Ik zie ook voornamelijk voordelen. Bij ons word er ook steeds meer bekend over de 'permanente' gevolgen (dus hoe je, je kantoor functie om kan zetten naar een full remote functie. Welke landen/staten je wel mag werken en wat het bekent voor je salaris) en ik hou alles maar in de gaten.
Wij kunnen nu via een speciale business site alles bestellen (na goedkeuring van je manager) wat wel handig is maar ik heb er geen gebruik van gemaakt: Alles wat ik hier heb staan om te werken gebruik ik ook om te gamen

mijn nieuwe aanwinst voor het thuis kantoor:
Naast mijn 2560x1440 (155hz) gaming monitor een 'standaard' 1920x1080 (60hz) die ik in landscape heb staan. Hier open ik dan Slack open of Firefox (of als ik game Discord/Twich/Firefox) en af en toe een scherm van mijn vergadering.
Ik vond het zelf onredelijk om m'n werk er voor te laten betalen want ik gebruik het echt 50/50 werk/prive. Scherm 1 zit via DisplayPort op mijn game PC, en via HDMI op mijn werk laptop, en scherm 2 precies omgekeerd. Hierdoor wisselen ze dus automatisch naar het systeem wat aanstaat
Ik mis mijn collega's wel maar, af en toe spreken we af voor een sociaal verantwoordelijke lunch (1,5 meter afstand dus) en dat is wel gezellig.
Ik denk dat het wel helpt dat ons internationale bedrijf al veel remote medewerkers had en, in veel landen opereert dus qua software waren we er behoorlijk op voorbereid.
Edit: Lees veel mensen klagen over koffie kosten. Ik heb een abonnement genomen op mijn favoriete koffie merk.. Kost geloof ik $60 per maand voor 3x per maand een zak koffie

hiervoor gaf ik makkelijk $10/15 per dag uit aan lunch 5x per week en nu eet ik elke dag een bagel met kaas of ei voor $2 per dag. Volgens mij ben ik meer gaan overhouden. Stook kosten hebben we niet want het is elke dag 25 graden
[
Voor 12% gewijzigd door
ex87 op 26-09-2020 19:19
]