Het feit dat de reactie te hoog scoorde qua moderatie maakte dat er werd inbegrepen. De 'edit' (dat geklaag was over moderatie (hetgeen nooit ontopic is)) maakte dat de +1 een nul werd. End of story.
Feitelijk en technisch gezien ja, maar bij een aantal Tweakers speelt er meer. Een aantal Tweakers ziet een link tussen de lagere score fix en het onderwerp van de post waar de (welbesproken

) reactie is geplaatst.
Tja, ik denk dat de crew op haar kop kan gaan staan - ze gaan mensen niet overtuigen dat die link er niet is. Bewijzen dat een link er niet is is ook verdraaid lastig.
Wat wel zo is, is dat thema's als privacy rijkelijk bedeeld zijn met mening moderaties. Dat bij dit topic snel en duidelijk werd ingegrepen kan voor een non-mod verdacht lijken - alsof er ergens bij de crew een gevoelige snaar is geraakt.
Zelf denk ik dat dat ook deels zo is - er wordt bij mening-mod-rijke topics sneller ingegrepen omdat de commentsectie anders overheerst wordt door oneliners als 'TWEAKERS DOET DIT OOK'. En dàt ligt inderdaad gevoelig bij de mod crew (denk ik! Ik spreek op eigen titel).
De kritiek op Tweakers, haar crew en haar manier van werken, dat ligt ondertussen niet meer gevoelig. Ook dit is een punt waarvan niet iedereen overtuigd is (of kan/wil worden). Elke keer weer die oneliner over het beleid van DPG en die cookiemuur - dat hoort niet op de front page. De mods laten het wel staan (geen ban, geen edit of zo).
Ik denk dat de discussie/het gezeur/de emotie zo ver is opgelopen dat er no way is dat bepaalde acties los van elkaar gezien kunnen worden. En dat is iets waar geen mod/admin zich tegen kan verdedigen. Dan worden er steeds meer zaken bijgehaald (whataboutisms) dat niemand meer iets goeds kan zeggen. Voor mij is de discussie is dan dood. De loopgraven liggen er, woorden worden onder een vergrootglas gelegd en de toon/woordkleur weegt zwaarder dan de inhoud.
Er is veel gezegd hier, ga aub naar de topics die gelinkt zijn en deel daar uw passie. Ik denk best wat emotie te zien bij crew en non-crew in dit topic. Vergeet niet dat dat voortkomt uit jullie betrokkenheid met Tweakers. Als jullie niks gaven om Tweakers (en haar crew/community), dan waren mensen deze discussie niet aangegaan.
Verplaats je eens voor de grap in de schoenen van de ander. Stel jij was mod, je zag die +3 reactie en alle andere middelen werkten niet - wat dan? Een reactie die niks toevoegt zo hoog laten staan? Ik weet zeker dat als iedereen hier even doet alsof die mod is en er even de tijd voor neemt dan ook zag van 'goh, hier moet iets mee'.
Andersom ook. De fix van +1 naar 0 was misschien nèt het zetje wat maakte dat sommige mensen dachten 'yo, kan Tweakers niet tegen kritiek?'.
Was de laatste mod van +1 naar 0 echt echt nodig? Terecht ja, maar nodig? Dat is iets waar mensen zelf een antwoord op moeten vinden. Bedenk wel dat de mods soms gewoon een k*ttaak hebben waarbij ze dingen moeten doen waarvan ze weten dat het gevoelig ligt. En dat ondanks dat er weerstand komt, dat niks doen (of halve maatregelen) op de lange termijn erger kunnen zijn.
Vertrouw een beetje in elkaars bedoelingen en hou de rol van de ander in het achterhoofd wanneer je zijn/haar keuzes aan de kaak stelt. We gaan het hier niet eens worden maar hopelijk kan de angel er wel (deels) uit.