Bestaan er fatsoenlijke mac toetsenborden?

Pagina: 1
Acties:

• Android Cpt
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
gambieter schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 01:52:
Je kunt toch een mechanisch toetsenbord nemen met stille switches nemen? Zie de OP van Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2 voor informatie.
Dank. Ik was op de stille switches gekomen, zo zag ik onder andere "silent" cherry mx red.
Helaas zijn dat soort switches ook aardig luid, zie hieronder het decibel verschil:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLAvQgWOjn-GfJxva0E4H0FPgMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zmlZfdLufd24p8ghOtLjpR93.png?f=fotoalbum_large

Dat kan ik helaas op een kantoor alsnog niet gebruiken, maar zeker bedankt voor je suggestie!
Dank! Dit ziet er goed uit. Het is zo te zien wel out of stock, maar ik zal me inschrijven om een notificatie te krijgen wanneer deze er weer is

• Android Cpt
i-sk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:47:
Je kan toch gewoon elk willekeurig toetsenbord aansluiten die je wilt? Ik maak niet uit de TS op dat het een mechanisch toetsenbord moet zijn. Loop een rondje op kantoor en zoek een leuk toetsenbord uit zou ik zeggen :)
Bedankt, goede suggestie, en in veel gevallen was dit ook een goede optie geweest.
Dit heb ik uit wanhoop een aantal keren geprobeerd, maar helaas heeft dit niet helemaal het effect waar je op hoopt.

Graag licht ik dit toe, en daarbij noem ik graag dat dit geen sneer is is naar jou, gezien je post oprecht hulpvaardig is en gewaardeerd word, maar graag vertel ik waarom ik er niet mee wegkom:

Allereerst, het toetsenbord verschil zit hem vooral in de extra toetsen. Hieronder een foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Dp0H1Wqml2B6aYcvZbblbBu9Xk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vDXXzMzgF1NPXu95NSTyVqeQ.png?f=user_large

Zo is er bijvoorbeeld een "command" toets, en een ctrl toets, en een options toets.
Wanneer je een Windows toetsenbord gebruikt, doet het OS een poging om je te helpen, zo kan bijvoorbeeld de Windows toets(vlaggetje) functioneren als een Command toets. En ook kan je in het OS de toetsen re-arrangen.

De gewenning om ctrl + c bijvoorbeeld niet meer te gebruiken, maar de windows toets, heb ik nog enigszins kunnen overbruggen, en hier en daar wat typefouten door de indeling en re arranging valt nog wel te verbeteren.

Het probleem: Ik moet ook servers beheren via de command line(SSH). En dit vertaalt -niet- goed naar SSH. Je wisselt naar een wirwar van de native MAC indeling, en die van de server(Linux varianten) waarbij je de toetsen erg makkelijk door de war haalt. Vooral acties als ctrl + x om een running command te annuleren kost je vaak nogal wat pogingen. Copy pasting naar je SSH window maak je veel fouten in.

Wanneer ik live- servers van klanten beheer, kan ik niet riskeren een knullige fout te maken dat onherstelbare schade brengt. En het is helaas overduidelijk voelbaar dat dat maar een kwestie van tijd is.

Daarom was mijn bovenstaand verhaal over de MX keys van logitech zo teleurstellend, het was bijna te mooi om waar te zijn, so close, maar die weigeren niet alleen om in de EU een ansi-toetsenbord indeling te leveren, ze vertellen je ook nog dat je deze niet uit de US moet importeren, omdat je dan geen garantie krijgt. Daar kan ik bij mijn werkgever ook niet mee aankomen.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 09:48
Ik heb recent onderstaand toetsenboord voor mijn iMac aangeschaft (Varmilo va87m met Mac layout):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nanWdpdz6t1ZldjwZW6aXm3Hzbo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O7rUEnbZWkIJP8tnJT49NIHo.jpg?f=user_large

Best prettig toetsenbord en niet zo heel erg luidruchtig als de Corsair (ook met Cherry red's) die ik op mijn werk heb.

Ik wilde in mijn geval wel graag echte Mac knoppen omdat ik daar zelf wel toegevoegde waarde in zie.

• Android Cpt
Jan Ham schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Probeer contact op te nemen met de Amerikaanse service desk van Amazon. Vraag aan hun hoe ze om gaan met garantieafhandeling bij E.U. gebruikers met in V.S. bestelde producten. Meestal is het geen probleem alleen soms (afhankelijk van fabrikant) kan je dan de pech hebben dat je het product naar de V.S. moet sturen voor reparatie. Met een beetje mazzel maken ze bij Amazon een verzendlabel aan en hoef je de verzendkosten niet zelf te betalen.
Dank, het lijkt me dat Amazon geen garantie mag weigeren, al zullen ze ongetwijfeld eisen dat je het naar de US stuurt voor garantie.

Ik heb het aan Amazon gevraagd in het verleden, en de servicedesk heeft me in ieder geval kunnen vertellen dat, als ik een toetsenbord daar bestel ( op amazon.com, niet .nl) dat ik een ANSI bord zou krijgen, omdat het ook echt uit de US komt.

Het ding is dat Amazon via resellers werkt, vergelijkbaar met bol.com. En die mogen allemaal hun eigen bezorgkosten rekenen. ( Bezorgkosten om het bord hierheen te laten bezorgen, niet garantie gerelateerd )
De TLDR daarover is dat, ongeacht wat je doet, je zo'n 250 euro voor zo'n bord betaald. Dat ga ik er bij mijn werkgever echt niet doorheen krijgen, wanneer me huidige toetsenbord "nog werkt" :9

250 euro, voor een toetsenbord van 90 euro, met bagger garantie omstandigheden, dat verhaal valt helaas niet te verkopen. Daar zou ik zelf ook niet in trappen.

€241,- gecombineerd is het goedkoopste dat ik heb kunnen vinden, en dat is LAAG voor de maatstaaf daar. Er zit rustig nog wat 400+ euro opties tussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRTrUxQIvTnfNnr-QM-iatcRfnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/10Eacryy2nN2DiMLxllBw2zq.png?f=fotoalbum_large

Ik heb hierover nog een thread lopen bij Logitech, dat ze gewoon die borden moeten leveren in de EU, maar daar verwacht ik eerlijk gezegd niet veel van. (Ik had het eerst via een "gewone" ticket geprobeerd, maar kreeg alleen canned responses dat er op neer komt dat het ze niet boeit)

https://support.logi.com/...-correct-keyboard-layouts

[ Voor 28% gewijzigd door Android Cpt op 18-08-2020 19:15 ]

Pagina: 1