Oeh ik heb ook om 14:16 bij Azerty bestelt... zou er hoop zijnSytheon schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:51:
Blijkbaar ben ik één van de gelukkigen, heb bij Azerty (14:16) een Gigabyte EAGLE GeForce RTX 3070 besteld voor 519,00 en deze is verzonden.
Sta ook redelijk hoog in de wachtrij bij megekko, maar die zal ik dan maar annuleren.
Het grappige is dat als de webshops allemaal direct 100,- meer vroegen dan MSRP (er is niemand die ze dat kan verbieden ook), ook alles even hard uitverkocht was. 100,- extra omzet per kaart is best lucratief natuurlijk.cagXZ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:53:
[...]
Zo ging het idd ook bij de 3080 kaarten. Liepen ook alsmaar op naar mate er meer en meer gekocht werd
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Denk dat 't tegenvalt. De kaarten op Azerty die voor €700,- staan, staan al wel een tijdje beschikbaar nu.Kuusj schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:55:
[...]
Het grappige is dat als de webshops allemaal direct 100,- meer vroegen dan MSRP (er is niemand die ze dat kan verbieden ook), ook alles even hard uitverkocht was. 100,- extra omzet per kaart is best lucratief natuurlijk.
Ugh heb vanaf twee uur non-stop gerefresht en getryhard maar niks kunnen krijgen. Ben bang dat ik de prachtige prijs van 520 euro zelfs na een paar maanden niet meer terug zal zien en dat ik een van de belachelijke 600 prijzen moet gaan betalen of gewoon een 2060 moet kopen.
Wist totaal niet af van het nieuws dat de 3070 FE niet beschikbaar zou zijn, helemaal nergens gelezen.
[ Voor 15% gewijzigd door nola1222 op 29-10-2020 16:59 ]
Ze krijgen verhoudingsgewijs veel minder binnen dan de grote jongens zeg maar.RoyalSnailBE schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:53:
Ik begrijp niet waarom niet meer mensen bij Informatique bestellen. Het klopt inderdaad dat ze veel minder kaarten binnenkrijgen maar ik heb bijna gans de wachtrij voor een Gigabyte 3080 Vision OC doorkruist in 10 dagen tijd. De wachtrijen zijn daar dan ook enorm kort.
Ik wacht al vanaf het begin op een 3080 Strix OC die er nog steeds niet is...
De jongens van Informatique doen hun best alleen als de producenten en toeleveranciers dat in mindere mate doen houdt het op.
"Jouw positie: 329 van de 343"
Weet niet goed of dit vooraan of achteraan de rij is? Ik vrees alvast achteraan. (Megekko)
Weet niet goed of dit vooraan of achteraan de rij is? Ik vrees alvast achteraan. (Megekko)
[ Voor 4% gewijzigd door Hansolooo2001 op 29-10-2020 16:58 ]
Haha wat denk je zelfHansolooo2001 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:58:
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Dat is vrees ik idd achteraanHansolooo2001 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:58:
CD-ROM-LAND laat letterljk niets van zich horen.. telefonisch ook niet te bereiken ik wil graag mijn order annuleren maar het lijkt werkelijk onmogelijk.
https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+
Hansolooo2001 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:58:
Dus mag ik niet te veel hopen dat ie morgen thuis zal worden geleverd?
Tegenwoordig heb je zo handhaving op je dak als je dat zou toelaten
Zou de hoop nog even in de koelkast zettenHansolooo2001 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:00:
[...]
Dus mag ik niet te veel hopen dat ie morgen thuis zal worden geleverd?
Je hebt geluk. Heb de bevestigingsmail op 14:16 binnen gekregen ook voor de EAGLE. Helaas staat er in de orderhistory in de status: wacht op producten.Sytheon schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:51:
Blijkbaar ben ik één van de gelukkigen, heb bij Azerty (14:16) een Gigabyte EAGLE GeForce RTX 3070 besteld voor 519,00 en deze is verzonden.
Sta ook redelijk hoog in de wachtrij bij megekko, maar die zal ik dan maar annuleren.
Vrieskist, blijft die langer goedMoietyMe schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:02:
[...]
Zou de hoop nog even in de koelkast zetten
ik wacht wel tot morgenochtend. zit in hetzelfde schuitje. vanavond geen track & trace is morgenochtend annuleren.Julian-AMD schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:59:
CD-ROM-LAND laat letterljk niets van zich horen.. telefonisch ook niet te bereiken ik wil graag mijn order annuleren maar het lijkt werkelijk onmogelijk.
Yep, ik ook. Heb ook nog een bestelling bij Azerty maar zie daar ook niet hoe ik kan annuleren.Flghter1982 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:03:
[...]
ik wacht wel tot morgenochtend. zit in hetzelfde schuitje. vanavond geen track & trace is morgenochtend annuleren.
Daar was 'ie echter 20 euro goedkoper, dus als ik toch moet wachten
Voor degene die het interesseert:
Zelfde positie sinds vanmiddag ; VGA MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC
Zelfde positie sinds vanmiddag ; VGA MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC
Inderdaad en denk zeker dat veel retailers, waar mogelijk, er een slaatje uit slaan.Paprika schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:54:
[...]
Niet door Nvidia en Micron in ieder geval. Reken maar gewoon op de retailer. Alternate had gewoon regulier ingezet bij de 3080 launch. De andere shops sloegen er meteen een slaatje uit. Vanuit de retailer gezien niet gek, gezien je liever na 24 uur de laatste kaart kwijt bent, maar duizenden euro's aan marge hebt kunnen trekken, dan na 2 minuten alles kwijt te zijn en je duizend euro marge verder bent.
Echter, Alternate lijkt nadat hun day 1 voorraad op was relatief (gezien hun status als launchpartner en grootte vd winkel) bar weinig te hebben kunnen leveren.
Dat geeft mij het gevoel dat ook de AIB's of de schakel tussen AIB en Retailer extra marge pakken en eerst leveren aan de retailers die hen meer willen betalen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik denk dat ik hier ook naast het net vis met m'n order van de MSI Ventus 3X bij CD-ROM-Land. Ik wacht het ook maar af tot morgenochtend en dan ga ik ook cancelen en toch maar de kat uit de boom kijken wat AMD gaat doen. Eerlijk gezegd was ik dat ook van plan, maar omdat ik dus voor m'n vriend aan het kijken was naar een 3070 begon de hype ook naar m'n kop te stijgen en heb ik er heel rap een besteld in de hoop dat ik er ook een kan uitvissen.
Mailtje sturen naar verkoop@azerty.nl en vragen om je order te annuleren.Theone098 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:05:
[...]
Yep, ik ook. Heb ook nog een bestelling bij Azerty maar zie daar ook niet hoe ik kan annuleren.
Daar was 'ie echter 20 euro goedkoper, dus als ik toch moet wachten.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Als ik het draadje daadwerkelijk doorspit valt dat wel mee. Het is vooral iedereen die elkaar napraat en tja, als je wachtrij 600 man lang is dan is 4x een levering van 10 relatief weinig, maar niet minder in aantallen. Zoek maar eens op "ASUS Alternate", "MSI Alternate" of "GIGABYTE Alternate" en vergelijk de verzendberichten met een Megekko bv. Praktisch hetzelfde alleen eerder of later.Help!!!! schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:06:
[...]
Inderdaad en denk zeker dat veel retailers, waar mogelijk, er een slaatje uit slaan.
Echter, Alternate lijkt nadat hun day 1 voorraad op was relatief (gezien hun status als launchpartner en grootte vd winkel) bar weinig te hebben kunnen leveren.
Dat geeft mij het gevoel dat ook de AIB's of de schakel tussen AIB en Retailer extra marge pakken en eerst leveren aan de retailers die hen meer willen betalen.
[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 29-10-2020 17:09 ]
heeft iemand van megekko iets gehoord betreft de eagle?????
Sta nummer 10 nog steeds sinds 14:05... Je gaat me toch niet vertellen dat ze er maar 5 hebben ofzo
Sta nummer 10 nog steeds sinds 14:05... Je gaat me toch niet vertellen dat ze er maar 5 hebben ofzo
Die van mij pakken ze nu in.Theone098 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:05:
[...]
Yep, ik ook. Heb ook nog een bestelling bij Azerty maar zie daar ook niet hoe ik kan annuleren.
Daar was 'ie echter 20 euro goedkoper, dus als ik toch moet wachten.
Ik denk dat ze wel voorraad hebben, maar om teleurstelling te voorkomen op 10+ werkdagen hadden staan.
Heb precies hetzelfde gevoel, zelfde product besteld bij CD-ROM en de bestelling is alleen nog geplaatst. Hopelijk komt er nog wat schot in de zaak en anders ga ik twijfelen om een volledig AMD systeem te bouwen.. We'll see.VikeeVeekie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:06:
Ik denk dat ik hier ook naast het net vis met m'n order van de MSI Ventus 3X bij CD-ROM-Land. Ik wacht het ook maar af tot morgenochtend en dan ga ik ook cancelen en toch maar de kat uit de boom kijken wat AMD gaat doen. Eerlijk gezegd was ik dat ook van plan, maar omdat ik dus voor m'n vriend aan het kijken was naar een 3070 begon de hype ook naar m'n kop te stijgen en heb ik er heel rap een besteld in de hoop dat ik er ook een kan uitvissen.
Ik denk dat alle orders die niet uitgeleverd konden worden in een wachtrij staan. En de orders daarvoor zijn verzonden. Zullen er niet zoveel zijn geweest.oneshot1tkil schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:09:
Sta nummer 10 nog steeds sinds 14:05... Je gaat me toch niet vertellen dat ze er maar 5 hebben ofzo![]()
Ik sta ook nog steeds hetzelfde als vanmiddag.
Denk dat je echt wel goed zit hoor! Dat lijkt mij ook een kaart die meer aanwezig is als andere.oneshot1tkil schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:09:
Sta nummer 10 nog steeds sinds 14:05... Je gaat me toch niet vertellen dat ze er maar 5 hebben ofzo![]()
...
Hopelijk krijgt Megekko snel de EVGA FTW3 Ultra binnen!
Sta nu 1e in de wachtrij... Net misgegrepen is echt zuur!
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Ik hoop het, al denk ik dat dit voor een retailer een erg vreemde strategie is.PerlinNoise schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:09:
[...]
Die van mij pakken ze nu in.![]()
Ik denk dat ze wel voorraad hebben, maar om teleurstelling te voorkomen op 10+ werkdagen hadden staan.
Status staat ook op "wacht op producten".
Nou heb ik geen excel hierover bijgehouden maar volgensmij zie ik duidelijk minder mensen die levering vanuit Alternate bevestigen dan vanuit bijv. Megekko.Paprika schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:08:
[...]
Als ik het draadje daadwerkelijk doorspit valt dat wel mee. Het is vooral iedereen die elkaar napraat en tja, als je wachtrij 600 man lang is dan is 4x een levering van 10 relatief weinig, maar niet minder in aantallen. Zoek maar eens op "ASUS Alternate", "MSI Alternate" of "GIGABYTE Alternate" en vergelijk de verzendberichten met een Megekko bv. Praktisch hetzelfde alleen eerder of later.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Sta je alweer 1e in de wachtrij voor die kaart?DutchWing schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:12:
Hopelijk krijgt Megekko snel de EVGA FTW3 Ultra binnen!
Noem eens een videokaart dan?Help!!!! schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:13:
[...]
Nou heb ik geen excel hierover bijgehouden maar volgensmij zie ik duidelijk minder mensen die levering vanuit Alternate bevestigen dan vanuit bijv. Megekko.
[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen vs [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen
[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen vs [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen
Zelfs als je ze niet gaat doorspitten is het allemaal praktisch dezelfde aantallen in resultaten.
[ Voor 57% gewijzigd door Paprika op 29-10-2020 17:21 ]
Stond eerst voor de AORUS Xtreme 1e, maar had geannuleerd i.v.m. ik toch besloten hebt om te gaan voor EVGA, ook met eventueel toekomst plannen voor custom watercoolingHugoBoss1985 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:14:
[...]
Sta je alweer 1e in de wachtrij voor die kaart?
(Maar alweer ??)
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Hoe was je van plan te annuleren?Flghter1982 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:03:
[...]
ik wacht wel tot morgenochtend. zit in hetzelfde schuitje. vanavond geen track & trace is morgenochtend annuleren.
Online geen optie, nemen de telefoon ook niet op.
Ryzen 5800x3D | NZXT Kraken Z73 | ASUS TUF RTX 4080 OCOC | 32GB Corsair RGB Vengeance Pro 3600mhz | 42'' LG C2 OLED | Samsung S21 Ultra
als het moet rij ik naar die winkel en mogen ze benzine kosten + terugstorting kaart handje contantje doen.Valandin schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:19:
[...]
Hoe was je van plan te annuleren?
Online geen optie, nemen de telefoon ook niet op.
maar zal vast wel loslopen. ze zullen nu wel platgebeld worden door iedereen met de vraag of ze wel of niet 3070 geleverd gaan krijgen. morgen vast beter te bereiken
Weet iemand de wachtrij van de Asus Geforce RTX 3090 TUF bij Megekko?
[ Voor 8% gewijzigd door WiseGuy_NL op 29-10-2020 17:21 ]
I stuck my head out of the window and got arrested for mooning
Hetzelfde probleem hier... geduld dan maarMurdock1985 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:03:
[...]
Je hebt geluk. Heb de bevestigingsmail op 14:16 binnen gekregen ook voor de EAGLE. Helaas staat er in de orderhistory in de status: wacht op producten.
€690 maarliefst... en dan een kaartje met 2 fans en 2 (?) jaar garantie?ascendance schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:19:
https://azerty.nl/product...oc-videokaart-8-gb-gddr6x
18 stuks op voorraad, voor de liefhebbers.
Bij mij nog geen verandering, staat nog op Status: in behandelingCILLER schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:21:
[...]
Hetzelfde probleem hier... geduld dan maar
Die kaart ziet er zo goedkoop uit. En dan kost 'ie bijna hetzelfde als een 3080, met maar twee fans.ascendance schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:19:
https://azerty.nl/product...oc-videokaart-8-gb-gddr6x
18 stuks op voorraad, voor de liefhebbers.
vergeet niet even na te bellen, want bij mij zijn ze vergeten terug te factureren en moest wel tot 3x bellen om te vragen of het gelukt is. refund heeft wel erg lang op zich laten wachten.Flghter1982 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:03:
[...]
Mocht iemand nog een 3070 FE willen.. op Ebay in overvloed, moet je vaak wel > $900 neerleggen:
https://www.ebay.com/sch/...13&_nkw=rtx+3070&_sacat=0
https://www.ebay.com/sch/...13&_nkw=rtx+3070&_sacat=0
Het kan ook zijn dat mensen op Tweakers eerder bereid zijn extra te betalen voor een kaart bij Megekko, terwijl de gemiddelde consument bij Alternate besteld. Maar waarschijnlijk is het een beetje van beiden.Help!!!! schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:13:
[...]
Nou heb ik geen excel hierover bijgehouden maar volgensmij zie ik duidelijk minder mensen die levering vanuit Alternate bevestigen dan vanuit bijv. Megekko.
Overigens vind ik het jammer om te zien dat Alternate.nl na al die tijd nu ook de MSRP van de 3070 negeert en ook de 3080 kaarten iets duurder heeft gemaakt. Ik had er veel respect voor dat ze de normale prijzen bleven hanteren. Maarja, het is ook gewoon bizar om te zien hoe veel mensen ervoor willen betalen.
Ik heb er dus goed aan gedaan om een kaart te bestellen voor de MSRP toen het nog kon. Aanvankelijk wilde ik wachten, maar toen ik zag dat er in andere landen niets voor de MSRP meer werd verkocht, werd ik bang dat hier hetzelfde zou gebeuren. Ik verwacht dat NVIDIA de komende jaren veel minder aantrekkelijke kaarten uitbrengt.
Dat ding heeft niet eens ramsinks/een koellichaam op de geheugenchipsGrotbewoner schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:24:
[...]
Die kaart ziet er zo goedkoop uit. En dan kost 'ie bijna hetzelfde als een 3080, met maar twee fans.
Wel 5 jaar garantie maarliefst na registratie... maar ik vind het er inderdaad te goedkoop uit zien.
[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-10-2020 17:27 ]
nividia heeft gewoon met de leveranciers afgesproken dat ze 180 euro extra boven de 520 euro kunnen verdienen per kaartGrotbewoner schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:24:
[...]
Die kaart ziet er zo goedkoop uit. En dan kost 'ie bijna hetzelfde als een 3080, met maar twee fans.
Inmiddels gezakt naar 118 van de 215. Vraag me af of dat door annuleringen of verzendingen komt. Ik wacht zelf vanavond nog even af en kijk dan morgen wel wat ik met mijn order ga doen.Cyleo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:08:
[...]
Auw:
Order: xxx
Artikelnr: 295124
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC
Jouw positie: 133 van de 214
Nee? Jawel.Joosie200 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:50:
[...]
Zeg je dat dan ook over de 3080 die van 718 hoppa naar 800 euro gaan? Nee
https://www.informatique....gn=166&utm_content=208206
Eagle nog op voorraad bij Informatique.
Beetje duur, wel acceptabel
Die hele site laad niet eens meer bijValandin schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:29:
https://www.informatique....gn=166&utm_content=208206
Ik heb bij CD-ROM Land een Eagle OC kunnen af tikken. Of deze dan ook verzonden gaat worden is dan nog maar de vraag. Ik verwacht eerlijk gezegd eerder een mail dat er storing was en het niet geleverd word.
Van man 1080 (non ti) is het wel flinke vooruit sprong maar blijf oogje houden op bewegingen van de 3080 en het nieuws van AMD is ook wel interessant. Dus misschien eindig ik helemaal niet met een 30XX. Jammer Jensen.
Van man 1080 (non ti) is het wel flinke vooruit sprong maar blijf oogje houden op bewegingen van de 3080 en het nieuws van AMD is ook wel interessant. Dus misschien eindig ik helemaal niet met een 30XX. Jammer Jensen.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen dadelijk een kaart krijgen die uitgepakt en geprobeerd is...
Men koopt nu een goedkope en waarschijnlijk slechte kaart (want... geen reviews gezien en die was leverbaar) en stuurt die dan later retour als de betere kaart geleverd wordt
Men koopt nu een goedkope en waarschijnlijk slechte kaart (want... geen reviews gezien en die was leverbaar) en stuurt die dan later retour als de betere kaart geleverd wordt
Dit is mijn angst ook een beetje. Was er vroeg bij maar helaas.LazarusLongNL schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:32:
Ik heb bij CD-ROM Land een Eagle OC kunnen af tikken. Of deze dan ook verzonden gaat worden is dan nog maar de vraag. Ik verwacht eerlijk gezegd eerder een mail dat er storing was en het niet geleverd word.
Hoop dat ze niet de order gaan annuleren maar net zoals hun grote broer, Megekko, een wachtrij gaan hanteren. Zou er niet blij van worden als ik ergens anders achteraan in de rij moet aansluiten.
Weekje wachten lukt me wel..
Vanmiddag een MSI 3070 Ventus 3X besteld bij megekko, en stond op plaats 60 van de 290. Maar in mn bevestiging stond er dat de verwachte bezorgdatum 30.10 is maar hij is nog niet verzonden iemand enig idee hoe dit werkt?
Als het annuleringen zijn dan zie je dat de totale grootte van de wachtrij ook afneemt. Zoals bij mij, er waren eerst 134 mensen in de rij, en ik was nr 76. Nu staan er nog maar 129 mensen in de rij en ben ik nummer 70. Dus ik vermoed 5 gecancelled, 1 verzonden?Cyleo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:27:
[...]
Inmiddels gezakt naar 118 van de 215. Vraag me af of dat door annuleringen of verzendingen komt. Ik wacht zelf vanavond nog even af en kijk dan morgen wel wat ik met mijn order ga doen.
Afwachten en vingertjes kruisen. Ik ben nu nummer 70 voor de Eagle OC, maar ik verwacht echt niet dat ze daar 100+ van hadden liggen.naoufal_am schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:35:
Vanmiddag een MSI 3070 Ventus 3X besteld bij megekko, en stond op plaats 60 van de 29. Maar in mn bevestiging stond er dat de verwachte bezorgdatum 30.10 is maar hij is nog niet verzonden iemand enig idee hoe dit werkt?
Hopelijk is het dit maal wat beter geregeld qua toekomstige leveringen en kunnen we in de komende paar weken iets verwachten.
Awesome, enjoy!
Toch wel wat jaloers, ik heb nog 314 wachtenden voor mij
het leven.... je bent Sef nietbr00ky schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:39:
[modbreak]Ik heb weer een hele hoop reacties moeten trashen over scalpers. Deal with it mensen. Dat is de leven. Graag die reacties daarover weglaten. Je mag er van vinden wat je wilt, maar het is gewoon legaal. Punt. Vanaf nu wordt dit topic dan ook weer zero tolerance. Erover beginnen, net als over de andere zaken in de topicwarning is exit voor enkele dagen.[/]
Eindelijk, hulde, en nu weer verder ontopic!br00ky schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:39:
[modbreak]Ik heb weer een hele hoop reacties moeten trashen over scalpers. Deal with it mensen. Dat is de leven. Graag die reacties daarover weglaten. Je mag er van vinden wat je wilt, maar het is gewoon legaal. Punt. Vanaf nu wordt dit topic dan ook weer zero tolerance. Erover beginnen, net als over de andere zaken in de topicwarning is exit voor enkele dagen.[/]
Ik ga het niet terugzoeken maar als jij het soort van hebt bijgehouden dan zal het wel kloppen wat je zegt.Paprika schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:17:
[...]
Noem eens een videokaart dan?
Zelfs als je ze niet gaat doorspitten is het allemaal praktisch dezelfde aantallen in resultaten.
PC Specs
er staan al weer rtx 3070 in vraag & aanbod tekoop
Ik had een gigabyte aorus 3090 master besteld...
Maar 3090 is toch teveel van het goede denk ik.
De doos zit nog geseald. Ik denk dat ik hem maar ga retourneren..... Of als iemand hem voor dezelfde prijs wilt...dan mag je wel pb sturen
Maar 3090 is toch teveel van het goede denk ik.
De doos zit nog geseald. Ik denk dat ik hem maar ga retourneren..... Of als iemand hem voor dezelfde prijs wilt...dan mag je wel pb sturen
Ik zie 'de leven' nog niet veranderd in 'het leven', maar dat terzijde 
I Digress!
I Digress!
[ Voor 8% gewijzigd door Ancalime op 29-10-2020 17:45 ]
Nou ik ben bij megekko alleen maar plekken aan het stijgen... inmiddels al 3
Knapnaoufal_am schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:35:
Vanmiddag een MSI 3070 Ventus 3X besteld bij megekko, en stond op plaats 60 van de 29. Maar in mn bevestiging stond er dat de verwachte bezorgdatum 30.10 is maar hij is nog niet verzonden iemand enig idee hoe dit werkt?
Iemand nog verzend bevestiging gekregen van cdromland? Tegen beter weten in hoop ik nog altijd dat ik er bij zat...
Mijn ventus 3X OC van €559 bij azerty staat nu op "wacht op producten"
Bestelbevestiging ontvangen om 14:26.
Ik denk dat ik de bestelling laat staan want het is wel een mooie prijs.
Ik denk dat ik de bestelling laat staan want het is wel een mooie prijs.
Had mijn verzendbevestiging ongeveer een uur na bestellingPyr0_ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:46:
[...]
Knap![]()
Iemand nog verzend bevestiging gekregen van cdromland? Tegen beter weten in hoop ik nog altijd dat ik er bij zat...
Als ik kijk hoe langzaam 3080 gaat. Dan vrees ik dat een wachtrij echt niet gaat helpen. Mijn 3080 staat gewoon nog open. Ik besloten dat of deze 3070 komt met enige tijd binnen of ik wacht tot Feb al niet Maart om weer eens te gaan kijken.Valandin schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:33:
[...]
Dit is mijn angst ook een beetje. Was er vroeg bij maar helaas.
Hoop dat ze niet de order gaan annuleren maar net zoals hun grote broer, Megekko, een wachtrij gaan hanteren. Zou er niet blij van worden als ik ergens anders achteraan in de rij moet aansluiten.
Weekje wachten lukt me wel..
Word het wachten bue.
Good for youdanslo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:47:
[...]
Had mijn verzendbevestiging ongeveer een uur na bestelling
Laat ik het anders stellen, heeft iemand -recent- nog verzendbevestiging gekregen? Dus laten we zeggen van na een uurtje of 5? Lijkt me typisch zo'n toko die lekker om 6u inpakken en na huis gaan en de boel morgen wel weer oppakken, waar natuurlijk helemaal niets mis mee is. Maar stiekem wens ik nu dat ik er toch bij megekko door was gekomen, dan weet je iig waar je staat in de wachtrij..
Voor de liefhebber:
https://www.informatique....rtx-3090-24gb-vision.html
https://www.informatique....rtx-3090-24gb-vision.html
Wel bestel, geen verzend. Maar regelmatig krijg ik die pas om 22.00 of soms zelfs later. Wie weet, hang 10 my man.Pyr0_ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:46:
[...]
Knap![]()
bijna besteld maar vind de kleur niet mooi.
Pwoah, dat geeft een mens hoop dan!LazarusLongNL schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:50:
[...]
Wel bestel, geen verzend. Maar regelmatig krijg ik die pas om 22.00 of soms zelfs later. Wie weet, hang 10 my man.
Ik ga mijn bestelling van de Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING Videokaart 899,00 bij Megekko cancelen en even de kat uit de boom kijken nu met de nieuwe AMD kaarten en wat nvidia doet met een eventuele 3080ti of iets in die richting.
Ik sta op plek 90 van de 182 als iemand mijn plek in de que over wilt nemen dan kan dat. Ik ga maandag 2-11 contact op nemen met megekko dus voor die tijd moet je me dan even een berichtje sturen.
Ik sta op plek 90 van de 182 als iemand mijn plek in de que over wilt nemen dan kan dat. Ik ga maandag 2-11 contact op nemen met megekko dus voor die tijd moet je me dan even een berichtje sturen.
Eindelijk info die ergens op slaatOsxy schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:54:
[...]
1. MSI is Nvidia niet
2. Het was geen dochter maar een partner. Hele verhaal is stuk genuanceerder https://www.kitguru.net/c...080-scalping-controversy/
Maar zie hieronder: het was toch een dochteronderneming
[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-10-2020 17:55 ]
Om 14:17 order bevestiging ontvangen van een Eagle, op de site van azerty gekeken is de order naar wachten op producten veranderd. Heeft iemand anders al iets gehoord van azerty?
Ja hoor net een verzendbevestiging van Azerty gekregen.
gaat om de Gigabyte Gaming GeForce RTX 3070 OC 8G om 14:45 bestelbevestiging en net een verzendbevestiging
gaat om de Gigabyte Gaming GeForce RTX 3070 OC 8G om 14:45 bestelbevestiging en net een verzendbevestiging
Ook niks gehoord van megekko betreft de eagle..mazthu schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:57:
Om 14:17 order bevestiging ontvangen van een Eagle, op de site van azerty gekeken is de order naar wachten op producten veranderd. Heeft iemand anders al iets gehoord van azerty?
volgens mij waren het echt 5 eagles op voorraad
Netjes, want dan was je niet speciaal heel vroeg.DeMakreel schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:58:
Ja hoor net een verzendbevestiging van Azerty gekregen.
...
Msi 3070 Trio net verzonden bij Azerty!
Edit: besteld om 14.02
Edit: besteld om 14.02
[ Voor 23% gewijzigd door PerlinNoise op 29-10-2020 18:01 ]
Dat denk ik ook. Ik ben inmiddels 3 plaatsen omhoog gegaanoneshot1tkil schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:58:
[...]
Ook niks gehoord van megekko betreft de eagle..
volgens mij waren het echt 5 eagles op voorraad
hoe laat besteld? Ik had er gekeken maar toen stond er dat het uitverkocht was
Overigens is de eagle ook niet meer... Hebben ze nooit eagles gehad?Robi schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:00:
[...]
Dat denk ik ook. Ik ben inmiddels 3 plaatsen omhoog gegaan
https://www.megekko.nl/pr...-3070-EAGLE-8G-Videokaart
290 uiteraardPyr0_ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:46:
[...]
Knap![]()
Die stond vanmiddag al vrij snel op diezelfde status.oneshot1tkil schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:03:
[...]
Overigens is de eagle ook niet meer... Hebben ze nooit eagles gehad?
https://www.megekko.nl/pr...-3070-EAGLE-8G-Videokaart
Iemand anders die ook een melding krijgt dat je de wachtrij maar om het uur mag bekijken bij Megekko? Enig idee of je dan weer een uur moet wachten na je die melding krijgt?
Even vpn aan zetten. Of op je mobiel kijken met 4G.Bertijnn schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:07:
Iemand anders die ook een melding krijgt dat je de wachtrij maar om het uur mag bekijken bij Megekko? Enig idee of je dan weer een uur moet wachten na je die melding krijgt?
Edit: Alweer een plek omhoog gegaan bij megekko. Inmiddels al 4 nu. Vraag me af waarom...
[ Voor 11% gewijzigd door Robi op 29-10-2020 18:09 ]
Klopt, waren volgens mij om 14:00 niet op voorraad, en kwamen rond 14:30 online zelfs toen nog veel speling met het bestelmoment.Luxicon schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:59:
[...]
Netjes, want dan was je niet speciaal heel vroeg.
Had er totaal niet op gerekend
Enig idee wanneer we inzicht kunnen verwachten van megekko in wat er komende week geleverd gaat worden?
net een mail gehad van CDROM land. dat wordt dus annulernen 
via deze status e-mail houden wij je op de hoogte van de status van je bestelling met ordernummer CD2*********
De producten die nog niet op voorraad zijn, zijn besteld bij onze leveranciers.
Omdat de leverdatum momenteel onbekend is kunnen wij helaas nog geen nieuwe afleverdatum doorgeven.
via deze status e-mail houden wij je op de hoogte van de status van je bestelling met ordernummer CD2*********
Omdat de leverdatum momenteel onbekend is kunnen wij helaas nog geen nieuwe afleverdatum doorgeven.
Ja, zoals ik al eerder postte.cagXZ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:48:
Heeft iemand al de 3070 FE gespot?
Op de Duitse, Franse, Britse, en Russische Nvidia sites. Verwezen allemaal naar een tech store in de betreffende landen. Duitsland notebooksbilliger.de, Frankrijk ldlc.com, VK scan.co.uk, Rusland aliexpress.ru.
Van de Duitse en Britse sites weet ik dat ze ook daadwerkelijk te bestellen waren, in theorie althans. Want hun sites lagen behoorlijk plat steeds.
AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
Ik zou ze even bellen en/of mailen als ik jou was.DLeijen schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:10:
Enig idee wanneer we inzicht kunnen verwachten van megekko in wat er komende week geleverd gaat worden?
Welke kaart en wat is je bestelnummer?Flghter1982 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:10:
net een mail gehad van CDROM land. dat wordt dus annulernen
Krijg net een mail van Megekko dat de kaart moet worden besteld.
Mijn positie is:
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC
Jouw positie: 28 van de 294
Mijn positie is:
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC
Jouw positie: 28 van de 294
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/dFidcItbQcwINqhs0ZFsrhNd.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T67oEr2gJzZhUUxcXGbBux5y.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/DI3MT1BJsJ9TiXO6EyorFXc0.png?f=fotoalbum_large)