• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 08:21
kaasaanfiets schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:39:
Ik zit erg te twijfelen tussen de 4a en de Galaxy S10e

Ok heb momenteel een Galaxy A40 maar die valt mij zwaar tegen. Te weinig geheugen telkens apps die weer opnieuw moeten laden. Constant problemen met de ambient sensor en vaak een te donker of the fel scherm.
Het is gewoon een ruk toestel. Wou dat ik mijn A3 2017 nooit weg heb gedaan.

Anyway ik wil dus een wat sneller toestel, meer geheugen en sensoren die wel gewoon werken.
Wireless charging zou ik ook erg fijn vinden maar helaas heeft de pixel dat niet.
De 10e is nog best duur voor een toestel wat al meer dan 1,5 jaar oud is en dus ook niet zo lang support meer zal krijgen. Mocht je m ergens op de kop kunnen tikken is het een heel goed toestel. Anders is de 4a de betere overweging lijkt mij.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Heeft iemand de pixel 4a al weten te bemachtigen? Zo ja, via welke weg? En klopt het dat de telefoon niet officieel in Nederland uitkomt?

• Ik ben dus Luke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 14:27
Hij komt inderdaad niet in Nederland uit, waarschijnlijk wel duurder via grijze import bij winkels zoals Belsimpel. Hij is in Amerika uit, en sommigen hebben via Amazon een US-model inmiddels binnen. Nu is je beste kans er ergens in Duitsland of België eentje reserveren. Daar komt hij begin oktober eindelijk vrij.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
radem205 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:19:
Heeft iemand de pixel 4a al weten te bemachtigen? Zo ja, via welke weg? En klopt het dat de telefoon niet officieel in Nederland uitkomt?
Ik heb hem gister gewoon bij de BBC gehaald :+

• Flipm0de
hjs schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:03:
[...]

Ik heb hem gister gewoon bij de BBC gehaald :+
de 4 zeker :P

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 20:46

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

radem205 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:19:
Al sinds 28/09, gewoon op 20/08 besteld via amazon, 26e verzonden en 28e geleverd...

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 19:49
FlashBlue schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:59:
[...]

Al sinds 28/09, gewoon op 20/08 besteld via amazon, 26e verzonden en 28e geleverd...
Welke Amazon? .de .nl .com ?

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40
kaasaanfiets schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:39:
Ik zit erg te twijfelen tussen de 4a en de Galaxy S10e
Wireless charging zou ik ook erg fijn vinden maar helaas heeft de pixel dat niet.
Als je perce wireless wilt pak je de S10e.
Camera van de Pixel 4a zal wat beter zijn.

Verder ontlopen de toestellen elkaar niet veel (ik typ dit vanaf een S10e).

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Pixel 4 wordt overigens ook op Amazon.nl verkocht door Amazon zelf. Wie weet kunnen we daar dus binnenkort ook de Pixel 4a en 5 tegen reguliere prijzen verwachten.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:32
Card Nox schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:45:
[...]

Als je perce wireless wilt pak je de S10e.
Camera van de Pixel 4a zal wat beter zijn.

Verder ontlopen de toestellen elkaar niet veel (ik typ dit vanaf een S10e).
Maar de S10e is te koop vanaf 560 euro? De Pixel 4a vanaf 349 euro.

Ik denk dat je de S10e beter kan gaan vergelijken met de Pixel 4a 5g of zelfs de Pixel 5.

Daarnaast is het wat mij betreft meteen een vergelijking tussen Samsung vs Google. Samsung legt natuurlijk een vrij uitdrukkelijke schil om Android, kan een voordeel of nadeel zijn. Plus dat de Pixel een duidelijk beter update beleid heeft. De 10e krijgt nog wel Android 11, maar ook 12 of 13?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
evleerdam schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:31:
[...]
Plus dat de Pixel een duidelijk beter update beleid heeft. De 10e krijgt nog wel Android 11, maar ook 12 of 13?
offtopic:
Moderne Samsung-telefoons krijgen drie Android-updates, dus 11, 12 en 13 inderdaad :)

• evleerdam
anandus schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:35:
[...]
offtopic:
Moderne Samsung-telefoons krijgen drie Android-updates, dus 11, 12 en 13 inderdaad :)
Ja, ben ik me van bewust. Echter schrijf je 'moderne' maar onderstaand artikel heeft het over 'dure' en ik zie in de comments van het artikel dus ook de discussie of de S10e een 'dure' telefoon betreft, of dat het een goedkopere lijn is?

https://tweakers.net/nieu...ons-vanaf-galaxy-s10.html

Overigens, meer on topic en het update beleid van de Pixel 4a. Dat is als volgt te vinden op de google websites:

https://support.google.com/pixelphone/answer/4457705?hl=nl
Geen gegarandeerde updates voor de Android-versie na
Augustus 2023

Geen gegarandeerde beveiligingsupdates na
Augustus 2023

Geen gegarandeerde telefonische of online support na
Augustus 2023
Zou de telefoon dan ook Android 14 krijgen?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• anandus
  • Niet online
evleerdam schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:52:
[...]

Ja, ben ik me van bewust. Echter schrijf je 'moderne' maar onderstaand artikel heeft het over 'dure' en ik zie in de comments van het artikel dus ook de discussie of de S10e een 'dure' telefoon betreft, of dat het een goedkopere lijn is?
offtopic:
Niet dure, maar moderne. S10E of de A-lijn, bijv ook.
nieuws: Samsung geeft ook goedkopere telefoons in A-serie drie Android-upgrades

• Card Nox
evleerdam schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:31:
[...]

Maar de S10e is te koop vanaf 560 euro? De Pixel 4a vanaf 349 euro.
Met dat prijs verschil zou ik op de 4a springen.

• Flipm0de
anandus schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:35:
[...]
offtopic:
de s10e kwam met android 9. Heeft dus 10 al gehad. Krijgt over een paar maanden 11 en dan is de support over +- 1,5 jaar na 12 klaar.

• anandus
  • Niet online
Flipm0de schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:40:
[...]

de s10e kwam met android 9. Heeft dus 10 al gehad. Krijgt over een paar maanden 11 en dan is de support over +- 1,5 jaar na 12 klaar.
offtopic:
Ah, dacht dat-ie met 10 kwam :) Maar de S10e is natuurlijk al een beetje oud :P

[Voor 7% gewijzigd door anandus op 16-09-2020 15:58]

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:46
nbeers schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:33:
[...]

Dit vroeg ik mij inderdaad ook af en kwam daarbij op het volgende artikel:
https://www.androidauthor...-services-markets-807156/

Er zijn verschillende artikelen te vinden die deze theorieën ondersteund. In de basis komt het neer op 2 zaken.
  1. Google wil niet te veel concurreren met andere fabrikanten welke android gebruiken. Hierdoor blijft het gebruik van Android als besturingssysteem interessant voor fabrikanten.
  2. Google beperkt de hoeveelheid landen om niet te veel legal issue te krijgen. Voorbeeld hiervan zijn de eindeloze discussies van de EU en Google mbt machtsmisbruik etc.
Of dit werkelijk de oorzaak is weet ik ook niet.
Ja, het is op zijn minst opmerkelijk gezien ze de Chromecast en dergelijke wel pushen in Nederland.

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 07-06 11:51

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Iemand suggesties voor een goed hoesje? Die van Google zelf ziet er wel goed uit, is echter wel vrij prijzig.

[Voor 14% gewijzigd door ArmouredSPony op 17-09-2020 12:00]

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 22:32
Ik kwam laatst ergens deze tegen: https://dbrand.com/shop/google-pixel-4a-skins

Je kunt dan helemaal naar smaak je eigen hoesje samenstellen.Niet goedkoop, maar wel mooi.

Eric666

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Eric666 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:03:
Ik kwam laatst ergens deze tegen: https://dbrand.com/shop/google-pixel-4a-skins

Je kunt dan helemaal naar smaak je eigen hoesje samenstellen.Niet goedkoop, maar wel mooi.
Ziet er goed uit, dat is een folie toch en geen hoesje?

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 22:32
Ze hebben ook cases die je kunt aanpassen, die skin neem je er dan gewoon bij:

https://dbrand.com/shop/grip/google-pixel-4a-cases

[Voor 15% gewijzigd door Eric666 op 17-09-2020 12:13]

Eric666

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Eric666 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:10:
Ze hebben ook cases die je kunt aanpassen, die skin neem je er dan gewoon bij:

https://dbrand.com/shop/grip/google-pixel-4a-cases
Bedankt! Inmiddels met je idee van een custom case iets verder gezocht en een handgemaakte case op Etsy besteld met ijzeren deel voor een telefoonhouder zoals die in mijn auto zit. Zal een foto posten als deze over twee weken binnen is.

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 23:55
Blijkbaar zijn er bij bepaalde screenprotectors problemen met de touch sensitivity van het scherm na de update van android 11.
Issue tracker is al door veel mensen ingediend en hopen dat ze het fixen met de volgende update als wij ons toestel binnen hebben volgende maand:)

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 23:55
ArmouredSPony schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:52:
Iemand suggesties voor een goed hoesje? Die van Google zelf ziet er wel goed uit, is echter wel vrij prijzig.
Caseology Vault. Net geen 9 euro op amazon. En fingerprint resistant

• Canercan
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-03 12:57
Flipm0de schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:56:
[...]

klinkt erg goed allemaal! de 4a is zeker een optie voor mij (of een iphone of oneplus) vanaf 1 oktober te bestellen bij belsimpel enzo (tegen een meerprijs) of ophalen in duitsland bij de saturn of mediamarkt voor 340e. Heeft iemand ervaring met garantie als je m in duitsland koopt? Waarschijnlijk moet je dan langs de winkel?
De 4A vanaf 1 oktober te koop bij Belsimpel? :) Is dat ergens bevestigd??

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:59
Canercan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:54:
[...]

Ik verwacht van niet, er staat op de productpagina ook nog geen verwachting helaas.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Canercan
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-03 12:57
helaas. Ik wacht al even op een update maar vooralsnog tasten we in het duister mbt een toestel icm abonnement..

• Flipm0de
[...]

volgens mij heb ik die datum ergens uit de eerste paginas van het topic gepikt. Maar bevestigd is natuurlijk niets.

• evleerdam
[...]

Zoeken in het juiste topic of daar je vraag stellen helpt je verder dan hier.

[Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen

• Wouter100nx
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-03 21:52
Heeft iemand al ervaring om de Pixel 4A als dual sim te gebruiken ? In de specificaties gezien dat er maar 1 simkaart slot in de telefoon zat. maar wel e-sim ondersteund

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:29
Edit: wrong topic

[Voor 102% gewijzigd door LoeWn op 26-09-2020 09:43]

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 00:06
Wouter100nx schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:21:
Heeft iemand al ervaring om de Pixel 4A als dual sim te gebruiken ? In de specificaties gezien dat er maar 1 simkaart slot in de telefoon zat. maar wel e-sim ondersteund
https://support.google.com/pixelphone/answer/9449293?hl=nl

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:21
Hmm, geen full dual sim dus? Tegenvaller en voor mij helaas een deal breaker.

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22-05 17:55
dedominee schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:49:
Hmm, geen full dual sim dus? Tegenvaller en voor mij helaas een deal breaker.
Nee er zit geen fysieke 2e sim.kaart sleuf in. Echter hebben T-Mobile en dergelijke ondertussen wel e-sim ondersteuning. Dus je kunt gewoon 2 Whatsapp account hebben en dergelijke. Gewoon Nederlandse account op e-sim en dan als je reist die sim ervan in de sim sleuf.

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 12:45
anoniem987654 schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:18:
[...]

Nee er zit geen fysieke 2e sim.kaart sleuf in. Echter hebben T-Mobile en dergelijke ondertussen wel e-sim ondersteuning. Dus je kunt gewoon 2 Whatsapp account hebben en dergelijke. Gewoon Nederlandse account op e-sim en dan als je reist die sim ervan in de sim sleuf.
Heb ik ook. E-SIM werkt prima. Alleen dual apps voor WA moet je via een app instellen. Ik gebruik nu Island daarvoor

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb momenteel twee fysieke simkaarten, waarvan eentje de 4G verbinding verzorgt. Is dat met e-sim ook nog mogelijk? Ik kan mij ergens vaag herinneren dat er een beperking is (of was).

World War One

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:21
anoniem987654 schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:18:
[...]

Ben ik dan wel gewoon bereikbaar op beide nummers tegelijk en kan ik ook met beide nummers uitgaand bellen? Heb momenteel in mijn dual sim telefoon 2 simkaarten die ik tegelijk aan kan hebben. Ook heb ik zowel Whatsapp als Whatsapp Business geïnstalleerd.

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-04 21:26
dedominee schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:26:
[...]

Ben ik dan wel gewoon bereikbaar op beide nummers tegelijk en kan ik ook met beide nummers uitgaand bellen? Heb momenteel in mijn dual sim telefoon 2 simkaarten die ik tegelijk aan kan hebben. Ook heb ik zowel Whatsapp als Whatsapp Business geïnstalleerd.
Ja, maar enkel standby. Dus geen dual sim active: wanneer er een oproep binnenkomt op SIM 1 zal een oproep naar SIM 2 meteen naar voicemail gaan.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Smartphonetips schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:32:
[...]

Ja, maar enkel standby. Dus geen dual sim active: wanneer er een oproep binnenkomt op SIM 1 zal een oproep naar SIM 2 meteen naar voicemail gaan.
Dan kan ik dus geen 4G via SIM 2 gebruiken. Dan valt deze telefoon helaas af.

World War One

• anoniem987654
XWB schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:38:
[...]

Hoezo? Moet je gewoon in de instelling aanpassen, zelfde als elke andere dual SIM telefoon. Dus gewoon de Google pixel 4a zien als elke andere dual SIM telefoon met dezelfde limitaties. Ik gebruikte in Japan ook gewoon 4G via 2e simkaart en kon dan appen met de 1e en dergelijke.

• Smartphonetips
XWB schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:38:
[...]

Tuurlijk wel, dat zeg ik toch niet? Ik zeg gewoon dat het geen dual SIM active telefoon is (de meeste smartphones zijn dat trouwens niet)

Uitleg van Coolblue:
Standby dual sim: één antenne, niet altijd bereikbaar
Dual sim met 1 antenne
De meeste dual sim toestellen zijn van het type standby. Deze toestellen hebben maar één antenne. Dit betekent dat beide simkaarten niet tegelijkertijd kunnen werken. Zolang je niet aan het bellen, sms'en of internetten bent, ben je bereikbaar op beide simkaarten. Ga je wel bellen, sms'en of internetten, dan neemt deze simkaart de antenne van het toestel in gebruik. De tweede simkaart is dan even buiten gebruik. Uitgebeld? Dan ben je weer bereikbaar op beide simkaarten.

[Voor 49% gewijzigd door Smartphonetips op 27-09-2020 13:07]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:57
Maar je bent toch altijd aan het internetten op dat ding :?

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Voor wat het waard is; op de Pixel 3a gebruikte ik ook dual sim. T-Mobile als e-sim en een zakelijk nummer met fysieke simkaart. Daarbij stelde ik in dat de e-sim altijd de dataverbinding verzorgde (want onbeperkt) en beide nummers actief zijn voor bellen en sms’en.

Ik ben altijd bereikbaar geweest op beide nummers. Volgens mij pakte de Pixel 4G/WiFi voor bellen en internet op de e-sim (via VoLTE en VoWiFi) en een 2g verbinding voor de zakelijke simkaart.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:44
Het feit dat mijn beide providers geen eSIM aanbieden, vrees ik er nu ook wel voor dat ik ga overstappen naar de Pixel 4a. Ik stond klaar om te kopen bij winkel waar hij op voorraad zou zijn :(

Ik zou de switch durven maken naar de (duurdere) 5 als deze wel 2 fysieke simkaarten aankan, wordt afwachten.

• Currry
  • Laatst online: 16:01
Kun je op de Pixel ook een werkomgeving instellen? Op mijn S9 gebruik ik ook 2 simkaarten (werk/privé), maar heb ik ook een aparte werkomgeving. Ik heb daar gewoon een eigen Playstore en whatsapp/gmail bv

L@s hierboven dat je een aparte app nodig hebt voor dubbele apps?

• Wouter100nx
  • Laatst online: 30-03 21:52
Currry schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:33:
Kun je op de Pixel ook een werkomgeving instellen? Op mijn S9 gebruik ik ook 2 simkaarten (werk/privé), maar heb ik ook een aparte werkomgeving. Ik heb daar gewoon een eigen Playstore en whatsapp/gmail bv

https://support.google.com/work/android/answer/6191949?hl=nl

Zou vanaf android 5 er al in moeten zitten.
Ik gebruik de app Island als interface om dit allemaal in te stellen.

• evleerdam
Voor degene die het nog niet gezien hadden. Tweakers heeft nu ook een review geplaatst van de Pixel 4a.

Ik heb er weinig aan toe te voegen. Hardware is niet de allerbeste in vergelijking met de concurrenten, maar software juist wel. Hij wordt met name met de Oneplus Nord en Poco F2 vergeleken.

Review - Google Pixel 4a - Geen no-brainer, wel charmant

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:57
Mijn vriendin moet een nieuw toestel. Twijfel voor haar tussen de Nord en de 4A, hoewel ze foto's erg belangrijk vindt.In dat geval zou het de 4A moeten zijn maar twijfel erg door de batterijduur. Als ze veel fotografeert etc dan lsurpt hij behoorlijk wat batterij. En de Nord met GCAM is ook dan het overwegen waard en die laad een partij snel!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:33
GroeneThee schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:26:
Mijn vriendin moet een nieuw toestel. Twijfel voor haar tussen de Nord en de 4A, hoewel ze foto's erg belangrijk vindt.In dat geval zou het de 4A moeten zijn maar twijfel erg door de batterijduur. Als ze veel fotografeert etc dan lsurpt hij behoorlijk wat batterij. En de Nord met GCAM is ook dan het overwegen waard en die laad een partij snel!
Heeft je vriendin nog een voorkeur voor grootte?
Want ik snap dat veel mensen zullen kiezen tussen deze 2 telefoons, maar het verschil in grootte is toch wel -ahum- groot. De Nord is 1,5cm langer, en belangrijker met 184 gram echt best op gewicht.
Maar daar staat dan natuurlijk weer een groter scherm en grotere accu tegenover (wat je te danken hebt aan grootte en gewicht).

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 20:06
SanderBos schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:18:
[...]

Want ik snap dat veel mensen zullen kiezen tussen deze 2 telefoons, maar het verschil in grootte is toch wel -ahum- groot. De Nord is 1,5cm langer, en belangrijker met 184 gram echt best op gewicht.
Maar daar staat dan natuurlijk weer een groter scherm en grotere accu tegenover (wat je te danken hebt aan grootte en gewicht).
Met name de gereduceerde lengte van de 4a (144)vs de Nord (158) is zeker significant in mijn ervaring. Ref. Nokia 7 plus past eigenlijk nergens lekker (==Nord) en de Pixel 3a is veel handzamer (== 4a).

2430Wp ZW

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:57
SanderBos schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:18:
[...]

Goed punt! Is er 1 die ik nog niet heb gevraagd. Ga het haar voorleggen! Thx.

• Qoon3x
  • Laatst online: 18:01
Een handige site om de afmetingen van telefoons te vegelijken:

https://phonesized.com/compare/#1518,1513

Je kunt ook je eigen telefoon of bankkaart bij het scherm houden en de afbeeldingen schalen naar de juiste grootte.

[Voor 3% gewijzigd door Qoon3x op 29-09-2020 14:42]

• anoniem987654
GroeneThee schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:57:
[...]

Goed punt! Is er 1 die ik nog niet heb gevraagd. Ga het haar voorleggen! Thx.
Mocht ze twijfelen zou ik gwn naar de lokale BBC of expert of MediaMarkt etc eventjes gaan en dan testen. Ik deed de Samsung A41 als proxy voor de pixel gebruiken, en de Samsung A51/A71 voor de Nord. Anders even accuratere telefoon pakken qua groote. Anders moet je de Nord zien als iets waar de notificatie balk nog boven de telefoon zou hangen.

• Smartphonetips
Currry schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:33:

Het is je werkgever die een werkomgeving instelt. Heeft weinig met de Pixel te maken. Doet je werkgever het niet, dan kan je zelf aan de slag met apps als Shelter.

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 11:29
Ik had 'm in preorder maar vandaag gecanceld. Bij nader inzien vind ik de processor toch wel matig voor het geld en niet echt future proof. Daarnaast ben ik bang dat ik met mijn gevoelige ogen last ga krijgen van de pwm, vooral bij het lezen in het donker.
Baal wel een beetje want het formaat sprak mij erg aan, evenals de camera prestaties en de stereo speakers.

• Card Nox
Sunrise schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:26:
Ik had 'm in preorder maar vandaag gecanceld. Bij nader inzien vind ik de processor toch wel matig voor het geld en niet echt future proof. Daarnaast ben ik bang dat ik met mijn gevoelige ogen last ga krijgen van de pwm, vooral bij het lezen in het donker.
Baal wel een beetje want het formaat sprak mij erg aan, evenals de camera prestaties en de stereo speakers.
Wat maakt de processor uit als de prestaties goed zijn? Bij gaming ga je het wellich merken maar verder verwacht ik dat het toch wel een tijdje soepel zal blijven werken.
Formaat vind ik ook een grote plus, als alternatief de S10e overwegen?

EDIT: De S10e is al ouder dus minder 'future proof' kwa updates eventueel.
De 9820 is ook niet veel sneller dan de 730G zie ik nu terwijl de 9820 bij release een 'flagship' CPU was meen ik, het gaat snel in hardware land...

[Voor 17% gewijzigd door Card Nox op 30-09-2020 08:03]

• Sjurm
  • Laatst online: 19:38
Ik heb nu een LG G6 die nog prima meekan. De batterij houdt het alleen niet lang meer vol en hij heeft ook al een hele tijd geen updates meer gehad.

De Pixel 4a scoort qua benchmarks over het geheel genomen beter dan de G6, dus ik ben niet zo bang voor de prestaties.

Mocht de Pixel 4a toch niet bevallen, dan zet ik hem te koop. Gezien hij hier niet te koop is, wordt het verkopen toch geen groot probleem.

Ik moet hem overigens nog wel ontvangen uit DL :p

• Flipm0de
Sunrise schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:26:
Wat is pwm?

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:33
Card Nox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:09:
[...]

De 9820 is ook niet veel sneller dan de 730G zie ik nu terwijl de 9820 bij release een 'flagship' CPU was meen ik, het gaat snel in hardware land...
Spec sheets vergelijken is geen goede manier om processors te vergelijken.
Als je kijkt naar echte benchmarks, en dan met name Antutu omdat die een variatie aan taken doen, dan is er een duidelijke winnaar:
AntutuTotaalCPUGPUMemUser interface
s10e4086971211791651195896663424
4a26153888285708455759844855
Ik ben het met je eens dat voor het meeste real world usage (zelfs bij de meeste spelletjes) niet uitmaakt, en dat ik mensen zou adviseren de snelheid van de chipset niet mee te nemen in hun telefoonkeuze, maar voor de dingen waar het uitmaakt is de s10e flink sneller.

• Sunrise
Card Nox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:09:
[...]

Wat maakt de processor uit als de prestaties goed zijn? Bij gaming ga je het wellich merken maar verder verwacht ik dat het toch wel een tijdje soepel zal blijven werken.
Formaat vind ik ook een grote plus, als alternatief de S10e overwegen?

Goed nu maar hoe lang nog? Had liever iets meer ( nord prijs ) betaald voor de 765G. Ik kijk nog wel een tijdje de kat uit de boom. S10e valt af vanwege exynos.

Om eerlijk te zijn ben ik niet zo'n update fan, wel goed dat je de keuze hebt maar mijn ervaring is tot dusver altijd negatief qua performance. Zover ik weet geen hinder gehad met het draaien van oude android versies.
Op ios wel, af en toe is een applicatie niet te installeren op 12.4 maar dat zijn toch geen belangrijke apps.
Een methode om een scherm minder fel te laten schijnen. Volgens mij hebben de meeste zo niet alle oled/amoled schermen die techniek. Nadeel van die techniek is flikkering, onrustig beeld. Nu verschilt het per telefoon maar als de getallen erg laag zijn en je bent er gevoelig voor kan je hoofdpijn krijgen. Bij de 4a is zijn ze behoorlijk laag en mensen klagen erover. Ik schat dat 99% van de mensen er geen last van heeft.

Hier kan je het goed zien maar in werkelijkheid zie je het niet echt maar kan het je ogen vermoeien, vertraagd beeld in de video.
YouTube: iPhone SE (2020) vs Pixel 4a - Which Should You Choose?

[Voor 28% gewijzigd door Sunrise op 30-09-2020 10:53]

• Flipm0de
Sunrise schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:32:
[...]

[...]

Een methode om een scherm minder fel te laten schijnen. Volgens mij hebben de meeste zo niet alle oled/amoled schermen die techniek. Nadeel van die techniek is flikkering, onrustig beeld. Nu verschilt het per telefoon maar als de getallen erg laag zijn en je bent er gevoelig voor kan je hoofdpijn krijgen. Bij de 4a is zijn ze behoorlijk laag en mensen klagen erover. Ik schat dat 99% van de mensen er geen last van heeft.

Hier kan je het goed zien maar in werkelijkheid zie je het niet echt maar kan het je ogen vermoeien, vertraagd beeld in de video.
YouTube: iPhone SE (2020) vs Pixel 4a - Which Should You Choose?
ow wow! Ja dit viel me al op in meerdere reviews! ik dacht dat t aan mijn settings lag of aan het filmpje. Maar het is echt heel duidelijk. Goede tip!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:13
Ik hik een beetje tegen die vinger print scanner aan, lijkt me toch onhandig aan de achterkant. Mijn telefoon ligt vaak op tafel of in een houder. Wat is jullie ervaring ?

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:20
Megalomania schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:51:
Ik hik een beetje tegen die vinger print scanner aan, lijkt me toch onhandig aan de achterkant. Mijn telefoon ligt vaak op tafel of in een houder. Wat is jullie ervaring ?
Ik heb nu een Huawei P10 en die heeft ook de vingerafdrukscanner op de achterkant. Er is evenwel altijd nog de mogelijkheid om gewoon een patroon te tekenen om de gsm te unlocken. Dit gebruik ik altijd als de gsm op tafel/buro ligt. Het is voor mij geen probleem.

Twijfel zelf tussen de Pixel 4a, Poco F2 Pro en OnePlus Nord. Ben er nog niet over uit. Mogelijk dat ik een goeie black friday deal afwacht voor een van deze.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:59
Voor de geïnteresseerden, wachtenden op de 4a 5G of Pixel 5, vanavond om 20.00 is er een livestream met de aankondiging van de nieuwe devices.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• evleerdam
De Pixel 4a 5G en Pixel 5 zijn dus aangekondigd, volgens mij geen verassingen in de specificaties of prijzen. Vergelijkings tabel is te vinden in het nieuwsartikel.

Nu, als je de 5pre ordert (even buiten het feit dat dat lastig is vanuit NL), krijg je ze Bose QC35-II er gratis bij, ter waarde van zo'n 200 euro. Dat maakt de Pixel 5 niet veel duurder dan de Pixel 4 en zelfs goedkoper dan de Pixel 4a 5G.

Nieuwsbericht : https://tweakers.net/nieu...en-uit-voor-613-euro.html

Informatie over de Bose QC35-II actie, in het Duits : https://pixel-offers.com/bose/de-DE/

Reguliere prijzen (in Duitsland iets goedkoper nog, vanwege tijdelijke lagere Duitse btw)
Pixel 4: 349 euro
Pixel 4a 5G : 499 euro
Pixel 5: 629 euro (krijg je dan een Headset bij dus twv zo'n 200 euro)

• Ad-Blokker
  • Laatst online: 04-06 00:34
evleerdam schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 03:00:

Informatie over de Bose QC35-II actie, in het Duits : https://pixel-offers.com/bose/de-DE/

Reguliere prijzen (in Duitsland iets goedkoper nog, vanwege tijdelijke lagere Duitse btw)
Pixel 4: 349 euro
Pixel 4a 5G : 499 euro
Pixel 5: 629 euro (krijg je dan een Headset bij dus twv zo'n 200 euro)
Bij de pixel 4a 5G krijg je ook de bose koptelefoon las ik!
https://support.google.co...315934773-1822318945&rd=1

[Voor 11% gewijzigd door Ad-Blokker op 01-10-2020 03:26. Reden: Linkje toegevoegd]

• evleerdam
Huh, zo bizar. Waarom staat dat niet op die speciale acties pagina? Ook niet op de hoofdpaginas op de googlestore.

Sowieso vreemd, dat maakt de Pixel 4a 5G dus goedkoper dan de reguliere 4a.

Wellicht een indicatie voor de Black Friday deals, dan is de pre order afgelopen en zijn er vaak prima acties in de Google stores.

Edit: in jouw link hebben ze het specifiek over aankopen vanuit de UK or Ierland, zou de 4a 5G actie dan alleen voor die landen gelden? En de pixel 5 actie ook voor de andere landen?

[Voor 12% gewijzigd door evleerdam op 01-10-2020 03:42]

• Ad-Blokker
evleerdam schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 03:37:
[...]

Edit: in jouw link hebben ze het specifiek over aankopen vanuit de UK or Ierland, zou de 4a 5G actie dan alleen voor die landen gelden? En de pixel 5 actie ook voor de andere landen?
Dit klopt helemaal ik zie het net pas als je op de gebruiksvoorwaarden van de verschillende landen klikt. (je ziet hier de Duitsland en Frankrijk niet de 4a 5g vermelden)

Ik moet zeggen dat ze het niet heel duidelijk hebben neergezet op de website en deze help pagina

Voor de pixel 5 is het geldig in Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Voor de pixel 4a 5G is het geldig in Verenigd Koninkrijk en Ierland.

• Sunrise
evleerdam schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 03:37:
[...]

Huh, zo bizar. Waarom staat dat niet op die speciale acties pagina? Ook niet op de hoofdpaginas op de googlestore.

Sowieso vreemd, dat maakt de Pixel 4a 5G dus goedkoper dan de reguliere 4a.

Wellicht een indicatie voor de Black Friday deals, dan is de pre order afgelopen en zijn er vaak prima acties in de Google stores.

De 4a kost in Duitsland 340,-.

• evleerdam
Sunrise schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

De 4a kost in Duitsland 340,-.
En de 4a 5G kost in de UK 499 GBP, oftewel 549 EUR, maar in de UK krijg je dus de Bose headset er bij. Als je de Bose headset waardeert op 220 euro (nu voor 220 in de PW), dan betaal je effectief dus 329 voor de 4a 5G.

Dus dat maakt de 4a 5G ongeveer 11 euro goedkoper dan de 4a. Afhankelijk hoeveel je de Bose headset op waardeert uiteraard.

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 12:36
Eerste ervaringen met mijn 4a, ben tot nu toe tevreden. Grootte en gevoel van de plastic telefoon is in ieder geval dikke prima. Mooi licht en compact. Over het scherm ben ik tevreden, kom van een 1080p lcd. Had aan het begin een vreemde bug dat elke keer als ik van over de lichtsensor met mijn vingers kwam, dat het scherm gedimd werd, net alsof je telefoneert. De telefoon app afsluiten heeft dat verholpen, google bedankt.
Snelheid is ok voor een midrange, had beter gekund.
Camera is is van super kwaliteit, maar ik kom dan ook van een xiaomi mi a1 en die is gewoon bagger. Heb de telefoon nog niet geroot, tot nu toe niet nodig geweest omdat ik nu blokada en youtube premium heb. Dus geen ads tot nu toe. Wel kon ik vanwege blokada niet op mijn tidal inloggen.
Waar ik totaal niet ann kon wennen was dat de 3 navigatie knoppen weg waren, dit heb ik uitgezet en ik gebruik weer de nova launcher.
Als mij nog iets opvalt, laat ik het jullie weten.

• Raindeer
evleerdam schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

En de 4a 5G kost in de UK 499 GBP, oftewel 549 EUR, maar in de UK krijg je dus de Bose headset er bij. Als je de Bose headset waardeert op 220 euro (nu voor 220 in de PW), dan betaal je effectief dus 329 voor de 4a 5G.

Dus dat maakt de 4a 5G ongeveer 11 euro goedkoper dan de 4a. Afhankelijk hoeveel je de Bose headset op waardeert uiteraard.
In de Bondsrepubliek krijg je de Bose Headset er dus ook bij. https://support.google.co...3445337449-688217858&rd=1

[Voor 26% gewijzigd door Raindeer op 01-10-2020 15:38]

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Die Pixie wallpaper, doet die het bij jullie ?
Als mijn AOD erin komt blijf ik alleen de tijd zien.

• evleerdam
Raindeer schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

In de Bondsrepubliek krijg je de Bose Headset er dus ook bij. https://support.google.co...3445337449-688217858&rd=1
Weet je dat zeker? Want als ik naar de ' teilnehmenden Einzelhändler' deelnemende verkopers ga, zie je wel duitse retailers, maar alleen voor de Pixel 5.

Bijvoorbeeld in de voorwaarden wordt alleen de 5 genoemd: https://pixel-offers-com.dev.opiahost.co.uk/bose/de-DE/terms

En bij de deelnemende verkopers ook: https://pixel-offers-com.....uk/bose/de-DE/qualifying

• Raindeer
evleerdam schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Weet je dat zeker? Want als ik naar de ' teilnehmenden Einzelhändler' deelnemende verkopers ga, zie je wel duitse retailers, maar alleen voor de Pixel 5.

Bijvoorbeeld in de voorwaarden wordt alleen de 5 genoemd: https://pixel-offers-com.dev.opiahost.co.uk/bose/de-DE/terms

En bij de deelnemende verkopers ook: https://pixel-offers-com.....uk/bose/de-DE/qualifying
Goed punt.. en niet gecommuniceerd van Google :-) Hmm, dan moet ik een vriendin in Duitsland teleurstellen

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-05 09:48
Mijn E-sim via T-Mobile werkt helaas niet. Volgens de site werd deze geactiveerd en zou de normale sim inactief worden nadat ik de verificatiecode die ik per sms kreeg invulde. In mijn beleving ging dit volledig buiten het nieuwe toestel om op het scannen van de QR code (= downloaden E-sim) na. Nu werkt de normale sim nog wel en de E-sim niet. Volgens T-Mobile komt dit doordat ze de telefoon niet ondersteunen. Echter zou volgens mij dan nog steeds de E-sim moeten zijn geactiveerd en de normale sim inactief moeten zijn. Of zit ik ernaast?

• Silvin
  • Nu online
MAkS1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:38:
Mijn E-sim via T-Mobile werkt helaas niet. Volgens de site werd deze geactiveerd en zou de normale sim inactief worden nadat ik de verificatiecode die ik per sms kreeg invulde. In mijn beleving ging dit volledig buiten het nieuwe toestel om op het scannen van de QR code (= downloaden E-sim) na. Nu werkt de normale sim nog wel en de E-sim niet. Volgens T-Mobile komt dit doordat ze de telefoon niet ondersteunen. Echter zou volgens mij dan nog steeds de E-sim moeten zijn geactiveerd en de normale sim inactief moeten zijn. Of zit ik ernaast?
Uit dagelijkse ervaring kan ik je vertellen dat de klantenservice van T-Mobile de helft van de tijd geen idee heeft hoe een e-sim werkt. Ik had m’n e-sim gedeactiveerd op m’n iPhone Xr maar bij het activeren op de Pixel 3a kwam ik er achter dat ze een code naar je actieve e-sim sturen... En die had ik dus niet meer. Eer ik dat uitgelegd had waren we 3 medewerkers verder.

Als je e-sim geactiveerd is dan werkt je normale sim inderdaad niet meer. Je kan de e-sim dan alsnog toevoegen aan je Pixel door te scannen. Mocht de e-sim al aanwezig zijn in je Pixel dan is waarschijnlijk een belletje naar de servicedesk met de zo simpel mogelijke vraag ‘Het activeren lukt niet, kunnen jullie het voor me doen?’ de grootste kans op succes.

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-05 09:48
Bedankt, vanochtend was hij ineens alsnog geactiveerd en de normale sim gedeactiveerd, alles in orde dus!

Verder bevalt de 4a mij uitstekend. Lekker handzaam, clean en soepel!

• Ad-Blokker
Het hoesje is onderweg! Nu nog de telefoon

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-03 00:15
De pixel 4a is beschikbaar bij Belsimpel vanaf 5-7 werkdagen. Wel voor 419€ is 70€ duurder dan bij Fnac

• spokje
419 :')

[Voor 83% gewijzigd door spokje op 02-10-2020 15:19]

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Eerste indrukken, goed scherm, vlotte software, en een uitstekende camera! Dat hij wat kleiner is voelt juist wel lekker in de hand ook al heb ik grote handen, ben alleen benieuwd hoe de accu prestaties zijn voor de langere termijn. Tot zover erg tevreden met mijn aankoop. Nu nog even een hoesje en ik ben helemaal blij.

• Flipm0de
Ik snap dat ze dit ervoor kunnen vragen. Maar was toch een reden om het niet te doen wetende dat ie eigenlijk 340e kost. Als ik zou mogen was ik naar Duitsland gereden om m op te halen.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 21:29

De Nelis

en anders maar niet...

Eens, 420 was beter geweest :+

Het blijft jammer dat ze niet gewoon naar NL komen, de Pixel 3 is goed bevallen. Dus overweeg de 4a of 5 momenteel.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:32
Eerste ervaringen met de pixel4a zijn top. Ik wil altijd een compact toestel en mijn vorige toestel was de Sony Xperia xz2 compact. Voor het eerst dat ik niet heel tevreden was over een toestel van Sony.

Dit toestel voelt een stuk beter aan en de camera is echt een flinke stap vooruit. De nieuwe Android voelt goed aan en ik mis de "knoppen" onderaan het scherm niet, al is het wel even wennen.

Zelfs mijn vriendin is om dus waarschijnlijk komende week wéér naar Duitsland om het toestel te halen als ze beschikbaar zijn en de Duitsers heel Nederland niet tot rood gebied verklaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kruitdamp
Zijn er nog mensen die tegenwoordig een screenprotector gebruiken? of laten de meeste het bij een hoesje?

• spokje
Kruitdamp schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:02:
Eerste ervaringen met de pixel4a zijn top. Ik wil altijd een compact toestel en mijn vorige toestel was de Sony Xperia xz2 compact. Voor het eerst dat ik niet heel tevreden was over een toestel van Sony.

Dit toestel voelt een stuk beter aan en de camera is echt een flinke stap vooruit. De nieuwe Android voelt goed aan en ik mis de "knoppen" onderaan het scherm niet, al is het wel even wennen.

Zelfs mijn vriendin is om dus waarschijnlijk komende week wéér naar Duitsland om het toestel te halen als ze beschikbaar zijn en de Duitsers heel Nederland niet tot rood gebied verklaren.
Vergeet je verklaring van negatieve coronatest niet O-)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Kruitdamp schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:18:
Zijn er nog mensen die tegenwoordig een screenprotector gebruiken? of laten de meeste het bij een hoesje?
Ik gebruik een Spigen screenprotector van glas, geen problemen met de gevoeligheid ervaren.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Kruitdamp schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:18:
Gebruik enkel een hoesje, het is wel belangrijk dat deze een kleine stukje uitsteekt zodat de telefoon niet gelijk op het scherm valt.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

ArmouredSPony schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

Gebruik enkel een hoesje, het is wel belangrijk dat deze een kleine stukje uitsteekt zodat de telefoon niet gelijk op het scherm valt.
Een screenprotector zal maar weinig beschermen tegen een val, voor mij is het meer bescherming tegen krassen door (per ongeluk) andere voorwerpen in mijn zak en dergelijke.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-03 00:15
Ik heb op het scherm een screenprotector van glas en een spigen hoesje. Better save then sorry.

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:05
Ik heb al spijt...dat ik er geen twee gekocht heb.
Was 1 van de gelukkigen die de 4a aan €314 gekocht heeft, via Fnac ledenkorting.

Is ter vervanging van de echtgenote haar Xperia Z1 compact, waarbij het een toestel moest zijn met een groter scherm, maar toch nog compact. Een Samsung S7 was nog te doen van grootte.
De Pixel valt ferm in de smaak. Heel vloeiend in gebruik, neemt mooie foto's, alleszins al veel beter dan wat de Xperia kon.
Android 11 is nog even wennen, komende van de Xperia schil.

Heb zin om ook mijn S7 te vervangen door dit toestel. Wacht een nieuwe actie van Fnac af.

Na de Nexus 5 heb ik de eerdere Pixels gelaten voor wat ze waard zijn (te duur, te groot).

De Pixel 4a raakt voor mij de sweetspot!

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Card Nox
lukadad schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:16:
alleszins al veel beter dan wat de Xperia kon.
We zijn ook al 6 jaar verder natuurlijk 😉.

Hier screen protector + hoesje gebruiker (op s10e).

Ik blijf naar de 4a lurken, ook al weet ik dat het redelijk gelijk is aan de S10e en op sommige punten wat minder.. Moet dit topic toch maar gaan un-bookmarken voor er wat gebeurd...

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 20:03
Kruitdamp schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:02:
De nieuwe Android voelt goed aan en ik mis de "knoppen" onderaan het scherm niet, al is het wel even wennen.
Mocht je het toch teveel missen, dan kun je de "knoppen" ook weer gewoon aan zetten bij instellingen he.

• Kruitdamp
Ik had vanmorgen wel een ander probleem. Gisteravond via de GA mijn alarm aangezet, deze ging ook op de juiste tijd af vanmorgen maar ik kreeg met geen mogelijkheid de wekker weer uit. Ik had geen snooze mogelijkheid en ook toen ik het alarm verwijderd had bleef de wekker gaan. Uiteindelijk via Spotify een ander liedje gekozen en toen stopte opeens de wekker.

Heel vreemd of ik was nog slaapdronken en heb niet goed gekeken.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:43
Leuk te lezen dat er xperia xz compact eigenaars tevreden zijn. Heb zelf een xz1 compact die niet meer ondersteund wordt, op moment gewoon zichzelf herstart, usbc poort die niet goed meer klikt waardoor de android auto kabel er tijdens het rijden uitklikt, en het interne geheugen redelijk vol zit.

Ik denk dat ik ook maar voor de 4a ga gaan (bij Fnac)

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:37
stijn014 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:19:
Leuk te lezen dat er xperia xz compact eigenaars tevreden zijn. Heb zelf een xz1 compact die niet meer ondersteund wordt, op moment gewoon zichzelf herstart, usbc poort die niet goed meer klikt waardoor de android auto kabel er tijdens het rijden uitklikt, en het interne geheugen redelijk vol zit.

Ik denk dat ik ook maar voor de 4a ga gaan (bij Fnac)
ha, hier exact dezelfde problemen (ook de spontane restarts..) De kabel is makkelijk op te lossen: haal eens al het stof eruit (als er niets uit komt dan moet je nog meer pielen met de naald, er zit echt veel troep in wat soms niet meteen loskomt).

Maar denk ook dat dit mijn nieuwe opvolger gaat worden, als die ergens fatsoenlijk te krijgen is.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:43
Hopjesvla79 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:57:
[...]

ha, hier exact dezelfde problemen (ook de spontane restarts..) De kabel is makkelijk op te lossen: haal eens al het stof eruit (als er niets uit komt dan moet je nog meer pielen met de naald, er zit echt veel troep in wat soms niet meteen loskomt).

Maar denk ook dat dit mijn nieuwe opvolger gaat worden, als die ergens fatsoenlijk te krijgen is.
Al gedaan haar dat uitkuisen. Helpt wel. maar bij een typisch Belgische weg gaat het toch nog fout :)
Als Belg dan weer wel het geluk dat Fnac de 4a gewoon aanbiedt.

• Silvin
  • Nu online
Card Nox schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 00:25:
[...]

We zijn ook al 6 jaar verder natuurlijk 😉.

Hier screen protector + hoesje gebruiker (op s10e).

Ik blijf naar de 4a lurken, ook al weet ik dat het redelijk gelijk is aan de S10e en op sommige punten wat minder.. Moet dit topic toch maar gaan un-bookmarken voor er wat gebeurd...
Als iemand die beide toestellen heeft (gehad) kan ik je iig vertellen de Pixel veel minder warm wordt en daardoor langer soepel blijft werken en een betere accuduur heeft. Ook is de hoofdcamera beter, al mis ik wel de ultrawide (in sommige gevallen is dit te compenseren met photosphere). Natuurlijk lever je wat luxe zaken in zoals draadloos laden, een scherm met hogere helderheid, iets krachtigere speakers (qua volume, niet qua kwaliteit), officiële waterdichtheid (Pixel heeft wel sealings btw) en luxe aanvoelende materialen. Maar voor mij doet de 4a de essentiële zaken beter. Vlotte veilige software, bovengemiddelde accuduur en een goede camera.
Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee