Nog een tip hiervoor als je geen zin hebt om Nederland uit die lijst te plukken of het zoals ik niet kan vinden, als je gewoon +31 invult zou het automatisch een mooi Nederlands vlaggetje er naast moeten zetten.Telefoonnummer: kan gewoon NL zijn
Poging gewaagd via DE naar België te verzenden. Afwachten maar... Er stond levering 5/6 oktober.
[ Voor 19% gewijzigd door Rimshaker op 10-09-2020 07:55 ]
Zojuist ook besteld via de Duitse Google store. Overigens via Mailboxde.
Het viel me nog op dat bij alleen het toestel eerst 8-13 oktober werd aangegeven als verwachte levering, maar toen ik een hoesje eraan toevoegde het 6-9 oktober werd.
Zo te zien loopt de verwachte levering dus wel iets op als ik hierboven ergens 5-6 oktober las.
EDIT: bij nader inzien heb ik de bestelling geannuleerd en opnieuw geplaatst zonder case (en komt nu tussen 7-12 oktober dus ietsje later al). Ik zag namelijk dat als je de case los aan het winkelmandje toevoegt de verwachte levering 12-14 oktober is. En op Amazon.de staat dat deze pas op 22 oktober beschikbaar is, dus wellicht is dat een extra risico qua beschikbaarheid en dan wil ik niet dat ik daardoor het toestel wellicht weken later ontvang
Het viel me nog op dat bij alleen het toestel eerst 8-13 oktober werd aangegeven als verwachte levering, maar toen ik een hoesje eraan toevoegde het 6-9 oktober werd.
Zo te zien loopt de verwachte levering dus wel iets op als ik hierboven ergens 5-6 oktober las.
EDIT: bij nader inzien heb ik de bestelling geannuleerd en opnieuw geplaatst zonder case (en komt nu tussen 7-12 oktober dus ietsje later al). Ik zag namelijk dat als je de case los aan het winkelmandje toevoegt de verwachte levering 12-14 oktober is. En op Amazon.de staat dat deze pas op 22 oktober beschikbaar is, dus wellicht is dat een extra risico qua beschikbaarheid en dan wil ik niet dat ik daardoor het toestel wellicht weken later ontvang
[ Voor 40% gewijzigd door SanderVelden8 op 10-09-2020 06:48 ]
Ik zie nog niks bij MediaMarkt/Saturn. Iemand een idee hoeveel later zij meestal zijn?
Intussen heb ik een mail van Google gehad dat het te bestellen is. Gelukkig net na middernacht al gedaan :-)
Freust du dich auf den Artikel
"Pixel 4a (128 GB, Just Black, ohne SIM-Lock)"?
Gute Neuigkeiten: Der von dir gewünschte Artikel ist jetzt
verfügbar. Hol ihn dir am besten gleich im Google Store.
Jetzt kaufen
@twkr18526 ik krijg de melding "Wir konnten Ihre Adresse nicht bestätigen".
Heb jij die ook gehad en geignored?
Wat ik heb ingevuld:
Straat 1: straat huisnr
Straat 2: postcode, stad, niederlande
Postcode: 00000
Wat ik heb ingevuld:
[ Voor 37% gewijzigd door MasonaryPP op 10-09-2020 07:36 ]
Daar was je inderdaad mooi op tijd bijtwkr18526 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:26:
Intussen heb ik een mail van Google gehad dat het te bestellen is. Gelukkig net na middernacht al gedaan :-)
[...]
Ik kreeg deze melding ook, gewoon genegeerd.MasonaryPP schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:35:
Wat ik heb ingevuld:
Ik zie wel waar het schip strandt, het heeft voor mij geen haast. En mocht het toch niet werken dan probeer ik het t.z.t. wel bij Belsimpel (als het verschil niet te groot is) of bij de dichtstbijzijnde MediaMarkt in Duitsland.
Bij mij staat hij op 9-12 oktoberSanderVelden8 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:42:
[...]
Daar was je inderdaad mooi op tijd bijDe verwachte levering loopt nu best snel op, staat nu op 9-14 oktober. Gelukkig was ik ook nog redelijk op tijd voordat de meesten die mail van Google ontvangen hadden.
[ Voor 22% gewijzigd door Sjurm op 10-09-2020 07:47 ]
Ondertussen zoals vele ook op de Duitse store besteld met Nederlands adres. Ik kreeg overigens ook de melding dat mijn adres niet bevestigd was maar deze melding gewoon genegeerd. Betaald met mijn VISA, ik ben benieuwd of het lukt.
[ Voor 29% gewijzigd door Nivali op 10-09-2020 07:57 ]
Same here:
"Wir konnten Ihre Adresse nicht bestätigen. Möglicherweise ist die Adresse neu und noch nicht in unserer Datenbank enthalten oder sie wurde falsch eingegeben. Wenn Sie bestätigte Versandadressen verwenden, können Sie Lieferverzögerungen vermeiden."
Komt vanwege de land die die nog Deutschland heeft staan.
Gewoon via de creditcard (mastercard rabobank) besteld
"Wir konnten Ihre Adresse nicht bestätigen. Möglicherweise ist die Adresse neu und noch nicht in unserer Datenbank enthalten oder sie wurde falsch eingegeben. Wenn Sie bestätigte Versandadressen verwenden, können Sie Lieferverzögerungen vermeiden."
Komt vanwege de land die die nog Deutschland heeft staan.
Gewoon via de creditcard (mastercard rabobank) besteld
[ Voor 8% gewijzigd door anoniem987654 op 10-09-2020 07:55 ]
Nee, geen ander mailtje gehad behalve de bevestiging. @ap3nr0ts ook niet? Ook niet id spam folder. In de bevestiging stond er dit:MasonaryPP schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:35:
Wat ik heb ingevuld:
Du kannst deine Bestellung stornieren oder die Versandadresse ändern, solange die Bestellung noch nicht im Lager verpackt wird. Dies geschieht in der Regel nach einer Stunde, manchmal aber auch später.
Ik kreeg die genoemde melding ook bij bestellen. De computers/systemen herkennen je adres logischerwijs niet. Ook genegeerd en verder gegaan dus.
Verder alleen bevestiging gehad. Levertijd 5-6 oktober. Zouden wij dan echt op tijd zijn geweest, @twkr18526? Eerdere data niet gezien.
ja 9-14 met standaard shipping, staat 8-9 oktober bij mijSanderVelden8 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:42:
[...]
Daar was je inderdaad mooi op tijd bijDe verwachte levering loopt nu best snel op, staat nu op 9-14 oktober. Gelukkig was ik ook nog redelijk op tijd voordat de meesten die mail van Google ontvangen hadden.
Net besteld, de levering wordt nu verwacht 14-15 oktober.
Gedurende de avond zag ik idd de levertijd veranderen naar een latere datum als ik het nog een keer in het mandje deed.ap3nr0ts schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:08:
Zouden wij dan echt op tijd zijn geweest, @twkr18526? Eerdere data niet gezien.
Krijgt iedereen (oa @roozemond ) overigens ook €340 als prijs? Zeg maar, de tijdelijke Duitse BTW prijs?
[ Voor 14% gewijzigd door twkr18526 op 10-09-2020 09:37 ]
Net besteld in de Duitse Google Store op de manier zoals aangegeven door o.a. @twkr18526 en @ap3nr0ts . Bedankt voor de tip!
Ik heb 'm mét hoesje besteld want dan komt ie, als het goed is, een week eerder. Zonder hoesje werd het 12-13 oktober, nu staat ie op 6-7 oktober.
Ik ben benieuwd of het lukt.
Edit: ik heb gekozen voor Priority International Shipping
Ik heb 'm mét hoesje besteld want dan komt ie, als het goed is, een week eerder. Zonder hoesje werd het 12-13 oktober, nu staat ie op 6-7 oktober.
Ik ben benieuwd of het lukt.
Edit: ik heb gekozen voor Priority International Shipping
[ Voor 8% gewijzigd door Coprocessor op 10-09-2020 13:33 ]
Ik heb vrienden in Duitsland wonen, als ik hun een 4a laat bestellen zou het toestel dan eerder aankomen?
De 4a is nu te bestellen in de Engelse en Duitse Google Store, dus Amazon zal ook niet lang duren.. Zijn er mensen die hem in Duitsland gaan bestellen? Of liever fysiek ophalen in een winkel?
[ Voor 11% gewijzigd door TheRicolaa10 op 10-09-2020 09:54 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ja, lijkt me ook vrij logisch aangezien we allemaal als land Duitsland hebben.twkr18526 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:35:
Krijgt iedereen (oa @roozemond ) overigens ook €340 als prijs? Zeg maar, de tijdelijke Duitse BTW prijs?
Zojuist via de Duitse Google Store besteld en het adres van een vriend in Keulen opgegeven als afleveradres. Had nog best wat voeten in aarde omdat de PayPal ook gekoppeld aan Duitsland moest zijn. Uiteindelijk maar rechtstreeks met de creditcard besteld en aangegeven dat aflever- en factuuradres overeenkomen. Betwijfel of dat daadwerkelijk gecontroleerd wordt bij dergelijke bedragen als er gewoon geïnd kan worden. Levertijd staat nu op 9 tot 12 oktober. We gaan het zien.
Edit: pardon ook ik heb ik mijn enthousiasme het verkeerde topic gebruikt, mijn excuses
Edit: pardon ook ik heb ik mijn enthousiasme het verkeerde topic gebruikt, mijn excuses
[ Voor 8% gewijzigd door zkmkmmr op 10-09-2020 10:19 . Reden: Verkeerd gepost ]
Ik heb 'm vanochtend besteld in de Duitse Google Store. Met 00000 als postcode en 'Niederlande' achter de plaatsnaam. Ben benieuwd of het werkt.
Misschien een tip: geef in de Google Store het adres van je vrienden op als verzendadres dan zie je de verwachte leverdatum vóórdat je de bestelling plaatst. Vergelijk dat met de leverdatum die je krijgt als je je eigen adres opgeeft.davy_online schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:51:
Ik heb vrienden in Duitsland wonen, als ik hun een 4a laat bestellen zou het toestel dan eerder aankomen?
Zojuist besteld en gek genoeg staat hij weer terug op 8-9 oktober met priority shipping. Toen ik een half uurtje geleden keek was het nog 13-14 oktober met priority.
Ook besteld met standaard verzending. Verwachte levertijd is 14 - 19 oktober
Mijn ervaring met de Google Store is dat je de leverdatum met een korrel zout moet nemen.
In positieve of negatieve zin?Raindeer schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:46:
Mijn ervaring met de Google Store is dat je de leverdatum met een korrel zout moet nemen.
Naar Nederland of een Duitse vrind? Want ik heb juist voor die duurdere gekozen omdat daar "international" bij stond en mensen dat voor de Pixel 3 ook deden (toen het werkte).Spaulding1 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:36:
Ook besteld met standaard verzending. Verwachte levertijd is 14 - 19 oktober
Ook maar besteld volgens de NAW-input zoals eerder gepost hier. Betaald met VISA en 'standard shipping' aangehouden, aangezien dat bij de 3a ook leek te werken en hij zelfs vaak vanuit Nederland verzonden werd. Hoop inderdaad dat het staan van 'Deutschland' onderaan het bevestigd adres geen impact heeft. We zien wel wat het wordt
. Oh ja, 7-12 oktober kreeg ik door als datum. Prima prijsje trouwens, die 340.
Zou best kunnen dat er mensen intussen cancelen. Zelf kijk ik ook even of amazon.com mn bestelling van augustus nog gaat leveren. Die had (ooit) een verwachte levertijd van 2-8 september. Ik zou een vd 2 kunnen cancelen als de andere eerder verstuurd wordt. Qua prijs scheelt het niet veel.Bobbika schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:29:
Zojuist besteld en gek genoeg staat hij weer terug op 8-9 oktober met priority shipping. Toen ik een half uurtje geleden keek was het nog 13-14 oktober met priority.
Gewoon naar mijn Nederlandse adres.ap3nr0ts schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:52:
[...]
In positieve of negatieve zin?
[...]
Naar Nederland of een Duitse vrind? Want ik heb juist voor die duurdere gekozen omdat daar "international" bij stond en mensen dat voor de Pixel 3 ook deden (toen het werkte).
Ik had laatst de 3A besteld vanuit de Franse webstore voor €250,-, ook zonder de special delivery en die werd ook gewoon netjes afgeleverd. Ga ervan uit dat dat nu ook weer werkt dus.
Nou ja, dan heb ik misschien 13 euro betaald voor een levertijd van 5-6 oktober in plaats van 5-8 ...
Heeft iemand de Franse Google store geprobeerd?
Op store.google.fr zit er wel een extra headset inbegrepen.
Positieve zin.. en ook negatieve zin. Bijvoorbeeld bij de Google Stadia veranderde de verwachte bezorgdag naar 2 weken eerder als je het adres aanpaste, maar 2 dagen later was het weer dezelfde dag. Ik kreeg mijn Google Stadia uiteindelijk een week eerder dan de verwachte bezorgdatum.
Welke headset? Kan het zo snel niet vinden en mijn Frans is niet al te best.twkr18526 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:23:
Heeft iemand de Franse Google store geprobeerd?
Even snel gekeken en ik gok dat het deze zijn: https://www.theverge.com/...view-assistant-headphonesArmouredSPony schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:28:
[...]
Welke headset? Kan het zo snel niet vinden en mijn Frans is niet al te best.
Bij het afrekenen in de Franse Google Store worden ze wél benoemd bij de regel inhoud van verpakking.
Is het nou een pure gok, als je met NL adres zoals in dit topic omschreven besteld? Of hebben mensen hier eerder een Pixel besteld op deze manier, met succes?
Op basis van voorgaande fora lukte het ten tijde van de Pixel 3a wel, bij de Pixel 4 leidde het wat meer tot problemen. Dus een pure gok niet, maar geen garantie dat dit lukt, beetje hit or missJazco2nd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:01:
Is het nou een pure gok, als je met NL adres zoals in dit topic omschreven besteld? Of hebben mensen hier eerder een Pixel besteld op deze manier, met succes?
Edit: soms doet DHL moeilijk en dan sturen ze het terug. In dat geval krijg je dus gewoon je geld terug.
[ Voor 10% gewijzigd door Sjurm op 10-09-2020 12:03 ]
Ik heb hem zojuist ook besteld, zelfde truc met 0000 als postcode!
'Delivered by 6-9 Okt.'
'Delivered by 6-9 Okt.'
[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 10-09-2020 12:23 ]
Ook af kunnen rekenenSergei.Rotkop schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:32:
Via Belgische Fnac site blijkbaar ook te bestellen.
Maar enkel indien je taal op FR staat.![]()
Niet dat ik hoog oploop met Fnac trouwens.![]()
[Afbeelding]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Interessant, ik woon dichter bij België dan Duitsland, wel vreemd dat hij op de Franse wel zichtbaar is.Sergei.Rotkop schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:32:
Via Belgische Fnac site blijkbaar ook te bestellen.
Maar enkel indien je taal op FR staat.![]()
Niet dat ik hoog oploop met Fnac trouwens.![]()
[Afbeelding]
Zojuist besteld, ook via mailboxde.
Ook opvallend: Eerst gekeken via mijn nederlandse google account op store.google.de, dan was de levertijd 16-19 okt. Vervolgens gekeken via een incognito venster met een "gast-bestelling" (zonder google account). Levertijd 12-15 okt!
Als jullie hem nu via de postcode 00000 hack ontvangen, met vermelding met/zonder international priority verzending. Laat het even weten. Dan kan ik mijn adres nog aanpassen
.
Ook opvallend: Eerst gekeken via mijn nederlandse google account op store.google.de, dan was de levertijd 16-19 okt. Vervolgens gekeken via een incognito venster met een "gast-bestelling" (zonder google account). Levertijd 12-15 okt!
Als jullie hem nu via de postcode 00000 hack ontvangen, met vermelding met/zonder international priority verzending. Laat het even weten. Dan kan ik mijn adres nog aanpassen
Zou de headset kunnen zijn die @PCSO noemt. Dit is de officiele google pagina:ArmouredSPony schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:28:
[...]
Welke headset? Kan het zo snel niet vinden en mijn Frans is niet al te best.
https://support.google.com/pixelphone/answer/7158570?hl=en
In the box
US, CA, UK, IE, SG, TW, JP, DE, IT, ES, IN
18W USB-C® power adapter
1 m USB-C to USB-C cable (USB 2.0)
Quick Start Guide
Quick Switch Adapter
SIM tool
FR, AU
18W USB-C® power adapter
1 m USB-C to USB-C cable (USB 2.0)
Quick Start Guide
Quick Switch Adapter
SIM tool
3.5 mm earbuds
Net even gecheckt op de Franse site: inderdaad de USB-C earbuds, die je ook los kunt bestellen voor 35 euro worden standaard meegeleverd. BTW, dat postcode probleem zag ik ook op de Franse site, ik heb even een bestelling aangezwengeld (niet afgemaakt, ik heb al eerder op de Duitse site besteld).
Eric666
Lijkt mij sterk dat ze er USB-C earbuds bij doen. Er staat in de beschrijving toch echt 3.5mm!
(Bij de Pixel 3a kreeg je deze 3.5mm earbuds ook erbij)
(Bij de Pixel 3a kreeg je deze 3.5mm earbuds ook erbij)
"Contenu : Pixel 4a, adaptateur secteur USB-C™ 18 W, câble de recharge, adaptateur Quick Switch, écouteurs USB-C™ Pixel."
Eric666
Wel lame dat ze die alleen daar meeleveren. Hoe zou dat komen?
Ik zie inderdaad tegenstrijdige teksten op de franse site.
Als je de specs daar opent staat daar ook een kopje Wat zit er in de doos.
Daar staat 3.5mm earbuds bij.
Over een maand zullen we het zeker weten
Als je de specs daar opent staat daar ook een kopje Wat zit er in de doos.
Daar staat 3.5mm earbuds bij.
Over een maand zullen we het zeker weten
Ik heb ook nog besteld via de franse site, met "gewone" bezorging (gratis). Verwachte bezorging: 8-12 oktober. Ik zie wel wat er gebeurt, annuleren kan altijd nog. Ik verwacht niet dat het BTW tarief van de duitse site voor bezorging in Nederland zo blijft.
[ Voor 4% gewijzigd door roozemond op 10-09-2020 19:55 ]
Zojuist mijn bestelling gedaan op de Duitse site. Ben benieuwd of het goed gaat.
Ik zie nu bij mijn bestelling echter geen verzendkosten meer staan. Ben ik de enige of zijn er meer die dat hebben?
Ik zie nu bij mijn bestelling echter geen verzendkosten meer staan. Ben ik de enige of zijn er meer die dat hebben?
[ Voor 42% gewijzigd door BytePhantomX op 10-09-2020 20:06 ]
Waarom niet?roozemond schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:53:
Ik heb ook nog besteld via de franse site, met "gewone" bezorging (gratis). Verwachte bezorging: 8-12 oktober. Ik zie wel wat er gebeurt, annuleren kan altijd nog. Ik verwacht niet dat het BTW tarief van de duitse site voor bezorging in Nederland zo blijft.
Omdat ze voor particulieren bij afstandsverkopen formeel gezien het btw tarief van het land waar ze heen sturen moeten hanteren, aangezien ze over een drempelbedrag per jaar heen gaan qua verzending naar NL.
[ Voor 37% gewijzigd door Rimshaker op 10-09-2020 20:17 ]
Ook maar besteld in Duitsland, wel vaag dat die verzendkosten verdwijnen terwijl ik toch echt die optie van 13,99 had gekozen.
Nadat ik accepteerde dat mijn adres niet door de computer herkend werd, stond hij automatisch weer op normale verzending. Misschien bij jou ook?hjs schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:34:
Ook maar besteld in Duitsland, wel vaag dat die verzendkosten verdwijnen terwijl ik toch echt die optie van 13,99 had gekozen.
Ben niet zo goed in Duits lezen en heb er ook weinig moeite voor gedaan.ap3nr0ts schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:36:
[...]
Nadat ik accepteerde dat mijn adres niet door de computer herkend werd, stond hij automatisch weer op normale verzending. Misschien bij jou ook?
Komt vast goed
Je ziet in de bevestigingsmail wel of die verzendkosten in rekening zijn gebracht en of je ze dus aangevinkt had bij het accepteren. In de ICS creditcard app is overigens het bedrag van de reservering bij mij nog niet te zien.
Dat is omdat hij terugschiet naar normale verzending. Ik heb het weer op internationaal gezet en daarna weer bevestigd. Ik heb dus gewoon €402 betaald (340+45+verzending).hjs schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:34:
Ben wel echt benieuwd of dit goed gaat.. Ik heb trouwens pas einde middag besteld en verzending stond op 6-7 oktober.
De meeste internationale bedrijven zijn heel goed in het aanpassen van de BTW naar het tarief dat geldt voor het land van de koper, zie bijvoorbeeld amazon.de.
Maar ik heb zowel bij de franse als de duitse site besteld, we gaan zien wat er doorkomt, voor welke prijs, en met welke extras.
Maar ik heb zowel bij de franse als de duitse site besteld, we gaan zien wat er doorkomt, voor welke prijs, en met welke extras.
Als je nu probeert te bestellen, staat de verwachte leverdatum op 2-5 oktober. Net mijn bestelling van net na middernacht online gecontroleerd : leverdatum 5-6 oktober. Haha, zie wel of de echte leverdatum anders wordt.
Straks heb je opeens 2 verzendingen tegelijkertijd. Heb je bij beide dezelfde verzendopties? (Standaard/priority)roozemond schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:27:
Ook maar besteld via google.de. Wel beetje spannend met dat adres zo proberen.
Betaald met cc en als ik niets krijg wordt die niet afgeboekt lijkt me.
Ter info; Afleverdatum volgens google is 2-7 okt.
PS Ik zag dat hij vanuit Ierland verstuurd wordt.
PS Ik zag dat hij vanuit Ierland verstuurd wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjabba1979 op 11-09-2020 08:00 ]
En anders kun je met CC makkelijk je geld terugkrijgen/terugboeken als je niets krijgt. Voor zover ik weet stuurt in het ergste geval DHL het pakket terug naar Google en heb jij bewijs dat je niks hebt gekregen.Sjabba1979 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:59:
Ook maar besteld via google.de. Wel beetje spannend met dat adres zo proberen.
Als ze moeilijk gaan doen wijs ik er op dat er de mogelijkheid bestond voor International shipping, wat de suggestie wekt dat ze ook buiten Duitsland leveren.
En ik zit de Duitse Mediamarkt maar te verversen, maar daar zit nog niks. Ik heb nog een cadeaukaart die ik daar kan inwisselen en niet bij Google.
Waar zag je dit staan?PS Ik zag dat hij vanuit Ierland verstuurd wordt.
Bestellt bei
Google Commerce Ltd
Gordon House, Barrow Street
Dublin 4
Irland
Dat is denk alleen voor de financiën (en winst belasting) en zegt volgens mij niet dat die daadwerkelijk vanaf Ierland verstuurd wordt. Ik meen me zelfs te herinneren dat de telefoons uit Nederland verstuurd worden voor de Duitse markt.
hahah jij ook al... Ik ben inderdaad benieuwd wanneer ie daar beschikbaar wordt...Raindeer schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:09:
En ik zit de Duitse Mediamarkt maar te verversen, maar daar zit nog niks. Ik heb nog een cadeaukaart die ik daar kan inwisselen en niet bij Google.
Laat je die dan thuisbezorgen in NL of BE of haal je die af? Werkt dit alleen voor Belgen of kunnen de tweakers uit de noordelijke lage landen daar ook gebruik van makenhgeert schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:25:
Ik heb er eentje bij fnac België gekocht. Een kortingskaart bijgekocht voor 10 euro (1jaar geldig) en meteen een serieuze korting.
[Afbeelding]
Ik kon alleen België of Luxemburg selecteren bij de drop-down volgens mij inderdaad.
Ik ben Belg. Ik weet dus niet of het werkt bij Nederlanders.
Ik zou die voorwaarden wel even lezen van die kaart. Zoals je ziet is het een 3 jaar membership kaart en ik meen me te herinneren dat je dus per jaar moest betalen.hgeert schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:25:
Ik heb er eentje bij fnac België gekocht. Een kortingskaart bijgekocht voor 10 euro (1jaar geldig) en meteen een serieuze korting.
[Afbeelding]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Geen probleem voor mij. Ik koop daar regelmatig wel eens iets, dan betaalt die kaart zichzelf terug.evleerdam schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:39:
[...]
Ik zou die voorwaarden wel even lezen van die kaart. Zoals je ziet is het een 3 jaar membership kaart en ik meen me te herinneren dat je dus per jaar moest betalen.
Juist een 4a besteld bij Fnac België. Besteld in het Frans, nederlands ging niet. Ik heb gekozen om het toestel bij een Fnac filiaal in Hasselt af te halen en dat ging zonder problemen. (Hasselt) Vlaams gedeelte. A partir 1october = vanaf 1 oktober. Ben eens benieuwd
Nee 1x gratis (Frankrijk) en 1x International Shipping (Duitsland). Ik kijk af en toe naar de status en beslis dan welke order ik annuleer. En zelfs als ik er twee krijg raak ik de extra telefoon wel kwijt.twkr18526 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:30:
[...]
Straks heb je opeens 2 verzendingen tegelijkertijd. Heb je bij beide dezelfde verzendopties? (Standaard/priority)
Hier ook een 4a + case besteld via de Duitse store en mailboxde, levertijd 8-13 oktober. Vond het toch te tricky om een Nederlands adres op te geven, en geen zin om nog dagen/weken te moeten wachten op een nieuwe order. Is mailboxde wel een beetje vlug qua doorsturen?
Ik twijfelde daar nog wel over, en zou het kunnen aanpassen nog ... Maar werden Mailboxde-orders niet op grote schaal geannuleerd bij eerdere Pixels?GloriousGloria schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:58:
Hier ook een 4a + case besteld via de Duitse store en mailboxde, levertijd 8-13 oktober. Vond het toch te tricky om een Nederlands adres op te geven, en geen zin om nog dagen/weken te moeten wachten op een nieuwe order. Is mailboxde wel een beetje vlug qua doorsturen?
Heb wel Duitse collega's die hem op zich zouden willen doorsturen. Misschien is het wel better safe than sorry om dat verzendadres alsnog ff aan te passen. Hm.
[ Voor 13% gewijzigd door ap3nr0ts op 11-09-2020 14:05 ]
Dat werd wel gedaan inderdaad, waarschijnlijk door teveel bestellingen op dezelfde postbus.ap3nr0ts schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:01:
[...]
Ik twijfelde daar nog wel over, en zou het kunnen aanpassen nog ... Maar werden Mailboxde-orders niet op grote schaal geannuleerd bij eerdere Pixels?
Heb wel Duitse collega's die hem op zich zouden willen doorsturen. Misschien is het wel better safe than sorry om dat verzendadres alsnog ff aan te passen. Hm.
Ik heb zelf eerlijk gezegd meer vertrouwen in het opgeven van NL adres dan Mailboxde te gebruiken.
Ik heb mijn 3a XL via maiboxde gedaan zonder problemen. Snelle service en schappelijke prijs, maar het is waarschijnlijk makkelijker als er niet tientallen orders tegelijk op hetzelfde adres staan.
edit: was wel via de Saturn, maar evenzogoed met mailboxde
edit: was wel via de Saturn, maar evenzogoed met mailboxde
[ Voor 14% gewijzigd door bcome op 11-09-2020 19:41 ]
Yeah. Ik las gisteren toen ik me even verveelde dat alles eigenlijk werkte rond Pixel 3. Mailboxde, 00000, je moeder hem bij Google laten ophalen.
Bij de Pixel 4 is de boel wat lastiger geworden. Heb hem daarom maar even aangepast en naar een collega laten sturen. Als ik het goed heb uitgezocht, is daarna via UPS door laten sturen de snelste (verzekerde) optie en vallen de kosten nog mee.
Ik heb voor de zekerheid mijn bestelling geannuleerd en opnieuw geplaatst, maar nu met internationale verzending.BytePhantomX schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:02:
Zojuist mijn bestelling gedaan op de Duitse site. Ben benieuwd of het goed gaat.
Heel erg benieuwd of het goed gaat komen. Nog wel lang wachten. Google doet het wel goed met de spanning opbouwen. Ben al bijna een half jaar aan het wachten of de telefoon komt

@hgeert @davy_online Ik hoop dat jullie ervaringen met de bestelling beter zullen zijn dan wat ik hier allemaal lees...
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.fnac.be?page=1

Inderdaad, dat ziet er niet goed uit. Hopelijk hebben we meer geluk
Hopelijk niet te off topic: hoe werkt RMA met de opties die hier besproken worden? Pixels zijn in het verleden niet vrij van problemen gebleken. Op dit moment zijn de 3 en 4 in het nieuws vanwege opgezwollen accu's
Vanuit Nederland zijn ze tot nu toe ook onbereikbaar, bellen lukt niet en op de mail die ik gestuurd heb nog geen antwoord of bevestiging in de vorm van een support ticket.Sergei.Rotkop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:51:
@hgeert @davy_online Ik hoop dat jullie ervaringen met de bestelling beter zullen zijn dan wat ik hier allemaal lees...![]()
RMA werkt prima als via Google Store hebt besteld; je kunt dan gewoon vanuit Nederland gratis opsturen mbv label dat je van hun krijgt en je krijgt een nieuwe (meestal doen ze advanced exchange; je krijgt eerst een nieuw toestel en hoeft dan pas de oude terug te sturen).The Underminer schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 07:39:
Hopelijk niet te off topic: hoe werkt RMA met de opties die hier besproken worden? Pixels zijn in het verleden niet vrij van problemen gebleken. Op dit moment zijn de 3 en 4 in het nieuws vanwege opgezwollen accu's
Ze (google) doen moeilijker als je via mediamarkt/saturn/amazon etc.. heb gekocht; in principe sturen ze je dan gewoon terug naar de winkel om het daar op te lossen. Mijn ervaring is dat als je wat doorduwt Google het toch wel voor je wilt oplossen; maar je bespaart eigenlijk gewoon de hele discussie door direct uit Google Store te kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door pc01 op 12-09-2020 14:56 ]
Fnac is best een begrip in België en in de lokale winkels is de service prima. Helaas heeft de webwinkel minder focus wat de kwaliteit niet ten goede komt.Sergei.Rotkop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:51:
@hgeert @davy_online Ik hoop dat jullie ervaringen met de bestelling beter zullen zijn dan wat ik hier allemaal lees...![]()
Mijn bestelling op google.de via mailbox is geannuleerd zie ik..
Nog maar een keer geprobeerd via de postcode 00000 methode..
Nog maar een keer geprobeerd via de postcode 00000 methode..
[ Voor 33% gewijzigd door smirrrie op 13-09-2020 08:16 ]
Bij mij ook helaas. Ben benieuwd of dit ook gebeurd is bij de bestellingen naar NL via de "00000 postcode trick". En eventueel verschil tussen degene die met en zonder bijbetalen via 'International shipping' hadden gedaan. Ik hoor het graagsmirrrie schreef op zondag 13 september 2020 @ 07:55:
Mijn bestelling op google.de via mailbox is geannuleerd zie ik..
[ Voor 18% gewijzigd door SanderVelden8 op 13-09-2020 08:29 ]
Mijne is nog niet geannuleerd en heb de 00000 trucje toegepast
Bij mij ook nog geen annulering met de 00000 truuk. Krijg je nog een reden van annulering?
[ Voor 11% gewijzigd door BytePhantomX op 13-09-2020 11:05 ]
Ze verwezen bij mij gewoon naar de voorwaarden. Die heb ik verder niet doorgelezen, maar ze zullen er vast wel iets over opgenomen hebben.BytePhantomX schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:04:
Bij mij ook nog geen annulering met de 00000 truuk. Krijg je nog een reden van annulering?
Ik zit net mijn order te bekijken, en waar eerst alles nog in het Duits stond, staat nu alles in het Nederlands. Ze lijken er toch wel een beetje rekening mee te houden.
In 2018 kreeg ik deze mail van google store met een bestelling bij mailbox de " Aufgrund einer verdächtigen Aktivität in diesem Konto haben wir deine Bestellung storniert.
Weitere Informationen findest du in unseren Verkaufsbedingungen für Geräte.". Met dat zelfde account kont ik daarna weer prima bestellen overigens.
Ik heb het toen opgelost door mijn amex te gebruiken icm adres van een vriendin in duitsland. Ik probeerde laatst trouwens iets bij Nike te bestellen met mijn credit card + afleveradres van mijn ouders; dat werd ook meteen gecancelled door het niet matchen delivery & billing address....
Weitere Informationen findest du in unseren Verkaufsbedingungen für Geräte.". Met dat zelfde account kont ik daarna weer prima bestellen overigens.
Ik heb het toen opgelost door mijn amex te gebruiken icm adres van een vriendin in duitsland. Ik probeerde laatst trouwens iets bij Nike te bestellen met mijn credit card + afleveradres van mijn ouders; dat werd ook meteen gecancelled door het niet matchen delivery & billing address....
In de voorwaarden staat wel duidelijk dat ze alleen naar bepaalde landen verzenden. Daar staat Nederland niet tussen.BytePhantomX schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:12:
Ik zit net mijn order te bekijken, en waar eerst alles nog in het Duits stond, staat nu alles in het Nederlands. Ze lijken er toch wel een beetje rekening mee te houden.
En:We cannot deliver to certain locations. Please refer to our Regional Availability page for the locations where we will ship your device. If Google fails to deliver a device to the specific address you provided, we will send you a notification and you will not be billed for your order.
Dus ja, hopelijk komt hij er toch door en anders krijg je als het goed is gewoon je geld terug of vervalt de betaling.Damit Sie ein Gerät im Google Store kaufen können, muss sich Ihre Versandadresse in derselben Region befinden wie der Google Store, in dem Sie das Gerät kaufen möchten. Hier finden Sie eine Liste der Regionen, in denen der Google Store verfügbar ist.
[ Voor 14% gewijzigd door Sjurm op 13-09-2020 11:33 ]
@XWB Fnac winkels hebben idd een goede reputatie. Maar deze staan blijkbaar compleet los van het online platform werd me door een medewerker vertelt. Dus op zich compleet aparte entiteiten...
Ik denk dat als je in Nederland reviews van Mediamarkt (online) gaat lezen dat die ook niet altijd super zijn...Sergei.Rotkop schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:49:
@XWB Fnac winkels hebben idd een goede reputatie. Maar deze staan blijkbaar compleet los van het online platform werd me door een medewerker vertelt. Dus op zich compleet aparte entiteiten...
Door te betalen met mijn Rabobank-creditcard (dus wel 00000-truc toegepast om mijn gegevens te laten matchen met de creditcard zo goed mogelijk) en het laten verzenden naar een Duitse collega zit ik hopelijk wel redelijk safe? Echt geen zin om in de rij te staan voor te dure Belsimpel-prijzen, haha.
het enige wat kan misgaan is dat ze de order annuleren maar dan is ook niks in rekening gebracht; dan probeer je gewoon opnieuw met een andere combinatie. Belsimpel zou ik ook niet aan beginnen gezien de prijs maar ook gezien garantie rechtstreeks van de google store. Ik weet niet hoe ver je van duitsland woont; maar afhalen in een saturn of mediamarkt bij de grens werkt ook prima & die interesseert het ook helemaal niets of je uit NL of BE of waar dan ook komt. Je betaalt dan pas bij fysieke afhaling.
Zonet de Pixel4a aan €314,10 besteld bij fnac.be (Franse taal kiezen). De extra 10% korting via mijn Fnac-kaart.
Hopelijk zonder problemen geleverd, wel besteld met Mastercard (verzekering).
Hopelijk zonder problemen geleverd, wel besteld met Mastercard (verzekering).
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad