Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
hollabizack12 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:39:
[...]
Enige wat me tegenhoud om niet direct voor de ultra te gaan zijn het gewicht en kleine zorg om de batterijduur.
De mi 11 ultra laad in 33 of 36 min van 0 naar 100%. Dus als je de telefoon ergens overdag 15 min aan de lader kunt hangen, heb je al 50% erbij. Ik doe dit ook regelmatig met mijn mi 10 Ultra (die in 23 min vol zit). Even 10 min aan de lader en je hebt er weer 40+ procent bij.

En als ik de foto's bekijk zou je dat kleine scherm achterop kunnen gebruiken ipv het AOD op de voorkant. Dan lijkt me zo'n klein scherm toch zuiniger...

Wat mijn vooral aanspreekt is de (flink) grotere sensor op de hoofdcamera en de betere sensoren op de ultra wide en zoom lens. Dus ben ook benieuwd naar de reviews en vergelijkingen met ao de oneplus 9 pro en de mi 10 ultra...

Maar ook eens met @vvo, de mi10 ultra bevalt nog steeds prima. Maar je wilt toch altijd meer en beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-05 18:27
Hier de knoop doorgehakt, mi 11 ultra 12gb/512gb ceramic black bij tradingshenzen besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
luckyluc100 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:43:
Hier de knoop doorgehakt, mi 11 ultra 12gb/512gb ceramic black bij tradingshenzen besteld. :)
Haha... nice... ik zag een datum van 7 april staan.. Is dat de datum waarop ze daar beschikbaar zijn ? Dus dan heb je hem ergens 2e helft van april ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:11
luckyluc100 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:43:
Heeft het veel voordeel die 12gb ten opzichte van de 8gb?
Of komt dit pas tot zijn recht als je meer op games georiënteerd bent

Ben momenteel nog aan het oriënteren, had de oneplus9, xiaomi en oppo op mijn lijst staan.
voor de mi11 ultra vraag ik me af of ik de 12gb versie wel nodig heb.

via tradingshenzen is het wel verleidelijk om de mi11 ultra te nemen.
Wacht nog wel even wat andere gebruikers reviews af.
En ik ben wel benieuwd naar de ervaring van de xiaomi skin over android.

[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 31-03-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 13:03
https://youtu.be/DrV44WoGiYM
Meest uitgebreide review tot nu toe denk ik. Ziet er heel goed uit qua fotografie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckyluc100
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-05 18:27
d-vine schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:42:
[...]

Heeft het veel voordeel die 12gb ten opzichte van de 8gb?
Of komt dit pas tot zijn recht als je meer op games georiënteerd bent

Ben momenteel nog aan het oriënteren, had de oneplus9, xiaomi en oppo op mijn lijst staan.
voor de mi11 ultra vraag ik me af of ik de 12gb versie wel nodig heb.

via tradingshenzen is het wel verleidelijk om de mi11 ultra te nemen.
Wacht nog wel even wat andere gebruikers reviews af.
En ik ben wel benieuwd naar de ervaring van de xiaomi skin over android.
Denk niet dat die 12gb veel verschil maakt t.o.v. de 8gb. Gaat mij om de opslagcapaciteit.
Da_Vinz schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:43:
[...]

Haha... nice... ik zag een datum van 7 april staan.. Is dat de datum waarop ze daar beschikbaar zijn ? Dus dan heb je hem ergens 2e helft van april ?
Daar hoop ik wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Wat gebruik je nu? De 10 ultra? Ben benieuwd wat het verschil qua foto en film is daarmee.. want lees ook geruchten dat de pixel 6 een nieuwe sensor gaat gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijnvb_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik vroeg me af, zitten in de EU ROM ook wel alle camerafuncties, want veel op een camera is op software gebaseerd, zoals Nightmode. Merk je dat met een EU ROM of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
florijnvb_ schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:13:
Ik vroeg me af, zitten in de EU ROM ook wel alle camerafuncties, want veel op een camera is op software gebaseerd, zoals Nightmode. Merk je dat met een EU ROM of niet?
Volgens mij is de kwaliteit vd foto's op de mi 10 ultra tussen de originele en de xiaomi.eu versie gelijk.... Geen idee of dat bij andere modellen ook zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansenmol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Dag allen! Hoe bevalt de batterijduur van de Ultra voor jullie op lange termijn? Ik twijfel momenteel om een Mi 10 Pro of een Mi 10 Ultra te importeren, maar twijfel nog door de batterijduur. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
florijnvb_ schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:13:
De camera software in de EU rom is precies dezelfde als in de CN roms

Batterij is overigens prima van de ultra

[ Voor 5% gewijzigd door Appelsap op 03-04-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 16:11

Garrett

Watercooler

Hansenmol schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:24:
Dag allen! Hoe bevalt de batterijduur van de Ultra voor jullie op lange termijn? Ik twijfel momenteel om een Mi 10 Pro of een Mi 10 Ultra te importeren, maar twijfel nog door de batterijduur. Wat is jullie ervaring hiermee?
Batterij is goed, niet uitzonderlijk maar anderhalve dag haal ik er makkelijk mee, soms 2.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansenmol
Ik heb hem inmiddels besteld! Zal hem over een week of 3 wel binnen krijgen.

Ik kom van een Oneplus 6t, verwacht dat de batterij vergelijkbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 14:14
Ik was eerst aan het denken om de mi 11 ultra te halen, maar die is wel echt duur. Camera isbelangrijk voor mij. Nu is deze prijs/kwaliteit wel echt een topper, maar zijn er mensen die die in België hebben ivm te kort aan b20 op 4G? Is dat voelbaar? Ik zit bij Orange trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 08:21

vvo

Ik gebruik de mi10 ultra nog steeds naar alle tevredenheid.

Ik heb niks getweakt, standaard met EU rom laten uitrusten.
Wat mij opvalt is dat ik nu al een behoorlijke tijd op miui v12.1.1.0.rjjcnxxm blijf zitten.
De laatste beveiligingsupdate is van 2021-01-01.

Meer met een standaard EU rom die dit hebben?

Gr Johan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
De laatste stable voor de ultra is V12.5.1.0.RJJCNXM - Miui 12.5 op Android 11 (deze). Ik ben een tijdje terug op de weekly's overgestapt, dus ben minder up to date met hoe de stables lopen. Wat ik wel weet is dat op enig moment de OTA updates voor de 10 ultra niet meer werkten, weet niet of dat ook voor de stable versies goldt. Je kunt iig deze versie handmatig downloaden en via de updater installeren (drie puntjes bovenin kiezen en dan de file selecteren).

Overigens is wel goed om op te merken dat het verstandig is om eerst de nieuwere TWRP erop te zetten, via fastboot. De nieuwste weeklys kun je alleen maar daarmee installeren, anders krijg je een bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

KUDOS voor @Appelsap

Zelf niet aan gedacht om het handmatig te doen.
Zojuist gedaan en ben weer helemaal bij.

Weeklys weet ik nog ff niet, maar zal de nieuwe twrp er wel vast opzetten.

Fijne dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Appelsap schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:53:
De laatste stable voor de ultra is V12.5.1.0.RJJCNXM - Miui 12.5 op Android 11 (deze). Ik ben een tijdje terug op de weekly's overgestapt, dus ben minder up to date met hoe de stables lopen. Wat ik wel weet is dat op enig moment de OTA updates voor de 10 ultra niet meer werkten, weet niet of dat ook voor de stable versies goldt. Je kunt iig deze versie handmatig downloaden en via de updater installeren (drie puntjes bovenin kiezen en dan de file selecteren).

Overigens is wel goed om op te merken dat het verstandig is om eerst de nieuwere TWRP erop te zetten, via fastboot. De nieuwste weeklys kun je alleen maar daarmee installeren, anders krijg je een bootloop.
Die bootloop met de weekly's heb ik ook gehad. Je moet dan gewoon opstarten in recovery mode en de vorige weekly flashen via een USB stick die je op te telefoon aansluit. Dan heb je al je data/apps etc weer terug. En dan van daaruit de 'nieuwe' TWRP flashen en upgraden naar de laatste weekly...

Verder heb ik 'noodgedwongen' een nieuwe telefoon moeten kopen. De telefoon van vrouwlief is gevallen en het scherm is kapot. Mijn mi 10 ultra schuift dus door naar haar en ik heb gister een mi 11 ultra besteld via TradingShenshen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansenmol
Ik heb het idee dat mijn 10 ultra sneller leeg loopt dan de bedoeling is. Gemiddeld haal ik een screen on time rond de 3 uur met 60hz, battery saver ingeschakeld. Verder gewoon normaal gebruik zoals browsen, social media etc., geen gaming

Hebben jullie een vergelijkbare batterijduur? Ik draai op de EU rom 12.0.10 stable. Is deze updaten een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuX1zccKkuG9i4nozjFOHJ39ql4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFCrUTiVdSEU2AJzLR9KXppk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Hansenmol op 26-07-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-05 22:13
Hansenmol schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:02:
Ik heb het idee dat mijn 10 ultra sneller leeg loopt dan de bedoeling is. Gemiddeld haal ik een screen on time rond de 3 uur met 60hz, battery saver ingeschakeld. Verder gewoon normaal gebruik zoals browsen, social media etc., geen gaming

Hebben jullie een vergelijkbare batterijduur? Ik draai op de EU rom 12.0.10 stable. Is deze updaten een idee?

[Afbeelding]
Dat lijkt me inderdaad iets te snel, ik zit op de MIUI 12.5 21.1.6 beta (geen idee welke dit precies is) en ik krijg ongeveer 4.5-5 uur screen on time met 120hz en AOD aan. Ik heb vrijwel altijd mijn bluetooth aan ivm wireless headset maar zit verder wel veel op wifi door covid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansenmol
Kuzomu schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:33:
Dat lijkt me inderdaad iets te snel, ik zit op de MIUI 12.5 21.1.6 beta (geen idee welke dit precies is) en ik krijg ongeveer 4.5-5 uur screen on time met 120hz en AOD aan. Ik heb vrijwel altijd mijn bluetooth aan ivm wireless headset maar zit verder wel veel op wifi door covid.
Ik heb nog geen ervaring met updaten van custom ROMs, weet je of ik gewoon de laatste versie van TWRP erop kan zetten of moet ik een specifieke voor de Mi 10 Ultra hebben? Daarna volg ik de instructies van Tradingshenzhen en moet het wel lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hansenmol schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:27:
[...]
Ik heb nog geen ervaring met updaten van custom ROMs, weet je of ik gewoon de laatste versie van TWRP erop kan zetten of moet ik een specifieke voor de Mi 10 Ultra hebben? Daarna volg ik de instructies van Tradingshenzhen en moet het wel lukken!
Twrp is toestel specifiek. Je moet dus de versie voor de 10 Ultra gebruiken, niet zomaar eentje.
edit: Zie de link in deze post voor de laatste versie.

[ Voor 12% gewijzigd door Appelsap op 18-08-2021 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vvo

vvo

Kleine update:

Ik heb de mi10 ultra nog steeds in bezit.
Ik ben nog steeds erg tevreden. Was wel een beetje bezorgd over de (security) updates.
Maar sinds 2 weken draai ik met een stabiele Android 12 version (miui 13.0 / V13.0.1.0.SJJCNXM)

Ging niet meer via OTA maar fastboot. Stappenplan uitstekend beschreven op xiaomi.eu.

Na deze grote update voelt de telefoon weer snel en soepel aan. Ik ben er nog niet op uitgekeken.

Toch ben ik stiekem benieuwd naar de nieuwste mi12 ultra _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Same here. Gebruik hem ook nog steeds, hele fijne en snelle telefoon, ook geüpdate naar die EU rom, werkt uitstekend. Heb nog geen telefoon gezien die heel veel beter is, zeker niet voor een redelijke prijs. Vermoed dat de 12 ultra, als die komt, de meerprijs niet waard gaat zijn. We zullen zien. Tot nu toe blijft deze telefoon een van de beste aankopen ooit.

• Pieter_Jan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-04 21:00
Heb ook nog steeds de Mi10 ultra maar ben helemaal niet meer mee met de updates na OTA niet meer werkten.
Hebben jullie een link naar het stappenplan om MIUI 13 te installeren?

• Appelsap
  • Niet online
Er is inmiddels een werkende recovery voor Android 12, dus OTA kun je daarmee ook weer aan de praat krijgen. Informatie over het installeren van de nieuwe recovery vind je hier. Let op: de Mi 10 Ultra is een non A/B device.
De meest recente stabiele EU versie van MIUI 13 is op dit moment 13.0.5.0, en vind je hier.

Kort samengevat: eerst de recovery op het apparaat installeren, dan rebooten (lukte bij mij alleen handmatig, door power+volup ingedrukt te houden) en via recovery de rom te installeren. Vergeet niet na het installeren van de recovery het eerste knopje rechtsonder in te drukken voor de taal-selectie, de TWRP staat standaard op chinees namelijk :) Enneh, als je van een weekly ROM komt of gewoon een soepele ervaring wilt, zorg voor backups en doe in TWRP eerst een data wipe voor de install. Dan krijg je een maagdelijk schone telefoon terug (dus alles gewist), maar wel de beste garantie voor een goed werkende ROM. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Het is een beetje wazig. Eerst kon het gewoon via de Updater. Daarna moest je de zip downloaden en uitpakken op je pc. En via een installer batch file de firmware installeren.

De laatste ging weer via de Updater alleen werkte dat bij niet in eerste instantie. De zip werd niet gevonden in het file systeem. Op het Xiaomi forum zag ik een stappen plan om het toch via de pc te doen middels ADB. Dat ging eigenlijk ook prima.

Ik draai nu op V13.0.5.0SJJCNXM (stable).

Telefoon bevalt nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Kleine update: ik heb de mi10 ultra nog steeds.
Helaas blijft ie op Android 13 en ik liep inmiddels achter met de updates.

Ik draai vanaf het begin met de global rom van xiaomi.eu.
Gisteren de stap genomen om te upgraden naar HyperOS (android blijft wel versie 13).

Het updaten gaat smooth en vlotjes.
Ben nu weer helemaal bij met de beveiligingsupdates. De telefoon voelt weer snel en snappy aan.

Beetje uitstel van de zoektocht naar een mooie opvolger.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste