Je bedoelt die xiaomi.eu (multi) versie?Da_Vinz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:35:
Trouwens meteen de EU Tom versie besteld...
Dan is hij gewoon gebruiksklaar als je deze besteld?
Je bedoelt die xiaomi.eu (multi) versie?Da_Vinz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:35:
Trouwens meteen de EU Tom versie besteld...
Daar ga ik wel vanuit. Dan hoef je ook niet meer die 168 uur te wachten voor een unlock neem ik aan.. Kostte wel 15 euro meer...B-Art schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:05:
[...]
Je bedoelt die xiaomi.eu (multi) versie?
Dan is hij gewoon gebruiksklaar als je deze besteld?
Dat zag ik ook, maar is dit alleen verschillende talen of echt de EU rom. Zodat je dat flashen zelf niet meer hoeft te doen?Da_Vinz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:00:
[...]
Daar ga ik wel vanuit. Dan hoef je ook niet meer die 168 uur te wachten voor een unlock neem ik aan.. Kostte wel 15 euro meer...
"NOW ALSO WITH Xiaomi.eu STABLE MULTI LANGUAGE FIRMWARE" dit staat er bij..
Instellen is met de juiste tutorial erg goed te doen! Het wachten van de 168uur is het moeilijkst en de camera is top! En tradingshenzhen is een goede site met goede customersupportAniki schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:01:
Ik lees hier alleen wel wat gedoe met het instellen van dit toestel? Nog anderen met goede ervaringen na aanschaf?
Dit is nog steeds de beste plek voor aanschaf? https://tradingshenzhen.c...x-zoom-120w-charging.html
Yes die zit erbij! Ik heb er alleen een andere omheen gedaan. Besteld via AliExpress en nog eerder in huis dan de telefoon zelf hahaDa_Vinz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:35:
Vraagje: zit er al een doorzichtige case/hoes in de doos? Zie dit wel bij een inbox filmpje op YouTube..
Ik denk echt de ROM, het flashen is goed te doen maar voor die 15 euro zou ik het lekker laten doen, niet hoeven te wachten op de unlock en niet zelf verantwoordelijk zijn hahaB-Art schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:21:
[...]
Dat zag ik ook, maar is dit alleen verschillende talen of echt de EU rom. Zodat je dat flashen zelf niet meer hoeft te doen?
Ben wel geïnteresseerd in dit toestel, maar ben een leek op het gebied van flashen
Ben ook geïnteresseerd is welke screen protector is aan te raden.Kuzomu schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:59:
Iemand hier nog een tip voor een goede screenprotector? Zit er aan te denken om er maar een van AliExpress te bestellen, aangezien ze daar tenminste (officieel) beschikbaar zijn.
Verder iemand nog een idee voor een goed hoesje? Is het officiële hoesje van xiaomi iets, of beter niet doen?
[ Voor 15% gewijzigd door Da_Vinz op 22-10-2020 08:51 ]
Er is geen Global ROM voor de Mi 10 Ultra. Deze is alleen in China uitgebracht.vvo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:29:
Wow ben al zo lang op zoek naar een opvolger voor mijn S8.
Heb alleen niet zoveel zin om zelf de unlock te doen en de global rom te installeren.
Dus de optie voor een EU rom maakt de beslissing nu wel een stuk makkelijker.
Hopelijk kan iemand bevestigen dat het zelf unlocken/global rom installeren niet meer nodig is.
Tenzij je hem direct met de xiaomi.eu rom besteld, dan zal deze er al direct op staan ga ik vanuit.vvo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:39:
Ah ik snap het.
Wat ik uit de FAQ begrijp is de telefoon wel direct bruikbaar als je geen Chinees beheerst.
De global moet je dus echt zelf installeren omdat de telefoon gekoppeld wordt aan je MI account.
Duidelijk!!
Blijkbaar snap je het toch niet, want je kunt een global niet zelf installeren omdat die niet bestaat.vvo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:39:
Ah ik snap het.
Wat ik uit de FAQ begrijp is de telefoon wel direct bruikbaar als je geen Chinees beheerst.
De global moet je dus echt zelf installeren omdat de telefoon gekoppeld wordt aan je MI account.
Duidelijk!!
De bug met het groene beeld lijkt opgelost in de laatste weekly:Appelsap schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:04:
Gisteren met TWRP de nieuwe weekly update geïnstalleerd - 20.9.17. Was heel makkelijk - via fastboot deze (Chinese custom) versie van TWRP erop gezet, en daarna via het instellingen menu de update gedownload en geïnstalleerd. Loopt lekker, alleen kleine bug in de selfie-cam ontdekt, video daarvan levert groene beelden op.
EDIT: Helaas is deze weekly (nog) niet beschikbaar voor de Mi 10 Ultra:Camera
Fix - Video from front camera was green while video stabilization was enabled (Mi 10 Ultra)
Mi 10 Ultra is suspended due to Android 11 test
[ Voor 8% gewijzigd door Da_Vinz op 23-10-2020 10:08 ]
Als je pech hebt moeten ze eerst nog de telefoon unlockenDa_Vinz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:45:
Hoe lang moet het ongeveer duren voor de een bestelling bij TradingShenzhen wordt verstuurd. Ik heb gister middag rond 18 uur de bestelling gedaan en betaald via credit card. Maar zie tot op heden nog steeds de status "Processing - Order Processing"...
Als ik wissel tussen de CN rom(nu 83 in stock) en de Xiaomi.EU rom (nu 73 in stock) zie ik ook de 'in stock' wijzigen. Dus lijkt er op dat ze ook nog een aantal unlockte telefoons op voorraad hebben liggen... (hoop ik)Appelsap schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:48:
[...]
Als je pech hebt moeten ze eerst nog de telefoon unlocken
[ Voor 13% gewijzigd door Da_Vinz op 23-10-2020 12:28 ]
@Appelsap zo te zien wist jij al dit deze bug was opgelostDa_Vinz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:06:
[...]
De bug met het groene beeld lijkt opgelost in de laatste weekly:
Misschien ten overvloede, maar zoals in mijn eerdere post gemeld is er echt niets mis met de China/English Rom. Als je Engels spreekt en niet zoveel verstand hebt van flashen en TWRP zou ik 'm gewoon hier op laten. Chinees kom je nergens meer tegen, enkel in Miui-apps, maar deze gebruik je niet. Alles draait prima m.b.v. google play store. Heb zojuist de tweede ultra besteld, voor mezelf. Foto's zijn echt next level, prachtig.vvo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:39:
Ah ik snap het.
Duidelijk!!
Iemand? Dit kan de prijs nog weleens opdrijven...Aniki schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:32:
Hebben jullie nog invoerkosten moeten betalen?
Nee via Trading Shenzhen niet. Als je DHL kiest wel maar met de andere optie niet, geven ze ook garantie opAniki schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:44:
[...]
Iemand? Dit kan de prijs nog weleens opdrijven...
Als je echt zeker wilt zijn dat je geen belasting moet betalen kun je via Giztop bestellen, scheelt amper en is uit EU warehouse (dus geen invoerrechten) Ze geven ook een 2 jaar garantie voor wat het waard is.Aniki schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:44:
[...]
Iemand? Dit kan de prijs nog weleens opdrijven...
Ja idd, zij geven aan dat als je Global Priority kiest (niet in elk land beschikbaar) dat zij de 'customs' betalen.Soundcrusher schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:41:
[...]
Nee via Trading Shenzhen niet. Als je DHL kiest wel maar met de andere optie niet, geven ze ook garantie op
[ Voor 8% gewijzigd door Da_Vinz op 27-10-2020 10:16 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Rembrandtvm op 31-10-2020 14:25 . Reden: Problem solved ]
[ Voor 20% gewijzigd door Da_Vinz op 02-11-2020 09:49 ]
[ Voor 9% gewijzigd door dersna op 03-11-2020 16:30 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Da_Vinz op 06-11-2020 10:51 ]
Scherm is prachtig, OLED met zeer goed contrast. Waar DXOm het waarschijnlijk over heeft is dat de M10u een beetje ‘achterblijft’ op resolutie, dat is volgens mij FHD+, waar andere telefoons een hogere resolutie hebben.sonna schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:25:
Het zijn mooie telefoons, ik hoop er ook 1 te scoren met black friday.
Bij dxomark waren ze enthousiast over de camera maar niet over het scherm. Hoe ervaren jullie het scherm? Met name voor video, is het contrast acceptabel? En helderheid oké?
Ik las inderdaad ook dat bij het filmkijken de helderheid flink achterbleef tov de concurrentie...sonna schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:25:
Het zijn mooie telefoons, ik hoop er ook 1 te scoren met black friday.
Bij dxomark waren ze enthousiast over de camera maar niet over het scherm. Hoe ervaren jullie het scherm? Met name voor video, is het contrast acceptabel? En helderheid oké?
Goed te lezen... Maakt het qua helderheid nog uit of je film kijkt of niet (dat is namelijk de test bij DXOmark)? Als je bv een HDR netflix film/serie kijkt... is niet dan goed te doen overdag in een goed verlichte kamer ?Appelsap schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:55:
Van gebrek aan helderheid heb ik totaal geen last. Wel is het toestel traag met het automatisch aanpassen daarvan in sommige situaties, maar dat zou in een nieuwe release van MIUI gewoon kunnen worden opgelost.
Haha, mijn verjaardag is ook over 2 weken. Hopelijk heb ik hem tegen danvvo schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:41:
Ja maak mij ff lekker met jullie ervaringen .....het is voor mij nu wachten ...wachten ...wachten.
Ik had hem iets eerder moeten bestellen dan had ik wel voor mijn verjaardag over 2 weken kunnen hebben.
Ondertussen vermaak ik mij met het bekijken van Youtube videos over de Ultra. Vooral eentje met een teardown. Best complex de build van een telefoon.
[ Voor 15% gewijzigd door Pieter_Jan op 08-11-2020 19:19 ]
Ik heb ook de EU rom versie besteld (8gb/128gb zwart).Pieter_Jan schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:26:
[...]
Laat jij iets weten wanneer jouw bestelling over gaat van processing? Ik heb ook de EU rom besteld dus ik vermoed de zelfde tijd nodig?
Zeker fijn, heeft toch bijna 3 weken geduurd..vvo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:22:
Tof dat je hem hebt nu.
Nog geen goede gcam gevonden dus? Ik ben wel een grote fan van gcam. Gebruik ik standaard op mijn S8 nu.
Ik heb vanochtend de melding gehad van een track&trace via 17track en ook via Aftership.
Je kunt er inderdaad 2 sim kaarten in doen... Voor zover ik weet heeft Xiaomi dit toestel alleen in China uitgebracht en zijn er geen plannen een globale versie uit te brengen. Dus alleen 'leverbaar' in Nederland via import (bv bij TradingShenzhen.com)G.Scholtens schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:52:
Kan iemand mij vertellen of dit toestel dual sim heeft en of het ook leverbaar gaat worden in Nederland?
Dat is jammer, 10pro heeft ook al geen dual sim.Da_Vinz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:07:
[...]
Je kunt er inderdaad 2 sim kaarten in doen... Voor zover ik weet heeft Xiaomi dit toestel alleen in China uitgebracht en zijn er geen plannen een globale versie uit te brengen. Dus alleen 'leverbaar' in Nederland via import (bv bij TradingShenzhen.com)
Volgens mij heeft de Mi 10 Pro gewoon dual sim hoor. Dat hebben vrijwel alle Xiaomi telefoons.G.Scholtens schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:12:
[...]
Dat is jammer, 10pro heeft ook al geen dual sim.
De oneplus8 pro weer wel, maar die is op moment nog behoorlijk prijzig in nederland
[ Voor 3% gewijzigd door Appelsap op 10-11-2020 11:34 ]
Bedankt voor de toelichting. Tweaken is opzich geen ramp als het echt goed werkt.Appelsap schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:33:
Als ik me niet vergis hebben de 'global' versies van Xiaomi - iig van de 10 Pro - ootb een kleinere simkaarthouder (voor 1 sim) en is in de standaard software de 2e simkaartlezer, die het toestel dus wel heeft, uitgezet. Single sim dus, zo staat ie ook in de pricewatch. Ik heb gelezen dat door een grotere sim-tray te kopen en een custom rom op het toestel te flashen je het 2e sim slot kunt activeren en alsnog kunt gebruiken. Zie bijvoorbeeld hier. Kortom: je zult de telefoon moeten tweaken. Dan heb je wel een dual-sim Mi 10 Pro met 4G band 20. De ultra die officieel alleen in China wordt verkocht is per definitie dual-sim, maar heeft geen band 20, ook niet na flashen van een custom rom.
Interessante opmerking. Bij de ranking van DXOMARK staat de Ultra namelijk zo goed als bovenaan en staat de Pixel 4 ongeveer 25 plaatsen lager. Voor is dit ook de voornaamste reden dat ik deze telefoon overweeg. Ik heb wel vaker kritische geluiden gelezen over de website, maar ik denk niet dat ze de plank zo mis zullen slaan. Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je de telefoon wat langer hebt!Da_Vinz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:14:
Verder heb ik het gevoel dat de foto's out of the box niet echt (heel veel) beter zijn dan bij de Pixel4 (heb ze nog niet naast elkaar gelegd om te vergelijken).
Eens... de camera app heeft ook heul veul opties. Ik sluit het niet uit dat ik niet de juiste opties heb gebruikt voor de foto die ik wilde maken...pgs010 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:05:
[...]
Interessante opmerking. Bij de ranking van DXOMARK staat de Ultra namelijk zo goed als bovenaan en staat de Pixel 4 ongeveer 25 plaatsen lager. Voor is dit ook de voornaamste reden dat ik deze telefoon overweeg. Ik heb wel vaker kritische geluiden gelezen over de website, maar ik denk niet dat ze de plank zo mis zullen slaan. Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je de telefoon wat langer hebt!
Ik denk dat deze uitleg inderdaad wel klopt. Ik heb ook nog niet veel zoom- of nachtfoto's gemaakt, dus juist de punten waar de Xiaomi het beter zou moeten doen, heb ik nog niet gezien...Appelsap schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:23:
Gemiddeld genomen ontloopt de camerakwaliteit van de Mi 10 Ultra en de Pixel 4 elkaar niet zo veel volgens DXOMARK. Dus dat ze bij gewoon plaatjes knippen vergelijkbaar zijn snap ik wel.
Wauw, dat is wel snel, hopelijk wordt ie nu ook snel bezorgd 👍🏻vvo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:07:
Update:
Telefoon 5 november besteld en vandaag een 17track update; Amsterdam, delivery to local courier.
Lijkt erop dat het pakketje al in NL is
wauw , inderdaad...vvo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:07:
Update:
Telefoon 5 november besteld en vandaag een 17track update; Amsterdam, delivery to local courier.
Lijkt erop dat het pakketje al in NL is
Lekker hoor in 12 dagen ontvangen..vvo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:19:
Zo dan ....5 nov besteld en zojuist ontvangen via DHL.
Ben nu aan het opladen. Standaard staat de MI op de Duitse taal.
Kom van een Samsung ....dus ben echt een noob met de MUI interface.
Greetz.
Bedoel je mappen? Dat werkt bij mij wel hoor ...vvo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:32:
Jammer vooralsnog
Ik heb nu alles, behalve de foto's/video's, van de S8 naar de Ultra gezet.
Wat ik gelijk is mis zijn de groepen. Op de S8 kon ik mooi allerlei apps bijelkaar zetten in een groep.
Voor de rest geweldige telefoon tot nu toe.
Heb jij besteld met global prio of dhl express? Misschien dat daar het verschil zit?vvo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:19:
Zo dan ....5 nov besteld en zojuist ontvangen via DHL.
Ben nu aan het opladen. Standaard staat de MI op de Duitse taal.
Kom van een Samsung ....dus ben echt een noob met de MUI interface.
Greetz.
Ah ja ....thanks voor je reactie. Ik ga ermee aan de slag.Da_Vinz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:47:
[...]
Bedoel je mappen? Dat werkt bij mij wel hoor ...
Zie hier n plaatje wat ik op internet heb gevonden wat ik bedoel:
https://i.redd.it/skog7q0vzk621.jpg
Of bedoel jij wat anders...?
Ik heb besteld met de global prio optie.Pieter_Jan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:03:
[...]
Heb jij besteld met global prio of dhl express? Misschien dat daar het verschil zit?
dan heb ik echt geen idee waarom mijn bestelling dan blijft hangen op departed facility...vvo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:07:
[...]
Ik heb besteld met de global prio optie.
De uiteindelijke bezorging was door een DHL koerier.
@Da_Vinz Hey heb jij die nog op de Ultra geplaatst?Da_Vinz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:55:
[...]
EDIT: Nu maar deze besteld voor de Mi 10 Pro (zou moeten passen las ik in een eerder bericht):
https://nl.aliexpress.com/item/4001147637674.html
Dus maar 1 dag tussen departed facility en departed from airport.vvo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:56:
Departed from AIRPORT of Origin
2020-11-11 09:02
SHENZHEN, Departed Facility In processing center
2020-11-10 18:43
SHENZHEN, Shipment has been processed in operational center
2020-11-09 22:10
SHENZHEN, Arrived at Sort Facility SHENZHEN
Heb ook nog de standaard erop zitten. Dus nog geen idee of die past. Inmiddels wel nog 1 besteld die wel voor de ultra is, plus een hoesje. Via Ali natuurlijkvvo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:51:
[...]
@Da_Vinz Hey heb jij die nog op de Ultra geplaatst?
Ik heb ze ook ...kreeg er drie in 1 verpakking. Eentje is zo wie zo te klein de andere twee twijfel ik er over.
Ik wil wel graag mijn scherm beschermd hebben. Bij mij zit de erbij geleverde protector er nog op
achja, hopelijk komt er wel snel beweging in...vvo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:58:
Lullig ...wel gefeliciteerd trouwens met je verjaardag.
Anoniem: 472287
Ik heb de cn ROM nooit gehad maar er staat op het xiaomi.eu forum een twrp zip waarmee je de China 4.1 versie (voor Android 10) terug kunt flashen. Voor Android 11 beta werkt die helaas niet...pakkee schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:11:
Hoi, ik heb zojuist ook de ultra besteld. Maar wordt geleverd met cn rom. Nu is het flashen van de eu rom geen probleem (behalve het wachten totdat bootloader kan unlocken). Maar lees wat verhalen dat camera op eu veel slechter is dan met cn rom. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Met de bijgeleverde lader krijg ik gewoon 120watt te zien (supersnel laden). Volgens mij is de Ultra toch ook de anniversary versie?Anoniem: 472287 schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:05:
Heeft iemand hier de Ultra al met 100w geladen? Of was dat alleen voor een speciale anniversary edition.
Welke versie van de stabiele eu kan je aanraden? Heb jij last van de groene gloed bij gebruik frontcam? Kan niet wachten tot giztop het verstuurd heeft vanuit hun eu warehouse..[b]Appelsap in "[Xiaomi Mi 10 ultra] Ervaringen & Discussie"Appelsap schreef op zondag 22 november 2020
Had zelf ook wat twijfels of de EU rom even goede plaatjes schiet, maar ben nu wel overtuigd dat dit zo is. De camera software daarin is overigens exact dezelfde als in de cn rom, daar hebben de EU devs niks aan veranderd. Kan de laatste stabiele EU rom van harte aanbevelen, al schijnt de laatste weekly (met android 11) inmiddels ook goed te werken.
Laatste versie is 12.0.13, dat is nog Android 10.pakkee schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:32:
[...]
Welke versie van de stabiele eu kan je aanraden? Heb jij last van de groene gloed bij gebruik frontcam? Kan niet wachten tot giztop het verstuurd heeft vanuit hun eu warehouse..
Ik heb hetzelfde hoesje en volgens mij dezelfde screenprotector besteld... 😁vvo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:19:
Gekocht bij Tradingshenzen en in 12 dagen werd de Ultra bezorgd.
Standaard de EU rom erop laten zetten. Bij in gebruik nemen van de Ultra kreeg ik de laatste eu rom 12.0.13 direct aangeboden.
De groene waas zit er bij mij ook.
De camera heb ik nog niet echt aan de tand kunnen voelen, maar slecht is deze zeker niet.
Heb dit hoesje erom heen: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3da24c4d1S9Tua
Ik wacht nu nog op een tempered glass protector (https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3aba4c4dBRvPYJ).
Ik was ook net aan het kijken, komt daar nog BTW bij?Aniki schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:21:
Net de ultra besteld op trading met wireless charger en autocharger. Black friday geeft 90 euro korting.
Die kans zit erin ja.Nindoooo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:42:
[...]
Ik was ook net aan het kijken, komt daar nog BTW bij?
Die kans zit er niet in als je besteld met global priority.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq