Bestel je vaker via amazon.com? Hoe zit dat met de douane kosten? Kom je dan niet op $349 * 21% btw en douanekosten?Theratron schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:31:
[...]
Ik heb de Pixel 4a via Amazon besteld (was net op tijd, hij is nu in de pre-order uitverkocht), maar qua stroom enzo werkt hij gewoon toch, als ik hem met een Europese lader oplaad? Omdat Amerika een ander voltage heeft, maar opladers zijn ook omvormers toch? Ik heb er totaal geen verstand van vrees ik.
Nee, je betaalt de importkosten van tevoren. Als het goed is staat het er meteen bij, "plus shipping and import duties to the Netherlands" of iets dergelijks. Vervolgens wordt het pakket enorm snel afgeleverd door DHL. Ik heb er erg goede ervaringen mee en heb nog nooit hoeven bijbetalen.twkr18526 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 01:07:
[...]
Bestel je vaker via amazon.com? Hoe zit dat met de douane kosten? Kom je dan niet op $349 * 21% btw en douanekosten?
Met de huidige stand van de dollar was ik in totaal € 393,- kwijt, inclusief import dus. Ik verwacht niet dat Belsimpel of Mobiel.nl ver onder die prijs zitten zodra de Pixel bij die sites in de verkoop gaat. En zo wel dan kan ik altijd weer annuleren bij Amazon ; )
Jij zult je toestel ergens de komende dagen ontvangen toch? Of gaat Amazon pas later versturen?Theratron schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:45:
[...]
Nee, je betaalt de importkosten van tevoren. Als het goed is staat het er meteen bij, "plus shipping and import duties to the Netherlands" of iets dergelijks. Vervolgens wordt het pakket enorm snel afgeleverd door DHL. Ik heb er erg goede ervaringen mee en heb nog nooit hoeven bijbetalen.
Met de huidige stand van de dollar was ik in totaal € 393,- kwijt, inclusief import dus. Ik verwacht niet dat Belsimpel of Mobiel.nl ver onder die prijs zitten zodra de Pixel bij die sites in de verkoop gaat. En zo wel dan kan ik altijd weer annuleren bij Amazon ; )
Ik kreeg vanochtend een mail dat ze verwachten te bezorgen tussen 28 augustus en 1 september. Iets later dan de release date dus, maar ik ben tevreden : )SanderVelden8 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:51:
[...]
Jij zult je toestel ergens de komende dagen ontvangen toch? Of gaat Amazon pas later versturen?
Edit een paar uur later: de order staat nu op:
Delivery Estimate
Monday, August 24, 2020 - Wednesday, August 26, 2020 by 8pm
En de telefoon kwam uiteindelijk op € 381,-
[Voor 18% gewijzigd door Theratron op 19-08-2020 19:59]
Volgens mij komt de telefoon met 6 maanden gratis YT premium en Google one. Nu heb ik net een YT premium voor een maand gratis. Weet iemand hoe het dan in zijn werk gaat? Vervalt dit of krijg ik alsnog 6 maanden op mijn account?
Goed om te lezen over ervaring hebt met import. Is het niet mogelijk om vanuit Amazon Duitsland te bestellen? Dan heb je wel gelijk de juiste stekker.Theratron schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:45:
[...]
Nee, je betaalt de importkosten van tevoren. Als het goed is staat het er meteen bij, "plus shipping and import duties to the Netherlands" of iets dergelijks. Vervolgens wordt het pakket enorm snel afgeleverd door DHL. Ik heb er erg goede ervaringen mee en heb nog nooit hoeven bijbetalen.
Ander nadeel van US import is dat de ondersteuning voor 4G frequenties kunnen verschillen. Ik kan het linkje niet meer vinden maar las ergens dat er drie verschillende uitvoeringen van de Pixel 4a geregistreerd zijn door Google, dan heb ik toch liever een EU model.prodygee schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:31:
[...]
Goed om te lezen over ervaring hebt met import. Is het niet mogelijk om vanuit Amazon Duitsland te bestellen? Dan heb je wel gelijk de juiste stekker.
Bedoel je deze officiele pagina van Google zelf? Gevonden op google. Nog niet gelezen.XWB schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:38:
[...]
Ander nadeel van US import is dat de ondersteuning voor 4G frequenties kunnen verschillen. Ik kan het linkje niet meer vinden maar las ergens dat er drie verschillende uitvoeringen van de Pixel 4a geregistreerd zijn door Google, dan heb ik toch liever een EU model.
https://support.google.com/pixelphone/answer/7158570
@Theratron Had je dat ook overwogen? Ik zal eens de pagina lezen.
[Voor 10% gewijzigd door twkr18526 op 21-08-2020 14:38]
[NAMER / FI / CA / TW ] Model G025J
GSM/EDGE: Quad-band (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+/HSDPA: Bands 1/2/4/5/8
CDMA EVDO Rev A: BC0/BC1/BC10
LTE: Bands
B1/2/3/4/5/7/8/12/13/14/17/18/20/25/26/28/29/30/38/39/40/41/66/71
eSIM12
[UK + Europe + AU + SG + IN] Model G025N
LTE: Bands 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/20/25/26/28/32/38/39/40/41/66/71
eSIM12
[Japan] Model G025M
UMTS/HSPA+/HSDPA: Bands 1/2/4/5/6/8/19
LTE: Bands 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/18/19/20/25/26/28/38/39/40/41/42/66
Felica
CDMA EVDO Rev A: BC0/BC1/BC10
LTE: Bands
B1/2/3/4/5/7/8/12/13/14/17/18/20/25/26/28/29/30/38/39/40/41/66/71
eSIM12
[UK + Europe + AU + SG + IN] Model G025N
LTE: Bands 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/20/25/26/28/32/38/39/40/41/66/71
eSIM12
[Japan] Model G025M
UMTS/HSPA+/HSDPA: Bands 1/2/4/5/6/8/19
LTE: Bands 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/18/19/20/25/26/28/38/39/40/41/42/66
Felica
Zo te zien is het verschil tussen US en EU versies dat de US versie alles ondersteunt wat de EU versie gaat ondersteunen, en nog meer
@XWB r
@XWB r
Ik deel je mening niet.twkr18526 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:42:
Zo te zien is het verschil tussen US en EU versies dat de US versie alles ondersteunt wat de EU versie gaat ondersteunen, en nog meer
@XWB r
Banden US: 1 2 3 4 5 7 8 12 13 14 17 18 20 25 26 28 29 30 38 39 40 41 66 71
Banden EU: 1 2 3 4 5 7 8 12 13 17 20 25 26 28 32 38 39 40 41 66 71
Dat betekent dat de EU versie banden 14, 18, 29 en 30 mist ten opzichte van de VS versie.
De VS versie mist band 32.
Dat gezegd hebbende, volgens deze website wordt band 32 niet gebruikt in Nederland. Dus de VS versie zou hier net zo goed moeten werken.
Edit: nog even verder gekeken hier
Je mist met de VS versie dus band 32, die wordt door 2 providers in Italie gebruikt. Het zou dus kunnen dat je met de VS versie iets minder bereik hebt in Italie.
[Voor 14% gewijzigd door evleerdam op 21-08-2020 16:15]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
idd. Band 32 wordt volgens mij in Italie door Vodafone en TIM gebruikt (ze zullen vast meer bands ondersteunen).
Over de bank genomen ondersteunt de US versie 4 meer bands dan de EU versie (tov band de EU versie die 1 band heeft de US niet heeft). In NL acceptable lijkt me. Ander minpunt is de US lader in NL. Je zal sowieso moeten importeren naar NL vanuit De/Fr oid. De Franse 4a krijg je wel een 3,5mm headset bij.
Overigens heb ik net al @Theratron via amazon.com besteld (€384 incl douane/shipping). Tx voor de tip! 31 augustus-23 september verwachte levering. Ietsje eerder dan EU release datum.
[Voor 2% gewijzigd door twkr18526 op 21-08-2020 16:33. Reden: Correctie over Japan]
Dat vraag ik me ook af, ik heb al anderhalf jaar een premium account, scheelt toch flink als dat even 6 maanden gratis is. Ik denk dat je het gewoon moet opzeggen en dan de promo code moet invoeren ofzo. Waarna het premium gebeuren weer verder gaat. Denk ik.liter schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:08:
Volgens mij komt de telefoon met 6 maanden gratis YT premium en Google one. Nu heb ik net een YT premium voor een maand gratis. Weet iemand hoe het dan in zijn werk gaat? Vervalt dit of krijg ik alsnog 6 maanden op mijn account?
Zeker, ik kwam ook op die pagina uit, heb uitgezocht welke banden T-Mobile ondersteunt en zag dat het gewoon kon. Overigens ga ik in oktober naar Japan en ben van plan daar de Pixel ook als camera te gebruiken, ik vind het wel een mooi idee dat hij zoveel meer banden ondersteunt dan de Europese versie, dan werkt hij daar vast ook prima : )Had je dat ook overwogen? Ik zal eens de pagina lezen.
Ik denk dat hij daar uiteindelijk wel verkocht zal worden maar kon hem daar indertijd niet vinden. Wel een officieel Google hoesje daar gekocht, maar die komt pas eind oktober uit.... Bij de US Amazon zijn de hoesjes uitverkocht.Goed om te lezen over ervaring hebt met import. Is het niet mogelijk om vanuit Amazon Duitsland te bestellen? Dan heb je wel gelijk de juiste stekker
Graag gedaan. Die van mij is inmiddels verzonden en komt woensdag zeggen ze. Mijn ervaring is dat het ook nog wel eens eerder kan zijn trouwens. Woohoo : )Overigens heb ik net al @ via amazon.com besteld (€384 incl douane/shipping). Tx voor de tip! 31 augustus-23 september verwachte levering. Ietsje eerder dan EU release datum.
Het lijkt er op dat google toch wat betere waterbestendigheid heeft toegepast op de 4a ten opzichte van de 3a. In deze video overleeft de telefoon het in elk geval en zie ik ook geen bubbels uit de telefoon komen. Iets wat bij water tests van de 3a wel zo was.
Alhoewel het niet officieel water bestendig is, vind ik het toch wel een prettig idee dat het in elk geval wel wat water kan hebben.
Alhoewel het niet officieel water bestendig is, vind ik het toch wel een prettig idee dat het in elk geval wel wat water kan hebben.
Nevermind, staat ook al op de frontpage..
[Voor 85% gewijzigd door TheRicolaa10 op 23-08-2020 11:56]
DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Kreeg net een mail van UPS dat de Pixel maandag zal worden bezorgd! Ik ben benieuwd : )
(Zoals altijd toch weer een paar dagen eerder dan Amazon aangeeft, heel relaxed)
(Zoals altijd toch weer een paar dagen eerder dan Amazon aangeeft, heel relaxed)
Band 32 is vorige maand geveild. Deze is nu nog niet in gebruik, maar zal de komende jaren wel worden ingezet door de drie providers.evleerdam schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:08:
[...]
Ik deel je mening niet.
Banden US: 1 2 3 4 5 7 8 12 13 14 17 18 20 25 26 28 29 30 38 39 40 41 66 71
Banden EU: 1 2 3 4 5 7 8 12 13 17 20 25 26 28 32 38 39 40 41 66 71
Dat betekent dat de EU versie banden 14, 18, 29 en 30 mist ten opzichte van de VS versie.
De VS versie mist band 32.
Dat gezegd hebbende, volgens deze website wordt band 32 niet gebruikt in Nederland. Dus de VS versie zou hier net zo goed moeten werken.
Edit: nog even verder gekeken hier
Je mist met de VS versie dus band 32, die wordt door 2 providers in Italie gebruikt. Het zou dus kunnen dat je met de VS versie iets minder bereik hebt in Italie.
Daarnaast vraag ik mij af of de US versie wel de EU banden (op de juiste manier) kan combineren voor meer snelheid (Carrier Aggregatie) of dat je dan in de EU alleen gebruik kan maken van 4G i.p.v. 4G+, om het maar zo te zeggen. Vaak is dat een dingetje bij andere telefoons.
Die van mij komt als het goed is ook vandaag binnen, maar twijfel of ik m meteen hier op vraag en aanbod zet. Ik had niet verwacht dat er een groter verschil in de 4a en 4a 5G zou zijn. Een iets sterkere processor en extra camera+ grotere batterij klinkt wel erg aantrekkelijk. Ik heb nu een 3a XL en wil wel een compactere/snellere telefoon maar de 4a 5G is ook al een stuk kleiner.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Die wil ik anders altijd van je overnemen!Rick-Jan schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:04:
Die van mij komt als het goed is ook vandaag binnen, maar twijfel of ik m meteen hier op vraag en aanbod zet. Ik had niet verwacht dat er een groter verschil in de 4a en 4a 5G zou zijn. Een iets sterkere processor en extra camera+ grotere batterij klinkt wel erg aantrekkelijk. Ik heb nu een 3a XL en wil wel een compactere/snellere telefoon maar de 4a 5G is ook al een stuk kleiner.
Hoe is de performance? Browsen, scrollen?Theratron schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:31:
[Afbeelding]
Ik ben onder de indruk van de software, dat loopt toch allemaal wel erg soepel!
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Dat is snel. 24 aug geleverd. Wat was de leverdatum tijdens bestellen? 28 aug-1 sept?Theratron schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:31:
[Afbeelding]
Ik ben onder de indruk van de software, dat loopt toch allemaal wel erg soepel!
Hoe zijn de foto’s id avond en binnen? Daar is de pixel software oa goed in?
Hij loopt fantastisch soepel. Ik las dat de Pixel 5 een 90hz scherm krijgt maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het er allemaal nóg soepeler uit kan zien dan op de 4a. Browsen en scrollen is geen enkel probleem. Het scherm is prachtig, gewoon een hoge kwaliteit oled, super scherp. De stereo speakers zijn verrassend goed, dat had ik niet verwacht. Zit flink wat bas in nog.Flipm0de schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:24:
[...]
Hoe is de performance? Browsen, scrollen?
Oh, en de batterijduur is indrukwekkend!
26 - 28 augustus. Hij maakt prachtige foto's. Ik heb een foto genomen in een verduisterde kamer en het is echt opvallend hoeveel detail hij er nog uit weet te trekken (maar als het echt pikdonker is moet je wel een flits gebruiken hoor). De kleuren zijn prachtig op gewone foto's (met licht), en het meest opvallend vind ik de snelheid van de camera. Als ik met mijn Note 10+ een foto maak van mijn dochtertje terwijl zij op de trampoline springt dan zijn ze meestal onscherp. En mis ik meestal het moment dat ze in de lucht zit. Bij de Pixel was het iedere keer raak, midden in de lucht en haarscherp. Vind ik echt opvallend.Dat is snel. 24 aug geleverd. Wat was de leverdatum tijdens bestellen? 28 aug-1 sept?
Hoe zijn de foto’s id avond en binnen? Daar is de pixel software oa goed in?
Dit klinkt wel erg veel belovend. Als meerdere mensen zulke positieve ervaringen hebben met de telefoon kan dit wel eens de vervanger worden voor mijn OnePlus 6T.Theratron schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:29:
[...]
Hij loopt fantastisch soepel. Ik las dat de Pixel 5 een 90hz scherm krijgt maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het er allemaal nóg soepeler uit kan zien dan op de 4a. Browsen en scrollen is geen enkel probleem. Het scherm is prachtig, gewoon een hoge kwaliteit oled, super scherp. De stereo speakers zijn verrassend goed, dat had ik niet verwacht. Zit flink wat bas in nog.
[...]
26 - 28 augustus. Hij maakt prachtige foto's. Ik heb een foto genomen in een verduisterde kamer en het is echt opvallend hoeveel detail hij er nog uit weet te trekken (maar als het echt pikdonker is moet je wel een flits gebruiken hoor). De kleuren zijn prachtig op gewone foto's (met licht), en het meest opvallend vind ik de snelheid van de camera. Als ik met mijn Note 10+ een foto maak van mijn dochtertje terwijl zij op de trampoline springt dan zijn ze meestal onscherp. En mis ik meestal het moment dat ze in de lucht zit. Bij de Pixel was het iedere keer raak, midden in de lucht en haarscherp. Vind ik echt opvallend.

Mijn vrouw heeft de 6T (die is er nog steeds erg tevreden over trouwens, ze wil hem nog niet kwijt, haha) en die is wel een stuk groter hoor, daar moet je wel rekening mee houden. De Pixel heeft een smal schermpje met een diagonaal van 5,8 inch, het is echt een klein toestel. Als je van de 6T komt wil je misschien liever de Pixel 4A 5G met zijn 6,2 inch scherm?Grudgie schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:39:
[...]
Dit klinkt wel erg veel belovend. Als meerdere mensen zulke positieve ervaringen hebben met de telefoon kan dit wel eens de vervanger worden voor mijn OnePlus 6T.
Ja denk het ook. Kan toch pas vanaf eind november weer verlengen en nieuwe uitzoeken.Theratron schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:00:
[...]
Mijn vrouw heeft de 6T (die is er nog steeds erg tevreden over trouwens, ze wil hem nog niet kwijt, haha) en die is wel een stuk groter hoor, daar moet je wel rekening mee houden. De Pixel heeft een smal schermpje met een diagonaal van 5,8 inch, het is echt een klein toestel. Als je van de 6T komt wil je misschien liever de Pixel 4A 5G met zijn 6,2 inch scherm?
@Theratron bedankt om je ervaring hier te delen. Ben benieuwd wanneer het toestel in Duitsland te verkrijgen is. Ik kan niet wachten om voor eens en altijd van mijn Samsung af te geraken.
Ziet er goed uit, zou een goede upgrade van mijn Pixel 2 zijn.
Maar ik twijfel ook nog steeds over de Pixel 5..
Nog maar even wachten tot 30 september.
Maar ik twijfel ook nog steeds over de Pixel 5..
Nog maar even wachten tot 30 september.
Hoe is het signaal? Trage snelheid op het 4G netwerk gemerkt? @Anoniem: 420312 was een beetje angstig daarvoor. De Google specs geven aan dat de US versie 4 LTE bands meer ondersteunt dan de EU versie op band 34 na die in Italie wordt gebruikt.
Met de kennis van nu en de ervaringen in dit topic so far, had ik hem dan ook wel uit de US willen bestellen, haha. Maar nu denk ik weer: wachten tot Duitsland en dan via een tweaker of verzendservice wordt misschien net zo snel dan ... 

[Voor 8% gewijzigd door Ik ben dus Luke op 25-08-2020 13:35]
Eerlijk gezegd heb ik er nog geen simkaart in gehad, ik gebruik mijn Note nog als daily driver. Maar de wifi werkt prima, haha. Zodra ik er een simkaart in doe laat ik het hier weten!twkr18526 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:11:
[...]
Hoe is het signaal? Trage snelheid op het 4G netwerk gemerkt? @Anoniem: 420312 was een beetje angstig daarvoor. De Google specs geven aan dat de US versie 4 LTE bands meer ondersteunt dan de EU versie op band 34 na die in Italie wordt gebruikt.
@Theratron je was duidelijk wat te enthousiast in het melden van je eerste indruk. Aangezien je 'm dus nog nauwelijks in gebruik hebt genomen. Over snelheid valt pas wat te roepen zodra er tig apps op staan en je het toestel zwaarder gebruikt. Hetzelfde geldt voor de accuduur daar valt ook nog vrij weinig over te zeggen zonder SIM-kaart en daadwerkelijke ingebruikname.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Wie zegt dat ik het toestel nauwelijks gebruik en dat er geen tig apps open staan? Alleen al het feit dat hij alle apps van mijn Note ook heeft gedownload, de volledige muziek bibliotheek et cetera. Ik gebruik hem wel degelijk heel intensief, hij is ook al mee geweest naar buiten om foto's mee te nemen. Bellen is gewoon één van de minst belangrijke zaken die ik met een telefoon doe...Laguna schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:29:
@Theratron je was duidelijk wat te enthousiast in het melden van je eerste indruk. Aangezien je 'm dus nog nauwelijks in gebruik hebt genomen. Over snelheid valt pas wat te roepen zodra er tig apps op staan en je het toestel zwaarder gebruikt. Hetzelfde geldt voor de accuduur daar valt ook nog vrij weinig over te zeggen zonder SIM-kaart en daadwerkelijke ingebruikname.
Anyway, er staan op dit moment (ik heb ze even geteld) 27 apps open in het geheugen. Dus......
Ik denk dat @Laguna wel een puntje heeft mbt tot de accuduur. De andere zaken kunnen we natuurlijk niet veel over zeggen. Al begrijp ik wel dat wanneer je zegt dat je hem niet als je daily driver gebruikt, men dit gaat denken.
Het gebruik van de mobiele verbinding (en 't bereik hiervan) kan veel invloed hebben op de accuduur!
In ieder geval goed om te lezen dat de 4a je goed bevalt en vooralsnog soepel en snel lijkt te werken. En dat de camera (zoals bekend) erg goed is!
Het gebruik van de mobiele verbinding (en 't bereik hiervan) kan veel invloed hebben op de accuduur!
In ieder geval goed om te lezen dat de 4a je goed bevalt en vooralsnog soepel en snel lijkt te werken. En dat de camera (zoals bekend) erg goed is!
Hier ook gevalletje twijfel twijfel...4a kopen of nog even kat uit de boom kijken en wachten op de 5g versie...
Luxe problemen!
Luxe problemen!
Ik was ook nog aan het twijfelen echter lijkt me de 4a 5G weer een tikkeltje te groot voor mij.
De afmetingen van de 3a zijn voor mij prima, de 4a is een stuk kleiner maar wel een groter scherm. Maar wellicht voelt die in real life wel erg klein aan, dat moeten we gaan ervaren.
De Pixel 5 is qua formaat wellicht voor mij de sweet spot maar de prijs zal voor mij te hoog zijn.
Mijn vriendin is wel echt aan het wachten op de 4a, haar huidige galaxy S8 mag wel eens vervangen worden en zij vind het kleine formaat alleen maar fijner. En ze heeft gezien welke foto's ik momenteel maak met de 3a.. Die zijn gewoon super!
De afmetingen van de 3a zijn voor mij prima, de 4a is een stuk kleiner maar wel een groter scherm. Maar wellicht voelt die in real life wel erg klein aan, dat moeten we gaan ervaren.
De Pixel 5 is qua formaat wellicht voor mij de sweet spot maar de prijs zal voor mij te hoog zijn.
Mijn vriendin is wel echt aan het wachten op de 4a, haar huidige galaxy S8 mag wel eens vervangen worden en zij vind het kleine formaat alleen maar fijner. En ze heeft gezien welke foto's ik momenteel maak met de 3a.. Die zijn gewoon super!
Ik wil heel graag mijn OnePlus 6 vervangen. Eerst voor de 4a, maar met de laatste berichten ga ik toch wachten op de 5 denk ik. Met namen vanwege 5g, accu en het schermformaat.
Aangezien de Pixel 5 hoogstwaarschijnlijk niet voorzien is van een snapdragon 8** maar van de goedkopere 765 hoop ik dat de prijs misschien wat mee valt. €799 is gewoon meer dan het dubbele van de 4a, mocht dat inderdaad de prijs worden. Dat vind ik simpelweg te duur.
Ik weet de bron niet meer, maar zag ergens $499. Dat het in NL duurder zal zijn is logisch, maar €300 duurder zou wel erg veel zijn. Zeker te veel voor mij ten opzichte van de 4a(5g)Fuske schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:13:
Aangezien de Pixel 5 hoogstwaarschijnlijk niet voorzien is van een snapdragon 8** maar van de goedkopere 765 hoop ik dat de prijs misschien wat mee valt. €799 is gewoon meer dan het dubbele van de 4a, mocht dat inderdaad de prijs worden. Dat vind ik simpelweg te duur.
$499 is voor de 4a 5G versie en de geruchten zijn dus dat de 5 nog een stuk duurder wordt.oak3 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:17:
[...]
Ik weet de bron niet meer, maar zag ergens $499. Dat het in NL duurder zal zijn is logisch, maar €300 duurder zou wel erg veel zijn. Zeker te veel voor mij ten opzichte van de 4a(5g)
Zie ook het Tweakers artikel: nieuws: Foto toont vermoedelijk achterkant Pixel 5 en Pixel 4a 5G
[Voor 20% gewijzigd door Cerenas op 26-08-2020 09:33]
De bron kan ik even niet meer vinden, maar ik las juist dat 4a5g en 5 even duur zouden zijn. Met name omdat er dezelfde processor in zit en de 5 bijvoorbeeld een kleiner scherm heeft dan de 4a5g.Cerenas schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:32:
[...]
$499 is voor de 4a 5G versie en de geruchten zijn dus dat de 5 nog een stuk duurder wordt.
Zie ook het Tweakers artikel: nieuws: Foto toont vermoedelijk achterkant Pixel 5 en Pixel 4a 5G
Heb jij een bron voor de €799?
Edit: op zoek naar bronnen voor die $499 voor de pixel 5 kom ik inderdaad tegen dat het mogelijk vergelijkbaar gaat zijn met de Pixel 4. Vreemd gezien de niet high-end processor, maar voor jammer als dat het geval is.
[Voor 14% gewijzigd door oak3 op 26-08-2020 11:57]
Nee, maar ik ben ook niet degene die zei dat de Pixel 5 799€ zou worden.oak3 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:54:
[...]
De bron kan ik even niet meer vinden, maar ik las juist dat 4a5g en 5 even duur zouden zijn. Met name omdat er dezelfde processor in zit en de 5 bijvoorbeeld een kleiner scherm heeft dan de 4a5g.
Heb jij een bron voor de €799?
Als ik een beetje rondkijk op het internet zie je bronnen als deze:
https://www.techradar.com/news/google-pixel-5And yet, Google might be thinking about dropping the price: a survey allegedly went out asking if consumers would buy a 'premium Google smartphone' at $699 (around £572 / AU$1,070). That could certainly give it an edge over rival flagship smartphones that are only getting pricier and pricier.
Maar gezien de specs wel erg in de buurt van de 4a 5G zitten, zou ik die meerprijs er in ieder geval niet voor over hebben. Als ze gelijk geprijsd zijn, zou dat erg mooi zijn imo.
Dit zouden de vermoedelijke specs zijn van de 4a 5g en 5. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze gelijk geprijsd zullen zijn. Wat ik alleen wel jammer vind is dat de 5 waarschijnlijk dezelfde camera sensor krijgt als alle voorgaande Pixels..Cerenas schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:58:
[...]
https://www.techradar.com/news/google-pixel-5
Maar gezien de specs wel erg in de buurt van de 4a 5G zitten, zou ik die meerprijs er in ieder geval niet voor over hebben. Als ze gelijk geprijsd zijn, zou dat erg mooi zijn imo.
Pixel 4a 5G:
- 3800mAh battery
- 0.5x wide lens, 1x standard lens (same lens as Pixel 4)
- 12.2 MP back, 8mp front
- Snapdragon 765G
- 6gb RAM
- 60hz-only screen
- Plastic back with fingerprint
- Includes audio jack
- 4000mAh battery
- Snapdragon 765G
- 8gb RAM
- 60hz/90hz screen
- No audio jack
Ik vraag me toch af wat voor magie google toepast om met matige camerahardware hele mooie fotos te produceren. Wat weet Google wat andere smartphone fabrikanten niet weten?
Ik wacht nog even op de Pixel 5, als die qua formaat (bijna) hetzelfde is als de 4a 4G neem ik de 5. Als hij (veel) groter is wordt het de 4a 4G.
ik krijg bij amazon.com een melding dat ze niet naar NL kunnen verzenden; of hebben jullie dit op een andere manier gedaan ? thx !
Nee, bij mij stond dat ze wel naar NL verzenden en gaven ze een prijs voor de import & shipping kosten...pc01 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:57:
ik krijg bij amazon.com een melding dat ze niet naar NL kunnen verzenden; of hebben jullie dit op een andere manier gedaan ? thx !
Ik snap dat ook niet. Met gcam op mijn Nokia 7 plus maak ik zoveel mooiere foto's dan met de native software dat het echt bizar is. Ik ben heel benieuwd naar de uitleg hierachter!ObiTewodros schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:05:
Ik vraag me toch af wat voor magie google toepast om met matige camerahardware hele mooie fotos te produceren. Wat weet Google wat andere smartphone fabrikanten niet weten?
Of klopt gewoon het eerste antwoord op https://www.quora.com/Wha...-Pixels-camera-so-amazing, dus combinatie van AI en veel foto's combineren?
ingejanse.nl: dingen die ik doe
pc01 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:57:
Zegt hij bij mij nu, heeft weinig zin zo te zien.
En een 6" scherm, draadloos laden en gecertificeerde waterdichtheid. Als ik de geruchten goed interpreteer.TheRicolaa10 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:05:
[...]
Pixel 5:
- 4000mAh battery
- Snapdragon 765G
- 8gb RAM
- 60hz/90hz screen
- No audio jack
Het is wel een vreemde strategie van Google. Met de 5 en 4a 5G verdwijnt het duidelijke onderscheid tussen de X en Xa lijn. De meerwaarde is nu enkel nog: iets meer geheugen, een sneller scherm, stereo speakers en waterdichtheid (en vermoedelijk draadloos laden). Op het oog is er geen onderscheid meer.TheRicolaa10 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:05:
[...]
Dit zouden de vermoedelijke specs zijn van de 4a 5g en 5. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze gelijk geprijsd zullen zijn. Wat ik alleen wel jammer vind is dat de 5 waarschijnlijk dezelfde camera sensor krijgt als alle voorgaande Pixels..
Overigens wel knap als ze daadwerkelijk een 4000 mAh accu in de 5 hebben kunnen krijgen. Momenteel is er geen enkele andere hedendaagse smartphone met zo'n formaat accu in een relatief compacte behuizing. De P40 komt nog het dichtst in de buurt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Opeens begint Google alles juist te doen, ik kijk uit naar de toekomst. Als de geruchten juist zijn worden de pixels flagship killers
Als deze specs kloppen is de Pixel 5 echt een tegenvaller, ik zie niet eens een reden voor Google om deze uit te brengen, het verschil met de 4a is echt minimaal.TheRicolaa10 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:05:
[...]
Dit zouden de vermoedelijke specs zijn van de 4a 5g en 5. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze gelijk geprijsd zullen zijn. Wat ik alleen wel jammer vind is dat de 5 waarschijnlijk dezelfde camera sensor krijgt als alle voorgaande Pixels..
Pixel 4a 5G:Pixel 5:
- 3800mAh battery
- Snapdragon 765G
- 6gb RAM
- 60hz-only screen
- Includes audio jack
- 4000mAh battery
- Snapdragon 765G
- 8gb RAM
- 60hz/90hz screen
- No audio jack
BlaBlaBla
daarmee bedoel je de 4a en 5 of latere versies?davy_online schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 02:20:
Opeens begint Google alles juist te doen, ik kijk uit naar de toekomst. Als de geruchten juist zijn worden de pixels flagship killers
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600
Ik neig, ook met bovenstaande specs, toch nog steeds naar de 5.
Gebruik al tijden geen headphone jack meer, en verwacht dat de momenten dat ik toch een audio-kabel wil aansluiten, en bekabeld wil laden misschien wel op 1 vinger te tellen zijn tijdens de gehele levensduur van de telefoon.
Draadloos laden zou ik dan wel fijn vinden, en ook waterdichtheid.
Gebruik al tijden geen headphone jack meer, en verwacht dat de momenten dat ik toch een audio-kabel wil aansluiten, en bekabeld wil laden misschien wel op 1 vinger te tellen zijn tijdens de gehele levensduur van de telefoon.
Dat zou heel goed kunnen, maar zeggen dat het gewoon AI is en foto's combineren, is een beetje kort door de bocht.Inge Janse schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:38:
[...]
Ik snap dat ook niet. Met gcam op mijn Nokia 7 plus maak ik zoveel mooiere foto's dan met de native software dat het echt bizar is. Ik ben heel benieuwd naar de uitleg hierachter!
Of klopt gewoon het eerste antwoord op https://www.quora.com/Wha...-Pixels-camera-so-amazing, dus combinatie van AI en veel foto's combineren?
Het is namelijk zo dat meerdere foto's combineren tot een foto een vrij bekend techniek is in fotografie. Ik doe het zelf ook met astrofotografie. Als dat zo goed werkt, waarom kan een Apple of Samsung het dan niet? Hebben ze zulke slimme mensen bij Google dat ze nergens ander te vinden zijn?

En AI zal ook vast kloppen, maar daar geldt eigenlijk hetzelfde.
Ik merk alleen dat ik graag een Pixel wil én zo klein mogelijk. Dus alles groter dan mijn huidige telefoon (Nokia 7 Plus) wil ik eigenlijk niet meer. Vind het echt jammer dat er geen "mini's" zijn, zoals de iPhone SE 2020 bijvoorbeeld.TheFes schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:12:
Ik neig, ook met bovenstaande specs, toch nog steeds naar de 5.
Nou, ook jammer dat de Pixel 5 geen high-end SoC krijgt.TheRicolaa10 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:05:
[...]
Pixel 4a 5G:Pixel 5:
- 3800mAh battery
- Snapdragon 765G
- 6gb RAM
- 60hz-only screen
- Includes audio jack
- 4000mAh battery
- Snapdragon 765G
- 8gb RAM
- 60hz/90hz screen
- No audio jack
Dat worden het zeker niet, alle Pixels blijven een niche product. Voor velen is de software te kaal en beschikbaarheid in Nederland is altijd al een issue geweest. Ware het niet voor het geoptimaliseerde Gcam, dan had bijna niemand naar de Pixels omgekeken. De Nexus lijn was wel een flagship killer.davy_online schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 02:20:
Nou, de 4a is zo'n beetje de enige telefoon die nog in een broekzak past. Dat lijkt me ook een belangrijke feature (voor mij iig de reden dat ik hem overweeg als opvolger van mijn Sony XZ1c).Laguna schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:35:
[...]
Dat worden het zeker niet, alle Pixels blijven een niche product. Voor velen is de software te kaal en beschikbaarheid in Nederland is altijd al een issue geweest. Ware het niet voor het geoptimaliseerde Gcam, dan had bijna niemand naar de Pixels omgekeken. De Nexus lijn was wel een flagship killer.
Waarom zou je een highend SoC willen dan? 90% van wat je op je telefoon doet, kan de 765G makkelijk.XWB schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:01:
[...]
Nou, ook jammer dat de Pixel 5 geen high-end SoC krijgt.
En over 2 jaar, kan de 765g nog steeds 90% makkelijk?TheRicolaa10 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:58:
[...]
Waarom zou je een highend SoC willen dan? 90% van wat je op je telefoon doet, kan de 765G makkelijk.
Als een telefoon een paar jaar oud is, houdt de batterij het minder lang vol, raakt het geheugen vol en is de processor te langzaam. Althans, dat gebeurt bij meestal na een paar jaar

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik had 50gb in gebruik op mijn pixel 4xl en hij liep dagelijks wel een paar keer vast. Nu wat stuff verwijderd (audioboeken vnl, geen apps) en hij loopt niet meer vast.
Nog iemand die ervaring?
Edit: verkeerde forum blijkbaar, excuus
Nog iemand die ervaring?
Edit: verkeerde forum blijkbaar, excuus

[Voor 10% gewijzigd door Smartphonetips op 28-08-2020 08:20]
Ik heb hier nu een Huawei P20 Pro van bijna 2,5 jaar oud en deze is voor mij iig nog snel genoeg (was dan wel een high-end SoC). Ook de batterij houdt het nog 1,5 dag uit. Opslag schoon ik überhaupt met enige regelmaat op (foto's, etc., naar OneDrive). Een 765g zou het voor mij wel even vol kunnen houden gok ik, met alleen wat social media, WhatsApp, mail en foto's maken.evleerdam schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:00:
[...]
En over 2 jaar, kan de 765g nog steeds 90% makkelijk?
Als een telefoon een paar jaar oud is, houdt de batterij het minder lang vol, raakt het geheugen vol en is de processor te langzaam. Althans, dat gebeurt bij meestal na een paar jaar

Pixel 2 eigenaar hier, die sterk overweegt een 4a te kopen in Duitsland. Dit is hoofdzakelijk vanwege de camera, wat tevens de reden was ooit om de Pixel 2 te kopen. Op ArsTechnica lees ik echter dit:

Ik heb wat moeite met inschatten hoe ik dit feit moet interpreteren; zullen de foto's van de Pixel 4a identiek zijn aan de Pixel 2, of mis ik een stukje nuance in dit gegeven?

Ik heb wat moeite met inschatten hoe ik dit feit moet interpreteren; zullen de foto's van de Pixel 4a identiek zijn aan de Pixel 2, of mis ik een stukje nuance in dit gegeven?
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Andere processor, andere postprocessing
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dus alle verschillen in het uiteindelijke plaatje, zijn softwarematig? Dit overigens zonder waardeoordeel ofzo.CLB schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:26:
Andere processor, andere postprocessing
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Ja dat klopt. Het is ook bizar dat ze dezelfde sensor blijven gebruiken. Ik denk dat het GCam algoritme is afgesteld op de sensor, en er dus niet zomaar een ander gebruikt kan worden. Maar dat is een gok..Obiter dictum schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:33:
[...]
Dus alle verschillen in het uiteindelijke plaatje, zijn softwarematig? Dit overigens zonder waardeoordeel ofzo.
Dat was me niet bekend. Wel bizar dat ze na zoveel jaar nog zoveel weten te halen uit een relatief oude sensor.
Behalve de andere image processing door de andere processor is het inmiddels ook wel een heel ander ontwerp qua telefoon zelf hoor. Het scherm beslaat nu de hele voorkant van de telefoon terwijl hij wel nog steeds de stereo luidsprekers heeft. En de komende modellen hebben er natuurlijk een ultrawide lens bij zodat je meer opties hebt.Obiter dictum schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:18:
Pixel 2 eigenaar hier, die sterk overweegt een 4a te kopen in Duitsland. Dit is hoofdzakelijk vanwege de camera, wat tevens de reden was ooit om de Pixel 2 te kopen. Op ArsTechnica lees ik echter dit:
[Afbeelding]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis
Hoe bevalt het toestel na zo'n 2 weken?Theratron schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:29:
[...]
Hij loopt fantastisch soepel. Ik las dat de Pixel 5 een 90hz scherm krijgt maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het er allemaal nóg soepeler uit kan zien dan op de 4a. Browsen en scrollen is geen enkel probleem. Het scherm is prachtig, gewoon een hoge kwaliteit oled, super scherp. De stereo speakers zijn verrassend goed, dat had ik niet verwacht. Zit flink wat bas in nog.
[...]
26 - 28 augustus. Hij maakt prachtige foto's. Ik heb een foto genomen in een verduisterde kamer en het is echt opvallend hoeveel detail hij er nog uit weet te trekken (maar als het echt pikdonker is moet je wel een flits gebruiken hoor). De kleuren zijn prachtig op gewone foto's (met licht), en het meest opvallend vind ik de snelheid van de camera. Als ik met mijn Note 10+ een foto maak van mijn dochtertje terwijl zij op de trampoline springt dan zijn ze meestal onscherp. En mis ik meestal het moment dat ze in de lucht zit. Bij de Pixel was het iedere keer raak, midden in de lucht en haarscherp. Vind ik echt opvallend.
Ben ook geïnteresseerd in het toestel ter vervanging van mijn 3,5 jaar oude moto g5+.
Formaat is vergelijkbaar. Ff wachten tot hij beschikbaar is via Amazon.de.
Alles wat ik hierboven heb gezegd geldt nog steeds eigenlijk. Voor de prijs is het een fenomenaal toestel. Heerlijke software, een mooi scherm, goede batterijduur, best goede stereo speakers, en natuurlijk prachtige foto's. En 3 jaar ondersteuning! Ik vind het een no-brainer ; )MBm84 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:42:
[...]
Hoe bevalt het toestel na zo'n 2 weken?
Ben ook geïnteresseerd in het toestel ter vervanging van mijn 3,5 jaar oude moto g5+.
Formaat is vergelijkbaar. Ff wachten tot hij beschikbaar is via Amazon.de.
Enige minpunten die je zou kunnen hebben is dat de randen rond het scherm nog wel wat groot zijn (maar hij heeft met afstand de beste screen-to-body ratio van iedere pixel tot nu toe), het scherm wat klein en smal is maar voor veel mensen is een compact toestel juist een voordeel, en dat de behuizing van plastic is. Maar ik vind dat helemaal prima, hij ligt lekker in de hand en kan juist tegen een stootje, je hoeft niet bang te zijn dat het glas aan de achterkant breekt want dat zit er niet op : )
klinkt erg goed allemaal! de 4a is zeker een optie voor mij (of een iphone of oneplus) vanaf 1 oktober te bestellen bij belsimpel enzo (tegen een meerprijs) of ophalen in duitsland bij de saturn of mediamarkt voor 340e. Heeft iemand ervaring met garantie als je m in duitsland koopt? Waarschijnlijk moet je dan langs de winkel?Theratron schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:55:
[...]
Alles wat ik hierboven heb gezegd geldt nog steeds eigenlijk. Voor de prijs is het een fenomenaal toestel. Heerlijke software, een mooi scherm, goede batterijduur, best goede stereo speakers, en natuurlijk prachtige foto's. En 3 jaar ondersteuning! Ik vind het een no-brainer ; )
Enige minpunten die je zou kunnen hebben is dat de randen rond het scherm nog wel wat groot zijn (maar hij heeft met afstand de beste screen-to-body ratio van iedere pixel tot nu toe), het scherm wat klein en smal is maar voor veel mensen is een compact toestel juist een voordeel, en dat de behuizing van plastic is. Maar ik vind dat helemaal prima, hij ligt lekker in de hand en kan juist tegen een stootje, je hoeft niet bang te zijn dat het glas aan de achterkant breekt want dat zit er niet op : )
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Inmiddels aan het genieten van Android 11, die kwam meteen gisteren binnen : )
Werkt die screen calling trouwens ook in Nederland? Lijkt me echt heerlijk om partijen die claimen dat het belmeniet-gedoe niet voor hun geldt omdat ik ooit klant ben geweest niet op te nemen en dat lekker te laten inspreken.Theratron schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:15:
Inmiddels aan het genieten van Android 11, die kwam meteen gisteren binnen : )
Helaas niet, er stond toevallig een artikel op de homepage vandaag dat Google de phone-app van de Pixel naar meer fabrikanten gaat uitrollen, en meer landen. Maar Nederland zit daar nog niet tussen.Ik ben dus Luke schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:18:
[...]
Werkt die screen calling trouwens ook in Nederland? Lijkt me echt heerlijk om partijen die claimen dat het belmeniet-gedoe niet voor hun geldt omdat ik ooit klant ben geweest niet op te nemen en dat lekker te laten inspreken.
Dat verified calls zie ik ook op korte termijn niet naar Nederland komen, anders had Google de Pixel wel in Nederland verkocht.Theratron schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:47:
[...]
Helaas niet, er stond toevallig een artikel op de homepage vandaag dat Google de phone-app van de Pixel naar meer fabrikanten gaat uitrollen, en meer landen. Maar Nederland zit daar nog niet tussen.
Eens. Overigens zie ik op mijn Note 10+ meestal wel degelijk wie er belt. Samsung verbindt aan de nummers ook meestal een afzender, zeker als het een bedrijf is (en die staan dan niet in mijn contacten natuurlijk : ) )Laguna schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:00:
[...]
Dat verified calls zie ik ook op korte termijn niet naar Nederland komen, anders had Google de Pixel wel in Nederland verkocht.
Ik zie op m'n 3a wel gelijk een bedrijfnaam als ik gebeld wordt
Dat is altijd al geweest toch?dbzfan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:38:
Ik zie op m'n 3a wel gelijk een bedrijfnaam als ik gebeld wordt
In ieder geval zo lang ik een Pixel heb..3 jaar al dus

Werkt andersom ook. Bedrijfsnaam intoetsen en je kunt direct een bedrijf bellen zonder eerst op google op te zoeken. Ideaal
Precies. Ik kan al wel zien waar de "woonplaats" is van het nummer en wie meestal belt. Maar jammer. Dan blijf ik voorlopig maar gewoon bedrijven na 1 poging van ze blokkeren. Als ze me echt nodig hebben, mailen ze maar. 

Hopelijk gaat de Pixel 4a niet de problemen van zijn voorgangers krijgen:
https://www.androidplanet...-3-pixel-4-accuproblemen/
Gaat volgens mij enkel om de 3? https://tweakers.net/nieu...lvr.it&utm_medium=twitterCasterTroy schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:20:
Ligt eraan welke berichtgeving je aanhoudt.Smartphonetips schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:44:
[...]
Gaat volgens mij enkel om de 3? https://tweakers.net/nieu...lvr.it&utm_medium=twitter

We zitten hier op het forum van Tweakers, dus ik ga er maar even vanuit dat dit de berichtgeving is die de meesten hier aanhoudenCasterTroy schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:11:
[...]
Ligt eraan welke berichtgeving je aanhoudt.

Gelukkig ruilt Google de telefoons om.CasterTroy schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:20:
Weet iemand waarom de Google Pixel eigenlijk niet uitkomt in Nederland? Ik snap dat het mogelijk is de telefoon te importeren, maar Google heeft volgens mij niet de strategie om een groot aantal Pixels te verkopen als het zoveel landen overslaat.
Ik zou het prima vinden uit de (dure) iPhone bubble te vertrekken, maar de enige Android telefoon die mij momenteel eigenlijk aanstaat is de Pixel 4a en juist die is niet normaal verkrijgbaar hier.
Ik zou het prima vinden uit de (dure) iPhone bubble te vertrekken, maar de enige Android telefoon die mij momenteel eigenlijk aanstaat is de Pixel 4a en juist die is niet normaal verkrijgbaar hier.
Dit vroeg ik mij inderdaad ook af en kwam daarbij op het volgende artikel:Belecthor schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:07:
Weet iemand waarom de Google Pixel eigenlijk niet uitkomt in Nederland? Ik snap dat het mogelijk is de telefoon te importeren, maar Google heeft volgens mij niet de strategie om een groot aantal Pixels te verkopen als het zoveel landen overslaat.
https://www.androidauthor...-services-markets-807156/
Er zijn verschillende artikelen te vinden die deze theorieën ondersteund. In de basis komt het neer op 2 zaken.
- Google wil niet te veel concurreren met andere fabrikanten welke android gebruiken. Hierdoor blijft het gebruik van Android als besturingssysteem interessant voor fabrikanten.
- Google beperkt de hoeveelheid landen om niet te veel legal issue te krijgen. Voorbeeld hiervan zijn de eindeloze discussies van de EU en Google mbt machtsmisbruik etc.
Jammer dat er weinig tot geen fabrikanten gewoon echt goed in dat gat springen. OnePlus overwogen: Facebook-integratie. Doei. Nu heb ik een Nokia 7 Plus: die laten ze me nog steeds niet unlocken. Ook doei hierna. Geef me een prima toestel met kaal Android, en ik koop hem. 

OnePlus Facebook integratie? Van Samsung wist ik dat, OnePlus is nieuw?Ik ben dus Luke schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:44:
Jammer dat er weinig tot geen fabrikanten gewoon echt goed in dat gat springen. OnePlus overwogen: Facebook-integratie. Doei. Nu heb ik een Nokia 7 Plus: die laten ze me nog steeds niet unlocken. Ook doei hierna. Geef me een prima toestel met kaal Android, en ik koop hem.
Ik denk dat dit bedoeld wordt? Volgens mij redelijk makkelijk uit te schakelen. Maar goed, bloatware = bloatwareSmartphonetips schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:18:
[...]
OnePlus Facebook integratie? Van Samsung wist ik dat, OnePlus is nieuw?

https://androidworld.nl/n...r%20de%20diensten%20niet.
Was voor mij ook een reden de Nord niet meer te overwegen.
FB meuk wat alleen uit te zetten is en niet te verwijderen.
FB meuk wat alleen uit te zetten is en niet te verwijderen.
Pfff, gaat OnePlus er ook aan beginnen... No go voor mij ook dan.evleerdam schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:35:
[...]
Ik denk dat dit bedoeld wordt? Volgens mij redelijk makkelijk uit te schakelen. Maar goed, bloatware = bloatware![]()
https://androidworld.nl/n...r%20de%20diensten%20niet.
De firma FNAC heeft nu ook een Nederlandstalige pagina geopend voor diegenen die een Pixel 4a willen kopen.
Weet iemand of je ook bij ze kunt reserveren en dan bij ophalen betalen?
https://www.nl.fnac.be/Pr...vanaf-1-oktober/a15084793
Weet iemand of je ook bij ze kunt reserveren en dan bij ophalen betalen?
https://www.nl.fnac.be/Pr...vanaf-1-oktober/a15084793
Ik zit erg te twijfelen tussen de 4a en de Galaxy S10e
Ok heb momenteel een Galaxy A40 maar die valt mij zwaar tegen. Te weinig geheugen telkens apps die weer opnieuw moeten laden. Constant problemen met de ambient sensor en vaak een te donker of the fel scherm.
Het is gewoon een ruk toestel. Wou dat ik mijn A3 2017 nooit weg heb gedaan.
Anyway ik wil dus een wat sneller toestel, meer geheugen en sensoren die wel gewoon werken.
Wireless charging zou ik ook erg fijn vinden maar helaas heeft de pixel dat niet.
Ok heb momenteel een Galaxy A40 maar die valt mij zwaar tegen. Te weinig geheugen telkens apps die weer opnieuw moeten laden. Constant problemen met de ambient sensor en vaak een te donker of the fel scherm.
Het is gewoon een ruk toestel. Wou dat ik mijn A3 2017 nooit weg heb gedaan.
Anyway ik wil dus een wat sneller toestel, meer geheugen en sensoren die wel gewoon werken.
Wireless charging zou ik ook erg fijn vinden maar helaas heeft de pixel dat niet.
Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen