[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

• Vliegtuigje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 18:26
Misschien ook goed om voor iedereen die bezig is met levertijden & prijzen, deze proza van Moore's Law is dead tot zich te nemen. Ik denk dat dit in algemene zin ook voor de meeste hardware mediaoutlets geldt, om dit goed in de oren te knopen - en deze launch met argus ogen te volgen.

YouTube: Nvidia’s Ultimate Play: Forced Scarcity & Elevated Prices before AMD...

Nvidia lijkt een sluw spelletje te spelen (zo win je natuurlijk slagen), over wat ik zelf ook al maanden roep de hype te maximaliseren en als het even kan kunstmatige schaarste te creëren.

Mijn advies is al weken sinds de hype verder is aangezwollen om, gewoon lekker tot medio november wachten tot dat alle 'kaarten' op tafel liggen, je dus vooral niet laten verleiden tot deelname aan het marketing steekspel dat Nvidia op dit moment aan de dag legt, kortom zie de huidige kaarten met nadruk als Golden FE samples.

[ Voor 11% gewijzigd door Vliegtuigje op 13-09-2020 02:39 ]

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 08:19
Vliegtuigje schreef op zondag 13 september 2020 @ 02:32:
Misschien ook goed om voor iedereen die bezig is met levertijden & prijzen, deze proza van Moore's Law is dead tot zich te nemen. Ik denk dat dit in algemene zin ook voor de meeste hardware mediaoutlets geldt, om dit goed in de oren te knopen - en deze launch met argus ogen te volgen.

YouTube: Nvidia’s Ultimate Play: Forced Scarcity & Elevated Prices before AMD...

Nvidia lijkt een sluw spelletje te spelen (zo win je natuurlijk slagen), over wat ik zelf ook al maanden roep de hype te maximaliseren en als het even kan kunstmatige schaarste te creëren.

Mijn advies is al weken sinds de hype verder is aangezwollen om, gewoon lekker tot medio november wachten tot dat alle 'kaarten' op tafel liggen, je dus vooral niet laten verleiden tot deelname aan het marketing steekspel dat Nvidia op dit moment aan de dag legt, kortom zie de huidige kaarten met nadruk als Golden FE samples.
Is ook verstandig dat te doen hebben we geen gesubsidieerde vlogger voor nodig, er zijn zat jongens/mannen/vrouwen, die als eerste de kaart willen, zo zal het altijd blijven werken, en geef nvidea eens ongelijk.

Over ca 2 jaar staan ze ook als eerste weer op marktplaats met een verliesje van ca 1000 eurotjes., Ikzelf wacht braaf, en ongeduldig de 3080 of 3070 af, de laatste komt al in nov/okt. dus ligt het aan de omstandigheden chips, geheugen enz. wat de kaarten op termijn gaan doen, ook dat is normaal,

aangezien deze kaarten,de 3xxx zoveel rekenkracht hebben, zie ik ze toch niet zo snel worden vervangen als de 2xxx reeks. die gedubbeld worden... ;w

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

In mn oren knopen? Het zijn aannames waarvan jij dus nu aangeeft dat ze op waarheid berusten.

Hypetrain? Absoluut!! Gecreëerde schaarste? Betwijfel het. NV heeft het meeste baat bij het vullen van de markt voordat AMD überhaupt maar 1 nieuwe kaart in de schappen heeft liggen. Immers, tevreden benchmarkende gamertjes, vloggers en tweakers houden de hype gaande.
Nee, met een bewuste schaarste schieten ze zich in de voet (imho) als AMD straks in de buurt kan komen van een 3080 tegen een beter prijspeil. Schaarste betekent immers dat er nog potentiële kopers zijn die nog steeds €500 tot €800 in hun portefeuille hebben zitten die ook bij AMD uitgegeven kan worden.

iR Profiel

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:58

Snippertje

Light up your life

Wie is dit, ik begrijp dat hij Tom heet? Ik probeer wat informatie over hem op te zoeken, maar kom er niet echt achter. Kan je wat meer vertellen over hem en waarom wat hij zegt zou kunnen kloppen?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-11 14:26
onsgeluk schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:48:
[...]

In mn oren knopen? Het zijn aannames waarvan jij dus nu aangeeft dat ze op waarheid berusten.

Hypetrain? Absoluut!! Gecreëerde schaarste? Betwijfel het. NV heeft het meeste baat bij het vullen van de markt voordat AMD überhaupt maar 1 nieuwe kaart in de schappen heeft liggen. Immers, tevreden benchmarkende gamertjes, vloggers en tweakers houden de hype gaande.
Nee, met een bewuste schaarste schieten ze zich in de voet (imho) als AMD straks in de buurt kan komen van een 3080 tegen een beter prijspeil. Schaarste betekent immers dat er nog potentiële kopers zijn die nog steeds €500 tot €800 in hun portefeuille hebben zitten die ook bij AMD uitgegeven kan worden.
Klinkt mij een stuk logischer. Daarnaast koopt men toch wel wat men wil kopen, dit soort vlogjes veranderen daar niks aan.

Stay hungry, stay foolish!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
Denk dat nVidia het beste gebaat is bij het creëeren van een gevoel van schaarste, maar vervolgens wel zorgen voor voldoende voorraad. Zo profiteer je maximaal van mensen die massaal eerder gaan bestellen dan ze wellicht anders gedaan zouden hebben.

Denk dat de levertijd dan ook wel meevalt. Ik heb via via vernomen dat het doel is om er in Hong Kong 5000 stuks beschikbaar te hebben op de launch van de 3080 FE en 5000 stuks 3090 FE.
Stel dat de vier grote overige merken gelijke cijfers halen, dan zit je op 25.000 stuks voor 7 miljoen mensen. Lijkt mij ruim voldoende. Al denk ik dat die cijfers niet haalbaar zijn?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Snippertje schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:12:
[...]

Wie is dit, ik begrijp dat hij Tom heet? Ik probeer wat informatie over hem op te zoeken, maar kom er niet echt achter. Kan je wat meer vertellen over hem en waarom wat hij zegt zou kunnen kloppen?
Dat vroeg ik me ook af een tijdje geleden, en kon toen absoluut niks vinden. Wat zijn zijn credentials dat we zijn posts serieuzer moeten nemen dan wat een random ander persoon op Reddit bijvoorbeeld gooit?
*knip* Niet doen. Niet blindelings volgen wat een kijkcijfer-geile youtuber op het internet gooit. Natuurlijk als het een goed verhaal was, dan kan je het best gebruiken. Maar het zit vol met inconsistentie, onlogische zaken en mist enige onderbouwing.

[ Voor 2% gewijzigd door Blaat op 13-09-2020 11:07 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Snippertje schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:12:
[...]

Enige achtergrond:

https://www.mooreslawisdead.com/post/who-is-tom

scroll naar part 4.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-11 15:58
*knip*

Stop daar nou mee. -O-

[ Voor 96% gewijzigd door Blaat op 13-09-2020 10:32 ]

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:58

Snippertje

Light up your life

Ik weet nu dat hij gestudeerd heeft, een hond heeft en van computers houdt. Dat omschrijft vrij veel mensen en is ook niet waar ik op doelde. Ik vraag me af waarom mensen waarde hechten aan zijn mening, maar goed misschien is dit wat teveel offtopic.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-10 22:09
Het gaat allang niet meer over levertijden en prijzen dit topic.
Hier heb ik niet veel aan.

[ Voor 6% gewijzigd door EdvanAl op 13-09-2020 11:13 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-11 06:49

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:Niet iedereen op het forum zit even diep in de materie. Als iemand met een verhaal komt waarvan de achtergrond twijfelachtig is, help die persoon dan om die bron op de juiste waarde te schatten. Iemand neersabelen heeft geen zin en wil ik daarom ook niet meer zien.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:47
Blaat schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:11:
[modbreak]Niet iedereen op het forum zit even diep in de materie. Als iemand met een verhaal komt waarvan de achtergrond twijfelachtig is, help die persoon dan om die bron op de juiste waarde te schatten. Iemand neersabelen heeft geen zin en wil ik daarom ook niet meer zien.[/]
en de mensen die lekker meteen een kaart willen aanschaffen en daar dit topic (waarvoor het volgens mij bedoeld is) voor gebruiken / tips achterlaten, ook in hun waarde laten. bespeur hier en daar ook jaloezieachtig gedrag... jammer.

mijn order amazon staat nog! hij gaat echt komen hoor. en heb er zin an.
hully schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:21:
[...]

en de mensen die lekker meteen een kaart willen aanschaffen en daar dit topic (waarvoor het volgens mij bedoeld is) voor gebruiken / tips achterlaten, ook in hun waarde laten. bespeur hier en daar ook jaloezieachtig gedrag... jammer.

mijn order amazon staat nog! hij gaat echt komen hoor. en heb er zin an.
Prijzen en Levertijden is iets anders dan het "mijn preorder topic". Linkjes met locaties waar je kunt bestellen (of nu dus beter gezegd een "preorder" plaatsen) zijn altijd welkom. Mensen die een annulering krijgen kunnen dat ook best aangeven als het hun eigen order betreft zodat anderen die een preorder hebben lopen hiervan op de hoogte zijn en hun eigen status kunnen controleren. Erkenning dat een bepaalde link veel waarde heeft is dan ook makkelijk door deze te "liken".

Het voegt echter vrij weinig toe voor anderen om continue te lezen wie wat heeft besteld. Op het moment dat de kaart binnen is, deel vooral ervaringen in het ervaringen topic (denk dan aan temperatuur, kloksnelheden en benchmarks).

Jij noemt in je post dat je jaloezie voelt. Dat zal van een enkele Tweaker ook het geval zijn, maar het merendeel wil gewoon een andere kaart kopen of eerst benchmarks gezien hebben. In die zin is het continue aanhalen van een preorder die niet meer beschikbaar is niet heel zinvol, terwijl je er alleen maar "jaloezie" reacties mee kunt creëren als we die term aanhouden. Ik ben even gaan tellen hoeveel van je "laatste berichten" over de preorder gaan, maar ik ben maar gestopt want na 20 berichten kwam ik er nog niet één tegen die dit niet als onderwerp had.

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 13-09-2020 11:43 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:32
ben benieuwd hoe het deze week gaat lopen. Vooral met het ook op oktober en de 3070 release.

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:47
Paprika schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:34:
[...]

Prijzen en Levertijden is iets anders dan het "mijn preorder topic". Linkjes met locaties waar je kunt bestellen (of nu dus beter gezegd een "preorder" plaatsen) zijn altijd welkom. Mensen die een annulering krijgen kunnen dat ook best aangeven als het hun eigen order betreft zodat anderen die een preorder hebben lopen hiervan op de hoogte zijn en hun eigen status kunnen controleren. Erkenning dat een bepaalde link veel waarde heeft is dan ook makkelijk door deze te "liken".

Het voegt echter vrij weinig toe voor anderen om continue te lezen wie wat heeft besteld. Op het moment dat de kaart binnen is, deel vooral ervaringen in het ervaringen topic (denk dan aan temperatuur, kloksnelheden en benchmarks).

Jij noemt in je post dat je jaloezie voelt. Dat zal van een enkele Tweaker ook het geval zijn, maar het merendeel wil gewoon een andere kaart kopen of eerst benchmarks gezien hebben. In die zin is het continue aanhalen van een preorder die niet meer beschikbaar is niet heel zinvol, terwijl je er alleen maar "jaloezie" reacties mee kunt creëren als we die term aanhouden. Ik ben even gaan tellen hoeveel van je "laatste berichten" over de preorder gaan, maar ik ben maar gestopt want na 20 berichten kwam ik er nog niet één tegen die dit niet als onderwerp had.
ok, welgemeende excuses daarvoor.

• eclipse1919
hully schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:11:
[...]

ok, welgemeende excuses daarvoor.
aanvaard namens denk ik velen, knal er maar een mooie foto op als die uitgepakt is :9

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 21:18
Ik ben toch wel aan een snelle nieuwe video kaart toe, de gtx1080 komt dik tekort met de 9900k. En hype of niet, de 3080FE voor de momenteel €719 op de nvidia site zelf is dan wel zeer aantrekkelijk voor mij. Tuurlijk komen er weer betere, maar die zullen wellicht ook weer iets duurder zijn.
Als de reviews dus goed zijn, ook met betrekking tot koeling en geluids produktie, dan ga ik zeker bestellen bij nvidia a.s. donderdag. Hoop wel dat het met de levertijd gaat meevallen.

• The Pauli
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-10-2020
Weet iemand iets over levertijden bij NVIDIA? Was dat bij vorige releases relatief snel, of zou het best kunnen dat je weken/maanden moet wachten op je bestelling?
The Pauli schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:38:
Weet iemand iets over levertijden bij NVIDIA? Was dat bij vorige releases relatief snel, of zou het best kunnen dat je weken/maanden moet wachten op je bestelling?
Als je er op tijd bij bent om uit voorraad te bestellen dan is dit enkele dagen, reken drie werkdagen.

• eclipse1919
Paprika schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:38:
[...]

Als je er op tijd bij bent om uit voorraad te bestellen dan is dit enkele dagen, reken drie werkdagen.
@Vipeax, Ca 2 dagen terug stond hier een annulering van amazon, met iets van de mededeling srry , maar op=op en we doen hard ons best om weer voorraad te krijgen, en daarna wat teleurgestelde mensen die mededeelden dat hun order gecanceld was. 16 september moeten de Nederlandse winkels overgaan tot verkoop dus nog 3 daagjes wachten T is moeilijk, maar we kunnen het.

Overigens de 3080 pas in oktober, dus ik bijt wat harder op de tandjes. :F

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

eclipse1919 schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:50:
[...]

@Vipeax, Ca 2 dagen terug stond hier een annulering van amazon, met iets van de mededeling srry , maar op=op en we doen hard ons best om weer voorraad te krijgen, en daarna wat teleurgestelde mensen die mededeelden dat hun order gecanceld was. 16 september moeten de Nederlandse winkels overgaan tot verkoop dus nog 3 daagjes wachten T is moeilijk, maar we kunnen het.

Ik geloof dat je de oorspronkelijke vraag mist. Het gaat hier niet over Amazon...

iR Profiel

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:36
eclipse1919 schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:50:
[...]

17 september 15 00 officieel.

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:37
Hoe moet ik trouwens de levering zien van de FE versie? Komt er gewoon een batch vrij voor Europa of is het per land? Kan er (misschien logischerwijs) niets over terug vinden.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-11 02:22
3clectic schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:13:
Hoe moet ik trouwens de levering zien van de FE versie? Komt er gewoon een batch vrij voor Europa of is het per land? Kan er (misschien logischerwijs) niets over terug vinden.
Volgens mij worden alle EU orders vanuit een centraal Europees magazijn verstuurd, grote kans dat het dus een enkele grote batch voor Europa is i.p.v kleinere batches per land.

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 13:24

belblade

Belgian wacko

op amazon.fr (leveren sowieso naar BE, NL weet ik niet zeker):
https://www.amazon.fr/ASU...32&sr=8-7&ts_id=430340031

ROG-STRIX-RTX3080-10G-GAMING voor 803 in preorder

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
belblade schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:33:

Wel bijzonder dat het nu al de #1 bestseller is in de "IT" afdeling op de franse amazon site :P

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:19

Verleidelijk... Al wil ik toch liever een FE, juist vanwege de kleine PCB voor water-cooling

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 14:39

Jasmijn22

& Ravenwood

Bedankt, ik heb besteld!

• ion
  • Niet online

ion

falcon123 schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:44:
[...]

Wel bijzonder dat het nu al de #1 bestseller is in de "IT" afdeling op de franse amazon site :P
Hij stond er ook al sinds gisteren op, toen kreeg ik de melding niet leverbaar op mijn adres.

Incl levering is het 820,-.

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 13-09-2020 13:49 ]

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-10 12:54
ion schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:48:
[...]

Hij stond er ook al sinds gisteren op, toen kreeg ik de melding niet leverbaar op mijn adres.

Incl levering is het 820,-.
Ja idd had ik ook, geen levering naar Nederland. Dat het op amazon.fr te bestellen was stond gisteren al op een paar andere sites, bv r/nvidia. Gek dat het nu wel kan. We zullen zien

Date de livraison estimée : 25 septembre - 26 septembre
Carte Graphique ROG-STRIX-RTX3080-10G-GAMING

Trouwens ik heb nog geen prelistings van Nederlandse resellers gezien van de Strix?

[ Voor 11% gewijzigd door Echnon op 13-09-2020 13:54 ]

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Echnon schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:52:
[...]

Ja idd had ik ook, geen levering naar Nederland. Dat het op amazon.fr te bestellen was stond gisteren al op een paar andere sites, bv r/nvidia. Gek dat het nu wel kan.

Trouwens ik heb nog geen prelistings van Nederlandse resellers gezien van de Strix?
Ik heb de bestelling zojuist gedaan met CC. Zo ver ik kan zien is de bestelling rond, staat ook gewoon dat ze leveren naar mijn adres.

• akaash00
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-10 11:45
De prijzen van 3090 op amazon.nl zijn aburd hoog(2700 euro wtf). Kloppen de prijzen niet of heb ik iets gemist? Of zijn dit derden die gewoon voor hoger verkopen? Ben bang dat dit soort acties weer de prijzen zullen ophogen als oenen zulke hoge premiumprijzen betalen.

• ion
  • Niet online

ion

Echnon schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:52:
[...]

Ja idd had ik ook, geen levering naar Nederland. Dat het op amazon.fr te bestellen was stond gisteren al op een paar andere sites, bv r/nvidia. Gek dat het nu wel kan. We zullen zien

Date de livraison estimée : 25 septembre - 26 septembre
Carte Graphique ROG-STRIX-RTX3080-10G-GAMING

Zulke dingen komen nog eerder op de franse variant van Pepper.

• EdvanAl
Jasmijn22 schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:54:
[...]

Ik heb de bestelling zojuist gedaan met CC. Zo ver ik kan zien is de bestelling rond, staat ook gewoon dat ze leveren naar mijn adres.
Tuurlijk staat er dat ze leveren op jouw adres.
Alemaal automatisch geregeld zonder tussenkomst van mensen natuurlijk deze gegevens.

Of je hem sneller binnen hebt dan lieden die donderdag er één weten de bemachtigen.
Ik denk zeker niet.

Wacht lekker de testen af en hoeveel lawaai ze maken etc.
Dadelijk zit er een stofzuiger in mijn PC.

MSI vind ik altijd een van de stillere.
Of dat nu weer zo is met de 3080 ?
Afwachten

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

EdvanAl schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:58:
[...]

Tuurlijk staat er dat ze leveren op jouw adres.
Alemaal automatisch geregeld zonder tussenkomst van mensen natuurlijk deze gegevens.

Of je hem sneller binnen hebt dan lieden die donderdag er één weten de bemachtigen.
Ik denk zeker niet.

MSI vind ik altijd een van de stillere.
Of dat nu weer zo is met de 3080 ?
Afwachten
Of ik hem eerder heb is niet zo heel interessant voor mij, levering op de 25e is prima. Ik ga altijd voor een STRIX dus ik ben erg blij dat ik hem al heb kunnen regelen.

• Echnon
EdvanAl schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:58:
[...]
Ik denk zeker niet.

Bij amazon zit er dan ook een volledig geautomatiseerde cancel knop op tot het moment van verzenden ;)

En via CC schrijven ze ook niks af tot die tijd. Dus baat het niet schaadt het niet.

• Quartz123
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-04 10:34
hmm hij staat nu dus ook in Frankrijk te koop.

Voor degene die al bij een andere amazon een order hebben staan, niet dubbel bestellen want ik heb op reddit gelezen dat het mogelijk is dat beide orders worden gecancelled en je account ook geblokt

• EdvanAl
Jasmijn22 schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:59:
[...]

Of ik hem eerder heb is niet zo heel interessant voor mij, levering op de 25e is prima. Ik ga altijd voor een STRIX dus ik ben erg blij dat ik hem al heb kunnen regelen.
Niet beter voor de strix oc versie gaan ?
Of zit daar weinig verschil in?
Of bestaan die niet

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
Quartz123 schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:04:
hmm hij staat nu dus ook in Frankrijk te koop.

Voor degene die al bij een andere amazon een order hebben staan, niet dubbel bestellen want ik heb op reddit gelezen dat het mogelijk is dat beide orders worden gecancelled en je account ook geblokt
Dubbel bestellen bij Amazon is gewoon mogelijk en wordt gezien als twee losse bestellingen. Je account wordt nooit geblokt. Da's totale onzin. Als bestellingen worden geannuleerd, dan komt dat omdat Amazon die kaart nog niet in de verkoop had mogen vrijgeven.

• ion
  • Niet online

ion

ymmv schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:24:
[...]

Dubbel bestellen bij Amazon is gewoon mogelijk en wordt gezien als twee losse bestellingen. Je account wordt nooit geblokt. Da's totale onzin. Als bestellingen worden geannuleerd, dan komt dat omdat Amazon die kaart nog niet in de verkoop had mogen vrijgeven.
Of omdat er te veel bestelling waren.

• Quartz123
ion schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:26:
[...]

Ze zijn al op zie ik.

• ymmv
ion schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:26:
[...]

Ik denk dat het gerucht dat je Amazon-account wordt geblokkeerd bij dubbele bestellingen bewust wordt verspreid om mensen te weerhouden meerdere bestellingen te plaatsen in de hoop in ieder geval 1 kaart te kunnen bemachtigen. Zodra dan de eerste kaart is verstuurd, worden alle andere bestellingen ogenblikkelijk geannuleerd. Dit (wan)gedrag zorgt er natuurlijk wel voor dat het toch al schaarse aantal beschikbare exemplaren wel heel erg snel slink en dat door het hoge aantal annuleringen de voorraden omhoog en omlaag jojoën.

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Zo snel ja? :o

• ymmv
Hij is weer te bestellen.

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 13:24

belblade

Belgian wacko

staat nu (in het frans) artikel verschijnt op 24 september , stond er daarnet niet bij dacht ik...

• ion
  • Niet online

ion

belblade schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:42:
staat nu (in het frans) artikel verschijnt op 24 september , stond er daarnet niet bij dacht ik...
Stond er al bij :D

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

belblade schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:42:
24 September wordt een glorieuze dag.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 17:46
Ik vind die prijs relatief best meevallen voor de Strix, had wel €849+ verwacht?

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Santee schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:59:
Ik vind die prijs relatief best meevallen voor de Strix, had wel €849+ verwacht?
Ja same here. Daarom trok ik gelijk de porto. Strix versie stelt nooit teleur.

• Santee
Jasmijn22 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:00:
[...]

Ja same here. Daarom trok ik gelijk de porto. Strix versie stelt nooit teleur.
€817,50 incl verzending kom ik op. Twijfel alleen, aangezien ik de kaart best lang wil houden en goede garantie wil. Zat daarom op de 3080 FTW3 gaming te wachten die ook €849 wordt gok ik met 3 jaar garantie (en 5 jaar voor $30). Dit is echt wel redelijk aantrekkelijk en ik denk dat Nederlandse webshops hier niet aan gaan komen qua prijs.
Twijfel...

• Phusebox
Heb de RoG Strix ook al voor 719 gezien. Amazon is nog met alle kaarten te duur geweest naar mijn idee.

• Santee
Phusebox schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:02:
Heb de RoG Strix ook al voor 719 gezien. Amazon is nog met alle kaarten te duur geweest naar mijn idee.
Waar? Ik verwacht eerlijk gezegd dat de TUF rond die €719 zit net als alle andere instap kaarten. Kan je beter een founders edition kopen imo maar goed.

• bjorntju
Zag hem gisteren ook al staan maar was toen alleen nog maar leverbaar in FR. Ik verwacht zelf verder niet dat deze (snel) uitgeleverd gaat worden want volgens mij is de Strix kaart nog nergens gespot, de TUF kaart en de Gigabyte Gaming OC zie ik nu en dan voorbijkomen op video's/foto's dat sommige shops/reviewers hem al hebben, maar die Strix heb ik nog niet gezien.

Maargoed als je met CC betaald wordt er toch pas afgeschreven bij verzending dus als hij niet verzonden wordt dan hoef je niet op je geld te wachten en zo wel dan is dat mooi meegenomen :) Ik acht de kans alleen dat deze verzonden gaat worden wel vrij klein, maar wie weet :) Heb hem ook maar in de pre-order gezet.

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Santee schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:01:
[...]

€817,50 incl verzending kom ik op. Twijfel alleen, aangezien ik de kaart best lang wil houden en goede garantie wil. Zat daarom op de 3080 FTW3 gaming te wachten die ook €849 wordt gok ik met 3 jaar garantie (en 5 jaar voor $30). Dit is echt wel redelijk aantrekkelijk en ik denk dat Nederlandse webshops hier niet aan gaan komen qua prijs.
Twijfel...
Hier ook 817,50. En wat betreft de FTW3 tja, dat is natuurlijk een keuze die alleen jij kunt maken. Let wel dat de STRIX ook 3 jaar fabrieksgarantie heeft.

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-11 23:48
Ik twijfel ook. Het is niet eens het oc model maar vraagt toch ook om 3x 8pin.. kan je trouwens met paypal daar betalen ?

• Phusebox
Santee schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:03:
[...]

Waar? Ik verwacht eerlijk gezegd dat de TUF rond die €719 zit net als alle andere instap kaarten. Kan je beter een founders edition kopen imo maar goed.
Hmm Hij staat er niet meer tussen. Zal wel een fout zijn geweest dan.

Ik vind het zelf zonde zoveel extra te betalen voor 1% extra snelheid en iets minder geluid. amazon is wel ok als iets kapot is maar duurt wel een eeuwigheid.

Ik wacht geduldig af.

Full custom Ampere designs are slightly delayed, which might be an important factor when choosing the right model for you. ASUS is not seeding ROG STRIX to reviewers but the TUF Gaming instead.
Wees erop voorbereid dat de kans klein is dat ASUS een STRIX klaar gaat hebben voor consumenten als ze niet eens reviewsamples klaar hebben.

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Paprika schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:10:
[...]

Wees erop voorbereid dat de kans klein is dat ASUS een STRIX klaar gaat hebben voor consumenten als ze niet eens reviewsamples klaar hebben.
Dat kan ook verklaren waarom hij de 25/26e pas geleverd kan worden volgens amazon. Gewoon geduld hebben en dan word je beloont met moois.
Jasmijn22 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:13:
[...]

Dat kan ook verklaren waarom hij de 25/26e pas geleverd kan worden volgens amazon. Gewoon geduld hebben en dan word je beloont met moois.
Ik zou er geen dag aan vast pinnen voor nu, maar het zal in ieder geval niet dag 1 zijn. De rest is nu natte duim werk.

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Paprika schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:18:
[...]

Ik zou er geen dag aan vast pinnen voor nu, maar het zal in ieder geval niet dag 1 zijn. De rest is nu natte duim werk.
Ik wacht rustig af, die pre order staat mooi. Mocht er dan de 17e een ander leuk model te verkrijgen zijn bij alternate of azerty dan kan ik eventueel als nog switchen. Maar toch het liefst een STRIX of MSI Gaming..

• bjorntju
[...]

Pretty much, daarnaast staat de kaart op de 1# bestsellers voor elektronica op Amazon.fr, die kaart kan goed al honderden keren besteld zijn, de kans is dan ook klein dat hij de 24e verzonden wordt maar goed, niet geschoten is altijd mis :)

[ Voor 3% gewijzigd door bjorntju op 13-09-2020 16:22 ]

• Echnon
[...]

Misschien is dit wel de loophole waarom deze nou wel is te pre-orderen. Komt toch niet op de 17e uit.
bjorntju schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:20:
[...]

Pretty much, daarnaast staat de kaart op de 1# bestsellers voor elektronica op Amazon.fr, die kaart kan goed al honderden keren besteld zijn, de kans is dan ook klein dat hij de 24e verzonden wordt maar goed, niet geschoten is altijd mis :)
De kans dat het niet precies de 24e zal zijn is heel groot, maar 't kan net zo goed de 23e worden. Het hoeft in die zin niet per definitie later te zijn dan de 24e, maar distributie data meer dan tien dagen in de toekomst zijn ongeveer gelijk aan weersvoorspellingen tien dagen van te voren.

• SIMEUKER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-08 09:03
Geen verzending voor Belgen, 810 betaald voor de ASUS Strix op amazon.fr

• Quartz123
Heb je bericht gehad dat je order niet door gaat dan ?

• vinny98
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-02 01:07
Enig idee waar je als belg een goede site vind voor later de 3070 te bestellen? En natuurlijk een deftige prijs heeft. Voorlopig zie ik alleen megekko als optie.
vinny98 schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:47:
Enig idee waar je als belg een goede site vind voor later de 3070 te bestellen? En natuurlijk een deftige prijs heeft. Voorlopig zie ik alleen megekko als optie.
In de Pricewatch, die doet toch ook België? Dat je alleen nu Megekko ziet is nogal irrelevant, duurt toch nog een maand voor je hem kan bestellen.

(Persoonlijk moet het wel heel veel goedkoper zijn wil ik nog een keer bij Megekko bestellen, na de geneugtes van enkel een per mail bereikbare helpdesk te mogen meemaken).

• vinny98
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-02 01:07
Sissors schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:50:
[...]

In de Pricewatch, die doet toch ook België? Dat je alleen nu Megekko ziet is nogal irrelevant, duurt toch nog een maand voor je hem kan bestellen.

(Persoonlijk moet het wel heel veel goedkoper zijn wil ik nog een keer bij Megekko bestellen, na de geneugtes van enkel een per mail bereikbare helpdesk te mogen meemaken).
Voorlopig alleen maar wordt verwacht in de pricewatch van tweakers, denk dat ik het moeilijker zal hebben als belg om 1 te bemachtigen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02
Santee schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:01:
[...]

Twijfel...
FTW3 €877 en FTW3 Ultra €899 aldus caseking.

• eclipse1919
ymmv schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:47:
[...]

Ik denk dat het gerucht dat je Amazon-account wordt geblokkeerd bij dubbele bestellingen bewust wordt verspreid om mensen te weerhouden meerdere bestellingen te plaatsen in de hoop in ieder geval 1 kaart te kunnen bemachtigen. Zodra dan de eerste kaart is verstuurd, worden alle andere bestellingen ogenblikkelijk geannuleerd. Dit (wan)gedrag zorgt er natuurlijk wel voor dat het toch al schaarse aantal beschikbare exemplaren wel heel erg snel slink en dat door het hoge aantal annuleringen de voorraden omhoog en omlaag jojoën.
Als ik verhalen lees dat sommigen hem bestellen, en dan gaan cancelen, dan houd je hem onterecht vast voor een andere geinteresseerde, dus ken me prima vinden in een strikt beleid van amazon, ik ben het geheel met je eens.

Alhoewel er altijd de mogelijkheid moet zijn dat je bijv 2 x de 3090 besteld, dat is op zich niet vreemd er zijn meerdere computers in huis. als ze in Nederland gaan komen met een vestiging, willen ze wel dat dure coolblue en bol.com naar de kroon steken en niet bekend staan als een pannenkoeken winkel. ( vraag): betaal je bij amazon nu via "klarna ??.... ;)
vinny98 schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:56:
[...]

Voorlopig alleen maar wordt verwacht in de pricewatch van tweakers, denk dat ik het moeilijker zal hebben als belg om 1 te bemachtigen.
Zelfde als voor Nederland, want ze komen pas over een maand. Een maand geleden stonden de 3080s er ook niet op. Gewoon lekker afwachten.

• eclipse1919
Sissors schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:37:
[...]

Zelfde als voor Nederland, want ze komen pas over een maand. Een maand geleden stonden de 3080s er ook niet op. Gewoon lekker afwachten.
@Sissors, hoezo probleem, ook Belgen mogen en kunnen in de gehele EU kopen. , gaat bijv, Leclerck ze ook verkopen?

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Bedankt voor de tip ivm de Asus Strix RTX3080, ook maar even besteld. Vind het de mooiste kaart van alle aftermarket modellen en ben toch altijd tevreden van Asus producten.

• eclipse1919
vinny98 schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:47:
Hoi, Pas op met megekko, staan vaak op marktplaats met refurbished en bij bol.com met outlet. en ze zijn veelal duurder als andere vergelijkbare winkels, revieuws op price watch staan vol 5 sterren maar betreft een wedstrijdje ? iets van "winactie", ? revieuws op google,? hoop gepuzzel.

Ik ken je aanbevelen om je lievelingskaart te googelen volgende week en dan de prijzen vergelijken, hij staat nu op ca 535, dat fluctueert een beetje. en lees altijd de terugstuur voorwaarden, sommigen hanteren onmogelijke eisen, en trekken ze 20% van de nieuwprijs af. dus behandel elk plakbandje met respect, plasticjes ergens omheen, hou ze heel,knip ze niet los, of scheur ze er niet af ...dus lees altijd de retourvoorwaarden,

En dan willen ze wel een fatsoenlijke doos om hem als outlet te dumpen of op mp te zetten, maar hoe er ook wordt gereageerd je hebt altijd 14 dagen recht op retour, daar verandert niemand wat aan, ;w

• eclipse1919
Master_S schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:58:
Bedankt voor de tip ivm de Asus Strix RTX3080, ook maar even besteld. Vind het de mooiste kaart van alle aftermarket modellen en ben toch altijd tevreden van Asus producten.
zelfden hebben ze rgb in de kaart he :'(

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
*knip*

Dit is niet hoe je feedback geeft.

[ Voor 93% gewijzigd door Blaat op 13-09-2020 20:36 ]

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

De STRIX is inmiddels niet meer te bestellen op amazon.fr. Op reddit heeft iemand contact op genomen met de klantenservice en een supervisor laten vragen, die bevestigde dat ze gewoon komen en waarschijnlijk zelfs eerder komen dan de 24e. *O*

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

*knip* leverdata zijn bekend van 3070/80 en 90. NDA van de 3080 ook, maar hoe zit het eigenlijk met de NDA’s van de 3070 en (voor mij) nog belangrijker de 3090?

[ Voor 47% gewijzigd door Blaat op 13-09-2020 20:38 ]

iR Profiel

• flawizz
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-08-2022
Jasmijn22 schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:31:
De STRIX is inmiddels niet meer te bestellen op amazon.fr. Op reddit heeft iemand contact op genomen met de klantenservice en een supervisor laten vragen, die bevestigde dat ze gewoon komen en waarschijnlijk zelfs eerder komen dan de 24e. *O*
is dit specifiek voor die kaart of voor amazonfr?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
onsgeluk schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:32:
[...]

Dude, serieus? Doe eens lief :| For the record, er was daadwerkelijk geen touw aan vast te knopen.

Ontopic: leverdata zijn bekend van 3070/80 en 90. NDA van de 3080 ook, maar hoe zit het eigenlijk met de NDA’s van de 3070 en (voor mij) nog belangrijker de 3090?
De 3090 komt een weekje later, 3070 in oktober. Maar verwacht niet dat de 3090 ruim beschikbaar zal zijn, de vraag naar een kaart met zo'n prijskaart zal niet enorm zijn.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-11 06:49

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:Ok ik heb even de bezem door dit topic gehaald. Commentaar op iemand's taalgebruik is prima, zolang dat vriendelijk en constructief is, en het topic niet te veel vervuild. Beiden waren niet van toepassing, dus ik heb de reacties die daarop volgden een enkeltje naar de trashcan gegeven.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

unfor schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:35:
[...]

De 3090 komt een weekje later, 3070 in oktober. Maar verwacht niet dat de 3090 ruim beschikbaar zal zijn, de vraag naar een kaart met zo'n prijskaart zal niet enorm zijn.
De leverdata geloof ik wel, ik wil weten wanneer de 3090 bij reviewers op de testbank komt te liggen en wanneer ze hun bevindingen mogen delen.

De 3080 laat ik hoogstwaarschijnlijk aan me voorbij gaan vanwege het beoogde gebruik en het vermoeden dat er vrij rap een ti gaat volgen met meer vram.

iR Profiel

• eclipse1919
unfor schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:35:
[...]

Zag al prijzen van tegen de 1600 euro. en om de kaart tot zijn recht te laten komen, heb je wel een mooie 4k met genoeg refresh nodig, zijn ook zo `n 700 euro. 0-] maar als het je geen pijn doet, waarom niet, en deze valt niet om over 2 jaar hoor,zoals nu de 2080ti gewoon triest voor sommigen zo `n waardeverlies in amper 2 jaar. sccs ermee. ;)

• eclipse1919
onsgeluk schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:42:
[...]

De leverdata geloof ik wel, ik wil weten wanneer de 3090 bij reviewers op de testbank komt te liggen en wanneer ze hun bevindingen mogen delen.

De 3080 laat ik hoogstwaarschijnlijk aan me voorbij gaan vanwege het beoogde gebruik en het vermoeden dat er vrij rap een ti gaat volgen met meer vram.
Ja dat wordt weer helemaal uitgekauwd, net als de 2000 serie, waarschijnlijk liggen ze al op de tekentafel, of in de doos voor volgend jaar, maar hebben we echt een snellere ( mooiere) kaart als deze serie 3000 nodig? straks kunnen monitoren de pixels niet meer aan, krijgen we dat weer, maar je hebt gewoon gelijk, zo is het altijd gegaan en zo blijft het gaan.

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11 13:56
onsgeluk schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:42:
[...]

Voor de vram hoef je niet te wachten hoor. 10GB is meer dan zat, ook op 4k.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 22:00
biggydeen2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:55:
[...]

Waar baseer je dit op? Ik zelf wil op 5120x1440 gaan gamen, hoe weet je hoe veel vram dan "genoeg" gaat zijn?

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

biggydeen2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:55:
[...]

Jij doet de aanname dat ik ga gamen? Voor een select publiek is 10GB is helemaal niet meer dan zat, trust me! En ja, verhoudingsgewijs gaat de 3090 heel goed verkocht worden als de reviews voor non-gaming toepassingen goed zijn.

iR Profiel

savale schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:05:
Dit topic gaat straks wel dicht door dit soort geneuzel, zou erg jammer zijn. :(
Helaas zullen er altijd enkelen zijn die het voor de meerderheid verpesten. Het scheelt dat er altijd 1:1 een correlatie herkenbaar is met het taalgebruik. Dan weet je tenminste wie de schuldige was.

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Hoop dat ze mijn STRIX vanavond al opsturen.

• Senaxx
Jasmijn22 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:07:
Hoop dat ze mijn STRIX vanavond al opsturen.
Ik denk dat dat niet eerder zal zijn dan donderdag de 17e. Nvidia gaat er denk ik niet erg blij mee zijn als deze al worden verkocht voordat de FE versies live gaan.

• Ombc
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Is er al een 3080 kaart bij een nederlandse webshop?

• Spartagon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-10 16:54
Dit hoort in V&A

[ Voor 89% gewijzigd door Blaat op 13-09-2020 21:12 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27

MazeWing

The plot thickens...

(jarig!)
Senaxx schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:08:
[...]

Ik denk dat dat niet eerder zal zijn dan donderdag de 17e. Nvidia gaat er denk ik niet erg blij mee zijn als deze al worden verkocht voordat de FE versies live gaan.
Dat zou toch briljant zijn. Dat een winkel (en leverancier) door een fout het product al uitleveren, nog voordat de reviews online verschijnen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

MazeWing schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:12:
[...]

Dat zou toch briljant zijn. Dat een winkel (en leverancier) door een fout het product al uitleveren, nog voordat de reviews online verschijnen.
Liever niet. Er zijn maar een select aantal winkels die Nvidia producten bij launch mogen verkopen. Dat gaan er alleen maar minder worden zo.

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

MazeWing schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:12:
[...]

Dat zou om te gieren zijn. Kan ik eindelijk weer dikke frames pakken in Huntje Showdown. Deze 1060 is echt om te kotsen.

• Senaxx
Ombc schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:09:
Is er al een 3080 kaart bij een nederlandse webshop?
Alternate heeft ze wel met prijs op de website staan, en megekko ook maar nog zonder prijzen.

• Ombc
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Senaxx schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:14:
[...]

Alternate heeft ze wel met prijs op de website staan, en megekko ook maar nog zonder prijzen.
Ja dankje dat had ik gezien. Ik bedoel echter meer zoals bij de franse amazon waar je al kan preorderen?
Ombc schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:15:
[...]

Ja dankje dat had ik gezien. Ik bedoel echter meer zoals bij de franse amazon waar je al kan preorderen?
Nvidia staat geen pre-orders toe. De enkele winkel in Nederland die ze mag verkopen gaat zich netjes aan die regelgeving houden. Dat doen ze eigenlijk al jaren keurig hier in Nederland.

• Senaxx
Ombc schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:15:
[...]

Zover ik weet zijn pre-orders helemaal niet toegestaan. Dus waarom het via Amazon.fr wel gaat is mij ook een raadsel. Mooi voor de mensen die er 1 hebben kunnen bestellen. Maar zoals bij CaseKing.de staat er dat er besteld mag worden vanaf donderdag de 17e om 15:00.
Pagina: 1 ... 11 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord