

lexkalin schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Dan komt er een nieuwe reeks karten uit en begint de cyclus opnieuw. Ik vrees dat de tijd van betaalbaar gpus zoals wij die nog in tijd van 900 en 1000 kende is voorbij.
Ik denk dat niet en verwacht wel degelijk dat de prijs nog wel zal dalen:
- Zolang je huidig product goed verkoopt, is het interessanter. Er zijn meer mensen die om de 2 jaar een kaart kopen dan om het jaar.
- De huidige versie is nexgen en is er niet meteen baat voor meer power, vermoedelijk dat de volgende generatie vooral meer gaat focussen op power consumption en goedkopere productie (en minder in performance)
- De vraag naar capaciteit zal sowieso niet verminderen de komende jaren dus zie ik TSMC uiteindelijk hun capaciteit ook verhogen.

De tijd van een goede 3d-kaart voor €300 is wel voorbij voor de komende jaren.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearlify
coob schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:29:
[...]

Dan zouden ze toch eerst de wachtrij af moeten werken?
Vraag ze woensdag o.i.d. om een statusupdate, dan weten we of ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Bearlify schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Ik wacht de mail even af maar in principe kunnen ze deze kaart helemaal niet als beschikbaar aanbieden als ik op plaats 16 sta in de wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearlify
coob schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Ik wacht de mail even af maar in principe kunnen ze deze kaart helemaal niet als beschikbaar aanbieden als ik op plaats 16 sta in de wachtrij.
Ja, de levertijd die erbij staat is inderdaad erg verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EwaJurjen01
Bearlify schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Zou niet te lang wachten daarmee, het is wel vervelend dat het nu weekend is. Maar ik zou gelijk bellen/mailen en om verduidelijking vragen. Dit is in ieder geval weinig stijl, mocht het zo zijn dat ze het aanbieden terwijl er een rij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
coob schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Waar staat dat dat niet zou mogen?

Daarnaast zou het kunnen dat zij tegen 2-3 dagen een nieuwe voorraad verwachten die de wachtrij overschrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EwaJurjen01
Hoiz schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Daarnaast zou het kunnen dat zij tegen 2-3 dagen een nieuwe voorraad verwachten die de wachtrij overschrijdt.
Dat laatste lijkt me stug aangezien ze tot nu toe weinig zicht hadden op levering, voor zover het mijn kaart betrof. Ze beweren namelijk weinig te weten van de leverancier rondom de 30XX kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hoiz schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Als ze 1 kaart kunnen leveren en ik sta op plaats 16 in de wachtrij dan kunnen ze de kaart niet als beschikbaar aanbieden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearlify
coob schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Als ze 1 kaart kunnen leveren en ik sta op plaats 16 in de wachtrij dan kunnen ze de kaart niet als beschikbaar aanbieden lijkt mij.
Het zou kunnen dat die leverancier 17 kaarten heeft ontvangen, heb even naar het overzicht van proshop.de gekeken en die melden 35 inkomende kaarten op 7 nog staande orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EwaJurjen01
Bearlify schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Het zou kunnen dat die leverancier 17 kaarten heeft ontvangen, heb even naar het overzicht van proshop.de gekeken en die melden 35 inkomende kaarten op 7 nog staande orders.
Mag ik vragen wat proshop is? Is dit gewoon een Duitse winkel of is dit een leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Bearlify schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Dat zou goed nieuws zijn maar dan had ik toch bericht mogen hebben dat mijn kaart onderweg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearlify
EwaJurjen01 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:45:
[...]

Mag ik vragen wat proshop is? Is dit gewoon een Duitse winkel of is dit een leverancier?
Gewoon een grote Duitse/Deense winkel inderdaad. Hier linkje naar hun RTX overzicht https://www.proshop.de/RTX-30series-overview. Stuk betere informatie dan Megekko met hun "significante hoeveelheden" enz.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• NLatuny
It's finally here :*) :*)
Ik weet hoe ik mijn tijd zal besteden vandaag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJK-EtxdcUl_0NlCZ9cppxS4_Hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0ksLxLhyuOCy7zBkqqrxHth.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door NLatuny op 30-01-2021 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 23:31

ötzi

eclecticus

-SambaL- schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:12:
[...]

Sorry maar dan had je beter op moeten letten tijdens de economie lessen op school. Dit is simpelweg een klassiek geval 'vraag en aanbod' waarbij de vraag het aanbod (aanzienlijk) overstijgt. Wanneer dit weer bij trekt zullen ook de prijzen weer langzaam normaliseren. Dit kan echter nog wel even duren en het zal waarschijnlijker eerst nog slechter worden voordat het weer beter wordt.
denk dat de meeste onder ons het fenomeen "vraag en aanbod" kennen maar je bent naïef als je denkt over een tijdje een 3080 te scoren voor onder de 750 Euro en dat heeft weinig met de economie les te maken ben ik bang, meer wat de gek ervoor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:43
Ze zouden het erop kunnen gooien dat deze van een duurdere leverancier is. Wel lullig natuurlijk maar het verschil in prijs is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
coob schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Dat zou goed nieuws zijn maar dan had ik toch bericht mogen hebben dat mijn kaart onderweg is?
Ga er niet van uit dat de webshop een kaart met dik verlies aan je gaat verkopen.

Dit is helaas al vaker voorgekomen in dit draadje met bepaalde shops, waaronder een van de meer populaire. De inkoopsprijzen zijn vaak gekoppeld aan een uitstaande order waarbij ze deze voor een bepaald bedrag hebben kunnen inkopen. Het kan heel goed zijn dat de kaart die ze nu aanbieden bv. inkoop 700-800 kost, dan kan jij op je vingers denk ik wel natellen of ze deze aan jou gaan leveren en zwaar verlies lijden of wachten op de goedkopere ingekochte kaart (of in het vervelendste geval tot de prijzen zakken). Ik weet niet hoe lang je order bij hen al staan? Binnen 30 dagen zouden ze je iig moeten informeren over de status en evt. alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ötzi schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:15:
[...]

denk dat de meeste onder ons het fenomeen "vraag en aanbod" kennen maar je bent naïef als je denkt over een tijdje een 3080 te scoren voor onder de 750 Euro en dat heeft weinig met de economie les te maken ben ik bang, meer wat de gek ervoor geeft.
wat betreft "dit heeft weinig met economieles te maken" ben ik het met je eens. Dat is een beetje een belerende opmerking geweest.
Wat betreft die <750 over een tijdje. Dit hangt er vooral vanaf wat je onder "een tijdje" verstaat. Ik denk dat binnen 1-1,5 jaar je best voor 650 een 2de hands 3080 kan krijgen. Mits crypto hype voorbij is. Eigenlijk denk ik dat de tekorten sowieso vrij snel weg zijn nadat de crypto hype voorbij is. :) Maar momenteel gaan we juist de andere kant op. Misschien kun je bij GameStop kijken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:29
NLatuny schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:48:

[Afbeelding]
De mijne vanochtend ingebouwd :).
Ook van Alternate?

Werkt jouw geforce now code? De mijne is verlopen. De Watch Dog code werkte wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
Ik heb net eens op Megekko gekeken, ik volg niet meer dagelijks hoe het zit met de beschikbaarheden en heb mogelijk een RTX 3070 FE binnenkort, maar voor mocht dat niet lukken... Holy shit! Die prijzen voor de RTX 3070 zijn nog absurder dan een paar weken terug. Wie betaalt dat?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
ötzi schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:15:
[...]

Een jaar geleden ongeveer waren het voedingen die enorm in prijs gestegen waren hierdoor. Onderdelen waren moeilijk leverbaar maar vraag veranderde niet. RAM geheugen stijgt om de zoveel tijd flink in prijs door schaarste van geheugen chips en zakt daarna weer enorm wanneer er ineens een overvloed aan is terwijl de vraag niet hoog meer is. Je kan er haast je klok op gelijk zetten. Zo ook bij SSD's, al dan in mindere mate. De AMD 5600X en 5800X CPU's zijn nu haast voor de advies prijs te vinden sinds deze beter leverbaar zijn geworden terwijl vraag naar de 5900X het grootst blijft en juist hierbij de prijs nog absurd hoog is omdat men de vraag niet aan kan. Dit zijn allen voorbeelden waarin vraag en aanbod in de markt de prijs dicteert. Het verschil met de huidige situatie GPU's, en ook een beetje voorgenoemde processoren, is enkel dat de opsomming en combinatie van verschillende factoren (pandemie met veel thuiszitters en thuiswerkers met blijkbaar overgebleven vakantie geld, meerdere grote nieuwe en erg gewilde hardware releases welke bijna allemaal gebruik maken van dezelfde chips, problemen met de fabricage daarvan, stijgende waarde van cryptocurrencies en de miners die het willen mijn, scalpers die schijnbaar niet tegen gehouden (kunnen?) worden, tariffs is de VS die uiteindelijk iedereen beïnvloeden) voor een soort combo multiplier heeft gezorgd waardoor het in deze situatie een veel groter probleem is geworden, en nog blijven mensen kopen wat het dus alleen maar erger maakt. Maar hoe dan ook, het is in de kern niet veel anders dan eerder genoemde voorbeelden en ook in dit geval zal het dus uiteindelijk allemaal bijtrekken. Al zal dat dus nog wel even een poosje duren. Maar het zal goed komen, really. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
daveytje schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:06:
[...]

De mijne vanochtend ingebouwd :).
Ook van Alternate?

Werkt jouw geforce now code? De mijne is verlopen. De Watch Dog code werkte wel.
Nee ik heb het van Informatique ontvangen. Weet niet eens of er een geforce code bij zit... zou dat los in de doos moeten zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door NLatuny op 30-01-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Laatst online: 17:29
NLatuny schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:07:
[...]

Nee ik heb het van Informatique ontvangen. Weet niet eens of er een geforce code bij zit... zou dat los in de doos moeten zitten?
Bij bepaalde winkels kreeg je die. Gratis game en q jaar geforce now. Informstique is geen partner volgens mij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:13
NLatuny schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:07:
[...]

Mijn kaart kwam bij Tones.be vandaan, daar werden de codes op de factuur gezet. Maar wat hebben we nou aan GeForce Now met een 30X0 kaart.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:47

Boost9898

Software developer

Update

Levering Megekko: MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G
Binnen twee dagen ben ik van back-orderpositie 24 van de 33 gestegen naar positie 4 van de 15.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Mannen goed nieuws, vanavond ineens een DHL pakketje aan de deur! Ik was verrast, had helemaal geen pakket verwacht. Maar was ineens mijn MSI RTX3080 Gaming X Trio van Informatique. Had voor maart geen leveringen verwacht met hoe het vorderde in dit topic.

Even om de geschiedenis op te brengen:
Begin November- MSI RTX3080 besteld bij Alternate NL, wachtrij 600+
9 December: Alternate bestelling gecancelled vanwege te lange wachtrij
9 December: MSI RTX3080 besteld bij Informatique (wachtrij levering 15/01)
30 Januari: DHL bezorging met pakketje van Informatique, RTX 3080 Gaming X Trio is binnen

Superhappy nu deze zaterdagavond, helemaal goud!

Succes voor alle wachtenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Heeft iemand hier ervaring met het EVGA set-up program?
Ik heb wat vragen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-09 18:53
NLatuny schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:48:

[Afbeelding]
Gaaf! - Waar heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 87Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:16
Boost9898 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:51:
Update

Levering Megekko: MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G
Binnen twee dagen ben ik van back-orderpositie 24 van de 33 naar positie 4 van de 15.
Dat is wat raar.
Ik ben in 2 dagen in die wachtrij gegaan van 26 van de 33 gestegen naar 8 van 13 nu.

Ik zou niet verwachten dat het vershil van 2 plaatsen naar 4 stijgt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindhondt
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-08 15:18
Hoe zit het eigenlijk met de MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G vs de MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC? Ik heb de niet OC besteld maar deze komt niet voor in de excel sheet.
Daar naast vraag ik me af of de OC de vervanger is van de gewone? Komt de niet OC dan nog wel binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:38
87Dave schreef op zondag 31 januari 2021 @ 01:57:
[...]

Dat is wat raar.
Ik ben in 2 dagen in die wachtrij gegaan van 26 van de 33 gestegen naar 8 van 13 nu.

Het verschil bij jou gaat van 7 wachtenden naar 5, zoals ik het lees.

En dat zijn wellicht annuleringen.
Dat zie ik bij mijn wachtrij ook gebeuren, de rij achter mij wordt korter. Ook zonder leveringen.

[ Voor 10% gewijzigd door sjakie66 op 31-01-2021 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
robindhondt schreef op zondag 31 januari 2021 @ 03:36:
Hoe zit het eigenlijk met de MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G vs de MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC? Ik heb de niet OC besteld maar deze komt niet voor in de excel sheet.
Daar naast vraag ik me af of de OC de vervanger is van de gewone? Komt de niet OC dan nog wel binnen?
De non-oc is in Europa nog nooit geleverd.. Niemand kan in de toekomst kijken helaas, wanneer je hebt besteld en hoeveel haast je hebt bepaald wat nu handig is. Wellicht even contact opnemen met de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

87Dave schreef op zondag 31 januari 2021 @ 01:57:
[...]

Dat is wat raar.

Ik zeg gewoon wat Megekko aangeeft. ¯\_(ツ)_/¯
Order: XXXXX
Artikelnr: 295473
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G
Jouw positie: 4 van de 13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MightyMike87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
Voor iedereen die nog in de markt is voor een RTX 3070 GPU..

De beste review die er tot op heden is!!

Een must watch vind ik! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MightyMike87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:58:
Voor iedereen die nog in de markt is voor een RTX 3070 GPU..

De beste review die er tot op heden is!!

Een must watch vind ik! :Y
Bedankt! Was het zetje wat ik kennelijk nodig had. Ik was voor mijn nieuwe PC aan het twijfelen tussen een 3060 en een 3080. Bij Alternate hadden ze 2 soorten Gigabyte 3070 op voorraad, die is het maar geworden. Voor in verhouding met de MSRP veel te veel geld maar een nieuwe PC zonder goede kaart en maanden dit topic volgen en alle begrijpelijke frustraties lezen is ook niet leuk.

Over een paar maanden weet ik of het een goede of slechte beslissing was.

Succes allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindhondt
Okasha schreef op zondag 31 januari 2021 @ 06:29:
[...]

De non-oc is in Europa nog nooit geleverd.. Niemand kan in de toekomst kijken helaas, wanneer je hebt besteld en hoeveel haast je hebt bepaald wat nu handig is. Wellicht even contact opnemen met de webshop.
Zou je mij kunnen vertellen hoe je aan deze informatie komt?
Wordt niet heel blij van dit bericht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-09 18:04
Kan iemand mij meer inzicht bieden in de wachtrij van de 3060ti modellen bij azerty? Overweeg om daar een msi 3060ti ventus te bestellen. Helaas kan je hier de wachtrij of status niet inzien, totdat je eenmaal besteld hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aekaz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 00:42
040-Skillz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:21:
Kan iemand mij meer inzicht bieden in de wachtrij van de 3060ti modellen bij azerty? Overweeg om daar een msi 3060ti ventus te bestellen. Helaas kan je hier de wachtrij of status niet inzien, totdat je eenmaal besteld hebt.
Zie Google sheetlink in rode kader onder dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindhondt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8vT6AG5gUJPzjfWuPKWscEUkF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IPESuntDeysH80VDEH3WhmVf.png?f=fotoalbum_large

Meer mensen dit bericht gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 00:42
Nou, lekker dan... Ook dat je geen voorrang kunt krijgen op andere GPUs... :/ Hoe lang sta je al in de wachtrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-09 17:45
robindhondt schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen hoe je aan deze informatie komt?
Wordt niet heel blij van dit bericht :|
Toen ik informatique had gebeld om de Strix non-OC werd me verteld dat ze sinds september precies 0 stuks hebben geleverd van die, dus zelfde geld waarschijnlijk ook voor de TUF non-OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robindhondt
Aekaz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Nou, lekker dan... Ook dat je geen voorrang kunt krijgen op andere GPUs... :/ Hoe lang sta je al in de wachtrij?
Ik heb de kaart op een andere website besteld maar dit bericht kreeg een vriend van me (Begin November heeft hij hem besteld.)
Waarschijnlijk geld dit dan ook voor de andere verkopers. Gelijk contact opgenomen natuurlijk.
Ben benieuwd naar hun antwoord, ik heb de kaart namelijk bij Wabtech.nl besteld voor 760 euro 2 weken geleden.

Magekko wil natuurlijk dat je een nieuwe OC besteld voor 300 meer

[ Voor 11% gewijzigd door robindhondt op 31-01-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSMKenny
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-07-2021
Sinds 27 december 2020 nog steeds op plek 68 voor de Asus Rog Strix 3080 OC bij AZERTY.

Zit er haast aan te denken om het te cancellen en proberen een andere 3080 te verkrijgen...

Zouden eind week 4 moeten geleverd worden, maar Azerty geeft geen updates, geen daling in de wachtrij en geen update van de lijst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aekaz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Wel voorrang geven zou ook raar zijn, dan moeten ze mensen die al in een wachtrij staan achteruit gaan schuiven omdat iemand die eigenlijk gekozen heeft voor een ander product nu ineens geïnteresseerd zou zijn in het product waar zij misschien al tijden voor in de rij staan.

Naar mijn mening, voor de betrokken klanten een gevalletje "gegokt en verloren".

Kan me trouwens goed voorstellen dat dit voor meer van de non-OC gaat gebeuren die op rond MSRP te vinden waren bij introductie. Met andere modellen zal meer marge te halen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyMike87
Volkomen terechte werkwijze hoe vervelend het bericht ook. Dit is voor niemand leuk en voorrang zou ook heel raar zijn voor de andere mensen. Gewoon een pechsituatie helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
MightyMike87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Volkomen terechte werkwijze hoe vervelend het bericht ook. Dit is voor niemand leuk en voorrang zou ook heel raar zijn voor de andere mensen. Gewoon een pechsituatie helaas.
Maar niet heel netjes van fabrikanten die kennelijk doodleuk gestopt zijn met de goedkoopste modellen te fabriceren en leveren.. Ik had ook 2 RTX 3080 bestellingen lopen voor non-OC versies in het begin maar eind december al de indruk dat die niet meer geleverd zouden worden.. Toen snel de goedkoopste OC versie (MSI Ventus 3x OC) besteld bij Azerty op 23-12 vanwege de relatief korte wachtrij.. Helaas wel al voor 100 euro meer toen (€849), maar nog niet zo idioot veel duurder als nu.. De kaart op 19-01 geleverd gekregen, dus was de juiste beslissing/gok op dat moment.. Nu zou ik helemaal niks meer bestellen voor de huidige schandalige prijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMike87
Inflatable schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:19:
[...]
Maar niet heel netjes van fabrikanten die kennelijk doodleuk gestopt zijn met de goedkoopste modellen te fabriceren en leveren.. Ik had ook 2 RTX 3080 bestellingen lopen voor non-OC versies in het begin maar eind december al de indruk dat die niet meer geleverd zouden worden.. Toen snel de goedkoopste OC versie (MSI Ventus 3x OC) besteld bij Azerty op 23-12 vanwege de relatief korte wachtrij.. Helaas wel al voor 100 euro meer toen (€849), maar nog niet zo idioot veel duurder als nu.. De kaart op 19-01 geleverd gekregen, dus was de juiste beslissing/gok op dat moment.. Nu zou ik helemaal niks meer bestellen voor de huidige schandalige prijzen..
Tsja netjes is niet echt aan de orde helaas. Wat je zelf al een beetje zegt het is gewoon een commerciële beslissing die een fabrikant op een gegeven moment neemt.

Als er te weinig beschikking is dan gaat men zich inderdaad richten op de modellen waar ze meer brood aan verdienen want zo werkt het gewoon in de wereld. Jij zal hetzelfde doen als je in een dergelijke positie zat met je eigen bedrijf.

Dit soort situaties zijn aan de orde van de dag met zoveel andere producten welke EOL (End of Life) gaan. Een fabrikant gaat echt niet wachten tot ze backorders hebben uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
MightyMike87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Tsja netjes is niet echt aan de orde helaas. Wat je zelf al een beetje zegt het is gewoon een commerciële beslissing die een fabrikant op een gegeven moment neemt.

Als er te weinig beschikking is dan gaat men zich inderdaad richten op de modellen waar ze meer brood aan verdienen want zo werkt het gewoon in de wereld. Jij zal hetzelfde doen als je in een dergelijke positie zat met je eigen bedrijf.

Dit soort situaties zijn aan de orde van de dag met zoveel andere producten welke EOL (End of Life) gaan. Een fabrikant gaat echt niet wachten tot ze backorders hebben uitgeleverd.
Ik ga met je mee afgezien met EOL. Dat is vreemd om te roepen van producten die nieuw zijn en nauwelijks in de markt zijn gezet.

De rente is laag anders zou je dat bij de winkels kunnen terugvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMike87
Henkje.doc schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:11:
[...]

Ik ga met je mee afgezien met EOL. Dat is vreemd om te roepen van producten die nieuw zijn en nauwelijks in de markt zijn gezet.

De rente is laag anders zou je dat bij de winkels kunnen terugvragen :)
Ja dat is vreemd maar begrijpelijk tegelijkertijd. Sowieso was dat meer om aan te geven dat de procedures normaal zijn.

Rente (terug) vragen dat is wel vreemd dat gebeurd volgens mij nergens. Kan me in al die jaren werken voor dit soort webshops niet heugen ooit akkoord voor te hebben gegeven. _O-

Waarbij ik dus niet zeg dat men het nooit heeft geprobeerd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven_X3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 18:55
Weet iemand of er van meer kaarten een productiestop is aangegeven? Ik heb vandaag ASUS een mailtje gestuurd waar ik daarop hopelijk een normaal antwoord krijg. Zij doen namelijk ook aan versplintering van informatie over afdelingen heb ik al eerder gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poggy86
  • Laatst online: 18-09 11:35
Ook de MSI 3060ti VENTUS 2x OC is onlangs uit productie gehaald. Nu dus twee kaarten van MSI. Ik ben wel benieuwd of andere fabrikanten ook productie stopleggen van de goedkopere varianten.

Ik heb nu maar gegokt op een Gigabyte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
MightyMike87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Ja dat is vreemd maar begrijpelijk tegelijkertijd. Sowieso was dat meer om aan te geven dat de procedures normaal zijn.

Rente (terug) vragen dat is wel vreemd dat gebeurd volgens mij nergens. Kan me in al die jaren werken voor dit soort webshops niet heugen ooit akkoord voor te hebben gegeven. _O-

Waarbij ik dus niet zeg dat men het nooit heeft geprobeerd :+
Daarom ook de smilie. Knipoog was beter geweest misschien.

Geld krijg je wel weer terug uiteraard maar zondet rente idd. Daar beginnen ze niet aan. Kunnen ze de tent wel sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-09 18:04
Poggy86 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:17:
Ook de MSI 3060ti VENTUS 2x OC is onlangs uit productie gehaald. Nu dus twee kaarten van MSI. Ik ben wel benieuwd of andere fabrikanten ook productie stopleggen van de goedkopere varianten.

Gaat het ook om de MSI 3060ti VENTUS 2x OC V1 editie? Of enkel de 'oude' variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMike87
Poggy86 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:17:

Niemand gaat je dit antwoord kunnen geven.
Elle Vendor zal hierin zijn eigen afweging maken. Misschien moeten we deze keuze van in dit geval MSI wel gewoon heel erg waarderen.

Deze nemen hierin namelijk wel een duidelijk besluit. Ik vrees dat niet elke fabrikant dat zal doen en daarmee dus geen EOL afgeven maar ook de productie niet tot nauwelijks zullen doorvoeren voor hun instap sku's/modellen.

Dat is eigenlijk nog minder "netjes" om deze termelogie te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrot_LW87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-02-2021
Vrijdagnamiddag stond ik bij Megekko nog op plaats 2 van de 8 voor men 3060ti. Vrijdagavond rond 18u krijg ik een mail dat de nieuwe leverdatum 30/01 is en het artikel op voorraad is, de volgende dag zou ik hem dus moeten ontvangen.
Maar ik kreeg geen mail met tracking gegevens en de kaart is gisteren effectief ook niet geleverd. Als ik mijn wachtrij positie nu opvraag via hun tool sta ik op plaats 1 van de 5.

Zijn er mensen die kunnen bevestigen of die tool gewoon 'blijft steken' op plaats 1 ook na dat de order voltooid is? Dan vermoed ik dat hun magazijn gewoon nog niet aan mijn order geraakt was op vrijdag en dat het maandag alsnog zal vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLatuny
DLSS schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:41:
[...]

Gaaf! - Waar heb je besteld?
Informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
Pyrot_LW87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:10:
Vrijdagnamiddag stond ik bij Megekko nog op plaats 2 van de 8 voor men 3060ti. Vrijdagavond rond 18u krijg ik een mail dat de nieuwe leverdatum 30/01 is en het artikel op voorraad is, de volgende dag zou ik hem dus moeten ontvangen.
Maar ik kreeg geen mail met tracking gegevens en de kaart is gisteren effectief ook niet geleverd. Als ik mijn wachtrij positie nu opvraag via hun tool sta ik op plaats 1 van de 5.

Zijn er mensen die kunnen bevestigen of die tool gewoon 'blijft steken' op plaats 1 ook na dat de order voltooid is? Dan vermoed ik dat hun magazijn gewoon nog niet aan mijn order geraakt was op vrijdag en dat het maandag alsnog zal vertrekken.
welke 3060 TI heb je besteld?

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poggy86
  • Laatst online: 18-09 11:35
040-Skillz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:43:
[...]

Gaat het ook om de MSI 3060ti VENTUS 2x OC V1 editie? Of enkel de 'oude' variant?
Voor zover ik weet is de OCV1 editie in de plaats gekomen van de oude variant. Hij zou net wat andere specs hebben maar kan het verschil met de variant die is gecancelled niet zo snel vinden. De OCV1 zou dus nog actief moeten zijn, al weet ik niet hoeveel daarvan geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahu
  • Laatst online: 21-04-2021
Dag iedereen,

heb het gevoel dat er stilaan wat vaart in begint te komen bij de meeste fabrikanten.
Ikzelf heb een 3090 Strix OC kaart besteld op 9 januari. (yes late to the party) Jammer om te zien dat er bij ASUS kaarten nog een grotere queue bestaat. Ik verschoot dat de prijs van mijn (toekomstige) kaart reeds met meer dan 100 euro is gestegen in een periode van 20 dagen! Wauw

Ik vroeg me twee dingen af,

- zijn er al mensen die een ASUS STRIX 3090 hebben ontvangen en zoja hoe lang duurde de leverperiode?
- andere mensen die bij Bytesatwork kaarten hebben besteld? Ik vraag me af welk deel van de taart ze krijgen aangezien het een kleiner bedrijf is.

Ik wens iedereen zo snel mogelijk zijn kaart toe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrot_LW87
huntedjohan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:20:
[...]

welke 3060 TI heb je besteld?
De Aorus Master van Gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Pyrot_LW87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:43:
[...]

De Aorus Master van Gigabyte.
Van die weet ik het niet maar vrijdag hebben ze van de vision welgeteld 1 kaart binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrot_LW87
huntedjohan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Van die weet ik het niet maar vrijdag hebben ze van de vision welgeteld 1 kaart binnen gekregen.
Ja, maar als ze er maar 1 zouden binnen gekregen hebben op vrijdag zou ik geen mail ontvangen hebben waar expliciet stond dat het artikel op voorraad was. Maar goed, ik zie het morgen wel of ik alsnog een verzendbevestiging krijg of niet.

Vroeg me gewoon af wat die wachtrij tool weergeeft als je order reeds verzonden is. Misschien waren er hier gelukkigen die hun kaart reeds ontvangen hadden en die tool nog is wouden checken om te bevestigen of die bij hen ook nog steeds plaats '1' weergeeft.

Hoe dan ook, het lijkt er op dat er inderdaad al wat meer leveringen binnen komen. Toch van Gigabyte bij Megekko in ieder geval. Dus ookal zou er slechts 1 geleverd geweest met 2 annuleringen (rij is van 8 naar 5 gegaan), het gaat eindelijk een beetje vooruit. Ik kom van een 1050ti, dus zoals zo velen hier kijk ik echt uit naar men upgrade. Succes nog iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huntedjohan
Pyrot_LW87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:07:
[...]

Ja, maar als ze er maar 1 zouden binnen gekregen hebben op vrijdag zou ik geen mail ontvangen hebben waar expliciet stond dat het artikel op voorraad was. Maar goed, ik zie het morgen wel of ik alsnog een verzendbevestiging krijg of niet.

Vroeg me gewoon af wat die wachtrij tool weergeeft als je order reeds verzonden is. Misschien waren er hier gelukkigen die hun kaart reeds ontvangen hadden en die tool nog is wouden checken om te bevestigen of die bij hen ook nog steeds plaats '1' weergeeft.

Hoe dan ook, het lijkt er op dat er inderdaad al wat meer leveringen binnen komen. Toch van Gigabyte bij Megekko in ieder geval. Dus ookal zou er slechts 1 geleverd geweest met 2 annuleringen (rij is van 8 naar 5 gegaan), het gaat eindelijk een beetje vooruit. Ik kom van een 1050ti, dus zoals zo velen hier kijk ik echt uit naar men upgrade. Succes nog iedereen!
Ik kan de tool helemaal niet gebruiken. Ze krijgen het bij mij niet voor elkaar om order en postcode gelijk te krijgen. Maar vrijdag stond ik 2e. Dus hoop snel mijn vision te mogen verwelkomen😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derikkert
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-09 19:36
Gaat lekker met die 3060 ti op Azerty (vast andere webshops ook). Not. Ben inmiddels van plek 88 (toen ik begon) naar 89 naar uiteindelijk 90 gegaan. Sinds begin januari nooit meer een kaart zien binnenkomen. Vriend van me heeft een gaming oc pro besteld, zit ook vast op zn plek. Heb een gevoel dat Nvidia minstens de 3060 ti en misschien 3070 de vinger heeft gegeven voor nu.

Dacht dat het nog tussen eind januari en eind februari zou kopen. Denk inmiddels toch ergens in maart of zelf april. Ach ja, kan ik gelijk een gelijk een dikkere upgrade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anguish
  • Laatst online: 02-01-2022
Je zou bijna twijfelen om je pas gekregen kaart terug te verkopen. Mooi verdiende 400 EUR... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
Wow, dat is niet fijn.
Als mij dat zou overkomen, dan zou ik in het ieder geval niet meer een ander MSI product willen hebben. Dit is in het ieder geval een FU van MSI naar hun klanten. :(

Ik heb op het moment een bestelling van ±€3000 euro in de wachtrij staan, met een 3080 en een Ryzen 5900X die niet op voorraad zijn, bij een andere webshop dan Megekko. Als mij dit zou overkomen met de 3080, dan moet ik toch even heel hard nadenken of ik dan de rest van die bestelling nog bij die webshop door zou willen laten gaan, of dat ik het allemaal zou annuleren.
Zonder de videokaart kan ik de PC niet bouwen, en weet ik dus ook niet of de andere onderdelen werken, of dat ik ze terug moet sturen voor RMA. Daarom had ik het juist allemaal in één bestelling zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door RogerWilco2 op 31-01-2021 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Intergalactic op 01-02-2021 08:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Poggy86 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:29:
[...]

Voor zover ik weet is de OCV1 editie in de plaats gekomen van de oude variant. Hij zou net wat andere specs hebben maar kan het verschil met de variant die is gecancelled niet zo snel vinden. De OCV1 zou dus nog actief moeten zijn, al weet ik niet hoeveel daarvan geleverd worden.
The most noticeable difference is the 8-pin power connectors on the cards. The V1 series features only one 8-pin power connector compared to the original model's twp 8-pin power connectors. Another change that is much less noticeable is the thinner design. The card has been cut from a 2.2 slot design (52 mm) to a 2 slot design (42 mm). This change really won't impact many people as this card is not able to be run in a multi-card arrangement.

Aldus https://wccftech.com/msi-...s-2x-oc-v1-graphics-card/

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robindhondt
RogerWilco2 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Wow, dat is niet fijn.
Als mij dat zou overkomen, dan zou ik in het ieder geval niet meer een ander MSI product willen hebben. Dit is in het ieder geval een FU van MSI naar hun klanten. :(

Ik heb op het moment een bestelling van ±€3000 euro in de wachtrij staan, met een 3080 en een Ryzen 5900X die niet op voorraad zijn, bij een andere webshop dan Megekko. Als mij dit zou overkomen met de 3080, dan moet ik toch even heel hard nadenken of ik dan de rest van die bestelling nog bij die webshop door zou willen laten gaan, of dat ik het allemaal zou annuleren.
Zonder de videokaart kan ik de PC niet bouwen, en weet ik dus ook niet of de andere onderdelen werken, of dat ik ze terug moet sturen voor RMA. Daarom had ik het juist allemaal in één bestelling zitten.
Fijn is anders inderdaad, ik en een vriend hebben het gevoel dat we terug bij af zijn. We hadden beiden de kaart onder de 800 besteld en zijn niet van plan 1100 neer te leggen en achter aan de rij aan te sluiten.

Zelf heb ik na de aankoop bij Wabtech mijn 1080Ti verkocht voor 450 en ben ondertussen al 2x opgelicht op MP voor een backup kaart :( in totaal voor 200 euro. Zo begin je het vertrouwen in de mens wel kwijt te raken, ben denk ik te goed gelovig geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 20:43
Deze is expired, heeft iemand anders een invite?
Dank alvast!

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleFlashbang
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 16:58
Loft schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:46:
[...]

Deze is expired, heeft iemand anders een invite?
Dank alvast!
https://discord.gg/ewcsGsvH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodoor v B
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 12:56
robindhondt schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:41:
[...]

Fijn is anders inderdaad, ik en een vriend hebben het gevoel dat we terug bij af zijn. We hadden beiden de kaart onder de 800 besteld en zijn niet van plan 1100 neer te leggen en achter aan de rij aan te sluiten.

Zelf heb ik na de aankoop bij Wabtech mijn 1080Ti verkocht voor 450 en ben ondertussen al 2x opgelicht op MP voor een backup kaart :( in totaal voor 200 euro. Zo begin je het vertrouwen in de mens wel kwijt te raken, ben denk ik te goed gelovig geweest :(
Heeft Wabtech ook iets van een wachtrij tool? En zo ja voor welke kaart sta je op welke plek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robindhondt
Theodoor v B schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:15:
[...]

Heeft Wabtech ook iets van een wachtrij tool? En zo ja voor welke kaart sta je op welke plek?
Deze vragen heb ik vanmiddag gesteld via hun Whatsapp dienst. Helaas nog niks van ze vernomen.
Ik moet zeggen dat ik wel het een en ander lees dat de non OC slechter leverbaar is maar ik vind nergens dat ze niet meer gemaakt worden. We hebben dus zo onze twijfels wat Magekko heeft gedaan met de non OC.
Ook bij andere grote partijen zijn ze nog gewoon bestelbaar. Ik wacht hun antwoord af en hou julie op de hoogte natuurlijk :D

We hebben het hier trouwens over de MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G (dus de non-OC)

[ Voor 11% gewijzigd door robindhondt op 01-02-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camus86
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 00:40
robindhondt schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:41:
[...]

Hoe ben je dan opgelicht geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
lt_cmd_data schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:46:
Aantal shops hebben voorraad 3070s en 3090s binnengekregen
De goedkoopste 3070 op voorraad is nu bij Informatique €849,- Gigabyte GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC
De goedkoopste 3090 op voorraad is nu bij Megekko €1989,- Inno3D GeForce RTX 3090 iChill X4 Videokaart
Goedkoopste 3090 zie ik hier: https://www.twaiko.eu/nl/...playport-+-hdmi/p/1460755 (€1849)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Awesomegames
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 18:33
Voordat je het hier vraagt en vage links post, kan je even 30 seconden research doen op Google. SCAM!!!

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 01-02-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindhondt
camus86 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 06:14:
[...]

2 x een GTX970 gekocht maar niks ontvangen. Mijn eigen domme fout natuurlijk maar kan nu dus nog niet gamen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:38
camus86 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 06:14:
[...]

het is onder de boeven al lang bekend dat er grote schaarste is onder videokaarten, marktplaats en facebook staan helemaal vol met scams. Ik zou überhaupt nooit iets laten verzenden (ondanks het virus) tenzij iemand over meerdere jaren goeie recenties ontvangen heeft.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephmeister
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
RogerWilco2 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:55:
[...]

Ik heb het idee dat er voor de goedkoopste kaarten, zoal de ASUS TUF en de Gigabyte Eagle nog mensen zijn die in de wachtrij staan sinds launchday, in het ieder geval voor de 3080, en voor jou kennelijk ook voor de 3070.
Dat denk ik, omdat mensen die hier rapporteren dat ze wel dergelijke kaarten hebben ontvangen, tot nu toe allemaal op launchday besteld lijken te hebben.
Ik heb mijn kaart op de launch date besteld en is nog steeds niet binnen. Ik denk dat de meeste mensen die op de Eagle 3070 aan het wachten zijn hem op launch date besteld hebben.
Duurdere kaarten lijken wel beter leverbaar, hoewel ook niet alle modellen. Ik heb niet zo opgelet of er van de ASUS STRIX nog mensen al vanaf launchday in de rij staan, die rij lijkt ook nog erg lang.
Ik heb het alleen voor Gigabyte 3070 modellen bij gehouden en daar zie je dat de gaming en vision veel meer geleverd worden. Deze modellen zijn nu zelfs uit voorraad leverbaar. Van de Eagle 3070 non OC weet ik zeker dat er na launch date geen levering meer is gekomen bij CD romland. Bij megekko zijn vorige week 2 !?! Eagle non OC kaarten geleverd.

Ik heb contact gehad met Gigabyte en die hebben bevestigd dat de Eagle 3070 non OC nog steeds in productie is. Hun verwijzen door naar de webshops als het gaat om leveringen. Als je het aan de webshops vraagt dat wijzen hun naar de leverancier. Kastje naar de muur verhaal dus. Een van de twee verteld dus niet de waarheid.

Ik ga iig veel meer druk zetten op de webshop. Ik hoop dat meer mensen dat gaan doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgamer145
  • Laatst online: 22-09 08:04
Stephmeister schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Ik heb mijn kaart op de launch date besteld en is nog steeds niet binnen. Ik denk dat de meeste mensen die op de Eagle 3070 aan het wachten zijn hem op launch date besteld hebben.

[...]

Ik heb het alleen voor Gigabyte 3070 modellen bij gehouden en daar zie je dat de gaming en vision veel meer geleverd worden. Deze modellen zijn nu zelfs uit voorraad leverbaar. Van de Eagle 3070 non OC weet ik zeker dat er na launch date geen levering meer is gekomen bij CD romland. Bij megekko zijn vorige week 2 !?! Eagle non OC kaarten geleverd.

Ik heb contact gehad met Gigabyte en die hebben bevestigd dat de Eagle 3070 non OC nog steeds in productie is. Hun verwijzen door naar de webshops als het gaat om leveringen. Als je het aan de webshops vraagt dat wijzen hun naar de leverancier. Kastje naar de muur verhaal dus. Een van de twee verteld dus niet de waarheid.

Ik ga iig veel meer druk zetten op de webshop. Ik hoop dat meer mensen dat gaan doen!
Ja echt hoor, het blijft maar doorgaan |:( Blijft niet makkelijk informatie ergens kunnen halen
Enige info die je mogelijk zou kunnen krijgen over leveringen is hier: https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Awesomegames schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:45:
[...]

Voordat je het hier vraagt en vage links post, kan je even 30 seconden research doen op Google. SCAM!!!
Snap ook echt niet hoe mensen denken. Oh de grote bekende retailers die al jaren in de running zijn hebben geen en/of overpriced voorraden, deze nieuwe en onbekende site heeft flinke voorraden voor MSRP. Dat zal vast betrouwbaar zijn! Even afrekenen met iDeal, overboeking of bitcoins, alleen nog een paar dagen wachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
  • Laatst online: 30-08 12:30
Rgamer145 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:13:
[...]

Ja echt hoor, het blijft maar doorgaan |:( Blijft niet makkelijk informatie ergens kunnen halen
Enige info die je mogelijk zou kunnen krijgen over leveringen is hier: https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs
Is die leveringsdata ook te gebruiken voor andere shops en in andere landen? Wat ik bedoel, is er iets van correlatie of een verband uit te halen?

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robindhondt
aminam schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:54:
[...]

het is onder de boeven al lang bekend dat er grote schaarste is onder videokaarten, marktplaats en facebook staan helemaal vol met scams. Ik zou überhaupt nooit iets laten verzenden (ondanks het virus) tenzij iemand over meerdere jaren goeie recenties ontvangen heeft.
Ik heb hier inderdaad van geleerd. Zo zie je maar dat wanneer iemand 13 jaar op MP zit met 6 5 sterren reacties nog niet te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgamer145
  • Laatst online: 22-09 08:04
MachIV schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:17:
[...]

Is die leveringsdata ook te gebruiken voor andere shops en in andere landen? Wat ik bedoel, is er iets van correlatie of een verband uit te halen?
Misschien, maar misschien niet. Maar je kan wel zien wat er word verwacht op andere plekken. Dus er is een mogelijkheid dat webwinkels hier ook wat krijgen.
Het is dus niet perse vaste info, maar het is meer dan geen info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robindhondt schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Ik heb hier inderdaad van geleerd. Zo zie je maar dat wanneer iemand 13 jaar op MP zit met 6 5 sterren reacties nog niet te vertrouwen is.
En als één persoon geen feedback geeft, staat het er pas na 3 weken op. Genoeg tijd om wat op te lichten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen71974
  • Laatst online: 22-09 09:44
huntedjohan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Sinds 15 januari geen enkele MSI 3060Ti Gaming X Trio meer binnengekomen bij Alternate.nl lijkt het (ben 1 plaatsje gestegen, dat lijkt me dan een annulering). Begin de hoop te verliezen deze nog ergens voor eind Maart te zien (plaats 23 in de wachtrij nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephmeister
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:16:
[...]

Snap ook echt niet hoe mensen denken. Oh de grote bekende retailers die al jaren in de running zijn hebben geen en/of overpriced voorraden, deze nieuwe en onbekende site heeft flinke voorraden voor MSRP. Dat zal vast betrouwbaar zijn! Even afrekenen met iDeal, overboeking of bitcoins, alleen nog een paar dagen wachten!!!
Thanks voor de link....ik heb even een stuk eruit gepakt....

Why have you removed the tables for the RTX 3070 and 3090?
We have reached a point where we have been able to offer all of the customers in the queues for these graphics cards at least one alternative option. The few pre-order customers remaining have decided to wait for the card that they have chosen and they also have the option to change to a different card should one come into stock. All of the free stock we receive for RTX 3060 Ti, 3070 and 3090 will be listed on the Scan website as per normal going forward. As more stock becomes available we will provide our usual ETA dates on the individual product pages so there is no longer a need to manually maintain a table on the FAQ page for these models.

Hier zit in mijn ogen het probleem, er zijn gewoon alternatieven leverbaar (voor de 3070). Ik heb hier ook naar gevraagd bij de webshop maar die zeggen simpel weg "je kunt je order cancellen en dan een andere bestellen" maar dan natuurlijk wel tegen de prijs van nu. Ze hebben tegen mij gezegt dat ze eventueel de verzendkosten willen vergoeden!?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Naar mate er meer stock is zullen andere kaarten ook sneller binnenkomen of zullen de prijzen ook weer dalen. Ik vermoed dat we door het Chinees Nieuwjaar nog even wat geduld gaan moeten hebben, maar in Maart of April zal de situatie wel weer wat stabiliseren.

Pagina: 1 ... 460 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord