Mensen, die beste man heeft al gereageerd dat hij alleen voor de USA/Canada inzicht heeft en niet voor andere markten. Ijdele hoop.....
Ja, zelfde probleem en ook zonder bescherming verzonden.Stefanoviic schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:16:
Gister m'n 3090 FE binnen gekregen. Gewoon verstuurd in de GPU doos met een adres sticker erop. Kansloos! Doos helemaal onder de krassen en sticker materiaal. Lekker met verkopen straks als ik wil upgraden... Geen andere doos eromheen, echt balen (buren hebben hem aangenomen).
Kaart ziet er verder nog prima uit alleen vind dat de kaart super erge coilwhine heeft (zelfs in game menu), iemand ook problemen hier mee? Aangesloten op een nieuwe PSU (RM850X)
Ik heb een super stil systeem en gewoon op desktop van zowel windows als linux een hele erge coilwhine aangesloten op seasonic prime 1000
De kaart gaat terug en ik wacht wel even tot rdna2.
Ik weet niet of iemand het al had gelinked. Maar dit is de actuele status van Scan in de UK.
https://external-preview....3b9a3fbc42144060f625122cc
Lijkt mij dat die paar honderd MSI Gaming X Trio's bij alternate ook niet any time soon gaan komen.
https://external-preview....3b9a3fbc42144060f625122cc
Lijkt mij dat die paar honderd MSI Gaming X Trio's bij alternate ook niet any time soon gaan komen.
Gisteren is mijn MSI Ventus op de post gedaan door CDROMLand, ik was nr 3 op de wachtlijst.
Komt (hopelijk) vandaag binnen
.
Komt (hopelijk) vandaag binnen
Ja echt balen, lees dat coilwhine wel na paar weekjes weg kan gaan. Wacht het even af, anders ook RMAdolby schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:29:
[...]
Ja, zelfde probleem en ook zonder bescherming verzonden.
Ik heb een super stil systeem en gewoon op desktop van zowel windows als linux een hele erge coilwhine aangesloten op seasonic prime 1000
Damn, dat zuigt zeg. Wat een flater.dolby schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:29:
[...]
Ja, zelfde probleem en ook zonder bescherming verzonden.
Dit is een externe verkoper, heeft dus niets met Amazon te maken. Maar inderdaad... nog steeds kansloosJumpman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:11:
[...]
Vandaag in de e-mail van Amazon.de:
Beste Jumpman,
We hebben goed nieuws; het item dat je wilde hebben, is nu beschikbaar op Amazon.de. Wees er snel bij: we kunnen niet garanderen dat we het lang op voorraad zullen hebben.
ZOTAC Gaming GeForce RTX 3080 Trinity Prijs: € 1.548,51.
Te triest voor woorden...
Zullen we er anders nog even een webshop bij nemen die ook aangeeft dat je wel heeeeel veel blij mag zijn want de kaart kost normaal....komt ie.... € 1499,00 !Dutchy007 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:50:
[...]
Dit is een externe verkoper, heeft dus niets met Amazon te maken. Maar inderdaad... nog steeds kansloos
:strip_exif()/f/image/MdXsBNtORiWDXAG96AySAiTd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zojuist mijn 3090FE binnen gekregen. Ditmaal mét omdoos!
Geen extra materiaal tussen de doos en de omdoos dus nog niet optimaal beschermd, maar het ziet er allemaal keurig uit.
Geen extra materiaal tussen de doos en de omdoos dus nog niet optimaal beschermd, maar het ziet er allemaal keurig uit.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Dan zal die eerste batch er dus snel snel uit gegaan zijn.. daarna zullen er wat mensen bij digital river op hun kop gehad hebben..coptician schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:52:
Ik heb zojuist mijn 3090FE binnen gekregen. Ditmaal mét omdoos!
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Denk je dat bij digital river iemand op zijn kop krijgt? Dit zijn bedrijven die jarenlang prutwerk als dienstverlening heeft. En niemand die er wat aan doet.spartacusNLD schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:57:
[...]
Dan zal die eerste batch er dus snel snel uit gegaan zijn.. daarna zullen er wat mensen bij digital river op hun kop gehad hebben..
353, elke dag een plekje verder. Met dit tempo heb ik over een jaar mijn TUF 3080
Ik begin langzaamaan mensen die boven MSRP betalen te snappen...

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...
Waar heb je je GPU besteldSaferSephy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:01:
353, elke dag een plekje verder. Met dit tempo heb ik over een jaar mijn TUF 3080![]()
Alternate
ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...
Als ik dan toch bezig ben, laat ik het volgende dan ook nog maar even delen als mijn 50 cents aan de medetweakers... laat ik vooraf nog even zeggen dat het niet mijn intentie is om iets of iemand naar beneden te halen, maar wanneer iets niet helemaal in de haak is moet dat ook wel gezegd kunnen worden..
EEN webshop geeft aan elke dag met de leveranciers bezig te zijn voor ons en ons te voorzien van updates, wat ze dan geplaatst hebben op 25 september en geen aanvulling meer op is geweest (en ja, "komende week nog niet" bv is ook een status update)
Dan de informatie/vragen hoek van die webshop:
V: Ik heb reeds een order geplaatst, wanneer ontvang ik mijn bestelling?
A: Door de grote hoeveelheid bestellingen die wij hebben ontvangen en de beperkte beschikbaarheid vanuit NVIDIA, kunnen wij je helaas niet van concrete informatie voorzien.
- grote hoeveelheid bestellingen en beperkte beschikbaarheid heeft 0,0 te maken met iemand van informatie voorzien
V: Wanneer verwachten jullie nieuwe voorraad?
A: Door de grote vraag maar de beperkte voorraad, ook bij onze leveranciers, blijft het onbekend wanneer een nieuwe levering zal plaatsvinden en welke aantallen wij dan binnen zullen krijgen. Uiteraard hebben wij hierover dagelijks contact met onze leveranciers en zullen wij een update publiceren zodra er meer informatie bekend is.
- toch apart dat elke andere webshop/leverancier mensen wel van dergelijke informatie (al zijnde het beperkt) kan voorzien
Laat ik het hier maar bij houden om nog enigzins de hoop op te houden voor spoedige leveringen, maar tevens wel af te sluiten met de melding dat er al 2 weken radiostilte is terwijl er maar orders aangenomen blijven worden en dus gecashed blijft worden ondertussen.
EEN webshop geeft aan elke dag met de leveranciers bezig te zijn voor ons en ons te voorzien van updates, wat ze dan geplaatst hebben op 25 september en geen aanvulling meer op is geweest (en ja, "komende week nog niet" bv is ook een status update)
A: Door de grote hoeveelheid bestellingen die wij hebben ontvangen en de beperkte beschikbaarheid vanuit NVIDIA, kunnen wij je helaas niet van concrete informatie voorzien.
- grote hoeveelheid bestellingen en beperkte beschikbaarheid heeft 0,0 te maken met iemand van informatie voorzien

A: Door de grote vraag maar de beperkte voorraad, ook bij onze leveranciers, blijft het onbekend wanneer een nieuwe levering zal plaatsvinden en welke aantallen wij dan binnen zullen krijgen. Uiteraard hebben wij hierover dagelijks contact met onze leveranciers en zullen wij een update publiceren zodra er meer informatie bekend is.
- toch apart dat elke andere webshop/leverancier mensen wel van dergelijke informatie (al zijnde het beperkt) kan voorzien

Laat ik het hier maar bij houden om nog enigzins de hoop op te houden voor spoedige leveringen, maar tevens wel af te sluiten met de melding dat er al 2 weken radiostilte is terwijl er maar orders aangenomen blijven worden en dus gecashed blijft worden ondertussen.
Heh en ik zit nogsteeds op plek 28..razRDJ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:11:
Order bij Alternate staat nog open, maar van 292 gezakt naar 288. Strix oc 3080
Ik sta op plek 9. Stond origineel op plek 10. Voor de strix OC. Bevestiging binnen gehad op 17 sep, 15:07
[ Voor 12% gewijzigd door Hajame op 30-09-2020 10:13 ]
Elke webshop behalve Megekko heeft volgens mij 0 idee wanneer er kaarten komen...Bel maar eens naar Informatique, Tones, Alternate,.. zelfs Coolblue. Niemand weet iets.Dionysis schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:07:
Als ik dan toch bezig ben, laat ik het volgende dan ook nog maar even delen als mijn 50 cents aan de medetweakers... laat ik vooraf nog even zeggen dat het niet mijn intentie is om iets of iemand naar beneden te halen, maar wanneer iets niet helemaal in de haak is moet dat ook wel gezegd kunnen worden..
- grote hoeveelheid bestellingen en beperkte beschikbaarheid heeft 0,0 te maken met iemand van informatie voorzien![]()
Ook amazon lijkt random kaarten te verschepen, zelfde probleem. Wel straf dat een Megekko MSI en ASUS kaarten binnen krijgt en andere "pro" partners zelfs van geen exacte leverdatum weten...
Vind het zelf ook een vreemde houding, en als je weet hoeveel pre-orders deze partij heeft aangenomen van waarschijnlijk voorheen vaste klanten. En hoe slecht ze er nu op staan t.o.v. een partij als MeGekko die van oudsher juist als een wat mindere club aangeschreven stond. Dan denk ik dat ze met deze korte termijnvisie wellicht flink hun eigen ramen in aan het gooien zijn.Dionysis schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:07:
- grote hoeveelheid bestellingen en beperkte beschikbaarheid heeft 0,0 te maken met iemand van informatie voorzien![]()
Het is ook puur een stukje transparantie wat er gevraagd wordt. Als ze met een officieel bericht uitkomen dat je de komende weken van Merk X geen leveringen hoeft te verwachten is dat ook een prima bericht. Maar we weten nu helemaal niks behalve sommigen die op plek 200 in een wachtrij staan.
Als ze annuleringen proberen tegen te houden snap ik dat ook niet, ze hadden zich achter de oren moeten krabben om zoveel pre-orders aan te nemen voor een product met zo weinig beschikbaarheid. Op launchdag hadden ze minder dan 10 3080's beschikbaar en ze hebben de helft zelf gehouden. Daar durf ik gif op in te nemen.
Lijkt op megekko. Wel erg vals. Is dat meeste van ons .srp wel weten, maar tochDionysis schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:52:
[...]
Zullen we er anders nog even een webshop bij nemen die ook aangeeft dat je wel heeeeel veel blij mag zijn want de kaart kost normaal....komt ie.... € 1499,00 !
[Afbeelding]
Wil er nog wel 1 punt aan toevoegen; ze hebben nog steeds de laagste prijs staan voor een 3080 TUF die je nog kunt bestellen waar anderen die prijs verhoogd hebben. Maar dat is toch positief die lage prijs??Markovic89 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:17:
[...]
Vind het zelf ook een vreemde houding, en als je weet hoeveel pre-orders deze partij heeft aangenomen van waarschijnlijk voorheen vaste klanten. En hoe slecht ze er nu op staan t.o.v. een partij als MeGekko die van oudsher juist als een wat mindere club aangeschreven stond. Dan denk ik dat ze met deze korte termijnvisie wellicht flink hun eigen ramen in aan het gooien zijn.
Het is ook puur een stukje transparantie wat er gevraagd wordt. Als ze met een officieel bericht uitkomen dat je de komende weken van Merk X geen leveringen hoeft te verwachten is dat ook een prima bericht. Maar we weten nu helemaal niks behalve sommigen die op plek 200 in een wachtrij staan.
Als ze annuleringen proberen tegen te houden snap ik dat ook niet, ze hadden zich achter de oren moeten krabben om zoveel pre-orders aan te nemen voor een product met zo weinig beschikbaarheid. Op launchdag hadden ze minder dan 10 3080's beschikbaar en ze hebben de helft zelf gehouden. Daar durf ik gif op in te nemen.
Nou nee, dat andere leveranciers die prijs verhoogd hebben ligt in het feit dat er ook daadwerkelijk hogere kosten komen door de beschikbaarheid, omdat men uit moet wijken naar andere distributeur kanalen, meer tijd moet besteden etc, etc.
Ergo: feitelijk KAN die prijs eigenlijk niet eens dus zo laag meer zijn daar in de praktijk. Maar waarom dan toch de vermelding? Omdat er gecashed kan blijven worden, de TUF is een melkkoe en wanneer je besteld kom je toch op plek 350+ dus geeft een flinke "gratis" cashflow voor ruime tijd en zul je ze niet eens voor die prijs hoeven te leveren want de helft zegt uiteindelijk weer af en waarsschijnlijk zijn er nog kleine regeltjes voor mensen met een bril.
Ik zat ook bij de latere 3090 orders en heb hem zojuist mogen ontvangen incl. omdoos. Dus de doos van de 3090 is ook nog een prestige conditie 
Helaas gaat hij weg aan een andere tweaker tegen kostprijs+biertje, was toch verleidelijk om hem even aan te slingeren.
Helaas gaat hij weg aan een andere tweaker tegen kostprijs+biertje, was toch verleidelijk om hem even aan te slingeren.
Ik heb sws het geduld van een goudvis, maar ik volg het allemaal op de voet de ontwikkelingen. En heb het idee dat er geen hol gebeurt in het distributiekanaal. Er komt gewoon NIKS binnen, kaarten komen zo mondjesmaat binnen dat ik niet meer geloof dat er massaproductie gaande is.
Fabrieken hebben tijden stil gelegen door corona, en die draaien allemaal weer. En nu lijkt er een kleine wave aan kaarten geleverd te worden en het is direkt doodstil na die poscaps-gate. Maar er moeten nog kaarten onderweg zijn ALS er geproduceerd was van na de poscaps ellende. Want ik kan me niet voorstellen dat ze kaarten nog voor het distributie kanaal teruggeroepen hebben.
En als dat wel het geval is, houden ze zich daar allemaal heel stil over. En wij weten niks, staan naar een groeiende backorderlijst te kijken die alsmaar langer wordt. Bij informatique sta ik op positie 5, en dat is as vrijdag een week geleden.
Denk dat er meer aan de hand is, Nvidia heeft problemen met produceren. En de poscaps-gate doet er nog een schepje bovenop. Je gaat me gewoon niet wijsmaken dat een fabriek na weken van een launch, gewoon nog steeds geen aantallen kan produceren. Ze hadden ze al moeten hebben VOOR ze gingen launchen.
Fabrieken hebben tijden stil gelegen door corona, en die draaien allemaal weer. En nu lijkt er een kleine wave aan kaarten geleverd te worden en het is direkt doodstil na die poscaps-gate. Maar er moeten nog kaarten onderweg zijn ALS er geproduceerd was van na de poscaps ellende. Want ik kan me niet voorstellen dat ze kaarten nog voor het distributie kanaal teruggeroepen hebben.
En als dat wel het geval is, houden ze zich daar allemaal heel stil over. En wij weten niks, staan naar een groeiende backorderlijst te kijken die alsmaar langer wordt. Bij informatique sta ik op positie 5, en dat is as vrijdag een week geleden.
Denk dat er meer aan de hand is, Nvidia heeft problemen met produceren. En de poscaps-gate doet er nog een schepje bovenop. Je gaat me gewoon niet wijsmaken dat een fabriek na weken van een launch, gewoon nog steeds geen aantallen kan produceren. Ze hadden ze al moeten hebben VOOR ze gingen launchen.
Houd rekening dat met het gewicht van deze kaarten ze vast niet via air freight worden verstuurd. Het hele logistieke landschap staat redelijk onder druk (reorganisatie, merges, oliecrisis, landen, policies ivm corona, en thuiswerken (dit geeft heel veel meer drukte bij leveringsmaatschappijen). Is overigens geen enkel excuus voor slechte launch, ze hadden het ook een maand kunnen uitstellen en wel leveren.JCD2020 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:35:
Ik heb sws het geduld van een goudvis, maar ik volg het allemaal op de voet de ontwikkelingen. En heb het idee dat er geen hol gebeurt in het distributiekanaal. Er komt gewoon NIKS binnen, kaarten komen zo mondjesmaat binnen dat ik niet meer geloof dat er massaproductie gaande is.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Voordeel is dat je op deze manier nog rustig de launch van de AMD kaarten meemaakt. Die wellicht beter zijn dan de 3080 of de prijs drukken of zorgen voor de 3080 20GB. Ik vind het ook een beetje jammer, maar ik word wel gedwongen meer verantwoordelijk te zijn zo.JCD2020 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:35:
Overigens hoorde ik bij Gamersnexus dat Nvidia garen spint bij enorme verkoop increase in oktober omdat ze de maand erna hun cijfers publiceren en dan kunnen pochen met 500000% sales increase.
[ Voor 5% gewijzigd door Crotch Sniffer op 30-09-2020 10:40 ]
Ze hadden de prijzen tijdelijk op 1499 staan om het om 3 uur aan te passen en de bestelpagina open te gooien. Hun webshopsysteem kijkt gewoon naar wat de vorige prijs was en geeft dat weer. Ziet er een beetje stom uit, maar goed, niemand geloofd toch de officiele verkoopprijs.gideonv2901 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:17:
[...]
Lijkt op megekko. Wel erg vals. Is dat meeste van ons .srp wel weten, maar toch
blup
Ze zijn pas in Augustus gaan fabriceren. 1 batch afleveren met een boot ben je al een maand verder, dus reken maar uitJCD2020 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:35:
Ik neig je bijna te geloven, maar ali express post gaat zelfs per vliegtuig. En dat kost geen reed, toegegeven er passen meer zendingen in het formaat van een 3080 doos. Maar als dit spul van Nvidia per boot moet komen, kun je een 3-5 weken wachten. En inklaren en transport erna is helemaal een nachtmerrie. Op vliegvelden moet dit sneller anders verzuipen ze in de opslagruimte. En anders zou je het niet per lucht doen natuurlijk ;-)gitaarwerk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:38:
[...]
Houd rekening dat met het gewicht van deze kaarten ze vast niet via air freight worden verstuurd.
Ook andere componenten gaan met airfreight, harddisks en andere zaken. Die wegen ook veel, dus ik denk dat er wat mis is in de productie.
"Megekko: Je hebt er duidelijk verstand van." moet je dus niet met die opgeblazen prijzen werken, dan zet je jezelf voor gek. Iedereen weet dat die kaarten dat niet kosten, of ooit hebben gekost. Zelfs niet scalpers durven dat ervoor te vragen. Megekko, ben er compleet van genezen.Bezulba schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:42:
[...]
Ze hadden de prijzen tijdelijk op 1499 staan om het om 3 uur aan te passen en de bestelpagina open te gooien. Hun webshopsysteem kijkt gewoon naar wat de vorige prijs was en geeft dat weer. Ziet er een beetje stom uit, maar goed, niemand geloofd toch de officiele verkoopprijs.

Ik heb niet de wijsheid in pacht, maar air freight voor pallets met nvidia kaarten is best zwaar. Nu is het niet ondenkbaar dat ze tijdelijk wel enkele daarmee versturen, maar in ieder geval mainland china -> europa voor tech maar ook medische spullen word vaak per boot gedaan. Is vrij complex verhaal, maar is erg product afhankelijk. Ik been geen videokaart bouwer, dus is enkel speculatie (enige is dat ik in container logistiek zit momenteel). Zeevaart in ieder geval kan tot 90 dagen duren. Maar laten we daar niet op hopenJCD2020 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:44:
[...]
Ik neig je bijna te geloven, maar ali express post gaat zelfs per vliegtuig. En dat kost geen reed, toegegeven er passen meer zendingen in het formaat van een 3080 doos. Maar als dit spul van Nvidia per boot moet komen, kun je een 3-5 weken wachten. En inklaren en transport erna is helemaal een nachtmerrie. Op vliegvelden moet dit sneller anders verzuipen ze in de opslagruimte. En anders zou je het niet per lucht doen natuurlijk ;-)
Ook andere componenten gaan met airfreight, harddisks en andere zaken. Die wegen ook veel, dus ik denk dat er wat mis is in de productie.
Documentbeheer is inderdaad hel, en is zeer ouderwets. Echter is het zo dat dit soort bedrijven wel goede partners hebben met managers binnen de logistieke bedrijven specifiek voor deze klanten aan het werk zijn.
Jep, opslagruimte... detention & demurrage

Ik hoop het voor jou, (en voor mij later) dat alles toch wel snel op gang komt.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Er zullen vast problemen zijn met aanvoer van de kaarten naar de distributeurs, echter zou het de winkel sieren als ze dan gewoon de mogelijkheid om een product te bestellen zouden uitschakelen.
Het is gewoon een goedkoper manier van cash genereren. Je maakt mij niet wijs als je als winkel 300 orders (soms zelfs per kaart) hebt, deze 300 daadwerkelijk gaat bestellen bij de leverancier als je weet det ook zij zware tekorten hebben. Dan is het nog eens de vraag in hoeverre deze winkels vooraf moeten betalen of achteraf (op rekening) en/of pas na levering.
Het is dus gewoon ronduit slecht dat je überhaupt nog een kaart kan bestellen als er al honderden in back-order staan!
Verder vraag ik me af in hoeverre je wettelijk recht hebt op rente als je besluit na een x-aantal weken af te zien van je bestelling.
Het is gewoon een goedkoper manier van cash genereren. Je maakt mij niet wijs als je als winkel 300 orders (soms zelfs per kaart) hebt, deze 300 daadwerkelijk gaat bestellen bij de leverancier als je weet det ook zij zware tekorten hebben. Dan is het nog eens de vraag in hoeverre deze winkels vooraf moeten betalen of achteraf (op rekening) en/of pas na levering.
Het is dus gewoon ronduit slecht dat je überhaupt nog een kaart kan bestellen als er al honderden in back-order staan!
Verder vraag ik me af in hoeverre je wettelijk recht hebt op rente als je besluit na een x-aantal weken af te zien van je bestelling.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Het gaat niet (alleen) om gewicht maar om volume. Kijk hoe groot die GPU dozen zijn.JCD2020 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:44:
[...]
Ik neig je bijna te geloven, maar ali express post gaat zelfs per vliegtuig. En dat kost geen reed, toegegeven er passen meer zendingen in het formaat van een 3080 doos. Maar als dit spul van Nvidia per boot moet komen, kun je een 3-5 weken wachten. En inklaren en transport erna is helemaal een nachtmerrie. Op vliegvelden moet dit sneller anders verzuipen ze in de opslagruimte. En anders zou je het niet per lucht doen natuurlijk ;-)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Fijn dat er meer mensen zijn/bijkomen die het (gaan) begrijpenMazeWing schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:53:
Er zullen vast problemen zijn met aanvoer van de kaarten naar de distributeurs, echter zou het de winkel sieren als ze dan gewoon de mogelijkheid om een product te bestellen zouden uitschakelen.
Dan kan je ook ontevreden klanten krijgen. "Ik wil graag in de rij staan! Waarom kan ik niet bij jullie bestellen?"MazeWing schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:53:
Hoeveel ze bestellen zal een inschatting zijn van de hoeveelheid annuleringen die ze verwachten en hoeveel verkopen ze ook daadwerkelijk verwachten te gaan doen.Het is gewoon een goedkoper manier van cash genereren. Je maakt mij niet wijs als je als winkel 300 orders (soms zelfs per kaart) hebt, deze 300 daadwerkelijk gaat bestellen bij de leverancier als je weet det ook zij zware tekorten hebben. Dan is het nog eens de vraag in hoeverre deze winkels vooraf moeten betalen of achteraf (op rekening) en/of pas na levering.
Dat is jouw mening.Het is dus gewoon ronduit slecht dat je überhaupt nog een kaart kan bestellen als er al honderden in back-order staan!
IANAL, maar ik denk geen. Je bestelt een product, waarvan staat "levertijd minimaal 10 dagen". Er zijn ook algemene voorwaarden, waar waarschijnlijk niets over in staat. Dat is het risico dat je als consument accepteert als je op backorder bestelt. Gelukkig hebben we het consumentenrecht zodanig *dat* je kosteloos kan afzien van je bestelling. Nu wil je ook nog vergoeding hebben omdat jij onder voor jou bekende voorwaarden, een product afneemt, waarvan je weet dat de levering nog vrij lang op zich kan duren, waar de shop een bestelling voor kan plaatsen, en waar jij van af kan zien zonder dat het hen iets kost? Dat is toch de wereld op zijn kop.Verder vraag ik me af in hoeverre je wettelijk recht hebt op rente als je besluit na een x-aantal weken af te zien van je bestelling.
er is niemand die je verplicht om dit goed te kopen op deze manier
Toch is de waarde per volume van videokaarten redelijk hoog. Daarnaast is, ondanks relatief veel vracht door corona, het totale luchtvrachtvervoer gekrompen t.o.v. 2019. Mogelijk dat daardoor de prijzen voor luchtvracht wat lager zijn dan normaal.Help!!!! schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:57:
[...]
Het gaat niet (alleen) om gewicht maar om volume. Kijk hoe groot die GPU dozen zijn.
Gecombineerd met de hoge vraag en de snelle transporttijd is het dan misschien toch een optie die gebruikt wordt. Maar ja, het blijft gissen.
Ik zie eigenlijk niet in hoe men dit niet kan begrijpen en goed blijft keuren?Dionysis schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:58:
[...]
Fijn dat er meer mensen zijn/bijkomen die het (gaan) begrijpen
Ik vind het vanuit een winkel te makkelijk om je te verschuilen achter de werking van het “order systeem” (of back-end). Je kunt heel simpel besluiten door handmatig een artikel te blokkeren als je ziet dat de orders de spuigaten uitlopen.
De “tijdelijke” cashflow gaat duidelijk boven de klant...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Wat maakt het uit of de waarde per volume redelijk hoog is ? Het gaat erom hoeveel marge er is om duur luchttransport in te zetten. Denk niet dat die marge er is bij de AIB's / Leveranciers.LuXFluX schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:02:
[...]
Toch is de waarde per volume van videokaarten redelijk hoog. Daarnaast is, ondanks relatief veel vracht door corona, het totale luchtvrachtvervoer gekrompen t.o.v. 2019. Mogelijk dat daardoor de prijzen voor luchtvracht wat lager zijn dan normaal.
Gecombineerd met de hoge vraag en de snelle transporttijd is het dan misschien toch een optie die gebruikt wordt. Maar ja, het blijft gissen.
Luchttransport wordt zeker gebruikt maar in minimale mate verwacht ik. De rest gaat gewoon per boot.
Anders hadden we nu ook al wel meer kaarten in het wild gezien
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
@Verwijderd Dan zouden ze de optie moeten geven om deze telefonisch, of in ieder geval na interactie met een medewerker, te bestellen zodat de koper weet waar ie aan gaat beginnen en de wachtrijen enorm zijn.
Het is gewoon asociaal om bestellingen aan te nemen en pas als je betaald hebt exact te weten hoeveel mensen voor je staan.
Stel je voor dat je in een pretpark zou moeten betalen per attractie, je een attractie in wil, geen rij ziet, hiervoor betaald en de rij dan opeens zichtbaar wordt. En je er achter komt dat er 400+ mensen voor je staan en je eigenlijk nooit meer die dag in de attractie kan. Dan zou je ook gaan klagen dat ze überhaupt nog mensen laten betalen voor die attractie.
Het is gewoon asociaal om bestellingen aan te nemen en pas als je betaald hebt exact te weten hoeveel mensen voor je staan.
Stel je voor dat je in een pretpark zou moeten betalen per attractie, je een attractie in wil, geen rij ziet, hiervoor betaald en de rij dan opeens zichtbaar wordt. En je er achter komt dat er 400+ mensen voor je staan en je eigenlijk nooit meer die dag in de attractie kan. Dan zou je ook gaan klagen dat ze überhaupt nog mensen laten betalen voor die attractie.
*knip*
Erg vervelend voor je, maar het gaat tegen de TW in.
Erg vervelend voor je, maar het gaat tegen de TW in.
[ Voor 109% gewijzigd door Blaat op 30-09-2020 11:42 ]
Oh, aan communicatie scheelt er wel wat ja. Desnoods zet je het in de beschrijving van het product erbij, er zijn wel meer mogelijkheden. Dus je hoort me ook niet zeggen dat de webwinkels alles goed doen.MazeWing schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:10:
@Verwijderd Dan zouden ze de optie moeten geven om deze telefonisch, of in ieder geval na interactie met een medewerker, te bestellen zodat de koper weet waar ie aan gaat beginnen en de wachtrijen enorm zijn.
Alleen het is wel makkelijk om vanaf de zijlijn te klagen wat er allemaal mis is, of vergoeding te eisen, terwijl dit ook zaken zijn die met minimale marges in een competitieve markt zitten. Vragen of ze hun ordersysteem gaan aanpassen om dit op te vangen, vreet waarschijnlijk meteen alle marge op die erop zit.
Toch benieuwd of Megekko vandaag of morgen de (oc) TUF binnenkrijgt, zoniet dan ga ik toch annuleren denk ik. Wel 2 plekken opgeschoven sinds bestelling, dus denk dat er nog mensen annuleren ondertussen.
[ Voor 30% gewijzigd door lapino op 30-09-2020 11:23 ]
Denk dat je de minimale marges overschat, zeker wanneer het om grote volume gaat. Daarnaast haal je hier de marge aan, terwijl het om een cashflow gaat van een paar miljoen. Want marge, daar praten we pas over wanneer wanneer alle kaarten voor de klanten besteld zijn door de webshop bij de leverancier EN tevens ook de (op)rekening inkoopprijs betaald is.Bonsaiboom schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:15:
[...]
Oh, aan communicatie scheelt er wel wat ja. Desnoods zet je het in de beschrijving van het product erbij, er zijn wel meer mogelijkheden. Dus je hoort me ook niet zeggen dat de webwinkels alles goed doen.
Alleen het is wel makkelijk om vanaf de zijlijn te klagen wat er allemaal mis is, of vergoeding te eisen, terwijl dit ook zaken zijn die met minimale marges in een competitieve markt zitten. Vragen of ze hun ordersysteem gaan aanpassen om dit op te vangen, vreet waarschijnlijk meteen alle marge op die erop zit.
Dat er dan aan de zijlijn "geklaagd" wordt lijkt me niet meer als logisch, gezien je in het interne proces totaal niet meegenomen wordt dan blijf het de zijlijn voor je!
Er is wel wat binnen gekomen bij megekko, de TUF non-oc en Ventuslapino schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:22:
Toch benieuwd of Megekko vandaag of morgen de (oc) TUF binnenkrijgt, zoniet dan ga ik toch annuleren denk ik. Wel 2 plekken opgeschoven sinds bestelling, dus denk dat er nog mensen annuleren ondertussen.
ik ben gisteren van plek 64 naar 41 gegaan bij megekko voor de non-oc tuf
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 30-09-2020 11:38 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik bedoelde ook geen alternatief in snelheid/kracht. Ik bedoelde alternatief als, er zijn ook andere videokaarten waarmee je wel even overleefd.Mavamaarten schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:35:
[...]
Niet echt, imo. Ik heb nu ook een systeem gebouwd zonder videokaart, met de gedachte dat ik snel genoeg een nieuwe RTX3080 erin kan zetten en goan![]()
Maar dat blijkt nu niet zo te zijn, en dat is frustrerend. Dat valt Nvidia wel degelijk te verwijten. En €720 is een bom geld, maar er is verder niet echt iets op de markt die nu nog de moeite waard is om in te investeren. Een RX 5700, tja, dat biedt niet genoeg performance voor mij persoonlijk. En een 2080 Ti is, zelfs tweedehands, ook niet zo heel interessant qua prijs. Zeker als je kijkt naar wat de 3080 biedt voor zijn prijs. Wil je echt performance dan moet je dokken, en als je dan toch veel geld uitgeeft dan ga je niet voor een product dat eigenlijk al verouderd is (doelend op de RX5700 XT of 2080Ti of anderen).
Het enige wat je wel kan doen is relativeren en geduldig wachten. Ik ben ook ongeduldig en heb mijn RTX3080 liever nu dan morgen, maar ik besef dat het een luxeprobleem is en dat ik verder gewoon gezellig TV kan kijken ipv gamen nu. Dat lijken velen idd te vergeten
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
In that case, klopt! Als je echt nog wil gamen kan je natuurlijk gewoon iets anders op de kop tikken, zeker als het absoluut nodig is voor je werk.OMD schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:38:
[...]
Ik bedoelde ook geen alternatief in snelheid/kracht. Ik bedoelde alternatief als, er zijn ook andere videokaarten waarmee je wel even overleefd.
Can confirm. Ze hebben hun statement nog niet aangepast maar op facebook stond er een plaatje met een heel aantal (18? uit de foto afgeleid) MSI Ventusen. Ik ben zelf ondertussen een tiental plaatsen gezakt ook.spartacusNLD schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:37:
[...]
Er is wel wat binnen gekomen bij megekko, de TUF non-oc en Ventusde oc-tuf is nog geen zicht op.
ik ben gisteren van plek 64 naar 41 gegaan bij megekko voor de non-oc tuf
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik heb die van mij ook net binnen, maar heel netjes, de binnen doos schuift gewoon, zo te voelen, zonder enig pakking materiaal in de buiten doos....Bonanza schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:40:
Zojuist kreeg ik mijn 3090 FE geleverd en die zat gewoon heel netjes in een doos:
Waarom zou je annuleren? Je verliest je plek in de wachtrij en moet ergens elders weer achteraan aansluiten..lapino schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:22:
Ikzelf heb 'm ook bij MeGekko besteld en sta nu plekje 13.
Volgens mij is afwachten nu je beste optie ipv annuleren.
Zouden er nog FE beschikbaar komen op de Nvidia site? FE zijn altijd in beperkt beschikbaar geweest toch? Is er iets gezegd over hoelang ze de kaart zouden leveren?
Als jij jezelf na een half jaar al afvraagt of je nieuwe computer compleet vervangen moet worden, vraag ik me af of hij wel gebouwd is voor een 3080JCD2020 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:33:
[...]
Niemand koopt nu een kaart voor tijdelijk, wel rieel blijven denken. Het is absoluut verkwisting om nu een tweedehands 2080TI te kopen of iets wat erop lijkt. De ontstane situatie is bloed irritant, in mei heb ik een kleine 1000 euro uitgegeven aan een computer, die (je raadt het al) bijna niet heeft aangestaan. Omdat ik nog een GPU nodig heb. Dus na een half jaar, moet ik mezelf al bijna achter de oren krabben of hij niet eigenlijk compleet vervangen moet worden.
Nee, ik heb eten in me keuken... geen noodzaak, maar er is weer een lockdown... mag ik gvd wat kopen om de tijd te verdrijven?
Dat terzijde, niemand heeft je in deze situatie gedwongen. Ik snap de frustratie, maar wat wil je er aan doen?
Als je graag van je computer wil genieten zijn er alternatieven. Kijk naar het Step Up programma van EVGA.
Klopt, maar je hoeft bij UPS niet bang te zijn dat ze die pakketjes door de bus smijten, wat wel het geval is bij veel subcontractors van bv PostNL. De doos die erin zat was smetteloos bij mij, geen krasje of deukje te bekennen.Quindor schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:41:
[...]
Ik heb die van mij ook net binnen, maar heel netjes, de binnen doos schuift gewoon, zo te voelen, zonder enig pakking materiaal in de buiten doos....
Je denkt dat die marges groter zijn dan ik denk? Misschien wel, misschien niet. Dan nog, om het ordersysteem aan te passen, valideren, testen, releasen e.d. dat kost ook wel serieus wat.Dionysis schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:29:
[...]
Denk dat je de minimale marges overschat, zeker wanneer het om grote volume gaat. Daarnaast haal je hier de marge aan, terwijl het om een cashflow gaat van een paar miljoen. Want marge, daar praten we pas over wanneer wanneer alle kaarten voor de klanten besteld zijn door de webshop bij de leverancier EN tevens ook de (op)rekening inkoopprijs betaald is.
Dat er dan aan de zijlijn "geklaagd" wordt lijkt me niet meer als logisch, gezien je in het interne proces totaal niet meegenomen wordt dan blijf het de zijlijn voor je!
Ze moeten met marge rekenen, niet met cashflow. Fijn dat ze een paar miljoen vrije cashflow hebben, ze weten ook net zo goed dat ze daarvoor voor een paar miljoen (minus marge) moeten inkopen en leveren. En dat die paar miljoen vrije cashflow zo weer teruggestort moet worden indien er allemaal annuleringen komen. Dus het is (mogelijk) een stuk voorfinanciering, maar als jij als webshop je rijk rekent omdat je nu veel cash hebt staan, dan doe je wat mis.
Ah mooi zo, ik moet nog wat zaken voor werk afmaken (moet dat ding toch ergens van betalen) en zal dan ook eens kijken!Bonanza schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:46:
[...]
Klopt, maar je hoeft bij UPS niet bang te zijn dat ze die pakketjes door de bus smijten, wat wel het geval is bij veel subcontractors van bv PostNL. De doos die erin zat was smetteloos bij mij, geen krasje of deukje te bekennen.
Weird, om ff zeker van te zijn: We hebben het beide over deze, right?Hajame schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:12:
[...]
Ik sta op plek 9. Stond origineel op plek 10. Voor de strix OC. Bevestiging binnen gehad op 17 sep, 15:07
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1672867?
Ik had ingeschat dat mijn (toen) nieuwe psu voor die build, een 750W wel voldoende zou zijn. Toen kwamen de specs naarbuiten van de RTX3080ixrobin schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:44:
[...]
Als jij jezelf na een half jaar al afvraagt of je nieuwe computer compleet vervangen moet worden, vraag ik me af of hij wel gebouwd is voor een 3080![]()
Dat terzijde, niemand heeft je in deze situatie gedwongen. Ik snap de frustratie, maar wat wil je er aan doen?
Als je graag van je computer wil genieten zijn er alternatieven. Kijk naar het Step Up programma van EVGA.

Inmiddels heeft Informatique de STRIX 3080 OC ook in prijs verhoogd. Van 899,- nu naar 929,-.
Gaat gewoon werken met een 750W voeding.JCD2020 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:48:
[...]
Ik had ingeschat dat mijn (toen) nieuwe psu voor die build, een 750W wel voldoende zou zijn. Toen kwamen de specs naarbuiten van de RTX3080Dus er staat nu een 1000W klaar, maar die laat ik voorlopig nog in de doos. En het is een Gigabyte X570 AORUS PRO mobo met een AMD Ryzen 7 3700X. Tja zeg jij het maar
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Heeft iemand bij Azerty de ASUS TUF 3080 OC besteld en wat informatie over de bestelling? Ik heb de mijne 17 Sept rond 16:00 besteld maar nog niets binnen qua kaart of info.
Op de 17de meteen de Asus STRIX 3080 OC gekocht (15:01 besteld en betaald, 15:04 confirm mail), realiseerde net te laat dat dit preorder bleef en dat STRIX later zou uitkomen.
Ik ben geduldig gebleven
wat ook een voordeel is aangezien ik nu op Positie 1 staat.
Geeft een voordeel, deze kaart hebben ze nog niet binnen aangezien ik nog niets heb mogen ontvangen dat ze het hebben uitgeleverd
. Hopelijk vandaag.
Ik ben geduldig gebleven
Geeft een voordeel, deze kaart hebben ze nog niet binnen aangezien ik nog niets heb mogen ontvangen dat ze het hebben uitgeleverd
Het probleem blijft wel dat wij niet weten hoe goed zo'n winkel ervoor staat. Het zal niet de eerste keer zijn dat bedrijven dit soort CF gebruiken om andere gaten te stoppen om het nog een maandje langer uit te zingen.Bonsaiboom schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:47:
[...]
Je denkt dat die marges groter zijn dan ik denk? Misschien wel, misschien niet. Dan nog, om het ordersysteem aan te passen, valideren, testen, releasen e.d. dat kost ook wel serieus wat.
Ze moeten met marge rekenen, niet met cashflow. Fijn dat ze een paar miljoen vrije cashflow hebben, ze weten ook net zo goed dat ze daarvoor voor een paar miljoen (minus marge) moeten inkopen en leveren. En dat die paar miljoen vrije cashflow zo weer teruggestort moet worden indien er allemaal annuleringen komen. Dus het is (mogelijk) een stuk voorfinanciering, maar als jij als webshop je rijk rekent omdat je nu veel cash hebt staan, dan doe je wat mis.
PC Specs
Wanneer zou de strix 3080 oc officieel uitkomen? Ik dacht vandaag?MiraiM schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:49:
Op de 17de meteen de Asus STRIX 3080 OC gekocht (15:01 besteld en betaald, 15:04 confirm mail), realiseerde net te laat dat dit preorder bleef en dat STRIX later zou uitkomen.
Ik ben geduldig geblevenwat ook een voordeel is aangezien ik nu op Positie 1 staat.
Geeft een voordeel, deze kaart hebben ze nog niet binnen aangezien ik nog niets heb mogen ontvangen dat ze het hebben uitgeleverd. Hopelijk vandaag.
1000W?JCD2020 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:48:
[...]
Ik had ingeschat dat mijn (toen) nieuwe psu voor die build, een 750W wel voldoende zou zijn. Toen kwamen de specs naarbuiten van de RTX3080Dus er staat nu een 1000W klaar, maar die laat ik voorlopig nog in de doos. En het is een Gigabyte X570 AORUS PRO mobo met een AMD Ryzen 7 3700X. Tja zeg jij het maar
Wat ga je doen? Overclocken tot de max?
Bij normaal gebruik is een 650W (goede kwaliteit PSU) voldoende
Mobo + Cpu gebruikt ook aardig wat, plus kaart zit je op 600W minimaal als het niet 700 is. Een voeding moet nog wat adem hebben, als je 80-90% max load op zo'n voeding zet krijg je instabiliteit en slijtage op de voeding. Maargoed, ik klaag niet dat ik een nieuwe voeding moest kopen. Ik sta voor het pretpark, en ik kan er niet in, omdat de kaartjes op zijn. Een betere vergelijking kan ik niet makenrobbertg91 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:51:
[...]
1000W?
Hopelijk, in iedergeval deze week ("The week of the 28th") maar het is heel erg stil rond Asus zelf. Ahoewel dat ik al meerdere STRIX reviews heb zien opkomen zullen ze dus al zo langzaam aan worden verstuurd.razRDJ schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:51:
[...]
Wanneer zou de strix 3080 oc officieel uitkomen? Ik dacht vandaag?
Ik ben benieuwd of er in Nederland al iemand is met een STRIX OC, en van welke webshop. Mocht ik iets horen van Alternate kan ik het in ieder geval aangeven. Handig van positie 1
Daarom zeg ik ook dat met een goede kwaliteit PSU 650W ruim voldoende is voor een systeem met een 3080. 1000W slaat helemaal nergens op, lekker zonde van je energierekening.JCD2020 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:54:
[...]
Mobo + Cpu gebruikt ook aardig wat, plus kaart zit je op 600W minimaal als het niet 700 is. Een voeding moet nog wat adem hebben, als je 80-90% max load op zo'n voeding zet krijg je instabiliteit en slijtage op de voeding. Maargoed, ik klaag niet dat ik een nieuwe voeding moest kopen. Ik sta voor het pretpark, en ik kan er niet in, omdat de kaartjes op zijn. Een betere vergelijking kan ik niet maken
Ben ook wel benieuwdMiraiM schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:55:
[...]
Hopelijk, in iedergeval deze week ("The week of the 28th") maar het is heel erg stil rond Asus zelf. Ahoewel dat ik al meerdere STRIX reviews heb zien opkomen zullen ze dus al zo langzaam aan worden verstuurd.
Ik ben benieuwd of er in Nederland al iemand is met een STRIX OC, en van welke webshop. Mocht ik iets horen van Alternate kan ik het in ieder geval aangeven. Handig van positie 1
Overklokken van intel CPUs zullen wel veel stroom vreten, bij AMD weet ik dat niet zo.robbertg91 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:51:
[...]
1000W?
En je wilt niet 650w PSU met deze kaarten.
De meeste goede kwaliteit PSU hebben hun beste efficientie op ongeveer 50% load dus bij 1000w -> ~500w. En dan heb ik nog nieteens over de extra hitte die afkomt van een lagere capaciteit PSU. Mijn 1000w PSU blijft nog redelijk koel rond 400w en stil(fan kan uit blijven). Daarboven wordt hij pas een beetje warm en gaat de fan aan.
En een 1000w PSU op meest efficiente punt verbuikt minder dan lagere capaciteit PSUs
[ Voor 5% gewijzigd door akaash00 op 30-09-2020 11:58 ]
Naar mijn wete trekt die voeding geen 1000w pas als je het van hem vraagt...robbertg91 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:55:
[...]
Daarom zeg ik ook dat met een goede kwaliteit PSU 650W ruim voldoende is voor een systeem met een 3080. 1000W slaat helemaal nergens op, lekker zonde van je energierekening.
Mailtje gestuurd richting Alternate met de vraag wat er uit het "dagelijks contact met de leveranciers" komt.
Zelfs al zegt de leverancier dat er geen kaarten binnenkomen tot whenever, is dit wel nuttige informatie ipv de standaard "we weten niet hoe/wat/wanneer".
Zelfs al zegt de leverancier dat er geen kaarten binnenkomen tot whenever, is dit wel nuttige informatie ipv de standaard "we weten niet hoe/wat/wanneer".
Eens. Daarom is het een risico als consument om op preorder te bestellen als je niet weet hoe het ervoor staat. De discussie begon over of het voor webshops nog wel acceptabel is om verdere orders te accepteren. Er is al veel consumentenbescherming, en als er ergens staat dat het 'pas over 10 dagen geleverd wordt', tja, dan weet je dat er ook risicos aan kleven.Help!!!! schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:50:
[...]
Het probleem blijft wel dat wij niet weten hoe goed zo'n winkel ervoor staat. Het zal niet de eerste keer zijn dat bedrijven dit soort CF gebruiken om andere gaten te stoppen om het nog een maandje langer uit te zingen.
Eerlijk? Omdat ik twijfel of het mij de 850 euro wel waard is om te upgraden van de RTX2080. Ik haal nu degelijke fps op 3440x1440, maar natuurlijk niet altijd 60fps of hoger. Dus zal wel beter zijn, maar 850 euro beter... Twijfel echt, zeker ook gezien het geweld van de nieuwe consoles.Luukwa schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:43:
[...]
Waarom zou je annuleren? Je verliest je plek in de wachtrij en moet ergens elders weer achteraan aansluiten..
Ikzelf heb 'm ook bij MeGekko besteld en sta nu plekje 13.
Volgens mij is afwachten nu je beste optie ipv annuleren.
Ah je hebt al een 2080.. dan snap ik het enigzins wel. Als ikzelf een 2080 had gehad, had ik ook niet geupgrade.lapino schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:01:
[...]
Eerlijk? Omdat ik twijfel of het mij de 850 euro wel waard is om te upgraden van de RTX2080. Ik haal nu degelijke fps op 3440x1440, maar natuurlijk niet altijd 60fps of hoger. Dus zal wel beter zijn, maar 850 euro beter... Twijfel echt, zeker ook gezien het geweld van de nieuwe consoles.
Maargoed, een 1070ti doet ook nog leuk mee.. maarja je moet kijken wat je op termijn wilt gaan spelen en vooral ook hoe.
Een webshop wil toch al zijn klanten de nieuwe videokaart aanbieden, wanneer je er steeds maar 30 beschikbaar maakt omdat je geen lange wachtrij wilt hebben grijp je mogelijk elke keer ernaast omdat de 30 steeds voor je neus weggaan. Als jij het product zo graag wilt hebben maakt het je misschien niet uit dat je op positie 200 staat.Bonsaiboom schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:47:
[...]
Je denkt dat die marges groter zijn dan ik denk? Misschien wel, misschien niet. Dan nog, om het ordersysteem aan te passen, valideren, testen, releasen e.d. dat kost ook wel serieus wat.
Daarnaast hebben de meeste leveranciers een betaaltermijn van bijvoorbeeld 30,60 of 90 dagen, dus wanneer jij een product besteld dat niet ergens in het magazijn van de webwinkel ligt zullen ze nadat jij hebt betaald en je krijgt het product een paar dagen later nog steeds erg lang met jouw geld zitten voordat het uiteindelijk naar de leverancier gaat.
Ik upgrade juist net wel van een 2080. Ik wil eindelijk wel eens met alle settings aan 144fps halen constant op 1440p. Ik wil ook meer fps in raytracing titels dan ik nu heb. Iedereen moet natuuijk voor zichzelf uitmaken of de update het waard is.lapino schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:01:
Eerlijk? Omdat ik twijfel of het mij de 850 euro wel waard is om te upgraden van de RTX2080. Ik haal nu degelijke fps op 3440x1440, maar natuurlijk niet altijd 60fps of hoger. Dus zal wel beter zijn, maar 850 euro beter... Twijfel echt, zeker ook gezien het geweld van de nieuwe consoles.
Ik heb mijn 2080 al verkocht, dus zit nu op interne gpu. Ik heb beeld en ik kan prima wat weekjes zonder een spel, zou wat zijn als ik dat niet kon zeg. Asus strix oc besteld bij alternate plek 200 nogiets, ik zie het wel.
Als ik me druk zou maken over die 800+ euro die ik kwijt zou raken als alternate omviel dan had ik nooit moeten bestellen daar.
Ik zal het ook gewoon proberen met mijn Corsair TX650M. Als dat niet zou werken, zou ik gaan voor een 3070. Ik ben ook van plan om de GPU met ongeveer 50 watt te ondervolten zonder overclock, wat schijnbaar weinig impact heeft op de performance.robbertg91 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:51:
[...]
1000W?
Ik heb bij Alternate de EVGA rtx3080 FTW3 in bestelling staan maar zat net te kijken op de EVGA site en kwam dat step up programma van hun tegen.
Even voor de duidelijkheid. Zou ik nu bijvoorbeeld een EVGA 2070 super kunnen kopen, me aanmelden voor een step up naar een 3080 FTW en wanneer die dan leverbaar is het prijsverschil betalen tussen de prijs die ik voor de 2070 heb betaald en de prijs van de 3080 op de EVGA website?
Heeft iemand hier ervaring met dit programma? Waar zit het addertje onder het gras? Rekend de EVGA webshop de adviesprijzen of fluctueeren die ook door vraag en aanbod.
Aangezien ik nu een Geforce GTX 460 als placeholder in mijn systeem heb zou dit voor mij een aantrekkelijke manier zijn om te wachten op de 3080 wanneer die er dan eindelijk is.
Even voor de duidelijkheid. Zou ik nu bijvoorbeeld een EVGA 2070 super kunnen kopen, me aanmelden voor een step up naar een 3080 FTW en wanneer die dan leverbaar is het prijsverschil betalen tussen de prijs die ik voor de 2070 heb betaald en de prijs van de 3080 op de EVGA website?
Heeft iemand hier ervaring met dit programma? Waar zit het addertje onder het gras? Rekend de EVGA webshop de adviesprijzen of fluctueeren die ook door vraag en aanbod.
Aangezien ik nu een Geforce GTX 460 als placeholder in mijn systeem heb zou dit voor mij een aantrekkelijke manier zijn om te wachten op de 3080 wanneer die er dan eindelijk is.
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Anderen mogen mij verbeteren maar volgens mij krijg je de waarde zoals aangegeven op EVGA's site (en dus niet op jouw bon).FullThrottle schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:29:
Ik heb bij Alternate de EVGA rtx3080 FTW3 in bestelling staan maar zat net te kijken op de EVGA site en kwam dat step up programma van hun tegen.
Daarnaast zijn mensen van mening dat het "redelijk lang" kan duren voordat je je nieuwe kaart krijgt (meerdere weken/maanden).
De 90 dagen is daarnaast ook strikt (wel vanaf jouw bon).
Dus nu preorderen is ook nu tellen volgens mij (omdat vrijwel alle shops de bon op de dag van de preorder plaatsen).
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Zojuist mijn rtx 3090 fe ontvangen en gelukkig inclusief doos.
En daardoor geen enkel krasje of deukje!
:strip_exif()/f/image/N3H38IpcNcjwH4b7m69nSV2T.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door androidlover op 30-09-2020 13:14 ]
Goed om te zien dat ze het nu 'normaal' versturen.androidlover schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:36:
Zojuist mijn rtx 3090 fe ontvangen en gelukkig inclusief doos.En daardoor geen enkel krasje of deukje![Afbeelding]
PC Specs
Ik denk zelf dat deze uit een andere voorraad komen (duitsland) dan de andere levering.Help!!!! schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:40:
[...]
Goed om te zien dat ze het nu 'normaal' versturen.
Yes dit is exact hoe het werkt..FullThrottle schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:29:
Je koopt nu een evga kaart..
Vervolgs registreer je die op de site van EVGA .. (Let op binnen 14 dagen na factuur datum doen)
daarna ga je naar je evga account en kies je step up ..
De 90 dagen dat je hebt om step up aan te vragen gaan dan in.
Zo ver ik begrepen hebt gaat het wel om de prijs die op je factuur staat.. die wordt vervolgens in mindering gebracht..
Wanneer evga de kaart voor jou klaar heeft liggen sturen ze je een bericht.. dan moet je je huidige kaart opsturen en wanneer ze die ontvangen hebben sturen ze je nieuwe 3080 FTW ultra op.
Ik zit er inmiddels ook serieus over na te denken..
ik denk dat ik deze week nog afwacht en als er eind van de week nog niets bekend is dat ik ook gewoon een 2080 super aanschaf ..
Let wel op dat je +/- 3 dagen zonder video kaart zit wanneer je je huidige kaart opstuurt en je de nieuwe terug krijgt.
Edit: Ik heb btw Jacob van evga gevraagd en ook amazon.nl bestellingen zijn geldig voor stepup.. Ook de kaarten van Megekko ondanks dat daar staat dat ze 24 maanden garantie hebben..
[ Voor 4% gewijzigd door pvnzoest op 30-09-2020 12:50 ]
@androidlover dat ziet er beter uit.
En weten jullie het volgende: Per kaart mag je maar 1 kopen staat erbij?
1 per bestelling, 1 per creditcard 1 per adres ?
Hoe werkt dit precies?
Als ik bv een 3090 FE heb gekocht, mag ik dan wel een 3070 FE kopen op hetzelfde adres?
En een 3090 FE ook ?
En weten jullie het volgende: Per kaart mag je maar 1 kopen staat erbij?
1 per bestelling, 1 per creditcard 1 per adres ?
Hoe werkt dit precies?
Als ik bv een 3090 FE heb gekocht, mag ik dan wel een 3070 FE kopen op hetzelfde adres?
En een 3090 FE ook ?
Nee. Zie TW.
[ Voor 98% gewijzigd door Blaat op 30-09-2020 13:31 ]
Ja dat klopt, het is dus wél de prijs op jouw bon. Wel moet je even goed kijken op de website van EVGA welke kaarten in aanmerking komen: op het moment is dat alleen hun duurste kaart FTW3 Ultra Gaming (https://eu.evga.com/support/stepup/), dus dan betaal je uiteindelijk €839,99. Wanneer je hem krijgt is natuurlijk wel een groot vraagteken, maar dan heb je inderdaad in de tussentijd een 2070S (of 2080S, want waarom zou je niet de duurste onder de 839 nemen? je betaalt toch het verschil).FullThrottle schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:29:
WEBN & chill (@IBKR)
Mooi man! Ik zou wel even je adres weghalen.androidlover schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:36:
Zojuist mijn rtx 3090 fe ontvangen en gelukkig inclusief doos.En daardoor geen enkel krasje of deukje![Afbeelding]
Net binnen gekregen, de RTX 3090 FE!
24e bestelling geplaatst om 15:19 en vandaag in huis, kwam vanuit Duitsland.
Als je pakket 3.7kg dan zit er een grotere doos omheen maar verder geen schuim of airpockets in de 'om-doos'

2080TI for Scale..
Als je pakket 3.7kg dan zit er een grotere doos omheen maar verder geen schuim of airpockets in de 'om-doos'
2080TI for Scale..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g79x92YRtgZ0aWt5efCzOqn3.jpg?f=user_large)
[ Voor 34% gewijzigd door ar007 op 30-09-2020 13:05 ]
Ik blijf me verbazen hoeveel mensen anno 2020 nog zo onachtzaam zijn met persoonlijke gegevens in de wijde wereld slingeren.Khallouki schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:01:
[...]
Mooi man! Ik zou wel even je adres weghalen.
Voor degene die voor een relatief normale prijs een pre-order aan durven zonder een lange wachtrij, probeer eens SI computers.
Daar hebben ze net als bij elke andere webshop ook geen voorraad en is ook niet bekend exact wanneer die binnenkomt, maar bij navraag bleek de preorder wachtrij voor de MSI Gaming X Trio maar 2 lang te zijn, dat is nogal een verschil met een Alternate waar die 300+ lang is. De prijs voor de kaarten in het algemeen zijn vergelijkbaar, zelfs iets lager in veel gevallen. Het kan dus een goede optie om in de gaten te houden.
Daar hebben ze net als bij elke andere webshop ook geen voorraad en is ook niet bekend exact wanneer die binnenkomt, maar bij navraag bleek de preorder wachtrij voor de MSI Gaming X Trio maar 2 lang te zijn, dat is nogal een verschil met een Alternate waar die 300+ lang is. De prijs voor de kaarten in het algemeen zijn vergelijkbaar, zelfs iets lager in veel gevallen. Het kan dus een goede optie om in de gaten te houden.
https://www.megekko.nl/pr...90-O24G-GAMING-Videokaart
Voor degene die wil
edit: Voor zover ik het zie, gaat het met de 3080 nog wel een tijdje heel krap worden, maar het verkrijgen van de 3090s zal wel gaan lopen...
Voor degene die wil
edit: Voor zover ik het zie, gaat het met de 3080 nog wel een tijdje heel krap worden, maar het verkrijgen van de 3090s zal wel gaan lopen...
[ Voor 33% gewijzigd door Bonsaiboom op 30-09-2020 13:22 ]
Is dat kleine klepje links voor SLI?ar007 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:03:
Net binnen gekregen, de RTX 3090 FE!
2080TI for Scale..
[Afbeelding]
Tja, meer info zou best fijn zijn, maar om nou 100 euro meer te betalen voor die info en/of een kortere wachttijd, dat zie ik niet bepaald als een goede deal. Voor de woekerprijzen mag je best verwachten dat het personeel je kaart persoonlijk komt brengen en de kaart vervolgens nog even voor je installeertDionDV schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:51:
Wat een slechte webshop is ... wil even geen naam geven maar jeetje wat ben ik teleurgesteld. De enige zaak waar nog niet 1 videokaart is binnengekomen en na 2 weken nog steeds helemaal niks kunnen zeggen of er wat binnenkomt...
Als Megekko er eentje binnen heeft. Dan moet Alternate er toch minimaal 1 binnen krijgen zou je denken. Ik sta dus nummer 1 voor die kaart bij Alternate. Ben heel benieuwd of ik vandaag bericht krijg!Bonsaiboom schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:19:
Voor degene die wil
ThanksBonsaiboom schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:19:
Voor degene die wil
edit: ze hebben er meer en er zijn ook andere shops met voorraad
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 30-09-2020 13:33 ]
Bij deze desbetreffende webshop betaal je al extra voor de kaarten die je koopt.. het zijn geen msrp prijzen maar een stuk duurder dus dan verwacht je ook wel wat haha niet niks.NoThankYou schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:24:
[...]
Tja, meer info zou best fijn zijn, maar om nou 100 euro meer te betalen voor die info en/of een kortere wachttijd, dat zie ik niet bepaald als een goede deal. Voor de woekerprijzen mag je best verwachten dat het personeel je kaart persoonlijk komt brengen en de kaart vervolgens nog even voor je installeert.
Het wordt wel heel interessant zeg. Ik sta nu nr.10 bij Alternate en dat is wat me nog een beetje tegenhoud. Moet ik nu nog letten bij welke (web)shop ik dan een oudere kaart koop? Of is elk van de bekendere winkels gewoon geldig?pvnzoest schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:48:
[...]
Edit: Ik heb btw Jacob van evga gevraagd en ook amazon.nl bestellingen zijn geldig voor stepup.. Ook de kaarten van Megekko ondanks dat daar staat dat ze 24 maanden garantie hebben..
Oh maar die €839,99 is nog altijd goedkoper dan de prijsbij Alternate voor de niet ultra versie die ik gepreordered heb. Dus dat is ook nog een voordeel! Kans dat het nog langer kan duren is wat me nog een beetje tegenhoud.DeadKennedy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:52:
[...]
Ja dat klopt, het is dus wél de prijs op jouw bon. Wel moet je even goed kijken op de website van EVGA welke kaarten in aanmerking komen: op het moment is dat alleen hun duurste kaart FTW3 Ultra Gaming (https://eu.evga.com/support/stepup/), dus dan betaal je uiteindelijk €839,99. Wanneer je hem krijgt is natuurlijk wel een groot vraagteken, maar dan heb je inderdaad in de tussentijd een 2070S (of 2080S, want waarom zou je niet de duurste onder de 839 nemen? je betaalt toch het verschil).
De 2080S FTW is nog steeds duurder bij alle shops dan de 3080 FTW Ultra bij EVGA

Bedankt guys voor jullie reacties.
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Ik denk dat er heel erg vanaf hangt wat je persoonlijke situatie is. Ik durf te beweren dat je met een GTX1070Ti/GTX1080 (met een degelijke OC) niet hoeft te upgraden zolang je niet op resoluties hoger dan 2560x1440 speelt. Kijk maar naar de benchmarks, tel daar 10-15% bij op bij een goede OC en je ziet dat er amper games zijn die je op 1440P niet op ultra met 60FPS gemiddeld kunt spelen. En ja als je per se meer FPS wil halen, dan moet je ook vooral lekker maanden wachten en 200,- te veel uitgeven voor een GPU.Luukwa schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:02:
[...]
Ah je hebt al een 2080.. dan snap ik het enigzins wel. Als ikzelf een 2080 had gehad, had ik ook niet geupgrade.
Maargoed, een 1070ti doet ook nog leuk mee.. maarja je moet kijken wat je op termijn wilt gaan spelen en vooral ook hoe.
In mijn optiek zou men ook echt gewoon niet meer dan die standaard 719,- moeten uitgeven voor de RTX3080. Het wordt al snel een oninteressante kaart wat dat betreft, zeker als je niet op 4K gamed. Maar gezien ik hier hele volksstammen zonder blikken of blozen ruim 1500,- zie stukslaan op een RTX3090 die 10% beter presteert dan een RTX3080 verbaas ik mij helemaal nergens meer over.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Informatique heeft gereageerd, ze weten dus niet wanneer de strix 3090 oc binnenkomt en ik sta op no1
Zo te zien hebben Alternate wat ASUS TUF OC 3080 binnen gekregen, ik ben van plek 4 naar 1 verschoven!
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |