[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 434 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleyherben
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 21:43
JF050 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:46:
[Afbeelding]
Eindelijk na lang gewacht is die binnen van alternate
iedereen bedankt dat jullie mij er door heen hebben geholpen haha

De ballen
heel veel plezier met de kaart :) kun je mij laten weten of de fans problemen hebben met tikkende geluid dat lees ik veel op het internet dat daar veel problemen mee zijn, ik ben zelf van plaats 21 na 10 gezakt. Hopend dat de volgende levering niet zo lang zal duren ik wacht namelijk ook al sinds 17 september....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 18:14
Dhorst schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:11:
[...]

Ik volg zelf NL stock alerts.
Komen veel Duitse webshops in voor.

https://discord.gg/PHbxdeKv
Kan het zijn dat deze niet meer werkt?
Zoek nog een rtx3060ti :^p

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stak
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 15:45
Mèllon030 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:16:
Zojuist deze gekregen van SI computers

[...]

:+ ;w :-(
Balen zeg :{

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Markovic89
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-08-2024
Mèllon030 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:16:
Zojuist deze gekregen van SI computers

[...]

:+ ;w :-(
Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Laat iedereen nou eens ophouden bij SI Computers te bestellen.
Ze gaan je geen kaart leveren, of wanneer ze onverhoopt toch een kaart in handen krijgen gaan ze je benaderen dat er zoveel extra moeite in jouw kaart heeft gezeten om te bemachtigen dat ze 300 euro meer willen. Of annuleren.

Dit is echt al tig keer voorbij gekomen.

Bestel bij MeGekko, Alternate, Azerty, Informatique of Paradigit... Of een Coolblue drop.

Al het andere kun je eigenlijk geen waarde aan je bestelling hechten en is gewoon wachten op problemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Markovic89 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Laat iedereen nou eens ophouden bij SI Computers te bestellen.
Ze gaan je geen kaart leveren, of wanneer ze onverhoopt toch een kaart in handen krijgen gaan ze je benaderen dat er zoveel extra moeite in jouw kaart heeft gezeten om te bemachtigen dat ze 300 euro meer willen. Of annuleren.

Dit is echt al tig keer voorbij gekomen.

Bestel bij MeGekko, Alternate, Azerty, Informatique of Paradigit... Of een Coolblue drop.

Al het andere kun je eigenlijk geen waarde aan je bestelling hechten en is gewoon wachten op problemen.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Laat iedereen nou eens ophouden bij SI Computers & MaxICT te bestellen.

:P

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JurreTweakers
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-08-2023
Dikke 3 maanden geleden een 3080 besteld bij Azerty, en natuurlijk heb ik weer het geluk dat ik de 3080 TUF non-oc heb besteld! Letterlijk de enige fucking kaart die nergens nog binnen is gekomen zo ongeveer. Ben er helemaal klaar mee.. heb al m’n lopende projecten op m’n laptop al lang afgerond denkende dat hij na een ruime 3 maanden wel binnen zou zijn gekomen.. kan ik wel op plek 3/71 staan maar als die kut kaart gewoon niet bestaat sta ik ook voor Jan lul met een gat in m’n portemonnee in de rij.

Snap natuurlijk dat iedereen in hetzelfde schuitje zit, maar het blijft natuurlijk wel zuur als anderen hun 3080 binnen krijgen na minder dan de helft van de tijd te wachten enkel omdat hun kaart toevallig beter leverbaar blijkt te zijn.. en dan sta ik ook nog voor de 5900x besteld waar de productie blijkbaar ook tijdelijk stil van ligt.

Gebrek aan transparantie van ASUS is ook gewoon drie keer niks. Zeg dan gewoon dat die kaart pas vanaf de zomer geleverd gaat worden. Heb helaas niet de marge om tegelijkertijd een andere kaart te bestellen en aangezien ik toch op plek 3 sta durf ik ook niet te annuleren. Ik denk dat ik een tijdje maar gewoon deze thread moet ontwijken want ik wordt er echt niet goed van :) . Iets anders om op te focussen in de tussentijd..

Aangezien de processor waarschijnlijk eerder binnen gaat komen ga ik eerst daar op wachten en dan ga ik wel verder kijken voor een kaart. Als iemand enig bericht heeft van een TUF 3080 non oc levering laat het ff weten, dan kijk ik er misschien wat minder pessimistisch naar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhod
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-10-2024
JurreTweakers schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:49:
Dikke 3 maanden geleden een 3080 besteld bij Azerty, en natuurlijk heb ik weer het geluk dat ik de 3080 TUF non-oc heb besteld! Letterlijk de enige fucking kaart die nergens nog binnen is gekomen zo ongeveer. Ben er helemaal klaar mee.. heb al m’n lopende projecten op m’n laptop al lang afgerond denkende dat hij na een ruime 3 maanden wel binnen zou zijn gekomen.. kan ik wel op plek 3/71 staan maar als die kut kaart gewoon niet bestaat sta ik ook voor Jan lul met een gat in m’n portemonnee in de rij.

Snap natuurlijk dat iedereen in hetzelfde schuitje zit, maar het blijft natuurlijk wel zuur als anderen hun 3080 binnen krijgen na minder dan de helft van de tijd te wachten enkel omdat hun kaart toevallig beter leverbaar blijkt te zijn.. en dan sta ik ook nog voor de 5900x besteld waar de productie blijkbaar ook tijdelijk stil van ligt.

Gebrek aan transparantie van ASUS is ook gewoon drie keer niks. Zeg dan gewoon dat die kaart pas vanaf de zomer geleverd gaat worden. Heb helaas niet de marge om tegelijkertijd een andere kaart te bestellen en aangezien ik toch op plek 3 sta durf ik ook niet te annuleren. Ik denk dat ik een tijdje maar gewoon deze thread moet ontwijken want ik wordt er echt niet goed van :) . Iets anders om op te focussen in de tussentijd..

Aangezien de processor waarschijnlijk eerder binnen gaat komen ga ik eerst daar op wachten en dan ga ik wel verder kijken voor een kaart. Als iemand enig bericht heeft van een TUF 3080 non oc levering laat het ff weten, dan kijk ik er misschien wat minder pessimistisch naar. :+
Huilt mee met 3070 Suprim X bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF050
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-07 23:31
invine schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Ik zie toch echt een coolblue doos :/ :9

Hoelang heb je mogen wachten?

Ik zie trouwens dat de SUPRIM X bij informatique een kortere wachtrij heeft gekregen. Hebben mensen geannuleerd of zou er wat verzonden zijn? :9
Oow nee dat was gewoon een lege doos hahah, had hem 17 september besteld

[ Voor 3% gewijzigd door JF050 op 14-01-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF050
wesleyherben schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:22:
[...]

heel veel plezier met de kaart :) kun je mij laten weten of de fans problemen hebben met tikkende geluid dat lees ik veel op het internet dat daar veel problemen mee zijn, ik ben zelf van plaats 21 na 10 gezakt. Hopend dat de volgende levering niet zo lang zal duren ik wacht namelijk ook al sinds 17 september....
Ik hou je op de hoogte als de fans lawaai maken naja ik heb gister bij corsair complete waterkoeling besteld incl waterblock voor de 3080oc Klopt er waren 11 geleverd hoop dat een deze dagen dat voor jullie er ook een dikke partij aan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilla013
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-08 20:25
Dhod schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Huilt mee met 3070 Suprim X bestelling
Ik heb een suprim 3070 non x besteld 2 weken geleden en gisteren mail gehad dat ze hem vandaag krijgen van de leverancier en ik na 2/3 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleyherben
  • Laatst online: 24-09 21:43
JF050 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Oow nee dat was gewoon een lege doos hahah, had hem 17 september besteld
Top hartelijk bedankt, ik las dat veel mensen de fans moesten schimmen dat er te veel speling zat tussen de fans en het koelblok waardoor bij bepaalde fan snelheden de ventilators konden trillen, de fix daarvoor is om de fans te schimmen met karton of papier achter de fan steunen te plaatsen, mocht je er meer informatie over willen hebben kan je mij een pb sturen.

Ja hopelijk komt er snel een nieuwe levering bij en niet dat het weer maanden zal gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyokukats
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-02 11:20
zojuist de MSI GeForce RTX 3080 Gaming X TRIO 10G besteld bij Azerty. Mijn positie 153/153

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hehe, Alternate vindt het niet leuk om vergeleken te worden met 'Megekko'. Van eerder vandaag:

https://twitter.com/AlternateNL/status/1349653320512786432
Uiteraard hebben wij een database waarin staat hoeveel kaarten wij hebben verkocht. Echter hebben wij deze informatie niet staan op onze website zoals 'Megekko'. Wij zijn tenslotte Alternate en geen Megekko.
Ook via Twitter geven ze iig geen voorraad/lever-info, wel zo consistent..

Als shops meelezen (natuurlijk doen ze dat!):

Hoiii :w we houden van jullie :+

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titan223
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-09 17:20
https://www.megekko.nl/pr...Oa8YgH0B50WwaAmuXEALw_wcB

Mooi gescalpt Megekko :+ :+
1099 voor een RTX 3070 voor mensen met net zoveel geld als Jeff Bezos...

[ Voor 14% gewijzigd door Titan223 op 14-01-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Titan223 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:14:
https://www.megekko.nl/pr...Oa8YgH0B50WwaAmuXEALw_wcB

Mooi gescalpt Megekko :+ :+
1099 voor een RTX 3070 voor mensen met net zoveel geld als Jeff Bezos...
Jemig, da's een price-gauge van zo'n 57% (even 699 genomen als normale prijs). De yo-gaat-ie-wel-helemaal-lekker tijd is echt aangebroken :o

Ben ik blij dat ik 'maar' zo'n 11% extra heb betaald op een 3060 ti.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhod
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-10-2024
Remy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:11:
Hehe, Alternate vindt het niet leuk om vergeleken te worden met 'Megekko'. Van eerder vandaag:

https://twitter.com/AlternateNL/status/1349653320512786432

[...]

Ook via Twitter geven ze iig geen voorraad/lever-info, wel zo consistent..

Als shops meelezen (natuurlijk doen ze dat!):

Hoiii :w we houden van jullie :+
Ze zullen de vraag ook wel zat worden denk ik...
Verbaast me niets, als ik wist dat alternate zo on-transparant was en andere leveranciers wel updates geven had ik ook ergens anders besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

kyokukats schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:05:
zojuist de MSI GeForce RTX 3080 Gaming X TRIO 10G besteld bij Azerty. Mijn positie 153/153
Ventus wachtrij is een stuk korter. Ik sta op plek 37/37. Megekko verwacht dat dit soortje binnenkomt dus ik gok Azerty ook.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52

Volgens mij word die hele kaart niet gemaakt, het is ook niet interessant voor ASUS om een model uit te brengen wat goedkoper is maar het enige verschil is een cijfertje in de BIOS.
Ik stond ook al tijden in de wachtrij voor die kaart, maar ik ga er van uit dat hij simpelweg nooit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharona
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 09:31
Ik ben wel even benieuwd naar meningen hier. Ik heb nu alles voor mijn PC binnen, behalve de GPU. Ik zit er aan te denken de PC gewoon te bouwen en mijn huidige GTX 1060 er even in te steken en dan als mijn RTX 3080 binnen komt, drivers opschonen met DDU en hem dan er in te steken. Maar aan de andere hand wil ik ook gewoon wachten tot de GPU binnen is... Wat hebben jullie gedaan? Ik neem aan dat er wel meer mensen hier zitten in hetzelfde bootje.

♡ Ryzen 5 5600x | MSI RTX 3080 Suprim X | 32GB @ 3200mhz ♡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
Sharona schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:23:
Ik ben wel even benieuwd naar meningen hier. Ik heb nu alles voor mijn PC binnen, behalve de GPU. Ik zit er aan te denken de PC gewoon te bouwen en mijn huidige GTX 1060 er even in te steken en dan als mijn RTX 3080 binnen komt, drivers opschonen met DDU en hem dan er in te steken. Maar aan de andere hand wil ik ook gewoon wachten tot de GPU binnen is... Wat hebben jullie gedaan? Ik neem aan dat er wel meer mensen hier zitten in hetzelfde bootje.
Gewoon bouwen met die 1060, ik zie geen reden waarom niet.
DDU is ook niet nodig als je van nvidia naar nvidia gaat. (Gebruik ik zelf niet eens van amd > nvidia maar dat terzijde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jer123c
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-09 09:09
Ik heb exact hetzelfde gedaan, zit met een nieuwe pc met mijn oude RX 580 erin en zit te wachten op een 3070. Kan nog prima en even wachten overleven we nog wel. Het wordt pas anders als je de kaart al weggedaan hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy

psy

Meteen bouwen. Stel je voor dat één van je overige componenten niet goed is, dan kan je dat beter meteen regelen. Die 30xx komt later wel, en die kan je dan teminste meteen checken als je hem binnenkrijgt zonder eerst een complete pc te moeten gaan bouwen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVo1999
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-10-2024
gilla013 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:04:
[...]

Azerty verwacht een hoop leveringen van diverse MSI kaarten. Dat kan weleens een goede keuze geweest zijn.
Azerty? Weet jij iets wat ik niet weet?

Ik sta op plek 1/37 voor de Ventus 3X dus ben benieuwd :)

[ Voor 10% gewijzigd door RoVo1999 op 14-01-2021 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 13:33
Heb hetzelfde gedaan, gewoon gebouwd. Heb eind vorig jaar een 5800X met nieuw moederbord, geheugen, nvme etc. gekocht en in elkaar gezet en mijn "oude" 1070ti erin gestopt. Gaat prima, maar kan niet wachten tot ik wat meer pracht en praal kan zien met een 3080 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Zelfde hier maar dan voor een strix 3080 non OC.
De tuf 3080 non OC zie ik af en toe wel uitgeleverd worden maar sporadisch.

Ik durf met mijn plek 7 ook niet te annuleren omdat ik op dit moment nog met een 630 intel kaart zit en ik bang ben dat ik gezien de wachttijd nog langer moet wachten en geld zal moeten bijleggen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

RoVo1999 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Ik betwijfel het. Van hun eigen site :

Verwacht in week 4-2021
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Eagle OC 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte Gaming GeForce RTX 3070 OC 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte VISION GeForce RTX 3070 OC 8G - Klein aantal verwacht
Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Master 10G - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB XTREME Waterforce - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC 10GB - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3090 Gaming OC 24G - Klein aantal verwacht
Gigabyte GeForce RTX 3090 VISION OC 24G - Klein aantal verwacht

verder staat er niks

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DareFace
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 14:07
Isniedood schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:31:
[...]

Verwacht in week 4-2021

verder staat er niks
MSI:
Eind deze week (week 2) / begin volgende week (week 3) verwachten wij een redelijke stapel van deze videokaarten:
• MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2x OCv1
• MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3x OC
• MSI GeForce RTX 3070 GAMING-X Trio
• MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3x OC
• MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3x OC
• MSI GeForce RTX 3090 GAMING-X Trio

Megekko wat een redelijke stapel nou weer is...

Maar wel weer een mooie MSI drop bij azerty en megekko. Misschien vrije verkoop?

[ Voor 3% gewijzigd door DareFace op 14-01-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilla013
RoVo1999 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Dan had je inmiddels een mailtje moeten hebben gehad dat er iets aan komt. Veel mensen hebben een mailtje gehad voor MSI kaarten. Uit mijn hoofd weet ik niet alle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVo1999
Isniedood schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:31:
[...]

Verwacht in week 4-2021

verder staat er niks
Vandaar de vraag: "Weet jij iets wat ik niet weet?".

Ik ben zelf als een gek ieder uur die pagina aan het refreshen om te kijken of er iets veranderd is |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:41
Ik begin mijn "aankoop" van een 3080 non-OC Eagle bij Megekko inmiddels meer te zien als een hele voordelige lening met 0% rente....

Lijkt er niet op alsof ze deze kaarten uberhaupt geleverd krijgen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilla013
RoVo1999 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Vandaar de vraag: "Weet jij iets wat ik niet weet?".

Ik ben zelf als een gek ieder uur die pagina aan het refreshen om te kijken of er iets veranderd is |:(
Die MSI kaart die bij geleverd staan was ook niet aangekondigd via wat verwachten jullie binnen te krijgen.
Dit geeft absoluut geen duidelijkheid en loopt soms ook dagen achter. Ik en meerdere anderen hebben omtrent meerdere MSI kaarten gisteren mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoVo1999
DareFace schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:34:
[...]

MSI:
Eind deze week (week 2) / begin volgende week (week 3) verwachten wij een redelijke stapel van deze videokaarten:
• MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2x OCv1
• MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3x OC
• MSI GeForce RTX 3070 GAMING-X Trio
• MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3x OC
• MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3x OC
• MSI GeForce RTX 3090 GAMING-X Trio

Megekko wat een redelijke stapel nou weer is...

Maar wel weer een mooie MSI drop bij azerty en megekko. Misschien vrije verkoop?
Oké, maar wat hebben Megekko en Azerty met elkaar te maken?

Het zijn toch twee aparte webshops?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPoker777
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-04-2021
Vraag me als deze firma's nu failliet gaan terwijl wij daar bestellingen hebben lopen.
Zijn we ons geld dan kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08 12:30
PeterPoker777 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:38:
Vraag me als deze firma's nu failliet gaan terwijl wij daar bestellingen hebben lopen.
Zijn we ons geld dan kwijt?
Ja. Klanten zijn de laatsten in de rij bij een faillissement.

edit: iets genuanceerder voordat een jurist hierover struikelt... Er zijn andere rechthebbende die voorgaan. Mocht er dan geld over zijn dan kunnen wij als consument nog kans hebben. Wat ook kan dat een volgende eigenaar of bij een doorstart alsnog de orders als goodwill oid worden uitgevoerd.

[ Voor 32% gewijzigd door MachIV op 14-01-2021 16:43 ]

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
citruspers schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:36:
Ik begin mijn "aankoop" van een 3080 non-OC Eagle bij Megekko inmiddels meer te zien als een hele voordelige lening met 0% rente....
Je kunt op het moment overal geld lenen tegen (bijna) 0% rente, met veel minder moeite dan deze webshops nu doen. Dit kost ze echt alleen geld en tijd, pas als ze de kaart leveren is het geld van hen, tot dat moment kan iedereen zo maar annuleren.

Het zijn echt niet de webshops die hier iets mee opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 15:10
MachIV schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:39:
[...]

edit: iets genuanceerder voordat een jurist hierover struikelt... Er zijn andere rechthebbende die voorgaan. Mocht er dan geld over zijn dan kunnen wij als consument nog kans hebben. Wat ook kan dat een volgende eigenaar of bij een doorstart alsnog de orders als goodwill oid worden uitgevoerd.
Ik heb daarom deze keer met een credit card besteld. Dan heb je wellicht/misschien een betere kans als de winkel failliet gaat...

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 13:33
Beter doe je het met paypal of afterpay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
RogerWilco2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:44:
[...]

Je kunt op het moment overal geld lenen tegen (bijna) 0% rente, met veel minder moeite dan deze webshops nu doen. Dit kost ze echt alleen geld en tijd, pas als ze de kaart leveren is het geld van hen, tot dat moment kan iedereen zo maar annuleren.

Het zijn echt niet de webshops die hier iets mee opschieten.
Snap ik, het is geen complot van Megekko. Maar ik vind de situatie wel erg vervelend: wel geld kwijt zijn, niets geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
spoor12b schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Ik heb daarom deze keer met een credit card besteld. Dan heb je wellicht/misschien een betere kans als de winkel failliet gaat...
Dat is inderdaad een slimme. Ligt wel een beetje aan de voorwaarden van de creditcard, maar je betaalt (in)direct voor een verzekering met een creditcard, dus dikke kans dat het dan goed komt.
Maar op dit moment is de kans op een faillissement van een relatief normaal of beter draaiende IT winkel niet heel groot. Pas na corona verwacht ik pas dat banken/investeerders faillissementen van bedrijven massaal gaan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
MachIV schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Precies, en ik verwacht niet dat er winkels falliet gaan van dit gedoe, want uiteindelijk zijn er gewoon veel klanten in de markt, die niet alleen een nieuwe GPU of Ryzen kopen, maar vaak ook andere onderdelen, of een heel nieuw systeem. En bijna alles wat ze leveren zullen ze winst op maken. Zonder deze problemen zou het een gouden jaar zijn voor deze shops, maar nu zullen ze ook een paar dingen uiteindelijk tegen kostprijs, of met wat verlies moeten leveren, en ze hebben wat extra kosten van alle gedoe, annuleringen, wachtrij, etc.

Ik zit niet in die handel, maar ik geloof niet dat dit soort webshops op het moment een slecht jaar hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanDykeBrown
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-09 10:37
citruspers schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:49:
[...]

Snap ik, het is geen complot van Megekko. Maar ik vind de situatie wel erg vervelend: wel geld kwijt zijn, niets geleverd krijgen.
Als je dat vervelend vind is er altijd nog de optie het dubbele te betalen en direct een kaart verkrijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik redeneer altijd, alles pak hem beet boven de 100 euro betaal ik niet meer met Ideal, maar altijd met creditcard of Paypal. Risico is me anders te groot. Een CC kost de kop ook niet, kan je best goedkoop aan komen tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachIV
psy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:53:
Ik redeneer altijd, alles pak hem beet boven de 100 euro betaal ik niet meer met Ideal, maar altijd met creditcard of Paypal. Risico is me anders te groot. Een CC kost de kop ook niet, kan je best goedkoop aan komen tegenwoordig.
Check alleen altijd de voorwaarden. Een goedkopere creditcard betekent soms geen of nauwelijks een verzekering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unionemerald
  • Laatst online: 04-08 15:04
Niet wachten. Heb vorige maand ook mijn nieuwe PC in elkaar gestoken met een AMD Ryzen 5800X, waar ik ook enkele weken moest op wachten. Voorlopig steekt mijn ASUS 1070 er nog in, maar als God belieft _/-\o_ wordt die binnen enkele weken vervangen door een ASUS Strix 3080 OC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
VanDykeBrown schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Als je dat vervelend vind is er altijd nog de optie het dubbele te betalen en direct een kaart verkrijgen :P
Haha nee, ik ben al zuur genoeg dat ik die kaart niet voor de 'beloofde' prijs kan krijgen, dan ga ik zeker niet het dubbele betalen :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• svdham
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-08 09:55
Besteld op 17 september om 14:55 bij Alternate NL.

Begonnen op plek 25 en vandaag eindelijk in ontvangst mogen nemen.

WAT een UNIT, 100% het wachten waard!

Aan iedereen hier; dank voor de emotionele rollercoaster van de afgelopen maanden en heel veel succes met het bemachtigen van een kaart!

I'm out 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LollieLaurie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
svdham schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:23:
Besteld op 17 september om 14:55 bij Alternate NL.

Begonnen op plek 25 en vandaag eindelijk in ontvangst mogen nemen.

[Streamable: Asus STRIX RTX 3080 OC]

WAT een UNIT, 100% het wachten waard!

Aan iedereen hier; dank voor de emotionele rollercoaster van de afgelopen maanden en heel veel succes met het bemachtigen van een kaart!

I'm out 8)
Nice! De kaart die ik wou en gecancelled heb. Moge de gigabyte aorus mij vlug plezieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 15:44
Ik ben gewoon in drie wachtrijen gaan staan.

MSI gaming trio plek 91
Gigabyte Vision OC plek 25
Asus Strix white OC plek 21

Allemaal de 3080 bij Azerty

Nu afwachten wat als eerste komt en de rest annuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaru
  • Laatst online: 27-07 12:17

Toaru

qq

Wauw, mijn vriendin en ik zitten echt in PRECIES dezelfde situatie. Ook een 3080 TUF non-oc. Ook van Asus. Op de release besteld. Ook op onze laptops alle lopende projecten al lang afgerond, denkende dat we de kaart inmiddels al wel binnen zouden hebben. En OOK even gefrustreerd als dat jij bent. Wij staan nu op plek 34/??? bij Alternate, bijna niks opgeschoven sinds release. Wij hebben ook niet de marge om tegelijkertijd een andere kaart te bestellen. En omdat wij ook "redelijk laag" (lol) staan durven wij ook niet te annuleren.

Wij zijn oprecht aan het overwegen een 2080 Ti te halen, en het daar gewoon bij te laten. En dan misschien over een jaar of 4-5 upgraden naar een 3080 of zoiets. Want dit slaat echt helemaal nergens op. Nog nooit heb ik in mijn leven zo iets pathetisch meegemaakt als de uitlevering van deze k!@#$% kaart. Alsjeblieft stuur me even een PM, wij beginnen onze sanity volledig te verliezen. Ongelofelijk hoe weinig er met ons gecommuniceerd wordt terwijl we zowat € 1000 hebben neergegooid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:09

Kheos

FP ProMod
Toaru schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:38:
Ongelofelijk hoe weinig er met ons gecommuniceerd wordt terwijl we zowat € 1000 hebben neergegooid.
en wat wil je dan dat ze communiceren?
Elke dag een mailtje met "we weten het ook niet, want onze leveranciers weten het ook niet?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anguish
  • Laatst online: 02-01-2022
kan er hier niemand effe een aankoop-Bot maken/programmeren voor de tweakers? :+ gaan we lekker samen de strijd aan tegen de scalpers en miners >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Anguish op 14-01-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben90
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-11-2023
Don Alessandro schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:06:
Ik ben even benieuwd... Wanneer was de laatste keer dat iemand hier een MSI 3080 Gaming X Trio heeft ontvangen?

Ik sta sinds 14 december daarvoor in de wachtrij bij Megekko. In de tussentijd ben ik wel een paar plekjes opgeschoven maar ik vraag me af of dat alleen komt doordat mensen hun order hebben geannuleerd of dat er ook daadwerkelijk mensen een exemplaar hebben ontvangen...
Ik vermoed dat er een aantal keer wel effectieve leveringen zijn geweest, 't dag-op-dag verschil was op sommige dagen toch wat groot om enkel aan annulatie toe te schrijven (sta sinds eind november ook in de rij, van 361 toen naar 204 nu).

Kan ook met significante leveringen van andere merken te maken hebben, op zo'n momenten krijg je ook weer meer annulaties natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaru

Toaru

qq

Kheos schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:41:
[...]

en wat wil je dan dat ze communiceren?
Elke dag een mailtje met "we weten het ook niet, want onze leveranciers weten het ook niet?"
Dagelijks? Nee. Wekelijks? Ja, zou zeker op zijn plaats zijn. Je kan er niet omheen dat deze situatie te achterlijk voor woorden is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_Me7kxyavPv7-1jp__bqh621rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iprn4c0agjMnuESjh9N5VtTP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07_XaGAZD6whurYHy-SOq9qik0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQUuQlqtqiuMuvhVpOYXnFWI.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk binnen en geinstalleerd, prima verzorgd door alternate.nl. Wat een stevige backplate zeg! Zakt niet door niks.
Veel stiller dan de msi gtx1080, die wel een beetje doorzakte vanwege gewicht.
Geen coilwhine.
Ik ben blij dat het nu even klaar is en wens jullie succes en een kortere wachttijd dan ikzelf heb doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetzak
  • Laatst online: 07-06-2024
Weet iemand of er nog ergens prebuilds beschikbaar zijn met een 3080? Niet iedere site geeft bijvoorbeeld aan of ze daadwerkelijk voorraad hebben, misschien iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:54
EVGA en ZOTAC beide hun Rtx kaarten (flink) in prijs verhoogd. Maakt de Evga stepup met even wat minder interessant.

"EVGA en Zotac verhogen prijzen van GeForce RTX 3000-videokaarten - Hardware Info" https://nl.hardware.info/...rce-rtx-3000-videokaarten

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:09

Kheos

FP ProMod
Toaru schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Dagelijks? Nee. Wekelijks? Ja, zou zeker op zijn plaats zijn. Je kan er niet omheen dat deze situatie te achterlijk voor woorden is.
De situatie dat mensen compleet hun verstand verliezen omdat ze in een wachtrij staan voor een videokaart?
Ja, da's nogal een bizar gegeven ja.
We zitten in de perfecte storm van productie issues, scalpers, miners, Brexit en Corona. Niemand weet wanneer jij jouw kaart zult hebben. Punt. Je kunt daar allemaal gekke dingen van vinden en over zeggen, maar dat brengt dus geen zoden aan de dijk. Net zoals iedereen in de wachtrij elke week een mailtje sturen met als boodschap: "het nieuws is dat er geen nieuws is. Groetjes!".
Kun je je voorstellen hoeveel mensen er elke week dan compleet uit hun dak gaan als ze het langverwachte mailtje van hun favoriete pc boer krijgen en er staat enkel in
"Beste!

We hebben jouw kaart niet ontvangen!
We gaan ze dus ook niet aan onze pakjesdienst bezorgen en sturen ze dus ook niet naar je op.
Je ontvangt dus ook geen track en trace code.
Je mag ze dan ook zeker niet morgen in je brievenbus verwachten!

mvg
De PC Boer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijnicon
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-08-2022
Kheos schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:03:
[...]

De situatie dat mensen compleet hun verstand verliezen omdat ze in een wachtrij staan voor een videokaart?
We zitten in de perfecte storm van productie issues, scalpers, miners, Brexit en Corona. Niemand weet wanneer jij jouw kaart zult hebben. Punt. Je kunt daar allemaal gekke dingen van vinden en over zeggen, maar dat brengt dus geen zoden aan de dijk. Net zoals iedereen in de wachtrij elke week een mailtje sturen met als boodschap: "het nieuws is dat er geen nieuws is. Groetjes!".
Kun je je voorstellen hoeveel mensen er elke week dan compleet uit hun dak gaan als ze het langverwachte mailtje van hun favoriete pc boer krijgen en er staat enkel in
"Beste!

We gaan ze dus ook niet aan onze pakjesdienst bezorgen en sturen ze dus ook niet naar je op.

mvg
De PC Boer"
_O- 🤣🤣🤣🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
[...]

"Beste!

mvg
De PC Boer"
Dus wanneer komt mijn videokaart nu eindelijk binnen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toaru

Toaru

qq

[...]

"Beste!

mvg
De PC Boer"
Er blijkt nogal weinig empathie uit je cyinische reactie. Tuurlijk hoeft niemand een mail zoals jouw voorbeeld. Maar enige communicatie mag wel. Ik heb namelijk na mijn bevestigingsmail op de dag van de release 0 mails van Alternate ontvangen betreffende een statusupdate. Dat is 4 maanden lang geen woord communiceren naar de koper. Al was het één mail geweest had ik misschien wat anders gekeken naar de situatie.

"Beste koper, we zien dat je enige tijd geleden kaart X bij ons hebt besteld. Tot onze spijt hebben we deze nog niet kunnen leveren. We weten helaas ook niet wanneer we deze wél zullen ontvangen. We begrijpen dat je zo'n 1000 euro hebt neergelegd en misschien ook wel een update vanuit ons verwacht. Onze welgemeende excuses hiervoor. We zullen je op de hoogte houden als we meer weten over een volgende levering."

En dat laatste ook écht doen. Niet zo heel moeilijk, en zou zeker op zijn plaats zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taximaxi
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-02-2024
22-12-2020 een Aorus Master 3080 besteld bij Informatique na veel lezen en lurken hier en zojuist de kaart opgehaald bij Informatique!

Ik wil iedereen bedanken voor de info en adviezen, zonder had ik nu nog steeds geen kaart gehad

Iedereen die nog op zijn kaart wacht veel succes!

Edit: ik stond als eerste in de queue sinds 22-12-2020 voor degene die de google doc bij houden

[ Voor 14% gewijzigd door Taximaxi op 14-01-2021 18:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Argosdj
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-09-2023
Toaru schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Er blijkt nogal weinig empathie uit je cyinische reactie. Tuurlijk hoeft niemand een mail zoals jouw voorbeeld. Maar enige communicatie mag wel. Ik heb namelijk na mijn bevestigingsmail op de dag van de release 0 mails van Alternate ontvangen betreffende een statusupdate. Dat is 4 maanden lang geen woord communiceren naar de koper. Al was het één mail geweest had ik misschien wat anders gekeken naar de situatie.

"Beste koper, we zien dat je enige tijd geleden kaart X bij ons hebt besteld. Tot onze spijt hebben we deze nog niet kunnen leveren. We weten helaas ook niet wanneer we deze wél zullen ontvangen. We begrijpen dat je zo'n 1000 euro hebt neergelegd en misschien ook wel een update vanuit ons verwacht. Onze welgemeende excuses hiervoor. We zullen je op de hoogte houden als we meer weten over een volgende levering."

En dat laatste ook écht doen. Niet zo heel moeilijk, en zou zeker op zijn plaats zijn.
Laat ik voorop stellen dat ik net zo hard baal als jijzelf alleen alles wat je graag wilt dat ze aan info geven is toch gewoon op de website te vinden onder het kopje rtx 3000 serie informatie?

Waarom moeten ze je iets vertellen wat je eigenlijk al weet?

Staat het je niet aan dan annuleer je het toch gewoon? Ik zou er zelf alleen 2 x over nadenken aangezien je voorlopig niet de prijzen van vorig jaar gaat betalen.

Het is een drama, niet alleen bij alternate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Taximaxi schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:40:
22-12-2020 een Aorus Master 3080 besteld bij Informatique na veel lezen en lurken hier en zojuist de kaart opgehaald bij Informatique!

Ik wil iedereen bedanken voor de info en adviezen, zonder had ik nu nog steeds geen kaart gehad

Iedereen die nog op zijn kaart wacht veel succes!

Edit: ik stond als eerste in de queue sinds 22-12-2020 voor degene die de google doc bij houden
Mooie kaart hoor heb dezelfde sinds 3 weken van megekko.
Wat doe ik nog in dit topic :o maar heb er zo lang elke dag op gekeken lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Zonet melding dat mijn 3070 FE van bij LDLC is verzonden! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 16:49
JF050 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:46:
[Afbeelding]
Eindelijk na lang gewacht is die binnen van alternate
iedereen bedankt dat jullie mij er door heen hebben geholpen haha

De ballen
Welke Alternate? Want ik heb de zelfde besteld en ben geen plek gezat.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie6857
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-03-2021
Hallo meden,

Ik heb de knoop toch doorgehakt en zojuist de bestelling van de 3070 Eagle (non)OC geannuleerd bij Megekko (sinds November besteld en nog op de plaats 135/286!). Deze kaart blijkt erg populair te zijn.

Daar had ik geen weet van voor ik de spreadsheet hieronder had gelezen. Dus toch de 3060ti versie van de Eagle besteld bij Alternate op plaats 14 (stond op 4), wachtrij aangepast in de spreadsheet.

Ieder die zich bezig heeft gehouden met die info wil ik bedanken. Zo kunnen we elkaar toch wat helpen in de situatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MightyMike87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
Toaru schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Ik begrijp je reactie maar de realiteit is dat het niet uitmaakt wat je besteld of voor welk bedrag. Je bent 1 van de velen en de shops en leveranciers weten ook niet of en per wanneer er iets komt of niet. Niemand heeft een glazenbol en ivm vele issues en onrust bij productie, distributie, logistiek is er dus ook weinig voorspelbaar. Het enige dat men kan doen is kijken naar het verloop in leveringen de afgelopen tijd.

Zelfs dan blijft het koffiedik kijken. Je zou kunnen communiceren dat de Asus non OC niet tot nauwelijks geleverd word. Zelfs dit is een risico want 3x raden wat er gebeurd als ze toch plots arrivere. Juist jij hangt boos in de mail omdat je verkeerd bent voorgelicht en op basis daarvan een duurdere kaart hebt "gekocht".

Je snapt dus dat een shop ook vrij weinig kan betekenen en zeker geen tijd gaat steken in informatie loze berichten.

Is dit ideale dienstverlening? Nee zeker niet maar het is niet makkelijk, niet voor jou maar ook niet voor de verkopende partijen. Medelijden is niet van toepassing maar empathie tonen en de situatie begrijpen is wel op zijn plek wat mij betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door MightyMike87 op 14-01-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephmeister
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Robbie6857 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:08:
[...]

Zelfde kaart sinds November hier, positie 135 bij Megekko ;)
Overigens halen ze de OC versie wel binnen zo te zien. Gigabyte weet het mooi gemaakt.

Maar om nou 150 euro te betalen voor een overclock die je zelf ook kan uitvoeren :9
Weet je ook hoeveel plekken je gezakt bent in al die tijd? Ik heb het idee dat er maar heel weinig kaarten zijn geleverd na de launch date.

150 euro meer ga ik iig niet uitgeven voor een OC :*)

Ik vindt eerlijk gezegd de houding van Gigabyte erg matig, ik heb al wel eens op het punt gestaan hun een mail te sturen om mijn "frustratie te ventileren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Stephmeister schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Weet je ook hoeveel plekken je gezakt bent in al die tijd? Ik heb het idee dat er maar heel weinig kaarten zijn geleverd na de launch date.

150 euro meer ga ik iig niet uitgeven voor een OC :*)

Ik vindt eerlijk gezegd de houding van Gigabyte erg matig, ik heb al wel eens op het punt gestaan hun een mail te sturen om mijn "frustratie te ventileren".
Ik heb Gigabyte toevallig gisteren gemaild met de vraag hoe het zit met de 3070/3080 Eagle kaarten. Daar krijg ik waarschijnlijk geen antwoord op of een heel vaag antwoord, maar moest het even proberen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephmeister
JoepD schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:42:
[...]

Ik heb Gigabyte toevallig gisteren gemaild met de vraag hoe het zit met de 3070/3080 Eagle kaarten. Daar krijg ik waarschijnlijk geen antwoord op of een heel vaag antwoord, maar moest het even proberen. :+
Misschien moeten we dat gewoon met meer mensen gaan doen. Heb je hun web formulier ingevuld of heb je een email adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Stephmeister schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:43:
[...]

Misschien moeten we dat gewoon met meer mensen gaan doen. Heb je hun web formulier ingevuld of heb je een email adres?
Ik heb een account aangemaakt en een ticket ingediend op https://esupport.gigabyte.com/. Ik heb de 3080 Eagle OC als kaart opgegeven, en specifiek gevraagd naar de situatie in NL of de EU in het algemeen.

[ Voor 8% gewijzigd door JoepD op 14-01-2021 19:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stephmeister
Robbie6857 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:34:
Hallo meden,

Ik heb de knoop toch doorgehakt en zojuist de bestelling van de 3070 Eagle (non)OC geannuleerd bij Megekko (sinds November besteld en nog op de plaats 135/244!). Deze kaart blijkt erg populair te zijn.

Daar had ik geen weet van voor ik de spreadsheet hieronder had gelezen. Dus toch de 3060ti versie van de Eagle besteld bij Alternate op plaats 14 (stond op 4), wachtrij aangepast in de spreadsheet.

Ieder die zich bezig heeft gehouden met die info wil ik bedanken. Zo kunnen we elkaar toch wat helpen in de situatie.
Ik snap je frustratie he. Ik heb niet zo heel veel haast dus ik laat mijn bestelling van de eagle 3070 non oc nog even staan. Sta nu op plaats 10 bij CD romland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
Toaru schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Updates zijn ook slim voor de webshops zelf, dan hoeven ze minder mailtjes en belletje af te werken. Ik mis even waar je allemaal hebt besteld. Want Azerty geeft mij wel wekelijkse updates en extra update dag voor verwachte levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyMike87
MachIV schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Updates zijn ook slim voor de webshops zelf, dan hoeven ze minder mailtjes en belletje af te werken. Ik mis even waar je allemaal hebt besteld. Want Azerty geeft mij wel wekelijkse updates en extra update dag voor verwachte levering.
Dat is een misvatting want de drempel om terug te mailen is lager en dit genereert dus juist meer traffic en mijn ervaring is dat als we mensen mailen met levertijd onbekend mensen toch vaak geneigd zijn te replyen met de vraag wanneer er dan wel geleverd gaat worden.. :'( 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
MightyMike87 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Dat is een misvatting want de drempel om terug te mailen is lager en dit genereert dus juist meer traffic en mijn ervaring is dat als we mensen mailen met levertijd onbekend mensen toch vaak geneigd zijn te replyen met de vraag wanneer er dan wel geleverd gaat worden.. :'( 7(8)7
Oh dat is een interessante! :> Heb je ook data ter vergelijking? En wat als je wel een verwachtte leverdatum geeft?
edit (dit is echt interessant): En wat als er staat dat bij meer info je weer een mailtje krijgt? En zoals Azerty het doet de belofte elke week een update?

[ Voor 13% gewijzigd door MachIV op 14-01-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMike87
MachIV schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Oh dat is een interessante! :> Heb je ook data ter vergelijking? En wat als je wel een verwachtte leverdatum geeft?
Dat bedoel ik dus. Als deze er niet is dan gaan we deze ook niet geven dat is misleidende informatie. Ik weet niet wat je bedoeld met data maar nee nists dat ik je kan overhandigen. Wat ik wel heb is ervaring en daar moet je het even mee doen voor nu. :>

Ik snap waar je heen wilt maar ik heb het hier over orderspecifieke informatie. Algemene info is op alle grote shops etc wel terug te vinden daar gaat het niet om.

[ Voor 16% gewijzigd door MightyMike87 op 14-01-2021 20:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stephmeister
JoepD schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Ik heb een account aangemaakt en een ticket ingediend op https://esupport.gigabyte.com/. Ik heb de 3080 Eagle OC als kaart opgegeven, en specifiek gevraagd naar de situatie in NL of de EU in het algemeen.
Ik heb daad bij woord gevoegd en de volgende mail naar gigabyte gestuurd....

Dear customer service,

I have ordered my 3070 Eagle non OC at launch date and still I haven't received my card. On several forums I've noticed that Gigabyte is able to deliver the Eagle OC version whilst no (or very few) Eagle non OC cards have been delivered since the launch of the card. Surely I don't need to remind you that these cards cost several hundred euros. Money I and many others have already paid to get this card.

I really don't mind if I need to wait for a product. But Gigabyte prioritizes the production of higher value cards over the "cheaper" cards . Yes I understand that businesses are driven by sales and margin but if you offer a product than you need to deliver!

You might beg to differ but I consider myself as a reasonable man but I've just about have had it with Gigabytes unreasonable attitude. Step up your game, get your act together and make sure you deliver on the promises you;'ve made.

Your Sincerely,

Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF050
Kloever schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Welke Alternate? Want ik heb de zelfde besteld en ben geen plek gezat.
Nederland asus strix 3080oc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-09 16:16
Stephmeister schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:07:
[...]

Dear customer service,

I have ordered my 3070 Eagle non OC at launch date and still I haven't received my card. On several forums I've noticed that Gigabyte is able to deliver the Eagle OC version whilst no (or very few) Eagle non OC cards have been delivered since the launch of the card. Surely I don't need to remind you that these cards cost several hundred euros. Money I and many others have already paid to get this card.

I really don't mind if I need to wait for a product. But Gigabyte prioritizes the production of higher value cards over the "cheaper" cards . Yes I understand that businesses are driven by sales and margin but if you offer a product than you need to deliver!

You might beg to differ but I consider myself as a reasonable man but I've just about have had it with Gigabytes unreasonable attitude. Step up your game, get your act together and make sure you deliver on the promises you;'ve made.

Your Sincerely,

Stephan
Ik snap de frustratie en geef je groot gelijk.
Om je beeld te bevestigen. Ik had 1 dag na de launch bij informatique mn 3070 eagle oc kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
[...]

Dear customer service,

Your Sincerely,

Stephan
Er worden uberhaupt maar weinig Eagle kaarten geleverd, ik zie alleen vaker de 3060 Ti voorbijkomen. Sta zelf met de 3080 OC al een week of 5 op dezelfde plek. Maar ben benieuwd of je antwoord krijgt, laat me het a.u.b. weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyMike87
[...]

Dear customer service,

Your Sincerely,

Stephan
Ik snap je motivatie en dat dit voortkomt uit wanhoop en machteloosheid maar dit gaat je echt geen substantiële inzage of info opleveren. Indien je hier al reactie op krijgt dan is het de standaard riedel dat ze ook afhankelijk zijn van de leverancie vanuit Nvidea en dat ze prioritering geven aan de modellen welke de grootste backlog heeft.

Mocht de inhoud verrassend anders zijn dan vernemen we het natuurlijk zeer graag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephmeister
Henkje.doc schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:12:
[...]

Ik snap de frustratie en geef je groot gelijk.
Om je beeld te bevestigen. Ik had 1 dag na de launch bij informatique mn 3070 eagle oc kunnen kopen.
Ik heb nog steeds een R9 290 in mijn computer zitten dus die paar weken extra geloof ik wel. Ik vindt het vooral sneu voor de shops die nergens duidelijkheid over kunnen geven. Die moeten wel iedere keer weer de klant teleur stellen. Ik denk dat we met zijn alle wat harder moeten gaan klagen bij de fabrikanten.

Ik eigenlijk al jaren niets meer op facebook gezet, misschien dit bericht een op hun facebook zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephmeister
MightyMike87 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:19:
[...]

Ik snap je motivatie en dat dit voortkomt uit wanhoop en machteloosheid maar dit gaat je echt geen substantiële inzage of info opleveren. Indien je hier al reactie op krijgt dan is het de standaard riedel dat ze ook afhankelijk zijn van de leverancie vanuit Nvidea en dat ze prioritering geven aan de modellen welke de grootste backlog heeft.

Mocht de inhoud verrassend anders zijn dan vernemen we het natuurlijk zeer graag. :+
Dat verwacht ik ook niet, maar niets doen is eigenlijk ook geen optie. En dan erbij effe lekker klagen is ook wel eens fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephmeister
JoepD schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Er worden uberhaupt maar weinig Eagle kaarten geleverd, ik zie alleen vaker de 3060 Ti voorbijkomen. Sta zelf met de 3080 OC al een week of 5 op dezelfde plek. Maar ben benieuwd of je antwoord krijgt, laat me het a.u.b. weten!
Ik laat zeker iets weten. Als ik een update krijg van CD romland post ik het hier ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannon95
  • Laatst online: 08-11-2024
maxict.nl heeft 5 msi rtx 3070 Gaming X trio kaarten op vooraad voor een voor mij net iets te dure prijs van 750 euro. voor de gene die dat wel betaalbaar vindenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oY58FFy1SDwRI4huL7YqFsRmOI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F1V1Yqd4fk2v4S8vSVpvwQjV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaru

Toaru

qq

MachIV schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Heel fijn dat Azerty dit wel doet. Alternate helaas niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VanDykeBrown
  • Laatst online: 03-09 10:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 10:50
Heb zelfs speciaal voor de wachttijd een RX 580 gekocht als tijdelijke oplossing voor mijn nieuwe build :9 zeker doen! Een PC met 1060 kan ook nog prima games spelen op 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:02
Iemand al iets van Azerty vernomen over de MSI kaarten die vandaag geleverd werden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anguish
  • Laatst online: 02-01-2022

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cannon95
het is echt die €2,95 verzendkosten dat me laat twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 17:15
unfor schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Volgens mij word die hele kaart niet gemaakt, het is ook niet interessant voor ASUS om een model uit te brengen wat goedkoper is maar het enige verschil is een cijfertje in de BIOS.
Ik stond ook al tijden in de wachtrij voor die kaart, maar ik ga er van uit dat hij simpelweg nooit zal komen.
Ik zeg niet dat alles dat op het internet staat ook waar is, maar ik schrik hier toch wel van:

https://linustechtips.com...-isnt-being-made-anymore/

Zou die kaart (non-OC Strix) die ik in september al besteld heb dan gewoon echt niet meer gemaakt worden? Ik ben toch heel benieuwd hoe de webshops hiermee omgaan.

Eerst wachten tot je een ons weegt, daarna te horen krijgen 'domme pech, meneertje' en je geld terug krijgen? :(
Of gaan ze er klantvriendelijk mee om en mag je misschien 'aanschuiven' voor een OC-kaart en dan wel voor de prijs die je voor de non-OC kaart betaald hebt?

Menniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Menniac schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:47:
[...]

Ik zeg niet dat alles dat op het internet staat ook waar is, maar ik schrik hier toch wel van:

https://linustechtips.com...-isnt-being-made-anymore/

Zou die kaart (non-OC Strix) die ik in september al besteld heb dan gewoon echt niet meer gemaakt worden? Ik ben toch heel benieuwd hoe de webshops hiermee omgaan.

Eerst wachten tot je een ons weegt, daarna te horen krijgen 'domme pech, meneertje' en je geld terug krijgen? :(
Of gaan ze er klantvriendelijk mee om en mag je misschien 'aanschuiven' voor een OC-kaart en dan wel voor de prijs die je voor de non-OC kaart betaald hebt?
Ze gaan voor de maximale marge, dus reken er maar op dat je die non-OC modellen voorlopig niet gaat krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:02
Een vriend heeft net een mail gekregen van Alternate dat zijn 3070 trio X binnenkort afgeleverd wordt. Stond plek 5.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjyWdBBEy81mkivS1ZxJ98lN7-Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9xyeI1tmr4BpLfQ5ogyyNyIg.png?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door SkullboyNL op 14-01-2021 21:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephmeister
Menniac schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:47:
[...]

Wishfull thinking, ik denk dat je dan helaas gewoon dieper in de buidel mag grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephmeister
Cannon95 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:29:
maxict.nl heeft 5 msi rtx 3070 Gaming X trio kaarten op vooraad voor een voor mij net iets te dure prijs van 750 euro. voor de gene die dat wel betaalbaar vinden[Afbeelding]
Een 3080 zou toch 700 euro kosten? Echt bizar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannon95
Stephmeister schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Een 3080 zou toch 700 euro kosten? Echt bizar!
klopt, maar als je toch snel je kaart wil, was het handig geweest. inmiddels heeft maxict de kaart al weer met 150 a 200 euro duurder gemaakt waardoor die toch weer bij de prijzen van de andere rtx 3070 gaat liggen die nog leverbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephmeister
Zijn er uberhaupt fabrikanten die iets van een press release gedaan hebben over deze leveringen, of liever gezegd het gebrek aan leveringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:54
[...]

Dear customer service,

Your Sincerely,

Stephan
Voor welke prijs sta je in de wachtrij? Bij mindfactory.de is hij te koop voor voor € 719, de OC € 749. Helaas bezorgen ze alleen in DE maar wellicht dat je iemand kent in DE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F5544
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:45
Het is echt bizar, de 3070 gaan richting de prijs van de 3080 of hoger en de 3080 richting de prijs van een 3090 en laten we het niet eens over de achterlijke prijzen van de 3090 hebben. 8)7 Het lijkt net de huizenmarkt.

Wil nu een 3090 Asus strix ergens gaan halen. 2 weken geleden 1899 (al aan de dure kant) nu over de 2000.

Wat een achterlijke gang van zaken.
En de 3080 Asus komt voorlopig niet binnen denk.
Pagina: 1 ... 434 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord