YouTube: GPU PCB Breakdown: Zotac RTX 3080 TrinityRoyalSnailBE schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:06:
Wat is er eigenlijk mis met Zotac? Ik lees over het algemeen niet al te slechte dingen over Zotac.
Eerder werd hier vermeld dat Zotac niet echt een goeie brand is.
Zie volgende kaart:
https://tones.be/nl/article/132683
MeGekko:
Artikel:
VGA Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS M 10G
Jouw positie:
34 van de 35
Lijkt beter dan plek 255 bij Alternate voor de MSI Gaming X Trio
Artikel:
Jouw positie:
34 van de 35

Zou je denken, maar goed, dat geldt alleen als er leveringen zijn. Ik sta op 17 voor een EVGA FTW3, maar dat komt ook alleen maar door enkele annuleringen voor mij (begon op 22StefanW1995 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:10:
MeGekko:
Artikel:
Jouw positie:
34 van de 35
Share and Enjoy!
Nice!, zit zelf op plek 24 op diezelfde lijstStefanW1995 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:10:
MeGekko:
Artikel:
Jouw positie:
34 van de 35
Ik sta heb sinds vandaag een bestelling bij informatique en sta in de rij in de rij bij Informatique op nummer 14 (Gigabyte Eagle Gaming OC 3080). Vind het wel heeeeeeeel lang duren
[ Voor 20% gewijzigd door Thrawni op 20-10-2020 17:22 ]
Let erop dat je wel een nieuwe koopt bij een officiele retailer. https://eu.evga.com/products/wheretobuy.aspxDMC90 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:14:
Ik heb een beetje voorbarig mijn 2080 verkocht, niet een slimme zet geweest![]()
Misschien dat ik probeer een cheap ass EVGA 2080 (super) te scoren en gebruik te maken met EVGA's step up program. Kan ik in ieder geval alle chaos even overslaan.
Hopelijk Azerty ook 🙏🏻 m’n Aorus Master deed na 4 uur niks meer dus ik moet ook weer wachten.thom.vanheugten schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:23:
Zeer kleine update van Megekko
Gigabyte, we verwachten eind deze week een kleine levering RTX 3080 AORUS M en RTX 3080 AORUS X videokaarten te ontvangen.
Het is mij opgevallen dat Azerty en Megekko onwijs veel boven de MSRP zitten.
Soms wel een verschil van €100 tot €150 duurder.
Ook constateer ik dat heel veel mensen het hier hebben over een order bij Azerty/Megekko.
Twee vragen,
(1) wat is de reden dat deze webshops er zover boven gaan zitten? Proberen zij er vanwege de grote vraag er schaamteloos een extra slaatje uit te slaan, of is er een andere reden? Bieden zij extra service die winkels met MSRP-prijzen niet leveren?
(2) Vinden de mensen die de kaart hier (proberen te) bestellen het niet erg om te veel te betalen voor een product, dan de prijs waarvoor het geadverteerd wordt?
Ben benieuwd hoe dat met de 3070 zal gaan. Als je daar 100-150 extra voor neertelt kan je ook een 3080 krijgen, al zal je er dan even op moeten wachten
Ook constateer ik dat heel veel mensen het hier hebben over een order bij Azerty/Megekko.
Twee vragen,
(1) wat is de reden dat deze webshops er zover boven gaan zitten? Proberen zij er vanwege de grote vraag er schaamteloos een extra slaatje uit te slaan, of is er een andere reden? Bieden zij extra service die winkels met MSRP-prijzen niet leveren?
(2) Vinden de mensen die de kaart hier (proberen te) bestellen het niet erg om te veel te betalen voor een product, dan de prijs waarvoor het geadverteerd wordt?
Ben benieuwd hoe dat met de 3070 zal gaan. Als je daar 100-150 extra voor neertelt kan je ook een 3080 krijgen, al zal je er dan even op moeten wachten
[ Voor 4% gewijzigd door Viserius op 20-10-2020 17:36 ]
de mensen willen niet nummer 400 in de wachtrij zijn betalen liever 100 euro meer
Hoe bedoel je na 4 uur niks meer..... hij begaf het gewoon ineens?Evernote schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:33:
[...]
Hopelijk Azerty ook 🙏🏻 m’n Aorus Master deed na 4 uur niks meer dus ik moet ook weer wachten.
En hoe was de kaart toen ie nog wel werkte?
1: Ja. Alle excuses ten spijt, het is gewoon een slaatje slaan uit de schaarste en genoeg mensen zijn bereid te betalen.Viserius schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:35:
Twee vragen,
2: Sommigen wel, die staan in de rij bij alternate. Veel mensen ook niet, die hebben geen zin om te wachten en betalen liever te veel nu (en verzinnen daar al dan niet slechte excuses voor
[ Voor 6% gewijzigd door Grotbewoner op 20-10-2020 17:42 ]
1) Drieledig. Met het vliegtuig die zooi hier krijgen is duurder dan grote aantallen per boot. Webshops hebben veel meer werk van mensen die constant lopen te zeuren om status updates. En ja ze kunnen er nu ook iets meer aan over houden.Viserius schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:35:
Twee vragen,
(1) wat is de reden dat deze webshops er zover boven gaan zitten? Proberen zij er vanwege de grote vraag er schaamteloos een extra slaatje uit te slaan, of is er een andere reden?
2) Ach ja, wat is duur. De 980Ti en 1080ti hebben me ook 850 euro gekost en de 1080 was 750 dus het valt wel mee denk ik zo.
Daarnaast hebben toch wel wat mensen 1100-1200 voor een 2080Ti betaald dus als je dat al eerder hebt gedaan dan ben je geestelijk al over het punt heen dat je te veel betaald.Die doen dat nu ook gemakkelijk weer voor tot aan 1000 euro.
[ Voor 8% gewijzigd door PulsatingQuasar op 20-10-2020 17:42 ]
Na een uurtje of 4 ging m’n monitor op zwart en draaide de fans 100%.Daruf schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:37:
[...]
Hoe bedoel je na 4 uur niks meer..... hij begaf het gewoon ineens?
En hoe was de kaart toen ie nog wel werkte?
Van alles geprobeerd maar ik kreeg hem niet meer aan de praat, uiteindelijk retour gegaan en ook Azerty is tot de conclusie gekomen dat de kaart overleden is.
Ik baal echt enorm, denk je dan eindelijk klaar te zijn met dat wachten krijg je dit weer.
Toen ie nog werkte was ik er super tevreden over, stil en koel en dat schermpje is geweldig.
De vorige keer dat Megekko voorraad had kreeg Azerty een dag eerder Aorus Master’s binnen dus ik hoop dat deze trend zit voortzet en m’n nieuwe kaart wel gewoon goed is.
Dat is waardeloos zeg..... ik help je hopen dat je snel een vervanging krijgt.Evernote schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:43:
[...]
Na een uurtje of 4 ging m’n monitor op zwart en draaide de fans 100%.
Van alles geprobeerd maar ik kreeg hem niet meer aan de praat, uiteindelijk retour gegaan en ook Azerty is tot de conclusie gekomen dat de kaart overleden is.
Ik baal echt enorm, denk je dan eindelijk klaar te zijn met dat wachten krijg je dit weer.
Toen ie nog werkte was ik er super tevreden over, stil en koel en dat schermpje is geweldig.
De vorige keer dat Megekko voorraad had kreeg Azerty een dag eerder Aorus Master’s binnen dus ik hoop dat deze trend zit voortzet en m’n nieuwe kaart wel gewoon goed is.
Omdat Megekko de grootste Nvivia partner van Nederland en België is op dit moment verwachten wij ook dat de in verdeling hiermee rekening gehouden wordt. Wereldwijd gebeurt ook iets vergelijkbaars, landen die in het verleden naar verhouding veel "high-end" kaarten verkochten worden naar verhouding beter bedeeld, Nederland staat er erg gunstig op in dit overzicht.
Blijft een hilarische statement als je nog geen 20 kaarten per week binnen krijgt.. Achja
Blijft een hilarische statement als je nog geen 20 kaarten per week binnen krijgt.. Achja
Wat is momenteel de wachtrij van de gigabyte aorus x kaarten bij megekko?
Edit nvm de X ik dacht de master.stickeric schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:55:
[ Voor 11% gewijzigd door Daruf op 20-10-2020 17:56 ]
19.stickeric schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:55:
Wat is momenteel de wachtrij van de Asus Strix OC 3090 kaarten bij Megekko?
Ben benieuwd als mijn xtreme binnen komtEvernote schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:43:
[...]
Na een uurtje of 4 ging m’n monitor op zwart en draaide de fans 100%.

Neem je ondanks dit gewoon dezelfde kaart of?
Hoor wel op forums meer problemen met DOA icm Gigabyte
[ Voor 5% gewijzigd door DutchWing op 20-10-2020 18:19 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Je hebt hem bij alternate staan toch? Ga je dubbel staan?marko22 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:04:
Vanmiddag langs Azerty gereden, was toch in de buurt namelijk. Hoopte stiekem op een verse levering net voor aankomst. Maarja wat zijn de kansen? Precies datgene wat ik al verwachtte; hebben niks, weten niks. Voor iedereen een grote vraagteken.
Misschien dat Nvidia wat meer gaat leveren na de komst van de nieuwe AMD kaarten?
Vorige week woensdag een order geplaatst voor een Asus TUF 3080 bij Dustinhome. Stond toen op plek 7 in de wachtrij en sindsdien geen contact meer gehad. Ze zullen misschien niet zo snel kaarten krijgen als Alternate of Megekko maar plek 7 leek me aantrekkelijker dan ergens ver in de 100.
Vorige week via de zaak een account gemaakt bij Copaco en hier vanmiddag ook nog een kaart besteld.
Geen idee of particulier of zakelijk in dit geval beter is qua wachtrijen en levertijden maar daar komen we dan wel achter. 2e kaart zal iig via hier verkocht worden voor de inkoopprijs mochten het snel geleverd worden. Annuleren doe ik niet want dan gaat die naar een scraper.
Misschien dat Nvidia wat meer gaat leveren na de komst van de nieuwe AMD kaarten?
Vorige week woensdag een order geplaatst voor een Asus TUF 3080 bij Dustinhome. Stond toen op plek 7 in de wachtrij en sindsdien geen contact meer gehad. Ze zullen misschien niet zo snel kaarten krijgen als Alternate of Megekko maar plek 7 leek me aantrekkelijker dan ergens ver in de 100.
Vorige week via de zaak een account gemaakt bij Copaco en hier vanmiddag ook nog een kaart besteld.
Geen idee of particulier of zakelijk in dit geval beter is qua wachtrijen en levertijden maar daar komen we dan wel achter. 2e kaart zal iig via hier verkocht worden voor de inkoopprijs mochten het snel geleverd worden. Annuleren doe ik niet want dan gaat die naar een scraper.
Hoe zit het eigenlijk met de FE? Las gister iets over dat Nvidia die niet meer rechtstreeks verkoopt (is ook niet te bestellen op de site) en het nu afwachten is met wie ze in zee gaan in NL qua retailers. Is de verwachting dan dat ze wél voor de originele prijs gaan of kunnen we dat alvast vergeten..? Ik vind persoonlijk 720 al écht een klap geld voor een gfx kaart, maar heb mezelf een tijdje geleden overtuigd dat ik het nodig heb (heb nog een 1060...), maar vind de extra 120-180 euro die ze er nu bij webshops voor vragen echt te ver gaan. Ben bang dat ik nog een tijde geduld moet hebben..
Vandaag nogmaals de status opgevraagd bij informatique.
Asus rog Strix 3080 OC
Asus rog Strix 3080 OC
Beste The Dragon,
Tot mijn spijt is het nog altijd onbekend wanneer de kaarten bij ons binnen komen, sorry.
Je staat momenteel op plek 17!
Met vriendelijke groet,
Julie Brouwers
Verkoop
tel: 010 519 16 66 | www: informatique.nl
[ Voor 3% gewijzigd door The-dragon op 20-10-2020 18:40 ]
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Ik wil daar ook bestellen. Hoe lang kun je wachten op AmazoneRick-vvv schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:22:
[...]
Je hebt hem bij alternate staan toch? Ga je dubbel staan?
Over welke forums heb je het?DutchWing schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:16:
[...]
Ben benieuwd als mijn xtreme binnen komt
Neem je ondanks dit gewoon dezelfde kaart of?
Hoor wel op forums meer problemen met DOA icm Gigabyte
Ondanks de problemen wil ik dezelfde kaart want ik vind het design van de Master/XTREME veruit het mooiste van de 3000 serie.
op amazon.nl kan je de master bestellen
link?lou louis schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:51:
op amazon.nl kan je de master bestellen
oh laat maar is de 3090
[ Voor 7% gewijzigd door Michel242186 op 20-10-2020 18:53 ]
Ja lastig ja, ik sta 12e bij alternate en zat ook te twijfelen om er één extra bij megekko te zetten.marko22 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:41:
[...]
Ik wil daar ook bestellen. Hoe lang kun je wachten op Amazone
Maar aangezien ik hem (zoals iedereen) het liefst voor 17 nov vanwege cyberpunk ga ik er stiekem vanuit dat ze dan wel wat moeten leveren.
Maar met de bijna 0 leveringen afgelopen week en gebrek aan duidelijkheid begin ik die hoop wel wat te verliezen.
Ik beschouw het met de dag meer als een paper launch
Ik denk dat ik wel wacht tot de AMD-première.....Rick-vvv schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:53:
[...]
Ja lastig ja, ik sta 12e bij alternate en zat ook te twijfelen om er één extra bij megekko te zetten.
Maar aangezien ik hem (zoals iedereen) het liefst voor 17 nov vanwege cyberpunk ga ik er stiekem vanuit dat ze dan wel wat moeten leveren.
Maar met de bijna 0 leveringen afgelopen week en gebrek aan duidelijkheid begin ik die hoop wel wat te verliezen.
Ik beschouw het met de dag meer als een paper launch
Klopt het dat Alternate wel zo'n beetje de goedkoopste is in Nederland om een rtx 3080 te kopen of zijn er nog andere retailers die in de buurt komen qua prijzen?
Verschillende shops in het buitenland zeggen dat ze door de verhoogde prijs meer toezeggingen kunnen krijgen. Of dat waar is dat weet ik niet. Zal wel half om half zijn denk ik.Viserius schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:35:
Twee vragen,

Zie hier bv the statement van Scan over de prijs verhogingen.
We had a quantity of graphics cards allocated at a given cost for launch, due to unprecedented demand, these cards sold out within minutes. Our GPU pricing team maintained the price until the volume sold exceeded our 6 week forecasted supply in.
This meant when sourcing new cards beyond our 6 week supply, the replacement costs were higher due to longer lead times and more uncertain supply chains given such high demand. We had no choice but to pass this cost on. Contrary to some comments, the price increase has not been made to take advantage of excessive demand.
Cool story broPezz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:02:
[...]
Contrary to some comments, the price increase has not been made to take advantage of excessive demand.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
YEAHHHH woooooottttt BOEM!!!
NUMMER 22 !!!
door weer een annulereing
NUMMER 22 !!!
door weer een annulereing

Ik zit op 12....The-dragon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:40:
Vandaag nogmaals de status opgevraagd bij informatique.
Asus rog Strix 3080 OC
[...]
Weet niet meer had ergens problemen gelezen over DOA en krassen op Display, maar laats zag ik een kort filmpje op twitter dat Gigabyte nu over heel de kaart een soort folie heeft gedaan ter bescherming.Evernote schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:49:
[...]
Over welke forums heb je het?
Ondanks de problemen wil ik dezelfde kaart want ik vind het design van de Master/XTREME veruit het mooiste van de 3000 serie.
Ben benieuwd! Laat order gewoon staan, sta 1e in de wachtrij... Zal wel gek zijn

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Ik sta op dit moment voor zowel de OC als de not OC in de wachtrijmarko22 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:04:
voor de OC zijn er 55 wachtende
voor de niet OC zijn er 10 wachtenden...
Sinds wanneer? Is er iets verplaatst?
Tweedehands nieuws .....
Blijkbaar wordt verwacht dat de beschikbaarheid van nieuwe RTX's korte voor de release van Half-Life 3 zal verbeteren.
Tweedehands nieuws .....
Blijkbaar wordt verwacht dat de beschikbaarheid van nieuwe RTX's korte voor de release van Half-Life 3 zal verbeteren.
[ Voor 69% gewijzigd door marko22 op 20-10-2020 19:36 ]
voor de not OC versie sta ik er al in sinds begin oktober en ben ik 4 plaatsen gezakt, telkens door annuleringen...
de OC versie heb ik pas sinds een paar dagen achteraan aangeschoven en is er nog niets bewogen (ik sta 54 van 55)
de OC versie heb ik pas sinds een paar dagen achteraan aangeschoven en is er nog niets bewogen (ik sta 54 van 55)
Op dit moment is er helemaal niks bekend over Nederland, en de landen waar wel iets bekend is krijgen ook (haast) geen FEs. Als je dit jaar nog een videokaart wil kan je een 3xxx FE voor de advertentieprijs vergeten denk ik. Non-FE wordt al lastig als je nergens in de rij staat.Pyr0_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:33:
Hoe zit het eigenlijk met de FE? Las gister iets over dat Nvidia die niet meer rechtstreeks verkoopt (is ook niet te bestellen op de site) en het nu afwachten is met wie ze in zee gaan in NL qua retailers. Is de verwachting dan dat ze wél voor de originele prijs gaan of kunnen we dat alvast vergeten..? Ik vind persoonlijk 720 al écht een klap geld voor een gfx kaart, maar heb mezelf een tijdje geleden overtuigd dat ik het nodig heb (heb nog een 1060...), maar vind de extra 120-180 euro die ze er nu bij webshops voor vragen echt te ver gaan. Ben bang dat ik nog een tijde geduld moet hebben..
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik zal het even laten rusten. En MAXIct?verbekewouter schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:37:
voor de not OC versie sta ik er al in sinds begin oktober en ben ik 4 plaatsen gezakt, telkens door annuleringen...
Als een partij als MAXict 3080 kaarten uitlevert vreet ik mijn schoen op. Ik zou nog geen kabeltje daar bestellen.
Ik heb een vermoeden dat voor de wat minder merkgetrouwe klant dit wel eens de way to go wordt. Al heb ik al jaren Nvidia kaarten, ik gun dit ook wel aan AMD. Met de huidige lever- of productieproblemen zet Nvidia zichzelf niet zo best neer. Kon wel 's een mooi jaar worden voor AMDSchway schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:46:
Damn, als AMD straks goede specs heeft, redelijk prijs, en kan leveren... dan ga ik daar op over.
Ook ik ben uiteraard teleurgesteld in deze launch als trouwe Nvidia aanhanger. Maar totdat AMD antwoorden kan bieden op zaken zoals DLSS, RTX, G-sync zijn ze voor mij irrelevant. Nvidia is tegelijk pioneer én marktleider.WeirCo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Ik heb een vermoeden dat voor de wat minder merkgetrouwe klant dit wel eens de way to go wordt. Al heb ik al jaren Nvidia kaarten, ik gun dit ook wel aan AMD. Met de huidige lever- of productieproblemen zet Nvidia zichzelf niet zo best neer. Kon wel 's een mooi jaar worden voor AMD
Klopt als een bus, alleen bieden alle drie die technieken mij (op dit moment) niets in VR, op een enkele DLSS for VR implementatie na, en ja ik weet dat dit scenario voor maar weinig mensen geldt.DriesNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:00:
[...]
Ook ik ben uiteraard teleurgesteld in deze launch als trouwe Nvidia aanhanger. Maar totdat AMD antwoorden kan bieden op zaken zoals DLSS, RTX, G-sync zijn ze voor mij irrelevant. Nvidia is tegelijk pioneer én marktleider.
Ik ben het met je eens dat Nvidia marktleider en pionier is, maar deze launch zou wel 's een wat groter deukje in die marktleiders positie kunnen slaan.
precies die reden, waarom ik bij nvidia blijf. amd kan ruwe performance evenaren, maar dan heb je het verder ook wel gehad. ik heb mijn order bij alternate geannuleerd. ik stond als 275 in de rij. ik vroeg wat de wachtlijst was, met betrekking to andere merken. hier mocht de medewerker niks over zeggen.......je komt er pas achter nadat je besteld en betaald hebt.
Waar wachten jullie op het moment op?
Of waar hebben jullie je pre-order/bestelling staan?
Ben eigenlijk wel benieuwd.
Wacht persoonlijk op de release van 3070. Vind 3080 te prijzig. Levering na plaatsen order zal waarschijnlijk lang duren, dus ondertussen de tijd om AMD af te wachten en te overwegen als Nvidia te lang duurtpokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:27:
Ik heb niets uitstaan. Ik heb me berust, na de eerste meltdowns op 17 en 24 september, dat de 3080 (10GB) en 3090 onbegonnen werk zijn. AMD zal zonder meer ook uitlopen op een fiasco. Wat de kansen des te groter maken dat je straks in november/december iets meer kans hebt op een 20 GB variant van de 3080.pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:27:
In mijn geval zweer ik bij AORUS Xtreme. Mochten ze dezelfde naam behouden, dan wordt dat dus de:
Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Xtreme 20G
Voor nu draai ik nog op een AORUS 1080 ti. Ik wou volgende maand een complete upgrade doen (erg blij ook met de Ryzen 5950x), maar qua GPU moet ik die dus nog even doortrekken...
AMD Ryzen 9 5950X // ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero // Crucial Ballistix 64GB BL2K32G36C16U4B // Gigabyte Aorus Xtreme RTX 3080 Ti // Samsung 980 PRO 1TB // Samsung 960 EVO 2TB // WD Gold 14TB SATA (7200RPM) // be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2
De nieuwe game consoles bevatten geen Nvidia kaarten. Er zijn dus twee grote techbedrijven die het niet zo eens zijn met jou als het gaat om relevantie. DLSS is tot nu toe nog niet in elke game geimplementeerd, raytracing zal je meerdere technieken voor zien. Freesync is een alternatief voor G-Sync.DriesNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:00:
[...]
Ook ik ben uiteraard teleurgesteld in deze launch als trouwe Nvidia aanhanger. Maar totdat AMD antwoorden kan bieden op zaken zoals DLSS, RTX, G-sync zijn ze voor mij irrelevant. Nvidia is tegelijk pioneer én marktleider.
Maar om on-topic te blijven, zelf lijkt het me het beste om te wachten meer duidelijk word over de 3070 en de kaarten van AMD. Dit zal misschien ook een effect hebben op de beschikbaarheid van de 3080. Zo lang zal het allemaal niet meer duren voordat we meer hierover weten.
weet iemand de wachtrijen bij megekko voor de gigabyte aorus 3080 x en m?
Ik heb een pre-order voor de Asus Tuf OC uitstaan bij Megekko (plaats 63/70) en daarnaast een pre-order voor de Asus Rog-Stric OC bij Azerty. Qua looks en performance hoop ik op de Rog-strix, maar prijstechnisch gezien is de TUF fijner. Afhankelijk van welke order ik het eerst binnen heb annuleer ik de andere order(s).pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:27:
Het belangrijkste voor mij is dat ik de GPU voor de release van Cyberpunk binnen heb. Ik draai op het moment nog een 2500k + GTX 970 combo dus ik ben echt toe aan een upgrade.
[ Voor 13% gewijzigd door Daniel San op 20-10-2020 20:44 ]
Weet iemand hoe de wachtrijen zijn voor de 3080 Asus strix of de 3080 MSI Gaming Trio? Ik twijfel tussen deze twee en weet niet goed welke ik beter kan kopen?
Is de rush op de 3090's voorbij?
Tones heeft op 2 uur er nog maar ééntje verkocht.
Voor veel mensen is Zotac ook niet echt het merk waarvoor ze zouden kiezen.MGamer schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:49:
Als je voor zotac gaat ben je wel heel wanhopigMGamer schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:49:

Liever een A-merk zoals Gigabyte / ASUS / MSI / EVGA
[ Voor 8% gewijzigd door DutchWing op 20-10-2020 20:58 ]
...of de winkel die ze graag zouden kiezen. ;-)Ikkerens schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:56:
[...]
Voor veel mensen is Zotac ook niet echt het merk waarvoor ze zouden kiezen.
19 X en 35ish voor M.koekenpruik schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:36:
weet iemand de wachtrijen bij megekko voor de gigabyte aorus 3080 x en m?
thank you! dan denk ik dat ik misschien nog achteraan ga sluiten, kaart nr 3 in de order op deze manier..
zo slecht is zotac toch ook weer niet?
wel 5 jaar garantie...
wel 5 jaar garantie...
Ik ben even uit de grafische kaart wereld, maar Zotac had indertijd toch goede kaartjes?
Herinner me de AMP editions, leuke tijd met de GTX 285 en consoorten.
Herinner me de AMP editions, leuke tijd met de GTX 285 en consoorten.
https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs
Denk dat we een lading van Asus kunnen verwachten morgen of overmorgen
is er informatie over gigabyte-kaarten op alternate.nl?
En MSI zo te lezen.kevintjuh93 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:05:
Laten we het hopen want het begint al een beetje saai te worden.
Bij mijn bestelling bij Max-ICT gaven toen al 22 oktober aan. Dus zou zomaar kunnen dat ik overmorgen de 3090 Strix OC zou kunnen krijgen.kevintjuh93 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:05:
Heeft het nog zin om achteraan de rij te sluiten voor de MSI 3080 en de ROG Strix 3080 bij Megekko of Azerty? Of is dit al een verloren zaak?kevintjuh93 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:05:
Ik heb vandaag mijn TUF OC mogen ontvangen van CB
Ik heb verder geen vrije verkoop gezien deze week dus ik vermoed dat dit er nog aankomt, tenzij ze echt een enkele kaart binnen hebben gekregen..

Ik heb verder geen vrije verkoop gezien deze week dus ik vermoed dat dit er nog aankomt, tenzij ze echt een enkele kaart binnen hebben gekregen..
Ik kan je vertellen dat je er niet op hoef te rekenen.TheTurk schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:09:
[...]
Bij mijn bestelling bij Max-ICT gaven toen al 22 oktober aan. Dus zou zomaar kunnen dat ik overmorgen de 3090 Strix OC zou kunnen krijgen.
Zelfde kaart besteld bij maxict stond 16 okt als schatting leverdatum.
Tot op heden niks ontvangen en levertijd is volgends klantenservice nog onbekend
Megekko zou dat wel geweten hebben en geupdate hebben denk ik.kevintjuh93 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:05:
Bij centralpoint staat: verwacht februari 2021. Moed zakt je toch wel in de schoenen zo..
Ik dacht ook gelezen te hebben dat er tussen 20 okt en 23 okt aardig wat MSI kaarten binnen zouden komen.. Heeft iemand hier nog is wat van gehoord?
Op welke datum en voor hoeveel heb je het besteld?thestuf schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:15:
[...]
Ik kan je vertellen dat je er niet op hoef te rekenen.
Zelfde kaart besteld bij maxict stond 16 okt als schatting leverdatum.
Tot op heden niks ontvangen en levertijd is volgends klantenservice nog onbekend
1742 euro op 25 september als 1 van de allereerste bij maxictTheTurk schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:26:
[...]
Op welke datum en voor hoeveel heb je het besteld?
Ik wacht totdat de onderste binnen is voordat ik feest vier.pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:27:
:strip_exif()/f/image/LrRuYXATrN2WP2lmiYxsMiEg.jpg?f=fotoalbum_large)
1722 euro op 1 oktober. Ik weet wel dat Max-ICT ze indirect verkoopt, hoogstwaarschijnlijk direct via Asus shop. Ik blijf het toch hopen.thestuf schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:28:
[...]
1742 euro op 25 september als 1 van de allereerste bij maxict
Waarom gaan mensen eigenlijk massaal voor de strix?
[ Voor 3% gewijzigd door loool3 op 20-10-2020 21:33 ]
Ze hebben mij verteld dat ze via een leverancier in duitsland de kaarten (3090 strix oc) hebben besteld.TheTurk schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:31:
[...]
1722 euro op 1 oktober. Ik weet wel dat Max-ICT ze indirect verkoopt, hoogstwaarschijnlijk direct via Asus shop. Ik blijf het toch hopen.
Toevallig vandaag nog gesproken met ze. Leverdatum voorlopig nog onbekend zoals de meeste webshops.
480watt, EK wb, OC'ed beter. Bij geen watercooling, zou ik zeker voor TUF gaan.loool3 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:33:
Waarom gaan mensen eigenlijk massaal voor de strix?
Dat is dan balen, ik zie wel duitse/zwitserse amateur reviews, die het wel hebben gekregen.thestuf schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:37:
[...]
Ze hebben mij verteld dat ze via een leverancier in duitsland de kaarten (3090 strix oc) hebben besteld.
Toevallig vandaag nog gesproken met ze. Leverdatum voorlopig nog onbekend zoals de meeste webshops.
Zoals ik dat gedaan heb, maar het verbaast mij dat zoveel mensen toch voor de strix gaan.TheTurk schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:38:
[...]
480watt, EK wb, OC'ed beter. Bij geen watercooling, zou ik zeker voor TUF gaan.
Het is ook hobby. Als je een HEDT bak hebt, wil je natuurlijk niet bezuinigen op je GPU kwaliteit.loool3 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:39:
[...]
Zoals ik dat gedaan heb, maar het verbaast mij dat zoveel mensen toch voor de strix gaan.
Ik lees zoveel slechte dingen over Alternate, vraag me af of uberhaupt iemand nog een pre-order daar heeft staan.
AMD verwacht kennelijk ook een te grote vraag:
nieuws: 'AMD wil dat winkels maximaal één RX 6000-videokaart per klant verkopen'
nieuws: 'AMD wil dat winkels maximaal één RX 6000-videokaart per klant verkopen'
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Jij hebt in ieder geval 1tje met een verwachte leverdatumKoelkie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:30:
[...]
Ik wacht totdat de onderste binnen is voordat ik feest vier.
Net nog maar even Amazon lastig gevallen over mijn 3080 Strix
Kan ik niet aanraden, zoals anderen al gezegd hebben.
"We verkopen dit product niet meer dus ik kan niet inzien of dit nog geleverd wordt. Wil je de bestelling annuleren?"
Alsof ze je geld niet eens willen hebben...
Ik zit in de wachtrij voor een Strix 08080 OC . Bestelling begin oct gemaakt via Azerty.apeters10 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:12:
[...]
Heeft het nog zin om achteraan de rij te sluiten voor de MSI 3080 en de ROG Strix 3080 bij Megekko of Azerty? Of is dit al een verloren zaak?
Wachten wachten en nog meer wachten op product.
Dat betreft heb je niks aan de 1e lijns servicedesk van Amazon haha. Zij kunnen op geen 1 van de vragen antwoord geven. :-P Ik had m'n maar bestelling geannuleerd bij Amazon.koenkokes schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:48:
[...]
Jij hebt in ieder geval 1tje met een verwachte leverdatumIk hoop voor je dat hij geleverd wordt!
Net nog maar even Amazon lastig gevallen over mijn 3080 Strix
Kan ik niet aanraden, zoals anderen al gezegd hebben.
"We verkopen dit product niet meer dus ik kan niet inzien of dit nog geleverd wordt. Wil je de bestelling annuleren?"
Alsof ze je geld niet eens willen hebben...
Qua prijs zijn ze wel ok. De meeste hier wedden toch op meerdere paarden en kopen bij verschillende winkels waaronder Alternate. En dan maar wachten en hopen.pokle312 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:42:
Ik lees zoveel slechte dingen over Alternate, vraag me af of uberhaupt iemand nog een pre-order daar heeft staan.
Welke plek heb je?Lee.. schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:55:
[...]
Ik zit in de wachtrij voor een Strix 08080 OC . Bestelling begin oct gemaakt via Azerty.
Wachten wachten en nog meer wachten op product.
Best wel grappig eigenlijk dat zoveel mensen toch voor de higher end strix/ftw3/enweetikhetallemaal gaan terwijl men zich niet realiseert dan je eigenlijk deze kaarten toch echt wel minimaal met watercooling moet gaan gebruiken om echt wat profijt van de 450-480w powerlimits te kunnen hebben.
Gebruik je air wees gewoon slim neem een tuf o.i.d scheelt je geld/en je haalt er toch niet echt minder fps en het scheeld je stroom. Wil je toch een strix sure doe wat je wil maar wellicht is dit wel even iets om over te denken
Ben je overclocker/watercooling/ln2 ect ja dan heb je idd wat aan de hogere powerlimit.
Misschien ook wel interessant om dit verhaal van techjezus door te nemen (is de review van de ftw3) hier geeft hij het ook al aantal maal duidelijk aan:
Wellicht iets voor mensen om over na te denken
of ook niet
YouTube: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Review: Thermals, Overclocking, Noise, Powe...
Gebruik je air wees gewoon slim neem een tuf o.i.d scheelt je geld/en je haalt er toch niet echt minder fps en het scheeld je stroom. Wil je toch een strix sure doe wat je wil maar wellicht is dit wel even iets om over te denken
Ben je overclocker/watercooling/ln2 ect ja dan heb je idd wat aan de hogere powerlimit.
Misschien ook wel interessant om dit verhaal van techjezus door te nemen (is de review van de ftw3) hier geeft hij het ook al aantal maal duidelijk aan:
Wellicht iets voor mensen om over na te denken
YouTube: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Review: Thermals, Overclocking, Noise, Powe...
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Ik vroeg hem nog om het uit te laten zoeken door iemand die hier wel inzicht in heeft.CyberDonky schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:03:
[...]
Dat betreft heb je niks aan de 1e lijns servicedesk van Amazon haha. Zij kunnen op geen 1 van de vragen antwoord geven. :-P Ik had m'n maar bestelling geannuleerd bij Amazon.
Maar zijn antwoord was nee
Ik laat hem gewoon staan en blijf de rest in de gaten houden.
Hopelijk fixt EVGA zijn EU shop binnenkort...
Same! Ik gaf ook aan, weet iemand anders dit misschien of zou dit doorgezet kunnen worden.koenkokes schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:07:
[...]
Ik vroeg hem nog om het uit te laten zoeken door iemand die hier wel inzicht in heeft.
Maar zijn antwoord was nee
Ik laat hem gewoon staan en blijf de rest in de gaten houden.
Hopelijk fixt EVGA zijn EU shop binnenkort...
- Nee sorry dat kan niet.
Is er een leveringsdatum bekend?
- Nee sorry die is d'r iet.
Komt er nog een andere 3080 op voorraad?
- Nee sorry ik heb geen inzicht hierin. Houd de website in de gaten.
Is er een wachtlijst voor de 3080 kaart?
- Nee, dat kan ik niet zien.
Goed, en bedankt
Ik denk dat de meeste het best weten. Maar wachtrijen voor de duurdere modellen zijn meestal wel korter en het oog wil ook wat. Voor een paar tientjes meer een mooi kleurtje of een LCD is ook wat waard. + no nonsense over clocking. Plug & play is voor velen ook geld waard.William/Ax3 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:05:
Best wel grappig eigenlijk dat zoveel mensen toch voor de higher end strix/ftw3/enweetikhetallemaal gaan terwijl men zich niet realiseert dan je eigenlijk deze kaarten toch echt wel minimaal met watercooling moet gaan gebruiken om echt wat profijt van de 450-480w powerlimits te kunnen hebben.
Wellicht iets voor mensen om over na te denkenof ook niet
![]()
Draait niet allemaal om de max wattage te halen
Zo slecht is de zotac toch ook weer niet?DutchWing schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:57:
[...]
Als je voor zotac gaat ben je wel heel wanhopig
Liever een A-merk zoals Gigabyte / ASUS / MSI / EVGA
Hier een vrij nieuwe review van de zotac 3080.
En je hebt 5jaar registratie...3 standaard en 2 extra na registratie.
YouTube: Is Zotac's Trinity RTX 3080 WORTH $699...?
https://www.tones.be/nl/article/132683
en nog steeds 4 op voorraad voor de lief hebber.
[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 20-10-2020 22:37 ]
Misschien off-topic (sorry daarvoor)... maar een 3080 Gigabyte Aorus M / ASUS ROG Strix / MSI Gaming X Trio zijn toch prima kaarten om te gebruiken zonder waterkoeling als je het gewoon 'normaal' gebruikt? Dus gewoon Plug & Play?William/Ax3 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:05:
Wellicht iets voor mensen om over na te denkenof ook niet
![]()
Ja hoor. Allemaal super sterke kaartenStefanW1995 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:21:
[...]
Misschien off-topic (sorry daarvoor)... maar een 3080 Gigabyte Aorus M / ASUS ROG Strix / MSI Gaming X Trio zijn toch prima kaarten om te gebruiken zonder waterkoeling als je het gewoon 'normaal' gebruikt? Dus gewoon Plug & Play?
Let er wel op dat bij deze kaart de voedingskabels er ondersteboven in moeten tov normale kaarten. Dat maakt cable management een stukje lastiger.Aggressor schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:15:
[...]
Zo slecht kis de zotac toch ook weer niet?
Hier een vrij nieuwe review van de zotac 3080.
YouTube: Is Zotac's Trinity RTX 3080 WORTH $699...?
https://www.tones.be/nl/article/132683
en nog steeds 4 op voorraad voor de lief hebber.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |