Ik wil toch graag even meedenken. Het gehuurde staat er iets over de tuin? Waarom zou je daar geen aanhanger mogen plaatsen, als je de tuin vol met tegels gooit is dat dan wel conform?
Ja ik ben een beetje anti omdat mijn verhuurder mij verbiedt mij oud roze prachtige gordijen op te hangen omdat de uitstraling van de panden hetzelfde moet blijven (terwijl er een tokkie beneden woont met 20 jaar oude luxaflex en half los hangende gordijnen met vliegen die erin hangen. Dat heb ik uiteraard even wel ter discussie gesteld allemaal, alles kan hoor maar indien je mij iets wilt laten doen wat niet afgesproken is moet je er maar wat tegenover stellen, ja sorry jurist en beetje stelling soms excuses moi ik wordt hier gewoon beetje boos van).
Ik denk dat je eens het bestemmingsplan ook moet bekijken. Mijn ouders parkeren notabene al 20 jaar hun auto in de achtertuin (ze hebben keruige oprit) en dat was ooit wel degelijk niet de bedoeling. Maar de hele straat heeft het ook geprobeerd. Ja je moet ergens kunnen parkeren.
Indien je die aanhanger in de tuin zet is het mijns inziens wellicht niet mooi, maar op straat mag die geloof ik ook maar drie dagen staan. En wat als je een tuinhuisje bouwt, zwembad, glijbaan, trampoline, enorme vijver met stinkkikkers en padden erin, je tuin niet onderhoudt, of zoals hier iemand in centrum heeft bedacht om een 2 meter dikke begroeing over het gehele herenhuis te plaatsen en ziet er niet uit. Wat als je iedere dag met een stinkbbq je buren lastig valt (ja daar wordt in randgemeenten over geruziet), of de hele dag staat te paffen in de tuin en je je ramen niet echt open kan doen vanwege stank, is dat dan wel tuingebruik? De hond die ook nog eens de tuin volschijt en de kat je hortensias komt besproeien.
Ik vind dat het bestemmingsplan leidedn is en dat de bestemming wonen ook betekend dat je er een aanhanger mag plaatsen. Tokkie of niet daar gaat het niet om. Ik zie regelmatig hele tuinen met brandhout volliggen trapleren zaagtafels en allerlei andere zooi. Het is geen uitgemaakte zaak.
Verder indien die verhuurder naar de rechter mocht stappen terwijl je gewoon je huur betaalt is dat niet leuk en je een risico maar zie niet hoe dit opweegt tegen zijn belang dat hij het niet mooi vindt. Indien het volgens de gemeente mag zie ik niet in waarom het niet van hem mag.
Soort oud roze gordijnen kwestie ;-) Staan trouwens echt prachtig.;-) dan die polyester rommel.
[
Voor 3% gewijzigd door
LucyLG op 30-07-2020 23:16
]