Bestaan er fatsoenlijke mac toetsenborden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Cpt
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Deze openingspost had eerder een aardig negatieve toon. Op basis van feedback aangepast.

In het kort: Mac toetsenborden zijn over het algemeen aardig plat, en hebben weinig keytravel. Dit is ook zo voor de third party toetsenborden.

Een uitzondering hiervan zijn mechanische versies, maar die zijn allemaal nogal luid voor in een kantoor.

Dit topic was een vraag of er goede alternatieven waren. En verder een rant over logitech dat in de EU alleen ISO toetsenborden leverd

[ Voor 194% gewijzigd door Android Cpt op 18-08-2020 03:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt toch een mechanisch toetsenbord nemen met stille switches nemen? Zie de OP van Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2 voor informatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Wat een berg negativiteit. Kan je dan niet beter ander werk zoeken als het allemaal zo tegen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Cpt
johnkeates schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 02:21:
Wat een berg negativiteit. Kan je dan niet beter ander werk zoeken als het allemaal zo tegen zit?
Dank. Het topic heeft geen positieve toon nee, en heeft een aardige midden-in-de nacht rant gehalte. Maar ander werk zoeken om een toetsenbord is ook nogal wat.

Het werk dat ik doe is prima. De macs niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Cpt
gambieter schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 01:52:
Je kunt toch een mechanisch toetsenbord nemen met stille switches nemen? Zie de OP van Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2 voor informatie.
Dank. Ik was op de stille switches gekomen, zo zag ik onder andere "silent" cherry mx red.
Helaas zijn dat soort switches ook aardig luid, zie hieronder het decibel verschil:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLAvQgWOjn-GfJxva0E4H0FPgMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zmlZfdLufd24p8ghOtLjpR93.png?f=fotoalbum_large

Dat kan ik helaas op een kantoor alsnog niet gebruiken, maar zeker bedankt voor je suggestie!
Dank! Dit ziet er goed uit. Het is zo te zien wel out of stock, maar ik zal me inschrijven om een notificatie te krijgen wanneer deze er weer is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom haal je nu de openingspost weg? Daarmee maak je het topic nutteloos voor anderen en ben je alleen maar egoistisch bezig.

Haal de rants eruit en laat het nuttige staan :)
Android Cpt schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 02:57:
Dank. Ik was op de stille switches gekomen, zo zag ik onder andere "silent" cherry mx red.
Helaas zijn dat soort switches ook aardig luid, zie hieronder het decibel verschil:
Dat hangt er ook weer vanaf hoe hard je op de ramplank ramt. Je hebt het zelf in de hand.

[ Voor 51% gewijzigd door gambieter op 18-08-2020 03:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Cpt
gambieter schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 03:10:
Waarom haal je nu de openingspost weg? Daarmee maak je het topic nutteloos voor anderen en ben je alleen maar egoistisch bezig.

Haal de rants eruit en laat het nuttige staan :)

[...]

Dat hangt er ook weer vanaf hoe hard je op de ramplank ramt. Je hebt het zelf in de hand.
Dank, ik haalde de OP eruit omdat het een "berg negativiteit" was. Het idee was om niet anderen van last te zijn met iets dat "zo erg" was.

Ik zal hem aanpassen met een korte versie, zodat men in ieder geval er nog iets mee kan, als ze er op komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Wat is er zo verschrikkelijk aan de Mac of het toetsenbord? Het is een stuk gereedschap voor werk en miljoenen mensen hebben er weinig moeite mee om hun taken er mee uit te voeren. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat het dan absoluut slecht moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ach niet iedereen is hetzelfde toch? Voor de TS werkt het blijkbaar niet lekker.

Ik kan bijvoorbeeld altijd vol bewondering naar mensen kijken die op fatsoenlijke wijze met een touchpad kunnen omgaan. Als ik meer dan 2 minuten werk heb loont het bij mij al om mijn muis uit mijn tas te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:05

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:58

4POX

Everybody is wired

Ik heb een paar maanden geleden een Keychron K2 gekocht. Voor het geld (80 dollars) ben ik erg tevreden. Ik heb niet de stilste switches. Maar Brown. Die kunnen erg stil zijn als jezelf aanleert om te aanslag te stoppen als je de bump voelt. Je kan zowel de US als de EU enter bestellen.

Dit toetsenbord heeft een schakelaar dat je kun schakelen tussen Windows en Mac. De knoppen voor Mac en Windows zitten beide in de doos. Het keyboard kan zowel met een kabels als met bluetooth worden gebruikt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10-2022
Ik ben zelf erg tevreden met een matias toetsenbord. Ik heb de space grijs met led.

https://www.matias.ca/products/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik heb een MX Brown toetsenbord

https://mechanicalkeyboar....php?l=product_list&c=172

Weet niet of die er met Mac layout is, maar de take-away is dat MX Brown met silencers niet veel herrie hoeft te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
ik gebruik nu de Logi MX keys, imo een erg fijn toetsenbord!

https://www.logitech.com/...ys-wireless-keyboard.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i-sk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 17:58
Je kan toch gewoon elk willekeurig toetsenbord aansluiten die je wilt? Ik maak niet uit de TS op dat het een mechanisch toetsenbord moet zijn. Loop een rondje op kantoor en zoek een leuk toetsenbord uit zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:41

lasharor

7 december 2004

4POX schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:03:
Ik heb een paar maanden geleden een Keychron K2 gekocht. Voor het geld (80 dollars) ben ik erg tevreden. Ik heb niet de stilste switches. Maar Brown. Die kunnen erg stil zijn als jezelf aanleert om te aanslag te stoppen als je de bump voelt. Je kan zowel de US als de EU enter bestellen.

Dit toetsenbord heeft een schakelaar dat je kun schakelen tussen Windows en Mac. De knoppen voor Mac en Windows zitten beide in de doos. Het keyboard kan zowel met een kabels als met bluetooth worden gebruikt.
ik heb deze ook maar zou hem niet echt aanraden voor op kantoor. Daarvoor is die met de "stille" switches alsnog best wel luid.

Kan me überhaupt niet voorstellen dat collegae heel erg blij worden van mechanische toetsenborden. Zeker in een ruimte waar toch af en toe de telefoon overgaat en collegae geconcentreerd proberen te werken kan zo'n mechanisch toetsenbord erg afleidend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20

Rannasha

Does not compute.

Android Cpt schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 02:57:
[...]

[Afbeelding]

Dat kan ik helaas op een kantoor alsnog niet gebruiken, maar zeker bedankt voor je suggestie!
Je kunt rubberen O-ringen kopen en die op de stam van de keycap schuiven. Deze zorgen er voor dat je niet meer de bodemplaat van het toetsenbord raakt als je de toets hard indrukt. Bij lineaire switches is dit "bottoming out" de voornaamste bron van geluid en die kun je hiermee vrijwel volledig wegnemen. Het is even wat werk om alle keycaps te verwijderen, van O-ring te voorzien en weer terug te plaatsen, maar dit is een eenmalig karwei. Je hebt hiermee wel veel meer keuze qua toetsenbord.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:05
+1 voor deze. Te koppelen aan meerdere devices, toetsen bevatten zowel Windows als Mac logo's, tikt prima. Dikke aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:08
Ik weet niet of de stabiliteit van de verbinding net zo is als bij de Logitech Craft, aangezien beide toetsenborden verdacht veel op elkaar lijken. Indien dat zo is, zou ik toch echt verder kijken. Menig maal de neiging gehad dat om de Craft op de rand van het bureau in tweeën te meppen, omdat de verbinding en de accuduur van dat ding echt zo schandalig slecht is. Eens per uur een lost connection waardoor je een paar karakters in je zin mist is eerder regel dan uitzondering. Ook de accuduur van een dag of 5 is helemaal ruk, dat ik 'm permanent aan de kabel heb hangen.

Als het goed is komt een dezer dagen m'n 27" iMac binnen ter vervanging van m'n 15" MBP 2014 en dan switch ik weer lekker terug naar het Magic Keyboard.

[ Voor 8% gewijzigd door Chorro op 18-08-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soodaa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik heb deze van Satechi, ik vind het lekker typen, mooi design. Maar ook vrij stil.

https://satechi.net/produ...acklit-bluetooth-keyboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Android Cpt
chup5528 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

+1 voor deze. Te koppelen aan meerdere devices, toetsen bevatten zowel Windows als Mac logo's, tikt prima. Dikke aanrader!
Bedankt voor deze aanrader! Hier zou ik graag wat over willen zeggen

Voor anderen dat ook twijfelen over de MX keys, het is zeker een goed toetsenbord! De keytravel is 1.84 mm tegenover 1.15 op een magic keyboard. Dit klinkt niet als veel, maar maat de type ervaring een stuk ergonomischer. Ook oogt het bord elegant en als kwaliteit. Echter werd deze alleen in het ISO formaat geleverd. Als dat voor lezers geen probleem is: Gewoon doen!

Dit toetsenbord ( De "mx keys for mac" variant ) is hier ook even binnen geweest, maar werd helaas in het ISO formaat geleverd in plaats van ANSI ( ANSI is lange shift, rechthoekige enter, ISO is korte shift, L vormige enter )

Het is erg jammer dat ik daar nogal een drammer over ben :(

Mijn openings post had nog een aardige rant over Coolblue, al had ik de openingspost weggehaald omdat nogal een negatieve toon had.

Coolblue adverteerde totdat een paar weken geleden de ANSI keyboard layout op hun MX keys for mac variant. Ik heb ze gevraagd of deze informatie klopte. Daarbij heb ik een uitleg gestuurd dat Logitech vaak foutieve reclame informatie verstuurd naar webshops.

Er werd zelfs "verzekerd" dat het klopte. Vervolgens kreeg ik nog steeds een ISO bord. Niet alleen dat, hadden ze ook nog het lef om de tabel achteraf aan te passen, en te zeggen dat hun site klopt. Erg teleurgesteld in hun reactie wat dat betreft. Eerst niet verder kijken dan hun eigen informatiepagina, en dan ook nog eens schijnheilig doen.

Voor de geïnteresseerden, ik heb dit nu ook bij logitech aangekaart, maar het is wel een wall of text. En sommigen hier zouden het een berg negativiteit kunnen noemen ;w

https://support.logi.com/...-correct-keyboard-layouts

Een niet-mechanisch mac toetsenbord met een beetje keytravel heeft logitech helaas geen betekenisvolle concurrentie op, dus ik verwacht niet dat dit ooit gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Cpt
soodaa schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:08:
Ik heb deze van Satechi, ik vind het lekker typen, mooi design. Maar ook vrij stil.

https://satechi.net/produ...acklit-bluetooth-keyboard
Deze ziet er zeker goed uit! Ziet er aardig logitech MX keys achtig uit.
Hoe is de key travel op dit bord?

Mijn OP beschreef de apple toetsenborden als "plat". Maar om dat te nuanceren: De toetsen kun je niet ver indrukken, dus dan heb je de zelfde ervaring als op een laptop toetsenbord. (1.15mm) En daar hoop ik vanaf te komen.

Zou je eens kunnen laten weten hoe de toetsen voelen? Zou je zeggen dat de toetsen voelen als een "normaal" toetsenbord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:00
4POX schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:03:

Heb deze ook gehaald, kom van een Apple Magic Keyboard. En inderdaad, deze is wel wat luider. Maar niet ontzettend (ik werk zelf thuis, dus hoe luid hij is maakt niet zo heel veel uit.)

Maar hij typed zeker wel erg fijn, en hij heeft de 'Mac' toetsen er ook op zitten, wat één van de redenen was dat ik specifiek hiervoor gekozen heb inderdaad.

Linkje naar shop. (Het duurde wel twee a drie weken voor hij geleverd werd.)

[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 18-08-2020 12:46 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:00
Android Cpt schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:26:
[...]

Mijn OP beschreef de apple toetsenborden als "plat". Maar om dat te nuanceren: De toetsen kun je niet ver indrukken, dus dan heb je de zelfde ervaring als op een laptop toetsenbord. (1.15mm) En daar hoop ik vanaf te komen.

Zou je eens kunnen laten weten hoe de toetsen voelen? Zou je zeggen dat de toetsen voelen als een "normaal" toetsenbord ?
Deze lijkt me ook nog vrij plat als je zegt dat Apple's toetsenbord plat is. Als je niet direct een 'full height' keyboard wil. De Keychron K1 is ook mogelijk een optie.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Android Cpt
i-sk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:47:
Je kan toch gewoon elk willekeurig toetsenbord aansluiten die je wilt? Ik maak niet uit de TS op dat het een mechanisch toetsenbord moet zijn. Loop een rondje op kantoor en zoek een leuk toetsenbord uit zou ik zeggen :)
Bedankt, goede suggestie, en in veel gevallen was dit ook een goede optie geweest.
Dit heb ik uit wanhoop een aantal keren geprobeerd, maar helaas heeft dit niet helemaal het effect waar je op hoopt.

Graag licht ik dit toe, en daarbij noem ik graag dat dit geen sneer is is naar jou, gezien je post oprecht hulpvaardig is en gewaardeerd word, maar graag vertel ik waarom ik er niet mee wegkom:

Allereerst, het toetsenbord verschil zit hem vooral in de extra toetsen. Hieronder een foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Dp0H1Wqml2B6aYcvZbblbBu9Xk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vDXXzMzgF1NPXu95NSTyVqeQ.png?f=user_large

Zo is er bijvoorbeeld een "command" toets, en een ctrl toets, en een options toets.
Wanneer je een Windows toetsenbord gebruikt, doet het OS een poging om je te helpen, zo kan bijvoorbeeld de Windows toets(vlaggetje) functioneren als een Command toets. En ook kan je in het OS de toetsen re-arrangen.

De gewenning om ctrl + c bijvoorbeeld niet meer te gebruiken, maar de windows toets, heb ik nog enigszins kunnen overbruggen, en hier en daar wat typefouten door de indeling en re arranging valt nog wel te verbeteren.

Het probleem: Ik moet ook servers beheren via de command line(SSH). En dit vertaalt -niet- goed naar SSH. Je wisselt naar een wirwar van de native MAC indeling, en die van de server(Linux varianten) waarbij je de toetsen erg makkelijk door de war haalt. Vooral acties als ctrl + x om een running command te annuleren kost je vaak nogal wat pogingen. Copy pasting naar je SSH window maak je veel fouten in.

Wanneer ik live- servers van klanten beheer, kan ik niet riskeren een knullige fout te maken dat onherstelbare schade brengt. En het is helaas overduidelijk voelbaar dat dat maar een kwestie van tijd is.

Daarom was mijn bovenstaand verhaal over de MX keys van logitech zo teleurstellend, het was bijna te mooi om waar te zijn, so close, maar die weigeren niet alleen om in de EU een ansi-toetsenbord indeling te leveren, ze vertellen je ook nog dat je deze niet uit de US moet importeren, omdat je dan geen garantie krijgt. Daar kan ik bij mijn werkgever ook niet mee aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 13:27
Ik heb recent onderstaand toetsenboord voor mijn iMac aangeschaft (Varmilo va87m met Mac layout):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nanWdpdz6t1ZldjwZW6aXm3Hzbo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O7rUEnbZWkIJP8tnJT49NIHo.jpg?f=user_large

Best prettig toetsenbord en niet zo heel erg luidruchtig als de Corsair (ook met Cherry red's) die ik op mijn werk heb.

Ik wilde in mijn geval wel graag echte Mac knoppen omdat ik daar zelf wel toegevoegde waarde in zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Chorro schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Ik weet niet of de stabiliteit van de verbinding net zo is als bij de Logitech Craft, aangezien beide toetsenborden verdacht veel op elkaar lijken. Indien dat zo is, zou ik toch echt verder kijken. Menig maal de neiging gehad dat om de Craft op de rand van het bureau in tweeën te meppen, omdat de verbinding en de accuduur van dat ding echt zo schandalig slecht is. Eens per uur een lost connection waardoor je een paar karakters in je zin mist is eerder regel dan uitzondering. Ook de accuduur van een dag of 5 is helemaal ruk, dat ik 'm permanent aan de kabel heb hangen.

Als het goed is komt een dezer dagen m'n 27" iMac binnen ter vervanging van m'n 15" MBP 2014 en dan switch ik weer lekker terug naar het Magic Keyboard.
Ik ben juist super onder de indruk, haal ruim de beloofde 10 dagen, schakelen tussen apparaten gaat super snel (Laptop, ipad en telefoon), en het bereik is ontzettend goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:05
Android Cpt schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Bedankt voor deze aanrader! Hier zou ik graag wat over willen zeggen
[...]
Hahaha, voor mij boeit de layout inderdaad niet. Maar ik vind het leuk om te lezen dat je er zo gepassioneerd over bent! :P Succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 11:44
Komt in het topic niet echt naar voren dat je problemen met de key mapping hebt (wel dat ze niet zijn te re-arrangen), maar ik zet toch even als tip onderstaand (gratis) tooltje hier neer. Hiermee kan je bijna elke toets van een andere functie kan voorzien. Zeker in combinatie met een toetsenbord gericht op Windows users kan dat uitkomst bieden.

https://github.com/pqrs-org/Karabiner-Elements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
[b]Android Cpt schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:54:[/b
Daarom was mijn bovenstaand verhaal over de MX keys van logitech zo teleurstellend, het was bijna te mooi om waar te zijn, so close, maar die weigeren niet alleen om in de EU een ansi-toetsenbord indeling te leveren, ze vertellen je ook nog dat je deze niet uit de US moet importeren, omdat je dan geen garantie krijgt. Daar kan ik bij mijn werkgever ook niet mee aankomen.
Probeer contact op te nemen met de Amerikaanse service desk van Amazon. Vraag aan hun hoe ze om gaan met garantieafhandeling bij E.U. gebruikers met in V.S. bestelde producten. Meestal is het geen probleem alleen soms (afhankelijk van fabrikant) kan je dan de pech hebben dat je het product naar de V.S. moet sturen voor reparatie. Met een beetje mazzel maken ze bij Amazon een verzendlabel aan en hoef je de verzendkosten niet zelf te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Cpt
Jan Ham schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Probeer contact op te nemen met de Amerikaanse service desk van Amazon. Vraag aan hun hoe ze om gaan met garantieafhandeling bij E.U. gebruikers met in V.S. bestelde producten. Meestal is het geen probleem alleen soms (afhankelijk van fabrikant) kan je dan de pech hebben dat je het product naar de V.S. moet sturen voor reparatie. Met een beetje mazzel maken ze bij Amazon een verzendlabel aan en hoef je de verzendkosten niet zelf te betalen.
Dank, het lijkt me dat Amazon geen garantie mag weigeren, al zullen ze ongetwijfeld eisen dat je het naar de US stuurt voor garantie.

Ik heb het aan Amazon gevraagd in het verleden, en de servicedesk heeft me in ieder geval kunnen vertellen dat, als ik een toetsenbord daar bestel ( op amazon.com, niet .nl) dat ik een ANSI bord zou krijgen, omdat het ook echt uit de US komt.

Het ding is dat Amazon via resellers werkt, vergelijkbaar met bol.com. En die mogen allemaal hun eigen bezorgkosten rekenen. ( Bezorgkosten om het bord hierheen te laten bezorgen, niet garantie gerelateerd )
De TLDR daarover is dat, ongeacht wat je doet, je zo'n 250 euro voor zo'n bord betaald. Dat ga ik er bij mijn werkgever echt niet doorheen krijgen, wanneer me huidige toetsenbord "nog werkt" :9

250 euro, voor een toetsenbord van 90 euro, met bagger garantie omstandigheden, dat verhaal valt helaas niet te verkopen. Daar zou ik zelf ook niet in trappen.

€241,- gecombineerd is het goedkoopste dat ik heb kunnen vinden, en dat is LAAG voor de maatstaaf daar. Er zit rustig nog wat 400+ euro opties tussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRTrUxQIvTnfNnr-QM-iatcRfnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/10Eacryy2nN2DiMLxllBw2zq.png?f=fotoalbum_large

Ik heb hierover nog een thread lopen bij Logitech, dat ze gewoon die borden moeten leveren in de EU, maar daar verwacht ik eerlijk gezegd niet veel van. (Ik had het eerst via een "gewone" ticket geprobeerd, maar kreeg alleen canned responses dat er op neer komt dat het ze niet boeit)

https://support.logi.com/...-correct-keyboard-layouts

[ Voor 28% gewijzigd door Android Cpt op 18-08-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:05
Bij Alternate hebben ze (Logitech) toetsenborden met US lay-out (ANSi).
Bluetooth toetsenborden met US Toetsenbord lay-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

En een Das Keyboard? Ook mechanisch maar te krijgen met stille switches. ( En een speciale Mac-versie.)

[ Voor 17% gewijzigd door Helgie op 18-08-2020 19:43 ]

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Cpt
Chorro schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Jammer dat het met je Craft niet goed gaat. Maar ik zou nog de gok durven wagen dat dat om een zondag ochtend model gaat. Een medetweaker gaf hiervan net een alternate link naar een ANSI model. Is de jouwe dat ook? Of heb je een ISO model ?

De reden dat ik het vraag, is omdat Logitech niet de moeite neemt om webshops fatsoenlijke informatie/afbeeldingen te leveren dat bij het product hoort (Zie mijn Coolblue rant) Dus webshop informatie valt helaas niet echt te vertrouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-sk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 17:58
Android Cpt schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

Bedankt, goede suggestie, en in veel gevallen was dit ook een goede optie geweest.
Dit heb ik uit wanhoop een aantal keren geprobeerd, maar helaas heeft dit niet helemaal het effect waar je op hoopt.

Graag licht ik dit toe, en daarbij noem ik graag dat dit geen sneer is is naar jou, gezien je post oprecht hulpvaardig is en gewaardeerd word, maar graag vertel ik waarom ik er niet mee wegkom:

Allereerst, het toetsenbord verschil zit hem vooral in de extra toetsen. Hieronder een foto:
Zoals ik het begrijp zou dan ook ieder ANSI keyboard volstaan? Als je de knoppen kan mappen dan zou het toch niet zoveel uit moeten maken? Ik werk zelf op een macbook, met een Logitech G413 keyboard (niks voor jou denk ik, vrij luidruchtig :P ), en heb de knoppen zo gemapt dat ze qua locatie overeen komen met de Mac layout (Windows toets = Option, Alt = Command). Op die manier werkt voor mij in ieder geval alles zoals je zou verwachten. Alleen de icoontjes op de toetsen kloppen dan niet, maar daar kijk je in principe toch nooit naar.

Dus je zoekt als ik het goed lees een ANSI keyboard die stil is, mechanisch of niet mechanisch? Of wil je per se een keyboard met de Mac icoontjes?
chup5528 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:11:
[...]
Hahaha, voor mij boeit de layout inderdaad niet. Maar ik vind het leuk om te lezen dat je er zo gepassioneerd over bent! :P Succes met je zoektocht!
Ja mooi :P Ik snap de frustratie, toetsenbord voorkeur kan heel persoonlijk zijn

[ Voor 11% gewijzigd door i-sk op 18-08-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:08
Android Cpt schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:54:
[...]

Jammer dat het met je Craft niet goed gaat. Maar ik zou nog de gok durven wagen dat dat om een zondag ochtend model gaat. Een medetweaker gaf hiervan net een alternate link naar een ANSI model. Is de jouwe dat ook? Of heb je een ISO model ?

De reden dat ik het vraag, is omdat Logitech niet de moeite neemt om webshops fatsoenlijke informatie/afbeeldingen te leveren dat bij het product hoort (Zie mijn Coolblue rant) Dus webshop informatie valt helaas niet echt te vertrouwen :P
Ik heb een ANSI. Kan inderdaad best zijn dat dit net een halfbakken exemplaar is, al staat Logitech bij mij over het algemeen niet zo heel erg bekend als zijnde kwalitatief hoogwaardig en is dit toetsenbord voor mij min of meer de druppel. Ook als je kijkt in het geval van de Craft naar dat wiel dat voor grafisch ontwerpers ideaal zou moeten zijn, wat in de theorie ook zeker zo is. In de praktijk merk je echter dat het eigenlijk enkel echt functioneel is in de programma's uit de Adobe pakketten en dat daar ook na 1,5 jaar nog steeds bugs in zitten die niet opgelost worden. In Illustrator kun je ervoor kiezen om het als zoomwiel te gebruiken, wat hartstikke handig is. Maar als je 'm naar rechts draait zoomt ie in, draai je hem nog een stukje verder naar rechts dan zoomt ie ineens uit om vervolgens bij de volgende beweging weer in te zoomen.
Dat wiel zelf functioneert wel naar behoren, want het is enkel bij het zoomen in Illustrator dat ik dit ervaar. Maar Logitech laat ik voorlopig, zo niet voor goed links liggen.

Zo heb ik hier ook nog een MX Master 2S liggen. Één van de fijnste muizen op deze aardkloot, maar ook daarvan wil het switchen tussen vrij en gedoseerd scrollen tussen verschillende programma's regelmatig mis gaan. Ook puur een softwaregebrek. Nu ben ik sowieso meer fan van het Magic Trackpad of m'n Wacom dan een muis in het algemeen, maar het zijn net die dingen die ervoor zorgen dat het niet is zoals je het zou willen en verwacht voor het geld dat het kost.

[ Voor 12% gewijzigd door Chorro op 19-08-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soodaa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-04-2023
Android Cpt schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:26:
[...]

De toesten voelen niet zoals een klassiek keyboard. Het voelt een beetje zoals de eerste draadloze Apple keyboard op batterijen. Iets meer travel dan de nieuwe, maar dan veel stiller. Zeker een stuk meer dan een laptop.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ben ook zoekende naar een fatsoenlijk toetsenbord en heb daarbij de mac-layout al enigszins losgelaten, de combinatie van andere wensen blijkt al moeilijk genoeg.
ZpAz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Deze lijkt me ook nog vrij plat als je zegt dat Apple's toetsenbord plat is. Als je niet direct een 'full height' keyboard wil. De Keychron K1 is ook mogelijk een optie.
Komt inderdaad met mac-knoppen op de juiste plaats. Hoe 'plat' deze ook mag zijn, in vergelijking met een gemiddeld mac/chiclet-keyboard is met name de hoogte van de spatiebalk nog steeds significant. Overall hoogte valt wel erg mee. Een K1v4 met bruine switches is ook vrij luidruchtig als je chiclets gewend bent. Geluid komt niet van indrukken maar juist wanneer je ze weer loslaat, dus daar lijkt me weinig aan te doen behalve hopen dat het over tijd went of stiller wordt :). Nog onvoldoende tijd mee doorgebracht om er inhoudelijks over te kunnen roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik ga elke zoveel tijd ook dit proces door. Ik vind het huidige Magic Keyboard ook net te weinig keytravel hebben, en de voorganger eigenlijk ook, maar die gebruik ik nog want ik was me niet zeker genoeg van de alternatieven om de aankoop te wagen.

Enkele alternatieven die ik nog niet voorbij heb zien kopen zijn Das Keyboard en het Matias One keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:38
Koop gewoon een fijn toetsenbord naar keuze. Dat windowsvlaggetje merk je na twee dagen niet meer.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1