Aanhanger voortuin mag niet van woningbouwvereniging.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Steefph schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Daar ben jezelf mee akkoord gegaan bij de huurovereenkomst ;)
Huurovereenkomsten staan vol met onwettige shit. Handtekening of niet; onwettige clausules zijn gewoon niet rechtsgeldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
DropjesLover schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:58:
Laten we wel wezen, hoe vaak heb je hem nou nodig dat je er persé eentje moet hebben?
Bij pak'n'bak enzo betaal je iets van €35/dag... Daar kan je meer dan 30 keer een aanhangertje huren voor de €1000 die dat ding waard is.

Kan je hem niet rechtop tegen een blinde muur zetten en er een soort "kast" omheen bouwen?
Aangenomen dat het geen formaat auto-trailer is :P
Maak van die €1000 maar gewoon €400 en voila; 11 dage gebruiken rijden en je hebt hem terugverdiend. Eerder trouwens als je hem daarna weer doorverkoopt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Kom op zeg, je wil toch niet dat je buurman allerlei rotzooi in de tuin gaat zetten. Haal dat ding gewoon weg en zoek een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:42
Hier in de buurt staat ook een aanhanger in een voortuin. Duurde even voordat ik het door had, die zit namelijk netjes in een kist met plantjes erop :P Alleen een paar cm van de koppeling steekt uit waaraan je kan zien dat er eentje onder zit. Ik woon overigens in een buurt waar elk grassprietje recht staat :+

[ Voor 12% gewijzigd door leecher op 30-07-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:24

DropjesLover

Dit dus ->

kabeltjekabel schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:30:
[...]

Maak van die €1000 maar gewoon €400 en voila; 11 dage gebruiken rijden en je hebt hem terugverdiend. Eerder trouwens als je hem daarna weer doorverkoopt.
Dan nog, dan had was ik met huren de afgelopen 2,5 jaar aan verbouwing van tuin (7 ton klinkers, 6 ladingen zand/aarde, schutting, 10m klimop en 5m heg en nog een hoop, goedkoper uit geweest.
Tenzij je een bijzondere hobby hebt (2e hands marktkoopman, treinfanaat en elke 2 weken je zolder-grote set mee neemt, ofzo) heb je gewoonweg niet zo vaak een aanhanger nodig.

De regels zijn (helaas voor de TS) redelijk duidelijk.

Afvragen hoe erg je hem nodig hebt / weg doen.
Of ergens anders stallen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Ik vraag me wel af: wat is de definitie van "de bestemming" van een tuin? Wie legt die precies vast? Op zichzelf is het helemaal niet raar dat een tuin gebruikt wordt om iets op te slaan: een fiets, een skelter, je afvalcontainers, zelfs een motor wellicht... Waarom dan geen aanhanger? Waar ligt die grens precies?

* ATS heeft een kettingbeding in het koopcontract van zijn woning waarin staat dat jemoet zorgen dat er een auto in je voortuin kan staan... Die van mij staat er nooit, maar het kan wel.
DropjesLover schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:38:
[...]

Dan nog, dan had was ik met huren de afgelopen 2,5 jaar aan verbouwing van tuin (7 ton klinkers, 6 ladingen zand/aarde, schutting, 10m klimop en 5m heg en nog een hoop, goedkoper uit geweest.
Tenzij je een bijzondere hobby hebt (2e hands marktkoopman, treinfanaat en elke 2 weken je zolder-grote set mee neemt, ofzo) heb je gewoonweg niet zo vaak een aanhanger nodig.

Ja maar tegelijk moet je het ook steeds goed plannen: je bent elke keer aan het reserveren, moet hem ophalen op een bepaald moment en weer terugbrengen voor een bepaalde tijd...

Er is een reden dat niet heel veel mensen permanent gebruik maken van deel- en huurauto's.

[ Voor 46% gewijzigd door ATS op 30-07-2020 20:41 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39
Deconstruct schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:00:
[...]

Nee ik heb de aanhanger bij een loods op mijn werk gestald en de zijtuin wordt momenteel betegelt.. ik heb wel plek om hem te stallen maar ik vind het belachelijk dat mijn leven gedicteerd wordt door een huurvereniging. Mijn kinderen hebben een klein bootje (2,40) en wettelijk gezien mag ook die niet in mijn (achter)tuin staan..
De zijtuin betegelen duurt een weekje? Dus opgelost. #slotje...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:11
Mijn opmerking gaat je niet helpen, maar mijn god wat een gedrag. Is het nou echt zo moeilijk en rampzalig om je aan de regels te houden? Daarmee wordt je leven echt niet volledig gedicteerd door de woningbouwvereniging. Daarmee wordt louter voorkomen dat een wijk eruit komt te zien als een woonwagenkamp, vluchtelingenkamp, vuilnisbelt, etc.

Maar antwoord op je vraag: dit ga je niet winnen. Dit mag praktisch nergens. Hoe rij je die aanhanger uit je tuin trouwens? Over het trottoir? Mag niet zonder uitritvergunning.

Bij mij in de wijk staat ook een aanhanger in iemands tuin, het is pure verpaupering van de wijk. Gelukkig is het een heel stuk verderop en zie ik het niet dagelijks. Aan de aanhanger die hier om de hoek al weken op een parkeerplek staat erger ik me wel. Dus dank voor je reminder, ik moet maar eens gaan klagen over dat ding :)

[ Voor 6% gewijzigd door cryptapix op 30-07-2020 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
DropjesLover schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:38:
[...]

Oh really? Dus als je een aanhangertje had gekocht en 2,5 jaar later weer verkocht had je minder over gehouden dan huren? Tja... als je alles in 1 dag haalt. Hier heeft een zekere aanhanger in de familie iedereen verhuist, isolatie gehaald... grond gehaald, puin weggebracht. Dat ding heeft zichzelf in die bijna 30 jaar al 8-voudig terugverdiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
cryptapix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:55:
Mijn opmerking gaat je niet helpen, maar mijn god wat een gedrag. Is het nou echt zo moeilijk en rampzalig om je aan de regels te houden? Daarmee wordt je leven echt niet volledig gedicteerd door de woningbouwvereniging. Daarmee wordt louter voorkomen dat een wijk eruit komt te zien als een woonwagenkamp, vluchtelingenkamp, vuilnisbelt, etc.

Maar antwoord op je vraag: dit ga je niet winnen. Dit mag praktisch nergens. Hoe rij je die aanhanger uit je tuin trouwens? Over het trottoir? Mag niet zonder uitritvergunning.

Bij mij in de wijk staat ook een aanhanger in iemands tuin, het is pure verpaupering van de wijk. Gelukkig is het een heel stuk verderop en zie ik het niet dagelijks. Aan de aanhanger die hier om de hoek al weken op een parkeerplek staat erger ik me wel. Dus dank voor je reminder, ik moet maar eens gaan klagen over dat ding :)
*knip* Zeg dat dan gewoon niet

Tja, verpaupering... alhoewel ik het idee heb dat er hier op T.net heel snel gereageerd wordt vanuit de eigen bubbel van een 4x modaal huishoudinkomen i.c.m. die tweekapper waar ruimte is voor alles en alles mag... Als mensen een onbereikbare achtertuin hebben en geen berging... tja.. dan komt er dus vanalles in de voortuin te staan. De koopburen hier hebben hun verzameling reservedakpannen in de voortuin gezet achter een heggetje; ook niet echt fraai, maar het zal me eigenlijk een worst wezen. De gore betonpannen van de achterburen (die op hun huis ja) zien er veel lelijker uit dan wat bouwmateriaal in de voortuin van de zijbuur. En van die huizen met smerige betonpannen zijn er hele wijken aaneen...

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 30-07-2020 22:10 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• cryptapix
kabeltjekabel schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:21:
[...]

Tja, verpaupering... alhoewel ik het idee heb dat er hier op T.net heel snel gereageerd wordt vanuit de eigen bubbel van een 4x modaal huishoudinkomen i.c.m. die tweekapper waar ruimte is voor alles en alles mag... Als mensen een onbereikbare achtertuin hebben en geen berging... tja.. dan komt er dus vanalles in de voortuin te staan. De koopburen hier hebben hun verzameling reservedakpannen in de voortuin gezet achter een heggetje; ook niet echt fraai, maar het zal me eigenlijk een worst wezen. De gore betonpannen van de achterburen (die op hun huis ja) zien er veel lelijker uit dan wat bouwmateriaal in de voortuin van de zijbuur. En van die huizen met smerige betonpannen zijn er hele wijken aaneen...
Heeft helemaal niets met inkomen of woonsituatie te maken. Als je geen bereikbare achtertuin of berging hebt, moet je dus geen aanhanger kopen. Ik koop ook geen zwembad, want dat past niet in mijn tuin. Een pooltafel of sauna koop ik ook niet, want die passen niet in mijn woning. En je zooi ruim je op. Dus oude dakpannen breng je naar de stort. Die kunnen best een paar dagen ergens liggen, maar je tuin is geen opslagplek of vuilstort. En als je zo nodig een berging of bereikbare achtertuin nodig hebt, ga je dus niet in een woning wonen die dat niet heeft. Ook voor mensen met een bijstandsuitkering zijn er woningen met een berging.

Hoe het dak eruit ziet is een kwestie van smaak, maar dat is een heel ander soort verpaupering dan bouwmaterialen, auto's of aanhangwagens in je tuin.

Edit:
Van mijn niet Nederlandse buren heb ik trouwens geen enkele last. In de wijk wonen verder veel meer mensen met een niet westerse achtergrond. Ook geen last van. Ik heb veel meer last van de witte Nederlandse tokkies die er ook wonen. Die laten hun hond voor ons huis schijten en ruimen het niet op. Zitten massaal in de voortuin. Scooters in de voortuin. Man man man.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 30-07-2020 22:12 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kabeltjekabel
cryptapix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:58:
[...]
Ook voor mensen met een bijstandsuitkering zijn er woningen met een berging.
Ohja, moet je wel eerst even naar noord-oost Groningen verhuizen. Dat is dus precies wat ik bedoel; alles wordt hier bekeken vanuit de 4x modaal hoek.
Hoe het dak eruit ziet is een kwestie van smaak, maar dat is een heel ander soort verpaupering dan bouwmaterialen, auto's of aanhangwagens in je tuin.
Ja, als je de luxe van een garage hebt is het makkelijk praten dat mensen die dat niet hebben niks in hun tuin mogen zetten.
Edit:
Van mijn niet Nederlandse buren heb ik trouwens geen enkele last. In de wijk wonen verder veel meer mensen met een niet westerse achtergrond. Ook geen last van. Ik heb veel meer last van de witte Nederlandse tokkies die er ook wonen. Die laten hun hond voor ons huis schijten en ruimen het niet op. Zitten massaal in de voortuin. Scooters in de voortuin. Man man man.
Precies. Ze kunnen die honden beter in hun eigen tuin laten schijten. Scooters in de voortuin... tja.. dat krijg je als achterom enkel via twee hekjes en een 4 tegels brede gang bereikbaar is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cryptapix
kabeltjekabel schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:15:
[...]

Ohja, moet je wel eerst even naar noord-oost Groningen verhuizen. Dat is dus precies wat ik bedoel; alles wordt hier bekeken vanuit de 4x modaal hoek.

[...]

Ja, als je de luxe van een garage hebt is het makkelijk praten dat mensen die dat niet hebben niks in hun tuin mogen zetten.

[...]

Precies. Ze kunnen die honden beter in hun eigen tuin laten schijten. Scooters in de voortuin... tja.. dat krijg je als achterom enkel via twee hekjes een 4 tegels brede gang bereikbaar is.
Zucht. Ik verdien geen 4x modaal. Ook niet 2x. Ik heb geen garage. In mijn berging passen 3 fietsen en dan houdt het op. Mij huis heeft 3 slaapkamers en 1 badkamer (zonder bad, want dat past niet). Maar 1 ding heb ik wel: geen zooi in de voor- en achtertuin.

Maar vertel mij eens, waar hebben die mensen nou per se een aanhanger voor nodig?Ik heb er nagenoeg nooit een nodig. En waarom moeten die mensen hun aanhanger per se in de tuin stallen? Als ik er al 1 zou kopen, dan stal ik die dus niet in mijn voortuin of op de openbare weg maar in een garagebox of stalling. Zoals het hoort.

En die scooters, ook hiervoor geldt weer: als je geen plek hebt om zoiets te stallen, dan kun je het dus niet kopen of je mort voor stalling zorgen. Het is toch van de zotte dat die mensen menen recht te hebben op alles (aanhangwagens, dakpannen, scooters, etc.) en dat het niet hun probleem maar dat van de buurt moet zijn waar ze die laten.

[ Voor 1% gewijzigd door Señor Sjon op 30-07-2020 23:17 . Reden: Tokkies zijn ook gewoon mensen, hou het beschaafd ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kabeltjekabel
cryptapix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:27:
[...]

Maar vertel mij eens, waar hebben die mensen nou per se een aanhanger voor nodig?
Om de scooters te vervoeren te natuurlijk.
Ik heb er nagenoeg nooit een nodig.
Ja, dus?
En waarom moeten die mensen hun aanhanger per se in de tuin stallen?
Omdat dat de enige plek is die ze er voor hebben.
Als ik er al 1 zou kopen, dan stal ik die dus niet in mijn voortuin of op de openbare weg maar in een garagebox of stalling. Zoals het hoort.
Ja, en anderen doen dat niet.
En die scooters, ook hiervoor geldt weer: als je geen plek hebt om zoiets te stallen, dan kun je het dus niet kopen of je mort voor stalling zorgen. Het is toch van de zotte dat die mensen menen recht te hebben op alles (aanhangwagens, dakpannen, scooters, etc.) en dat het niet hun probleem maar dat van de buurt moet zijn waar ze die laten.
Even om e.e.a. helder te hebben; als deze mensen dus een extra auto kopen dan mag je die wel gewoon op straat achterlaten en op die manier 10 vierkante meter publieke grond semi toe-eigenen, maar als ze een scooter in hun eigen tuin stallen is het verpaupering? Juist ja.

Ik vind het wel een goed idee hoor; geen dingen kopen als je ze niet kunt opbergen. Laten we dan eens beginnen met auto's door bijvoorbeeld net zoals in Japan te regelen dat je geen auto mag aanschaffen zonder bewijs dat je hem ergens kunt stallen plus verbod op parkeren op straat.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 30-07-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ghostrider schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:18:
Ik ben wel benieuwd, heb je fotos?

Ik heb hem half op de oprit, half in de voortuin, aanhanger :+ Verder hebben een aantal in de straat hun aanhanger permanent in een parkeervak...voor tenminste de afgelopen 4 jaar.

....
Das toch ook gewoon niks.. Blij dat ik er niet woon.

[ Voor 0% gewijzigd door Señor Sjon op 30-07-2020 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
RocketKoen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:01:
[...]

Dat mag bij de TS dus ook niet. Hij heeft een tuin, geen oprit.
Wel apart. Als je huurder bent mag het niet. Als je buurman een koopwoning heeft mag het wel. Ik vind het maar krom en weer overgeleverd zijn aan de rijkeren die kennelijk alles weer mogen bepalen omdat je afhankelijk van ze bent omdat je met een doorsnee salaris als eenverdiener geen huis meer kan kopen als starter.. Kijk als iemand met een koopwoning het ook niet mag, omdat het bijv. in de APV staat, helemaal prima dan gelijke monniken gelijke kappen.

[ Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 30-07-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

CyberMania schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:38:
[...]

Wel apart. Als je huurder bent mag het niet. Als je buurman een koopwoning heeft mag het wel. Ik vind het maar krom en weer overgeleverd zijn aan de rijkeren die kennelijk alles weer mogen bepalen omdat je afhankelijk van ze bent omdat je met een doorsnee salaris als eenverdiener geen huis meer kan kopen als starter.. Kijk als iemand met een koopwoning het ook niet mag, omdat het bijv. in de APV staat, helemaal prima dan gelijke monniken gelijke kappen.
Hoe kom je erbij? Ook van een voortuin mag je niet zomaar parkeerplek maken. En vaak andersom ook niet (oprit veranderen in tuin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
FreakNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Hoe kom je erbij? Ook van een voortuin mag je niet zomaar parkeerplek maken. En vaak andersom ook niet (oprit veranderen in tuin).
Ok, als zij het ook niet mogen dan helemaal prima. Dan is er dus eigenlijk geen issue met de woningbouw (want iemand met een koopwoning mag het ook niet) maar ligt het grotere 'probleem' elders.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 30-07-2020 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
Vaak is het in de details. Als je die aanhangwagen op een kant zou kunnen zetten, bijvoorbeeld met de dissel omhoog, net in de zijtuin in plaats van in de achtertuin, mag het vast wel.
Het is een beetje bijzondere clausule, zo'n tuin alleen als tuin gebruiken. Mag je dan ook geen fiets in je tuin parkeren?

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 20:55
fonsoy schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:48:
Vaak is het in de details. Als je die aanhangwagen op een kant zou kunnen zetten, bijvoorbeeld met de dissel omhoog, net in de zijtuin in plaats van in de achtertuin, mag het vast wel.
Het is een beetje bijzondere clausule, zo'n tuin alleen als tuin gebruiken. Mag je dan ook geen fiets in je tuin parkeren?
Huh, sinds wanneer is een aanhanger ongeveer hetzelfde als een fiets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-06 00:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

President schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:05:
[...]

Als het een enkele as betrekt, hebben beide gewoon twee wielen ;)

Topic starter kan dus beter trappers onder; en zadel op z'n aanhanger beunen en zeggen dat het een bakfiets is? (:

Overigens wel een non-discussie als beide niet zou mogen. Als je zo'n vast fietsenrek hebt met meerdere afgetrapte fietsen in je voortuin, verwacht ik ook problemen

Het is inderdaad:
- nog beter vermommen (in de voortuin een diepe vijver nemen en die leegpompen als je de aanhanger nodig hebt)
of
- ergens anders plaatsen/verkopen

[ Voor 31% gewijzigd door Accretion op 30-07-2020 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
President schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:05:
[...]

Beiden bestemd voor vervoer, de een van een persoon en de andere van wat spullen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik mag ook geen aanhanger in de voortuin, want huurhuis en regel in het huurcontract.
Maar mijn buren hebben een koophuis, en daar staat wel 'vrolijk' een aanhangertje in de voortuin!

Het haalt idd het aanzicht van de straat naar beneden. En nee, dat zeg ik niet omdat ik jaloers ben.
Er past ook geen aanhanger in mijn voortuin, want de auto staat er al in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik wil toch graag even meedenken. Het gehuurde staat er iets over de tuin? Waarom zou je daar geen aanhanger mogen plaatsen, als je de tuin vol met tegels gooit is dat dan wel conform?

Ja ik ben een beetje anti omdat mijn verhuurder mij verbiedt mij oud roze prachtige gordijen op te hangen omdat de uitstraling van de panden hetzelfde moet blijven (terwijl er een tokkie beneden woont met 20 jaar oude luxaflex en half los hangende gordijnen met vliegen die erin hangen. Dat heb ik uiteraard even wel ter discussie gesteld allemaal, alles kan hoor maar indien je mij iets wilt laten doen wat niet afgesproken is moet je er maar wat tegenover stellen, ja sorry jurist en beetje stelling soms excuses moi ik wordt hier gewoon beetje boos van).

Ik denk dat je eens het bestemmingsplan ook moet bekijken. Mijn ouders parkeren notabene al 20 jaar hun auto in de achtertuin (ze hebben keruige oprit) en dat was ooit wel degelijk niet de bedoeling. Maar de hele straat heeft het ook geprobeerd. Ja je moet ergens kunnen parkeren.

Indien je die aanhanger in de tuin zet is het mijns inziens wellicht niet mooi, maar op straat mag die geloof ik ook maar drie dagen staan. En wat als je een tuinhuisje bouwt, zwembad, glijbaan, trampoline, enorme vijver met stinkkikkers en padden erin, je tuin niet onderhoudt, of zoals hier iemand in centrum heeft bedacht om een 2 meter dikke begroeing over het gehele herenhuis te plaatsen en ziet er niet uit. Wat als je iedere dag met een stinkbbq je buren lastig valt (ja daar wordt in randgemeenten over geruziet), of de hele dag staat te paffen in de tuin en je je ramen niet echt open kan doen vanwege stank, is dat dan wel tuingebruik? De hond die ook nog eens de tuin volschijt en de kat je hortensias komt besproeien.

Ik vind dat het bestemmingsplan leidedn is en dat de bestemming wonen ook betekend dat je er een aanhanger mag plaatsen. Tokkie of niet daar gaat het niet om. Ik zie regelmatig hele tuinen met brandhout volliggen trapleren zaagtafels en allerlei andere zooi. Het is geen uitgemaakte zaak.

Verder indien die verhuurder naar de rechter mocht stappen terwijl je gewoon je huur betaalt is dat niet leuk en je een risico maar zie niet hoe dit opweegt tegen zijn belang dat hij het niet mooi vindt. Indien het volgens de gemeente mag zie ik niet in waarom het niet van hem mag.

Soort oud roze gordijnen kwestie ;-) Staan trouwens echt prachtig.;-) dan die polyester rommel.

[ Voor 3% gewijzigd door LucyLG op 30-07-2020 23:16 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Modbreak:Het mag wel een onsje minder door alles beneden modaal tot tokkie te bombarderen. Ik heb het grotendeels in dit topic weggehaald.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Kan je niet een houten ombouwing timmeren (als je aanhanger niet te hoog is) en dan bovenop een terrasje maken of plantjes met nepgras? Dus zeg maar dat je aanhanger 'm er onder rijdt en bovenop kan zitten of plantjes op zet.

Volgens mij is niet het probleem de aanhanger an zich maar de uitstraling die ze graag tuinslijk willen houden. Dus als jij het uiteindelijke doel nog steeds weet te realiseren is er minder bezwaar.

[ Voor 55% gewijzigd door CyberMania op 30-07-2020 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
ik zal op mn woorden letten maar ik werd er een beetje door geraakt. Wat ik nog wel wil zeggen tegen TS, is er een huishoudelijk reglement? Er kan uiteraard wel een APV zijn die het verbiedt ook maar het is niet een zwart wit zaak. indien je overkapping bouwt kan het best redelijk zijn wellicht. Let wel die overkappingen en huisjes moeten geloof ik afstand houden van de erfgrens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-06 00:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

LucyLG schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:22:
ik zal op mn woorden letten maar ik werd er een beetje door geraakt. Wat ik nog wel wil zeggen tegen TS, is er een huishoudelijk reglement? Er kan uiteraard wel een APV zijn die het verbiedt ook maar het is niet een zwart wit zaak. indien je overkapping bouwt kan het best redelijk zijn wellicht. Let wel die overkappingen en huisjes moeten geloof ik afstand houden van de erfgrens
Tja, je kan proberen om een vergunning aan te vragen voor het bouwen van een overkapping/schuur in je voortuin. Maar het zal mij benieuwen.

Topicstarter moet gewoon uitzoeken wat wel/niet mag. En met de betrokken partijen zoeken naar een oplossing of aard van het probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Accretion op 31-07-2020 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RobinHood schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Tja, dat krijg je als je iets huurt.

Wil je dat niet, moet je een huis kopen.

Dat je een tuin niet als parkeerplaats mag gebruiken is overigens zo bij ieder huurhuis, en zelfs bij een koophuis kan de welstandscommissie nog wel een mening hebben over jouw kar in de tuin.
Niet alleen de welstandscommissie, denk ook even aan VVE-reglementen en APV. Als je een koopwoning buiten de bebouwde kom hebt zonder buren op zichtafstand kun je redelijk maken wat je wilt. Voor de rest van ons is het ook bij eigen woning geen vrij spel.

TS: woningcorporaties gaan vrijwel nooit pro-actief huizen langs op zoek naar spijkers bij laag water. Als je woningcorporatie je hierop aanspreekt doet het mij vermoeden dat er sprake is van burenruzie oid waarbij iemand actief geklaagd heeft over dat ding. Kan dat kloppen? Zo ja zou je daar allicht werk van kunnen maken - al is de vraag of dat nog gaat lukken als het al tot dit niveau geescaleerd is...
LucyLG schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:13:
[...]

Ja ik ben een beetje anti omdat mijn verhuurder mij verbiedt mij oud roze prachtige gordijen op te hangen omdat de uitstraling van de panden hetzelfde moet blijven
Lichtelijk offtopic, maar ik twijfel sterk of hij je dat kan verplichten. Als je een woning huurt, huur je ook het recht om het gedurende de huurovereenkomst als jouw woning te gebruiken. De verhuurder mag eisen stellen over hoe je het oplevert als je vertrekt, maar dit soort zaken mogen doorgaans simpelweg niet en grote kans dat je er niet aan gebonden bent al staat het in het huurcontract. Ik zou eens contact opzoeken met de Woonbond of een lokaal rechtsbureau hierover.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03

WhiteDog

met zwarte hond

Huur of koop ergens in je buurt een garage en zet hem daar in. Kan je ook nog andere spullen in kwijt, staat achter slot en uit het zicht. Iedereen tevreden...

Op het moment dat je daar ging wonen en/of toen je de aanhanger kocht wist je dat dit niet mocht. Dat je daar nu probeert omheen te werken is niet erg respectvol naar de verhuurder toe.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:40
Nog een manier om het te omzeilen zou een opvouwbare aanhangwagen zijn. Ligt eraan hoeveel kg je wil trekken, maar kan een manier zijn om uiteindelijk toch een aanhanger in je tuin te Zetten. Kistje erom en klaar. Afbeeldingslocatie: https://www.hbltrading.nl/wp-content/uploads/2016/02/eas_opgeklapt_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
In veel gemeenten is het niet toegestaan om de tuin te gebruiken als stalling van aanhangers, auto’s, motoren, campers, enzovoorts. In redelijk wat gemeenten wordt het, ondanks dat de AVP het verbied, oogluikend toegestaan. Zodra er klachten komen van omwonenden of bijvoorbeeld de brandweer dan worden die bewoners alsnog gesommeerd de “parkeerplaats” in ere tot tuin te herstellen.

Toen ik nog in Nederland woonde had ik ook mijn auto in de voortuin ondanks dat het niet was toegestaan. Met 12 parkeerplaatsen op 50 auto’s was zowat iedereen genoodzaakt dat te doen, omdat alle straten kampten met hetzelfde probleem. Handig zeker, maar mooi zeker niet. De waarde van de woningen daalt daardoor vrijwel zeker en ik moet zeggen dat een tuin een heel stuk beter oogt dan voertuigen en aanhangers in de tuinen.

Waar ik nu woon is het nog niet toegestaan om een kinderbadje in de tuin te hebben, terwijl het zwembad is gesloten en het al twee maanden 30 graden of warmer is. Dat is leuk voor de gezinnen met jonge kinderen die al tijden niets kunnen doen dan binnen hangen en wat fietsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik heb hier een "parkeerplaats" in de voortuin voor onze bakfiets, bij de voordeur. Wel netjes aangelegd overigens, maar we wonen aan een groenstrook en hebben geen oprit. Maar volgens mij mag dat omdat het gewoon als "fiets" gezien wordt.

Maar sommige mensen vinden een fiets in de voortuin al "not done". Onze buurman vindt het bijvoorbeeld meer "iets voor huurhuizen" (serieus). Die zal bijvoorbeeld zeker gaan klagen als ik er een aanhanger neer zou zetten. Waarschijnlijk woont er ook een klager bij TS in de buurt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 31-07-2020 07:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:22

DirtyBird

Praktiserend denker

cryptapix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:55:
Je weet dus zelf al dat TS hier niks aan gaat hebben en plempt het toch neer. Wat wil je dan? Even je elitarisme laten zien? Of gewoon even bashen?

Als je dit soort dingen nou laat wordt een topic als dit, en daarmee GoT in het algemeen, minder toxisch.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

DirtyBird schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:07:
[...]

Je weet dus zelf al dat TS hier niks aan gaat hebben en plempt het toch neer. Wat wil je dan? Even je elitarisme laten zien? Of gewoon even bashen?

Als je dit soort dingen nou laat wordt een topic als dit, en daarmee GoT in het algemeen, minder toxisch.
Eerlijk: je kunt het beter rapporteren als je het heel storend vind. Of gewoon negeren. Dit is redelijk standaard bij dit soort topics. Daar ga je toch niets aan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zolang @Deconstruct niet even de moeite neemt om eeen foto te plaatsen, kunnen we met dit topic niks anders dan een beetje gokken hoe de situatie is.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 224360

DirtyBird schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:07:
[...]

Snap niet wat hier elitair aan is. Ook in een buurt die onder modaal verdient kan men zich storen aan verpaupering en blijkbaar verschillen mensen van mening of een aanhangwagen in de voortuin daaronder valt, ik zou het ook geen gezicht vinden als de rest van de buurt er netjes bijligt. Maar zo'n buur is er altijd wel. Is het geen aanhangwagen dan wel een oude bank of metershoog onkruid, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:22

DirtyBird

Praktiserend denker

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:20:
[...]

Eerlijk: je kunt het beter rapporteren als je het heel storend vind. Of gewoon negeren. Dit is redelijk standaard bij dit soort topics. Daar ga je toch niets aan veranderen.
Ik rapporteer toxische post met enige regelmaat, maar ik zie daar zelden resultaat van. Het is misschien voor een mod ook minder makkelijk te beoordelen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:31:
Het ligt er natuurlijk nogal aan wat die 'aanhanger' is.

Hier in de buurt hebben een paar mensen een nette, kleine aanhanger in de voortuin staan. Zeker als je daar in je tuinontwerpen rekening mee houdt, is dat echt niet asociaal, wat mij betreft.
Zoiets dus:
[Afbeelding]

Een uitgeleefde, vijfdehands tandemasser is natuurlijk een heel ander verhaal.
Da's natuurlijk persoonlijk. Ik vind zo'n koekblik net zo lelijk als een oude open aanhanger. Maar als iemand zo'n ding achter een mooie heg in zijn zijtuin neer wil zetten, dan zou ik me aan beiden niet echt storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Ik ben het wel eens dat de APV een belemmering kan zijn. Ze nemen wel eens wat regels op over openbaar uiterlijk van de gemeente. Verder is de vraag of de TS de aanhanger zonder gevaar te creëren uit de tuin kan halen.

Mijn ouders parkeren al sinds 1985 hun auto inde achtertuin maar dat werd toegestaan omdat er een oprit kon worden aangelegd en er geen gevaar naar hun mening zou worden gecreëerd en tevens om de reden dat de wijk te weinig parkeerplekken had. De gemeente heeft zelf de oprit, bestaande uit wat bielzen aangelegd.

Er wil niet altijd sprake van zijn dat de soep zo heet gegeten wordt maar met een huurhuis heb jeniet zozeer gedoe dan bij een koophuis want de verhuurder kan wel wat zeggen maar hij mag niet ten nadelen van de wet afwijken. Maar prettigere situatie wordt het niet. En een overkapping zou wellicht wat leed weg kunnen nemen maar daar heb je vergunning voor nodig en het is een huurhuis en die mag je in je binnenzak meenemen als je weggaat.

Er is ook wel een verschil tussen je (sta)caravan of grote bus plaatsen of een aanhanger. Langer dan 5,5 meter mag je vaak alleen parkeren op daartoe aangewezen plaatsen maar in de praktijk wordt het veel gedoogd (niet in centrum Amsterdam wellicht) maar Dokkum wel.

Vanuit de ROZ modellen huurovereenkomst woonruimten en de algemene voorwaarden zie ik niet direct beren. Verder veel bestemmingsplannen richten zich op creëren van parkeerplek.

Ik zou hier niet direct negatief over zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Heeft helemaal niets met inkomen of woonsituatie te maken. Als je geen bereikbare achtertuin of berging hebt, moet je dus geen aanhanger kopen. Ik koop ook geen zwembad, want dat past niet in mijn tuin. Een pooltafel of sauna koop ik ook niet, want die passen niet in mijn woning. En je zooi ruim je op. Dus oude dakpannen breng je naar de stort. Die kunnen best een paar dagen ergens liggen, maar je tuin is geen opslagplek of vuilstort. En als je zo nodig een berging of bereikbare achtertuin nodig hebt, ga je dus niet in een woning wonen die dat niet heeft. Ook voor mensen met een bijstandsuitkering zijn er woningen met een berging.

Edit:
Scooter in de voortuin is dan nog de beste oplossing. Op een parkeerplaats mogen ze niet staan, maar - net als fietsen - wel op het trottoir zolang ze de doorgang niet volledig blokkeren. Nou zijn scooters meestal wat onhandig lomp van formaat, dus staat hij minder mensen in de weg als hij in je voortuin staat. Mijn scooter gebruik ik niet meer, maar toen ik hem nog wel gebruikte zette ik dat ding ook echt niet elke keer in de achtertuin. Dan zette ik hem ook gewoon voor het huis. Meestal ging hij dan 's avonds wel weer de schuur in, maar het kwam bij mooi weer ook voor dat ik hem gewoon voor liet staan. Auto's parkeren ze bij ons ook allemaal voor, want ze kunnen niet door het brandgangetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:14
Wat ik mij eigenlijk afvraag.
Ikzelf woon in een vrijstaand huis. Grote oprit waar makkelijk 2 autos breed op kunnen.(zelfs 2 diep als ik wil) In feite is dit toch ook gewoon mijn voortuin waar ik mijn autos parkeer en mijn aanhanger af en toe achterlaat? Wat maakt het dat iemand in een kleiner huis niet het recht heeft om zijn hele voortuin te bestraten en oprit te maken?
Heeft dit wellicht te maken dat ik wel een inrit heb vanaf straat en dat bij rijtjes huisen in principe de parkeervakken voor de huizen liggen en er daardoor geen "opgang" is?

Ik snap dat het in geval van huren wel iets anders ligt, maar ondanks dat sommige verhuurders zichzelf de koning voelen kunnen ze niet alles eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:55:
[...]

Scooter in de voortuin is dan nog de beste oplossing. Op een parkeerplaats mogen ze niet staan, maar - net als fietsen - wel op het trottoir zolang ze de doorgang niet volledig blokkeren. Nou zijn scooters meestal wat onhandig lomp van formaat, dus staat hij minder mensen in de weg als hij in je voortuin staat. Mijn scooter gebruik ik niet meer, maar toen ik hem nog wel gebruikte zette ik dat ding ook echt niet elke keer in de achtertuin. Dan zette ik hem ook gewoon voor het huis. Meestal ging hij dan 's avonds wel weer de schuur in, maar het kwam bij mooi weer ook voor dat ik hem gewoon voor liet staan. Auto's parkeren ze bij ons ook allemaal voor, want ze kunnen niet door het brandgangetje. :)
Weet niet waar je woont maar in de stad ben je een mooie Vespa of Elektriche fiets snel kwijt. Gezien ik een pand met kelder heb heb ik overwogen om er stalling voor de buurt van te maken. Vaste inkomsten en mensen worden geholpen. Er liggen hier zoveel fietsen en dat is volgens gemeentes onwenselijk dus in je tuin zie ik niet waarom niet. Ja wel even goede ketting of alarm kopen.

Grote gemeentes financieren dit soort projecten tot 150.000, niet vervelend maar je moet goed op je aansprakelijkheid letten. Wat als je Vespa weg is, wat is mijn plicht? Ja dat weet ik wel maar is puntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LucyLG schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:54:
[...]

Ik ben het wel eens dat de APV een belemmering kan zijn. Ze nemen wel eens wat regels op over openbaar uiterlijk van de gemeente.
Die regels liggen juridisch nogal lastig in sommige gevallen. Ze zijn vaak te algemeen geformuleerd waardoor ze niet voldoen aan het beginsel van rechtszekerheid en lastig toetsbaar zijn (subjectieve invulling). Ook zijn de regels vaak gebaseerd op het principe van "negatief beleid" (wij wijzen aan waar het NIET mag) en dat wordt tegenwoordig steeds vaker als onredelijk gezien en vervangen door "positief beleid" (wij wijzen aan waar het WEL mag) en op andere plekken mag het niet.

Daarnaast is tegenwoordig het "hebben" van recreatievoertuigen (waar een aanhanger ook onder kan vallen) redelijk normaal en zie je ze ook steeds vaker gestald worden bij mensen thuis (vooral bij hoek- of kopwoningen in de zijtuin). Daarmee begint dus het argument van "eigenlijk gebruik" langzaam te vervagen. Want als het heel veel gedaan en gedoogd of zelfs toegestaan wordt, dan gaat het stallen van zoiets vanzelf ook onder "eigenlijk gebruik" vallen.

TS hoeft alleen maar genoeg vergelijkbare gevallen te vinden om aan te tonen dat zijn gebruik onder "eigenlijk gebruik" valt.

De vraag is dan: wil TS dat gevecht aan? In principe heeft hij (nog) niets met de gemeente te maken. Het is de woningbouwvereniging die "eigenlijk gebruik" wil handhaven (hun eigen regels). TS zou de woningbouwvereniging gewoon een brief kunnen sturen, waarin hij aangeeft van mening te zijn dat de situatie onder "eigenlijk gebruik" valt, dat onderbouwen met wat voorbeelden (mogen ook voorbeelden bij koopwoningen zijn, want "eigenlijk gebruik" is iets algemeens en betekent bij een huurwoning precies hetzelfde als bij een koopwoning) en aangeven dat hij daarom de aanhanger gewoon zal laten staan. Dan is de woningbouwvereniging weer aan zet en die zal dan moeten kiezen: wel of niet naar de rechter. Als de rechter dan oordeelt dat een aanhangertje in een zijtuin inderdaad als "eigenlijk gebruik" gezien mag worden, dan zijn ze klaar bij de woningbouw. Mogelijk zetten ze het niet eens door en gaan ze over tot gedogen omdat een negatieve uitspraak hun positie verder zou verzwakken.

Maarreh..... hoop gedoe voor een aanhangertje. En mocht je deze weg kiezen, pas er dan op dat je in je communicatie niet begint over "anderen mogen het wel", want dat is het punt niet. Je richt je inhoudelijk op "eigenlijk gebruik", stelt dat jouw gebruik daar ook onder valt en onderbouwt het met voorbeelden waaruit op te maken is dat het op veel plaatsen gedaan en toegestaan wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 31-07-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Ben het wel met je eens maar die gemeentes doen vaak gewoon wat ze willen en dan mag jij gaan strijden. Ik ben beetje van overheden, UWV, BD etc win je vaak niet.

Maar los daarvan ben ik het eens. Ja en de strijd met de verhuurder en wellicht de buren, laatste is rottiger want je komt steeds tegen.

Op basis van huurrecht heb ik nog niet echt iets kunnen vinden. ja je mag bestmming niet veranderen, maar dat is wel grof gesteld als je er je eigen aanhanger neerzet. Tenslotte heeft het nog steeds bestmming woonhuis en open je er geen restaurant. En zoals je zegt het is niet absurd.

Tsja rechter velen gaan er niet heen is mijn ervaring maar t kan wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuxAuShJLSbkqDqHXI1Fj5zMDsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LkiYhRcdU0OWSAAouQWn7yE.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien zoiets kopen? Aanhanger kantelen, achterom rijden en netjes in de achtertuin zetten. Eventueel in een berging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
HanM schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:22:
Wat ik mij eigenlijk afvraag.
Ikzelf woon in een vrijstaand huis. Grote oprit waar makkelijk 2 autos breed op kunnen.(zelfs 2 diep als ik wil) In feite is dit toch ook gewoon mijn voortuin waar ik mijn autos parkeer en mijn aanhanger af en toe achterlaat? Wat maakt het dat iemand in een kleiner huis niet het recht heeft om zijn hele voortuin te bestraten en oprit te maken?
Heeft dit wellicht te maken dat ik wel een inrit heb vanaf straat en dat bij rijtjes huisen in principe de parkeervakken voor de huizen liggen en er daardoor geen "opgang" is?

Ik snap dat het in geval van huren wel iets anders ligt, maar ondanks dat sommige verhuurders zichzelf de koning voelen kunnen ze niet alles eisen.
Het eerste verschil zit al in het feit dat jij een officiele oprit hebt en de stoep voor je huis waarschijnlijk ook is ingericht dat je daar met de auto overheen kan doordat deze geen opstaande rand heeft maar een rand die afloopt richting de straat.
In dit geval gaat het om een tuin zonder oprit en vermoedelijk zonder wijziging van de stoep zodat er makkelijk auto's overheen mogen rijden. Op dat moment ziet de gemeente jou tuin als tuin en niet als een oprit met tuin. In het eerste geval mag je geen auto's of aanhangers stallen in de tuin, in het 2de geval wel, want oprit.

Zou de stoep niet aangepast zijn en je parkeert er wel de auto en iemand anders parkeerd zijn auto weer op straat bij de stoep (mits dat mag), dan heb je zelfs een probleem met jou auto die in je tuin staat. Want je kunt er niet uit en je kan de ander er niet op aanspreken, omdat het geen uitrit is.

[ Voor 9% gewijzigd door SunnieNL op 31-07-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 13:34

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Kan je hem niet aan de muur ophangen dan staat hij niet in de tuin maar is het gewoon muurdecoratie :) Evt mooi canvas foto laten bedrukken met een foto van je muur en niemand die het ziet.

Maar even zonder gekkigheid, is er niet in de buurt (buiten de bebouwde kom) een plaats waar aanhangers mogen staan? Is hier in de buurt ook speciaal voor busjes/aanhangers.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SunnieNL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Het eerste verschil zit al in het feit dat jij een officiele oprit hebt en de stoep voor je huis waarschijnlijk ook is ingericht dat je daar met de auto overheen kan doordat deze geen opstaande rand heeft maar een rand die afloopt richting de straat.
In dit geval gaat het om een tuin zonder oprit en vermoedelijk zonder wijziging van de stoep zodat er makkelijk auto's overheen mogen rijden. Op dat moment ziet de gemeente jou tuin als tuin en niet als een oprit met tuin. In het eerste geval mag je geen auto's of aanhangers stallen in de tuin, in het 2de geval wel, want oprit.

Zo de stoep niet aangepast zijn en je parkeert er wel de auto en iemand anders parkeerd zijn auto weer op straat bij de stoep (mits dat mag), dan heb je zelfs een probleem met jou auto die in je tuin staat. Want je kunt er niet uit en je kan de ander er niet op aanspreken, omdat het geen uitrit is.
Ik zou niet stellen dat het niet mag. In steeds meer gemeenten zijn ze namelijk het beleid aan het omgooien zodat dit soort dingen juist wél mogelijk worden. Ze zien nu in dat ze beter kunnen beschrijven op welke manier dit WEL kan, in plaats van verbieden en niet structureel handhaven. Zodra ze dan in 1 geval wel willen gaan handhaven, dan volgt een stroom aan handhavingsverzoeken want 'gelijke monniken, gelijke kappen". Toen hebben bepaalde gemeenten geprobeerd om "Burgemeester en Wethouders" zelf subjectief te kunnen laten bepalen waar het NIET mocht vanwege "uitstraling", maar dat viel al helemaal verkeerd en wordt nu gezien als "ongewenst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:47
In het kader van creatieve oplossingen: kan je niet een gat maken maken met de diepte gelijk aan hoogte van de aanhanger, waar je de aanhanger gewoon in kan rijden. Dus een soort parkeer-garage-tje. En dan een soort klapdeuren waarmee je die put netjes afsluit en er zelfs gewoon overheen kan lopen. Dus een beetje Amerikaanse storm-kelder idee maar dan wel helemaal 'plat' / gelijkvloers. Eventueel nog een netjes kunstgras-matje op die klapdeuren voor de welstandscommissie ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21
Ik vind echt dat de mods veel harder mogen ingrijpen in zulke topics.

Het valt me op dat alle discussies over maatschappelijke problemen uitmonden in een welles nietes discussie waarbij de verwijten over en weer vliegen. Er zijn in dit topic tot nu toe 3 mensen geweest die daadwerkelijk een oplossing hebben aangedragen voor het probleem van de OP. De rest van de antwoorden zijn in de trant van 'Je bent een tokkie, je moet je aan de regels houden!'.

Dat voegt toch helemaal niks toe? En het gebeurt niet alleen in dit topic, in alle topics hier op GoT moeten mensen hun gal spuwen. Uitzondering zijn technische vragen waarop mensen blijkbaar wel redelijk normaal kunnen reageren. Toen ik mijn account hier 16 jaar geleden aan maakte was de sfeer zo veel anders.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

LucyLG schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:54:
Mijn ouders parkeren al sinds 1985 hun auto inde achtertuin maar dat werd toegestaan omdat er een oprit kon worden aangelegd en er geen gevaar naar hun mening zou worden gecreëerd en tevens om de reden dat de wijk te weinig parkeerplekken had. De gemeente heeft zelf de oprit, bestaande uit wat bielzen aangelegd.
Even voor de duidelijkheid: Was de woning van je ouders huur of koop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:09
Deconstruct schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:58:
[...]

Ja een schuurtje in mijn voortuin/zijtuin gaat niet, het is niet toegestaan een constructie te maken die hoger is als 1m en een groter oppervlak heeft als 2 vierkante meter.. en in mijn achtertuin een schuur maken gaat ook niet aangezien ik al tegen de 50% bebouwing zit in mijn achtertuin.
Mijn vriendin heeft dat ook gehad. Het was altijd al de bedoeling om een oprit te maken, maar het duurde wat langer dus hadden we onze auto's op het gras in de voortuin gezet. En jahoor, ook commentaar van de woningbouw.

Nu hebben we de boel betegeld en is het prima. Zelfs onze caravan staat in de tuin, welliswaar binnen de schutting maar hij staat er wel. Als daar commentaar op komt dan is het geen caravan maar ons tuinhuis :+
[...]

Zucht. Ik verdien geen 4x modaal. Ook niet 2x. Ik heb geen garage. In mijn berging passen 3 fietsen en dan houdt het op. Mij huis heeft 3 slaapkamers en 1 badkamer (zonder bad, want dat past niet). Maar 1 ding heb ik wel: geen zooi in de voor- en achtertuin.

Maar vertel mij eens, waar hebben die [mbr]mensen[/] nou per se een aanhanger voor nodig?Ik heb er nagenoeg nooit een nodig. En waarom moeten die [mbr]mensen[/] hun aanhanger per se in de tuin stallen? Als ik er al 1 zou kopen, dan stal ik die dus niet in mijn voortuin of op de openbare weg maar in een garagebox of stalling. Zoals het hoort.

En die scooters, ook hiervoor geldt weer: als je geen plek hebt om zoiets te stallen, dan kun je het dus niet kopen of je mort voor stalling zorgen. Het is toch van de zotte dat die [mbr]mensen[/] menen recht te hebben op alles (aanhangwagens, dakpannen, scooters, etc.) en dat het niet hun probleem maar dat van de buurt moet zijn waar ze die laten.
Jij hebt er nooit een nodig dus andere mensen ook niet? En wat voor last heb je nou van wat andere mensen in hun tuin zetten? behalve dan dat je het niet mooi vind.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:47

de Peer

under peer review

Bouke-p schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:56:
[...]
En wat voor last heb je nou van wat andere mensen in hun tuin zetten? behalve dan dat je het niet mooi vind.
Denk dat je de impact dan toch onderschat.
Als iedereen dat zou doen verpaupert dat echt de buurt.
Dan ben ik toch wel blij dat er zoiets is als een welstandscommissie, vergunningen en woningbouw die handhaaft.

Het gaat om de uitstraling van de buurt. Iedereen (denk ik?) woont toch liever in een straat vol mooie tuinen, veel groen en dieren/insecten in plaats van alleen maar betegelde tuinen met auto's, scooters en aanhangwagens erop. Ik zou direct verhuizen. Sterker nog, een dergelijke straat zou ik misschien zelfs niet eens doorheen willen lopen. Voelt minder veilig aan.
Ik chargeer nu natuurlijk, maar zonder handhaving kan het de verkeerde kant op gaan.

Persoonlijk vind ik het al storend dat er zoveel auto's in de straten staan, maar daar ben ik wat extremer in dan anderen.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 31-07-2020 10:14 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Feedback op de moderatie mag in Wonen & Verbouwen Feedback en wil je discussieren over beleid van Tweakers algemeen, dan mag dat in Lieve Adjes

Graag ontopic blijven :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bouke-p schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:56:
[...]

Jij hebt er nooit een nodig dus andere mensen ook niet?
Tuurlijk wel. Daarom kan je ze ook huren bij bouwmarkten/tankstations/etc. ;)

Als je een aanhanger dusdanig weinig gebruikt dat-ie maar constant in je tuin staat (en niet de moeite neemt om een garagebox ofzo te regelen) dan snap ik niet waarom je er überhaupt perse eentje moet hebben.
Dan is het eerder een mode-artikel, een statement van lifestyle ;)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 31-07-2020 10:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 06-06 20:48
Als we dan toch voor de creatieve oplossingen gaan, koop een camouflagenet en gooi dat over je aanhanger heen.

Of koop zo'n hoge trampoline en schuif je aanhanger er onder :+

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervandenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-06 12:32
Blijft staan concludeer ik, als je een aanhanger niet vaak gebruikt. Huur hem dan, koop hem tijdelijk, of stal hem op een plek waar hij het zicht niet verpest. Wil TS hem toch behouden, dan:

Concrete tips voor opbergen, aangedragen inmiddels door mede tweakers:
- rechtop zetten, en afschermen
- op zn kant zetten en afschermen
- verlaagd in de grond opbergen en afschermen

Afschermen in de vorm van een kast, of uit het zicht onttrekken. Persoonlijk lijkt mij dit de mooiste optie:

Verlaagd in de grond opbergen, en verder met groen integreren in je tuin. Het is wat werk, maar vermoedelijk wel de mooiste optie als je de aanhanger toch wilt behouden.
Zorg voor een mooi sedum afdakje en zet er een mooi buxus heg omheen, en hang wat plantenbakken op voor de ingang.
Oh ja, nog niet echt voorbij gekomen, maar is er al constructief overleg met de Woningbouw geweest om te kijken wat er wel mogelijk is? Voor je iets fabriceert en het vervolgens moet afbreken...

Persoonlijk vind ik het storend, en ik de Woningbouw daarin goed volgen. Het begint met het een en voor je het weet, loopt het uit de hand. Dat het bij de Koop buren dan wel mag, is inderdaad wat krom maar heeft weer met de APV en handhaving door de gemeente te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
anandus schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:17:
[...]
Tuurlijk wel. Daarom kan je ze ook huren bij bouwmarkten/tankstations/etc. ;)

Als je een aanhanger dusdanig weinig gebruikt dat-ie maar constant in je tuin staat (en niet de moeite neemt om een garagebox ofzo te regelen) dan snap ik niet waarom je er überhaupt perse eentje moet hebben.
Dan is het eerder een mode-artikel, een statement van lifestyle ;)
Ik heb mijn aanhanger het afgelopen jaar zonder te overdrijven minstens voor 40 ritjes gebruikt(oa om te verhuizen) en dat allemaal ook nog op een tijdstip dat het mij uit kwam. En waarschijnlijk gebruik ik hem de komende jaren wat minder, maar toch is kopen goedkoper dan huren. Maar bovenal is het gewoon het gemak om er zelf één te hebben.

Met een beetje knappa aanhanger en nette oprit/tuin zie ik echt het probleem niet. Gelukkig heb ik nu een grote schuur waar mijn boot+trailer in kunnen, maar die stonden bij mn vorige huis ook gewoon op de oprit.

Overigens is een garaebox huren ook niet zomaar even iets, daar ben je al gauw 90 tot 100 pm voor kwijt. Dat is een hoop geld omdat iemand anders er wat van vind houw JOUW tuin eruit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Bouke-p schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:33:
[...]

Overigens is een garaebox huren ook niet zomaar even iets, daar ben je al gauw 90 tot 100 pm voor kwijt. Dat is een hoop geld omdat iemand anders er wat van vind houw JOUW tuin eruit ziet.
Het is een hoop geld maar wel de/een correcte manier om je aanhanger te stallen, en daarom kun je dus beter een aanhanger huren als je stallen volgens de regels te duur vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 31-07-2020 10:37 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
de Peer schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Het is een hoop geld maar wel de/een correcte manier om je aanhanger te stallen, en daarom kun je dus beter een aanhanger huren als je stallen volgens de regels te duur vindt.
En zo krijgen we dus al die rijdende rechter afleveringen. Mensen die zich teveel met anderen bemoeien :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Bouke-p schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:40:
[...]

En zo krijgen we dus al die rijdende rechter afleveringen. Mensen die zich teveel met anderen bemoeien :'(
Mogelijk, maar als ik een huis ga kopen doe ik altijd een rondje door de wijk en als ik dan dit soort dingen zie koop ik de woning niet. Het kan het dus voor de buurman met koopwoning lastiger maken om zijn huis te verkopen met mogelijk waardevermindering tot gevolg. Het is dus niet enkel bemoeien met anderen, maar proberen ervoor te zorgen dat het gemak van de een niet een groot nadeel voor jou kan gaan zorgen.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-06 18:54
Valorian schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:48:
In het kader van creatieve oplossingen: kan je niet een gat maken maken met de diepte gelijk aan hoogte van de aanhanger, waar je de aanhanger gewoon in kan rijden. Dus een soort parkeer-garage-tje. En dan een soort klapdeuren waarmee je die put netjes afsluit en er zelfs gewoon overheen kan lopen. Dus een beetje Amerikaanse storm-kelder idee maar dan wel helemaal 'plat' / gelijkvloers. Eventueel nog een netjes kunstgras-matje op die klapdeuren voor de welstandscommissie ;)
Bedoel je zoiets? Bij mij in de buurt hebben een aantal huizen zo'n schuurtje, zie je bijna niets van als je langsloopt. En met wat planten op het dat ziet het er zelfs leuk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

[...]

Euh... Oorzaak en gevolg? Zo moeilijk is het toch niet om je aan regels te houden.

In het geval van de rijdende rechter zou de 'klager' niet eens partij zijn. Dit is iets tussen woningbouw en TS.

[ Voor 25% gewijzigd door de Peer op 31-07-2020 11:05 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Anoniem: 224360

[...]

Dit soort posts vind ik ook een beetje :'(

We leven in een land waarin alles perfect geregeld is, soms te, maar dat is het gevolg van regeldrang. Als er daadwerkelijk Kafka situaties ontstaan waar de burger de dupe wordt van de bureaucratie moet dat aangepakt worden, maar de meeste regels dienen gewoon een algemeen nut waar de meerderheid (en dus niet iedereen en het individu immer) van profiteert.

Jij ziet teveel met andere bemoeien, ik zie een maatschappij die juist rekening met elkaar houdt en de mensen die wat minder met andere rekening houden worden door de regels doorgaans daar wat meer toe gedwongen. Door er te zijn en bepaalde zaken te doen bemoeit iemand zich al met anderen. En dan is de reactie dat die anderen zich daar vooral niet mee moeten bemoeien. Zo werkt een maatschappij niet, zeker in Nederland niet.

Ik zelf werk niet op een gemeente (nooit gedaan ook), maar de verhalen die daar rondgaan over dit soort situaties zijn simpel. Als dit wordt toegestaan krijg je allerlei excessen van individuen die menen dat als de aanhangwagen mag dan mag x, y, z ook en vooral wijzen naar die aanhangwagen waar nooit gehandhaafd is. En nee dat is niet spijkers op laag water zoeken, dat gebeurt gewoon. Er zijn altijd opportunisten die menen dat hun situatie wel kan.

Of de situatie van TS nu wel of niet acceptabel is maakt verder weinig uit, het topic laat duidelijk zien dat mensen van mening verschillen over een aanhangwagen. Niemand kent de gemeentelijke bepalingen en de bepaling van de verhuurder is vrij duidelijk, geen stalling, maar tuin functie.

Kijk ook eens naar de gemiddelde wijk in België als je het hebt over aanzicht van woningen, dat zou ik niet snel hier willen.

Dan nog de posts over dat er teveel negatief gepost wordt en er vooral een oplossing voor TS gezocht moet worden. De suggestie dat je het niet vindt kunnen en de aanhangwagen weg moet is ook een oplossing voor TS. Als er enkel gewenste oplossingen voor TS of oplossingen die @Ozzie OK vindt mogen dan is er weinig discussie binnen een topic en krijg je een echokamer die herhaalt hoe slecht de verhuurder en de gemeente wel niet is. En tja toon, iedereen gebruikt wel eens de verkeerde bewoordingen, maar ook dat is persoonlijk en een mod is ook maar een mens. Echt heftige zaken worden gemodereerd en in dit topic valt het allemaal wel mee lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:16
aljooge schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:59:
Waarom mag je eigenlijk geen aanhanger in je tuin hebben, maar wel een elektrische auto aan de lading zetten?
Dat mag dus ook niet.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 21:44
Volgens mij is heel de discussie terug te voeren naar de definitie: Bestemming tuin:
https://www.google.com/search?q=bestemming+tuin

Formeer valt parkeren daar niet onder, wat ook een aanhanger stallen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:03
De suggestie plant er in is niet verkeerd MAAR je moet dan wel de wielen van de grond halen, steuntjes onder de bak oid. Wielen van de grond is niet meer mobiel en dus geen eenvoudige aanhanger. Zet er nog wat tuinlampjes in voor het "echt" effect.

Zeg maar het omgekeerde van zoiets dat in delen van ons land gebruikt wordt om bouwvergunningen te omzeilen want het is verplaatsbaar...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:19
Deconstruct schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:47:
Nou heb ik bedacht dat als ik nou een plant in mijn aanhanger zet, dat het ineens een plantenbak is.
Ik heb 2 sleutels met een oogje aan mn honkbalknuppel gemaakt. Maakt het dat een sleutelhanger, of een knuppel met 2 sleutels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FordFiasco
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20:31
DjoeC schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:39:
De suggestie plant er in is niet verkeerd MAAR je moet dan wel de wielen van de grond halen, steuntjes onder de bak oid. Wielen van de grond is niet meer mobiel en dus geen eenvoudige aanhanger. Zet er nog wat tuinlampjes in voor het "echt" effect.
Stel je toch eens voor als jan en alleman dit ging doen, hoe triest het straatbeeld dan zou zijn :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:05
SunnieNL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Een aangepaste stoep hoeft nog niet per definitie te zeggen dat je dan ook een auto in de tuin mag parkeren maar vaak is 1+1 wel 2.

Enige tijd geleden had mijn zus namelijk via de gemeente vergunning aangevraagd om over de stoep een oprit te maken en dus ook van die oprit tegels. De vergunning heeft ze uiteindelijk gekregen maar puur omdat de gemeente zelf de termijnen heeft laten verlopen (bewust of onbewust) waardoor ze deze moesten verlenen. Echter wel met de kanttekening dat ze niet de vergunning had ook daadwerkelijk de auto in de tuin te stallen. Tussen neus en lippen werd wel verteld dat hier niet op gecontroleerd werd en zolang buren niet gaan klagen dit waarschijnlijk ook niet gaat gebeuren.

Ter info, het betrof hier een koophuis waar enkel aan de overzijde van de straat geparkeerd mocht worden en er dus enerzijds ook een parkeerplaats tekort was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 20:47
CyberFly schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:48:
[...]

Bedoel je zoiets? Bij mij in de buurt hebben een aantal huizen zo'n schuurtje, zie je bijna niets van als je langsloopt. En met wat planten op het dat ziet het er zelfs leuk uit.
Dat is wel chique ja! Vrees dat TS daar nog niet mee weg komt, qua afmetingen. Maar dacht eigenlijk meer aan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://redzonestormshelters.com/indoor-underground/#1492621574256-e17c5dc8-1f9c

Maar dan dus breed genoeg voor de aanhanger, een een stuk langer, met schuine talud naar beneden. Zodat je de klep opent, aanhanger erin rijdt, klep weer dicht en er van buitenaf niets van ziet. Maar dat kost natuurlijk relatief veel ruimte, je moet dan een flink gat graven. Was ook meer een ludiek plan dan een realistisch idee. Maar anderzijds: met zo'n zeurende woningbouwvereniging is het eigenlijk al de moeite waard om iets te bouwen waarbij je dan nét binnen de normen blijft, gewoon omdat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
ozzynator schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Ik heb 2 sleutels met een oogje aan mn honkbalknuppel gemaakt. Maakt het dat een sleutelhanger, of een knuppel met 2 sleutels?
Ik zet twee minuscule wielen onder mijn huis. Is het dan een huis of een woonwagen?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 17:03
Om het maar eens een constructieve poging te geven:

Het pijnpunt lijkt voornamelijk het uitzicht te zijn. Een aangezien de meeste aanhangers er niet uitzien als nieuw (en anders houdt dat ook wel vlot op) kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Het is een psychologisch effect, als iets schoon is ben je ook geneigd het schoon te laten, als iets vies is heb je eerder de neiging om het er gewoon bij te leggen.

Als het dus het uitzicht is, zou je in die richting oplossingen kunnen proberen te bedenken. Kun je bv wat bedenken voor een soort mini stalling dat visueel een toevoeging is? Ik zag ook iets om rechtop te zetten, kan het dan wel?

Complimentje?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:23
Mijn hemel, wat een topic weer. Beide kanten gaan er weer lekker met gestrekt been in.
Waar gaat het toch om, al die 'Je BeNt ZeLf AkKoOrD GeGaAn MeT De ReGeLs', net alsof iedereen elk klein lettertje leest en alle (juridische) termen begrijpt.

Probleem: Woningbouw wilt niet dat er een aanhanger in de (voor)tuin staat.
Reactie: Contact opnemen met woningbouw. Aangeven dat je hem graag daar wilt laten, gezien het hebben van een hoekhuis je de ruimte geeft om het kwijt te kunnen. Vragen wat er voor nodig is om dit conform de eisen van woningbouw te realiseren.

Meeste organisaties zijn niet te moeilijk en kunnen wel goed beargumenteren waarom iets niet mag.
Persoonlijk zou ik het ook niet fijn vinden als een van mijn buren permanent een aanhanger in de tuin zou hebben staan, maargoed, je hebt ook buren die eens in de 5 jaar eens iets aan de voortuin doen. Dat is nog veel meer een doorn in het oog. Zie bijvoorbeeld een andere post van vandaag; Basekid in "Barst in buitenmuur - actie ondernemen?"

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 31-07-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Rechtop zetten in een kast tegen de huismuur, een minikelder uitgraven met schuine afloop waar je hem in kunt rollen (hoe hoog is dat ding?), het ding demonteren als je hem lange tijd niet nodig hebt, een laag schuurtje (max 1 meter) bouwen. En als je achter 50 procent bebouwd hebt, kan hij dan daar niet ergens onder staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik snap beide wel. Het zou natuurlijk een zooitje worden als een straat/woonwijk zou vol stromen met aanhangers :)

Zelf heb ik een garagebox gehuurd, aan de andere kant van de stad. In die garagebox staat o.a mijn aanhanger (zo'n aannemers ding, wielen onder de bak, geremd, kenteken en een MTM van 2ton), ik deel deze met een vriend (zzp'er, bouwbedrijf). Ding staat uit het zicht, prima systeem. Maar sinds kort heb ik een 2e aanhanger (wederom geremd en met eigen kenteken) en die kan (nog) niet in de garagebox staan. Ik wil in de garagebox een katrol gaan maken, zodat ik de 2e aanhanger kan ophangen (een platte kar, bestemd om motoren op te vervoeren. Dit wil niet echt op de andere, bovendien is aanhanger #1 regelmatig bezet door de mede-eigenaar).

Die 2e aanhanger staat dus nu bij mij thuis, op de openbare weg. Ik heb mijn auto niet vaak nodig, dus de aanhanger staat gewoon aangekoppeld aan m'n auto. In principe zou ik zo de APV omzeilen, omdat het een aanhanger "in gebruik" is. Toch heb ik zelf de gemeente benaderd, want een enkele keer moet ik toch met de auto weg en kan ik daar de aanhanger niet bij gebruiken. Ik zet de aanhanger dan verderop in de straat, met een disselslot en dmv een kettingslot aan een lantaarnpaal. Dat is dan op een plaats waar hij bij niemand voor het huis staat oid. Zodra ik terug ben, koppel ik de aanhanger weer aan de auto. Dit alles, moet zo kort mogelijk duren (zie het begin van deze post).

Ik moet nog een goed katrol systeem vinden, dat moet nog gemonteerd worden en ik moet nog wat dingen op de aanhanger bouwen, dan gaat-ie naar binnen. Beter voor de aanhanger, en beter voor het straatbeeld. In tussentijd wil ik weten wat de regels nou precies zijn, zodat ik me daaraan kan houden. Buren verderop hebben soms wekenlang achter elkaar de caravan voor hun huis staan, ik heb daar geen moeite mee. Maar mijn eigen (2e) aanhangertje is dus ook niet binnen 3 dagen weer weg, en ik wil daar natuurlijk ook geen gezeur over hebben. Uiteindelijk wil ik een huis met garage, of liefst 2 of 3, iets buiten de stad. Maarja, dat wil iedereen wel en ik zal nog wat meer moeten verdienen als ik echt iets moois wil kunnen kopen :+

In het geval van TS, ik zou aangeven dat je met de tuin bezig bent en dat aanvoeren als reden waarom de aanhanger daar staat. Ook aangeven dat je in principe gewoon een stalling hebt, maar zeg dan (leugentje om bestwil, je kent 't wel. Doen we ook allemaal wel eens) dat dit in een andere plaats is en je hem daarom niet tussendoor steeds wil weg brengen. Geef aan dat je snapt dat het er niet mooi uit ziet, misschien kweek je dan wat begrip. Je kunt ook je hakken in het zand zetten, uiteraard, maar ik denk dat je je zaak er niet sterker op maakt in dat geval.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Hanteer voor mezelf de stelregel: als ik niet in mijn achtertuin wil hebben, komt het ook niet in mijn voortuin. Het oog wil ook wat :)

Is de ruimte naast je huis achtererfgebied? Zo ja, is het dan mogelijk om hem naast het huis achter een poort te zetten? Op je achtererfgebied mag je vergunningsvrij een schutting (max 2 meter hoog?) optrekken.

http://www.vergunningsvri.../achtererfgebied-bepalen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
DropjesLover schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:58:
Laten we wel wezen, hoe vaak heb je hem nou nodig dat je er persé eentje moet hebben?
Bij pak'n'bak enzo betaal je iets van €35/dag... Daar kan je meer dan 30 keer een aanhangertje huren voor de €1000 die dat ding waard is.

Kan je hem niet rechtop tegen een blinde muur zetten en er een soort "kast" omheen bouwen?
Aangenomen dat het geen formaat auto-trailer is :P
Ik wou dat ik mijn 2e aanhanger dag 1 dat ik hier kwam wonen had aangeschaft ipv na 2 jaar pas. Had ik de aanschafprijs van 1800 er al lang uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Destruction schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:20:
Ik snap beide wel. Het zou natuurlijk een zooitje worden als een straat/woonwijk zou vol stromen met aanhangers :)

Zelf heb ik een garagebox gehuurd, aan de andere kant van de stad. In die garagebox staat o.a mijn aanhanger (zo'n aannemers ding, wielen onder de bak, geremd, kenteken en een MTM van 2ton), ik deel deze met een vriend (zzp'er, bouwbedrijf). Ding staat uit het zicht, prima systeem. Maar sinds kort heb ik een 2e aanhanger (wederom geremd en met eigen kenteken) en die kan (nog) niet in de garagebox staan. Ik wil in de garagebox een katrol gaan maken, zodat ik de 2e aanhanger kan ophangen (een platte kar, bestemd om motoren op te vervoeren. Dit wil niet echt op de andere, bovendien is aanhanger #1 regelmatig bezet door de mede-eigenaar).

Die 2e aanhanger staat dus nu bij mij thuis, op de openbare weg. Ik heb mijn auto niet vaak nodig, dus de aanhanger staat gewoon aangekoppeld aan m'n auto. In principe zou ik zo de APV omzeilen, omdat het een aanhanger "in gebruik" is. Toch heb ik zelf de gemeente benaderd, want een enkele keer moet ik toch met de auto weg en kan ik daar de aanhanger niet bij gebruiken. Ik zet de aanhanger dan verderop in de straat, met een disselslot en dmv een kettingslot aan een lantaarnpaal. Dat is dan op een plaats waar hij bij niemand voor het huis staat oid. Zodra ik terug ben, koppel ik de aanhanger weer aan de auto. Dit alles, moet zo kort mogelijk duren (zie het begin van deze post).

Ik moet nog een goed katrol systeem vinden, dat moet nog gemonteerd worden en ik moet nog wat dingen op de aanhanger bouwen, dan gaat-ie naar binnen. Beter voor de aanhanger, en beter voor het straatbeeld. In tussentijd wil ik weten wat de regels nou precies zijn, zodat ik me daaraan kan houden. Buren verderop hebben soms wekenlang achter elkaar de caravan voor hun huis staan, ik heb daar geen moeite mee. Maar mijn eigen (2e) aanhangertje is dus ook niet binnen 3 dagen weer weg, en ik wil daar natuurlijk ook geen gezeur over hebben. Uiteindelijk wil ik een huis met garage, of liefst 2 of 3, iets buiten de stad. Maarja, dat wil iedereen wel en ik zal nog wat meer moeten verdienen als ik echt iets moois wil kunnen kopen :+

In het geval van TS, ik zou aangeven dat je met de tuin bezig bent en dat aanvoeren als reden waarom de aanhanger daar staat. Ook aangeven dat je in principe gewoon een stalling hebt, maar zeg dan (leugentje om bestwil, je kent 't wel. Doen we ook allemaal wel eens) dat dit in een andere plaats is en je hem daarom niet tussendoor steeds wil weg brengen. Geef aan dat je snapt dat het er niet mooi uit ziet, misschien kweek je dan wat begrip. Je kunt ook je hakken in het zand zetten, uiteraard, maar ik denk dat je je zaak er niet sterker op maakt in dat geval.
Kan die platte aanhanger niet op z'n kant op wieltjes ergens aan de zijkant of achterkant in de garage erbij?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 06-06 20:48
Kijk, dat zo'n bakkie handig is hebben we natuurlijk allemaal al van Jacobse & Van Es geleerd. Bijvoorbeeld voor een partijtje gietijzeren pijpen.

YouTube: Jacobse & Van Es kopen een bakkie - Van Kooten en De Bie

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Deconstruct schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:00:
[...]ik vind het belachelijk dat mijn leven gedicteerd wordt door een huurvereniging. Mijn kinderen hebben een klein bootje (2,40) en wettelijk gezien mag ook die niet in mijn (achter)tuin staan..
Tsja...
Dan moet je elders huren of zelf kopen.
Dan heb je iets meer te zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:39
Deconstruct schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:47:
Hallo. Ik heb al een tijdje in de voortuin van mijn huurhuis een aanhanger staan. Nu heb ik het aan de stok gekregen met de Woningbouw vereniging. Zij wijzen naar een artikel in de huurovereenkomst waarin staat dat de tuin “overeenkomstig de bestemming” dient te worden gebruikt.

Nu heb ik geen zin in juridisch getouwtrek maar ik wil wel gewoon mijn aanhangertje in de tuin houden. Nou heb ik bedacht dat als ik nou een plant in mijn aanhanger zet, dat het ineens een plantenbak is. Volgens mij heeft de woningbouwvereniging dan geen poot meer om op te staan omdat het geen aanhanger is maar een “op een aanhanger lijkende plantenbak” is. Hoe sterk sta ik? Kunt iemand mij hierin wijzer maken? Bedankt alvast.
Nooit gedacht dat ik zulke personen op tweakers zou tegenkomen >:)

Is toch geen zicht.. Als je geen garage of stalling hebt om het netjes op te ruimen dan huur je er af en toe toch een?

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 31-07-2020 17:34 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:28

Blokker_1999

Full steam ahead

Valandin schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:16:
Mijn hemel, wat een topic weer. Beide kanten gaan er weer lekker met gestrekt been in.
Waar gaat het toch om, al die 'Je BeNt ZeLf AkKoOrD GeGaAn MeT De ReGeLs', net alsof iedereen elk klein lettertje leest en alle (juridische) termen begrijpt.
What the ...

Je hebt het hier over 1 van de grootste kostenposten in je leven en 1 van de meest ingrijpende. Dat je software installeert en geen dertig pagina's aan voorwaarden leest, daar kan ik volledig inkomen. Maar wanneer je een contract tekent dat een enorme invloed op je leven heeft en dat je enorm veel geld gaat kosten, dan lees je dat toch door mag ik hopen. Zijn er dan dingen die je niet begrijpt, dan zoek je verduidelijking op. Het zou pas mooi zijn als jij kon zeggen: ik heb het contract niet gelezen voor ik het getekend had, ik wist het niet van die bepaling dus die bepaling is ongeldig... wat is dan nog de waarde van zulke overeenkomsten?

En als je het leest en tegenkomt dan kan je, voor dat je tekent, alsnog vragen om eventuele aanpassingen, verduidelijkingen, ... en als het echt niet werkt voor je kan je nog altijd beslissen van niet te tekenen.

Wat niet wil zeggen dat er geen creatieve oplossingen bestaan voor het probleem van TS zoals meerdere mensen in dit draadje ook gewoon hebben aangedragen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• MeneerHart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online

MeneerHart

Mess with the bull..

Ik werk bij een “grote boze woningcorporatie” En vind dit draadje echt tenenkrommend..

In de algemene huurvoorwaarden (wat echt geen 30 pagina’s juridische tekst is) staat duidelijk dat het niet mag, dus ga nou geen loophole zoeken, want je gaat het niet redden.
In mijn werk heb ik ook de hele dag te dealen met huurders welke in het weekend “de rijdende rechter” of één van die andere leedvermaak/sensatieprogramma’s kijken, en gelijk denken dat ze gevorderden zijn in huurrecht.
Als je een oplossing wil: Ga in gesprek! Dat is de enige manier om eruit te komen, niet de slinkse: “Zet er plantjes in LOL!!!1
Kom je er niet uit met je verhuurder: Dikke pech, tenzij je een kansloze rechtszaak wil over een aanhangertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Laatst online: 08:27
Ik zou zeggen: vleugeltjes aanmaken en een hoofdje en zeggen “heb je iets tegen mijn engelenbeeldje”. Een rood zeil en een baard kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Blokker_1999 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:44:
[...]

What the ...

Je hebt het hier over 1 van de grootste kostenposten in je leven en 1 van de meest ingrijpende.
Voor de rest kan ik je grotendeels volgen, maar het gaat hier over een huurwoning, geen koopwoning.
Huren is, wat mij betreft, toch een heel stuk vrijblijvender dan kopen.
Zo ingrijpend zou ik dat dus niet noemen.

Los daarvan, het gesprek aangaan met de verhuurder om te kijken hoe dat karretje op een aanvaardbare manier daar zou kunnen staan lijkt me niet meer dan logisch.
Een kist met planten op waar de kar in past lijkt me budgetvriendelijk te maken en perfect passen binnen de regels en het beoogde zicht.
Dat de kar dan in de schaduw staat en lastiger te stelen is zijn nog extra voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
cadsite schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:01:
Waarom zouden mede-huurders geen recht hebben op een spreekwoordelijke aangeharkte voortuin?

Wat ik in deze discussie nog mis is of de buren geklaagd hebben en de WBV namens hen optreed of dat ze akkoord zijn met het parkeren in de voortuin. In het eerste geval moet je bij je buren zijn en niet bij de WBV.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Denk dat we het wel kunnen sluiten.
Mag niet, om goede redenen. Plantjes erin helpt niet. De kont tegen de krib gooien heeft geen enkele zin, win je nooit. Punt.

Persoonlijk zou ik even naar de wijkagent gaan en vragen of er een plek in de buurt is waar ie wel mag staan. Zelfs als dat officieel niet zal mogen denk ik dat die man je best wilt helpen.Zolang niemand we last van heeft en het niet in het zicht is mag er in Nederland heel veel. Mijn ervaringen met dat soort contacten zijn uitermate gunstig. Heb zelf 12 jaar een bootje gehad dat ergens stond waar het niet mocht maar waarvan de wijkagent zei dat ie er geen probleem mee had. Een keer een boete die de wijkagent verwijderd heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:28

Blokker_1999

Full steam ahead

cadsite schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:01:
[...]

Voor de rest kan ik je grotendeels volgen, maar het gaat hier over een huurwoning, geen koopwoning.
Huren is, wat mij betreft, toch een heel stuk vrijblijvender dan kopen.

Los daarvan, het gesprek aangaan met de verhuurder om te kijken hoe dat karretje op een aanvaardbare manier daar zou kunnen staan lijkt me niet meer dan logisch.
Een kist met planten op waar de kar in past lijkt me budgetvriendelijk te maken en perfect passen binnen de regels en het beoogde zicht.
Dat de kar dan in de schaduw staat en lastiger te stelen is zijn nog extra voordelen.
Het is vrijblijvender, maar niet vrijblijvend. De huurovereenkomst bepaald heel veel dingen. Onder meer hoe vrijblijvend die overeenkomst is. En het gaat nog altijd om veel geld. Bedenk even dat de gemiddelde huurprijs op de woningmarkt in Nederland €16,75 per m² bedraagt dan spreken we ook al weer snel over een bedrag dat gemiddeld over de €1500/maand zal gaan. Dat zijn geen kleine bedragen die je elke maand neerlegt. Het is verder ook niet zo dat je elke maand gaat zeggen: ik wil even iets anders proberen. Dit zijn vaak langlopende overeenkomsten. Dus ja, dat teken je toch echt niet zonder even te lezen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
hoevenpe schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:36:
[...]

Waarom zouden mede-huurders geen recht hebben op een spreekwoordelijke aangeharkte voortuin?

Wat ik in deze discussie nog mis is of de buren geklaagd hebben en de WBV namens hen optreed of dat ze akkoord zijn met het parkeren in de voortuin. In het eerste geval moet je bij je buren zijn en niet bij de WBV.
Lees eens opnieuw.
Het ‘ingrijpende’ ging over het aangaan van een huurcontract...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
cadsite schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:00:
Het ‘ingrijpende’ ging over het aangaan van een huurcontract...
Een WBV grijpt meestal pas in als er meldingen van omwonenden binnenkomen, uit het niets strikt handhaven komt voor maar is ongebruikelijk.

Een huurcontract is de juridische kapstok om zaken goed te regelen, zolang niemand bewaar maakt kan er meestal veel meer. Leven en laten leven.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

PageFault schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Kan die platte aanhanger niet op z'n kant op wieltjes ergens aan de zijkant of achterkant in de garage erbij?
Dat past helaas niet, anders had ik dat gedaan inderdaad :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 17:42
MeneerHart schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:10:
Ga in gesprek! Dat is de enige manier om eruit te komen, niet de slinkse: “Zet er plantjes in LOL!!!1.
Dank voor deze reactie, ik moest er hardop om lachen _/-\o_

Als ik overigens zelf dit probleem had gehad had ik er echt wel een mooie plantenbak van gemaakt, zou wel verder gaan 'wat plantjes erin zetten'. Je zou niet meer zien dat het een aanhanger was :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 09:59
Ooit hetzelfde "probleem" gehad. Ik kwam er alleen al achter bij het tekenen van het contract.
In overleg gegaan met de woningbouw en heb toen in overleg een buxushaagje gepland die de aanhanger van het zicht onttrekt.

Kleine moeite, ik blij, woningbouw blij en buren blij (nooit klachten gehad tenminste)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
hoevenpe schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:05:
Een huurcontract is de juridische kapstok om zaken goed te regelen, zolang niemand bewaar maakt kan er meestal veel meer. Leven en laten leven.
Ja maar een woningbouwvereniging heeft wel weer te maken met non-discriminatoirbeleid. Die krijgt al snel te maken met vragen met: "Als hij het wel mag, waarom ik niet? Hij mag het wel dus ik ook en anders stap ik naar de rechter" en dan kan het einde al snel zoek zijn. Omdat een uitzondering dan ook voor iedereen moet gelden.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 01-08-2020 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeneerHart schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:10:
Ik werk bij een “grote boze woningcorporatie” En vind dit draadje echt tenenkrommend..

In de algemene huurvoorwaarden (wat echt geen 30 pagina’s juridische tekst is) staat duidelijk dat het niet mag, dus ga nou geen loophole zoeken, want je gaat het niet redden.
In mijn werk heb ik ook de hele dag te dealen met huurders welke in het weekend “de rijdende rechter” of één van die andere leedvermaak/sensatieprogramma’s kijken, en gelijk denken dat ze gevorderden zijn in huurrecht.
Als je een oplossing wil: Ga in gesprek! Dat is de enige manier om eruit te komen, niet de slinkse: “Zet er plantjes in LOL!!!1
Kom je er niet uit met je verhuurder: Dikke pech, tenzij je een kansloze rechtszaak wil over een aanhangertje.
Volgens mij heb ik ergens een heleboel informatie gemist ofzo.

Ik ben niet direct overtuigd hoor. Natuurlijk gaat de verhuurder gewoon tegensputteren, maar dat is een lompe organisatie die altijd wat achter de samenleving aanhobbelt. Heb zelf alleen indirect met verhuurders te maken gehad (zelf nooit gehuurd), maar dat waren wat kleinere verhuurders en die hadden dat ook. Maar ze blaffen gewoon hard in de hoop dat je afdruipt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Stef87 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:28:
[...]

Nooit gedacht dat ik zulke personen op tweakers zou tegenkomen >:)

Is toch geen zicht.. Als je geen garage of stalling hebt om het netjes op te ruimen dan huur je er af en toe toch een?
Ik vind kabouters geen gezicht. Vreselijk lelijke dingen, je huurt maar een volkstuintje als je die dingen neer wilt zetten... 8)7
De een heeft een vijver met aangeharkt grind en kabouters, de ander heeft tegels met een aanhanger. Lekker laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerHart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online

MeneerHart

Mess with the bull..

Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 07:00:
[...]

Volgens mij heb ik ergens een heleboel informatie gemist ofzo.
Welke info?
Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 07:00:
[...]

Heb zelf alleen indirect met verhuurders te maken gehad (zelf nooit gehuurd), maar dat waren wat kleinere verhuurders en die hadden dat ook. Maar ze blaffen gewoon hard in de hoop dat je afdruipt.
De kleine pandjesbazen misschien, maar de grotere corporaties zou ik niet aan beginnen (wat deze casus betreft).
En voordat ik van “spierballentaal” Wordt beschuldigd, ik heb aan beide zijden gestaan, ik ben ook huurder geweest (godzijdank nu niet meer :) ) en heb meer dan eens als huurder met een collega corporatie voor de huurcommissie ed. gestaan omdat ik mijn rechten als huurder weet.

Verder heb ik diverse Tweakers hetzelfde zien adviseren als in mijn post, ga in gesprek.
Wellicht kun je iets regelen als “buxushaagje” of “laag schuttinkje”. Corporatie-ik zou het zeker bespreekbaar vinden als de gemeente het geen probleem zou vinden.

Edit:
Heb je al nieuws, @Deconstruct ?
Pagina: 1 2 Laatste