Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundcrusher
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-07-2021
Hey,

Ik heb her en der wat gelezen over de pas uitgekomen Xiaomi Mi 10 Ultra en ben wel gecharmeerd van deze telefoon. Nu is het zo dat hij officieel alleen in China uitgebracht wordt. Dus als ik hem daar bestel zit er ook bijvoorbeeld een EU verloopstekker bij ipv normale oplader. Nu is dat niet het probleem, maar ik ben benieuwd of ik als normale gebruiker het ga merken dat het geen EU telefoon is. Bijv met de 5G connectiviteit, updates etc. Volgens de website zit er EN/CHN firmware op.

Ik heb namelijk eerder wat gelezen dat mensen het afraden om bijv een oneplus 8 pro via China te bestellen en je beter de EU versie kan kopen ook al is die wat meer aan de prijs. Waar zit dit verschil hem in?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntoldStories
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09-2023
Het verschil zal hem qua software-ervaring voornamelijk zitten in de aanwezigheid van voorgeïnstalleerde applicaties ('bloatware') en de hoeveelheid advertenties in MIUI. Die zijn namelijk fors sterker aanwezig in hun Chinese toestellen dan in smartphones voor de internationale markt. Updates kun je gewoon OTA binnenhalen, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Check wel even of alle Google services (GAPPS) te installeren zijn. Deze kunnen bij sommige telefoons uit China 'out of the box' nog wel eens ontbreken namelijk.

Wat connectiviteit betreft; dat is volledig afhankelijk van jouw mobiele provider. Op websites als Kimovil kun je checken welke banden ondersteund worden voor 3-, 4- en 5G om erachter te komen hoe het zit met de netwerkcompatibiliteit van verschillende Nederlandse providers. Wat mij in het geval van de Mi 10 Ultra opvalt is dat band B20 (800) voor 4G ontbreekt. Dat hoeft niet altijd problematisch te zijn; T-Mobile maakt bijvoorbeeld geen gebruik van deze band. Controleer dus even of deze telefoon de door jouw provider gebruikte banden ondersteund. Wat 5G betreft is het nog niet volledig duidelijk welke banden door iedere provider ondersteund zullen worden. Da's dus nog even een kwestie van afwachten.

Een laatste punt om rekening mee te houden zijn de garantie en reparatiemogelijkheden. Voor zover ik weet biedt Xiaomi 2 jaar garantie op de telefoons die in Europa worden uitgebracht. Of dit ook geldt voor de toestellen die zij enkel in China uitbrengen betwijfel ik. Het kan ook lastiger zijn om een partij te vinden die jouw telefoon bij problemen kan repareren, simpelweg omdat het verkrijgen van de nodige onderdelen wellicht lastiger is.

[ Voor 1% gewijzigd door UntoldStories op 19-08-2020 11:04 . Reden: Gecorrigeerd n.a.v. reactie ChinaGeek. Thnx! ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
UntoldStories schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:36:
Het verschil zal hem qua software-ervaring voornamelijk zitten in de aanwezigheid van voorgeïnstalleerde applicaties ('bloatware') en de hoeveelheid advertenties in MIUI. Die zijn namelijk fors sterker aanwezig in hun Chinese toestellen dan in smartphones voor de internationale markt. Updates kun je gewoon OTA binnenhalen, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Check wel even of alle Google services (GAPPS) te installeren zijn. Deze kunnen bij sommige telefoons uit China 'out of the box' nog wel eens ontbreken namelijk.

Wat connectiviteit betreft; dat is volledig afhankelijk van jouw mobiele provider. Op websites als Kimovil kun je checken welke banden ondersteund worden voor 3-, 4- en 5G om erachter te komen hoe het zit met de netwerkcompatibiliteit van verschillende Nederlandse providers. Wat mij in het geval van de Mi 10 Ultra opvalt is dat band B20 (800) voor 4G ontbreekt. Dat hoeft niet altijd problematisch te zijn; Vodafone maakt bijvoorbeeld geen gebruik van deze band. Controleer dus even of deze telefoon de door jouw provider gebruikte banden ondersteund. Wat 5G betreft is het nog niet volledig duidelijk welke banden door iedere provider ondersteund zullen worden. Da's dus nog even een kwestie van afwachten.

Een laatste punt om rekening mee te houden zijn de garantie en reparatiemogelijkheden. Voor zover ik weet biedt Xiaomi 2 jaar garantie op de telefoons die in Europa worden uitgebracht. Of dit ook geldt voor de toestellen die zij enkel in China uitbrengen betwijfel ik. Het kan ook lastiger zijn om een partij te vinden die jouw telefoon bij problemen kan repareren, simpelweg omdat het verkrijgen van de nodige onderdelen wellicht lastiger is.
toon volledige bericht
Vodafone maakt wel gebruik van B20. T-Mobile niet.

Als je hem via AliExpress koopt, krijg je tegenwoordig een jaar garantie via Allianz. Ik heb er nooit gebruik van gemaakt, dus ik weet niet of het goed werkt, maar het biedt iig enige zekerheid.
Verder kun je het toestel voorzien van een Xiaomi.EU rom. Dat is een custom ROM gebaseerd op de Chinese ROMs, maar dan ontdaan van troep en Chinese shit.
Dan krijg je ook keurig je updates via OTA en heb je een prima werkend toestel voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

op kimovil.com staat een handige band-checker waar je je NL provider kan kiezen en precies kan zien wat er wel en neit gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Dank allen! Qua garantie zit er inderdaad 1 jaar op ipv 2 dus dat is wel wat minder maar te overzien. Ik las her en der dat er ook grote kans is dat er wel een eu rom zal komen maar als deze niet komt is het wel erg matig. Misschien moet ik toch nog maar even afwachten tot hij iets langer uit is en er meer beschikbaar is. Ik ga ook zeker even op kimovil kijken, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Soundcrusher schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:34:
Dank allen! Qua garantie zit er inderdaad 1 jaar op ipv 2 dus dat is wel wat minder maar te overzien. Ik las her en der dat er ook grote kans is dat er wel een eu rom zal komen maar als deze niet komt is het wel erg matig. Misschien moet ik toch nog maar even afwachten tot hij iets langer uit is en er meer beschikbaar is. Ik ga ook zeker even op kimovil kijken, dank!
Er komt altijd een xiaomi.eu rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
ChinaGeek schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:03:
[...]

Er komt altijd een xiaomi.eu rom.
Hmm dan wordt het wel weer verleidelijk. Al is die maar 100 euro goedkoper dan de s20 ultra (uitgaand van het laagste bedrag waarvoor ik hem gezien heb). Maar goed, op papier ziubde Xiaomi op bijna alle fronten beter moeten zijn. Alleen geen officiele eu telefoon en garantie

• Soundcrusher
Ik heb toch nog een vraagje, ik ben bijna zover om hem toch te bestellen. Het feit dat Band20 niet ondersteund wordt is kut gezien ik Tele2 heb maar als dit echt drama is kan ik altijd nog naar Tmobilr overstappen waar alle bands ondersteund worden. Nu is mijn laatste dingetje, heeft een van jullie enig idee of mijn bank apps zullen werken op deze telefoon zonder global rom. Dus kan ik Tikkie en mijn eigen bank app gebruiken? Ik lees her en der wat verhalen dat Google Pay niet werkt en kan verder niets vinden dus ben benieuwd. Dat is wel een belangrijk punt namelijk. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

• ChinaGeek
Soundcrusher schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:02:
Ik heb toch nog een vraagje, ik ben bijna zover om hem toch te bestellen. Het feit dat Band20 niet ondersteund wordt is kut gezien ik Tele2 heb maar als dit echt drama is kan ik altijd nog naar Tmobilr overstappen waar alle bands ondersteund worden. Nu is mijn laatste dingetje, heeft een van jullie enig idee of mijn bank apps zullen werken op deze telefoon zonder global rom. Dus kan ik Tikkie en mijn eigen bank app gebruiken? Ik lees her en der wat verhalen dat Google Pay niet werkt en kan verder niets vinden dus ben benieuwd. Dat is wel een belangrijk punt namelijk. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Je eigen bank app en tikkie werken gewoon ja.

• Soundcrusher
ChinaGeek schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:05:
[...]

Je eigen bank app en tikkie werken gewoon ja.
Ah super chill! Thanks voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 15:01
Herkenbaar, ik twijfel ook deze telefoon in China te bestellen. Houd wel rekening met evt douane kosten. Ik hoop dat er over een tijdje exemplaren vanuit EU worden verzonden, dan heb je dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soundcrusher schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:02:
Ja, werkt prima! Ik heb ook heel lang op een China model van Xiaomi gewerkt.

Nu heb ik een Global Mi 9 omdat de B20 precies is wat er in Finland veel gebruikt wordt (ivm zeer lage bevolkingsdichtheid, je vind B20 eigenlijk alleen in buitengebieden vanwege het langere bereik van de 800mhz band)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb de telefoon op 14 augustus ge-preorderd via Trading Shenzen, en gisteren is die aangekomen. Van tevoren heb ik me verdiept in die B20 problematiek. Ik heb wel Vodafone, en in de buitengebieden wordt die veel gebruikt, dus daar zal mijn 4G niet (goed) werken. Maar ik woon en werk in de randstad, dus durf het avontuur wel aan. Er zijn eerder Qualcomm tools verschenen om banden die in software zijn uitgezet te activeren, maar naar ik begrijp werken die niet (meer), en is het succes ook afhankelijk van de chips op het moederbord. Ook al ondersteunt het modem (X55) zo'n beetje alle frequenties, daarmee ben je er kennelijk nog niet. Enfin, een mooie software-hack om B20 alsnog aan te zetten kan op hardware problemen stuiten, dus is niet iets om op te rekenen.

Gisteren toestel aangesloten en simkaart erin geduwd. Maakt meteen prima verbinding op 4G+ met Vodafone, waar mijn Samsung S7 daar thuis meer moeite mee had. In huis download snelheid van rond de 70mb/s (prima dus). Via wifi bijna 400mb/s. VoLTE aangezet, belkwaliteit is uitstekend. VoWifi aangezet maar werkt vooralsnog niet.

De webshop had Google Play al voorgeïnstalleerd en het systeem op Engels gezet, dat scheelt. Kwam in het begin nog wel af en toe Chinese bloatware zooi tegen, heb die uitgezet/weggewerkt. Het laten synchroniseren van Google contacts was wel even puzzelen met de instellingen van de app, maar werkt nu ook. De laatste versie van Google Play Services heb ik nog niet aan de praat gekregen, waardoor de CoronaMelder app niet werkt. Dat is eigenlijk het enige nu, alle andere apps van banken, Digid enz werken prima. Door systeem instelling op Engels schakelen alle apps daar automatisch naar over, sommige apps kun je handmatig op NL zetten. De mengelmoes die daardoor ontstaat vind ik niet erg, maar dat moet je wel liggen.

De camera's zijn fantastisch, maar dat lees je overal op internet dus zal geen verrassing zijn. Wel zit er vertraging tussen indrukken knop en nemen foto, dat was ik niet meer gewend en is voor verbetering vatbaar. Telefoon is lekker snel en het scherm geweldig en supervloeiend op 120Hz, had niet verwacht dat dat zo lekker zou zijn. Face unlock vind ik heel erg snel, fingerprint ook en de animaties van MIUI zijn schitterend. Al met al een top telefoon wat mij betreft.

Ik vermoed dat het wel de moeite waard is om op een EU rom over te schakelen zodra die er komt. Heb daarom alvast de bootloader unlock aangevraagd, moet 168 uur wachten, dus dat kan pas over een week. Geeft niet, want de rom is er nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:17
ewoon je in NL of BE?
hij mist oa band 20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
99ruud99 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:40:
ewoon je in NL of BE?
hij mist oa band 20.
Je moet beter lezen, kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
NL dus. De telefoon mist band 20, ik (nog) niet echt. Mocht dat een probleem worden, dan kan ik altijd op T-mobile overstappen. Bij roaming natuurlijk wel jammer, maar goed, in deze tijd kom ik toch nauwelijks ergens :)

• Appelsap
  • Niet online
Kleine update: de vertraging in de camera app komt door de automatische HDR instelling. Heb verschillende versies van gcam uitgeprobeerd, daarin is het met HDR aan nog veel erger. Met HDR uit maakt het toestel nagenoeg instant foto's. Het verschil in kwaliteit (met en zonder HDR) moet ik nog verder onderzoeken, dus moeilijk daar nu al een advies over te geven. Gcam is overigens nog niet echt een alternatief, omdat de uitgebreide zoom opties nu nog ontbreken en de verschillende camera's niet goed gebruikt worden.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit inmiddels een vergaarbak is geworden aan ervaringen, heb ik de titel gewijzigd en er een discussie topic van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Appelsap schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:38:
Heb de telefoon op 14 augustus ge-preorderd via Trading Shenzen, en gisteren is die aangekomen. Van tevoren heb ik me verdiept in die B20 problematiek. Ik heb wel Vodafone, en in de buitengebieden wordt die veel gebruikt, dus daar zal mijn 4G niet (goed) werken. Maar ik woon en werk in de randstad, dus durf het avontuur wel aan. Er zijn eerder Qualcomm tools verschenen om banden die in software zijn uitgezet te activeren, maar naar ik begrijp werken die niet (meer), en is het succes ook afhankelijk van de chips op het moederbord. Ook al ondersteunt het modem (X55) zo'n beetje alle frequenties, daarmee ben je er kennelijk nog niet. Enfin, een mooie software-hack om B20 alsnog aan te zetten kan op hardware problemen stuiten, dus is niet iets om op te rekenen.

Gisteren toestel aangesloten en simkaart erin geduwd. Maakt meteen prima verbinding op 4G+ met Vodafone, waar mijn Samsung S7 daar thuis meer moeite mee had. In huis download snelheid van rond de 70mb/s (prima dus). Via wifi bijna 400mb/s. VoLTE aangezet, belkwaliteit is uitstekend. VoWifi aangezet maar werkt vooralsnog niet.

De webshop had Google Play al voorgeïnstalleerd en het systeem op Engels gezet, dat scheelt. Kwam in het begin nog wel af en toe Chinese bloatware zooi tegen, heb die uitgezet/weggewerkt. Het laten synchroniseren van Google contacts was wel even puzzelen met de instellingen van de app, maar werkt nu ook. De laatste versie van Google Play Services heb ik nog niet aan de praat gekregen, waardoor de CoronaMelder app niet werkt. Dat is eigenlijk het enige nu, alle andere apps van banken, Digid enz werken prima. Door systeem instelling op Engels schakelen alle apps daar automatisch naar over, sommige apps kun je handmatig op NL zetten. De mengelmoes die daardoor ontstaat vind ik niet erg, maar dat moet je wel liggen.

De camera's zijn fantastisch, maar dat lees je overal op internet dus zal geen verrassing zijn. Wel zit er vertraging tussen indrukken knop en nemen foto, dat was ik niet meer gewend en is voor verbetering vatbaar. Telefoon is lekker snel en het scherm geweldig en supervloeiend op 120Hz, had niet verwacht dat dat zo lekker zou zijn. Face unlock vind ik heel erg snel, fingerprint ook en de animaties van MIUI zijn schitterend. Al met al een top telefoon wat mij betreft.

Ik vermoed dat het wel de moeite waard is om op een EU rom over te schakelen zodra die er komt. Heb daarom alvast de bootloader unlock aangevraagd, moet 168 uur wachten, dus dat kan pas over een week. Geeft niet, want de rom is er nog niet :)
toon volledige bericht
Awesome, ik heb hem een kleine week geleden ook besteld op TradingShenzhen. Hij is eergisteren volgens de tracking uit China vertrokken dus ben benieuwd hoe lang het nog duurt. Hoe lang duurde het ongeveer vanaf verzending tot aan ontvangen bij jou? En jij nog problemen gehad met de douane of klopt hun global priority belofte?

Ik heb vooralsnog Tele2 dus ben benieuwd hoe de verbinding daarbij is. En anders stap ik over naar Ben, dat is nog goedkoper ook en die ondersteunt wel alle banden

Ik heb ergens al wel een eu rom gevonden maar het schijnt dat als je die met Windows installeert er problemen blijven en het niet werkt. Naar wat ik begrijp is dat probleem er niet met Linux of Mac. Kun je de telefoon wel blijven gebruiken die 168 uur? En ik neem aan dat dat je dat moet doen om een EU rom te kunnen installeren?

*edit* hierbij het topic over de eu rom
https://xiaomi.eu/communi...-xiaomi-mi10-ultra.57259/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
18/8 ingepakt en aangeboden voor verzending, werd op 31/8 door PostNL bezorgd:

2020-08-31 14:38The item has been delivered successfully
2020-08-31 08:15The item is out for delivery
2020-08-30 19:38The item is at the local sorting centre
2020-08-27 12:12The item has been processed in the country of destination
2020-08-27 06:38The item has arrived in the country of destination
2020-08-26 17:39Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
2020-08-24 03:33The item is ready for shipment
2020-08-21 08:47The item is pre - advised
2020-08-21 08:41Last mile=> Destination country post, number *************
2020-08-21 06:41Departed from Yanwen Facility
2020-08-19 22:23Process completed in Yanwen Facility
2020-08-19 16:15Picked up

(eerste keer dat ik een tabel maak hier)
De Global Priority belofte klopte helemaal :)

Ik heb de telefoon meteen na ontvangst opgeladen - dat ging razendsnel :D - aangezet en aangemeld voor de unlock. Daarvoor moet je eerst een MIUI account aanmaken en je telefoon daarin zetten, dan in fastboot opstarten en de MIUI unlock software openen. Die checkt de telefoon en je account, en vertelt je dan dat je 168 uur moet wachten. Vanmorgen stond de countdown teller op 6 uur, dus vanmiddag kan het eindelijk gebeuren.

In de tussentijd kun je de telefoon gewoon gebruiken. Dat doe ik nu ook. Je komt wel zo nu en dan het nodige Chinees tegen, zoals in de MI-store die ingebouwd zit e.d.. Ik had de optie aangezet: 'lees het weerbericht voor als de wekker tussen 04 en 10 u afgaat'. Had me niet gerealiseerd dat het een Chinese ROM is, dus toen de wekker ging, ging het toestel gezellig Chinees tegen me lullen 8)7 _O-

Ik volg de topics op xiaomi.eu en op xda over de custom rom op de voet. Er is een custom EU multi language rom gemaakt op basis van de MIUI 12, waar alle Chinese meuk uitgehaald is en Google Apps standaard erop staat. Lees inderdaad dat het met Windows installeren op een probleem stuit, waarbij na het flashen de telefoon in fastboot blijft hangen. Flashen met Linux schijnt wel in één keer goed te gaan, dat gaat mij hier niet lukken. Ik lees op xda dat het in Windows waarschijnlijk een fastboot.exe probleem is, en dat het opnieuw flashen van alleen super.img met een andere versie van fastboot het probleem oplost. Zie hier. Ergo: in Windows lukt het met wat kunst en vliegwerk nu ook.

Helaas moet ik vanmiddag op pad - mijn neefje is jarig - dus zal het unlocken en flashen tot vanavond moeten wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Appelsap schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:22:
18/8 ingepakt en aangeboden voor verzending, werd op 31/8 door PostNL bezorgd:

2020-08-31 14:38The item has been delivered successfully
2020-08-31 08:15The item is out for delivery
2020-08-30 19:38The item is at the local sorting centre
2020-08-27 12:12The item has been processed in the country of destination
2020-08-27 06:38The item has arrived in the country of destination
2020-08-26 17:39Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
2020-08-24 03:33The item is ready for shipment
2020-08-21 08:47The item is pre - advised
2020-08-21 08:41Last mile=> Destination country post, number *************
2020-08-21 06:41Departed from Yanwen Facility
2020-08-19 22:23Process completed in Yanwen Facility
2020-08-19 16:15Picked up

(eerste keer dat ik een tabel maak hier)
De Global Priority belofte klopte helemaal :)

Ik heb de telefoon meteen na ontvangst opgeladen - dat ging razendsnel :D - aangezet en aangemeld voor de unlock. Daarvoor moet je eerst een MIUI account aanmaken en je telefoon daarin zetten, dan in fastboot opstarten en de MIUI unlock software openen. Die checkt de telefoon en je account, en vertelt je dan dat je 168 uur moet wachten. Vanmorgen stond de countdown teller op 6 uur, dus vanmiddag kan het eindelijk gebeuren.

In de tussentijd kun je de telefoon gewoon gebruiken. Dat doe ik nu ook. Je komt wel zo nu en dan het nodige Chinees tegen, zoals in de MI-store die ingebouwd zit e.d.. Ik had de optie aangezet: 'lees het weerbericht voor als de wekker tussen 04 en 10 u afgaat'. Had me niet gerealiseerd dat het een Chinese ROM is, dus toen de wekker ging, ging het toestel gezellig Chinees tegen me lullen 8)7 _O-

Ik volg de topics op xiaomi.eu en op xda over de custom rom op de voet. Er is een custom EU multi language rom gemaakt op basis van de MIUI 12, waar alle Chinese meuk uitgehaald is en Google Apps standaard erop staat. Lees inderdaad dat het met Windows installeren op een probleem stuit, waarbij na het flashen de telefoon in fastboot blijft hangen. Flashen met Linux schijnt wel in één keer goed te gaan, dat gaat mij hier niet lukken. Ik lees op xda dat het in Windows waarschijnlijk een fastboot.exe probleem is, en dat het opnieuw flashen van alleen super.img met een andere versie van fastboot het probleem oplost. Zie hier. Ergo: in Windows lukt het met wat kunst en vliegwerk nu ook.

Helaas moet ik vanmiddag op pad - mijn neefje is jarig - dus zal het unlocken en flashen tot vanavond moeten wachten :'(
toon volledige bericht
Ah top, ik ben benieuwd. Mijn telefoon in nu in customs clearing in Amsterdam. Mijn last mile carrier is echter DHL ipv PostNL dus ben benieuwd of daar dan nog verschil in zit!

En goed om te weten, dan ga ik als ik hem heb ook meteen vast unlocken en wachten. Ik ben benieuwd of en vooral ook hoe de EU rom bij jou gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Dikke kans dat het bij jou nu snel gaat, want bij mij zat er net (helaas) een weekend tussen (29/30 aug).

Als ik de rom aan de praat krijg, of liever gezegd hopelijk zodra ik de rom aan de praat heb zal ik hier plaatsen hoe ik dat gedaan heb en wat mijn ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Appelsap schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:43:
Dikke kans dat het bij jou nu snel gaat, want bij mij zat er net (helaas) een weekend tussen (29/30 aug).

Als ik de rom aan de praat krijg, of liever gezegd hopelijk zodra ik de rom aan de praat heb zal ik hier plaatsen hoe ik dat gedaan heb en wat mijn ervaringen zijn.
Super, ik ben benieuwd! Ik ben nog nooit met Roms of dit soort projecten bezig geweest en heb er 0 verstand van maar durf het wel aan haha. Een goede handleiding zal ik echter wel nodig hebben :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Het werkt! *O* _/-\o_

Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee, maar wel met dank aan de geweldige rom bakkers van de xiaomi.eu community en wat hulp van de eerste testers. Hier is wat ik gedaan heb, stap voor stap, om het makkelijk te maken:

1. Maak op het toestel een MIUI account aan en koppel daar je telefoon aan. Ik weet niet zeker of het noodzakelijk is, maar het maakte het voor mij wel makkelijker.
2. zet de mi ultra aan, ga naar instellingen --> my device --> all specs --> MIUI version en klik achter elkaar vaak op de MIUI versie. Dan verschijnt dat je developer bent, en staan deze opties aan.
3. Ga terug naar het hoofdmenu van de instelllingen --> additional settings --> developer options --> en zet daar OEM ontgrendeling aan en USB debugging.
4. Zet de mobiel uit, start hem opnieuw op met power + volume down ingedrukt, en houd vol down ingedrukt totdat het fastboot scherm verschijnt. Sluit aan op je PC met de bijgeleverde USB kabel
5. Start het unlock programma van MIUI op, dat vind je hier: https://en.miui.com/unlock/
6. Als het goed is herkent hij je MIUI account, log daar anders op in. Klik op unlock en akkoord enz - je krijgt veel waarschuwingen dat bij een unlock alle data verloren gaat, dat is ook zo, maar nu nog even niet - totdat het programma het apparaat gaat controleren en unlocken. Dan krijg je een melding dat unlocken nog niet kan, en pas over 168 uur mogelijk is. Er gebeurt niets. Koppel de telefoon los en met power + vol up indrukken kun je de telefoon herstarten en voorlopig gebruiken.

7. Het moeilijkste: wacht precies een hele week, tot op de minuut. Het leukste daarvan: spelen met je nieuwe telefoon, driekwart Engels en hier en daar nog wat Chinees :)
Mocht je chinese menu's tegenkomen die moeilijk te ontcijferen zijn, download dan op een andere smartphone Google Translate, die kan met de camera het Chinees voor je ontcijferen, weet je welke knoppen je in moet drukken ;)

8. Na een week alles wat je wilt bewaren van de telefoon halen en de telefoon weer in fastboot zetten (eerst uit, dan met power+voldown naar fastboot) en koppelen aan je PC. Unlock tool van Xiaomi opstarten en opnieuw unlock kiezen. Nu doet ie het wel - gaat heel snel. Telefoon start opnieuw op, nu met een klein open slotje op het opstartscherm, en je komt in het originele Chinese opstartmenu. Boeit niet, telefoon kan uit.
9. Weer opstarten in fastboot en koppelen aan je PC.
10. Download het rom van xiaomi.eu - ik heb deze gebruikt, maar over een week zal er wel een nieuwe weekly build zijn, dus houd https://xiaomi.eu/community/ in de gaten. Zet de folder met alle bestanden op je bureaublad - of ergens anders waar je er makkelijk bij kan.
-- als je in Windows wilt flashen EN als het fastboot probleem over een week niet is opgelost, moet je die zelf nog vervangen. Onwaarschijnlijk, maar toch, gebruik dan stappen 11 en 12. Is het fastboot probleem opgelost, sla 11 en 12 dan over.
11. Download Miflash van https://www.xiaomiflash.com/
12. Kopieer de fastboot.exe uit de folder van MiFlash (MiFlash\Source\ThirdParty\Mi) naar de folder van de .eu rom (\platform-tools-windows)
--
13. Start de eerste flash met de windows_fastboot_first_install_with_data_format.bat in Windows, of een van de andere OS scripts (Mac / Linux). Wacht tot het script zegt dat ie klaar is. De telefoon start opnieuw op, meerdere keren.
14. Mocht de telefoon in een bootloop zitten, dan kun je die met power+vol up - en vol up ingedrukt houden tijdens het opstarten - in een modus krijgen waarbij je de data kan wipen. Ik heb dat voor alle zekerheid gedaan. Hiervoor heb je wel Google Translate nodig, want die menus zijn in het Chinees.
15. Als het goed is heb je daarna een mooie schone multilanguage versie die NL ondersteunt, met goed werkende Google Services en Apps. :)

Ik heb inmiddels de meeste van mijn apps er weer op staan, en alles werkt prima. Synchronisatie van mijn Google contacten gaat nu in een keer foutloos, idem bij Whatsapp, de bank apps en DigiD werken probleemloos, zelfs de CoronaMelder app doet het nu zonder moeite. Alles is in goed Nederlands, toch ook wel heel fijn, geen gekke Chinese toestanden meer.

Heb vandaag - voor het unlocken overigens, twee uur in de auto gezeten en had maar op één moment dat het toestel een EDGE verbinding aangaf, rest van de reis was het 4G+ met vier tot vijf streepjes verbinding. Google navigeerde prima, download was uitstekend, dus heb nog weinig gemerkt van de missende B20 band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Appelsap schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:38:
Het werkt! *O* _/-\o_

Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee, maar wel met dank aan de geweldige rom bakkers van de xiaomi.eu community en wat hulp van de eerste testers. Hier is wat ik gedaan heb, stap voor stap, om het makkelijk te maken:

1. Maak op het toestel een MIUI account aan en koppel daar je telefoon aan. Ik weet niet zeker of het noodzakelijk is, maar het maakte het voor mij wel makkelijker.
2. zet de mi ultra aan, ga naar instellingen --> my device --> all specs --> MIUI version en klik achter elkaar vaak op de MIUI versie. Dan verschijnt dat je developer bent, en staan deze opties aan.
3. Ga terug naar het hoofdmenu van de instelllingen --> additional settings --> developer options --> en zet daar OEM ontgrendeling aan en USB debugging.
4. Zet de mobiel uit, start hem opnieuw op met power + volume down ingedrukt, en houd vol down ingedrukt totdat het fastboot scherm verschijnt. Sluit aan op je PC met de bijgeleverde USB kabel
5. Start het unlock programma van MIUI op, dat vind je hier: https://en.miui.com/unlock/
6. Als het goed is herkent hij je MIUI account, log daar anders op in. Klik op unlock en akkoord enz - je krijgt veel waarschuwingen dat bij een unlock alle data verloren gaat, dat is ook zo, maar nu nog even niet - totdat het programma het apparaat gaat controleren en unlocken. Dan krijg je een melding dat unlocken nog niet kan, en pas over 168 uur mogelijk is. Er gebeurt niets. Koppel de telefoon los en met power + vol up indrukken kun je de telefoon herstarten en voorlopig gebruiken.

7. Het moeilijkste: wacht precies een hele week, tot op de minuut. Het leukste daarvan: spelen met je nieuwe telefoon, driekwart Engels en hier en daar nog wat Chinees :)
Mocht je chinese menu's tegenkomen die moeilijk te ontcijferen zijn, download dan op een andere smartphone Google Translate, die kan met de camera het Chinees voor je ontcijferen, weet je welke knoppen je in moet drukken ;)

8. Na een week alles wat je wilt bewaren van de telefoon halen en de telefoon weer in fastboot zetten (eerst uit, dan met power+voldown naar fastboot) en koppelen aan je PC. Unlock tool van Xiaomi opstarten en opnieuw unlock kiezen. Nu doet ie het wel - gaat heel snel. Telefoon start opnieuw op, nu met een klein open slotje op het opstartscherm, en je komt in het originele Chinese opstartmenu. Boeit niet, telefoon kan uit.
9. Weer opstarten in fastboot en koppelen aan je PC.
10. Download het rom van xiaomi.eu - ik heb deze gebruikt, maar over een week zal er wel een nieuwe weekly build zijn, dus houd https://xiaomi.eu/community/ in de gaten. Zet de folder met alle bestanden op je bureaublad - of ergens anders waar je er makkelijk bij kan.
-- als je in Windows wilt flashen EN als het fastboot probleem over een week niet is opgelost, moet je die zelf nog vervangen. Onwaarschijnlijk, maar toch, gebruik dan stappen 11 en 12. Is het fastboot probleem opgelost, sla 11 en 12 dan over.
11. Download Miflash van https://www.xiaomiflash.com/
12. Kopieer de fastboot.exe uit de folder van MiFlash (MiFlash\Source\ThirdParty\Mi) naar de folder van de .eu rom (\platform-tools-windows)
--
13. Start de eerste flash met de windows_fastboot_first_install_with_data_format.bat in Windows, of een van de andere OS scripts (Mac / Linux). Wacht tot het script zegt dat ie klaar is. De telefoon start opnieuw op, meerdere keren.
14. Mocht de telefoon in een bootloop zitten, dan kun je die met power+vol up - en vol up ingedrukt houden tijdens het opstarten - in een modus krijgen waarbij je de data kan wipen. Ik heb dat voor alle zekerheid gedaan. Hiervoor heb je wel Google Translate nodig, want die menus zijn in het Chinees.
15. Als het goed is heb je daarna een mooie schone multilanguage versie die NL ondersteunt, met goed werkende Google Services en Apps. :)

Ik heb inmiddels de meeste van mijn apps er weer op staan, en alles werkt prima. Synchronisatie van mijn Google contacten gaat nu in een keer foutloos, idem bij Whatsapp, de bank apps en DigiD werken probleemloos, zelfs de CoronaMelder app doet het nu zonder moeite. Alles is in goed Nederlands, toch ook wel heel fijn, geen gekke Chinese toestanden meer.

Heb vandaag - voor het unlocken overigens, twee uur in de auto gezeten en had maar op één moment dat het toestel een EDGE verbinding aangaf, rest van de reis was het 4G+ met vier tot vijf streepjes verbinding. Google navigeerde prima, download was uitstekend, dus heb nog weinig gemerkt van de missende B20 band.
toon volledige bericht
Wat ben jij een gigantische held! Mooie en duidelijke beschrijving. Ik kan niet wachten tot ik hem nu binnen heb haha. Hij ligt vooralsnog helaas nog bij de Douane.
Het hoesje wat ik ervoor besteld heb via aliexpress wordt wel al geleverd vandaag dus die is er al eerder haha.

Je schrijft ook dat er vaak wekelijks een update is, doet hij dit dan automatisch of moet je dat wekelijks via dat programma op de pc moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
De wekelijkse builds worden ook als OTA (over the air) update aangeboden. In de ROM zit een functie om ze te downloaden naar het apparaat. Je zou dan via een recovery image deze kunnen installeren. Dan moet je wel iets als twrp kunnen installeren. Er is nu nog geen goede versie van, dus voorlopig worden de updates voor de .eu rom via xiaomi.eu als fastboot aangeleverd: via de PC installeren dus. Dat kan overigens wel als update op deze rom, dus zonder verlies van data.

Zodra er een goede versie van twrp is kun je die erop zetten en dan via het recovery menu de OTA updates installeren, vanaf het apparaat zelf. Best wel netjes.

Zorg overigens bij elke flash dat je batterij goed opgeladen is!

EDIT: nog een tip: het toestel ondersteunt VoWIFI en VoLTE. Daar zit een 'carrier-check' op, die je kunt uitzetten, zodat het in principe bij elke provider zou moeten werken. Je kunt die check eenvoudig uitzetten door het volgende in de 'dialer' (de telefoonfunctie) in te toetsen:

voor VoLTE : *#*#86583#*#*
voor VoWiFi/WLAN : *#*#869434#*#*

Voor zover ik kan zien werkt VoLTE bij mij nu gewoon. VoWIFI zou het moeten doen, behalve dat Vodafone het in NL zo geregeld heeft dat het out-of-the-box sowieso niet werkt. Geen idee waarom eigenlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Appelsap op 08-09-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
In de DHL app staat dat hij morgen bezorgd wordt! Nog even volhouden dus haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundcrusher
Hij is binnen en ingesteld, nu de 168 uur wachten. Als ik mijn mobiel nu aan zet heeft hij bovenin 5G aan. Dit lijkt mij met mijn Tele2 account niet te kloppen. Wat geeft hij bij jou aan @Appelsap ?

Het chinees her en der is nog wel even lastig haha. Zo maar eens kijken of ik de bloatware verminderd krijg

*edit* Ik kan de playstore niet opstarten, hij geeft een foutmelding met de google servers aan..

[ Voor 13% gewijzigd door Soundcrusher op 09-09-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Soundcrusher schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:39:
Hij is binnen en ingesteld, nu de 168 uur wachten. Als ik mijn mobiel nu aan zet heeft hij bovenin 5G aan. Dit lijkt mij met mijn Tele2 account niet te kloppen. Wat geeft hij bij jou aan @Appelsap ?

Het chinees her en der is nog wel even lastig haha. Zo maar eens kijken of ik de bloatware verminderd krijg

*edit* Ik kan de playstore niet opstarten, hij geeft een foutmelding met de google servers aan..
Je hebt hem wel al geactiveerd?
The Mi 10 Ultra doesn’t ship with the Google Play Store activated. To get the Google Play Store to work, I had to enable it in the GetApps app. I searched for the app and hit the update button. From there, the Play Store app appeared on the home screen and I was able to use the device as I would any other Google Play-enabled phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
ChinaGeek schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:46:
[...]

Je hebt hem wel al geactiveerd?

[...]
Ja hij is door Trading Shenzhen al op de telefoon gezet, updaten kan ook niet. Ik krijg bij het openen van google play de sign in knop te zien en als ik hierop klikt denkt hij even na en geeft een communicatieprobleem met de google servers aan

*edit*, hij doet het! Bij de system settings en dan accounts moesten de Basic Google services aangezet worden

[ Voor 11% gewijzigd door Soundcrusher op 09-09-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hm, de play store werkte bij mij wel OOTB. Google play services dan weer niet, althans niet optimaal, maar dit terzijde.

Wat ik zou doen is een wipe en zelf opnieuw beginnen. Heb ik ook een keer gedaan, is goed te doen - zorg wel dat je een smartphone met Google Translate in de buurt hebt :)
Uitzetten, power+volume up indrukken totdat het Emergency Recovery Menu verschijnt. Navigeren in dat menu doe je met de volumeknoppen, power is bevestigen. Tweede optie is data-wipe, power om akkoord te geven. Na de wipe start het apparaat helemaal schoon op - in het Chinees :)
Je kunt bij het instellen vrij snel uit een aantal versies Chinees kiezen, en Engels. Als je Engels kiest wordt het daarna makkelijker. Na het schoon opstarten open je de Mi store app. Dan is weer alles in het Chinees, maar kun je zoeken op Google Services en Google Play. Die installeren en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Ja het werkt nu gelukkig wel! Ik denk dat ik wat lastig ga doen en hem een week in de doos bewaar tot de 168 uut voorbij zijn. Ik kan de mobiel nu helemaal naar mijn wensen gaan indelen en installeren maar dat wordt dan volgende week allemaal weer verwijderd en moet het opnieuw.

Kan ik ergens een countdown timer zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Soundcrusher schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:36:
Kan ik ergens een countdown timer zien?
Geen idee, ik heb na een paar dagen het unlock proces opnieuw opgestart, en dan krijg je te zien hoeveel uur je nog moet wachten.

EDIT: Gefeliciteerd met je telefoon, en succes met het wegleggen. Dat is mij niet gelukt. Het overzetten van alle apps was even werk, maar ach, goede oefening en ik kon niet wachten met ermee aan de slag te gaan. Prachtige foto's, alleen al daarom nu al de moeite waard. :)

EDIT2: oh ja, je vroeg of ik 5G zie. Nee, bij mij staat alleen 4G+, geen 5G.

[ Voor 73% gewijzigd door Appelsap op 09-09-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Appelsap schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:37:
[...]

EDIT2: oh ja, je vroeg of ik 5G zie. Nee, bij mij staat alleen 4G+, geen 5G.
Hmm dat is gek, ik heb eerder ook iets gelezen over volgens mij de Poco F2 pro of een andere chinese telefoon die ook 5G aangeeft terwijl dit er niet is, misschien dat dit hier nu ook speelt. Het internet was echter wel erg snel maar Tele2 heeft nog geen 5G. Kan ik op een bepaalde manier checken op welke band ik zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soundcrusher schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:18:
[...]

Hmm dat is gek, ik heb eerder ook iets gelezen over volgens mij de Poco F2 pro of een andere chinese telefoon die ook 5G aangeeft terwijl dit er niet is, misschien dat dit hier nu ook speelt. Het internet was echter wel erg snel maar Tele2 heeft nog geen 5G. Kan ik op een bepaalde manier checken op welke band ik zit?
Daar zijn apps voor maar je kan natuurlijk ook gewoon even met Speedtest checken hoe snel het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:20:
[...]

Daar zijn apps voor maar je kan natuurlijk ook gewoon even met Speedtest checken hoe snel het echt is.
Ik zit binnen in huis op 32.6mbps download en 4.61mbps upload. Het zal buiten nog wel iets hoger zijn maar dat kan ik later pas een keer testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soundcrusher schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:09:
[...]

Ik zit binnen in huis op 32.6mbps download en 4.61mbps upload. Het zal buiten nog wel iets hoger zijn maar dat kan ik later pas een keer testen
Lijkt me duidelijk, 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Zeker! Ook dezelfde snelheden als op mijn oude mobiel dus die 5G aanduiding klopt iig niet

• Appelsap
  • Niet online
Ik vermoed dat dit toestel alleen 5G aangeeft als het daadwerkelijk met één van de 5G frequenties verbinding maakt, zoals 3,5Ghz. Die heeft geen enkele telco in NL al aangelegd, de veiling voor die frequentie is ook pas begin 2022.

Edit: nog even nagelezen op tweakers hoe het ook al weer zit met die frequenties: zie hier.

[ Voor 40% gewijzigd door Appelsap op 10-09-2020 10:36 ]

• Ethereum
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2024
Hallo,

Ik heb alle benodigde stappen doorlopen.
Maar ik loop vast bij de zip op de MI10 te zetten. De zip is gedownload voor de Xiaomi EU rom.

Deze :

https://sourceforge.net/p...KCNXM_v12-10.zip/download

En als ik de zip uit wil pakken staat het path naar de Mi10 er niet bij ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JrNXoiS.png

Maar als ik naar mijn verkenner ga zie ik hem wel en is hij te benaderen? 8)7

Hoe krijg ik die ROM er nu op dan? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
De download waar je naar linkt is voor een andere telefoon, dus dat gaat niet werken. Probeer deze:
xiaomi.eu_multi_MI10Ultra_20.9.3_v12-10-fastboot.zip

Als je die uitpakt op je PC krijg je een folder met alle benodigde spullen erin. Je moet alleen wel de fastboot.exe verwisselen. Download deze en vervang de fastboot.exe uit de platform-tools-windows folder. Start de telefoon in fastboot (power+voldown) en koppel aan je PC. Run het script "windows_fastboot_first_install_with_data_format.bat".

Mocht de telefoon na het opnieuw opstarten in een boot-loop komen, dan in recovery-mode zetten (power+volup) en een clear-data doen. Daarna werkt ie als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
@Appelsap ik kan vanuit de playstore google Chrome niet installeren. Als ik op install klikt gebeurt er niks. De Chrome beta kan ik wel installeren en werkt prima, is dit bij jou ook zo? Of is dat gezien je nu de EU rom hebt niet meer te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Met de Chinese ROM had ik dat probleem inderdaad ook, gewone Chrome deed niks als ik erop klikte in de Play Store, de beta installeerde wel. Ik heb daarna wat zitten pielen met het opnieuw installeren van de Play services, en opeens lukte installeren van Chrome daarna wel, maar waardoor durf ik niet te zeggen.

Met de EU rom werken de Play services perfect, synchronisatie van contacten in een keer goed, Chrome installeert ook gewoon, dus dat probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
Ah oke, nog 135 uur en dan kan ik ook haha. Nog even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:59
Na de positieve ervaringen hier heb ik besloten om ook eens een keer voor een chinees toestel te gaan van xiaomi, normaal wacht ik op de globals maar helaas gaat dat bij de mi 10 ultra niet lukken.
Ik heb hem besteld bij trading shenzhen. wat is jullie ervaring hiermee?
Hoe lang ongeveer van moment betalen to ze daadwerkelijk verzenden?

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundcrusher
x360junkie schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:42:
Na de positieve ervaringen hier heb ik besloten om ook eens een keer voor een chinees toestel te gaan van xiaomi, normaal wacht ik op de globals maar helaas gaat dat bij de mi 10 ultra niet lukken.
Ik heb hem besteld bij trading shenzhen. wat is jullie ervaring hiermee?
Hoe lang ongeveer van moment betalen to ze daadwerkelijk verzenden?

Ben benieuwd.
Mijn ervaring is positief. 29 augustus besteld en betaald met credit card en gekozen voor global priority shipping om belasting/invoerkosten te voorkomen. Vervolgens 9 september thuis afgeleverd door DHL, goede tracking link beschikbaar

• Rembrandtvm
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Mooi werk mannen,

Bedankt voor de Eu-rom tutorial @Appelsap

Heb m vorige week voor m’n vriendin besteld bij giztop (eu-warehouse), iets duurder dan shenzen maar zowieso geen importheffing. (Alleen nog geen verzendbericht gekregen)
Zat te twijfelen tussen note 20 ultra en deze maar dat exynos gedoe was ik een beetje klaar mee, ook nog steeds geen aptx-HD ondersteuning bij Samsung.
Benieuwd hoe alles straks bij m’n proefkonijn bevalt, indien goed dan bestel ik m ook voor mezelf.

Is er geen software om vanuit contacten en accounts over te zetten vanuit samsung naar deze Mi? Google drive backup misschien?

• Appelsap
  • Niet online
Rembrandtvm schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:24:
(...)
Benieuwd hoe alles straks bij m’n proefkonijn bevalt, indien goed dan bestel ik m ook voor mezelf.

Is er geen software om vanuit contacten en accounts over te zetten vanuit samsung naar deze Mi? Google drive backup misschien?
Ben benieuwd hoe leuk jouw vriendin het vindt om proefkonijn te zijn :P
Maareh, de telefoon gaat vast meevallen, mijn vrouw is erg onder de indruk ervan, vooral van de geweldige foto's.

Synchronisatie met je Google account, en dus ook alle contacten, gaat bij de CN rom niet vlekkeloos, maar bij de .EU rom wel, dus als die erop staat is het een kwestie van inloggen met je Google account een klaar is Kees.

• ChinaGeek
Appelsap schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:46:
[...]

Ben benieuwd hoe leuk jouw vriendin het vindt om proefkonijn te zijn :P
Maareh, de telefoon gaat vast meevallen, mijn vrouw is erg onder de indruk ervan, vooral van de geweldige foto's.

Synchronisatie met je Google account, en dus ook alle contacten, gaat bij de CN rom niet vlekkeloos, maar bij de .EU rom wel, dus als die erop staat is het een kwestie van inloggen met je Google account een klaar is Kees.
Speelde zijn vriendin in Flodder? :9~

• Soundcrusher
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWqqhv3e2633fI-qYRarWMZoUP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVjYtXdyuQQuNF92PPGztqws.jpg?f=fotoalbum_large

Ja ik ben ook wel zeer tevreden over de foto kwaliteit, #nofilter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembrandtvm
Soundcrusher schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:36:
[Afbeelding]

Ja ik ben ook wel zeer tevreden over de foto kwaliteit, #nofilter :p
Zooooo dat is een best kiekje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Gisteren met TWRP de nieuwe weekly update geïnstalleerd - 20.9.17. Was heel makkelijk - via fastboot deze (Chinese custom) versie van TWRP erop gezet, en daarna via het instellingen menu de update gedownload en geïnstalleerd. Loopt lekker, alleen kleine bug in de selfie-cam ontdekt, video daarvan levert groene beelden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
ben benieuwd wanneer ik m binnen ga krijgen.

2020-09-20 07:00
AMSTERDAM - NETHERLANDS, Arrived at AIRPORT of Destination,Custom clearance in processing.

2020-09-19 12:13
CHINA, Departure from airport to destination country

2020-09-17 15:00
CHINA, Arrive at international airport to abroad

2020-09-17 07:30
SHENZHEN, Departed Facility In processing center

2020-09-16 17:31
SHENZHEN, Shipment has been processed in operational center

2020-09-16 03:32
SHENZHEN, Arrived at Sort Facility SHENZHEN

2020-09-15 15:08
Shipment information received

[ Voor 0% gewijzigd door x360junkie op 21-09-2020 12:19 . Reden: typo ]

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-06 11:51
Ik loop te dubben of ik ook voor de Ultra zal gaan. Weten jullie toevallig ook of het waarschijnlijk is dat de EU rom in de toekomst wel OTA support krijgt? Ik ken mezelf en wil er na 1 keer goed alles instellen niet meer te veel tijd aan kwijt zijn.
Geeft de EU rom verder nog gedoe met bank apps?
Ik zal hem in het Engels gebruiken, maar ervaring met de MI 8 leert dat Engels instellen in de Chinese rom toch wat dingen in het Chinees blijft pushen. Daar wil ik bij de volgende telefoon vanaf zijn.

• Appelsap
  • Niet online
De versie van twrp die op een Chinees forum verscheen is gemaakt door een van de leden van Team Win, dus die werkt - zoals verwacht - prima. Die heb ik erop gezet en daarmee kun je de OTA updates installeren. Is zo makkelijk als klikken op 'download en installeer', en dan doet het toestel de rest zelf. Heerlijk.

Alle apps werken, bank, DigiD, streaming enz., Geen problemen mee.

Ik ben heel erg blij met het toestel, is super snel en dat merk je (snelste volgens antutu, maar in gebruik ook gewoon zo lekker vloeiend), mega snel in opladen, dikke accu, heel mooi scherm, helder genoeg in daglicht, verbinding met 4G(+) is prima, stereo geluid is ok, de vingerafdruk sensor aardig snel en veeeeel beter dan op de goedkope Samsung van mijn werk (A50 of zoiets), face unlock zo bizar snel dat ik het niet vertrouw, en de camera's zijn fantastisch. Laatste weekly beta .eu rom draait heel goed, twee kleine bugs die in de xiaomi rom zijn meegekomen, dus die worden vanzelf opgelost in een volgende versie, verder perfect tot nu toe.

Very happy dus, en dat voor relatief weinig geld. Nog geen moment spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-06 17:04
Heb er even over na moeten denken maar heb gisteravond dan toch ook maar een Mi 10 Ultra besteld bij TradingShenzhen. Helaas nog geen shipping confirmation gekregen, bang dat dat dan toch moet wachten tot volgende week.

Ik ben heel erg benieuwd naar het toestel dus hopelijk duurt het een weekje of twee max. Xiaomi.eu gaat er zsm op zodra ik mijn bootloader kan unlocken, geloof een weekje of twee ook weer net als bij mijn Mi 9T Pro.

Wat voor hoesje/screen protector hebben jullie erbij? In mijn ervaring krast de standaard screen protector namelijk ontzettend snel (poco f2 pro, poco x3 hebben dit probleem allebei). Ik zit eraan te denken om Xiaomi's standaard hoesje te kopen via Giztop voor geloof een euro of 20 incl shipping.

• Appelsap
  • Niet online
Gebruik zelf het standaard hoesje dat erbij zit in de doos, is niet de mooiste ever maar werkt, is stevig en beschermt het toestel goed maar mijn idee. De screenprotector die er vanaf de fabriek op zit (en iets antibacterieels zou hebben of zo) is een zwakke en beetje stroeve sticker die heel snel krasjes en deukjes kreeg, terwijl ik er erg zuinig op was. Heb die vandaag er af gehaald en er een tempered glass protector voor een pro op geplakt, die is even groot en past dus precies. Kan dat wel aanraden.

• x360junkie
Kuzomu schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:25:
Heb er even over na moeten denken maar heb gisteravond dan toch ook maar een Mi 10 Ultra besteld bij TradingShenzhen. Helaas nog geen shipping confirmation gekregen, bang dat dat dan toch moet wachten tot volgende week.

Ik ben heel erg benieuwd naar het toestel dus hopelijk duurt het een weekje of twee max.
Ik had de mijne maandag 14 september besteld, dinsdag de 15e in de loop van de dag kreeg ik een verzend bevestiging. Maandag de 21e was ie bij customs DHL in AMS. Woensdag was ie bij me thuis al met al snel genoeg. nu nog 96 uur wachten op de unlock.

In het begin wat problemen met kpn hier op de rand van Eindhoven gebruikt veel band 20 voor 4g dus die vlieger gaat niet op. Maar 2e Sim is tmobile en die gaat als een trein. Vanaf november stap ik zoiezo over naar tmobile.

Verder kpn volte werkt alleen zie ik geen volte logo maar HD klopt dat? En bij volte en 4g en 5g krijg ik onbekende beller ..... misschien dat dat met de Eu rom oplost.

Ook net als onze plus bij 2 simkaarten geen 5g totdat je een simkaart uitschakeld.

We gaan het zien woensdag als de lock eraf kan.

• Kuzomu
Appelsap schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:14:
Gebruik zelf het standaard hoesje dat erbij zit in de doos, is niet de mooiste ever maar werkt, is stevig en beschermt het toestel goed maar mijn idee. De screenprotector die er vanaf de fabriek op zit (en iets antibacterieels zou hebben of zo) is een zwakke en beetje stroeve sticker die heel snel krasjes en deukjes kreeg, terwijl ik er erg zuinig op was. Heb die vandaag er af gehaald en er een tempered glass protector voor een pro op geplakt, die is even groot en past dus precies. Kan dat wel aanraden.
Ah dat is een goeie! Is dat hetzelfde formaat? Dan ga ik eens even googlen en opzoeken welke screenprotector de beste is voor de Mi 10 Pro aangezien het aanbod vrij karig is voor de Ultra.

Heb het hoesje nog niet los besteld, ga eerst even aan kijken hoe het hoesje is dat erbij komt en dan zal ik mijn keuze wel maken. Nog geen verzendbevestiging ontvangen dus dat zal wel ergens maandag/dinsdag gebeuren. Hopelijk krijg ik hem dan net als x360junkie ongeveer een week later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik vind d Mi 10 Ultra heel interessant en overweeg hem aan te schaffen in China.
Maar zou het de moeite waard zijn om te wachten op de oneplus 8t (pro)? of de pixel 5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pulp
@Appelsap bedankt voor de info.
maurits187 schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:59:
Maar zou het de moeite waard zijn om te wachten op de oneplus 8t (pro)? of de pixel 5?
Ik wacht sowieso komende woensdag even af, want naast de Pixel 5 wordt dan ook de Mi 10T serie aangekondigd van Xiaomi. Die komt mogelijk ook gewoon in Nederland uit. Alleen even kijken wat de prijs en camera kwaliteit doen. De rest is veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Alleen jammer dat de mi 10t (pro) een ips lcd schijnt te hebben IPV oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
x360junkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:51:
Alleen jammer dat de mi 10t (pro) een ips lcd schijnt te hebben IPV oled.
Dat zou inderdaad wel een afknapper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
Pulp schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:35:
@Appelsap bedankt voor de info.

[...]

Ik wacht sowieso komende woensdag even af, want naast de Pixel 5 wordt dan ook de Mi 10T serie aangekondigd van Xiaomi. Die komt mogelijk ook gewoon in Nederland uit. Alleen even kijken wat de prijs en camera kwaliteit doen. De rest is veelbelovend.
Heb hier zelf ook over na gedacht. De pixel 5 ging hem voor mij sowieso al niet worden helaas, vind 699 gewoon iets te duur voor wat die telefoon brengt. De 10T series was interessant geweest als deze een OLED scherm had. Ik gebruik mijn telefoon gewoon iets te vaak in bed op lage helderheid waar dit vrij merkbaar is :(

Verder boeit 120/144hz me niet heel erg, is een minimaal verschil zoals ik ook al op de computer heb gemerkt. Grotere batterij zou fijn zijn maar ik heb denk ik toch liever sneller opladen. Weet natuurlijk niet hoeveel die 500 mAh verschil uit maakt, dat zou mijn mening kunnen veranderen.

Ik verwacht ook niet dat de Mi 10T series een betere camera krijgt, de 108MP is waarschijnlijk de GN2 isocell sensor van Samsung welke goed is in haar eigen recht maar tipt denk ik nog net niet aan de custom sensor van de Ultra.

Wat zou het mooi zijn als iemand die hardware van de Huawei p40 pro+ eens zou jatten en in een google telefoon zou proppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembrandtvm
Mi 10 Ultra nu een aantal dagen binnen dus ik dacht even te delen hoe het gaat als je 'm op standaard Chinees/Engelse Rom laat. (toestel van mijn vriendin, die is niet zo'n tweaker dus aan TWRP ga ik niet beginnen)
Ervaringen zijn eigenlijk best wel goed. Als je het standaard toetsenbord vervangt door bijv Gboard, Chinese feestdagen uitzet in de kalender-app, AppVault uitschakelt en de zoekbalk van de home screen verwijdert kom ik eigenlijk nergens meer Chinees tegen. Prima UI zo. Mooi en een beetje speels, wel leuk weer eens wat anders.

Netflix is de enige app die niet tevoorschijn komt in de Google play store, vanwege niet ondersteunde versie. Dit is ws tijdelijk, ik heb een oudere APK van APKmirror gedownload en die werkt prima.

KPN 4G werkt wel maar niet heel stabiel, denk dat ik switch naar T-mobile.

Na de Carrier-check verwijdert te hebben doet VoWifi het nog steeds niet, maar ga ik nog even uitzoeken. Whatsapp bellen is hetzelfde en werkt wel. VoLTE nog niet uitgeprobeerd, maar zelfde verhaal met whatsapp.

Eerste indruk van de foto's zijn erg goed, snelle shutter, AF accuraat. Moet nog meer uitproberen.

Accuradius ziet er prima uit, zeker een volle dag met veel gebruik.

Jammer dat er geen Dolby Atmos op zit, maar wel APTX HD(+Adaptive), voor 24 bits Bluetooth audio. Eindelijk

Prachtig ding voor dit geld, beetje duik in het diepe maar zeker niet teleurgesteld. Nummer 2 is net besteld. (niet meer Giztop maar TradingShenzen)

Je moet een beetje een afweging maken, nadeel is natuurlijk wel dat je ws geen Xiaomi ondersteuning krijgt, glas vervangen is best wel een groot probleem en het toestel schrijft volledig af aangezien weinig mensen deze op marktplaats van je gaan overnemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Zag dat er op tweakers net eentje is doorverkocht, dus nu is ie nog wel iets waard. Of dat ook over enige tijd zo is hangt af van de specs waar nieuwe telefoons mee gaan komen. De 10T (pro) valt wat dat betreft tegen, LCD scherm en geen zoom camera. Zat al een tijdje te wachten op een betaalbaar toestel met goede camera's, dit blijft voorlopig een toppertje - totdat ze de versie met selfie cam achter het scherm lanceren natuurlijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Zit er nu sterk over te denken om de mi 10 ultra te kopen. Ik denk dat er dit jaar toch geen betere telefoons op de markt komen met de zelfde specs in deze prijs categorie.

Maar heb je er nu extreem veel werk van om de telefoon naar je hand te zetten? of valt dat allemaal wel mee? Ik kan op zich wel wat met telefoons en pcs, maar ben ook weer geen uber, uber tweaker.

Het gaat mij een beetje om de camera op de telefoon en heb nu een pixel 4xl. Helaas kan ik geen goede vergelijking videos vinden met de mi 10 ultra tegenover de pixel 4xl. Zal het verschil heel groot zijn tussen beide telefoons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
De Mi10 Ultra krijgt op DXOMark het allerbeste testresultaat op dit moment.
Veel beter dan de Pixel. Dus ja, ik verwacht een flink verschil: https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Hoe zit het trouwens met Vodafone? Wordt Vodafone ondersteund door de Mi 10 ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Alles wordt ondersteund.
Je mist alleen band 20 op 4G. Dat betekent concreet dat je buiten stedelijk gebied op 3G terug zult vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
ChinaGeek schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:50:
Alles wordt ondersteund.
Je mist alleen band 20 op 4G. Dat betekent concreet dat je buiten stedelijk gebied op 3G terug zult vallen.
Damn dan moet ik er niet aan beginnen, want ik zit in een uithoek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
maurits187 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:52:
[...]

Damn dan moet ik er niet aan beginnen, want ik zit in een uithoek :(
Of overstappen op T-Mobile, die gebruiken band 20 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
ChinaGeek schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:53:
[...]

Of overstappen op T-Mobile, die gebruiken band 20 niet.
Ja dat kan idd ook, maar Vodafone bevalt mij heel goed. Denk dat ik het dan toch maar ff uitstel. Misschien als ik een half jaartje wacht komt er in Nederland ook wel een telefoon uit met dezelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
maurits187 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:55:
[...]

Ja dat kan idd ook, maar Vodafone bevalt mij heel goed. Denk dat ik het dan toch maar ff uitstel. Misschien als ik een half jaartje wacht komt er in Nederland ook wel een telefoon uit met dezelfde specs.
Die kans is aanwezig.
Voor 2x de prijs. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
ChinaGeek schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:58:
[...]

Die kans is aanwezig.
Voor 2x de prijs. 8)7
Ja dat is ook weer zo :(

• x360junkie
nog 1 uur te gaan ..........eindelijk *O* oOo

[ Voor 13% gewijzigd door x360junkie op 30-09-2020 14:49 . Reden: typo ]

• Pulp
Zo jammer van de LCD in de 10T. Ik ben benieuwd of al die softwaresnufjes ook naar de Ultra komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Ik ga misschien toch voor de mi ultra. Ik moet dan wel overstappen van Vodafone naar T-mobile omdat ik in een dorp woon. Ik vind de Mi 10 T pro een indrukwekkend mooi toestel, maar het toestel heeft geen always on screen en dat vind ik wel een gemis. Upgraden van de Pixel 4 XL naar Pixel 5 is denk ik zonde van het geld.

Ik zou nog kunnen wachten op de Oneplus 8 T, maar helaas komt Oneplus niet met een T Pro versie dit jaar.

Ik vraag mij wel af is het flashen naar een EU rom veel gedoe, met kans dat het mis gaat?? Ik heb nog nooit zoiets eerder gedaan. Maar als ik het goed begrijp krijg je dan ook Ota updates? Verder is al iets bekend wanneer de Mi Ultra android 11 krijgt? ) Heeft de Ultra ook problemen met het scherpstellen op kleine dingen zoals bloemen ed? Ik las ergens dat het een probleem van dit toestel was. Is de camera verder perfect, of zijn er nog dingen waar jullie tegen aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
@maurits187 Waarin schiet je Pixel 4 XL te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Pulp schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:30:
@maurits187 Waarin schiet je Pixel 4 XL te kort?
Nou dat valt eigenlijk wel mee. De pixel 4 xl is gewoon een heel fijn toestel. maar heb hem al een jaar en wil wel weer een keer wat nieuws. Koop meestal elk jaar een nieuwe telefoon. Qua specs en prijs is de mi 10 ultra heel aantrekkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
Oh als je dat gewend bent moet je dat vooral doen. Ik vroeg het me met name af door je opmerking dat Pixel 4 XL naar Pixel 5 misschien een beetje zonde van het geld zou zijn. Als je de 4 XL hebt kun je die opmerking doortrekken naar de andere toestellen, maar die keuze is uiteraard geheel aan jou.

Ontopic:
Wat me tegenhoud voor de Ultra is de mogelijkheid tot reparatie. Mocht er iets naar de knoppen gaan vind je dan in Nederland een partij die aan de onderdelen kan komen? Dat een scherm met gebogen randen kwetsbaarder is helpt daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 16:29

Garrett

Watercooler

Klinkt echt verleidelijk dit toestel... als iemand 'm verkopen wil ;)
En anders moet ik ff kijken welke site het snelste/goedkoopste kan leveren *D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
Gaat nog niet zo lekker bij mij, heb het toestel 24-09 besteld bij tradingshenzhen.

Inmiddels bijna 2 weken verder en het toestel is nog steeds in Shenzhen. Blijkbaar hebben ze daar een nationale feestdag tot 12 oktober, dus ik ga helaas nog even moeten wachten.

Als ze dit nou even wat eerder op de site hadden aangegeven had ik misschien wel gekozen voor DHL express in de hoop dat die sneller was haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
Dat stond ook in een banner op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
Pulp schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:40:
Dat stond ook in een banner op de site.
kwam er pas wat later te staan haha, zo rond de 27/28e werd dat erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
Oh echt? Dat is wel zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
yup, kwam omdat ze gewoon lang deden over shipping. had op 24-09 besteld, 26-09 hadden ze 'shipping info received' maar pas op 29-09 ging die naar het 'shenzhen shipping center'.

ach het was toen ook weekend, maar had alleen gewoon liever even geweten dat dit ging gebeuren want had m dan namelijk nog niet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
Door het lange wachten waardeer je hem straks alleen maar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:18
zit er op dit toestel ook een standaard screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m10000
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-06 14:40
Kuzomu schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:42:
Gaat nog niet zo lekker bij mij, heb het toestel 24-09 besteld bij tradingshenzhen.

Inmiddels bijna 2 weken verder en het toestel is nog steeds in Shenzhen. Blijkbaar hebben ze daar een nationale feestdag tot 12 oktober, dus ik ga helaas nog even moeten wachten.

Als ze dit nou even wat eerder op de site hadden aangegeven had ik misschien wel gekozen voor DHL express in de hoop dat die sneller was haha
Het is golden week van 1 tot 8 oktober(oprichting van de nieuwe Republiek door Mao) en ze zouden dus al eerder aan de slag moeten gaan voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Aggressor schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:54:
zit er op dit toestel ook een standaard screenprotector?
Ja, die zit er. Een naar zeggen van xiaomi met anti bacteriële ( of was het nu antivirale, nou ja, zoiets ) werking. Dat ding is mega statisch en daardoor vooral een stof magneet, geen aanrader. Hij is ook erg krasgevoelig, en erg dun, dus je hebt er niet veel aan. Je trekt hem er heel makkelijk af.

Heb er zelf nu een tempered glass protector op geplakt, die is heerlijk met een klein manco: nu werkt de vingerafdruk scanner niet meer goed. Ging eerste paar dagen nog prima, maar werd met de dag minder. Lijkt aan de protector te liggen, ik ga binnenkort een andere proberen, kijken of de scanner het dan weer beter doet.

EDIT: Na ook wat andere problemen toch maar eens de laatste stabiele EU rom geprobeerd - en nu werkt de scanner weer goed. Lijkt dus een bug te zijn geweest, en geen probleem van de screenprotector.

[ Voor 11% gewijzigd door Appelsap op 11-10-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
Heb de telefoon vanmiddag mogen ontvangen. Zojuist de 'unlock' geprobeerd, 168 uur wachten vanaf nu dus helaas.

Ik merk een aantal problemen met de Xiaomi China ROM, zo wordt mijn keyboard elke keer gereset naar de default chinese keyboard bij elke restart. Verder wilde Mi Browser ook niet echt mee werken toen ik de defaults proberen te clearen.

Het is wel echt een prachtige telefoon, scherm is absoluut prachtig en de camera is ook goed tot nu toe. Hopelijk kan ik snel de Xiaomi EU rom erop krijgen zodat de software ook wat beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Kuzomu schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:48:
Heb de telefoon vanmiddag mogen ontvangen. Zojuist de 'unlock' geprobeerd, 168 uur wachten vanaf nu dus helaas.
[...]
Het is wel echt een prachtige telefoon, scherm is absoluut prachtig en de camera is ook goed tot nu toe. Hopelijk kan ik snel de Xiaomi EU rom erop krijgen zodat de software ook wat beter wordt.
Als je 168 uur snel vindt, dan komt het helemaal goed. :)

En ik kan beamen dat het scherm echt prachtig is, en de telefoon - nu met de laatste stabiele .eu rom erop - als een zonnetje loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
Appelsap schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Als je 168 uur snel vindt, dan komt het helemaal goed. :)

En ik kan beamen dat het scherm echt prachtig is, en de telefoon - nu met de laatste stabiele .eu rom erop - als een zonnetje loopt.
Zou het liever wat korter hebben. ;)

Ik heb inderdaad nog een aantal problemen met de Chinese MIUI rom, zo koppelen mijn Airpods niet altijd goed. Verder nog wat kleine annoyances die ik merk, komen hoogstwaarschijnlijk door de zeer agressieve battery-saver. Ook MIUI optimization uitzetten maakt helaas een aantal functies in de rom kapot, terwijl je deze uit moet zetten om bepaalde apps te installeren (youtube vanced e.d.).

Verder heb ik s'werelds slechtste screenprotector gekocht, en ook direct om een refund gevraagd. Haal de screenprotector die op Belsimpel.nl staat van 'Just In Case' niet!

Dit is gewoon een plat vierkant stuk glas welke niet curved, en dus bijna direct los schiet.

Heeft iemand een andere aanrader voor een screenprotector? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
Ik zie dat de Ultra bij Trading Shenzhen nu ook met Xiaomi.eu ROM te bestellen is. Dat scheelt 168 uur op het unlocken wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 07:26
Kuzomu schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:39:
[...]
Zou het liever wat korter hebben.
Mand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
wat bedoel je precies? ik snap je ff niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 19:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 15:27
Ik ben eigenlijk al het hele jaar op zoek naar een opvolger van mijn G6 en voor mij is eigenlijk de camera het belangrijkst. Bij de meeste toestellen met een beter dan gemiddelde camera zit het met de rest van de specs ook wel goed (accuduur, refreshrate, updatebeleid bv.) dus ik heb de afgelopen maanden vooral naar de camera gekeken.

Het valt mij op dat de S20 Ultra en de P40 pro toch altijd nog met kop en schouders boven de rest uitsteekt als het gaat om fotokwaliteit in verschillende situaties. Ik vind de S20 alleen te duur en ik hou niet zo van de Samsung UI en de Huawei valt af omdat ik Google services nodig heb.

Deze review heeft me wel overtuigd dat de Mi 10 Ultra een waardig alternatief is voor deze twee toestellen. https://www.dxomark.com/xiaomi-mi-10-ultra-camera-review/
The Xiaomi Mi 10 Ultra is the new number one in the DXOMARK Camera ranking and deservedly so. In Photo mode it doesn’t show any real weaknesses and delivers class-leading results in several categories. It’s particularly impressive in the wide and zoom sections, making it an ideal choice for those who want a zoom range as big as possible without compromising on image quality.
Ik lees hier alleen wel wat gedoe met het instellen van dit toestel? Nog anderen met goede ervaringen na aanschaf?

Dit is nog steeds de beste plek voor aanschaf? https://tradingshenzhen.c...x-zoom-120w-charging.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Zojuist ook een Mi 10 Ultra besteld bij TradingShenzhan. Heb nu een Pixel 4. Fijn toestel maar de batterij is best snel leeg en verwacht dat de camera van deze Xiaomi toch weet wat beter is... Ben benieuwd. Trouwens meteen de EU Tom versie besteld...

Vraagje: zit er al een doorzichtige case/hoes in de doos? Zie dit wel bij een inbox filmpje op YouTube..

[ Voor 17% gewijzigd door Da_Vinz op 21-10-2020 18:38 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste