er zijn gekke die het er voor betalen. wie is er dan gek als je het er voor krijgt ?Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:57:
ik hoop echt dat alternate volgende week de suprim x kaarten binnen krijgt.
zou de late shipment van megekkos gaming x trios verband hebben met de suprims van alternate?
ik denk me in dat ze wel samen geshipped worden van het land waar het gemaakt is.
btw ik kijk net even mij maxict (nooit geweest daar) en die verkopen de gaming x trio voor 1098 euro
wat een gekke daar zeg
Nice! Veel plezier er mee.Vissa66 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:33:
[...]
Ben het met je eens dat op MP de kans groter is dat je gescammed wordt, maar ook op Tweakers gebeurd het helaas.
Tijdje terug alweer, maar van een Tweaker een 8600k gekocht welke al dik 50 zeer goede beoordelingen had. Ik kon fluiten naar die 8600k. Uiteindelijk die eikel via zijn familie opgespoord en met wat dreigen toch het geld terug gekregen.
Edit: Zojuist bevestiging dat de verkoper het pakket heeft afgegeven bij PostNL. Of er komt een paar kilo aan baksteen mijn kant op, of gewoon een 3080.
Edit 2: Dit stelt me wel gerust
[Afbeelding]
Ik kan hem zelf niet meer vinden helaas.Santee schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:51:
[...]
3080 suprem is nog te bestellen bij maxict toch?
https://maxict.nl/msi-msi...-hdmi-3xdp-p18410945.html
Hier is de link...
Ik heb de mijne bij hen besteld op 25/11. Ik hoop dat ze er snel een paar hebben.
Ah zou ik dan nr 2 zijniLLuSi0n2003 schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:59:
[...]
Hier is de link...
Ik heb de mijne bij hen besteld op 25/11. Ik hoop dat ze er snel een paar hebben.
Ben benieuwd of er nog meer tweakers zijn die de.kaart bij MaxICT hebben besteld.
Prijs valt mee op zich, heb review op techpowerup gezien (https://www.techpowerup.c...eforce-rtx-3080-suprim-x/) en was redelijk onder de indruk.iLLuSi0n2003 schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:59:
[...]
Hier is de link...
Heb zelf liever een AMD kaart deze generatie, alleen ik heb nóg liever voor het einde van het jaar een kaart. Wellicht dat ik ook een gokje met deze suprem ga wagen. Dan blijft de vraag, hoe betrouwbaar is MaxICT met levertijden? (en als ik de reviews mag geloven, niet heel betrouwbaar...).
Voor de wachtende in de rij bij Megekko voor een EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING Videokaart,
ik heb mijn bestelling geannuleerd dus degene na mij, positie 8 e.v., zijn een positie opgeschoven.
Ik heb op Amazon een EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING Videokaart besteld.
ik heb mijn bestelling geannuleerd dus degene na mij, positie 8 e.v., zijn een positie opgeschoven.
Ik heb op Amazon een EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING Videokaart besteld.
Persoonlijk heb ik ze in het verleden gekocht en het was allemaal goed. Vingers gekruist voor nu ...Santee schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:04:
[...]
Prijs valt mee op zich, heb review op techpowerup gezien (https://www.techpowerup.c...eforce-rtx-3080-suprim-x/) en was redelijk onder de indruk.
Heb zelf liever een AMD kaart deze generatie, alleen ik heb nóg liever voor het einde van het jaar een kaart. Wellicht dat ik ook een gokje met deze suprem ga wagen. Dan blijft de vraag, hoe betrouwbaar is MaxICT met levertijden? (en als ik de reviews mag geloven, niet heel betrouwbaar...).
Ik had ook twee weken geleden MSI Gaming X Trio bij hen besteld en toen ik naar recensies van collega-tweakers keek, heb ik mijn bestelling geannuleerd en nu deze week hebben ze 10 stuks op voorraad
Ook in rij bij Megekko sinds de lanceringsdag:
MSI RTX 3080 Gaming X Trio: 77/391
EVGA GeForce RTX 3080 XC3 GAMING: 1/9
[ Voor 8% gewijzigd door iLLuSi0n2003 op 29-11-2020 16:21 ]
Mijn TUF OC 3080 is verzonden, aankomst donderdag.
Besteld op de 19e via Amazon dankzij een mede Tweaker voor de MSRP (of zelfs ietsjes eronder eigenlijk).
Veel succes met jullie bestellingen, ik ga over een paar dagen van Cyberpunk genieten!
Besteld op de 19e via Amazon dankzij een mede Tweaker voor de MSRP (of zelfs ietsjes eronder eigenlijk).
Veel succes met jullie bestellingen, ik ga over een paar dagen van Cyberpunk genieten!
Link van de amazon pagina waar jij hem hebt gehaald?MrJoery schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:30:
Mijn TUF OC 3080 is verzonden, aankomst donderdag.
İk zou niet bij maxict bestellen. İk heb 24 september bij ze gepreorderd en tot de dag van vandaag niets ontvangen. Ze krijgen product binnen maar dan verkopen ze het voor scalp prijzen. Zijn stelletje oplichters. Maxict =iLLuSi0n2003 schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:59:
[...]
Hier is de link...
Hoeveel kostte die bij ze?JaDa61 schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:05:
Voor de wachtende in de rij bij Megekko voor een EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING Videokaart,
De prijs voor deze kaart op Amazon was laatst € 941. Ca. €85 meer dan MSRP.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Klopt, alle keren dat die verscheen koste de kaart E 941,-wjjkoevoets schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:05:
[...]
De prijs voor deze kaart op Amazon was laatst € 941. Ca. €85 meer dan MSRP.
Heeft Si Computers ook een actuele wachtrijtool?
i7-10700k | 32GB @3200Mhz | RTX 3090
Ik begreep dat hij eerder iets goedkoper was. Goed, lood om oud ijzerJaDa61 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:08:
[...]
Klopt, alle keren dat die verscheen koste de kaart E 941,-
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Ohh, dat was dan voordat ik zover was om op Amazon te F5’nwjjkoevoets schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:10:
[...]
Ik begreep dat hij eerder iets goedkoper was. Goed, lood om oud ijzer
https://www.amazon.nl/gp/product/B08HN4DSTCSantee schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:31:
[...]
Link van de amazon pagina waar jij hem hebt gehaald?
Ik ben helaas zelf een late instapper en heb hem gekocht voor het huidige bedrag. Nu nog wachten totdat Amazon hem daadwerkelijk gaat uitleveren.JaDa61 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:11:
[...]
Ohh, dat was dan voordat ik zover was om op Amazon te F5’n
Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten.
Dat ben ik ook. Heb de kaart afgelopen vrijdag/zaterdagnacht om 01:30 kunnen scoren. Nu afwachten wanneer ik het bericht over de verzending krijg. Spannend. Morgen mijn 5950x als het allemaal goed gaat binnen, en de GPU is het laatste ontbrekende onderdeel van mijn eerste build sinds 15 jaarwjjkoevoets schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:14:
[...]
Ik ben helaas zelf een late instapper en heb hem gekocht voor het huidige bedrag. Nu nog wachten totdat Amazon hem daadwerkelijk gaat uitleveren.
Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten.
Netjes! 15 jaar, dat is de moeite. Je kiest wel een gelukkig moment uit (net zoals iedereen hierJaDa61 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:20:
[...]
Dat ben ik ook. Heb de kaart afgelopen vrijdag/zaterdagnacht om 01:30 kunnen scoren. Nu afwachten wanneer ik het bericht over de verzending krijg. Spannend. Morgen mijn 5950x als het allemaal goed gaat binnen, en de GPU is het laatste ontbrekende onderdeel van mijn eerste build sinds 15 jaarKan ik toch dit jaar nog mijn nieuwe PC in gebruik nemen
Het is niet voor niets dat Max(imumwaittime)ICT slechte recenties hebben en maar 2 sterren op tweakers.
Ze laten je geloven dat ze snel kunnen leveren.
Hebben zelf geen voorraad maar leveren vanuit een externe leverancier. Updates betreffende voorraad lopen enorm achter en zijn vaak niet up to date.
Goodluck met MaxICT.
Ze laten je geloven dat ze snel kunnen leveren.
Hebben zelf geen voorraad maar leveren vanuit een externe leverancier. Updates betreffende voorraad lopen enorm achter en zijn vaak niet up to date.
Goodluck met MaxICT.
Vraagje over de Google Docs. Het kolom met “laatste update ..” refereert naar het laatst bekende uitlever moment van de firma of over de aansluiting in de queue?
MAX ICT scammed je niet gelijk geloof ik, heb er wel eens een headset gekocht en die kwam aan.
Eerder dat ze enorm scummy zijn met alles eromheen. Onduidelijk met de btw kosten apart en klantonvriendelijk in de communicatie. Allemaal dingen die je bij deze al verwarrende RTX 30xx dagen geen zin in hebt.
Dus ze stelen je geld niet, geen zorgen daar, maar eerder dat ik ze niet verwacht aan enige verdere belofte te voldoen. Laat staan duidelijk zijn als je ernaar vraagt.
Eerder dat ze enorm scummy zijn met alles eromheen. Onduidelijk met de btw kosten apart en klantonvriendelijk in de communicatie. Allemaal dingen die je bij deze al verwarrende RTX 30xx dagen geen zin in hebt.
Dus ze stelen je geld niet, geen zorgen daar, maar eerder dat ik ze niet verwacht aan enige verdere belofte te voldoen. Laat staan duidelijk zijn als je ernaar vraagt.
Als het om een ander model gaat kan je natuurlijk sowieso de wachtrijen niet vergelijken, die zijn voor elk model anders.. Zoals ik al zei is die plek 143 voor een Asus TUF OC die eigenlijk 50 euro te duur is (zou 749 moeten zijn i.p.v. 799), maar die ik toch maar besteld heb omdat het nog net onder de 800 euro was en er geruchten waren dat de OC modellen beter geleverd worden dan de non-OC modellen.. Ik heb ook een TUF non-OC besteld bij Alternate en sta daar 270 voor, dus die is veel meer besteld (of minder geleverd).. Ik geloof die tellers wel, want geklooi ermee komen we altijd achter en zou de reputatie van zo'n winkel alleen maar schade toebrengen..Amanoo schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:52:
[...]
Volgens mij is die ranglijst bij Alternate gewoon een random number generator, om de klanten een beetje tevreden te houden door te doen alsof er iets gebeurt. Eerder kreeg je elke keer een ander getal. Ik ben een keer nummer 7000 geweest, na een kee rnummer 50 te zijn geweest, nadat ik een keer 400 was (niet exacte getallen, maar in die ordegrootte). Waarschijnlijk waren er best veel mensen die erachter kwamen, dus nu onthouden ze het gegenereerde nummer.
Lijkt me ook stug dat je al 143 zou zijn. Volgens de tool ben ik nummer 125 (dat was wel een ander merk), en ik heb op release dag de order geplaatst, om 14:54.
Voor mensen die interesse hebben.
Verwachting morgen of dinsdag nieuwe lading Gigabytes bij Megekko
VGA Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS M 10G
Jouw positie: 7 van de 42
Verwachting morgen of dinsdag nieuwe lading Gigabytes bij Megekko
VGA Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS M 10G
Jouw positie: 7 van de 42
De aansluiting in de queue. Als ik bijvoorbeeld nu kijk naar mijn bestelde kaart op megekko ben ikbl33d schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:33:
Vraagje over de Google Docs. Het kolom met “laatste update ..” refereert naar het laatst bekende uitlever moment van de firma of over de aansluiting in de queue?
Jouw positie:
29 van de 37
Dan kan op de sheet een comment toevoegen "op 29/11 18:30 is dit de status van de wachtrij". Dat is dus alles dat het aangeeft.
De laatste keer dat de nummers van de queue-lengte zijn geüpdatetbl33d schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:33:
Niet mogelijk om naar Nederland te versturen 😰
Niet mogelijk om naar Duitsland te sturen. Het was wél een verkeerde prijs en niemand heeft hem gekregen.
ZOTAC GAMING GeForce RTX 3070 Twin Edge OC op vooraad bij amazon.nl
(verkocht door 1 of andere vage tussenhandelaar)
900 euro
900 euro
[ Voor 8% gewijzigd door Splash op 29-11-2020 18:53 ]
900 euro voor een Zotac 3070? Die verkoper is helemaal gek geworden.Splash schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:52:
900 euro![]()
![]()
Nee, die hoopt dat iemand hem per ongeluk koopt ipv de 3080.Warlington schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:55:
[...]
900 euro voor een Zotac 3070? Die verkoper is helemaal gek geworden.
Ik had per ongeluk bijna die 1700,- 3080 asus TUF afgerekendGrotbewoner schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:57:
[...]
Nee, die hoopt dat iemand hem per ongeluk koopt ipv de 3080.
Verwijderd
Iemand een idee wanneer de MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G ergens geleverd gaat worden?
Verwijderd
zou ergens in de aankomende week zijnVerwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:32:
Iemand een idee wanneer de MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G ergens geleverd gaat worden?
daar gaat mijn verwachting wel naar uit omdat alternate al kaarten toegewezen had en weer terug heeft moeten sturen, die dan weer ergens in de rit terug naar MSI weer terug naar alternate zijn verscheept ivm quality control.
ik sta 12e in de rij en heb de X trio vorige week gecancelled. stond daar na 3 maanden nog 55e, begon 216
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2020 20:38 ]
Dat weet niemand zeker, de hoop was afgelopen vrijdag en de verwachting is begin volgende week. MSI heeft zelf aangegeven dat ze halverwege vorige week de shipments weer hebben vrijgegeven richting distributeurs, dus de verwachting is dat ze langzaamaan binnendruppelen komende week.Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:32:
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Is gewoon een mega goeie deal...Splash schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:52:
900 euro![]()
![]()
Voor hun.
Morgen zou er weer leveringen zijn bij Alternate van Videokaarten.p0st schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:37:
[...]
Dat weet niemand zeker, de hoop was afgelopen vrijdag en de verwachting is begin volgende week. MSI heeft zelf aangegeven dat ze halverwege vorige week de shipments weer hebben vrijgegeven richting distributeurs, dus de verwachting is dat ze langzaamaan binnendruppelen komende week.
Hopelijk zit daarin de Suprim X.
`Warlington schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:55:
[...]
900 euro voor een Zotac 3070? Die verkoper is helemaal gek geworden.
Voor 3 euro meer had ik daar een paar dagen geleden een Zotac 3080 Trinity OC
Wanneer word die van jou geleverd als ik het vragen mag? Heb die van mij 27-11-2020 besteld en hij komt 5-12-2020 aan volgens Amazon. Nog niet verzonden.PC3-17000 schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:10:
[...]
`
Voor 3 euro meer had ik daar een paar dagen geleden een Zotac 3080 Trinity OC
Ik heb dan ook maar beslist om er snel werk van te maken om een 3070 aan te schaffen.
Heb de levertijden beetje op de achtergrond gevolgd maar heb enkele vragen ivm de stock van Megekko.
Op de pagina van Magekko staat dat er aankomende week (week 49) een grote hoeveelheid kaarten binnen gaat komen.
Is dit dan kans dat er een stock aanwezig gaat zijn of gaan ze dan enkel de pre-orders (of zelfs maar een deel hiervan) kunnen bevoorraden?
Mijn oog is gevallen op de Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G.
Prijs: 589 eur. Prima prijs denk ik?
Heb de levertijden beetje op de achtergrond gevolgd maar heb enkele vragen ivm de stock van Megekko.
Op de pagina van Magekko staat dat er aankomende week (week 49) een grote hoeveelheid kaarten binnen gaat komen.
Is dit dan kans dat er een stock aanwezig gaat zijn of gaan ze dan enkel de pre-orders (of zelfs maar een deel hiervan) kunnen bevoorraden?
Artikel: VGA Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G
Jouw positie: 4 van de 114
Webshop: Megekko
Ook met een grote levering vraag ik me hardop af of iemand hem deze week gaat binnen krijgen wanneer diegene op plek 115 komt te staan. FYI
Webshop: Megekko
Ook met een grote levering vraag ik me hardop af of iemand hem deze week gaat binnen krijgen wanneer diegene op plek 115 komt te staan. FYI
[ Voor 3% gewijzigd door TheSmithNL op 29-11-2020 21:17 ]
mmmTheSmithNL schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:17:
Artikel: VGA Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G
Ik sta bij deze kaart op nummer 11 bij Megagekko.
Hoop hem bij de komende levering te hebben.
Dat is eigenlijk niet te voorspellen omdat er geen aantallen genoemd worden.frye schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:15:
Ik heb dan ook maar beslist om er snel werk van te maken om een 3070 aan te schaffen.
Je kan beste hier kijken en gebaseerd daarop een schatting/gok maken.
https://docs.google.com/s...ED16Fu5Q2_DWk4/edit#gid=0
Prima prijs, maar wel het slechtste bord eronder. Niet een enorme ramp want er zit nog steeds een 3070 chip infrye schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:15:
Dus voor die prijs helemaal priem
Voor de mensen die an het kijken zijn naar deze kaart. DE kaart is alleen te bestellen op dit moment bij Alternate (wachtrij 50ish) en bij Max ICT (Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:32:
https://tones.be/nl/article/132680 2st in voorraad
ASUS GeForce RTX 3070 TUF O8G GAMING bij tones
Zelfs aan het twijfelen tussen de 3070 inno ichill 3 en aorus van gigabyte
[ Voor 4% gewijzigd door joske83 op 29-11-2020 21:39 ]
699joske83 schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:39:
https://tones.be/nl/article/132680 2st in voorraad
Ik snap dat de 3080 nu 899,- is maar alsnog zeg
Idd, superduur.themash360 schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:43:
[...]
699![]()
Ik snap dat de 3080 nu 899,- is maar alsnog zeg
Verwijderd
Ik heb er vandaag eentje besteld op Alternate BE en sta op plaats 8, benieuwd hoe snel ze komen!ZelianGuy schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:26:
[...]
Voor de mensen die an het kijken zijn naar deze kaart. DE kaart is alleen te bestellen op dit moment bij Alternate (wachtrij 50ish) en bij Max ICT (). Bij andere webshops worden ze ook verkocht maar zijn ze nog niet listed. Dus mocht je wat tijd over hebben kan het het waard zijn om te kijken of je een bestelling kan plaatsen zodra ze gelist worden, grote kans op een snelle kaart
Wat maakt dit het slechtste bord ? Bv vergeleken met de Ventus x3 en de Inno3d.themash360 schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:20:
[...]
Prima prijs, maar wel het slechtste bord eronder. Niet een enorme ramp want er zit nog steeds een 3070 chip in.
Dus voor die prijs helemaal priem
Jij ziet het nog positief in! Ik ben eerder angstig hoe traag ze zullen komenVerwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:47:
[...]
Ik heb er vandaag eentje besteld op Alternate BE en sta op plaats 8, benieuwd hoe snel ze komen!
Ik hoop wel met je mee, sta daar op #7 en schat dat momenteel in als mijn snelste kans om aan een 3080 te geraken.
Mwoah "slechtste" is debatable. Nvidia heeft een Reference bord gepubliceerd op basis waarvan fabrikanten hun AIB's kunnen maken. Ze kunnen dan a) het reference design pakken of b) op basis van de reference zelf een bord ontwerpen. Saillant detail is dat Nvidia zelf niet hun eigen Reference bord gebruikt in hun Founders Editions dus eigenlijk concurreert met AIB'sRickwithR schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:52:
[...]
Wat maakt dit het slechtste bord ? Bv vergeleken met de Ventus x3 en de Inno3d.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Mede door deze informatie, geen slechte ervaring met MaxICT uit het verleden, prijs 70 euro onder die van Alternate en het feit dat je kosteloos met In3 (hoef je maar 1/3 gelijk te betalen, voelt als een aanbetaling) kunt betalen, heb ik besloten om hem hier ook te bestellen. Iets met wedden op twee paarden.MaXeRs schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:31:
Zojuist een update gehad van MaxICT over mijn vandaag bestelde
MSI RTX 3080 Suprim X
De kaart is inmiddels van de website afgehaald.
Verwachtte leverdatum: 18-12-2020
Ik denk dat de kwaliteit van de borden onderling niet veel scheelt. Prijsverschil zit in de standaard OC en de kwaliteit / looks van de cooler. Ik heb zelf de Inno3D RTX 3070 iChill X3, prima standaard OC op 1785 Mhz waar de TUF non OC bijvoorbeeld op 1725 Mhz staat, maar wel betere looks heeft. De iChill X3 vind ik zelf niet echt mooi.... en dan druk ik mijzelf zacht uit...RickwithR schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:52:
[...]
Zie hier overzicht van uitvoeringen : https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-3070.c3674
Waarom vind iedereen eigenlijk de prijzen van een 3080 hoog? Dit lees ik namelijk veel in dit topic. Als ik eerlijk ben vind ik het eigenlijk nog wel redelijk en mee vallen. Zeker als je het vergelijkt met de 2000 serie.
Mijn reference 980 ti was destijds 760 euro, de AIB modellen waren ook een stuk duurder dan de reference kaarten meen ik me te herinneren?
Mijn reference 980 ti was destijds 760 euro, de AIB modellen waren ook een stuk duurder dan de reference kaarten meen ik me te herinneren?
Levert alternate België in Nederland?Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:47:
[...]
Ik heb er vandaag eentje besteld op Alternate BE en sta op plaats 8, benieuwd hoe snel ze komen!
Omdat de MSRP veel lager is en de verwachtingen dus ook. FE 3080 werd voor 719,- verkocht. Nu bijna alles boven de 800 euro, ook de budgetuitvoeringen.Rickrebr schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:15:
Waarom vind iedereen eigenlijk de prijzen van een 3080 hoog? Dit lees ik namelijk veel in dit topic. Als ik eerlijk ben vind ik het eigenlijk nog wel redelijk en mee vallen. Zeker als je het vergelijkt met de 2000 serie.
themash360 schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:12:
[...]
Wanneer word die van jou geleverd als ik het vragen mag? Heb die van mij 27-11-2020 besteld en hij komt 5-12-2020 aan volgens Amazon. Nog niet verzonden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/u4MuyTXcxGL34892LCwBIef4.png?f=user_large)
Nu nog hopen dat hij inderdaad op die datum binnenkomt
Ik had soort van mijn hoop ingezet op de 699,- MSRP met op zijn hoogst een 50,- premie voor entry level AIB's. Niet 900,- voor het goedkoopste Zotac modelRickrebr schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:15:
Entry level board, minder power delivery dan FE. Je zal het niet veel merken, beperkt het OC potentiaal. Dus geen paar % performance extra in ruil voor een extra 100W TDPRickwithR schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:52:
[...]
Inno3d en MSI maken beiden high end en budget borden, de Ventus 3x ziet er wat beter uit in de reviews maar geen PCB shots available helaas, dus niets te zeggen over power delivery. Inno3d zal op de Inno3D RTX 3080 TWIN X2 OC ook wel < FE power delivery hebben, maar de koeling is prima.
Dus niet perse het slechtste, eerder een van de slechtste samen met alle andere sub-FE level boards. Ikzelf heb een Zotac Trinity OC gekocht en die is ook sub-FE, maak me er niet erg druk om.
Klopt, het is zeker lager alleen schaarste en iedereen die het wil kopen drijft de prijs omhoog (denk ik). Begrijp me niet verkeerd ik vind het ook k*t en had ook graag goedkoper gehad maar dan moet je half jaar wachten.Grotbewoner schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:17:
[...]
Omdat de MSRP veel lager is en de verwachtingen dus ook. FE 3080 werd voor 719,- verkocht. Nu bijna alles boven de 800 euro, ook de budgetuitvoeringen.
de MSRP kan toch niet lager zijn als de founders edition? Hoe dan ook het blijft vervelend.themash360 schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:21:
[...]
Ik had soort van mijn hoop ingezet op de 699,- MSRP met op zijn hoogst een 50,- premie voor entry level AIB's. Niet 900,- voor het goedkoopste Zotac model.
[ Voor 13% gewijzigd door Rickrebr op 29-11-2020 22:28 ]
Excuus $699, 719,-. Mijn punt staat alsnog.Rickrebr schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:27:
[...]
[...]
de MSRP kan toch niet lager zijn als de founders edition? Hoe dan ook het blijft vervelend.
Nee, maar de TUF kostte op release ook 729 euro. 10 euro meer dan MSRP. Nu kost hij op veel plekken 200 euro meer.Rickrebr schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:27:
[...]
[...]
de MSRP kan toch niet lager zijn als de founders edition? Hoe dan ook het blijft vervelend.
En de 20xx series waren overpriced omdat AMD niet mee kon. Nu AMD wel mee kan zijn ze alsnog allebei overpriced omdat er te weinig voorraad is en te veel vraag. Het is vooral irritant omdat iedereen vantevoren dacht dat het een beetje richting betaalbaar ging deze generatie en er dus valse verwachtingen geschapen werden.
[ Voor 31% gewijzigd door Grotbewoner op 29-11-2020 22:31 ]
Zoek en gij zult vinden. Ik heb de Asus tuf oc 3080 voor 796,- kunnen aantikken 9 dagen terug, via amazon (andere tweakers ook). Ik denk dat de vraag op dit moment veel groter is dan de aanbod, vandaar dat de prijzen iets duurder zijn dan normaal. Indien de vraag af zal nemen en aanbod groter is denk ik dat de prijzen zullen dalenGrotbewoner schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:29:
[...]
Nee, maar de TUF kostte op release ook 729 euro. 10 euro meer dan MSRP. Nu kost hij op veel plekken 200 euro meer.
En de 20xx series waren overpriced omdat AMD niet mee kon. Nu AMD wel mee kan zijn ze alsnog allebei overpriced omdat er te weinig voorraad is en te veel vraag. Het is vooral irritant omdat iedereen vantevoren had dat het een beetje richting betaalbaar ging deze generatie en er dus valse verwachtingen geschapen werden.
[ Voor 12% gewijzigd door ganicus op 29-11-2020 22:32 ]
De 980ti was idd ongeveer rond de 750, gecorrigeerd met inflatie is dat vandaag ongeveer 800 euro.Rickrebr schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:15:
Als je een 3080 nu kan vinden voor 800 kom je er nog best goed vanaf. De meeste zijn 50-100 euro meer. En dat lijkt niet heel veel op zo'n groot bedrag maar het is toch een significant verschil.
Dan komt er nog een bij dat de 980ti de top kaart van de 900 serie was. Dat is de 3080 niet eens, er is nog een 3090 en een 3080ti die nog moet uitkomen.
Ik heb 'm op 26 november besteld en ik zit in hetzelfde schuitje. Bezorgdatum van 1 - 4 december maar verder nog geen informatie gekregen...PC3-17000 schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:18:
[...]
[Afbeelding]
Nu nog hopen dat hij inderdaad op die datum binnenkomt
Ooit een update gehad, bij mij is het van 10-15 dec -> 10 dec -> 5 dec gegaan.SBDutchie schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:35:
[...]
Ik heb 'm op 26 november besteld en ik zit in hetzelfde schuitje. Bezorgdatum van 1 - 4 december maar verder nog geen informatie gekregen...
Gekocht op de 25e, is vanochtend verzonden uit Franrijk via eerder Engeland.themash360 schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:52:
[...]
Ooit een update gehad, bij mij is het van 10-15 dec -> 10 dec -> 5 dec gegaan.
PostNL kent de zending ook al, die verwachting hem woensdag.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ben erg benieuwd hoeveel gigabyte modellen megekko van de week gaat ontvangen. Sta zelf 75 van de 143 bij de 3070 eagle oc dus denk dat het deze week nog niet gaat lukken, maarja wie weet misschien heb ik geluk.
Mooi welke shop?MalleHenkie schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:57:
[Afbeelding]
, Gigabyte Aorus rtx 3080 Master
Sta ook in wachtrij voor die gpu 35e megekko
De middelste hdmi poort is een normale 2.0 zag ik in de specs.
Wel handig om te weten mocht je een tv gaan aansluiten
[ Voor 12% gewijzigd door Goofy1978 op 29-11-2020 23:21 ]
Amazon zelf!Goofy1978 schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:13:
[...]
Mooi welke shop?
Sta ook in wachtrij voor die gpu 35e megekko
Ben erg benieuwd of de STRIX 3080 levering van Alternate nog ergens in een magazijn ligt te wachten om morgen uitgeleverd te worden.
Het kan toch niet anders?
Afgelopen week bij elke webshop zo'n beetje binnengekomen. Bij Megekko zelfs 21 stuks!
Cmon Alternate, time to redeem yourself
Afgelopen week bij elke webshop zo'n beetje binnengekomen. Bij Megekko zelfs 21 stuks!
Eens. Vind dat Alternate niet echt laat zien dat ze moeite doen. Zowel de Gaming X Trio als de TUF OC worden echt waardeloos geleverd, maar los van wat generieke informatie hebben we geen enkel inzicht in wat zij doen om aan de vraag te voldoen. Megekko neemt ons in ieder geval mee in wat ze wél krijgen, en dat levert hen letterlijk kopers op.svdham schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:23:
Ben erg benieuwd of de STRIX 3080 levering van Alternate nog ergens in een magazijn ligt te wachten om morgen uitgeleverd te worden.
Ik heb exact dezelfde besteld en er is nog helemaal geen informatie bekend naast de bestellingMalleHenkie schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:57:
[Afbeelding]
, Gigabyte Aorus rtx 3080 Master
Alternate heeft van begin af aan dit gezegd:Mday schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:32:
[...]
Eens. Vind dat Alternate niet echt laat zien dat ze moeite doen. Zowel de Gaming X Trio als de TUF OC worden echt waardeloos geleverd, maar los van wat generieke informatie hebben we geen enkel inzicht in wat zij doen om aan de vraag te voldoen. Megekko neemt ons in ieder geval mee in wat ze wél krijgen, en dat levert hen letterlijk kopers op.
"Door de grote vraag maar de beperkte voorraad, ook bij onze leveranciers, blijft het onbekend wanneer een nieuwe levering zal plaatsvinden en welke aantallen wij dan binnen zullen krijgen. Uiteraard hebben wij hierover dagelijks contact met onze leveranciers en zullen wij een update publiceren zodra er meer informatie bekend is"
Meer dan dit heb ik nog niet van ze gezien. Correct me if im wrong...
Ik las het zojuist ook, just to be sure dat ik niks gemist heb. Los van de contradictie in hun verhaal hebben ze naar mijn weten nooit iets publiek, dan wel ongevraagd persoonlijk laten weten wat je als koper een indicatie geeft waar je aan toe bent. Sure, ze kunnen best zeggen dat ze 'net zo veel weten als de eerstvolgende voorbijganger, want leveranciers', maar het gaat hier niet om pepernoten. Ze hebben inmiddels maandenlang tonnen van ons geld even op de reservebank gezet zonder update (een wachtrijtool vind ik niet een update) en vinden het blijkbaar prima zo. Ik vind dat gek. Als ik in hun schoenen zou staan zou ik er alles aan doen om mijn klanten te binden en periodiek van updates te voorzien zodat ze niet weglopen. Maar wellicht zit er geen marge op die kaarten? Of hebben ze zich neergelegd bij het feit dat het onbegonnen werk is? Hoe dan ook, het straalt af op hun merkbeleving, en ook dat lijkt me wel wat waard.WizardofOs schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:23:
[...]
Alternate heeft van begin af aan dit gezegd:
"Door de grote vraag maar de beperkte voorraad, ook bij onze leveranciers, blijft het onbekend wanneer een nieuwe levering zal plaatsvinden en welke aantallen wij dan binnen zullen krijgen. Uiteraard hebben wij hierover dagelijks contact met onze leveranciers en zullen wij een update publiceren zodra er meer informatie bekend is"
Meer dan dit heb ik nog niet van ze gezien. Correct me if im wrong...
spoiler:
oh kijk het is maandag geen wonder dat ik zo zuur ben 
[ Voor 17% gewijzigd door Mday op 30-11-2020 00:39 ]
Ze hebben twee opties. Ze kunnen ons steeds vertellen wat er de komende dagen ongeveer binnenkomt, of ze kunnen gewoon de kaarten die binnen komen opsturen en de tool de rest van het werk laten doen. Het enige wat gewone klanten aan die updates hebben is een paar dagen voorsprong op informatie. Uiteindelijk krijgen we de kaart toch op hetzelfde moment binnen.Mday schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:34:
[...]
Ik las het zojuist ook, just to be sure dat ik niks gemist heb. Los van de contradictie in hun verhaal hebben ze naar mijn weten nooit iets publiek, dan wel ongevraagd persoonlijk laten weten wat je als koper een indicatie geeft waar je aan toe bent. Sure, ze kunnen best zeggen dat ze 'net zo veel weten als de eerstvolgende voorbijganger, want leveranciers', maar het gaat hier niet om pepernoten. Ze hebben inmiddels maandenlang tonnen van ons geld even op de reservebank gezet zonder update (een wachtrijtool vind ik niet een update) en vinden het blijkbaar prima zo. Ik vind dat gek. Als ik in hun schoenen zou staan zou ik er alles aan doen om mijn klanten te binden en periodiek van updates te voorzien zodat ze niet weglopen. Maar wellicht zit er geen marge op die kaarten? Of hebben ze zich neergelegd bij het feit dat het onbegonnen werk is? Hoe dan ook, het straalt af op hun merkbeleving, en ook dat lijkt me wel wat waard.
spoiler:oh kijk het is maandag geen wonder dat ik zo zuur ben
Ik snap dus wel dat Alternate geen moeite doet om ons te voorzien van updates. Het zou fijn zijn als ze het wel deden, maar dat zou mijn ervaring met 1% of 2% verbeteren en daar hoeven ze zich echt niet druk om te maken.
De GTX 980Ti heb ik ook gehad, in 2015 een MSI Gaming gekocht voor 749 euro.. Maar dat was destijds dan wel het topmodel met nog een gewone 980 er onder die rond de 600 euro was.. Mijn huidige MSI Ventus RTX 2080 heb ik begin 2019 gekocht voor 699 euro, dat was vrij "goedkoop" voor die serie.. Nu vind ik 750-800 euro voor een RTX 3080 genoeg, meer heb ik er niet voor over.. Zeker ook omdat Nvidia zelf een prijs van 719 euro aanhoudt voor hun eigen FE model.. Alles boven de 800 euro voor een RTX 3080 vind ik dus inderdaad te hoog, maar daaronder nog wel redelijk..Rickrebr schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:15:
Verwijderd
Omdat het dezelfde prijzen zijn als de 2000 series... De 3080 ti wordt 999 msrp, net zo hoog als de 2080ti. Dus verwacht het maar voor 1200 in de schappen, net zo hoog als de 2080ti. De 3080 en de 2070 hebben gewoon exact dezelfde msrp als de 2080 en 2070.Rickrebr schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:15:
Ze hebben het mooi gepraat door de 3080 als fake flagship te bestempelen en te vergelijken met de ti, maar al met al betalen we dezelfde bedragen als de 2000 series vroegen. Het is dat ik een 4k tv heb gekocht sinds de eerste lockdown, een 3070 of 6800 moet er dus wel in komen. Maar voor een oke generatiestap omhoog zijn de prijzen nog steeds een premium i.t.t. 2 generaties terug en verder.
Wow. Mijn voeding van een paar weken oud heeft ‘m zojuist begeven. Net ná het inleveren van mijn scriptie en naar waarschijnlijkheid enkele dagen voordat ik mijn 3080 ga ontvangen 
Deze corsair tx-m van 850 watt mag terug naar Raalte. Erg vrolijk werd ik niet van de geur en geluid. Ergens wel happy dat ‘ie precies nu stuk is.
Deze corsair tx-m van 850 watt mag terug naar Raalte. Erg vrolijk werd ik niet van de geur en geluid. Ergens wel happy dat ‘ie precies nu stuk is.
Na alles wat er gebeurd is, stel ik het op prijs als het bedrag op mijn credit card gereserveerd wordt. Pas bij verzenden afboeken.Mday schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:34:
[...]
[...] Ze hebben inmiddels maandenlang tonnen van ons geld even op de reservebank gezet zonder update (een wachtrijtool vind ik niet een update) en vinden het blijkbaar prima zo. Ik vind dat gek. [...]
spoiler:oh kijk het is maandag geen wonder dat ik zo zuur ben
Heb alleen maar gedoe gehad via de "even op de reservebank zetten" manier
Welke winkels doen dat eigenlijk? Geld reserveren? Of beter, hoe zie ik dat dat een optie is?NeoBlitz schreef op maandag 30 november 2020 @ 02:44:
[...]
Na alles wat er gebeurd is, stel ik het op prijs als het bedrag op mijn credit card gereserveerd wordt. Pas bij verzenden afboeken.
Heb alleen maar gedoe gehad via de "even op de reservebank zetten" manier
Amazon.nldulle schreef op maandag 30 november 2020 @ 06:37:
[...]
Welke winkels doen dat eigenlijk? Geld reserveren? Of beter, hoe zie ik dat dat een optie is?
Reserveringen op je creditcard
Ik was er niet zo gek op om via Amazon.nl te moeten bestellen maar soit.
De info pagina van Megekko is updated en de toevoeging over significante hoeveelheden is verdwenen.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Hopelijk wordt vandaag de Suprim X geleverd bij Alternate.
Dan hoop ik voor ons tweeën dat er in ieder geval minstens 11 binnen komenlarsvanroon schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:18:
[...]
mmm
Ik sta bij deze kaart op nummer 11 bij Megagekko.
Hoop hem bij de komende levering te hebben.
Klopt het dat je enkel de wachtrij kunt bekijken als je NL bent bij Megekko?
Ik krijg altijd een foutmelding als ik mijn plaats wil bekijken?
Zaterdag me in de wachtrij gezet voor "Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G"
Ik heb mij zondag middag in de wachtrij gezet voor de Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G, bij Alternate BE.
Daar zit ik op nr. 66
Aangezien ik nog een RTX2080 heb is er geen haast bij.
Daar zit ik op nr. 66
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ik denk dat ze eerst je bestelling nog moeten verwerken. Als alles goed gaat komt dat vandaag wel in ordeDavidVanBroeck schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:15:
Klopt het dat je enkel de wachtrij kunt bekijken als je NL bent bij Megekko?
Verstuurd alternate België naar Nederland?JanAd schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:19:
Ik heb mij zondag middag in de wachtrij gezet voor de Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G, bij Alternate BE.
Daar zit ik op nr. 66
Bij Azerty is er momenteel een kleine 'oepsie'. Ze laten momenteel een pagina zien voor een game PC met een 3060 Ti: https://azerty.nl/product/azerty/4414281/gaming-gold-zen3
Screenshot voor het archief voordat deze pagina offline gaat:
Screenshot voor het archief voordat deze pagina offline gaat:
Er is een 3080 leverbaar bij Informatique.. maar wel veel te duur voor mij...
https://www.informatique....tx-3080-10gb-aorus-x.html
https://www.informatique....tx-3080-10gb-aorus-x.html
Zo, beslist om toch de Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G te bestellen bij Megekko.
Maar iedereen heeft het over een wachtlijst... waar vind ik deze?
onderaan deze thread in de grote rode disclaimerfrye schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:27:
Zo, beslist om toch de Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G te bestellen bij Megekko.
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080frye schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:27:
Onderaan kan je jou ordernummer zetten om te pijlen hoeveelste je bent.
Geen idee, maar ik ben BelgSwizzler24 schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:19:
[...]
Verstuurd alternate België naar Nederland?
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/e4nLJRBcq4jPRw5C6BPGNhUm.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4zCKZTvq2RvLHu9FpiKzGl9v.png?f=fotoalbum_large)