Alternate bestaat al heel lang. Als je gewoon geduld hebt komt je kaart wel. Productie is op volle touren.Dionysis schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:16:
[...]
Krijg meer het idee dat de bestellende groep mensen nu inmiddels Alternate van een gratis "lening" is aan het voorzien. Daarnaast weet ik niet precies wat ik ervan moet denken dat je uberhaubt nog orders kan plaatsen terwijl ze niet eens weten of ze die wel kunnen leveren. Sterker nog... Ik vraag mezelf af of ze uberhaubt de orders die tot nu toe geplaatst zijn zelfs kunnen leveren.. 272(!!) blijkbaar. En dat zou dan nog maar betrekking hebben op 1 specifieke kaart??
Meer dan 460 voor een Trio X, dus vele malen meer. Gewoon positief blijven en afwachten. En anders je kansen zien te grijpen bij de 3070.JCD2020 schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:22:
Niemand hoeft echt lang na te denken dat 272 positie gewoon nevernooit niet dit jaar nog geleverd gaat worden.
Scratch that, ik denk dat Alternate een mil of 3+ heeft staan aan orders. Als je de 3090's nog even meeneemt in de optelsom ;-)Volture schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:03:
[...]
Meer dan 460 voor een Trio X, dus vele malen meer. Gewoon positief blijven en afwachten. En anders je kansen zien te grijpen bij de 3070.
Hier is toendertijd een of andere gast heel erg nat mee gegaan, nam PS5 preorders aan. Kon daarmee zijn eigen bedrijf starten. Is nog een afl. van #boos (bah) van geweest.JCD2020 schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:22:
Dat haalde ik een paar pagina's ook al aan, dat die preorders voor een webshop gevaarlijk zijn. Ze krijgen echt per 24u gewoon makkelijk halve ton binnen op 1 kaartvariant alleen al. Grapte ook al, als je startup bent moet je gewoon preorders aannemen en kan je je gratis snel je geld binnenhalen voor de verbouwing van het pand ;-)
Ik weet niet of mijn bevinding klopt, maar als meer mensen die geannuleerd hebben met hun oude ordernummer kunnen kijken? Allicht hebben we dan een tool voor mensen die nog op de 3080 trein willen, voor ze bestellen al een beeld hebben of het zin heeft.
Niemand hoeft echt lang na te denken dat 272 positie gewoon nevernooit niet dit jaar nog geleverd gaat worden.
`JCD2020 schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:06:
[...]
Scratch that, ik denk dat Alternate een mil of 3+ heeft staan aan orders. Als je de 3090's nog even meeneemt in de optelsom ;-)
Daar kun je zomaar maar vanuit gaan inderdaad.. Ik snap de gedachte van sommigen ook wel in het kader van het bedrijf bestaat al heel lang en gaat wel geleverd worden. MAAR, wanneer er een verkeerde zijweg ingesprongen zou worden met de 3+ milj. in een bepaalde strategie, KAN zo'n bedrijf ook zomaar ineens in diepe schulden terecht komen en zelfs failliet gaan (zou niet de eerste zijn). Daaaaag 3080/3090/(3070) GPU's leveringen, daaagggg centjes

En laat ik wel even duidelijk zijn dat ik hiermee niet de statement wil maken DAT ze dat ook zullen doen, maar om aan te geven dat er kan wel degelijk risico kan zijn met een dergelijk handelen.
[ Voor 12% gewijzigd door Dionysis op 27-09-2020 23:16 ]
Ik heb het geannuleerd en heb er geen spijt van. Zoveel onduidelijkheid en er poppen steeds meer gebruikers met issues op het internet, dus wachten/annuleren is zeker geen slecht idee imo.lapino schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:05:
Met al die negatieve berichten overweeg ik heel sterk mijn preorder te annuleren. Ben ik daar alleen in?
Qua al die vage murmerings van shops die omvallen , zoals Alternate etc.
Zondra op specifieke shops in te gaan, je kan jezelf gewoon beschermen door met CC te betalen.
En mensen als ze het hebben over de bedragen qua pre-orders, vergeten vaak dat dezelfde bedrijven ook grote bedragen betalen aan leveranciers voor dezelfde GPU's. Behalve als ze ofcourse van plan zijn naar de bahama's te rennen, maar voor een gevestigde webshop is dit ofcourse absurd.
Kan het fout gaan, ofcourse, alles kan , behalve een koekjeskan, want dat is een trommel
Niks persoonlijks maar snap niet waarom mensen telkens dit blijven rondgooien, snap dat het spannend ( ? ) is misschien ergens geld neer te leggen zonder dat je een leverdatum hebt, maar je kiest er toch echt zelf voor.
Zondra op specifieke shops in te gaan, je kan jezelf gewoon beschermen door met CC te betalen.
En mensen als ze het hebben over de bedragen qua pre-orders, vergeten vaak dat dezelfde bedrijven ook grote bedragen betalen aan leveranciers voor dezelfde GPU's. Behalve als ze ofcourse van plan zijn naar de bahama's te rennen, maar voor een gevestigde webshop is dit ofcourse absurd.
Kan het fout gaan, ofcourse, alles kan , behalve een koekjeskan, want dat is een trommel

Niks persoonlijks maar snap niet waarom mensen telkens dit blijven rondgooien, snap dat het spannend ( ? ) is misschien ergens geld neer te leggen zonder dat je een leverdatum hebt, maar je kiest er toch echt zelf voor.
Dat het fout kan gaan is ook de enige echte boodschap, welke op voorhand zou kunnen worden voorkomen als er niet meer orders gedaan zouden kunnen worden dan er leveringen worden verwacht en het feit is dat een aantal shops nu maar aan het speculeren zijn en blijven cashen.Gutterjaw schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:44:
Qua al die vage murmerings van shops die omvallen , zoals Alternate etc.
Kan het fout gaan, ofcourse, alles kan , behalve een koekjeskan, want dat is een trommel![]()
Het punt over de bedragen klopt deels, ware het niet dat de klanten vooraf betalen en shops achteraf, vaak op rekening. Dan blijft er toch echt een grote cashflow aanwezig. Naast nog de verhalen dat er shops zijn die ook nog direct incasseren op de CC.
Daarnaast hebben de meeste mensen geen CC en betalen dus o.a. via ideal wat niet gewaarborgd is.
Ik vind het zelf verder compleet niet spannend maar deel gewoon een mening ergens in.
Fair enough, daar is een forum voorDionysis schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:00:
[...]
Dat het fout kan gaan is ook de enige echte boodschap, welke op voorhand zou kunnen worden voorkomen als er niet meer orders gedaan zouden kunnen worden dan er leveringen worden verwacht en het feit is dat een aantal shops nu maar aan het speculeren zijn en blijven cashen.
Het punt over de bedragen klopt deels, ware het niet dat de klanten vooraf betalen en shops achteraf, vaak op rekening. Dan blijft er toch echt een grote cashflow aanwezig. Naast nog de verhalen dat er shops zijn die ook nog direct incasseren op de CC.
Daarnaast hebben de meeste mensen geen CC en betalen dus o.a. via ideal wat niet gewaarborgd is.
Ik vind het zelf verder compleet niet spannend maar deel gewoon een mening ergens in.
Ben het met je eens, heb verder niet echt een paard in deze race. Maar zag het paar keer voorbij komen en had een kriebel en wilde m'n 2 cent erin gooien
Iemand hier die ook hoopt op een lading FE3080's vandaag op nvidia.com? ik merk dat de site weer erg traag aan het reageren is, zijn er meer mensen die nu aan het wachten/refreshen zijn?
ik zie dat de nvlink weer op voorraad is, sinds vandaag of gisteren, lijkt dus dat ze wel de voorraad aanvullen in het weekend.johnfreda schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:13:
Iemand hier die ook hoopt op een lading FE3080's vandaag op nvidia.com? ik merk dat de site weer erg traag aan het reageren is, zijn er meer mensen die nu aan het wachten/refreshen zijn?
persoonlijk verwacht ik wel weer voorraad maandag/dinsdag/woensdag, op elke tijdstip..
Is er iemand die al een kaart heeft ontvangen van Azerty? Ik heb nog niks voorbij zien komen en vraag me af of ze uberhaupt ooit stock hadden.. Heb er daar 1tje besteld precies toen ze uitkwamen... bevestegingsmail om 15.01 zo ja!? please let me know
Ja, die komen weer beschikbaar.TheTurk schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:04:
Weet er iemand nog, of er 3090 FE via Nvidia beschikbaar komen?
Nee, niemand weet wanneer.
Deze 2 screenshots lijken elkaar te bevestigen wat betreft de Asus Strix OC.gielz schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:49:
Kwam toevallig deze tegen op reddit van een shop voor restock met eta’s
[Afbeelding]
Zijn er mensen met ervaringen met GPU schaarste tijdens een release, zoals we nu hebben? Of is dit echt de eerste keer dat er zoveel vraag en zo weinig aanbod is?
Ik probeer uit te vogelen hoelang het ongeveer kan duren voordat ik mijn kaart binnen heb. Sta momenteel op de 36e positie bij Megekko voor de STRIX OC maar ik zie op geen enkele website echt informatie over hoeveel van deze kaarten ze per periode (week of maand) verwachten te ontvangen en ik heb ook geen idee hoeveel kaarten “normaal” is om te ontvangen per periode. Iemand die hier ervaring mee heeft die meer over kan vertellen?
Ik probeer uit te vogelen hoelang het ongeveer kan duren voordat ik mijn kaart binnen heb. Sta momenteel op de 36e positie bij Megekko voor de STRIX OC maar ik zie op geen enkele website echt informatie over hoeveel van deze kaarten ze per periode (week of maand) verwachten te ontvangen en ik heb ook geen idee hoeveel kaarten “normaal” is om te ontvangen per periode. Iemand die hier ervaring mee heeft die meer over kan vertellen?
Max een maandje als je 36e bent.zar schreef op maandag 28 september 2020 @ 01:10:
Zijn er mensen met ervaringen met GPU schaarste tijdens een release, zoals we nu hebben? Of is dit echt de eerste keer dat er zoveel vraag en zo weinig aanbod is?

Ervanuit gaande dat er 10 per week binnen komen vanaf volgende weekzar schreef op maandag 28 september 2020 @ 01:43:
[...]
dat zou eigenlijk top zijn, ik heb er geen ervaring mee en dacht dat het misschien wel ruim 2 maanden zou kunnen duren, dus een maandje wordt ik wel blij van om te horen (hoop dat je gelijk hebt hah).
De eerste 11 dagen leek het nog erg rustig.
Ik heb er een besteld op de release dag.TheTurk schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:04:
Weet er iemand nog, of er 3090 FE via Nvidia beschikbaar komen?
Nog steeds geen verzend bevestiging.
Ik zal laten weten wanneer de mijne onderweg is als indicator, aangezien ik denk ik een van de laatste was die er een bestelde.
zinloze kick
[ Voor 87% gewijzigd door Intergalactic op 28-09-2020 08:39 ]
Om het wachten wellicht wat meer te kunnen verdragen even het volgende.
Ik heb een gloednieuw systeem (incl een RTX 3080) en ik ervaar een gigantische berg aan stabiliteitsproblemen. Deze kan je her en der ook terugvinden op verschillende websites. Gelukkig heb ik er zelf nauwelijks last van, maar zo nu en dan crashed de game.
Ik weet dat verschillende fabrikanten daarom hun kaarten niet uitleveren voordat zij dit probleem hebben opgelost.
Vooral Evga en Gigabyte werken met goedkope parts op hun videokaarten. Dus wees wellicht maar blij dat je geen early adopter bent.
Ik heb een gloednieuw systeem (incl een RTX 3080) en ik ervaar een gigantische berg aan stabiliteitsproblemen. Deze kan je her en der ook terugvinden op verschillende websites. Gelukkig heb ik er zelf nauwelijks last van, maar zo nu en dan crashed de game.
Ik weet dat verschillende fabrikanten daarom hun kaarten niet uitleveren voordat zij dit probleem hebben opgelost.
Vooral Evga en Gigabyte werken met goedkope parts op hun videokaarten. Dus wees wellicht maar blij dat je geen early adopter bent.
underclock je memory met -15 mhz of meer als het blijft crashen. heb je het probleem van crashen ook niet meer!Hatseflatsh90 schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:32:
Om het wachten wellicht wat meer te kunnen verdragen even het volgende.
Ik sta op plek 317 voor de ASUS TUFDionysis schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:16:
[...]
Krijg meer het idee dat de bestellende groep mensen nu inmiddels Alternate van een gratis "lening" is aan het voorzien. Daarnaast weet ik niet precies wat ik ervan moet denken dat je uberhaubt nog orders kan plaatsen terwijl ze niet eens weten of ze die wel kunnen leveren. Sterker nog... Ik vraag mezelf af of ze uberhaubt de orders die tot nu toe geplaatst zijn zelfs kunnen leveren.. 272(!!) blijkbaar. En dat zou dan nog maar betrekking hebben op 1 specifieke kaart??
Ja ik hoop ook op de eerste Ventus leveringen deze week. Hopelijk 115 stuks voor Alternate, dan zit ik er bij
Hoe dan ook, Coolblue haar prijzen zijn natuurlijk insane. De Ventus OC is daar 869 euro. Betaal ik bij Alternate 719 euro voor. Een verschil van 150 euro, meer dan 20% duurder.
Yeah, een beetje extra betalen zit ik niks mee in, maar 150 euro opleggen voor een instapmodel kaart is gewoon puur profiteren. Een week geleden waren de prijzen nog wat redelijker, maar dit sla ik gewoon over. Assholes.Okasha schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:40:
[...]
Ja ik hoop ook op de eerste Ventus leveringen deze week. Hopelijk 115 stuks voor Alternate, dan zit ik er bij![]()
Hoe dan ook, Coolblue haar prijzen zijn natuurlijk insane. De Ventus OC is daar 869 euro. Betaal ik bij Alternate 719 euro voor. Een verschil van 150 euro, meer dan 20% duurder.
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik kan de 3080/3090 op Coolblue nergens terug vinden?Okasha schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:40:
[...]
Ja ik hoop ook op de eerste Ventus leveringen deze week. Hopelijk 115 stuks voor Alternate, dan zit ik er bij![]()
Ik heb bij Azerty besteld en nog niets binnen gekregen ik heb de ASUS TUF 3080 OC besteld rond 16:00DionDV schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:29:
Is er iemand die al een kaart heeft ontvangen van Azerty? Ik heb nog niks voorbij zien komen en vraag me af of ze uberhaupt ooit stock hadden.. Heb er daar 1tje besteld precies toen ze uitkwamen... bevestegingsmail om 15.01 zo ja!? please let me know
https://www.coolblue.nl/v...ia-geforce-rtx-3000-serieTheTurk schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:46:
[...]
Ik kan de 3080/3090 op Coolblue nergens terug vinden?
Ik heb gegoogled naar hoe lang zeetransport gemiddeld duurt vanuit China naar Europa. Dat is ongeveer 3-4 weken (inclusief douane etc.). Stel dat de fabrikanten pas in week van de release door alle problemen die er waren hun kaarten vol in productie hebben kunnen nemen dan zullen de leveringen in EU pas begin oktober echt gaan lopen. Transporttijd binnen EU niet meegenomen dus dat kost ook nog 1-2 dagen. Luchttransport zal iets van het leed verzachten maar is voor de mensen die er heel vroeg bij waren
En begin oktober heb je de Golden week in China waarbij grote delen verplicht vakantie hebben. Ook dat zal niet helpen om de kaarten snel op voorraad te krijgen.Freaky Max schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:51:
Ik heb gegoogled naar hoe lang zeetransport gemiddeld duurt vanuit China naar Europa. Dat is ongeveer 3-4 weken (inclusief douane etc.). Stel dat de fabrikanten pas in week van de release door alle problemen die er waren hun kaarten vol in productie hebben kunnen nemen dan zullen de leveringen in EU pas begin oktober echt gaan lopen. Transporttijd binnen EU niet meegenomen dus dat kost ook nog 1-2 dagen. Luchttransport zal iets van het leed verzachten maar is voor de mensen die er heel vroeg bij waren
Welke kaart heb je precies?Hatseflatsh90 schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:32:
Ik heb een gloednieuw systeem (incl een RTX 3080) en ik ervaar een gigantische berg aan stabiliteitsproblemen.
Hmmm EVGA staat zover ik weet heel goed aangeschreven, zeker met hun premium kaarten zoals de FTW. Steve van Gamers Nexus heeft met de EVGA RTX 3080 FTW Ultra een wereldrecord gezet (wat ondertussen alweer verbeterd is) en dat zal vast niet lukken met rommel.Vooral Evga en Gigabyte werken met goedkope parts op hun videokaarten. Dus wees wellicht maar blij dat je geen early adopter bent.
[ Voor 3% gewijzigd door FullThrottle op 28-09-2020 09:05 ]
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Ik weet niet hoe het voor jullie zit, maar de reden dat ik de kaart heb aangeschaft is eigenlijk voornamelijk om straks Cyberpunk 2077 in volle glorie te kunnen spelen. Dat is ergens midden november volgens mij. Sta op plek 317 bij alternate, maar ik verwacht dat het tegen die tijd toch wel op gang gekomen zal zijn?
Niemand kan dit weten. Maar aangezien de hele wereld op nieuwe stock zit te wachten zal iedere nieuwe batch verdeeld moeten worden over enorm veel shops. Zelfs als je het beperkt tot Europa.bownbreaker schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:03:
Ik weet niet hoe het voor jullie zit, maar de reden dat ik de kaart heb aangeschaft is eigenlijk voornamelijk om straks Cyberpunk 2077 in volle glorie te kunnen spelen. Dat is ergens midden november volgens mij. Sta op plek 317 bij alternate, maar ik verwacht dat het tegen die tijd toch wel op gang gekomen zal zijn?
Daarnaast is het ook maar de vraag hoe de verdeelsleutel precies werkt. Aangezien Alternate als enige dicht bij de MRSP blijft zitten zullen ze wellicht minder betalen aan de leveranciers i.t.t. de shops die dat niet doen. Ik kan me voorstellen dat Alternate op die manier minder snel bevoorraad wordt.
10 - 15 nieuwe kaarten per week per model lijkt me niet onrealistisch.
Door de herfst en het natte druilige weer, de nieuwe opleving van Corona én releases als Cyberpunk zal de vraag naar nieuwe kaarten alleen maar toenemen
[ Voor 7% gewijzigd door SpX op 28-09-2020 09:22 ]
Ik denk dat we dan goed zitten. Volgens Jaco Freeman(EVGA) zijn twitter hebben ze heel veel voorraad medio oktober. Kan me niet voorstellen dat de anderen dan achter blijven.bownbreaker schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:03:
Zojuist een update van amazon ontvangen over de 3090strix.
Lang verhaal kort: Niet leverbaar, order wordt niet geannuleerd, status veranderd naar bestelling ontvangen en wanneer de kaart in stock is krijg je een notificatie.
Lang verhaal kort: Niet leverbaar, order wordt niet geannuleerd, status veranderd naar bestelling ontvangen en wanneer de kaart in stock is krijg je een notificatie.
Voor de 3090 Strix OC van Amazon een update gekregen:
Ben benieuwd of en wanneer die eventueel geleverd zal worden. Dit keer in ieder geval geen annulering.Hallo vanaf Amazon.nl,
We proberen nog steeds een of meer items te bemachtigen die je op 19 september 2020 besteld hebt onder bestelnummer xxxxx.
Grafische kaart ROG-STRIX-RTX3090-O24G-gaming.
http://www.amazon.nl/dp/B08HN51T8Q
Je ontvangt opnieuw een e-mail van ons zodra we een bezorgdatum kunnen bevestigen en we doen al het mogelijke om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Als je dat liever wilt, kun je de bestelling ook kosteloos annuleren.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Aangaande mijn eerdere posts, dat met een oud (gecancelde) ordernummer en postcode de vermeende last in line nummer kan zien. Ik vul het net weer in, en ik krijg elke keer een ander nummer. Soms zelfs vraagtekens, dus lijkt erop dat mijn order nu pas ECHT is gecanceld. En de website gewoon maar wat random nummers op me afstuurt.
Hoewel 272 orders dit weekend wel consistent bleef eruit rollen. Heel raar. Maar dan weten jullie dat.
Hoewel 272 orders dit weekend wel consistent bleef eruit rollen. Heel raar. Maar dan weten jullie dat.
Net een mail van amazon.nl ontvangen mbt de Asus Rog strix 3090 OC.
Edit; zie net dat iemand hetzelfde gepost heeft 🤷🏼♂️
Zoals verwacht dusHallo vanaf Amazon.nl,
We proberen nog steeds een of meer items te bemachtigen die je op 19 september 2020 besteld hebt onder bestelnummer xxxx.
Grafische kaart ROG-STRIX-RTX3090-O24G-gaming.
http://www.amazon.nl/dp/B08HN51T8Q
Je ontvangt opnieuw een e-mail van ons zodra we een bezorgdatum kunnen bevestigen en we doen al het mogelijke om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Als je dat liever wilt, kun je de bestelling ook kosteloos annuleren: ...
[ Voor 5% gewijzigd door anyonas op 28-09-2020 09:55 ]
It's dark but I don't want to find the light
Verwijderd
Ik begreep dat ik bij de volgende batch zit, en er werd al wel aangegeven dat dit minimaal 1-2 maanden kan duren.
Ja, heb ik ook ontvangen. Ik wacht het gewoon af en ga het niet annuleren.anyonas schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:54:
Net een mail van amazon.nl ontvangen mbt de Asus Rog strix 3090 OC.
[...]
Zoals verwacht dus
welke winkel?Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:03:
Ik begreep dat ik bij de volgende batch zit, en er werd al wel aangegeven dat dit minimaal 1-2 maanden kan duren.
Sommige gaan wel ver inderdaad en de TUF non OC en Ventus zijn vaak het grootste slachtoffer.Mavamaarten schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:42:
[...]
Yeah, een beetje extra betalen zit ik niks mee in, maar 150 euro opleggen voor een instapmodel kaart is gewoon puur profiteren. Een week geleden waren de prijzen nog wat redelijker, maar dit sla ik gewoon over. Assholes.
Voor de mensen die niet kunnen wachten kan ik de EVGA XC3 bij Informatique aanraden.
Alle EVGA modellen komen er op de delivery charts binnenkort aan, BEHALVE de BLACK (no ETA).
En Informatique heeft (op dit moment) 1 wachtende in de rij voor de EVGA modellen.
Bestel daar een non BLACK variant en de kans dat je 1 in de handen hebt voor November is vrij groot.
Wel de NL shop premium uiteraard dus misschien de EVGA store afwachten? (als ze btw eens fixen...).
Klein extra voordeel is de EVGA stepup voor de 3080-20G die er aan komt.
Persoonlijk heb ik de TUF OC gepakt bij Informatique (plek 14~ volgens mij, zit nu op 15 totaal lijkt het op).
Zal precies genoeg wachttijd zijn om de AMD launch te overbruggen denk ik en 2 HDMI poorten zijn welkom. Mocht ik hem eenmaal hebben dan zal ik beide BIOSen dumpen zodat mijn non OC vrienden een gratis upgrade krijgen
Ik ben nu van de TUF (Tones) via de 3090 Strix (Amazon) bij de TUF OC (Informatique) gekomen en hier blijft het wel bij denk ik.
De rest van het geld gaat naar Zen3.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 from Amazon.nl bought on Sept 25th (and right before I put the link here) has just been shipped!

/f/image/FtqKrPJRaFJiJp2XdZazzQI9.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 76% gewijzigd door andrey86 op 28-09-2020 11:12 ]
Geen idee wanneer informatique levering krijgt maar ik heb standaard deze ASUS kaarten in mijn winkelwagen staan om de wachtrij te zien. Wellicht voor iemand nog handig om te weten die nog een korte wachtrij zoekt
eerste getal is de wachtrij, 2e getal mijn winkelwagen met aantal 1.
:strip_exif()/f/image/410TmUqdgxhNASiE80dywZ24.jpg?f=fotoalbum_large)
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
holy F ! luck sob :-) , veel later dan de meesten hier besteld aan een mooie prijs en ook nog eens geleverd worden binnen paar dagen... had de link helaas weer gemist ... al mijn amazon preoders helaas gefaald...andrey86 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:07:
ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 from Amazon.nl bought on Sept 25th (and right before I put the link here) has just been shipped!![]()
[Afbeelding]
Oef € 872,00 voor een XC3? Ik heb net een FTW3 besteld voor 879 bij Alterante en sta 25e in de rij (achteraan dus). Ik vind het een overdreven premium, die XC3 hoort €749 te kosten ofzo.GekkeR schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:30:
[...]
Sommige gaan wel ver inderdaad en de TUF non OC en Ventus zijn vaak het grootste slachtoffer.
Voor de mensen die niet kunnen wachten kan ik de EVGA XC3 bij Informatique aanraden.
Alle EVGA modellen komen er op de delivery charts binnenkort aan, BEHALVE de BLACK (no ETA).
En Informatique heeft (op dit moment) 1 wachtende in de rij voor de EVGA modellen.
Bestel daar een non BLACK variant en de kans dat je 1 in de handen hebt voor November is vrij groot.
Wel de NL shop premium uiteraard dus misschien de EVGA store afwachten? (als ze btw eens fixen...).
Persoonlijk heb ik de TUF OC gepakt bij Informatique (plek 14~ volgens mij, zit nu op 15 totaal lijkt het op).
Zal precies genoeg wachttijd zijn om de AMD launch te overbruggen denk ik en 2 HDMI poorten zijn welkom. Mocht ik hem eenmaal hebben dan zal ik beide BIOSen dumpen zodat mijn non OC vrienden een gratis upgrade krijgen
Ik ben nu van de TUF (Tones) via de 3090 Strix (Amazon) bij de TUF OC (Informatique) gekomen en hier blijft het wel bij denk ik.
Waar zie jij die delivery charts?GekkeR schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:30:
[...]
Sommige gaan wel ver inderdaad en de TUF non OC en Ventus zijn vaak het grootste slachtoffer.

What price did you pay?andrey86 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:07:
ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 from Amazon.nl bought on Sept 25th (and right before I put the link here) has just been shipped!![]()
[Afbeelding]
je kan iets meer betalen en voor in de rij staan dan minder betalen en 3 maanden langen wachten de keuze is iets meer betalen of langer wachten
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XWFTuyyXLc9ciF4yqENPxJP2.jpg?f=user_large)
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Niet alleen dat, je kan meer betalen en de kaart sneller krijgen en wellicht ook extra betalen voor de problemen die nu nog spelen. Ik sta 50e in de wachtrij bij Alternate maar heb geen haast gezien alle problemen. Kan denk ik zelfs nog zien wat de AMD kaarten gaan doen.lou louis schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:26:
je kan iets meer betalen en voor in de rij staan dan minder betalen en 3 maanden langen wachten de keuze is iets meer betalen of langer wachten
Veel mensen hebben lang moeten wachten voor de release van de kaarten, ik snap heel goed dat je NU een kaart wil hebben maar geduld is wellicht nog niets eens zo slecht nu.
Nou de Asus ROG Strix 3090 OC heeft niemand besteld bij Informatique. Dus als je als eerste in de wachtrij wilt staan moet je em bestellen!gielz schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:10:
Geen idee wanneer informatique levering krijgt maar ik heb standaard deze ASUS kaarten in mijn winkelwagen staan om de wachtrij te zien. Wellicht voor iemand nog handig om te weten die nog een korte wachtrij zoekt
[Afbeelding]
/f/image/KDwwHH5IEs0eoD3qQ7c4fp5O.png?f=fotoalbum_large)
719 of 869 valt toch wel onder een andere categorie dan 'iets meer'. De MSRP van een EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming is 839 euro. Om dan 869 voor een Ventus te gaan betalen is belachelijk.lou louis schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:26:
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 28-09-2020 11:34 ]
Iemand uit belgië dat effectief geld gereserveerd ziet staan voor de rtx 3090 fe? Ik heb een betaalbevestiging gekregen per mail van nvidia maar zie niets op mn bank app...
Als het goed is komt die binnen het uur nog aanissepower schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:35:
Iemand uit belgië dat effectief geld gereserveerd ziet staan voor de rtx 3090 fe? Ik heb een betaalbevestiging gekregen per mail van nvidia maar zie niets op mn bank app...
Informatique gebeld en ik dacht dat ik eerste stond, maar blijkbaar 2e in de wachtrij.
Ze konden mij geen enkele indicatie toezeggen wanneer ze wat binnen krijgen. Ze hadden 22.000 kaarten besteld vanuit distributie centra in China (Waar Megekko en Azerty en Alternate heel EU simpel gezegd ) hun orders plaatsen.
Informatique had maar 2 kaarten gekregen toen van Gigabyte.
Het gaat erg slecht met levering momenteel. Er zijn veel kaarten nog in backorder in de wacht bij het distributie centra in het buitenland. Momenteel zijn scheepscontainers onderweg vanuit china naar EU. Levertijd van import tot aan magazijn zal rond 3-4weken duren.
Hij gaf stilletjes de hint tussen half oktober tot eind oktober rekening houden met eerste batch levering weer.
Dit zullen verschillende merken kaarten zijn maar ook erg mondjesmaat.
Ze konden mij geen enkele indicatie toezeggen wanneer ze wat binnen krijgen. Ze hadden 22.000 kaarten besteld vanuit distributie centra in China (Waar Megekko en Azerty en Alternate heel EU simpel gezegd ) hun orders plaatsen.
Het gaat erg slecht met levering momenteel. Er zijn veel kaarten nog in backorder in de wacht bij het distributie centra in het buitenland. Momenteel zijn scheepscontainers onderweg vanuit china naar EU. Levertijd van import tot aan magazijn zal rond 3-4weken duren.
Hij gaf stilletjes de hint tussen half oktober tot eind oktober rekening houden met eerste batch levering weer.
[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 28-09-2020 11:37 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
22.000 is dat niet wat veel. Ze zullen niet meer als 500-700 orders open hebben staan. En ze zijn al niet de goedkoopste.Xtr3me4me schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:36:
Informatique gebeld en ik dacht dat ik eerste stond, maar blijkbaar 2e in de wachtrij.
22.000 is EU niet 1 webshopgielz schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:43:
[...]
22.000 is dat niet wat veel. Ze zullen niet meer als 500-700 orders open hebben staan. En ze zijn al niet de goedkoopste.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Hier ook gehad. Blij toe dat ze hem laten staan. Wie weet komt hij eerder dan mijn nummer 29 bij Megekko en de prijs bij Amazon is natuurlijk helemaal top.Snippertje schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:35:
Voor de 3090 Strix OC van Amazon een update gekregen:
[...]
Ben benieuwd of en wanneer die eventueel geleverd zal worden. Dit keer in ieder geval geen annulering.
Zojuist heb ik met NVIDIA Benelux gebeld betreffende mijn status voor de RTX 3090 FE welke op processing blijft hangen.
De medewerker welke ik aan de lijn kreeg gaf aan dat de kaart momenteel in backorder staat, en verwacht wordt vóór 7 oktober verstuurd te worden.
Helaas had ik verwacht dat ze uit voorraad verzonden zouden worden.
Nog maar even wachten.
De medewerker welke ik aan de lijn kreeg gaf aan dat de kaart momenteel in backorder staat, en verwacht wordt vóór 7 oktober verstuurd te worden.
Helaas had ik verwacht dat ze uit voorraad verzonden zouden worden.

Nog maar even wachten.
Moet je tenminste niet liggen sukkelen met opnieuw een bestelling proberen plaatsen.djboelie schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:46:
Zojuist heb ik met NVIDIA Benelux gebeld betreffende mijn status voor de RTX 3090 FE welke op processing blijft hangen.
Helaas had ik verwacht dat ze uit voorraad verzonden zouden worden.![]()
Nog maar even wachten.
Misschien een vreemde vraag hierzo, maar is het nu zo met de RTX 3070 dat deze pas vanaf 15 oktober besteld kunnen worden of kan men ook Pre-Orderen al?
Heb namelijk nog nergens een Pre-Order kunnen vinden op sites.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Kaart is besteld: 24-9-2020. bevestigingsmail verstuurd 24-9-2020 15:14 uuranyonas schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:49:
[...]
Moet je tenminste niet liggen sukkelen met opnieuw een bestelling proberen plaatsen.
bestelnummer: 1805.......
[ Voor 4% gewijzigd door djboelie op 28-09-2020 13:52 . Reden: bestelnummer toegevoegd ]
deze kaart is nog niet uit. neeWylana schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:50:
Misschien een vreemde vraag hierzo, maar is het nu zo met de RTX 3070 dat deze pas vanaf 15 oktober besteld kunnen worden of kan men ook Pre-Orderen al?
Als je beetje opgelet had wist je dat ze niet te pre orderen zijn.Wylana schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:52:
[...]
Dat snap ik dat is juist het punt met PRE-Orderen.
Want waar is dat vermeld? Ik kon zelf niet zo snel vinden waar dat vermeld is.baxic schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:53:
[...]
Als je beetje opgelet had wist je dat ze niet te pre orderen zijn.
Maar als jij een bronvermelding daarvan hebt, sta ik daar altijd voor open.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
:strip_exif()/f/image/2elRwwkmNG4Hws9Ri7IGfzN1.jpg?f=fotoalbum_large)
Kaart is dus geleverd, zonder doos rond... lijkt wel in orde te zijn.
Zodra ik mijn shipping code kreeg, was het pakje al in belgie, vertrokken uit DE.
[ Voor 17% gewijzigd door anyonas op 28-09-2020 12:07 ]
Laat dat maar aan ons over.
[ Voor 90% gewijzigd door Blaat op 28-09-2020 12:25 ]
Hoezo? Wat komt binnen het uur ? Heb het over de BE bestellingen heanyonas schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:36:
[...]
Als het goed is komt die binnen het uur nog aan
Ja de 3090 FE kaart, besteld in België, is net geleverd.issepower schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:00:
[...]
Hoezo? Wat komt binnen het uur ? Heb het over de BE bestellingen he
Dat zou minder zijn als ze niet vandaag of morgen worden verstuurd..djboelie schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:46:
Nog maar even wachten.
@anyonas jammer dat de doos zo beschadigd is?
Dus digital river frankrijk gebeld ? Want BE bestellingen worden door hun gedaan dacht ik. Factuur is wel op digital river Ierlanddjboelie schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:46:
Nog maar even wachten.
Huh, normaat heeft niemand uit BE een verzendbevestiging gehad. Weirdanyonas schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:02:
[...]
Ja de 3090 FE kaart, besteld in België, is net geleverd.
Heb post met foto even geupdate met wat on-topic informatie.
@issepower Dat durf ik niet bevestigen. Betaalbevestiging de dag erna gekregen, met shipping op zaterdag ochtend. Pakje was al verzonden op vrijdag volgens de tracking.
@Aggressor ja idd aan de achterkant is het erger.
@issepower Dat durf ik niet bevestigen. Betaalbevestiging de dag erna gekregen, met shipping op zaterdag ochtend. Pakje was al verzonden op vrijdag volgens de tracking.
[ Voor 10% gewijzigd door anyonas op 28-09-2020 12:11 ]
Ik denk dat je sneller kans heb om via amazon te bestellen en dat tie eerder komt dan megekko of alternate. Ik heb vorige week vrijdag de asus tuf besteld, heb vanochtend een verzendbevestiging gekregen dat tie donderdag komt.
Wat was het bedrag wat je betaald hebt?Ryanwire00 schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:22:
Ik denk dat je sneller kans heb om via amazon te bestellen en dat tie eerder komt dan megekko of alternate. Ik heb vorige week vrijdag de asus tuf besteld, heb vanochtend een verzendbevestiging gekregen dat tie donderdag komt.
Echt te bizar dat ze zo leveren.anyonas schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:57:
[Afbeelding]
Zodra ik mijn shipping code kreeg, was het pakje al in belgie, vertrokken uit DE.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Goed om te weten dat er bij 1550 euro geen marge is voor een normale doos van zeg 64 cent per stuk.anyonas schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:10:
Ik heb hem besteld, als het goed is, worden deze 10 oktober geleverdKhallouki schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:31:
[...]
Nou de Asus ROG Strix 3090 OC heeft niemand besteld bij Informatique. Dus als je als eerste in de wachtrij wilt staan moet je em bestellen!
[Afbeelding]
Ik zie dat je ook op de juiste tijd heb toegeslagen
Ik wou dat Corsair eens vaart maakte, hoe moeilijk kan het wezen.Huigie schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:37:
[Afbeelding]
Seasonic kabel UIT TAIWAN!!! nu al binnen maar nog geen verzendbevestiging van m'n 3090FE...
Serieus, is die gewoon zo verzonden?anyonas schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:57:
[Afbeelding]
Tja, je kan het ze moeilijk kwalijk nemen. Ze bieden zo'n kaart aan voor slechts €1550 en bij dat soort bedragen kun je er wel vanuit gaan dat ze op andere punten moeten besparen, zoals een extra kartonnen doos.anyonas schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:57:
[Afbeelding]
Het is een wonder dat ie onderweg niet 'kwijt geraakt' is.
zwijg me erover .. ik verwachte 2 pakjes van UPS, en het andere had hij niet bij ....Quartz123 schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:54:
Het is een wonder dat ie onderweg niet 'kwijt geraakt' is.
Het is een stevige doos, en de kaart zit goed beschermd. Ik gooi die doos binnen een paar weken toch weg
Bizar, ik krijg die van mij morgen binnen. Ben benieuwd hoe het eruit ziet....anyonas schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:57:
[Afbeelding]
Haha er staat nu 2/1! Iemand anders heeft hem dus ook besteld. Goed bezig!TheTurk schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:36:
[...]
Ik heb hem besteld, als het goed is, worden deze 10 oktober geleverd
Heeft er iemand een idee van hoelang de wachtrijen zijn bij Megekko?
Ik sta momenteel op positie 164 van de 239. Dit duurt dus nog wel een tijdje. 30 plekken verschoven in de laatste twee weken. Ik zou eventueel een andere bestellen met een kortere wachtrij. Welke is momenteel het kortst? Bedankt alvast
Ik sta momenteel op positie 164 van de 239. Dit duurt dus nog wel een tijdje. 30 plekken verschoven in de laatste twee weken. Ik zou eventueel een andere bestellen met een kortere wachtrij. Welke is momenteel het kortst? Bedankt alvast
Lekker is dat, gewoon zonder kartonnen doos een €1550 grafische kaart verzenden. Dat is toch gewoon vragen om problemen? Ook fijn als je de doos nog wil bewaren...anyonas schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:57:
[Afbeelding]
Strix lijkt pas vanaf 30/9 te worden verzonden, denk niet dat iemand deze al heeft mogen ontvangen.JF050 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:06:
Iemand hier al een strix ontvangen?
AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"
Ik heb zojuist weer even gesproken met Digital River, mijn 3090FE bestelling met Nr. 18048XXXX zal voor 9/10 verstuurd worden, dus uiterlijk 2 weken voor deze binnen zal zijn.
Ze gaf aan dat de kaart ook deze week al zou kunnen komen, en dat 10/9 de uiterlijke verzenddatum zal zijn.
(Voor degene die ook aan het wachten zijn op hun bestelling.)
Ze gaf aan dat de kaart ook deze week al zou kunnen komen, en dat 10/9 de uiterlijke verzenddatum zal zijn.
(Voor degene die ook aan het wachten zijn op hun bestelling.)
.
Ik heb nog niks gehoord van alternate over de asus strix 3080. Ben tweede in de rij dus als er een batch binnen komt laat ik jullie weten.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |