Dit soort posts vind ik ook een beetjeBouke-p schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:40:
[...]
En zo krijgen we dus al die rijdende rechter afleveringen. Mensen die zich teveel met anderen bemoeien
We leven in een land waarin alles perfect geregeld is, soms te, maar dat is het gevolg van regeldrang. Als er daadwerkelijk Kafka situaties ontstaan waar de burger de dupe wordt van de bureaucratie moet dat aangepakt worden, maar de meeste regels dienen gewoon een algemeen nut waar de meerderheid (en dus niet iedereen en het individu immer) van profiteert.
Jij ziet teveel met andere bemoeien, ik zie een maatschappij die juist rekening met elkaar houdt en de mensen die wat minder met andere rekening houden worden door de regels doorgaans daar wat meer toe gedwongen. Door er te zijn en bepaalde zaken te doen bemoeit iemand zich al met anderen. En dan is de reactie dat die anderen zich daar vooral niet mee moeten bemoeien. Zo werkt een maatschappij niet, zeker in Nederland niet.
Ik zelf werk niet op een gemeente (nooit gedaan ook), maar de verhalen die daar rondgaan over dit soort situaties zijn simpel. Als dit wordt toegestaan krijg je allerlei excessen van individuen die menen dat als de aanhangwagen mag dan mag x, y, z ook en vooral wijzen naar die aanhangwagen waar nooit gehandhaafd is. En nee dat is niet spijkers op laag water zoeken, dat gebeurt gewoon. Er zijn altijd opportunisten die menen dat hun situatie wel kan.
Of de situatie van TS nu wel of niet acceptabel is maakt verder weinig uit, het topic laat duidelijk zien dat mensen van mening verschillen over een aanhangwagen. Niemand kent de gemeentelijke bepalingen en de bepaling van de verhuurder is vrij duidelijk, geen stalling, maar tuin functie.
Kijk ook eens naar de gemiddelde wijk in België als je het hebt over aanzicht van woningen, dat zou ik niet snel hier willen.
Dan nog de posts over dat er teveel negatief gepost wordt en er vooral een oplossing voor TS gezocht moet worden. De suggestie dat je het niet vindt kunnen en de aanhangwagen weg moet is ook een oplossing voor TS. Als er enkel gewenste oplossingen voor TS of oplossingen die @Ozzie OK vindt mogen dan is er weinig discussie binnen een topic en krijg je een echokamer die herhaalt hoe slecht de verhuurder en de gemeente wel niet is. En tja toon, iedereen gebruikt wel eens de verkeerde bewoordingen, maar ook dat is persoonlijk en een mod is ook maar een mens. Echt heftige zaken worden gemodereerd en in dit topic valt het allemaal wel mee lijkt me.