Ik heb twee minuten na launch de ASUS RTX 3080 Strix OC bij Alternate besteld, ben van plek 62 naar 51 gezakt na de eerste nalevering. Het is wel tijd dat ik mijn twee 1070 in SLI ga vervangen, maar alles draait dus ik heb de tijd.pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:27:
Waar wachten jullie op het moment op?
Of waar hebben jullie je pre-order/bestelling staan?
Ben eigenlijk wel benieuwd.
Betreft dit de strix oc of non-oc?koenkokes schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:48:
[...]
Net nog maar even Amazon lastig gevallen over mijn 3080 Strix
Kan ik niet aanraden, zoals anderen al gezegd hebben.
"We verkopen dit product niet meer dus ik kan niet inzien of dit nog geleverd wordt. Wil je de bestelling annuleren?"
Onbekend -- posities worden bij azerty niet bekend gemaakt dus kan wel honderde zijn
Verwachten jullie dat de RTX 3070 of onaangekondigde 3060 nog voor het einde van dit jaar nog normaal te krijgen zullen zijn?
Ik zit te twijfelen of ik voor de 3070 moet gaan of wachten op de 3060 (Ti) die nog aangekondigd moet worden, alleen hoop ik niet nog een half jaar te wachten. Het lijkt me ook lastig te gaan worden nu Nvidia hun FE's niet meer via de site gaat verkopen (alleen nog maar in de US).
Ik zit te twijfelen of ik voor de 3070 moet gaan of wachten op de 3060 (Ti) die nog aangekondigd moet worden, alleen hoop ik niet nog een half jaar te wachten. Het lijkt me ook lastig te gaan worden nu Nvidia hun FE's niet meer via de site gaat verkopen (alleen nog maar in de US).
3060 en 3070? Ga er maar niet van uit....F T schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:12:
Verwachten jullie dat de RTX 3070 of onaangekondigde 3060 nog voor het einde van dit jaar nog normaal te krijgen zullen zijn?
Ik mis even je punt. Je hebt het over 3060(ti) en 3070 maar dat gaat lastig lastig worden doordat Nvidia hun FE's niet meer via de site gaat verkopen?

Verklaar je nader a.u,b.
[ Voor 5% gewijzigd door TinusTegengas op 20-10-2020 23:27 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Oeps, misschien gaat het toch wat teveel door elkaar.TinusTegengas schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:21:
[...]
Ik mis even je punt. Je hebt het over 3060(ti) en 3070 maar dat gaat lastig lastig worden doordat Nvidia hun FE's niet meer via de site gaat verkopen?
Verklaar je nader a.u,b.
Ik vroeg me af of ik kan verwachten tussen nu en het einde van het jaar nog een RTX 3070 kan bemachtigen tegen normale beschikbaarheid en adviesprijs.
Eigenlijk zit ik te denken meer voor een 3060 Ti te gaan, maar deze moeten nog zelfs worden aangekondigd.
Zou het beter zijn op de 3060 Ti te wachten of gaat dat nog zeker maanden duren vanaf nu?
De lastige beschikbaarheid en nu sindskort het niet meer gaan verkopen van de FE's bij Nvidia doen me twijfelen. Het punt is dat ik mik op een FE, meer dan een AIB versie. Hoop dat het zo duidelijker is.
[ Voor 3% gewijzigd door F T op 20-10-2020 23:33 ]
3060 TI is de vraag of die uberhaupt komt. Prijzen zullen van de 3070 wel iets hoger zijn dan msrp en verder beschikbaarheid geen flauw idee (niemand really) maar denk dat productie beter op gang komt nuF T schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:32:
[...]
Oeps, misschien gaat het toch wat teveel door elkaar.
Ik vroeg me af of ik kan verwachten tussen nu en het einde van het jaar nog een RTX 3070 kan bemachtigen tegen normale beschikbaarheid en adviesprijs.
Eigenlijk zit ik te denken meer voor een 3060 Ti te gaan, maar deze moeten nog zelfs worden aangekondigd.
Zou het beter zijn op de 3060 Ti te wachten of gaat dat nog zeker maanden duren vanaf nu?
De lastige beschikbaarheid en nu sindskort het niet meer gaan verkopen van de FE's bij Nvidia doen me twijfelen. Het punt is dat ik mik op een FE, meer dan een AIB versie. Hoop dat het zo duidelijker is.

Daarom gebruik ik een riser dan zijn de kabels ook beter weg te werken.Gilan11 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:24:
[...]
Let er wel op dat bij deze kaart de voedingskabels er ondersteboven in moeten tov normale kaarten. Dat maakt cable management een stukje lastiger.
:strip_exif()/f/image/vsyLgzJy0ePoLsRZmmZmkk1k.jpg?f=fotoalbum_large)
Beste gok, maar het ligt eraan of de voorraad problemen door de Samsung 8nm wafer voorraad is of door een tekort aan het nieuwe GDDR6X geheugen. Als het Samsung is dan zullen de voorraad problemen waarschijnlijk even slecht zijn, maar als het ligt aan de GDDR6X productie dan kan het zijn dat de 3070 en lager beter in voorraad zullen zijn dankzij het gebruik van de oudere, langer in productie GDDR6.F T schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:12:
Gisteren artikel gepost dat voorraad voor de 3070 ook heel laag lijkt te zijn. Er zijn daar van uitgaande straks weer max paar honderd kaarten(misschien minder) per webshop beschikbaar. Reken maar op zelfde taferelen als de 3080 launch.EgoInvicto schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:35:
[...]
3060 TI is de vraag of die uberhaupt komt. Prijzen zullen van de 3070 wel iets hoger zijn dan msrp en verder beschikbaarheid geen flauw idee (niemand really) maar denk dat productie beter op gang komt nu
Zo is het wat duidelijker ja.F T schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:32:
[...]
Oeps, misschien gaat het toch wat teveel door elkaar.
Ik mik zelf ook op een FE, maar dan de 3080.
Het is afwachten of er van de lagere modellen ook FE's gaan komen.
Zoals anderen ook al hebben aangegeven, zal het met de beschikbaarheid waarschijnlijk niet veel beter zijn dan nu met de 3080.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ik denk nog wel erger. Deze goedkopere kaart zal veel meer scalpers aantrekken die ervaring opgedaan hebben bij de 3080 launch.TryPleX schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:08:
[...]
Gisteren artikel gepost dat voorraad voor de 3070 ook heel laag lijkt te zijn. Er zijn daar van uitgaande straks weer max paar honderd kaarten(misschien minder) per webshop beschikbaar. Reken maar op zelfde taferelen als de 3080 launch.
Terwijl ik gewoon geduldig afwacht op deftige prijzen heb ik mijn RX470 nog die kost 80 euro op marktplaats en op 4K resolutie zit ik tussen de 45-60 fps op medium/high settings in de meeste games
Heeft hier iemand toevallig een Aorus 3080 X besteld bij Azerty? Ben wel benieuwd sinds ze daar geen wachtrijen weggeven.
Heef iemand een idee van de wachtrijen bij Megekko voor de volgende kaarten:
Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-O10G-GAMING
Asus Geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-10G-GAMING Videokaart
MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G Videokaart
Bedankt alvast.
Bedankt alvast.
Geen idee bij Megekko weet ik wel dat er 19 wachtenden voor U zijn.TryPleX schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:31:
Heeft hier iemand toevallig een Aorus 3080 X besteld bij Azerty? Ben wel benieuwd sinds ze daar geen wachtrijen weggeven.
MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G Videokaart: 327Scamid schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:05:
Bedankt alvast.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
164 voor dezeScamid schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:05:
Strix O10G-GAMING = 164Scamid schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:05:
Bedankt alvast.
Strix 10G-GAMING = 68
MSI geen idee, niet in bestelling.
ASUS TUF Gaming RTX 3080 OC 10G GAMING
57 Alternate
57 Alternate
Yup, ik heb er daar een bestelling voor staan bij Azerty.TryPleX schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:31:
Goedemorgen! Laten we hopen op een productievere dag dan gisteren. Volgens mij hadden we gisteren alleen een korte "vandaag besteld, donderdag in huis" voor de Ventus bij Megekko. Maar dit bleek een foutje te zijn. Toch ging de queue van 39 naar 47 mensen maar zo te zien heeft iedereen hem inmiddels weer gecancelled:
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC
Jouw positie: x van de 37
Buiten deze om heeft de ZOTAC GEFORCE RTX 3090 TRINITY 24GB GDDR6X online gezet maar komen ze er niet zo snel vanaf
Artikel: VGA MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC
Jouw positie: x van de 37
Buiten deze om heeft de ZOTAC GEFORCE RTX 3090 TRINITY 24GB GDDR6X online gezet maar komen ze er niet zo snel vanaf
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
meld me ook maar even:P
Het schijnt dat Alternate.de een lading kaarten binnen gehad heeft. Goede kans dat Alternate.nl en .be dan ook wat hebben gekregen mag ik hopen voor jullie:).
Had op 17.09 een msi gaming x trio besteld bij ALternate.de en vandaag bevesting van verzend gekregen woot!!
Het schijnt dat Alternate.de een lading kaarten binnen gehad heeft. Goede kans dat Alternate.nl en .be dan ook wat hebben gekregen mag ik hopen voor jullie:).
Had op 17.09 een msi gaming x trio besteld bij ALternate.de en vandaag bevesting van verzend gekregen woot!!
Rond welk uur had je bevestiging van die bestelling?Juke! schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:21:
Mail was om 15:31 in inbox op de 17e.DiZhini schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
Rond welk uur had je bevestiging van die bestelling?
Was vrij laat want prijs was eerst 829 toen die op voorraad was en is op moment van bestellen naar 849 (855 incl. verzendkosten) gegaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Juke! op 21-10-2020 09:33 ]
Ik twijfel om de EVGA step up route te nemen. De 2080s zijn volgens mij nu bij alternate en megekko (officiele retailers) ook wel uitverkocht. Als ik een 2070 super bestel kan ik dan ook upsteppen naar een 3080? En welke 3080 dan? Als ik het goed begrijp van deze pagina kan ik kiezen uit de FTW3 Ultra of the XC3 Gaming Black? https://eu.evga.com/support/stepup/
Ik ben nr 16 dus dat wist ik alDutchRookie007 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:06:
[...]
Geen idee bij Megekko weet ik wel dat er 19 wachtenden voor U zijn.
Dan sta je voor mij in de (onzichtbare) rij. Geef je een seintje als je wat krijgtIkkerens schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:19:
[...]
Yup, ik heb er daar een bestelling voor staan bij Azerty.
hmm, ik heb bij Alternate BE besteld om 15.04 bevestiging gekregen. Besteld voor de prijsverhoging ...Juke! schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:28:
[...]
Mail was om 15:31 in inbox op de 17e.
Was vrij laat want prijs was eerst 829 toen die op voorraad was en is op moment van bestellen naar 855 gegaan.
Klinkt verdacht dat Alternate DE al alle bestelling tot 15:31 heeft kunnen verwerken. Of de geruchten zijn waar en skippen de mensen die goedkoper besteld hebben. Ik hoop van niet want dan vrees ik dat BE dit wss ook zal doen
Is er iemand die sinds 7 oktober nog een Ventus heeft ontvangen van Alternate? Want ik kan het niet geloven dat ik al 2 weken geen 1 plek ben opgeschoven...
Natuurlijk gaat het hier over een bepaald model. Zelf heb ik de Gigabyte Gaming OC besteld. Bevestiging van 14u54. Nog geen sikkepit nieuwsDiZhini schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
hmm, ik heb bij Alternate BE besteld om 15.04 bevestiging gekregen. Besteld voor de prijsverhoging ...
Klinkt verdacht dat Alternate DE al alle bestelling tot 15:31 heeft kunnen verwerken. Of de geruchten zijn waar en skippen de mensen die goedkoper besteld hebben. Ik hoop van niet want dan vrees ik dat BE dit wss ook zal doen
Als je deze thread in de gaten houdt, zul je het zien, want ik ga het sowieso hier posten.TryPleX schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:33:
[...]
Dan sta je voor mij in de (onzichtbare) rij. Geef je een seintje als je wat krijgt?
Of ik je naam tegen die tijd nog herinner kan ik niet garanderen
Hij had het over Gaming X Trio, die heb ik ook besteld.wanl4756 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:35:
[...]
Natuurlijk gaat het hier over een bepaald model. Zelf heb ik de Gigabyte Gaming OC besteld. Bevestiging van 14u54. Nog geen sikkepit nieuws
Maar bevestiging om 15.37 is vrij laat, dan zouden ze er toch al 100-200 moeten gekregen hebben om die lijst af te werken, als ze in duitsland chronologisch werken.
Klopt, maar dat van die duurdere kaarten voorrang geven heb ik nog gehoord. Spijtig genoeg kan ik dat niet staven met een factuur van iemand met een latere bevestigingDiZhini schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
Hij had het over Gaming X Trio, die heb ik ook besteld.
Maar bevestiging om 15.37 is vrij laat, dan zouden ze er toch al 100-200 moeten gekregen hebben om die lijst af te werken, als ze in duitsland chronologisch werken.
Niet alleen Alternate hoor. Op vrijdag 9 Oktober kwam er ook vrachtwagen vol met Ventussen binnen bij Megekko, zoveel dat de queue van 50+ in 1 x verdampte. Ik ben toen gelijk aangesloten en sta sinds die dag nog steeds op hetzelfde plekkie. Ik vermoed dat wanneer de Ventus weer binnenkomt het gelijk weer een flinke lading wordt. Maar wanneer?jorgen83 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:34:
Is er iemand die sinds 7 oktober nog een Ventus heeft ontvangen van Alternate? Want ik kan het niet geloven dat ik al 2 weken geen 1 plek ben opgeschoven...
Met natuurlijk de kans dat een gedeelte van de Ventus kaarten in een prebuild terecht komen maar dat terzijde
Alternate.de is de hele reden dat Alternate.nl zo weinig levert. Die kapen alles voor onze regio zn neus weg en sturen de restje naar NL. Ik zou er niet te veel van verwachten, juist het tegenovergestelde.Juke! schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:21:
Kan zijn, had ze aangeschreven na 2 weken omtrend die wachtrij bot en of zoiets ook op alternate.de zou komen maar kreeg stellig antwoord terug dat alternate.nl niks te maken heeft met alternate.de .....op geen manier behalve de naam.Markovic89 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:45:
[...]
Alternate.de is de hele reden dat Alternate.nl zo weinig levert. Die kapen alles voor onze regio zn neus weg en sturen de restje naar NL. Ik zou er niet te veel van verwachten, juist het tegenovergestelde.
Hoe dan ook, veel succes mensen, hopelijk ontvangt ieder zijn bestelling snel en in goede staat!
Ik heb proberen te bestellen bij alternate.de en bij alle kaarten communiceren ze een levertijd van 8 weken.Markovic89 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:45:
[...]
Alternate.de is de hele reden dat Alternate.nl zo weinig levert. Die kapen alles voor onze regio zn neus weg en sturen de restje naar NL. Ik zou er niet te veel van verwachten, juist het tegenovergestelde.
sinds wanneer? heb meerdere emails van hun en in geen vermelden ze een verwachte levertijd, dat is dus kennelijk veranderd sinds paar dagen?refelian2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:51:
[...]
Ik heb proberen te bestellen bij alternate.de en bij alle kaarten communiceren ze een levertijd van 8 weken.
Om eerlijk te zijn weet ik ook helemaal niet of Alternate.de en Alternate.nl gebruik maken van dezelfde leverancier en delen in kaarten. Maar het zaakje stinkt wel. Hoe lang wachten alle Alternate.nl klanten nu wel al niet. Is gewoon bizar.refelian2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:51:
[...]
Ik heb proberen te bestellen bij alternate.de en bij alle kaarten communiceren ze een levertijd van 8 weken.
En de reviews voor de Strix OC blijven oplopen op de .de, waar de .nl wachtrij 2 weken stil staat..Markovic89 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:00:
[...]
Om eerlijk te zijn weet ik ook helemaal niet of Alternate.de en Alternate.nl gebruik maken van dezelfde leverancier en delen in kaarten. Maar het zaakje stinkt wel. Hoe lang wachten alle Alternate.nl klanten nu wel al niet. Is gewoon bizar.
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1672867
Ik had de bestelbevestiging om 14:50 binnen bij Alternate.nl en heb hem ook nog niet binnen. Denk toch dat Alternate Duitsland dan een stuk meer Gaming X Trio kaarten geleverd krijgt.DiZhini schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
hmm, ik heb bij Alternate BE besteld om 15.04 bevestiging gekregen. Besteld voor de prijsverhoging ...
https://www.amazon.nl/Gef...80&qid=1603268545&sr=8-10
Nog 3 over, mij iets te duur en verkeerde merk
Ook Chinese verkoper ter info.Ruudox schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:23:
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Step up zou gewoon moeten werken. Ik heb er ook een in step up staan en je hebt inderdaad de twee keuzes die jij noemt. Kan wel heel lang gaan duren overigens en ik zou het niet doen als je niet meteen een nieuwe kaart nodig hebt, want daar blijf je in de wachtrij totdat alles verder geleverd is.lukjah schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:30:
Ik twijfel om de EVGA step up route te nemen. De 2080s zijn volgens mij nu bij alternate en megekko (officiele retailers) ook wel uitverkocht. Als ik een 2070 super bestel kan ik dan ook upsteppen naar een 3080? En welke 3080 dan? Als ik het goed begrijp van deze pagina kan ik kiezen uit de FTW3 Ultra of the XC3 Gaming Black? https://eu.evga.com/support/stepup/
MemoCow met 0 reviews.Ruudox schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:23:
"Een stuk meer" is een understatement als er geen bedrog is.Robbinb1993 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:11:
[...]
Ik had de bestelbevestiging om 14:50 binnen bij Alternate.nl en heb hem ook nog niet binnen. Denk toch dat Alternate Duitsland dan een stuk meer Gaming X Trio kaarten geleverd krijgt.
Duitsland heeft al 40-50 min van initiele bestellingen gelevered
Nederland nog niet eens de eerste 5-10min
Belgie nog niet eens de eeste 20min
Nu vind ik het moeilijk te geloven dat ze daar zoveel minder bestellingen zouden gekregen hebben.
Dus ofwel hebben ze als hoofdzetel, Duitsland toch voorrang gegeven?
Ofwel sinds de persoon net na de verhoging besteld heeft is het niet chronologisch.
Ofwel geeft duitsland een betere prijs aan hun levenrancier dan andere winkels in duitsland en scoopen ze alles weg bij duitse leveranciers, dan is de vraag waarom doet NL/BE dit niet?
Ik weet het niet, maar er stinkt toch iets.
En vooraleer iemand de winkels verdedigt, sorry als ze niets te verbergen hebben waarom dan geen communicatie?
*Als uw antwoord is, winkels zijn niet verplicht die info geven, sorry maar duizenden bestellingen opnemen en miljoenen euro's ontvangen van klanten en dit is de service ... als IT bedrijf
Dat is Mr. Elm Street in Hong Kong weer.
Hierbij 1 van de antwoorden die ik van alternate.de kreeg en wat lijkt te duiden dat het niet verbonden met elkaar is: (ik vroeg om het prijsverschil tussen nl en de te verklaren).DiZhini schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
"Een stuk meer" is een understatement als er geen bedrog is.
Nu vind ik het moeilijk te geloven dat ze daar zoveel minder bestellingen zouden gekregen hebben.
Ofwel sinds de persoon net na de verhoging besteld heeft is het niet chronologisch.
Ofwel geeft duitsland een betere prijs aan hun levenrancier dan andere winkels in duitsland en scoopen ze alles weg bij duitse leveranciers, dan is de vraag waarom doet NL/BE dit niet?
En vooraleer iemand de winkels verdedigt, sorry als ze niets te verbergen hebben waarom dan geen communicatie?
*Als uw antwoord is, winkels zijn niet verplicht die info geven, sorry maar duizenden bestellingen opnemen en miljoenen euro's ontvangen van klanten en dit is de service ... als IT bedrijf
Sehr geehrter Herr,
Alternate Niederlande ist eine Eigenständige Niederlassung die die MSI Grafikkarten bei anderen anderen Händlern Beschafft.
Warum hier so mit dem Preis umgegangen wird können wir Ihnen daher nicht Beantworten.
Mit freundlichen Gruessen / Yours sincerely
Sascha Steiner
Germany
vertaald: nl heeft een eigen leverancier voor MSI kaarten. weet niet of dat ook voor andere merken geldt.
[ Voor 3% gewijzigd door Juke! op 21-10-2020 10:33 ]
Ze vallen flink door de mand inderdaad, het is alles behalve netjes hoe zij met deze situatie om zijn gegaan en nog iedere dag doen. Inmiddels na 5 / 6 weken mag je best met een officieel statement komen waarin transparantie wordt getoond waarom zij t.o.v. andere partijen in Nederland (MeGekko) en Europa het niet voor elkaar krijgen om op regelmatige basis een kaart uit te sturen.DiZhini schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Tipje van de sluier: Alternate Thunderstorm Pre-Builds en Alternate Duitsland.
Voelt inmiddels bijna als een persoonlijke heksenjacht naar deze club, maar ze moeten echt gaan inzien dat precies wat jij hier aangeeft. Het aannemen van duizenden pre-orders en hiermee miljoenen op hun bank te zetten zonder te leveren en zonder communicatie ECHT ECHT ECHT niet door de beugel kan.
Het is zelfs zo dat alleen de eerste ~1-2 min van de bestellingen van de Gaming X Trio geleverd zijn bij alternate.nl, aangezien mijn bevestiging om 14:50 binnen was en verkoop rond 14:48 begon.DiZhini schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Robbinb1993 op 21-10-2020 10:36 ]
Ik had om 15 uur een bevestiging gekregen en nog altijd niks. Wat gaat er hier sneller zijn die rtx 3080 of de warmtedood van het universem?DiZhini schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
jaja, bij BE vermeld ik dat ze nog niet de eerste 20min rond hebben. Dit wil niet zeggen dat ze de eerste 10-15min al rond hebben.Robbinb1993 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
Het is zelfs zo dat alleen de eerste ~1-2 min van de bestellingen van de Gaming X Trio geleverd zijn bij alternate.nl.
Ik heb besteld om 15.04, als iemand nu zegt voor die MSI G X T, al om 14.50 besteld heeft en wacht dan hebben ze de eerste 5min nog niet rond.
Mijn confirmation mail voor deze kaart is van 14.56 en heb ook nog niets ontvangen..DiZhini schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:38:
[...]
jaja, bij BE vermeld ik dat ze nog niet de eerste 20min rond hebben. Dit wil niet zeggen dat ze de eerste 10-15min al rond hebben.
Ik heb besteld om 15.04, als iemand nu zegt voor die MSI G X T, al om 14.50 besteld heeft en wacht dan hebben ze de eerste 5min nog niet rond.
Ik vind het allemaal wat gek dat alle mensen die hier op dit forum zitten allemaal hun kaart rond 3 uur hebben besteld bij Alternate Be (onderandere ik om 15u45), maar voor de rest hoor ik haast niemand iets zeggen die deze kaart later hebben besteld, zouden sommige mensen die dan die 70 euro extra hebben betaald voor X trio hem al gekregen hebben?Niickvd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:41:
[...]
Mijn confirmation mail voor deze kaart is van 14.56 en heb ook nog niets ontvangen..
Ik heb al een paar keer gevraagd of er mensen die voor de prijs besteld hebben, maar nog geen respons gekregTHE VOLTAGE X2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Ik vind het allemaal wat gek dat alle mensen die hier op dit forum zitten allemaal hun kaart rond 3 uur hebben besteld bij Alternate Be (onderandere ik om 15u45), maar voor de rest hoor ik haast niemand iets zeggen die deze kaart later hebben besteld, zouden sommige mensen die dan die 70 euro extra hebben betaald voor X trio hem al gekregen hebben?
Op twitter van alternate.be was er iemand die de kaart ontvangen had en 2 uur na mij ofzo had besteld.. Heb hier achter gevraagd en ze gaven aan dat het om een fout ging in het systeem en ze het gingen onderzoekenTHE VOLTAGE X2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Ik vind het allemaal wat gek dat alle mensen die hier op dit forum zitten allemaal hun kaart rond 3 uur hebben besteld bij Alternate Be (onderandere ik om 15u45), maar voor de rest hoor ik haast niemand iets zeggen die deze kaart later hebben besteld, zouden sommige mensen die dan die 70 euro extra hebben betaald voor X trio hem al gekregen hebben?
WowNiickvd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:47:
[...]
Op twitter van alternate.be was er iemand die de kaart ontvangen had en 2 uur na mij ofzo had besteld.. Heb hier achter gevraagd en ze gaven aan dat het om een fout ging in het systeem en ze het gingen onderzoekenYeah right..
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Ik denk dat een hoop mensen niet doorhebben dat deze situatie boekhouding technisch heel vervelend is voor deze bedrijven.Markovic89 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:34:
[...]
Voelt inmiddels bijna als een persoonlijke heksenjacht naar deze club, maar ze moeten echt gaan inzien dat precies wat jij hier aangeeft. Het aannemen van duizenden pre-orders en hiermee miljoenen op hun bank te zetten zonder te leveren en zonder communicatie ECHT ECHT ECHT niet door de beugel kan.
Dat staat los van het feit dat ze iets transparanter kunnen zijn omtrent de leveringen.
Eind deze maand is het derde kwartaal voorbij en moeten ze weer hun boekhouding indienen.
Om dan miljoenen binnen te hebben gekregen wat nog niet van jouw is is iets waar de meeste bedrijven niet op zitten te wachten.
Als je het “int” moet je de btw afdragen met het risico dat er door afmeldingen weer geretourneerd moet worden. Als je het parkeert levert het ook een sloot administratie op en financieel geschuif en geregel.
Ik heb zelf maar een klein bedrijf maar wil echt geen geld van klanten wat nog niet voor mij is.
Ik zou niet verbaast zijn als ze volgend jaar geen preorders meer doen maar alleen op stock gaan leveren zoals nvidia zelf,
Makkelijker te managen en ze kunnen met de prijs doen wat ze willen van dag tot dag.
lijkt me ook een mega ramp.Rick-vvv schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Ik denk dat een hoop mensen niet doorhebben dat deze situatie boekhouding technisch heel vervelend is voor deze bedrijven.
Makkelijker te managen en ze kunnen met de prijs doen wat ze willen van dag tot dag.

not realy rocketscience maar gewoon geen zin, tijd of kennis om zoiets snel in elkaar te zetten.
Lijkt me een prima idee, ik denk dat iedereen dat een veel beter plan zou vinden en het geeft daarnaast ook meer inzicht in wie er nu echt leveringen ontvangt en daadwerkelijk "de grootste" is.Rick-vvv schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Ik zou niet verbaast zijn als ze volgend jaar geen preorders meer doen maar alleen op stock gaan leveren zoals nvidia zelf,
ALS de geruchten kloppen dat ze daadwerkelijk de duurdere kaarten die later besteld zijn uitleveren en dat is een huge IF. Dan ga je uiteraard nooit zo'n tool plaatsen.Flghter1982 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:59:
[...]
not realy rocketscience maar gewoon geen zin, tijd of kennis om zoiets snel in elkaar te zetten.
Dan wil ik dat (Alternate.BE) hun naam ook verandert naar Alternate.Rick-vvv schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
...
Sorry maar die 70 euro erbij net na release terwijl NL dat niet doet en die al goedkoper waren. Er zit 100 euro verschil tussen 2 winkels van hetzelfde filiaal die 50km van elkaar liggen.
Ik kan niet wachten tot ze in NL een afhaalpunt hebben zodat ik geen leverkost heb. Zelfs als de prijs hetzelfde is rij ik wel naar NL omdat ik het BE niet gun. (*ik heb bedrijfswagen en tankkaart, dus kost mij niets om net de grens over te gaan)
[ Voor 0% gewijzigd door br00ky op 23-11-2020 20:55 ]
dit ging meer over het veel voorkomende antwoord dat ze niet weten wat je positie is en of het niet kunnen zien. een overzicht is echt zo gemaakt met een beetje excel kennis. en kan me niet voorstellen dat een order systeem geen export functie heeft. dit is gewoon liever lui dan moe mentaliteit.EgoInvicto schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
ALS de geruchten kloppen dat ze daadwerkelijk de duurdere kaarten die later besteld zijn uitleveren en dat is een huge IF. Dan ga je uiteraard nooit zo'n tool plaatsen.
letterlijk 1 uurtje tijd MAX en je hebt alle info. wachtrijen, en nummers bij elkaar. scheelt ze een hoop telefoontjes dus dat uurtje is zo weer terugverdiend.
Dit ja, belangrijkste reden om niet transparanter te zijn is om iets te verbergen. Het werk is het echt niet en klanten tevreden/rustig houden lijkt geen pre op het moment.EgoInvicto schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
ALS de geruchten kloppen dat ze daadwerkelijk de duurdere kaarten die later besteld zijn uitleveren en dat is een huge IF. Dan ga je uiteraard nooit zo'n tool plaatsen.
Ze vinden het prima lijkt het om iedereen in het duister te laten tasten 🤷♂️
Het ging hier om Alternate en daar kon je bij de NL site(toen mijn bestelling er nog stond) in ieder geval je positie opvragen. Dus NL deed het in ieder geval wel. Dus de BE en DE zullen er zijn redenen voor hebben en ik vermoed onderhand dat dit niet gaat om luiheid..Flghter1982 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
letterlijk 1 uurtje tijd MAX en je hebt alle info. wachtrijen, en nummers bij elkaar. scheelt ze een hoop telefoontjes dus dat uurtje is zo weer terugverdiend.

Zou er dan ook echt niemand binnen deze organisaties zijn, al is het maar een klantenservicemedewerker, die die het signaal intern heeft laten horen dat dit misschien wel eens klanten in de toekomst kan gaan kosten.Rick-vvv schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Dit ja, belangrijkste reden om niet transparanter te zijn is om iets te verbergen. Het werk is het echt niet en klanten tevreden/rustig houden lijkt geen pre op het moment.
Ze vinden het prima lijkt het om iedereen in het duister te laten tasten 🤷♂️
We hebben het hier over klanten die blijkbaar het geld hebben om voor 800+ euro first in line the willen zijn om hardware te kopen. Mensen met een dikke portemonnee die als early adaptor over een paar jaar weer een nieuwe GPU willen, of over een paar maanden de nieuwe Zen 3 CPU's. Die klanten denken nu wel 2x na voordat ze nog iets bij Alternate bestellen. Gaat ze meer geld kosten dan ze misschien nu in de gaten hebben.
Dit is zo korte termijn denken en met oogkleppen op handelen. Als we het er niet over hebben dan is er niks aan de hand. Ze managen deze shitshow gewoon totaal niet. Het is en blijft een shitshow de 3080 launch maar het laat wel het karakter van je organisatie zien over hoe je hiermee omgaat. En Alternate doet dit beduidend slechter dan de overige spelers in de markt.
Tja dan betaal ik meer bij een ander, maar door het gerucht en hoe zij het in de eerste week behandelde zorgt ervoor dat ik nooit meer bij Alternate bestelMarkovic89 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:11:
[...]
Dit is zo korte termijn denken en met oogkleppen op handelen. Als we het er niet over hebben dan is er niks aan de hand. Ze managen deze shitshow gewoon totaal niet. Het is en blijft een shitshow de 3080 launch maar het laat wel het karakter van je organisatie zien over hoe je hiermee omgaat. En Alternate doet dit beduidend slechter dan de overige spelers in de markt.
Je kan blijven ranten wat je wilt maar er zijn nu eenmaal te weinig kaarten. Dit geldt voor elke webshop.Jij valt blijkbaar in het kamp om meer te willen betalen en daar meer (fake)informatie over te krijgen van webshops waar je eigenlijk niets aan hebt. Andere mensen vallen weer in het andere kamp. Ik stel voor om al dat gerant buiten dit topic te houden. Ga ipv daarvan alle sites refreshen zodat we hier snel weten waar plots nieuwe kaarten beschikbaar komen. Stuk nuttiger tijdbesteding en je helpt de communityMarkovic89 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:11:
[...]
Zou er dan ook echt niemand binnen deze organisaties zijn, al is het maar een klantenservicemedewerker, die die het signaal intern heeft laten horen dat dit misschien wel eens klanten in de toekomst kan gaan kosten.
We hebben het hier over klanten die blijkbaar het geld hebben om voor 800+ euro first in line the willen zijn om hardware te kopen. Mensen met een dikke portemonnee die als early adaptor over een paar jaar weer een nieuwe GPU willen, of over een paar maanden de nieuwe Zen 3 CPU's. Die klanten denken nu wel 2x na voordat ze nog iets bij Alternate bestellen. Gaat ze meer geld kosten dan ze misschien nu in de gaten hebben.
Je hebt helemaal gelijk Frankrox, maar ik ookfrankrox schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:15:
[...]
Je kan blijven ranten wat je wilt maar er zijn nu eenmaal te weinig kaarten. Dit geldt voor elke webshop.Jij valt blijkbaar in het kamp om meer te willen betalen en daar meer (fake)informatie over te krijgen van webshops waar je eigenlijk niets aan hebt. Andere mensen vallen weer in het andere kamp. Ik stel voor om al dat gerant buiten dit topic te houden. Ga ipv daarvan alle sites refreshen zodat we hier snel weten waar plots nieuwe kaarten beschikbaar komen. Stuk nuttiger tijdbesteding en je helpt de community
Vandaag is mijn MSI 3080 Gaming X Trio van Amazon verstuurd
Tijd om mijn order bij Alternate te annuleren.
Besteld op 1 okt, geleverd door Amazon.nl zelf.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Gefeliciteerd! Had je al een geschatte leverdatum of stond hij tot vandaag op status "Nog niet verzonden"?Seroczynski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:19:
Vandaag is mijn MSI 3080 Gaming X Trio van Amazon verstuurdTijd om mijn order bij Alternate te annuleren.
Vorige week kreeg ik een wijziging binnen met een geschatte levertijd, voor die tijd stond dat op onbekend. Gisteren is het geld van mijn CC afgeschreven en zojuist heb ik de verzendbevestiging ontvangen met T&T.Melkaz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Gefeliciteerd! Had je al een geschatte leverdatum of stond hij tot vandaag op status "Nog niet verzonden"?
Dan ben je een van de weinige volgens mij of niet?Seroczynski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:19:
Vandaag is mijn MSI 3080 Gaming X Trio van Amazon verstuurdTijd om mijn order bij Alternate te annuleren.
Op Alternate NL is er vandaag een nieuwe update geweest in hun RTX 3080 Statement maar ik zou niet weten wat er precies veranderd is
Die datum word elke dag geupdate dat is het enige.THE VOLTAGE X2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:24:
Op Alternate NL is er vandaag een nieuwe update geweest in hun RTX 3080 Statement maar ik zou niet weten wat er precies veranderd is
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Dat durf ik niet te zeggen. De conversatie die in dit thread plaatsvond rond 1 okt toen ik mijn bestelling plaatste, gaf wel aan dat er meerdere mensen voor diezelfde kaart bij Amazon aan het wachten waren. Sindsdien heb ik hier niets meer van hun gehoord.TryPleX schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
Dan ben je een van de weinige volgens mij of niet?
Als ze nu is de Gigabyte Aorus Xtreme gaan leveren dan ben ik ook weer van dit gezeur afCyrus The Virus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Die datum word elke dag geupdate dat is het enige.
1,2,3 we wachten al zo lang, 5,6,7 komt er nog wat van!
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Stond vanmorgen op 13 oktober.Cyrus The Virus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Die datum word elke dag geupdate dat is het enige.
Weet iemand of deze situatie zich heeft voorgedaan met de lancering van de grafische kaarten uit de 2000-serie? waren ze ook moeilijk te kopen?
Neuh bij lange niet.... maar dat kwam ook omdat het amper een upgrade was over de 1000 generatie.... en omdat RTX 50% van je fps koste.Deeb98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:31:
Weet iemand of deze situatie zich heeft voorgedaan met de lancering van de grafische kaarten uit de 2000-serie? waren ze ook moeilijk te kopen?
Zover ik weet was de 10 en 20 series niet zo populair als de 30 series.Deeb98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:31:
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Tja zou mooi zijn maar hun zijn ook gewoon aan het wachten op leveringen. Ze gaan toch geen uitspraken van wanneer ze iets verwachten.DutchWing schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
Als ze nu is de Gigabyte Aorus Xtreme gaan leveren dan ben ik ook weer van dit gezeur af![]()
1,2,3 we wachten al zo lang, 5,6,7 komt er nog wat van!
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Vergeet niet de mining hype die de 10xx series flink geteisterd heeft.DutchWing schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Zover ik weet was de 10 en 20 series niet zo populair als de 30 series.
1000 was wel behoorlijk populair.... Pascal was best wel een giant leap over maxwell.DutchWing schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Zover ik weet was de 10 en 20 series niet zo populair als de 30 series.
Moest nog een tijd in de wachtrij staan voor een 1080 FTW en uiteindelijk maar gesettled voor een SCversie.... (je zou zeggen dat ik hiervan zou leren ...
Maar het was absoluut niet zo erg als nu met 3000.
Nice dat geeft me wel een beetje hoop dat mensen die op 2 Oktober besteld hebben hun kaart ook eerder kunnen krijgen.Seroczynski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:19:
Bij de 1000 serie was het ook niet gemakkelijk. Ik heb nu een 1080 die ik bij launch heb gekocht en dat was ook een f5 feest. Uiteindelijk heb ik hem bij Caseking.de gehaald omdat die eerder voorraad hadden dan Nederlandse webshops. Maar volgens mij waren toen de achterstanden op pre-orders bij lange na niet zo hoog als nu.Deeb98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:31:
Corona + hype in media + Cyberpunk = ontzettende schaarste
Iemand enig idee of de plekken die ik vooruit schuif in de wachtrij bij alternate voor een Inno3d X4 alleen komt doordat mensen hun order cancellen of omdat ze ook kaarten binnen krijgen? Nog nergens hier en op andere fora gelzen dat mensen een X4 hebben ontvangen.
Amazon heeft nog 3 zotac's op voorraad voor een (te) hoge prijs van 969 euro. Voor de liefhebbers.DannyHrmnns schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:36:
[...]
Nice dat geeft me wel een beetje hoop dat mensen die op 2 Oktober besteld hebben hun kaart ook eerder kunnen krijgen.
https://www.amazon.nl/Gef...807&s=electronics&sr=1-11
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Vergeet niet dat Duitsland 83 miljoen inwoners heeft en daarmee een bijna een 5x grotere markt heeft dan Nederland. Mogelijk heeft Alternate Duitsland ook een grotere marktaandeel dan in Nederland.DiZhini schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Beide zijn redenen waarom Alternate Duitsland meer kaarten kunnen krijgen dan Nederland.
Ik snap voor de rest niet waarom er zo veel frustratie is naar Alternate toe. Nee ze communiceren niet actief hoeveel ze >verwachten< binnen te krijgen. Maar met de wachtrij tool kan je prima op ieder moment zien op welke plek staat. Verschuif je 1 plek, dan is het waarschijnlijk annulering. Verschuif je meerdere plekken, dan zijn er kaarten uitgeleverd.
Per saldo heb je dan toch concretere info dan elke week een update zoals megekko met we verwachten een paar kaarten? En dat de klantenservice niks weet? Volgens mij weten fabrikanten op dit moment niet eens wat ze kunnen uitleveren

Alternate heeft dit ook vrij duidelijk staan:
Lijkt me helder toch? Soms moeten mensen accepteren dat dit ook gewoon een antwoord is....Wanneer verwachten jullie nieuwe voorraad van de RTX 3000 grafische kaarten?
Door de grote vraag maar de beperkte voorraad, ook bij onze leveranciers, blijft het onbekend wanneer een nieuwe levering zal plaatsvinden en welke aantallen wij dan binnen zullen krijgen. Uiteraard hebben wij hierover dagelijks contact met onze leveranciers en zullen wij een update publiceren zodra er meer informatie bekend is.
Ik heb reeds een order geplaatst, wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Door de grote hoeveelheid bestellingen die wij hebben ontvangen en de beperkte beschikbaarheid vanuit NVIDIA, kunnen wij je helaas niet van concrete informatie voorzien. Alle nieuwe bestellingen worden achteraan de wachtrij toegevoegd en alle orders worden op volgorde van bestellen uitgeleverd.
[ Voor 19% gewijzigd door JCreations op 21-10-2020 11:55 ]
BE heeft die tool niet. Dat zou al veel schelen qua beleving. Nu weet je gewoon dat het geld van de rekening is. Maar of je nummer 200 of 15 bent, dat lijkt me relevante info qua afweging om te annuleren of niet.JCreations schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:51:
[...]
Vergeet niet dat Duitsland 83 miljoen inwoners heeft en daarmee een bijna een 5x grotere markt heeft dan Nederland. Mogelijk heeft Alternate Duitsland ook een grotere marktaandeel dan in Nederland.
Beide zijn redenen waarom Alternate Duitsland meer kaarten kunnen krijgen dan Nederland.
Ik snap voor de rest niet waarom er zo veel frustratie is naar Alternate toe. Nee ze communiceren niet actief hoeveel ze >verwachten< binnen te krijgen. Maar met de wachtrij tool kan je prima op ieder moment zien op welke plek staat. Verschuif je 1 plek, dan is het waarschijnlijk annulering. Verschuif je meerdere plekken, dan zijn er kaarten uitgeleverd.
Per saldo heb je dan toch concretere info dan elke week een update zoals megekko met we verwachten een paar kaarten? En dat de klantenservice niks weet? Volgens mij weten fabrikanten op dit moment niet eens wat ze kunnen uitleveren
Alternate heeft dit ook vrij duidelijk staan:
[...]
Nogmaals bedankt @zyraxion, vanmiddag krijg ik de 2x de Zotac Trinity OC binnen! (Nee, niet voor wederverkoop ik ben 2 nieuwe game PC's aan het bouwen voor mij en mijn betere helft)
(Tones.be FTW en heb die Alternate sh*t geannuleerd. De order van 2x MSI 3080 OC huppeldepup bij Copaco laat ik nog even staan (ik sta op nummer 35, maar Copaco bijft de leverdatum vooruit schuiven, intussen op 24 november)
Mocht de Zotac bevallen dan cancel ik Copaco ook, mocht de MSI overwacht inneens binnenkomen dan verkoop ik of de Zotac's of de MSI's aan een liefhebber hier voor de aanschafprijs (nee niet voor +1100,- zoals die hufters op Marktplaats
Off topic: de rest van de nieuwe game PC staat on hold i.v.m de AMD 5000 serie, maar dat weerhoud mij niet om hem in mijn huidige systeem te gaan benchmarken
[ Voor 4% gewijzigd door Fiddle op 21-10-2020 12:06 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik denk het wel, lijkt mij niet dat ze maar 1 kaart gaan sturen naar een winkel.wauturr schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:50:
Iemand enig idee of de plekken die ik vooruit schuif in de wachtrij bij alternate voor een Inno3d X4 alleen komt doordat mensen hun order cancellen of omdat ze ook kaarten binnen krijgen? Nog nergens hier en op andere fora gelzen dat mensen een X4 hebben ontvangen.
Sta nu op 18.
Kaart mag van mij wel komen, anders moet ik straks nog de kachel aan doen.
Copaco, werkt een kennis van mij (gister heeft hij e.e.a. voor mij uitgezocht) Wat de website zegt klopt niks van, zij verwachten leveringen over 7 a 8 weken.Fiddle schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:04:
[...]
Nogmaals bedankt @zyraxion, vanmiddag krijg ik de 2x de Zotac Trinity OC binnen! (Nee, niet voor wederverkoop ik ben 2 nieuwe game PC's aan het bouwen voor mij en mijn betere helft)
(Tones.be FTW en heb die Alternate sh*t geannuleerd. De order van 2x MSI 3080 OC huppeldepup bij Copaco laat ik nog even staan (ik sta op nummer 35, maar Copaco bijft de leverdatum vooruit schuiven, intussen op 24 november)
Mocht de Zotac bevallen dan cancel ik Copaco ook, mocht de MSI overwacht inneens binnenkomen dan verkoop ik of de Zotac's of de MSI's aan een liefhebber hier voor de aanschafprijs (nee niet voor +1100,- zoals die hufters op Marktplaats).
Off topic: de rest van de nieuwe game PC staat on hold i.v.m de AMD 5000 serie, maar dat weerhoud mij niet om hem in mijn huidige systeem te gaan benchmarkenZie sig. Be héééél benieuwd hoe hard dit bottleneckt...
hieraan toegevoegd is er ook een discordkanaal waar men wel kan slowchattenBlaat schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:42:
[modbreak]Voor de duidelijkheid, theorieën (al dan niet conspiracy-achtig) omtrent opgedreven prijzen en selectief alloceren van kaarten bij webshops door Europa zijn net zo ongewenst als discussies over scalpers en webwinkelhaat. Houdt je bij de kern van dit topic, elkaar op de hoogte houden van waar er kaarten te koop zijn en wat de levertijden zijn.
Dan kan je zeggen: "Maar er gebeurt niks, waar moeten we het dan over hebben?". Daarop is mijn antwoord: nergens over. Posten in dit topic is geen verplichting. Ik zie liever weinig posts met kernachtige inhoud dan slowchat.[/modbreak]
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |