Volgens mij komt er uit een ASML machine niet zo maar een kant en klare chip die je op een pcb kan 'lijmen', daar zitten nog een hoop andere stappen bij zo ver ik het weetVanDykeBrown schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Hoezo? is toch gewoon een paar dingen aan elkaar lijmen fannetje erop en je hebt een gpu? iedereen kan dat toch?
Haha bro, zulk sarcasme moet je hier niet plaatsen. Mensen hier gaan serieus op je in. Ze happen maar al te graagVanDykeBrown schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Hoezo? is toch gewoon een paar dingen aan elkaar lijmen fannetje erop en je hebt een gpu? iedereen kan dat toch?
EDIT: Je ziet het hierboven al
[ Voor 5% gewijzigd door Toaru op 21-01-2021 14:21 ]
Toaru schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:13:
[...]
Haha bro, zulk sarcasme moet je hier niet plaatsen. Mensen hier gaan serieus op je in. Ze happen maar al te graag
YouTube: Jeremy Clarkson’s “How Hard Can It Be?” CompilationRemy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:52:
[...]
Yeah, 12 feb t/m 26 feb. Kan ASML niet een chipmaakmachine ergens hier in NL parkeren? Dan gaan we gewoon zelf NLTECH 30xx-kaarten maken. Hoe moeilijk kan het zijn?
Hahah shit, ik had toch even een /s moeten plaatsen blijkbaarToaru schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:13:
[...]
Haha bro, zulk sarcasme moet je hier niet plaatsen. Mensen hier gaan serieus op je in. Ze happen maar al te graag

TSMC is het magische woord hier: een enorme fabriek in Taiwan die eigenlijk alle chips maakt. Interessant artikel over hoe een grafische kaart wordt gemaakt: https://www.techradar.com...how-gpus-are-made-1000923VanDykeBrown schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Evenals: https://in.pcmag.com/grap...w-graphics-cards-are-made .
TL;DR: als je het eenmaal door hebt zal het vast niet moeilijk zijn, maar voor zo'n proces eenmaal staat... Pfoeh
VanDykeBrown schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:15:
[...]
Hahah shit, ik had toch even een /s moeten plaatsen blijkbaar
Moet denk ik nog een kopje koffie zetteneXtink schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:13:
[...]
Volgens mij komt er uit een ASML machine niet zo maar een kant en klare chip die je op een pcb kan 'lijmen', daar zitten nog een hoop andere stappen bij zo ver ik het weet

Combi, denk ik? Zie links en rechts wat uitgeleverd worden deze week bij de verschillende shops, dan schuif je wat op maar komen ook de annuleringen weer binnen.Toaru schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:10:
Mijn vriendin is wat plekken gezakt in de wachtrij voor de 3080 Asus TUF non-oc bij Alternate NL. Zijn dat annuleringen of zijn het welgeteld 5(!) kaarten die zijn uitgeleverd?
M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero
Ik begin er stilaan aan te geloven dat de ASUS ROG STRIX 3080 OC helemaal niet bestaat.
Besteld bij AZERTY op 27december, en sta sinds dan op 71/135.
GEEN ENKELE BEWEGING.
Ook niets van informatie betreffende de levering, verwachte leveringen worden NIET aangevuld.
Jammer weer.
Besteld bij AZERTY op 27december, en sta sinds dan op 71/135.
GEEN ENKELE BEWEGING.
Ook niets van informatie betreffende de levering, verwachte leveringen worden NIET aangevuld.
Jammer weer.
Ik ervaar hetzelfde gevoel, ik heb een ASUS ROG RTX 3080 besteld (non OC) op 26-10-2020 en sta sinds de start op plek 1. (SiComputers)
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Ik ben 3 plaatsen gezakt, sta nu op 50, lijkt er op dat Alternate een paar tuf 3080 non-oc heeft uitgeleverd.pj_vr schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:20:
[...]
Combi, denk ik? Zie links en rechts wat uitgeleverd worden deze week bij de verschillende shops, dan schuif je wat op maar komen ook de annuleringen weer binnen.
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Eind november een 3070 Ventus 3X OC bestelt bij Megekko voor 569, nu nog steeds op plek 74. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren, alle spullen zijn nu binnen voor mijn zoon zijn eerste pc behalve de videokaart dus
al drie maanden op plek 1? Damn, ik denk dat je in dit forum de kroon spant als het aankomt op gefrustreerd wachten op levering....Low-Tech schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:28:
Ik ervaar hetzelfde gevoel, ik heb een ASUS ROG RTX 3080 besteld (non OC) op 26-10-2020 en sta sinds de start op plek 1. (SiComputers)
Ik werk voor ASML, ook als je het door hebt blijft het moeilijkRemy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:16:
[...]
TSMC is het magische woord hier: een enorme fabriek in Taiwan die eigenlijk alle chips maakt. Interessant artikel over hoe een grafische kaart wordt gemaakt: https://www.techradar.com...how-gpus-are-made-1000923
TL;DR: als je het eenmaal door hebt zal het vast niet moeilijk zijn, maar voor zo'n proces eenmaal staat... Pfoeh
Dat wordt nog wat dan, ik heb op 3 Januari pas deze kaart besteld (lees; pre-ordered)Low-Tech schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:28:
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Tel daarbij op dat als we dat allemaal in NL zouden gaan produceren, je dan 2000 euro voor je 3080 mag gaan betalen. Nu zijn de prijzen atm ook niet echt gunstig, maar toch
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
8 januari besteld, plaats 35Milo44 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:43:
[...]
Dat wordt nog wat dan, ik heb op 3 Januari pas deze kaart besteld (lees; pre-ordered)
Wauw oke... Dan is er dus letterlijk geen peil op te trekken
Gewoon maar afwachten en hopen op het beste dan.
+1 inzichtvol. Zeer interessant, en omg wat een kleine foutmargespirke schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:38:
[...]
Ik werk voor ASML, ook als je het door hebt blijft het moeilijkEn dat is 1 onderdeel van een enorm complexe keten. Na belichting komt ontwikkelen, etsen, dat klinkt allemaal eenvoudig, maar als er ook maar iets in die keten een afwijking van 0,1 nm ergens creëert heb je potentieel al uitval. De marges van elke processing stap zijn zo enorm klein dat alles perfect moet gaan, tot wel 200 lagen op 1 wafer, dat is echt absurd dat de mensheid dat voor elkaar heeft gekregen. Een wafer kan wel een maand in de fab zitten voordat hij af is, omdat er zoveel laagjes op elkaar geproduceerd moeten worden. En al die laagjes moeten zo goed als perfect op elkaar geplaatst worden. We zijn nu foutmarges in angstrom aan het gebruiken, ipv nanometers. De doorsnede van 1 atoom zit tussen de 0,5 en 6 angstrom ...
Gisteren is er een mail verstuurd vanuit Azerty, geschatte levertermijn voor die kaart bij hen is 30 April + 2-3 dagen. Ik zou er niet op rekenen dat je binnenkort nog iets gaat zien.NLatuny schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:47:
Ging in december eerste week januari volgens mij nog best "ok" met de MSI RTX3080 Gaming X Trio, maar nu al 2-3 weken volgens mij geen levering mee gezien op Megekko en Informatique...
Maar NVidia zit voor de 3000 serie juist bij Samsung in Korea op 8nm, en niet zoals AMD bij TSMC in Taiwan.Remy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:16:
[...]
TSMC is het magische woord hier: een enorme fabriek in Taiwan die eigenlijk alle chips maakt. Interessant artikel over hoe een grafische kaart wordt gemaakt: https://www.techradar.com...how-gpus-are-made-1000923
Chip fabrieken zijn zo'n beetje de moeilijkste en duurste fabrieken om te bouwen. De tijd dat we die zelf hadden hier in Nederland (vooral Philips, voordat ASML dat ging doen) is grotendeels voorbij. We hebben alleen nog NXP in Nijmegen geloof ik, dat is het voormalige Philips Semiconductors. Daar lijken ze 28 en 45nm chips te kunnen maken. NXP heeft ook 7 en 5nm chips, maar die maken ze bij TSMC lijkt het.
Je kunt dus NXP vragen of ze in Nijmegen een GTX980 willen gaan maken.
Heb 06-01-2021 een Inno3D Geforce RTX 3070 iChill x3 besteld bij Alternate NL, tegen dat mijn betaling verwerkt was, was het weer pre-order i.p.v op voorraad.
Maar tot nu toe sta ik 2de in de wachtrij, ben benieuwd of ze überhaupt binnen gaan komen.
Maar tot nu toe sta ik 2de in de wachtrij, ben benieuwd of ze überhaupt binnen gaan komen.
Ben heel benieuwd of Megekko vandaag nog een levering de deur uit gaat doen zoals ze aangekondigd hebben op hun website....
Sta op plaats 10 voor de GB RTX 3080 Gaming OC. Spannend!
vanaf waneer sta je in de wachtrij?Leader98 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:15:
Ben heel benieuwd of Megekko vandaag nog een levering de deur uit gaat doen zoals ze aangekondigd hebben op hun website....
https://www.ldlc.com/fiche/PB30903090.html 3090 FE BELGIE
https://www.ldlc.com/fiche/PB30603060.html
3060 TI BELGIE €420
https://www.ldlc.com/fiche/PB30603060.html
3060 TI BELGIE €420
[ Voor 40% gewijzigd door maikie61 op 21-01-2021 15:28 ]
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Ik zak bij alternate ongeveer twee posities per dag voor de TUF non-OC, maar sta nu nog op 552, dus dan is het verschil tussen levering van 1-5 kaarten, of wat annuleringen niet echt te zien.Toaru schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:10:
Mijn vriendin is wat plekken gezakt in de wachtrij voor de 3080 Asus TUF non-oc bij Alternate NL. Zijn dat annuleringen of zijn het welgeteld 5(!) kaarten die zijn uitgeleverd?
Vorige week voor mijn Ryzen wel in één dag 71 plaatsen opgeschoven, dus daar was duidelijk wel geleverd.
Ik denk dat we nauwelijks het verschil kunnen zien, als er hooguit lage aantallen geleverd worden, totdat je misschien bij de laatste 10 staat.
Zolang je deze kaart bij hen nog op de website hebben staan, neem ik aan dat ze zelf denken dat ze deze nog kunnen gaan leveren op niet al te lange termijn. Maar ik sta nog "maar" 1.5 maand in de wachtrij, niet vanaf release zoals sommige mensen.
[ Voor 14% gewijzigd door RogerWilco2 op 21-01-2021 15:34 ]
Ik snap niet helemaal waarom de prijs bij van de [MSI 3060 ti gaming x trio] Azerty 20 euro hoger ligt dan bij de andere grote winkels. Iemand die daar meer over gehoord of gelezen heeft?
Gisterenochtend een Evga 3070 xc3 besteld bij alternate.de voor 807 EUR en vanmiddag ontvangen. Geluk misschien maar supply lijkt toch mee te vallen als je even ook kijkt op buitenlandse websites?
Zojuist verzendbevestiging ontvangen van Megekko van de MSI 3080 SUPRIM X. Wachtrij positie vanmorgen (voordat bestellen mogelijk was) was 6/11 en originele bestelling dateerde van 6 januari.
In twee weken dus een MSI SUPRIM 3070 en 3080 weten te scoren
Mijn zoon blij en ik blij
In twee weken dus een MSI SUPRIM 3070 en 3080 weten te scoren
Mijn zoon blij en ik blij

Er staan daarvoor 124 mensen in de rij, ik denk gewoon vraag/aanbod. Hoe meer mensen in de wachtrij staan hoe meer support vragen je daar van kan krijgen (incl annuleringen) dus dan maken ze het waarschijnlijk liever wat onaantrekkelijker.Tiger Fist schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:28:
Ik snap niet helemaal waarom de prijs bij van de [MSI 3060 ti gaming x trio] Azerty 20 euro hoger ligt dan bij de andere grote winkels. Iemand die daar meer over gehoord of gelezen heeft?
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Omdat ik al een maand en half aan het wachten ben op mij "Gigabyte RTX 3080 Eagle" en ik het beu ben te wachten, heb ik juist de "INNO3D GEFORCE RTX 3080 ICHILL X3" extra gekocht, hopelijk komt deze sneller aan. Heb deze beide bestelt bij Azerty.
Gigabyte RTX 3080 Eagle positie: 6/66
INNO3D GEFORCE RTX 3080 ICHILL X3 positie: 18/18
laten we hopen dat ik binnen de 2 weken eindelijk mijn kaart heb.
De ealge had ik gekocht voor €799
Ichill x3 voor €920
Ichill x3 voor €920

Net Azerty gebeld om even duidelijk te maken hoe het nou zit met de ASUS TUF 3080 leveringen en mail die sommigen hebben gehad met de verwachte leverdatum. Aangezien ik op plek 3 sta vond ik het raar dat ik er geen had gehad. Maar helaas konden zie hier niet mee verder helpen en waren zie niet op de hoogte van een mail die rond is gegaan over desbetreffende kaart.
Heb eergisteren RTX 3080 ICHILL X4 besteld bij azerty. Prijs: €859. Mijn plekje nu is 7/8.Joran.D schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:37:
Omdat ik al een maand en half aan het wachten ben op mij "Gigabyte RTX 3080 Eagle" en ik het beu ben te wachten, heb ik juist de "INNO3D GEFORCE RTX 3080 ICHILL X3" extra gekocht, hopelijk komt deze sneller aan. Heb deze beide bestelt bij Azerty.
Ichill x3 voor €920
Was gelukkig net voor de prijsverhoging aan.
ICHILL X3 was volgens mij 20 euro goedkoper, rond de 839
[ Voor 6% gewijzigd door Viserius op 21-01-2021 15:42 ]
Naar aanleiding van de mail over de verwachte verzenddatum van Azerty heb ik even contact met hen opgenomen.
Bedankt voor je reactie.
Dat is afhankelijk van in welke hoeveelheid wij de videokaart naar verwachting geleverd gaan krijgen.
Wij krijgen een indicatie vanuit onze leverancier betreft de verwachte leverdatum, echter is op voorhand niet in te zien om welk aantal dit gaat.
Dit is pas in te zien op het moment dat de levering heeft plaatsgevonden en wat er op de pakbon vermeld staat.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Dusja, het is volgens mij nog helemaal niet zeker dat ik mijn kaart na 5 februari zal ontvangen.
Bedankt voor je reactie.
Dat is afhankelijk van in welke hoeveelheid wij de videokaart naar verwachting geleverd gaan krijgen.
Wij krijgen een indicatie vanuit onze leverancier betreft de verwachte leverdatum, echter is op voorhand niet in te zien om welk aantal dit gaat.
Dit is pas in te zien op het moment dat de levering heeft plaatsgevonden en wat er op de pakbon vermeld staat.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Dusja, het is volgens mij nog helemaal niet zeker dat ik mijn kaart na 5 februari zal ontvangen.
Ja ik weet het ik wou hem indd eergisteren ook bestellen maar kon nog niet betalen, heb weer pech gehadViserius schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:40:
[...]
Heb eergisteren RTX 3080 ICHILL X4 besteld bij azerty. Prijs: €859. Mijn plekje nu is 7/8.
Zie ook nog geen beweging, sta op 16Leader98 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:15:
Nummertje 50 hier, besteld op 9 december!Leader98 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:15:
~ Kwaliteit staat boven alles!
Als je bereid bent om 800!! euro neer te leggen voor een 3070 dan is er al enige tijd meer dan voldoende te vindenOlivine schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:32:
Gisterenochtend een Evga 3070 xc3 besteld bij alternate.de voor 807 EUR en vanmiddag ontvangen. Geluk misschien maar supply lijkt toch mee te vallen als je even ook kijkt op buitenlandse websites?
Iemand recentelijk ook maar iets ontvangen van Sicomputers?
Ik sta op 16 voor een MSI 3070 gaming trio.
Dat betekent dat ze gisteren een viertal kaarten hebben binnengekregen en uitgeleverd, want de rij was gisteren nog 12 lang.Viserius schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:40:
[...]
Heb eergisteren RTX 3080 ICHILL X4 besteld bij azerty. Prijs: €859. Mijn plekje nu is 7/8.
Heb ik precies toch op het verkeerde paard gegokt met de X3, ik heb zaterdag besteld en sta 13/18. BInnengekomen als 15e maar ik vermoed gewoon 2 annulaties...
Volgens mij heb ik een tijdje geleden iemand gezien die iets binnen had gehad. Zij zijn alleen geen officieel nvidia partner dus het kan wel eventjes duren. Je zou een mail kunnen sturen om informatie maar waarschijnlijk hebben ze niet veel.coob schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:22:
Sta zelf op5 voor een MSI ventus 3x 3080. Ze hebben aangegeven zelf niet goed te weten, voor nu, wat ze van de leverancier kunnen verwachten.
Ze beweren dat het zomaar ineens als een verrassing voor ze kan komen als ze kaarten krijgen.
Klopt, heb het zien dalen die dag. Echter een super mager aantal kaartenMatthiasDS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:23:
[...]
Dat betekent dat ze gisteren een viertal kaarten hebben binnengekregen en uitgeleverd, want de rij was gisteren nog 12 lang.
Heb ik precies toch op het verkeerde paard gegokt met de X3, ik heb zaterdag besteld en sta 13/18. BInnengekomen als 15e maar ik vermoed gewoon 2 annulaties...
Iemand in de rij bij Azerty voor een Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC, en enig iedee hoe lang die rij is?
Gezien de recente leveringen (jaja, meervoud) van Gigabyte bij Megekko, vraag ik mij af hoe dat bij Alternate zit. Sinds 28-12 ben ik van 13 naar plek 7 gegaan, maar altijd in zeer kleine stappen (max. 2). Gezien Megekko nu twee aanstaande leveringen heeft staan waar de Vision OC in zit, hoop ik natuurlijk dat Alternate ongeveer hetzelfde kan verwachten. Het is toch wel jammer dat zij niet eenzelfde log op de website bijhouden.

Ze leveren helaas niet naar NL ... Jammer, schappelijke prijs !
Vorige levering van megekko, ben ik begin van de middag op de alternate wachtrij meer dan 30 plaatsen gezaktWieDie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:27:
Gezien de recente leveringen (jaja, meervoud) van Gigabyte bij Megekko, vraag ik mij af hoe dat bij Alternate zit. Sinds 28-12 ben ik van 13 naar plek 7 gegaan, maar altijd in zeer kleine stappen (max. 2). Gezien Megekko nu twee aanstaande leveringen heeft staan waar de Vision OC in zit, hoop ik natuurlijk dat Alternate ongeveer hetzelfde kan verwachten. Het is toch wel jammer dat zij niet eenzelfde log op de website bijhouden.
Maar bij deze levering van megekko, blijft alternate wachtrij aardig stil. Of ze moeten het in de avond gaan verpakken. Maar denk nog weekje of 2 wachten
Ik heb gisteren toevallig nog een mailtje naar ze gestuurd over de status (ik heb een ASUS ROG Strix 3070 besteld), ik kreeg het volgende terug:EwaJurjen01 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:24:
[...]
Volgens mij heb ik een tijdje geleden iemand gezien die iets binnen had gehad. Zij zijn alleen geen officieel nvidia partner dus het kan wel eventjes duren. Je zou een mail kunnen sturen om informatie maar waarschijnlijk hebben ze niet veel.
Sta zelf op5 voor een MSI ventus 3x 3080. Ze hebben aangegeven zelf niet goed te weten, voor nu, wat ze van de leverancier kunnen verwachten.
Ze beweren dat het zomaar ineens als een verrassing voor ze kan komen als ze kaarten krijgen.
"Helaas is er op dit moment geen informatie omtrent de levertijd van deze videokaart, dit geldt ook voor de andere 30xx kaarten. Indien er meer bekend is betreft jouw bestelling dan zullen wij ons best doen je hierover te informeren. Je kan eventueel ook de volgende pagina in de gaten houden voor eventuele updates: https://www.sicomputers.nl/nvidia-en-amd.
Indien je nog vragen hebt horen wij dit graag."
Een ervan was in ieder geval mijn annulering. Dus waarschijnlijk 3 kaarten.MatthiasDS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:23:
[...]
Dat betekent dat ze gisteren een viertal kaarten hebben binnengekregen en uitgeleverd, want de rij was gisteren nog 12 lang.
De X3 was overigens tot woensdag €849 weet ik uit ervaring

35 voor n 3080 TUF sinds 08-01coob schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:22:
zoals ik las hierzo, zou megekko een "loyale" hoeveelheid aan Gigabyte 3070 Gaming OC binnenkrijgen. als die kaarten eerlijk verdeeld worden over de shops(alternate, azerty ect) zou azerty ook waarschijnlijk binnen de komende tijd wat krijgen toch. daarvan is de wachtrij 2(en ik ben nummer 2). dus zullen er denk binnenkort wat in de vrije verkoop gaan neem ik aan.
Zit er vandaag al beweging in de rij voor de Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G bij Megekko (ik vermoed dat eventuele levering onder jouw plaats zullen plaatsvinden, dus dan zou jij moeten zakken in rangnummer)?Robbie004 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:07:
[...]
Nummertje 50 hier, besteld op 9 december!
[ Voor 8% gewijzigd door Leader98 op 21-01-2021 16:40 ]
Klopt, ik heb hem inderdaad aan €849 besteld.ko3kie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:36:
[...]
Een ervan was in ieder geval mijn annulering. Dus waarschijnlijk 3 kaarten.
De X3 was overigens tot woensdag €849 weet ik uit ervaring
Ik heb wel geduld, we zien wel.
Gaat lang duren daar ben ik bang.
Ik heb echter 583€ betaald voor een MSI 3070 Gaming trio.
Ben benieuwd of en wanneer ie daarvoor geleverd gaat worden.
Tot nu toe nog geen update op de website van Megekko of verandering van positie. We wachten rustig af! :-)Leader98 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:39:
[...]
Zit er vandaag al beweging in de rij voor de Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G bij Megekko (ik vermoed dat eventuele levering onder jouw plaats zullen plaatsvinden, dus dan zou jij moeten zakken in rangnummer)?
Update van Megekko, 16:53 uur. Morgen dus ‘verwacht’...
Morgen, op 22-1-2021 verwachten wij een batch videokaarten van onderstaande types:
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS GAMING BOX 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS XTREME WATERFORCE WB 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS XTREME WATERFORCE 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS X 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 GAMING OC 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS M 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 TURBO 24G (significant aantal!)
• Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS GAMING BOX 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME WATERFORCE 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS M 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 VISION OC 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS MASTER 8G (behoorlijk aantal!)
• Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC 8G (significant aantal!)
• Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G (royale hoeveelheid!)
• Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti AORUS MASTER 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G
Gisteren was het ook morgen toch?Robbie004 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:55:
Update van Megekko, 16:53 uur. Morgen dus ‘verwacht’...
[...]
Dat is een goede deal.coob schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:52:
[...]
Gaat lang duren daar ben ik bang.
Ik heb echter 583€ betaald voor een MSI 3070 Gaming trio.
Ben benieuwd of en wanneer ie daarvoor geleverd gaat worden.
Heb daar ook nog de redelijke prijs betaald van € 765 voor een TUF non OC.
Die order blijft mooi staan. Op de bank krijg ik geen rente en mochten de prijzen niet meer dalen dan verdien ik zo € 200.

Ik heb zojuist een evga 3060 ti xc op caseking.de gehaald zonder account is er nog een mogelijkheid om deze bestelling te annuleren bij hun?
Aangezien ik inmiddels een MSI RTX 3080 Ventus 3x OC in mijn PC heb zitten waar ik tevreden mee ben heb ik net mijn nog enige andere bestelling bij Alternate geannuleerd.. Betreft een Asus RTX 3080 TUF OC waar ik 60e voor stond, dus iedereen daarboven schuift weer minstens 1 plekje op..
Succes met jullie bestellingen!
Hahah 😜
nouu het waren er 5!11111 (royale hoeveelheid!11!)
Welke kaart?oankelijo schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:41:
[...]
nouu het waren er 5!11111 (royale hoeveelheid!11!)
Ik heb eergisteren een Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC besteld bij Azerty, en ik sta nu 29/30.Xaruman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:26:
Iemand in de rij bij Azerty voor een Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC, en enig iedee hoe lang die rij is?
Onder in het rode vak is een Excel Sheet te vinden met de huidige wachtrijen.
-
[ Voor 100% gewijzigd door icelife op 22-12-2021 12:18 ]
Bij Informatique is deze kaart inmiddels bestelbaar (niet op voorraad), en is de wachtrij 0/1. Volgens mij betekent dat dat er nog niemand besteld heeft. Wel aan de prijs met 609 euro.Victor Belli schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:25:
[...]
Voor de mensen met een 3060 Ti op hun wensenlijstje:
De RTX 3060 Ti Vision pas pasgeleden uitgebracht door Gigabyte: https://nl.hardware.info/...n-uitvoering-van-gigabyte
Ik kan hem ook nog niet vinden op de site van Megekko. Áls deze echt geleverd wordt, dan betekent dat dat er nog geen wachtrij is. Oftewel: misschien loont het om contact op te nemen met Megekko over deze kaart, wie weet kun je er alvast 1 reserveren. Of je gaat de rest van de week de Megekko-site continu refreshen
Kan ook zijn dat ze er 1500 euro voor gaan vragen natuurlijk.
Edit:
Artikel staat online, nog niet te bestellen:
https://www.megekko.nl/pr...i-VISION-OC-8G-Videokaart
https://www.informatique....tx-3060-ti-8gb-visio.html
Dan zijn annuleringen, ik heb op dezelfde gewed, 2 weken terug en ben niet gezakt. Zelfs 1 gestegen van 8 naar 9, een week geleden ofzo.MatthiasDS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:23:
[...]
Redelijke update van Azerty sinds daarnet:
Verwacht op 22-1-2021
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte EAGLE GeForce RTX 3070 OC 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Master 10G - Klein aantal verwacht
Gigabyte AORUS RTX 3080 GAMING BOX - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB XTREME Waterforce - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC 10GB - Klein aantal verwacht
Gigabyte AORUS GeForce RTX 3090 XTREME WATERFORCE - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3090 Aorus Extreme 24G - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3090 Aorus Master 24G - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3090 Gaming OC 24G - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3090 Turbo 24G - Klein aantal verwacht
Verwacht begin week 4-2021
Gigabyte Aorus Radeon RX 6800 Master - Klein aantal verwacht
Gigabyte Radeon RX 6800 Gaming OC - Klein aantal verwacht
Gigabyte Radeon RX 6800 XT Gaming OC - Klein aantal verwacht
Gigabyte Radeon RX6800XT AORUS MASTER 16GB GDDR6 2 - Klein aantal verwacht
Gigabyte Radeon RX 6900 XT Gaming OC - Klein aantal verwacht
Gigabyte AORUS GeForce RTX 3060 Ti MASTER 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Eagle OC 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte EAGLE GeForce RTX 3070 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte Gaming GeForce RTX 3070 OC 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte VISION GeForce RTX 3070 OC 8G - Klein aantal verwacht
Verwacht eind week 4-2021
Asus TUF Gaming RX 6900 XT OC 16G - Klein aantal verwacht
Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 OC - Klein aantal verwacht
Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC - Klein aantal verwacht
ROG-STRIX-RTX3090-O24G-WHITE 24GB GDDR6X - Klein aantal verwacht
Ik sta daar op plaats 13 in de rij voor een 3080 strix White.. Geen geluk voor mij dus...
Verwacht op 22-1-2021
Ik sta daar op plaats 13 in de rij voor een 3080 strix White.. Geen geluk voor mij dus...
Hoogstwaarschijnlijk geen 70 asus rog strix 3080 oc kaarten, even huilen... wel blij dat er na lange tijd eindelijk wat zijn binnengekomenAnguish schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:13:
Verwacht op 22-1-2021
Als Alternate.be nu geen Aorus masters binnenkrijgt ga ik boos worden
Gigabyte is de komende week aan de beurt, dat is duidelijk.. zowel bij megekko als Azerty flinke drops morgen én volgende week. Spannend
youtube.com/@hisrep
Nummer 3 voor de 3060 ti gaming x trio.coob schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:22:
dat verdient een bloemetje!Inflatable schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:34:
Aangezien ik inmiddels een MSI RTX 3080 Ventus 3x OC in mijn PC heb zitten waar ik tevreden mee ben heb ik net mijn nog enige andere bestelling bij Alternate geannuleerd.. Betreft een Asus RTX 3080 TUF OC waar ik 60e voor stond, dus iedereen daarboven schuift weer minstens 1 plekje op..
Op Reddit lees ik verhalen van shops in het buitenland die de 3080 TUF NON-OC bestellingen aan het annuleren zijn omdat de kaart niet meer geproduceerd wordt. Ik sta sinds de launch op de wachtrij maar begin steeds meer het idee hebben dat geduld niet beloond wordt.Theodoor v B schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:01:
[...]
Dat is een goede deal.Als je kunt lekker afwachten.
Heb daar ook nog de redelijke prijs betaald van € 765 voor een TUF non OC.
Die order blijft mooi staan. Op de bank krijg ik geen rente en mochten de prijzen niet meer dalen dan verdien ik zo € 200.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Weet iemand de wachtrij van een INNO3D GEFORCE RTX 3080 ICHILL X3 - of X4 bij megekko, alternate, azerty?
X4, azerty, 8 personenno kill1230 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:12:
Weet iemand de wachtrij van een INNO3D GEFORCE RTX 3080 ICHILL X3 - of X4 bij megekko, alternate, azerty?
Iemand laatste nog wat "geluk" gehad bij Alternate.be in terme van bestellingen? ik heb een Asus10GB D6X RTX 3080 TUF GAMING besteld daar en na 2 maanden ben ik gezakt van positie 44 naar positie 30 in de wachtrij, alhoewel dat waarschijnlijk komt door annuleringen.
Het ziet er naar uit dat bij Alternate niet echt veel goed gaat.
Alternate krijgt ook regelmatig wel wat leveringen... Ligt wel aan bepaalde kaarten.Djjonasty schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:16:
Iemand laatste nog wat "geluk" gehad bij Alternate.be in terme van bestellingen? ik heb een Asus10GB D6X RTX 3080 TUF GAMING besteld daar en na 2 maanden ben ik gezakt van positie 44 naar positie 30 in de wachtrij, alhoewel dat waarschijnlijk komt door annuleringen.
Maar hier op het forum lijkt er een afkeer naar Alternate te zijn, terwijl megekko RMA kaarten gewoon opnieuw verstuurd naar klanten.
Ik heb wat vragen gesteld aan Informatique in verband met wat praktijken die ik hier voorbij zag komen van andere webshops. Dus voor de gene die daar ook besteld heeft...
@WilliamP ik weet niet of je ondertussen je plek hebt gekregen, maar ik zou dan voor nu aannemen dat je plek 6 hebt.
Dit was het antwoord:Beste Informatique,
Ik heb nog een paar vragen over de RTX 3000.
Kunnen leveringen op elk moment van een werkdag bij jullie aanwaaien, of gebeurt dit meestal rond vaste tijden? Ik ben nieuwsgierig of er een bepaalde tijd is waarbij ik echt geen email meer hoef te verwachten over een verzending voor die dag.
Ook wil ik graag weten of de betaalde prijs vast blijft staan? Ik heb mijn kaart in december besteld, en ondertussen is de prijs voor de kaart omhoog gegaan. Word deze prijs aangehouden?
Hoef ik me zorgen te maken over een onverwachte annulering bij jullie? De 3080 Suprim X komt volgens mij wel iets van ~1x per maand aan bij de meeste shops in kleine tot grote aantallen, maar ik maak me toch zorgen.
En als ik hier nu toch ben... Sta ik nog steeds op plek 7? Mijn ordernummer: X
Bedankt voor eventueel inzicht. Het blijft een vervelende situatie voor iedereen.
Met vriendelijke groet,
Sharona
De antwoorden hebben me in ieder geval wel gerust gesteld. En ik ben ook nog is opgeschoven. Hopelijk krijg ik mijn kaart snel.Beste Sharona,
Wij krijgen periodiek leveringen op de dag, het is echt afhankelijk van de leverancier wanneer. Ik zou dus niet teveel op een bepaalde tijd rekenen.
Verder rekenen wij de prijs van het moment van bestellen, deze wordt eigenlijk nooit hoger, alleen als de kaart speciaal besteld moet worden.
De enige reden waarom wij annuleren is als het product niet meer gemaakt wordt en daardoor niet meer leverbaar is, als u de bestelling 2 weken na beschikbaarheid niet op af heeft genomen, of als u meer dan één kaart heeft besteld.
Voor wat betreft uw plaats op de wachtrij: u bent een stukje opgesloten naar de 5e plaats.
Zodra wij de bestelling uit kunnen leveren krijgt u een mailtje van ons, tot dit tijd blijft het helaas even wachten.
Geen zorgen, de Raytracing is het waard!
Met vriendelijke groet,
@WilliamP ik weet niet of je ondertussen je plek hebt gekregen, maar ik zou dan voor nu aannemen dat je plek 6 hebt.

♡ Ryzen 5 5600x | MSI RTX 3080 Suprim X | 32GB @ 3200mhz ♡
Mooi antwoord idd, maar hebben ze support daar ook uitbesteed naar India ofzo? Jezus...Sharona schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:27:
Ik heb wat vragen gesteld aan Informatique in verband met wat praktijken die ik hier voorbij zag komen van andere webshops. Dus voor de gene die daar ook besteld heeft...
[...]
Dit was het antwoord:
[...]
De antwoorden hebben me in ieder geval wel gerust gesteld. En ik ben ook nog is opgeschoven. Hopelijk krijg ik mijn kaart snel.
Mhm, op ASUS.nl staat de "waar te koop" knop ook niet op de artikelpagina.ph4ge schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:10:
[...]
Op Reddit lees ik verhalen van shops in het buitenland die de 3080 TUF NON-OC bestellingen aan het annuleren zijn omdat de kaart niet meer geproduceerd wordt. Ik sta sinds de launch op de wachtrij maar begin steeds meer het idee hebben dat geduld niet beloond wordt.
TUF non OC

Mijn TUF OC in bestelling bij Amazon.de is na een week nog niet verzonden, hij zou officieel morgen moeten komen. Hoop niet dat er iets mis is qua voorraad want dat zou zuur zijn gezien Asus gerust op hun Duitse website en zelfs ebay vrije voorraad gooit.
@ Azerty:
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Eagle 8G
Jouw positie 45/45
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Eagle 8G
Jouw positie 45/45
Schrijf zelf een beleefde maar krachtige brief/email aan Megekko en wijs ze op punt 5.5 van hun algemene voorwaarden:icelife schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:56:
[...]
Ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste aan kan pakken, ik heb de rechtsbijstand nog niet ingeschakeld en wil het eigenlijk niet doen omdat het 160 euro is. Zijn er andere wegen die ik kan bewandelen?
Iets als"5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan u of aan een door u aangewezen derde, bij ons, tenzij u zelf voor een aflevermethode heeft gekozen die wij niet standaard aanbieden."
Zie ook:Beste Megekko,
Op [datum] heb ik [product] bij u besteld en betaald.
Op [datum] heb ik van u een verzendbevestiging ontvangen. Het is nu [x] dagen later, en ik heb nog steeds geen pakket ontvangen.
In mijn email/telefoongesprek op [datum] heb ik hierover een klacht bij u ingediend. U heeft hierop [actie x y of z] gestart, maar tot op heden heeft u het probleem niet opgelost.
Bij deze wijs ik u nogmaals op uw wettelijke verplichting en uw eigen Algemene Voorwaarden punt 5.5: het risico van vermissing van producten berust bij Megekko totdat de producten aan mij afgeleverd zijn.
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend uw verplichtingen na te komen door mij binnen [redelijke termijn voor het product] het product alsnog te leveren, of binnen 2 weken het volledige aankoopbedrag + verzendkosten á €160,- te retourneren.
In afwachting van uw volledige medewerking en een spoedige oplossing,
Vriendelijke groet,
icelife
Mijn MSI 3080 Suprim van Azerty is inmiddels binnen, in totaal een weekje op moeten wachten van bestellen tot levering...VEEEEEEL korter dan waar ik op voorbereid was.
Iedereen hier nog heel veel succes met het snipen dan wel wachten op een levering!
Iedereen hier nog heel veel succes met het snipen dan wel wachten op een levering!
Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
Asus rog strix RTX3080 besteld op 17 september (releasedatum) bij Alternate NL, sta nu, ruim 4 maanden later nog steeds op plek 29.
Er zijn ook mensen die geluk hebben - een 3060 ti FE die vandaag op ldlc.com te koop stond, voor een hele schappelijke prijs:
:strip_exif()/f/image/DOJe79p4BhV4hzeVjfKph0yW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er naar uit dat hij er maar een paar minuten op stond. Goed om te zien dat er iig nog ergens normale prijzen gevraagd worden.
edit: voor wie een beetje trendwatching leuk vindt: hier het zoekvolume @ Google, in Nederland, op de verschillende modellen evenals de RX 6800: https://trends.google.com...3080,rtx%203090,rx%206800 de afgelopen periode:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7cjrTXp4g95nVnO5bzAoGv77.jpg?f=user_large)
imho opvallend dat vooral de 3080 zoveel gezocht wordt.
:strip_exif()/f/image/DOJe79p4BhV4hzeVjfKph0yW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er naar uit dat hij er maar een paar minuten op stond. Goed om te zien dat er iig nog ergens normale prijzen gevraagd worden.
edit: voor wie een beetje trendwatching leuk vindt: hier het zoekvolume @ Google, in Nederland, op de verschillende modellen evenals de RX 6800: https://trends.google.com...3080,rtx%203090,rx%206800 de afgelopen periode:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7cjrTXp4g95nVnO5bzAoGv77.jpg?f=user_large)
imho opvallend dat vooral de 3080 zoveel gezocht wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door Remy op 21-01-2021 20:45 ]
Pfff precies verkeerd gegokt om de 3080 suprim x te bestellen bij Informatique. Ondertussen meerdere drops bij paradigit en azerty gezien maar niets bij informatique zelf 
Bij maxict ondertussen al lang opgegeven en geld terug gekregen.

Bij maxict ondertussen al lang opgegeven en geld terug gekregen.
[ Voor 18% gewijzigd door steffoon op 21-01-2021 20:29 ]
Zojuist de Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC besteld bij azerty.
Iemand enig idee hoe ik erachter kom op welke plek ik sta in de rij?
Lees de rode kader hieronder eens.Xaruman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:33:
Zojuist de Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC besteld bij azerty.
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
En bij Alternate.be is die queue al in geen maanden meer veranderd voor deze. Hoe is dit mogelijk? Wat een ramp deze launch. De schaarste is een ding, de logistieke incompetentie van de leveranciers en de verkopers is iets totaal anders.EldraziKlap schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:16:
[...]
Ik ook! Tweede week op rij van minstens 10 leveringen. Nog steeds langzaam, maar beter dan niks...
Is er een kans dat als Azerty drops krijgt Alternate ook kaarten ontvangt?
pfff weer alles buiten de gigabyte 3080 eagleAnguish schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:13:
Verwacht op 22-1-2021
bij azerty heb ik X3 vandaag besteld en ik sta op 18/18no kill1230 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:12:
Ik zie dat gerucht steeds terugkomen in dit topic, maar nog nooit ergens een bevestiging/link/bron oid gezien. Ik zou het houden op geruchten vooralsnog, maar misschien heb ik 't mis...ph4ge schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:10:
[...]
Op Reddit lees ik verhalen van shops in het buitenland die de 3080 TUF NON-OC bestellingen aan het annuleren zijn omdat de kaart niet meer geproduceerd wordt. Ik sta sinds de launch op de wachtrij maar begin steeds meer het idee hebben dat geduld niet beloond wordt.
en onbestelbaarJoran.D schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:49:
[...]
pfff weer alles buiten de gigabyte 3080 eagle
Lol blijkbaar is dit alles een echt hopeloze situatie want nu staat bij alternate.be bij de 3080 kaarten "Nog niet bestelbaar"
Wat een klucht
Wat een klucht
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |