Confirmed as Fake newsMaZo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:19:
Binnenkort kaarten voor u allen!
500.000 RTX-3000-Grafikkarten in vergessenem Container gefunden
Laten we hopen op 79 stuks voor de 3080 Gaming OC ;-)mattatoe schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:21:
Update Megekko:
Vandaag, op 29-12-2020 hebben wij onderstaande videokaarten ontvangen, de aantallen varieren per type tussen enkele stuks en een redelijke hoeveelheid:
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS XTREME WATERFORCE WB 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS XTREME WATERFORCE 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 AORUS M 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3090 GAMING OC 24G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS M 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 VISION OC 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS MASTER
• Gigabyte GeForce RTX 3070 VISION OC 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8G
• Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC
• Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G
Mag ik vragen wanneer je ongeveer besteld hebt? En weet je toevallig hoe vaak de Gigabyte kaarten worden aangevuld? Hoe reëel is het dat dit wekelijks gebeurt.Robbie004 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:31:
[...]
Laten we hopen op 79 stuks voor de 3080 Gaming OC ;-)
Tuurlijk, 9 december om precies te zijn! Ben inmiddels van plek 120 naar 79 geschoven. De afgelopen 3 weken was er weinig levering, ik gok een stuk of 10 of 15 van wat ik onthouden heb. De rest zijn annuleringen.SirWhiteBeard schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:34:
[...]
Mag ik vragen wanneer je ongeveer besteld hebt? En weet je toevallig hoe vaak de Gigabyte kaarten worden aangevuld? Hoe reëel is het dat dit wekelijks gebeurt.
Ik vind het echt grappig dat ze in de UK redelijk gemakkelijk kaarten kunnen krijgen voor MSRP. Ik zag net op scan.co.uk dat ze daar RTX 3070s voor ongeveer 15 minuten lang konden bestellen voor maar ±570 Euro. Heel jammer dat ze niet buiten de UK verzenden.
Echt belachelijk dat we hier in Nederland geen FEs krijgen, en alle webshops gaan lopen scalpen. Hoe kan dit nou? Waarom kan het in Duitsland en Groot-Brittannië wel op een degelijke wijze maar proberen ze hier allemaal 50% winst te maken op kaarten die ze gewoon op de MSRP prijs horen te verkopen? Ik denk dat we echt een boycot op Nederlandse webshops moeten gaan houden ofzo, dit kan zo echt niet!
Echt belachelijk dat we hier in Nederland geen FEs krijgen, en alle webshops gaan lopen scalpen. Hoe kan dit nou? Waarom kan het in Duitsland en Groot-Brittannië wel op een degelijke wijze maar proberen ze hier allemaal 50% winst te maken op kaarten die ze gewoon op de MSRP prijs horen te verkopen? Ik denk dat we echt een boycot op Nederlandse webshops moeten gaan houden ofzo, dit kan zo echt niet!
Ok goed om te horen, ik heb zelf gisteren besteld bij CDromland met een hoop geluk vermoed ik (De telefonisch werknemer klonk ook erg verontwaardigd) en sta momenteel op plek 4. Ik kreeg van de medewerker te horen dat er 35 bestellingen waren geplaatst en er 22 kaarten geleverd waren. Ik kon alleen niet helemaal plaatsten of die bestellingen binnen die 5 minuten geplaatst waren, of dat er al een wachtrij is. Dit gezien CDromland haar pagina's niet te bezoeken zijn als er geen voorraad is. Ook weet ik niet of ze 22 Gigabyte Vision OC binnen hadden gekregen of 22 Gigabyte kaarten in totaal. Ik ben benieuwd hoe lang dit allemaal gaat duren, ook de Ryzen 9 heb ik inmiddels besteld, echter zal ook daar de levering nog wel even duren vermoed ik.Robbie004 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:35:
[...]
Tuurlijk, 9 december om precies te zijn! Ben inmiddels van plek 120 naar 79 geschoven. De afgelopen 3 weken was er weinig levering, ik gok een stuk of 10 of 15 van wat ik onthouden heb. De rest zijn annuleringen.
Dit zou wel een leuk Speld artikel zijn.
"Er werden over de afgelopen maanden al wel 100 geleverd van de 500.000 bestelde kaarten, dus niemand had enige reden te vermoeden dat er iets mis was." - Werknemer die de shipping container in de voegen van zijn bank vond
[ Voor 9% gewijzigd door themash360 op 29-12-2020 12:47 ]
Als de 3090 Titan driver optimizations had had ik er nog wat aan. Maar alleen de extra Vram voelt een beetje als een klap in het gezicht.TheTeek schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:24:
[...]
Belachelijk, mits je die videokaart gebruikt voor een zakelijk doel, maar voor gamen?!
Prijzen worden al jaren steeds hoger en hoger, en "we" hebben het er ook nog voor over...![]()
Nvidia heeft een schandalige marketing truc uitgehaald, een FE kaart voor onredelijke lage prijs aanbieden en vervolgens niet aanbieden, en iedere AIB kaart voor ruim 10 tot ver over de 30% duurder in de schappen leggen. Wel op de site een vanaf prijs opgeven van ver onder de uiteindelijke winkel prijs...
Maar ja.. who cares... kaarten vliegen de schappen uit...
Ik had serieus interesse in een FE 3070 kaart, maar kan er niet aankomen en ik weiger mee te doen aan deze gekte.
Ja mijn profesionele applicaties hebben meer Vram nodig, maar de driver optimizations zijn echt super belangrijk, dus de helft van die applicaties zou alsnog amper wat hebben aan de 3090, denk dat zelfs een Maxwell Titan beter zou werken in dat geval.
Indien iemand een sub-500 3060Ti zoekt:
https://azerty.nl/product...-oc-videokaart-8-gb-gddr6
Zotac Gaming GeForce RTX 3060 Ti Twin Edge OC - Videokaart - € 499,95
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Ik wil graag een MSI RTX3070 Gaming X Trio gaan bestellen maar heb inmiddels geen idee meer waar ik dat het beste kan doen.
Ik lees alleen maar over lange wachtrijen en oplopende prijzen maar wil graag in de buurt blijven van de € 639,- waar de adviesverkoopprijs van deze kaart is.
Hoor graag wat jullie advies is waar ik deze bestelling het beste kan plaatsen.
Ik lees alleen maar over lange wachtrijen en oplopende prijzen maar wil graag in de buurt blijven van de € 639,- waar de adviesverkoopprijs van deze kaart is.
https://www.strava.com/athletes/4819403
Alternate NL.renelis schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:53:
Ik wil graag een MSI RTX3070 Gaming X Trio gaan bestellen maar heb inmiddels geen idee meer waar ik dat het beste kan doen.
Deze is daar al 3 keer in vrije voorraad geweest. Bij Megekko nul keer.
Sub als in Zotac is niet hét merk wat je wilt?maikie61 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:53:
5900X en 5950X zijn toch gelijk leverbaar op dit moment? Voor de Gigabyte kaart zou ik proberen de webshop te bellen, dan kunnen ze gelijk zien of je net binnen bent en anders gelijk je bestelling annuleren. Bij mij hadden ze binnen het dag mijn geld teruggezet omdat ik inderdaad had misgegrepen zonder het door te hebben (bestelling ging door).SirWhiteBeard schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:43:
[...]
Ok goed om te horen, ik heb zelf gisteren besteld bij CDromland met een hoop geluk vermoed ik (De telefonisch werknemer klonk ook erg verontwaardigd) en sta momenteel op plek 4. Ik kreeg van de medewerker te horen dat er 35 bestellingen waren geplaatst en er 22 kaarten geleverd waren. Ik kon alleen niet helemaal plaatsten of die bestellingen binnen die 5 minuten geplaatst waren, of dat er al een wachtrij is. Dit gezien CDromland haar pagina's niet te bezoeken zijn als er geen voorraad is. Ook weet ik niet of ze 22 Gigabyte Vision OC binnen hadden gekregen of 22 Gigabyte kaarten in totaal. Ik ben benieuwd hoe lang dit allemaal gaat duren, ook de Ryzen 9 heb ik inmiddels besteld, echter zal ook daar de levering nog wel even duren vermoed ik.
Ik bedoel, het is alsnog een 3060 Ti, amper extra performance uit te halen met een betere power delivery en cooler.william89 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:54:
[...]
Sub als in Zotac is niet hét merk wat je wilt?
Maar ja het is wel een van de minst goeie kaarten: YouTube: Which RTX 3060 Ti to BUY and AVOID! 50 cards compared! Asus, EVGA, M...
Maar ook een van de goedkoopste dus
[ Voor 33% gewijzigd door themash360 op 29-12-2020 12:58 ]
1x Aorus RTX 3080 bij Cyberport op voorraad.
Alleen te bestellen als het geld tegen de plinten klotst! 1.899,00 euro
Edit:
Excuseer, zoals hieronder vermeld betreft het een gaming box..
Edit:
Excuseer, zoals hieronder vermeld betreft het een gaming box..
[ Voor 24% gewijzigd door BTFD op 29-12-2020 13:05 ]
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Verwijderd
Is er al iemand die iets heeft gehoord m.b.t. zijn Gigabyte order bij Megekko?
Zelf sta ik 18de voor de 3080 Gaming OC. 🤞🏼
Zelf sta ik 18de voor de 3080 Gaming OC. 🤞🏼
Dat is de gaming box. geen losse kaart.BTFD schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:59:
1x Aorus RTX 3080 bij Cyberport op voorraad.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound
Bijna had ik hem gekocht, ookal sta ik bij 2 webwinkels al in de wachtrij voor de msi ventus 2x (alternate 454€, dustinhome 460€), maar gelukkig las ik toch even snel een review.maikie61 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:53:
Guru3D:
"Well, what to say. The TWIN EDGE OC looks great, a nice small compact form factor, yeah it offers good looks. But the people that will be buying one will be based on small numbers, as the card is not any more beneficial than the founder edition, in fact, a little worse even. The looks as stated, are lovely. But the card is quite noisy, and that's just a no-go in this day and era. The OC in the naming refers to the small bump in boost frequency. Realistically though, this card was at or diminutively below reference performance. Hey, it is still a product that performs at RTX 2080 SUPER performance levels. The 8GB I am fine with as well; however for an AIB product to be successful, it needs to be better than the founder edition, that or significantly cheaper; and this card is neither. ZOTAC should really place more focus on the acoustic levels, I mean the reference design can manage 35 DBa, this card sits at 41~42 DBa, which for me was a turnoff. A good thing was a positive tweaking experience. And sure for some is it's lacking RGB bling, just a white-lit logo. A card aimed at gamers, and nothing more. At 399 USD versus the 399 USD founder edition, this is a tough sell."
Leuke review maar we krijgen blijkbaar helemaal geen founders edition kaarten in NL dus ik zou me er niet teveel van aantrekken.germania schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:02:
[...]
Bijna had ik hem gekocht, ookal sta ik bij 2 webwinkels al in de wachtrij voor de msi ventus 2x (alternate 454€, dustinhome 460€), maar gelukkig las ik toch even snel een review.
Guru3D:
"Well, what to say. The TWIN EDGE OC looks great, a nice small compact form factor, yeah it offers good looks. But the people that will be buying one will be based on small numbers, as the card is not any more beneficial than the founder edition, in fact, a little worse even. The looks as stated, are lovely. But the card is quite noisy, and that's just a no-go in this day and era. The OC in the naming refers to the small bump in boost frequency. Realistically though, this card was at or diminutively below reference performance. Hey, it is still a product that performs at RTX 2080 SUPER performance levels. The 8GB I am fine with as well; however for an AIB product to be successful, it needs to be better than the founder edition, that or significantly cheaper; and this card is neither. ZOTAC should really place more focus on the acoustic levels, I mean the reference design can manage 35 DBa, this card sits at 41~42 DBa, which for me was a turnoff. A good thing was a positive tweaking experience. And sure for some is it's lacking RGB bling, just a white-lit logo. A card aimed at gamers, and nothing more. At 399 USD versus the 399 USD founder edition, this is a tough sell."
Feit is dus wel dat je beter een kaart kan kopen die het beter doet dan de FE; zoals ook hoort voor een AIB in my opinion.Alexlis schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:03:
[...]
Leuke review maar we krijgen blijkbaar helemaal geen founders edition kaarten in NL dus ik zou me er niet teveel van aantrekken.
Dual fan/dual slot is standaard luid, voor mij keur ik die automatisch af.
Precies of het nu ventus dual fan is of zotac of MSIunfor schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:04:
een dual fan zal altijd behoorlijk luid gaan
Heeft iemand enig idee of het lange wachttijden zijn voor de 3060TI MSI gaming trio X bij Azerty?
[ Voor 3% gewijzigd door jody2k op 29-12-2020 13:14 ]
? een AIB is geen FE, dus een AIB is altijd beter dan een FE volgens je redenering.germania schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:04:
[...]
Feit is dus wel dat je beter een kaart kan kopen die het beter doet dan de FE; zoals ook hoort voor een AIB in my opinion.
De FE is in mijn beleving een premium kaart, er is geen AIB die zo zorgvuldig een kaart in elkaar heeft gezet als de FE. Wil niet zeggen dat de FE per definitie beter is dan een AIB, koeling en voeding op de kaart zelf kunnen beter zijn op een AIB.
Maar meestal pas bij de duurdere varianten.
Die FE is een prima kaart en zeker voor z'n prijs tov AIB's.
AIB's zijn overpriced of Nvidia heeft de FE te goedkoop op de markt gezet en het schandalige is dat ze deze totaal niet op de nederlandse markt hebben uitgebracht, maar wel op de site vermelden met een vanaf prijs waarvoor je deze in geen mogelijkheid kan kopen.
No one knows what TheTeek is
Iemand die een Nederland woont en ervaring heeft met het bestellen van producten op alternatie.be? Kan dit gewoon en zitten hier extra kosten aan gebonden?
Nagevraagd bij Alternate.nl de verwachten levertijd voor RTX 3080 van MSI. Zojuist dit bericht ontvangen.
"Beste xxx,
De door jou gevraagde videokaart is de populairste RTX 3080 in Nederland.
Wij hebben een backlog van ongeveer 800 orders en er worden maar mondjemaat kaarten uitgeleverd.
Op dit moment nemen we geen backorders meer aan op deze kaart omdat we niet verwachten voor de zomer van 2021 alle orders uitgeleverd te hebben.
Wellicht kunt u de Suprim overwegen, of een ander type.
Met vriendelijke groet,
xxx"
"Beste xxx,
Wij hebben een backlog van ongeveer 800 orders en er worden maar mondjemaat kaarten uitgeleverd.
Op dit moment nemen we geen backorders meer aan op deze kaart omdat we niet verwachten voor de zomer van 2021 alle orders uitgeleverd te hebben.
Met vriendelijke groet,
xxx"
BizarJellybrain schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:23:
Nagevraagd bij Alternate.nl de verwachten levertijd voor RTX 3080 van MSI. Zojuist dit bericht ontvangen.
"Beste xxx,
Met vriendelijke groet,
xxx"
Is er iemand op tweakers die een MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO besteld heeft recent en mij de hudige positie kan vertellen op Azerty?
Ben het aan het overwegen om deze te bestellen wegens zijn interessante prijs
Ben het aan het overwegen om deze te bestellen wegens zijn interessante prijs
Gigabyte 3080 Vision OC nr 15 van 34 is zojuist verzonden bij megekko 
edit: 11 december besteld
edit: 11 december besteld
[ Voor 16% gewijzigd door Maegrim op 29-12-2020 13:31 ]
Gefeliciteerd! Mag ik vragen wanneer je hem besteld had?Maegrim schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:28:
Gigabyte 3080 Vision OC nr 15 van 34 is zojuist verzonden bij megekko
Zomer 2021Jellybrain schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:23:
"Beste xxx,
Met vriendelijke groet,
xxx"
Ja, ben benieuwd of winkels snel nog Suprims binnen krijgen, ik zou snel aan de beurt moeten zijn bij Informatique...
Over Informatique gesproken, ze lijken al even een beetje uit de lucht te zijn, teveel Distill sessies?
.
[ Voor 99% gewijzigd door Yahya.faron op 02-12-2021 16:28 ]
Idd, want ik sta 14e ☺️ jij ook?!Chrizzie129 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:24:
[...]
Jeeej! ik zat al even op een update te wachten! hopen dat de VISION OC meer dan 14 zijn geleverd!
Ik sta 16e na al bijna 3 weken, viel net buiten de boot bij hun grote levering van vorige weekjody2k schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:13:
Heeft iemand enig idee of het lange wachttijden zijn voor de 3060TI MSI gaming trio X bij Azerty?
EDIT: Oh sorry, dit is bij megekko
[ Voor 6% gewijzigd door skullyhoofd op 29-12-2020 13:47 ]
Verwijderd
Thanks! 😀 Op 28 november besteld voor 849,-Yahya.faron schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:44:
[...]
Gefeliciteerd! Mag ik vragen voor hoeveel €? En wanneer had jij bestelt. Ze nemen geen orders meer
I've just placed my order for a 3090 TUF OC at azerty and see that I'm at place one. For me, this is a bit strange because before, if I remember correctly, this is one of the most popular models to order. Has the TUF cards from ASUS stopped coming or something?
Hmmm vermoedelijk zal het bij Azerty dan niet veel beter zijnskullyhoofd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:45:
[...]
Ik sta 16e na al bijna 3 weken, viel net buiten de boot bij hun grote levering van vorige week
EDIT: Oh sorry, dit is bij megekko
En daar issie hoor. Besteld op de 23ste maar moeten wachten op de feestdagen. Gisteren het bericht dat "levertijd helaas uitgesteld" was i.v.m. drukte bij postNL (grrrrr) maar hij is binnen!
:strip_exif()/f/image/qnDfoc6NvofVBAEJWpTRIXsj.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel mooi RGB ETYBAGIG logotje in mijn inverted setup
:strip_exif()/f/image/GUwE1D4ofQMB3a7LPI6IZmRX.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu mn 1700x even upgraden naar een 3600 en we kunnen weer een tijdje vooruit!
Succes met de jacht!
:strip_exif()/f/image/qnDfoc6NvofVBAEJWpTRIXsj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GUwE1D4ofQMB3a7LPI6IZmRX.jpg?f=fotoalbum_large)
Succes met de jacht!
"onzin", ik heb een Asus RTX2080 OC dual met dus maar 2 fans en is echt stil.unfor schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:04:
Geluid tussen 2 of 3 fans maakt heeft alles te maken met het ontwerp en kwaliteit van de materialen en weinig met het aantal fans buiten dat 2 fans "theoretisch" harder zouden moeten draaien dan 3 maar dat heeft dus weer allemaal te maken met het design.
Sis computers has them on stock for € 1960, someone else just ordered one and got confirmed to be shipped today/tomorrow i believe.jeffb0918 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:50:
I've just placed my order for a 3090 TUF OC at azerty and see that I'm at place one. For me, this is a bit strange because before, if I remember correctly, this is one of the most popular models to order. Has the TUF cards from ASUS stopped coming or something?
Heeft iemand bij sicomputers een 3xxx besteld en ook zijn kaart geleverd? De prijzen zijn relatief scherp maar lees er weinig over deze toko.
wat voor een kast heb jij met de CPU onder en GPU naar boven?Styreta schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:52:
En daar issie hoor. Besteld op de 23ste maar moeten wachten op de feestdagen. Gisteren het bericht dat "levertijd helaas uitgesteld" was i.v.m. drukte bij postNL (grrrrr) maar hij is binnen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Succes met de jacht!
https://www.bequiet.com/en/case/dark-base/771FreeMen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:57:
[...]
wat voor een kast heb jij met de CPU onder en GPU naar boven?
De 700, en inverted want de hele setup staat links van mijn monitoren
[ Voor 14% gewijzigd door Styreta op 29-12-2020 14:02 ]
Yep, the tuf in the 3080's and *90's have a mythical status, meaning few people get them.jeffb0918 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:50:
Here you go. 2 available.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Waarom heb je eigenlijk je setup inverted als ik vragen mag?Styreta schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:00:
[...]
https://www.bequiet.com/en/case/dark-base/771
i7 7700k - 16GB3200Mhz VENGEANCE! - MSI Mortar - GiByRTX3070 - CorsairFORCE 1TB m.2GEN4 - Kingston SSD 512GB - WD HDD 1TB - 750W CM - Corsair 100i iCue - Corsair 750D - Focusrite2i2
Dan heb je het leuke raampje op je gemikt staanRyzor schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:02:
[...]
Waarom heb je eigenlijk je setup inverted als ik vragen mag?
[ Voor 7% gewijzigd door themash360 op 29-12-2020 14:06 ]
Ah inverse layout! Zie je zeldzaam, begrijp totaal niet waarom dit niet de standaard is want de GPU warmte gaat zo direct naar boven ipv naar beneden wat de koeling alleen maar ten goede komt. Gevoelsmatig hangt het moederbord in 99% van de cases dan ook verkeerd om maar wie ben ik...Styreta schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:00:
[...]
https://www.bequiet.com/en/case/dark-base/771
[ Voor 20% gewijzigd door FreeMen op 29-12-2020 14:08 ]
Yea i saw that one, but I ain't paying 2k for a TUF, that is waay too much. They list the non-OC model for just 1621, then suddenly the OC model is over EUR300 more expensive, what is that aboutFreeMen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:55:
[...]
Sis computers has them on stock for € 1960, someone else just ordered one and got confirmed to be shipped today/tomorrow i believe.
The one on Azerty is more reasonably priced, but I'm a bit scared about the waiting time. So, that's why I wondered what other people's experience has been ordering from them so far...
https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-804908.html
I've seen the Master, that is just a tad too expensive for me for a 3090, I don't want to go that far...D0gtag schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:02:
[...]
Yep, the tuf in the 3080's and *90's have a mythical status, meaning few people get them.
Here you go. 2 available.
Thank you though!
SiComputers seem to have the TUF 3090 tho, but at a superbly high price of 1984 and it is directly available. I'm wondering if my reasonably priced one at Azerty will simply never come (?)
[ Voor 11% gewijzigd door jeffb0918 op 29-12-2020 14:11 ]
Dat is flauw, slechts 1 deel van mijn zin pakken! Ik zeg dan ook dual fan/dual slot is een hard pass, triple slot dual fan kan nog. Triple slot (jouw kaart) heeft veel dikkere heatsink mogelijkheden en automatisch minder harde fans nodig.FreeMen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:53:
[...]
"onzin", ik heb een Asus RTX2080 OC dual met dus maar 2 fans en is echt stil.
Geluid tussen 2 of 3 fans maakt heeft alles te maken met het ontwerp en kwaliteit van de materialen en weinig met het aantal fans buiten dat 2 fans "theoretisch" harder zouden moeten draaien dan 3 maar dat heeft dus weer allemaal te maken met het design.
Alternate NL: MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO (€649) changed to Available (URL: https://alternate.nl/MSI/...art/html/product/1683115?)
Alternate NL: MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC (€599) changed to Available (URL: https://alternate.nl/MSI/...art/html/product/1683121?)
Edit: Ventus is alweer weg
Alternate NL: MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC (€599) changed to Available (URL: https://alternate.nl/MSI/...art/html/product/1683121?)
[ Voor 4% gewijzigd door maikie61 op 29-12-2020 14:18 ]
Stond paar dagen geleden op plek 28, megekko geeft nu plek 20 aan. Maar geen mail, dan zal ik er niet bij zitten denk ikVerwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:42:
Hoppa, Gigabyte 3080 Gaming OC verzonden. Ik stond 18de bij Megekko. 🥳💪🏼
Hey!
Ik volg nu al een tijdje dit forum en besloot net even bij alternate op de site te kijken. Daar was die RTX 3070 msi gaming trio in stock, maar was net te laat. Ik sta nu op plek 21.
Kan iemand mij misschien vertellen of dit snel gaat bij alternate of juist niet. Ik hoor dacht ik gemixte dingen over alternate en weet het zelf niet. Wie kan mij hier wat duidelijkheid over geven?
Bij voorbaat dank, en succes allemaal!
Ik volg nu al een tijdje dit forum en besloot net even bij alternate op de site te kijken. Daar was die RTX 3070 msi gaming trio in stock, maar was net te laat. Ik sta nu op plek 21.
Kan iemand mij misschien vertellen of dit snel gaat bij alternate of juist niet. Ik hoor dacht ik gemixte dingen over alternate en weet het zelf niet. Wie kan mij hier wat duidelijkheid over geven?
Bij voorbaat dank, en succes allemaal!
Ryzor schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:02:
[...]Waarom heb je eigenlijk je setup inverted als ik vragen mag?
Dit inderdaad, omdat het zo staat;themash360 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:06:
[...]Dan heb je het leuke raampje op je gemikt staan. Wellicht is mirrored een betere term.
:strip_exif()/f/image/8LHI6oRkau7M6fnvPXm5Mc1D.jpg?f=fotoalbum_large)
Mwa de GPU fans zuigen die hitte net zo hard weer naar beneden en blazen het toch wel door je case heen. Gaat meer om de overal airflowFreeMen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:06:
[...]Ah inverse layout! Zie je zeldzaam, begrijp totaal niet waarom dit niet de standaard is want de GPU warmte gaat zo direct naar boven ipv naar beneden wat de koeling alleen maar ten goede komt. Gevoelsmatig hangt het moederbord in 99% van de cases dan ook verkeerd om maar wie ben ik...
Deze case meer omdat ik met inverted wilde spelen en ik alles met bequiet gewoon heel stil wilde hebben.
Excuses, die had ik inderdaad over het hoofd gezien. Mia culpaunfor schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:11:
[...]
Dat is flauw, slechts 1 deel van mijn zin pakken! Ik zeg dan ook dual fan/dual slot is een hard pass, triple slot dual fan kan nog. Triple slot (jouw kaart) heeft veel dikkere heatsink mogelijkheden en automatisch minder harde fans nodig.
Maar echt duidelijk was je stelling niet om eerlijk te zijn...
[ Voor 56% gewijzigd door FreeMen op 29-12-2020 14:28 ]
Als het goed is sta ik daar sinds 01/10 #4 voor een 3080 Strix OC.Kakaroto schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:56:
Heeft iemand bij sicomputers een 3xxx besteld en ook zijn kaart geleverd? De prijzen zijn relatief scherp maar lees er weinig over deze toko.
Ik was in dit topic gewaarschuwd dat ze ook bij de 2xxx launch bijna niets leverden en daarom gemeden worden.
Ik denk niet dat er hier al één iemand gemeld heeft een 3080 van SiC te hebben mogen ontvangen? Wel enkele '70s die ze op voorraad hadden denk ik. Ik neem aan dat ze pre-orders aannemen maar afwachten tot de prijzen bij de distri terug gedaald zijn. Dus reken maar uit wat dat betekent zolang andere shops vlotjes bestellingen blijven krijgen aan €100 meer.
Toen ik vroeg om een update kreeg ik als antwoord dat we samen zullen moeten wachten op beter tijden. Kan ik wel appreciëren thb.
Hallo,
Ik ben nogal laat bij het feestje. Zou een van jullie mij misschien willen vertellen waar ik het beste nu nog in de wachtrij kan gaan staan voor een 3080? Zonder dat ik dan in de zomer van 2021 mijn kaart geleverd krijg?
Heel erg bedankt
Ik ben nogal laat bij het feestje. Zou een van jullie mij misschien willen vertellen waar ik het beste nu nog in de wachtrij kan gaan staan voor een 3080? Zonder dat ik dan in de zomer van 2021 mijn kaart geleverd krijg?
Heel erg bedankt
Vanochtend een 5900X besteld via de website (niet de mobiel gebruiken) NL adres triggert een offerte, en die tekenen en gaan met de banaan.BartOM schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:19:
Iemand die een Nederland woont en ervaring heeft met het bestellen van producten op alternatie.be? Kan dit gewoon en zitten hier extra kosten aan gebonden?
Er werden 5 euro meer aan verzendkosten berekend (9,99 voor het verzenden).
Bedankt!maikie61 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:11:
Alternate NL: MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO (€649) changed to Available (URL: https://alternate.nl/MSI/...art/html/product/1683115?)
Zojuist besteld na deze update.
Grappig genoeg is de status nu weer terug naar 'pre-order'
Zou het echt zo debiel hard gaan met die kaarten?
https://www.strava.com/athletes/4819403
Ja, een MSI 3060Ti Gaming OC. Zal wel pas over een paar maanden geleverd worden, vrees ik. Of het wordt een credit. Er is tot nu toe nog geen 3060 uitgeleverd volgens mij.Kakaroto schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:56:
too old, too cold
Hmm dan is die gygabyte een slechte keuzeStyreta schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:23:
[...]
Deze case meer omdat ik met inverted wilde spelen en ik alles met bequiet gewoon heel stil wilde hebben.
Kan het beste de stream van https://www.twitch.tv/mai...ckCheerfulDumplingsNomNom in de gaten houden en snel je CC invullen als er weer wat op voorraad is. Zo ben ik ook geslaagdRolftk schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:28:
Ach als ze voor het oprapen lagen had ik wel een andere besteld haha, ik speel wel met de fancurve van deze in de tussentijdschumi1986 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:30:
[...]Hmm dan is die gygabyte een slechte keuze
Nice, ik was nummer 8 gisteren dus hoop dat ik ook snel dat mailtje krijg. Nummer 7 ken ik en heeft ook al zijn verzendbevestiging.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:42:
Hoppa, Gigabyte 3080 Gaming OC verzonden. Ik stond 18de bij Megekko. 🥳💪🏼
Edit: Zojuist mail gehad, hij staat klaar voor verzending. Dank allen die de informatie bleven posten!
[ Voor 13% gewijzigd door sebas001 op 29-12-2020 14:53 ]
![]() | ![]() |
Zojuist binnen gekomen! gisteren kunnen snipen. De 3080 zal mijn 3070 vervangen. Beide toevallig de vision oc. Die lijkt toch wel goed geleverd te worden maar niet echt populair. Dus als je snel een 3080 wil kan je overwegen om die te nemen.
Nu nog wachten op mijn nieuwe voeding morgen
Bedankt! Nee bij informatique voor een premium. Maar geduld is een schone zaak. En die heb ik blijkbaar niet haha. Elke keer dacht ik ach 20 euro duurder is niet zo erg... zo kom je uiteindelijk uit op 960. Over een maand ben ik t vergeten. Hoop ik.SirWhiteBeard schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:42:
[...]
Gefeliciteerd!
Heb je hem toevallig via CDromland besteld? Ik had hem daar besteld, maar kreeg helaas te horen dat ik buiten de boot ben gevallen (Wachtrij plek 4). Mag ik vragen wanneer jouw bestelling was voltooid? Die van mij om exact 17:10.
[ Voor 21% gewijzigd door DareFace op 29-12-2020 14:45 ]
Gefeliciteerd!DareFace schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:39:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Zojuist binnen gekomen! gisteren kunnen snipen. De 3080 zal mijn 3070 vervangen. Beide toevallig de vision oc. Die lijkt toch wel goed geleverd te worden maar niet echt populair. Dus als je snel een 3080 wil kan je overwegen om die te nemen.
Nu nog wachten op mijn nieuwe voeding morgen
Heb je hem toevallig via CDromland besteld? Ik had hem daar besteld, maar kreeg helaas te horen dat ik buiten de boot ben gevallen (Wachtrij plek 4). Mag ik vragen wanneer jouw bestelling was voltooid? Die van mij om exact 17:10.
Nee joh hoe kom je daar nu bij?renelis schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:29:
[...]
Zou het echt zo debiel hard gaan met die kaarten?
We zitten na 3.5 maand pas op pagina 1607 van dit topic...
Denk dat megekko zen lading 3080 visions heeft uitgeleverd.
Was deze middag 17/35 en zo pas bericht gekregen dat mijn order verzonden is
Terug naar kamp groen met deze dus
Was deze middag 17/35 en zo pas bericht gekregen dat mijn order verzonden is
Terug naar kamp groen met deze dus
Je kan je positie in de wachtrij opvragen door een email te sturen naar Si computers, volgensmij wordt je dan aan een document toegevoegd. Zou je even kunnen laten weten hoe lang de wachtrij is voor deze 3060 Ti? Ik wil er zelf ook graag eentje bestellen, maar ik heb geen zin om 3 maanden te gaan wachtenMèllon030 schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:55:
Na lang afwegen en zoeken heb ik mij toegevoegd aan de wachtrij bij SI computer voor een MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2X OC.
Wel voorlopig geen enkele indicatie van levertermijn of wat mijn positie in de wachtrij is.
Op hoop van zege dat ik er geen spijt van krijg en moet wachten tot in het oneindige
Iemand enig idee wat de situatie is bij SI computers? Kan je ergens positie opvragen?
Bij Megekko stond ik vanochtend op plek 24 van de 120+ voor de: Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G. Nu sta ik op plek 14 van de 101 MAAR, zojuist een mail ontvangen dat mijn kaart voor verzending is aangemeld bij DHL.
Lijkt er dus op dat ze minimaal 24 van die kaart ontvangen hebben en dat ze de wachtrij van achter naar voren bijwerken (dat is al vaker gemeld in dit topic).
Lijkt er dus op dat ze minimaal 24 van die kaart ontvangen hebben en dat ze de wachtrij van achter naar voren bijwerken (dat is al vaker gemeld in dit topic).
Hoera! Mijn bestelling is verzonden. Vanochtend nog 14/35 voor de 3080 vision. Denk dat we een hoop gelukkig zijn gemaakt vandaag
3070 Suprim: https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1702849?
Gefeliciteerd! Goed kast ook. Heb hem nu een maandje in gebruik ofzo, super tevreden mee. Niet te geloven dat dit in de US een ~80-90$ kast is. Hier zo'n 100 eur, maar bouwkwaliteit en opties in ogenschouw zou 150 eur zeker ook verkopen. EnjoyDareFace schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:39:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Zojuist binnen gekomen!
Sinterklaas wil bier !
Hier nog maar een keer update over een Gigabyte 3070 Eagle non OC bestelling bij CD Romland.
Als de daling van December zo doorgaat dan heb ik volgend jaar rond deze tijd mijn kaart
Om eerlijk te zijn begin ik zo langzamerhand te twijfelen of deze specifieke kaart überhaupt nog geleverd gaat worden.
- 30 Oct plaats 41
- 9 Nov plaats 27
- 26 Nov plaats 15
- 1 Dec plaats 12
- 9 Dec plaats 12
- 18 Dec plaats 11
- 24 Dec plaats 11
Als de daling van December zo doorgaat dan heb ik volgend jaar rond deze tijd mijn kaart
Om eerlijk te zijn begin ik zo langzamerhand te twijfelen of deze specifieke kaart überhaupt nog geleverd gaat worden.
Expensive it might be, but to use a Dutch expression, red roofs have wet basements. Completely irrelevant to this conversation but what a time to be alive. 200 euro's more or less (and actually getting a board) on a card that's 1600+ euro is pretty easy choice for me, especially if you're using it for productivity. I would get eggs for my money.jeffb0918 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:10:
[...]
I've seen the Master, that is just a tad too expensive for me for a 3090, I don't want to go that far...
Thank you though!
SiComputers seem to have the TUF 3090 tho, but at a superbly high price of 1984 and it is directly available. I'm wondering if my reasonably priced one at Azerty will simply never come (?)
The 3090 is too expensive in every way imaginable.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
3090 is voor mensen die willen opscheppen.D0gtag schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:10:
[...]
Expensive it might be, but to use a Dutch expression, red roofs have wet basements. Completely irrelevant to this conversation but what a time to be alive. 200 euro's more or less (and actually getting a board) on a card that's 1600+ euro is pretty easy choice for me, especially if you're using it for productivity. I would get eggs for my money.
The 3090 is too expensive in every way imaginable.
Ach, zal wel voldoening geven
Natuurlijk niet ik ken genoeg mensen die het kunnen gebruiken (en daarom kopen), zeker als je bedenkt dat een quadro 6k is en in veel gevallen niet noodzakelijk is.Ferio schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:15:
[...]
3090 is voor mensen die willen opscheppen.
Ach, zal wel voldoening geven
Al toen de link hier werd geplaatst.Raafz0r schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:19:
En alweer weg...
Edit: En weer over op voorraad. Waarschijnlijk een cancel.
[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 29-12-2020 16:30 ]
MSI 8GB D6 RTX 3070 Suprim 8G grafische kaart voor de snelle
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1702849?
Ik heb even mailtje gedaan, laat iets weten over de wachtrij zodra ik iets meer weetKaastengel schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:53:
[...]
Je kan je positie in de wachtrij opvragen door een email te sturen naar Si computers, volgensmij wordt je dan aan een document toegevoegd. Zou je even kunnen laten weten hoe lang de wachtrij is voor deze 3060 Ti? Ik wil er zelf ook graag eentje bestellen, maar ik heb geen zin om 3 maanden te gaan wachten.
En een 3080
"Palit GeForce RTX 3080 Gamerock OC 10G"
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1688594?
"Palit GeForce RTX 3080 Gamerock OC 10G"
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1688594?
Is nu al een aantal keer gebeurd vandaagTheBrut3 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:21:
[...]
Al toen de link hier werd geplaatst.
Edit: En weer over op voorraad. Waarschijnlijk een cancel.
Besteld! Fingers crossed!Kapiteinzeppos schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:30:
MSI 8GB D6 RTX 3070 Suprim 8G grafische kaart voor de snelle
Voor de Gigabyte 3060ti gaming OC is wachtrij 3 bij SicomputersMèllon030 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:32:
[...]
Ik heb even mailtje gedaan, laat iets weten over de wachtrij zodra ik iets meer weet
Zojuist ook toegevoegd aan de wachtrij. 475 lijkt mij een acceptabele prijs tov MRSP.
Top! Heb vandaag mijn 3080 ook besteld
De gigabyte 3080 aorus master is verzonden bjj megekko, stond op plaats 4 in wachtrij.
Kreeg vanmiddag de email, ik heb hem ongeveer 4 weken geleden besteld.
Kreeg vanmiddag de email, ik heb hem ongeveer 4 weken geleden besteld.
Een Aorus GeForce RTX 3070 Master 8G, 8192 MB op caseking
https://www.caseking.de/g...EzxL3jqRHSdsxfPmPNnmQeZpA
https://www.caseking.de/g...EzxL3jqRHSdsxfPmPNnmQeZpA
Blijkbaar zijn ze bij Megekko aardig aan de slag gegaan.
Iemand enig idee of ze in de loop van de week terug bestellingen zouden aanvaarden voor de 3080?
Momenteel kan je nog geen nieuwe bestellingen plaatsen aangezien ze hun backorders éérst wilden wegwerken (wat aardig lijkt te lukken)...
Iemand enig idee of ze in de loop van de week terug bestellingen zouden aanvaarden voor de 3080?
Momenteel kan je nog geen nieuwe bestellingen plaatsen aangezien ze hun backorders éérst wilden wegwerken (wat aardig lijkt te lukken)...
Op 2dehands (de Belgische marktplaats) staat een RTX 3080 ZOTAC TRINITY OC voor 950 euro. 50 euro boven de waarde dat AlternateBe het verkoopt. Zijn de ZOTAC kaarten dan echt zo slecht als sommigen zeggen? Natuurlijk raakt mijn geduld ook met het wachten. Om het nog zacht uit te drukken "het hangt men kl*ten uit". Zeker als ASUS totaal niets van informatie geeft over hun GPU's. Dus ben ik stiekem wel aan het twijfelen om 950 euro neer te tikken voor een kaart. Maar lees reviews dat ZOTAC kaarten echt heel ruk zijn. Iemand enig idee of ervaringen met de RTX 3080 Zotac serie??
Yess 20+ plekken vooruit gegaan bij megekko voor de 3080 gigabyte gaming OC!
Zotac is gewoon prima hoor. Ik zou hem alleen niet voor zo veel geld aanschaffen, bijna 250 euro te veel is echt een ridicule marge. Maar ja, jouw geld, doe ermee wat je blij maaktCahio schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:20:
Op 2dehands (de Belgische marktplaats) staat een RTX 3080 ZOTAC TRINITY OC voor 950 euro. 50 euro boven de waarde dat AlternateBe het verkoopt. Zijn de ZOTAC kaarten dan echt zo slecht als sommigen zeggen? Natuurlijk raakt mijn geduld ook met het wachten. Om het nog zacht uit te drukken "het hangt men kl*ten uit". Zeker als ASUS totaal niets van informatie geeft over hun GPU's. Dus ben ik stiekem wel aan het twijfelen om 950 euro neer te tikken voor een kaart. Maar lees reviews dat ZOTAC kaarten echt heel ruk zijn. Iemand enig idee of ervaringen met de RTX 3080 Zotac serie??
Ik sta op plaats 8, maar geen details gekregen over hoe lang de wachtrij is.Kaastengel schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:53:
[...]
Je kan je positie in de wachtrij opvragen door een email te sturen naar Si computers, volgensmij wordt je dan aan een document toegevoegd. Zou je even kunnen laten weten hoe lang de wachtrij is voor deze 3060 Ti? Ik wil er zelf ook graag eentje bestellen, maar ik heb geen zin om 3 maanden te gaan wachten.
Ik ga voor de MSI GEFORCE RTX 3060 TI VENTUS 2X OC.Kakaroto schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:52:
[...]
Voor de Gigabyte 3060ti gaming OC is wachtrij 3 bij Sicomputers![]()
Zojuist ook toegevoegd aan de wachtrij. 475 lijkt mij een acceptabele prijs tov MRSP.
429.50 is de beste prijs dat ik al gezien heb voor een 3060 ti momenteel.
Heeft iemand nog de laatste dagen nog wat binnen gehad van Informatique kwa 30xx kaarten ?
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |

:strip_exif()/f/image/KSeENVhFolBJHDOomuT4ci8h.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OeNVMbRI0jKpfkMw0YZHU8gO.jpg?f=fotoalbum_tile)