Schrems dient klacht in tegen Marktplaats en Thuisbezorgd...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.353 views

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 08:23
dutchruler in 'nieuws: Schrems dient klacht in tegen Marktplaats en Thuisbezo...

Hoewel er echt wel argumenten zijn te bedenken waarom deze reactie geen +3 verdient, vind ik het Tweakers niet bepaald sieren dat reactie is gefixeerd op 0. Het geeft me een vrij naar gevoel dat kritiek zo wordt weggemoffeld.

Het is niet de eerste keer dat Tweakers wordt aangesproken op de cookiewall, maar ik mis de zelfreflectie.

Ik ben een tevreden betalend abonnee en heb Tweakers gewhitelist op de adblockers, maar met dit gedrag heroverweeg ik dat wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja, oorspronkelijk heb ik die reactie een +1 gegeven, maar toen al dat moderatiecommentaar erbij kwam heb ik hem op 0 gefixeerd. Een +3 is hij nooit waard geweest.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:03
@Dirk Kan je ook uitleggen waarom je deze gefixeerd hebt op 0? Ik zie namelijk niet de meerwaarde om deze post te fixeren op 0. Ik zag het bij @Anoniem: 310408 ook al gebeuren in dezelfde post.

Ik ben ook een betalend abonnee maar zal net zoals @StephanVierkant heroverwegen. Vind het erg slecht vanuit Tweakers om dit soort censuur toe te passen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ZeroXT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:28:

Ik ben ook een betalend abonnee maar zal net zoals @StephanVierkant heroverwegen. Vind het erg slecht vanuit Tweakers om dit soort censuur toe te passen.
Wat heeft het met censuur te maken? Er wordt niks verborgen, de reactie wordt niet aangepast, en is gewoon voor iedereen publeik te lezen...

Mensen moeten eens stoppen met alles 'censuur' te noemen als men niet eens weet wat het woord beteketnt. Zo devalueert het woord nogal, als het voor vna alles en nog wat misbruikt wordt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZeroXT
wildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:30:
[...]

Wat heeft het met censuur te maken? Er wordt niks verborgen, de reactie wordt niet aangepast, en is gewoon voor iedereen publeik te lezen...

Mensen moeten eens stoppen met alles 'censuur' te noemen als men niet eens weet wat het woord beteketnt. Zo devalueert het woord nogal, als het voor vna alles en nog wat misbruikt wordt.
Ik vind het een vorm van censuur omdat de berichten standaard gesorteerd zijn op waarde. Door de waarde van het bericht op 0 te fixeren zorg je dat vele andere berichten boven dit bericht zullen staan terwijl dit bericht bovenaan (of in ieder geval één van de bovenste) had gestaan als deze niet gefixeerd zou zijn.

Buiten dat, wil ik een discussie vermijden over wat wel en wat niet censuur is en vooral weten waarom Tweakers dit gedrag hanteert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ZeroXT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Ik vind het een vorm van censuur omdat de berichten standaard gesorteerd zijn op waarde. Door de waarde van het bericht op 0 te fixeren zorg je dat vele andere berichten boven dit bericht zullen staan terwijl dit bericht bovenaan (of in ieder geval één van de bovenste) had gestaan als deze niet gefixeerd zou zijn.
Dat het de volgorde verandert heeft he-le-maal niks met censuur te maken. Letterlijk helemaal niks.

Het woord wordt hier dus misbruikt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZeroXT
wildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:39:
[...]

Dat het de volgorde verandert heeft he-le-maal niks met censuur te maken. Letterlijk helemaal niks.

Dan hebben we een andere definitie van censuur in de breedste zin. Prima, wat jij wil :). Terug naar het hoofdonderwerp.

[ Voor 52% gewijzigd door ZeroXT op 19-08-2020 14:42 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De reactie voegt niks toe, het is een domme statistiekendump (met als onderliggende boodschap waarschijnlijk: "Kijk, Tweakers doet het ook!"). Hoe interessant is de reactie, als je puur kijkt naar het feit dat diegene enkel post welke domeinen zijn adblocker blokkeert, en vervolgens gaat miepen over de score? Van mij mogen alle +3-stemmers meteen hun stemrechten verliezen.

Discussiëren over het advertentie- en trackerbeleid kan beter op het forum, dan op een artikel dat helemaal niet over Tweakers gaat. En er staat niet eens een discussiepunt in de reactie, geen stellingname, geen vragen aan Tweakers, dus wat is dit?
Wat? Wil je dat iemand van Tweakers reageert op iedere reactie met de toon en/of (gebrek aan) inhoud van de reactie die we hier bespreken? Je wil een "Oh wat een fantastische analyse, sorry, we weten dat we het niet goed doen en zijn hier keihard aan het werk", want anders dreig je je abo op te zeggen? Dat zegt meer over jou dan over Tweakers.

Zie de FP-reacties gewoon voor wat ze zijn: puur vermaak, in de zin van dat je last krijgt van plaatsvervangende schaamte als je de gemiddelde reacties onder een gemiddeld nieuwsbericht leest, de posters ontstijgen het NuJIJ-niveau amper, en de moderatie daarop wordt ook veel te serieus genomen.

[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 19-08-2020 14:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

ZeroXT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Buiten dat, wil ik een discussie vermijden over wat wel en wat niet censuur is en vooral weten waarom Tweakers dit gedrag hanteert.
Punt is dat moderaties niet bedoeld zijn voor mening, bij geen enkel artikel. Inhoudelijk voldeed de reactie in zijn eerste versie aan de richtlijnen voor een +1.Met de toevoeging van de moderatieklacht waarvoor een punt wordt afgetrokken komt de reactie op 0.

Select * from fish

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zeehond schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:03:
[...]

Punt is dat moderaties niet bedoeld zijn voor mening, bij geen enkel artikel. Inhoudelijk voldeed de reactie in zijn eerste versie aan de richtlijnen voor een +1.Met de toevoeging van de moderatieklacht waarvoor een punt wordt afgetrokken komt de reactie op 0.
Zelfs als dat zo is, is het wellicht een idee om de schijn van belangenverstrengeling te vermijden en de reactie ongemoeid te laten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FirePuma142 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:11:
[...]

Zelfs als dat zo is, is het wellicht een idee om de schijn van belangenverstrengeling te vermijden en de reactie ongemoeid te laten.
En dus modmisbruik belonen? Dat lijkt me niet wenselijk, dan geef je wel een héél fout signaal af, namelijk dat modmisbruik gewoon getolereerd wordt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

wildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:12:
[...]

En dus modmisbruik belonen? Dat lijkt me niet wenselijk, dan geef je wel een héél fout signaal af, namelijk dat modmisbruik gewoon getolereerd wordt.
Ik denk dat je iets te zwaar tilt aan modmisbruik in deze, of in het algemeen zelfs. Er wordt massaal gemeningmod, er zit maar een zeer zeer beperkte club strak op de modregels in woord en gebaar als je het mij vraagt.

Dus nee, geen modmisbruik belonen, maar gewoon het huidige gebruik van moderaties laten bestaan, ook als dat een onwelgevallige uitwas oplevert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FirePuma142 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

Ik denk dat je iets te zwaar tilt aan modmisbruik in deze, of in het algemeen zelfs. Er wordt massaal gemeningmod, er zit maar een zeer zeer beperkte club strak op de modregels in woord en gebaar als je het mij vraagt.

Dus nee, geen modmisbruik belonen, maar gewoon het huidige gebruik van moderaties laten bestaan, ook als dat een onwelgevallige uitwas oplevert.
Nee, dat lijkt me dus niet echt wenselijk. De inhoud van de reactie, of het onderwerp, zou niet uit moeten maken bij moderatie. De regels moeten gewoon gevolgd worden, ongeacht het onderwerp.

Als mensen daar puberaal mee om menen te moeten gaan, en zich niet volwassem kunnen gedratgen, in de reacties eronder, moet dat niet beloond worden door dat soort mensen hun zin te geven. Zij bepalen de moderatieregels niet, dat doet de FAQ.

Als iedereen zijn eigen maatstaven voor moderaties gaat hanteren wordt het een mega-puinhoop.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

FirePuma142 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

Nee. Hoewel we naar jouw zin misschien bij de verkeerde reacties ingrijpen, zullen we juist de meest zichtbare gevallen van meningmodding het eerst aangrijpen. Zo'n verkeerd voorbeeld laten we niet staan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
wildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

Nee, dat lijkt me dus niet echt wenselijk. De inhoud van de reactie, of het onderwerp, zou niet uit moeten maken bij moderatie. De regels moeten gewoon gevolgd worden, ongeacht het onderwerp.

Als mensen daar puberaal mee om menen te moeten gaan, en zich niet volwassem kunnen gedratgen, in de reacties eronder, moet dat niet beloond worden door dat soort mensen hun zin te geven. Zij bepalen de moderatieregels niet, dat doet de FAQ.

Als iedereen zijn eigen maatstaven voor moderaties gaat hanteren wordt het een mega-puinhoop.
Dirk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Nee. Hoewel we naar jouw zin misschien bij de verkeerde reacties ingrijpen, zullen we juist de meest zichtbare gevallen van meningmodding het eerst aangrijpen. Zo'n verkeerd voorbeeld laten we niet staan.
Feit blijft dat zonder de gefixeerde waarde het bericht wel degelijk iets toevoegt aan het artikel en discussie daarvan en op z'n minst een waarde van 1 had moeten krijgen losstaand van meningmodding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:37

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik had zelf ook wat moeite genomen om er een discussie over te voeren in het "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX" Maar wellicht dat er in dit topic dan wel een reactie van de crew op kan komen?

Douweegbertje in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
Douweegbertje in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

ZeroXT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

[...]

Feit blijft dat zonder de gefixeerde waarde het bericht wel degelijk iets toevoegt aan het artikel en discussie daarvan en op z'n minst een waarde van 1 had moeten krijgen losstaand van meningmodding.
Oorspronkelijk voegde de reactie inderdaad wel wat toe, maar nu is het grotendeels gezeur over de moderatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

wildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

Ik geloof dat mijn punt niet echt overkomt. Ik denk dat het overgrote deel van degenen die modden, defacto permanent actief meningmodden en dat er slechts een heel kleine minderheid daadwerkelijk de beoogde moderatieregels volgt. Als je langs die lijn redeneert heeft ingrijpen in dit soort gevallen niet bijzonder veel zin.
Dirk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Naar mijn zin, waar heb je het over? Ik geloof niet dat ik een waardeoordeel heb geveld over de inhoud van de reactie. Vrij typerend dat je die aanname doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

FirePuma142 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:29:
[...]

Ik geloof dat mijn punt niet echt overkomt. Ik denk dat het overgrote deel van degenen die modden, defacto permanent actief meningmodden en dat er slechts een heel kleine minderheid daadwerkelijk de beoogde moderatieregels volgt. Als je langs die lijn redeneert heeft ingrijpen in dit soort gevallen niet bijzonder veel zin.
Gelukkig zie ik het grootste deel van de moderaties wel goed gaan. Alleen bij bepaalde typen onderwerpen, zoals privacy, hebben we soms echt een probleem.
Naar mijn zin, waar heb je het over? Ik geloof niet dat ik een waardeoordeel heb geveld over de inhoud van de reactie. Vrij typerend dat je die aanname doet.
Jij hebt het over 'massaal meningmodden', daar lees ik uit dat we ook bij andere reacties hadden kunnen ingrijpen, maar dat niet hebben gedaan.

[ Voor 73% gewijzigd door Dirk op 19-08-2020 15:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dirk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:32:
Jij hebt het over 'massaal meningmodden', daar lees ik uit dat we ook bij andere reacties hadden kunnen ingrijpen, maar dat niet hebben gedaan.
Nee, dat begrijp je verkeerd.

Ik denk dat het gros van alle uitgevoerde moderaties op de frontpage een meningmod is. Daaruit volgt dat wanneer je daar niet ingrijpt, je dat bij dit soort onwelgevallige uitwassen ook niet hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
Dirk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:29:
[...]

Oorspronkelijk voegde de reactie inderdaad wel wat toe, maar nu is het grotendeels gezeur over de moderatie.
Het is niet een enkele bericht wat gefixeerd werd hé :). Het waren er meerdere. Wellicht een idee om Frontpagemoderatie forumsubcategorie in haar geheel weg te halen zodat wij niet meer verder kunnen "zeuren".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

FirePuma142 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat het gros van alle uitgevoerde moderaties op de frontpage een meningmod is. Daaruit volgt dat wanneer je daar niet ingrijpt, je dat bij dit soort onwelgevallige uitwassen ook niet hoeft te doen.
Ik heb het idee dat dat wel meevalt. ;)
ZeroXT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Het is niet een enkele bericht wat gefixeerd werd hé :). Het waren er meerdere. Wellicht een idee om Frontpagemoderatie forumsubcategorie in haar geheel weg te halen zodat wij niet meer verder kunnen "zeuren".
Dit is juist de plek om te zeuren. Hier staat het niet tussen de ontopic fp-reacties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
Dirk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

[...]

Dit is juist de plek om te zeuren. Hier staat het niet tussen de ontopic fp-reacties. ;)
Goed inhoudelijk gereageerd, precies wat je mag verwachten van een "Coördinator Frontpagemoderatie". Oh wacht.. 8)7
FirePuma142 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:34:
[...]

Ik sluit me hierbij aan. De moderatie naar 0 had niet gehoeven en ook niet bij @Anoniem: 310408. Tweakers komt hiermee erg onsportief over in mijn ogen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:39

Kheos

FP ProMod
ik snap echt het probleem niet hoor.
Post had waarde +1, 1 punt aftrek voor gezeur over moderaties dus ik kom op 0 uit.
En voila, hij staat op 0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
:w

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 20-08-2020 19:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

ZeroXT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:45:
[...]

Ik sluit me hierbij aan. De moderatie naar 0 had niet gehoeven en ook niet bij @Anoniem: 310408. Tweakers komt hiermee erg onsportief over in mijn ogen.
Wat gevraagd wordt is om andere regels toe te passen voor de moderatie van een reactie wanneer deze kritiek op Tweakers bevat. Dat wordt niet gedaan om een aantal hierboven genoemde redenen. Ik zie niet wat daar onsportief aan is, eerder gewoon consistent zijn zodat het systeem begrijpelijk blijft en ervoor zorgen dat dergelijke anders behandelde moderaties niet voor verkeerde interpretaties van het modsysteem gaan zorgen. Immers zoals eerder genoemd gaat het op inhoud en de reactie heeft de score gekregen die aan de hand van de inhoud te verdedigen is met de richtlijnen (ook hierboven uitgelegd).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dirk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

Ik denk van niet. Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat nagenoeg iedereen zich nagenoeg altijd aan de regeltjes houdt, tenzij het over bepaalde onderwerpen gaat? Dat gaat er bij mij niet in ;)

Ik bedoel, hoeveel users komen er in dit soort topics uberhaupt acte de presence geven? Een fractie van een fractie.

[ Voor 14% gewijzigd door FirePuma142 op 19-08-2020 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ZeroXT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Er werd op meerdere vlakken ingegrepen maar ik zie nergens dat dit ten onrechte is gedaan.

Wat ik hier lees is dat we mismoderaties maar ongemoeid moeten laten wanneer het (grotendeels ook nog eens offtopic) commentaar op Tweakers betreft. Verwachten jullie dat we in de andere gevallen wel ingrijpen? Dat lijkt mij zeer onwenselijk en niet integer. Het onderwerp zou niet uit moeten maken. Met het ongemoeid laten van een evident fout gemodereerde reactie als deze geef je een slecht signaal af als je het mij vraagt.
Mrjraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:09:
Het siert niemand dat reacties waarin op de frontpagina feedback wordt gegeven aan Tweakers worden gefixeerd want MOD FAQ RULEZ.
Het is jammer dat over een bepaald onderwerp welke op het moment van plaatsen actueel is (zoals het artikel waarin de TS naar refereert) er geen feedback of kritiek of verwijzing kan worden gedaan richting Tweakers want daarmee heb je meteen een punt aftrek (echt welke debiel bedenkt dit soort stomme regeltjes) op je eventuele mod score.
Je mag zeker feedback of kritiek geven. Opmerkingen over verkregen moderatie is daarbij echter niet gewenst.
Terecht is de opmerking dat je daarvoor naar de bestemde feedbackfora moet maar we weten allemaal dat er een moment komt waarop een topique stil valt en uiteindelijk doodbloed en verdwijnt achter pagina nummer twee, drie enzovoorts. Er gebeurt dan niks mee. Er zijn scala aan voorbeelden te vinden in de feedbackfora en dat is, op z'n minst, jammer.
Niet overal komt een oplossing voor. Is het dan de bedoeling deze discussies (welke soms ook nog eens niet zo heel netjes verlopen) maar op de FP te doen en de aandacht af te leiden van de daadwerkelijk ontopic discussies? Dat lijkt mij niet.

Hierbij zie ik dat je zelf ook de moderatie flink hebt lopen te frustreren door met +3's te strooien waar dat echt niet gepast was (overigens niet de eerste keer). Je bent hiermee zelf onderdeel / mede reden van het probleem.
ZeroXT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
Ik sluit me hierbij aan. De moderatie naar 0 had niet gehoeven en ook niet bij @Anoniem: 310408.
Waarom had de fixatie in jouw ogen niet gehoeven? Daar zie ik eigenlijk nog geen steekhoudende argumenten voor.

[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 19-08-2020 16:33 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:39

Kheos

FP ProMod
Het is jammer dat over een bepaald onderwerp welke op het moment van plaatsen actueel is (zoals het artikel waarin de TS naar refereert) er geen feedback of kritiek of verwijzing kan worden gedaan richting Tweakers want daarmee heb je meteen een punt aftrek (echt welke debiel bedenkt dit soort stomme regeltjes) op je eventuele mod score.
Da's natuurlijk helemaal niet waar: de punt aftrek komt vanwege het gezeur op de moderaties en heeft niks te maken met het feit dat de post al dan niet kritiek heeft op Tweakers.
Ik vind dat op z'n zachts gezegd jammer.
Terecht is de opmerking dat je daarvoor naar de bestemde feedbackfora moet maar we weten allemaal dat er een moment komt waarop een topique stil valt en uiteindelijk doodbloed en verdwijnt achter pagina nummer twee, drie enzovoorts. Er gebeurt dan niks mee. Er zijn scala aan voorbeelden te vinden in de feedbackfora en dat is, op z'n minst, jammer.
Dus je bent het dan ook eens dat zo'n topic openen beter is dan ergens onder een artikel een post te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

[ Voor 103% gewijzigd door Mrjraider op 20-08-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
Ik zit al een ruime tijd op Tweakers en kijk graag naar de reacties en probeer reacties ook naar de richtlijnen te beoordelen. Het is mij echter nog niet eerder opgevallen dat Tweakers een fixatie doet op de waardering van reacties.

Ik zie wel veel reacties (ook bij andere artikelen) die 2 of 3 punten krijgen puur op meningmodden die ongemoeid gelaten worden waardoor juist deze aanpassingen in bovengenoemde artikel, in mijn ogen een schijn van belangenverstrengeling lijkt te zijn.

Dat de reacties geen drie punten waard zijn, wisten we al. Dat Tweakers het verder naar beneden mod naar 0 en het zeuren vindt als hier een discussie over gestart wordt is onnodig, niet objectief en vooral niet netjes.

Toevoeging:
Zelfs als er in de reactie iets gezegd wordt over de mod kan hierop gewezen worden. Maar om direct een punt aftrek te geven lijkt Tweakers goed uit te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door ZeroXT op 19-08-2020 16:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ZeroXT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:42:
Ik zit al een ruime tijd op Tweakers en kijk graag naar de reacties en probeer reacties ook naar de richtlijnen te beoordelen. Het is mij echter nog niet eerder opgevallen dat Tweakers een fixatie doet op de waardering van reacties.
Toch komt dat regelmatig voor hoor, het is zeer zeker niet iets nieuws.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Toevoeging:
Zelfs als er in de reactie iets gezegd wordt over de mod kan hierop gewezen worden. Maar om direct een punt aftrek te geven lijkt Tweakers goed uit te komen.
Een punt aftrek bij klachten over verkregen moderatiescore is min of meer standaard. Daar is deze reactie dus geen uitzondering in. Ik vermoed dat je te veel achter de fixatie zoekt. Ik zie her en der al termen als censuur wat hier totaal niet opgaat. De fixatie staat los van eventueel commentaar op Tweakers (de reactie is ook niet verwijderd) maar heeft alles te maken met misbruik van het moderatiesysteem welke er uiteindelijk voor onze gebruikers is.

Met fixaties proberen we altijd zo terughoudend mogelijk te zijn. Er zijn ook niet veel mensen die dit kunnen uitvoeren. Toch komen ze met enige regelmaat voor wanneer het niet meer mogelijk blijkt om via de normale weg tot een verdedigbare score te komen (in relatie tot de richtlijnen zoals opgesteld in de moderatie FAQ).

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 19-08-2020 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:52:
[...]

Met fixaties proberen we altijd zo terughoudend mogelijk te zijn. Er zijn ook niet veel mensen die dit kunnen uitvoeren. Toch komen ze met enige regelmaat voor wanneer het niet meer mogelijk blijkt om via de normale weg tot een verdedigbare score te komen (in relatie tot de richtlijnen zoals opgesteld in de moderatie FAQ).
Ik snap wat je bedoelt, ik vraag me echter af hoeveel mensen er uberhaupt standaard modereren met de moderatie FAQ in het achterhoofd en de regels goed in het geheugen. Ik denk verdraaid weinig. Als dat inderdaad zo is, en dus meningmodden de de facto standaard is, heeft een ingreep bij een onwelgevallige reactie niet bijzonder veel zin.

Ik zou het aantal hits op de Moderatie FAQ wel eens inzichtelijk willen zien. Ik denk dat dat bar en boos laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

FirePuma142 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:15:
[...]

Ik zou het aantal hits op de Moderatie FAQ wel eens inzichtelijk willen zien. Ik denk dat dat bar en boos laag is.
De moderatie FAQ is natuurlijk niet de enige bron van informatie. We hebben enige tijd terug de moderatie popup verbetert om meer informatie te geven. Daar vind je naast een link naar de FAQ ook duidelijke beschrijvingen bij de individuele scores. Over het algemeen wordt er echt niet zo slecht gemodereerd in mijn ogen. Ja er zijn uitschieters, vooral bij sommige gevoelige of politieke onderwerpen maar over de hele linie gaat het best goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
CodeCaster schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:51:

Zie de FP-reacties gewoon voor wat ze zijn: puur vermaak, in de zin van dat je last krijgt van plaatsvervangende schaamte als je de gemiddelde reacties onder een gemiddeld nieuwsbericht leest, de posters ontstijgen het NuJIJ-niveau amper, en de moderatie daarop wordt ook veel te serieus genomen.
_/-\o_

Jammer dat de alinea te lang is, anders had ik er mijn handtekening van gemaakt! :9

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ChojinZ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:18:
[...]
Sorry maar met dit soort reacties doe je veel Tweakers echt ernstig tekort. Het komt bovendien over alsof je je nogal verheven voelt boven de rest die reageert wat echt onnodig is. Hetzelfde geldt voor @ChojinZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 20-08-2020 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:25:
[...]

Sorry maar met dit soort reacties doe je veel Tweakers echt ernstig tekort. Het komt bovendien over alsof je je nogal verheven voelt boven de rest die reageert wat echt onnodig is. Hetzelfde geldt voor @ChojinZ
Sorry hoor, maar het gemiddelde nivo van de FP-reactie's is laatste jaren ontzettend gedaald. Ik zie voornamelijk meningen voorbij komen en voor elke goede reactie zie ik minimaal 10 flut reactie's.

Ik ben hardstikke blij met het forum gedeelte en doe daar ook heel veel kennis op waar ik GoT dankbaar voor ben. Maar de frontpage reactie's kunnen mij eigenlijk gestolen worden. In het verleden wilde ik nog weleens helpen door input te geven of mismoderatie's te melden. Maar het is vechten tegen de bierkaai. Ondanks alle tijd en mankracht die jullie (wij) er in steken, lijkt het er alleen maar slechter op te worden.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroXT
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:25:
[...]

Een paar jaar geleden was ik het geheel met je eens. Maar helaas is Tweakers niet meer zoals het destijds was. Nu lijkt Tweakers voor het "grote publiek" en daar komen dus ook mensen op af die minder van techniek afweten en dus ook minder inhoudelijk kunnen reageren. Maar is uiteraard een verhaal apart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Mrjraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:33:
[...]

Want de reacties op de Frontpage is waarom men naar Tweakers.net komt??
Volgens mij zijn de reacties bijzaak echter moet je inderdaad soms in de reacties duiken wil je het artikel volledig hebben omdat er soms meer informatie in de reacties staat dan in het artikel zelf (maar dat is een andere discussie).
Met een platform met daarop veel professionals zal je juist vaak hebben dat er gebruikers zijn die meer kennis hebben dat een redactielid op een vlak omdat ze op dat vak professionel zijn. Reacties zou ik daarom zeker niet afdoen als bijzaak maar juist als een belangrijke plek voor kennis. En zeker bij de meer technische artikelen zijn er reglmatig goede reacties te vinden (en dat is dan weer precies waar de +3 wel voor bedoeld is).

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:09:
[...]

De moderatie FAQ is natuurlijk niet de enige bron van informatie. We hebben enige tijd terug de moderatie popup verbetert om meer informatie te geven. Daar vind je naast een link naar de FAQ ook duidelijke beschrijvingen bij de individuele scores. Over het algemeen wordt er echt niet zo slecht gemodereerd in mijn ogen. Ja er zijn uitschieters, vooral bij sommige gevoelige of politieke onderwerpen maar over de hele linie gaat het best goed.
Dat snap ik, ik zie alleen geen enkele aanleiding om aan te nemen dat de overgrote meerderheid de moderatieregels daadwerkelijk volgt, terwijl ik wel voldoende aanleiding zie om aan te nemen dat meningmodden de de facto standaard is op de FP.

Ik snap dus ook niet waarom er zo zwaar getild wordt aan meningmodden, want het is de dagelijkse en gebruikelijke praktijk. En snap ik dus ook niet waarom onwelgevallige uitschieters wel worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:22
Ik ben een tevreden betalend abonnee en heb Tweakers gewhitelist op de adblockers, maar met dit gedrag heroverweeg ik dat wel.
Een moderatie ingreep vanuit de crew maakt dat je ontevreden bent? Alles valt of staat daarop? Niet het forum, de reviews, V&A, de community nee - een moderatie ingreep. OK.
Het is niet de eerste keer dat Tweakers wordt aangesproken op de cookiewall.
Als je weet dat het niet de eerste keer is, dan weet je 'onderhand' toch wel hoe de vork in de steel zit?
DPG bepaalt dat, niet Tweakers. Ga daar klagen. Me excuzé voor de botheid maar als je het cookiewall gehannes meerdere keren langs hebt zien komen, dan zou je dat wel moeten weten.

Censuur? Ik stel voor dat je even een paar geschiedenisboeken doorbladert voordat je dat woord in deze context gebruikt. Door dat woord te pas en te onpas te gebruiken verstomp je je eigen boodschap. Ergens buitenproportioneel veel drama aan toekennen komt de geloofwaardigheid niet ten goede. Ook kan men de indruk krijgen dat je visie niet sterk onderbouwd is wanneer dergelijke krachttermen van stal worden gehaald voor een of twee moderaties. Alsof de boodschapper de discussie via emotie en slachtofferrol aan wil gaan in plaats van logica en feiten.

Welke belangen zijn er verstrengeld? Vrijheid van meningsuiting versus... verdienmodel van Tweakers? Er is een topic over trackers en privacy, dat betekend niet dat dat we weer eens lekker over Tweakers en haar crew moeten (...). Nee Tweakers/DPG is niet perfect, true. What else is new? Dat punt is valide, de discussie loopt over verdienmodellen.

Voor iemand die zegt dat die al een tijdje rondloopt heb je weinig te maken gehad met de clean up die de crew elke dag uitvoert. Dat is schitterend want dat betekent dat de crew de meeste zooi opruimt en jij het niet ziet. Nu zie je een keer 'up close' wat er zoal naar Tweakers en haar crew geslingerd wordt. Als dat de basis is waarop je je financiële bijdrage voor Tweakers/DPG wil annuleren, tja...

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

ChojinZ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:37:
[...]

Sorry hoor, maar het gemiddelde nivo van de FP-reactie's is laatste jaren ontzettend gedaald. Ik zie voornamelijk meningen voorbij komen en voor elke goede reactie zie ik minimaal 10 flut reactie's.
En jouw eigen reacties zijn veel beter? Ik zie nergens een reden om Tweakers die wel moeite doen om goede reacties te schrijven zo tekort te doen of om je zo verheven op te stellen ten opzichte van de reacties van anderen en daarbij te spreken van zaken als "plaatsvervangende schaamte als je de gemiddelde reacties onder een gemiddeld nieuwsbericht leest, de posters ontstijgen het NuJIJ-niveau amper".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

En jouw eigen reacties zijn veel beter? Ik zie nergens een reden om Tweakers die wel moeite doen om goede reacties te schrijven zo tekort te doen of om je zo verheven op te stellen ten opzichte van de reacties van anderen en daarbij te spreken van zaken als "plaatsvervangende schaamte als je de gemiddelde reacties onder een gemiddeld nieuwsbericht leest, de posters ontstijgen het NuJIJ-niveau amper".
Vind je het zelf nu echt een goed idee om in dit topic met de rol die je voor Tweakers vervult users op persoonlijk gedrag aan te spreken? Dat deed je eerder bij @Mrjraider ook al. Voor reguliere users verborgen moderatiegedrag publiekelijk bespreken vind ik overigens een enorme faux pas. Dat kan beter en dan druk ik me voorzichtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Ik weet niet hoe je die quote hebt gemaakt, maar dat was mijn tekst.

En wat ik postte, is mijn mening. Ik heb absoluut waardering voor de mensen die wat toevoegen aan nieuwsartikelen, en ik waardeer wat de user-moderators en jullie doen.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 19-08-2020 22:31 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mrjraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:21:
[...]

Dat is vrij logisch ook dat daar de moderatie in eerste instantie voor is bedoeld maar in de praktijk gaat het met regelmaat toch "mis" en word er op een andere manier ingegrepen; fixatie.
Er wordt niet alleen ingegrepen door een fixatie, ook het aanschrijven van mensen die de richtlijnen niet volgen is een optie evenals het melden van de reactie in het mismoderatietopic in dit forum. Een fixatie is een uiterst middel wat alleen wordt ingezet wanneer een verdedigbare score niet meer via de normale manier behaald kan worden zoals in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

FirePuma142 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:17:
[...]

Vind je het zelf nu echt een goed idee om in dit topic met de rol die je voor Tweakers vervult users op persoonlijk gedrag aan te spreken? Dat deed je eerder bij @Mrjraider ook al. Voor reguliere users verborgen moderatiegedrag publiekelijk bespreken vind ik overigens een enorme faux pas. Dat kan beter en dan druk ik me voorzichtig uit.
Het gaat toch om reacties, niet moderaties?
CodeCaster schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:25:
[...]

Ik weet niet hoe je die quote hebt gemaakt, maar dat was mijn tekst.

En wat ik postte, is mijn mening. Ik heb absoluut waardering voor de mensen die wat toevoegen aan nieuwsartikelen, en ik waardeer wat de user-moderators en jullie doen.
Die quote komt toch echt van ChojinZ in "Schrems dient klacht in tegen Marktplaats en Thuisbezorgd..." , voor zover ik zie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Mrjraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

Zo heel erg “uiterst” is dat middel ook niet want het wordt met enige regelmaat ingezet.
Kijkende naar de hoeveelheid reacties die geplaatst worden valt dat wel mee. Het is niet alsof we dagelijks fixaties uitvoeren.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 20-08-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mrjraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

Zo heel erg “uiterst” is dat middel ook niet want het wordt met enige regelmaat ingezet.
Het hangt er vanaf wat je onder "met enige regelmaat" ziet. Overigens geeft dat natuurlijk ook niet direct aan of iets een uiterst middel is of niet. Wanneer een fixatie wordt ingezet (wat echt niet zo heel vaak is wanneer je naar het aantal reacties en moderaties kijkt) heb ik uitgelegd.
Mrjraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:46:
[...]

Maar het wordt wel ingezet om een discussie in die zin de mond te snoeren (want de comments verdwijnen naar onderen). In plaats van te sturen door een reactie zelf of whatever. Het is gewoon jammer.
Nee het wordt niet ingezet om een discussie de mond te snoeren. Dat is gewoonweg niet waar. Een fixatie wordt ingezet om een reactie op een goed passende score te krijgen wanneer dit niet op een andere manier kan. De reden van inzet is dus totaal anders dan dat je hier doet voorkomen.

Ook in het voorbeeld wat dit topic aanhaalt is de fixatie om deze reden gedaan. De gefixeerde reactie behoort op geen enkele manier op de score te staan die door mismoderaties is verkregen.

[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 19-08-2020 22:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ZeroXT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

[...]

Het bericht is offtopic en voegt IMO niks toe aan het artikel. Er staat amper tekst bij, het is voornamelijk een dump van wat stats. Net zo waardeloos als linkdumps in forumberichten. Voor een +1 had er toch echt wat onderbouwing bij gemogen :) Een goed woordje uitleg had wellicht ook al volstaan.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Mrjraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:46:
[...]

Maar het wordt wel ingezet om een discussie in die zin de mond te snoeren (want de comments verdwijnen naar onderen). In plaats van te sturen door een reactie zelf of whatever. Het is gewoon jammer.
Reageren op moderaties op de frontpage gebeurt sowieso nooit aangezien het daar off-topic is. Een officiële reactie op opmerkingen over beleid welk kantoor beslist zul je ook niet zien gebeuren vanuit vrijwilligers.

Daarnaast gebruik je met “de mondsnoeren” een term waarmee je helaas laat zien de werking van het systeem niet te begrijpen of te negeren, immers gaat het systeem op inhoudelijke kwaliteit en niet op populariteit van een discussie.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

XWB schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:54:
[...]

Het bericht is offtopic en voegt IMO niks toe aan het artikel. Er staat amper tekst bij, het is voornamelijk een dump van wat stats. Net zo waardeloos als linkdumps in forumberichten. Voor een +1 had er toch echt wat onderbouwing bij gemogen :) Een goed woordje uitleg had wellicht ook al volstaan.
Een +1 had gekund zonder de moderatieklachten welke nu een behoorlijk deel van de reactie uitmaken. Voor deze klachten mag een punt aftrek gegeven worden waardoor we op 0 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:48
wildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:48:
[...]

Toch komt dat regelmatig voor hoor, het is zeer zeker niet iets nieuws.
Ik herinner me nog de tijd dat we soms 100x een moderatie moesten doen om een reactie op het juiste niveau te krijgen, ipv dat je een 'fixeertool' had ;p

Ja inmiddels ben ik ook al zo bejaard ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Teckna schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:58:
[...]

Ik herinner me nog de tijd dat we soms 100x een moderatie moesten doen om een reactie op het juiste niveau te krijgen, ipv dat je een 'fixeertool' had ;p

Ja inmiddels ben ik ook al zo bejaard ;p
Dat was geen fijne tijd om een score te corrigeren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mrjraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:01:
[...]
Kwaliteit welke word beoordeeld door de mods en niet door de meute.
In dit geval is de initele score niet verkregen door beoordeling op basis van kwaliteit "door de meute" maar door een groot aantal menig- ofwel mismoderaties. Daar zit het verschil met een reactie waarbij "de meute" gewoon op kwaliteit of toegevoegde waarde modereert.
Mrjraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:01:
[...]
Want als de meute wat anders vind dan de mods dan word of de fixatie ingezet of worden de politie agenten met meer power gestuurd om de boel recht te trekken. Of dat nu te beargumenteren valt door letters uit de faq op een bepaalde manier te interpreteren of niet.
Ik begrijp niet goed wat je met deze laatste zin bedoelt. Insinueer je nu dat fixaties worden gedaan of dat er andere maatregelen worden genomen wanneer deze niet in lijn zijn met de richtlijnen uit de moderatiefaq of begrijp ik je verkeerd?
Het systeem zal ik nooit snappen en daar ga ik op dit moment ook geen energie in steken.
Zit hier dan niet deel van het probleem? We willen het met alle plezier uitleggen.

[ Voor 47% gewijzigd door Bor op 19-08-2020 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Ik zie wel veel reacties (ook bij andere artikelen) die 2 of 3 punten krijgen puur op meningmodden die ongemoeid gelaten worden waardoor juist deze aanpassingen in bovengenoemde artikel, in mijn ogen een schijn van belangenverstrengeling lijkt te zijn.
Frontpage mods kunnen onmogelijk alle berichten lezen. Als je reacties tegenkomt die niet op +2 of +3 horen dan mag je dat altijd melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX :)

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mrjraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:08:
[...]

Nee. Want het MOET volgens onze regels en het mag NIET anders want anders gaat ons heilig systeem in de war.
Het is al vaker voorgenomen dat kritiek en moderaties op deze wijze word ondergesneeuwd terwijl er gewoon een discussie aan de gang was. Jullie als mods fixeren de boel waarna er geklaagd word over de moderaties waardoor jullie kunnen roepen “je klaagt over de moderatie, stoute user een punt aftrek”
Vervolgens komt er op de juiste plaats een topic waarin terecht (of onterecht volgens jullie regels) wordt geklaagd dat jullie op deze wijze een discussie de mond snoeren en daarin is 0,0 ruimte want onze regels zijn heilig.
Je geeft wel een heel negatief beeld hier waar ik mij niet in kan vinden. Nogmaals, er wordt geen discussie de mond gesnoerd door een fixatie. De reactie blijft gewoon op de frontpage staan. En ja, natuurlijk is er ruimte voor discussie over een fixatie, zie als goed voorbeeld dit topic. Ik kan mij dan ook niet vinden in opmerkingen als 0,0 ruimte.

We stoppen niet voor niets redelijk wat tijd in reacties in topics als deze. Niet in de laatste plaats omdat we open staan voor feedback maar ook om uitleg te geven omdat mensen het systeem soms niet begrijpen of een fixatie bijvoorbeeld als censuur zien wat echt iets totaal anders is.
XWB schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:08:
[...]
Frontpage mods kunnen onmogelijk alle berichten lezen. Als je reacties tegenkomt die niet op +2 of +3 horen dan mag je dat altijd melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX :)
Precies dit :) We onderhouden hier actief een topic voor waarin niet alleen crew actief is maar ook onze ProMods welke zeer ervaren zijn in het modereren van reacties en alles wat hierbij komt kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 19-08-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Je zou het hele mod systeem er ook gewoon uit kunnen gooien. Het is al jaren kommer en kwel en de topics erover zijn legio. Het aantal ongemodde reacties rijst de pan uit en zijn zijn niet eens beoordeeld. Punten geven of likes aan een reactie is altijd inspelen op de mening van een anders. Ook Tweakers zijn klootjesvolk wat elkaar achterna loopt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Yorinn schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:36:
[...]

Het gaat toch om reacties, niet moderaties?
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Hierbij zie ik dat je zelf ook de moderatie flink hebt lopen te frustreren door met +3's te strooien waar dat echt niet gepast was (overigens niet de eerste keer). Je bent hiermee zelf onderdeel / mede reden van het probleem.
Als dit geen publiekelijk standje is met gebruik van rechten die aan slechts een happy few zijn voorbehouden weet ik het ook niet meer. Dat is wat mij betreft een flinke faux pas.

Ik heb de reactie van @Bor waar dat publiekelijk standje staat overigens gerapporteerd met uitleg. Dat topicreport wordt zonder enige communicatie en enige ingreep tot afgehandeld verklaard. Over de schijn van belangenverstrengeling gesproken.

Ik vind het echt verbijsterend. Het is niet alleen op de man, het is op de man met niet publiekelijk beschikbare informatie, met als kennelijk enig doel om de geloofwaardigheid van de betreffende user in twijfel te trekken. Dat gaat wat mij betreft flink een ethische grens over. Zelfs zo ver dat ik het rode jasje ter discussie zou stellen.

[ Voor 29% gewijzigd door FirePuma142 op 20-08-2020 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

FirePuma142 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:10:
[...]

[...]

Als dit geen publiekelijk standje is met gebruik van rechten die aan slechts een happy few zijn voorbehouden weet ik het ook niet meer. Dat is wat mij betreft een flinke faux pas.
Dat is niet waar je eerst naar had gequote. Ik denk dat daar de verwarring is ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:30

Jrz

––––––––––––

Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:12:
[...]
Nogmaals, er wordt geen discussie de mond gesnoerd door een fixatie. De reactie blijft gewoon op de frontpage staan.
[...]
Ik begrijp waarom hij gefixed is, maar dit is natuurlijk bs.
Scores bepalen zichtbaarheid, en dit soort posts zijn niet in jullie belang.

Adverteerders betalen ook meer om boven de fold te staan. Die worden toch ook niet ineens in een hoekje gestopt, waarna er wordt gezegd “jullie staan nog op de page hoor, dus er verandert niets aan jullie zichtbaarheid en bereik”

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

FirePuma142 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:10:
[...]
Ik vind het echt verbijsterend. Het is niet alleen op de man, het is op de man met niet publiekelijk beschikbare informatie, met als kennelijk enig doel om de geloofwaardigheid van de betreffende user in twijfel te trekken.
Ik begrijp dat je dit zo ziet. Het is niet mijn bedoeling geweest om op de man te spelen maar ik vond ten tijde van de plaatsing dat het wel degelijk relevant is dat er mensen zijn die klagen maar ook actief bijdragen aan het probleem rond mismoderaties. Dit is geen uitzondering. Ik zie dat veel vaker in topics als deze waar o.a. over fixaties of andere maatregelen wordt geklaagd. Na jou reactie zie ik hoe dit verkeerd overkomt. Ik had dat anders moeten oplossen waarvoor mijn excusses. Het doel is nooit geweest om de geloofwaardigheid van iemand in twijfel te trekken.
Jrz schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:23:
[...]

Ik begrijp waarom hij gefixed is, maar dit is natuurlijk bs.
Scores bepalen zichtbaarheid, en dit soort posts zijn niet in jullie belang.
De reactie is gewoon nog steeds aanwezig en zichtbaar. De discussie is dan ook niet de mond gesnoerd. Welk alternatief stel je voor? Het enige wat ik kan bedenken is het laten lopen van reacties welke schromelijk verkeerd staan wanneer deze kritisch zijn richting Tweakers wat mij geen eerlijke of wenselijke situatie lijkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 20-08-2020 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:30

Jrz

––––––––––––

Bor schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:42:
[...]
De reactie is gewoon nog steeds aanwezig en zichtbaar. De discussie is dan ook niet de mond gesnoerd. Welk alternatief stel je voor? Het enige wat ik kan bedenken is het laten lopen van reacties welke schromelijk verkeerd staan wanneer deze kritisch zijn richting Tweakers wat mij geen eerlijke of wenselijke situatie lijkt.
Zoals ik al zei, het is volkomen te begrijpen dat de post gemodereerd wordt. Maar zeg dan niet dat de discussie de mond niet wordt gesnoerd. Misschien niet compleet gesnoerd, want het bericht staat er nog, maar wel voor 90%, vanwege het scoringssysteem. En dat is ook precies het doel van de moderatie: een discussie te sturen / stoppen.

Ik vind het overigens wel interessant te zien dat bij betaalde accounts je zoveel tracking hebt. Dat had ik zef niet verwacht. Maar wel te begrijpen, want je wil ook van deze groep weten hoe de site wordt gebruikt.

Betalende mensen doen dat o.a. voor ads, en dat is misschien wel waar het niet helemaal goed gaat: ads en trackers zijn twee verschillende dingen. In de context van deze post is het m.i. redelijk relevant, iig een +1. Maar strookt tegen het verdienmodel.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephanVierkant
Zo, zoveel reacties op dit topic had ik niet verwacht. Blijkbaar leeft dit onderwerp dus behoorlijk.

Tweakers is een fantastisch platform en iedereen die hier nu piept over dat de nieuwsberichten en/of de reacties een te laag niveau hebben en dat het modereren niet werkt ('vroeger was alles beter'); lazer op. Ga ergens anders mopperen.

Dat wil niet zeggen dat de kritiek mijns inziens geen hout snijdt. Hoewel de moderatie-fixes echt wel inhoudelijk te verdedigen zijn, vind ik de gretigheid waarmee de moderatie-tools werden ingezet wel opvallend. Ik kreeg zelfs een push-message met een moderatie-waarschuwing.

Ik vind op een bericht 'A en B doen X' de reactie 'C doet ook X' wel ontopic (+1), maar nu die 'C' Tweakers betreft, werd het ineens een gevoelig punt. Dat was te zien aan de moderaties (heel veel +3) en dat is een duidelijk signaal dat Tweakers serieus moet nemen. Bij dat signaal past keihard optreden op de moderaties niet en op de opmerking dat dit censuur is, past geen gemierenneuk over de definitie ervan. De term past wellicht niet, maar ik snap het sentiment erachter wel. Wees nou wijzer en probeer het onderliggende sentiment te begrijpen.

Blijkbaar is (een deel van) de community niet tevreden over de cookies/trackers op Tweakers, neem dat signaal nou serieus. Dat voorkomt dit soort reacties (en de +3's) en mocht het toch gebeuren; voorkom nou de verdenking dat je deze kritiek zo keihard de kop indrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

StephanVierkant schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:29:
Blijkbaar is (een deel van) de community niet tevreden over de cookies/trackers op Tweakers, neem dat signaal nou serieus. Dat voorkomt dit soort reacties (en de +3's) en mocht het toch gebeuren; voorkom nou de verdenking dat je deze kritiek zo keihard de kop indrukt.
Daarover loopt al een topic, waar ook te lezen valt dat er een oplossing voor komt. Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test...

• ChojinZ
[...]

En jouw eigen reacties zijn veel beter?
Gaan we nu op man spelen? Doei.... ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StephanVierkant
ChojinZ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:02:
[...]

Gaan we nu op man spelen? Doei.... ;w
Als je alle reacties op Tweakers zo generaliseert, vraag je er ook wel om hoor. Niet alle reacties hier zijn briljant, maar het gebeurt hier zeer regelmatig dat het artikel wordt aangevuld met belangrijke/interessante informatie. Dat is is de kracht van deze community. En het moderatiesysteem kent z'n tekortkomingen, maar het is met afstand het beste dat ik ken.

En als je echt alle reacties zo slecht vind, geef het dan ook niet je aandacht en plaats zelf ook geen comments meer. ;w

• ChojinZ
StephanVierkant schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Als je alle reacties op Tweakers zo generaliseert, vraag je er ook wel om hoor. Niet alle reacties hier zijn briljant, maar het gebeurt hier zeer regelmatig dat het artikel wordt aangevuld met belangrijke/interessante informatie. Dat is is de kracht van deze community. En het moderatiesysteem kent z'n tekortkomingen, maar het is met afstand het beste dat ik ken.

En als je echt alle reacties zo slecht vind, geef het dan ook niet je aandacht en plaats zelf ook geen comments meer. ;w
Dat doe ik niet. Ik zeg dat het overgrote deel meuk is. Maar dat wil nog niet zeggen dat alles rotzooi is. Niet zo selectief lezen:
ChojinZ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:37:
[...]

Ik zie voornamelijk meningen voorbij komen en voor elke goede reactie zie ik minimaal 10 flut reactie's.
Op de man spelen is tegen de regels. Nog fouter wanneer dat gebeurt met informatie die alleen voor mods beschikbaar is. Jammer dat je dat totaal ontgaat....

• StephanVierkant
ChojinZ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:51:
[...]

Dat doe ik niet. Ik zeg dat het overgrote deel meuk is. Maar dat wil nog niet zeggen dat alles rotzooi is. Niet zo selectief lezen:

[...]

[...]

Op de man spelen is tegen de regels. Nog fouter wanneer dat gebeurt met informatie die alleen voor mods beschikbaar is. Jammer dat je dat totaal ontgaat....
Je mag zeker wel naar iemands eigen gedrag kijken als diegene kritiek levert. Als je zelf aangeeft (bijna) alle reacties waardeloos te vinden, ben ik ook wel even benieuwd naar je eigen reacties.

Dat mods hier (wederom!) over de schreef gaan vind ik wel zeer kwalijk en zorgelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

ChojinZ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:51:
[...]

Ik speel niet op de man en ik snap deze slachtoffer rol niet. Je maakt indirect een opmerking over de kwaliteit van de reacties van anderen waarbij dit erg generaliserend en denigrerend overkomt. Ik stel vervolgens de oprechte vraag of je vindt dat jouw reacties zo veel beter zijn. Daar is geen enkele informatie bij gebruikt welke alleen voor mods beschikbaar is.
StephanVierkant schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

Dat mods hier (wederom!) over de schreef gaan vind ik wel zeer kwalijk en zorgelijk.
Hoe is deze quote relevant voor de vraag of iemand zijn eigen reacties zo veel beter vindt? Ten eerste is mijn vraag algemeen gesteld, ten tweede zijn de reacties van iemand natuurlijk voor een ieder gewoon te lezen.

We gaan we heel erg offtopic zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 20-08-2020 15:00 ]

• StephanVierkant
Bor schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:59:
[...]

Hoe is deze quote relevant voor de vraag of iemand zijn eigen reacties zo veel beter vindt?
Dat ging over het gedeelte "Nog fouter wanneer dat gebeurt met informatie die alleen voor mods beschikbaar is."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

StephanVierkant schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Dat ging over het gedeelte "Nog fouter wanneer dat gebeurt met informatie die alleen voor mods beschikbaar is."
Dat is niet aan de orde bij deze vraag :?

• StephanVierkant
Bor schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:01:
[...]

Dat is niet aan de orde bij deze vraag :?
Jawel. Die opmerking van @ChojinZ refereert aan FirePuma142 in "Schrems dient klacht in tegen Marktplaats en Thuisbezorgd..."

Als je zelf onderdeel bent van de discussie, moet je m.i. een stuk zorgvuldiger (misschien wel terughoudender) omgaan met je eigen 'machtsmiddelen' (zwaar woord, maar ik weet even geen betere omschrijving).

Het bekijken van DM's of modhistorie en hierover publiekelijke je duiding geven, lijkt mij niet nodig en vooral niet handig als je de discussie hier open en eerlijk wil voeren.

[ Voor 7% gewijzigd door StephanVierkant op 20-08-2020 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

StephanVierkant schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:09:
[...]

Jawel. Die opmerking van @ChojinZ refereert aan FirePuma142 in "Schrems dient klacht in tegen Marktplaats en Thuisbezorgd..."

Als je zelf onderdeel bent van de discussie, moet je m.i. een stuk zorgvuldiger (misschien wel terughoudender) omgaan met je eigen 'machtsmiddelen' (zwaar woord, maar ik weet even geen betere omschrijving).

Het bekijken van DM's of modhistorie en hierover publiekelijke je duiding geven, lijkt mij niet nodig en vooral niet handig als je de discussie hier open en eerlijk wil voeren.
Volgens mij gaat de opmerking over "En jouw eigen reacties zijn veel beter?", althans zo lees ik hem in context. Het punt over de moderatie heb ik al uitgelegd. Daarbij; ook wij zijn mensen. Ik zie niet in waarom we hier over door moeten gaan. We gaan meer en meer offtopic wat niet de bedoeling kan zijn.

Is het inmiddels duidelijk waarom de reactie uit de TS gefixeerd is?

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 20-08-2020 15:22 ]

• StephanVierkant
Ik zal mezelf maar even schaamteloos citeren, want het is wat mij betreft (en ik ben TS, dus ik permitteer me dat te zeggen) de kern van dit topic:
Als je zelf onderdeel bent van de discussie, moet je m.i. een stuk zorgvuldiger (misschien wel terughoudender) omgaan met je eigen 'machtsmiddelen'.
De twee voorbeelden (DM's lezen en modhistorie publiekelijk delen) passen daar eigenlijk best wel goed bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Als je zelf onderdeel bent van de discussie, moet je m.i. een stuk zorgvuldiger (misschien wel terughoudender) omgaan met je eigen 'machtsmiddelen'
Wat had je in dit specifieke geval zelf als oplossing gezien? We hebben al aangegeven waarom we hebben ingegrepen, wat het doel hiervan is, dat dit geen censuur is en dat we geen uitzondering hebben gemaakt omdat Tweakers deze keer onderwerp van de reactie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ik verwacht van Tweakers nu eindelijk eens een inhoudelijke reactie op de opmerkingen vanuit de AP over de cookiewall. Of desnoods een verklaring over het proces (discussie met DPG? Achter de schermen lobby/overleg met AP?). Het topic dat hier werd genoemd (Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test...) gaat heel specifiek in op de test met de consent-melding, niet op de cookiewall in het algemeen.

En ik snap waarom er gekozen is voor een 0-fix en het idee van het niet afwijken omdat het Tweakers betreft, maar wat mij betreft had het Tweakers gesierd net iets minder streng te moderen om de schijn van 'censuur' te voorkomen.

En over censuur: ik vind deze term echt wel te verdedigen, maar wel bij gebrek aan een betere/lichtere term. ik zet het daarom maar even tussen haakjes. Tweakers past namelijk niet in het rijtje van Noord-Korea, China, Rusland, etc. maar het gaat wel degelijk om een 'machthebber' (moderatie kunnen fixen) die onwelgevallige meningen ('Tweakers doet het ook') kan inperken.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
StephanVierkant schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:16:
En over censuur: ik vind deze term echt wel te verdedigen, maar wel bij gebrek aan een betere/lichtere term. ik zet het daarom maar even tussen haakjes. Tweakers past namelijk niet in het rijtje van Noord-Korea, China, Rusland, etc. maar het gaat wel degelijk om een 'machthebber' (moderatie kunnen fixen) die onwelgevallige meningen ('Tweakers doet het ook') kan inperken.
De definitie van censuur lijkt mij toch vrij duidelijk:
toezicht van een overheid of kerk op voor publicatie bestemde teksten, films, voorstellingen enz., met de mogelijkheid om die te verbieden of er delen uit te schrappen
Je kan deze situatie prima toetsen aan de definitie, en dan is de uitkomst dat niets van dat alles hier van toepassing is :)

March of the Eagles

• StephanVierkant
Ik zette het ook bewust tussen aanhalingstekens, omdat ik geen betere term weet. Bovendien: als je die definitie (door de arcering die je aanbrengt) aanhoudt, is het slechts censuur als je een uiting helemaal verbiedt/schrapt. De oplage van een krant beperken tot enkele exemplaren en het lezen ervan strafbaar stellen is daarmee geen censuur? Lijkt me van niet.

Los daarvan; laten we deze discussie even laten voor wat 'ie is. Het leidt nogal af van de kern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

StephanVierkant schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:34:
Ik zette het ook bewust tussen aanhalingstekens, omdat ik geen betere term weet.
Maar dan kies je wel meteen ervoor om de term 'censuur' te gebruiken, terwijl dat niet eens in de buurt komt van wat hier gaande was.

Dit had *letterlijk* helemaal niks met censuur te maken.

Mensen moeten eens stoppen met overal 'censuur' te roepen als men kennelijk niet eens weet wat het woord betekent. Zo devalueert het woord nogal, als het overal voor misbruikt wordt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

StephanVierkant schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:16:
Ik verwacht van Tweakers nu eindelijk eens een inhoudelijke reactie op de opmerkingen vanuit de AP over de cookiewall. Of desnoods een verklaring over het proces (discussie met DPG? Achter de schermen lobby/overleg met AP?). Het topic dat hier werd genoemd (Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test...) gaat heel specifiek in op de test met de consent-melding, niet op de cookiewall in het algemeen.
Verwacht daar geen reactie op vanuit de vrijwillige crew (en dus ook zeer waarschijnlijk niet in dit topic).
En ik snap waarom er gekozen is voor een 0-fix en het idee van het niet afwijken omdat het Tweakers betreft, maar wat mij betreft had het Tweakers gesierd net iets minder streng te moderen om de schijn van 'censuur' te voorkomen.

Die vergelijking gaat naar mijn mening niet op aangezien ook nog iedereen op de reactie kan reageren. Daarnaast zijn we met het stukje 'onwelgevallige meningen' weer op het punt dat het modsysteem niet om meningen draait.

Overigens is er ook nog een verschil tussen een reactie wegmoffelen en een reactie expres onjuist tegenover de richtlijnen op een prominentere plaats laten staan. Dat eerste is niet gebeurt en voor het tweede is gekozen dat niet te doen.

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:36:
[...]

Maar dan kies je wel meteen ervoor om de term 'censuur' te gebruiken, terwijl dat niet eens in de buurt komt van wat hier gaande was.

Mensen moeten eens stoppen met overal 'censuur' te roepen als men niet weet wat het woordt betekent. Zo devalueert het woord nogal, als het overal voor misbruikt wordt.
Willen jullie als FP mods eens ophouden met het drammen over Censuur en de betekenis?
"Het is geen censuur want het is nog steeds zichtbaar" "Het is geen censuur want we deleten niks" Nee dat klopt maar door fixatie van een reactie snoeren jullie een relevante kritische discussie de mond die ging over de houding van Tweakers over dit onderwerp. De reactie wordt ondergesneeuwd, is slecht zichtbaar tenzij je gaat zoeken en het geeft een verkeerd signaal af..

Terug naar de kern van discussie.
Het gebruik van moderatietools om een score te fixeren (wat schijnbaar in uiterste gevallen gebeurd) is hier gebeurd en dat was geen slimme zet.
Die beslissing mogen jullie verdedigen (is jullie recht natuurlijk) maar bekijk het eens vanaf de meute en denk eens na wat voor een signaal er afgegeven word?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mrjraider schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:40:
[...]

Willen jullie als FP mods eens ophouden met het drammen over Censuur en de betekenis?
Nee. Er mag best iets van gezegd worden als mensen woorden misbruiken waarvan men de betekenis kennelijk niet eens kent.

Dat zorgt er namelijk voor dat er een verkeerde lading aan dit hele gebeuren wordt gegeven, en het lijkt alsof er iets ernstigs gebeurd is.

Wat hier niet aan de hand is dus, want een reactie die terecht op 0 gezet is, is écht van een hele andere orde dan censuur plegen, wat erg onwenselijk is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ik was al bezig met een reactie, maar @Mrjraider was me voor. Helemaal mee eens.

Houd op met drammen over de definitie-kwesties en 'ja maar regels zijn regels', maar ga nou eens in op het sentiment dat hier blijkbaar leeft dat Tweakers onvoldoende op de kritiek op de cookiewall in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

StephanVierkant schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:44:

Houd op met drammen over de definitie-kwesties
Mensen wijzen op verkeerd gebruik van misplaatste termen is geen 'drammen'.
en 'ja maar regels zijn regels', maar ga nou eens in op het sentiment dat hier blijkbaar leeft dat Tweakers onvoldoende op de kritiek op de cookiewall in gaat.
Daar is dit niet het juiste forum voor. Dit forum gaat over moderaties, niet over inhoudelijke discussies van artikelen. Daar hebben we LA of GR voor.

Virussen? Scan ze hier!

• Mrjraider
  • Niet online

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 20-08-2020 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mrjraider schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:40:
[...]

"Het is geen censuur want het is nog steeds zichtbaar" "Het is geen censuur want we deleten niks" Nee dat klopt maar door fixatie van een reactie snoeren jullie een relevante kritische discussie de mond die ging over de houding van Tweakers over dit onderwerp.
Nee, we snoeren de discussie niet de mond. De discussie staat er nog en er kan gewoon gereageerd worden. Dat is al eerder aangegeven. Niet alleen op de frontpage maar ook in de feedback fora die we speciaal onderhouden voor onze users. Laten we deze discussie maar staken wanneer er slechts 1 kant op commentaar gegeven mag worden. Laten we ook even in de spiegel kijken wanneer het gaat over drammen. Diverse mensen verschillen hier blijkbaar van mening.
Houd op met drammen over de definitie-kwesties en 'ja maar regels zijn regels', maar ga nou eens in op het sentiment dat hier blijkbaar leeft dat Tweakers onvoldoende op de kritiek op de cookiewall in gaat.
Een antwoord op de cookiewall ga je hier niet vinden. Daar gaat de vrijwillige crew niet over en het frontpage moderatie forum is hier ook niet de plaats voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 20-08-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 20-08-2020 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 15:49
wildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:30:
[...]

wildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:39:
[...]

wildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:36:
[...]

Mensen moeten eens stoppen met overal 'censuur' te roepen als men kennelijk niet eens weet wat het woord betekent. Zo devalueert het woord nogal, als het overal voor misbruikt wordt.
Het is prima om iemand een keer aan te spreken als ze een woord verkeerd gebruiken. Maar als iemand al aangeeft dat ze de term gebruiken omdat ze momenteel een gebrek aan beter weten en express tussen quotes zetten zodat het duidelijk is dat er niet 'censuur' bedoelt wordt..

Tevens gaat dit topic bijna meer over het woord censuur de laatste tijd dan het daadwerkelijke onderwerp..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ik was al bezig met een reactie, maar @Mrjraider was me voor. Helemaal mee eens.

Wat @wildhagen aangeeft is hier idd van toepassing. Dit is het onjuiste forum daarvoor. Vrijwillige crew houdt zich niet met dergelijke zaken bezig en zal er dus ook niet op in gaan.
Mrjraider schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:47:
[...]

Nee! Vind ik niet.
Dat drammen om jullie gelijk te halen omtrent een fixatie heeft NUL toegevoegde waarde. Er wordt terecht om concrete feedback gevraagd en er wordt constant met de vinger richting de FAQ gewezen. De heilige bijbel in het moderatie wezen (lijkt wel een kerk hier).
Ga je daar tegenin en uit je je mening dan heb je altijd ongelijk want de regels.
Het word nu eenmaal als censuur ervaren vanwege reeds genoemde redenen, maar dat mag niet want definitie...
Lees het topic dan nog eens door wat een uitleg waarom is een uitgebreide vorm dan enkel zie de FAQ is er gegeven.

Moderatie doe je per definitie met richtlijnen en niet net hoe de wind waait, wat het onderwerp van de discussie is en of de moderator in kwestie al een kop koffie op heeft die dag. Dan is er namelijk ook nog eens geen touw meer aan vast te knoppen en leg dan de moderatie maar eens uit.

Select * from fish

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 15:49

Eens met deze reactie.

'ja maar regels zijn regels' . Alsof we ons allemaal ten alle tijden aan de regels houden. Niemand van ons rijd hier te hard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MustacheNick schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:53:
[...]

Eens met deze reactie.

'ja maar regels zijn regels' . Alsof we ons allemaal ten alle tijden aan de regels houden. Niemand van ons rijd hier te hard?
Dat een ander iets fout doet, geef je niet automatisch het recht om ook iets fout te doen. Als de buurman in de sloot springt, spring je er dan ook klakkeloos achteraan, "want hij doet het ook?".

Zou een puinhoop worden als we zo zouden gaan werken....

Daarnaast is dit een whataboutisme.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 20-08-2020 16:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

• StephanVierkant
wildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:45:
[...]

Mensen wijzen op verkeerd gebruik van misplaatste termen is geen 'drammen'.

[...]

Daar is dit niet het juiste forum voor. Dit forum gaat over moderaties, niet over inhoudelijke discussies van artikelen. Daar hebben we LA of GR voor.
Ik begrijp heus wel dat censuur niet het juiste woord is, maar ik ken even geen ander woord dat beter verwoordt wat ik bedoel. Ik vraag namelijk om terughoudendheid van 'machtsmiddelen' om de schijn van censuur te voorkomen. Ik verdenk jullie helemaal niet van censuur, maar ik begrijp dat mensen het niet zo tof vinden als kritiek op 0 wordt gezet. Ook al is dat naar de letter van de regels misschien terecht.

Opnieuw terug naar de kern: Moderators, wees bewust van de gevoeligheid van het modereren van reacties die kritiek op Tweakers bevatten. Om de schijn van 'censuur' (nogmaals tussen aanhalingstekens, ik zoek nog steeds een beter woord) te voorkomen is het wellicht beter om niet te streng te handhaven.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.