Hij stond echt een volle 30 seconde op voorraad.
1 helebadnews.nl schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:02:
[...]
Maar de geruchten kloppen dus.. er waren EVGA kaarten beschikbaar bij retailers vandaag..
ik had hem in me mandje toen die verdweenLimitted schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:03:
[...]
Hij stond echt een volle 30 seconde op voorraad.
Vooralsnog niet, de Tweaker die hem in voorraad besteld had heeft al te horen gekregen van Informatique dat het om een fout ging en dat er helemaal niets binnen was gekomen.badnews.nl schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:02:
[...]
Maar de geruchten kloppen dus.. er waren EVGA kaarten beschikbaar bij retailers vandaag..
Verhaal staat in het discord kanaal.
Man, ik heb even in die Discord gekeken maar het is echt van een niveautje om te janken.Jay-v schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:09:
[...]
Vooralsnog niet, de Tweaker die hem in voorraad besteld had heeft al te horen gekregen van Informatique dat het om een fout ging en dat er helemaal niets binnen was gekomen.
Verhaal staat in het discord kanaal.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Nu ook de RTX 3090 FE ontvangen, ook niet in omdoos....

Het is gewoonweg triest dat ze besparen op een goede verpakking voor zo'n kostbaar ding.
Lijkt mij niet dat dat een kwestie van besparing is maar dat er te weinig retail verpakkingen beschikbaar zijn, dat nu OEM/Bulk verzonden word.Gebruiker2018 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:32:
Het is gewoonweg triest dat ze besparen op een goede verpakking voor zo'n kostbaar ding.
Meteen een klach bij Nvidia ingediend...slaat gewoon nergens op.
Hele retail box naar de gloria, kleine deukjes etc..
Hele retail box naar de gloria, kleine deukjes etc..
Het is een apparaat van 1500 euro. Ik kan me best voorstellen als je daarvoor gespaard hebt dat je gewoon een doos wilt hebben die intact is.lou louis schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:53:
het is maar een doos
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Slaat nergens op, dat zonder omdoos verzenden.
Totdat er straks een verpakking aan komt zonder GPU erin, dit soort producten horen in een omdoos.
Totdat er straks een verpakking aan komt zonder GPU erin, dit soort producten horen in een omdoos.
[ Voor 52% gewijzigd door Jumpman op 29-09-2020 12:58 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb toevallig Inno3D gisteren aan de lijn gehad. Er kwamen deze week "enkele" X3 varianten binnen die dus ook nog verdeeld gaan worden. Ik vroeg hoe het zat met de X4 variant waarvoor ik hoog in de wachtrij bij Alternate sta, en die was nog helemaal niet binnengekomen of zat in het systeem dat deze zouden gaan binnenkomen.Jorgenss schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:35:
Iemand iets gehoord wanneer de INNO3D kaarten aankomen? Sta sinds een week al 3e maar nog niks geleverd.
Hij ging zich er wel hard voor maken dat hij een batch X4's verstuurd zou krijgen. Maar of dit er dan 10 werden of opnieuw "enkelen" dat kon hij niet zeggen.
Al met al met zo'n hoge wachtrijpositie nog altijd niet de zekerheid dat je binnen nu en een maand een kaart hebt.
De deuken zijn erg zichtbaar, maar dat de grafische kaart nog werkt, is het belangrijkste...Flight777 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:01:
Oordeel zelf, hier betaal je dan 1600 euro voor.... Zo wordt er niet mee omgegaan![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoeveel kilo was je pakket in totaal?Flight777 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:01:
Oordeel zelf, hier betaal je dan 1600 euro voor.... Zo wordt er niet mee omgegaan
De mijne is zojuist verzonden, ik denk dat ik een van de hekkensluiters ben. Aangezien ik 10 minuten met m'n credit card bezig was.
Besteld op 24/09 (order reeks 1805xxxx)
De mijne weegt 3.70 KGS
Gaat meer om het risico op beschadiging en feit dat iemand je kaart zo kan jatten.lou louis schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:53:
het is maar een doos
3.4, dus je hebt misschien geluk.Alleen tot nu toe nog niemand gezien of gehoord (ook niet op Discord) die hem wel MET doos heeft ontvangen.Haruhi schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:04:
[...]
Hoeveel kilo was je pakket in totaal?
De mijne is zojuist verzonden, ik denk dat ik een van de hekkensluiters ben. Aangezien ik 10 minuten met m'n credit card bezig was.
Besteld op 24/09 (order reeks 1805xxxx)
De mijne weegt 3.70 KGS
[ Voor 11% gewijzigd door Flight777 op 29-09-2020 13:07 ]
zit er geen omdoos om heen?Flight777 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:01:
Oordeel zelf, hier betaal je dan 1600 euro voor.... Zo wordt er niet mee omgegaan![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Had inno3d ook iets gezegd over de x2 oc?Markovic89 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:56:
[...]
Ik heb toevallig Inno3D gisteren aan de lijn gehad. Er kwamen deze week "enkele" X3 varianten binnen die dus ook nog verdeeld gaan worden. Ik vroeg hoe het zat met de X4 variant waarvoor ik hoog in de wachtrij bij Alternate sta, en die was nog helemaal niet binnengekomen of zat in het systeem dat deze zouden gaan binnenkomen.
Hij ging zich er wel hard voor maken dat hij een batch X4's verstuurd zou krijgen. Maar of dit er dan 10 werden of opnieuw "enkelen" dat kon hij niet zeggen.
Al met al met zo'n hoge wachtrijpositie nog altijd niet de zekerheid dat je binnen nu en een maand een kaart hebt.
Dit zou ik echt verschrikkelijk en niet acceptabel vinden. Ik hoop dat je dit wel meldt bij Nvidia? Laat je ons ook even weten wat ze zeggen?Flight777 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder heb ik wel Amazon even een chatje gestuurd dat ze dit soort fratsen voor mijn kaart niet moeten uitvoeren. Dus hup, met omdoos.
wat heeft amazon hier mee te maken versturen die dan rtx 3090 kaarten
De desbetreffende persoon heeft het al gemeld. Ik zou willen dat ze daar bij Nvidia voortaan rekening mee zullen houden.Dutchy007 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:10:
[...]
Dit zou ik echt verschrikkelijk en niet acceptabel vinden. Ik hoop dat je dit wel meldt bij Nvidia? Laat je ons ook even weten wat ze zeggen?
Ik hoop dat de grafische kaart in perfecte staat is en ik wens hem er veel plezier mee.
Mijn 3080 wordt ergens de komende dagen verstuurd. Ik wil niet dat mijn doos zo aankomtlou louis schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:13:
wat heeft amazon hier mee te maken versturen die dan rtx 3090 kaarten
hier 3.30 KGS ... dus ook geen omdoos denk ik
Verwijderd
Fijn als je een foto van de doos erbij op marktplaats wilt zetten wat zullen ze wel niet denken.Dutchy007 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:10:
[...]
Dit zou ik echt verschrikkelijk en niet acceptabel vinden. Ik hoop dat je dit wel meldt bij Nvidia? Laat je ons ook even weten wat ze zeggen?
Verder heb ik wel Amazon even een chatje gestuurd dat ze dit soort fratsen voor mijn kaart niet moeten uitvoeren. Dus hup, met omdoos.
Mocht je de kaart ooit weer willen verkopen.
Of je loopt een verkoop mis omdat mensen liever een goede doos hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2020 13:17 ]
Ik snap dit dus niet. Die doos ligt zo ongeveer binnen 5 minuten in de papierbak bij mij. De enige reden om boos te zijn vanwege het ontbreken van de omdoos is dat je het als versiering op de plank gaat gebruiken. Anders: heb je gezien hoe goed de videokaart verpakt is? Dan maakt die omdoos toch niet zoveel meer uit?
Ik bewaar eigenlijk altijd alle dozen van alle hardware die ik heb..Goldme schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:18:
Ik snap dit dus niet. Die doos ligt zo ongeveer binnen 5 minuten in de papierbak bij mij. De enige reden om boos te zijn vanwege het ontbreken van de omdoos is dat je het als versiering op de plank gaat gebruiken. Anders: heb je gezien hoe goed de videokaart verpakt is? Dan maakt die omdoos toch niet zoveel meer uit?
Ondertussen de zoektocht nog steeds naar een 3080..
Pay peanuts, get digital river.Flight777 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:01:
Oordeel zelf, hier betaal je dan 1600 euro voor.... Zo wordt er niet mee omgegaan
[ pctje te zien hier ] - Miauw
tot dat je een baksteen in je doos terug vind en de kaart waar op de doos staat 3090 van 1500 is omgewisseldGoldme schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:18:
Voor 1500 euro aan goederen in een pakket mag je wel verwachten dat de inhoud ervan goed beschermd wordt tijdens transport tegen beschadiging of diefstal. Verder lijkt het mij ook handig dat de doos nog intact is voor eventuele garantieafhandeling.Goldme schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:18:
Mijn bestelling op alternate is volgens mij veranderd naar word verwerkt althans als ik op mijn mobiel kijk. Als ik op de pc kijk staat er nog steeds in behandeling geen voorraad. Het gaat om een FTW3 Ultra, nummer 1 op de lijst
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Bij mij hetzelfde, en ik sta echt laag op de lijst voor een XC3 3080....Cyrus The Virus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:24:
Mijn bestelling op alternate is volgens mij veranderd naar word verwerkt althans als ik op mijn mobiel kijk. Als ik op de pc kijk staat er nog steeds in behandeling geen voorraad. Het gaat om een FTW3 Ultra, nummer 1 op de lijst
wordt verwerkt op de telefoon, in behandeling op via een browser op de pc
Bedankt voor je reactie. Hopelijk zit er iets omheen.Flight777 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:06:
[...]
3.4, dus je hebt misschien geluk.Alleen tot nu toe nog niemand gezien of gehoord (ook niet op Discord) die hem wel MET doos heeft ontvangen.
Poh, hoop niet dat die van mij zo aankomt. Zoals inmiddels bekend "doe ik aan YouTube" en daar als ik in mijn kantoor film heb ik wel meer dozen in de achtergrond, collector editions van games en andere zaken. Laatst nog de 50th anniversary star trek gekocht, grotendeels vanwege de doos.... Stom? Maybe, maar ik vind dat leuk om zelf als zichtbaar item in mijn kantoor te hebben, ook gewoon voor mezelf zeg maar.
Ik zie de doos van de RTX3090 daar niet heel anders in, sure, veel minder "collectors item" maar toch. In mijn geval staat er 3.7KG, dus laten we hopen dat ze inmiddels wijzer zijn geworden!
Ik zie de doos van de RTX3090 daar niet heel anders in, sure, veel minder "collectors item" maar toch. In mijn geval staat er 3.7KG, dus laten we hopen dat ze inmiddels wijzer zijn geworden!
Vraag mij af hoe de kwaliteit is van de kaarten als ze zo in de doos zitten. Zijn ze werkende?
[ Voor 68% gewijzigd door Beefcakie op 29-09-2020 17:57 ]
Lees op de Twitter van Aorus UK dat ze vanaf komende week al Aorus RTX 3080 Master kaarten gaan leveren en Xtreme over 2 weken. https://twitter.com/AORUS_UK/status/1310893844280602625
Maar in Nederland zijn deze kaarten nog altijd nergens te bestellen, ben benieuwd wanneer we ze hier kunnen bestellen.
Maar in Nederland zijn deze kaarten nog altijd nergens te bestellen, ben benieuwd wanneer we ze hier kunnen bestellen.
Als iets in een grotere doos wordt verpakt zit er (meestal) ook extra beschermingsmateriaal in ter voorkoming van eventuele beschadiging van in dit geval de videokaart. Daarnaast wordt er door logistiek/koerier voorzichtiger omgesprongen met grotere dozen dan een handig 'smijt makkelijk' doosje. Zij weten vaak nog geeneens wat er in zit.
Bij mij staat er op de UPS verzendbevestiging 3.7kg. We gaan het morgen wel zien, anders ook maar meteen foto nemen van ontvangst. Voor het geval dat...
Verder veel plezier beleven aan de lekker dure kaart van €1549 (vrijwillige keuze hoor
)
Bij mij staat er op de UPS verzendbevestiging 3.7kg. We gaan het morgen wel zien, anders ook maar meteen foto nemen van ontvangst. Voor het geval dat...
Verder veel plezier beleven aan de lekker dure kaart van €1549 (vrijwillige keuze hoor
Dat is toch het risico van de verkoper, als zo'n kaart gejat wordt, zit digital river met dubbele kosten.Santee schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:06:
[...]
Gaat meer om het risico op beschadiging en feit dat iemand je kaart zo kan jatten.
Nee hier heb ik niks over gehoord helaasJorgenss schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:10:
[...]
Had inno3d ook iets gezegd over de x2 oc?
Die niet leverbaar is.ion schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:42:
[...]
Dat is toch het risico van de verkoper, als zo'n kaart gejat wordt, zit digital river met dubbele kosten.

Soort van... ik bedoel iedereen zit te wachten op zijn/haar kaart en ze zijn bijna niet verkrijgbaar. Als die gejat is krijg je je geld vast terug (na het nodige mail/belverkeer) en dan mag je weer 2 maanden wachten?ion schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:42:
[...]
Dat is toch het risico van de verkoper, als zo'n kaart gejat wordt, zit digital river met dubbele kosten.

Het is maar net hoe je het bekijkt, ik zou ernorm pissig zijn. Het is geen USB stick van 10 euro.Goldme schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:18:
Voor mij zou dit compleet on-acceptabel zijn.
Pissig, sure, maar wat ga je er aan doen? Je kan de zending niet accepteren ivm beschadigen doos maar dan mag je weer 3 weken wachten als je geluk hebt.RoaDHouse schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:48:
[...]
Het is maar net hoe je het bekijkt, ik zou ernorm pissig zijn. Het is geen USB stick van 10 euro.
Voor mij zou dit compleet on-acceptabel zijn.
blup
mijn 2070 is 2 jaar geleden door Postnl gejat (medewerker) althans, dat vermoed ik, want kaart heeft nooit het sorteercentrum verlatenSantee schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:06:
[...]
Gaat meer om het risico op beschadiging en feit dat iemand je kaart zo kan jatten.
btw, waarom zitten heel veel van dat soort winkels in de buurt van Rotterdam of ver in het oosten of zuiden van het land? Weet iemand da?
Heel apart toch, ik heb geen idee wat mijn telefoon vorige week aangaf omdat ik elke keer de pc checkte.badnews.nl schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:31:
[...]
Bij mij hetzelfde, en ik sta echt laag op de lijst voor een XC3 3080....
wordt verwerkt op de telefoon, in behandeling op via een browser op de pc
Nu zie ik op telefoon er ook bij staan dat 1 artikel niet op voorraad is.
[ Voor 9% gewijzigd door Cyrus The Virus op 29-09-2020 14:22 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Heeft iemand sinds de wachtrij bekend is bij megekko na de launch een gigabyte eagle oc uitgeleverd gekregen?
Ik verschuif wel op de lijst maar heb het vermoeden dat het alleen maar geannuleerde kaarten zijn, hopelijk heb ik het mis!
Ik verschuif wel op de lijst maar heb het vermoeden dat het alleen maar geannuleerde kaarten zijn, hopelijk heb ik het mis!
mijn 3090 FE is binnen, helaas met beschadigde doos (dus zonder omhulsel verzonden), maar wel dichtgeseald.
vanavond plaatsen en tot 2000 clocken begrijp ik
vanavond plaatsen en tot 2000 clocken begrijp ik
Het is al puur de verleiding denk ik wanneer je een beetje kennis van zaken hebt en je ziet een pakketje met RTX 3090 voorbij komen als Post NL medewerker waar ik me zorgen om zou maken.Goldme schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:18:
Je gaat er vanuit dat iedereen integer is, echter is dit niet altijd zo. Als ik iets van boven de 100 euro bestel, en zelf daaronder verwacht ik gewoon dat dit fatsoenlijk verpakt wordt afgeleverd in een neutrale omdoos.
Ik ben zelf ook liefhebber van bordspellen, en de speciaalzaken die hier die hier in handelen weten hoe belangrijk klanten het vinden dat hun dozen goed aankomen. Hier zie je vrijwel nooit dat er geen extra beschermingsmaatregelen worden genomen tijdens verzending. Stevige dozen, met schuimen peanuts of bubbeltjesplastic is hier gewoon de norm. Dit zou voor een "Enthousiast GPU" toch ook zeker moeten gelden.
Als je ze in ontvangst hebt genomen is het pure Kafka om je gelijk te halen (Is mij ooit voorgekomen met een gsm).ion schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:42:
[...]
Als ze zo onzorgvuldig zijn met hun verpakking dan zegt dit vaak ook iets over de service nadien.
Ik huiver ervan
Raar dat de 3090FEs zonder omdoos geleverd worden; ik heb zojuist mijn 3080FE binnen gekregen (besteld vorige week woensdag rond 06:45), mét omdoos. Er zit wel een licht deukje op een hoek van de doos van de kaart zelf, maar verder ziet alles er goed uit!
Ik heb het idee dat de 3090 FE's met spoed de deur uit zijn getrapt. Met de goeie bedoelingen maar de nadelige gevolgen.
ligt er waar ze vandaan komen, ze ze worden allemaal verstuurd met UPS
De mijne is niet door UPS verzonden.Ninaomi schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:21:
ligt er waar ze vandaan komen, ze ze worden allemaal verstuurd met UPS
Weet iemand wat de levertijden van de Strix 3090 OC ongeveer zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door TheTurk op 29-09-2020 14:44 ]
Heb dezelfde bij cdromland besteld en daar is ook niks binnen gekomen. Als ik deze mag geloven: https://i.imgur.com/jGn2fqO.jpg dan is de levertijd dus daadwerkelijk onbekend..koekenpruik schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:57:
Heeft iemand sinds de wachtrij bekend is bij megekko na de launch een gigabyte eagle oc uitgeleverd gekregen?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
31 oktoboer voor strix 3090, ik vraag me af of de prijzen gaan zakken dan.Snippertje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:45:
[...]
Heb dezelfde bij cdromland besteld en daar is ook niks binnen gekomen. Als ik deze mag geloven: https://i.imgur.com/jGn2fqO.jpg dan is de levertijd dus daadwerkelijk onbekend..
Thanks, ik zat hierop te wachten. Nu prijzen bekend maken.Brains Bush schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:42:
Als iets in een grotere doos wordt verpakt zit er (meestal) ook extra beschermingsmateriaal in ter voorkoming van eventuele beschadiging van in dit geval de videokaart. Daarnaast wordt er door logistiek/koerier voorzichtiger omgesprongen met grotere dozen dan een handig 'smijt makkelijk' doosje. Zij weten vaak nog geeneens wat er in zit.
Verder veel plezier beleven aan de lekker dure kaart van €1549 (vrijwillige keuze hoor)
Edit: Oeps, verleerd quote
Ik zat hie op te wachten.. Thanks. Nu prijzen nogSimone96 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:37:
Lees op de Twitter van Aorus UK dat ze vanaf komende week al Aorus RTX 3080 Master kaarten gaan leveren en Xtreme over 2 weken. https://twitter.com/AORUS_UK/status/1310893844280602625
Verpakking inderdaad erg mager. Labels e.d. direct op de retail doos geplakt (lastig te verwijderen) + veel transport krassen en deuken op de doos.
Gelet op eerdere berichten hier toch wat bezorgd over de inhoud en maar meteen even open gemaakt. Gelukkig wel een stug foam wat de kaart stabiel op zijn plek lijkt te houden. Kaart is op eerste oog gewoon in goede staat. Hopelijk stelt dit wat mensen gerust.
/f/image/sQQsXWNdaRalHLUedNnRnnQT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/w55yNUayTfa05W6gOn4R0reZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BLVyOYvPOxJACTBHdrBc1ZPS.png?f=fotoalbum_large)
Gelet op eerdere berichten hier toch wat bezorgd over de inhoud en maar meteen even open gemaakt. Gelukkig wel een stug foam wat de kaart stabiel op zijn plek lijkt te houden. Kaart is op eerste oog gewoon in goede staat. Hopelijk stelt dit wat mensen gerust.
/f/image/sQQsXWNdaRalHLUedNnRnnQT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/w55yNUayTfa05W6gOn4R0reZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BLVyOYvPOxJACTBHdrBc1ZPS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/drH8a3bspWESWXTbMArQ7Wqh.png?f=fotoalbum_large)
Voor een prijskaartje van 1500€ en van een bedrijf als Nvidia is dit natuurlijk absoluut beschamend. Ik vind dit absoluut niet kunnen, maarja wie ben iktweakje86 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:54:
Verpakking inderdaad erg mager. Labels e.d. direct op de retail doos geplakt (lastig te verwijderen) + veel transport krassen en deuken op de doos.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Bizar, in mijn geval kwam deze wel met een doos eromheen en padding binnenin.Flight777 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind dit wel erg slecht, naast dat je de doos gewoon netjes wilt houden hoeven mensen ook gewoon niet de inhoud te zien.
Fijn om te zien dat mensen de 3090 FE binnen krijgen ondanks belabberde transport.
Ik ben in de afgelopen week 3 plekjes opgeschoven in de wachtrij van Alternate, denken jullie dat dit cancels zijn? Het kan toch niet dat ze bij een officiële partner als Alternate per 1 kaart binnen komen?
Inmiddels staan de Storm i9 pc's wel weer op 'direct leverbaar' ben benieuwd hoe ze hier wel genoeg kaarten voor binnen krijgen..
Ik ben in de afgelopen week 3 plekjes opgeschoven in de wachtrij van Alternate, denken jullie dat dit cancels zijn? Het kan toch niet dat ze bij een officiële partner als Alternate per 1 kaart binnen komen?
Inmiddels staan de Storm i9 pc's wel weer op 'direct leverbaar' ben benieuwd hoe ze hier wel genoeg kaarten voor binnen krijgen..

99.99% zeker dat het annuleringen zijn.Razeal schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:04:
Fijn om te zien dat mensen de 3090 FE binnen krijgen ondanks belabberde transport.
Absoluut mee eens maar gelukkig is de inhoud goed beschermd.Luukwa schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:02:
[...]
Voor een prijskaartje van 1500€ en van een bedrijf als Nvidia is dit natuurlijk absoluut beschamend. Ik vind dit absoluut niet kunnen, maarja wie ben ik
@Aggressor Ziet er inderdaad stuk netter uit. Geen labels op de doos verder?
op de achterkanttweakje86 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:11:
[...]
Absoluut mee eens maar gelukkig is de inhoud goed beschermd.
Het personeel wil ook watRazeal schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:04:
Ja dat vind ik ook niet meer dan logisch, maar een product van 1500 euro verkoop je nooit en te nimmer in een enkel kartonnen doosje, daar doe je een grote nette doos omheen met toereikend hoeveelheid verpakking materiaal.tweakje86 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:11:
[...]
Absoluut mee eens maar gelukkig is de inhoud goed beschermd.
Heb zonet een mailtje gestuurd naar Megekko betreft de Asus OC 3080 kaarten, daar is vrijwel nog niets van bekend bij Megekko. Ik houd jullie op de hoogte
Heeft iemand uberhaupt ooit reactie gekregen van Megekko customer service? Ik heb ze een paar keer gemaild over de afgelopen 2 weken nooit wat teruggekregen.
Zeker, ik heb ze vlak na de release gemaild betreft de wachtrij omdat ik het niet helemaal duidelijk vond.DrNaidge schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:20:
Heeft iemand uberhaupt ooit reactie gekregen van Megekko customer service? Ik heb ze een paar keer gemaild over de afgelopen 2 weken nooit wat teruggekregen.
Vrij vlot een nette reactie gekregen dat het even kon duren, ze had zelfs nog even mn positie gechecked en netjes een schermafbeelding daarvan gepost.
Dan heb ik ook hele voorzichtige chaufeurs gehad. De doos waar de videokaart in zit is z.g.a.n. en geen deukje te bekennen.Aggressor schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:06:
@tweakje86 dan valt die van mij gelukkig wel mee
[Afbeelding]
Altijd geluk deze manSenaxx schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:22:
[...]
Dan heb ik ook hele voorzichtige chaufeurs gehad. De doos waar de videokaart in zit is z.g.a.n. en geen deukje te bekennen.
Dan heb jij nog mazzel. Bij mij zitten het shipping label en de pakbon op de voorkant van de doos geplaktFlight777 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Waarom dan niet minimaal even een plastic seal er omheen?
voor zij die bij tones (be) de asus tuf non 3080 no oc besteld hebben, ik heb op 19 september besteld (zaterdag) en sta nu op plaats 180. Ze krijgen er begin oktober een "aantal" binnen maar zou dus in mijn geval minimaal 5/6 weken duren voor ik aan de beurt ben... en zelfs dat lijkt me optimistisch
Bedankt voor de update!belblade schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:34:
voor zij die bij tones (be) de asus tuf non 3080 no oc besteld hebben, ik heb op 19 september besteld (zaterdag) en sta nu op plaats 180. Ze krijgen er begin oktober een "aantal" binnen maar zou dus in mijn geval minimaal 5/6 weken duren voor ik aan de beurt ben... en zelfs dat lijkt me optimistisch
De mijne zit volgeplakt met labels en vrachtbrief.. verschrikkelijk. Maar hij ruikt heel lekker, dat dan weer wel. Heel fijn om naast thuis te werken tot 5 uur en dan installerenAggressor schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:06:
@tweakje86 dan valt die van mij gelukkig wel mee
[Afbeelding]
Het geeft me duidelijk het beeld dat er gewoon 3090's de deur uit worden getrapt, waarschijnlijk zelfs nog met de gedachte "we kunnen het wel maken, welke klant gaat nee zeggen tegen zijn langverwachte kaart welke nog steeds erg schaars is". De realiteit is helaas dat ze nog gelijk hebben ook! En als je al je recht gaat proberen te halen wordt het balletjes steeds ergens anders neergelegd, dus totale ergernis om dat op te starten zonder resultaat te hoeven verwachten. Ja, een "sorry", "helaas" en een "wat vervelend voor je"

Waarom maak jij (en anderen) gelijk de aanname dat Nvidia/Digital river dit heeft gedaan? Het lijkt me logischer dat dit gebeurt is tijdens transport. Ik heb een tijdje bij TNT aan de pakketband gewerkt en daar interesseerde het niemand hoe duur het pakket was. Als ze al weten dat een "RTX 3090" een duur product is. En als ze uberhaupt al naar het pakketje hebben gekeken ipv alleen gescand.Dionysis schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:41:
Het geeft me duidelijk het beeld dat er gewoon 3090's de deur uit worden getrapt, waarschijnlijk zelfs nog met de gedachte "we kunnen het wel maken, welke klant gaat nee zeggen tegen zijn langverwachte kaart welke nog steeds erg schaars is". De realiteit is helaas dat ze nog gelijk hebben ook! En als je al je recht gaat proberen te halen wordt het balletjes steeds ergens anders neergelegd, dus totale ergernis om dat op te starten zonder resultaat te hoeven verwachten. Ja, een "sorry", "helaas" en een "wat vervelend voor je"
Zag gisteren nog een vervoerder van PostNL letterlijk basketbal spelen met de pakketten. Hij smeet ze zo random de achterbak in. Interesseerde hem geen ene flikker wat erin zat. Misschien dat ze die mensen wat meer moeten gaan betalen want deze gast gaf geen bal om zijn werk.
hendrikjanvandijk
Of ontslaan en mensen die wel normaal willen werken een opleiding tot chauffeur aanbieden om vervolgens in dienst te nemen.hjvdijk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:50:
Zag gisteren nog een vervoerder van PostNL letterlijk basketbal spelen met de pakketten. Hij smeet ze zo random de achterbak in. Interesseerde hem geen ene flikker wat erin zat. Misschien dat ze die mensen wat meer moeten gaan betalen want deze gast gaf geen bal om zijn werk.
Volgens mij zitten er genoeg mensen bij de deur die staan te popelen om aan de slag te gaan.
Tja ze zijn allemaal verplicht "zelfstandig". Niet dat het iets goed praat maar je ziet wel wat er van komt.
hendrikjanvandijk
Neem aan dat ze bij het magazijn er toch een doos omheen doen voordat ze hem aanbieden? Of mis ik waarom dat zelfstandige er mee te maken heeft?hjvdijk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:53:
Tja ze zijn allemaal verplicht "zelfstandig". Niet dat het iets goed praat maar je ziet wel wat er van komt.
Ik vind nog knap dat deze zending niet "verloren" is gegaan met zo duidelijk RTX 3090 er op.spartacusNLD schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:53:
Ik heb ook een 3090 ontvangen. Wordt je toch triest van:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Punt wat ik maakte is dat je er idd een goede doos om moet doen want er wordt flink mee gesmeten.MoietyMe schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:54:
[...]
Neem aan dat ze bij het magazijn er toch een doos omheen doen voordat ze hem aanbieden? Of mis ik waarom dat zelfstandige er mee te maken heeft?
hendrikjanvandijk
Ook m’n 3090 FE mogen ontvangen, zonder extra doos. De verpakking is redelijk gehavend. Ga zo klacht indienen, ik wil een nieuwe doos. Als ik ‘m ooit verkoop moet dat met nette doos zijn.
De UPS bezorger feliciteerde me met de kaart en vroeg welke games ik speelde... gelukkig heeft ‘ie ‘m niet achtergehouden ;-)
Maar over de 3090, wat een monster! Niet normaal zo groot en zwaar. Voelt wel heel degelijk, en is netjes afgewerkt. Even MSFS gecheckt, maar niet eens groot verschil t.o.v. m’n 1070 op 1080p. Hopelijk wordt m’n 4K scherm vandaag geleverd zoals de bedoeling is
De UPS bezorger feliciteerde me met de kaart en vroeg welke games ik speelde... gelukkig heeft ‘ie ‘m niet achtergehouden ;-)
Maar over de 3090, wat een monster! Niet normaal zo groot en zwaar. Voelt wel heel degelijk, en is netjes afgewerkt. Even MSFS gecheckt, maar niet eens groot verschil t.o.v. m’n 1070 op 1080p. Hopelijk wordt m’n 4K scherm vandaag geleverd zoals de bedoeling is
Ik heb geen plaatsindicatie gekregen, maar ze hebben wel bevestigd dat er begin oktober binnenkomen en dat er tot dan geen nieuws gaat zijn. Ik wacht maar af.belblade schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:34:
Vergeet je HDMI 2.1 kabel nietSergeR schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:57:
Ook m’n 3090 FE mogen ontvangen, zonder extra doos. De verpakking is redelijk gehavend. Ga zo klacht indienen, ik wil een nieuwe doos. Als ik ‘m ooit verkoop moet dat met nette doos zijn.
Hoe de videokaart verpakt was heeft niet echt met dit topic te maken. Kunnen jullie niet een apart topic starten met foto's van jullie "dozen"?
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Is er een reden om voor HDMI in plaats van DisplayPort te gaan? Enfin, in de veronderstelling dat het om een monitor gaat en niet een TV.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Welke 4K monitor heb je besteld? waarom geen ultrawide voor fs2020 trouwens?
SergeR schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:57:
HDMI zit op versie 2.1, welke veel meer bandbreedte heeft dan de hoogste versie DP van die kaarten (v1.4). Beter geschikt dus voor 4k op hogere frameratesTh1x4nG schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:00:
[...]
Is er een reden om voor HDMI in plaats van DisplayPort te gaan? Enfin, in de veronderstelling dat het om een monitor gaat en niet een TV.
Levertijden en prijzen jongens!!
Ik open dit topic zodat ik kan lezen bij welke winkel ik wat moet betalen. Niet om te lezen dat je schade hebt aan je doos of blij bent met je hdmi 2.1 kabel ;-)
Ik open dit topic zodat ik kan lezen bij welke winkel ik wat moet betalen. Niet om te lezen dat je schade hebt aan je doos of blij bent met je hdmi 2.1 kabel ;-)
Hi, ik denk echter dat je zelf de verkeerde aanname maakt. Ik zeg niet dat een Nvidia/ DR de feitelijke echte schade heeft toegebracht, natuurlijk vind dit plaats tijdens vervoermomenten en (sommige)mensen die weinig om jouw kaart geven "it's just a job". Blijft echter nog wel het feit (en dat is dus wat ik zeg) dat ze á Nvidia/DR niet voldoende beschermt de deur uit worden gedaan, dus geen extra doos. En DAT ligt toch echt niet bij de vervoerder en is waar het feitelijke probleem zich begeeftlukjah schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:45:
[...]
Waarom maak jij (en anderen) gelijk de aanname dat Nvidia/Digital river dit heeft gedaan? Het lijkt me logischer dat dit gebeurt is tijdens transport. Ik heb een tijdje bij TNT aan de pakketband gewerkt en daar interesseerde het niemand hoe duur het pakket was. Als ze al weten dat een "RTX 3090" een duur product is. En als ze uberhaupt al naar het pakketje hebben gekeken ipv alleen gescand.
Zo te zien Alternate genoeg preorders binnen. Een faillissement zie ik nog niet zo snel gebeuren. https://nl.hardware.info/...wgrond-naast-hoofdkantoor
Zeelandse Tholenwishmaster1986 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:09:
Zo te zien Alternate genoeg preorders binnen. Een faillissement zie ik nog niet zo snel gebeuren. https://nl.hardware.info/...wgrond-naast-hoofdkantoor
Edit: inmiddels gewijzigd naar Zeeuwse Tholen. Graag gedaan Björn
[ Voor 10% gewijzigd door Brains Bush op 29-09-2020 17:01 ]
Heb mijn 293ste plek bij Alternate voor een Strix 3080 OC ook maar opgegeven en bij Informatique besteld, plek 25.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |