Vandaag toch 5 plekjes gezakt voor de MSI trio bij Alternate...
De TUF oc gaming is 11 graden koeler dan de FE.Termy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:40:
Ik heb zitten zoeken of er nou nog 3080 FE beschikbaar gaat komen maar kan er niets over vinden. Iemand hier die weet of die er nog wel gaan komen of dat ik beter voor de ASUS TUF kan gaan (qua prijs vergelijkbaar)?
Eigenlijk leek de FE me wel nuttig ivm de koeler aangezien de prestaties verder vrijwel gelijk leken en ik niet van plan ben ruig te gaan OCen, maar dan moet hij er wel zijn, natuurlijk.
Is dit voor dezelfde kaart? De Asus24GB D6X RTX 3090 TUF GAMING.Rockxas schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
Ik zie dat jij hem gisteren al besteld had, bij mij staat er nog in behandeling en mijn bestel datum was 28.09? Wat gaat hier mis bij Alternate? Want ik sta alsnog op positie 14.
Want toen ik hem gisteren morgen bestelde en mijn positie controleerde stond ik op nr 1.
[ Voor 10% gewijzigd door michel11 op 07-10-2020 12:47 ]
Ooo nee leek er alleen op, want ik heb de ASUS GeForce RTX 3090 ROG STRIX GAMING. Ben benieuwd of die dan ook bij die levering zitten aangezien het asus is.michel11 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:46:
[...]
Is dit voor dezelfde kaart? De Asus24GB D6X RTX 3090 TUF GAMING.
I wish!Rockxas schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:48:
[...]
Ooo nee leek er alleen op, want ik heb de ASUS GeForce RTX 3090 ROG STRIX GAMING. Ben benieuwd of die dan ook bij die levering zitten aangezien het asus is.
Ik sta zelf op nummer 12 bij alternate van de Asus24GB D6X RTX 3090 ROG-STRIX GAMING.
Zit nog geen enkele beweging in sinds 24 september (behalve dat 1 bestelling gecanceled was dan)
Who`s afraid of a little thunder?
Ja, ok, maar ik bedoelde voor de kast temps. De reviews die ik heb gelezen/gezien geven aan dat de FE wel gunstiger is voor de rest van je systeem. Ik heb hier op het moment wat moeite mee met m'n STRIX 1080 Ti, die zit in een soort hot pocket lijkt het, ondanks bergen case fans.loool3 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:45:
[...]
De TUF oc gaming is 11 graden koeler dan de FE.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
mijn MSI 3080 trio x is net verzonden door alternatemicmulder schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:44:
Vandaag toch 5 plekjes gezakt voor de MSI trio bij Alternate...
Ik sta op 5e plek voor TUF OC bij Informatique, Nu maar afwachten of hun ook kaarten geleverd krijgen

Zojuist de Zotac 3080 AMP Holo bij Informatique besteld, ben de eerste.
Heeft iemand een idee of deze kaart al uitgeleverd wordt en zo niet, wanneer deze uit zou moeten komen?
Heeft iemand een idee of deze kaart al uitgeleverd wordt en zo niet, wanneer deze uit zou moeten komen?
Ik sta bij Alternate nu 26e voor de Gigabyte Gaming OC, lijkt erop dat er nog steeds uitleveringen/annuleringen plaatsvinden, stiekem komt het nu in de buurt! Helemaal happy! Dan kan ik eindelijk een nieuwe pc gaan bestellen.
Ik ben vandaag maar liefst 29 plekken gestegen voor de Ventus bij Alternate. Vanochtend gecheckt, stond ik nog op 49, en nu dus 20.
Wilde laten weten dat mijn order bij alternate van de Asus Strix OC 3080 zojuist is behandeld en naar status uitgeleverd staat.
Ik stond zelf op plek 8.
Ik stond zelf op plek 8.
Check je spamboxmichel11 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:27:
Net even mijn bestelling op ALTERNATE gecontroleerd en zie daar.... Deze staat op uitgeleverd. Maar nog geen mail ontvangen hiervan.[Afbeelding]
Ik stond wel op nr 1 op de lijst.
Bij MEGEKKO is er voor de VGA ASUS Geforce RTX 3090 ROG-STRIX-RTX3090-24G-GAMING nog niets veranderd.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EoCdu6aAcie277WvPPhMNI1h.png?f=user_large)
Sta nog steeds 8ste vanaf het eerste moment dat deze te pre-orderen was.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EoCdu6aAcie277WvPPhMNI1h.png?f=user_large)
Op drie weken alleen Gigabyte? Djeezes. Is er iets gezegd over Asus?predator0235 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:13:
[...]
Ik denk dat de Zotacs binnenkort ook wel terug binnenkomen, Tones verwacht die ook. Momenteel hebben ze enkel wat Gigabyte gekregen (om de preorders te voldoen of enkelen daarvan).
Het schijnt dat Megekko pas rond 18:00-19:00 de verzendingen verwerkt. Bron: andere tweakers.michel11 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:04:
Bij MEGEKKO is er voor de VGA ASUS Geforce RTX 3090 ROG-STRIX-RTX3090-24G-GAMING nog niets veranderd.
[Afbeelding]
Meestal om 18:03zar schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:07:
[...]
Het schijnt dat Megekko pas rond 18:00-19:00 de verzendingen verwerkt. Bron: andere tweakers.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Bij AMAZON.NL gebeurt ook niet veel.
:fill(white):strip_exif()/f/image/SyRcCn2UOOOLJNQolGyMKeqx.png?f=user_large)
Besteld op 19-09 maar helemaal nog niets gehoord van AMAZON.
:fill(white):strip_exif()/f/image/SyRcCn2UOOOLJNQolGyMKeqx.png?f=user_large)
Besteld op 19-09 maar helemaal nog niets gehoord van AMAZON.
MSI Ventus 3080 OC bij Alternate gezakt van 99 naar 70 vandaag!
Oh Sorry al gemeld..
Oh Sorry al gemeld..
[ Voor 16% gewijzigd door Okasha op 07-10-2020 13:11 ]
Sorry dat was voor informatique. Voor tones nog niets, hebben enkel MSI en ASUS en nu ook Zotac.steaktartaar schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:06:
[...]
Op drie weken alleen Gigabyte? Djeezes. Is er iets gezegd over Asus?
Zojuist weer een plekje gezakt voor de STRIX 3080 OC bij Alternate.
Zouden ze toch meer dan 10 kaarten ontvangen hebben?
Hopelijk. Nog steeds geen nieuws over mijn Inno3D X4 😤zar schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:07:
[...]
Het schijnt dat Megekko pas rond 18:00-19:00 de verzendingen verwerkt. Bron: andere tweakers.
Denk dat we met deze twee meetpunten met enige zekerheid kunnen zeggen dat Alternate vandaag 29 Ventussen binnen heeft gekregen.Okasha schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:11:
MSI Ventus 3080 OC bij Alternate gezakt van 99 naar 70 vandaag!
Oh Sorry al gemeld..
nr 2 bij informatique voor de Zotac trinity...
Ben zelf ook nog 1 plek gezakt (naar 131, hoop dat ik 'm voor de zomer binnen heb, wordt nog spannend in dit tempo). Gok dat het iemand was die zag dat ze er vandaag maar 10 hadden binnen gekregen en maar heeft opgegevensvdham schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:12:
Zojuist weer een plekje gezakt voor de STRIX 3080 OC bij Alternate.
Mijn 3080 Ventus bij Alternate staat op uitgeleverd. Nog geen mailtje maar dat zal wel komen, ik stond op nummer 4 trouwens.
Voor mensen die van plan zijn op Megekko te bestellen. Ik heb zojuist 2 orders geplaatst en dit zijn de actuele wachtrijen
Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G
(Plek 41/41)
Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING
(Plek 64/64)
Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G
(Plek 41/41)
Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-O10G-GAMING
(Plek 64/64)
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Yes Alternate heeft weer 5 stuks MSI 1080 Gaming X Trio binnen gehad. Ben van 12 naar 7 verschoven
Weet iemand wat meer over de levertijden van Inno3D 3080 X4 bij Alternate?
Ik heb deze kaart direct gekocht bij Launch. Ik sta al sinds de tool online staat op plek 6.
ik heb ook de X3 besteld. ben 1 plekje gedaald door een annulering een week geleden.
Ik heb deze kaart direct gekocht bij Launch. Ik sta al sinds de tool online staat op plek 6.
ik heb ook de X3 besteld. ben 1 plekje gedaald door een annulering een week geleden.
[ Voor 20% gewijzigd door lord taken1 op 07-10-2020 13:31 ]
Ik ben benieuwd of er, zoals MeGekko aangeeft, meerdere leveringen per week zijn voor wat betreft ASUS kaarten.
Zijn er de afgelopen periode meerdere leveringen in één week van de TUF kaarten geweest? Dat zou voor de STRIX dan wellicht ook het geval kunnen zijn...
Wishful thinking
Zijn er de afgelopen periode meerdere leveringen in één week van de TUF kaarten geweest? Dat zou voor de STRIX dan wellicht ook het geval kunnen zijn...
Wishful thinking

Ik betreur dat je waarschijnlijk gelijk hebtivarkentje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:19:
[...]
Ben zelf ook nog 1 plek gezakt (naar 131, hoop dat ik 'm voor de zomer binnen heb, wordt nog spannend in dit tempo). Gok dat het iemand was die zag dat ze er vandaag maar 10 hadden binnen gekregen en maar heeft opgegeven

5 plekken gezakt bij Alternate met de MSI 3080 X Trio. Nog even en ik zit onder de 100

[ Voor 12% gewijzigd door Pezz op 07-10-2020 13:31 ]
Geen annuleringen. Er zijn daadwerkelijk 5 uitgeleverdPezz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:30:
5 plekken gezakt bij Alternate met de MSI 3080 X Trio. Nog even en ik zit onder de 100
Ja zag het nadat ik gepost had.SpX schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:31:
[...]
Geen annuleringen. Er zijn er daadwerkelijk 5 uitgeleverd

Rond welke uur had je besteld/bevestiging?marco-ruijter schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:24:
Yes Alternate heeft weer 5 stuks MSI 1080 Gaming X Trio binnen gehad. Ben van 12 naar 7 verschoven
Ik ben een wachtende bij Alternate.Be en wij zien geen queue, dus probeer zo een ideetje te krijgen
Helaas hebben ze niets ontvangen van Asus.. vanmorgen gevraagd.sinova79 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:54:
Ik sta op 5e plek voor TUF OC bij Informatique, Nu maar afwachten of hun ook kaarten geleverd krijgen
Heeft iemand inzage in de wachtrij voor ASUS 3080 TUF OC en Non OC bij Megekko?
OC is 64prodygee schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:41:
VGA Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-10G-GAMING is 125prodygee schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:41:
Dat geeft de burger toch moed! een levering van 29 kaarten in 1 klap. Als dit de volumes zijn de komende weken, gaat het vlug de goede kant op. Maar geen garantie voor de toekomst natuurlijk.jorgen83 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:16:
[...]
Denk dat we met deze twee meetpunten met enige zekerheid kunnen zeggen dat Alternate vandaag 29 Ventussen binnen heeft gekregen.
Megekko update:
Asus, Woensdag 7-10 zijn er enkele tientallen Asus RTX 3080 kaarten geleverd en wel de Asus RTX 3080-TUF-O10G en STRIX O10G, er is goede hoop op nog meer leveringen in de loop van de week, maar geen zekerheid.
Asus, Woensdag 7-10 zijn er enkele tientallen Asus RTX 3080 kaarten geleverd en wel de Asus RTX 3080-TUF-O10G en STRIX O10G, er is goede hoop op nog meer leveringen in de loop van de week, maar geen zekerheid.
Is er ergens al iets gezegd over de asus TUF 3090? Meende dat ik ergens 14-10 gezien heb maar, maar Megekko zelf zegt er vooralsnog niets specifieks over.prodygee schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:58:
Megekko update:
Ja, mooi jammer. Ik heb namelijk een gewone 10G en dan wordt nu op de dag van verzending het statement veranderd in O10Gprodygee schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:58:
Megekko update:
En ik maar hopen donderdag eindelijk weer te kunnen gamen
Een indicatie voor degene die bij Informatique een Gigabyte RTX 3080 Gaming OC hebben gekocht: ik heb gister besteld en sta nu op plaats 8.
Wat een update... Dus voor Asus kunnen ze precies zeggen welke modellen worden geleverd maar voor Inno3D en andere merken niet
pfff jammer dat het geen rtx 3080 is : (
Ik heb een Asus strix 3080 OC besteld 17/09 15h08 betaal bevestiging gekregen.DiZhO schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:37:
[...]
Rond welke uur had je besteld/bevestiging?
Ik ben een wachtende bij Alternate.Be en wij zien geen queue, dus probeer zo een ideetje te krijgen
Nog geen verandering op m'n bestelling.
Heeft iemand al de Eagle in het wild gezien...?
Sinds launch 0wesselus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:07:
Alleen een keer bij Bitwit op youtube.. Maar in het echt nog niet.wesselus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:07:
Het wordt toch eens tijd dat Alternate zijn communicatie update, sinds 25-09 geen update is ver beneden de maat ! Wel zie ik dat er 10 stuk zijn uitgeleverd aangezien ik voor de Asus 3080 strix rog OC van plek 56 naar 46 ben gegaan. Maar een indicatie zoals Megekko zou fijn zijn.
mee eens. ik heb een klacht ingediend vanwege de extreem slechte communicatie. je krijgt elke keer het standaard antwoord terug,jokko schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:09:
Het wordt toch eens tijd dat Alternate zijn communicatie update, sinds 25-09 geen update is ver beneden de maat ! Wel zie ik dat er 10 stuk zijn uitgeleverd aangezien ik voor de Asus 3080 strix rog OC van plek 56 naar 46 ben gegaan. Maar een indicatie zoals Megekko zou fijn zijn.
Gewoon een slechte klantenservice, dat zie je ook op veel online reviews van defecte producten etc die terug gestuurd moesten worden.
Helemaal mee eens.jokko schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:09:
In de ochtend heb ik een mail verstuurd voor meer info. Zelfs daar heb ik nog geen reactie op gekregen. Service bij Alternate is blijkbaar ver te zoeken.
Ik heb dit al aangegeven bij alternate support om iedergeval hun "RTX informatie" pagina beter te updaten en had al gevraagd of er teminste indicaties geposts zouden kunnen worden zoals Megekko en eventueel met updates wat er al ontvangen is en geleverd is.jokko schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:09:
wat zo een beetje iedere andere webshop doet op deze aardbodem
het is in ieder geval doorgezet naar de juiste afdeling als ik deze email zo lees.
/f/image/JCIl5JRH69QyvVnAaiim3NHk.png?f=fotoalbum_large)
Who`s afraid of a little thunder?
Nja die radio stilte om de non-OC was genoeg om toch ook maar een OC pre erbij te gooien. Ach wat we er wel niet voor over hebben.RalphvG schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
131 as we speak. De non-OC was geloof ik iets korter. Als je nog in de markt bent voor een van beide is de tweede waarschijnlijk een betere keuze (die zullen komende week ook binnen gaan komen en waarschijnlijk in relatief grote aantallen).
Edit: iets korter = ongeveer de helft de laatste keer dat ik hem zag langskomen.
Nu zowat elk merk al in de EU wat 3080 kaarten geleverd heeft begint EVGA ook met het bevoorraden naar de EU
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jabRe6lzywvbIk3EN7TfhXKU.jpg?f=user_large)
Nog even geduld.
In de US zijn blijkbaar flinke drops terwijl we in de EU genoegen moeten nemen met 'het komt eraan'
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jabRe6lzywvbIk3EN7TfhXKU.jpg?f=user_large)
Nog even geduld.
In de US zijn blijkbaar flinke drops terwijl we in de EU genoegen moeten nemen met 'het komt eraan'
[ Voor 12% gewijzigd door schumi1986 op 07-10-2020 14:25 ]
Zitten ze op dat container schip in de achtergrond?schumi1986 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:20:
Nu zowat elk merk al in de EU wat 3080 kaarten geleverd heeft begint EVGA ook met het bevoorraden naar de EU
[Afbeelding]
Nog even geduld.
Ben benieuwd hoeveel precies dit er zijn en wanneer de wachtrij wordt geupdate. Sta op plekje 44 van de 64 mensen. Dat wordt vandaag een paar keer checken!prodygee schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:58:
Megekko update:
PSN/Steam: Xamsix
Shit zeg:(, ook beide versies. Staat nog wel steeds 1 tot 3 werkdagen levertijd.Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:24:
Datum bij Copaco is zojuist aangepast naar 09-11-2020.
Ik ga hem cancellen.
[ Voor 20% gewijzigd door Beefcakie op 07-10-2020 14:26 ]
Wachtrij update is pas vanaf 1800 bespaar jezelf de moeite.Xamsix schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:23:
[...]
Ben benieuwd hoeveel precies dit er zijn en wanneer de wachtrij wordt geupdate. Sta op plekje 44 van de 64 mensen. Dat wordt vandaag een paar keer checken!
Ah thanks, dat wist ik niet!EgoInvicto schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:25:
[...]
Wachtrij update is pas vanaf 1800 bespaar jezelf de moeite.
PSN/Steam: Xamsix
Ik heb zelf op zondag een MSI 2080 Gaming X trio besteld op amazon.nl, maar er zit nog geen beweging in. Ik geloof er wel in dat zij pas wat online zetten als verwacht wordt dat er op relatief korte termijn voldoende levering volgt. We gaan het zien!
That being said, ik vind wel echt dat steen en been geklaag hier op de webshops nergens over gaan (ook verboden onder het zero tolerance beleid, maar dat terzijde). Er is gewoon een groot tekort en niemand heeft fatsoenlijke info. Ik kijk ook een paar keer per dag of er beweging in zit en hoop dat ik snel aan de beurt ben. Webshops in NL hebben nota bene wachtrij tools gemaakt om de mensen iets van rust te geven. Nu moeten ze schijnbaar iedere dag wakker worden met de missie om tot op de bodem uit te zoeken of er nieuws is over de videokaart die Pietje of Jantje vorige week heeft besteld. Alsof die mensen niets beters te doen hebben en ze op wat voor manier dan ook verantwoordelijk zijn voor de logistieke rotzooi die Nvidia en partners ervan gemaakt hebben.
Nividia, fabrikanten, leveranciers, iedereen houdt zijn mond of weet niet wat er gaat gebeuren. Je hebt willens en wetens een pre-order geplaatst en daarvoor betaald in de hoop deze zo snel mogelijk te krijgen. Dat het zo erg zou zijn konden we op voorhand niet voorspellen, maar het is nu eenmaal zo. Zodra er nieuws is hoor je het vanzelf en als je het geluk hebt dat jouw kaart binnenkomt en je vooraan staat in de wachtrij dan hoor je dat net zo goed.
Ik vind het interessant om in de gaten te houden wat er dagelijks binnen komt en uitgeleverd wordt doordat members verzendbevestigingen krijgen of er opeens ergens op een site iets binnenkomt of direct leverbaar blijkt. Dat geklaag en dagelijks mailen naar webshops en dergelijke is wat mij betreft ruis op de lijn. Helaas overstelpt de ruis de waardevolle informatie in dit topic geregeld. /rant
That being said, ik vind wel echt dat steen en been geklaag hier op de webshops nergens over gaan (ook verboden onder het zero tolerance beleid, maar dat terzijde). Er is gewoon een groot tekort en niemand heeft fatsoenlijke info. Ik kijk ook een paar keer per dag of er beweging in zit en hoop dat ik snel aan de beurt ben. Webshops in NL hebben nota bene wachtrij tools gemaakt om de mensen iets van rust te geven. Nu moeten ze schijnbaar iedere dag wakker worden met de missie om tot op de bodem uit te zoeken of er nieuws is over de videokaart die Pietje of Jantje vorige week heeft besteld. Alsof die mensen niets beters te doen hebben en ze op wat voor manier dan ook verantwoordelijk zijn voor de logistieke rotzooi die Nvidia en partners ervan gemaakt hebben.
Nividia, fabrikanten, leveranciers, iedereen houdt zijn mond of weet niet wat er gaat gebeuren. Je hebt willens en wetens een pre-order geplaatst en daarvoor betaald in de hoop deze zo snel mogelijk te krijgen. Dat het zo erg zou zijn konden we op voorhand niet voorspellen, maar het is nu eenmaal zo. Zodra er nieuws is hoor je het vanzelf en als je het geluk hebt dat jouw kaart binnenkomt en je vooraan staat in de wachtrij dan hoor je dat net zo goed.
Ik vind het interessant om in de gaten te houden wat er dagelijks binnen komt en uitgeleverd wordt doordat members verzendbevestigingen krijgen of er opeens ergens op een site iets binnenkomt of direct leverbaar blijkt. Dat geklaag en dagelijks mailen naar webshops en dergelijke is wat mij betreft ruis op de lijn. Helaas overstelpt de ruis de waardevolle informatie in dit topic geregeld. /rant
Haha scherp, maar nee dat schip zit al vol met asus msi en gigabytethom.vanheugten schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:23:
[...]
Zitten ze op dat container schip in de achtergrond?
Ik ben 1! plek opgeschoven van 12 naar 11 bij alternate voor XC3 gaming. Zou alternate er dan echt maar 1 hebben gekregen met de grote beloftes van EVGA? Dan zou ik wel teleurgesteld zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door lukjah op 07-10-2020 14:29 ]
Asus strix 3080 oc bij alternate ben ineens van 22 naar 12 opgeschoven dus levering per tien kaarten neem ik aan
Misschien zelfs een annuleringlukjah schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:27:
Toevallig ben ik het afgelopen uur 1! plek opgeschoven van 12 naar 11 bij alternate voor XC3 gaming. Zou alternate er dan echt maar 1 hebben gekregen met de grote beloftes van EVGA? Dan zou ik wel teleurgesteld zijn.
Dat hoop ik dan maar, anders gaat het nog tot maart duren...
Iemand info hoeveel EVGAs andere webshops in EU hebben binnengekregen?
0lukjah schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:30:
[...]
Dat hoop ik dan maar, anders gaat het nog tot maart duren...
Iemand info hoeveel EVGAs andere webshops in EU hebben binnengekregen?
Ik ben vandaag van 342 naar (inmiddels) 330 gegaan. Goede hoop op volgende week binnenJF050 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:28:
Asus strix 3080 oc bij alternate ben ineens van 22 naar 12 opgeschoven dus levering per tien kaarten neem ik aan
https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs
UK anders wel wat.
/f/image/32xvZjNSVAwnR3VQndAxOoBq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7ILVQWl0IQbKxq6v5EaQxTtf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 62% gewijzigd door akaash00 op 07-10-2020 14:34 ]
Ik ben er wel van overtuigd dat die beloftes deels kloppen, in de US worden blijkbaar echt gigantische drops door EVGA gedaan.lukjah schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:27:
Ik ben 1! plek opgeschoven van 12 naar 11 bij alternate voor XC3 gaming. Zou alternate er dan echt maar 1 hebben gekregen met de grote beloftes van EVGA? Dan zou ik wel teleurgesteld zijn.
Dat zullen ze ook wel in de EU van plan zijn alleen als er vragen over voorraad in de EU gesteld worden hebben ze het telkens over volgende week...
Grapjaskevintjuh93 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:32:
[...]
Ik ben vandaag van 342 naar (inmiddels) 330 gegaan. Goede hoop op volgende week binnen![]()
Daar staat dus ook dat ze een nieuwe lichting vandaag t/m vrijdag verwachten. We blijven dan maar hopen.
Maak daar maar eind november van.kevintjuh93 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:32:
[...]
Ik ben vandaag van 342 naar (inmiddels) 330 gegaan. Goede hoop op volgende week binnen![]()
Och jezus nou niet lullig bedoelt maar dan wacht je wel tot volgend jaar😢. Hoop het niet voor je🙏🏽kevintjuh93 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:32:
[...]
Maak daar maar eind december van

Maar klopt deze info?
Op het EVGA forum staan redelijk wat topics over leveringen in de EU. En blijkbaar heeft ook in de UK nog niemand een EVGA kaart gezien.
Gelukkig geen haast. Ik bouw lekker mijn nieuwe PC met mijn huidige videokaart om deze later te vervangen. Toch mooi dat er straks wordt aangebeld terwijl je niets meer verwacht om vervolgens mega hyped uit te pakken
Heb om kwart voor 3 (kwartier voor officiële launch dus) een preorder geplaatst op alternate.nl voor de MSI 3080 trio, maar aangezien in Belg ben werd er een offerte beloofd, omdat ze de verzendkosten moesten berekenen. LOL
2u later offerte binnen, deze betaald en die werd dan pas 5 dagen daarna bevestigd.
Resultaat: Plaats 560+, intussen plaats 507. Vooral annuleringen neem ik aan. Ik heb geen haast, gezien ik ook ga kijken wat de Ryzen CPU's op tafel gaan zetten. Maar vraag me af of dit nog wel voor 2020 zal zijn
2u later offerte binnen, deze betaald en die werd dan pas 5 dagen daarna bevestigd.
Resultaat: Plaats 560+, intussen plaats 507. Vooral annuleringen neem ik aan. Ik heb geen haast, gezien ik ook ga kijken wat de Ryzen CPU's op tafel gaan zetten. Maar vraag me af of dit nog wel voor 2020 zal zijn
ouchhh, das wel behoorlijke pijnlijke gang van zaken.xinergie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:42:
Heb om kwart voor 3 (kwartier voor officiële launch dus) een preorder geplaatst op alternate.nl voor de MSI 3080 trio, maar aangezien in Belg ben werd er een offerte beloofd, omdat ze de verzendkosten moesten berekenen. LOL

Ik sta 7e voor de XC3 gaminglukjah schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:27:
Ik ben het totaal niet eens dat Alternate verkeerd bezig is. Je kunt met de tool zien waar je in de rij staat en zo kun je ook zien hoeveel kaarten er ongeveer worden geleverd. Wij als irritante kinderen in de achterbank vragen steeds "zijn we er al?" en Alternate moet elke dag/week een voorspelbaar antwoord geven.
Het gaat nu eenmaal om een pre-order van een zeer beperkt product met een chaotische launch. Dat is bekend en daar kunnen we niets aan doen. En als Alternate zegt dat ze over enkele dagen een X aantal kaarten van merk X krijgt, heeft dat relatief weinig waarde. Natuurlijk is het fijn om te weten, maar belangrijk zou ik het niet noemen. Ze hoeven bovendien geen rekening te houden met de klanten die drie verschillende kaarten hebben besteld om er twee te cancelen, want dat is geen typisch consumentengedrag.
Alternate is wat mij betreft de meest klantvriendelijke winkel, want ze respecteren min of meer de oorspronkelijke prijs van de kaarten. Andere winkels vragen 100 euro extra en geven grof gezegd 10 euro extra aan klantenservice. Prima voor de mensen die goed verdienen en graag 1e klas reizen, maar voor de rest is dat niet zo aantrekkelijk.
Het gaat nu eenmaal om een pre-order van een zeer beperkt product met een chaotische launch. Dat is bekend en daar kunnen we niets aan doen. En als Alternate zegt dat ze over enkele dagen een X aantal kaarten van merk X krijgt, heeft dat relatief weinig waarde. Natuurlijk is het fijn om te weten, maar belangrijk zou ik het niet noemen. Ze hoeven bovendien geen rekening te houden met de klanten die drie verschillende kaarten hebben besteld om er twee te cancelen, want dat is geen typisch consumentengedrag.
Alternate is wat mij betreft de meest klantvriendelijke winkel, want ze respecteren min of meer de oorspronkelijke prijs van de kaarten. Andere winkels vragen 100 euro extra en geven grof gezegd 10 euro extra aan klantenservice. Prima voor de mensen die goed verdienen en graag 1e klas reizen, maar voor de rest is dat niet zo aantrekkelijk.
Waaat? Moet je ze voor de gein eens bellen.I dare you.Die gasten nemen never op.Of de hoorn wordt er gewoon opgeflikkerd.NoThankYou schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:46:
Daar 1 keer een bak laten bouwen, nooit meer.
Klantenservice bestaat niet daar.Echt een drama zaak.
En met de 3080/90 reeks hebben ze het voor een hoop mensen ook verziekt, terecht dat men niet happy is met deze toko.
Goed verhaal, maar Alternate heeft 40 minuten voor de launch ook mijn RTX 3080 kaart met 180 euro verhoogd!NoThankYou schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:46:
Ik ben het totaal niet eens dat Alternate verkeerd bezig is. Je kunt met de tool zien waar je in de rij staat en zo kun je ook zien hoeveel kaarten er ongeveer worden geleverd. Wij als irritante kinderen in de achterbank vragen steeds "zijn we er al?" en Alternate moet elke dag/week een voorspelbaar antwoord geven.
Op dit punt zijn ze dus gelijk aan de andere shops, daar van akte!
Ik had ook interesse in een 3080 en na even snel rondgekeken te hebben naar de verschillen in AIB-kaarten leek mij de MSI 3080 Gaming X Trio een goede prijs-kwaliteitverhouding.
Ik heb een paar dagen geleden ook al een Pixel 5 gepre-orderd dus ook nog een 3080 erbij wordt misschien een beetje duur deze maand, en als ik alle perikelen lees hier is het misschien maar goed ook voor mijzelf
Een goede oefening om mijn geld even tot einde maand wanneer loon weer binnenkomt, bij me te houden en eens kijken hoe de zaken tegen die tijd staan.
Ik heb een paar dagen geleden ook al een Pixel 5 gepre-orderd dus ook nog een 3080 erbij wordt misschien een beetje duur deze maand, en als ik alle perikelen lees hier is het misschien maar goed ook voor mijzelf
Een goede oefening om mijn geld even tot einde maand wanneer loon weer binnenkomt, bij me te houden en eens kijken hoe de zaken tegen die tijd staan.
Niet helemaal mee eens. Als consument is wachten niet erg als je een idee hebt hoe lang het nog gaat duren. Of ik een week of een paar maanden moet wachten, geeft mij mogelijkheden om mijn plan(nen) te wijzigen.NoThankYou schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:46:
.... En als Alternate zegt dat ze over enkele dagen een X aantal kaarten van merk X krijgt, heeft dat relatief weinig waarde. Natuurlijk is het fijn om te weten, maar belangrijk zou ik het niet noemen.
...
Het is een kleine moeite om aan tegeven hoeveel er besteld zijn en of er zicht is op de levering.
Misschien vindt jij het niet erg om in de rij te staan als je niet eens weet of er ooit beweging in zal komen. Ik niet in ieder geval.
Ben blij dat Megekko af en toe updates geeft
Ik sta ook in de queue bij Alternate. Ik waardeer het dat ze zich houden aan de msrp maar ze zouden zeker wat duidelijker kunnen communiceren. Om via de chatbot te moeten achterhalen op welke plek je staat is niet handig. Ze kunnen uiteraard geen levertijd noemen maar ze zouden wel bij het bestellen vooraf kunnen aangeven op welke plek je (ongeveer) terecht komt, en dat ook bij je bestelling weergeven zonder naar de chatbot te moeten gaan.NoThankYou schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:46:
...
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Er is gewoon een Wachtrij tool https://www.alternate.nl/html/content.html?docId=42595 mits je een odernummer hebtAllard schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:58:
[...]
Ik sta ook in de queue bij Alternate. Ik waardeer het dat ze zich houden aan de msrp maar ze zouden zeker wat duidelijker kunnen communiceren. Om via de chatbot te moeten achterhalen op welke plek je staat is niet handig. Ze kunnen uiteraard geen levertijd noemen maar ze zouden wel bij het bestellen vooraf kunnen aangeven op welke plek je (ongeveer) terecht komt, en dat ook bij je bestelling weergeven zonder naar de chatbot te moeten gaan.
WTF die van mij staat op uitgeleverd, geen mail of wat dan ook gehad stond op plek 26 voor MSI ventus
bijzonder zeg , maar is dus onderweg
(alternate dus)
update 15:12 mail is net binnen
bijzonder zeg , maar is dus onderweg
update 15:12 mail is net binnen
[ Voor 10% gewijzigd door killer2 op 07-10-2020 15:12 ]
aan een wachtrij tool heb je ook niks als je totaal niet weet wanneer ze geleverd krijgen en of ze uberhaupt wat in bestelling hebben staan voor je.Sven02 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
Er is gewoon een Wachtrij tool https://www.alternate.nl/html/content.html?docId=42595 mits je een odernummer hebt
Waarom kunnen andere webshops wel aangeven wat ze verwachten en een alternate niet? het is niet zo dat alternate een klein winkeltje is ofzo.
Wow jij hebt enorm VEEL geluk gehad. Volgens andere was de queue met 26 gedaald vandaag. Dus jij hebt de laatste kaart van die zending. Congratskiller2 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:02:
WTF die van mij staat op uitgeleverd, geen mail of wat dan ook gehad stond op plek 26 voor MSI ventus
bijzonder zeg , maar is dus onderweg(alternate dus)
Wij wachten nog even verder

Net mail van bevestiging verzending gekregen van ALTERNATE
Let op: Uw zending is mogelijk pas over enige tijd te volgen via Track & Trace.
Hieronder treft u een overzicht aan van de verzonden artikelen:
-------------------------------------------------
1 x JIXV0S00 Asus24GB D6X RTX 3090 TUF GAMING
Nu te hopen dat DHL snel levert en ik deze morgen kan inbouwen.
Let op: Uw zending is mogelijk pas over enige tijd te volgen via Track & Trace.
Hieronder treft u een overzicht aan van de verzonden artikelen:
-------------------------------------------------
1 x JIXV0S00 Asus24GB D6X RTX 3090 TUF GAMING
Nu te hopen dat DHL snel levert en ik deze morgen kan inbouwen.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |