Dat is toch krankzinnig?mike96elings schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:14:
Asus rog strix RTX3080 besteld op 17 september (releasedatum) bij Alternate NL, sta nu, ruim 4 maanden later nog steeds op plek 29.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat is toch krankzinnig?mike96elings schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:14:
Asus rog strix RTX3080 besteld op 17 september (releasedatum) bij Alternate NL, sta nu, ruim 4 maanden later nog steeds op plek 29.
Rode kader. Het lijstje van de 3080 is mooi aangepast door iemandDLSS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:26:
Ik heb zojuist mijn positie in de wachtrij voor de RTX 3080 Ventus 3X 10G OC gecheckt bij Alternate.
Kaart besteld op 17 september 2020, sta op de 53ste positie en Ik ben sinds eind december geen enkele plaats meer opgeschoven. Ik dacht dat de productie in 2021 flink opgeschroeft zou worden?
Zijn er toevallig mensen die weten hoe lang de wachtrij voor deze kaart in zijn totaliteit is op dit moment?
Ik zit in hetzelfde schuitje met de MSI Ventus, ook besteld op de release dag... ik sta op plek 53
Hartelijk dank....Raven_X3 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:28:
[...]
Rode kader. Het lijstje van de 3080 is mooi aangepast door iemand
[ Voor 41% gewijzigd door DLSS op 21-01-2021 22:34 ]
Vreemd, bij het afrekenen kun je het land niet veranderen. Als je een NL postcode invult krijg je het bericht dat buitenlandse bestellingen alleen via een "Desktop-Shop" mogelijk zijn?Victor Belli schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:28:
Rijtje leverbare Nvidia RTX 30xx en AMD 6x00 kaarten bij Alternate.de, verzendt ook naar Nederland:
https://m.alternate.de/Gr...203=AMD+Radeon+RX+6900+XT
Info over verzending naar NL:
https://www.alternate.de/...iten/Europaweit-bestellen
Mogelijk loont het ook nog om op de alternate-sites van andere landen te kijken.
[ Voor 4% gewijzigd door miiv op 21-01-2021 22:41 ]
Ik heb "m." weggehaald uit de linkmiiv schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:39:
[...]
Vreemd, bij het afrekenen kun je het land niet veranderen. Als je een NL postcode invult krijg je het bericht dat buitenlandse bestellingen alleen via een "Desktop-Shop" mogelijk zijn?
Edit: laat maar, was de mobile shop waar ik op terecht kwam zag ik aan de URL.
Raven_X3 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:28:
[...]
Het lijstje van de 3080 is mooi aangepast door iemand
Grappig.. Kennis van me heeft zelfde gpu via megekko besteld op 29 oktober, had eind november binnen.DLSS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:26:
Ik heb zojuist mijn positie in de wachtrij voor de RTX 3080 Ventus 3X 10G OC gecheckt bij Alternate.
Kaart besteld op 17 september 2020, sta op de 53ste positie en Ik ben sinds eind december geen enkele plaats meer opgeschoven. Ik dacht dat de productie in 2021 flink opgeschroeft zou worden?
Zijn er toevallig mensen die weten hoe lang de wachtrij voor deze kaart in zijn totaliteit is op dit moment?
[ Voor 88% gewijzigd door Intergalactic op 22-01-2021 12:37 ]
Was alleen voor Frankrijk jammer genoeg, zo'n lage prijs dat ik mijn broertje er mee had kunnen verassen als verjaardagscadeau.Remy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:15:
Er zijn ook mensen die geluk hebben - een 3060 ti FE die vandaag op ldlc.com te koop stond, voor een hele schappelijke prijs:
[Afbeelding]
Ziet er naar uit dat hij er maar een paar minuten op stond. Goed om te zien dat er iig nog ergens normale prijzen gevraagd worden.
imho opvallend dat vooral de 3080 zoveel gezocht wordt.
Tja, we staan al sinds de dag van release in de wachtrij. M'n vriendin staat nu op positie 32, is 4 maanden geleden begonnen op plek 89. Slaat nergens meer op.RogerWilco2 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:26:
[...]
Ik zak bij alternate ongeveer twee posities per dag voor de TUF non-OC, maar sta nu nog op 552, dus dan is het verschil tussen levering van 1-5 kaarten, of wat annuleringen niet echt te zien.
Vorige week voor mijn Ryzen wel in één dag 71 plaatsen opgeschoven, dus daar was duidelijk wel geleverd.
Ik denk dat we nauwelijks het verschil kunnen zien, als er hooguit lage aantallen geleverd worden, totdat je misschien bij de laatste 10 staat.
Zolang je deze kaart bij hen nog op de website hebben staan, neem ik aan dat ze zelf denken dat ze deze nog kunnen gaan leveren op niet al te lange termijn. Maar ik sta nog "maar" 1.5 maand in de wachtrij, niet vanaf release zoals sommige mensen.
Geen idee over Alternate, maar het duurt daar kennelijk wel heel erg lang of ze hebben gewoon idioot veel bestellingen (welke plek begon je?).. Ik heb dezelfde kaart op 23-12 besteld bij Azerty, wel voor een flink hoger bedrag toen al (€849) maar gelukkig nog niet zo idioot duur als ze nu zijn, en heb hem afgelopen woensdag de 20e geleverd gekregen.. Heeft daar dus een kleine maand geduurd en begon op plek 17 daar en stond 14 vlak voor levering, was dus denk ik ook slechts 1 levering maar voor mij wel groot genoeg om er meteen bij te zitten.. Alternate en Megekko zijn een beetje te populair als shops waardoor ze veel teveel bestellingen en lange wachtrijen hebben voor sommige videokaarten..DLSS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:26:
Ja dat is inderdaad een dingetje. In november - december was er wel wat beweging met inderdaad weinig. Nu gebeurd er vrijwel niets meer. Ik sta daar nu rond de 20.DLSS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:30:
[...]
Hartelijk dank....
Edit: Woow ik zie nu pas dat de prijs verhoogd is naar 1009 euro.. Ik heb 'm besteld voor 719 euro.
Ik vaag me af of de kaarten die binnen komen niet eerst onderhands doorverkocht worden voordat ze gaan leveren aan mensen die besteld hebben voor 719 euro... Dit prijsverschil is gigantisch.
[ Voor 20% gewijzigd door TweetCu op 22-01-2021 05:52 ]
Er zullen veel mensen zijn die in het begin annuleren, omdat ze bijv. een andere kaart te pakken hebben gekregen of het geld niet zo lang willen missen. Inmiddels staat de rij vol met mensen die geduld hebben, en annuleren is ook niet interessant omdat de kaarten duurder zijn geworden.Okasha schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 04:45:
[...]
Ja dat is inderdaad een dingetje. In november - december was er wel wat beweging met inderdaad weinig. Nu gebeurd er vrijwel niets meer. Ik sta daar nu rond de 20.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Er zijn wel echt Ventus 3080 OC leveringen geweest hoor bij Alternate, ben meerdere keren ~10 plaatsen verschoven (vlak voor Kerst nog) en ook een keer rond de 30 plaatsen. Annuleringen zijn er nu inderdaad nauwelijks. Er is weinig reden om je plek van 719 euro voor een 3080 op te geven nu, anders dan dat je het geld echt nodig hebt of je geduld op is en je een dure beschikbare kaart heb gekocht. Ik begreep dat de Ventus 3080 OC leveringen van Megekko (2 in de maand Januari) allebei zo'n 5 kaarten betrof.ph4ge schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:24:
[...]
Er zullen veel mensen zijn die in het begin annuleren, omdat ze bijv. een andere kaart te pakken hebben gekregen of het geld niet zo lang willen missen. Inmiddels staat de rij vol met mensen die geduld hebben, en annuleren is ook niet interessant omdat de kaarten duurder zijn geworden.
Ikzelf heb nog geen antwoord gekregen maar dat zal mooi zijn als ik op 6 staSharona schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:27:
Ik heb wat vragen gesteld aan Informatique in verband met wat praktijken die ik hier voorbij zag komen van andere webshops. Dus voor de gene die daar ook besteld heeft...
[...]
Dit was het antwoord:
[...]
De antwoorden hebben me in ieder geval wel gerust gesteld. En ik ben ook nog is opgeschoven. Hopelijk krijg ik mijn kaart snel.
@WilliamP ik weet niet of je ondertussen je plek hebt gekregen, maar ik zou dan voor nu aannemen dat je plek 6 hebt.
Ik heb het idee dat ze vaker op mails reageren. Ik heb daar tot nu toe het meeste mazzel mee gehad. Vaak na enkelen uren reageren ze al.WilliamP schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:46:
[...]
Ikzelf heb nog geen antwoord gekregen maar dat zal mooi zijn als ik op 6 stathanks voor de informatie.
♡ Ryzen 5 5600x | MSI RTX 3080 Suprim X | 32GB @ 3200mhz ♡
1
2
3
4
5
6
7
| Op 20-1-2021 AMD Ryzen 7 5800X - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3070 iChill X3 - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3070 iChill X4 - Klein aantal INNO3D GEFORCE RTX 3080 ICHILL X4 - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3090 iChill X3 - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3090 iChill X4 - Klein aantal |
3060 Ti's ook nietMatthiasDS schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:08:
Azerty:
code:
1 2 3 4 5 6 7 Op 20-1-2021 AMD Ryzen 7 5800X - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3070 iChill X3 - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3070 iChill X4 - Klein aantal INNO3D GEFORCE RTX 3080 ICHILL X4 - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3090 iChill X3 - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3090 iChill X4 - Klein aantal
Wel zuur als je in de lijn staat voor een 3080 X3 dat net daarvan er geen enkele is binnengekomen in een batch Inno3D's
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Fijne van inno3d is, dat ze vaker leveren aan AZERTY.MatthiasDS schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:08:
Azerty:
code:
1 2 3 4 5 6 7 Op 20-1-2021 AMD Ryzen 7 5800X - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3070 iChill X3 - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3070 iChill X4 - Klein aantal INNO3D GEFORCE RTX 3080 ICHILL X4 - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3090 iChill X3 - Klein aantal Inno3D GeForce RTX 3090 iChill X4 - Klein aantal
Wel zuur als je in de lijn staat voor een 3080 X3 dat net daarvan er geen enkele is binnengekomen in een batch Inno3D's
[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 22-01-2021 09:47 ]
Bij gigabyte heb ik ook een aantal tickets (zie hier boven) geopend mbt de levering van een 3070 Eagle non oc....of beter gezegd het gebrek aan een levering. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat Gigabyte met een antwoord zou komen maar vandaag is er toch iets binnengekomen...Stephmeister schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:13:
Op 14 Januari heb ik de volgende ticket aangemaakt.
Dear customer service,
I have ordered my 3070 Eagle non OC at launch date and still I haven't received my card. On several forums I've noticed that Gigabyte is able to deliver the Eagle OC version whilst no (or very few) Eagle non OC cards have been delivered since the launch of the card. Surely I don't need to remind you that these cards cost several hundred euros. Money I and many others have already paid to get this card.
I really don't mind if I need to wait for a product. But Gigabyte prioritizes the production of higher value cards over the "cheaper" cards . Yes I understand that businesses are driven by sales and margin but if you offer a product than you need to deliver!
You might beg to differ but I consider myself as a reasonable man but I've just about have had it with Gigabytes unreasonable attitude. Step up your game, get your act together and make sure you deliver on the promises you;'ve made.
Op 18 Januari heb ik de volgende ticket aangemaakt.
Dear Customer Service,
Last week I gave some feedback on my order of a 3070 Eagle non OC.
So far I have not received a response from gigabyte. Looking back on my previous ticked it lacked a "call to action". So please allow me to phrase a question.
Is Gigabyte still producing the 3070 Eagle non OC?
Could you please give some transparency on lead time for the 3070 Eagle non OC?
If the lead time is unclear at this point then please give some feedback on the reason why?
Regards,
Stephan
Ik heb eindelijk reactie en sta nog steeds op plek 8, dus we zijn blijkbaar geen burenSharona schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:48:
[...]
Ik heb het idee dat ze vaker op mails reageren. Ik heb daar tot nu toe het meeste mazzel mee gehad. Vaak na enkelen uren reageren ze al.
Ahh jammer. Dan is tussen de communicatie dat ik plek 7 had en jij plek 8 wat annuleringen geweest denk ik. Lijkt mij geen leveringen.WilliamP schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:01:
[...]
Ik heb eindelijk reactie en sta nog steeds op plek 8, dus we zijn blijkbaar geen buren
Uiteraard kan ik wel andere kaarten voor >€500 bestellen....Goedemorgen Caviatjuh,
Allereerst bedankt voor het plaatsen van je order bij Azerty.
Zojuist hebben we vanuit de fabrikant een levertijd-update mogen ontvangen voor de bestelde RTX 3060 Ti Ventus 2X OC videokaart.
Helaas heeft de fabrikant de inkooporder van deze producten éénzijdig geannuleerd.
Dit betekent dat MSI met onmiddellijke ingang de productie stopzet van de desbetreffende videokaart, en niet meer overgaat tot uitlevering hiervan.
Uiteraard begrijpen we dat dit erg vervelend is.
We denken uiteraard graag met je mee en willen je graag het volgende bieden;
- Het kiezen van een alternatief product, onderstaand heb ik een aantal mogelijke opties aangeduid.
Uiteraard is het mogelijk om zelf een alternatief aan te reiken zodat we het vervangende product kunnen toevoegen aan jouw order.
Houd hierbij wel rekening met een mogelijk prijsverschil welke wij zullen communiceren bij wijziging van je order.
www.azerty.nl/4382487
www.azerty.nl/4383531
www.azerty.nl/4421588
- Het annuleren van jouw order zodat wij je z.s.m. kunnen voorzien van een creditering van het aankoopbedrag.
Indien we voor woensdag 27 januari geen reactie hebben mogen ontvangen, dan zullen we de order voor je annuleren.
We zien graag een reactie tegemoet, fijne dag gewenst!
Wat vaag dat ze nu alweer stoppen met de productie van een aantal modellen terwijl er duidelijk voldoende (lees overmatig) vraag naar is.Caviatjuh schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:07:
Azerty heeft mijn order voor de MSI 3060Ti Ventus 2x (voor ~€460 besteld) geannuleerd:
[...]
Uiteraard kan ik wel andere kaarten voor >€500 bestellen....
I feel you brother. Plek 105 hier. Vorige week dacht ik nog: Oh dan duurt het nog een paar weken, komt goed!jeroen71974 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:07:
Helaas afgelopen week maar 1 plaatsje omhoog bij Alternate.nl voor de MSI 3060ti Gaming X Trio (plek 24 nu), annulering waarschijnlijk. Vorige week ging het ineens heel snel, hoopte dat dat deze week ook zo zou zijn maar helaas.
De dag is nog niet voorbij, maar anders hopelijk volgende week weer een substantiele levering...
MSI maakt sinds kort ook de Ventus 2X OCV1. Volgens mij is die SKU iets later geïntroduceerd. De koeler neemt wat minder ruimte in, en die kunnen ze nu natuurlijk voor de nieuwe prijzen verkopen. De originele Ventus 2X OC was een van de goedkopere 3060 Ti'sjeroen71974 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:11:
[...]
Wat vaag dat ze nu alweer stoppen met de productie van een aantal modellen terwijl er duidelijk voldoende (lees overmatig) vraag naar is.
Leuk voor de positieve feedback, zeker naar geluid ook toe.Mr Game schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:17:
Wil je snel een 3080 hebben zou ik voor een INNO3D serie's gaan bij alternate.nl. Begin december besteld, 5 januari binnen. Hiervoor zat ik sinds oktober in de wachtrij voor een msi ventus (duurde te lang).
Ik heb nu 2,5 week de 3080 3x ichill in gebruik, en tot nu toe heel positief. Blijft netjes 68-70 graden tijdens 3-5 uur cod cold war op 4k. Ook maakt die minder geluid dan de MSI 3060ti en MSI 3080 x gaming (beide getest).
Ik zag wel dat de prijzen flink zijn opgeschroefd.. Begin dec was de kaart nog 791 euro.
Jeez, dan is het hard gegaan met de orders. Ik heb 30 december besteld, toen op plek 78 terecht gekomen, nu (met de levering van vorige week) sta jij op 105 dus dan heb je rond de 150 gestaan??Bultenbakker schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:12:
[...]
I feel you brother. Plek 105 hier. Vorige week dacht ik nog: Oh dan duurt het nog een paar weken, komt goed!
Maar zit nu al een hele tijd tegen deze 105 aan te staren
Thanks. Dat klopt inderdaad, helemaal niet aan gedacht.Caviatjuh schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:14:
[...]
MSI maakt sinds kort ook de Ventus 2X OCV1. Volgens mij is die SKU iets later geïntroduceerd. De koeler neemt wat minder ruimte in, en die kunnen ze nu natuurlijk voor de nieuwe prijzen verkopen. De originele Ventus 2X OC was een van de goedkopere 3060 Ti's
Goede rekenskills! Klopt inderdaad.jeroen71974 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:24:
[...]
Jeez, dan is het hard gegaan met de orders. Ik heb 30 december besteld, toen op plek 78 terecht gekomen, nu (met de levering van vorige week) sta jij op 105 dus dan heb je rond de 150 gestaan??
[ Voor 25% gewijzigd door Deknar op 22-01-2021 11:50 ]
Thanks. Ik heb gelukkig nog een MSI RTX 2060 Super Gaming X voor nu, die gaat naar mijn zoontje. De GTX1660 Super van mijn zoontje gaat naar de pc van mijn dochtertje en de GTX1060 die dan vrij komt... geen idee wat ik daarmee ga doen.Bultenbakker schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:30:
[...]
Goede rekenskills! Klopt inderdaad.
En ik heb best even geduld hoor, alleen heb ik de rest van de pc al binnen. Inclusief 1440p Ultrawide scherm. Alleen mijn RX480 vind dat niet zo heel prettig haha.
CPU: Intel core i9 9900k | RAM: 64GB | GPU: RTX 3080 Waterforce | SSD: 2x M.2: Samsung 970 evo plus 1TB & Samsung 860 evo 1TB
[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 22-01-2021 12:04 ]
Hangt ervan af of je voor mij of achter mij in de rij staatShellGhost schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:06:
Ik zit echt in een enorm dilemma.
Blijf ik wachten tot Asus eindelijk eens de non-OC TUF gaat leveren of stap ik over naar eentje die sneller levert maar een stuk duurder is??
Ze zeggen ook wel eens 'klein aantal', en als ik dan de wachtrij jumps mag geloven zijn dat er 5 of minder.FreeMen schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:03:
Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS MASTER 8G (behoorlijk aantal!)
• Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC 8G (significant aantal!)
• Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G (royale hoeveelheid!)
Ze zijn erg creatief in de bewoording van de aantallen, hoeveel zou het maken per beschrijving...
Staat bij bijna allemaal zo, niet teveel op hopen... Ik wacht al even op mijn "10 dagen"...JurreTweakers schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:08:
Bij Azerty staat de non-oc 3080 TUF nu op 'meer dan 10 werkdagen' ipv 'Onbekend'
[ Voor 13% gewijzigd door TSMKenny op 22-01-2021 12:09 ]
Dat hangt er ook vanaf bij wie je 'm besteld hebt. Ik bij een non Nvidia partner. Dus die krijgen pas "als laatste" de kaarten. (schijnt)5v3n schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:08:
[...]
Hangt ervan af of je voor mij of achter mij in de rij staat![]()
Ik laat hem in ieder geval staan
Ja maar dat was een paar dagen geleden niet en aangezien ik op plek 3 sta in de rij geeft dat toch wel een beter signaal dan onbekend, zeker omdat specifiek deze kaart zo slecht leverbaar blijkt.
Is dit een recente foto uit het magazijn van Megekko?
~ Kwaliteit staat boven alles!
Ik heb precies dezelfde struggle, sta ook bij een non nvidia partner voor een 3080 voor een redelijk prijs.ShellGhost schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:06:
Blijf ik wachten tot Asus eindelijk eens de non-OC TUF gaat leveren of stap ik over naar eentje die sneller levert maar een stuk duurder is??
Je hebt nog gelijk ookRobbie004 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:15:
[...]
Is dit een recente foto uit het magazijn van Megekko?
Als je het kan missen, en je huidige kaart het niet meer trekt zou ik er gewoon voor gaan. Je kan altijd je wachtrij behouden en die kaart weer verkopen of terugsturen. Ik vond 100 of 200 euro het niet waard om maanden te wachten. Men zegt wel dat er grotere stock op komst is..... Succes!EwaJurjen01 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:16:
[...]
Ik heb precies dezelfde struggle, sta ook bij een non nvidia partner voor een 3080 voor een redelijk prijs.
Of ga ik toch voor een duurdere variant die sneller levert.
Iemand adviezen?
Sinterklaas wil bier !
Hé dat is grappig! Je zal voor de grap eens de andere content op hun pagina moeten bekijken, zeer vermakelijk hahahRemy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:18:
[...]
Je hebt nog gelijk ookNov 2020, Megekko: https://www.facebook.com/Megekko/photos/1796241600542900
~ Kwaliteit staat boven alles!
Vooralsnog trekt mn 1660ti het prima maar de 3080 lonkt uiteraard wel heel erg. Maar dat er grotere stock op komst is zegt niet voor non Nvidia partners toch?ParaWM schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:20:
[...]
Als je het kan missen, en je huidige kaart het niet meer trekt zou ik er gewoon voor gaan. Je kan altijd je wachtrij behouden en die kaart weer verkopen of terugsturen. Ik vond 100 of 200 euro het niet waard om maanden te wachten. Men zegt wel dat er grotere stock op komst is..... Succes!
Als je deze kaart opzoekt op Google zie je dat hij juist weggehaald is en geen prijzen meer beschikbaar zijn, op azerty.nl wel, maar lijkt me eerder een uitzondering.Deknar schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:31:
Azerty heeft de EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING toegevoegd aan hun lijst. De queue hiervan is erg kort. Op dit moment 2. Kosten: 1049 euro.
https://azerty.nl/product...g-videokaart-10-gb-gddr6x
Als je de middelen hebt een duurdere kopen en de TUF laten staan. Zodra je die hebt het prijsverschil tussen wat je betaald hebt en de huidige prijs delen met een mede-tweaker.ShellGhost schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:06:
[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 22-01-2021 12:29 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
lol, 4 minuten later compleet weg...
Zo denk ik er ook over! 20 december besteld, en sindsdien bijna geen voortgang.. En dan zie je ze bij een Megekko en een Azerty meerdere keren binnen komenrijssie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:17:
Komt bij Alternate überhaupt nog wel iets binnen? Ik zie bijvoorbeeld de 3080 suprim links en rechts voorbij komen, maar bij Alternate staat deze kaart nu al een maand zo stil als een huis. Ik heb er langzamerhand zo'n spijt van dat ik toentertijd niet voor een paar tientjes meer bij megekko of azerty gehaald heb.
Ja net uit wanhoop maar geprobeerd de 3080 Vision te bestellen van hierboven. Nog afwachten of dit een succes geweest is.. Edit, sta ook al sinds oktober in verschillende rijen bij Alternate, maar het is tot nu toe absoluut niet succesvol geweest.desleyog schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:33:
[...]
Zo denk ik er ook over! 20 december besteld, en sindsdien bijna geen voortgang.. En dan zie je ze bij een Megekko en een Azerty meerdere keren binnen komen
[ Voor 13% gewijzigd door rijssie op 22-01-2021 12:38 ]
Jup, stond op 17, nu 2, dus ze hebben 15 kaarten binnengekregen.dalverian schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:04:
Vanmorgen nog op 15/29 voor de 3080 vision oc 10g van gigabyte bij azerty.
Nu, 'helaas, er zijn geen resultaten'.
Zou het zo zijn? Zou het? Is het zo ver?
Besteld op 10-01
Vrijwel na het verschijnen van dit bericht had ik hem besteld. Nou weet ik niet wie de gelukkige is, of dat iemand anders ermee van door ging. Maar toen ik erop klikte stond er nog "beschikbaar", en na bevestiging per e-mail om 12:31 stond er niet meer beschikbaar.
Zouden ze niet gewoon met een Excel werken die dan via IF(...) de juiste toevoeging uit een lijstje vist?FreeMen schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:03:
Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS MASTER 8G (behoorlijk aantal!)
• Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC 8G (significant aantal!)
• Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G (royale hoeveelheid!)
Ze zijn erg creatief in de bewoording van de aantallen, hoeveel zou het maken per beschrijving...
Ik heb weer een antwoord van Gigabyte....voor de hele historie zie de quote hier boven...Stephmeister schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:51:
[...]
Bij gigabyte heb ik ook een aantal tickets (zie hier boven) geopend mbt de levering van een 3070 Eagle non oc....of beter gezegd het gebrek aan een levering. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat Gigabyte met een antwoord zou komen maar vandaag is er toch iets binnengekomen...
Hier volgt het antwoord van gigabyte...
Dear Stephan,
Sorry to hear about the situation. We appreciate your support for our products but the chipset supply is too slow to meet the market demand so there is no exact schedule. If you had placed an order, you will have to confirm with the retailer directly.
Regards,
GIGABYTE
Dit heb ik er op geantwoord....
Dear customer support,
First of all thank you for getting back to me. Sadly I have to admit that the answer provided is not very satisfying. I and other customers understand that there is a certain "force majeure" for gigabyte to get access to sufficient chip sets to meet demand. But I find it very hard to believe that Gigabyte, a 62 billion company, has "no exact schedule". By the very minimum you have visibility on deliveries that will take place over the next couple of weeks.
So I have two very simple questions that I would like to get an answer to;
Can you confirm that the 3070 Eagle non OC is still being produced?
And in a broader sense;
Are there any Nvidia 3000 series cards that are already EOL?
One last point, please do not put the responsibility back on the retailers. These sorts of comments is not what is to be expected from a company with the stature of Gigabyte, you can do better than that!
We zullen wel weer zien wwar ze mee terug komen. Mocht ook een ticket aan willen maken ga dan naar deze site
Er zijn diverse auto fabrikanten, grote fabrikanten dus Ford, Mercedes, die hun productie moeten staken omdat ze niet de chips krijgen die ze nodig hebben.superduper schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:44:
Misschien beetje offtopic, maar het is in algemene zin enorm drama met leveringen voor nvidia GPUs. voor mijn werk net uit een meeting waar groepen al maanden zitten te wachten op enterprise GPUs die ook maar niet geleverd worden. Ikzelf kan een investering van 500k doen maar zit niet te wachten om dat vast te leggen voor kaarten die al een generatie verouderd zijn voor ze geleverd worden.
Ik snap dat huidige omstandigheden die moeilijk maken, maar in andere tech velden merk ik dit een stuk minder. Er is bv geen vergelijkbare schaarste in CPUs of RAM. Wordt nvidia nu extra hard geraakt of hebben ze echt een productieprobleem?
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Zelfs RAM en Moederborden worden nu slechter leverbaar, enige verschil is dat die nog redelijk ruim op voorraad was..superduper schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:44:
Misschien beetje offtopic, maar het is in algemene zin enorm drama met leveringen voor nvidia GPUs. voor mijn werk net uit een meeting waar groepen al maanden zitten te wachten op enterprise GPUs die ook maar niet geleverd worden. Ikzelf kan een investering van 500k doen maar zit niet te wachten om dat vast te leggen voor kaarten die al een generatie verouderd zijn voor ze geleverd worden.
Ik snap dat huidige omstandigheden die moeilijk maken, maar in andere tech velden merk ik dit een stuk minder. Er is bv geen vergelijkbare schaarste in CPUs of RAM. Wordt nvidia nu extra hard geraakt of hebben ze echt een productieprobleem?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
De mijne is op 18 sept besteld bij Alternate.be en sta nog altijd op 31 in de queue (al maanden geen verandering).Tuner_111 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:50:
Even een vraagje,
ik heb een asus 3080 strix oc in order staan.. heeft iemand al zo een in bezit ? ik heb mijn order geplaats bij mijn pc winkel in oktober en nog steeds niks mogen ontvangen... zou al willen opteren om een 3090 te gaan aanschaffen zodat ik toch een kaart kan hebben...
(sorry als dit hier niet zou mogen)
AMD valt idd buiten mijn scope, net als game consoles; maar point taken, het wordt breder voelbaar dus.temp00 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:47:
Dan ben je niet echt goed op hoogte.
- Nieuwe AMD GPU's: leveringsproblemen.
- Nieuwe Ryzen CPU's: leveringsproblemen.
- Nieuwe PS/XBOX: leveringsproblemen.
- Autofabrikanten die de productie stil moeten liggen vanwege....leveringsproblemen.
- etc.
Waar kom je zo snel aan die info? Als ik kijk is die vaak al wegmaikie61 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:54:
**Informatique**: Gigabyte GeForce® RTX 3080 Aorus M (€1.049,00) changed to Available (URL: https://www.informatique....tx-3080-10gb-aorus-m.html)
[ Voor 3% gewijzigd door Tuumke op 22-01-2021 12:58 ]
https://discord.gg/aUnvQUbeTuumke schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:57:
[...]
Waar kom je zo snel aan die info? Als ik kijk is die vaak al weg
-edit-
gevonden ;-)
De sheet staat in het gigantische rode kader onderaan het topic gelinkt. Dat is alvast een heel bron van info:Dennis__L schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:59:
Hoi,
Kunnne jullie mij vertellen welke wachtrij groter is?
• Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G
Mijn voorkeur gaat naar de Master uit. Azerty geeft zelf die informatie niet.
blijkbaar. Stond dus precies op de goeie plaats. Succes, volgende week nog een levering als ik het goed heb begrepen. SterkteBartjvdijk2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:39:
[...]
Jup, stond op 17, nu 2, dus ze hebben 15 kaarten binnengekregen.
Ik neem aan alleen de Gigabyte varianten?HugglesNL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:13:
Net de
https://www.informatique....rtx-3080-10gb-vision.html
weten te snipen bij Informatique. Even gebeld en ze zijn hem al aan het verzamelen voor verzending, dus ik heb hele goede hoop dat ik hem morgen binnen krijg!
Hij gaf overigens aan dat ze niks van te voren krijgen te horen krijgen, maar vandaag opeens een grote lading aan alle varianten hadden binnen gekregen. Houd dus vooral de trackers in de gaten!!!
Geen merken / varianten genoemd, hij was zelf alleen verbaasd over dat er opeens zoveel waren binnengekomen.
Dan was je me net voor xD. Dan kan ik mijn bestelling weer annuleren haha.HugglesNL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:13:
Net de
https://www.informatique....rtx-3080-10gb-vision.html
weten te snipen bij Informatique. Even gebeld en ze zijn hem al aan het verzamelen voor verzending, dus ik heb hele goede hoop dat ik hem morgen binnen krijg!
Hij gaf overigens aan dat ze niks van te voren krijgen te horen krijgen, maar vandaag opeens een grote lading aan alle varianten hadden binnen gekregen. Houd dus vooral de trackers in de gaten!!!
Ohhh...!! Ik hou mijn hoop even vast.HugglesNL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:17:
[...]
Geen merken / varianten genoemd, hij was zelf alleen verbaasd over dat er opeens zoveel waren binnengekomen.
Waren er wel meer dan 1 denk ik? In mijn order op de website staat "Deze order is uitleverbaar en zal z.s.m. naar u verzonden worden.". Dus ziet er naar uit dat ik er ook eentje in ontvangst mag nemen.Geo92 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:17:
[...]
Dan was je me net voor xD. Dan kan ik mijn bestelling weer annuleren haha.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq