Ziet er mooi en strak uit. Enjoy!sharkforce schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:51:
[Afbeelding] [Afbeelding]
EINDELIJK zit m'n RTX 3080 Waterforce er in en werkend. Na een kapot moederbord op de dag dat mijn kaart geleverd werd meteen nieuwe besteld dus moest nog een dag extra wachten![]()
Nu heerlijk genieten van m'n games op 4K
Dankjewel allemaal voor de tips en veel succes met het wachten het is het dubbel en dwars waard
Ik vrees dat ook, hoop bijna dat het defecten zijn, het alternatief is iets waar ik niet aan wil denken. Dat er dus TOCH kapers op de kust tussen aanlevering en uitlevering van de webshop zitten.Bumz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:46:
[...]
Bij de laatste lading ben ik van plek 4 gegaan naar geleverd voor mijn 3080 Gaming OC. De lading ervoor ging ik van plek 13 naar 4, terwijl degene op plek 12 wel al zijn kaart kreeg. Het lijkt erop dat bij elke levering weer klanten (ivm defecten?) vooraan in de rij terecht komen.
En ik ga nog steeds uit van het goede in de mensen, dus dat een Megekko, Alternate en de meeste webshops gewoon niet meer binnen krijgen.
Ik stond 5 minuten geleden nog op positie 2, nu een mail ontvangen van Megekko dat mijn bestelling verzonden is
Gefeliciteerd! Welke kaart?Capernatious schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:12:
Ik stond 5 minuten geleden nog op positie 2, nu een mail ontvangen van Megekko dat mijn bestelling verzonden is
2960 euro voor een Asus Strix 3090 White bij Megekko ??!
https://www.megekko.nl/pr...0-24-GB-GDDR6X-Videokaart
Zijn ze daar he-le-maal de weg kwijt geraakt ?
Hier verbleken zelfs de MAX-ICT prijzen bij ...
https://maxict.nl/asus-st...-gb-gddr6x-p18437246.html
https://www.megekko.nl/pr...0-24-GB-GDDR6X-Videokaart
Zijn ze daar he-le-maal de weg kwijt geraakt ?

Hier verbleken zelfs de MAX-ICT prijzen bij ...
https://maxict.nl/asus-st...-gb-gddr6x-p18437246.html
Heeft iemand een soortgelijke ervaring met Meggeko als de onderstaande?
Vandaag bestelde ik een videokaart, deze was op voorraad.
Ne de succesvolle betalen was het product van de webshop verdwenen.
Ik heb een orderbevestiging binnen gehad met een link naar de website met de orderstatus.
Op deze pagina staat het volgende.

Nu krijg ik deze mail binnen, maar op de online pagina met de orderstatus staat wel dat deze alsnog morgen geleverd zal worden.
Ik heb een orderbevestiging binnen gehad met een link naar de website met de orderstatus.

Nu krijg ik deze mail binnen, maar op de online pagina met de orderstatus staat wel dat deze alsnog morgen geleverd zal worden.

Ik heb deze vandaag ook besteld. Toen de kaart van de site was verdwenen stond er een wachtrij van 33 personen. Ik was de 8ste en ik heb een halfuur geleden een track&trace gekregen.Boost9898 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:20:
Heeft iemand een soortgelijke ervaring met Meggeko als de onderstaande?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze zijn misschien nog bezig met inpakken of ze hebben er te veel verkocht.
Oh dat is dus goed nieuws.Denym schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:25:
[...]
Ik heb deze vandaag ook besteld. Toen de kaart van de site was verdwenen stond er een wachtrij van 33 personen. Ik was de 8ste en ik heb een halfuur geleden een track&trace gekregen.
Ze zijn misschien nog bezig met inpakken of ze hebben er te veel verkocht.
Hoe laat heb je je bevestingsmail gehad en de mail met je track and trace als ik vragen mag?
Dan ben ik benieuwd of de wachtrij as we speak nog daalt.
Dit is een heel goed model 3080 dus eigenlijk wil ik hem wel.
Maar ik ben bang dat ik weken moet wachten.
Ik krijg zojuist een kleine hartverzakking door m'n positie te checken bij Alternate: "Deze order is reeds verzonden. Het wachten is voorbij!" (uiteraard al een paar keer eerder vandaag gecheckt
).
Dit is mijn wachtrij verloop:
Kaart: MSI RTX 3080 Suprim X 10G.
Shop: Alternate.nl
Besteld: Vrijdag 11-12-2020 (plek 55).
Update: 28-01-2021 (verzonden) (was 1).
Verloop: 55, 32, 24, 4, 1, verzonden. Totaal dus ongeveer 1,5 maand in de rij gestaan.
Ik hou nog een slag om de arm want ik zie de kaart gek genoeg zowel niet meer in Orderstatus als Orderhistorie. Ook geen melding in de PostNL app en ook geen mail van DHL. De verandering van de status is wel vanavond gebeurd want eerder stond ik nog gewoon op 1 (zoals de laatste paar weken). Zijn andere wachters ook omlaag gegaan in de Alternate.nl queue voor de 3080 Suprim X?
edit: inmiddels DHL verzendbevestiging in de mail.
Verloop: 55, 32, 24, 4, 1, verzonden. Totaal dus ongeveer 1,5 maand in de rij gestaan.
Ik hou nog een slag om de arm want ik zie de kaart gek genoeg zowel niet meer in Orderstatus als Orderhistorie. Ook geen melding in de PostNL app en ook geen mail van DHL. De verandering van de status is wel vanavond gebeurd want eerder stond ik nog gewoon op 1 (zoals de laatste paar weken). Zijn andere wachters ook omlaag gegaan in de Alternate.nl queue voor de 3080 Suprim X?
edit: inmiddels DHL verzendbevestiging in de mail.
[ Voor 3% gewijzigd door temp00 op 28-01-2021 21:23 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Ik had een MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G kaart besteld!
Ik heb vandaag de Suprim X bij megekko besteld maar kreeg helaas later de mail dat deze niet op voorraad is. Toen ik keek naar de wachtrij stond ik op 8/27. Als ik nu kijk zie ik 4/23. Dus het is niet op voorraad maar ik daal nog wel in de wachtrij. Mensen ervaring of het kan dat deze alsnog vanavond verstuurd wordt?
Ik had mijn order voor zelfde kaaart geannuleerd, omdat er sinds 25 december geen beweging was bij Alternate, denk niet dat er veel zijn binnengekomentemp00 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:01:
Ik krijg zojuist een kleine hartverzakking door m'n positie te checken bij Alternate: "Deze order is reeds verzonden. Het wachten is voorbij!" (uiteraard al een paar keer eerder vandaag gecheckt).
Ik heb twee vragen aan jullie...
Weten jullie of er nog veel mensen aan het wachten zijn op een kaart die op de launch date besteld is?
Heeft iemand een 3070 Eagle non OC besteld bij megekko en zo ja hoeveel plekken is hij/zij deze week gedaald op de lijst?
Ik zelf zit al sinds de launch date te wachten.
Weten jullie of er nog veel mensen aan het wachten zijn op een kaart die op de launch date besteld is?
Heeft iemand een 3070 Eagle non OC besteld bij megekko en zo ja hoeveel plekken is hij/zij deze week gedaald op de lijst?
Ik stond op 4 en zie ook in de wachtrijtool dat hij verzonden is.temp00 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:01:
Zijn andere wachters ook omlaag gegaan in de Alternate.nl queue voor de 3080 Suprim X?
Ik heb Azerty ook gemailed en ik kreeg dit als antwoord:MadD0g schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:04:
[...]
Via deze e-mail willen we je graag de wekelijkse update geven over de levering van je order W0.
Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G - Videokaar. Onze leverancier verwacht het product naar ons te kunnen verzenden op vrijdag 30 april 2021, 2 tot 3 werkdagen daarna zal het product bij jou bezorgd worden.
Let op: het product is op dit moment nog niet binnen bij onze leverancier, dus het gaat om een verwachte levertijd. We gaan wekelijks, of op de dag voordat de levertermijn verloopt, een nieuwe status aan je versturen per mail. Dit zodat je hier niet zelf weer navraag over hoeft te doen.
Graag verzoeken we je uitsluitend op deze mail te reageren als je door deze indicatie een wijziging in de order wilt doen. Hierdoor zal jouw vraag direct bij de juiste collega uitkomen en kunnen we je sneller helpen.
Deze heb ik gisteren gekregen besteld op 23-12-2020 sta nu 8e in de rij
Goedenavond Zafer,
Hartelijk bedankt voor jouw bericht.
Momenteel is de verwachte levertijd helaas onbekend.
Hierdoor kan ik je helaas kan ik je hierdoor geen indicatie geven.
Op onze wachtrij pagina vindt je jouw positie in de wachtrij en meer informatie omtrent de videokaarten.
https://azerty.nl/wachtrij
Mochten er verder nog vragen zijn, vernemen wij dit graag.
Ik snap dus niet hoe ze tegen jou zeggen dat jouw kaart pas eind april komt
Deze heb ik ook besteld rond 15:20 , toen stond nog dat hij op voorraad was, na het betalen was de advertentie verdwenen:WilliamP schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:15:
Ik heb vandaag de Suprim X bij megekko besteld maar kreeg helaas later de mail dat deze niet op voorraad is. Toen ik keek naar de wachtrij stond ik op 8/27. Als ik nu kijk zie ik 4/23. Dus het is niet op voorraad maar ik daal nog wel in de wachtrij. Mensen ervaring of het kan dat deze alsnog vanavond verstuurd wordt?
Artikelnr: 295473
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G
Jouw positie: 23 van de 23
En op de site staat leverdatum 29-01, ik geloof niet dat ze 30+ van deze kaarten hebben gekregen, als ik weer moet wachten annuleer ik de kaart
In de mail staat weer:
1x 295473 VGA MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G In ons magazijn verwacht: onbekend
1x 295728 Nvidia : Call of Duty Black Ops Cold War Op voorraad
[ Voor 9% gewijzigd door Q_7 op 28-01-2021 20:46 ]
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Blij dat ik 6 januari toch nog even snel een bestelling heb geplaatst voor de 3080 Ventus 3X OC bij SiComputers. Nog een normale prijs (3080 onder 800€!?), nu is ie zelfs bij hen bijna 900 piek...
Welke plek sta je?Bearlify schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:53:
Blij dat ik 6 januari toch nog even snel een bestelling heb geplaatst voor de 3080 Ventus 3X OC bij SiComputers. Nog een normale prijs (3080 onder 800€!?), nu is ie zelfs bij hen bijna 900 piek...
Ik sta op 5 voor die kaart.
Ja ik zie hem bij historie staan op uitgeleverd. Is dus gefactureerd en zal vanavond verzendklaar gemaakt worden.temp00 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:31:
@Morti Ah dat is goed nieuws. Zie jij de kaart nog wel terug in je Orderhistorie of Orderstatus? Ik namelijk niet.
Kan volgens even duren voordat het zichtbaar wordt bij historie
Laatste keer dat ik het vroeg was de 18de, toen op nr. 7. Zal ze ff een mailtje sturen met vraag om update. Hoe lang sta jij al in de wachtrij?EwaJurjen01 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:56:
[...]
Welke plek sta je?
Ik sta op 5 voor die kaart.
Ik sta vanaf 5 januari ergens rond de middag in de rij. Toen ik het maandag vroeg was ik 5e, begon op plek 9.Bearlify schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:59:
[...]
Laatste keer dat ik het vroeg was de 18de, toen op nr. 7. Zal ze ff een mailtje sturen met vraag om update. Hoe lang sta jij al in de wachtrij?
Over de MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G bij Megekko:
15:14 bevestigingsmail
18:50 track&trace mail
Ah tof, verwachtte eigenlijk dat er helemaal geen beweging in zou zittenEwaJurjen01 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:01:
[...]
Ik sta vanaf 5 januari ergens rond de middag in de rij. Toen ik het maandag vroeg was ik 5e, begon op plek 9.

Alternate heeft mininaal 8 rtx 3080 msi gaming x trios binnen gehad.
Verzendbevestiging gehad zojuist:)

[ Voor 36% gewijzigd door daveytje op 28-01-2021 21:08 ]
Noo, ik ben echt 2 minuten later en sta op plek 4, erg zuur haha. Maar gefeliciteerdDenym schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:03:
Over de MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G bij Megekko:
Volgens mij is de rtx ventus 3080 een van de enige 3080s die ze überhaupt hebben uitgeleverd voorzover ze mij konden vertellen.Bearlify schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:05:
[...]
Ah tof, verwachtte eigenlijk dat er helemaal geen beweging in zou zitten
9 stuks.daveytje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:05:
Alternate heeft mininaal 8 rtx 3080 msi gaming x trios binnen gehad.
[Afbeelding]
Geen idee dit is wat ik voor de 2e week op rij heb gekregen met de datum 30april van AZERTY is om gek van te worden zeker als je ziet dat er bij andere shops wel kaarten geleverd wordenzafer94 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:31:
[...]
Ik heb Azerty ook gemailed en ik kreeg dit als antwoord:
Goedenavond Zafer,
Hartelijk bedankt voor jouw bericht.
Momenteel is de verwachte levertijd helaas onbekend.
Hierdoor kan ik je helaas kan ik je hierdoor geen indicatie geven.
Op onze wachtrij pagina vindt je jouw positie in de wachtrij en meer informatie omtrent de videokaarten.
https://azerty.nl/wachtrij
Mochten er verder nog vragen zijn, vernemen wij dit graag.
Ik snap dus niet hoe ze tegen jou zeggen dat jouw kaart pas eind april komt
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1694007?
GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti Eagle OC 8G grafische kaart - 639€
edit: and its gone..
GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti Eagle OC 8G grafische kaart - 639€
edit: and its gone..
[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 28-01-2021 22:14 ]
Je staat niet eens zo ver in de wachtrij... Ik snap er niks van.MadD0g schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:05:
[...]
Geen idee dit is wat ik voor de 2e week op rij heb gekregen met de datum 30april van AZERTY is om gek van te worden zeker als je ziet dat er bij andere shops wel kaarten geleverd worden
Ik vroeg of ik ook wekelijks updates kon krijgen, toen kreeg ik als antwoord dat dat afhing van de besteld kaart. Als er geen verwachtte levertijd is kunnen ze je ook geen update geven blijkbaar
Ach ik wacht het rustig af en hou stille hoop dat er snel een levering komt en doe het voorlopig nog met me 970zafer94 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:17:
[...]
Je staat niet eens zo ver in de wachtrij... Ik snap er niks van.
Ik vroeg of ik ook wekelijks updates kon krijgen, toen kreeg ik als antwoord dat dat afhing van de besteld kaart. Als er geen verwachtte levertijd is kunnen ze je ook geen update geven blijkbaar
Mannen,
Ik heb halverwege december een order geplaatst voor een MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC Videokaart. Nu zie ik iedereen het hebben over een plek in de wachtrij. Waar vind ik die? Besteld op Megekko.
Ik heb halverwege december een order geplaatst voor een MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC Videokaart. Nu zie ik iedereen het hebben over een plek in de wachtrij. Waar vind ik die? Besteld op Megekko.
Zojuist 9 plekken verschoven op de 3080 x trio MSI op alternate, mag plekje 28 warm gaan maken
Ongeveer 15 cm naar onderen
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Ik voel mij een digibeet, maar ik kan echt niets vinden erover
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080
Het staat in de topicwarning (dat grote rode vlak onderaan deze pagina)
Ik dank je zeer, voel mij zeer stom nu hahaha!temp00 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:45:
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080
No worries
Ik ben ook weer 2 plaatsjes gezakt van 28 naar 26. Maar of dit nou levering is of annuleringen. Who knows. Vorige keer dat ik schoof was op 20 januari.
Alternate.nl 28e -> 26e
ASUS TUF GAMING RTX 3080 10G GAMING
Alternate.nl 28e -> 26e
ASUS TUF GAMING RTX 3080 10G GAMING
[ Voor 11% gewijzigd door Raven_X3 op 28-01-2021 23:10 ]
S-I-Gang!Bearlify schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:53:
Ik heb daar 01/10 zelf een 3080 Strix besteld aan een normale prijs
Maar ik vrees dat ze niet erg gehaast zullen zijn deze uit te leveren. Zeker aangezien ASUS bijvoorbeeld de prijs ook al omhoog heeft gegooid.
In ieder geval denk ik nu exact hetzelfde als drie maanden geleden: "Hopelijk heb ik hem voor kerstmis"
17-09-2020 bij Alternate een 3080 strix oc besteld
begon op 109 nu 42 in de wachtrij
Rustig wachten en hopen dat die voor eind maart binnen is.
Gr
Nick
Gr
Nick
mijn non oc tuf 3080 is eindelijk geleverd van megekko. de eerste 10 minuten op launch besteld... 4 maand geduld moeten hebben.
Like retro longplays? check out my youtube channel
Gaat niet gebeuren, geloof me.Nolska schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:07:
17-09-2020 bij Alternate een 3080 strix oc besteld
Gr
Nick
Kan iemand de link voor de discord posten?
https://maxict.nl/gigabyt...xhdmi-2xdp-p18182597.html
Gigabyte Gigabyte RTX3070 VISION OC 8GB GDDR6 2xHDMI 2xDP
40 stuks beschikbaar voor 864 euro, nog te doen.
Wat een gekte... Mijn MSI Suprim X 3080 heb ik ooit voor 899 euro in bestelling gezet bij Informatique, die ga ik nooit meer annuleren, al zou ik nog maanden moeten wachten. No way dat ik daar de 1199 voor ga betalen waar ie nu op staat. Dan maar wat meer oudere games op de backlog wegwerken die op mijn GTX 1080 ook nog wel draaien.
MaxICT staat er niet bepaald om bekend dat ze hun leverdata waar kunnen maken helaas.robindhondt schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 01:40:
https://maxict.nl/gigabyt...xhdmi-2xdp-p18182597.html
Je zou toch denken dat in een industrie als deze zulke problemen minder zouden voorkomen. Gemiddeld genomen gaan dingen in de computerwereld wel beter geregeld en wat meer gestroomlijnd. Zijn vaak toch mensen die meer/beter in staat zijn om over dingen na te denken.
[ Voor 17% gewijzigd door Toaru op 29-01-2021 02:50 ]
Door zelf een aantal plaatsten hoger 9 te zakken dus of iemand moet geannuleerd hebben maar dat lijkt mij niet.
Als je het niet erg vind dat de kaart heel lelijk is : hier nog 1 3090, ik wacht nog wel een jaar of 3 met deze prijzen....
Wow, dat betekent dat ze dus wel bestaan! Gefeliciteerd.zaj schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:40:
mijn non oc tuf 3080 is eindelijk geleverd van megekko. de eerste 10 minuten op launch besteld... 4 maand geduld moeten hebben.
Ik heb er 1 2 uur na launch bij Alternate besteld (toen bleek dat de FEs niet kwamen) en sta nog op plek 68.
[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 29-01-2021 08:03 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Update van Azerty :
MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G - Videokaart - 10 GB GDDR6X - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI 2.1, 3x DisplayPort 1.4a
Artikelnummer 4377405 | Jouw positie 3/60
Sinds 18 januari is er niet 1 kaart geleverd, in zo'n 10 dagen 55 bestellingen erbij, echt ziek....
MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G - Videokaart - 10 GB GDDR6X - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI 2.1, 3x DisplayPort 1.4a
Sinds 18 januari is er niet 1 kaart geleverd, in zo'n 10 dagen 55 bestellingen erbij, echt ziek....
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Die bestelling erbij komt omdat Azerty de enige is die nog onder de 1000 zit qua prijs. Alternate zit op 1189 op het moment.Q_7 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:56:
Update van Azerty :
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
NVidia heeft ondertussen de verkoop van de Founders Edition in heel Europa gestaakt:
https://www.tweaktown.com...ions-in-europe/index.html
Ze claimen dat enkel omdat de FEs even van de Nvidia site zijn verdwenen. Nvdia heeft ondertussen verduidelijkt dat het een technische fout was en de FEs staan terug online.Baltar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:59:
NVidia heeft ondertussen de verkoop van de Founders Edition in heel Europa gestaakt:
https://shop.nvidia.com/d...I~3,PNY~2,RAZER~0,ZOTAC~15v3n schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:03:
[...]
Ze claimen dat enkel omdat de FEs even van de Nvidia site zijn verdwenen. Nvdia heeft ondertussen verduidelijkt dat het een technische fout was en de FEs staan terug online.
De 3080FE staat inderdaad nog gewoon in de store. Wachtend op voorraad.
Ok, normaal gesproken is TweakTown wel een betrouwbare site maar ze zijn blijkbaar ook niet wars van wat sensatiejournalistiek...5v3n schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:03:
[...]
Ze claimen dat enkel omdat de FEs even van de Nvidia site zijn verdwenen. Nvdia heeft ondertussen verduidelijkt dat het een technische fout was en de FEs staan terug online.
Gelukkig maar want dat zou de schaarste in Europa nog veel groter maken.
Hier ook een 3070 Eagle non OC op de launch date besteld, alleen dan bij Azerty. Sinds dat Azerty hun wachtrij system online heeft gezet (17 december) ben ik maar 4 plekken naar beneden gegaan (van 31 naar plek 27). Deze week toen ze bij Azerty binnenkwamen 2 naar beneden gegaan.Stephmeister schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:30:
Ik heb twee vragen aan jullie...
[ Voor 5% gewijzigd door Patbott op 29-01-2021 09:36 ]
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G Videokaart voor 629 bij megekko
https://www.megekko.nl/pr...i-GAMING-OC-8G-Videokaart
Ik lees al een tijdje mee, ik heb deze besteld. Bedankt voor de heads up, volgens de bevestiging moet de kaart morgen al binnen komen. Had niet gedacht een 3060 ti nog te kunnen vinden, dus mooie verrassing!Nynke4 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:43:
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G Videokaart voor 629 bij megekko
Ok, dan zit de vaart er bij Azerty dus ook niet echt in.Patbott schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:35:
[...]
Hier ook een 3070 Eagle non OC op de launch date besteld, alleen dan bij Azerty. Sinds dat Azerty hun wachtrij system online heeft gezet (17 december) ben ik maar 4 plekken naar beneden gegaan (van 31 naar plek 27). Deze week toen ze bij Azerty binnenkwamen 2 naar beneden gegaan.
Ik heb contact gehad met Gigabyte en die erkende dat er een gebrek is aan chips. Ze hebben wel bevestigd dat de 3070 Eagle non OC nog steeds in productie is. Maar voor leveringen en stock levels verwijzen ze naar de shops. Misschien is het dus zo dat de shops niet achter de goedkopere varianten aangaan. Ik vindt het een "beetje" frustrerend dat je vandaag een 3070 kunt bestellen die je morgen in huis hebt maar dat er van de goedkopere varianten geen enkele kaart beschikbaar komt....of misschien twee kaarten.
Ik heb wel eens gevraagd of ik een andere kaart kon krijgen tegen de prijs bij de launch date (toen ik mijn kaart bestelde), dat was natuurlijk niet mogelijk. Ze wilden wel de verzendkosten voor hun rekening nemen.....poehoewww mag wat kosten.
Misschien moeten we wat minder lief tegen die webshops zijn.
Ik ben het al een tijdje niet meer aan het volgen aangezien ik reeds een 3070 Ventus 3X heb kunnen bemachtigen midden december.
Stond lang in de wachtrij voor een 3070 vision oc bij Megekko.
Wat een prijzen momenteel voor die 3070 vision.
899 EUR
Prijzen megekko toen ik bestelling had geplaatst:
30-11-2020: Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G - 589 EUR
05-12-2020: Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC 8G - 639 EUR
Schandalig toch wel...
Zeer blij dat ik toch beslist had om op de kar te springen in december.
Wou eerst wachten tot de hype voorbij was en tegen februari bestelling plaatsen...
Wat een prijzen momenteel voor die 3070 vision.

899 EUR

Schandalig toch wel...
Wou eerst wachten tot de hype voorbij was en tegen februari bestelling plaatsen...
[ Voor 14% gewijzigd door frye op 29-01-2021 10:31 ]
Bij azerty
Voor de mensen die een rtx 3060ti willen.
Levering: Volgende werkdag
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Vision OC 8G --> voor €629,-
https://azerty.nl/product...rafische-kaart-8-gb-gddr6
EDIT: en hij is gesniped!
Voor de mensen die een rtx 3060ti willen.
Levering: Volgende werkdag
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Vision OC 8G --> voor €629,-
https://azerty.nl/product...rafische-kaart-8-gb-gddr6
EDIT: en hij is gesniped!
[ Voor 5% gewijzigd door Lucinario op 29-01-2021 11:24 ]
Ja, ik verwacht dat ze de 3080 Eagle non-OC die ik heb 'gekocht' voor 800 euro niet eens bestellen nu ze ze ook voor 1000 euro kunnen verkopen, gewoon hopen dat mensen afhaken...frye schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:28:
Ik ben het al een tijdje niet meer aan het volgen aangezien ik reeds een 3070 Ventus 3X heb kunnen bemachtigen midden december.
Wat een prijzen momenteel voor die 3070 vision.![]()
![]()
![]()
899 EUR![]()
Schandalig toch wel...
ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING
Besteld op 20 september 2020 bij Alternate NL
...
13-01-2021 plek 118
15-01-2021 plek 117
20-01-2021 plek 116
22-01-2021 plek 113
29-01-2021 plek 110
Besteld op 20 september 2020 bij Alternate NL
...
13-01-2021 plek 118
15-01-2021 plek 117
20-01-2021 plek 116
22-01-2021 plek 113
29-01-2021 plek 110
SiComputers heeft me geantwoord, sta nu op plek 6 door een annulering. Zij hebben dus sinds de 18de geen 3080 Ventus 3X OC ontvangen.
Die annulatie was ik. Misschien dom van me, omdat ik nu alleen nog 2x 3080 TUF non-oc in de rij heb (SiComputers plaats 4 en Tones plaats 100+).Bearlify schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:03:
SiComputers heeft me geantwoord, sta nu op plek 6 door een annulering. Zij hebben dus sinds de 18de geen 3080 Ventus 3X OC ontvangen.
Ha buurman!Bearlify schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:03:
Gaan ze een beetje oke om met annuleringen en het terug geven van je aanbetaalde bedrag?5v3n schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:05:
[...]
Die annulatie was ik. Misschien dom van me, omdat ik nu alleen nog 2x 3080 TUF non-oc in de rij heb (SiComputers plaats 4 en Tones plaats 100+).
Ik heb bij sicomputers eerder een preorder geannuleerd. Ik kreeg het geld netjes binnen een week terug op mijn rekening.EwaJurjen01 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:17:
[...]
Ha buurman!
[...]
Gaan ze een beetje oke om met annuleringen en het terug geven van je aanbetaalde bedrag?
Goedemorgen, huidige wachtrij voor de 3080 Suprim X bij Azerty staat momenteel op 60, mijn plek is 1 stuk naar beneden gegaan, ik vermoed dat iemand eruit gestapt is.
Azerty heeft zeer waarschijnlijk nog geen 3080 Suprim X'en ontvangen.
Ze hebben wel 3070 Ventus 2X OC van MSI ontvangen, hmm...
[ Voor 21% gewijzigd door TweetCu op 29-01-2021 11:32 ]
https://azerty.nl/product...-oc-videokaart-8-gb-gddr6
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC - Videokaart € 739,00
nu nog 56 op voorraad
nu nog 56 op voorraad
Prijs is wel fors voor een low-tier 3070. Maar zal wel massaal worden verkochtDareFace schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:30:
nu nog 56 op voorraad
Ze hebben binnen de 24u mijn annulatie bevestigd, en binnen 8 dagen had ik het geld.EwaJurjen01 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:17:
[...]
Ha buurman!
[...]
Gaan ze een beetje oke om met annuleringen en het terug geven van je aanbetaalde bedrag?
Die azerty MSI 3070 aan 739 eur;
Ik ga hem denk ik bestellen. Sta in de wachtrij voor een inno3d 3060 ti voor 459 eur, ook al sta ik op plek 3 verwacht ik dat dat nog een tijd kan duren.
Belachelijke prijs inderdaad maar verwacht dat als mijn 3060 binnen komt ik dan een vd twee ook kan verkopen en per saldo het me niet veel of niks kost.
Ik ga hem denk ik bestellen. Sta in de wachtrij voor een inno3d 3060 ti voor 459 eur, ook al sta ik op plek 3 verwacht ik dat dat nog een tijd kan duren.
Belachelijke prijs inderdaad maar verwacht dat als mijn 3060 binnen komt ik dan een vd twee ook kan verkopen en per saldo het me niet veel of niks kost.
Ik vond het serienummer van de kaart in het testrapport van Alternate. Ik heb EVGA gemaild en de situatie uitgelegd. Ik hoop dat ze in ieder geval kunnen uitzoeken wat er met de kaart is gebeurd (en misschien mij een kaart direct kunnen verkopen?)AWagen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:18:
[...]
Exact hetzelfde heb ik ook in precies dit tijdsbestek. Het enige waar ze op uit zijn is een credit zodat ze jouw kaart voor meer winst na recente prijsverhogingen kunnen verkopen.![]()
Zelf weiger ik hier vooralsnog aan toe te geven en heb ik contact gezocht met Inno3D welke vooralsnog behulpzaam lijken.
Situatie blijft natuurlijk dat ook al krijg ik een vervanging pas over 6 maanden, de prijs die ik er destijds voor betaald heb ongetwijfeld nog steeds lager zal zijn dan de verkoopprijzen tegen die tijd.
Alternate legt de schuld neer bij EVGA, die niets van zich zou hebben laten horen. Ik kan me niet voorstellen dat EVGA daar blij mee is. EVGA claimt op haar website 1-3 werkdagen voor rma's. Erg onwaarschijnlijk dus dat Alternate nog geen vervanging heeft gekregen, of überhaupt iets gehoord heeft. We wachten af...
Ik zie dat ze bij NBB bij de oosterburen een redelijk aantal kaarten in stock hebben dan wel niet in hun warehouse.
https://www.notebooksbill...rce+rtx+3000+serie+nvidia
Uiteraard met bijbehorende duitse markup prijs (die nog belachelijker is dan hier in NL) maar voor degene die hun eindejaar bonus nog kwijt moeten misschien
https://www.notebooksbill...rce+rtx+3000+serie+nvidia
Uiteraard met bijbehorende duitse markup prijs (die nog belachelijker is dan hier in NL) maar voor degene die hun eindejaar bonus nog kwijt moeten misschien
Wilde net een PC gaan kopen/bouwen , hoelang gaan die 3080's nog duren .
Als je er 1 pre-ordered moet je misschien nog maanden wachten ?
Koop ik liever een 3070 nu en switch ik later misschien wel naar een 3080.
Iemand die weet waarom er zo een groot tekort is aan de 3080 en aan andere kaarten weer niet ?
Iemand die weet waarom er zo een groot tekort is aan de 3080 en aan andere kaarten weer niet ?
Het "antwoord" op je vraag is al meerdere keren hier gepost. Zoek eens op perfect storm.User_TS schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:37:
Wilde net een PC gaan kopen/bouwen , hoelang gaan die 3080's nog duren .
Als ze nu net zo'n voorraad aan Ventus 3x binnen kregen kon ik eindelijk gamenDareFace schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:30:
nu nog 56 op voorraad

Yep, ik wacht op dezelfde kaartJoosie200 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Als ze nu net zo'n voorraad aan Ventus 3x binnen kregen kon ik eindelijk gamen
Bij Scan komen 3080's binnen waar geen wachtrij meer voor is. Die kaarten worden ingezet om andere wachtrijen te verhelpen (bron).
Wat me opvalt is de totale wachtrij (over alle 3080's). Bij Scan is die nu 448 groot. Als je in het Google docs bestand hieronder kijkt: Megekko 1561, Alternate 2661, Azerty 999, CDROMland 842, etc.
De hoop is dan dat je mag verwachten dat er meer 3080's naar NL komen, als de wachtrijen in andere landen verholpen zijn. Maar dan vraag ik me nog steeds waarom deze verdeling (zo het nu lijkt o.b.v. deze beperkte data) momenteel zo scheef is...
Wat me opvalt is de totale wachtrij (over alle 3080's). Bij Scan is die nu 448 groot. Als je in het Google docs bestand hieronder kijkt: Megekko 1561, Alternate 2661, Azerty 999, CDROMland 842, etc.
De hoop is dan dat je mag verwachten dat er meer 3080's naar NL komen, als de wachtrijen in andere landen verholpen zijn. Maar dan vraag ik me nog steeds waarom deze verdeling (zo het nu lijkt o.b.v. deze beperkte data) momenteel zo scheef is...
Pertinent onwaar volgens info vanuit Azerty zelf:TweetCu schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:29:
Goedemorgen, huidige wachtrij voor de 3080 Suprim X bij Azerty staat momenteel op 60, mijn plek is 1 stuk naar beneden gegaan, ik vermoed dat iemand eruit gestapt is.
18-1 & 15-1 is deze kaart geleverd. Zie https://azerty.nl/wachtrij
Erg kwalijk dat zelfs zaken als Megekko aan het scalpen zijn geslagen.frye schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:28:
Wat een prijzen momenteel voor die 3070 vision.![]()
![]()
![]()
899 EUR![]()
Schandalig toch wel...
18 december 2020 een 3090 gekocht voor 1749 Euro, vandaag 2199 Euro. Knetter gek! Das 450 euro verschil!
18-12-2020:
:strip_exif()/f/image/SUkXiNYlO84ziqBd4rbzBtAc.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag:
:strip_exif()/f/image/16AXoePnGmGUQSxF0mROnlo3.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zag ik ook, maar had ik besteld op de 22 Januari lijkt er nog niets te zijn verzonden (waarschijnlijk wel paar dagen geleden toen), af en toe 1 stukje naar beneden de wachtrij, tot nu toe van 41 naar 38, de wachtrij is sindsdien wel gegroeid naar 60.Aekaz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:57:
[...]
Pertinent onwaar volgens info vanuit Azerty zelf:
18-1 & 15-1 is deze kaart geleverd. Zie https://azerty.nl/wachtrij
[ Voor 9% gewijzigd door TweetCu op 29-01-2021 13:04 ]
Sindsdien is deze kaart ook niet meer geleverd volgens de website dus het lijkt me dan ook logisch dat je plek niet veranderd.TweetCu schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:03:
[...]
Dat zag ik ook, maar had ik besteld op de 22 Januari lijkt er nog niets te zijn verzonden (waarschijnlijk wel paar dagen geleden toen), af en toe 1 stukje naar beneden de wachtrij, tot nu toe van 41 naar 38, de wachtrij is sindsdien wel gegroeid naar 60.
Ik sta zelf op plek 48/60.
Met een gratis game tho!Furrr schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:01:
[...]
Erg kwalijk dat zelfs zaken als Megekko aan het scalpen zijn geslagen.
18 december 2020 een 3090 gekocht voor 1749 Euro, vandaag 2199 Euro. Knetter gek! Das 450 euro verschil!
18-12-2020:
[Afbeelding]
Vandaag:
[Afbeelding]
Zo zit ik ook een beetje. Ik heb ook een Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE 8G bij Megekko besteld, maar sta al een week of vier op plaats 74 ~ 80. In de updates die ze dagelijks geven staat bijna nooit dat er nieuwe Eagle non OC binnenkomen, maar woensdag zijn er eindelijk wel een paar binnen gekomen. Ik ben echter geen plek vooruit gegaan.Stephmeister schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:25:
[...]
Ok, dan zit de vaart er bij Azerty dus ook niet echt in.
Ik heb contact gehad met Gigabyte en die erkende dat er een gebrek is aan chips. Ze hebben wel bevestigd dat de 3070 Eagle non OC nog steeds in productie is. Maar voor leveringen en stock levels verwijzen ze naar de shops. Misschien is het dus zo dat de shops niet achter de goedkopere varianten aangaan. Ik vindt het een "beetje" frustrerend dat je vandaag een 3070 kunt bestellen die je morgen in huis hebt maar dat er van de goedkopere varianten geen enkele kaart beschikbaar komt....of misschien twee kaarten.
Ik heb wel eens gevraagd of ik een andere kaart kon krijgen tegen de prijs bij de launch date (toen ik mijn kaart bestelde), dat was natuurlijk niet mogelijk. Ze wilden wel de verzendkosten voor hun rekening nemen.....poehoewww mag wat kosten.
Misschien moeten we wat minder lief tegen die webshops zijn.
Ook de manier waarop Megekko de aantallen omschrijft is vrij frustrerend. De termen de ze hanteren:
* een behoorlijk aantal
* een royale hoeveelheid
* een significant aantal
* een redelijke hoeveelheid
* etc.
Deze termen zeggen me helemaal niks. Ik heb ze gemaild met de vraag wat dit precies inhoudt, maar krijg geen antwoord op m'n vraag in hun response. Iemand een idee wat deze termen betekenen?
Aha, in dat geval kan het dus zijn dat ze op elk hun levering gesorteerd en mogelijk nagekeken hebben, en opeens ergens vandaag, morgen, of volgende week we een email kunnen verwachten dat ze verzonden worden...Aekaz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:05:
[...]
Sindsdien is deze kaart ook niet meer geleverd volgens de website dus het lijkt me dan ook logisch dat je plek niet veranderd.
Ik sta zelf op plek 48/60.
We zullen zien.
Dit vond ik zelf ook best vaag. Ik snap dat ze misschien niet exacte getalen willen geven of dat niet kunnen maar ik stond zelf in de rij voor een ASUS ROG-STRIX 3080 O10G (inmiddels gecanceled) en er stond dat er een lading ASUS binnen kwam met de beschrijving ''Redelijke aantallen (in de mix)!'' en dat betekende dat er maar 2 kaarten van de ROG STRIX binnen waren gekomenModuo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:09:
[...]
Zo zit ik ook een beetje. Ik heb ook een Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE 8G bij Megekko besteld, maar sta al een week of vier op plaats 74 ~ 80. In de updates die ze dagelijks geven staat bijna nooit dat er nieuwe Eagle non OC binnenkomen, maar woensdag zijn er eindelijk wel een paar binnen gekomen. Ik ben echter geen plek vooruit gegaan.
Ook de manier waarop Megekko de aantallen omschrijft is vrij frustrerend. De termen de ze hanteren:
* een behoorlijk aantal
* een royale hoeveelheid
* een significant aantal
* etc.
Deze termen zeggen me helemaal niks. Ik heb ze gemaild met de vraag wat dit precies inhoudt, maar krijg geen antwoord op m'n vraag in hun response. Iemand een idee wat deze termen betekenen?
Ik heb een paar dagen geleden telefonisch contact gehad m.b.t. keuze tussen TUF, Gaming X & Suprim X en qua overvall view van desbetreffende medewerker leek MSI beter te leveren, waarbij leveringen gaming & suprim qua aantallen vrijwel geen verschil in zat. Doordat de wachtrij voor de suprim een stuk korter is daar maar voor gekozen. In hoeverre dit ook het snelst geleverd gaat worden, who knows....TweetCu schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:10:
[...]
Aha, in dat geval kan het dus zijn dat ze op elk hun levering gesorteerd en mogelijk nagekeken hebben, en opeens ergens vandaag, morgen, of volgende week we een email kunnen verwachten dat ze verzonden worden...
We zullen zien.
Ze hebben waarschijnlijk geen flauw idee hoeveel, maar door het te laten lijken dat het er veel zijn proberen ze nieuwe pre orders te krijgen naar mijn ideeModuo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:09:
[...]
Zo zit ik ook een beetje. Ik heb ook een Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE 8G bij Megekko besteld, maar sta al een week of vier op plaats 74 ~ 80. In de updates die ze dagelijks geven staat bijna nooit dat er nieuwe Eagle non OC binnenkomen, maar woensdag zijn er eindelijk wel een paar binnen gekomen. Ik ben echter geen plek vooruit gegaan.
* een behoorlijk aantal
* een royale hoeveelheid
* een significant aantal
* etc.
Voor de 3060 Ti (non-OC) heb ik contact gehad met Megekko, en die zijn op een hand te tellen. Ik gok dat hetzelfde wel geld voor de 3070 variant (hoewel ik die er vaker tussen zie staan):Moduo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:09:
[...]
* een behoorlijk aantal
* een royale hoeveelheid
* een significant aantal
* etc.
Deze kaart is sinds 2 december wel degelijk meerdere malen geleverd geweest, maar wel echt in kleine aantallen, zie (2 tot 5). Hierdoor gaat deze voorraad dus helaas niet echt snel.
Preorderen kan op het moment niet op Megekko geloof ik?Pendex schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:13:
[...]
Ze hebben waarschijnlijk geen flauw idee hoeveel, maar door het te laten lijken dat het er veel zijn proberen ze nieuwe pre orders te krijgen naar mijn idee
Het hoeft niet per se aan Megekko te liggen.Furrr schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:01:
[...]
Erg kwalijk dat zelfs zaken als Megekko aan het scalpen zijn geslagen.
Er blijkt schaarste te zijn markt op GPU's en op componenten die nodig zijn voor het maken van videokaarten. Prijzen voor fabricage gaan omhoog, dus inkoopprijzen voor resellers ook.
Ik ben het met je eens dat die inkoopstijging vast geen 450 euro is, maar kan me wel voorstellen dat een reseller zich wat wil indekken.
sigloos
Misschien, maar dan moeten ze niet op het geld gaan zitten voor die kaarten._mARCO_ schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:15:
[...]
Het hoeft niet per se aan Megekko te liggen.
Er blijkt schaarste te zijn markt op GPU's en op componenten die nodig zijn voor het maken van videokaarten. Prijzen voor fabricage gaan omhoog, dus inkoopprijzen voor resellers ook.
Ik ben het met je eens dat die inkoopstijging vast geen 450 euro is, maar kan me wel voorstellen dat een reseller zich wat wil indekken.
Ze wisten ook veel meer te vragen voor kaarten , voordat de prijs stijgingen er waren.
Nu zitten ze op geld, wat ze niet gaan leveren. Dat kan toch normaal zijn lijkt me.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |