Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:01
@pc01 Yeah, om mijn geld maak ik me niet druk hoor. Wil vooral de meest kansrijke optie klaar hebben staan. Had het eerst ook via de 00000-methode naar mezelf laten sturen. Toch maar even een collega lief aangekeken daarna. Enige nadeel is nu dat ik die 14 euro voor prio waarschijnlijk niet had hoeven selecteren, maar ach.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Sjurm schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:31:
[...]

In de voorwaarden staat wel duidelijk dat ze alleen naar bepaalde landen verzenden. Daar staat Nederland niet tussen.

[...]

En:

[...]

Dus ja, hopelijk komt hij er toch door en anders krijg je als het goed is gewoon je geld terug of vervalt de betaling.
Toch wel geruststellend dat je je niet druk hoeft te maken over het geld. Dat scheelt wel, anders had ik het niet aangedurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriousGloria
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-12-2024
Vreemd, mijn mailboxde bestelling is gewoon nog actief, i.e. niet geannuleerd. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-04 22:36
Is het terugkrijgen van geld via credit card verzekering wel echt zo makkelijk? Nog nooit een knop gezien in internetbankieren om dat aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 16:02
Meestal moet je bellen omdat die verzekering via een derde partij loopt (Allianz etc..)

In principe heb je die verzekering nu niet nodig; je bestelling wordt of geannuleerd en dus niet in rekening gebracht , of hij raakt kwijt onderweg en dan is het de verantwoordelijkheid van de verkoper.

Het enige grijze gebied is hier dat je in principe niet op een NL adres had mogen bestellen maar dan nog is dat geen reden waarom DHL m kwijt zou moeten raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 16:02
Ik zou dan ook niet tegen de verzekeraar zeggen dat je eigenlijk niet in NL had mogen kopen. Let wel de meeste verzekeraars sluiten dubbele verzekering uit; dus wellicht dat ze je eerst terug sturen naar de verkoper en/of vervoerder.

Maaruh ik heb al zovaak besteld bij Google Duitsland met en zonder mailbox de, nog nooit enig probleem gehad.

1 keer kwam een pakje van Amazon de via DHL niet aan & dat is toen zonder problemen vergoed door Amazon. Dat is wel de reden waarom ik liever bij de "grote jongens" bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Bij https://www.eglobalcentralnl.com is de 4a nu ook te koop voor 400€. Heb zelf wel geen ervaring met deze verkoopdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
Bij https://www.eglobalcentralnl.com is de 4a nu ook te koop voor 400€. Heb zelf wel geen ervaring met deze verkoopdienst.

Er staat de het toestel beschikbaar is en op stock. Ik heb een mail gestuurd om dit te bevestigen.
Zodra ik meer weet post ik het hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Leeuwenbek 730G
:')

Zou ook vragen of het om een EU- of US-versie gaat. Lijkt me sterk dat ze namelijk al een EU-versie hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:44
davy_online schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:56:
Die webshop is eerder dit jaar offline gehaald maar ze zijn doorgegaan onder een net iets andere naam, zie ook:

https://tweakers.net/nieu...obal-central-offline.html

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ap3nr0ts schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:00:
[...]

:')

Zou ook vragen of het om een EU- of US-versie gaat. Lijkt me sterk dat ze namelijk al een EU-versie hebben?
Daar bestellen is vragen om problemen met zulke vertalingen.
Vooral als je garantie nodig hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Ja, ik voel me niet per se uitgenodigd tot bestellen daar, nee. :P Zeker niet als je van tevoren al moet betalen voor zo'n twijfelachtige partij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-04 13:12
Nadat het bij de Google Store niet lukte ben ik uiteindelijk voor alternate.de gegaan. Je kan niet direct bestellen, maar als je aan geeft uit het buitenland te komen krijg je eerst een offerte via e-mail en de vraag of je dat en een betaalmethode wilt bevestigen (geloof dat je de keuze hebt uit paypal en bankoverschrijving), vervolgens krijg je een aantal e-mails met een betaalverzoek, bon etc.

Ik was voor €360,90 klaar inclusief verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:53
Voor diegene die nog twijfelen om te wachten op de 4a 5G of Pixel 5.
30 september weten we meer.

https://www.androidpolice...ent-date-for-the-pixel-5/

Naar verwachting zullen deze wat sneller na de ankondiging ook in Europa te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-05 21:28
Was gisteren in Aachen en toevallig daar toch een bezoekje gebracht aan de MediaMarkt maar daar hadden ze hem (nog) niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergei.Rotkop
  • Laatst online: 18-01 21:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pmkBj--13BzNfcFK2vn-jl6ZPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gbU2QxmdubbGzlZB1VKExmMa.png?f=fotoalbum_large

Onderling verschil bij Alternate is ook nog stevig DE vs BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsala
  • Laatst online: 03-10-2023
Sergei.Rotkop schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:24:
[Afbeelding]

Onderling verschil bij Alternate is ook nog stevig DE vs BE
Is het mogelijk om bij Alternate DE (https://www.alternate.de/...duct/1665168?event=search) middels de PayPal knop/manier te bestellen? Het PayPal account is gekoppeld aan een Nederlands adres. Iemand ervaring hier mee? Ik hoor het graag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Ik heb uit nieuwsgierigheid een offerte aangevraagd. Niks gehoord nog. Maar ik keek voor de gein even in de cache, en zag dat hij al met verwachte leverdatum van 2 oktober sinds halverwege augustus op hun site staat. Ik zou er dus niet te veel op hopen dat ze echt daadwerkelijk eerder zijn dan de Google Store met indicaties van 5 tot 20 oktober.

(Ik hou dit allemaal te goed bij, haha.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:13
ap3nr0ts schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:38:
Ik heb uit nieuwsgierigheid een offerte aangevraagd. Niks gehoord nog. Maar ik keek voor de gein even in de cache, en zag dat hij al met verwachte leverdatum van 2 oktober sinds halverwege augustus op hun site staat. Ik zou er dus niet te veel op hopen dat ze echt daadwerkelijk eerder zijn dan de Google Store met indicaties van 5 tot 20 oktober.

Ik heb nu ook maar een offerte aangevraagd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th0ckx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-04 23:37
Sjurm schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:04:
[...]

Ik heb nu ook maar een offerte aangevraagd :p
Hoe hebben jullie die offerte aangevraagd?
en is het ook mogelijk om via paypal te betalen en versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
th0ckx schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:01:
[...]

Hoe hebben jullie die offerte aangevraagd?
en is het ook mogelijk om via paypal te betalen en versturen?
Als je het bestelproces doorloopt kun je in een drop-down het land aangeven. Nederland staat er niet tussen, dus kies je voor 'ander land' (of wat het ook was). Dan verandert het bevestigen van de bestelling in het aanvragen van de offerte.

Als het goed is kun je betalen met Paypal. Maar ik heb de offerte nog niet ontvangen, dus ik weet nog niet precies hoe het verder gaat. Ik weet ook niet of ik hier mee doorga, heb hem ook al besteld in de Playstore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterEFG
Sjurm schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:05:
[...]
Als het goed is kun je betalen met Paypal. Maar ik heb de offerte nog niet ontvangen, dus ik weet nog niet precies hoe het verder gaat. Ik weet ook niet of ik hier mee doorga, heb hem ook al besteld in de Playstore.
Je krijgt daarna een mail om de bestelling voor die prijs te bevestigen, waarbij het ook de bedoeling is dat je een voorkeur qua betaling door geeft (dat kan met Paypal). De mail is zowel in het Duits als Engels, je kan hierbij gewoon in het Engels reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

smirrrie schreef op zondag 13 september 2020 @ 07:55:
Mijn bestelling op google.de via mailbox is geannuleerd zie ik..

Nog maar een keer geprobeerd via de postcode 00000 methode..
En nog bedankt he, check nu minimaal 2x pd de status van mijn bestelling :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
WinterEFG schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:28:
Nadat het bij de Google Store niet lukte ben ik uiteindelijk voor alternate.de gegaan. Je kan niet direct bestellen, maar als je aan geeft uit het buitenland te komen krijg je eerst een offerte via e-mail en de vraag of je dat en een betaalmethode wilt bevestigen (geloof dat je de keuze hebt uit paypal en bankoverschrijving), vervolgens krijg je een aantal e-mails met een betaalverzoek, bon etc.

Ik was voor €360,90 klaar inclusief verzending.
Ik krijg een aanbieding voor total 350,10 Euro

Twijfel of ik hiermee doorga en die bij de Play Store annuleer
ap3nr0ts schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:38:

In de aanbiedingsmail staat levertijd 4 weken. Dus waarschijnlijk vergelijkbaar met Google Play Store.

[ Voor 36% gewijzigd door Sjurm op 15-09-2020 14:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 12:02
Is nu ook verkrijgbaar bij de Nederlandstalige fnac. (Voor de Belgen)
https://www.nl.fnac.be/Pr...vanaf-1-oktober/a15084793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Ik heb ook een aanbod van 350,10 gekregen van Alternate.de. Lijkt erop dat dat standaard is voor NL nu.

[ Voor 41% gewijzigd door ap3nr0ts op 15-09-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
Ik heb nog eens naar mijn bestelling bij fnac gekeken. Eerst stond er vanaf 1 oktober nu staat er dat de verzending wordt voorzien op 30/09.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smirrrie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:51
hjs schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:08:
[...]

En nog bedankt he, check nu minimaal 2x pd de status van mijn bestelling :+
Hoeft niet hoor, je krijgt vanzelf de mail met bevestiging van annuleren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WinterEFG
ap3nr0ts schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:44:
Ik heb ook een aanbod van 350,10 gekregen van Alternate.de. Lijkt erop dat dat standaard is voor NL nu.
Ja ik zie nu dat de telefoon nog een tientje duurder was toen ik bestelde, stond ook nog geen leverdatum dus zal wel een voorlopige prijs geweest zijn. Ach ik ga er niet moeilijk voor doen om vervolgens weer als laatste op de wachtlijst te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
ap3nr0ts schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:44:
Ga jij hem daar bestellen?

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 22:51
anoniem987654 schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:36:
Mijne is nog niet geannuleerd en heb de 00000 trucje toegepast
Werkt dit nog? Heel veel mensen die vorig jaar met de pixel 4 hun telefoon niet kregen omdat ie maar bleef cirkelen tussen eindhoven en een stad in duitsland. Meeste telefoons zijn ook allemaal retour gestuurd richting google...

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-05 10:52
Converted007 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:17:
[...]

Werkt dit nog? Heel veel mensen die vorig jaar met de pixel 4 hun telefoon niet kregen omdat ie maar bleef cirkelen tussen eindhoven en een stad in duitsland. Meeste telefoons zijn ook allemaal retour gestuurd richting google...
Bezorgdatum is pas 8-9 oktober, en is nog niet verzonden, dus kan helaas je vraag nog niet beantwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
[...]

In juni dit jaar, toen de Pixel 3a in de aanbieding was in de Franse store voor 250 euro, hebben behoorlijk veel Tweakers de telefoon daar besteld met de 00000 truc. Zie bijvoorbeeld onderstaande link. Het lijkt erop alsof hij bij vrijwel iedereen netjes en snel bezorgd is.

https://gathering.tweaker.../list_messages/1922328/26

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Coprocessor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-04 15:57
[...]

Mijn bestelling van 10-9 in de Duitse Google Store is nog niet geannuleerd. Ik heb de 00000 truc toegepast en gekozen voor International Priority Shipping. Ik heb nog niet eerder op deze manier iets besteld. Ik weet pas of het werkt als ik de telefoon in m'n handen heb. Kan nog veel gebeuren tussen nu en begin oktober...

• Converted007
evleerdam schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:14:
[...]

In juni dit jaar, toen de Pixel 3a in de aanbieding was in de Franse store voor 250 euro, hebben behoorlijk veel Tweakers de telefoon daar besteld met de 00000 truc. Zie bijvoorbeeld onderstaande link. Het lijkt erop alsof hij bij vrijwel iedereen netjes en snel bezorgd is.

Hoe moet ik het beste het adres invullen?
Kan iemand dit nog eens bevestigen zodat ik het in 1 keer goed heb lol.
En is het beste van priority shipping te nemen? Of is standard ook voldoende?

• ap3nr0ts
Het is gissen of verzendmethode echt uitmaakt. Ik heb maar voor de duurdere gekozen to be safe, al heb ik het verzendadres inmiddels aangepast naar een Duitse collega (ook to be safe).

Adresregel 1: straat en huisnummer
Adresregel 2: postcode, provincie, land
Postcode: 00000
Woonplaats, woonplaats, land voor de zekerheid erachter tussen haakjes

Zo heb ik het in ieder geval gedaan toen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn einkaufswagen blijft de hele tijd leer :-(

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 16-09-2020 16:30 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• ap3nr0ts
anandus schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:29:
Welke winkel? Op de store van google moet je er even goed voor zorgen dat je echt deze url gebruikt: store.google.de/product/pixel_4a

• anoniem987654
anandus schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:29:
Ja had ik ook. Toen Cache geleegt (kan dat wordt niet spellen, gwn clear cache), en doen lukte het me wel. Maar je bent niet de enige die dit euvel soms had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:09
Coprocessor schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:18:
[...]

Mijn bestelling van 10-9 in de Duitse Google Store is nog niet geannuleerd. Ik heb de 00000 truc toegepast en gekozen voor International Priority Shipping. Ik heb nog niet eerder op deze manier iets besteld. Ik weet pas of het werkt als ik de telefoon in m'n handen heb. Kan nog veel gebeuren tussen nu en begin oktober...
Ik heb precies zelfde gedaan, zelfs met Duitse creditcard betaald (N26) en zie in m'n N26 app dat het zojuist is teruggestort. Geen email nog ontvangen.

Ik ga opnieuw bestellen maar met Duits adres van een kennis.

• ap3nr0ts
Hier is de reservering ook weg ... En had juist een Duitse collega als adres opgegeven. Echt raar. Misschien is reservering weg geen ramp? :'(

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:09
ap3nr0ts schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:44:
Hier is de reservering ook weg ... En had juist een Duitse collega als adres opgegeven. Echt raar. Misschien is reservering weg geen ramp? :'(
Huh, hoe kan dat. Was er iets Nederlands in je bestelgegevens?
Want dan kunnen Duitsers dus ook niet reserveren..

• Sjurm
Bij mij staat nog 3(?) x een reservering van €0,00 voor wat het wat waard is.

Ik heb hem nu trouwens officieel besteld bij Alternate.de en ga die bij Google denk ik annuleren

• Coprocessor
Jazco2nd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:03:
[...]

Ik heb precies zelfde gedaan, zelfs met Duitse creditcard betaald (N26) en zie in m'n N26 app dat het zojuist is teruggestort. Geen email nog ontvangen.

Ik ga opnieuw bestellen maar met Duits adres van een kennis.
Ik zie zojuist bij mijn creditcard per vandaag ook een terugstorting staan van de Google Store. Volgens het besteloverzicht van de Nederlandse Google Store staat ie nog steeds in bestelling. En ik heb ook nog geen e-mail erover.

Ik wacht even af wat er verder gaat gebeuren.

• ap3nr0ts
Ik heb dus wel mijn Nederlandse creditcard gebruikt, maar het adres later aangepast. Aangezien iemand hierboven juist een Duitse creditcard heeft gebruikt, snap ik het nog niet. Kan het niet zijn dat er niks aan de hand is en de echte afschrijving gewoon later komt? Bij mij was het ook 4x nul euro.

• hjs
  • Niet online

hjs

Jazco2nd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:03:
[...]

* hjs checkt gelijk zijn credit-card-app,
reservering staat er nog.

• Coprocessor
ap3nr0ts schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:03:
Ik heb dus wel mijn Nederlandse creditcard gebruikt, maar het adres later aangepast. Aangezien iemand hierboven juist een Duitse creditcard heeft gebruikt, snap ik het nog niet. Kan het niet zijn dat er niks aan de hand is en de echte afschrijving gewoon later komt? Bij mij was het ook 4x nul euro.
Laten we hopen dat er niks aan de hand is. Dat er nog geen e-mail is en de bestelling volgens de Google Store nog steeds loopt geeft me nog wat moed...

• BytePhantomX
  • Nu online
Bijna een hartverzakking. 8)7
Gelukkig staat mijn bestelling nog en staat er ook nog voor het juiste bedrag een reservering op mijn Nederlandse CC.
Het adres is voor mij ook via de 00000 truc.

• ap3nr0ts
Bij jou staat er dus een daadwerkelijk bedrag? Want bij mij is er altijd alleen maar 0 euro verschenen als reservering. Wat raar.

• SanderVelden8
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-05-2024
Hmm vreemd. Ik zie ook geen enkele transactie meer in mijn overzicht van American Express, terwijl daar eerst ook de geannuleerde afschrijving stond. Ik had zelf een annulering gedaan en later was ook een andere bestelling door Google geannuleerd ivm Mailboxde. Met mijn meest recente bestelling erbij zouden dat dus drie transacties zijn, maar daar zie ik niets meer van terug.

Wel vreemd! Overigens staat de bestelling nog wel in behandeling in het overzicht, maar als ik het hierboven zo lees is dat dan misschien een kwestie van tijd :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ap3nr0ts
As far as I can tell, everything is good to go and you would get one of our first deliveries

Ah ok, that 0 Euro reservation would be to check your credit card info I guess

Ok, as long as it as a residantial location and not a PO Box or mail forwarding service you should be good to go
Google Chat van de Duitse Store is in ieder geval redelijk geruststellend. Hij ziet niks wat indiceert dat mijn bestelling verdwijnt. Mocht dit iemand anders ook een beetje geruststellen. :P

Edit: ik heb maar gewoon even bij Alternate.de mijn invoice beantwoord, haha. De prijs was nog 350,10, nu is hij op hun website al 369 euro, en er staat nu op hun website dat "nu bestellen op 1 oktober binnen" is. In het ergste geval heb ik dan straks twee Pixel 4a's, waarvan eentje naar een tweaker mag zonder meerkosten.

[ Voor 24% gewijzigd door ap3nr0ts op 17-09-2020 14:54 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb ook even gekeken, bij mij staat in mijn CC overzicht een reservering a 340,20€ met als datum vandaag (17 september). Had ik nog niet eerder gezien maar het kan dus zijn dat die datum meebeweegt tot Google het toestel verstuurt en de betaling doorzet?

edit: wtf, ik zie nu ook een terugstorting staan op 10 september, exact hetzelfde bedrag.

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 17-09-2020 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderVelden8
ap3nr0ts schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:45:
[...]

Google Chat van de Duitse Store is in ieder geval redelijk geruststellend. Hij ziet niks wat indiceert dat mijn bestelling verdwijnt. Mocht dit iemand anders ook een beetje geruststellen. :P

Edit: ik heb maar gewoon even bij Alternate.de mijn invoice beantwoord, haha. De prijs was nog 350,10, nu is hij op hun website al 369 euro, en er staat nu op hun website dat "nu bestellen op 1 oktober binnen" is. In het ergste geval heb ik dan straks twee Pixel 4a's, waarvan eentje naar een tweaker mag zonder meerkosten.
Ik ben voor de zekerheid ook maar even een chat gestart, want wil niet achteraan in de rij weer komen ;) Toen gaf ze wel aan dat land van gebruikte creditcard hetzelfde moet zijn als het verzendadres. Dus dat zou nog een probleem kunnen gaan zijn.

Ze controleert nu ook of ze problemen verwacht. Maar thanks voor de alternate update, toch ook daar maar even kijken. 1 oktober zou wel chill zijn!

Edit: de bestelling stond nog gewoon goed in het systeem, maar de betaling stond nog wel op 'pending'. Ze kon niet zeggen hoe dat kwam, dus voor de zekerheid zo maar even bellen of ze bij American Express nog wel iets in het systeem zien staan.

Edit 2: Zojuist American Express gesproken en zij hadden het verzoek tot betaling goedgekeurd, maar deze was nog niet geclaimd. Blijkbaar gebeurt dit normaal binnen 72 uur, dus wellicht dat daarna soms de afschrijving verdwijnt op ons overzicht (bij mij iig wel). Dus vooralsnog gaat alles nog goed.

[ Voor 20% gewijzigd door SanderVelden8 op 17-09-2020 16:00 ]

• anoniem987654
Bestelling staat bij mij ook nog op de Google play store, echter is creditcard de payment weg :(

• anoniem987654
SanderVelden8 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:20:
[...]

Ik ben voor de zekerheid ook maar even een chat gestart, want wil niet achteraan in de rij weer komen ;) Toen gaf ze wel aan dat land van gebruikte creditcard hetzelfde moet zijn als het verzendadres. Dus dat zou nog een probleem kunnen gaan zijn.

Ze controleert nu ook of ze problemen verwacht. Maar thanks voor de alternate update, toch ook daar maar even kijken. 1 oktober zou wel chill zijn!

Edit: de bestelling stond nog gewoon goed in het systeem, maar de betaling stond nog wel op 'pending'. Ze kon niet zeggen hoe dat kwam, dus voor de zekerheid zo maar even bellen of ze bij American Express nog wel iets in het systeem zien staan.

Edit 2: Zojuist American Express gesproken en zij hadden het verzoek tot betaling goedgekeurd, maar deze was nog niet geclaimd. Blijkbaar gebeurt dit normaal binnen 72 uur, dus wellicht dat daarna soms de afschrijving verdwijnt op ons overzicht (bij mij iig wel). Dus vooralsnog gaat alles nog goed.
Ben benieuwd. Bij mn creditkaart balans staat alleen dat ik nog 1.350 euro kan uitgeven, omdat ik normaal een max heb van 1000 euro als student. Dus betwijfel het gedeeltelijk net alsof ze iets annuleren en terugstorten tegelijkertijd. Alternate is idd al 20 euro duurder, en nederland wachten op belsimpel is ook bagger denk. Andere alternatieven? Wil wel makkelijke garantie ook. Qua telefoon zijn er ook weinig alternatieven met de zelfde grootte ongeveer... :'(

• Sjurm
Ik zie dat ze bij Alternate de prijs inderdaad hebben verhoogd :?
Ik was nu goedkoper uit dan bij de Google Store waar ik international shipping had geselecteerd.

Het maakt mij niet heel veel uit of ik hem begin oktober of midden oktober krijg, als hij maar zonder al te veel problemen bezorgd wordt :Y

Ik verwacht dat Belsimpel wel iets van €50 duurder wordt en het nog wel even duurt voordat hij daar beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
@Sjurm Volgens mij is echt de prijs vannacht verhoogd en die leverdatum aangepast. Dus ik ben blij dat mijn offerte ook nog 350 was ja. :o

• SanderVelden8
ap3nr0ts schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:45:
[...]

Heb jij voor die offerte wel eerst de bestelflow doorlopen en het daar ergens gekozen of gewoon rechtstreeks contact opgenomen en gevraagd om offerte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Bestellen en bij land "ander land" kiezen. Dan mailen ze je later. Echt later hoor. Bij mij zat er steeds een dag tussen.

• twkr18526
  • Laatst online: 20-02 01:25
SanderVelden8 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:20:
[...]
Ik heb ook met Amex besteld op 10 september middernacht. Echter geen enkel bedrag te zien bij amex. Ook geen reservering. De order is nog wel bij google te zien voor €340 + €13,99 shipping.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Converted007
Blijkbaar nog meer mensen hebben dit voor. In de UK deze keer: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Dus zal wel normaal zijn zeker?
En het klopt idd dat een reservering na 7 dagen verdwijnt op je cc. Dus dat kan verklaren waarom sommige, of wij allemaal een 0 euro validatie check krijgen op onze cc.

[ Voor 79% gewijzigd door Converted007 op 18-09-2020 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
.

[ Voor 99% gewijzigd door Converted007 op 18-09-2020 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
ap3nr0ts schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:09:
@Sjurm Volgens mij is echt de prijs vannacht verhoogd en die leverdatum aangepast. Dus ik ben blij dat mijn offerte ook nog 350 was ja. :o
Prijs inmiddels €389 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-05 09:46
En nu 399. Gaat toch Belsimpel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Reeker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:31:
[...]

En nu 399. Gaat toch Belsimpel worden.
Vreemd dat ze prijs zo verhogen. Ik zie dat in Nederland niet vaak (op zo'n korte termijn) gebeuren, dan is hij op een gegeven moment gewoon niet meer leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coprocessor
Converted007 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:17:
Blijkbaar nog meer mensen hebben dit voor. In de UK deze keer: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Dus zal wel normaal zijn zeker?
En het klopt idd dat een reservering na 7 dagen verdwijnt op je cc. Dus dat kan verklaren waarom sommige, of wij allemaal een 0 euro validatie check krijgen op onze cc.
Ik heb de eerste 7 dagen niet gekeken naar de status van mijn credit card. Ik zie dus alleen maar dat er gisteren, 7 dagen ná het plaatsen van de order, een creditering/vervallen van de reservering van het volledige bedrag heeft plaatsgevonden. Dus dan gok ik dat er eerst een reservering voor het volledige bedrag (en dus niet 0 euro) heeft plaatsgevonden. De order loopt volgens Bestelgeschiedenis op de Google Store nog steeds en ik heb ook nog geen officiële annulering via e-mail gekregen. Ik ga afwachten wat er verder met deze order gebeurd. Pas als er een officiële annulering is ga ik verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Reserveringen verlopen automatisch na een X aantal dagen. Niet alleen of per se door aan actie van de verkopende partij. (Zou mooi wezen als een verkoper je geld eeuwig kon gijzelen.) Ook zonder reservering kan de verkoper het bedrag nog gewoon afschrijven, mits voldoende saldo/krediet. Je kunt zo'n reservering dan ook beter zien als een soort pre-check op voldoende saldo. Ik zou er in elk geval geen conclusies aan verbinden zonder verder bericht van Google.

[ Voor 7% gewijzigd door NielsFL op 18-09-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Coprocessor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:22:
[...]
status van mijn credit card. Ik zie dus alleen maar dat er gisteren, 7 dagen ná het plaatsen van de order, een creditering/vervallen van de reservering van het volledige bedrag heeft plaatsgevonden.
Voor degenen die activiteit zien op hun creditcard: welke kaart hebben jullie? Mastercard, Visa of American Express?

Ik heb Amex, maar zie geen reservering oid. Ik zie dat alleen als ik ga tanken. Als ik bij amazon.de bestel zie ik (denk ik) ook geen reservering, maar het hele bedrag afgeboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coprocessor
twkr18526 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:19:
[...]

Voor degenen die activiteit zien op hun creditcard: welke kaart hebben jullie? Mastercard, Visa of American Express?

Ik heb Amex, maar zie geen reservering oid. Ik zie dat alleen als ik ga tanken. Als ik bij amazon.de bestel zie ik (denk ik) ook geen reservering, maar het hele bedrag afgeboekt.
Ik heb een Mastercard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

[...]

Visa card.
Tot gister stond er een reservering, maar er is een nieuwe maand ingegaan en nu is die reservering niet meer zichtbaar. (Althans, in de app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
[...]

Mastercard:
10 sep:
0,0€
0,0€
+340,20€ (huh?)

17 sep:
-340,20€

Lijkt er dus op dat ze een negatieve betaling plaatsten bij het bestellen, zal wel een idee achter zitten.
De 17e is nog een 'reservering' en ik heb nog mijn volledige budget op de CC beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
NielsFL schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:27:
Reserveringen verlopen automatisch na een X aantal dagen. Niet alleen of per se door aan actie van de verkopende partij. (Zou mooi wezen als een verkoper je geld eeuwig kon gijzelen.) Ook zonder reservering kan de verkoper het bedrag nog gewoon afschrijven, mits voldoende saldo/krediet. Je kunt zo'n reservering dan ook beter zien als een soort pre-check op voldoende saldo. Ik zou er in elk geval geen conclusies aan verbinden zonder verder bericht van Google.
Inderdaad. ik wacht gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
[...]

Visa kaart heb ik gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterEFG
Beetje een vreemde mail van alternate.de gekregen over de verwachte bezorging (ook lekker handig in de promotions tab van Gmail, nog bedankt daarvoor Google).

De eerste mail:
Dear Customer,

we are sorry to inform you, that your order ********** from the 14.09.2020 cannot yet be dispatched.

OCBVGZ Google Pixel 4a 128-A-14,76 bk - The delivery date for this item is currently in clarification.

If you wish to choose alternative items for the ones not available or if you have further inquiries, you can answer to this e-mail.
Zal wel een automatisch systeem geweest zijn, het was toch wel vrij duidelijk een pre-order, maar goed later vrijwel exact hetzelfde mailtje met datum.
The date-of-delivery given by the manufacturer / pre-supplier is 30.09.2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
WinterEFG schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:02:
Beetje een vreemde mail van alternate.de gekregen over de verwachte bezorging (ook lekker handig in de promotions tab van Gmail, nog bedankt daarvoor Google).

De eerste mail:

[...]

Zal wel een automatisch systeem geweest zijn, het was toch wel vrij duidelijk een pre-order, maar goed later vrijwel exact hetzelfde mailtje met datum.

[...]
Zoiets staat er ook als je bestelstatus bekijkt op de site. Ik heb die mail nog niet gehad, maar zal ook wel komen.

Ze hebben nog niet echt een standaard voor preorders denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Iemand zei eerder trouwens dat naar Nederland verzenden gewoon werkte bij een aanbieding voor Pixels rond kerst oud iets dergelijks. Weet iemand of dat klopt? Ik probeer het nog even terug te zoeken hier. Want ik pas mijn adres dan ook maar weer aan naar Nederland, denk ik. Handiger dan doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
ap3nr0ts schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:47:
Iemand zei eerder trouwens dat naar Nederland verzenden gewoon werkte bij een aanbieding voor Pixels rond kerst oud iets dergelijks. Weet iemand of dat klopt? Ik probeer het nog even terug te zoeken hier. Want ik pas mijn adres dan ook maar weer aan naar Nederland, denk ik. Handiger dan doorsturen.
In juni werkte het voor tientallen tweakers perfect, zie mijn eigen quote. Dat was wel de Franse store trouwens.
evleerdam schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:14:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Ah, check. Jammer dat het niet de Duitse was inderdaad. Kan me niet voorstellen dat het daar niet werkt, maar zou nog meer zekerheid bieden, haha. Weet iemand of dat ook DHL is? Dan durf ik het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
ap3nr0ts schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:52:
Ah, check. Jammer dat het niet de Duitse was inderdaad. Kan me niet voorstellen dat het daar niet werkt, maar zou nog meer zekerheid bieden, haha. Weet iemand of dat ook DHL is? Dan durf ik het wel aan.
Google verzend bijna altijd met DHL. Zowel de gratis verzending als prioritair .Maar zeker ben je nooit natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Converted007 op 18-09-2020 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderVelden8
ap3nr0ts schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:47:
Toen ik aan het chatten was met de 'Google Store' in verband met de creditcard betaling kwam ook ter sprake dat ik in een land had besteld waar ze officieel niet naar verzenden. Maar toen gaf ze aan dat dat meestel toch wel goed komt, maar ik daar niet 100 procent vanuit kon gaan. Wel zei ze dus dat ze niet verzenden naar postbussen waar ze Mailboxde onder scharen, dus die waren daarom dus wel - waarschijnlijk geautomatiseerd - geannuleerd.

Ik heb hem zelf dus gewoon op NL adres laten staan voor nu. Heb ook nog een optie voor een Duits adres, maar voor nu neem ik de gok :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasonaryPP
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 12:43
Ook mijn creditcard even gecontroleerd en nu geen reservering meer terug te vinden (besteld bij Google DE).

Bestelling nog wel netjes terug te vinden op store.google.com.

Ouderwets geduld hebben en hopen dat het allemaal goed komt dan maar :)

[ Voor 22% gewijzigd door MasonaryPP op 19-09-2020 10:02 ]

• twkr18526
evleerdam schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:51:
In juni werkte het voor tientallen tweakers perfect, zie mijn eigen quote. Dat was wel de Franse store trouwens.
Maakt t eigenlijk uit of het de google.de of google.fr store is eigenlijk? Wordt het niet uit hetzelfde Europese depot verstuurd?

Als je de verwachte leverdatum van nieuwe bestellingen controleert op .fr en .de zijn ze elke dag precies gelijk aan elkaar. Ook de verandering in verwachte leverdatum.

• ap3nr0ts
Yep. Ik denk dat ik het adres daarom maar terug verander naar Nederland. Heb het idee dat vooral depots gebruiken gedoe oplevert.

• BytePhantomX
  • Nu online
twkr18526 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:37:
[...]

Maakt t eigenlijk uit of het de google.de of google.fr store is eigenlijk? Wordt het niet uit hetzelfde Europese depot verstuurd?

Als je de verwachte leverdatum van nieuwe bestellingen controleert op .fr en .de zijn ze elke dag precies gelijk aan elkaar. Ook de verandering in verwachte leverdatum.
Ik dacht zelfs dat Franse bestellingen eind vorig jaar uit Tilburg / Eindhoven (via Antwerpen) werden verstuurd naar Nederland. Als dat waar is, zou het wel bijzonder zijn dat ik voor internationale levering heb betaald.

• twkr18526
ap3nr0ts schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:44:
Yep. Ik denk dat ik het adres daarom maar terug verander naar Nederland. Heb het idee dat vooral depots gebruiken gedoe oplevert.
Wordt de leverdatum opnieuw berekend bij adreswijziging? Ik had direct na bestellen het adres van Niederlande naar Niederlande op de ene regel en Netherlands op de andere regel aangepast. Toen kwam er een popup dat de leverdatum opnieuw berekend werd. Maakte toen niet uit denk ik, aangezien de wijziging op 10 sept was.

@BytePhantomX : dat las ik ook in andere topics idd. Dan is het bijzonder dat ze de pixel niet gewoon netjes in NL uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Toen ik het aanpaste naar Duitsland, is bij mij de leverdatum niet veranderd hoor. Dus volgens mij kan het zonder gevolgen.

• Lord_Dain
  • Nu online
ap3nr0ts schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:27:
Toen ik het aanpaste naar Duitsland, is bij mij de leverdatum niet veranderd hoor. Dus volgens mij kan het zonder gevolgen.
Vraagje, hebben jullie ook het euvel dat Niederlande, als Nlederlande komt te staan? dus een l ipv een i?

• twkr18526
Lord_Dain schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:35:
[...]
Vraagje, hebben jullie ook het euvel dat Niederlande, als Nlederlande komt te staan? dus een l ipv een i?
Bij mij niet. Daar staat op de ene regel nog steeds Niederlande en op de andere Netherlands.

• Coprocessor
Lord_Dain schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:35:
[...]

Nope, 2x Niederlande. Precies zoals ik het ingevoerd had. Ik lees net dat je het verzendadres kunt aanpassen zonder gevolgen voor de leverdatum...

• Lord_Dain
  • Nu online
Coprocessor schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:56:
[...]

Nope, 2x Niederlande. Precies zoals ik het ingevoerd had. Ik lees net dat je het verzendadres kunt aanpassen zonder gevolgen voor de leverdatum...
Thanks for the tip! Aanpassing van de 2e regel in Netherlands wordt wel geaccepteerd.
Nu ziet mijn adres er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w1AL5yx.png

Hopelijk duidelijk genoeg voor de postbode :)

• ap3nr0ts
Nice. Geen aangepaste, verzenddatum, right?

• MBm84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-12-2024
Klopt het dat je alleen met creditcard kunt betalen in de googlestore.de?
PayPal kan ik niet zo snel vinden

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:25

Flipm0de

geen

Lord_Dain schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:06:
[...]

Thanks for the tip! Aanpassing van de 2e regel in Netherlands wordt wel geaccepteerd.
Nu ziet mijn adres er zo uit:
[Afbeelding]

Hopelijk duidelijk genoeg voor de postbode :)
Huh? Bestellen jullie de 4a nou gewoon bij de Duitse Google store? En je laat m gewoon in NL bezorgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Flipm0de op 19-09-2020 20:17 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Flipm0de schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:16:
[...]

Huh? Bestellen jullie de 4a nou gewoon bij de Duitse Google store? En je laat m gewoon in NL bezorgen?
Jawohl! (als PC 00000 invullen - 5!! nullen)
ap3nr0ts schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:07:
Nice. Geen aangepaste, verzenddatum, right?
Richtig!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Lord_Dain schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:28:
[...]

Jawohl! (als PC 00000 invullen - 5!! nullen)

[...]

Richtig!
What! Ga ik ook doen. Bedankt! Kans is dat ie gecanceld wordt toch? Maar met een creditcard moet t vast goedkomen met t geld. Scheelt weer een ritje naar de saturn over de grens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Flipm0de schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:33:
[...]

What! Ga ik ook doen. Bedankt! Kans is dat ie gecanceld wordt toch? Maar met een creditcard moet t vast goedkomen met t geld. Scheelt weer een ritje naar de saturn over de grens!
Die kans is er, maar er zijn genoeg tweakers die op deze manier bestellingen van de DE store hebben binnen gekregen. We gaan het zien :D

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Lord_Dain schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:42:
[...]

Die kans is er, maar er zijn genoeg tweakers die op deze manier bestellingen van de DE store hebben binnen gekregen. We gaan het zien :D
sorry voor de vele vragen. Ik kan het land niet aanpassen, dat blijft op Duitsland staan. Hoe hebben jullie dat gedaan?

edit: de levertijd staat op 20-23 oktober. Dat vind ik toch wel erg lang. Dan maar een keer naar de grens rijden :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Flipm0de op 19-09-2020 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anoniem987654
Flipm0de schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:00:
[...]

sorry voor de vele vragen. Ik kan het land niet aanpassen, dat blijft op Duitsland staan. Hoe hebben jullie dat gedaan?

edit: de levertijd staat op 20-23 oktober. Dat vind ik toch wel erg lang. Dan maar een keer naar de grens rijden :'(
Land blijft op DE staan voor ons allemaal, daar geen zorgen over te maken.
Levertijden zullen overal lang blijven verwacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
Flipm0de schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:00:
[...]

Of via amazon.com bestellen. Inclusief douane en verzendkosten, kom je op ongeveer hetzelfde bedrag uit. Kijk maar wat sneller voor jou is. Sommigen hier hebben al op 10 september besteld via google.fr/de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Coprocessor schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:56:
[...]

Moet het land in het Duits? Heb 2x Belgium staan.

Heb het adres zo ingevuld:
Voornaam Naam
Straat Nr, postcode, gemeente, land
00000
Land

Das toch ok he? Heb het adres alles op adresregel 1 gezet zoals in het topic hier waar iedereen de 3a bestelde via Google france.
Of toch postcode, gemeente en land op adresregel 2 zetten. En het land in het Duits (voor mij wordt dit dan belgien)

Edit: Heb het adres wat meer conform gemaakt zoals in dit topic. Voor je verandert staat er wel degelijk dat de btw en leverdatum kan gewijzigd worden als je het adres wijzigt.
Maar het is nog niet eens verzonden of klaargemaakt voor verzending, dus wordt de leverdatum ook niet aangepast natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Converted007 op 20-09-2020 02:50 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste