Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pieter_Jan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-04 21:00
Hij is eindelijk aangekomen deze middag! bijna een hele maand...
Maar wow, het scherm, de foto's... allemaal top!
Ik kom van een Iphone 6s dus wordt wel nog even wennen aan android!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 08:21

vvo

Lekker hoor .....ik geniet nog elke dag. Foto's zijn idd top :)

Have fun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Same here. Vandaag nog eens geprobeerd de screenprotector er beter op te zetten, die zat maar met een licht plak randje vast waardoor er stof onder kwam (tempered glass ding). Met van die uv lijm van Ali Express zitten klooien, b gelukkig had ik extra besteld want dat was me een gedoe. Eerste mislukt, en bij het schoonmaken brak die. Tweede gelukt, alleen vier piepkleine belletjes onder het scherm gekregen helaas. Maar verder zit die top. Truc was niet één flinke klodder lijm in het midden te doen, want die vloeit niet goed uit naar de boven en onderkant, daardoor mislukt poging één. Door meerdere klodders in het midden van boven naar beneden ging het beter, alleen niet verwacht dat de piepkleine belletjes bij het aanbrengen van de lijm er niet goed uit te wrijven waren. Volgende keer beter :)

Had ook beschermende glazen protectors voor de camera's besteld, maar die beïnvloeden de camera kwaliteit - en dan niet in positieve zin uiteraard - dus die raad ik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Ik heb deze gcam port in gebruik. Eerste versie deed het niet goed. Vaak crashte de app.

Inmiddels versie 2.0 in gebruik sinds gisteren. (https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1497/).

Alleen gisteren wat avondfoto's gemaakt van onze Kerstboom. Waren niet verkeerd.
Alle lenzen worden ondersteund. Video heb ik nog niet getest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSZ4B8tW9VsDG5gZJgT7Bqt9hZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GXTIjIVMVFGCyYpVz3akNN8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Mooie foto, al heb ik wel eens mooiere ballen gezien ;)

Maareh, eigenlijk ben ik wel benieuwd of gcam echt betere nabewerking doet tov de standaard app. Zou dezelfde foto met die app ter vergelijking er wel eens naast willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 10:42
mmm kreeg mailtje van Trading dat ze geen tijd meer hebben om EU rom te installeren. Voor die 15 euro hoef ik het niet zelf te doen.

Is dit de juiste link nog? https://xiaomi.eu/community/threads/20-11-5.58232/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
vvo schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:22:
Ik heb deze gcam port in gebruik. Eerste versie deed het niet goed. Vaak crashte de app.

Inmiddels versie 2.0 in gebruik sinds gisteren. (https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1497/).

Alleen gisteren wat avondfoto's gemaakt van onze Kerstboom. Waren niet verkeerd.
Alle lenzen worden ondersteund. Video heb ik nog niet getest.

[Afbeelding]
Welke config gebruik je dan ? Ik zie die voor de Mi 10 Ultra er niet bij staan...

EDIT: Ik zie onder het kopjes Mi 10/Pro/Note een config staan met de naam 'Dennis mi10ultra'... ik zal die eens proberen..

Ik wissel ook tussen de standaard camera app en gcam (gebruik nu deze https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1486/) maar twijfel ook welke beter is... In mijn beleving is GCAM (de versie die ik gebruik) zeker niet altijd beter...

[ Voor 5% gewijzigd door Da_Vinz op 08-12-2020 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
@Aniki
Mark F heeft een handleiding gemaakt voor de Mi 10 Ultra - zie deze, originele post hier.

Kort gezegd is dit de makkelijkste methode om een .eu rom erop te zetten, nu er een werkende TWRP is voor de ultra, de volgende:
  • - start de unlock met de Xiaomi tool (https://en.miui.com/unlock/). Druk steeds op ja totdat je de melding krijgt dat je 168 uur moet wachten. Wacht 168 uur en start de unlock opnieuw. Let op: als die 168 uur om zijn en de unlock gedaan kan worden, wordt al je data gewiped. Haal foto's en andere data die je wilt bewaren er dus eerst af!
  • - let op: als je geen USB-OTG kabel hebt, zul je eerst de telefoon weer moeten opstarten om de custom rom vast naar het geheugen van het toestel te downloaden. Download de versie die je wilt (laatste stable of weekly) daarvoor.
  • - zet fastboot, adb en het juiste twrp image klaar in een mapje op je PC. Je kunt ze hier vinden.
  • - open cmd prompt in windows, ga naar je mapje, en zet twrp op je telefoon: <fastboot flash recovery twrp.img> - waarbij twrp.img de bestandsnaam van de twrp is. Als die net even anders is, rename het bestand voor je eigen gemak :)
  • - start daarna het toestel opnieuw op, en houd bij het opstarten volume-up ingedrukt. Je start dan in recovery mode - twrp als het goed is.
  • - in twrp doe je nu eerst een format.
  • - daarna installeer je de custom rom
  • - daarna een wipe van de cache
  • - en dan start je het toestel opnieuw op in je nieuwe rom, en kun je alles gaan instellen. Updates kun je nu via de meegeleverde updater installeren, direct op het toestel zelf (zonder tussenkomst PC dus).

[ Voor 3% gewijzigd door Appelsap op 08-12-2020 16:58 ]

• Appelsap
  • Niet online
Er is een nieuwe versie van TWRP voor de Mi 10 Ultra, zelfde ontwikkelaar, geen idee wat de veranderingen zijn - behalve dat ook deze niet met Android 11 getest is (al werkte de vorige daarmee wel, en beter dan de vanille Mi 10).

TWRP-3.4.2B-1208-XIAOMI10ULTRA-CN-wzsx150-fastboot.7z

Bron: https://weibo.com/u/6033736159

Er is overigens ook een nieuwe stabiele versie uit, 12.0.14. Die zit nog op Android 10.
Xiaomi heeft aangekondigd vanaf nu niet alleen beta weeklys van Android 11 te maken, maar dat er ook stabiele Android 11 versies uit gaan komen. Zal niet lang meer duren voordat de eerste stabiele Android 11 rom verschijnt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Appelsap schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:59:
Er is een nieuwe versie van TWRP voor de Mi 10 Ultra, zelfde ontwikkelaar, geen idee wat de veranderingen zijn - behalve dat ook deze niet met Android 11 getest is (al werkte de vorige daarmee wel, en beter dan de vanille Mi 10).

TWRP-3.4.2B-1208-XIAOMI10ULTRA-CN-wzsx150-fastboot.7z

Bron: https://weibo.com/u/6033736159

Er is overigens ook een nieuwe stabiele versie uit, 12.0.14. Die zit nog op Android 10.
Xiaomi heeft aangekondigd vanaf nu niet alleen beta weeklys van Android 11 te maken, maar dat er ook stabiele Android 11 versies uit gaan komen. Zal niet lang meer duren voordat de eerste stabiele Android 11 rom verschijnt dus.
Die 12.0.14 heb ik ook woensdag geïnstalleerd. Installatie gaat super makkelijk als je al een werkende twrp hebt.
Waar heb jij gelezen over dat er snel een stabiele Android 11 rom komt? Ik sla nu de weeklies over omdat die toch niet altijd helemaal lekker werken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Zag een bericht op Xiaomi.eu - hier - over de uitrol voor de Mi 10 die gisteren is gestart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84SxdPfgfDuIQ0KhWoo95Wsr9wI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w2PEEDesmQftiIXLWx72AdAd.jpg?f=user_large

Eerder werd de stabiele versie voor de Mi 10 pro al uitgerold, zie Androidplanet. Op Piunikaweb wordt bijgehouden voor welke telefoons zowel beta's als stabiele versies beschikbaar zijn van Android 11. Bij de stabiele versies staan de Mi 10 en Mi 10 pro. Dan zal het vast niet lang meer duren voordat de Mi 10 Extreme Commemorative Edition (de Ultra dus) erbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Hij is binnen! Ging toch sneller dan verwacht. Wel beetje jammer van die adapter.. ik had gehoopt/gedacht dat ze ook een EU versie hadden. IPV sturen ze alleen zo'n crappy stekker mee. Ding is nu twee keer zo groot.

Domme vraag misschien, maar hoe check ik of de EU rom er niet al op staat?

[ Voor 15% gewijzigd door Aniki op 16-12-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Onder Instellingen en dan Mijn apparaat staat welke ROM je hebt. Net vandaag nieuwe update gehad.

Er staat nu miui By xiaomi.eu 12.0.15 stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
vvo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:59:
Onder Instellingen en dan Mijn apparaat staat welke ROM je hebt. Net vandaag nieuwe update gehad.

Er staat nu miui By xiaomi.eu 12.0.15 stabiel
Yep, ik zie dat het idd de china rom is. Dat ie in het engels staat wil niet zeggen dat er een global/eu rom op staat. 8)7

Voor de noobs als ik: zorg dat je eerst een Mi Account hebt en zorg dat je je telefoonnummer opgeeft als recovery nummer. Ik zat helemaal vast in een recovery scherm in de unlock loader...

Nog een vraag: kan ik de simkaart er wel uit halen terwijl ik die 168 uur wacht?

[ Voor 6% gewijzigd door Aniki op 16-12-2020 20:11 ]

• Appelsap
  • Niet online
Aniki schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:10:
[...]
Nog een vraag: kan ik de simkaart er wel uit halen terwijl ik die 168 uur wacht?
Je bedoelt vermoedelijk: zonder dat die teller opnieuw gaat lopen. Geen idee. Met steeds dezelfde SIM kaart erin na verschillende roms te hebben geïnstalleerd had ik uiteindelijk wel drie 'Mi 10 Ultra's' aan mijn xiaomi account gekoppeld zitten - terwijl ik er fysiek maar eentje heb. Maar goed, dat is allemaal na de unlock. Ik vermoed dat het ding koppelt op basis van een toestelcode in de rom, zodat die koppeling een sim-swap overleeft. Dat lijkt me het nut ervan, dan heeft een 'find my device' bij verlies/diefstal ook nut, anders niet echt nml. Maar goed, zeker weten doe ik het niet. Probeer het eens, en laat ons weten hoe het uitpakte :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Heb hem eruit gehaald. Ik kan die telefoon zo niet gebruiken. Hoe hebben jullie dat gedaan dan? Kan niks uit de play store downloaden. Alleen uit de Chinese variant maar daarr snap ik natuurlijk niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Met de Chinese rom nog op het toestel heb ik, in die eerste week wachtend op de unlock - de gewone Google play store erop gezet en vervolgens gebruikt. Google services werkte met de Chinese rom niet vlekkeloos (met de .eu rom later wel), maar apps kon ik er wel mee installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Vreemd, de Play store stond al voor geinstalleerd maar krijg een algemene foutmelding als ik een app probeer te downloaden. Zit niks anders op dan een week wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 10:39
Aniki schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:43:
Vreemd, de Play store stond al voor geinstalleerd maar krijg een algemene foutmelding als ik een app probeer te downloaden. Zit niks anders op dan een week wachten...
Is het ook niet mogelijk om apps via apkmirror te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aniki
Misschien wel, maar dan wacht ik liever wel tot ik de EU rom erop kan zetten. 168 uur wachten, waar halen ze het vandaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diehardje22
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 10:56
Vraagje, werken de bank apps gewoon Xiaomi Mi 10 Ultra ? En via NFC betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

ING werkt prima. NFC gebruik ik zelf niet.

Moet zeggen dat ik geen apps heb die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diehardje22
vvo schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:12:
ING werkt prima. NFC gebruik ik zelf niet.

Moet zeggen dat ik geen apps heb die niet werken.
Bedankt voor je reactie. Wellicht kunnen anderen hun ervaring delen mbt bank apps/nfc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Diehardje22 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:28:
[...]

Bedankt voor je reactie. Wellicht kunnen anderen hun ervaring delen mbt bank apps/nfc?
over 35 uur wellicht :X

nog even een vraagje over de unlockprocedure:

zet fastboot, adb en het juiste twrp image klaar in een mapje op je PC. Je kunt ze hier vinden.

wat is adb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Google: what is adb
[...]
ING, ABN-AMRO, DigiD, Berichtenbox overheid, Ziggo GO werkt hier allemaal probleemloos. Betalingen via NFC doe ik ook niet, dus kan ik je niet vertellen, weet wel dat NFC in het algemeen gewoon werkt, dat heb ik wel getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
  • Laatst online: 19-03-2022
[...]

Betaling via nfc werkt probleemloos bij ING met xiaomi.eu rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
Adb, Android debug Bridge. Oftewel een tool van Android om via commandline commando's te geven.
Aniki schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:59:
[...]

zet fastboot, adb en het juiste twrp image klaar in een mapje op je PC. Je kunt ze hier vinden.

wat is adb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_Jan
[...]

De Belgische banking apps werken ook gewoon, belfius en kbc getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diehardje22
Appelsap schreef op woensdag 23 december 2020 @ 00:09:
[...]

Google: what is adb

[...]

ING, ABN-AMRO, DigiD, Berichtenbox overheid, Ziggo GO werkt hier allemaal probleemloos. Betalingen via NFC doe ik ook niet, dus kan ik je niet vertellen, weet wel dat NFC in het algemeen gewoon werkt, dat heb ik wel getest.
Top!

Is er iets wat je niet bevalt aan de telefoon ?

Bedankt voor je reactie zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Oei, dat is een goeie vraag. Op zich werkt alles prima met de laatste stabiele EU rom. MIUI is even wennen als je van iets anders komt, maar werkt eigenlijk wel lekker.

Als ik minpunten moet noemen: toestel is zwaarder dan ik gewend was. En de notificaties op het vergrendelscherm werkt niet helemaal perfect. Soms verschijnt er een icoontje, soms niet. Ik mis wat de Samsung hiervoor had, namelijk de optie om berichten te tonen op het vergrendelscherm en daar te kunnen uitvouwen. Niet heel veilig, maar wel ontzettend makkelijk.

Maar de plussen zijn er in overvloed. Heerlijk snel, mooi scherm, goed stereo geluid, prima verbindingen, en van die leuke instellingen als drie vingers swipen voor een screenshot of twee keer op de power button drukken voor de zaklamp, gebruik ik allebei heel vaak, geweldig. Is wellicht standaard in nieuwste Android versies, ik kende ze nog niet :)

• magin12
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 20:50
Aniki schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:59:
[...]

wat is adb?
Dit is een driver om de mobiel te herkennen, installeerde bij mij automatisch volgensmij.

DEYE SUN 20K-SG01HP3-EU-AM2 met Tesla Model 3 60kw accu. 20x580wp bifacial panelen op dak. Quatt Duo warmtepomp.

• vvo

vvo

Diehardje22 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:28:
Is er iets wat je niet bevalt aan de telefoon ?
Mijn cons: Telefoon beetje zwaar (kom van een Galaxy S8).
Ik kan de telefoon niet goed op mijn gimbal plaatsen als ik met de ultrawide lens wil werken. Het beeld is te breed :)
Ook met een losse houder op een statief bv moet je erg oppassen bij gebruik van de ultrawide lens.

Gisteren bleef mijn telefoon even hangen. Wat was er gebeurd. Ik gebruik HiDrive voor cloudopslag. (voor mij nieuw, ik ben (was) een Stack gebruiker). Ik had wat 4k drone footage in een folder staan. Ik wilde een bestand op de Ultra bewerken. Bij het downloaden van het bestand bleef het scherm op zwart. Bestand was wel 1.7gb groot. (ik was thuis en wireless verbonden op een wifi6 router).

Uiteindelijk was het bestand wel gedownload op de telefoon maar dat het scherm op zwart bleef verbaasde mij.

Voor de rest ben ik super tevreden met de Ultra. Ik ben benieuwd of de Mi11 (pro) beter gaat zijn of niet.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Ben benieuwd of het toestel ook nog leverbaar zal worden via belsimpel of mobiel.nl

• pakkee
Hoi appelsap,

Deze functies heb ik nog niet gevonden, waar kan ik deze vinden?
vvo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:43:
[...]

Mijn cons: Telefoon beetje zwaar (kom van een Galaxy S8).
Ik kan de telefoon niet goed op mijn gimbal plaatsen als ik met de ultrawide lens wil werken. Het beeld is te breed :)
Ook met een losse houder op een statief bv moet je erg oppassen bij gebruik van de ultrawide lens.

Gisteren bleef mijn telefoon even hangen. Wat was er gebeurd. Ik gebruik HiDrive voor cloudopslag. (voor mij nieuw, ik ben (was) een Stack gebruiker). Ik had wat 4k drone footage in een folder staan. Ik wilde een bestand op de Ultra bewerken. Bij het downloaden van het bestand bleef het scherm op zwart. Bestand was wel 1.7gb groot. (ik was thuis en wireless verbonden op een wifi6 router).

Uiteindelijk was het bestand wel gedownload op de telefoon maar dat het scherm op zwart bleef verbaasde mij.

Voor de rest ben ik super tevreden met de Ultra. Ik ben benieuwd of de Mi11 (pro) beter gaat zijn of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Instellingen -> aanvullende instellingen -> knop snelkoppelingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:01
G.Scholtens schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:47:
Ben benieuwd of het toestel ook nog leverbaar zal worden via belsimpel of mobiel.nl
Daar hoef je niet op te rekenen. Deze is enkel gemaakt voor de Chinese markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basgetz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-01-2021
Goedendag,als ik nu een ultra met global rom bestel op cect, werken dan alle bank apps en hoe gaat het met updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Alle sites, incl cect, die hem met een multi-language rom verkopen leveren hetzelfde toestel. De Ultra wordt door Xiaomi alleen met een CN/ENG rom geleverd, want is alleen voor de Chinese markt bedoeld. Om andere talen aan de praat te krijgen - en google services ook goed werkend, want daar doen die Chinezen niet zoveel mee - kun je er het beste een custom rom op flashen. op de .eu site staan van die custom roms, die zijn gebaseerd op de originele chinese roms, maar voorzien van alles wat normaal gesproken in een global rom zou moeten zitten, reclames eruit, wat bug-fixes en verbeteringen erbij, et voila: rom klaar. Om die te installeren moet wel de bootloader ge-unlocked worden. Dat doen die winkels ook nog voor jou.

Dus wat je bij cect krijgt is één van de .eu roms. Die zijn allemaal via het instellingen menu te updaten, mits je er TWRP op hebt staan. En zo te zien krijg je die er van cect niet bij, dus is updaten dan lastig. Het enige voordeel dat je er van hebt is dat je niet meer een week hoeft te wachten met het unlocken van de bootloader, dat is al gedaan.

Wat bankapps betreft: zie deze thread - die werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

@Appelsap Ik heb dus een Ultra via shenzhen trading met vooraf EU rom erop.

Ik zie nu een weekly EU rom met Android 11. Kan ik die downloaden en via Update installeren?
Want als ik jouw verhaal over flashen goed interpreteer heb ik de juiste config (trwp, etc) erop staan.

Ik gebruik alleen geen mi account. (ik heb er wel eentje trouwens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Mi account heb je vooral nodig voor het unlocken, daarna niet echt. Dus als ie geunlockt aankomt maakt dat niet uit.

Je kunt alle .eu roms via twrp erop zetten, behalve de eerste die uitkwamen, dat waren fastboot roms. Die zijn inmiddels achterhaald, dus is twrp nu de route. Of trading shenzhen die erop zet weet ik niet, maar het is een koud kunstje, en daarna kun je zonder tussenkomst van een pc updates installeren.

Fijne van trading shenzhen is dat zij er een otg erbij doen. Bij wisselen tussen weekly en stabiel is dat handig, rom erop, format via twrp en flashen vanaf USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basgetz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-01-2021
ok bedankt appelsap, is er een betere site waar ik hem kant en klaar kan bestellen? of kan ik het beste een chineze bestellen en zelf de handelingen doen zoals beschreven ergens wat pagina;s terug

[ Voor 30% gewijzigd door Basgetz op 28-12-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Had geen USB stick nodig voor het flashen. Die EN_Recovery-twrp-oneclick-EN uit de TWRP tool gedraaid en na eerste format de EU rom in de root gezet. Via die TWRP genstalleerd. Daarna 20 minuten paniek omdat de telefoon in een boot loop bleef hangen, maar uiteindelijk ging het om de juiste volgorde van format/cache clean en gewoon wachten tot alles wel goed opstartte.

Ben het helemaal eens met de andere opmerkingen (shortcuts ed moet ik nog uitzoeken). De camera is echt super. Toestel wel erg groot en zwaar (maar ja wat wil je), maar werkt verder perfect.

had gisteren een paar issues met camera die crashte en ik krijg op een of andere manier nu.nl niet meer geinstalleerd. Verder heb ik wat problemen met mijn Garmin watch en de verbinding, maar dat komt wellicht door ik nu alles over moet zetten van de oude naar de nieuwe telefoon.

De vingerscanner werkt niet altijd lekker. Vaak heeft ie 2 keer nodig om te unlocken. Ook zit ik veel met mn vingers voor de laagste camera's. Maar dat zijn kleinigheidjes.

Ohja en de lader werkt natuurlijk helemaal niet lekker met zo'n lomp verloopstekkertje. Dat is wel jamer, want het is een superlader. Gelukkig heb ik ook de draadloze en die werkt ook fijn als stand.

Heb trouwens ook de car charger erbij genomen; ook echt een super ding.

Heeft iemand een andere cover? Of een bescherming van de cameralenzen? Die standaard cover heeft wel een uitsparing zodat je scherm en de cameras niet direct op de tafel liggen, maar het houdt niet over. Aan de andere kant, een laagje over de cameras komt de kwaliteit weer niet ten goede...

[ Voor 24% gewijzigd door Aniki op 28-12-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Zoals ik eerder opmerkte heeft het plaatsen van een glazen screenprotector over de camera lenzen behoorlijk impact op de kwaliteit van de foto's, dat was iig mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
Basgetz schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:36:
ok bedankt appelsap, is er een betere site waar ik hem kant en klaar kan bestellen? of kan ik het beste een chineze bestellen en zelf de handelingen doen zoals beschreven ergens wat pagina;s terug
Zelf unlocken is niet moeilijk, op sites zoals xiaomi.eu staan de instructies en benodigde files.

Voor mij was de overweging om zelf te doen, 1 prijs is lager, en 2 je hebt meer grip op wat men allemaal op telefoon zet.

Enig nadeel is dat je een week moet wachten, maar in die week gewoon op chinese rom alles gedaan, play store ed deed het, alleen iets meer reclame en hier en daar nog chinese apps, waar we niet veel aan hebben hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_Jan
werkt android auto voor jullie? Bij mij start het niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
Pieter_Jan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:57:
werkt android auto voor jullie? Bij mij start het niet op
Ja deze werkt gewoon, wel mag je dan geen dual app gebruiken.. Schijnt dat deze de Google play services ook dupliceert, waardoor Android auto niet meer gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Heb nog steeds problemen met m'n Garmin watch. Heb al battery saver voor de Garmin app uitgezet maar weet iemand of er nog een andere setting is die zorgt dat de bluetooth connectie verbroken wordt?
Ik ben er nog niet achter wanneer de verbinding verbreekt, maar als het gebeurt moet ik de app opnieuw openen en wachten tot ze elkaar vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Stil hier, dus vast veel tevreden gebruikers :)

Ben nu zelf van laatste stabiele Android 10 / MIUI 12 versie (12.0.15) overgestapt naar laatste weekly Android 11 / MIUI 12.5 versie (21.1.28). En die is goed, lekker snel, minder gedoe met meldingen die niet doorkomen, groene waas van video op front-cam is opgelost, zitten extra wallpapers in... Loopt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembrandtvm
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Ja tevreden inderdaad,

Ben maar op China Rom gebleven, eigenlijk geen problemen gehad. Wacht nu op de MIUI 12.5 release volgende week.

En wachten op de 11 ultra ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Nou, wat ik zo over de Qualcomm 888 lees vind ik weinig verbetering. Beetje sneller ten koste van veel meer stroomverbruik en veel meer warmte. De 11 (pro) heeft ook nog eens meer pixels die ik niet nodig vind = nog meer stroomverbruik, dus sla ik die serie zeker over zoals het er nu naar uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vvo

vvo

Appelsap schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:15:
Stil hier, dus vast veel tevreden gebruikers :)

Ben nu zelf van laatste stabiele Android 10 / MIUI 12 versie (12.0.15) overgestapt naar laatste weekly Android 11 / MIUI 12.5 versie (21.1.28). En die is goed, lekker snel, minder gedoe met meldingen die niet doorkomen, groene waas van video op front-cam is opgelost, zitten extra wallpapers in... Loopt bij mij prima.
Ja erg tevreden. Heel blij met de camera's ....prachtige platen gemaakt hier op de Veluwe.

Gebruik je de EU rom? Er is al een tijd geen update meer geweest. Erg benieuwd wanneer er een officiele update naar Android 11 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Het is wachten op de officiële release van de Android 11 rom, dat duurde mij te lang, dus ben ik overgestapt op de .EU rom weekly. En zoals gezegd, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Appelsap schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:09:
Het is wachten op de officiële release van de Android 11 rom, dat duurde mij te lang, dus ben ik overgestapt op de .EU rom weekly. En zoals gezegd, werkt prima.
Hier ook een tevreden gebruiker van de 12.5 weekly. Gebruik deze versie al sinds hij uit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Ik heb het zojuist geprobeerd met deze methode:

Installation via TWRP:
- Download zip to internal storage
- Updater - Menu (...) - Reboot to Recovery
- Install - Select zip
- Reboot
- Done

Echter na het zetten op de Engelse taal...krijg ik toch een Chinees vervolgscherm. Geen idee wat er allemaal staat.

Dus maar weer afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
vvo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:40:
Ik heb het zojuist geprobeerd met deze methode:

Installation via TWRP:
- Download zip to internal storage
- Updater - Menu (...) - Reboot to Recovery
- Install - Select zip
- Reboot
- Done

Echter na het zetten op de Engelse taal...krijg ik toch een Chinees vervolgscherm. Geen idee wat er allemaal staat.

Dus maar weer afgebroken.
Je bedoelt waarschijnlijk dat na booten in twrp deze niet naar Engels overschakelde. Probeer eens om niet via software reboot naar twrp te gaan, maar door telefoon uit te zetten en daarna met power+volume up naar twrp recovery te booten, dan werkt de Engelse instelling bij mij prima nml

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hm, boeiend, lijkt erop dat VoWifi werkend te krijgen is op de ultra, in ieder geval op de laatste weekly .EU ROM (21.2.3). Zie hier voor een uitleg. Heb die stappen gevolgd, mbn.eea geselecteerd en op activate gedrukt, nu staat ie netjes op vodafone.nl (mijn provider) en na uitzetten van de vowifi carrier check (*#*#869131#*#*) staat het VoWifi icoontje boven in beeld. Heb in het verleden de VoLTE carrier check ook uitgezet (*#*#86583#*#*), zie wel HD voice in beeld staan tijdens het bellen, vermoed dat die al werkte.

EDIT: screenshot toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/beU9OdFoTDchWEEH8hdg7GdONjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65vAx4bwu3RFfxh4gn1nBC85.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Appelsap op 05-02-2021 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Nice @Appelsap :)

V.w.b. je opmerking over de ROM installatie.
Komt standaard met de Chinese taal. Ik kan dan wel Engels selecteren ...en bevestigen. Maar het volgende scherm (om de ZIP te selecteren) zie ik alleen en boel buttons met Chinese tekens. Kan geen screenshot maken en heb ik niet ff een andere camera bij de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Ah, dat probleem, die heb ik ook gehad. Klopt, bij het opstarten van de Chinese rom in Factory default settings krijg je eerst wat Chinese knopjes om doorheen te navigeren. Het is per slot van rekening een China only telefoon. :)

Ook daar is een oplossing voor: geen andere camera maar een andere telefoon, met Google translate app. Die kan live het camera beeld vertalen, weet je welke knopjes je moet indrukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
gisteren de formele stabiele rom 12.1 uitgekomen, met Android 11.
Enig nadeel is dat md5 checksum foutmelding gaf, dus deze moet je negeren, daarna heb je Android 11 makkelijk draaiend :)

• Appelsap
  • Niet online
Let op dat er nog een bug in de officiële rom van Xiaomi zit die apps laat crashen als 'dual apps' functie aan staat in hun Android 11 roms voor de Ultra. Dual apps moet je dus in de Android 11 roms - officiële en .eu - voor nu nog uitzetten totdat Xiaomi die bug heeft opgelost.

• vvo

vvo

Ik draai nu een paar dagen met Android 11 ...via update op mijn Ultra gekomen.

Het lijkt wel of de batterij een stuk sneller leeg wordt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiaomigroentje
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05-11-2024
Wie kan de rom eu installeren voor me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Xiaomigroentje schreef op maandag 15 februari 2021 @ 00:48:
Wie kan de rom eu installeren voor me
Meerdere mensen hier kunnen dat, en zijn vast ook bereid om je ermee te helpen. Hangt vooral af van waar je woont en hoe ver je wilt reizen als iemand dat voor je moet doen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiaomigroentje
Ik woon in den haag ik kan me verplaatsen straal 100 km kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiaomigroentje
Niemand wil het 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Het is af en toe stil in deze thread. Ik ben deze week weg, maar kan volgende week wel helpen als het je dan nog niet gelukt is. Stuur maar een PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pakkee
Kan ook wel helpen, alleen Is het heel belangrijk dat je wel bootloader unlock hebt aangevraagd. Anders moeten we weekje wachten 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiaomigroentje
Ik snap er niks van 😂
Mijn naam is niet voor niks xiaomi groentje 🤣
Kan ook mijn telefoon achterlaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Tja groentje, zo zijn we allemaal begonnen. Met Pakkee ben ik het eens: unlocken is wel zo handig, groen of niet :)

(1) Je hebt een Mi-account nodig. Er eentje maken en erop inloggen doe je hier:
https://account.xiaomi.com/pass/serviceLogin?

(2) Je moet je telefoon klaar maken om te unlocken. Klik 6 keer op MIUI version om het unlock scherm te openen. Klik op «Add account and device» onderaan in het scherm.

(3) Download de Mi unlock tool:
https://en.miui.com/unlock/download_en.html

(4) Start de Mi unlock tool, accepteer de voorwaarden en koppel je telefoon in fastboot mode. Dat doe je zo:
- zet de telefoon uit
- druk op volume down + power tegelijk totdat het scherm aangaat
Je ziet dan als het goed is een wit beestje met een dikke muts op die aan een android knutselt.

(5) koppel de telefoon aan je computer, log in met de inloggegevens van stap (1) in de tool en klik op «unlock» in de Mi unlock tool.

Er verandert op dat moment niets: je telefoon wordt niet ge-erased, alleen een countdown teller gaat lopen: 168 uur wachten. Na precies een week kun je stap (4) en (5) herhalen, op unlock klikken en voila: de bootloader wordt ge-unlocked. LET OP: bij het unlocken wordt alles van je telefoon gewist, alle persoonlijke info is er dan af.

Na het unlocken begint pas het flashen van een custom rom.
Wat denk je er van, groentje, lukt je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiaomigroentje
Ik zal me best doen appelsap ik laat zo spoedig mogelijk weten dankjewel!!

Toch laat ik het liever een ander doen en me telefoon achterlaten voor een bedrag voor de moeite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 10:39
Een beetje offtopic, maar @Appelsap ik vind je echt de held van dit topic. Ik lees al een tijdje mee omdat ook ik de ultra aan het overwegen was en ik kan niet om je bijdrage heen. De informatie die je deelt en je behulpzaamheid richting andere tweakers verdient echt een pluim _/-\o_ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Xiaomigroentje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:56:
Ik zal me best doen appelsap ik laat zo spoedig mogelijk weten dankjewel!!

Toch laat ik het liever een ander doen en me telefoon achterlaten voor een bedrag voor de moeite
Goed zo, probeer het. Het zal je vast meevallen, bovendien helpt het koppelen van de telefoon aan je eigen Mi-account om 'm terug te vinden, mocht je de telefoon ooit kwijtraken.

Lukt het niet, dan horen we het wel en helpen je graag. Je grenzeloze vertrouwen in je mede-tweakers is hartverwarmend.

@pgs010
Ach, het is leuk om een beetje bij te houden wat er kan en werkt bij dit ding, en ervaringen te delen. Ik vind de 10 ultra echt fantastisch, zeker nu - op B20 na - alles werkt, incl VoLTE en VoWifi (dat laatste bij mij thuis wel belangrijk, door gevelisolatie is de ontvangst van 4G & 5G in huis bagger). Prachtig scherm met vingerafdrukscanner aan de voorzijde en 120Hz, goede stereo luidsprekers, geweldige accu en oplader, uitstekende camera's, supersnelle soc... en heel betaalbaar! En dan ook nog een custom rom zonder crap- of bloatware, maar wel leuke features zoals de miui bewegende icons, super-wallpapers enz. Zou nog steeds voor deze telefoon kiezen als ik er nu eentje moest kopen.

[ Voor 62% gewijzigd door Appelsap op 17-02-2021 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiaomigroentje
Als ik er niet uit kom en niemand kan het doen voor me verkoop ik hem

Heb de 12 gb ram variant 256 gb opslag 😂

Dan maar voor de 11 ultra😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:01
@Xiaomigroentje je mag me altijd contacteren indien je deze telefoon verkoopt.

Maar als je de 11 ultra wil, ga je met hetzelfde probleem zitten. Daar ga je ook de bootloader moet unlocken voor je de eu-rom erop krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiaomigroentje
Hiervoor hebben we V&A

[ Voor 69% gewijzigd door 13art op 18-02-2021 06:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pakkee
Xiaomi groentje, als het niet lukt laat maar weten, woon redelijk in de buurt van den haag, als je echt wilt kan ik wel helpen. Wel ben je dan je telefoon ongeveer weekje kwijt, aangezien bootloader unlock helaas een week duurt voordat xiaomi het toestaat. Maar de rest is op zich zo gedaan

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:22

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Goedemorgen, mooi om te zien dat jullie elkaar helpen, maar dit soort privé dingen graag via privé berichten regelen, afspreken en bedanken. Dan houden we het topic voor ervaringen over het toestel. Heb de laatste berichten dan ook verwijderd.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 18-02-2021 06:29 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Xiaomigroentje
Hallo pakkee ik heb je een privé bericht gestuurd
Heel leuk dat mensen mij helpen hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
In de roms tot nu toe zat kennelijk een foutje waardoor VoLTE en VoWifi icoontjes niet altijd zichtbaar waren in de statusbalk. Dat kan ik bevestigen, want VoLTE stond er bij mij wel aan en leek te werken, maar stond nooit bovenin. In de nieuwste eu weekly (21.3.3) is dit gefixt. Zie daar netjes het icoontje in de statusbalk (wat ook netjes verdwijnt zodra het toestel op VoWifi overschakelt, en dan verschijnt dat icoontje naast de Wifi :))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2Wws9PvYvb_aw7-jKmzrtZY2uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpL5OTOrdl2qHE99BA8oyhDE.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT:
Ben wel benieuwd of dit voor iedereen hier werkt. Netherlands-Vodafone-VoLTE staat wel in de MBN lijst, maar mogelijk niet alle NL carriers.
Voor wie niet meer zeker weet hoe dit te bereiken:
  • De laatste weekly roms van xiaomi.eu hebben de MODEM test tools erin zitten, die je kunt activeren door het volgende in te toetsen bij de telefoon: *#*#MODEMTEST#*#* (oftewel: *#*#663368378#*#*)
  • Kies daar MBN config loading and activating tool
  • Selecteer «mbn_eea.txt» bij het SW MBN menu - zie onder bij (1)
  • Klik op «Validate» - zie onder bij (2) - en wacht een aantal seconden. Het duurt even, maar dan zou VoWifi actief moeten worden en het icoontje verschijnen - mits je wifi aanstaat en je daarmee verbinding hebt natuurlijk. Overigens nuttig om port-forwarding thuis in je netwerk aan te zetten hiervoor op de juiste poorten (bij Vodafone UDP 500 en 4500)
  • Zie je nog niks? Zet voor de zekerheid de carrier-checks uit, door in het telefoongedeelte het volgende in te toetsen: *#*#VOWIFI#*#* (oftewel: *#*#869434#*#*) voor VoWifi en *#*#VOLTE#*#* (oftewel *#*#86583#*#*) voor VoLTE.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzpKn2NGl0gkS7zcRgBTmnvSwNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvyUQdJWDAj0sMIoGADkmA9g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Appelsap op 05-03-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-07-2021
Het is alweer even geleden, maar ik heb weer een vraagje. Ik heb al lange tijd wat moeite met de OTA updates. Het downloaden gaat vrijwel nooit goed, erg traag, stopt vaak en krijg dan de melding: MD5 Sum does not match. Of in het update scherm: Error occured, try again?

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 09:47
Hoe is de telefoon in Nederland, geloof dat wij wel werkt met vodafone zo te zien. Waar raden julie hem aan te bestellen voor een mooie prijs of zouden jullie toch voor de MI11 gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Ferio op 08-03-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Soundcrusher schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:23:
Het is alweer even geleden, maar ik heb weer een vraagje. Ik heb al lange tijd wat moeite met de OTA updates. Het downloaden gaat vrijwel nooit goed, erg traag, stopt vaak en krijg dan de melding: MD5 Sum does not match. Of in het update scherm: Error occured, try again?

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik download de update ZIP vaak via xiaomi.eu, daar staan links gepost. Die plak ik dan in de ADM app (Advanced Download Manager). Zodra de file is gedownload kun je deze handmatig aanwijzen in het update scherm. Zo doe ik het vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Da_Vinz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Ik download de update ZIP vaak via xiaomi.eu, daar staan links gepost. Die plak ik dan in de ADM app (Advanced Download Manager). Zodra de file is gedownload kun je deze handmatig aanwijzen in het update scherm. Zo doe ik het vaak.
Ja zo doe ik het nu ook vaak, maar wel jammer dat het OTA updaten niet lukt, maakt het leven net even dat beetje makkelijker haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
@Soundcrusher Heb met de OTA updates ook vaker dat het de eerste keer op de groene knop drukken niet goed gaat met niet kloppende MD5, maar druk dan meteen voor een tweede keer op de knop, downloaden gaat dan heel snel en vaak wel goed met installatie er meteen achteraan.

@Ferio Heb zelf Vodafone en ben heel tevreden, zou hem zo weer kopen. De 11 heeft geen telescoop camera en dat is nu juist zo'n leuke bonus. Let wel, ik woon in de Randstad. Wie meer landelijk woont of werkt kan wat last hebben van de missende B20, ik merk daar vrijwel niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Appelsap schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:53:
@Soundcrusher Heb met de OTA updates ook vaker dat het de eerste keer op de groene knop drukken niet goed gaat met niet kloppende MD5, maar druk dan meteen voor een tweede keer op de knop, downloaden gaat dan heel snel en vaak wel goed met installatie er meteen achteraan.
Bij mij helaas niet, soms als ik 20x op downloaden heb geklikt lukt het. Dan download hij steeds ongeveer 5% en stopt dan. En vaak blijft hij bij 100% hangen ondanks 15x op de groene knop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Dat klinkt super irritant en zou ik ook van balen. Dan is de alternatieve route die je al gevonden hebt je beste optie. Begrijp van de .EU fora dat meer mensen hier last van hebben, vooral wanneer de nieuwe rom net uit is, ik wacht vaak een dagje extra, misschien dat dat scheelt, geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Appelsap schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:05:
Dat klinkt super irritant en zou ik ook van balen. Dan is de alternatieve route die je al gevonden hebt je beste optie. Begrijp van de .EU fora dat meer mensen hier last van hebben, vooral wanneer de nieuwe rom net uit is, ik wacht vaak een dagje extra, misschien dat dat scheelt, geen idee
Zou het uit kunnen maken welke TWRP ik heb? Ik heb nog steeds de aller eerste die beschikbaar kwam destijds (van de mi 10 pro). Is er inmidels een speciaal voor de ultra? en zo ja, hoe kan ik die vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Geen idee. Lijkt me onwaarschijnlijk, want bij het downloaden via de OTA update heb je op dat moment niks met de recovery te maken.

Er is wel een iets nieuwere versie van twrp voor de ultra verschenen een tijdje terug:
https://drive.google.com/...iXV5OrR/view?usp=drivesdk
Gewoon via fastboot te installeren. Werkt prima en zegt nu ook Mi 10 Ultra ipv Pro, alleen dat al is een verbetering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 09:47
Appelsap schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:53:

@Ferio Heb zelf Vodafone en ben heel tevreden, zou hem zo weer kopen. De 11 heeft geen telescoop camera en dat is nu juist zo'n leuke bonus. Let wel, ik woon in de Randstad. Wie meer landelijk woont of werkt kan wat last hebben van de missende B20, ik merk daar vrijwel niets van.
Thanks!

Woon zelf ook in de randstad dus dat moet geen probleem zijn. Hoe zit het bijvoorbeeld met vakanties e.d. in en buiten europa en ontvangst? Gaat dat ook goed?

Zijn er websites binnen de EU om deze telefoon te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Soundcrusher schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:46:
[...]

Zou het uit kunnen maken welke TWRP ik heb? Ik heb nog steeds de aller eerste die beschikbaar kwam destijds (van de mi 10 pro). Is er inmidels een speciaal voor de ultra? en zo ja, hoe kan ik die vervangen?
Dat vroeg ik me ook af... maar ik lees zo vaak op de fora van Xiaomi.eu dat er problemen zijn met TWRP, dat ik mooi bij deze oude versie blijf zolang dit goed lijkt te werken. Tot nu toe geen problemen gehad met flashen van 12.5

En ik verwacht inderdaad niet dat de TWRP versie iets te maken heeft met het niet kunnen downloaden van de OTA. De recovery software is iets wat helemaal los staat van het stuk Android wat je draait.

En het zou ook zo maar kunnen dat wanneer een OTA net uit is, deze nog niet op alle servers is gesynchroniseerd en als het dan druk is de download mislukt. Wachten is ook zo moeilijk als er weer een nieuwe versie beschikbaar is... ik zit al vaak vanavond donderdagmiddag te F5-en 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Da_Vinz op 10-03-2021 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Ferio schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:39:
[...]

Thanks!

Woon zelf ook in de randstad dus dat moet geen probleem zijn. Hoe zit het bijvoorbeeld met vakanties e.d. in en buiten europa en ontvangst? Gaat dat ook goed?

Ik ben veel thuis, dus gebruik dan alleen WiFi, voor onderweg is voor mijn gebruik 3g voldoende (die B20 zegt toch alleen iets over 4G?).

Verder is er van de Mi 10 Ultra alleen een chinese versie, er is nooit een globale versie uitgekomen. Dus al zou je deze telefoon in Europa kopen, mis je nog steeds het B20 kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

[...]

Thanks!

Vanwege Covid werk ik alleen nog maar thuis. Ik woon op de Veluwe en hike regelmatig in de bossen.
Tot nu toe geen issues met het bereik. Thuis gebruik ik wifi6 ..retesnel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
[...]

Tja, je snapt dat met zeer beperkte reismogelijkheden er weinig mensen zijn die de eerste vraag kunnen beantwoorden. De ervaringen op andere fora van mensen in UK en VS zijn over het algemeen positief. Het hangt een beetje af van hoe sterk geleund wordt op B20 om buiten stedelijke gebieden om een redelijk 4G dekking te krijgen. Als dat zo is, valt dit toestel terug op 3G voor data, en dat is niet fijn. Vakantie naar China gaat per definitie goed, want het toestel is voor gebruik daar gemaakt :D

Er zijn vast sites binnen de EU die hem verkopen. Je krijgt overal hetzelfde - voor de Chinese markt gemaakte - toestel geleverd, dus waarom je hem binnen de EU wilt kopen weet ik niet, of het moet gaan om de garantieafhandeling. Dan is voor mij HongKong even onhandig als Spanje, dus ik zie dat voordeel niet. Als het om snellere levering gaat, zal dat helpen, al zal het toestel dan ook meer kosten. Wat is het je waard, is dan de vraag.

EDIT:
Da_Vinz schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:57:
[...]
Dat vroeg ik me ook af... maar ik lees zo vaak op de fora van Xiaomi.eu dat er problemen zijn met TWRP, dat ik mooi bij deze oude versie blijf zolang dit goed lijkt te werken. Tot nu toe geen problemen gehad met flashen van 12.5
Veel problemen zijn er vooral geweest met de twrp voor de gewone Mi 10. De versie die op je telefoon werkte kon nieuwe roms niet installeren, daarvoor moest je een versie gebruiken die je via de PC kon opstarten maar niet op de telefoon kon installeren. Best wel onhandig. Dat is overigens nu opgelost in de nieuwste versie. Daarnaast kan twrp niet alle versleutelingen decoderen. Voor de ultra kan twrp wel met een veegpatroon overweg, maar niet met pincodes of wachtwoorden. Daarin heb ik nog geen verandering gezien, voor de ultra tenminste. Dus rom-updates installeren kan alleen als de vergrendeling eraf is of hooguit een veegpatroon wordt gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Appelsap op 10-03-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Volgende vraag haha. Ik heb vandaag mijn abonnement omgezet naar 5G. Echter heb ik geen 5G voor zover ik kan zien. Hij blijft hangen op 4G+ (nog steeds 200Mbit download wat niet slecht is) maar dus geen 5G. Nog anderen die dit probleem hebben? Of liever nog, een oplossing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:22

13art

Moderator Mobile
Soundcrusher schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:15:
Volgende vraag haha. Ik heb vandaag mijn abonnement omgezet naar 5G. Echter heb ik geen 5G voor zover ik kan zien. Hij blijft hangen op 4G+ (nog steeds 200Mbit download wat niet slecht is) maar dus geen 5G. Nog anderen die dit probleem hebben? Of liever nog, een oplossing :D
Wordt de 5g band die je wil gebruiken wel ondersteund?
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-10-ultra

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Ah shit, thanks. De enige 5G band die nu in NL is is de n28 band en die wordt niet ondersteund haha. Dan de 5G maar weer eens uitzetten tot er meer beschikbaar zijn haha
*edit* toch maar overgestapt naar Vodafone, ben benieuwd hoe het daar is

[ Voor 9% gewijzigd door Soundcrusher op 12-03-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Heb zelf Vodafone, en kan je zeggen dat ik een uitstekende verbinding heb met het toestel en vrijwel overal 5G boven in beeld zie staan. Dat betekent overigens niet dat het altijd een 5G verbinding is, dat hangt af van hoe de provider en telefoon hiermee omgaan, zie dit artikel van Tweakers hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Nog mensen die van plan zijn over te stappen naar de Mi 11 Ultra..?
Na de aankondiging van gister begint het wel weer te kriebelen hoor...
Op tradingshenzhen wordt een prijs van 877 euro genoemd (voor de 8gb/256gb)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Pfft kriebelt wel maar ik ben nog uitermate blij met de mi10ultra. Ben er nog lang niet op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 13:03
Da_Vinz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:46:
Nog mensen die van plan zijn over te stappen naar de Mi 11 Ultra..?
Na de aankondiging van gister begint het wel weer te kriebelen hoor...
Op tradingshenzhen wordt een prijs van 877 euro genoemd (voor de 8gb/256gb)...
Ik ben hem serieus aan het overwegen. Ben momenteel in het bezit van een MI 10t pro en het enige wat me stoort aan deze telefoon is het LCD scherm, is in zeer fel zonlicht net wat minder goed af te lezen. Maar goed ik ben dan ook techfreak en switch om de haverklap. Enige wat me tegenhoud om niet direct voor de ultra te gaan zijn het gewicht en kleine zorg om de batterijduur. Die van de normale MI11 is niet om over naar huis te schrijven terwijl die van mijn MI 10t pro juist weer tot de absolute top behoort. Ben bang dat het extra schermpje weinig toevoegt maar wel batterij consumeert. Wacht toch nog even een review af denk ik. Mocht de sot me tegenvallen ga ik wellicht voor de MI11 pro.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste